abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 december 2012 @ 20:19:44 #1
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_120120694

De sphynx is een kattenras. Dit ras is ontstaan in Canada. Deze katten worden kaal geboren.

Haarloze katten werden enkele eeuwen geleden al in Zuid-Amerika gevonden. En op diverse andere plaatsen in de wereld worden met enige regelmaat naaktkatten geboren. Naast de Sphynx wordt er ook met Russische naaktkatten gefokt, de Don Sphynx of Donskoy en de Peterbald. De Sphynxkatten stammen af van de Canadian Hairless. In de jaren 60 en 70 van de 20e eeuw werden in Canada verschillende naakte katten gevonden. Een aantal van deze katten is naar Nederland geïmporteerd en begin jaren 80 van de 20e eeuw is men serieus met ze gaan fokken. Als uitkruispartner is veelvuldig gebruikgemaakt van de Devon rex. Het gen dat de haarloosheid bij de Sphynx veroorzaakt, is een recessief verervend gen. Het bleek echter dominant te vererven ten opzichte van het Devon rex gen.

De Sphynx ziet er naakt uit, maar compleet haarloos is hij niet. De huid van een Sphynx is bedekt met heel korte donshaartjes. Als je hem aait, voelt hij aan als een perzik. Op de oren, snuit, voeten en staart mogen de donshaartjes iets langer zijn.
Sphynx katten hebben extra verzorging nodig. Ze moeten regelmatig gewassen worden. De talg die zich bij een kat met een normale vacht tussen de haren verdeelt, blijft bij een Sphynx op de huid liggen. De huid wordt plakkerig en het talg geeft af op meubilair en kleding. Ook de oren moeten regelmatig schoongemaakt worden, omdat een Sphynx veel last heeft van oorsmeer.

Sphynxliefhebbers alhier:

zvinks-pietfok.jpg Zoeperzazke
20101921EoyD68VM.gif Flappe-du-Pomme
tje.jpg vencodark
Konrad%20Curze.jpg Ordos20
muizzzslaapt.gif Turbomuis
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  zondag 9 december 2012 @ 20:31:28 #2
6067 Turbomuis
pi_120121342
Laatste van het vorige topic:

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:57 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Die rode dragen op zich wel bij aan haar street credibility :Y
Ze ziet eruit als een mietje. Maar dat zeg ik niet tegen haar, ze heeft al zo'n laag zelfbeeld.
pi_120122478
Yay ik sta weer eens in een OP :D
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_120124836
Woah, 6 sphynxen voor je OP!

En inderdaad, aangezien ze door veel mensen lelijk worden gevonden kan een extra (gelogen) complimentje geen kwaad :D
pi_120125451
Ik zat al te denken, hoe heb ik al die tijd zo'n mooie banner over het hoofd gezien, maar hijs nieuw. Tof O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 9 december 2012 @ 21:33:47 #6
6067 Turbomuis
pi_120125456
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

En inderdaad, aangezien ze door veel mensen lelijk worden gevonden kan een extra (gelogen) complimentje geen kwaad :D
Ik voel me echt plaatsvervangend beledigd als mensen haar lelijk vinden. Stom wel:)
Ik heb haar nooit echt leleijk gevonden. Ze is vooral ontzettend schattig.
Ik zie wel waarom veel mensen het lelijke beesten vinden, dan dan weer wel :)
pi_120126096
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:33 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Ik voel me echt plaatsvervangend beledigd als mensen haar lelijk vinden. Stom wel:)
Ik heb haar nooit echt leleijk gevonden. Ze is vooral ontzettend schattig.
Ik zie wel waarom veel mensen het lelijke beesten vinden, dan dan weer wel :)
Haha, beledigd voel ik me niet echt...daarvoor hoor ik het te vaak denk ik :D . En ik vond ze vroeger ook lelijk :o . Ik vind ze er vooral heel cool en schattig uitzien :)
pi_120127065
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Die ziet er net uit als een hyper actief kind "Yay nieuw speeltje, let's go!"

Super cute, dat dan wel weer.
pi_120129190
Mijn vader vindt onze katten ook lelijk maar hij zegt dat hun lieve karakter alles goedmaakt. O+
Al vindt hij Rani nu wel mooi nu ze een flinke vacht heeft gekweekt.
Cool trouwens dat Rani en Xena in de OP staan, mis alleen Raja nog. :P
  zondag 9 december 2012 @ 22:34:49 #10
6067 Turbomuis
pi_120129836
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:26 schreef vencodark het volgende:
Mijn vader vindt onze katten ook lelijk maar hij zegt dat hun lieve karakter alles goedmaakt. O+
Ik vond het best moeilijk, om alle katten bij elkaar te krijgen. Dus sorry dat ik Raja heb gemist...
Stond er een fotootje van haar in het vorige topic? Anders pm ff een pic, dan knutsel ik die erbij :)
pi_120130031
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:34 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Ik vond het best moeilijk, om alle katten bij elkaar te krijgen. Dus sorry dat ik Raja heb gemist...
Stond er een fotootje van haar in het vorige topic? Anders pm ff een pic, dan knutsel ik die erbij :)
Hem. ;) Nee, geeft niets joh. Die extra moeite hoef je niet te doen. :)
pi_120130303
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:26 schreef vencodark het volgende:
Ik heb altijd een beetje probleem met kattehaar in kleding (ja, ik stofzuig elke dag de bank, zo een neuroot ben ik dan ook weer), dus opmerkelijk dat je pa daar dan weer niks over te melden heeft :P
pi_120139065
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:41 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Ik heb altijd een beetje probleem met kattehaar in kleding (ja, ik stofzuig elke dag de bank, zo een neuroot ben ik dan ook weer), dus opmerkelijk dat je pa daar dan weer niks over te melden heeft :P
Mijn ouders hebben zelf 3 harige katten waarvan we 2 gigantisch haaruitval hebben dus die zijn dat juist gewend. Trouwens, Rani valt niet uit. :)
pi_120282614
Damn! She's a sexy bitch :P Whehehe!
I had a signature once. It was awful.
pi_120283473
_O-
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:14:51 #18
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_120296336
Flappe, ik vind je kat toch een.stuk leuker dan dat blondje hoor!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_120299848
De kat is het leukst met dit blondje :D ;)

Even tussen spoilertags

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even tussen m'n sjaal wroeten. Echt, Sushi denkt nog steeds dat ze een kitten is, zit steeds te zoeken en dan uiteindelijk gaat ze aan m'n oor lopen sabbelen.
pi_120305842
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:27 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
De kat is het leukst met dit blondje :D ;)

Even tussen spoilertags

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even tussen m'n sjaal wroeten. Echt, Sushi denkt nog steeds dat ze een kitten is, zit steeds te zoeken en dan uiteindelijk gaat ze aan m'n oor lopen sabbelen.
Sabbelen doen die van ons niet meer. Rani ligt wel steeds vaker op mijn schouders en nek bij het slapen.
Domme Xena heeft zich gister verbrand aan de kachel. Blijkbaar was ze erop gaan liggen en ineens mauwde ze heel erg. De velletjes hingen eraan als kleine blaren. Mijn vriend heeft spul op d'r gesmeerd en nu ziet het er wel ok uit. De schade valt mee maar dit kan ook alleen Xena overkomen. :')
pi_121160854
Sushi begrijpt eindelijk het concept "verwarming is heet --> ik moet er niet met mijn pootjes op gaan staan. Daar is die handdoek voor die het baasje zo liefdevol voor mij heeft neergelegd".

pi_121162831
Nog zo'n slimmerd. Ligt het aan mij, of worden sphynxen een beetje rodig als ze op een hete verwarming hebben gelegen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ordos20 op 04-01-2013 19:11:08 ]
pi_121163412
Gisteren ook weer zo iets moois: Turbomuis was even weg en er lagen twee haarbandjes op tafel. Nu meende ik ooit mee gekregen te hebben dat de Sphynx het best leuk vindt om te spelen (bijna als een hondje was de quote). Anyway Momo dus met die bandjes aan het meppen over de hele tafel heen. Ik pakte een van de bandjes en gooide die voor haar neus heen en weer.

En echt een blik als alleen een Sphynx kan geven: wat de f**k ben jij nu aan het doen? Daar gingen mijn goede intenties.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ordos20 op 04-01-2013 19:21:17 ]
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:17:22 #24
6067 Turbomuis
pi_121163481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:04 schreef Ordos20 het volgende:
Nog zo'n slimmerd. Ligt het aan mij, of worden spynxen een beetje rodig als ze op een hete verwarming hebben gelegen?
Gestoofde sphynx :)

Overigens heeft Momo dat verwarmingsgegeven nog niet echt door.

pi_121188082
Ohja, verwarmingliggen, dat doen de mijne ook graag. Maar niet thuis, alleen in vakantiehuisjes.... Onze verwarming biedt niet zo'n perfecte ligmogelijkheid, dan gaan ze op de vensterbank zitten en hun kont over de rand hangen, hihi ;)

Op vakantie tijdens de kerst zaten de heren zo:

Wat mij inspireerde tot dit:

:P

@Turbo: wat is Momo toch een klein ding he.... maar wel lief O+
pi_121190042
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:50 schreef zoeperzazke het volgende:
Ohja, verwarmingliggen, dat doen de mijne ook graag. Maar niet thuis, alleen in vakantiehuisjes.... Onze verwarming biedt niet zo'n perfecte ligmogelijkheid, dan gaan ze op de vensterbank zitten en hun kont over de rand hangen, hihi ;)

Op vakantie tijdens de kerst zaten de heren zo:
[ afbeelding ]

Wat mij inspireerde tot dit:
[ afbeelding ]

:P

Schitterende foto!
pi_121193258
Hoe oud zijn je katten trouwens, Zoeperzazke? En wanneer was die grootste uitgegroeid?
pi_121193742
Spot is in augustus 2 geworden, Budgie in juli 1. Spot was met een ruim jaar uitgegroeid, al is hij het laatste jaar iets steviger geworden, maar dat lijkt ook te stabiliseren met een kleine 5,5-6 kilo. Voor Budgie heb ik ook het idee dat hij nu uitgegroeid is, dat hij hooguit ook nog wat steviger/breder zal worden hoewel zijn natuurlijke bouw anders is dan Spot (als in: slanker, kleiner). Budgie weegt nu uit m'n hoofd rond de 4 kilo, moet ze nodig weer op de weegschaal zetten.
In hoeverre Budgie's vroegcastratie een rol speelt in het feit dat hij zo fijntjes gebouwd is, kan ik natuurlijk moeilijker zeggen...

Het zijn in dat opzicht gewoon 2 sphynxen die, hoewel ze beiden typisch sphynx zijn, zover van elkaar kunnen verschillen als binnen het ras mogelijk. Ze zijn beiden aanhankelijk en gek op knuffelen en slapen, maar Spot kan snel geirriteerd zijn, is super eenkennig, liever lui dan moe, en heeft een grote lichaamsbouw, terwijl Budgie ondanks zijn leeftijd nog steeds 100% kitten is, alles is boeiend, iedereen is even lief (als je hier bent zal hij gerust op je schoot komen slapen), hij speelt echt met álles, en is slank gebouwd.

Spot is iets te dik, maar hij is stabiel, en aangezien er de vorige keer milde HCM geconstateerd is en ik het een drama vind om 1 kat op dieet of ander voer te moeten zetten, laat ik het zo, hij kan beter wat reserves hebben als hij er over enkele jaren ziek van zou worden....

Op deze foto's kun je ook redelijk goed het verschil zien. Kijk ook naar die dikke nek van Spot, haha!

zaterdag 5 januari 2013 @ 16:00:10 #30
6067 Turbomuis
pi_121193889
quote:

Want onze verwarming ligt zo lekker :)

quote:

Blijft een mugje inderdaad. Zeker als ik haar naast de andere katten zie, dan valt het op.

Ze is nu ongeveer 8, dus groeien zal niet meer gebeuren.
Wel mooi om te merken dat ze eindelijk durft te commentaren als ze iets niet leuk vindt. Eerst durfde ze dat niet. Nu krijg je de meest erbarmelijke geluiden als je haar met koude handen vastpakt, en als je iets doet wat ze echt niet leuk vind blaast ze zowaar. Go girl :)
(Maar over het algemeen blijft het een overdankbare, verliefde knuffelkont)
pi_121194024
Ik vind Budgie echt zooooo mooi O+
pi_121322715
Raja is vreselijk chagrijnig! }:|

Xena en Raja. *;

En Rani erbij! O+

Rani staat klaar voor de sprong op mijn schouder!

Xena helemaal gelukkig in een doosje.

Raja met een armband van mijn vriend om zijn hals. :P

En toch ook maar afsluiten met Raja. Die ligt graag een beetje klem dus we hebben hem stevig in de deken gewikkeld. Loves it!
pi_121324872
Ooooh Venco wat een heerlijke update! Wat heb je drie pracht van sphynxen! Wie zat er nou ook alweer met het zielige oogje? Want je ziet er dus helemaal niks van zo....
Ik vind het echt heerlijk om te zien en word bijna jaloers als ik er 3 bij elkaar zie haha ;) Als ik niet al 2 HTK's zou hebben zou er zeker een kale bijkomen.

Hoe gaat het nu en nu je erop terugkijkt, om in een keer 3 van zulke katten in huis te hebben? Zeker omdat het sphynxen zijn moet je leven thuis toch behoorlijk zijn veranderd :)
pi_121333238
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:05 schreef zoeperzazke het volgende:
Ooooh Venco wat een heerlijke update! Wat heb je drie pracht van sphynxen! Wie zat er nou ook alweer met het zielige oogje? Want je ziet er dus helemaal niks van zo....
Ik vind het echt heerlijk om te zien en word bijna jaloers als ik er 3 bij elkaar zie haha ;) Als ik niet al 2 HTK's zou hebben zou er zeker een kale bijkomen.

Hoe gaat het nu en nu je erop terugkijkt, om in een keer 3 van zulke katten in huis te hebben? Zeker omdat het sphynxen zijn moet je leven thuis toch behoorlijk zijn veranderd :)
Xena heeft met dat oogje, dat zie je wel hoor maar op deze foto's heeft ze steeds haar oogjes half dicht, dan valt het natuurlijk niet op nee. Het wordt ook niet slechter dus valt alles mee. :)
Wij vinden ze ook echt schitterend. Ik denk dat je bij Rani wel het beste ziet dat ze een mengelmoesje is. En Raja is gewoon sexy. :9

Tja, ik zou ze niet meer kunnen missen maar ik was van huis uit al 3 katten gewend dus voor mij viel het wennen wel mee. Mijn vriend heeft er meer moeite soms mee hoe ze soms vieze pootjes hebben en Rani die nog weleens aan de stoelen krabt. Overigens zijn e de laatste tijd echt veel braver en schoner geworden. Dan zou die willen dat ie ze nooit had gehad en is hij ze even beu. Maar hij houdt ook zeker van ze en vooral van Raja. :P Mannen onder elkaar zal ik maar zeggen.
Ik vergeef mijn schaapjes alles. O+ :@ Ze brengen gewoon heel veel gezelschap en liefde.
pi_121342558
Ik vind jullie Sphynxen helemaal geweldig! Heb laatst alle 4 topics doorgelezen en mijn vooroordeel van: "iew naakte katten!" is helemaal weg! Ze zijn volgens mij echt superleuk! O+
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:12:07 #36
6067 Turbomuis
pi_121343849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:16 schreef purplenarcis het volgende:
Ik vind jullie Sphynxen helemaal geweldig! Heb laatst alle 4 topics doorgelezen en mijn vooroordeel van: "iew naakte katten!" is helemaal weg! Ze zijn volgens mij echt superleuk! O+
De meeste mensen die ze alleen van foto's kennen komen inderdaad binnen met een ontzettende 'jakkes' op hun gezicht. Maar Momo zet dan haar charmeoffensief in, gaat meteen op schoot zitten knorren en kroelen, en na 10 minuten willen ze haar het liefst mee naar huis nemen :)
pi_121343936
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:05 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
2 druppels

[ afbeelding ]
Daar ging m'n koffie _O-

En foto's O+ zoeperzazke, dat ze echt op elkaar zitten :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_121344234
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:12 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

De meeste mensen die ze alleen van foto's kennen komen inderdaad binnen met een ontzettende 'jakkes' op hun gezicht. Maar Momo zet dan haar charmeoffensief in, gaat meteen op schoot zitten knorren en kroelen, en na 10 minuten willen ze haar het liefst mee naar huis nemen :)
Mijn vader zei: mooi vind ik ze niet maar hun karakter maakt alles goed. O+
Ik moest zelf destijds ook aan het idee wennen maar zodra je ze ontmoet en leert kennen ben je heel snel om. Mijn schoonzusje vond ze eerst ook helemaal niets maar na een paar uurtjes bij ons was ze al bereid Xena (zeker niet de knapste) mee te smokkelen. :P
Mijn andere schoonzus, die ze alleen op foto's en filmpjes heeft gezien en niet heeft ontmoet, noemt ze trouwens nog steeds piemels. :')
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:45:15 #39
6067 Turbomuis
pi_121344670
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:28 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mijn vader zei: mooi vind ik ze niet maar hun karakter maakt alles goed. O+
Ik moest zelf destijds ook aan het idee wennen maar zodra je ze ontmoet en leert kennen ben je heel snel om. Mijn schoonzusje vond ze eerst ook helemaal niets maar na een paar uurtjes bij ons was ze al bereid Xena (zeker niet de knapste) mee te smokkelen. :P
Mijn andere schoonzus, die ze alleen op foto's en filmpjes heeft gezien en niet heeft ontmoet, noemt ze trouwens nog steeds piemels. :')
Piemels is in ieder geval heel orgineel :)

Met stip staat 'net een alien' op 1, op de voet gevolgd door E.T. en Smeagol/Gollum. Maar altijd vinden ze heel ont-zet-tend lelijk. Maar wel heel lief.

Ik zie nog steeds wel waarom andere mensen haar lelijk vinden, maar zelf zie ik het niet meer. Zoals ze met dat scheve bekkie verliefd naar je staat te staren, achterpootjes 1 voor 1 optillend van puur genot van het vooruitzicht van geaaid worden.
pi_121344843
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:45 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Piemels is in ieder geval heel orgineel :)

Met stip staat 'net een alien' op 1, op de voet gevolgd door E.T. en Smeagol/Gollum. Maar altijd vinden ze heel ont-zet-tend lelijk. Maar wel heel lief.

Ik zie nog steeds wel waarom andere mensen haar lelijk vinden, maar zelf zie ik het niet meer. Zoals ze met dat scheve bekkie verliefd naar je staat te staren, achterpootjes 1 voor 1 optillend van puur genot van het vooruitzicht van geaaid worden.
Ik begrijp het ook wel maar zie het zelf ook niet meer, behalve met Xena. Die zit ook met dat slechte oogje en haar kin is gerimpelder dan die van de rest. Al zeg ik altijd tegen haar hoe mooi ze is. :P
Rani en Raja vind ik echt schoonheden.
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:45:29 #41
6067 Turbomuis
pi_121346634
Momo in een ontzettend verliefde bui.
En ze houdt niet van brillen.

pi_121346698
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:45 schreef Turbomuis het volgende:
Momo in een ontzettend verliefde bui.
En ze houdt niet van brillen.

Hahah die was zo zijn bril kwijt :D
Wel heel lief!
pi_121348090
Tsja, ze doet dit ook wel eens staand als ik achter de laptop bezig ben. Dan is het wat minder schattig :P
pi_121366090
Haha, lieve Momo! Superschattig, lekker knorren, kopjes geven en woelen van verliefdheid! Doen ze hier ook regelmatig zo. Ik vind het zo fijn dat ze zo goed bij jou zit, ze heeft dat zo verdiend!

@Venco: Xena is ook een schoonheid hoor :* Met dat mooie korte meisjeskopje.... Ik vind het echt prachtkatjes aan het worden, ze groeien heel mooi uit. Maaar Rani is mn favo, ik heb wel een zwak voor driekleurtjes O+
Mijn man kan trouwens ook af en toe wel mopperen op de sphynxen, vooral als ze 's nachts in- en uit bed springen. En ook een beetje uit jaloezie omdat ze alleen bij mij slapen :P

Sphynxen, daar ga je gewoon van houden als je ze hebt. M'n ouders houden ook echt niet van huisdieren of katten in het bijzonder, maar na een midweekje in een vakantiehuisje heeft Budgie zelfs m'n vader helemaal ingepakt en da's toch een wonder te noemen!
  zondag 27 januari 2013 @ 22:29:46 #45
6067 Turbomuis
pi_122140426
Gewoon ff een lief fotootje van een bloot bolletje slaap.

pi_122150932
Aaaaaaw, lief!!!
pi_122160467
*lurkmodus uit*

Ik kom regelmatig hier even foto's kijken en verhalen lezen. Ik ving Sphynxen mooi van lelijkheid, en zou ooit nog weleens zo'n kat willen hebben. Nu hebben we al vier katten en twee honden dus het is druk genoeg, en het er mag absoluut geen dier meer bij van vriendlief. Al kunnen er uitzonderingen gemaakt worden voor noodgevallen, maar liever niet.
Dus tot die tijd doe ik het met jullie foto's. Ik vind ze allemaal even leuk om te zien. Hopelijk kom ik een keer in de gelegenheid om er eentje in het echt te mogen aanschouwen.

*lurkmodus aan*
  maandag 28 januari 2013 @ 14:57:03 #48
6067 Turbomuis
pi_122163500
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:45 schreef miek221 het volgende:
*lurkmodus uit*

Ik kom regelmatig hier even foto's kijken en verhalen lezen. Ik ving Sphynxen mooi van lelijkheid, en zou ooit nog weleens zo'n kat willen hebben. Nu hebben we al vier katten en twee honden dus het is druk genoeg, en het er mag absoluut geen dier meer bij van vriendlief. Al kunnen er uitzonderingen gemaakt worden voor noodgevallen, maar liever niet.
Dus tot die tijd doe ik het met jullie foto's. Ik vind ze allemaal even leuk om te zien. Hopelijk kom ik een keer in de gelegenheid om er eentje in het echt te mogen aanschouwen.

*lurkmodus aan*
Altijd welkom om een keer te komen kroelen. Neem vriendlief mee, die is dan meteen 100% om :)
pi_122163756
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 14:57 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Altijd welkom om een keer te komen kroelen. Neem vriendlief mee, die is dan meteen 100% om :)
Bedankt voor het aanbod :D Waar wonen jij/jullie en de katjes?
Vriendlief is lastig over te halen, maar mochten we in de toekomst ruimte hebben, en hij heeft ze een keer mogen ontmoeten, wie weet :)
pi_122194568
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:29 schreef Turbomuis het volgende:
Gewoon ff een lief fotootje van een bloot bolletje slaap.

[ afbeelding ]
Cute!

Heb gisteren ook zo'n soort foto gemaakt,zal m binnenkort ook eens uploaden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')