Ze zijn inderdaad behoorlijk duurquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:05 schreef miek221 het volgende:
Apart, want je zou zeggen dat de huis veel gevoeliger is, maar dat valt dus op zich wel mee.
Vriend hoorde net wat een gemiddelde sphynx kost, ik had die prijs (on)bewust nog een beetje voor me gehouden. Hij vind het achterlijk, abnormaal duur, ondanks mijn uitleg waar de kosten vandaan komen. Dat zal wel, vind hij, maar dat betaal je niet voor een kat. Ik quote, "Die kat is duurder als mijn auto, ik ga niet meer betalen aan een kat als aan mijn auto". Hij heeft dan wel een autotje van 500 euro, dus dat is lastig om daaronder te komen met een sphynx.
We gaan wel zondagmiddag naar de cattery, en dan zou ik toch wel graag een minimeet met jullie willen doen, lijkt me wel erg leukmisschien moet hij eerst een sphynx in levende blote lijf onmoeten.
Mij lijkt van wel. Er zullen overigens weinig sphynxen buiten rondlopen waar ze teken kunnen oppikken denk ik. Sphynxen raken ofwel snel onderkoeld, of verbranden in de zon. Dus je moet je Sphynx nooit te lang onbewaakt buiten laten lopen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:57 schreef valentijn101 het volgende:
Ik vroeg me af of sphynxen minder last hebben van vlooien en teeken. (geen vacht waar deze beesten zich in kunnen verstoppen)
Kijk eens bij cattery Philippopolis, die heeft nu een nestje van 8 kittens liggen! Daar haal je zeker weten gezonde en suuuuuuuperlieve sphynxen, Budgie komt er vandaan. Ze gaan ook heel serieus met HCM om, dus dat is ook een fijn en gerust gevoel.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:22 schreef miek221 het volgende:
Het is zover. Vriend staat ervoor open om eens bij een cattery te gaan kijken voor een Sphynx.Hij hoorde mij er veel over praten de laatste tijd, ik heb hem een beetje lekker gemaakt met foto's uit dit topic, en laatst stelde hij voor om zo'n beruchte bloterik in het echt te gaan aanschouwen. Nu ben ik via marktplaats bij Cattery Zene Hebe gekomen en mag ik dit weekend komen kijken.
Op de website staat dat alle katten op allerlei mogelijke ziektes worden getest, waaronder hcm. Ik lees overal dat dit erg belangrijk is.
Nu vroeg ik me af of iemand hier bekend is met deze cattery, en of er tips zijn, waar ik rekening mee moet houden in mijn zoektocht naar toch misschien een kale huisgenoot.
(als ik niet open en bloot mag vragen naar cattery's haal ik deze vraag wel weer weg)
Over het algemeen zijn sphynxen heel open en totaal niet schuw. Spot is wat eenkenniger, maar Budgie is een typische sphynx. Als je hier op bezoek bent klimt hij zo op schoot en als je hem wat over zn koppie kriebelt gaat hij gerust languit liggen slapen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:23 schreef miek221 het volgende:
Zijn ze naar vreemden net zo aanhankelijk als de baas?
Dat is wel ultiem knuffelig. Hoe vertederd zal dat wel niet zijn geweest.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:29 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn sphynxen heel open en totaal niet schuw. Spot is wat eenkenniger, maar Budgie is een typische sphynx. Als je hier op bezoek bent klimt hij zo op schoot en als je hem wat over zn koppie kriebelt gaat hij gerust languit liggen slapen.
Toen we bij Spot gingen kijken als kitten, kwam moederkat trouwens op mijn schoot zitten en ging luid spinnend haar 3 kittens liggen voeren... Hoezo gemakkelijk?
Nu zweten ze echt veel zeg. Xena is het snelst weer vies. Die is een dag nadat ze in bad is geweest alweer net zo vuil.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Als je van wit beddegoed houdt, besef dan wel dat Sphynxen bruine vegen achterlaten.... Omdat ze ook wat zweten scheiden ze talg af en dat kan bruine vegen geven. De ene sphynx heeft dat erger dan de ander. Geldt ook voor witte banken etc.
(je wast het er trouwens wel prima uit hoor)
Ja Spot heeft ook zo'n bruinig patroon op zijn rug van zijn 'rimpels/plooien' die hij heeft als hij ligt te maffen.... Budgie is een stuk idealen als donkere katquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nu zweten ze echt veel zeg. Xena is het snelst weer vies. Die is een dag nadat ze in bad is geweest alweer net zo vuil.
Oormseer, tsja, da's een kwestie van geluk.... Spot likt de oren van Budgie superschoon en hij heeft nergens last van. Budgie doet dat niet bij Spot en die heeft wat viezere oren. Zolang je het een beetje bijhoudt is dat niet zo'n ramp, ik haal het nooit helemaal schoon, gefriemel in je oren is voor geen één kat leuk... Mara het mag niet extreem worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:57 schreef miek221 het volgende:
Koop ik toch gewoon zwarte hoeslakens...![]()
Maar je wast ze toch? Is badderen goed aan te leren als je ze vanaf kitten hebt? En anders met een washandje denk ik. Vriend viel gelijk het smeer op wat in de oren van de kittens zat op de foto's die de fokster stuurde.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:00 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Oormseer, tsja, da's een kwestie van geluk.... Spot likt de oren van Budgie superschoon en hij heeft nergens last van. Budgie doet dat niet bij Spot en die heeft wat viezere oren. Zolang je het een beetje bijhoudt is dat niet zo'n ramp, ik haal het nooit helemaal schoon, gefriemel in je oren is voor geen één kat leuk... Mara het mag niet extreem worden natuurlijk.
Wassen gaat, de ene sphynx vindt het minder erg dan de ander. Budgie schreeuwt moord en brand, Spot probeert vooral zijn vluchtroutes te bestuderen... Ook al worden ze van jongs af aan gebadderd, het is niet hun grootste hobby. Voordeel is wel dat je ze met een washandje en milde kattenshampoo zo schoon hebt en natuurlijk in 3 tellen droog.
Als je maar oplet dat er geen essentiële oliën inzitten, dat is gif voor katten, zeker voor die sphynxen rechtstreeks op hun huidje....quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:04 schreef vencodark het volgende:
Wij gebruiken trouwens allerlei soorten douchegels.![]()
sphynxception...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:03 schreef zoeperzazke het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zijn de oren van Spot meestal. Ik ga hem echt niet pesten om dat helemaal schoon te peuteren, vind dit prima acceptabel. En dat randje om zijn neus heook sphynx-eigen!
Het is in een sopje.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:05 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Als je maar oplet dat er geen essentiële oliën inzitten, dat is gif voor katten, zeker voor die sphynxen rechtstreeks op hun huidje....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |