Hadden wij ook ja! Zeker het nekje is zo smal. Maar dat went hoor.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:42 schreef miek221 het volgende:
Ik vond trouwens de kleine kittens heel fragiel overkomen. Maar dat is denk ik omdat ze geen haar hebben. Of ja, nu kon ik goed het dunne donzige laagje haar zien. Maar dat wende wel redelijk snel. Hadden jullie dat ook in het begin?
Ik merk dat ik moeite heb om het kleine katje van gisteren uit mijn hoofd te zetten, het was echt een schatje, en vind het nu wel jammer dat vriend nog niet om is. Maar samenwonen, samen beslissen..
Ik weet het precies. Ik vond die eerste kijkdag echt heel leuk. Die mensen hadden ook zeker 6 volwassen sphynxen en die wilden allemaal aandacht. Mijn vader had binnen een paar minuten al die van die katten op schoot.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:09 schreef miek221 het volgende:
Dat klopt ja, echt een dun nekje. En dan die gekke rimpeltjes. Het aaide een beetje raar, maar op een gegeven moment niet meer, en toen leek de kitten er ook meer van te genieten. Ze werd ook met de seconde leuker eigenlijk.
Ook dit dus. Nu waren er hier alleen de twee beschikbare kittens te zien, en die waren een beetje onwennig omdat die vooral boven zaten, dus die leken wat rustig, maar wel lief enzo hoor. Maar we hebben dus geen grote poezen gezien.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik weet het precies. Ik vond die eerste kijkdag echt heel leuk. Die mensen hadden ook zeker 6 volwassen sphynxen en die wilden allemaal aandacht. Mijn vader had binnen een paar minuten al die van die katten op schoot.![]()
Nu maar hopen dat je vriend overstag gaat.
OMG wat een tof filmpjequote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Sushi vindt badderen VERSCHRIKKELIJK. Maar daardoor ben ik er ook achter gekomen dat ze ook totaal niet afgeeft. Echt niks.
Dit is een leuk filmpje (gewoon van YouTube), volgens mij hier wel eens gepost ook:
Niet helemaal. Wij doen ze gemiddeld elke week in bad en ze zijn soms de volgende dag alweer net zo vies. De ene geeft ook gewoon meer af dan de ander.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:33 schreef Ordos20 het volgende:
Goed om te weten dat de viezigheid van het aanraken van de kat dus helemaal in je eigen handen ligt: Als je regelmatig wast (vooral als ze even buiten zijn geweest en ingesmeerd zijn met zonnebrand), en gewoon met regelmatige intervallen om het huidvet te verminderen, dan heb je ook geen last van de smoezeligheid.
Good point: mom wordt wel snel vies, maar ook weer niet ZO snel. Goh, het zijn net mensen, allemaal net even andersquote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Niet helemaal. Wij doen ze gemiddeld elke week in bad en ze zijn soms de volgende dag alweer net zo vies. De ene geeft ook gewoon meer af dan de ander.
Dan kan je ze natuurlijk wel elke dag in bad doen maar ik betwijfel of dat dan weer goed voor hun huid is.
Xena wast zich ook vaak maar die is echt de volgende dag net zo bruin als voor de wasbeurt. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Je was toch bij een cattery, miek? Ik kan natuurlijk niks zeggen over de cattery waar jij bent geweest, maar ik heb ervaring met twee. En daar was het bij alletwee gewoon ronduit smerig. Echte dierenliefhebbers hoor, daar niet van, maar dat was te merken. Honden, katten, het stonk er gewoon. Ik vond de kittens toen ook niet al te frisjes.
Ik heb met Sushi echt nóóit vieze handen. En dan hoef ik Sushi ook echt nooit te wassen (is ze echt panisch voor dus ik heb het opgegeven). Ze wast zichzelf natuurlijk wel elke dag en dat doet ze blijkbaar goed
Ik was inderdaad bij een cattery. Ik vond de mensen vriendelijk, ik merkte dat ze echt wel van de katjes hielden, maar als ik een sphynx zou mogen nemen van vriend zou het niet bij hun zijn. Ik ga niet zeggen waar want het is niet dat ze niet goed zorgden voor de katjes, maar de katjes waren een beetje schuwig. Het is meer een algehele indruk. Het was niet heel vies, maar de fok overheerste de huiselijkheid zal ik maar zeggen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Je was toch bij een cattery, miek? Ik kan natuurlijk niks zeggen over de cattery waar jij bent geweest, maar ik heb ervaring met twee. En daar was het bij alletwee gewoon ronduit smerig. Echte dierenliefhebbers hoor, daar niet van, maar dat was te merken. Honden, katten, het stonk er gewoon. Ik vond de kittens toen ook niet al te frisjes.
Ik heb met Sushi echt nóóit vieze handen. En dan hoef ik Sushi ook echt nooit te wassen (is ze echt panisch voor dus ik heb het opgegeven). Ze wast zichzelf natuurlijk wel elke dag en dat doet ze blijkbaar goed
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:09 schreef Ordos20 het volgende:
Die foto op die stoel, helemaal ingepakt en zo'n blik van "aaaaaahhhhhhhhhhhhh relax", meesterlijk!
Raar is dat, heeft Momo net een half uur in de zon gelegen buiten, gaat ze naar binnen, lekker in bed liggen, want het is koud.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:11 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]Je kunt jezelf er ook helemaal mee identificeren
Behalve met dit weer...maar daar lijken sphynxen zich niks van aan te trekken
Nee, doe ik niet. Wel bij de andere (harige) katten. Volgens mij hebben sphynxen geen vlooien, omdat die beesten er niks aan vinden op een sphynx. Lijkt me...quote:Op maandag 29 juli 2013 10:18 schreef vencodark het volgende:
Beschermen jullie je sphynxen ook tegen vlooien? En met wat dan? Wij deden dat vorig jaar wel met gewone pipetjes, dat ging prima. Nu ging ik dat weer doen omdat ik vlooien had meegenomen van mijn ouders' katten.
Spul gekocht bij de Aldi, want kwam het tegen, en daar konden ze blijkbaar niet tegen. Raja begon te kwijlen/schuimbekken en Xena heeft nu een 'brandplek' tussen haar schouders.![]()
Vorig hadden ze er wel.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:24 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nee, doe ik niet. Wel bij de andere (harige) katten. Volgens mij hebben sphynxen geen vlooien, omdat die beesten er niks aan vinden op een sphynx. Lijkt me...
A okee. Lastig... ik heb bij Momo 1 keer een vlo rond zien lopen, maar die heb ik snel geëlimineerd. Verder nooit. Nu moet ik zeggen dat de andere katten er volgens mij ook niet vaak last van hebben (*afkloppen).quote:
Ahhh, lekker uitgestrektquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:28 schreef Ordos20 het volgende:
Dus dan is het lekker warm onder het afdakje (32 graden of meer), en ja, dat is natuurlijk beter dan binnen waar het koel is.
[ afbeelding ]
Note erbij: op zichzelf heb ik haar nog bijna nooit zo zien liggen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |