abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128457983
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:42 schreef miek221 het volgende:
Ik vond trouwens de kleine kittens heel fragiel overkomen. Maar dat is denk ik omdat ze geen haar hebben. Of ja, nu kon ik goed het dunne donzige laagje haar zien. Maar dat wende wel redelijk snel. Hadden jullie dat ook in het begin?

Ik merk dat ik moeite heb om het kleine katje van gisteren uit mijn hoofd te zetten, het was echt een schatje, en vind het nu wel jammer dat vriend nog niet om is. Maar samenwonen, samen beslissen..
Hadden wij ook ja! Zeker het nekje is zo smal. Maar dat went hoor. :)
pi_128458689
Dat klopt ja, echt een dun nekje. En dan die gekke rimpeltjes. Het aaide een beetje raar, maar op een gegeven moment niet meer, en toen leek de kitten er ook meer van te genieten. Ze werd ook met de seconde leuker eigenlijk. O+
pi_128458824
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:09 schreef miek221 het volgende:
Dat klopt ja, echt een dun nekje. En dan die gekke rimpeltjes. Het aaide een beetje raar, maar op een gegeven moment niet meer, en toen leek de kitten er ook meer van te genieten. Ze werd ook met de seconde leuker eigenlijk. O+
Ik weet het precies. Ik vond die eerste kijkdag echt heel leuk. Die mensen hadden ook zeker 6 volwassen sphynxen en die wilden allemaal aandacht. Mijn vader had binnen een paar minuten al die van die katten op schoot. :')
Nu maar hopen dat je vriend overstag gaat. ;)
pi_128459039
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:13 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik weet het precies. Ik vond die eerste kijkdag echt heel leuk. Die mensen hadden ook zeker 6 volwassen sphynxen en die wilden allemaal aandacht. Mijn vader had binnen een paar minuten al die van die katten op schoot. :')
Nu maar hopen dat je vriend overstag gaat. ;)
Ook dit dus. Nu waren er hier alleen de twee beschikbare kittens te zien, en die waren een beetje onwennig omdat die vooral boven zaten, dus die leken wat rustig, maar wel lief enzo hoor. Maar we hebben dus geen grote poezen gezien.

Dus nu hoop ik dat als vriend bij volwassen sphynxen op bezoek gaat die dan lekker aanhankelijk zijn dat hij dan ook overstag gaat.
pi_128459144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Sushi vindt badderen VERSCHRIKKELIJK. Maar daardoor ben ik er ook achter gekomen dat ze ook totaal niet afgeeft. Echt niks.

Dit is een leuk filmpje (gewoon van YouTube), volgens mij hier wel eens gepost ook:

OMG wat een tof filmpje O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_128459320
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:20 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

OMG wat een tof filmpje O+
Was elke sphynx maar zo. O+
pi_128460181
Dat merkte ik gisteren wel, na een half uurtje aaien en friemelen bij het katje, had ik een beetje viezige vingers. Waarschijnlijk de huid die afgaf, wat jullie al vertelde, maar het viel best wel mee. Als ik een avond goed op stap ben geweest heb ik viezere vingers :X
pi_128475337
Willen wij dat wel weten? :+ :6 :D
I had a signature once. It was awful.
pi_128488827
Hahaha, het valt allemaal wel mee hoor :+ maar als je een dag en een nacht aan het feesten bent geweest, heb ik smoezeligere handen van het zand en bier etc.
pi_128651060
Goed om te weten dat de viezigheid van het aanraken van de kat dus helemaal in je eigen handen ligt: Als je regelmatig wast (vooral als ze even buiten zijn geweest en ingesmeerd zijn met zonnebrand), en gewoon met regelmatige intervallen om het huidvet te verminderen, dan heb je ook geen last van de smoezeligheid.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_128651248
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 09:33 schreef Ordos20 het volgende:
Goed om te weten dat de viezigheid van het aanraken van de kat dus helemaal in je eigen handen ligt: Als je regelmatig wast (vooral als ze even buiten zijn geweest en ingesmeerd zijn met zonnebrand), en gewoon met regelmatige intervallen om het huidvet te verminderen, dan heb je ook geen last van de smoezeligheid.
Niet helemaal. Wij doen ze gemiddeld elke week in bad en ze zijn soms de volgende dag alweer net zo vies. De ene geeft ook gewoon meer af dan de ander.
Dan kan je ze natuurlijk wel elke dag in bad doen maar ik betwijfel of dat dan weer goed voor hun huid is.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 09:50:50 #212
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_128651284
Je was toch bij een cattery, miek? Ik kan natuurlijk niks zeggen over de cattery waar jij bent geweest, maar ik heb ervaring met twee. En daar was het bij alletwee gewoon ronduit smerig. Echte dierenliefhebbers hoor, daar niet van, maar dat was te merken. Honden, katten, het stonk er gewoon. Ik vond de kittens toen ook niet al te frisjes.

Ik heb met Sushi echt nóóit vieze handen. En dan hoef ik Sushi ook echt nooit te wassen (is ze echt panisch voor dus ik heb het opgegeven). Ze wast zichzelf natuurlijk wel elke dag en dat doet ze blijkbaar goed :')
pi_128651389
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 09:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Niet helemaal. Wij doen ze gemiddeld elke week in bad en ze zijn soms de volgende dag alweer net zo vies. De ene geeft ook gewoon meer af dan de ander.
Dan kan je ze natuurlijk wel elke dag in bad doen maar ik betwijfel of dat dan weer goed voor hun huid is.
Good point: mom wordt wel snel vies, maar ook weer niet ZO snel. Goh, het zijn net mensen, allemaal net even anders :D
pi_128651423
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 09:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Je was toch bij een cattery, miek? Ik kan natuurlijk niks zeggen over de cattery waar jij bent geweest, maar ik heb ervaring met twee. En daar was het bij alletwee gewoon ronduit smerig. Echte dierenliefhebbers hoor, daar niet van, maar dat was te merken. Honden, katten, het stonk er gewoon. Ik vond de kittens toen ook niet al te frisjes.

Ik heb met Sushi echt nóóit vieze handen. En dan hoef ik Sushi ook echt nooit te wassen (is ze echt panisch voor dus ik heb het opgegeven). Ze wast zichzelf natuurlijk wel elke dag en dat doet ze blijkbaar goed :')
Xena wast zich ook vaak maar die is echt de volgende dag net zo bruin als voor de wasbeurt. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgt.
Raja en Rani gaan wel maar we pakken ze gewoon alledrie tegelijk. :P
  zaterdag 6 juli 2013 @ 10:18:46 #215
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_128651644
Nee, het zal ook wel zo zijn dat katten net als bij mensen soms meer en soms minder talg produceren... Sushi zal dan wel een hele 'droge' huid hebben ofzo.

Oh, as we speak gooit Soesj d'r brokjes er ongekauwd weer uit, dus even een kotsbergje opruimen!!!!
pi_128652470
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 09:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

Ik was inderdaad bij een cattery. Ik vond de mensen vriendelijk, ik merkte dat ze echt wel van de katjes hielden, maar als ik een sphynx zou mogen nemen van vriend zou het niet bij hun zijn. Ik ga niet zeggen waar want het is niet dat ze niet goed zorgden voor de katjes, maar de katjes waren een beetje schuwig. Het is meer een algehele indruk. Het was niet heel vies, maar de fok overheerste de huiselijkheid zal ik maar zeggen.
*edit* Ipv de overlading van knuffeligheid zoals bijvoorbeeld Vencodark had, waren de katjes hier helemaal niet met ons bezig, en wilde ze ook echt niet opgepakt en geaaid worden. De sphynxkittens bleven wel, maar wel met wat moeite. Vond ik een beetje jammer.

Met de vieze sphynxjes valt het dus per katje mee, maar is het sowieso niet zo dat ze bruine strepen achterlatend door je huis gaan ;) die honden hier kunnen er ook wat van dus in dat opzicht ben ik wel wat gewend :')
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:13:53 #217
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_129055302
We hebben vakantie gehad, en er is dus twee weken elke dag thuis geweest (Naja, we zijn wel weg geweest, maar toen zaten er vrienden hier in huis). We zijn nu weer aan het werk, en ik kan heel goed merken dat Momo daar moeite mee heeft. Beetje zielig, maar ook wel heel lief :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:23:24 #218
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_129055669
Awww, lief!

Sushi is ook altijd echt een half uur aan een stuk door aan het miauwen als ik thuiskom van mijn werk! Vandaag was het zo erg dat ik maar even met 'r in het raam ben gaan zitten, Soes op schoot en aaien maar... was echt te luidruchtig anders :X . Eten kon wel wat later :')

En nu ben ik boos want ze sprong vanaf de plank boven mijn bank bovenop me, ik schrok me de pleuris en nu heb ik een pijnlijke kras :(
  woensdag 17 juli 2013 @ 20:07:17 #219
385513 Michaeltje
Lief Zijn,,!!
pi_129057533
cool
  woensdag 17 juli 2013 @ 20:08:58 #220
385513 Michaeltje
Lief Zijn,,!!
pi_129057594
wel gaaf
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:09:11 #221
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_129065634
Ik heb zelf geen naaktkatten, maar afgelopen weekend wel eentje geaaid, en sodeju wat was dat een lief beestje. O+
Ik keek alleen maar en ze kwam al op me af gerend. We waren met z'n viertjes en we werden één voor één kapotgebokt. _O_
Kaleidoscopiklimax
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:37:00 #222
6067 Turbomuis
pi_129083835
Magere fotospam, want maar 1 stuks, maar wel een erg mooie, al zeg ik het zelf

Momo heerlijk in het zonnetje:

pi_129093072
Aaaaaaw momo O+
pi_129093568
Wat is Momo toch een leukerd.

En hoe lief, zo aanhankelijk na het werk. Erg leuk is dat, om ze enthousisast begroet te worden als je thuis komt.
  donderdag 18 juli 2013 @ 18:55:35 #225
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_129094963
Haha, die foto is echt te cute!
pi_129097720
Ook maar wat fotootjes.

Voor iedereen die geen sphynxen heeft en meeleest: als je even gauw een plas wilt gaan doen, laat een sphynx je niet alleen. Spot sprong op schoot en begon luidkeels te spinnen. Daar zit je dan :P en veel te lief om weer weg te duwen.... (ik moest er zo om lachen dat ik er een foto van heb gemaakt ja :') )

Lekker lui...

En dit is het ochtendritueel... Budgie slaapt in mijn armen en is vaak nog veel te moe om op te staan als ik uit bed ga. Dus dek ik hem lekker toe en maft hij nog even verder. Zo lag hij vanochtend O+

pi_129122920
Katten op de wc, erg gezellig. Mijn vorige siamees kwam ook graag op schoot als ik op mijn gemak naar het toilet ging. En mijn huidige siamees zit er ook altijd bij. Vind het wel leuk.
Leuke foto van jou en Spot.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:08:15 #228
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_129152752
Fotospam! Wel soms crappy kwaliteit i.v.m. zonnebrandcreme op de lens van mijn telefoon.

pi_129152801
Die foto op die stoel, helemaal ingepakt en zo'n blik van "aaaaaahhhhhhhhhhhhh relax", meesterlijk!
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:11:21 #230
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_129152886
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:09 schreef Ordos20 het volgende:
Die foto op die stoel, helemaal ingepakt en zo'n blik van "aaaaaahhhhhhhhhhhhh relax", meesterlijk!
:D Je kunt jezelf er ook helemaal mee identificeren :D

Behalve met dit weer...maar daar lijken sphynxen zich niks van aan te trekken
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:15:25 #231
6067 Turbomuis
pi_129153046
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:11 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

:D Je kunt jezelf er ook helemaal mee identificeren :D

Behalve met dit weer...maar daar lijken sphynxen zich niks van aan te trekken
Raar is dat, heeft Momo net een half uur in de zon gelegen buiten, gaat ze naar binnen, lekker in bed liggen, want het is koud.
Vage beesten...

En geweldige foto's :)
  zaterdag 20 juli 2013 @ 15:07:30 #232
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_129154601
Oh, deze live foto wil ik jullie ook niet onthouden :D . The Sush en ik zijn samen de Tour aan het kijken!

:D O+
  zaterdag 20 juli 2013 @ 15:38:37 #233
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_129155543
:D O+
Hier ligt de ouwe naakte keizer ook met dit weer het liefst in zijn cuddlecup :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_129163044
Oh soes, wat een heerlijke kat! Geweldige foto's en wat een lief buikje :*
pi_129461655
Beschermen jullie je sphynxen ook tegen vlooien? En met wat dan? Wij deden dat vorig jaar wel met gewone pipetjes, dat ging prima. Nu ging ik dat weer doen omdat ik vlooien had meegenomen van mijn ouders' katten.
Spul gekocht bij de Aldi, want kwam het tegen, en daar konden ze blijkbaar niet tegen. Raja begon te kwijlen/schuimbekken en Xena heeft nu een 'brandplek' tussen haar schouders. :( :o
  maandag 29 juli 2013 @ 11:24:25 #236
6067 Turbomuis
pi_129463404
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:18 schreef vencodark het volgende:
Beschermen jullie je sphynxen ook tegen vlooien? En met wat dan? Wij deden dat vorig jaar wel met gewone pipetjes, dat ging prima. Nu ging ik dat weer doen omdat ik vlooien had meegenomen van mijn ouders' katten.
Spul gekocht bij de Aldi, want kwam het tegen, en daar konden ze blijkbaar niet tegen. Raja begon te kwijlen/schuimbekken en Xena heeft nu een 'brandplek' tussen haar schouders. :( :o
Nee, doe ik niet. Wel bij de andere (harige) katten. Volgens mij hebben sphynxen geen vlooien, omdat die beesten er niks aan vinden op een sphynx. Lijkt me...
pi_129463434
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:24 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Nee, doe ik niet. Wel bij de andere (harige) katten. Volgens mij hebben sphynxen geen vlooien, omdat die beesten er niks aan vinden op een sphynx. Lijkt me...
Vorig hadden ze er wel. :? Vandaar.
  maandag 29 juli 2013 @ 11:26:48 #238
6067 Turbomuis
pi_129463477
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

Vorig hadden ze er wel. :? Vandaar.
A okee. Lastig... ik heb bij Momo 1 keer een vlo rond zien lopen, maar die heb ik snel geëlimineerd. Verder nooit. Nu moet ik zeggen dat de andere katten er volgens mij ook niet vaak last van hebben (*afkloppen).
pi_129465326
Venco! :o voor dat spul gaan serieuze waarschuwingen rond online voor alle bijwerkingen, nooit gebruiken dus! Google er maar eens op! Kon je niet weten natuurlijk dus
je zult je wel rotgeschrokken zijn :*

Ik ontvlooi ook niet, we hebben er sowieso geen last van want binnenkatten, maar vlooien vinden inderdaad niet echt een huisje op een kale kat. Lijkt me dus ook onnodig..
pi_129468191
Dan laat ik het nu wel zitten.
Waren ons inderdaad kapot geschrokken. Gelukkig ging het met Raja weer goed toen we het afgespoeld hadden. :)
Nu net met Rani naar de dierenarts geweest. Ze had haar staart tussen een deurtje geklemd en nu zat er een knik in.
Dierenarts heeft haar antibiotica gegeven terwijl ze onder narcose zat. Ook medicijnen gehad en hij heeft het verbonden, in de hoop dat de wervels aan elkaar blijven zitten.
Volgende week terugkomen. Is het niet verbeterd en sleept ze nog steeds met d'r staart....dan moet ie eraf! ;(

Ze ligt nu in een mandje te slapen en moet haar warm houden. Raja is haar druk aan het likken op d'r kopje O+ maar ze is nog helemaal out.

Deze trouwens: https://nl-nl.facebook.co(...)osts/469954129762737
  maandag 29 juli 2013 @ 13:58:06 #241
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_129468314
Je spoelt dat spul er met water niet af hoor, volgende keer melk gebruiken, dat neutraliseert mss nog een beetje. En niet meer geven, als ze echt vlooien hebben heb je dat bij die nakerds zo weer weg, hier dragen ze vlooienbandjes, ik heb van 1 band 6 banden gemaakt waardoor ze maar een heel klein stukje band omhebben daadwerkelijk.
Wat balen van Rani's staart, hopelijk komt het goed :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_129468457
Voel me nou wel stom hoor. :@ Ik wilde niet onvoorzichtig of onverstandig met de katten omgaan. :'(
pi_129476705
Och Venco, alsof je dat vooraf kon weten :*

En dat staartje, ach gos!!! Budgie heeft ook een keer een gebroken staartje gehad, geen idee hoe het is gebeurd, het was 's ochtends ineens. Waarschijnlijk is zijn staartje toen uitgerekt geweest, gelukkig is het met ontstekingsremmer/pijnstiller helemaal onzichtbaar weggetrokken.
Ik zou niet gelijk van het ergste uitgaan, sphynxen doen je altijd verbazen! Verwen d'r maar goed! :*
  maandag 29 juli 2013 @ 19:22:57 #244
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_129478637
Kon je inderdaad niet weten, maar je moet écht oppassen met die vlooienzooi! De kat van mijn zus was ook héél ziek geworden van een spulletje dat je bij de Kruidvat kon kopen...ook schuimbekken enzo. Keizielig. De dierenarts zei dat ie het belachelijk vindt dat die zooi nog verkocht wordt.

Dus voor dat soort dingen...altijd even de dierenarts vragen voor advies!

Oh en ik heb bij The Sush nog nooit vlooien gezien, ik heb dan ook geen andere katten en woon op 1 + 2 hoog, dus makkelijk zal ze ze niet oplopen denk ik.
pi_129479364
Venco, let wel op met andere vlooienmiddelen nu, ook van de dierenarts. 1 van mijn katten kreeg ook zo'n kale brandplek (van Frontline toen daar nog wat positiever over gedacht werd), en sindsdien krijgt ze het van alle middeltjes die tussen de schouderbladen moeten. Heb nooit spul van Aldi of Kruidvat etc gehad, alleen dierenarts spul, maar heb daarna verschillende merken geprobeerd en ze reageert nu overal op -O- Needless to say, die wordt niet meer met dat soort spul behandeld.
  maandag 29 juli 2013 @ 19:52:56 #246
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_129479770
In other news...je houdt echt het meest van je kat als je wakker wordt met een worstje kots naast je kussen O+

Weer te snel gegeten denk ik :'). Zo van die hele onverteerde brokjes.
pi_129480579
Ah, heel fijn jah. Ugh. :P
pi_129496294
Opgedroogde kotsvlekken doen het ook altijd heel goed als die op de bank gedeponeerd zijn (meestal net op die plekjes op de bank waar het nou net het meest vervelend is om te verwijderen).
pi_129611392
Dus dan is het lekker warm onder het afdakje (32 graden of meer), en ja, dat is natuurlijk beter dan binnen waar het koel is.

Note erbij: op zichzelf heb ik haar nog bijna nooit zo zien liggen,
  zondag 4 augustus 2013 @ 22:02:30 #250
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_129694527
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:28 schreef Ordos20 het volgende:
Dus dan is het lekker warm onder het afdakje (32 graden of meer), en ja, dat is natuurlijk beter dan binnen waar het koel is.

[ afbeelding ]

Note erbij: op zichzelf heb ik haar nog bijna nooit zo zien liggen,
Ahhh, lekker uitgestrekt :D . Lief!

Sushi en ik zijn samen Ranking the Stars aan het kijken...

Beetje gele foto door de correctie van m'n telefoon, maja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')