abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128251072
Zo is Spot nu, ongewassen dus... Oortjes beetje smerig, natuurlijk wat troep rond de oogjes en een zwarte neus. Is standaard....
Sphynxtraantjes zijn ook een substantie apart, die krijg je niet van je vingers afgewreven :D

Ons huis ligt trouwens vol met supersoft fleece dekentjes (van dat badjasstof zeg maar, niet de standaard fleece). Is het allerbeste :)
I had a signature once. It was awful.
pi_128251339
Ons witte katje heeft ook altijd een vies neusje, zo'n zwart randje eromheen. En de siamees heeft altijd vieze oogjes. Maar dat kan je er wel makkelijk uithalen als het een beetje hard is.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:02:01 #178
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_128253789
Momo vindt het maar niks, dat gewas. Nergens voor nodig vindt ze. Dus ze krijgt ongeveer 1 keer in de 5 a 6 weken een echt bad, met water enzo. Moet echt met z'n tweeën, als je dat alleen probeert is alles zeiknat en zit je onder de krassen. Plus daarna een gekwelde blik, dat we werkelijk zoooo ontzettend gemeen zijn.

Tussen de badderbeurten door was ik haar met van die vochtige babydoekjes, dat is prima te doen. Oortjes kun je daar ook prima mee schoonmaken.

Dat gespetter als ze met haar koppie schudt, ik denk niet dat ik dat ooit niet goor ga vinden. Omdat ze zo knuffelig is zit ze vaak op schoot, grote kans dus dat het ergens in je gezicht terecht komt. Bah. Maar goed, ze wordt er niet minder lief om :)

Ze heeft laatst trouwens over m'n laptop heen gekotst. Zo bweeehk tegen het scherm. Nu heb ik dus een nieuw scherm :(

Maar echt, ik zou niet meer zonder haar kunnen :)

edit: Ik zie nu pas het dubbele van deze laatste zin. Mmm...

[ Bericht 2% gewijzigd door Turbomuis op 25-06-2013 23:10:16 ]
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:54:54 #179
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_128260101
Sushi vindt badderen VERSCHRIKKELIJK. Maar daardoor ben ik er ook achter gekomen dat ze ook totaal niet afgeeft. Echt niks.

Dit is een leuk filmpje (gewoon van YouTube), volgens mij hier wel eens gepost ook:

dinsdag 25 juni 2013 @ 23:18:21 #180
6067 Turbomuis
pi_128261430
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Sushi vindt badderen VERSCHRIKKELIJK. Maar daardoor ben ik er ook achter gekomen dat ze ook totaal niet afgeeft. Echt niks.

Dit is een leuk filmpje (gewoon van YouTube), volgens mij hier wel eens gepost ook:

Doorklikkend kwam ik deze tegen. Ik moest lachen :)

pi_128267752
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

Dit filmpje inderdaad, zo schattig. Hopelijk, als er bij ons een sphynx komt, gaat die het net zo leuk vinden als deze.

Wat voor gespetter bedoel je Turbomuis?

Het valt me trouwens op dat de sphynxen in de filmpjes die ik heb gezien en normale kattenmiauw hebben. Ik had verwacht dat ze net als siamezen en andere oosterse katten zo'n lekkere raspende miauw zouden hebben. Hoe miauwen die van jullie, en "praten" ze veel?

[ Bericht 10% gewijzigd door miek221 op 26-06-2013 06:54:15 ]
pi_128268235
Ze mauwen heel gewoon. :P
En vaak. O+
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:04:39 #183
6067 Turbomuis
pi_128269144
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 06:42 schreef miek221 het volgende:

[..]

Dit filmpje inderdaad, zo schattig. Hopelijk, als er bij ons een sphynx komt, gaat die het net zo leuk vinden als deze.

Wat voor gespetter bedoel je Turbomuis?

Het valt me trouwens op dat de sphynxen in de filmpjes die ik heb gezien en normale kattenmiauw hebben. Ik had verwacht dat ze net als siamezen en andere oosterse katten zo'n lekkere raspende miauw zouden hebben. Hoe miauwen die van jullie, en "praten" ze veel?
Momo mauwt heel hoog en lief. Als ze slaapt en je raakt haar aan zegt ze heel lief "mrw?" en dat doet ze elke keer als je haar aanraakt. Heel lief. Zal kijken of ik daar een filmpje van kan maken.
De laatste tijd mauwt ze soms opeens, out of the blue, heel hard. Alsof ze wil zeggen " Hallooooo, aandacht! Ik ben hieier!" Deed ze eerst niet, maar ze is blijkbaar nog steeds aan het loskomen en ontwikkelen :)

En met dat spetteren bedoel ik, dat als ze bijv. wat tranige ogen heeft en ze schud flink met haar koppie, dat dan alles om haar heen onder de tranen zit...
pi_128269266
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:04 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Momo mauwt heel hoog en lief. Als ze slaapt en je raakt haar aan zegt ze heel lief "mrw?" en dat doet ze elke keer als je haar aanraakt. Heel lief. Zal kijken of ik daar een filmpje van kan maken.
De laatste tijd mauwt ze soms opeens, out of the blue, heel hard. Alsof ze wil zeggen " Hallooooo, aandacht! Ik ben hieier!" Deed ze eerst niet, maar ze is blijkbaar nog steeds aan het loskomen en ontwikkelen :)

En met dat spetteren bedoel ik, dat als ze bijv. wat tranige ogen heeft en ze schud flink met haar koppie, dat dan alles om haar heen onder de tranen zit...
Dat laatste hebben wij ook ja. Die spetters kom ik dus ook op de stralend witte vloer tegen. :')
Btw, zijn die van jou ook nog zo stout? :)
pi_128269277
Ah zo, met die spetters. Ik ben ietwat viezig van dat soort dingen, maar daar zal ik me maar overheen moeten zetten.

Rambo kan dat ook zo, schreeuwend door het huis wandelen. En dan met zijn schorre stem. Sowieso in de avond, vanaf een uur of tien, als het, volgens hem, de hoogste tijd is om naar bed te lopen. Constant heen en weer van boven, naar beneden, wachtend bij de deur naar boven, daarbij luid roepend, alsof hij aangeeft dat het nu echt tijd is om te gaan slapen. Ik viond het uitermate schattig, vriend vind het een beetje vervelend, maar die is gewoon jaloers dat hij bij Rambo alleen goed genoeg is als ik er niet ben :')
Hoe oud is Momo?
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:18:20 #186
6067 Turbomuis
pi_128269453
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat laatste hebben wij ook ja. Die spetters kom ik dus ook op de stralend witte vloer tegen. :')
Btw, zijn die van jou ook nog zo stout? :)
Stout als in, ze luistert voor geen meter, dan JA. Ze begint wel steeds meer dingen te doen waarvan ze eigenlijk wel weet dat het niet mag (Dat koppie als we haar op het aanrecht betrappen spreekt boekdelen), maar voor de rest valt het mee. Ze is wel een boemerang, als je ff geen zin hebt in kroelen en je zet haar opzij (Met een hoge veronrtwaardigde piep van haar kant), dan komt ze meteen weer terug. En terug. En terug.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:10 schreef miek221 het volgende:

Hoe oud is Momo?
Momo is nu 7 of 8 geloof ik. Maar ze heeft een erg nare start gehad, en ze is nog steeds aan het wennen dat ze nu bij mensen woont die haar lief vinden en waar ze gewoon rond mag lopen enzo. Dus in sommige opzichten is het echt nog een beginneling. En ze is erg klein, zeker voor een sphynx, dat sterkt het beeld dat ze nog erg jong is.
pi_128269478
Wat voor nare start heeft ze gehad? Wel fijn om te zien hoe een beestje dan helemaal bij je opbloeit. Erg dankbaar vind ik dat altijd.
pi_128269631
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:18 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Stout als in, ze luistert voor geen meter, dan JA. Ze begint wel steeds meer dingen te doen waarvan ze eigenlijk wel weet dat het niet mag (Dat koppie als we haar op het aanrecht betrappen spreekt boekdelen), maar voor de rest valt het mee. Ze is wel een boemerang, als je ff geen zin hebt in kroelen en je zet haar opzij (Met een hoge veronrtwaardigde piep van haar kant), dan komt ze meteen weer terug. En terug. En terug.

[..]

Ja dat aanrecht...echt hè. :(
Ik weet niet of het sphynx eigen is maar ik heb weleens het idee dat hen bijzonder weinig af te leren is. Ik hoop dat ze volwassener worden en dus iets braver. Laatst had 1 van hun aan mijn rijbewijsmap zitten kauwen. Zelfs dat is niet veilig! We hebben pas een baby en ik hoop niet dat zijn speelgoed constant opgeruimd moet worden omdat zij de boel slopen. ;(
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:06:00 #189
6067 Turbomuis
pi_128270641
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:19 schreef miek221 het volgende:
Wat voor nare start heeft ze gehad? Wel fijn om te zien hoe een beestje dan helemaal bij je opbloeit. Erg dankbaar vind ik dat altijd.
Ze komt van een broodfokker. Ik vermoed dat ze daar is geboren, en zodra ze oud genoeg was meteen zoveel mogelijk jonkies heeft gekregen. Daarna is ze op Marktplaats gedumpt.
Ze heeft veel (lichamelijke) problemen, dus ik denk dat ze altijd in een bench of hok heeft gezeten, ze rent raar bijvoorbeeld, en heeft gevoelige heupen. Ik bedoel dat ze het niet fijn vind als je haar daar aait.
Haar gebit is ook heel slecht, daar is nooit wat mee gedaan.
Maar ze is zoooo lief, ik zou haar echt voor geen goud meer willen missen!

Zo rent ze. Ziet er grappig en lief uit, maar het hoort niet:
(Ze heeft er overigens geen last van hoor, alleen als je op haar heupen drukt/flink aait)

woensdag 26 juni 2013 @ 10:06:36 #190
6067 Turbomuis
pi_128270653
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja dat aanrecht...echt hè. :(
Ik weet niet of het sphynx eigen is maar ik heb weleens het idee dat hen bijzonder weinig af te leren is. Ik hoop dat ze volwassener worden en dus iets braver. Laatst had 1 van hun aan mijn rijbewijsmap zitten kauwen. Zelfs dat is niet veilig! We hebben pas een baby en ik hoop niet dat zijn speelgoed constant opgeruimd moet worden omdat zij de boel slopen. ;(
Momo bijt niet op spullen, alleen op haar eigen staart. En op haar nagels. Raar beest...
pi_128271047
Momo loopt een beetje met dr kontje naar beneden lijkt het wel. En zit ze ook niet helemaal op de grond met haar billen?
Wel sneu hoor, dat mensen zoiets doen met dieren. Ik ben erg gevoelig voor dieren met een moeilijke achtergrond, en heb ook drie dieren in huis die niet echt een goede start hebben gehad, of en traumatische ervaring achter de rug hebben. Maar niet zo erg als Momo, gelukkig zit ze nu goed bij jou.

Het aanrecht is trouwens kattenmagneet hoor. Hier zijn het er twee die er neit vanaf te krijgen zijn. Als ik alleen roep blijven ze mooi zitten waar ze zitten, als ik opsta is er risico op een tik op de billen dus dan gaan ze wel. Stik eigenwijs zijn ze O+
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:29:09 #192
6067 Turbomuis
pi_128271284
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:21 schreef miek221 het volgende:
Momo loopt een beetje met dr kontje naar beneden lijkt het wel. En zit ze ook niet helemaal op de grond met haar billen?
Wel sneu hoor, dat mensen zoiets doen met dieren. Ik ben erg gevoelig voor dieren met een moeilijke achtergrond, en heb ook drie dieren in huis die niet echt een goede start hebben gehad, of en traumatische ervaring achter de rug hebben. Maar niet zo erg als Momo, gelukkig zit ze nu goed bij jou.

Het aanrecht is trouwens kattenmagneet hoor. Hier zijn het er twee die er neit vanaf te krijgen zijn. Als ik alleen roep blijven ze mooi zitten waar ze zitten, als ik opsta is er risico op een tik op de billen dus dan gaan ze wel. Stik eigenwijs zijn ze O+
Nee, klopt, haar kontje zweeft altijd wat. Ze ligt ook nooit heel relaxt op haar zij met de poten languit, zoals bij katten ' hoort'. Maar goed, volgens mij heeft ze nergens last van, dus dan zit ik er ook niet mee :)
Hoewel ze af en toe wel jaloers naar Merlijn kijkt als hij weer 's heerlijk ongegeneerd telaxt op de bank hangt :)

pi_128272030
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:21 schreef miek221 het volgende:

Katten van mijn ouders zitten zelden op het aanrecht. ;(

Elke keer als ik zie dat ze een poging willen doen, roep ik ze gelijk al, dan laten ze het wel. Of ze krijgen een tik wanneer ik ze erop betrap.
Vorige keer zag ik Xena een spring doen en toen riep ik net. Dus ze moest remmen waardoor ze pardoes met haar gezicht tegen het keukenkastje kwam. :') Net goed eigenlijk. :@
pi_128273254
Onze keuken zit in een aparte ruimte, ik kan vanaf de bank net niet zien we erop zit, en Balthasar is al twaalf dus dat ga ik er niet meer uitkrijgen. Maar helaas, gelukkig doen de twee nieuwste katten het niet.

Ik had ook het andere filmpje van Momo gekeken, onder dat kussentje, ook al zo schattig. Nar zondag ben ik waarschijnlijk helemaal verkocht aan de sphynx. Ik ben erg benieuwd hoe het bij vriend zal gaan.
  woensdag 26 juni 2013 @ 18:18:17 #195
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_128288951
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:18 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Doorklikkend kwam ik deze tegen. Ik moest lachen :)

:D :D :D
pi_128289070
Aanrecht.... Dat heb ik niet eens gepoogd de katten af te leren. Onbegonnen werk. Sphynxen mogen simpelweg alles, en door hun lieve karakter vergeef je het ze ook binnen 2 seconden. Ik denk wel dat het waar is dat je sphynxen heel moeilijk dingen af kunt leren!

Ze mauwen heel gewoon, maar ze spinnen ook héél erg hard. Spot kan als je op de bank hangt op je borst komen zitten en zo hard spinnen dat je helemaal overdonderd wordt met liefde, zo geweldig is dat! O+

Het spetteren met traantjes heb ik hier trouwens helemaal niet... Wat je wel weer hebt is dat vuil zich makkelijk ophoopt tussen de nagelplooitjes, dat krab ik geregeld met mijn eigen nagels schoon, meest efficiënte methode....
I had a signature once. It was awful.
pi_128435694
Nou, vandaag dus op bezoek geweest bij de cattery. Zoals verwacht was ik op slag verliefd. Een heel schattig dametje. Vriend is helaas nog niet helemaal overtuigd. Maar ondanks dat de katjes er heel gezond uitzagen, waren ze best rustig, en pas na een half uurtje begon het dametje los te komen, en te genieten van het kroelen, maar dat is misschien wel logisch, ineens vreemde handen en tussen andere kittens. De katjes zaten ook in de slaapkamer omdat beneden andere kittens liepen. De ouders konden weniet zien omdat de partner lag te slapen.
Omdat de katjes volgende week al weg mochten er er gevraagd werd of we snel konden beslissen, hebben we besloten om in elk geval niet nu al een kitten te halen. Het ging vriend allemaal nog wat te snel.

Ik denk dat vriend een betere kijk krijgt op hoe een sphynx echt is, als we wat meer gaan kijken bij mensen die een sphynx hebben. Vriend leek het ook leuk om eens mee te gaan op bezoek bij de Sphynxen in Eindhoven, dus als dat aanbod nog staat maak ik daar graag gebruik van :) Al is het voor mij wel duidelijk dat ik echt wel graag een sphynx wil. Maar vriend heeft nog wat ontmoetingen nodig denk ik.

[ Bericht 9% gewijzigd door miek221 op 01-07-2013 11:48:49 ]
  maandag 1 juli 2013 @ 12:50:30 #198
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_128455219
Grappig, ik heb juist de ervaring dat Sphynxen heel intelligent zijn en je kan ze uitstekend aanleren wat wel en niet mag. Die van ons lopen niet op toetsenborden en laptops, bijvoorbeeld, ze stappen er keurig omheen. Kwestie van steeds de pootjes optillen als ze het wel doen (alleen het pootje dat op het toetsenbord staat dus), na een keer of tien doen ze het nooit meer. Ze weten ook precies dat de keuken de enige kamer in huis is waar geen katten mogen komen, en ze blijven dus keurig voor de drempel wachten als wij er moeten zijn. Zo eens in het jaar probeert er wel eens eentje het stiekem toch, maar dat vinden ze dan zelf zo spannend dat ze zichzelf onmiddellijk verraden door keihard te gaan mauwen. :')
Ze kennen ook bepaalde woorden zoals hun eigen naam, kom, lekker, mandje, knuffen, snoepje, nee, eraf, en ze weten precies of een deur naar binnen of naar buiten opengaat (dus of ze moeten duwen of trekken om naar binnen te gaan). Heerlijke beesten! O+ kan er ook alles mee doen, ook als ze het eigenlijk niet heel erg fijn vinden (nagels knippen, in bad, dierenartsbezoek). Het komt gewoon totaaaaal niet in ze op om zich met nagels en tanden te verdedigen, je kan hooguit wat gemopper verwachten en twee seconden later is alles weer goed.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_128456902
Fijn dat jouw sphynxen wel het één en ander geleerd en afgeleerd is. :) Bij ons wel een aantal dingen hoor maar het aanrecht is een ramp. Of uit de vaas drinken...zo is deze ook al een paar keer omgevallen. Maar goed, het is erger geweest.
Leuk voorbeeld van die deuren. Rani en Xena weten nog amper hoe ze de deur verder open moeten krijgen. Zo duwen ze eerder aan de verkeerde kant en sluiten ze hm. :')
Ons was ook vertelt dat ze heel intelligent zijn maar daar merken wij eigenlijk bijzonder weinig van. :P
pi_128457505
Ik vond trouwens de kleine kittens heel fragiel overkomen. Maar dat is denk ik omdat ze geen haar hebben. Of ja, nu kon ik goed het dunne donzige laagje haar zien. Maar dat wende wel redelijk snel. Hadden jullie dat ook in het begin?

Ik merk dat ik moeite heb om het kleine katje van gisteren uit mijn hoofd te zetten, het was echt een schatje, en vind het nu wel jammer dat vriend nog niet om is. Maar samenwonen, samen beslissen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')