Doorklikkend kwam ik deze tegen. Ik moest lachenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Sushi vindt badderen VERSCHRIKKELIJK. Maar daardoor ben ik er ook achter gekomen dat ze ook totaal niet afgeeft. Echt niks.
Dit is een leuk filmpje (gewoon van YouTube), volgens mij hier wel eens gepost ook:
Dit filmpje inderdaad, zo schattig. Hopelijk, als er bij ons een sphynx komt, gaat die het net zo leuk vinden als deze.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Sushi vindt badderen VERSCHRIKKELIJK. Maar daardoor ben ik er ook achter gekomen dat ze ook totaal niet afgeeft. Echt niks.
Dit is een leuk filmpje (gewoon van YouTube), volgens mij hier wel eens gepost ook:
Momo mauwt heel hoog en lief. Als ze slaapt en je raakt haar aan zegt ze heel lief "mrw?" en dat doet ze elke keer als je haar aanraakt. Heel lief. Zal kijken of ik daar een filmpje van kan maken.quote:Op woensdag 26 juni 2013 06:42 schreef miek221 het volgende:
[..]
Dit filmpje inderdaad, zo schattig. Hopelijk, als er bij ons een sphynx komt, gaat die het net zo leuk vinden als deze.
Wat voor gespetter bedoel je Turbomuis?
Het valt me trouwens op dat de sphynxen in de filmpjes die ik heb gezien en normale kattenmiauw hebben. Ik had verwacht dat ze net als siamezen en andere oosterse katten zo'n lekkere raspende miauw zouden hebben. Hoe miauwen die van jullie, en "praten" ze veel?
Dat laatste hebben wij ook ja. Die spetters kom ik dus ook op de stralend witte vloer tegen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:04 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Momo mauwt heel hoog en lief. Als ze slaapt en je raakt haar aan zegt ze heel lief "mrw?" en dat doet ze elke keer als je haar aanraakt. Heel lief. Zal kijken of ik daar een filmpje van kan maken.
De laatste tijd mauwt ze soms opeens, out of the blue, heel hard. Alsof ze wil zeggen " Hallooooo, aandacht! Ik ben hieier!" Deed ze eerst niet, maar ze is blijkbaar nog steeds aan het loskomen en ontwikkelen
En met dat spetteren bedoel ik, dat als ze bijv. wat tranige ogen heeft en ze schud flink met haar koppie, dat dan alles om haar heen onder de tranen zit...
Stout als in, ze luistert voor geen meter, dan JA. Ze begint wel steeds meer dingen te doen waarvan ze eigenlijk wel weet dat het niet mag (Dat koppie als we haar op het aanrecht betrappen spreekt boekdelen), maar voor de rest valt het mee. Ze is wel een boemerang, als je ff geen zin hebt in kroelen en je zet haar opzij (Met een hoge veronrtwaardigde piep van haar kant), dan komt ze meteen weer terug. En terug. En terug.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat laatste hebben wij ook ja. Die spetters kom ik dus ook op de stralend witte vloer tegen.![]()
Btw, zijn die van jou ook nog zo stout?
Momo is nu 7 of 8 geloof ik. Maar ze heeft een erg nare start gehad, en ze is nog steeds aan het wennen dat ze nu bij mensen woont die haar lief vinden en waar ze gewoon rond mag lopen enzo. Dus in sommige opzichten is het echt nog een beginneling. En ze is erg klein, zeker voor een sphynx, dat sterkt het beeld dat ze nog erg jong is.quote:
Ja dat aanrecht...echt hè.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:18 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Stout als in, ze luistert voor geen meter, dan JA. Ze begint wel steeds meer dingen te doen waarvan ze eigenlijk wel weet dat het niet mag (Dat koppie als we haar op het aanrecht betrappen spreekt boekdelen), maar voor de rest valt het mee. Ze is wel een boemerang, als je ff geen zin hebt in kroelen en je zet haar opzij (Met een hoge veronrtwaardigde piep van haar kant), dan komt ze meteen weer terug. En terug. En terug.
[..]
Ze komt van een broodfokker. Ik vermoed dat ze daar is geboren, en zodra ze oud genoeg was meteen zoveel mogelijk jonkies heeft gekregen. Daarna is ze op Marktplaats gedumpt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:19 schreef miek221 het volgende:
Wat voor nare start heeft ze gehad? Wel fijn om te zien hoe een beestje dan helemaal bij je opbloeit. Erg dankbaar vind ik dat altijd.
Momo bijt niet op spullen, alleen op haar eigen staart. En op haar nagels. Raar beest...quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja dat aanrecht...echt hè.![]()
Ik weet niet of het sphynx eigen is maar ik heb weleens het idee dat hen bijzonder weinig af te leren is. Ik hoop dat ze volwassener worden en dus iets braver. Laatst had 1 van hun aan mijn rijbewijsmap zitten kauwen. Zelfs dat is niet veilig! We hebben pas een baby en ik hoop niet dat zijn speelgoed constant opgeruimd moet worden omdat zij de boel slopen.
Nee, klopt, haar kontje zweeft altijd wat. Ze ligt ook nooit heel relaxt op haar zij met de poten languit, zoals bij katten ' hoort'. Maar goed, volgens mij heeft ze nergens last van, dus dan zit ik er ook niet meequote:Op woensdag 26 juni 2013 10:21 schreef miek221 het volgende:
Momo loopt een beetje met dr kontje naar beneden lijkt het wel. En zit ze ook niet helemaal op de grond met haar billen?
Wel sneu hoor, dat mensen zoiets doen met dieren. Ik ben erg gevoelig voor dieren met een moeilijke achtergrond, en heb ook drie dieren in huis die niet echt een goede start hebben gehad, of en traumatische ervaring achter de rug hebben. Maar niet zo erg als Momo, gelukkig zit ze nu goed bij jou.
Het aanrecht is trouwens kattenmagneet hoor. Hier zijn het er twee die er neit vanaf te krijgen zijn. Als ik alleen roep blijven ze mooi zitten waar ze zitten, als ik opsta is er risico op een tik op de billen dus dan gaan ze wel. Stik eigenwijs zijn ze
Katten van mijn ouders zitten zelden op het aanrecht.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:21 schreef miek221 het volgende:
Momo loopt een beetje met dr kontje naar beneden lijkt het wel. En zit ze ook niet helemaal op de grond met haar billen?
Wel sneu hoor, dat mensen zoiets doen met dieren. Ik ben erg gevoelig voor dieren met een moeilijke achtergrond, en heb ook drie dieren in huis die niet echt een goede start hebben gehad, of en traumatische ervaring achter de rug hebben. Maar niet zo erg als Momo, gelukkig zit ze nu goed bij jou.
Het aanrecht is trouwens kattenmagneet hoor. Hier zijn het er twee die er neit vanaf te krijgen zijn. Als ik alleen roep blijven ze mooi zitten waar ze zitten, als ik opsta is er risico op een tik op de billen dus dan gaan ze wel. Stik eigenwijs zijn ze
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:18 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Doorklikkend kwam ik deze tegen. Ik moest lachen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |