Ik had ook van jou als enige verwacht dat je wel sigaren zou rokenquote:Op woensdag 5 december 2012 14:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik rook zo nu en dan een goede sigaar, een Balmoral, met een maat van me onder het genot van een idem goede single malt whisky
http://www.postnl.com/nl/(...)CAO_voor_PostNL.aspxquote:Principeakkoord CAO voor PostNL
6 december 2012 om 08:30 CET - Den Haag – PostNL en de vakorganisaties Abvakabo FNV, BVPP, CNV Publieke Zaak en VPP hebben na intensieve onderhandelingen een principeakkoord bereikt over de PostNL CAO voor Mail Nederland tot 1 april 2013. Het resultaat is een goede balans van de wensen van de vakorganisaties en het bedrijf. Partijen gaan gezamenlijk in gesprek met het pensioenfonds over een nieuwe pensioenregeling. Het huidige sociaal plan wordt tot 1 januari 2014 verlengd. De salarisverhoging bedraagt 1,7% plus 0,4% gekoppeld aan de definitieve invoering van de nieuwe pensioenregeling.
De belangrijkste afspraken uit het akkoord zijn:
Salarisverhoging
Een salarisverhoging van 1,1% per 1 december 2012, gevolgd door een verhoging van 0,6% per 1 januari 2013;
Een voorwaardelijke salarisverhoging van 0,4% die met terugwerkende kracht per 1 januari 2013 zal worden ingevoerd na een definitief akkoord over de toekomstbestendige pensioenregeling.
Toekomstbestendige pensioenregeling
Partijen zullen bij het pensioenfonds een gezamenlijk voorstel indienen voor een voor werkgever en werknemers toekomstbestendige pensioenregeling. De aanpassing van de regeling zal moeten leiden tot verlaging van de pensioenlasten en het beperken van risico’s. De uitvoering en haalbaarheid worden de komende maanden getoetst door het pensioenfonds en vervolgens door de vakorganisaties ter instemming voorgelegd aan haar leden.
Voor nieuwe medewerkers vanaf 1 januari 2013 wordt een eigen bijdrage van 6% aan de pensioenpremie ingevoerd; voor zittende medewerkers geldt een eigen bijdrage van 2% aan de pensioenpremie vanaf 1 januari 2013.
PostNL ziet af van het naar rato korten van het zacht pensioen voor medewerkers die in deeltijd gaan werken. De vakorganisaties zien af van verder procederen. De zachtpensioenregeling wordt weer in lijn gebracht met de oorspronkelijke bedoeling toen het zacht pensioen werd vastgesteld.
Verlenging sociaal plan
Het huidige sociaal plan wordt verlengd tot 1 januari 2014.
Winstdelingsregeling
Partijen hebben overeenstemming bereikt over de winstuitkering over 2011 en 2012. PostNL zal over 2011 een uitkering van 2% toekennen.
Herna Verhagen, CEO van PostNL, licht toe: "We hebben een goede balans gevonden in de doelstellingen die we gezamenlijk wilden bereiken ten aanzien van pensioenen, sociaal plan en salarisverhoging. Het geeft duidelijkheid aan onze medewerkers."
De vakorganisaties zullen dit akkoord ter instemming voorleggen aan hun leden.
Wow. Dat is wel heel erg veel. Hoe dat zo?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:50 schreef gelestipjes het volgende:
Extreem druk hier. Had voor de eerste wijk 15 blauwe bakken en voor de tweede wijk maar liefst 22.
lekkerquote:Op donderdag 6 december 2012 16:21 schreef ErwinRommel het volgende:
De neuk zeg, wat was het typhus druk.
Voor mijn autobestelling 14 tassen met post![]()
Om 10:15 begonnen met rijden, om 16:00 klaar. Heb ff flink doorgereden en gewerkt.
Hehe, soms is het best fijn zo decadent te doen hoorquote:Op donderdag 6 december 2012 09:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik had ook van jou als enige verwacht dat je wel sigaren zou roken
Ik rook zelfs eigenlijk uitsluitend Cubaanse sigaren en eventueel de Limited edition jaarsigaar van Hajenius.
Jammer alleen dat het zo'n dure hobby is.
Gisteren was ik om 14:00 al thuisquote:
werk op doordeweekse dagen niet bij de postquote:Op donderdag 6 december 2012 16:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gisteren was ik om 14:00 al thuis
Had jij veel?
Ohhh ja, natuurlijk, ff vergetenquote:Op donderdag 6 december 2012 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
werk op doordeweekse dagen niet bij de post
Mag zaterdag weer. geen idee wat voor verrassing ze dan weer voor mij in petto hebben
Hoe melden ze dat dan?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:37 schreef gelezwembroek het volgende:
Wat is deze, ben niet aangenomen bij postNL.
Maar wel lullig hoe ze dat melden.
Ja gisteren reis ik het hele land af om überhaupt aan een gesprek te komen. En nou krijg ik een vaag mailtje. Denk dat ik niet eens de moeite ga doen om te solliciteren voor een andere wijk. Want ze bellen niet eens op maar sturen een mailtje met: Ja je bent niet aangenomen, doei. En geen reden er bij oid.quote:
Jij zat ook in Emmeloord toch? De verlofopbouw is sinds kort aangepast. Die 10 uur staat voor de uren die je de afgelopen periode opgebouwd hebt. De uren voor 2013 moet je nog verdienen/krijgen. Als ik het goed begrepen heb ontvang je aan het einde van elk kwartaal je verlofuren waar je recht op hebt.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:49 schreef MrVarta het volgende:
Weer een vraagje,
Net als jullie als het goed is heb ik een mail gekregen met mn opgebouwde verlof uren.
Betekend dit dat ik volgend jaar maar maximaal 10:16 uur mag opnemen.
en nog wat kan ik die uren ook anders gebruiken bijv inwisselen ofzo?
Ik ben een PBZ en werk alleen op zaterdag.
Want ik vraag per jaar maar maximaal 1 a 2 keer vrij.
Bedankt voor jullie hulp
[ afbeelding ]
het zijn de uren die je nu op kunt nemen als je wilt. Volgend jaar komt daar weer budget van 4 of 5 keer je contracturen bij en natuurlijk wat extra minuten die je regelmatig bijgeschreven krijgt.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:49 schreef MrVarta het volgende:
Weer een vraagje,
Net als jullie als het goed is heb ik een mail gekregen met mn opgebouwde verlof uren.
Betekend dit dat ik volgend jaar maar maximaal 10:16 uur mag opnemen.
en nog wat kan ik die uren ook anders gebruiken bijv inwisselen ofzo?
Ik ben een PBZ en werk alleen op zaterdag.
Want ik vraag per jaar maar maximaal 1 a 2 keer vrij.
Bedankt voor jullie hulp
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 6 december 2012 16:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Jij zat ook in Emmeloord toch? De verlofopbouw is sinds kort aangepast. Die 10 uur staat voor de uren die je de afgelopen periode opgebouwd hebt. De uren voor 2013 moet je nog verdienen/krijgen. Als ik het goed begrepen heb ontvang je aan het einde van elk kwartaal je verlofuren waar je recht op hebt.
Als je dus een contract hebt van 2:15 uur, dan krijg je per 1 januari en 1 april er weer 2:15 uur bij. Daarnaast bouw je nog extra verlof op basis van de extra uren die je werkt.
damnquote:Op donderdag 6 december 2012 12:50 schreef gelestipjes het volgende:
Extreem druk hier. Had voor de eerste wijk 15 blauwe bakken en voor de tweede wijk maar liefst 22.
We komen wel morgen, maar of het net zo snel gaat is de vraagquote:Op donderdag 6 december 2012 17:09 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Net weer wat besteld! Ik hoop dat de sneeuw jullie niet tegenhoud en het net zo snel binnen komt als gister!
Van kwart voor 7 tot kwart over 11 bezig geweest met het voorbereiden van die wijken, maar nog wel wat hulp gehad ook, aangezien ik die wijken normaal vrijwel nooit hoef voor te bereiden. Staat normaal een vaste persoon voor die kast omdat het niet echt makkelijke wijken zijn, maar ja, zul je altijd zien he, heeft die op een dag als deze net vrijquote:
Toevallig, dat zag ik laatst ook een keerquote:Op donderdag 6 december 2012 17:19 schreef Zelva het volgende:
WTF, zit te wachten op mijn pakje.
Er staan nu twee witte bestelbusjes voor mijn deur en één iemand met een PostNL-jasje aan gooit letterlijk vanuit de ene wagen aangegeven pakjes over een paar meter in de andere wagen.
zaten ook veel kerstkaarten erbij?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Van kwart voor 7 tot kwart over 11 bezig geweest met het voorbereiden van die wijken, maar nog wel wat hulp gehad ook, aangezien ik die wijken normaal vrijwel nooit hoef voor te bereiden. Staat normaal een vaste persoon voor die kast, maar ja, zul je altijd zien he, heeft die op een dag als deze net vrij.
Ik was in ieder geval enorm blij dat ik zelf geen uitvoering had vandaag.
Ik heb dit ook een aantal keer gezien. Waarschijnlijk rijdt een bedrijf voor PostNL met meerdere busjes, of zzp-ers die voor PostNL rijden, geven post aan elkaar door als ze het die dag niet afkrijgen.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:20 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Toevallig, dat zag ik laatst ook een keervroeg me ook al af hoe dat zat.
Waarom dat is interesseert me niet zo, het gaat om het smijten met pakketjes. Echt letterlijk smijten.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:20 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Toevallig, dat zag ik laatst ook een keervroeg me ook al af hoe dat zat.
Jeujquote:Op donderdag 6 december 2012 17:24 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Postbezorger: een deel van je leven.... en de hele donderdag.
Dat mag wel het nieuwe motto van PostNL worden, pfff 7 tassen en 1 HAH (Albert Heijn) Kerstmagazine), 4,5 uur over gedaan.
Spekglad, deel van mijn wijk was niet gestrooid, fiets viel gelijk om bij het eerste adres tegen mijn scheenbeen aan. Het lijkt nu wel alsof ik ook aan de voorkant een tweede kuit heb door de buil.
Op Mijnpostnl.nl staat het schema voor KNJ, alle dagen worden in feite piekdagen.
Ik verstuur voor mijn webshop geregeld breekbare producten, zoals flessen engels bier, andere levensmiddelen in glas, en doe daar tape om de doos met "breekbaar". Van de honderen verzendingen, nog nooit iets stuk gegaan.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waarom dat is interesseert me niet zo, het gaat om het smijten met pakketjes. Echt letterlijk smijten.
Je vraagt je dan toch af wat er twee in je straat deden...quote:vandaag
14:30 - 16:30
Sorry, we hebben je aflevertijdvak niet gehaald. De pakketbezorger is nog onderweg om je pakket vandaag af te leveren.
Je bent nog erger dan ikquote:Op donderdag 6 december 2012 17:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
JeujGelukkig is dat weer snel voorbij
Ik ben een keer gestruikeld over een ikea-boekenkast die nog in de doos zat, en heb nog steeds in ieder scheenbeen en deuk daarvan.. Doet echt heel erg veel pijn
Ja, heel af en toe nam meneer de moeite om naar het busje te lopen en er echt iets in te leggen. De rest werd overgekeild.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik verstuur voor mijn webshop geregeld breekbare producten, zoals flessen engels bier, andere levensmiddelen in glas, en doe daar tape om de doos met "breekbaar". Van de honderen verzendingen, nog nooit iets stuk gegaan.
Ik volg je even niet, sorry.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, heel af en toe nam meneer de moeite om naar het busje te lopen en er echt iets in te leggen. De rest werd overgekeild.
Ik ben 1 keer gebeten door 2 honden, waar ik nog een litteken van heb, een keer aangereden door een auto waar ik nog 2 littekens van heb, en een keer gestruikeld over zo'n blauwe bak bij het voorbereiden waar ik nog een deuk van in mijn been heb. Gevaarlijk werk hoorquote:Op donderdag 6 december 2012 17:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
JeujGelukkig is dat weer snel voorbij
Ik ben een keer gestruikeld over een ikea-boekenkast die nog in de doos zat, en heb nog steeds in ieder scheenbeen en deuk daarvan.. Doet echt heel erg veel pijn
[----- x .... -----]quote:Op donderdag 6 december 2012 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik volg je even niet, sorry.
Afgeleverd bij de buren op de galerij. Hè wat, waarom?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:36 schreef Zelva het volgende:
Ja ja, en nu is ie opeens zogenaamd om 17:03 afgeleverd.
Dat is zeker niet de bedoeling om met pakketten om te gaan idd.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
[----- x .... -----]
Meneer x pakte zeker tien minuten lang pakketjes aan van iemand in het linkse busje. In plaats van dat hij met de pakketjes naar de andere bus liep, smeet hij ze bijna allemaal letterlijk het andere busje in, over zeker een meter of drie.
Als ze goed zijn uitgelopen zijn t fantastische schoenen. Dikke sokken + pleisters plakken werkt daarintegen ook erg goedquote:Op donderdag 6 december 2012 16:40 schreef Herfstblad het volgende:
Hier waren het 6 zakken in totaal. En mijn halve wijk had geen HAH, ik had niet genoeg
Wel die dikke reisgidsen. Ik had ze gister ook al. Wat een gesjouw.
Ik heb nu wel een bloedende hiel door mijn Doc Martens. Fijne schoenen zijn dat toch ook.Maar niet uitgegleden. Wel een keer is mijn fiets weggegleden, maar daar ben ik af gesprongen. Een jongen (die in die straat woont, ik ken hem van gezicht) kwam me wel helpen
En kruidnootjes gehad en snowsteps.![]()
Was je wel thuis?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Afgeleverd bij de buren op de galerij. Hè wat, waarom?
Dan snap ik de logica niet, jij was thuis, maar bezorger heeft het wel bij de buren afgeleverd. Dat doen ze standaard, mits je er een vermelding bij zet "niet bezorgen bij de buren".quote:
Ik ook niet. Behalve dan dat mijn nummer verder lopen was. Het briefje lag in de postbus aan de straat. (flatgebouw).quote:
Nou ja, ze zijn 10 jaar oud en heb er 3 jaar bijna elke dag opgelopen, dus ik neem aan dat ze inmiddels goed ingelopen zijnquote:Op donderdag 6 december 2012 17:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Als ze goed zijn uitgelopen zijn t fantastische schoenen. Dikke sokken + pleisters plakken werkt daarintegen ook erg goed
quote:Op donderdag 6 december 2012 17:49 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Nou ja, ze zijn 10 jaar oud en heb er 3 jaar bijna elke dag opgelopen, dus ik neem aan dat ze inmiddels goed ingelopen zijn
Afgaande op de rest van je verhaal is dat je reden vermoed ik. Ze zullen het wel stikdruk hebben gehad en dan gaan ze shortcuts nemen...quote:Op donderdag 6 december 2012 17:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik ook niet. Behalve dan dat mijn nummer verder lopen was. Het briefje lag in de postbus aan de straat. (flatgebouw).
misschien wel te goedquote:Op donderdag 6 december 2012 17:49 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Nou ja, ze zijn 10 jaar oud en heb er 3 jaar bijna elke dag opgelopen, dus ik neem aan dat ze inmiddels goed ingelopen zijn
Ken het, heeft ook met gewenning te maken. Vandaag ook verschillende bezorgers gezien die hun 13:00 wijk om 11:30 op dachten te halen binnen. Als dat normaal altijd kan gaan mensen zich daar op instellen, niks mis mee zolang ze maar niet komen mauwen als het door drukte niet kan idd.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:13 schreef Timmos het volgende:
Hier komen ze ook mauwen als ze hun post niet hebben als ze naar 't kantoor komen, terwijl hun wijk nog helemaal niet af MOET zijn.. Chauffeurs net zo, staan nog net niet in je nek te hijgen..
Yup.. Of zoiets als:quote:Op donderdag 6 december 2012 19:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, communicatie is niet echt een sterk punt, heb ik wel gemerkt
4ebe: Moet ik maandag nog komen werken?
TC: Nee hoor..
7.00 op maandag...
TC: kan je komen werken?
DOHHH
Ziet het er een beetje naar uit dat de middagwijken de komende weken enigszins op tijd komen aangezien het de laatste weken weer behoorlijk raak is op piekdagen (minimaal een half uur te laat) Krijgen jullie wel versterking voor de komende periode?quote:Op donderdag 6 december 2012 18:43 schreef lololo het volgende:
[..]
Verhaal over het langs elkaar heen werken.
Ja of dat je gewoon niet weet tot vijf minuten voordat je moet bestellen niet weet welke wijk je moet lopen..quote:Op donderdag 6 december 2012 19:44 schreef Timmos het volgende:
[..]
Yup.. Of zoiets als:
Tim: *Schrijft zich uit*
Coach team 2: Tim, je had nog een wijk om te bestellen he?
Tim: Ehh, nee? Staat niet in ons teamboek..
Coach team 2: Oh, maar wel op ons rooster.. Misschien vergeten dan..
Zucht
Ik dacht eerst dat ze de code hadden veranderd. Bleek dat de masterlock gewoon niet helemaal goed meer was en dat zwarte dingetje om hem te openen gewoon vast zat. Met heel veel geweld uiteindelijk open gekregenquote:Op donderdag 6 december 2012 20:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh over communiceren gesproken ...
Ik loop nu 1,5 jaar bijna 2 jaar een vaste wijk op zaterdag en nu hadden ze de code van het depot veranderd, maar dat waren ze even vergeten te zeggen![]()
Sta ik daar vijf minuten met dat slot te pielen, omdat ik dacht dat het aan mij lag.
Bij mij plakt dat ding helemaal.. volgens mij zitten ze er gewoon op te spugen of met frisdrank eroverheenquote:Op donderdag 6 december 2012 21:21 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat ze de code hadden veranderd. Bleek dat de masterlock gewoon niet helemaal goed meer was en dat zwarte dingetje om hem te openen gewoon vast zat. Met heel veel geweld uiteindelijk open gekregen
Wat was ik dan altijd braaf zeg!quote:Op donderdag 6 december 2012 18:43 schreef lololo het volgende:
[..]
5 minuten later TC:
"Hee lololo! Zijn ze klaar??"
-"ZIET HET ER GODVERDOMME UIT OF ZE KLAAR ZIJN??!?!?!"
Op zich allemaal niet erg maar het kan wel eens vermoeiend zijn en het leidt af, juist op het moment dat de puntjes op de i gezet moeten worden. Zal niet de eerste keer zijn dat er daardoor een tijdschrift, bezorgmapje of label verkeerd komt te zitten![]()
Als je denkt dat het niet erger kan...quote:Op donderdag 6 december 2012 21:34 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons hadden ze zo'n masterlock geplaatst zonder er verder ook maar iemand van op de hoogte te brengen. Dus de chauffeur kon er eerst niet in, en de postbezorgers die later één voor één kwamen konden er ook niet in. Altijd handig, die goede communicatie.
jaarsalarisquote:Op vrijdag 7 december 2012 00:17 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Hoera! PostNL muts, fleece sjaal en handschoenen zonder vingertoppen zijn binnen. Goede kwaliteit, vooral de handschoenen bevallen erg goed.
Die 0,5% winstuitkering, is dat een percentage van het loon wat je verdient hebt?
Had je het tegen mij? Want ik ga niet binnen mauwen. Ik sta op een depo te wachten op een wijk die te laat komt. Ik kom bijna nooit binnen. Ben er 6 maanden geleden voor het laatst geweest voor een vergadering.quote:Hier komen ze ook mauwen als ze hun post niet hebben als ze naar 't kantoor komen, terwijl hun wijk nog helemaal niet af MOET zijn.. Chauffeurs net zo, staan nog net niet in je nek te hijgen..
Staan die muts enzo dan op je workwearweb? Als ik kijk staat er voor mij namelijk nog helemaal niks in bestelling. Zou het wel op prijs stellen als ik die spullen ook eens krijg aangezien ik nu al weer een lading geld heb moeten uitgeven aan fatsoenlijke handschoenen die ik liever niet voor het werk gebruik (beter gezegd verbruik).quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:17 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Hoera! PostNL muts, fleece sjaal en handschoenen zonder vingertoppen zijn binnen. Goede kwaliteit, vooral de handschoenen bevallen erg goed.
Die 0,5% winstuitkering, is dat een percentage van het loon wat je verdient hebt?
nee, die muurtjes sla ik onderbewust op geloof ik,quote:Op donderdag 6 december 2012 17:31 schreef Herfstblad het volgende:
Hier is de pakketbezorger altijd eerder dan waarin ze zeggen te komen
[..]
Je bent nog erger dan ik
Ik heb wel altijd blauwe scheenbenen, omdat ik tegen muurtjes aanloop in mijn wijk. Elke dag weer en na een jaar loop ik nog altijd elke dag er tegenaan
En nu een extra plek, omdat de fiets die weggleed, tegen mijn scheenbeen kwam.
haha, jij bent 1x gebeten door 2 honden , hahaha, dus 1 van die 2 vergat te bijtenquote:Op donderdag 6 december 2012 17:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik ben 1 keer gebeten door 2 honden, waar ik nog een litteken van heb, een keer aangereden door een auto waar ik nog 2 littekens van heb, en een keer gestruikeld over zo'n blauwe bak bij het voorbereiden waar ik nog een deuk van in mijn been heb. Gevaarlijk werk hoor
Heeft vrijwel iedereen dat niet sowieso al dan? Zelf heb ik het zadel van mijn postfiets altijd zo laag staan dat ik met mijn voeten aan de grond kom, en de rest van de bezorgers hier volgens mij ook.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:47 schreef eigendeegcookie het volgende:
en dan nog een tipje:
zet je zadel gewoon laag als het glad is,
het fietst niet lekker, maar weg glibberen gebeurt niet zo gauw op een loopfietsje
Die site kende ik nog niet (kan er ook niet met mijn gegevens inloggen), ik heb mijn maatgegevens in mei via papier ingevuld en af en toe druppelt er wat kleding binnen - regenjas, regenbroek, polo's. Meeste met de verkeerde maten - het grappigst was mijn jas - Lengtemaat S - Breedtemaat XLquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:46 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Staan die muts enzo dan op je workwearweb?
Wat is dat dan voor meisje? Een allochtoon die hier nog niet zo lang woont?quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:26 schreef Zelva het volgende:
Op naar het werk. Ik sta helemaal niet ingepland, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een meisje dat gisteren voor het eerst sneeuw zag helemaal alleen te laten werken.
nou nee , ik fiets veel ,en heb vaak sleutel 13 bij me voor als t nodig isquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:52 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Heeft vrijwel iedereen dat niet sowieso al dan? Zelf heb ik het zadel van mijn postfiets altijd zo laag staan dat ik met mijn voeten aan de grond kom, en de rest van de bezorgers hier volgens mij ook.
Ja, dat zeiden ze hier gisteren ook "volgende week wordt nog iets drukker dan vandaag". Dus ik ben zeer benieuwd, zal die ene wijk dan wel 25 blauwe bakken hebben of zoquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:50 schreef KatrienDuck het volgende:
Volgende donderdag, de 13de, wordt hier de drukste donderdag van de hele kerstperiode hebben we net van onze TC te horen gekregen!
Mazzelaar! Hier sneeuwt het gestaag door. Het gaat aan een stuk door sinds vannacht al.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:52 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier in het noordoosten trouwens geen sneeuw gehad vannacht en vandaag overdag. Af en toe komt zelfs een heel klein beetje de zon door! Sterkte alle mensen die wel door de sneeuw moeten om te bezorgen!
Hier ook, ik ben net klaar met lopen en het sneeuwt nog steeds. Hier was nergens gestrooid, het was echt een drama met op bijna alle wegen zo'n 10 cm sneeuw. Heb erg veel moeten lopen daardoor, niet fijn!quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:45 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mazzelaar! Hier sneeuwt het gestaag door. Het gaat aan een stuk door sinds vannacht al.
Mijn uitzicht:
[ afbeelding ]
En de hond die van het uitzicht geniet. Gelukkig vindt hij het wel leuk.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:23 schreef Rafierafie het volgende:
Zou er iemand zijn die er problemen mee heeft als ik de hond meeneem morgen? Dan doe ik hem aan de handsfree lijn met zijn rugtasje zodat ie de post voor me kan dragen. Tenslotte is het een sledehond en dus een werkhond
En? Wat zat erin?quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:56 schreef gridjuh het volgende:
Jeeej mijn verrassingskerstpakket is binnen
Heel handig voor als we naar het tuincentrum moeten. Dan mag ie zijn eigen spulletjes naar huis dragen.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb m ook binnenquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:56 schreef gridjuh het volgende:
Jeeej mijn verrassingskerstpakket is binnen
Als je erdoor moet is het balen, maar wel een mooi gezicht! Past ook goed bij je hond!quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:45 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mazzelaar! Hier sneeuwt het gestaag door. Het gaat aan een stuk door sinds vannacht al.
Mijn uitzicht:
[ afbeelding ]
En de hond die van het uitzicht geniet. Gelukkig vindt hij het wel leuk.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:32 schreef gridjuh het volgende:
[..]Geen gek pakket vind ik, alleen wel een beetje weinig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Everybody lies..."
House M.D.
Misschien was de wijn duurquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:51 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Geen gek pakket vind ik, alleen wel een beetje weinig?
Tja ik lust alles van het pakket.....quote:
Ja.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:58 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Wat is dat dan voor meisje? Een allochtoon die hier nog niet zo lang woont?
Bij ons viel er blijkbaar niet tegen aan te strooien, gestrooide straten waren uitzondering, terwijl ze het normaal wel goed voor elkaar hebben. Zelfs de hoofdfietspaden waren echt vrijwel onbegaanbaar. Ik heb er bijna een uur over gedaan om 8 kilometer naar huis te fietsen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:54 schreef Herfstblad het volgende:
Gelukkig is er relatief veel gestrooid. Een paar straten zijn drama, maar de langste straat is in elk geval goed gestrooid.
Nee met de fiets aan de hand, over de stoep lopen....quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
Bij ons viel er blijkbaar niet tegen aan te strooien, gestrooide straten waren uitzondering, terwijl ze het normaal wel goed voor elkaar hebben. Zelfs de hoofdfietspaden waren echt vrijwel onbegaanbaar. Ik heb er bijna een uur over gedaan om 8 kilometer naar huis te fietsen.
ze zijn in de normale tijd al moeilijk ben benieuwd wat het nu gaat wordenquote:Op donderdag 6 december 2012 19:15 schreef Yreal het volgende:
Hoe moeilijk zijn ze eigenlijk kwa tijden als er sneeuw ligt?
Voor de autobestelling valt dat op zich wel mee, voor mijn rit staat 7:30 uur, ik doe het binnen 5 uur. Vandaag ook weer. Morgen met het opvriezen denk ik 6 uurtjes nodig te hebben.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:27 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze zijn in de normale tijd al moeilijk ben benieuwd wat het nu gaat worden
Daarom moeten bundels met veel kaartjes ook dunner worden gemaakt dan je normaal doet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:38 schreef Deezertje het volgende:
Hele bundels vielen uitelkaar door die kerstkaartjes.
klopt je wordt compleet uitgebuit voor 3 euro 't uurquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:41 schreef pietpukje666 het volgende:
Voor de mensen die denken dat het principe cao goed is, lees het eens opnieuw, winstuitkering over 2011 2% ipv 3 % over 2012 NIETS, loonsverhoging niet met terugwerkende kracht maar pas per 1 december, en je gaat een gedeelte van het pensioen zelf betalen.
Conclusie je levert alleen maar in, als je lid bent van een bond stem je tegen dit voorstel!!!!
Het is idd nogal karig... Nog geen idee of ik voor of tegen ga stemmen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:41 schreef pietpukje666 het volgende:
Voor de mensen die denken dat het principe cao goed is, lees het eens opnieuw, winstuitkering over 2011 2% ipv 3 % over 2012 NIETS, loonsverhoging niet met terugwerkende kracht maar pas per 1 december, en je gaat een gedeelte van het pensioen zelf betalen.
Conclusie je levert alleen maar in, als je lid bent van een bond stem je tegen dit voorstel!!!!
Ik hoop dat dat hier ook is!quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:27 schreef KatrienDuck het volgende:
Extreem weinig post hier! Ik had iets voor half 10 mijn wijken al klaar, normaal om half 11. Om half 11 was alles helemaal klaar hier!
Katrien , ik waardeer het zeer dat ik alvast een indicatie kan vinden over wat ik kan verwachten straks op het depot aan te treffen , een van de redenen dat ik meestal hier even kijk voor ik van huis ga,quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:27 schreef KatrienDuck het volgende:
Extreem weinig post hier! Ik had iets voor half 10 mijn wijken al klaar, normaal om half 11. Om half 11 was alles helemaal klaar hier!
Graag gedaan! Maar ik weet natuurlijk niet zeker of dat overal is!quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:51 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Katrien , ik waardeer het zeer dat ik alvast een indicatie kan vinden over wat ik kan verwachten straks op het depot aan te treffen , een van de redenen dat ik meestal hier even kijk voor ik van huis ga,
dus dank je wel dat je zo vaak de moeite neemt om iets te melden!
bij ook ons maar veel brieven in die rode bakquote:Op zaterdag 8 december 2012 11:27 schreef KatrienDuck het volgende:
die zit al in het "kerstpakket verwerkt"quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Als je 3 keer per week HAH moet bezorgen, daar kreeg je toch een cadeau bon voor?
Lang niet altijd. Wij hebben de afgelopen 2 maanden 4x HaH op donderdag gehad en daar niets voor terug gezien.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Als je 3 keer per week HAH moet bezorgen, daar kreeg je toch een cadeau bon voor?
het is en wordt gewoon een afgeknepen zooitje,sta er niet van te kijken dat een manager meerdere cadeau's kan uitkiezen met de kerstbon.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
Lang niet altijd. Wij hebben de afgelopen 2 maanden 4x HaH op donderdag gehad en daar niets voor terug gezien.
Hier trouwens razend druk, 9 tassen (6 x HaH per adres) en superglad overal. Heb er 5 uur over gedaanBen net thuis.
Dacht alleen met die pakketjes in plastic? Wel stom, het is in principe gewoon niet de bedoeling op donderdag. Dat bijv die AH folder vd week erbij zat, kan ik nog wel begrijpen aangezien het op dinsdag en zaterdag ook al wel aardig wat was, maar soms doen ze er ook een folder bij die prima op een andere dag gekund had.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
Lang niet altijd. Wij hebben de afgelopen 2 maanden 4x HaH op donderdag gehad en daar niets voor terug gezien.
Hier trouwens razend druk, 9 tassen en superglad overal. Heb er 5 uur over gedaanBen net thuis.
Ja ik vind het ook een leuk idee, ik ga maandag eens even kijken wat ik er mee kanquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:53 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Vandaag was de V&D- cadeaupas bezorgd dus Kerstkaarten, wintersokken en een cadeautje voor mijn nichtje gekocht en nog 9 euro over op de kaartIk vind dit wel een goed idee van PostNL om je eigen kerstcadeau te kiezen en daarnaast goed/snel uitgevoerd. Het is niet altijd kommer en kwel.
Edit @ Thomas code al een paar dagen terug, cadeaupas al vandaag.
Hoe lang werk je er al dan? Al voor 1 juni? En was je al die tijd postbezorger/voorbereider/postbode of ben je gedurende die tijd ook tijdelijke hulpkracht geweest? Want je moet al voor 1 juni in dienst zijn geweest en tijdelijke hulpkrachtcontracten tellen daarvoor niet mee, die krijgen niks.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:49 schreef Thomas-sama het volgende:
Heeft iedereen al die code gekregen voor kerstcadeau? Want ik heb nog geen brief ontvangen..
Ik werk al jaren bij PostNL.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoe lang werk je er al dan? Al voor 1 juni? En was je al die tijd postbezorger/voorbereider/postbode of ben je gedurende die tijd ook tijdelijke hulpkracht geweest? Want je moet al voor 1 juni in dienst zijn geweest en tijdelijke hulpkrachtcontracten tellen daarvoor niet mee, die krijgen niks.
Nee, dat zie ik ook zo! Je wordt gewoon gebruikt om de naam postnl wat op te vijzelen!quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:58 schreef Rafierafie het volgende:
In principe ben ik bereid om mee te lopen maar niet namens Postnl... Ik moet zeggen dat dit bij overkomt als een hele smakeloze manier om weer eens positief in het nieuws te komen. Of ben ik de enige die dit zo ziet?
Ach, ze hadden ook die C1000 folder vol in het zicht kunnen weggooien én zeiken over dat bankafschriftquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:08 schreef Yreal het volgende:
Das was mij het dagje wel zeg.
Overal ijsresten en pas om kwart over 2 was de post er. 6x hah en 6 post. Dan weer terug fietsen en het is al bijna half 3 voordat ik uberhaupt begonnen was.
En dan mensen die gaan zeiken dat je laat bent tegen het einde... Fuck you, alsof je nu je bankafschraft en C1000 folder moet hebben.
kan ik dus echt niet uitstaan hé. Het merendeel is gelukkig gewoon dankbaar dat ze post krijgen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ach, ze hadden ook die C1000 folder vol in het zicht kunnen weggooien én zeiken over dat bankafschrift
Misschien een mooie kans voor ze om bezorger te werven.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:16 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik ook zo! Je wordt gewoon gebruikt om de naam postnl wat op te vijzelen!
En schuilen mag alleen in je eigen tijd.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:23 schreef Yreal het volgende:
Vorige week trouwens, had je mensen die gaan zeiken dat de post nat is. Kijk eens naar buiten dan![]()
quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
kan ik dus echt niet uitstaan hé. Het merendeel is gelukkig gewoon dankbaar dat ze post krijgen.
Vorige week trouwens, had je mensen die gaan zeiken dat de post nat is. Kijk eens naar buiten dan![]()
Daar kan ik mij opzich dan weer niet zo druk om makenquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:26 schreef Rafierafie het volgende:
[..]Bij mij komen ze op bepaalde adressen naar buiten als ik 2 huizen verder ben om de folders weg te gooien. NEEM DAN EEN STICKER!!!
ik ook niet. heb het vaak genoeg gezien. Ik doe mijn werk en wat de mensen er daarna mee doen is hun zaakquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar kan ik mij opzich dan weer niet zo druk om maken
Op zich boeit het me ook niet. Ik vind het vooral vervelend als ik alleen voor die HAH dat eind naar de deur ben gelopen. Mijn wijk heeft erg grote tuinen namelijk.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ook niet. heb het vaak genoeg gezien. Ik doe mijn werk en wat de mensen er daarna mee doen is hun zaak
Inderdaad, of ze nou eerst kijken welke bier er in de aanbieding is bij de appie en hem dan wegflikkeren of hem meteen wegflikkeren omdat ze toch naar de hoogvliet gaan.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ook niet. heb het vaak genoeg gezien. Ik doe mijn werk en wat de mensen er daarna mee doen is hun zaak
hoe bevalt hetquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:42 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik werk in december ook bij postnl. Utrecht, voorbereiden. In principe dinsdag-, donderdag- en zondagavond, maar ik heb vanmorgen ook gewerkt.
Sommige mensen vinden alleen bepaalde folders interessant. Met zo'n sticker kun je daarop niet selecteren en zit er maar één ding op.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:26 schreef Rafierafie het volgende:
[..]Bij mij komen ze op bepaalde adressen naar buiten als ik 2 huizen verder ben om de folders weg te gooien. NEEM DAN EEN STICKER!!!
Bij ons staat altijd radio 2 op, bij jullie ook? En binnenkort weer de top 2000!quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:33 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Wel oke eigenlijk. Lang niet zo saai als ik had gedacht. Lekker radio luisteren.
bij ons staat het op een onbekende zenderquote:Op zaterdag 8 december 2012 23:15 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bij ons staat altijd radio 2 op, bij jullie ook? En binnenkort weer de top 2000!
Veronica was t. :-) Liever 3fm gehad, maar dit was ook wel prima.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:15 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bij ons staat altijd radio 2 op, bij jullie ook? En binnenkort weer de top 2000!
Haha, ja dat had ik ook. Een mevrouw zei rond 16.30 ''nu nog post?!quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:08 schreef Yreal het volgende:
Das was mij het dagje wel zeg.
Overal ijsresten en pas om kwart over 2 was de post er. 6x hah en 6 post. Dan weer terug fietsen en het is al bijna half 3 voordat ik uberhaupt begonnen was.
En dan mensen die gaan zeiken dat je laat bent tegen het einde... Fuck you, alsof je nu je bankafschraft en C1000 folder moet hebben.
1 Tip ga goed slapen voor de nachtdienst, ook al lukt het niet dan nog op bed blijven liggen zonder tv, enz. Deed ik vroeger ookquote:Op zondag 9 december 2012 08:25 schreef kaars het volgende:
maandagavond de nachtdienst in, ben benieuwd wat m'n lijf ervan vind, is de eerst keer. Hier viel de post trouwens gigantisch mee, totaal geen kerstkaarten erbij, snapte er niks van. Zal niet veel goeds voorspellen voor de komende week.
Geld teveel???? Dan moet je voor stemmen, Of je mag het ook naar mij overmakenquote:Op zaterdag 8 december 2012 11:15 schreef lololo het volgende:
[..]
Het is idd nogal karig... Nog geen idee of ik voor of tegen ga stemmen.
*Meldtquote:Op zondag 9 december 2012 12:04 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Bezorgt iemand hier eigenlijk ook op maandag, of is dat voorbehouden aan de oudere postbodes die dan 3-5 wijken tegelijk doen? Dat lijkt me wel relaxed, met weinig post de halve stad doorfietsen.
dit is een goed voorbeeld van het op ons neerkijken,ze moeten zelf even die rotzooi eens gaan rondrennen,na 3 min gaan ze huilie doen.quote:Op zondag 9 december 2012 04:57 schreef Selestha het volgende:
[..]
Haha, ja dat had ik ook. Een mevrouw zei rond 16.30 ''nu nog post?!'' en ik had echt zin om te zeggen ''wees blij dat je nog post kríjgt met dit weer
'' Maar ik hield me maar in
hebben jullie de eigen wijk niet dan op ma?quote:Op zondag 9 december 2012 12:04 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Bah, wat een weer, gelukkig geen werk op zondag. Ik heb toch altijd liever de kou dan regen. De meeste sneeuw is al bijna gesmolten, maar de voorspelling voor volgende week is nog onzeker.
Bezorgt iemand hier eigenlijk ook op maandag, of is dat voorbehouden aan de oudere postbodes die dan 3-5 wijken tegelijk doen? Dat lijkt me wel relaxed, met weinig post de halve stad doorfietsen.
ik heb het zooitje in de prullenbak gegooidquote:Op zondag 9 december 2012 12:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn kerstpakket geef ik aan een minder bedeelde.
Kunnen online kiezen, cadeau bonnen, andere meuk, of een verrassingspakket.
welke tijd geven ze je ervoor? 4 uur zeker 3 uur eigen tijd.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:21 schreef Hoplahopla het volgende:
Voor mij was deze dag niet voor herhaling vatbaar in ieder geval... Ik ben bij elkaar ruim 7 uur bezig geweest. Er was veel post en veel HAH... En natuurlijk de geweldige sneeuw(resten) waardoor ik behoorlijk afgeremd ben.
ik wil geen oordeel over m n medemens vellen(die zich voor weinig geld wil inzetten)maarquote:Op zondag 9 december 2012 11:00 schreef MissSpooky het volgende:
Ugh stelletje debielen dat ze hebben aangenomen voor de post. Liepen ze met zn tweeën (twee nieuwe dus) míjn wijk, de ene liep de post en de andere de HAH.Wat een niveau alweer. Ik heb minder werk en zij doen er 2x zo lang over.
vroeger kreeg je ook een bon erbij datis te duur gewordenquote:Op zondag 9 december 2012 12:53 schreef manny het volgende:
heb ook online me kerstcadeau uitgekozen (weggegeven eigenlijk, maar dat terzijde). Enerzijds wel leuk dat je echt iets kunt kiezen, maar het had toch ook wel wat om gewoon zo'n pakket te krijgen
klopt. mijn vriendin werkt op een basis-school: nooit een kerstpakket, al 10 jaar niet. Bij PostNL en andere grote organisaties volgens mij vaste prik en bij sommige familiebedrijven inderdaad gewoon geld in het handje, een knaller van een personeelsavond, of wat anders..quote:Op zondag 9 december 2012 12:55 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vroeger kreeg je ook een bon erbij datis te duur geworden
en heel vroeger heb ik op diverse plekken gewerkt waar je zelfs 1k gld(biljet) zo in je handen kreeg(zwart),dat is voor veel mensen haast niet voor te stellen.
Ja, dat hebben ze hier ook eens gedaan, ook nog postbezorgsters die er al jaren werken trouwens (zijn inmiddels wel beide gestopt). Mochten ze met 2 man 1 wijk doen. Uiteraard was de gedachtegang dat ze dan elk de helft konden doen, maar nee, hoor, 1 iemand trok de slee met daarop de post, terwijl de ander de post in de bussen deed. En dan ook nog pissig zijn dat ze niet elk de 6 uur kregen uitbetaald die ze erover hadden gedaan (er staat normaal 3 uur voor die wijk)quote:Op zondag 9 december 2012 11:00 schreef MissSpooky het volgende:
Ugh stelletje debielen dat ze hebben aangenomen voor de post. Liepen ze met zn tweeën (twee nieuwe dus) míjn wijk, de ene liep de post en de andere de HAH.Wat een niveau alweer. Ik heb minder werk en zij doen er 2x zo lang over.
Waarom zou je dat doen? Geef het dan aan iemand die het wel kan waarderen.quote:Op zondag 9 december 2012 12:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb het zooitje in de prullenbak gegooid
Kies je helemaal niks?quote:Op zondag 9 december 2012 12:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb het zooitje in de prullenbak gegooid
quote:Op zondag 9 december 2012 12:54 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik wil geen oordeel over m n medemens vellen(die zich voor weinig geld wil inzetten)maar
bij sommige bijeenkomsten denk ik weleens,wat doet het hier
Raar! Ik ben verleden jaar op 6 dec. in dienst getreden en kreeg zelfs van de TC een door hem zelf bedacht kerstpakket. Zat van alles in, heel aardig!quote:
ik heb nog niks gehoord dat ik een kerstpakket krijg of nietquote:
Ik ben ook niet officieel in dienst bij PostNL, maar werk met behoud van uitkering.quote:Op zondag 9 december 2012 13:26 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Raar! Ik ben verleden jaar op 6 dec. in dienst getreden en kreeg zelfs van de TC een door hem zelf bedacht kerstpakket. Zat van alles in, heel aardig!
Waarom niet een cadeaubon nemen en die aan iemand geven?quote:Op zondag 9 december 2012 13:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
nee, dit was een persoonlijke beslissing
Hm, dat is wel apart, we hebben hier ook mensen die al sinds mei in dienst zijn, maar die krijgen niks omdat ze eerst tijdelijke hulpkracht waren, en die periode telt blijkbaar niet mee bij het krijgen van een kerstcadeau.quote:Op zondag 9 december 2012 17:23 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmmm, ik heb ook de cadeaucode binnen en werk sinds 22 november voor PostNL ... !
Wel beetje krom, maarja. Code lijkt nog geldig t/m 15-01-2013 ...quote:Op zondag 9 december 2012 17:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, dat is wel apart, we hebben hier ook mensen die al sinds mei in dienst zijn, maar die krijgen niks omdat ze eerst tijdelijke hulpkracht waren, en die periode telt blijkbaar niet mee bij het krijgen van een kerstcadeau.
Daarom heb ik er ook nog geen gekregen.. Heb nu 2 contracten gehad maar die waren tijdelijk.. Gister is mijn jaarcontract in gegaan.. Had zaterdag wel weer nieuwe kerst codes voor medewerkers in een van de wijken die ik zet, daarvan weet ik dat hun jaarcontract ook nog maar net is in gegaan.. Dus zie wel of ik nog wat krijg..quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoe lang werk je er al dan? Al voor 1 juni? En was je al die tijd postbezorger/voorbereider/postbode of ben je gedurende die tijd ook tijdelijke hulpkracht geweest? Want je moet al voor 1 juni in dienst zijn geweest en tijdelijke hulpkrachtcontracten tellen daarvoor niet mee, die krijgen niks.
Dat lijkt per aanwezige TC('s) te veranderen.. Veel Veronica / 538 meestal.. Maar de laatste tijd hoor ik 3fm vaker.. Zaterdag opeens hardrockquote:Op zaterdag 8 december 2012 23:15 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Pfff... daar sta je dan! Dit lijkt echt nergens op! En jij dan, moest je ineens een andere wijk lopen?quote:Op zondag 9 december 2012 18:44 schreef Tietmans het volgende:
Ik loop al 4 maanden dinsdag t/m vrijdag dezelfde wijk. En zaterdag twee kleine wijkjes.
Nu kom ik zaterdag op het depo, is mijn wijk voor de helft al weg..
Ik fietsen naar mn wijk, loopt iemand anders hem![]()
Bellen naar de TC, ja dat is een hulpkracht, hij loopt voortaan die wijk.
Geen smsje , belletje gehad.
Communicatie
Ik loop er op zaterdag twee, dus ik moest die andere lopen. Wel lekker snel klaar.quote:Op zondag 9 december 2012 19:06 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Pfff... daar sta je dan! Dit lijkt echt nergens op! En jij dan, moest je ineens een andere wijk lopen?
Whehe, ik bel een dag van tevoren op dat ik een extra wijk kan lopen.quote:Op zondag 9 december 2012 18:44 schreef Tietmans het volgende:
Ik loop al 4 maanden dinsdag t/m vrijdag dezelfde wijk. En zaterdag twee kleine wijkjes.
Communicatie
Bij ons is het vaak van die superslechte Nederlandstalige rommel. Maar afgelopen week was het vooral kerstmuziek, kan nu al al geen kerstnummer meer horen. Bij ons zijn er trouwens wel bepaalde collega's die heel slecht tegen muziek op de werkvloer kunnen. En dan heb je er soms mensen tussen zitten die de radio bij een bepaald nummer even wat harder zetten, en daar zijn toch al wel geregeld ruzies over ontstaanquote:Op zondag 9 december 2012 18:48 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dat lijkt per aanwezige TC('s) te veranderen.. Veel Veronica / 538 meestal.. Maar de laatste tijd hoor ik 3fm vaker.. Zaterdag opeens hardrock, weet niet of het een CD was of voor de grap iets op de radio..
Bij ons zit er iemand die helemaal gek is van Euphoria, of hoe je het ook schrijft.. Zodra dat nummer op de radio kwam ging dr eigen radio ook aan en was 't mee blerenquote:Op zondag 9 december 2012 19:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En dan heb je er soms mensen tussen zitten die de radio bij een bepaald nummer even wat harder zetten, en daar zijn toch al wel geregeld ruzies over ontstaan.
Daar heb ik vaak discusssies met TC's en PB+-jes gehad. Meestal in de trant van:quote:Op zondag 9 december 2012 18:44 schreef Tietmans het volgende:
Communicatie
Oh daar zou ik echt niet tegen kunnen (dat vetgedrukte).quote:Op zondag 9 december 2012 19:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons is het vaak van die superslechte Nederlandstalige rommel. Maar afgelopen week was het vooral kerstmuziek, kan nu al al geen kerstnummer meer horen. Bij ons zijn er trouwens wel bepaalde collega's die heel slecht tegen muziek op de werkvloer kunnen. En dan heb je er soms mensen tussen zitten die de radio bij een bepaald nummer even wat harder zetten, en daar zijn toch al wel geregeld ruzies over ontstaan.
Ja, en als ze dan nog echt lollig waren,ok, maar hier is het althans altijd van die extreem platte simpele humor.quote:Op zondag 9 december 2012 20:46 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Oh daar zou ik echt niet tegen kunnen (dat vetgedrukte).
Waar ik trouwens slecht tegen kan, als ik tussen de mannen sta, die constant, maar dan ook echt de hele tijd luidkeels "lollig" staan te wezen. Ik kan me dan totaal niet concentreren en focussen op mijn werk. Dat kost me dan zoveel moeite, dat ik helemaal bekaf ben als ik naar huis ga.
Vooral die mannen die dan kei hard meezingen hequote:Op zondag 9 december 2012 20:46 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Waar ik trouwens slecht tegen kan, als ik tussen de mannen sta, die constant, maar dan ook echt de hele tijd luidkeels "lollig" staan te wezen. Ik kan me dan totaal niet concentreren en focussen op mijn werk. Dat kost me dan zoveel moeite, dat ik helemaal bekaf ben als ik naar huis ga.
Ik doe altijd gezzelig mee, maakt het werk weer een beetje draagzaam.quote:Op zondag 9 december 2012 20:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, en als ze dan nog echt lollig waren,ok, maar hier is het althans altijd van die extreem platte simpele humor.
Hm, nou, die mening deel ik niet echtquote:Op zondag 9 december 2012 21:17 schreef Tietmans het volgende:
[..]
Ik doe altijd gezzelig mee, maakt het werk weer een beetje draagzaam.
Moet je naar hier komen.. Mijn team heeft, momenteel, 11 vrouwen en 3 mannen..quote:Op zondag 9 december 2012 20:46 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dan kan ik net zo goed m'n werk helemaal stilleggen, als ik mee ga zitten doen!quote:Op zondag 9 december 2012 21:17 schreef Tietmans het volgende:
[..]
Ik doe altijd gezzelig mee, maakt het werk weer een beetje draagzaam.
Idd, plat en simpel, zeg maar poep, pies en seks!quote:Op zondag 9 december 2012 20:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, en als ze dan nog echt lollig waren,ok, maar hier is het althans altijd van die extreem platte simpele humor.
Bij ons komen nu ook steeds meer vrouwen, vooral in de voorbereiding. 3 mannen is wel heel weing hoor!quote:Op zondag 9 december 2012 21:36 schreef Timmos het volgende:
[..]
Moet je naar hier komen.. Mijn team heeft, momenteel, 11 vrouwen en 3 mannen..
Denk er bij ons meer vrouwen dan mannen zijn bij de voorbereiding, met bestellers erbij zeker meer vrouwen dan mannen.. Meer mannen hoeft niet van mij, maar wat meer vrouwen van mijn leeftijd..quote:Op zondag 9 december 2012 22:40 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bij ons komen nu ook steeds meer vrouwen, vooral in de voorbereiding. 3 mannen is wel heel weing hoor!
Heb je dit niet opgelopen door een besmette brievenbus?quote:Op maandag 10 december 2012 15:35 schreef Selestha het volgende:
Hmm, ik heb sinds zaterdagavond een ontstoken oog. Ben net bij de dokter geweest, en die zegt dat het zeer besmettelijk is. Het doet zeer en maakt mijn zicht in een oog een beetje wazig, maar opzich kan ik wel werken. Vraag me alleen af of ik er nog een melding van moet maken bij de TC?
Oh dat zou goed kunnen ja! Ik vroeg me inderdaad al af waar het door kwam, aangezien ik de afgelopen week geen bezoek gehad heb,quote:Op maandag 10 december 2012 16:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Heb je dit niet opgelopen door een besmette brievenbus?
Op brevenbussen zitten heel veel bacterien,kan zomaar met je vingers
wrijven, in je ogen gekomen zijn.
Zelf heb ik dit al diverse keren mee mogen maken(ivm contactlenzen)
Ik weet wel zeker dat het daardoor gekomen is.quote:Op maandag 10 december 2012 16:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh dat zou goed kunnen ja! Ik vroeg me inderdaad al af waar het door kwam, aangezien ik de afgelopen week geen bezoek gehad heb,
Ik geef het even door, want als het zich ook naar mijn andere oog verspreidt wordt werken wat lastigMaar nu zie ik nog wel goed met een oog, dus dan kan het nog wel
Ja, het lijkt me ook vrijwel zeker, ik wrijf namelijk veel in mijn ogen ivm exceem in mijn wimpers.quote:Op maandag 10 december 2012 16:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat het daardoor gekomen is.
Als je een wattenstaafje neemt van een gemiddelde brievenbus(op die koperen zie je altijd vingers, erg vies)en dit op agar agar uitsmeert en dit in een broedstoof doet,schrik je,je kapot hoeveel narigheid tevoorschijn komt.
Het voorbereiden ook niet. Al die inkt...quote:Op maandag 10 december 2012 17:00 schreef Thomas-sama het volgende:
Geen werk dus voor mensen met smetvrees
Mja, ik wrijf door de exceem onbewust ook wel eens voor ik mn handen gewassen heb. Zal er extra op moeten letten dusquote:Op maandag 10 december 2012 16:41 schreef Herfstblad het volgende:
Ik was als ik thuis kom altijd mijn handen om die reden
is iets wat ik standaard na het werk even doequote:Op maandag 10 december 2012 16:41 schreef Herfstblad het volgende:
Ik was als ik thuis kom altijd mijn handen om die reden
Hoef je de 24ste niet dan?quote:Op maandag 10 december 2012 17:53 schreef Timmos het volgende:
Ben benieuwd naar morgen.. Mn eerste kerstperiode.. Vanaf morgen tot de 22e elke dag werken, op de enige zondag na..
Oh, ik ook hoor! Winkelkarren zijn ook berucht om de hoeveelheid bacteriën die erop zitten!quote:Op maandag 10 december 2012 17:29 schreef Herfstblad het volgende:
Ik wreef zelf ook altijd in mijn ogen, maar sinds ik lenzen heb doe ik dat niet meer
Ik doe het trouwens ook als ik ben wezen winkelen, boodschappen doen oid.
Vervelend voor je! Ook goed oppassend dat je het niet met je vingers van je ene oog naar je andere oog verplaatst!quote:Op maandag 10 december 2012 17:01 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, ik wrijf door de exceem onbewust ook wel eens voor ik mn handen gewassen heb. Zal er extra op moeten letten dus
Ja dat probeer ik inderdaad te voorkomen, anders ben ik straks echt tijdelijk half blindquote:Op maandag 10 december 2012 18:20 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Vervelend voor je! Ook goed oppassend dat je het niet met je vingers van je ene oog naar je andere oog verplaatst!
LOL! De waarde van het kerstpakket is ook wel een beetje karig!quote:Op maandag 10 december 2012 16:27 schreef ophaling10 het volgende:
in deze bron
zijn de reactie's over het kerstpakket weer erg vermakelijk.
En pinautomaten ook wel denk ik :pquote:Op maandag 10 december 2012 18:19 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Oh, ik ook hoor! Winkelkarren zijn ook berucht om de hoeveelheid bacteriën die erop zitten!
rustig aan hequote:Op maandag 10 december 2012 18:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja dat probeer ik inderdaad te voorkomen, anders ben ik straks echt tijdelijk half blind
Maandag 24 is bij ons gewoon een piekdag, iedereen moet ("mag") dan opdraven om 7.15 u.quote:Op maandag 10 december 2012 18:42 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zover staat het nog niet ingeplanned.. Misschien wel bij de coaches maar nog niet in ons boek
Oh, dan mogen jullie nog "uitslapen". Bij ons moeten de vossers die dag om 5 uur beginnen, en de rest om 6 uur.quote:Op maandag 10 december 2012 19:32 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Maandag 24 is bij ons gewoon een piekdag, iedereen moet ("mag") dan opdraven om 7.15 u.
Om 5 uur al? Bij ons begint het voorsorteren om 6 u. Maar wij voorbereiders dus om 7.15 u.quote:Op maandag 10 december 2012 19:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Oh, dan mogen jullie nog "uitslapen". Bij ons moeten de vossers die dag om 5 uur beginnen, en de rest om 6 uur.
Zal dat nog wel horen dan.. De eerste week (vanaf morgen) is het 07:30 voor mij, de 2e week hoorde ik al wat over 06:30.. Ben geen vosser dusquote:Op maandag 10 december 2012 19:32 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Maandag 24 is bij ons gewoon een piekdag, iedereen moet ("mag") dan opdraven om 7.15 u.
Hoe gaan ze dat voorkomen dan? Lijkt me toch vrijwel onmogelijk. De autodiensten zitten immers bij het autobedrijf en de meeste andere bestellingen worden door postbezorgers gedaan. En met alleen voorbereiden kom je natuurlijk niet aan 37 uur.quote:Op maandag 10 december 2012 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja. In 2013 mogen er geen minuren meer gemaakt worden
Volgens mij hebben ze dezelfde bevoegdheden als gewone politie,quote:Op maandag 10 december 2012 17:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Die zgn bedrijfsrecherche, zijn dat gewoon BOA's?
Ja, ze willen iedereen die dag zo vroeg mogelijk de straat op hebben, dus ze hebben geregeld dat de auto met post vroeger komt zodat iedereen vroeger kan beginnen.quote:Op maandag 10 december 2012 19:35 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Om 5 uur al? Bij ons begint het voorsorteren om 6 u. Maar wij voorbereiders dus om 7.15 u.
Vraag me trouwens af hoeveel post er die dag binnenkomt. Kan me niet voorstellen dat het veel is!quote:Op maandag 10 december 2012 19:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, ze willen iedereen die dag zo vroeg mogelijk de straat op hebben, dus ze hebben geregeld dat de auto met post vroeger komt zodat iedereen vroeger kan beginnen.
quote:Op maandag 10 december 2012 19:42 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Vraag me trouwens af hoeveel post er die dag binnenkomt. Kan me niet voorstellen dat het veel is!
Ons werd gezegd dat ze verwachten dat het de drukste dag van het jaar wordt.quote:Op maandag 10 december 2012 19:44 schreef gelestipjes het volgende:
Denk ook niet dat er veel post zal zijn de 24ste, nog wat restjes kerstkaarten denk ik. En er is natuurlijk huis aan huis, dus de bezorgers moeten sowieso vrijwel overal stoppen
zo vroeg begint dat toch sowieso meestal niet? Ik denk eigenlijk dat dat pas volgende week echt goed begint, dat mensen komend weekend hun kaarten gaan schrijven.quote:Op maandag 10 december 2012 19:47 schreef Zelva het volgende:
Vandaag ook nauwelijks kerstkaartjes. Denk dat het een drama wordt voor PostNL.
In het draaiboek stond vermeld dat, als het van weekend slecht weer zou zijn, dat er dan redelijk veel kerstkaartjes zouden komen en dat er daarom met de inzet van medewerkers vandaag rekening mee gehouden moest worden. Dat het voor één persoon te veel zou kunnen zijn.quote:Op maandag 10 december 2012 19:49 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
zo vroeg begint dat toch sowieso meestal niet? Ik denk eigenlijk dat dat pas volgende week echt goed begint, dat mensen komend weekend hun kaarten gaan schrijven.
Ja, ik had me ook heilig voorgenomen om ze dit weekend klaar te schrijven... weer niet gelukt!quote:Op maandag 10 december 2012 19:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
In het draaiboek stond vermeld dat, als het van weekend slecht weer zou zijn, dat er dan redelijk veel kerstkaartjes zouden komen en dat er daarom met de inzet van medewerkers vandaag rekening mee gehouden moest worden. Dat het voor één persoon te veel zou kunnen zijn.
Maar nee. En het was echt wel slecht weer.
Ahhh, duidelijk. Dank je.quote:Op maandag 10 december 2012 19:36 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze dezelfde bevoegdheden als gewone politie,
ze mogen je hele huis overhoop halen,bij vermoeden van.
Heb hier al veel over gehoord,komen ze langs is het niet te best gesteld met degene(dan heb je ook een zeer ernstige overtreding begaan)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |