abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:26:13 #101
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_120026751
Op naar het werk. Ik sta helemaal niet ingepland, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een meisje dat gisteren voor het eerst sneeuw zag helemaal alleen te laten werken.
pi_120029835
Iedereen die moet lopen: Sterkte! Hier sneeuwt het (helaas) flink door :(
pi_120030224
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:31 schreef Herfstblad het volgende:
Hier is de pakketbezorger altijd eerder dan waarin ze zeggen te komen :P

[..]

Je bent nog erger dan ik :P

Ik heb wel altijd blauwe scheenbenen, omdat ik tegen muurtjes aanloop in mijn wijk. Elke dag weer en na een jaar loop ik nog altijd elke dag er tegenaan :')
En nu een extra plek, omdat de fiets die weggleed, tegen mijn scheenbeen kwam.
nee, die muurtjes sla ik onderbewust op geloof ik,
ik kreeg problemen in de lente, na de eerste mooi weer dagen,
zijn de mensen naar een tuincentrum geweest, en loop ik hier en daar tegen
zo'n nostalgische vuilnisbak met een prachtige bloeiende plant ,
of zit ineens met mn haar in een hangpetunia die dr gister nog niet hing
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_120030371
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik ben 1 keer gebeten door 2 honden, waar ik nog een litteken van heb, een keer aangereden door een auto waar ik nog 2 littekens van heb, en een keer gestruikeld over zo'n blauwe bak bij het voorbereiden waar ik nog een deuk van in mijn been heb. Gevaarlijk werk hoor :P
haha, jij bent 1x gebeten door 2 honden , hahaha, dus 1 van die 2 vergat te bijten
pi_120031302
en dan nog een tipje:
zet je zadel gewoon laag als het glad is,
het fietst niet lekker, maar weg glibberen gebeurt niet zo gauw op een loopfietsje
pi_120031507
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:47 schreef eigendeegcookie het volgende:
en dan nog een tipje:
zet je zadel gewoon laag als het glad is,
het fietst niet lekker, maar weg glibberen gebeurt niet zo gauw op een loopfietsje
Heeft vrijwel iedereen dat niet sowieso al dan? Zelf heb ik het zadel van mijn postfiets altijd zo laag staan dat ik met mijn voeten aan de grond kom, en de rest van de bezorgers hier volgens mij ook.
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:05:47 #107
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_120032139
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:46 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Staan die muts enzo dan op je workwearweb?
Die site kende ik nog niet (kan er ook niet met mijn gegevens inloggen), ik heb mijn maatgegevens in mei via papier ingevuld en af en toe druppelt er wat kleding binnen - regenjas, regenbroek, polo's. Meeste met de verkeerde maten - het grappigst was mijn jas - Lengtemaat S - Breedtemaat XL _O- Als ik 100kg aankom en 5 cm krimp, past ie precies.

Veel succes in de sneeuw iedereen, hier ligt toch dik 5cm! Gelukkig is vrijdag altijd rustig.
Divide et impera
pi_120033789
Volgende donderdag, de 13de, wordt hier de drukste donderdag van de hele kerstperiode hebben we net van onze TC te horen gekregen!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_120033856
Hier in het noordoosten trouwens geen sneeuw gehad vannacht en vandaag overdag. Af en toe komt zelfs een heel klein beetje de zon door! Sterkte alle mensen die wel door de sneeuw moeten om te bezorgen!
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:55:46 #110
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_120033990
Brrr... Ik hoop dat de hoeveelheid post morgen nog iets wil meevallen :o
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_120034119
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:26 schreef Zelva het volgende:
Op naar het werk. Ik sta helemaal niet ingepland, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een meisje dat gisteren voor het eerst sneeuw zag helemaal alleen te laten werken.
Wat is dat dan voor meisje? Een allochtoon die hier nog niet zo lang woont?
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:06:16 #112
202348 Susi
Temple of Love
pi_120034414
Brrr, het is koud zeg. Het fietsen was een ramp door een laag van 5cm, gelukkig waren er al een hoop mensen begonnen met hun stoep te vegen. Ik ging alleen wel keihard onderuit :').

De winstuitkering over 2011 krijgen we in maart. Over 2012 krijgen we niets.
pi_120034583
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:52 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Heeft vrijwel iedereen dat niet sowieso al dan? Zelf heb ik het zadel van mijn postfiets altijd zo laag staan dat ik met mijn voeten aan de grond kom, en de rest van de bezorgers hier volgens mij ook.
nou nee , ik fiets veel ,en heb vaak sleutel 13 bij me voor als t nodig is
pi_120034739
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:50 schreef KatrienDuck het volgende:
Volgende donderdag, de 13de, wordt hier de drukste donderdag van de hele kerstperiode hebben we net van onze TC te horen gekregen!
Ja, dat zeiden ze hier gisteren ook "volgende week wordt nog iets drukker dan vandaag". Dus ik ben zeer benieuwd, zal die ene wijk dan wel 25 blauwe bakken hebben of zo :P
pi_120036020
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:52 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier in het noordoosten trouwens geen sneeuw gehad vannacht en vandaag overdag. Af en toe komt zelfs een heel klein beetje de zon door! Sterkte alle mensen die wel door de sneeuw moeten om te bezorgen!
Mazzelaar! Hier sneeuwt het gestaag door. Het gaat aan een stuk door sinds vannacht al.
Mijn uitzicht:

En de hond die van het uitzicht geniet. Gelukkig vindt hij het wel leuk.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 december 2012 @ 13:48:23 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120036108
hier is vannacht ook nauwelijks iets gevallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120036428
Jeeej mijn verrassingskerstpakket is binnen :)
pi_120037134
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:45 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Mazzelaar! Hier sneeuwt het gestaag door. Het gaat aan een stuk door sinds vannacht al.
Mijn uitzicht:
[ afbeelding ]

Hier ook, ik ben net klaar met lopen en het sneeuwt nog steeds. Hier was nergens gestrooid, het was echt een drama met op bijna alle wegen zo'n 10 cm sneeuw. Heb erg veel moeten lopen daardoor, niet fijn!

Ik zie niet uit naar morgen :{
pi_120037609
Zou er iemand zijn die er problemen mee heeft als ik de hond meeneem morgen? Dan doe ik hem aan de handsfree lijn met zijn rugtasje zodat ie de post voor me kan dragen. Tenslotte is het een sledehond en dus een werkhond :D
pi_120037641
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:23 schreef Rafierafie het volgende:
Zou er iemand zijn die er problemen mee heeft als ik de hond meeneem morgen? Dan doe ik hem aan de handsfree lijn met zijn rugtasje zodat ie de post voor me kan dragen. Tenslotte is het een sledehond en dus een werkhond :D
:D Wat grappig
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_120037714
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:56 schreef gridjuh het volgende:
En? Wat zat erin?
pi_120037732
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:D Wat grappig
Heel handig voor als we naar het tuincentrum moeten. Dan mag ie zijn eigen spulletjes naar huis dragen.
pi_120037898
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

En? Wat zat erin?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 december 2012 @ 14:41:33 #124
Maffe Fries
pi_120038265
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:56 schreef gridjuh het volgende:
ik heb m ook binnen :)

Zit weinig bijzonders in :P
pi_120038556
Ik heb de code nog niet eens gekregen :{
pi_120038666
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:45 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Mijn uitzicht:
[ afbeelding ]

Als je erdoor moet is het balen, maar wel een mooi gezicht! Past ook goed bij je hond! :) Als je de hond meeneemt morgen, maak dan s.v.p. een foto! :D :D Lijkt me leuk!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_120038710
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:32 schreef gridjuh het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen gek pakket vind ik, alleen wel een beetje weinig? :?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_120038849
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:51 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Geen gek pakket vind ik, alleen wel een beetje weinig? :?
Misschien was de wijn duur :P
pi_120038949
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:54 schreef Selestha het volgende:

[..]

Misschien was de wijn duur :P
Tja ik lust alles van het pakket.....
Maar ik drink alleen geen alcohol :( maar goed.
Dat doosje ding moet ik nog uitzoeken hoor wat t is
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 december 2012 @ 14:58:02 #130
Maffe Fries
pi_120038988
net wat je al zei. Je kunt zo magnetronkoken
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:59:14 #131
39333 Zelva
pi_120039033
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:58 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Wat is dat dan voor meisje? Een allochtoon die hier nog niet zo lang woont?
Ja.

O+

Ze vond de sneeuw helemaal geweldig.

Voor de rest niet normaal zo veel wit spul. Je kon bijna nergens fietsen, maar het zag er wel allemaal mooi uit.

pi_120039526
Wow, wat een sneeuw zeg! :o
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_120039983
Wordt nog wat morgen, als al die natte troep vannacht aanvriest..
pi_120040084
Ik snap niet dat ik op woensdag elke keer wordt afgebeld dat er te weinig werk is, en dat er dan op zaterdag 12 tassen zijn die ik moet lopen. Waarom is dat zo geregeld?

Ik zal morgen maar weer beschouwen als halve militaire training.
pi_120040780
Hier viel het flink mee qua sneeuw, komt wel goed dan morgen denk ik :)

Dat hele piek en dal gebeuren vinden de meesten maar niks volgens mij :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_120041155
Net even gebeld of ik morgen een extra wijk kon lopen, maar dat wisten ze nog niet.
Maar mijn vaste wijk is nu weggegeven voor deze decemberperiode en nu ga ik mijn andere vaste wijk lopen. Ach dat heeft ook zo zijn voordelen, want als ik eerder klaar ben kan ik gelijk beginnen met die nieuwe wijk (staat op de vestiging zelf).

Oh en ik heb wel een voordeel met deze wijk; heel weinig HAH :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_120041220
Hier is er ook best veel sneeuw, dus verheug me al op morgen (niet dus). 4 tassen hier, dus ook nog relatief veel post.

Gelukkig is er relatief veel gestrooid. Een paar straten zijn drama, maar de langste straat is in elk geval goed gestrooid.

[ Bericht 36% gewijzigd door Herfstblad op 07-12-2012 16:04:59 ]
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:34:18 #138
39333 Zelva
pi_120042837
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:54 schreef Herfstblad het volgende:
Gelukkig is er relatief veel gestrooid. Een paar straten zijn drama, maar de langste straat is in elk geval goed gestrooid.
Bij ons viel er blijkbaar niet tegen aan te strooien, gestrooide straten waren uitzondering, terwijl ze het normaal wel goed voor elkaar hebben. Zelfs de hoofdfietspaden waren echt vrijwel onbegaanbaar. Ik heb er bijna een uur over gedaan om 8 kilometer naar huis te fietsen.
pi_120043150
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bij ons viel er blijkbaar niet tegen aan te strooien, gestrooide straten waren uitzondering, terwijl ze het normaal wel goed voor elkaar hebben. Zelfs de hoofdfietspaden waren echt vrijwel onbegaanbaar. Ik heb er bijna een uur over gedaan om 8 kilometer naar huis te fietsen.
Nee met de fiets aan de hand, over de stoep lopen....
EN dan komt er zo'n wagen aan met een schuifding voorop, om de moddersneeuw weg te halen....
Ik was blij dat ik snel wegwas op het korte stuk, anders was ik modderig geworden
pi_120043931
Ik heb dan geluk denk ik :P
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:12:28 #141
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_120044589
Heelhuidfs thuis :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_120045190
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:15 schreef Yreal het volgende:
Hoe moeilijk zijn ze eigenlijk kwa tijden als er sneeuw ligt?
ze zijn in de normale tijd al moeilijk ben benieuwd wat het nu gaat worden
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:29:13 #143
110987 ErwinRommel
pi_120045276
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:27 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ze zijn in de normale tijd al moeilijk ben benieuwd wat het nu gaat worden
Voor de autobestelling valt dat op zich wel mee, voor mijn rit staat 7:30 uur, ik doe het binnen 5 uur. Vandaag ook weer. Morgen met het opvriezen denk ik 6 uurtjes nodig te hebben.
pi_120045644
http://www.telegraaf.nl/t(...)ot_-17_graden__.html
Gaat leuk worden morgen! Dan spekglad. Hier ligt echt een dik pak sneeuw. Je voeten hoor je al 'knarsen' als je er doorheen loopt... En vegen doet niemand aan hier :(

Heb al gesmst of het morgen druk gaat worden, want heb 2 wijken, totaal zo'n 4,5 uur. Maar je doet er sowieso langer over omdat je door sneeuw moet stappen ipv lopen, en je waarschijnlijk niet kunt fietsen wegens gladheid. Sowieso een mailing van de V&D zei ie. Geen Makro gelukkig. Wat voor HAH bij jullie morgen (dat is nog het ergste om te lopen vind ik, post morgen in de sneeuw gaat nog wel).

Normaal pak ik mijn fietstassen altijd goed in, maar morgen toch maar niet. Je valt zo op je plaat, en met een beetje pech kan je dan al niet meer verder lopen...

Sandd-bezorger sloeg vandaag maar over, maar of ie er nou slim aan gedaan heeft om tot morgen te wachten met al die gladheid....

Herinner me trouwens nog wel een maandag van twee jaar geleden vlak voor kerst. Had ik hele tassen vol kerstkaartjes (en HAH). Toen ruim 5 uur gedaan over één wijk... Dat liep echt niet fijn. Hele bundels vielen uitelkaar door die kerstkaartjes.
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:41:06 #145
110987 ErwinRommel
pi_120045748
Die kleine kut kaartjes zouden ze moeten verbieden.

Ik ben er heel simpel in, vallen er een paar uit de bundel? Gaat terug. Ga niet op mijn route de boel nog eens verder sorteren.
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:47:42 #146
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_120045970

Zo zag het bij mij om 13.00 uur uit toen ik begon en het bleef nog 2 uur door sneeuwen. Paar keer uitgegleden, maar niet echt op mijn plaat gegaan. Door de sneeuw is het echt ploeteren om te fietsen. Vooral het optrekken, en daarna sturen in de sneeuw (met een ijslaag eronder), je moet continu met je stuur corrigeren om niet te vallen. Maar op sommige stukken lag echt minstens 10-15cm, daar was geen doorkomen aan.

Het probleem is vooral de ijslaag, als de sneeuw smelt en weer bevriest. Ze strooien ook hier verkeerd, je moet zout MET zand gebruiken, zodat zich een vaste korrelige ondergrond vormt. Maar de riolering zou blijkbaar het zand niet aan kunnen. In bv. Polen zie je op elke grote kruising een grote plastic bak met zand staan, daar kun je in de winter dan gratis zand uit halen om een zout/zand mengsel te maken. Je bent wel verplicht je stoep voor je huis sneeuw vrij te maken. Je kreeg daar tijdens het communisme pas ijsvrij als er meer dan 1,5 meter sneeuw lag of 3 dagen -20 vroor. Tot mijn 8ste toch iets van 4 keer ijsvrij gehad, dus winters ben ik nog wel gewend :) Muts en PostNL handschoenen kwamen goed van pas.

Wel 45 minuten extra over gedaan, pff geen idee hoe welke selectie dat nu is op mijnpost.nl, vroeger had je een keuze `weersomstandigheden´.

[ Bericht 0% gewijzigd door GeintegreerdePool op 07-12-2012 18:04:24 ]
Divide et impera
pi_120046256
Gelukkig zag het er bij mij wel goed uit! Niet zo erg als bovenstaande foto.

Alleen naar het depot toe was het een ramp, dus morgen fiets ik wel om, maar dan heb ik in elk geval een gestrooide route (want: brandweerroute en een route voor de bus).
pi_120047107

-O-

Ook nog even PostNL gespekt via Kadowereld voor wat kerstkadootjes, best toffe aanbiedingen :)
En personeelskorting :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_120048291
Yay mijn cadeaukaart is binnen! Binnenkort fijn kerstshoppen bij V&D O+
  vrijdag 7 december 2012 @ 20:09:16 #150
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120051451
Ik werk nu ook tijdelijk als reserve-postbezorger bij PostNL vanwege werkloosheid. Komende maandag begint voor mij een nieuwe betrekking bij een overheidsorganisatie, maar met PostNL ben ik overeengekomen dat ik vrijdagen en zaterdagen beschikbaar blijf.

Gisteren een behoorlijke lading post en HAH, maar door het aangename weertype (geregeld zon en sneeuwvrij) toch goed te doen. Vandaag veel minder post en géén HAH, maar door het winterweer toch niet op volle snelheid kunnen bestellen. Tijdens het bestellen liet PostNL me telefonisch weten dat de postbezorger van een nabije wijk 'erdoorheen' zat en vroeg of ik kon bijspringen. Geen probleem, want mijn wijk had ik binnen anderhalve uur afgerond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')