QFT.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
De overheid is een meerkoppige draak. De macht is in handen van een groep mensen die door een speciaal filter zijn gehaald. Door dat filter komt er slechts een soort naar boven en die is bepaald niet representatief voor de maatschappij. Het zijn de slechte, de verdorvenen en de ambitieuzen. Mensen die hun moeder nog zouden verkopen voor een stukje van de macht. Deze groep mensen heeft de dictator van vlees en bloed vervangen door een constant wisselde groep mensen die uiteindelijk hetzelfde resultaat hebben.
Een keer in de paar jaar mogen de burgers die menen door deze groep vertegenwoordigd te worden hun macht legitimeren middels een gang naar de stembus. Wat er ook wordt gekozen de uitkomst is hetzelfde. Meer belasting, meer Europa en minder persoonlijke vrijheid.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
De overheid is een meerkoppige draak. De macht is in handen van een groep mensen die door een speciaal filter zijn gehaald. Door dat filter komt er slechts een soort naar boven en die is bepaald niet representatief voor de maatschappij. Het zijn de slechte, de verdorvenen en de ambitieuzen. Mensen die hun moeder nog zouden verkopen voor een stukje van de macht. Deze groep mensen heeft de dictator van vlees en bloed vervangen door een constant wisselde groep mensen die uiteindelijk hetzelfde resultaat hebben.
Een keer in de paar jaar mogen de burgers die menen door deze groep vertegenwoordigd te worden hun macht legitimeren middels een gang naar de stembus. Wat er ook wordt gekozen de uitkomst is hetzelfde. Meer belasting, meer Europa en minder persoonlijke vrijheid.
de vvd staat voor macht. zoveel is de laatste jaren toch zeker wel duidelijk geworden?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
QFT.
De VVD zou juist moeten staan voor een kleinere overheid maar heeft gewoon de ambitie om de nieuwe PvdA te worden. Lekker de zakken vullen in mooie baantjes en schaamteloos de belangen behartigen van degene die het meeste betaald.
Dat geldt voor iedere mainstream politieke partij. CDA en PvdA zijn i.i.g. geen haar beter.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:05 schreef dawg het volgende:
[..]
de vvd staat voor macht. zoveel is de laatste jaren toch zeker wel duidelijk geworden?
Wat de VVD dus een corporatistische partij maakt en zeker geen liberale. Het is, zo mogen we concluderen, met het liberalisme triest gesteld in Nederland.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
QFT.
De VVD zou juist moeten staan voor een kleinere overheid maar heeft gewoon de ambitie om de nieuwe PvdA te worden. Lekker de zakken vullen in mooie baantjes en schaamteloos de belangen behartigen van degene die het meeste betaald.
Een monopolie of oligopolie kan moeilijk te doorbreken zijn, bijv. door hoge opstartkosten, kartels en infrastructuur. Een voorbeeldje net over de grens is de kabelmarkt, waar wij in Nederland relatief betaalbaar internet hebben en wij kunnen kiezen tussen een flink aantal bedrijfen kunnen veel van onze zuiderburen kiezen tussen twee bedrijven die het beiden best vinden om een zeer hoge prijs te rekenen voor een lage kwaliteit (nog steeds datalimieten).quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als zich zo'n situatie voordoet is dat een teken dat het niet mogelijk is om het goedkoper te doen. Als dat wel kan dan komt er vanzelf geld vrij om te concurreren. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?
Tijger, op dit punt zullen meer mensen met mijn aanname en conclusie instemmen dan met die van jou. Het kan natuurlijk best dat de meerderheid het verkeerd ziet maar dan zal die minderheid ons hiervan moeten overtuigen. Tot nu toe slaagt die minderheid hier niet in. Dat de overheid voor allerlei zaken onmisbaar is is evident. Je hoeft maar aan infrastructuur, politie, brandweer, de rechtstaat, de gezondheidszorg en onderwijs te denken. Weliswaar kan een deel van dit alles (ook) door een privaat bedrijf worden geregeld maar als we dit alles aan private bedrijven zouden overlaten dan zou de gewone burger de dupe zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Foute conclusies zoals altijd. Ongefundeerde aanname. 'Omdat de overheid essentieel is' Dat roep jij. Waar is het bewijs dat al die taken niet op een nadere (lees betere) manier zouden kunnen.
Niemand zegt dat de democratie perfect is. Een dictatuur is eveneens niet perfect, een anarchie ook niet. Niet voor niets stelt men dat de democratie de minst slechte staatsvorm is.quote:De overheid is een meerkoppige draak. De macht is in handen van een groep mensen die door een speciaal filter zijn gehaald. Door dat filter komt er slechts een soort naar boven en die is bepaald niet representatief voor de maatschappij. Het zijn de slechte, de verdorvenen en de ambitieuzen. Mensen die hun moeder nog zouden verkopen voor een stukje van de macht. Deze groep mensen heeft de dictator van vlees en bloed vervangen door een constant wisselde groep mensen die uiteindelijk hetzelfde resultaat hebben.
ik denk dat dit een van de weinige uitzonderingen is waar ik het met je eens ben.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedere mainstream politieke partij. CDA en PvdA zijn i.i.g. geen haar beter.
Wat je zien wil is altijd duidelijker...quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:26 schreef dawg het volgende:
[..]
ik denk dat dit een van de weinige uitzonderingen is waar ik het met je eens ben.
bij de vvd was het de afgelopen jaren nochtans wel heel erg duidelijk en doorzichtig.
nou, dan ga maar eens snel in de spiegel kijken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat je zien wil is altijd duidelijker...
I like what I see...quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:33 schreef dawg het volgende:
[..]
nou, dan ga maar eens snel in de spiegel kijken.
dat kan en mag, maar in jouw geval moet je niet raar opkijken wanneer bijna niemand het met je eens is.quote:
Het rare is dat bijna iedereen het met me eens is. Ik kom juist hier op FOK om eindelijk eens wat linkse herverdelers te vinden die ik in mijn kringen niet tegenkom.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:36 schreef dawg het volgende:
[..]
dat kan en mag, maar in jouw geval moet je niet raar opkijken wanneer bijna niemand het met je eens is.
dat je dat raar vindt zegt eigenlijk al genoeg heh.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het rare is dat bijna iedereen het met me eens is. Ik kom juist hier op FOK om eindelijk eens wat linkse herverdelers te vinden die ik in mijn kringen niet tegenkom.
Als je in een ruime vrijstaande woning woont en jij alleen omgaat met ondernemers en mensen die een hoger inkomen hebben dan is dat niet zo verwonderlijk. Ik behoor in mijn studentenkringen ook tot de minderheid qua poltieke voorkeur, waarscijnlijk in belangrijke mate omdat veel studenten schromlijk hun toekomstige inkomen overschatten en niet in de gaten hebben wat er allemaal mis kan gaan als je een beetje pech hebt. In andere kringen zou ik juist weer tot de meerderheid behoren. Over heel de samenleving is het ongeveer 50/50 wat gek is aangezien veel meer dan 50% belang heeft bij die "linkse herverdelers".quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het rare is dat bijna iedereen het met me eens is. Ik kom juist hier op FOK om eindelijk eens wat linkse herverdelers te vinden die ik in mijn kringen niet tegenkom.
Belang hebben bij en moreel goedkeuren zijn twee verschillende zaken. Ten tijde van de oliecrisis is mijn vader 4 jaar werkloos geweest. Hij heeft altijd een uitkering geweigerd en heeft met allerhande hap snap baantjes zijn gezin draaiende gehouden. Het was een arme tijd die desondanks op eigen kracht is doorgekomen. Niet alle armen zijn opvreters en parasieten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je in een ruime vrijstaande woning woont en jij alleen omgaat met ondernemers en mensen die een hoger inkomen hebben dan is dat niet zo verwonderlijk. Ik behoor in mijn studentenkringen ook tot de minderheid qua poltieke voorkeur, waarscijnlijk in belangrijke mate omdat veel studenten schromlijk hun toekomstige inkomen overschatten en niet in de gaten hebben wat er allemaal mis kan gaan als je een beetje pech hebt. In andere kringen zou ik juist weer tot de meerderheid behoren. Over heel de samenleving is het ongeveer 50/50 wat gek is aangezien veel meer dan 50% belang heeft bij die "linkse herverdelers".
Dat laatstje hoef je mij niet te vertellen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Belang hebben bij en moreel goedkeuren zijn twee verschillende zaken. Ten tijde van de oliecrisis is mijn vader 4 jaar werkloos geweest. Hij heeft altijd een uitkering geweigerd en heeft met allerhande hap snap baantjes zijn gezin draaiende gehouden. Het was een arme tijd die desondanks op eigen kracht is doorgekomen. Niet alle armen zijn opvreters en parasieten.
Behalve de multinationals die op alle fronten bevoordeeld worden.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Terug ontopic, van alle partijen zijn er voorbeelden van corruptie maar juist bij de VVD verbaast het mij niet aangezien de VVD veel politici en leden aantrekt die erg kijken naar hun eigen portemonnee. De VVD is de partij van en voor de rijkere Nederlanders, de NV´s, BV´s en ondernemrs. Het schijnt dat de ondernemers weinig hebben aan de VVD.
Dit is niet iets waar de VVD meer of minder last van heeft dan PvdA en CDA. Het gaat immers om partijen die al sinds jaar en dag een grote machtsfactor hebben en dat trekt helaas opportunisten aan. Bij andere partijen zie je het minder omdat die minder machtig zijn. Maar stel dat de Partij voor de dieren nu ineens een machtige bestuurderspartij zou worden dan zal je dit soort dingen daar ook gaan zien. Je kunt een partij het ontstaan van dit soort schandalen moeilijk verwijten omdat er in een dergelijk grote, en relatief tiegankelijke organisaties altijd wel wat ratten door de roosters naar binnen komen.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Terug ontopic, van alle partijen zijn er voorbeelden van corruptie maar juist bij de VVD verbaast het mij niet aangezien de VVD veel politici en leden aantrekt die erg kijken naar hun eigen portemonnee. De VVD is de partij van en voor de rijkere Nederlanders, de NV´s, BV´s en ondernemrs. Het schijnt dat de ondernemers weinig hebben aan de VVD.
nee, niet naar datzelfde niveau afdalen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik pleit voor dirty campaingning bij de volgende verkiezingen met als doelwit de VVD, laten we de populistische leuzen van de VVD tegen die partij gebruiken. Zo gebruikt de VVD het woord betrouwbaar en blijkt de VVD niet zo betrouwbaar te zijn, dat kan met wat voorbeelden worden aangetoond. De VVD doet toch al aan dirty campaigning tijdens de laatste campagnes dus de rest kan net zo goed meedoen.
Daar zullen z bij het kabinet wel van onder de indruk zijnquote:Op woensdag 19 december 2012 14:19 schreef Perrin het volgende:
Die zien de bui al hangen:
50Plus overweegt vertrouwen in kabinet op te zeggen om Verdaas
Eén of andere homofiele dramaqueen van vijftigplus die met zijn marginale partij het vertrouwen in het kabinet opzegt: Den Haag trilt op zijn grondvesten.quote:Op zondag 23 december 2012 11:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar zullen z bij het kabinet wel van onder de indruk zijn
quote:http://politiek.theposton(...)rt-advies-partijtop/
ROERMOND (ANP) – De top van de VVD heeft de afdeling in Roermond dringend geadviseerd afstand te nemen van de van corruptie verdachte Jos van Rey.
Landelijk VVD-voorzitter Benk Korthals liet maandag weten moeite te hebben met de aanwezigheid van Jos van Rey bij de fractievergaderingen tijdens het onderzoek van justitie tegen de ex-senator en ex-wethouder. Hij zei dat tijdens een gesprek in Den Haag met bestuursvoorzitter Victor Cillekens van de VVD Roermond. Cillekens bevestigde dinsdag berichten hierover in de Limburgse kranten.
Volgens Cillekens is het echter aan de fractie hoe om te gaan met Van Rey.
De Roermondse VVD-fractievoorzitter Dré Peters liet dinsdag weten dat Van Rey gewoon welkom is en blijft. ,,Ze mogen in Den Haag van alles adviseren; wij sluiten niemand uit, ook Jos van Rey niet'', aldus Peters.
Ik denk dat het een te overwegen optie voor de VVD zou moeten zijn om flink wat royementen uit te delen. Heel pijnlijk maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:http://politiek.theposton(...)ijt-in-van-rey-gate/
Roermondse fractie gaat eigen weg
Bas Paternotte: 05-02-2013 12:14 uur
A trainwreck in slow motion, zo valt de situatie rondom de gevallen VVD-politicus Jos van Rey het beste te omschrijven. De Roermondse VVD-fractie staat als één man achter de van corruptie verdachte liberaal. VVD-voorzitter Benk Korthals staat nu in zijn hemd: de fractie negeert zijn dringend advies afstand te houden van Van Rey.
Dagblad De Limburger noteerde vandaag de reactie van de Roermondse VVD-fractievoorzitter Dré Peters op het dringende verzoek vanuit het VVD-partijbureau in Den Haag: “Normaal bemoeien ze zich ook niet met ons, waarom zouden ze dan nu wel ineens wat te zeggen moeten hebben. Ze willen gewoon interessant doen. Meer niet.”
Wachten tot de trein ontspoort
Een slag in het gezicht van Korthals. In november vorig jaar hamerde hij op integriteit. Misbruik maken van kennis, macht en invloed mag onder geen beding voorkomen, aldus Korthals destijds.
volgens mij klopt deze stelling niet: linkquote:Op woensdag 6 februari 2013 15:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Power corrupts, absolute power corrupts absolutely.
Volgens mij klopt deze uitdrukking echter niet helemaal. Macht corrumpeert niet, macht stelt mensen die toch al corrupt zijn in staat om corruptie te plegen.
Ik ken dat experiment en het andere beruchte experiment met stroomstoten, de duiding is natuurlijk altijd discutabel bij zulke experimenten. Ik denk dat mensen niet alleen slecht worden door zulke gelegenheden maar dat die gelegenheden een verleiding vormen voor die mensen die al slechter zijn. Volgens mij spelen beide effecten een rol.quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:49 schreef dawg het volgende:
[..]
volgens mij klopt deze stelling niet: link
"die al slechter zijn" lijkt me ook discutabel.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ken dat experiment en het andere beruchte experiment met stroomstoten, de duiding is natuurlijk altijd discutabel bij zulke experimenten. Ik denk dat mensen niet alleen slecht worden door zulke gelegenheden maar dat die gelegenheden een verleiding vormen voor die mensen die al slechter zijn. Volgens mij spelen beide effecten een rol.
Ik meen dat ze dat bij de VVD zijn geworden en dat daarom dat kamerlid gevraagd is te vertrekken.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:25 schreef Arolsen het volgende:
Het is toch niet te geloven he![]()
http://www.nu.nl/politiek(...)griteitskwestie.html
Wordt eens wakker mensen.
Helemaal mee eens. De grenzeloze hebzucht heeft ruim baan gekregen met een rechts Europa.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het kan best dat het zo is, ik ben er alleen niet van overtuigd op basis van deze experimenten. Ik geloof dat de mens slechter is van nature dan dat veel mensen doorhebben. Ik geloof dat wanneer op een gegeven moment pressiemiddelen die goed gedrag stimuleren wegvallen de ware aard van sommige mensen naar boven komt en dat vervolgens deze mensen nog meer in negatieve zin veranderen dankzij het wegkomen met het misbruiken van macht. Natuurlijk verander ik van gedachte als ooit zou blijken uit MRI-beelden dat brugers die zich misdragen zo gauw ze macht krijgen van tevoren brave burgers waren.
Oeh, onjuiste inkomsten opgegeven.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:25 schreef Arolsen het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ch-op-lijst-roermondquote:De in opspraak geraakte VVD-politicus Jos van Rey staat op de groslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen voor volgend jaar maart.
Dat meldt Nieuwsuur.
In theorie ja. Eerst komen de kosten om jezelf als partij voor te dragen. Daarna de kosten ter promotie van de partij en haar standpunten. En dan heb ik het nog niet eens gehad over zowel de politiek als de media die er alles aan zal doen om je partij in alle vluchtigheid te doen laten sterven, voordat het ook maar enige aanhang heeft weten te krijgen. De bestaande partijen zijn immers al verbonden met de markt, media en andere ambtenaren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:58 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]. Wat een onzin. Ook jij kan de politiek in gaan en je eigen partij oprichten. Nu zal daar vanwege jouw totaal belachelijke standpunten geen draagvlak voor zijn, waardoor je het niet ver zal schoppen.
En hier is geen enkele straf aan verbonden, behalve het vertrekken uit de partij?quote:Op maandag 22 juli 2013 16:25 schreef Arolsen het volgende:
Hier past maar één reactie:quote:Op donderdag 12 september 2013 19:43 schreef borisz het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ch-op-lijst-roermond
Onzin, partijen als de SP, 50+ en Partij voor de dieren en de PVV zijn nou niet echt populair bij de elite.quote:Op donderdag 12 september 2013 20:01 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
In theorie ja. Eerst komen de kosten om jezelf als partij voor te dragen. Daarna de kosten ter promotie van de partij en haar standpunten. En dan heb ik het nog niet eens gehad over zowel de politiek als de media die er alles aan zal doen om je partij in alle vluchtigheid te doen laten sterven, voordat het ook maar enige aanhang heeft weten te krijgen. De bestaande partijen zijn immers al verbonden met de markt, media en andere ambtenaren.
Alleen de elite heeft het financieel vermogen om hier bovenuit te stijgen, echter als het er op neer komt bepaalt de politiek wie mee mag doen in Den Haag en wie niet. Letterlijk vriendjes politiek dus. Nieuwe partijen worden dus ook voornamelijk opgericht door zij die zich al in de politiek bevinden.
Ik vind VVD in combinatie met schulden aflossen zo raar. Die fraude blijkt vaker voor te komen bij de VVD. Een stapeltje verdachten ligt klaar?quote:Dat geld gebruikte hij om schulden af te lossen.
quote:Woedt veenbrand binnen de VVD'
Er worden meer VVD'ers verdacht van een misdrijf. De Noord-Hollandse oud-gedeputeerde Ton Hooijmaijers wordt eveneens verdacht van fraude. In Limburg zijn oud-gedeputeerde en oud-senator Jos van Rey en oud-voorzitter van de VVD in de provincie Ricardo Offermanns verwikkeld in een affaire die draait om ambtelijke corruptie en schending van het ambtsgeheim. Afgelopen zomer stapte VVD-Kamerlid Johan Houwers op omdat hij verdacht wordt van hypotheekfraude.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'De heer Loggen heeft jarenlang kwetsbare pedagogisch medewerksters angst ingeboezemd door ze publiekelijk af te snauwen en te dreigen met ontslag indien ze kritiek durfden te uiten op het disfunctioneren van zijn huidige vriendin (...) Loggen had een groepje vertrouwelingen om zich heen gevormd. Deze groep vertrouwelingen had een status aparte en gold als the untouchables binnen de organisatie.'
'Kenmerkend voor de heer Loggen is zijn vriendjespolitiek waarmee hij zijn vriendin een toppositie in de organisatie bezorgde terwijl zij niet over de vereiste kwalificaties beschikte. De vriendin heeft als enige kwalificatie een opleiding mbo kantoorinrichting, desondanks werd zij benoemd tot rayonmanager, clustermanager en meest recent tot manager Freekids.'
Hij kreeg een afkoopsom van 50 000 Euro, wat voor de meeste Nederlanders heel wat meer is dan een jaarsalaris.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ruiken jullie ook iets?quote:'Van Rey wilde Teeven wel spreken over benoeming'
Oud-wethouder en oud-senator Jos van Rey (VVD) wilde wel degelijk met zijn partijgenoot staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie overleggen over een burgemeesterskandidaat voor Roermond. Dat blijkt uit documenten van de Rijksrecherche waaruit de NOS citeerde.
Wanneer schaffen we de provincies af? Wat mij betreft een volstrekt overbodige laag corruptie.quote:Al drie ton wachtgeld voor corrupte Hooijmaijers
HAARLEM - De wegens corruptie, witwassen en valsheid in geschrifte veroordeelde ex-geduputeerde Ton Hooijmaijers heeft sinds zijn aftreden in 2009 al 333.821,92 euro aan wachtgeld getoucheerd. Dat blijkt uit navraag van De Telegraaf bij de provincie Noord-Holland.
Op basis waarvan is de provincie overbodig?quote:Op woensdag 18 december 2013 08:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wanneer schaffen we de provincies af? Wat mij betreft een volstrekt overbodige laag corruptie.
Vind jij dan wel dat ons huidige bestuursmodel met vier bestuurslagen (gemeente, provincie, landelijke overheid en EU) nog wel te rijmen valt met de moderne ontwikkelingen?quote:Op woensdag 18 december 2013 13:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Op basis waarvan is de provincie overbodig?
Ik vind dit zoveelste bericht van deze trant overigens wel aanleiding geven om eindelijk eens met een wet te komen die ervoor zorgt dat je na oneervol ontslag als gevolg van zaken als corruptie geen recht hebt op wachtgeld. Dat maakt het voor een politicus in ieder geval al ietsje minder aantrekkelijk om zo'n verwerpelijk doel na te streven.
Ja, het stinkt.quote:Ruiken jullie ook iets?
En daarnaast natuurlijk ook nog de waterschappen.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind jij dan wel dat ons huidige bestuursmodel met vier bestuurslagen (gemeente, provincie, landelijke overheid en EU) nog wel te rijmen valt met de moderne ontwikkelingen?
Gemeentebestuur lijkt me broodnodig. Als er echt zoiets als de EU moet komen: vooruit. Alles daartussen kan vervolgens volgens mij prima ter discussie worden gesteld.
Teeven moet aftreden. Ik hoop dat er zo snel mogelijk bewijs wordt gevonden voor dat deze naar mijn mening corrupte politicus momenteel de hele boel voorliegt, zodat de Kamer ook geen andere optie meer ziet dan hem weg te sturen.quote:
Omdat gevoel tegemoet te komen zou je de provincies dan ook alleen wat betreft bestuur kunnen fuseren, dan laat je de naampjes van de subprovincies lekker bestaan? Bijv provincie Noord-Oost bestaat dan uit Groningen, Friesland en Drenthe, etc.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:29 schreef Kaas- het volgende:
Edit; Het is trouwens vrij gemakkelijk om erop te bezuinigen. Enige wat je daarvoor moet doen is het allemaal wat minder complex maken door schaalvergroting (nog slechts een stuk of 4 landsdelen en veel grotere gemeentes). Grappig genoeg zijn veel mensen daar dan weer tegen, omdat hun identiteit er zogenaamd mee verloren gaat.
Dat blijft qua naam sowieso wel bestaan, net als bijvoorbeeld Twente. Maar vind het prima, zolang het er maar doorkomt en als dat helpt om de burger er niet langer over te laten zeuren: doen.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat gevoel tegemoet te komen zou je de provincies dan ook alleen wat betreft bestuur kunnen fuseren, dan laat je de naampjes van de subprovincies lekker bestaan? Bijv provincie Noord-Oost bestaat dan uit Groningen, Friesland en Drenthe, etc.
ik zie geen taken waarbij de provincie nodig is of echt veel toevoegt. Je kan de bestaande taken prima opsplitsen tussen rijk, gemeenten en waterschappen.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Op basis waarvan is de provincie overbodig?
Dat project is gelukkig al gaande, onder het label opschalen.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ik zie geen taken waarbij de provincie nodig is of echt veel toevoegt. Je kan de bestaande taken prima opsplitsen tussen rijk, gemeenten en waterschappen.
Het is nu echt een orgaan wat vooral bezig is met zichzelf taken toebedelen om maar relevant te blijven.
Gewoon per 1-1-2015 liquideren die provincies. Vraag me af of voor 1-1-2020 iemand iets merkt.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:54 schreef waht het volgende:
[..]
Dat project is gelukkig al gaande, onder het label opschalen.
Enkel wat extra lieden op de arbeidsmarkt, dat is alles.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gewoon per 1-1-2015 liquideren die provincies. Vraag me af of voor 1-1-2020 iemand iets merkt.
quote:Wethouder Carel van Gelder van Wijk bij Duurstede zou betrokken zijn geweest bij een grote wietplantage. Het AD schrijft donderdag dat hij na een inval uit zicht van justitie wist te blijven, doordat hij een stroman gebruikte die hij zwijggeld had beloofd.
Omdat de stroman het beloofde geld niet kreeg, besloot hij toch een verklaring af te leggen. De krant zegt documenten in handen te hebben die de betrokkenheid van de VVD-wethouder bevestigen. De stroman vertelt binnenkort in een strafzaak over de rol van Van Gelder. De wethouder heeft via een schriftelijke verklaring laten weten, lopende het onderzoek, niet te willen reageren.
De stroman en een andere getuige zeggen dat de wethouder het plan voor de wietplantage voorstelde, financierde en op poten zette.
De hennepkwekerij werd in 2010 in Arnhem opgezet. Een jaar later werd de plantage opgerold. De stroman hield toen zoals afgesproken zijn mond over de rol van de wethouder.
Tja, wethouders worden gekozen door de (meerderheid van) raad, raadsleden door de bewoners van de gemeente (de kiesdeler of een kwart hiervan), en kandidaten worden gekozen door (een meerderheid van) de ledenvergadering van een partij.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat iemand met zo´n karakter zo´n functie krijgt zou mogelijk mede het gevolg zijn van een onvoldoende zorgvuldige selectie. Daar zou eens naar gekeken kunnen worden.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Ach als iemand een dubbelleven leidt dan kan zoiets natuurlijk gebeuren. De VVD kan moeilijk de AIVD gaan inschakelen om iedere wethouderskandidaat te screenen.
Dit is politiek gewoon een bedrijfsongeval. Als de VVD die vent eruit schopt is er niets aan de hand. Het probleem bij de VVD in de politiek alleen is dat het zelfreinigend vermogen wat matig functioneert in dat opzicht.
Als politieke partij kun je eigenlijk enkel royeren, maar de stemmen en wettelijke bepalingen zijn natuurlijk leidend.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Ach als iemand een dubbelleven leidt dan kan zoiets natuurlijk gebeuren. De VVD kan moeilijk de AIVD gaan inschakelen om iedere wethouderskandidaat te screenen.
Dit is politiek gewoon een bedrijfsongeval. Als de VVD die vent eruit schopt is er niets aan de hand. Het probleem bij de VVD alleen is dat het zelfreinigend vermogen wat matig functioneert in dat opzicht.
Inderdaad. Maar wanneer je als partij zo'n figuur gewoon zo snel als mogelijk laat vallen dan is de imagoschade voor de partij beperkt. Het kan zelfs positief werken als een partij daar daadkrachtig tegen optreedt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:42 schreef waht het volgende:
[..]
Als politieke partij kun je eigenlijk enkel royeren, maar de stemmen en wettelijke bepalingen zijn natuurlijk leidend.
Aan de andere kant lijkt 't me ook weer erg matig om in een organisatie te moeten werken die je bij het vermoeden van een misstap als een baksteen laat vallen. Het blijft een balanceeract..quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar wanneer je als partij zo'n figuur gewoon zo snel als mogelijk laat vallen dan is de imagoschade voor de partij beperkt. Het kan zelfs positief werken als een partij daar daadkrachtig tegen optreedt.
Dat had je bij die DSK. Zijn partij bleef hem niet steunen en zodoende hebben ze ook geen last van die affaire gehad.
Dat is natuurlijk een lastige. Waar trek je de grens.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan de andere kant lijkt 't me ook weer erg matig om in een organisatie te moeten werken die je bij de eerste de beste misstap als een baksteen laat vallen. Het blijft een balanceeract..
Klopt, maar lokala kan juist in deze periode even wat meer. Mensen van kieslijsten weren bijvoorbeeld. En ook een wethouder kan je altijd dumpen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:42 schreef waht het volgende:
[..]
Als politieke partij kun je eigenlijk enkel royeren, maar de stemmen en wettelijke bepalingen zijn natuurlijk leidend.
Als die kieslijst eenmaal vastgesteld is door de leden zit je er vier jaar vast, en doorgaans laten mensen dan pas hun echte kant zien.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, maar lokala kan juist in deze periode even wat meer. Mensen van kieslijsten weren bijvoorbeeld. En ook een wethouder kan je altijd dumpen.
Dan kun je ze alsnog uit de partij/fractie gooien. De zetel ben je dan wel kwijt maar dat is veel minder erg dan jarenlang met een omstreden figuur opgescheept te zitten.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:07 schreef waht het volgende:
[..]
Als die kieslijst eenmaal vastgesteld is door de leden zit je er vier jaar vast, en doorgaans laten mensen dan pas hun echte kant zien.
quote:Crisisraad B'daal om burgemeester
De gemeenteraad van Bloemendaal komt donderdag in spoedzitting bijeen. Aanleiding is een uitzending van het tv-programma EenVandaag, waarin burgemeester Ruud Nederveen van het villadorp wordt beschuldigd van oplichting, intimidatie en monddood maken van de lokale pers.
De extra raadsvergadering is aangevraagd door alle zeven fracties van de Bloemendaalse gemeenteraad. "We waren het er in een mum van tijd over eens dat dit de beste oplossing was", vertelt raadslid Marielys Roos van Hart voor Bloemendaal. "Niets doen was geen optie. Het hele land ziet zoiets."
Landgoed
Centraal staat berichtgeving in de lokale media over een langdurige strijd tussen het gemeentebestuur en eigenaren van het Overveense landgoed Elswoutshoek. Zowel het Haarlems Dagblad als Weekblad Kennemerland-Zuid zegt bezoek te hebben gehad van een ingehuurde communicatiemedewerker, die invloed probeerde uit te oefenen op de berichtgeving van de kranten.
"Het kwam erop neer dat er minder kritisch over onderwerpen van gemeentepolitiek zou moeten worden geschreven en minder over Elswoutshoek", zegt Ruud Vader, oud-hoofdredacteur van het weekblad in het Haarlems Dagblad.
Het effect op het weekblad, dat financieel deels afhankelijk is van de gemeente Bloemendaal, is duidelijk, stelt Vader. "Er wordt niet meer geschreven over Elswoutshoek. Gemeentelijke persberichten worden vrijwel letterlijk overgenomen."
Oplichting
Naast het monddood maken van de lokale pers, wordt Nederveen ook beschuldigd van oplichting. Nederveen zou in het verleden een verbouwing niet hebben betaald en als belastingadviseur klanten hebben benadeeld.
De burgemeester zelf wilde niet voor de camera reageren. Dat wilde hij ook niet bij RTV Noord-Holland, dat dezelfde reportage eerder deze maand uitzond. Naar aanleiding van die uitzending sprak Nederveen in een brief aan de raad een dag na de uitzending alle beschuldigingen van EenVandaag tegen.
http://nos.nl/artikel/680(...)om-burgemeester.html
quote:'Bloemendaalse burgemeester voert maffiapraktijken uit'
Democratie in kleine gemeenten in gevaar ... Ruud Nederveen (VVD) wordt beschuldigd van intimidatie, oplichterij, machtsmisbruik en het monddood maken van de lokale pers
De Bloemendaalse burgemeester Ruud Nederveen ligt zwaar onder vuur. In een item van Eén Vandaag wordt de VVD-burgervader geportretteerd als een man die zich schuldig maakt aan intimidatie, machtsmisbruik, vooringenomenheid, oplichterij en het monddood maken van de lokale pers.
Een compleet beeld van de misstanden waarbij Nederveen betrokken is, beginnen zich op te stapelen. Als Eén Vandaag en RTV Noord-Holland de handen ineen slaan en samen een onderzoek starten blijkt er nog veel meer mis.
De laatste dubieuze zaak waarbij Nederveen betrokken is, gaat over het landgoed van de Bloemendaalse broers Rob en Hans Slewe. Ze kochten landgoed Elswoutshoek en wilde dat grondig renoveren tot de originele staat, maar de gemeente bleef barrières opwerpen. Dat begon nog redelijk ’onschuldig’ met het eisen van vergunningen die achteraf helemaal niet nodig bleken, maar leidde uiteindelijk ook tot emotionele chantage. Zonder toestemming werden telefoongesprekken tussen de broers en een gemeente ambtenaar opgenomen op verzoek van Nederveen.
"In een gesprek zei hij mij dat mensen zoals wij niet op een landgoed horen. Hij dreigde net zo lang door te gaan met procedures tot het moment wij het niet meer vol kunnen houden", aldus landgoedeigenaar Rob Slewe in Eén Vandaag. "Een burgemeester hoort boven de partijen te staan, maar in dit geval is hij een verlengstuk van de VVD."
Volgens Henri Beunders, hoogleraar publieke opinie en media is het helaas een praktijk die hij in meerdere kleinere gemeenten ziet: "Het lijkt er op dat het een vrij persoonlijke kwestie is geworden die voorkomt uit toch te veel macht voor één partij binnen een kleine gemeente. In dit geval de VVD."
Ondanks de emotionele chantage was Nederveen nog niet gerust van zijn zaak. Ook de lokale media die over de kwestie schreven kregen bezoek. Bij journalist Ruud Vader van Dagblad Kennemerland Zuid stond op een gegeven moment een communicatie woordvoerder op de stoep met het verzoek 'ook aardige dingen over de gemeente te schrijven'. Vader vertrok.
Beunders: "Deze maffiapraktijken zie ik gebeuren in diverse gemeentes: De lokale journalistiek monddood willen maken en door chantage uit te oefenen kunnen burgemeesters hun gang gaan. Dat zie je vaker omdat er in veel gemeenten geen lokale media meer zijn. De lokale democratie loopt daardoor ernstig risico."
Nederveen liet aan Eén Vandaag weten niet verder op de zaak te willen ingaan. De reporters besloten daarom verder te speuren en stuitte op verhalen van mensen die hem zelfs een 'oplichter' noemen. In het verleden was hij eigenaar van accountantskantoor 'Nederveen en partners'. "Hij vond het leuk om jonge bedrijven te adviseren", vertelt een oud-zakenrelatie. "Maar daarbij kon hij het ook niet laten op te scheppen over zijn sociale wereld en dat hij van adel was en een landgoed had."
De vrouw kwam er na jaren achter dat ze door Nederveen bedrogen was. Twee jaar lang had hij verzaakt de belastingaangifte voor haar in orde te maken, terwijl hij hen wel de rekening had gepresenteerd. Uiteindelijk eisten de vrouwen hun boekhouding bij Nederveen op door naar zijn huis te gaan. Tot hun verbazing bleek dat Nederveen vele enveloppen nooit had opengemaakt.
Ook aannemer Sjirk de Jong kreeg met Nederveen te maken toen de VVD'er zijn landgoed Harsta State wilde renoveren voor een prijs van 60.000 tot 65.000 euro. De aanbetaling kwam niet en uiteindelijk betaalde hij helemaal niets. De bouwwerkzaamheden werden gestaakt en uiteindelijk moest hij zijn landgoed opgeven. De Jong: "Het is een hele prestatie dat hij burgemeester is geworden."
http://www.joop.nl/politi(...)affiapraktijken_uit/
Je hebt geen glazen bol nodig om te voorspellen dat deze corrupte burgemeester die dronken is van macht niet lang meer zal aanblijven. Jammeer alleen dat de gemeenteraadsleden het blijkbaar best vonden zolang de rest van Nederland het niet wist. Die gemeenteraad zou daarom ook ontbonden moeten worden maar dat zal helaas niet gebeuren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:37 schreef Bondsrepubliek het volgende:
VVD burgemeester Ruud Nederveen van Bloemendaal onder vuur.
[..]
[..]
Realpolitik ligt ook aardig in het verlengde, in het laatste geval ging het echter om individuele corruptie wat iets anders is.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
VVD doet een aardige poging om de Republikeinse partij te imiteren.
'Corruptie' is natuurlijk ook een perceptiekwestie. Wat sommigen als corruptie zien, zien anderen als relatiebeheer oid.
Politieke journalistiek op lokaal niveau is nog niet zo eenvoudig. Het kost veel tijd om te weten hoe de verhoudingen liggen en wat de onderwerpen en twistpunten precies zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom gaan dat soort lokale media eigenlijk niet eens exclusief online (kosten drukken)? Dat kan best goed gerund worden met hoofdzakelijk vrijwillige journalisten: genoeg mensen die na het volgen van zo'n opleiding niet (direct) aan de bak kunnen en die zo ervaring kunnen opdoen, genoeg leerlingen en studenten die op deze manier ervaring willen opdoen en genoeg mensen die goed kunnen schrijven maar al een andere carrière hebben. In dat geval kan je prima lokale journalistiek bedrijven en ben je niet afhankelijk van een subsidie zodat je onafhankelijkheid gewaarborgd blijft. Wat mij betreft hoeven ze zeker niet wekelijks een X aantal bladzijdes te vullen, zolang ze maar verslag doen van alles wat er toe doet in die gemeente en regio.
Dat begrijp ik, ik zou er zelf niet aan moeten denken om ermee te beginnen zonder goed ingewerkt te worden en enkele jaren onder de vleugels van een ervaren medewerkers te werken. Misschien is het zelfs moeilijker dan de landelijke politieke journalistiek omdat je meer zelf moet vissen naar de informatie. Maar dat geldt toch net zo goed voor een professionele journalist die daar begint? Hoe dan ook, niets zo slechts als niet onafhankelijk zijn bij je berichtgeving. Ik heb veel liever een paar professionals en veel gemotiveerde en getalenteerde vrijwilligers dan meer professionals die niet onafhankelijk kunnen schrijven omdat ze hun subsidie verliezen als ze iets schrijven wat de overheid niet bevalt. Maar goed, kunnen ze de kosten niet al drukken door niet op papier te printen en dit te verspreiden maar enkel een website te onderhouden? Het scheelt kosten dus waarom niet? Iedereen kan het lezen en dat er wat minder materiaal wordt verspild is ook wel fijn.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Politieke journalistiek op lokaal niveau is nog niet zo eenvoudig. Het kost veel tijd om te weten hoe de verhoudingen liggen en wat de onderwerpen en twistpunten precies zijn.
Stel dat je als burger het hef in eigen hand wil nemen, dan kan dat ook al niet. Hoe goed je ook bent, je krijgt geen perskaart als journalist niet je hoofdberoep is. Geen perskaart => geen medewerking van politici en ambtenaren. Zo gaat het niet werken. Maar ja, misschien is dat het doel van de overheid: de burger monddood maken zodat ze wegkomt met gepruts en corruptie. Of ben ik nu te cynisch? Ik vrees van niet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:57 schreef Klopkoek het volgende:
Veel lokale kranten zijn inderdaad verdwenen of in landelijke kranten op gegaan (AD). Maar sowieso wordt er minder geïnvesteerd in onderzoeksjournalistiek.
Met de bezuinigingen op de publieke omroep zijn ook deze mediafondsen afgeknepen trouwens. Van de televisie kunnen we ook minder verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |