abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119920437
Staatssecretaris Weekers heeft megagroot billboard, maar weet niet wie ‘m betaalt

Sure..... :')

I'll tickle yours if you tickle mine :X

Stem voor corruptie, zeker nu :7

Link naar eerste deel
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119920646
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:19 schreef Paper_Tiger het volgende:

De overheid is een meerkoppige draak. De macht is in handen van een groep mensen die door een speciaal filter zijn gehaald. Door dat filter komt er slechts een soort naar boven en die is bepaald niet representatief voor de maatschappij. Het zijn de slechte, de verdorvenen en de ambitieuzen. Mensen die hun moeder nog zouden verkopen voor een stukje van de macht. Deze groep mensen heeft de dictator van vlees en bloed vervangen door een constant wisselde groep mensen die uiteindelijk hetzelfde resultaat hebben.
Een keer in de paar jaar mogen de burgers die menen door deze groep vertegenwoordigd te worden hun macht legitimeren middels een gang naar de stembus. Wat er ook wordt gekozen de uitkomst is hetzelfde. Meer belasting, meer Europa en minder persoonlijke vrijheid.
QFT.

De VVD zou juist moeten staan voor een kleinere overheid maar heeft gewoon de ambitie om de nieuwe PvdA te worden. Lekker de zakken vullen in mooie baantjes en schaamteloos de belangen behartigen van degene die het meeste betaald.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119920781
quote:

De overheid is een meerkoppige draak. De macht is in handen van een groep mensen die door een speciaal filter zijn gehaald. Door dat filter komt er slechts een soort naar boven en die is bepaald niet representatief voor de maatschappij. Het zijn de slechte, de verdorvenen en de ambitieuzen. Mensen die hun moeder nog zouden verkopen voor een stukje van de macht. Deze groep mensen heeft de dictator van vlees en bloed vervangen door een constant wisselde groep mensen die uiteindelijk hetzelfde resultaat hebben.
Een keer in de paar jaar mogen de burgers die menen door deze groep vertegenwoordigd te worden hun macht legitimeren middels een gang naar de stembus. Wat er ook wordt gekozen de uitkomst is hetzelfde. Meer belasting, meer Europa en minder persoonlijke vrijheid.
:'). Wat een onzin. Ook jij kan de politiek in gaan en je eigen partij oprichten. Nu zal daar vanwege jouw totaal belachelijke standpunten geen draagvlak voor zijn, waardoor je het niet ver zal schoppen.
pi_119921087
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

QFT.

De VVD zou juist moeten staan voor een kleinere overheid maar heeft gewoon de ambitie om de nieuwe PvdA te worden. Lekker de zakken vullen in mooie baantjes en schaamteloos de belangen behartigen van degene die het meeste betaald.
de vvd staat voor macht. zoveel is de laatste jaren toch zeker wel duidelijk geworden?
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:32:23 #5
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_119924618
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:05 schreef dawg het volgende:

[..]

de vvd staat voor macht. zoveel is de laatste jaren toch zeker wel duidelijk geworden?
Dat geldt voor iedere mainstream politieke partij. CDA en PvdA zijn i.i.g. geen haar beter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Paper_Tiger op 04-12-2012 17:40:22 ]
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:42:04 #6
379943 Paper_Tiger
pi_119924941
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

QFT.

Wat de VVD dus een corporatistische partij maakt en zeker geen liberale. Het is, zo mogen we concluderen, met het liberalisme triest gesteld in Nederland.
pi_119925369
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 09:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als zich zo'n situatie voordoet is dat een teken dat het niet mogelijk is om het goedkoper te doen. Als dat wel kan dan komt er vanzelf geld vrij om te concurreren. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?
Een monopolie of oligopolie kan moeilijk te doorbreken zijn, bijv. door hoge opstartkosten, kartels en infrastructuur. Een voorbeeldje net over de grens is de kabelmarkt, waar wij in Nederland relatief betaalbaar internet hebben en wij kunnen kiezen tussen een flink aantal bedrijfen kunnen veel van onze zuiderburen kiezen tussen twee bedrijven die het beiden best vinden om een zeer hoge prijs te rekenen voor een lage kwaliteit (nog steeds datalimieten).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_119925445
quote:

[..]

Foute conclusies zoals altijd. Ongefundeerde aanname. 'Omdat de overheid essentieel is' Dat roep jij. Waar is het bewijs dat al die taken niet op een nadere (lees betere) manier zouden kunnen.
Tijger, op dit punt zullen meer mensen met mijn aanname en conclusie instemmen dan met die van jou. Het kan natuurlijk best dat de meerderheid het verkeerd ziet maar dan zal die minderheid ons hiervan moeten overtuigen. Tot nu toe slaagt die minderheid hier niet in. Dat de overheid voor allerlei zaken onmisbaar is is evident. Je hoeft maar aan infrastructuur, politie, brandweer, de rechtstaat, de gezondheidszorg en onderwijs te denken. Weliswaar kan een deel van dit alles (ook) door een privaat bedrijf worden geregeld maar als we dit alles aan private bedrijven zouden overlaten dan zou de gewone burger de dupe zijn.
Sociale zekerheid is ook nodig, zonder een fatsoenlijke sociale zekerheid zou het hier veel onveiliger worden. Dan zouden onze Vogelaarwijken ghetto's zijn en zouden we veel meer van dat soort wijken hebben, niet alleen een paar per stad.

quote:
Niemand zegt dat de democratie perfect is. Een dictatuur is eveneens niet perfect, een anarchie ook niet. Niet voor niets stelt men dat de democratie de minst slechte staatsvorm is.
#NoDAPL
pi_119926119
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat geldt voor iedere mainstream politieke partij. CDA en PvdA zijn i.i.g. geen haar beter.
ik denk dat dit een van de weinige uitzonderingen is waar ik het met je eens ben.

bij de vvd was het de afgelopen jaren nochtans wel heel erg duidelijk en doorzichtig.
  dinsdag 4 december 2012 @ 18:32:22 #10
379943 Paper_Tiger
pi_119926316
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:26 schreef dawg het volgende:

[..]

ik denk dat dit een van de weinige uitzonderingen is waar ik het met je eens ben.

bij de vvd was het de afgelopen jaren nochtans wel heel erg duidelijk en doorzichtig.
Wat je zien wil is altijd duidelijker...
pi_119926347
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat je zien wil is altijd duidelijker...
nou, dan ga maar eens snel in de spiegel kijken. ~:)
  dinsdag 4 december 2012 @ 18:35:03 #12
379943 Paper_Tiger
pi_119926405
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:33 schreef dawg het volgende:

[..]

nou, dan ga maar eens snel in de spiegel kijken. ~:)
I like what I see... :)
pi_119926466
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

I like what I see... :)
dat kan en mag, maar in jouw geval moet je niet raar opkijken wanneer bijna niemand het met je eens is.
  dinsdag 4 december 2012 @ 18:45:35 #14
379943 Paper_Tiger
pi_119926776
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:36 schreef dawg het volgende:

[..]

dat kan en mag, maar in jouw geval moet je niet raar opkijken wanneer bijna niemand het met je eens is.
Het rare is dat bijna iedereen het met me eens is. Ik kom juist hier op FOK om eindelijk eens wat linkse herverdelers te vinden die ik in mijn kringen niet tegenkom.
pi_119927746
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:45 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het rare is dat bijna iedereen het met me eens is. Ik kom juist hier op FOK om eindelijk eens wat linkse herverdelers te vinden die ik in mijn kringen niet tegenkom.
dat je dat raar vindt zegt eigenlijk al genoeg heh. :P
pi_119927933
Daar kijk ik allang niet meer van op, Corruptie is een van de steunpilaren van de VVD (samen met macht en geld.) Zonder corruptie zou de VVD geen bestaansrecht hebben. Niet alleen binnen de partij maar ook daar buiten.
pi_119929486
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:45 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als je in een ruime vrijstaande woning woont en jij alleen omgaat met ondernemers en mensen die een hoger inkomen hebben dan is dat niet zo verwonderlijk. Ik behoor in mijn studentenkringen ook tot de minderheid qua poltieke voorkeur, waarscijnlijk in belangrijke mate omdat veel studenten schromlijk hun toekomstige inkomen overschatten en niet in de gaten hebben wat er allemaal mis kan gaan als je een beetje pech hebt. In andere kringen zou ik juist weer tot de meerderheid behoren. Over heel de samenleving is het ongeveer 50/50 wat gek is aangezien veel meer dan 50% belang heeft bij die "linkse herverdelers".
Ik ken beide werelden redelijk goed, als klein kind had ik familieleden die welvarend waren en familieleden die een heel wat bescheidenere levensstijl hadden.
#NoDAPL
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:51:38 #18
379943 Paper_Tiger
pi_119929763
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je in een ruime vrijstaande woning woont en jij alleen omgaat met ondernemers en mensen die een hoger inkomen hebben dan is dat niet zo verwonderlijk. Ik behoor in mijn studentenkringen ook tot de minderheid qua poltieke voorkeur, waarscijnlijk in belangrijke mate omdat veel studenten schromlijk hun toekomstige inkomen overschatten en niet in de gaten hebben wat er allemaal mis kan gaan als je een beetje pech hebt. In andere kringen zou ik juist weer tot de meerderheid behoren. Over heel de samenleving is het ongeveer 50/50 wat gek is aangezien veel meer dan 50% belang heeft bij die "linkse herverdelers".
Belang hebben bij en moreel goedkeuren zijn twee verschillende zaken. Ten tijde van de oliecrisis is mijn vader 4 jaar werkloos geweest. Hij heeft altijd een uitkering geweigerd en heeft met allerhande hap snap baantjes zijn gezin draaiende gehouden. Het was een arme tijd die desondanks op eigen kracht is doorgekomen. Niet alle armen zijn opvreters en parasieten.
pi_119957021
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:51 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Belang hebben bij en moreel goedkeuren zijn twee verschillende zaken. Ten tijde van de oliecrisis is mijn vader 4 jaar werkloos geweest. Hij heeft altijd een uitkering geweigerd en heeft met allerhande hap snap baantjes zijn gezin draaiende gehouden. Het was een arme tijd die desondanks op eigen kracht is doorgekomen. Niet alle armen zijn opvreters en parasieten.
Dat laatstje hoef je mij niet te vertellen. ;)
Prachtig dat het jouw vader gelukt is, misschien verdient hij er nog een lintje voor ook, maar helaas lukt dat niet iedereen. Hoe je het wendt of keert, je moet bepaalde kwaliteiten hebben die helaas niet iedereen heeft en die niet iedereen in die mate kan ontwikkelen. Bij die kwaliteiten denk ik aan kennis, inzicht, vaardigheden en een netwerk. Met name dat laatste is voor veel mensen een struikelblok. Verder moet je nog in de juiste regio wonen.

Je weet dat ik net als jij vindt dat iedereen die in staat is om een bijdrage te leveren dit moet doen, een verschil in onze visie is dat voor mij scholing ook een bijdrage is aangezien deze kortetermijninvestering op de lange termijn veel oplevert, ook voor de samenleving.
Je moet er echter wel rekening mee houden dat niet iedereen over voldoende talent beschikt.
En ja, er zijn luiwammessen en ja, die moeten worden aangepakt. Je kan niet het beleid voor iedereen gaan wijzigen omdat een minderheid een luiwammes is.
#NoDAPL
pi_119957128
Terug ontopic, van alle partijen zijn er voorbeelden van corruptie maar juist bij de VVD verbaast het mij niet aangezien de VVD veel politici en leden aantrekt die erg kijken naar hun eigen portemonnee. De VVD is de partij van en voor de rijkere Nederlanders, de NV´s, BV´s en ondernemrs. Het schijnt dat de ondernemers weinig hebben aan de VVD.
#NoDAPL
  woensdag 5 december 2012 @ 16:58:03 #21
379943 Paper_Tiger
pi_119961625
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Terug ontopic, van alle partijen zijn er voorbeelden van corruptie maar juist bij de VVD verbaast het mij niet aangezien de VVD veel politici en leden aantrekt die erg kijken naar hun eigen portemonnee. De VVD is de partij van en voor de rijkere Nederlanders, de NV´s, BV´s en ondernemrs. Het schijnt dat de ondernemers weinig hebben aan de VVD.
Behalve de multinationals die op alle fronten bevoordeeld worden.
  woensdag 5 december 2012 @ 17:36:42 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119962933
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dit is niet iets waar de VVD meer of minder last van heeft dan PvdA en CDA. Het gaat immers om partijen die al sinds jaar en dag een grote machtsfactor hebben en dat trekt helaas opportunisten aan. Bij andere partijen zie je het minder omdat die minder machtig zijn. Maar stel dat de Partij voor de dieren nu ineens een machtige bestuurderspartij zou worden dan zal je dit soort dingen daar ook gaan zien. Je kunt een partij het ontstaan van dit soort schandalen moeilijk verwijten omdat er in een dergelijk grote, en relatief tiegankelijke organisaties altijd wel wat ratten door de roosters naar binnen komen.

Wat echter wel aan de partij is is hoe ze dit soort misdragingen aanpakken. Als ze komen met onderzoeken en daaruitvolgende disciplinaire maatregelen dan is het prima. Als er binnen de partij een cultuur is van elkaar de hand boven het hoofd houden dan mogen ze er wel op aangevallen worden.
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:18:44 #24
379943 Paper_Tiger
pi_120474683
Als we zo door gaan kan niemand meer volksvertegenwoordiger zijn. Geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan.
pi_120475231
Ik pleit voor dirty campaingning bij de volgende verkiezingen met als doelwit de VVD, laten we de populistische leuzen van de VVD tegen die partij gebruiken. Zo gebruikt de VVD het woord betrouwbaar en blijkt de VVD niet zo betrouwbaar te zijn, dat kan met wat voorbeelden worden aangetoond. De VVD doet toch al aan dirty campaigning tijdens de laatste campagnes dus de rest kan net zo goed meedoen. ;)
#NoDAPL
pi_120475296
Ja Tijger maar gelukkig geldt dat slechts voor een deel van de actieve leden van de politieke partijen. We zullen het er helaas mee moeten doen, een beter alternatief voor het besturen van een land dan de democratie bestaat niet. Nu ja, een technocratie met integere leiders kan goed werken maar hoe lang blijven die mensen integer?
#NoDAPL
pi_120476763
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik pleit voor dirty campaingning bij de volgende verkiezingen met als doelwit de VVD, laten we de populistische leuzen van de VVD tegen die partij gebruiken. Zo gebruikt de VVD het woord betrouwbaar en blijkt de VVD niet zo betrouwbaar te zijn, dat kan met wat voorbeelden worden aangetoond. De VVD doet toch al aan dirty campaigning tijdens de laatste campagnes dus de rest kan net zo goed meedoen. ;)
nee, niet naar datzelfde niveau afdalen. :N
pi_120478430
Het was half gekscherend bedoeld.

Kan je het mij als linkse stemmer kwalijk nemen dat ik de afgelopen campagne dat sentiment kreeg? ;)
#NoDAPL
pi_120478646
nee. dat laat ik wel aan onze rechtse kameraden over. :P
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:12:41 #30
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_120483773
Allemaal rijkelijk overdreven al die consternatie. D'r is nauwelijks wat aan de hand.

Maarja dat is nou eenmaal zo als je aan de macht bent. Dan wordt het kleinste dingetje opgeblazen tot een groots corruptie complot. Zo ging het ook met de heer Verdaas, alles was al bekend en afgedaan, maar toch wordt er een groot probleem van gemaakt.
  woensdag 19 december 2012 @ 14:19:37 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_120506958
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 23 december 2012 @ 11:51:02 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120664531
quote:
Daar zullen z bij het kabinet wel van onder de indruk zijn :')
pi_120664710
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 11:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar zullen z bij het kabinet wel van onder de indruk zijn :')
Eén of andere homofiele dramaqueen van vijftigplus die met zijn marginale partij het vertrouwen in het kabinet opzegt: Den Haag trilt op zijn grondvesten.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:29:37 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_122502999
De kwestie van Rey begint een beetje uit de hand te lopen

quote:
http://politiek.theposton(...)rt-advies-partijtop/
ROERMOND (ANP) – De top van de VVD heeft de afdeling in Roermond dringend geadviseerd afstand te nemen van de van corruptie verdachte Jos van Rey.

Landelijk VVD-voorzitter Benk Korthals liet maandag weten moeite te hebben met de aanwezigheid van Jos van Rey bij de fractievergaderingen tijdens het onderzoek van justitie tegen de ex-senator en ex-wethouder. Hij zei dat tijdens een gesprek in Den Haag met bestuursvoorzitter Victor Cillekens van de VVD Roermond. Cillekens bevestigde dinsdag berichten hierover in de Limburgse kranten.

Volgens Cillekens is het echter aan de fractie hoe om te gaan met Van Rey.

De Roermondse VVD-fractievoorzitter Dré Peters liet dinsdag weten dat Van Rey gewoon welkom is en blijft. ,,Ze mogen in Den Haag van alles adviseren; wij sluiten niemand uit, ook Jos van Rey niet'', aldus Peters.
quote:
http://politiek.theposton(...)ijt-in-van-rey-gate/

Roermondse fractie gaat eigen weg
Bas Paternotte: 05-02-2013 12:14 uur

A trainwreck in slow motion, zo valt de situatie rondom de gevallen VVD-politicus Jos van Rey het beste te omschrijven. De Roermondse VVD-fractie staat als één man achter de van corruptie verdachte liberaal. VVD-voorzitter Benk Korthals staat nu in zijn hemd: de fractie negeert zijn dringend advies afstand te houden van Van Rey.

Dagblad De Limburger noteerde vandaag de reactie van de Roermondse VVD-fractievoorzitter Dré Peters op het dringende verzoek vanuit het VVD-partijbureau in Den Haag: “Normaal bemoeien ze zich ook niet met ons, waarom zouden ze dan nu wel ineens wat te zeggen moeten hebben. Ze willen gewoon interessant doen. Meer niet.”

Wachten tot de trein ontspoort

Een slag in het gezicht van Korthals. In november vorig jaar hamerde hij op integriteit. Misbruik maken van kennis, macht en invloed mag onder geen beding voorkomen, aldus Korthals destijds.
Ik denk dat het een te overwegen optie voor de VVD zou moeten zijn om flink wat royementen uit te delen. Heel pijnlijk maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Ik denk dat de VVD beter af kan van de dooretterende zweer die VVD Roermond is.
pi_122540278
Corruptie bij de VVD? Je bedoeld bij elke politieke partij neem ik aan? Mang ik woon in Amsterdam en wat ik de laatste jaren al bij PVDA zuidoost voorbij heb horen gaan, maar kan je ook wel wat D66 dingetjes noemen die nauwelijks of niet het nieuws haalde.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:15:44 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_122541763
Het komt overal wel eens voor

Maar dit topic was volgens mij geopend op de van Rey zaak te bespreken
pi_122553701
Power corrupts, absolute power corrupts absolutely.
Volgens mij klopt deze uitdrukking echter niet helemaal. Macht corrumpeert niet, macht stelt mensen die toch al corrupt zijn in staat om corruptie te plegen.
#NoDAPL
pi_122556787
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Power corrupts, absolute power corrupts absolutely.
Volgens mij klopt deze uitdrukking echter niet helemaal. Macht corrumpeert niet, macht stelt mensen die toch al corrupt zijn in staat om corruptie te plegen.
volgens mij klopt deze stelling niet: link
pi_122558257
quote:
19s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:49 schreef dawg het volgende:

[..]

volgens mij klopt deze stelling niet: link
Ik ken dat experiment en het andere beruchte experiment met stroomstoten, de duiding is natuurlijk altijd discutabel bij zulke experimenten. Ik denk dat mensen niet alleen slecht worden door zulke gelegenheden maar dat die gelegenheden een verleiding vormen voor die mensen die al slechter zijn. Volgens mij spelen beide effecten een rol.
#NoDAPL
pi_122558627
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ken dat experiment en het andere beruchte experiment met stroomstoten, de duiding is natuurlijk altijd discutabel bij zulke experimenten. Ik denk dat mensen niet alleen slecht worden door zulke gelegenheden maar dat die gelegenheden een verleiding vormen voor die mensen die al slechter zijn. Volgens mij spelen beide effecten een rol.
"die al slechter zijn" lijkt me ook discutabel.

http://www.kennislink.nl/publicaties/macht-maakt-corrupt
http://www.wetenschap24.n(...)ht-corrumpeert0.html
pi_122579025
Het kan best dat het zo is, ik ben er alleen niet van overtuigd op basis van deze experimenten. Ik geloof dat de mens slechter is van nature dan dat veel mensen doorhebben. Ik geloof dat wanneer op een gegeven moment pressiemiddelen die goed gedrag stimuleren wegvallen de ware aard van sommige mensen naar boven komt en dat vervolgens deze mensen nog meer in negatieve zin veranderen dankzij het wegkomen met het misbruiken van macht. Natuurlijk verander ik van gedachte als ooit zou blijken uit MRI-beelden dat brugers die zich misdragen zo gauw ze macht krijgen van tevoren brave burgers waren.

[ Bericht 30% gewijzigd door Bram_van_Loon op 06-02-2013 23:16:06 ]
#NoDAPL
pi_122579861
Mensen zijn in-en in slechte wezens van nature. Al kan ik het misschien anders formuleren: mensen zijn in principe gewoon dieren. En dieren kennen geen moraal.Beschaving zal altijd niet meer dan een dun laagje blijven.
pi_129223988
Het is toch niet te geloven he :')

http://www.nu.nl/politiek(...)griteitskwestie.html

Wordt eens wakker mensen.
  maandag 22 juli 2013 @ 16:31:07 #44
379943 Paper_Tiger
pi_129224141
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:25 schreef Arolsen het volgende:

Ik meen dat ze dat bij de VVD zijn geworden en dat daarom dat kamerlid gevraagd is te vertrekken.

Trouwens jokken over het inkomen om een hypotheek te krijgen. Dan is half Nederland niet integer.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:15:32 #45
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_129247526
De PvdA is er niks bij.

Goh, wat haat ik de VVD.

Durft die man ook nog te zeggen dat hij zich niet kan vinden in de integriteitsregels. Net als die Linschoten, dus.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_129295397
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het kan best dat het zo is, ik ben er alleen niet van overtuigd op basis van deze experimenten. Ik geloof dat de mens slechter is van nature dan dat veel mensen doorhebben. Ik geloof dat wanneer op een gegeven moment pressiemiddelen die goed gedrag stimuleren wegvallen de ware aard van sommige mensen naar boven komt en dat vervolgens deze mensen nog meer in negatieve zin veranderen dankzij het wegkomen met het misbruiken van macht. Natuurlijk verander ik van gedachte als ooit zou blijken uit MRI-beelden dat brugers die zich misdragen zo gauw ze macht krijgen van tevoren brave burgers waren.
Helemaal mee eens. De grenzeloze hebzucht heeft ruim baan gekregen met een rechts Europa.
pi_129295650
quote:

Oeh, onjuiste inkomsten opgegeven. :')

Het einde van de wereld is nabij.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 september 2013 @ 19:43:51 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_131103921
quote:
De in opspraak geraakte VVD-politicus Jos van Rey staat op de groslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen voor volgend jaar maart.

Dat meldt Nieuwsuur.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ch-op-lijst-roermond
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_131104602
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:58 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

:'). Wat een onzin. Ook jij kan de politiek in gaan en je eigen partij oprichten. Nu zal daar vanwege jouw totaal belachelijke standpunten geen draagvlak voor zijn, waardoor je het niet ver zal schoppen.
In theorie ja. Eerst komen de kosten om jezelf als partij voor te dragen. Daarna de kosten ter promotie van de partij en haar standpunten. En dan heb ik het nog niet eens gehad over zowel de politiek als de media die er alles aan zal doen om je partij in alle vluchtigheid te doen laten sterven, voordat het ook maar enige aanhang heeft weten te krijgen. De bestaande partijen zijn immers al verbonden met de markt, media en andere ambtenaren.

Alleen de elite heeft het financieel vermogen om hier bovenuit te stijgen, echter als het er op neer komt bepaalt de politiek wie mee mag doen in Den Haag en wie niet. Letterlijk vriendjes politiek dus. Nieuwe partijen worden dus ook voornamelijk opgericht door zij die zich al in de politiek bevinden.
pi_131104746
quote:

En hier is geen enkele straf aan verbonden, behalve het vertrekken uit de partij?
pi_131105943
quote:
Hier past maar één reactie:

:')
  donderdag 12 september 2013 @ 23:21:41 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_131114032
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:01 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

In theorie ja. Eerst komen de kosten om jezelf als partij voor te dragen. Daarna de kosten ter promotie van de partij en haar standpunten. En dan heb ik het nog niet eens gehad over zowel de politiek als de media die er alles aan zal doen om je partij in alle vluchtigheid te doen laten sterven, voordat het ook maar enige aanhang heeft weten te krijgen. De bestaande partijen zijn immers al verbonden met de markt, media en andere ambtenaren.

Alleen de elite heeft het financieel vermogen om hier bovenuit te stijgen, echter als het er op neer komt bepaalt de politiek wie mee mag doen in Den Haag en wie niet. Letterlijk vriendjes politiek dus. Nieuwe partijen worden dus ook voornamelijk opgericht door zij die zich al in de politiek bevinden.
Onzin, partijen als de SP, 50+ en Partij voor de dieren en de PVV zijn nou niet echt populair bij de elite.

Het gaat er vooral om dat je iets toevoegt dat voldoene draagvlak heeft. Politieke partijen bestaan niet bij wat een enkel individu vind.
pi_131115682
Sjongejonge, nog steeds die van Rey. Het is een soort parasiet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 13 september 2013 @ 00:16:15 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_131116103
De VVD die het OM wel even gaat vertellen hoe snel ze moeten werken :')

Volgens mij gaat die Van Rey ze nog de nodige zorgen opleveren
pi_131117887
Hopelijk, een zwakkere VVD is goed voor Nederland. Een goed onderbouwd rechts tegengeluid is goed voor Nederland (net als dat een goed onderbouwd links tegengeluid dat is) maar de VVD die steeds met leugens en populisme onevenredig veel zetels krijgt zonder dat het een goede inhoudelijke agenda heeft is dat niet.
#NoDAPL
pi_131581015
Voormalig VVD-Statenlid Berthold Ziengs moet 22 maanden de cel in voor fraude en witwassen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)den-cel-voor-fraude/
quote:
Dat geld gebruikte hij om schulden af te lossen.
Ik vind VVD in combinatie met schulden aflossen zo raar. Die fraude blijkt vaker voor te komen bij de VVD. Een stapeltje verdachten ligt klaar?
quote:
Woedt veenbrand binnen de VVD'

Er worden meer VVD'ers verdacht van een misdrijf. De Noord-Hollandse oud-gedeputeerde Ton Hooijmaijers wordt eveneens verdacht van fraude. In Limburg zijn oud-gedeputeerde en oud-senator Jos van Rey en oud-voorzitter van de VVD in de provincie Ricardo Offermanns verwikkeld in een affaire die draait om ambtelijke corruptie en schending van het ambtsgeheim. Afgelopen zomer stapte VVD-Kamerlid Johan Houwers op omdat hij verdacht wordt van hypotheekfraude.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_131588368
Een voormalig VVD-Statenlid in Drenthe, Berthold Ziengs, dat verdacht wordt van fraude is nog steeds nauw betrokken bij de partij.
http://www.nu.nl/politiek(...)trokken-bij-vvd.html (9 september)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132196339
Volgens de medewerkers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'De heer Loggen heeft jarenlang kwetsbare pedagogisch medewerksters angst ingeboezemd door ze publiekelijk af te snauwen en te dreigen met ontslag indien ze kritiek durfden te uiten op het disfunctioneren van zijn huidige vriendin (...) Loggen had een groepje vertrouwelingen om zich heen gevormd. Deze groep vertrouwelingen had een status aparte en gold als the untouchables binnen de organisatie.'

'Kenmerkend voor de heer Loggen is zijn vriendjespolitiek waarmee hij zijn vriendin een toppositie in de organisatie bezorgde terwijl zij niet over de vereiste kwalificaties beschikte. De vriendin heeft als enige kwalificatie een opleiding mbo kantoorinrichting, desondanks werd zij benoemd tot rayonmanager, clustermanager en meest recent tot manager Freekids.'

Hij kreeg een afkoopsom van 50 000 Euro, wat voor de meeste Nederlanders heel wat meer is dan een jaarsalaris.
#NoDAPL
pi_133723233
quote:
'Van Rey wilde Teeven wel spreken over benoeming'
Oud-wethouder en oud-senator Jos van Rey (VVD) wilde wel degelijk met zijn partijgenoot staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie overleggen over een burgemeesterskandidaat voor Roermond. Dat blijkt uit documenten van de Rijksrecherche waaruit de NOS citeerde.
Ruiken jullie ook iets?
  woensdag 18 december 2013 @ 08:57:49 #61
38496 Perrin
pi_134394513
quote:
Al drie ton wachtgeld voor corrupte Hooijmaijers

HAARLEM - De wegens corruptie, witwassen en valsheid in geschrifte veroordeelde ex-geduputeerde Ton Hooijmaijers heeft sinds zijn aftreden in 2009 al 333.821,92 euro aan wachtgeld getoucheerd. Dat blijkt uit navraag van De Telegraaf bij de provincie Noord-Holland.
Wanneer schaffen we de provincies af? Wat mij betreft een volstrekt overbodige laag corruptie.
pi_134401445
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wanneer schaffen we de provincies af? Wat mij betreft een volstrekt overbodige laag corruptie.
Op basis waarvan is de provincie overbodig?

Ik vind dit zoveelste bericht van deze trant overigens wel aanleiding geven om eindelijk eens met een wet te komen die ervoor zorgt dat je na oneervol ontslag als gevolg van zaken als corruptie geen recht hebt op wachtgeld. Dat maakt het voor een politicus in ieder geval al ietsje minder aantrekkelijk om zo'n verwerpelijk doel na te streven.
  woensdag 18 december 2013 @ 13:46:09 #63
38496 Perrin
pi_134402261
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik vind dit zoveelste bericht van deze trant overigens wel aanleiding geven om eindelijk eens met een wet te komen die ervoor zorgt dat je na oneervol ontslag als gevolg van zaken als corruptie geen recht hebt op wachtgeld. Dat maakt het voor een politicus in ieder geval al ietsje minder aantrekkelijk om zo'n verwerpelijk doel na te streven.
Vind jij dan wel dat ons huidige bestuursmodel met vier bestuurslagen (gemeente, provincie, landelijke overheid en EU) nog wel te rijmen valt met de moderne ontwikkelingen?

Gemeentebestuur lijkt me broodnodig. Als er echt zoiets als de EU moet komen: vooruit. Alles daartussen kan vervolgens volgens mij prima ter discussie worden gesteld.
pi_134403084
quote:
Ruiken jullie ook iets?
Ja, het stinkt.
#NoDAPL
pi_134403864
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vind jij dan wel dat ons huidige bestuursmodel met vier bestuurslagen (gemeente, provincie, landelijke overheid en EU) nog wel te rijmen valt met de moderne ontwikkelingen?

Gemeentebestuur lijkt me broodnodig. Als er echt zoiets als de EU moet komen: vooruit. Alles daartussen kan vervolgens volgens mij prima ter discussie worden gesteld.
En daarnaast natuurlijk ook nog de waterschappen. ;) Om eerlijk te zijn weet ik ook niet zo goed wat exact de toegevoegde waarde van de provincies is. Een beetje rondgoogelen leert me dat ze zich voornamelijk bezig houden met alles waar het rijk te groot voor is en waar de gemeente te klein voor is. Denk aan zaken als wegen, openbaar vervoer, ruimtelijke ordening, volkshuisvesting, milieubeheer, recreatie en natuur, economische zaken en toezicht op gemeenten. Volgens het CBS bedroegen de totale lasten van alle Nederlandse provincies in 2012 gezamenlijk ¤9 miljard. Dat is zo'n ¤540 per inwoner (terwijl het nog slechts ¤273 was in 2005).

Ik ben er niet helemaal uit of ik ze nou wel of niet van toegevoegde waarde vind op basis van die informatie. Ik ben geneigd om te zeggen dat het rijk en de (soms samenwerkende) gemeentes ook in staat zijn om deze taken over te nemen. Aan de andere kant: die zaken moeten dan nog steeds gebeuren, dus die kosten zullen amper dalen. Bovendien wordt het nu dan tenminste nog gedaan door een partij die er dicht op zit. Mijn conclusie: provincies voegen wel wat toe en mogen blijven, maar het mag wel weer wat soberder met die uit de hand gelopen budgetten.

Edit; Het is trouwens vrij gemakkelijk om erop te bezuinigen. Enige wat je daarvoor moet doen is het allemaal wat minder complex maken door schaalvergroting (nog slechts een stuk of 4 landsdelen en veel grotere gemeentes). Grappig genoeg zijn veel mensen daar dan weer tegen, omdat hun identiteit er zogenaamd mee verloren gaat.
pi_134403958
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, het stinkt.
Teeven moet aftreden. Ik hoop dat er zo snel mogelijk bewijs wordt gevonden voor dat deze naar mijn mening corrupte politicus momenteel de hele boel voorliegt, zodat de Kamer ook geen andere optie meer ziet dan hem weg te sturen.
pi_134404169
De belangrijkste taak van de provinci is toch de infrastructuur? Wegen, water etc.
Het zou nogal onpraktisch zijn als elke gemeente dit zelf zou moeten doen en de gemeents langs elkaar heen zouden werken. Je hebt zeker ambtenaren nodig op die bestuurslaag, al is het maar louter voor een aantal praktische zaken. Ik denk echter niet dat het orgaan zo groot hoeft te zijn als dat het nu is.
#NoDAPL
  woensdag 18 december 2013 @ 14:43:43 #68
38496 Perrin
pi_134404310
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:29 schreef Kaas- het volgende:

Edit; Het is trouwens vrij gemakkelijk om erop te bezuinigen. Enige wat je daarvoor moet doen is het allemaal wat minder complex maken door schaalvergroting (nog slechts een stuk of 4 landsdelen en veel grotere gemeentes). Grappig genoeg zijn veel mensen daar dan weer tegen, omdat hun identiteit er zogenaamd mee verloren gaat.
Omdat gevoel tegemoet te komen zou je de provincies dan ook alleen wat betreft bestuur kunnen fuseren, dan laat je de naampjes van de subprovincies lekker bestaan? Bijv provincie Noord-Oost bestaat dan uit Groningen, Friesland en Drenthe, etc.
pi_134404337
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Omdat gevoel tegemoet te komen zou je de provincies dan ook alleen wat betreft bestuur kunnen fuseren, dan laat je de naampjes van de subprovincies lekker bestaan? Bijv provincie Noord-Oost bestaat dan uit Groningen, Friesland en Drenthe, etc.
Dat blijft qua naam sowieso wel bestaan, net als bijvoorbeeld Twente. Maar vind het prima, zolang het er maar doorkomt en als dat helpt om de burger er niet langer over te laten zeuren: doen. ^O^
pi_134404604
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

ik zie geen taken waarbij de provincie nodig is of echt veel toevoegt. Je kan de bestaande taken prima opsplitsen tussen rijk, gemeenten en waterschappen.

Het is nu echt een orgaan wat vooral bezig is met zichzelf taken toebedelen om maar relevant te blijven.
pi_134406753
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

ik zie geen taken waarbij de provincie nodig is of echt veel toevoegt. Je kan de bestaande taken prima opsplitsen tussen rijk, gemeenten en waterschappen.

Het is nu echt een orgaan wat vooral bezig is met zichzelf taken toebedelen om maar relevant te blijven.
Dat project is gelukkig al gaande, onder het label opschalen. O-)
pi_134407091
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:54 schreef waht het volgende:

[..]

Dat project is gelukkig al gaande, onder het label opschalen. O-)
Gewoon per 1-1-2015 liquideren die provincies. Vraag me af of voor 1-1-2020 iemand iets merkt.
pi_134407421
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gewoon per 1-1-2015 liquideren die provincies. Vraag me af of voor 1-1-2020 iemand iets merkt.
Enkel wat extra lieden op de arbeidsmarkt, dat is alles.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 januari 2014 @ 09:20:10 #74
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135263757
Geen corruptie. Wel een wietplantage.

http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
quote:
Wethouder Carel van Gelder van Wijk bij Duurstede zou betrokken zijn geweest bij een grote wietplantage. Het AD schrijft donderdag dat hij na een inval uit zicht van justitie wist te blijven, doordat hij een stroman gebruikte die hij zwijggeld had beloofd.

Omdat de stroman het beloofde geld niet kreeg, besloot hij toch een verklaring af te leggen. De krant zegt documenten in handen te hebben die de betrokkenheid van de VVD-wethouder bevestigen. De stroman vertelt binnenkort in een strafzaak over de rol van Van Gelder. De wethouder heeft via een schriftelijke verklaring laten weten, lopende het onderzoek, niet te willen reageren.
De stroman en een andere getuige zeggen dat de wethouder het plan voor de wietplantage voorstelde, financierde en op poten zette.
De hennepkwekerij werd in 2010 in Arnhem opgezet. Een jaar later werd de plantage opgerold. De stroman hield toen zoals afgesproken zijn mond over de rol van de wethouder.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 9 januari 2014 @ 21:15:07 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_135291192
De Wiethouder
pi_135297127
Geen corruptie, wel criminaliteit. Stevig aanpakken en wat mij betreft ook kijken of dat de lokale VVD steken heeft laten vallen.
#NoDAPL
pi_135298346
Het speelde in een andere gemeente, dat kan je lastig aan de lokale VVD linken :P
pi_135299220
Dat iemand met zo´n karakter zo´n functie krijgt zou mogelijk mede het gevolg zijn van een onvoldoende zorgvuldige selectie. Daar zou eens naar gekeken kunnen worden.
#NoDAPL
pi_135306272
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat iemand met zo´n karakter zo´n functie krijgt zou mogelijk mede het gevolg zijn van een onvoldoende zorgvuldige selectie. Daar zou eens naar gekeken kunnen worden.
Tja, wethouders worden gekozen door de (meerderheid van) raad, raadsleden door de bewoners van de gemeente (de kiesdeler of een kwart hiervan), en kandidaten worden gekozen door (een meerderheid van) de ledenvergadering van een partij.

Daar is voldoende op aan te merken, maar het schijnt democratisch te zijn.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:21:24 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_135307771
Ach als iemand een dubbelleven leidt dan kan zoiets natuurlijk gebeuren. De VVD kan moeilijk de AIVD gaan inschakelen om iedere wethouderskandidaat te screenen.

Dit is politiek gewoon een bedrijfsongeval. Als de VVD die vent eruit schopt is er niets aan de hand. Het probleem bij de VVD alleen is dat het zelfreinigend vermogen wat matig functioneert in dat opzicht.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:26:17 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135307889
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Ach als iemand een dubbelleven leidt dan kan zoiets natuurlijk gebeuren. De VVD kan moeilijk de AIVD gaan inschakelen om iedere wethouderskandidaat te screenen.

Dit is politiek gewoon een bedrijfsongeval. Als de VVD die vent eruit schopt is er niets aan de hand. Het probleem bij de VVD in de politiek alleen is dat het zelfreinigend vermogen wat matig functioneert in dat opzicht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135308336
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:21 schreef Hexagon het volgende:

Dit is politiek gewoon een bedrijfsongeval. Als de VVD die vent eruit schopt is er niets aan de hand. Het probleem bij de VVD alleen is dat het zelfreinigend vermogen wat matig functioneert in dat opzicht.
Als politieke partij kun je eigenlijk enkel royeren, maar de stemmen en wettelijke bepalingen zijn natuurlijk leidend.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:08:25 #83
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_135309120
VVD geeft geen ene zak om de ZZP er

wel om de benkdirectie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:45:42 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_135316882
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:42 schreef waht het volgende:

[..]

Als politieke partij kun je eigenlijk enkel royeren, maar de stemmen en wettelijke bepalingen zijn natuurlijk leidend.
Inderdaad. Maar wanneer je als partij zo'n figuur gewoon zo snel als mogelijk laat vallen dan is de imagoschade voor de partij beperkt. Het kan zelfs positief werken als een partij daar daadkrachtig tegen optreedt.

Dat had je bij die DSK. Zijn partij bleef hem niet steunen en zodoende hebben ze ook geen last van die affaire gehad.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:52:11 #85
38496 Perrin
pi_135317113
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar wanneer je als partij zo'n figuur gewoon zo snel als mogelijk laat vallen dan is de imagoschade voor de partij beperkt. Het kan zelfs positief werken als een partij daar daadkrachtig tegen optreedt.

Dat had je bij die DSK. Zijn partij bleef hem niet steunen en zodoende hebben ze ook geen last van die affaire gehad.
Aan de andere kant lijkt 't me ook weer erg matig om in een organisatie te moeten werken die je bij het vermoeden van een misstap als een baksteen laat vallen. Het blijft een balanceeract..
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:54:06 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_135317186
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Aan de andere kant lijkt 't me ook weer erg matig om in een organisatie te moeten werken die je bij de eerste de beste misstap als een baksteen laat vallen. Het blijft een balanceeract..
Dat is natuurlijk een lastige. Waar trek je de grens.

Dan kun je inderdaad beter een bestuurder hebben een onvergeeflijk iets doet zoals dit dan een bestuurder die iets doet wat op zich nog wel een keer te vergeven is.
pi_135317445
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:42 schreef waht het volgende:

[..]

Klopt, maar lokala kan juist in deze periode even wat meer. Mensen van kieslijsten weren bijvoorbeeld. En ook een wethouder kan je altijd dumpen.
pi_135317617
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, maar lokala kan juist in deze periode even wat meer. Mensen van kieslijsten weren bijvoorbeeld. En ook een wethouder kan je altijd dumpen.
Als die kieslijst eenmaal vastgesteld is door de leden zit je er vier jaar vast, en doorgaans laten mensen dan pas hun echte kant zien.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:27:51 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_135318332
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:07 schreef waht het volgende:

[..]

Als die kieslijst eenmaal vastgesteld is door de leden zit je er vier jaar vast, en doorgaans laten mensen dan pas hun echte kant zien.
Dan kun je ze alsnog uit de partij/fractie gooien. De zetel ben je dan wel kwijt maar dat is veel minder erg dan jarenlang met een omstreden figuur opgescheept te zitten.
  woensdag 5 februari 2014 @ 23:10:04 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_136385922
In Heemskerk hebben ze het in ieder geval wel grondig aangepakt.

Het zal je gebeuren dat failliete bouwbedrijven je partij overnemen. :')
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:37:02 #91
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_142875606
VVD burgemeester Ruud Nederveen van Bloemendaal onder vuur.

quote:
Crisisraad B'daal om burgemeester

De gemeenteraad van Bloemendaal komt donderdag in spoedzitting bijeen. Aanleiding is een uitzending van het tv-programma EenVandaag, waarin burgemeester Ruud Nederveen van het villadorp wordt beschuldigd van oplichting, intimidatie en monddood maken van de lokale pers.

De extra raadsvergadering is aangevraagd door alle zeven fracties van de Bloemendaalse gemeenteraad. "We waren het er in een mum van tijd over eens dat dit de beste oplossing was", vertelt raadslid Marielys Roos van Hart voor Bloemendaal. "Niets doen was geen optie. Het hele land ziet zoiets."

Landgoed
Centraal staat berichtgeving in de lokale media over een langdurige strijd tussen het gemeentebestuur en eigenaren van het Overveense landgoed Elswoutshoek. Zowel het Haarlems Dagblad als Weekblad Kennemerland-Zuid zegt bezoek te hebben gehad van een ingehuurde communicatiemedewerker, die invloed probeerde uit te oefenen op de berichtgeving van de kranten.

"Het kwam erop neer dat er minder kritisch over onderwerpen van gemeentepolitiek zou moeten worden geschreven en minder over Elswoutshoek", zegt Ruud Vader, oud-hoofdredacteur van het weekblad in het Haarlems Dagblad.

Het effect op het weekblad, dat financieel deels afhankelijk is van de gemeente Bloemendaal, is duidelijk, stelt Vader. "Er wordt niet meer geschreven over Elswoutshoek. Gemeentelijke persberichten worden vrijwel letterlijk overgenomen."

Oplichting
Naast het monddood maken van de lokale pers, wordt Nederveen ook beschuldigd van oplichting. Nederveen zou in het verleden een verbouwing niet hebben betaald en als belastingadviseur klanten hebben benadeeld.

De burgemeester zelf wilde niet voor de camera reageren. Dat wilde hij ook niet bij RTV Noord-Holland, dat dezelfde reportage eerder deze maand uitzond. Naar aanleiding van die uitzending sprak Nederveen in een brief aan de raad een dag na de uitzending alle beschuldigingen van EenVandaag tegen.

http://nos.nl/artikel/680(...)om-burgemeester.html
quote:
'Bloemendaalse burgemeester voert maffiapraktijken uit'
Democratie in kleine gemeenten in gevaar ... Ruud Nederveen (VVD) wordt beschuldigd van intimidatie, oplichterij, machtsmisbruik en het monddood maken van de lokale pers

De Bloemendaalse burgemeester Ruud Nederveen ligt zwaar onder vuur. In een item van Eén Vandaag wordt de VVD-burgervader geportretteerd als een man die zich schuldig maakt aan intimidatie, machtsmisbruik, vooringenomenheid, oplichterij en het monddood maken van de lokale pers.
Een compleet beeld van de misstanden waarbij Nederveen betrokken is, beginnen zich op te stapelen. Als Eén Vandaag en RTV Noord-Holland de handen ineen slaan en samen een onderzoek starten blijkt er nog veel meer mis.
De laatste dubieuze zaak waarbij Nederveen betrokken is, gaat over het landgoed van de Bloemendaalse broers Rob en Hans Slewe. Ze kochten landgoed Elswoutshoek en wilde dat grondig renoveren tot de originele staat, maar de gemeente bleef barrières opwerpen. Dat begon nog redelijk ’onschuldig’ met het eisen van vergunningen die achteraf helemaal niet nodig bleken, maar leidde uiteindelijk ook tot emotionele chantage. Zonder toestemming werden telefoongesprekken tussen de broers en een gemeente ambtenaar opgenomen op verzoek van Nederveen.
"In een gesprek zei hij mij dat mensen zoals wij niet op een landgoed horen. Hij dreigde net zo lang door te gaan met procedures tot het moment wij het niet meer vol kunnen houden", aldus landgoedeigenaar Rob Slewe in Eén Vandaag. "Een burgemeester hoort boven de partijen te staan, maar in dit geval is hij een verlengstuk van de VVD."

Volgens Henri Beunders, hoogleraar publieke opinie en media is het helaas een praktijk die hij in meerdere kleinere gemeenten ziet: "Het lijkt er op dat het een vrij persoonlijke kwestie is geworden die voorkomt uit toch te veel macht voor één partij binnen een kleine gemeente. In dit geval de VVD."
Ondanks de emotionele chantage was Nederveen nog niet gerust van zijn zaak. Ook de lokale media die over de kwestie schreven kregen bezoek. Bij journalist Ruud Vader van Dagblad Kennemerland Zuid stond op een gegeven moment een communicatie woordvoerder op de stoep met het verzoek 'ook aardige dingen over de gemeente te schrijven'. Vader vertrok.
Beunders: "Deze maffiapraktijken zie ik gebeuren in diverse gemeentes: De lokale journalistiek monddood willen maken en door chantage uit te oefenen kunnen burgemeesters hun gang gaan. Dat zie je vaker omdat er in veel gemeenten geen lokale media meer zijn. De lokale democratie loopt daardoor ernstig risico."

Nederveen liet aan Eén Vandaag weten niet verder op de zaak te willen ingaan. De reporters besloten daarom verder te speuren en stuitte op verhalen van mensen die hem zelfs een 'oplichter' noemen. In het verleden was hij eigenaar van accountantskantoor 'Nederveen en partners'. "Hij vond het leuk om jonge bedrijven te adviseren", vertelt een oud-zakenrelatie. "Maar daarbij kon hij het ook niet laten op te scheppen over zijn sociale wereld en dat hij van adel was en een landgoed had."
De vrouw kwam er na jaren achter dat ze door Nederveen bedrogen was. Twee jaar lang had hij verzaakt de belastingaangifte voor haar in orde te maken, terwijl hij hen wel de rekening had gepresenteerd. Uiteindelijk eisten de vrouwen hun boekhouding bij Nederveen op door naar zijn huis te gaan. Tot hun verbazing bleek dat Nederveen vele enveloppen nooit had opengemaakt.
Ook aannemer Sjirk de Jong kreeg met Nederveen te maken toen de VVD'er zijn landgoed Harsta State wilde renoveren voor een prijs van 60.000 tot 65.000 euro. De aanbetaling kwam niet en uiteindelijk betaalde hij helemaal niets. De bouwwerkzaamheden werden gestaakt en uiteindelijk moest hij zijn landgoed opgeven. De Jong: "Het is een hele prestatie dat hij burgemeester is geworden."

http://www.joop.nl/politi(...)affiapraktijken_uit/
pi_142885041
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:37 schreef Bondsrepubliek het volgende:
VVD burgemeester Ruud Nederveen van Bloemendaal onder vuur.

[..]

[..]

Je hebt geen glazen bol nodig om te voorspellen dat deze corrupte burgemeester die dronken is van macht niet lang meer zal aanblijven. Jammeer alleen dat de gemeenteraadsleden het blijkbaar best vonden zolang de rest van Nederland het niet wist. Die gemeenteraad zou daarom ook ontbonden moeten worden maar dat zal helaas niet gebeuren.
#NoDAPL
pi_142885230
Waarom gaan dat soort lokale media eigenlijk niet eens exclusief online (kosten drukken)? Dat kan best goed gerund worden met hoofdzakelijk vrijwillige journalisten: genoeg mensen die na het volgen van zo'n opleiding niet (direct) aan de bak kunnen en die zo ervaring kunnen opdoen, genoeg leerlingen en studenten die op deze manier ervaring willen opdoen en genoeg mensen die goed kunnen schrijven maar al een andere carrière hebben. In dat geval kan je prima lokale journalistiek bedrijven en ben je niet afhankelijk van een subsidie zodat je onafhankelijkheid gewaarborgd blijft. Wat mij betreft hoeven ze zeker niet wekelijks een X aantal bladzijdes te vullen, zolang ze maar verslag doen van alles wat er toe doet in die gemeente en regio.
#NoDAPL
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:43:00 #94
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142919798
VVD doet een aardige poging om de Republikeinse partij te imiteren.

'Corruptie' is natuurlijk ook een perceptiekwestie. Wat sommigen als corruptie zien, zien anderen als relatiebeheer oid.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_142923834
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
VVD doet een aardige poging om de Republikeinse partij te imiteren.

'Corruptie' is natuurlijk ook een perceptiekwestie. Wat sommigen als corruptie zien, zien anderen als relatiebeheer oid.
Realpolitik ligt ook aardig in het verlengde, in het laatste geval ging het echter om individuele corruptie wat iets anders is.
#NoDAPL
  donderdag 31 juli 2014 @ 19:44:15 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142930823
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom gaan dat soort lokale media eigenlijk niet eens exclusief online (kosten drukken)? Dat kan best goed gerund worden met hoofdzakelijk vrijwillige journalisten: genoeg mensen die na het volgen van zo'n opleiding niet (direct) aan de bak kunnen en die zo ervaring kunnen opdoen, genoeg leerlingen en studenten die op deze manier ervaring willen opdoen en genoeg mensen die goed kunnen schrijven maar al een andere carrière hebben. In dat geval kan je prima lokale journalistiek bedrijven en ben je niet afhankelijk van een subsidie zodat je onafhankelijkheid gewaarborgd blijft. Wat mij betreft hoeven ze zeker niet wekelijks een X aantal bladzijdes te vullen, zolang ze maar verslag doen van alles wat er toe doet in die gemeente en regio.
Politieke journalistiek op lokaal niveau is nog niet zo eenvoudig. Het kost veel tijd om te weten hoe de verhoudingen liggen en wat de onderwerpen en twistpunten precies zijn.
pi_142931034
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Politieke journalistiek op lokaal niveau is nog niet zo eenvoudig. Het kost veel tijd om te weten hoe de verhoudingen liggen en wat de onderwerpen en twistpunten precies zijn.
Dat begrijp ik, ik zou er zelf niet aan moeten denken om ermee te beginnen zonder goed ingewerkt te worden en enkele jaren onder de vleugels van een ervaren medewerkers te werken. Misschien is het zelfs moeilijker dan de landelijke politieke journalistiek omdat je meer zelf moet vissen naar de informatie. Maar dat geldt toch net zo goed voor een professionele journalist die daar begint? Hoe dan ook, niets zo slechts als niet onafhankelijk zijn bij je berichtgeving. Ik heb veel liever een paar professionals en veel gemotiveerde en getalenteerde vrijwilligers dan meer professionals die niet onafhankelijk kunnen schrijven omdat ze hun subsidie verliezen als ze iets schrijven wat de overheid niet bevalt. Maar goed, kunnen ze de kosten niet al drukken door niet op papier te printen en dit te verspreiden maar enkel een website te onderhouden? Het scheelt kosten dus waarom niet? Iedereen kan het lezen en dat er wat minder materiaal wordt verspild is ook wel fijn.
#NoDAPL
  donderdag 31 juli 2014 @ 19:57:12 #98
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142931269
Veel lokale kranten zijn inderdaad verdwenen of in landelijke kranten op gegaan (AD). Maar sowieso wordt er minder geïnvesteerd in onderzoeksjournalistiek.
Met de bezuinigingen op de publieke omroep zijn ook deze mediafondsen afgeknepen trouwens. Van de televisie kunnen we ook minder verwachten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:02:39 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142931483
corruptie is marktwerking , de VVD was ook voor het loslaten van de woningcorporaties , 2.500.000 woningen met 150.000 euro waarde
net zoveel als de hele staatsschuld, voor de grabbel gegooid
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_142931547
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:57 schreef Klopkoek het volgende:
Veel lokale kranten zijn inderdaad verdwenen of in landelijke kranten op gegaan (AD). Maar sowieso wordt er minder geïnvesteerd in onderzoeksjournalistiek.
Met de bezuinigingen op de publieke omroep zijn ook deze mediafondsen afgeknepen trouwens. Van de televisie kunnen we ook minder verwachten.
Stel dat je als burger het hef in eigen hand wil nemen, dan kan dat ook al niet. Hoe goed je ook bent, je krijgt geen perskaart als journalist niet je hoofdberoep is. Geen perskaart => geen medewerking van politici en ambtenaren. Zo gaat het niet werken. Maar ja, misschien is dat het doel van de overheid: de burger monddood maken zodat ze wegkomt met gepruts en corruptie. Of ben ik nu te cynisch? Ik vrees van niet.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')