abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131105943
quote:
Hier past maar één reactie:

:')
  donderdag 12 september 2013 @ 23:21:41 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_131114032
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:01 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

In theorie ja. Eerst komen de kosten om jezelf als partij voor te dragen. Daarna de kosten ter promotie van de partij en haar standpunten. En dan heb ik het nog niet eens gehad over zowel de politiek als de media die er alles aan zal doen om je partij in alle vluchtigheid te doen laten sterven, voordat het ook maar enige aanhang heeft weten te krijgen. De bestaande partijen zijn immers al verbonden met de markt, media en andere ambtenaren.

Alleen de elite heeft het financieel vermogen om hier bovenuit te stijgen, echter als het er op neer komt bepaalt de politiek wie mee mag doen in Den Haag en wie niet. Letterlijk vriendjes politiek dus. Nieuwe partijen worden dus ook voornamelijk opgericht door zij die zich al in de politiek bevinden.
Onzin, partijen als de SP, 50+ en Partij voor de dieren en de PVV zijn nou niet echt populair bij de elite.

Het gaat er vooral om dat je iets toevoegt dat voldoene draagvlak heeft. Politieke partijen bestaan niet bij wat een enkel individu vind.
pi_131115682
Sjongejonge, nog steeds die van Rey. Het is een soort parasiet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 13 september 2013 @ 00:16:15 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_131116103
De VVD die het OM wel even gaat vertellen hoe snel ze moeten werken :')

Volgens mij gaat die Van Rey ze nog de nodige zorgen opleveren
pi_131117887
Hopelijk, een zwakkere VVD is goed voor Nederland. Een goed onderbouwd rechts tegengeluid is goed voor Nederland (net als dat een goed onderbouwd links tegengeluid dat is) maar de VVD die steeds met leugens en populisme onevenredig veel zetels krijgt zonder dat het een goede inhoudelijke agenda heeft is dat niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131581015
Voormalig VVD-Statenlid Berthold Ziengs moet 22 maanden de cel in voor fraude en witwassen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)den-cel-voor-fraude/
quote:
Dat geld gebruikte hij om schulden af te lossen.
Ik vind VVD in combinatie met schulden aflossen zo raar. Die fraude blijkt vaker voor te komen bij de VVD. Een stapeltje verdachten ligt klaar?
quote:
Woedt veenbrand binnen de VVD'

Er worden meer VVD'ers verdacht van een misdrijf. De Noord-Hollandse oud-gedeputeerde Ton Hooijmaijers wordt eveneens verdacht van fraude. In Limburg zijn oud-gedeputeerde en oud-senator Jos van Rey en oud-voorzitter van de VVD in de provincie Ricardo Offermanns verwikkeld in een affaire die draait om ambtelijke corruptie en schending van het ambtsgeheim. Afgelopen zomer stapte VVD-Kamerlid Johan Houwers op omdat hij verdacht wordt van hypotheekfraude.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_131588368
Een voormalig VVD-Statenlid in Drenthe, Berthold Ziengs, dat verdacht wordt van fraude is nog steeds nauw betrokken bij de partij.
http://www.nu.nl/politiek(...)trokken-bij-vvd.html (9 september)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132196339
Volgens de medewerkers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'De heer Loggen heeft jarenlang kwetsbare pedagogisch medewerksters angst ingeboezemd door ze publiekelijk af te snauwen en te dreigen met ontslag indien ze kritiek durfden te uiten op het disfunctioneren van zijn huidige vriendin (...) Loggen had een groepje vertrouwelingen om zich heen gevormd. Deze groep vertrouwelingen had een status aparte en gold als the untouchables binnen de organisatie.'

'Kenmerkend voor de heer Loggen is zijn vriendjespolitiek waarmee hij zijn vriendin een toppositie in de organisatie bezorgde terwijl zij niet over de vereiste kwalificaties beschikte. De vriendin heeft als enige kwalificatie een opleiding mbo kantoorinrichting, desondanks werd zij benoemd tot rayonmanager, clustermanager en meest recent tot manager Freekids.'

Hij kreeg een afkoopsom van 50 000 Euro, wat voor de meeste Nederlanders heel wat meer is dan een jaarsalaris.
#NoDAPL
pi_133723233
quote:
'Van Rey wilde Teeven wel spreken over benoeming'
Oud-wethouder en oud-senator Jos van Rey (VVD) wilde wel degelijk met zijn partijgenoot staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie overleggen over een burgemeesterskandidaat voor Roermond. Dat blijkt uit documenten van de Rijksrecherche waaruit de NOS citeerde.
Ruiken jullie ook iets?
  woensdag 18 december 2013 @ 08:57:49 #61
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_134394513
quote:
Al drie ton wachtgeld voor corrupte Hooijmaijers

HAARLEM - De wegens corruptie, witwassen en valsheid in geschrifte veroordeelde ex-geduputeerde Ton Hooijmaijers heeft sinds zijn aftreden in 2009 al 333.821,92 euro aan wachtgeld getoucheerd. Dat blijkt uit navraag van De Telegraaf bij de provincie Noord-Holland.
Wanneer schaffen we de provincies af? Wat mij betreft een volstrekt overbodige laag corruptie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_134401445
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wanneer schaffen we de provincies af? Wat mij betreft een volstrekt overbodige laag corruptie.
Op basis waarvan is de provincie overbodig?

Ik vind dit zoveelste bericht van deze trant overigens wel aanleiding geven om eindelijk eens met een wet te komen die ervoor zorgt dat je na oneervol ontslag als gevolg van zaken als corruptie geen recht hebt op wachtgeld. Dat maakt het voor een politicus in ieder geval al ietsje minder aantrekkelijk om zo'n verwerpelijk doel na te streven.
  woensdag 18 december 2013 @ 13:46:09 #63
38496 Perrin
pi_134402261
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik vind dit zoveelste bericht van deze trant overigens wel aanleiding geven om eindelijk eens met een wet te komen die ervoor zorgt dat je na oneervol ontslag als gevolg van zaken als corruptie geen recht hebt op wachtgeld. Dat maakt het voor een politicus in ieder geval al ietsje minder aantrekkelijk om zo'n verwerpelijk doel na te streven.
Vind jij dan wel dat ons huidige bestuursmodel met vier bestuurslagen (gemeente, provincie, landelijke overheid en EU) nog wel te rijmen valt met de moderne ontwikkelingen?

Gemeentebestuur lijkt me broodnodig. Als er echt zoiets als de EU moet komen: vooruit. Alles daartussen kan vervolgens volgens mij prima ter discussie worden gesteld.
pi_134403084
quote:
Ruiken jullie ook iets?
Ja, het stinkt.
#NoDAPL
pi_134403864
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vind jij dan wel dat ons huidige bestuursmodel met vier bestuurslagen (gemeente, provincie, landelijke overheid en EU) nog wel te rijmen valt met de moderne ontwikkelingen?

Gemeentebestuur lijkt me broodnodig. Als er echt zoiets als de EU moet komen: vooruit. Alles daartussen kan vervolgens volgens mij prima ter discussie worden gesteld.
En daarnaast natuurlijk ook nog de waterschappen. ;) Om eerlijk te zijn weet ik ook niet zo goed wat exact de toegevoegde waarde van de provincies is. Een beetje rondgoogelen leert me dat ze zich voornamelijk bezig houden met alles waar het rijk te groot voor is en waar de gemeente te klein voor is. Denk aan zaken als wegen, openbaar vervoer, ruimtelijke ordening, volkshuisvesting, milieubeheer, recreatie en natuur, economische zaken en toezicht op gemeenten. Volgens het CBS bedroegen de totale lasten van alle Nederlandse provincies in 2012 gezamenlijk ¤9 miljard. Dat is zo'n ¤540 per inwoner (terwijl het nog slechts ¤273 was in 2005).

Ik ben er niet helemaal uit of ik ze nou wel of niet van toegevoegde waarde vind op basis van die informatie. Ik ben geneigd om te zeggen dat het rijk en de (soms samenwerkende) gemeentes ook in staat zijn om deze taken over te nemen. Aan de andere kant: die zaken moeten dan nog steeds gebeuren, dus die kosten zullen amper dalen. Bovendien wordt het nu dan tenminste nog gedaan door een partij die er dicht op zit. Mijn conclusie: provincies voegen wel wat toe en mogen blijven, maar het mag wel weer wat soberder met die uit de hand gelopen budgetten.

Edit; Het is trouwens vrij gemakkelijk om erop te bezuinigen. Enige wat je daarvoor moet doen is het allemaal wat minder complex maken door schaalvergroting (nog slechts een stuk of 4 landsdelen en veel grotere gemeentes). Grappig genoeg zijn veel mensen daar dan weer tegen, omdat hun identiteit er zogenaamd mee verloren gaat.
pi_134403958
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, het stinkt.
Teeven moet aftreden. Ik hoop dat er zo snel mogelijk bewijs wordt gevonden voor dat deze naar mijn mening corrupte politicus momenteel de hele boel voorliegt, zodat de Kamer ook geen andere optie meer ziet dan hem weg te sturen.
pi_134404169
De belangrijkste taak van de provinci is toch de infrastructuur? Wegen, water etc.
Het zou nogal onpraktisch zijn als elke gemeente dit zelf zou moeten doen en de gemeents langs elkaar heen zouden werken. Je hebt zeker ambtenaren nodig op die bestuurslaag, al is het maar louter voor een aantal praktische zaken. Ik denk echter niet dat het orgaan zo groot hoeft te zijn als dat het nu is.
#NoDAPL
  woensdag 18 december 2013 @ 14:43:43 #68
38496 Perrin
pi_134404310
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:29 schreef Kaas- het volgende:

Edit; Het is trouwens vrij gemakkelijk om erop te bezuinigen. Enige wat je daarvoor moet doen is het allemaal wat minder complex maken door schaalvergroting (nog slechts een stuk of 4 landsdelen en veel grotere gemeentes). Grappig genoeg zijn veel mensen daar dan weer tegen, omdat hun identiteit er zogenaamd mee verloren gaat.
Omdat gevoel tegemoet te komen zou je de provincies dan ook alleen wat betreft bestuur kunnen fuseren, dan laat je de naampjes van de subprovincies lekker bestaan? Bijv provincie Noord-Oost bestaat dan uit Groningen, Friesland en Drenthe, etc.
pi_134404337
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Omdat gevoel tegemoet te komen zou je de provincies dan ook alleen wat betreft bestuur kunnen fuseren, dan laat je de naampjes van de subprovincies lekker bestaan? Bijv provincie Noord-Oost bestaat dan uit Groningen, Friesland en Drenthe, etc.
Dat blijft qua naam sowieso wel bestaan, net als bijvoorbeeld Twente. Maar vind het prima, zolang het er maar doorkomt en als dat helpt om de burger er niet langer over te laten zeuren: doen. ^O^
pi_134404604
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

ik zie geen taken waarbij de provincie nodig is of echt veel toevoegt. Je kan de bestaande taken prima opsplitsen tussen rijk, gemeenten en waterschappen.

Het is nu echt een orgaan wat vooral bezig is met zichzelf taken toebedelen om maar relevant te blijven.
pi_134406753
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

ik zie geen taken waarbij de provincie nodig is of echt veel toevoegt. Je kan de bestaande taken prima opsplitsen tussen rijk, gemeenten en waterschappen.

Het is nu echt een orgaan wat vooral bezig is met zichzelf taken toebedelen om maar relevant te blijven.
Dat project is gelukkig al gaande, onder het label opschalen. O-)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_134407091
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:54 schreef waht het volgende:

[..]

Dat project is gelukkig al gaande, onder het label opschalen. O-)
Gewoon per 1-1-2015 liquideren die provincies. Vraag me af of voor 1-1-2020 iemand iets merkt.
pi_134407421
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gewoon per 1-1-2015 liquideren die provincies. Vraag me af of voor 1-1-2020 iemand iets merkt.
Enkel wat extra lieden op de arbeidsmarkt, dat is alles.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 januari 2014 @ 09:20:10 #74
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135263757
Geen corruptie. Wel een wietplantage.

http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
quote:
Wethouder Carel van Gelder van Wijk bij Duurstede zou betrokken zijn geweest bij een grote wietplantage. Het AD schrijft donderdag dat hij na een inval uit zicht van justitie wist te blijven, doordat hij een stroman gebruikte die hij zwijggeld had beloofd.

Omdat de stroman het beloofde geld niet kreeg, besloot hij toch een verklaring af te leggen. De krant zegt documenten in handen te hebben die de betrokkenheid van de VVD-wethouder bevestigen. De stroman vertelt binnenkort in een strafzaak over de rol van Van Gelder. De wethouder heeft via een schriftelijke verklaring laten weten, lopende het onderzoek, niet te willen reageren.
De stroman en een andere getuige zeggen dat de wethouder het plan voor de wietplantage voorstelde, financierde en op poten zette.
De hennepkwekerij werd in 2010 in Arnhem opgezet. Een jaar later werd de plantage opgerold. De stroman hield toen zoals afgesproken zijn mond over de rol van de wethouder.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 9 januari 2014 @ 21:15:07 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_135291192
De Wiethouder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')