Ja dat is waar. Ach who cares eigenlijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:09 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Kan ik me niet herinneren iig. Het gaat ook zo snel de laatste tijd.
John Denver.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:17 schreef Paxcon het volgende:
Weet iemand nog een goed country/folk nummertje?
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:17 schreef Paxcon het volgende:
God's gonna cut you down van Johnny Cashquote:Op woensdag 28 november 2012 20:17 schreef Paxcon het volgende:
Ik moet opeens denken aan Cotton Eye Joequote:Op woensdag 28 november 2012 20:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
God's gonna cut you down van Johnny Cash
Hou op alsjeblieft..dat is traumatisch.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:20 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik moet opeens denken aan Cotton Eye Joe
Wat is dit nu weer voor schandalige praat?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:22 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Mooie OP
KluwerMijn favoriete Wettenbundel. Zeer goed te hanteren
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Het is wel weer eens tijd voor een goed gesprek over bundels en tabjes inderdaad
Goed plan toch. Het was weer veel te lang geleden. Net ging het allemaal over rare dingen als houderschap, bezit, overdracht, bruikleen, vormen van voorzieningen etc.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Het is wel weer eens tijd voor een goed gesprek over bundels en tabjes inderdaad
Mwah, pakt me toch niet echt.quote:
Annie's songquote:
Hmm ook niet echt weg van. Hurt daarentegenquote:Op woensdag 28 november 2012 20:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
God's gonna cut you down van Johnny Cash
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Goed plan toch. Het was weer veel te lang geleden. Net ging het allemaal over rare dingen als houderschap, bezit, overdracht, bruikleen, vormen van voorzieningen etc.
Ken je het origineel ook?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hmm ook niet echt weg van. Hurt daarentegen
Ik zag het. Gauw doorgescrolled.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Goed plan toch. Het was weer veel te lang geleden. Net ging het allemaal over rare dingen als houderschap, bezit, overdracht, bruikleen, vormen van voorzieningen etc.
Ik voel een running gag aankomenquote:
Actaeon legt 'm je graag uit.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap echt die grap met die eendenkooi niet![]()
Goed dat je het zegt! Was het bijna vergeten. Leuker toch dan het Baksteen-arrest?quote:
Die voel ik al enige tijd aankomenquote:
Ik was ook al bang dat mocht het geval zich voordoen dat we allebei op die meet verschijnen je iets gaat doen waaruit het recht van eendenkooi valt af te leiden.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Een eend meenemen naar de meeting.
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap echt die grap met die eendenkooi niet![]()
Ik heb ooit een keer in het topic vermeld dat ik rechten van eendenkooien en afpaling en andere oude zakelijke rechten heel leuk, geinig en interessant vond. Maharbal heeft dat vervolgens omgevormd in een running gagquote:Op woensdag 28 november 2012 20:29 schreef Paxcon het volgende:
Ja Actaeon, vertel mij dat eendenkooiverhaal ook eens. Dat heb ik volgens mij ook ooit gemist.
Ja enge shit. Niet lezen dat.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik zag het. Gauw doorgescrolled.
Ik vind de oude zakelijke rechten van Emma Stone erg leuk, geinig en interessant.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
[..]
Ik heb ooit een keer in het topic vermeld dat ik rechten van eendenkooien en afpaling en andere oude zakelijke rechten heel leuk, geinig en interessant vond. Maharbal heeft dat vervolgens omgevormd in een running gag.
Dat is het?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
[..]
Ik heb ooit een keer in het topic vermeld dat ik rechten van eendenkooien en afpaling en andere oude zakelijke rechten heel leuk, geinig en interessant vond. Maharbal heeft dat vervolgens omgevormd in een running gag.
quote:
Alsjeblieft jongens.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik vind de oude zakelijke rechten van Emma Stone erg leuk, geinig en interessant.
Bijna crimineelquote:Op woensdag 28 november 2012 20:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor schandalige praat?
En ik maar denken dat je dan ook telkens plaatjes zou posten.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
[..]
Alsjeblieft jongens.Laten we het enigszins netjes houden oké?
Nee gaat me net iets te ver hier in het topic. Maar wie weet als je het lief vraag via DMquote:Op woensdag 28 november 2012 20:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je dan ook telkens plaatjes zou posten.
Wist je trouwens dat er serieus mensen zijn die "in extase" kwaken.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
[..]
Alsjeblieft jongens.Laten we het enigszins netjes houden oké?
Nee? Maar ik zou het eigenlijk bijna niet geloven..of heb je er ervaring mee?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wist je trouwens dat er serieus mensen zijn die "in extase" kwaken.
...Nee..quote:Op woensdag 28 november 2012 20:36 schreef Maharbal het volgende:
Actaeon, heb jij toevallig een alfa met een turbo?
Dat is het makkelijke gedeelte.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:36 schreef Tchock het volgende:
Ik heb zojuist voor het eerst in mijn leven gedaan wat iedereen van mijn Montessori-leraar tot mijn examinator Scheikunde me verteld heeft: een leerplanning gemaakt.
Ik denk dat Tchock ons iets wil vertellen. Maar alle eerste stapjes zijn moeilijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Scheidsrechter van der Woerd ?
Deed ik altijd voor tentamens.3 weken van tevoren een mooie planning. Dag tot dag. Je bent autist of niet hé.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:36 schreef Tchock het volgende:
Ik heb zojuist voor het eerst in mijn leven gedaan wat iedereen van mijn Montessori-leraar tot mijn examinator Scheikunde me verteld heeft: een leerplanning gemaakt.
Bij mij floept er wel eens een OECD-bepaling uit. Of ik doe de meerkoet.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee? Maar ik zou het eigenlijk bijna niet geloven..of heb je er ervaring mee?
True.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:37 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Dat is het makkelijke gedeelte.
Ik stuurde jou het topic uit met je bewoerde humor.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik denk dat Tchock ons iets wil vertellen. Maar alle eerste stapjes zijn moeilijk.
Een blow off en eendengeluid. Kloeke woerd ben je.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jammer, je hebt ook blow off valves die eendengeluiden maken
Krijg je daar dan veel positieve feedback op of niet?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij mij floept er wel eens een OECD-bepaling uit. Of ik doe de meerkoet.
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jammer, je hebt ook blow off valves die eendengeluiden maken
Als dat het criterium is ben ik er duidelijk geen.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Deed ik altijd voor tentamens.3 weken van tevoren een mooie planning. Dag tot dag. Je bent autist of niet hé.
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:37 schreef eriksd het volgende:
Bij mij floept er wel eens een OECD-bepaling uit. Of ik doe de meerkoet.
Het is dus wel crimineel.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:38 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Omdat bijna niet helemaal is.
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]![]()
'Ik wil je vaste vertegenwoordiger in mijn financierings v.i.'.
We kunnen je moeilijk als een perfectionist betitelen inderdaad.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als dat het criterium is ben ik er duidelijk geen.
En bedankt meneer... waarheid.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
We kunnen je moeilijk als een perfectionist betitelen inderdaad.
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
We kunnen je moeilijk als een perfectionist betitelen inderdaad.
Niet te hard nu. Straks gaat het weer mis. Boze novieten enzulks.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]![]()
Zeg, hoe durf jij iemand zomaar het label van autist op te plakken? Dat kunnen psychologen zelfs niet.
Zeg opa, ik ben vooralsnog de enige persoon hier die gekwalificeerd is om dat te zeggen.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Waar gaat het heen met dit topic
Normaal zou ik zeggen dat je naar de psycholoog moet maar gezien de situatie hier....quote:Op woensdag 28 november 2012 20:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Innerlijke tweestrijd alles.
Zie je Boterbartje al onder dwang naar zo'n gast gaan om van zijn Apple-fobie af te komen? Komt hij binnen, wat staat daar op de balie? Juist.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Normaal zou ik zeggen dat je naar de psycholoog moet maar gezien de situatie hier....
Typisch woordgebruik is dat. Zit je toevallig bij Carolus magnus oid?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niet te hard nu. Straks gaat het weer mis. Boze novieten enzulks.
Terwijl Boterbartje z'n symptomen uitlegt, kijkt de psycholoog in z'n boek. Want ja, geen feeling he.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zie je Boterbartje al onder dwang naar zo'n gast gaan om van zijn Apple-fobie af te komen? Komt hij binnen, wat staat daar op de balie? Juist.
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Terwijl Boterbartje z'n symptomen uitlegt, kijkt de psycholoog in z'n boek. Want ja, geen feeling he.
Zou een gynaecoloog wel feeling hebben? Of met een boek in de hand naar die eendenkooi grabbelen?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Terwijl Boterbartje z'n symptomen uitlegt, kijkt de psycholoog in z'n boek. Want ja, geen feeling he.
Met de eendenbek in de eendenkooi.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zou een gynaecoloog wel feeling hebben? Of met een boek in de hand naar die eendenkooi grabbelen?
En de notities op de iPad! Geluidstherapie met iPod. Beeldtherapie met Apple TVquote:Op woensdag 28 november 2012 20:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zie je Boterbartje al onder dwang naar zo'n gast gaan om van zijn Apple-fobie af te komen? Komt hij binnen, wat staat daar op de balie? Juist.
Okquote:Op woensdag 28 november 2012 20:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zeg opa, ik ben vooralsnog de enige persoon hier die gekwalificeerd is om dat te zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
Vooralsnog geen mening, aangezien ik geen hypothecaire lening heb.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:46 schreef eriksd het volgende:
Ja, laten we weer ontopic gaan. Wat vinden jullie van de verplichte annuitaire aflossing?
Geen mening. Sowieso is de hele woningmarkt kut, ik zit namelijk vastquote:Op woensdag 28 november 2012 20:46 schreef eriksd het volgende:
Ja, laten we weer ontopic gaan. Wat vinden jullie van de verplichte annuitaire aflossing?
Kom ik zo over op je dan?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:44 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Typisch woordgebruik is dat. Zit je toevallig bij Carolus magnus oid?
Op zich een aardig idee.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:46 schreef eriksd het volgende:
Geleerd dat de gemeente geen bestuursorgaan isquote:Op woensdag 28 november 2012 20:49 schreef Maharbal het volgende:
Of iets anders ontopic: wat voor interessante rechtengerelateerde dingen hebben jullie vandaag allemaal gedaan?
Teksten van Plinius Minor(m.b.t. erfrecht) doorgebladerd. Jij nog iets?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:49 schreef Maharbal het volgende:
Of iets anders ontopic: wat voor interessante rechtengerelateerde dingen hebben jullie vandaag allemaal gedaan?
Mijzelf zitten verdiepen in de institutionele benadering van het arbeidsrechtquote:Op woensdag 28 november 2012 20:49 schreef Maharbal het volgende:
Het is geen beschuldiging of zo. Noviet is alleen een typisch woord aangezien ze hier in amsterdam over het algemeen feut/phoet of wat dan ook hanteren. Tenzij je lid ben van Lanx, dat hoort bij het AHC, waar CM ook bij zit. Vandaar.quote:
Lanx is wel gezellig.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:50 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het is geen beschuldiging of zo. Noviet is alleen een typisch woord aangezien ze hier in amsterdam over het algemeen feut/phoet of wat dan ook hanteren. Tenzij je lid ben van Lanx, dat hoort bij het AHC, waar CM ook bij zit. Vandaar.
Ik was ook gewoon alleen benieuwd of ik zo op je overkwam. Ik zag het ook niet als een beschuldiging.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:50 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het is geen beschuldiging of zo. Noviet is alleen een typisch woord aangezien ze hier in amsterdam over het algemeen feut/phoet of wat dan ook hanteren. Tenzij je lid ben van Lanx, dat hoort bij het AHC, waar CM ook bij zit. Vandaar.
Hier was ik je kwijtquote:Op woensdag 28 november 2012 20:52 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb een analyse gemaakt van een aantal liabilities voor een internationale tax structuur, waaronder die van valutaresultaten in het geval van een v.i. en eventuele bijbehorende 'fantoomwinsten'.
Klinkt saai, ik vond het machtig interessant
Het is dat je dit niet kan vangen in een plaatje zoals een kooi.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:52 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb een analyse gemaakt van een aantal liabilities voor een internationale tax structuur, waaronder die van valutaresultaten in het geval van een v.i. en eventuele bijbehorende 'fantoomwinsten'.
Klinkt eenvoudigquote:Op woensdag 28 november 2012 20:52 schreef Maharbal het volgende:
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hier was ik je kwijt
Het was een lange dag
Ik zou het zelf niet hebben gedacht maar toen je met het woord noviet kwam ging er wel een bel rinkelen ja.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik was ook gewoon alleen benieuwd of ik zo op je overkwam. Ik zag het ook niet als een beschuldiging.
Ik ben ook geen lid.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:54 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet hebben gedacht maar toen je met het woord noviet kwam ging er wel een bel rinkelen ja.
Kan prima.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is dat je dit niet kan vangen in een plaatje zoals een kooi.![]()
Maar hey ieder z'n ding hè![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is dan ook een academische opleiding. En geen prakijkopleiding.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Overigens pleit dat ook wel weer voor werken in de praktijk. Tijdens de studie heb ik de betekenis van deze begrippen 'geleerd' en de bijbehorende literatuur/jurisprudentie, maar dat was allemaal op zichzelf staand. Nu komt het allemaal bij elkaar en zie je pas wat het belang ervan is. Plus de combinatie van al die begrippen maakt het ook weer heerlijk complex.
Dit is absoluut niet iets dat je in de collegebanken zou leren, en dat vind ik in een bepaald opzicht echt jammer. Zo kom je er nooit achter wat fiscaal in de praktijk inhoudt.
Praktijk![]()
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan prima.Ik zat meer te denken aan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar hou je van dan?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:57 schreef VonBallusseck het volgende:
Nog tips voor een geurtje deze Kerstdagen? Voor mezelf overigens.
Ik draag Tommy meestal, maar dat is niet echt een kerstgeur.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:57 schreef VonBallusseck het volgende:
Nog tips voor een geurtje deze Kerstdagen? Voor mezelf overigens.
Daarom zeg ik ook in een bepaald opzicht. Maar al die losse onderdelen tijdens je studie maken het lastig om goed uit te leggen wat je nou in de fiscale (althans, internationale) praktijk doet.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is dan ook een academische opleiding. En geen prakijkopleiding.
Organiseer dan eens een meeloopdag.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Overigens pleit dat ook wel weer voor werken in de praktijk. Tijdens de studie heb ik de betekenis van deze begrippen 'geleerd' en de bijbehorende literatuur/jurisprudentie, maar dat was allemaal op zichzelf staand. Nu komt het allemaal bij elkaar en zie je pas wat het belang ervan is. Plus de combinatie van al die begrippen maakt het ook weer heerlijk complex.
Dit is absoluut niet iets dat je in de collegebanken zou leren, en dat vind ik in een bepaald opzicht echt jammer. Zo kom je er nooit achter wat fiscaal in de praktijk inhoudt.
Praktijk![]()
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken aan:Mijn plaatje klopte sowieso niet. Hier:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is het punt, ik doe niets anders dan een andere advocaat. Dus onderzoek, lezen, memo's, notities, brieven, calls.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:58 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Organiseer dan eens een meeloopdag.
Ja dat snap ik maar dan hoef je dat toch niet per se te leren op de universiteit?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook in een bepaald opzicht. Maar al die losse onderdelen tijdens je studie maken het lastig om goed uit te leggen wat je nou in de fiscale (althans, internationale) praktijk doet.
Armani Code is wel lekker voor de kerst.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:59 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Vrij veel, hoewel ik nu voornamelijk Hugo Boss en Giorgio Armani gebruik.
Ik denk dat Maharbal bedoelt dat de studie leuker zou zijn als het mogelijk was in te zien wat de praktijk inhoudt.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar dan hoef je dat toch niet per se te leren op de universiteit?
Ik ga je weer het advies geven dat ik eerder vandaag ook al gaf: lees m'n posts eens.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar dan hoef je dat toch niet per se te leren op de universiteit?
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat Maharbal bedoelt dat de studie leuker zou zijn als het mogelijk was in te zien wat de praktijk inhoudt.
Ik snap dat je die inhoud niet op één dag volledig kan snappen maar je kan er wel een aardig beeld van krijgen toch?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is het punt, ik doe niets anders dan een andere advocaat. Dus onderzoek, lezen, memo's, notities, brieven, calls.
Ik doelde op de inhoud, en dat compliceert het.
Ik denk dat ik te kort schrijf vandaagquote:Op woensdag 28 november 2012 21:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ga je weer het advies geven dat ik eerder vandaag ook al gaf: lees m'n posts eens.
[..]![]()
Ja, hoor die wel vaker voorbij komen. Nooit geprobeerd, maar zal er morgen naar vragen, thanks!quote:Op woensdag 28 november 2012 21:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Armani Code is wel lekker voor de kerst.
Dat is het jammere dus. Ik kan dit gaan vertellen aan een masterstudent fiscaal, en die snapt 50% niet. Niet om mezelf een veer in de reet te steken, want dat zou ik namelijk ook niet volledig doen als iemand mij dat toentertijd had uitgelegd. Maar het is meer dat je in de collegebanken niet volledig de 'potentie' doorhebt van wat je nou eigenlijk leert.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:01 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik snap dat je die inhoud niet op één dag volledig kan snappen maar je kan er wel een aardig beeld van krijgen toch?
Je bedoelt dat hij moet stampen ?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zou een gynaecoloog wel feeling hebben? Of met een boek in de hand naar die eendenkooi grabbelen?
Gadver dat levert wel een heel smerig beeld opquote:Op woensdag 28 november 2012 21:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat hij moet stampen ?
Nou, zoals ik zei kun je wel enigszins de 'potentie' van hetgeen je doceert proberen duidelijk te maken. Dus flikker er eens een mooi voorbeeld in van hoe alles bij elkaar uitwerkt, in plaats van alle losse onderdelen apart.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik denk dat ik te kort schrijf vandaagIk bedoelde eigenlijk, dat kan je dan toch doen dmv stages oid en daar hoeft dan de universiteit verder geen aandacht aan te schenken denk ik.
Godver ik verslikte me in een glas iceteaquote:Op woensdag 28 november 2012 21:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jij bent ook wel een ondeugende snoeperd hé.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ligt dat ook niet een beetje aan de docent denk je? Ik heb wel docenten die daar wel hun best voor doen in ieder geval.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nou, zoals ik zei kun je wel enigszins de 'potentie' van hetgeen je doceert proberen duidelijk te maken. Dus flikker er eens een mooi voorbeeld in van hoe alles bij elkaar uitwerkt, in plaats van alle losse onderdelen apart.
Kom, wat vind jij van m'n stelling?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij bent ook wel een ondeugende snoeperd hé.
Ik denk dat het vooral ligt aan de complexiteit van fiscaal, as in het zijn altijd ongelooflijk veel regelingen die elkaar kruisen. Dat maakt het mooi, maar ook lastig om iemand enthousiast te maken denk ik.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ligt dat ook niet een beetje aan de docent denk je? Ik heb wel docenten die daar wel hun best voor doen in ieder geval.
Sorry. Ik zag dat de quack alweer geweest was.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij bent ook wel een ondeugende snoeperd hé.
Ik vind de studie een leuke leesvaardigheidscursus. Je hebt nog geen idee waar je het over hebt na afloop.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Kom, wat vind jij van m'n stelling?
Dat precies dus.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind de studie een leuke leesvaardigheidscursus. Je hebt nog geen idee waar je het over hebt na afloop.
Zeker weten dat ik na m'n studie meer weet van rechten van eendenkooien en andere oud vaderlandse rechtsfiguren dan de gemiddelde afgestudeerde jurist.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind de studie een leuke leesvaardigheidscursus. Je hebt nog geen idee waar je het over hebt na afloop.
Op wat voor baan kan je daarmee eigenlijk solliciteren?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat precies dus.
Maar dat geldt eigenlijk voor vrijwel elke studie. Behalve vrijetijdsmanagement, dat kan ik nu al.
Ik heb geen idee. Bij een reisbureau ofzo?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Op wat voor baan kan je daarmee eigenlijk solliciteren?
De Zwanenburg-baan.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Bij zo'n club die evenementen en dat soort dingen organiseert denk ik?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat is zo somberquote:
Voor een leuke discussie hoef je hier doorgaans niet te komen inderdaad. Daarvoor is WGR dé plekquote:Op woensdag 28 november 2012 21:13 schreef Actaeon het volgende:
Alsof uit de meeste hier wel wat zinnigs komt.
Ik kan hier wel goed mijn ei kwijt jaquote:Op woensdag 28 november 2012 21:13 schreef Actaeon het volgende:
Alsof uit de meeste hier wel wat zinnigs komt.
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Voor een leuke discussie hoef je hier doorgaans niet te komen inderdaad. Daarvoor is WGR dé plek
Welja, ik heb werkelijk waar geen idee wat de studie inhoudt. Maar het feit dat je je studie 1) zo noemt en 2) een studie bedenkt die moet organiseren hoe 'vrije tijd' kan worden geregeld, gaat mijn simpele hersenpan te boven.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:15 schreef Tchock het volgende:
Overigens, iedereen loopt altijd wel te haten op vrijetijdsmanagement maar afgezien van het feit dat je er door de beroerde naam nooit een baan mee krijgt is het best een aardige studie volgens mij. Nu zijn de 'kom, we gooien alles bij elkaar zodat je alles net niet kan'-studies best wel in de mode tegenwoordig, maar vrijetijdsmanagement heeft allerlei economische en sociale vakken die an sich heel normaal zijn.
Maar really, who cares als de studie zo'n naam heeft?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:15 schreef Tchock het volgende:
Overigens, iedereen loopt altijd wel te haten op vrijetijdsmanagement maar afgezien van het feit dat je er door de beroerde naam nooit een baan mee krijgt is het best een aardige studie volgens mij. Nu zijn de 'kom, we gooien alles bij elkaar zodat je alles net niet kan'-studies best wel in de mode tegenwoordig, maar vrijetijdsmanagement heeft allerlei economische en sociale vakken die an sich heel normaal zijn.
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Welja, ik heb werkelijk waar geen idee wat de studie inhoudt. Maar het feit dat je je studie 1) zo noemt en 2) een studie bedenkt die moet organiseren hoe 'vrije tijd' kan worden geregeld, gaat mijn simpele hersenpan te boven.
De studie heet trouwens ook helemaal niet zo. Het wordt maar aan één hbo gegeven en die noemen het International Leisure Sciences.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar really, who cares als de studie zo'n naam heeft?
Oké, ik weet serieus niet wat erger is.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
De studie heet trouwens ook helemaal niet zo. Het wordt maar aan één hbo gegeven en die noemen het International Leisure Sciences.
En dat élk topic weer. Triest eigenlijkquote:Op woensdag 28 november 2012 21:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]Inderdaad ja.
Hier praten we over verheven zaken als wetboeken, tabjes en eendenkooien enzulks.
Maar dan nog. Who cares als de studie International Leisure Sciences heet?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
De studie heet trouwens ook helemaal niet zo. Het wordt maar aan één hbo gegeven en die noemen het International Leisure Sciences.
Ja dat natuurlijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Oké, ik weet serieus niet wat erger is.
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar dan nog. Who cares als de studie International Leisure Sciences heet?
Ik moest lachen, of nouja, eigenlijk een beetje huilenquote:Op woensdag 28 november 2012 21:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Oké, ik weet serieus niet wat erger is.
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar dan nog. Who cares als de studie International Leisure Sciences heet?
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:18 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik moest lachen, of nouja, eigenlijk een beetje huilen
WO diploma?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:18 schreef Tchock het volgende:
[..]. Ook triest trouwens als je op je CV moet zetten dat je een WO-diploma hebt van de 'NHTV Internationaal Hoger Onderwijs Breda'
Haten is een groot woord. Ik denk dat en vrijetijdsmanagement een ongelukkige benaming is en dat je in net iets teveel richtingen een hbo-opleiding kan volgen. Dat werkt enige inflatie wel in de hand. Mijn twee centen.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:15 schreef Tchock het volgende:
Ik denk niet dat ik mijn lachen in had kunnen houdenquote:Op woensdag 28 november 2012 21:18 schreef Maharbal het volgende:
Ik begin te vermoeden dat Tchock z'n vriendin International Leisure Sciences doet.
Over dat soort belangrijke zaken raakt men nooit uitgepraat.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En dat élk topic weer. Triest eigenlijk![]()
Ik wil verder geen labels uitdelen![]()
quote:
Er is een WO International Leisure Sciences, si si.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Haten is een groot woord. Ik denk dat en vrijetijdsmanagement een ongelukkige benaming is en dat je in net iets teveel richtingen een hbo-opleiding kan volgen. Dat werkt enige inflatie wel in de hand. Mijn twee centen.
Wait, heb ik gelijk?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik mijn lachen in had kunnen houdenIk moet nu al serieus zoeken naar punten waarop het geen lachwekkende aangelegenheid is, en ik faal nogal.
Duck off met je serieuze post hier.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Haten is een groot woord. Ik denk dat en vrijetijdsmanagement een ongelukkige benaming is en dat je in net iets teveel richtingen een hbo-opleiding kan volgen. Dat werkt enige inflatie wel in de hand. Mijn twee centen.
Je zegt net zelf dat het op een hoge school gegeven wordtquote:Op woensdag 28 november 2012 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Er is een WO International Leisure Sciences, si si.
Zoals Spotless al zegt, het zit 'm in de naam denk ik. Ik heb eerlijk waar geen idee wat de studie inhoudt dus.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Neen. Ze doet een hele normale hbo-studie.
Precies.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:21 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat het op een hoge school gegeven wordt
quote:NHTV is de enige hbo-instelling in Nederland die naast hbo-opleidingen ook universitaire opleidingen aanbiedt. In de domeinen toerisme en vrije tijd kun je een 3-jarige universitaire bacheloropleiding (“wo-bacheloropleiding”) volgen. Vanaf september 2013 staat er tevens een universitaire masteropleiding (“wo-masteropleiding”) in vrije tijd gepland.
Lijkt net een afkorting van één of andere talentenjachtquote:
Ben ik weer de enige. Dan maar huiswerk maken voor International Bassie &Adriaan Sciences.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Duck off met je serieuze post hier.
Modernisering van de lokalen I guess. Niet alle though.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:23 schreef Paxcon het volgende:
Voor de Groningers: waarom is het Academiegebouw van buiten zo mooi maar van binnen een armoedig boeltje?
Ik hoopte dat het ook een televisiezender was, maar die heet RTV Noord Hollandquote:Op woensdag 28 november 2012 21:22 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Lijkt net een afkorting van één of andere talentenjacht
Je zou maar hoogleraar zijn in de vrije tijdquote:Op woensdag 28 november 2012 21:23 schreef Maharbal het volgende:
In dat geval heb ik een phd in de vrije tijd.
Hetzelfde kan gezegd worden van de Oudemanhuispoort. Blijkbaar hoort dat zoquote:Op woensdag 28 november 2012 21:23 schreef Paxcon het volgende:
Voor de Groningers: waarom is het Academiegebouw van buiten zo mooi maar van binnen een armoedig boeltje?
Hopen dat zo iemand scheikunde doet in zijn vrije tijd, gegarandeerd de lachers op je hand op feestjesquote:Op woensdag 28 november 2012 21:23 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Je zou maar hoogleraar zijn in de vrije tijd
Wat? Ben je hoogleraar in je vrije tijd? Nee, ik ben hoogleraar in de vrije tijd.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:23 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Je zou maar hoogleraar zijn in de vrije tijd
Oh oke tja.. Ook de indeling is vreemd..quote:Op woensdag 28 november 2012 21:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Modernisering van de lokalen I guess. Niet alle though.
Vind je? Best logisch toch.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:24 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh oke tja.. Ook de indeling is vreemd..
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat? Ben je hoogleraar in je vrije tijd? Nee, ik ben hoogleraar in de vrije tijd.
Wel lekker om in het weekend even niet met je vakgebied bezig te zijnquote:Op woensdag 28 november 2012 21:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat? Ben je hoogleraar in je vrije tijd? Nee, ik ben hoogleraar in de vrije tijd.
Ik vind het wel wat hebben hoor. De kraakgeluiden op de tweede verdieping van het A-gebouwquote:Op woensdag 28 november 2012 21:24 schreef Tchock het volgende:
Valt toch wel mee? Meeste lokalen zien er prima uit?
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wel lekker om in het weekend even niet met je vakgebied bezig te zijn
Als daar toch eens keer brand zou uitbreken..quote:Op woensdag 28 november 2012 21:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Morgenochtend 9u sharp weer ergens in A2xx een werkgroep. Alles verlaten en heerlijk kraken
Ik vrijdag weer om negen uur, in zo'n lokaal bijna aan het atrium grenzend. Zielloos die dingenquote:Op woensdag 28 november 2012 21:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Morgenochtend 9u sharp weer ergens in A2xx een werkgroep. Alles verlaten en heerlijk kraken
Oh die ken ik niet. Is dat echt zo'n zaal? Daar dicht bij de wc's?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:27 schreef Maharbal het volgende:
Hoe heet dat ene lokaaltje ook alweer in het A-gebouw als je binnenkomt meteen rechts aan het einde v/d gang?
Fantastisch oud lokaal, kleine bankjes en iedereen altijd ongemakkelijk zitten.
Ik denk dat ie het over de poort heeftquote:Op woensdag 28 november 2012 21:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh die ken ik niet. Is dat echt zo'n zaal? Daar dicht bij de wc's?
Je loopt A-gebouw binnen via het hoofdingang (de grote trap), gaat voor de trap omhoog meteen rechts en loopt dan de gang uit. Gigantisch oude deur, naam v/h lokaal staat boven de deur.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh die ken ik niet. Is dat echt zo'n zaal? Daar dicht bij de wc's?
Ooh.. Academiegebouw is bij ons ook A-gebouw...quote:Op woensdag 28 november 2012 21:28 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het over de poort heeft
De enige faculteit die er overigens toe doet
Welnee, A-gebouw aan de RuG. Wat moet ik met de poort?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:28 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ja precies, ik weet welke je bedoelt. Ik heb altijd in het lokaal ernaast les en ik heb de naam vanochtend nog gezien, maar weet het niet meerquote:Op woensdag 28 november 2012 21:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je loopt A-gebouw binnen via het hoofdingang (de grote trap), gaat voor de trap omhoog meteen rechts en loopt dan de gang uit. Gigantisch oude deur, naam v/h lokaal staat boven de deur.
Ik wou al zeggen, bij ons zit op de plek die jij beschrijft een gang naar het E-gebouw.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Welnee, A-gebouw aan de RuG. Wat moet ik met de poort?
We hadden het over de poortquote:Op woensdag 28 november 2012 21:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Welnee, A-gebouw aan de RuG. Wat moet ik met de poort?
*kuch* *proest*quote:Op woensdag 28 november 2012 21:28 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Paxcon en ik hadden het over belangrijke zaken, A-gebouw aan de RuG.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:29 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
We hadden het over de poort
Ja, daar bij de wc's inderdaad. Uitermate belangrijk welquote:Op woensdag 28 november 2012 21:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Paxcon en ik hadden het over belangrijke zaken, A-gebouw aan de RuG.
Ik begrijp hieruit dat de poort geen wc's heeft. Dat verklaart waarom het zo'n grote schijtbende is.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ja, daar bij de wc's inderdaad. Uitermate belangrijk wel
Dat begrijp je dan helemaal verkeerd. Ook een lange dag gehad?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat de poort geen wc's heeft. Dat verklaart waarom het zo'n grote schijtbende is.
Welnee, elke dag hier is even lang.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat begrijp je dan helemaal verkeerd. Ook een lange dag gehad?
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Welnee, elke dag hier is even lang.
Ik weet het alweer, de Heymanszaal.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:32 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb maar 1x per week een college daar. Volgende week kom ik met het verlossende antwoord.
Ah jaquote:Op woensdag 28 november 2012 21:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik weet het alweer, de Heymanszaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2012 21:35:22 ]
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:35 schreef Maharbal het volgende:
Wel een mooie zaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
Waar?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:36 schreef Actaeon het volgende:
Ziet er mooi uit!
Beter dan die aftandse uitgeleefde jaren '70 meuk hier.
Nouja, ik vind het vreselijk. Die tegeltjes, die groene deuren, die neppe gouden klok..quote:Op woensdag 28 november 2012 21:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Dat zijn mooie plaatjes mannen.
Ik ben echt een zeef voor dat soort feiten. Over dertig jaar weet ik je oude username niet meer joh.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
RU.
Je weet toch waar ik studeer?
Dat is ook de bedoeling..daarom heb ik een nieuwequote:Op woensdag 28 november 2012 21:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben echt een zeef voor dat soort feiten. Over dertig jaar weet ik je oude username niet meer joh.
Mooie oude authentieke sfeer toch! Beter dan modern en kil. Of jaren '70 en aftands.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nouja, ik vind het vreselijk. Die tegeltjes, die groene deuren, die neppe gouden klok..
Van middelbare leeftijdquote:Op woensdag 28 november 2012 21:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling..daarom heb ik een nieuwe
Hoe oud ben jij eigenlijk over dertig jaar?
Heb je al een TT in gedachten?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mooie oude authentieke sfeer toch! Beter dan modern en kil. Of jaren '70 en aftands.
modernquote:Op woensdag 28 november 2012 21:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mooie oude authentieke sfeer toch! Beter dan modern en kil. Of jaren '70 en aftands.
Het kan dus ook verschillen?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
49 als de vooruitzichten kloppen.
Schrikkeljaren en zo.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:45 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Het kan dus ook verschillen?
Als ik voor die tijd overlijd ben ik over 30 jaar geen 49, nee.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:45 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Het kan dus ook verschillen?
Altijd lastigquote:
Geen probleemquote:
Eens, al is het wel een behoorlijk reeël probleem. Heb liever dat ze whizzkids een salaris vergelijkbaar aan dat van een google of microsoft baan bieden zodat ze deze mensen kunnen gaan oppakken.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:58 schreef Tchock het volgende:
Mocht dit echt zijn - een andere bron dan de Telegraaf kan ik nog niet vinden -, wat een schandelijk wetsvoorstel
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_ontsleuteld__.html
Mwoah. Mijn onderbuik vindt het redelijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:58 schreef Tchock het volgende:
Mocht dit echt zijn - een andere bron dan de Telegraaf kan ik nog niet vinden -, wat een schandelijk wetsvoorstel
Computer niet versleutelen: 5 jaarquote:Op woensdag 28 november 2012 22:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah. Mijn onderbuik vindt het redelijk.
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:58 schreef Tchock het volgende:
En toen liet iedereen het koudquote:Op woensdag 28 november 2012 08:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)plicht-invoeren.html
Het is toch ook wel ongelooflijk he
8:57. Sorry man. Ik was vier uur later pas wakker en met de snelheden van dit topic ga ik niet alles teruglezen.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
[..]
En toen liet iedereen het koud
Ik had toen ook moeten zeggen dat Ivo een baas is ondanks z'n rare gedachtes af en toe inderaad.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
[..]
En toen liet iedereen het koud
Zoveel mogelijk tegenwerken lijkt me dan weer een ander uiterste.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Computer niet versleutelen: 5 jaar
Moordwapen niet inleveren: 7 jaar
Geen schuld bekennen: 12 jaar
4uur later?!quote:Op woensdag 28 november 2012 22:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
8:57. Sorry man. Ik was vier uur later pas wakker en met de snelheden van dit topic ga ik niet alles teruglezen.Maar credit where credit's due: jij was eerst.
Haha, maar het was vroeg inderdaadquote:Op woensdag 28 november 2012 22:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
8:57. Sorry man. Ik was vier uur later pas wakker en met de snelheden van dit topic ga ik niet alles teruglezen.Maar credit where credit's due: jij was eerst.
In het geval van versleutelde bestanden is er geen uiterste, er is enkel wel of niet ontsluiten.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk tegenwerken lijkt me dan weer een ander uiterste.
Oh ja, en ditquote:
Ik doel dan ook op het versleutelen an sich. Daar ligt altijd een enorm voordeel in voor de persoon die het algoritme invoert. Kleine "investering" qua tijd vertraagt de zaak enorm.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
In het geval van versleutelde bestanden is er geen uiterste, er is enkel wel of niet ontsluiten.
Ze kunnen niet eens voor degelijke wifi-verbinding zorgen in die collegezalen.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:06 schreef Keyos het volgende:
Erasmus is ook niet zo hoogstaand mooi (dat is algemeen bekend), voordeel is wel dat er vrij veel moderne zalen zijn en alle voorzieningen die je nodig hebt op één grote campus .
Liever mooi en wat meer verspreid dan lelijk en geconcentreerdquote:Op woensdag 28 november 2012 22:06 schreef Keyos het volgende:
Erasmus is ook niet zo hoogstaand mooi (dat is algemeen bekend), voordeel is wel dat er vrij veel moderne zalen zijn en alle voorzieningen die je nodig hebt op één grote campus .
Dat geldt natuurlijk voor talloze dingen. Zullen we het moordwapen in een sloot gooien ook bestraffen? Nee, zolang ons strafrecht gefundeerd is op de principes dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen is en niemand mee hoeft te werken aan zijn eigen veroordeling is dit wetsvoorstel totaal belachelijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik doel dan ook op het versleutelen an sich. Daar ligt altijd een enorm voordeel in voor de persoon die het algoritme invoert. Kleine "investering" qua tijd vertraagt de zaak enorm.
Maar natuurlijkquote:Op woensdag 28 november 2012 22:05 schreef N0rah het volgende:
Ik begin staatsrecht nog leuk te vinden ook. Is dat mogelijk?
Zitten jullie nog steeds in het gebouw waar ook de mensa zit ?quote:Op woensdag 28 november 2012 22:06 schreef Keyos het volgende:
Behoorlijk lastig als het om een verdenking gaat en die verdenking enkel kan worden bevestigd wanneer de sleutel wordt gegeven. Overigens kan zoiets makkelijk worden omzeild: TC-container in een container. Niemand die het zietquote:Op woensdag 28 november 2012 22:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik doel dan ook op het versleutelen an sich. Daar ligt altijd een enorm voordeel in voor de persoon die het algoritme invoert. Kleine "investering" qua tijd vertraagt de zaak enorm.
Wees er blij mee, dat maakt het leren alleen maar makkelijkerquote:Op woensdag 28 november 2012 22:05 schreef N0rah het volgende:
Ik begin staatsrecht nog leuk te vinden ook. Is dat mogelijk?
Ja, of je bouwt een systeem in dat het wachtwoord een sleutel is voor het vernietigen van alle bestanden, dat is met een beetje technische kennis ook makkelijk te doen.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Behoorlijk lastig als het om een verdenking gaat en die verdenking enkel kan worden bevestigd wanneer de sleutel wordt gegeven. Overigens kan zoiets makkelijk worden omzeild: TC-container in een container. Niemand die het zietPuik voorstel hoor.
Ik hoefde destijds voor inleiding Staatsrecht alleen maar zo'n ielig klein boekje te leren. Heerlijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wees er blij mee, dat maakt het leren alleen maar makkelijker
Dat is wel waar. Alleen de kantine is nou niet echt iets waar je nou echt over naar huis schrijft.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:06 schreef Keyos het volgende:
Uiteraard zie ik de gespannen voet wel met die principes, maar ik snap de gedachte achter het voorstel evenzeer. In zijn totaliteit bezien vraag ik mij ook af of het huidige strafrechtelijke systeem nog wel voldoet. Men tast de grenzen nu af, niets meer, niets minder.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk voor talloze dingen. Zullen we het moordwapen in een sloot gooien ook bestraffen? Nee, zolang ons strafrecht gefundeerd is op de principes dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen is en niemand mee hoeft te werken aan zijn eigen veroordeling is dit wetsvoorstel totaal belachelijk.
Op de UvA heb (of had) je helemaal geen inleidende vakken. Gewoon meteen Staatsrecht van a tot z voor tien punten.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik hoefde destijds voor inleiding Staatsrecht alleen maar zo'n ielig klein boekje te leren. Heerlijk.
Wat zou je dan anders willen zien? Als dit mogelijk niet meer voldoet.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard zie ik de gespannen voet wel met die principes, maar ik snap de gedachte achter het voorstel evenzeer. In zijn totaliteit bezien vraag ik mij ook af of het huidige strafrechtelijke systeem nog wel voldoet. Men tast de grenzen nu af, niets meer, niets minder.
Dat heb je hier later. Gelukkig. Moet er niet aan denken 10EC aan Staatsrecht te besteden.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op de UvA heb (of had) je helemaal geen inleidende vakken. Gewoon meteen Staatsrecht van a tot z voor tien punten.
Ook wel mooi om een keer je buurman te fucken. In de onoplettendheid even een TC-container aanmaken op z'n pc en een random wachtwoord erop; politie bellen dat ie aan je kind heeft gezeten, met een beetje mazzel een huiszoeking en hoppa: een TC op de pc. Buurman weet wachtwoord niet > tjaquote:Op woensdag 28 november 2012 22:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, of je bouwt een systeem in dat het wachtwoord een sleutel is voor het vernietigen van alle bestanden, dat is met een beetje technische kennis ook makkelijk te doen.
Ik vind het vooral eng dat er gebruik gemaakt wordt van een soort massahysterie om wetten er door te drukken die vroeger compleet uit den boze zouden zijn, gebruikmakend van het toverwoord 'terrorisme'. Toen het gebeurde was ik er nog niet mee bezig, maar als je naar sommige bepalingen in de wet BOB kijktquote:Op woensdag 28 november 2012 22:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard zie ik de gespannen voet wel met die principes, maar ik snap de gedachte achter het voorstel evenzeer. In zijn totaliteit bezien vraag ik mij ook af of het huidige strafrechtelijke systeem nog wel voldoet. Men tast de grenzen nu af, niets meer, niets minder.
Precies. En al snel worden de pc's van alle verdachten onderzocht en als er een encryptieprogramma op zit ben je ook terrorismeverdachte.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ook wel mooi om een keer je buurman te fucken. In de onoplettendheid even een TC-container aanmaken op z'n pc en een random wachtwoord erop; politie bellen dat ie aan je kind heeft gezeten, met een beetje mazzel een huiszoeking en hoppa: een TC op de pc. Buurman weet wachtwoord niet > tja![]()
Mooi scenario
Ik vind in ieder geval dat het punitieve karakter nog sterker naar voren mag komen. Zelf was ik dan ook voorstander van een soort minimumstraf-light. Processen duren mij ook nog te lang, ik vind de kwaliteit van het OM te laag, financiering van advocaten bevalt mij evenmin en met betrekking tot cybercrime loopt het OM echt achter. Kan je de weg van de minste weerstand kiezen door bijv. encryptie strafbaar te stellen, ik denk dat men dat intern ook wel afgewogen heeft.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat zou je dan anders willen zien? Als dit mogelijk niet meer voldoet.
Steeds meer worden er wetten ontworpen met als doel terrorisme en kinderporno tegen te gaan. Ben je tegen? Dan ben je uiteraard een pedofiele terrorist. Heerlijk die Orwelliaanse toestanden zo nu en dan...quote:Op woensdag 28 november 2012 22:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het vooral eng dat er gebruik gemaakt wordt van een soort massahysterie om wetten er door te drukken die vroeger compleet uit den boze zouden zijn, gebruikmakend van het toverwoord 'terrorisme'. Toen het gebeurde was ik er nog niet mee bezig, maar als je naar sommige bepalingen in de wet BOB kijkt
Volgens mij is de UvA ook steeds meer naar jullie systeem toe aan het werken door alle vakken op te delen in verschillende onderdelen, maar dat heb ik net gemist.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat heb je hier later. Gelukkig. Moet er niet aan denken 10EC aan Staatsrecht te besteden.
Dat dan weer welquote:Op woensdag 28 november 2012 22:17 schreef eriksd het volgende:
Anderzijds ben ik dan weer mordicus tegen een DNA-databank.
Minimumstraffen vind ik onzin. Cybercrime heb je een punt. Punitieve karakter ook. Tijd om wellicht weer enigszins terug te gaan naar oldschool strafrecht waar dat voorop stond en allerlei geitenwollensokken principes uit de jaren '60 en '70 wat meer los te laten.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind in ieder geval dat het punitieve karakter nog sterker naar voren mag komen. Zelf was ik dan ook voorstander van een soort minimumstraf-light. Processen duren mij ook nog te lang, ik vind de kwaliteit van het OM te laag, financiering van advocaten bevalt mij evenmin en met betrekking tot cybercrime loopt het OM echt achter. Kan je de weg van de minste weerstand kiezen door bijv. encryptie strafbaar te stellen, ik denk dat men dat intern ook wel afgewogen heeft.
gwn vanaf baby af aan dna afneme niks mis meequote:Op woensdag 28 november 2012 22:17 schreef eriksd het volgende:
Anderzijds ben ik dan weer mordicus tegen een DNA-databank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |