Teksten van Plinius Minor(m.b.t. erfrecht) doorgebladerd. Jij nog iets?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:49 schreef Maharbal het volgende:
Of iets anders ontopic: wat voor interessante rechtengerelateerde dingen hebben jullie vandaag allemaal gedaan?
Mijzelf zitten verdiepen in de institutionele benadering van het arbeidsrechtquote:Op woensdag 28 november 2012 20:49 schreef Maharbal het volgende:
Of iets anders ontopic: wat voor interessante rechtengerelateerde dingen hebben jullie vandaag allemaal gedaan?
Het is geen beschuldiging of zo. Noviet is alleen een typisch woord aangezien ze hier in amsterdam over het algemeen feut/phoet of wat dan ook hanteren. Tenzij je lid ben van Lanx, dat hoort bij het AHC, waar CM ook bij zit. Vandaar.quote:
Lanx is wel gezellig.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:50 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het is geen beschuldiging of zo. Noviet is alleen een typisch woord aangezien ze hier in amsterdam over het algemeen feut/phoet of wat dan ook hanteren. Tenzij je lid ben van Lanx, dat hoort bij het AHC, waar CM ook bij zit. Vandaar.
Ik was ook gewoon alleen benieuwd of ik zo op je overkwam. Ik zag het ook niet als een beschuldiging.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:50 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het is geen beschuldiging of zo. Noviet is alleen een typisch woord aangezien ze hier in amsterdam over het algemeen feut/phoet of wat dan ook hanteren. Tenzij je lid ben van Lanx, dat hoort bij het AHC, waar CM ook bij zit. Vandaar.
Hier was ik je kwijtquote:Op woensdag 28 november 2012 20:52 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb een analyse gemaakt van een aantal liabilities voor een internationale tax structuur, waaronder die van valutaresultaten in het geval van een v.i. en eventuele bijbehorende 'fantoomwinsten'.
Klinkt saai, ik vond het machtig interessant
Het is dat je dit niet kan vangen in een plaatje zoals een kooi.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:52 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb een analyse gemaakt van een aantal liabilities voor een internationale tax structuur, waaronder die van valutaresultaten in het geval van een v.i. en eventuele bijbehorende 'fantoomwinsten'.
Klinkt eenvoudigquote:Op woensdag 28 november 2012 20:52 schreef Maharbal het volgende:
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hier was ik je kwijt
Het was een lange dag
Ik zou het zelf niet hebben gedacht maar toen je met het woord noviet kwam ging er wel een bel rinkelen ja.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik was ook gewoon alleen benieuwd of ik zo op je overkwam. Ik zag het ook niet als een beschuldiging.
Ik ben ook geen lid.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:54 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet hebben gedacht maar toen je met het woord noviet kwam ging er wel een bel rinkelen ja.
Kan prima.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is dat je dit niet kan vangen in een plaatje zoals een kooi.![]()
Maar hey ieder z'n ding hè![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is dan ook een academische opleiding. En geen prakijkopleiding.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Overigens pleit dat ook wel weer voor werken in de praktijk. Tijdens de studie heb ik de betekenis van deze begrippen 'geleerd' en de bijbehorende literatuur/jurisprudentie, maar dat was allemaal op zichzelf staand. Nu komt het allemaal bij elkaar en zie je pas wat het belang ervan is. Plus de combinatie van al die begrippen maakt het ook weer heerlijk complex.
Dit is absoluut niet iets dat je in de collegebanken zou leren, en dat vind ik in een bepaald opzicht echt jammer. Zo kom je er nooit achter wat fiscaal in de praktijk inhoudt.
Praktijk![]()
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan prima.Ik zat meer te denken aan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar hou je van dan?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:57 schreef VonBallusseck het volgende:
Nog tips voor een geurtje deze Kerstdagen? Voor mezelf overigens.
Ik draag Tommy meestal, maar dat is niet echt een kerstgeur.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:57 schreef VonBallusseck het volgende:
Nog tips voor een geurtje deze Kerstdagen? Voor mezelf overigens.
Daarom zeg ik ook in een bepaald opzicht. Maar al die losse onderdelen tijdens je studie maken het lastig om goed uit te leggen wat je nou in de fiscale (althans, internationale) praktijk doet.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is dan ook een academische opleiding. En geen prakijkopleiding.
Organiseer dan eens een meeloopdag.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Overigens pleit dat ook wel weer voor werken in de praktijk. Tijdens de studie heb ik de betekenis van deze begrippen 'geleerd' en de bijbehorende literatuur/jurisprudentie, maar dat was allemaal op zichzelf staand. Nu komt het allemaal bij elkaar en zie je pas wat het belang ervan is. Plus de combinatie van al die begrippen maakt het ook weer heerlijk complex.
Dit is absoluut niet iets dat je in de collegebanken zou leren, en dat vind ik in een bepaald opzicht echt jammer. Zo kom je er nooit achter wat fiscaal in de praktijk inhoudt.
Praktijk![]()
quote:Op woensdag 28 november 2012 20:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken aan:Mijn plaatje klopte sowieso niet. Hier:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is het punt, ik doe niets anders dan een andere advocaat. Dus onderzoek, lezen, memo's, notities, brieven, calls.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:58 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Organiseer dan eens een meeloopdag.
Ja dat snap ik maar dan hoef je dat toch niet per se te leren op de universiteit?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook in een bepaald opzicht. Maar al die losse onderdelen tijdens je studie maken het lastig om goed uit te leggen wat je nou in de fiscale (althans, internationale) praktijk doet.
Armani Code is wel lekker voor de kerst.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:59 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Vrij veel, hoewel ik nu voornamelijk Hugo Boss en Giorgio Armani gebruik.
Ik denk dat Maharbal bedoelt dat de studie leuker zou zijn als het mogelijk was in te zien wat de praktijk inhoudt.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar dan hoef je dat toch niet per se te leren op de universiteit?
Ik ga je weer het advies geven dat ik eerder vandaag ook al gaf: lees m'n posts eens.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar dan hoef je dat toch niet per se te leren op de universiteit?
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat Maharbal bedoelt dat de studie leuker zou zijn als het mogelijk was in te zien wat de praktijk inhoudt.
Ik snap dat je die inhoud niet op één dag volledig kan snappen maar je kan er wel een aardig beeld van krijgen toch?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is het punt, ik doe niets anders dan een andere advocaat. Dus onderzoek, lezen, memo's, notities, brieven, calls.
Ik doelde op de inhoud, en dat compliceert het.
Ik denk dat ik te kort schrijf vandaagquote:Op woensdag 28 november 2012 21:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ga je weer het advies geven dat ik eerder vandaag ook al gaf: lees m'n posts eens.
[..]![]()
Ja, hoor die wel vaker voorbij komen. Nooit geprobeerd, maar zal er morgen naar vragen, thanks!quote:Op woensdag 28 november 2012 21:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Armani Code is wel lekker voor de kerst.
Dat is het jammere dus. Ik kan dit gaan vertellen aan een masterstudent fiscaal, en die snapt 50% niet. Niet om mezelf een veer in de reet te steken, want dat zou ik namelijk ook niet volledig doen als iemand mij dat toentertijd had uitgelegd. Maar het is meer dat je in de collegebanken niet volledig de 'potentie' doorhebt van wat je nou eigenlijk leert.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:01 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik snap dat je die inhoud niet op één dag volledig kan snappen maar je kan er wel een aardig beeld van krijgen toch?
Je bedoelt dat hij moet stampen ?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zou een gynaecoloog wel feeling hebben? Of met een boek in de hand naar die eendenkooi grabbelen?
Gadver dat levert wel een heel smerig beeld opquote:Op woensdag 28 november 2012 21:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat hij moet stampen ?
Nou, zoals ik zei kun je wel enigszins de 'potentie' van hetgeen je doceert proberen duidelijk te maken. Dus flikker er eens een mooi voorbeeld in van hoe alles bij elkaar uitwerkt, in plaats van alle losse onderdelen apart.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik denk dat ik te kort schrijf vandaagIk bedoelde eigenlijk, dat kan je dan toch doen dmv stages oid en daar hoeft dan de universiteit verder geen aandacht aan te schenken denk ik.
Godver ik verslikte me in een glas iceteaquote:Op woensdag 28 november 2012 21:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jij bent ook wel een ondeugende snoeperd hé.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ligt dat ook niet een beetje aan de docent denk je? Ik heb wel docenten die daar wel hun best voor doen in ieder geval.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nou, zoals ik zei kun je wel enigszins de 'potentie' van hetgeen je doceert proberen duidelijk te maken. Dus flikker er eens een mooi voorbeeld in van hoe alles bij elkaar uitwerkt, in plaats van alle losse onderdelen apart.
Kom, wat vind jij van m'n stelling?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij bent ook wel een ondeugende snoeperd hé.
Ik denk dat het vooral ligt aan de complexiteit van fiscaal, as in het zijn altijd ongelooflijk veel regelingen die elkaar kruisen. Dat maakt het mooi, maar ook lastig om iemand enthousiast te maken denk ik.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ligt dat ook niet een beetje aan de docent denk je? Ik heb wel docenten die daar wel hun best voor doen in ieder geval.
Sorry. Ik zag dat de quack alweer geweest was.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij bent ook wel een ondeugende snoeperd hé.
Ik vind de studie een leuke leesvaardigheidscursus. Je hebt nog geen idee waar je het over hebt na afloop.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Kom, wat vind jij van m'n stelling?
Dat precies dus.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind de studie een leuke leesvaardigheidscursus. Je hebt nog geen idee waar je het over hebt na afloop.
Zeker weten dat ik na m'n studie meer weet van rechten van eendenkooien en andere oud vaderlandse rechtsfiguren dan de gemiddelde afgestudeerde jurist.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind de studie een leuke leesvaardigheidscursus. Je hebt nog geen idee waar je het over hebt na afloop.
Op wat voor baan kan je daarmee eigenlijk solliciteren?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat precies dus.
Maar dat geldt eigenlijk voor vrijwel elke studie. Behalve vrijetijdsmanagement, dat kan ik nu al.
Ik heb geen idee. Bij een reisbureau ofzo?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Op wat voor baan kan je daarmee eigenlijk solliciteren?
De Zwanenburg-baan.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Bij zo'n club die evenementen en dat soort dingen organiseert denk ik?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |