Nee, meer met "lussiktegraagookalweetikdathetnietverstandigis"quote:Op woensdag 28 november 2012 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
maar je maakt die slechte keuzes iig niet onder het argument "lussiknie"
Hmm, eru balansquote:Op woensdag 28 november 2012 19:41 schreef mirjammajrim het volgende:
Hier weer een eetlijstje van mij.
O: Flinke bak magere kwark met muesli
T: Twee crackers met Eru 15+ smeerkaas
L: Twee tarwevolkoren boterhammen met filet american en ei
T: Twee rijstwafels met light pindakaas en een halve banaan, twee mandarijnen.
D: Quinoa met kip, prei, tomatensaus en knoflook
Straks nog een crackertje ofzo
Ik vond de quinoa heerlijk trouwens!
Light pindakaas? Ben benieuwd naar de voedingswaarden... Met een beetje pech vervangen ze wat pinda's en olie door zoetstoffen. Heb je een merknaam?quote:Op woensdag 28 november 2012 19:41 schreef mirjammajrim het volgende:
Hier weer een eetlijstje van mij.
O: Flinke bak magere kwark met muesli
T: Twee crackers met Eru 15+ smeerkaas
L: Twee tarwevolkoren boterhammen met filet american en ei
T: Twee rijstwafels met light pindakaas en een halve banaan, twee mandarijnen.
D: Quinoa met kip, prei, tomatensaus en knoflook
Straks nog een crackertje ofzo.
Ik vond de quinoa heerlijk trouwens!
Ahh shit, ik had de potten met elkaar vergeleken wbt de calorieën.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:31 schreef Tink89 het volgende:
Heb het opgezocht, de pinda's zijn vervangen door gedroogde glucosestroop: suiker dus! Check dit artikel.
Omdat er minder vet in zit, voldoet het aan het labeltje light, maar het wordt er niet gezonder van. De 25% vet zorgt voor 12,5% minder kCals, maar wel voor een snelle stijging van je bloedsuikerspiegel.
Persoonlijk vind ik dat pindakaas uit pinda's hoort te bestaan, niet uit toegevoegde suiker zodat er minder pinda's nodig zijn... Die afweging moet je natuurlijk zelf maken, maar ik vind de pot wel misleidend.
Xx
dit inderdaadquote:Op donderdag 29 november 2012 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat je vooral niet te spastisch met die dingen moet bezig zijn en je gezond verstand gebruiken. Pak wat je het lekkerst vindt.
Die dus!quote:Op donderdag 29 november 2012 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat je vooral niet te spastisch met die dingen moet bezig zijn en je gezond verstand gebruiken. Pak wat je het lekkerst vindt.
Hmm misschien wel.goed idee inderdaad. Even nadenken wat.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
en ga je vanavond ook nog vlees eten? Want het is wel veel vlees anders
Hoezoquote:Op donderdag 29 november 2012 18:57 schreef LovelyLady het volgende:
Zal ik ook eens een lijstje doen
O: Havermout pap (250 ml melk met 4/5 eetlepels havermout)
T: banaan
L: 2 bruine boterhammen met pindakaas en 2 crackers met appelstroop
T: een grapefruit, mandarijn en een kwart appel
D: rauwkostsalade met komkommer, pijnboompitjes, gebakken krieltjes en kipfilet en een dotje yoghurt mayo
T een glas optimel
Vocht: 1 liter water, 1 liter thee en 3 bakken koffie
quote:Op donderdag 29 november 2012 17:51 schreef Barretje80 het volgende:
crosspost vanuit het buur/zuster topic :
ohh.. en een tijdje geleden had iemand van het slank topic hier een link geplaatst met boeren die hun vlees/groenten/fruit zelf verkochten aan de klant.. daar wil ik ook eens gebruik van gaan maken.. weet iemand nog de site??
En deze kan er ook wel bij: http://www.bewustbiologisch.nl/index.php?p=1&k=100quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je een auto?
Kijk, er is een website om de plaatsen te zoeken waar je vlees kan kopen bij de boer zelf. Zoom een beetje uit of kies een ander vertrekpunt of vink andere producten aan - het stikt van de boeren die graag hun waren rechtstreeks verkopen.
Zo eentje als deze bijvoorbeeld, in een dorp waar ik wel eens kom (nog niet bij deze boer geweest trouwens). Maar ik kom bij vergelijkbare boeren, waarvan ik de koeien tegenkom hier in de natuurgebieden. Ik zit hier tussen drie van zulke boeren, die, omdat ze geen gecertificeerd eko-vlees hebben, wel een stuk goedkoper zijn.
Ik ben een beetje zoekende nog, maar het gaat goed zo, ik ben geen brood liefhebber vandaag was een noodgeval. Normaal eet ik magere yoghurt met handje cruesli en een appel of banaan er doorquote:Op donderdag 29 november 2012 18:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoezowant ik zie een prima lijstje
Tanden poetsen. Naar buiten gaan en wandelen. Water drinken, veel. Havermoutpap gaan makenquote:Op donderdag 29 november 2012 20:16 schreef Brighteyes het volgende:
Kan iemand me even stoppen? Straks vreet ik mijn huis nog op...![]()
In bed liggen helpt bij mij ook welquote:Op donderdag 29 november 2012 20:19 schreef Brighteyes het volgende:
Nee hoor, herkenning dat ik niet de enige junk hier ben is ook fijn.
Ik ga zo mssr naar bed ofzo. Verveel me kapot, geen zin om te gaan mediteren of andere dingen te doen die eigenlijk moeten.
Dat heb ik ook inderdaad.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In bed liggen helpt bij mij ook welOf douchen!
(alles wat je niet kan combineren met eten en ik eet bijv echt nooit in bed, dus ik associeer bed niet met eten)
Kijk dan ook niet naar een kookprogrammaquote:Op donderdag 29 november 2012 20:26 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en ik kijk naar 24 kitchen... Dat helpt ook niet he!
Zelfs niet nu ze met spruiten bezig zijn.
quote:Op donderdag 29 november 2012 20:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kijk dan ook niet naar een kookprogramma
tnx!quote:Op donderdag 29 november 2012 19:05 schreef sigme het volgende:
Nou, dat kostte me wel een half uur zoeken voordat ik bedacht dat ik zeker het woord 'dorp' in de post had staan.
[..]
[..]
En deze kan er ook wel bij: http://www.bewustbiologisch.nl/index.php?p=1&k=100
kan ook komen erger worden omdat je wel veel cafeïne drinktquote:Op donderdag 29 november 2012 20:27 schreef Beau87 het volgende:
Ik had gister te weinig gedronken. Vandaag een partij hoofdpijn gehad.
oooh dat doen ze bij mij bijna allemaal!quote:Op donderdag 29 november 2012 23:24 schreef Barretje80 het volgende:
gheheh 24 kitchen..
alleen heb ik een schijthekel aan die prins
op de een of andere manier druk ze al mijn irritatie knoppen in
Da's heel normaal hoor, je temperatuur is dan ook hoger en je houdt meer vocht vast.quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:59 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oooh dat doen ze bij mij bijna allemaal!
die italiaan kan ik ook niet hebben, en die twee dames die noord-afrikaans koken ook niet
plus, de meeste van die 'makkelijke maaltijd' koken amateuristischer dan ik
Gisteren frietjes op ipv la placemaar als mijn vriend zegt: zullen we hier friet eten, bij een nieuw thema tentje waar ik al lang heen wou kan ik geen nee zeggen
(ik ben gek op van die marginale thema restaurants
)
maar goed, vanmorgen geen schade op de weegschaalkomt vast ook omdat we heeeeel ver moesten fietsen
wel weer in het verkeerde tiental maar dat komt omdat er gister opeens weer een kilo aan zat
maar dat komt, denk ik, door 'de tijd van de maand'
ik heb met mezelf afgesproken dat ik daarna weer onder dat tiental zit. Ik krijg altijd zulke rare getallen op de weegschaal als het de tijd van de maand is
Moek nou boos worden ofzo? * DancingPhoebe trekt wenkbrauw opquote:Op zaterdag 1 december 2012 09:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ging mijn dieetschriftje eens teruglezen, waarom ging het toen wel en nu niet.
Nou, da's heel duidelijk, ik at toen veel meer dan nu.2 fatsoenlijke tussendoortjes en 3 boterhammen terwijl ik nu in een spiraal van minder eten om een vreetavond te compenseren waardoor je weer meer trek krijgt etc etc
![]()
![]()
Maar eens even betere lijstjes maken en me daaraan houden dus.
This post is worthless without picsquote:Op zaterdag 1 december 2012 10:10 schreef Stormqueen het volgende:
Gisteren trouwjurk gekocht, Ermahgerd wat zag ik er knap uitbaleinen en korsetten
as ifquote:Op zaterdag 1 december 2012 10:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
This post is worthless without pics
Ja nie hier! In de DM! Huup!quote:
quote:
Owjah, dat ook natuurlijkquote:
Herkenbaar +2quote:Op zondag 2 december 2012 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ja dat laatste, dat zou ik nou wel structureel willen veranderen.
Ik wil er echt nog wel minimaal 10kg af, dan heb ik nog niet een gezond bmi maar zit ik idd wel in mt 42.
Maar dat dan vast zien te houden, daarin zit het hem.
En gewoon je niet van de wijs laten brengen door iets dat niet in het patroon zit. Waarom kan ik me drie weken prima gedragen, goed eten, lekker sporten maar krijg ik mezelf niet terug op de rit na een weekendje bij vrienden. Een weekend net iets buiten de lijntjes is prima, maar daarna moet het toch gewoon weer normaal gaan?
We hadden het er net over dat dat 'gewoon' niet zo gewoon isquote:Op zondag 2 december 2012 21:51 schreef Stormqueen het volgende:
Maar was het gezellig? Dan maakt het niet uit en ga je gewoon op goede voet door nu!
ik ookquote:
Nouja, als je Bo heet ben je natuurlijk snel klaarquote:Op maandag 3 december 2012 14:35 schreef Beau87 het volgende:
*kwijl* Wow, je helemaal naam in chocoladeletters!
We zitten in hetzelfde schuitje. Ik was 87,2. Nu 88,4. Menstruatie en verjaardag zaterdag zijn de oorzaak. Ik herhaal je mantra ook steeds, hopelijk is het echt zo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:55 schreef Tink89 het volgende:
F*k, vanochtend opeens keihard omhoog naar 88.5. Da's gewoon 1.4 kilo erbij! Nou weet ik wel dat dit weekend niet perfect was, maar dit had ik niet zien aankomen...
het is gewoon vocht, het is gewoon vocht, het is gewoon vocht, het is er zo weer af, het is er zo weer af, het is er zo weer af...
Pfft
Ik sport ook netjes, maar werk veel te veel en dus is de regelmaat ver te zoeken... Gisteren van half 8 tot half 8 gewerkt en dus pas om 8 uur aan het avondeten. Had intussen natuurlijk honger (geen gebrek aan planning, laatste vergadering kwam er tussendoor) en heb dus te veel gegetenquote:Op dinsdag 4 december 2012 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
Het is gewoon vocht, het is gewoon vocht, het is gewoon vocht, het is er zo weer af, het is er zo weer af, het is er zo weer af!
Maar leuk is het niet!![]()
Hier is mijn gewicht echt om te janken, maar doordat ik nu al wel weer drie weken lang structureel drie keer in de week hardloop zie ik mijn lichaam wel veranderen. Mijn buik wordt strakker, komt een soort van meer naar hoog zeg maar.Dus nou ja, iig dat lopen maar gewoon stug volhouden, dat eten komt vanzelf wel weer een keer.
Ik vind je o, t en l bij elkaar wat weinig. Ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheden, maar een wat substantieler tussendoortje is wellicht een idee. En bruine bolletjes zijn niet heel voedzaam, als je dan ook nog dubbel beleg doet, is het veel kcals en weinig voedingsstoffen...quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:40 schreef LovelyLady het volgende:
Weekend was weer bagger.. Dan mis ik regelmaat en daar gaat het vaak fout. Terwijl je dat van te voren weetGelukkig ben ik daar niet de enige
Maandag t/m vrijdag gaat vrijwel zonder moeite. Ik hou me dan maar gewoon netjes.
Lijstje van gisteren:
O: Havermout + melk
T: beker Optimel
L: 2 bruine bolletjestosti met ham en kaas
T: 2 grapefruits
D: spinazie, aardappels en kipkrokantding + beker optimel
Ik was tegen 12 uur thuis van een concert en heb toen nog een crackertje met kaas gegeten
Vocht: 3 bakken koffie, 1 flesje water (500ml) een pot thee (1 liter) en op het concert ook nog 2 bekers water
quote:Op woensdag 5 december 2012 10:19 schreef rhubarbje het volgende:
Nou ik lees hier steeds mensen die zeggen: ik snap wel wat mijn lichaam gaat doen en wat de weegschaal morgen zal zeggen etc maar dat heb ik dus echt niet he?
dit weekend bij mama en papa gegeten en die serveerde allebei frietjes (ze hebben een zelfgebakken frietjes oorlog om onze zieltjes te winnen) en het was natuurlijk sinterklaas dus heb ook een chocolaatje op, en bij 1tje een dikmakend toetje etc maar toch afgevallen op maandag ochtend!
maandag gedraag ik me keurig -> dinsdagochtend: aangekomen
dinsdag gedraag ik me ook super keurig -> woensdagochtend: aangekomen
misschien werkt mijn lichaam wel verkeerd om en kom ik aan van fruit en val ik af van frietjes en chocolade
zou dat even ideaal zijn
ik heb me alleen zaterdag laten gaan (en dan nog niet zo erg)quote:Op woensdag 5 december 2012 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
Het is niet ongebruikelijk hoor dat het effect vaak pas een dag of twee later te zien is.
ja maar dat vind ik echt wel het irritante aan dieten zegquote:Op woensdag 5 december 2012 11:32 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, dat klopt niet echt, maar goed, het kan aan van alles liggen he... mss wat meer zout in je eten gisteren dan gemiddeld, de maan, de zon, een uurtje meer of minder geslapen...
Dat idd!quote:Op woensdag 5 december 2012 11:49 schreef Vanyel het volgende:
Als je kijkt naar het effect op langere termijn wordt het direct logischer.
ow dat doe ik ook wel hoorquote:Op woensdag 5 december 2012 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat idd!
Denk eventjesbij een niet zo fijn getal op de weegschaal, haal daarna je schouders op en ga verder met wat je deed want over een paar dagen ziet het er allemaal heel anders uit.
Daarom alles in excel zetten en dan kijken naar de grafiekjes van hoe je tot nu kwamquote:
ik gebruik die lilyslimquote:Op woensdag 5 december 2012 12:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daarom alles in excel zetten en dan kijken naar de grafiekjes van hoe je tot nu kwam![]()
Heb je 'm ook van maart 2010 tot en met nu?quote:Op donderdag 6 december 2012 09:39 schreef Brighteyes het volgende:
Zo heel voorzichtigjes aan begint het hier weer een beetje de goede kant op te gaan geloof ik.
Iig was de weegschaal vanmorgen weer een stuk schappelijker dan afgelopen weekend.
En over grafiekjes, ik gooi de mijne van twee jaar terug er nog maar eens in:
[ afbeelding ]
En je snapt dat die frietjes van vandaag niet meteen boempats omgezet zijn in vet? Vaak zie je het effect pas een dag of 1,5 tot 2 later.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:46 schreef Brighteyes het volgende:
En nu net was ik 2 ons zwaarder dan vanmorgen! En dat terwijl ik (fouter dan fout) voor het eerst in heeeeeeeeeel lang toegegeven heb aan mijn zin in stationsfrietjes.
Het was een kleine portie en ik heb maar 3/4e op, de rest zat me te veel mayo op en heb ik weggedaan, maar toch... Ik had ook mijn brood al op.![]()
Blijkbaar ben ik ergens vandaag een enorme berg vocht kwijt geraakt. Moest wel vaak piesen idd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |