Nee, meer met "lussiktegraagookalweetikdathetnietverstandigis"quote:Op woensdag 28 november 2012 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
maar je maakt die slechte keuzes iig niet onder het argument "lussiknie"
Hmm, eru balansquote:Op woensdag 28 november 2012 19:41 schreef mirjammajrim het volgende:
Hier weer een eetlijstje van mij.
O: Flinke bak magere kwark met muesli
T: Twee crackers met Eru 15+ smeerkaas
L: Twee tarwevolkoren boterhammen met filet american en ei
T: Twee rijstwafels met light pindakaas en een halve banaan, twee mandarijnen.
D: Quinoa met kip, prei, tomatensaus en knoflook
Straks nog een crackertje ofzo
Ik vond de quinoa heerlijk trouwens!
Light pindakaas? Ben benieuwd naar de voedingswaarden... Met een beetje pech vervangen ze wat pinda's en olie door zoetstoffen. Heb je een merknaam?quote:Op woensdag 28 november 2012 19:41 schreef mirjammajrim het volgende:
Hier weer een eetlijstje van mij.
O: Flinke bak magere kwark met muesli
T: Twee crackers met Eru 15+ smeerkaas
L: Twee tarwevolkoren boterhammen met filet american en ei
T: Twee rijstwafels met light pindakaas en een halve banaan, twee mandarijnen.
D: Quinoa met kip, prei, tomatensaus en knoflook
Straks nog een crackertje ofzo.
Ik vond de quinoa heerlijk trouwens!
Ahh shit, ik had de potten met elkaar vergeleken wbt de calorieën.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:31 schreef Tink89 het volgende:
Heb het opgezocht, de pinda's zijn vervangen door gedroogde glucosestroop: suiker dus! Check dit artikel.
Omdat er minder vet in zit, voldoet het aan het labeltje light, maar het wordt er niet gezonder van. De 25% vet zorgt voor 12,5% minder kCals, maar wel voor een snelle stijging van je bloedsuikerspiegel.
Persoonlijk vind ik dat pindakaas uit pinda's hoort te bestaan, niet uit toegevoegde suiker zodat er minder pinda's nodig zijn... Die afweging moet je natuurlijk zelf maken, maar ik vind de pot wel misleidend.
Xx
dit inderdaadquote:Op donderdag 29 november 2012 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat je vooral niet te spastisch met die dingen moet bezig zijn en je gezond verstand gebruiken. Pak wat je het lekkerst vindt.
Die dus!quote:Op donderdag 29 november 2012 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat je vooral niet te spastisch met die dingen moet bezig zijn en je gezond verstand gebruiken. Pak wat je het lekkerst vindt.
Hmm misschien wel.goed idee inderdaad. Even nadenken wat.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
en ga je vanavond ook nog vlees eten? Want het is wel veel vlees anders
Hoezoquote:Op donderdag 29 november 2012 18:57 schreef LovelyLady het volgende:
Zal ik ook eens een lijstje doen
O: Havermout pap (250 ml melk met 4/5 eetlepels havermout)
T: banaan
L: 2 bruine boterhammen met pindakaas en 2 crackers met appelstroop
T: een grapefruit, mandarijn en een kwart appel
D: rauwkostsalade met komkommer, pijnboompitjes, gebakken krieltjes en kipfilet en een dotje yoghurt mayo
T een glas optimel
Vocht: 1 liter water, 1 liter thee en 3 bakken koffie
quote:Op donderdag 29 november 2012 17:51 schreef Barretje80 het volgende:
crosspost vanuit het buur/zuster topic :
ohh.. en een tijdje geleden had iemand van het slank topic hier een link geplaatst met boeren die hun vlees/groenten/fruit zelf verkochten aan de klant.. daar wil ik ook eens gebruik van gaan maken.. weet iemand nog de site??
En deze kan er ook wel bij: http://www.bewustbiologisch.nl/index.php?p=1&k=100quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je een auto?
Kijk, er is een website om de plaatsen te zoeken waar je vlees kan kopen bij de boer zelf. Zoom een beetje uit of kies een ander vertrekpunt of vink andere producten aan - het stikt van de boeren die graag hun waren rechtstreeks verkopen.
Zo eentje als deze bijvoorbeeld, in een dorp waar ik wel eens kom (nog niet bij deze boer geweest trouwens). Maar ik kom bij vergelijkbare boeren, waarvan ik de koeien tegenkom hier in de natuurgebieden. Ik zit hier tussen drie van zulke boeren, die, omdat ze geen gecertificeerd eko-vlees hebben, wel een stuk goedkoper zijn.
Ik ben een beetje zoekende nog, maar het gaat goed zo, ik ben geen brood liefhebber vandaag was een noodgeval. Normaal eet ik magere yoghurt met handje cruesli en een appel of banaan er doorquote:Op donderdag 29 november 2012 18:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoezowant ik zie een prima lijstje
Tanden poetsen. Naar buiten gaan en wandelen. Water drinken, veel. Havermoutpap gaan makenquote:Op donderdag 29 november 2012 20:16 schreef Brighteyes het volgende:
Kan iemand me even stoppen? Straks vreet ik mijn huis nog op...![]()
In bed liggen helpt bij mij ook welquote:Op donderdag 29 november 2012 20:19 schreef Brighteyes het volgende:
Nee hoor, herkenning dat ik niet de enige junk hier ben is ook fijn.
Ik ga zo mssr naar bed ofzo. Verveel me kapot, geen zin om te gaan mediteren of andere dingen te doen die eigenlijk moeten.
Dat heb ik ook inderdaad.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In bed liggen helpt bij mij ook welOf douchen!
(alles wat je niet kan combineren met eten en ik eet bijv echt nooit in bed, dus ik associeer bed niet met eten)
Kijk dan ook niet naar een kookprogrammaquote:Op donderdag 29 november 2012 20:26 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en ik kijk naar 24 kitchen... Dat helpt ook niet he!
Zelfs niet nu ze met spruiten bezig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |