abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120000366
oh ik heb ook helemaal geen lilyslim grafiek kom ik nu achter! vreemd want eerst had ik er wel een omdat ik dat fout had gedaan en toen had ik geen tikker
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 6 december 2012 @ 22:31:26 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120017564
:') Anderhalve maand lang 's avonds onhoudbare trek en nu ik besloten heb om iig voor 1 dag te kijken of 'intermittent fasting' iets voor mij zou kunnen zijn is die achterlijke drang ook meteen weg. :?

(Ik las over dat intermittent fasting in een ander topic, heb er eea over gelezen en een docu over gezien en ik vind het interessant genoeg om het eens uit te proberen. Het idee is dat je 5 dagen 75% van je onderhoud eet en 2 dagen (niet aaneengesloten) 'vast', waarbij je dan niet helemaal vast, je mag in die 24u 400-500kcal (vrouwen, mannen mogen 500-600kcal) eten. Meer info: LIF / Afvallen #2 )

Geen idee of ik het lang vol ga houden hoor, maar er kwamen in die docu echt serieus hele interessante ideeen voorbij, zoals dat je helemaal niet zomaar je metabolisme om zeep helpt bijvoorbeeld. Je lichaam zal altijd een bepaalde basisbehoefte aan energie nodig hebben, de bmr, ook al lig je de hele dag op de bank...

Anyway, niet voor hier, waar het toch vnml gaat over gewoon het aanpassen van je eetgewoontes, ik wilde eig. alleen mijn verbazing maar even uitspreken over het feit dat ik nu ineens weer wel kan wat ik al 6 weken niet kan. :?

Oh, Sometimes! Ik ben de grafiek vergeten! Sorry! Mss dit weekend... :@
  donderdag 6 december 2012 @ 22:46:52 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120018344
En nu net was ik 2 ons zwaarder dan vanmorgen! En dat terwijl ik (fouter dan fout) voor het eerst in heeeeeeeeeel lang toegegeven heb aan mijn zin in stationsfrietjes. :o
Het was een kleine portie en ik heb maar 3/4e op, de rest zat me te veel mayo op en heb ik weggedaan, maar toch... Ik had ook mijn brood al op. :@

Blijkbaar ben ik ergens vandaag een enorme berg vocht kwijt geraakt. Moest wel vaak piesen idd. :D
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:39:47 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120025868
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:46 schreef Brighteyes het volgende:
En nu net was ik 2 ons zwaarder dan vanmorgen! En dat terwijl ik (fouter dan fout) voor het eerst in heeeeeeeeeel lang toegegeven heb aan mijn zin in stationsfrietjes. :o
Het was een kleine portie en ik heb maar 3/4e op, de rest zat me te veel mayo op en heb ik weggedaan, maar toch... Ik had ook mijn brood al op. :@

Blijkbaar ben ik ergens vandaag een enorme berg vocht kwijt geraakt. Moest wel vaak piesen idd. :D
En je snapt dat die frietjes van vandaag niet meteen boempats omgezet zijn in vet? Vaak zie je het effect pas een dag of 1,5 tot 2 later.

Hier is 0.7 van die rare 1,4 er alweer af. Het was inderdaad gewoon vocht... :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:29:03 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120033036
Snap ik, maar ze waren wel zout. ;)
pi_120033116
vocht zuigt
ik ga gewoon nooit meer drinken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:39:51 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120033380
:D
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:58:17 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120041363
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:31 schreef rhubarbje het volgende:
vocht zuigt
ik ga gewoon nooit meer drinken
Dat heb ik vaker gehoord ;)

Ik had mezelf beloofd voor het donker thuis te zijn, maar vanwege een belachelijke baas en idiote politieke figuren wordt 'm dat niet... Ik wil weekend. Vanavond denk ik maar gewoon opgewarmde zelfgemaakte erwtensoep met een stokbroodje, soms moet je het jezelf niet te moeilijk maken :) Kerstliedjes aan, vriendje op de bank, filmpje aan. Lekker even niksen na de meest bizarre werkweek ooit. Nog twee weken tot m'n vakantie!

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:00:39 #159
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_120046468
Wij eten boerenkool met (magere) worst. Heb echt zin in stevige kost met dit weer.
  zondag 9 december 2012 @ 12:25:13 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120102711
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:55 schreef Sometimes het volgende:
Gewicht kwijtraken is makkelijker dan - daarna - stabiel blijven las ik vaak voor ik met mijn eerste poging begon. Toen begreep ik dat niet zo, maar ondertussen wel :')
In 2008 in redelijk korte tijd veel gewicht (ruim 40 kilo) kwijtgeraakt, maar het kwam er daarna ook weer vrij vlot bij.

Eind vorig jaar met een 10 kg lager startpunt een nieuwe poging gedaan. Ging weer vrij snel, maar ook nu is het erg lastig om op gewicht te blijven. Ik moet echt een knop omzetten.

Plaatje van mijn struggle:

[ afbeelding ]
Hier is de mijne, vanaf 15 sept 2009 (107.9) tot nu (90.55) :

Ik had alle dagen waarop ik niet gewogen heb gedelete, maar nu zag ik dat dat niet handig was, want ik vond het juist 'leuk' om ook de lege gaten in de grafiek te zien. Heb er nu twee weer toegevoegd, maar mijn kinderen willen aandacht, dus ik kan hem niet helemaal goed maken. ;)

Anyway, best beschamend om te zien hoe makkelijk de lijn ook weer omhoog loopt... :@ -O-

Op 12-12-2008, de dag van mijn positieve zwangerschapstest van nr 2, woog ik 108 kilo.
En op 18-02-2008 (6 weken na de bevalling van nr1) woog ik nog 122 kilo, dus in 2008 ben ik 14 kilo afgevallen, ik heb dat toen niet bijgehouden verder. Ook geen idee meer hoe ik het gedaan heb. :D

Het zwaarst wat ik van dit jaar tegen kwam is een piek van 105.2 en vanmorgen was het 90.55. Toch nog best een nette eindbalans. :Y :s)

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 09-12-2012 12:30:17 ]
  zondag 9 december 2012 @ 15:28:04 #161
374339 mirjammajrim
pi_120108909
Ziet er goed uit, die grafiek! Zoiets wil ik eigenlijk ook.

Verder vind ik het verdacht stil hier. Wat voeren jullie uit?
Hier gaat het wel oke. Heb een week gehad met veel verleidingen, en ook nog eens ongesteld.
Dan kan ik altijd blijven eten. Wat ik ook eet, ik blijf honger hebben.

Maar het gaat dus wel oke. Het was zeker niet perfect, maar ik ben mezelf ook niet echt te buiten gegaan. Ik zit nu op de 88,1.
pi_120109206
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:28 schreef mirjammajrim het volgende:
Ziet er goed uit, die grafiek! Zoiets wil ik eigenlijk ook.

Verder vind ik het verdacht stil hier. Wat voeren jullie uit?
Hier gaat het wel oke. Heb een week gehad met veel verleidingen, en ook nog eens ongesteld.
Dan kan ik altijd blijven eten. Wat ik ook eet, ik blijf honger hebben.

Maar het gaat dus wel oke. Het was zeker niet perfect, maar ik ben mezelf ook niet echt te buiten gegaan. Ik zit nu op de 88,1.
te veel sociaal leven... inclusief 2x uit eten, 2x kroeg hangen en cocktails met room :@

maar goed, dat soort dingen moeten ook gebeuren... we zullen maandag de schade wel zien
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120109235
en trouwens, als je honger blijft hebben eet je dan wel genoeg?
met een goed schema ben je elke 3 uur aan het eten en niet zo'n beetje ook niet
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 9 december 2012 @ 15:57:48 #164
374339 mirjammajrim
pi_120109994
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:37 schreef rhubarbje het volgende:
en trouwens, als je honger blijft hebben eet je dan wel genoeg?
met een goed schema ben je elke 3 uur aan het eten en niet zo'n beetje ook niet
Ja ik eet prima, normaal heb ik er ook geen last van en heb ik er juist moeite mee om aan mijn kcal te komen. Ik zit nu rond de 1800, en heb dan 6 eetmomenten op een dag.
Maar zodra die hormonen op de hoek komen kijken is alles anders. Dan eet ik 3 crackers met banaan en pindakaas als tussendoortje, en dan blijft mijn lichaam schreeuwen om chocola.

Misschien zit het wel tussen mijn oren, maar irritant is het wel.
pi_120110077
Tuurlijk zit dat tussen je oren, maar probeer je eigen hersenen (jezelf) maar te weerstaan. Succes -O-

Ik vind honger hebben (trek hebben :P ) zo'n ingewikkeld iets. Soms heb ik de hele dag nergens zin in en eet ik 1 appeltje en het is genoeg voor een lange tijd en soms eet ik echt veel en de hele tijd en dan blijf ik een enorme drang naar eten houden 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 9 december 2012 @ 16:50:00 #166
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_120112260
Weight watchers gaat daar vanaf januari veel aandacht aan besteden, dat fenomeen noemen ze kennelijk 'hedonic hunger'.
dus als je gewoon genoeg gegeten hebt maar je bedenkt ineens dat je chocola wil of die bak roomijs, of je ziet het, gaat je lichaam er toch om schreeuwen, ondanks het feit dat je wel gewoon echt vol zit. Schijnt 1 of ander stom mechanisme te zijn. Ben benieuwd waar ze mee komen om dat enigszins te kunnen tackelen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 9 december 2012 @ 17:08:16 #167
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120113004
Het best wat helpt is gewoon een standaard lijst te hebben voor 24 uur, dus echt minimaal dat eten hoe lang je ook hebt geslapen of hoelang je dag ook duurt.
Soms is het proppen, soms ook niet :D
Nou ja, jullie kennen de standaardlijstjes wel, 4 x volkorenbrood, 2 x fruit, 500 gr groente enzovoorts
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_120113244
O+ Grafiekjes O+

Dit ben ik. Nooit last van plateaus :N

Zwarte lijn is een trendlijn, gemiddelde van een aantal metingen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 9 december 2012 @ 18:11:30 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120115395
Mooi! :Y
pi_120132895
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hier is de mijne, vanaf 15 sept 2009 (107.9) tot nu (90.55) :

[ afbeelding ]

Ik had alle dagen waarop ik niet gewogen heb gedelete, maar nu zag ik dat dat niet handig was, want ik vond het juist 'leuk' om ook de lege gaten in de grafiek te zien. Heb er nu twee weer toegevoegd, maar mijn kinderen willen aandacht, dus ik kan hem niet helemaal goed maken. ;)

Anyway, best beschamend om te zien hoe makkelijk de lijn ook weer omhoog loopt... :@ -O-

Op 12-12-2008, de dag van mijn positieve zwangerschapstest van nr 2, woog ik 108 kilo.
En op 18-02-2008 (6 weken na de bevalling van nr1) woog ik nog 122 kilo, dus in 2008 ben ik 14 kilo afgevallen, ik heb dat toen niet bijgehouden verder. Ook geen idee meer hoe ik het gedaan heb. :D

Het zwaarst wat ik van dit jaar tegen kwam is een piek van 105.2 en vanmorgen was het 90.55. Toch nog best een nette eindbalans. :Y :s)
Mooie en vooral herkenbare grafiek. Ongeveer hetzelfde verloop als bij mij. Helaas heb ik de data van 3/4 jaar geleden - mijn eerste poging - niet bewaard.

Het blijft lastig.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 10 december 2012 @ 09:48:21 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120140803
Hier is de rare 1.4 die er opeens aanzat en waarvan ik keihard hoopte dat het gewoon iets raars was, er alweer af *O* Ik wist het ergens wel, maar m'n lijf werkt soms heel raar en dan ben ik gewoon even heel bang dat de lijn weer omhoog gaat schieten...

Verder nog twee bizarre werkweken te gaan voor ik eventjes twee weken niks ga doen. Lekker naar Parijs, kerst vieren, veel wandelen en quality-timen met vriendjelief en goed voor mezelf zorgen. Ik heb er zo'n zin in en ook echt enorm behoefte aan.

Voor vandaag iig:

O: Bakje yoghurt met een lepel kersen op siroop, zonder de siroop. 2 volkoren met runderrookvlees.
T: Granenbiscuitje speculaas, zo'n pakje van twee. Heel veel thee.
L: 4 volkoren. 2 corned beed, 2 30+kaas. Nog meer thee.
S: Half uurtje lunchwandelen.
T: Appel en een nijntjepeuterbiscuitje. Nog meer thee.
D: Volkorenpasta, basilicumcreme (pesto zonder kaas enzo, het is echt alleen basilicum en wat olie), championnetjes, een scheutje lv slagroom en wat olijfjes.
T: Een klein stukje lv chocolade. Dit weekend gekregen en het is zoooo lekker, maar ik moet er mee doen tot kerst. Beetje bij beetje dus...

Succes deze week! We kunnen het :Y
  maandag 10 december 2012 @ 11:42:29 #172
374339 mirjammajrim
pi_120143417
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:50 schreef Mirjam het volgende:
Weight watchers gaat daar vanaf januari veel aandacht aan besteden, dat fenomeen noemen ze kennelijk 'hedonic hunger'.
dus als je gewoon genoeg gegeten hebt maar je bedenkt ineens dat je chocola wil of die bak roomijs, of je ziet het, gaat je lichaam er toch om schreeuwen, ondanks het feit dat je wel gewoon echt vol zit. Schijnt 1 of ander stom mechanisme te zijn. Ben benieuwd waar ze mee komen om dat enigszins te kunnen tackelen.
Ahh superinteressant! Wil je het hier posten als je er meer over weet? Lijkt me heel nuttig!

Succes allemaal deze week!
  maandag 10 december 2012 @ 11:59:27 #173
319308 Tink89
To live is to dance
pi_120143961
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:42 schreef mirjammajrim het volgende:

[..]

Ahh superinteressant! Wil je het hier posten als je er meer over weet? Lijkt me heel nuttig!

Succes allemaal deze week!
In het engels weliswaar: http://www.theironyou.com/2012/06/what-is-hedonic-hunger.html
pi_120144680
quote:
Herkenbaar :')
My salvation lies in your love..
pi_120145213
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:20 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Herkenbaar :')
inderdaad

ik heb echt al heel lang zin in chocolade
maar mijn tactiek is dat ik vanavond gewoon lekker (een redelijke hoeveelheid) chocolade ga eten want anders bouwt het alleen maar op
en dan tot kerst ga ik gewoon weer heel braaf

voor mij werkt dat altijd wel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')