En je snapt dat die frietjes van vandaag niet meteen boempats omgezet zijn in vet? Vaak zie je het effect pas een dag of 1,5 tot 2 later.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:46 schreef Brighteyes het volgende:
En nu net was ik 2 ons zwaarder dan vanmorgen! En dat terwijl ik (fouter dan fout) voor het eerst in heeeeeeeeeel lang toegegeven heb aan mijn zin in stationsfrietjes.
Het was een kleine portie en ik heb maar 3/4e op, de rest zat me te veel mayo op en heb ik weggedaan, maar toch... Ik had ook mijn brood al op.![]()
Blijkbaar ben ik ergens vandaag een enorme berg vocht kwijt geraakt. Moest wel vaak piesen idd.
Dat heb ik vaker gehoordquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:31 schreef rhubarbje het volgende:
vocht zuigt
ik ga gewoon nooit meer drinken
Hier is de mijne, vanaf 15 sept 2009 (107.9) tot nu (90.55) :quote:Op donderdag 6 december 2012 10:55 schreef Sometimes het volgende:
Gewicht kwijtraken is makkelijker dan - daarna - stabiel blijven las ik vaak voor ik met mijn eerste poging begon. Toen begreep ik dat niet zo, maar ondertussen wel![]()
In 2008 in redelijk korte tijd veel gewicht (ruim 40 kilo) kwijtgeraakt, maar het kwam er daarna ook weer vrij vlot bij.
Eind vorig jaar met een 10 kg lager startpunt een nieuwe poging gedaan. Ging weer vrij snel, maar ook nu is het erg lastig om op gewicht te blijven. Ik moet echt een knop omzetten.
Plaatje van mijn struggle:
[ afbeelding ]
te veel sociaal leven... inclusief 2x uit eten, 2x kroeg hangen en cocktails met roomquote:Op zondag 9 december 2012 15:28 schreef mirjammajrim het volgende:
Ziet er goed uit, die grafiek! Zoiets wil ik eigenlijk ook.
Verder vind ik het verdacht stil hier. Wat voeren jullie uit?
Hier gaat het wel oke. Heb een week gehad met veel verleidingen, en ook nog eens ongesteld.
Dan kan ik altijd blijven eten. Wat ik ook eet, ik blijf honger hebben.
Maar het gaat dus wel oke. Het was zeker niet perfect, maar ik ben mezelf ook niet echt te buiten gegaan. Ik zit nu op de 88,1.
Ja ik eet prima, normaal heb ik er ook geen last van en heb ik er juist moeite mee om aan mijn kcal te komen. Ik zit nu rond de 1800, en heb dan 6 eetmomenten op een dag.quote:Op zondag 9 december 2012 15:37 schreef rhubarbje het volgende:
en trouwens, als je honger blijft hebben eet je dan wel genoeg?
met een goed schema ben je elke 3 uur aan het eten en niet zo'n beetje ook niet
Mooie en vooral herkenbare grafiek. Ongeveer hetzelfde verloop als bij mij. Helaas heb ik de data van 3/4 jaar geleden - mijn eerste poging - niet bewaard.quote:Op zondag 9 december 2012 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier is de mijne, vanaf 15 sept 2009 (107.9) tot nu (90.55) :
[ afbeelding ]
Ik had alle dagen waarop ik niet gewogen heb gedelete, maar nu zag ik dat dat niet handig was, want ik vond het juist 'leuk' om ook de lege gaten in de grafiek te zien. Heb er nu twee weer toegevoegd, maar mijn kinderen willen aandacht, dus ik kan hem niet helemaal goed maken.
Anyway, best beschamend om te zien hoe makkelijk de lijn ook weer omhoog loopt...![]()
Op 12-12-2008, de dag van mijn positieve zwangerschapstest van nr 2, woog ik 108 kilo.
En op 18-02-2008 (6 weken na de bevalling van nr1) woog ik nog 122 kilo, dus in 2008 ben ik 14 kilo afgevallen, ik heb dat toen niet bijgehouden verder. Ook geen idee meer hoe ik het gedaan heb.![]()
Het zwaarst wat ik van dit jaar tegen kwam is een piek van 105.2 en vanmorgen was het 90.55. Toch nog best een nette eindbalans.![]()
Ahh superinteressant! Wil je het hier posten als je er meer over weet? Lijkt me heel nuttig!quote:Op zondag 9 december 2012 16:50 schreef Mirjam het volgende:
Weight watchers gaat daar vanaf januari veel aandacht aan besteden, dat fenomeen noemen ze kennelijk 'hedonic hunger'.
dus als je gewoon genoeg gegeten hebt maar je bedenkt ineens dat je chocola wil of die bak roomijs, of je ziet het, gaat je lichaam er toch om schreeuwen, ondanks het feit dat je wel gewoon echt vol zit. Schijnt 1 of ander stom mechanisme te zijn. Ben benieuwd waar ze mee komen om dat enigszins te kunnen tackelen.
In het engels weliswaar: http://www.theironyou.com/2012/06/what-is-hedonic-hunger.htmlquote:Op maandag 10 december 2012 11:42 schreef mirjammajrim het volgende:
[..]
Ahh superinteressant! Wil je het hier posten als je er meer over weet? Lijkt me heel nuttig!
Succes allemaal deze week!
Herkenbaarquote:Op maandag 10 december 2012 11:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
In het engels weliswaar: http://www.theironyou.com/2012/06/what-is-hedonic-hunger.html
inderdaadquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |