^^quote:Op dinsdag 27 november 2012 23:47 schreef laziness het volgende:
Heel veel sterkte morgen Mo en Wolve
is je vriezer niet groot genoeg om een beetje te kunnen voorkoken/invriezen?quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
https://www.tankenprofite(...)untry=NL&language=nl
Vanavond waren we allebei laat, dus het werden frietjes als D![]()
quote:Op woensdag 28 november 2012 09:16 schreef V1z0R het volgende:
Of je neemt wat eiwitten na het sporten Perr
Nu ik het zo opschrijf valt het inderdaad mee. Ik heb in ieder geval redelijke keuzes gemaakt en niet de hele zak cashews leeg gegeten. Omdat ik blijkbaar nog echt trek had dus die dubbele boterham gepakt, en dat hielp wel. Die pannekoeken van vanmorgen waren fijn comfortfood want voel me niet echt lekker/vrolijk vandaag, alleen hielp dat helaas niet echt. Wel fijn om te weten dat dat gewoon ook in een normale dag past.quote:Op woensdag 28 november 2012 09:38 schreef MarMar het volgende:
Voor een uit de hand gelopen lijstje vind ik dat reuze meevallen Quin.
Bij de D flink wat groente en een goed stukje vlees of vis en dan later nog een gezonde T en dan kom je een heel eind denk ik,
Yay! Misschien van het weekend eens checkenquote:Op woensdag 28 november 2012 09:30 schreef Perruche het volgende:
[..]. Kan misschien een ei erin koken
Maria, hij is echt lekker! komt uit het boek van Yvette van Boven, maar als je op haar naam zoekt op Google met "quinoa cake" kom je ook bij het recept. Na een dagje staan is ie nog lekkerder
ja, dat zal het wel worden jaquote:Op woensdag 28 november 2012 09:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat heerlijk onhandig!![]()
Paar minuten eerder weggaan en een kaartje pinnen op het station?
quote:Op woensdag 28 november 2012 09:30 schreef Perruche het volgende:
[..]. Kan misschien Ik ga sowieso een ei of twee erin koken
Maria, hij is echt lekker! komt uit het boek van Yvette van Boven, maar als je op haar naam zoekt op Google met "quinoa cake" kom je ook bij het recept. Na een dagje staan is ie nog lekkerder
Oh dat kan gewoon nog wel? Handig om te wetenquote:Op woensdag 28 november 2012 09:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat heerlijk onhandig!![]()
Paar minuten eerder weggaan en een kaartje pinnen op het station?
quote:Op woensdag 28 november 2012 09:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, alleen moet je op het scherm ff op 'ik heb geen shitkaart' rammen. Dan krijg het standaard kaartjes bestelscherm.
Ik was ook al benieuwd wat quinoa cake was. Ik eet quinoa eigenlijk alleen als maaltijdsalade.. Maar dit is dus quinoa appel cake? Of heb ik een verkeerd recept gevonden?quote:Op woensdag 28 november 2012 09:30 schreef Perruche het volgende:
[..]. Kan misschien een ei erin koken
Je bedoeltquote:
Maar de prijzen zijn eindelijk weer onder de 1,70!quote:
Waar? Mijn BP express met 10 cent korting zit nog steeds op 1,71quote:Op woensdag 28 november 2012 09:59 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Maar de prijzen zijn eindelijk weer onder de 1,70!![]()
Gulden?quote:Op woensdag 28 november 2012 09:59 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Maar de prijzen zijn eindelijk weer onder de 1,70!![]()
Makro en op bepaalde tijdstippen de Tango, heb ik uit betrouwbare bron.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Waar? Mijn BP express met 10 cent korting zit nog steeds op 1,71
En schijt aan benzine, schijt aan de ov chipkaart en schijnt aan niet kunnen fietsen sinds de bevalling![]()
Zuid-oost Drenthe, Tankstation Fieten om precies te wezen.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Waar? Mijn BP express met 10 cent korting zit nog steeds op 1,71
quote:Op woensdag 28 november 2012 09:58 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik was ook al benieuwd wat quinoa cake was. Ik eet quinoa eigenlijk alleen als maaltijdsalade.. Maar dit is dus quinoa appel cake? Of heb ik een verkeerd recept gevonden?
Die zitten zodanig ver weg dat het omrijden niet waard is helaas.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Makro en op bepaalde tijdstippen de Tango, heb ik uit betrouwbare bron.
Blijkbaar een andere danquote:Op woensdag 28 november 2012 10:05 schreef Perruche het volgende:
[..]ik weet niet welk recept jij gevonden hebt!
*150pk boks*quote:Op woensdag 28 november 2012 10:10 schreef loveli het volgende:
Zo, ik ga ff met 150 pk wat euro's de pijp uit stoken.
En dat is on topic, want geen geld over voor eten.
Ik vind het een stom systeem. Meereizen kan niet idd, vergeten uit te checken, niet transparante tarieven.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
XM XD
Ik heb een shitkaartMaar bijv. meereizen met korting kan niet
Slaap jij nog ofzo, ik zeg toch nergens "nee dat is hem niet"quote:Op woensdag 28 november 2012 10:11 schreef the85mc het volgende:
[..]
Blijkbaar een andere dan
http://greatist.com/health/recipe-quinoa-apple-cake/
Dus dat is hem idd. Ik heb alleen de rozijnen voorgweekt in rum en verse ginger gebruikt ipv gedroogde.quote:Adapted slightly from Home Made Winter.
Ik vind het kut, waar mijn ma woont kan je niet op het station opwaarderen, alleen in een paar supermarkten die totaal aan de andere kant van de stad liggen.. daar is over nagedachtquote:Op woensdag 28 november 2012 09:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb nog nooit problemen gehad met de OV chipkaart. Durf zelfs te stellen dat ik het een handig systeem vind.
Alleen is het op sommige stations even zoeken naar de incheck/uitcheck zuilen.
Tnx!quote:Op woensdag 28 november 2012 10:18 schreef V1z0R het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr HPKW
Automatisch opwaarderen FTW!quote:Op woensdag 28 november 2012 10:19 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik vind het kut, waar mijn ma woont kan je niet op het station opwaarderen, alleen in een paar supermarkten die totaal aan de andere kant van de stad liggen.. daar is over nagedacht![]()
En wat XM zegt..
En nu ben ik weg!
Jamaar alles moet toch over naar chip ipv kaartjes! En papieren kaartjes gingen toch ook duurder worden ofzo. Nuja.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Meereizen kan toch nog steeds, moet je alleen even een los kaartje kopen. Was vroegah ook al zo.
Nee dat kan niet bij elke kaartjes automaat als je er gewoon wat los saldo op wilt zetten.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Tnx!![]()
Ga ik eens achteraan mailen.
[..]
Automatisch opwaarderen FTW!![]()
En volgens mij kun je bij ieder kaartjes automaat opwaarderen. En die staan toch nog gewoon overal?
Daar zit geen gele sport walkman bij...quote:Op woensdag 28 november 2012 10:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn ouders gaan ook nooit met het OV, maar hebben toch een OV chipkaart.![]()
Maar afijn, ik heb nog een old school daluren kaart die het gewoon doet. Als iemand meereist, dan koopt die persoon voor hetzelfde tarief in de automaat een kaartje met korting en uitchecken zit ook in mijn systeem.
Het enige vervelende vind ik wanneer ik van A naar C ga met een tussenstop in B. Dan moet je eigenlijk uitchecken, maar dan betaal je van A naar B en van B naar C apart.
V1z, wat vind je van deze: http://www.ebay.nl/itm/29(...)l2649#ht_1007wt_1271
Ik dacht door jequote:Op woensdag 28 november 2012 10:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
Slaap jij nog ofzo, ik zeg toch nergens "nee dat is hem niet"
Er staat letterlijk
[..]
Dus dat is hem idd. Ik heb alleen de rozijnen voorgweekt in rum en verse ginger gebruikt ipv gedroogde.
Ja, dat is dus preceis hetzelfde voor mij, toen ik in Rotterdam was moest ik met de bus, en ik wist niet hoe dat moest. Gelukkig kun je op de meeste treinstations nog steeds kaartjes kopen...quote:Op woensdag 28 november 2012 10:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
In de bus niet. Vroeger stempelde je dan gewoon voor 2 personen af. Maar dat kan niet meer. En als ik kijk naar mn ouders, die gaan NOOIT met het ov. Dus dat was gedoe toen ze onverhoopt een keer mee moesten in de tram in Den Haag.
Het gaat niet echt goed daar he, lately?quote:Op woensdag 28 november 2012 11:13 schreef loveli het volgende:
Centrale vergrendeling doet het niet, 1 keer auto niet goed afgesloten en ik kan m'n gereedschap niet vinden. Toeval?
zin om een potje te janken
Ah crap da's balenquote:Op woensdag 28 november 2012 11:13 schreef loveli het volgende:
Centrale vergrendeling doet het niet, 1 keer auto niet goed afgesloten en ik kan m'n gereedschap niet vinden. Toeval?
zin om een potje te janken
Ik snap niet helemaal waarom ik de ANWB moet bellen? Geven die kwaliteitsgereedschap weg?quote:Op woensdag 28 november 2012 11:19 schreef Nallie het volgende:
ANWB bellen? Misschien komt er wel een lekker dingtwee vliegen in 1 klap
Die kunnen vast je auto openmaken?! Ik heb geen auto dus ik zal wel weer iets raars zeggenquote:Op woensdag 28 november 2012 11:33 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal waarom ik de ANWB moet bellen? Geven die kwaliteitsgereedschap weg?
Heb geen probleem met een afgesloten auto, maar m'n gereedschap is gejat.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:36 schreef Nallie het volgende:
[..]
Die kunnen vast je auto openmaken?! Ik heb geen auto dus ik zal wel weer iets raars zeggen
Nope. Niemand er ooit over gehoord.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:31 schreef moonmoon het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de hormoonfactor van Ralph Moorman? Ik begreep dat je dan niet alleen met voeding bezig bent, maar ook met stressbeperking en training. Dan komen je hormonen weer in balans en kun je afvallen. Iemand ervaring?
Er staat ook niet dat ze een afgesloten auto heeft maar juist dat ze hem niet afgesloten had.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:42 schreef Nallie het volgende:
Oh dat t gejat was had ik er niet uit opgemaakt
Waar is je O? Ik vind het eigenlijk weinig, als ik het zo voor me zie, Uniekje! Zeker met dat hardlopen.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Loveli, wat stom!![]()
Lijst:
S: 11 km hardlopen
T: salade (kwart verse ananas, hele ijsbersla, augurken, 2 tomaten, 1 gekookt ei, blik tonijn, zilverui, ui, zout, peper, suiker, azijn, olie, wat geraspte wortel, gebakken champignons, halve komkommer, kappetjes) dus2 cappuccino
L: 3 boterhammen met lever en met kaas, beschuit kaas, beker melk,
T's: appel, peer, sinaasappel, blokje choco
D: witlfo ovenschotel met ei,room, ham, kaas. Aardappelpuree, tartaar
T: kwark en vla
Had hetzelfde hoor.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:47 schreef Nallie het volgende:
Oh nu zie ik m
Ik dacht dat de centrale vergrendeling kapot was omdat ze hem niet goed had afgesloten... pff ik ga wel weer even koffie halen ofzo.
Ah mooi, dus ik ben nie gekquote:
Hoi!quote:Op woensdag 28 november 2012 11:31 schreef moonmoon het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de hormoonfactor van Ralph Moorman? Ik begreep dat je dan niet alleen met voeding bezig bent, maar ook met stressbeperking en training. Dan komen je hormonen weer in balans en kun je afvallen. Iemand ervaring?
Of ik ben gewoon ook gekquote:
2400 kcalquote:Op woensdag 28 november 2012 12:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Waar is je O? Ik vind het eigenlijk weinig, als ik het zo voor me zie, Uniekje! Zeker met dat hardlopen.
Ja misschien beter van niet, morgen weer!quote:Op woensdag 28 november 2012 13:10 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ah mooi, dus ik ben nie gek
Lekker lijstje Perr, alleen je cake is verdwenen
Kaasquote:
25 grquote:Op woensdag 28 november 2012 14:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
137 kcal voor een chocolaatje?Wat voor chocolaatje is dat en hoe vermijd ik het? xD
Dat is normaal ook maar bij de AH liggen overal zeebanket, dus voor ik had afgerekend had ik er al 3 stuks opquote:Op woensdag 28 november 2012 14:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ah okee, ik dacht 1 blokje of bonbon ofzo
Chocolaatje van 137? 1 bechuit van 78? Of heb je de hoeveelheden er niet bij gezet? En hoeveel witlof moet je wel niet eten dat je daar ook 136 aan kwijt bent en een appel van 150?quote:Op woensdag 28 november 2012 14:28 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Kaas
Volkorenbeschuit 78 kcal
Volkorenbrood 246 kcal
48+ kaas 74 kcal
Halfvolle melk 115 kcal
Cup-a-Soup, diverse smaken 65 kcal
Tonijn in olie (blik) 134 kcal
Komkommer 26 kcal
Tomaat 28 kcal
Champignons, gekookt zonder zout 55 kcal
Ananas vers 171 kcal
Ui, rauw 22 kcal
Witlof, gekookt zonder zout 136 kcal
Ham 135 kcal
Kaas, 48+ met minder zout 228 kcal
Kookroom 42 kcal
Ei, gekookt 68 kcal
Appel (met schil) 150 kcal
Drop, suikervrij 56 kcal
Sinaasappel 61 kcal
Peer 110 kcal
Wortelen, rauw 66 kcal
Magere kwark 96 kcal
Magere vla met zoetstof (Optimel) 78 kcal
Chocolaatje 137 kcal
Mandarijn 30 kcal
2 grote appels, 1 kg witlof inderdaad, 150 gr. hamquote:Op woensdag 28 november 2012 14:45 schreef V1z0R het volgende:
Een appel van 300gram of ongeveer 3 appels.
En een kilo witlof.
Erg is dat he. Ik kan dan zelfs van de andere kant van de supermarkt toch nog even terug gaan naar waar zoiets stond.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:33 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat is normaal ook maar bij de AH liggen overal zeebanket, dus voor ik had afgerekend had ik er al 3 stuks op
Ohwquote:Op woensdag 28 november 2012 15:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, ze staan op schaaltjes, als klant mag je die pakken. Doen heel veel supermarkten.
Oh ja inderdaad! Toen ik bij de AH werkte, altijd van die moeders die dan verfrommelde papiertjes van koekjes of whatever op de band legde, omdat de kinderen echt zooooo'n trek haddenquote:Op woensdag 28 november 2012 14:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het heel raar om al verpakkingen open te maken voordat je hebt afgerekend.
Geld en winkelwagentjes zijn nog veel viezerderquote:Op woensdag 28 november 2012 15:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh zo! Oh, ja daar pak ik nooit van. Weet nooit welke vieze vingers daar al aan gezeten hebben
.
/smetvrees
Nou ja, ik zie het probleem ook niet zo van een halve fles fanta op de band zetten. Als ik echt zou willen zou ik wel kunnen wachten, I guess.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je die 5 minuten voor het afrekenen ook niet meer redt. Maar goed, ieder voor zich enzo.
I know. Daarom was ik ook altijd direct mn handen als ik thuiskom uit het werk/boodschappen doen/waar vandaan dan ook. Kom binnen, hang mn jas op, trek mn schoenen uit en ga mn handen wassen. Echt zo'n vast ritueel.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:11 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Geld en winkelwagentjes zijn nog veel viezerder
Hele grote zonnebril op dan! Vervelend hoor...quote:Op woensdag 28 november 2012 15:30 schreef MaJo het volgende:
laatste dagen een beetje aan het aanklooien met eten en al twee weken niet gesport
en wegens eczeem rondom mijn oog hoofdpijn (ja dat kan blijkbaar) dus ik moet makeuploos en met vaseline op mijn gezicht door het leven dus genoeg reden om me te verschuilen in bed en weer te slapen
Eczeem suckt, en koppijn wanneer iets bij je oog loopt te klieren kan idd goed. Heb je er niet wat anders voor dan vaseline? Ik gooi er altijd cortisolzalf op als het erg opvlamt.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:30 schreef MaJo het volgende:
laatste dagen een beetje aan het aanklooien met eten en al twee weken niet gesport
en wegens eczeem rondom mijn oog hoofdpijn (ja dat kan blijkbaar) dus ik moet makeuploos en met vaseline op mijn gezicht door het leven dus genoeg reden om me te verschuilen in bed en weer te slapen
Lol!quote:Op woensdag 28 november 2012 16:01 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben al 20 kg kwijt!
Owww daar zie je niks van??
Nee ik ben ze toch ook kwijt?
Oh die had van mij ook een dergelijke blik gehadquote:Op woensdag 28 november 2012 16:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Lol!![]()
+
Had ik al verteld van die vriend die op kraamvisite kwam en me grappig bedoeld vroeg: "ik dacht dat je al bevallen was?".
Ha. Ha.
Gelukkig kan ik ertegen, maar ik ken genoeg vrienden van ons hem dood hadden doen neervallen door hun blik
quote:Dat is de dood.
Ik sta aan de rand van het strand.
In de ochtendbries glijdt een zeilboot
naar de oceaan.
Hij is schoonheid,
hij is leven.
Ik kijk hem na
tot hij aan de horizon verdwijnt.
Naast mij zegt iemand:
"Hij is weg."
Waarheen,
uit mijn gezichtveld verdwenen,
dat is alles.
Hij draagt zijn mast even hoog
en zijn romp heeft nog altijd de kracht
om zijn menselijke lading te dragen.
Zijn verdwijning uit mijn gezichtsveld
is iets in mij, niet in hem.
En net op het ogenblik
dat iemand naast mij zegt;
"Hij is weg."
zijn er anderen die hem
aan de horizon zien verschijnen
en naar hem toe glijden,
en die vol vreugde roepen;
"Daar is hij!"
Dat is de dood.
quote:Op woensdag 28 november 2012 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
Het was mooi
En druk!En mooi
![]()
[..]
Gaat het weer een beetje?? En hoest met huisvirus?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Over een half uurtje thuis van m'n werk. Beetje jammer alleen dat woensdag m'n vrije dag is.
quote:Op woensdag 28 november 2012 17:22 schreef Perruche het volgende:
Neem je toch een andere vrije dag, DaD? Hoe is het eigenlijk met Baardmans, komt die nog steeds zo laat thuis van z'n werk?
Euh. Jullie weten wat voor werk ik doe?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
DaD: http://www.rijksoverheid.(...)k-veel-overwerk.html
Lerares toch? Vroegah toen ik op school zat hadden we vaak zat invallers. Als je dat van te voren aangeeft moet dat toch kunnen?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
[..]
Euh. Jullie weten wat voor werk ik doe?
Baardmans is nog steeds laat, ja.
Ja. En daar geldt het arbeidsrecht niet ofzo?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
[..]
Euh. Jullie weten wat voor werk ik doe?
Baardmans is nog steeds laat, ja.
Nee, dat kan niet. Je kan in het onderwijs niet zomaar zeggen dat je eens lekker een keertje een dag vrij wilt. Daarbij heb je ook alleen maar jezelf daarmee: er is echt niemand die mijn klassen over gaat nemen, dus daarna moet ik alleen maar harder werken om alles weer in te halen.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:50 schreef Perruche het volgende:
[..]
Lerares toch? Vroegah toen ik op school zat hadden we vaak zat invallers. Als je dat van te voren aangeeft moet dat toch kunnen?
En hopelijk vind je het minder vervelend nu dat baardmans laat thuis is, tijdje geleden vond je dat nogal lastig herinner ik me!
Nope dat moet iemand anders zijn geweest, ik denk dat hardlopen te intensief is voor mijn lichaamquote:Op woensdag 28 november 2012 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hele grote zonnebril op dan! Vervelend hoor...
Was jij niet aan het hardlopen ook? Meen dat ik jou eerst ook in het hardlooptopic zag.
Ik moest van de dokter een week met vaseline smeren en als het na een week niet over was dan moest ik bellen voor hormoonzalf. Wat is cortisol? Kan dat misschien wel proberenquote:Op woensdag 28 november 2012 15:42 schreef MarMar het volgende:
[..]
Eczeem suckt, en koppijn wanneer iets bij je oog loopt te klieren kan idd goed. Heb je er niet wat anders voor dan vaseline? Ik gooi er altijd cortisolzalf op als het erg opvlamt.
Overigens kan ik prima tegen make up (mijn dure merk that is) maar beslist niet tegen make up remover, dat doe ik gewoon met water, duurt iets langer, maar werkt prima. misschien een tip waar je wat aan hebt?
Cortisol is hormoonzalf idd. Make up niet verwijderen is ook niet echt handig als je gevoelig bent voor eczeem en die goedkope make up, dan heb ik binnen 1 uur rode vlekken en bultjes en meerquote:Op woensdag 28 november 2012 18:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moest van de dokter een week met vaseline smeren en als het na een week niet over was dan moest ik bellen voor hormoonzalf. Wat is cortisol? Kan dat misschien wel proberen
Ik heb zelf goedkope makeup van de Hema en de etos (want dierproefvrij) en ik denk dat ik dat ook wel op kan doen maar een paar daagjes zonder kan best, al ga ik dan niet openbare dingen doen behalve werk en boodschappenmakeup verwijderen doe ik zelden
al heb ik wel zat spul van de Lush staan, toch maar eens gebruiken dan. Tenminste als de eczeem weg is
Dit is de eerste keer dat ik eczeem op mijn gezicht heb, normaal gesproken kan ik dus goed tegen die make-up en het niet verwijderen (al is dat niet zo slim natuurlijkquote:Op woensdag 28 november 2012 18:30 schreef MarMar het volgende:
[..]
Cortisol is hormoonzalf idd. Make up niet verwijderen is ook niet echt handig als je gevoelig bent voor eczeem en die goedkope make up, dan heb ik binnen 1 uur rode vlekken en bultjes en meer
Ik haal voor duur clinique en dior, maar daar doe ik ook megalang mee. Wanneer ik een aanval heb, is het eigenlijk wel altijd duidelijk hoe het kwam. Brood is ook een boosdoener voor mij en alcohol eigenlijk ook, maar ik verdom het om nooit een wijntje te drinken, veel te lekker en dan smeer ik wel weer een paar dagen
De dokter was een beetje huiverig met het voorschrijven dus ik blijf even vaseline smeren en hopen dat het verdwijnt. De hoofdpijn is vooral vervelend, van de eczeem zelf heb ik niet zoveel last.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:43 schreef loveli het volgende:
Cortisolcreme remt het immuunsysteem waardoor de reactie (eczeem) ook minder wordt. Bij langer gebruik kan je huid er dun van worden en makkelijk beschadigen.
Ik haal m'n make-up er ook nooit goed af, daarom gebruik ik het nauwelijks;)
Ik gebruik het idd alleen ff als het erg opvlamt en dan ook niet tot het weer helemaal weg is.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:43 schreef loveli het volgende:
Cortisolcreme remt het immuunsysteem waardoor de reactie (eczeem) ook minder wordt. Bij langer gebruik kan je huid er dun van worden en makkelijk beschadigen.
Ik haal m'n make-up er ook nooit goed af, daarom gebruik ik het nauwelijks
Lush is niet bepaald hypo allergeen, dat iets natuurlijk is, betekent niet dat je niet allergisch kan reageren erop (ik kreeg er allergie bij).quote:Op woensdag 28 november 2012 18:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moest van de dokter een week met vaseline smeren en als het na een week niet over was dan moest ik bellen voor hormoonzalf. Wat is cortisol? Kan dat misschien wel proberen
Ik heb zelf goedkope makeup van de Hema en de etos (want dierproefvrij) en ik denk dat ik dat ook wel op kan doen maar een paar daagjes zonder kan best, al ga ik dan niet openbare dingen doen behalve werk en boodschappenmakeup verwijderen doe ik zelden
al heb ik wel zat spul van de Lush staan, toch maar eens gebruiken dan. Tenminste als de eczeem weg is
Idd lush kan ik helemaal niet hebben.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Lush is niet bepaald hypo allergeen, dat iets natuurlijk is, betekent niet dat je niet allergisch kan reageren erop (ik kreeg er allergie bij).
Poetsen doe ik ook alleen in de ochtendmaar ik gebruik geen plamuur, dat scheelt.
Ik weet genoeg over Lush, ik heb er twee jaar gewerktquote:Op woensdag 28 november 2012 18:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Lush is niet bepaald hypo allergeen, dat iets natuurlijk is, betekent niet dat je niet allergisch kan reageren erop (ik kreeg er allergie bij).
Poetsen doe ik ook alleen in de ochtendmaar ik gebruik geen plamuur, dat scheelt.
Waarschijnlijk ben je dan allergisch voor bepaalde natuurlijke ingrediënten? Door mijn werk bij Lush ben ik achter bepaalde allergieën gekomen zoals oranjebloesem en glittersquote:Op woensdag 28 november 2012 19:01 schreef MarMar het volgende:
[..]
Idd lush kan ik helemaal niet hebben.
Ik gebruik ook geen plamuur tho, maar doe toch make up er altijd af wassen. Gelukkig maak ik me lang niet elke dag op, dat scheelt dan weer.
Als je gevoelig bent, kan je ook heel goed van natuurlijke producten reacties krijgen. Camille hoort verzachtend te zijn bijvoorbeeld, maar daar doet mijn huid enorm op reageren.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet genoeg over Lush, ik heb er twee jaar gewerktIk beweer dus ook nergens dat het hypo allergeen is, maar omdat het natuurlijk is krijg je er niet snel irritaties van. Overigens heb ik wel ontdekt dat je geen Lush moet smeren op eczeemplekken, dat deed ik de vorige keer op mijn arm en het stond meteen in de fik
Voor best veelquote:Op woensdag 28 november 2012 19:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben je dan allergisch voor bepaalde natuurlijke ingrediënten? Door mijn werk bij Lush ben ik achter bepaalde allergieën gekomen zoals oranjebloesem en glitters
Dat inderdaad!quote:Op woensdag 28 november 2012 19:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
Voor best veelik weet inmiddels wat het triggert en welke merken ik kan hebben. Soms probeer ik wat nieuws, maar dat doe ik steeds minder vaak omdat dat meestal mis gaat.
In de zomer heb ik er overigens veel minder last van, zon doet wonderen, in combinatie met zeewater nog meer wonderen.
Klopt ja, dat heb ik later ook aan mijn reactie toegevoegdquote:Op woensdag 28 november 2012 19:06 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als je gevoelig bent, kan je ook heel goed van natuurlijke producten reacties krijgen. Camille hoort verzachtend te zijn bijvoorbeeld, maar daar doet mijn huid enorm op reageren.
'Schoon eten' helpt mensen ook vaak tegen eczeem heb ik onlangs gelezen.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet genoeg over Lush, ik heb er twee jaar gewerktIk beweer dus ook nergens dat het hypo allergeen is, maar omdat het natuurlijk is krijg je er niet snel irritaties van. Overigens heb ik wel ontdekt dat je geen Lush moet smeren op eczeemplekken, dat deed ik de vorige keer op mijn arm en het stond meteen in de fik
Edit: tenzij je gewoon allergisch bent voor natuurlijke ingredienten, dat kan natuurlijk ook
Mjah, zodra ik brood eet wat ik niet zelfgebakken heb, gaat het gigantisch mis, alcohol heeft ook zijn invloed, verder zou ik niet 1,2,3 dingen kunnen aanwijzen die kwa voedsel hun invloed hebben.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:09 schreef An24 het volgende:
[..]
'Schoon eten' helpt mensen ook vaak tegen eczeem heb ik onlangs gelezen.
Dat! Elke avond en ochtend met reinigingsmelk en water. En soms met sultanasoap van Lushquote:Op woensdag 28 november 2012 19:06 schreef Nallie het volgende:
Ik heb ook vaak eczeem/uitslag in mn gezicht en mn nek. Goed schoonmaken en vet houden helpt t beste preventief! Dus als t weg is af en toe nog nachtje slapen met vaseline kan geen kwaad!
En ik was elke avond braaf mn gezicht, zelfs als ik zat ben en t 5 uur is
Dat lijkt me heel vervelend, maar wel fijn dat je weet wat goed en slecht voor je is.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
Voor best veelik weet inmiddels wat het triggert en welke merken ik kan hebben. Soms probeer ik wat nieuws, maar dat doe ik steeds minder vaak omdat dat meestal mis gaat.
In de zomer heb ik er overigens veel minder last van, zon doet wonderen, in combinatie met zeewater nog meer wonderen.
Jouw broer gebruikt make-upquote:Op woensdag 28 november 2012 19:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klopt ja, dat heb ik later ook aan mijn reactie toegevoegdOok kan het per kwaal verschillen. Je hebt bij de Lush een bodylotion die Dream Cream heet en die bij veel mensen helpt bij ezceem maar bij mij stond het meteen in de fik en werd het nog rooier
Hetzelfde geldt voor psoriases, sommige mensen hebben baat bij producten van de Lush (zoals mijn broer) maar bij anderen werkt het juist helemaal niet.
Klopt ja! Ik heb herpes onder mijn voet en die floreert dus in de zomerquote:Op woensdag 28 november 2012 19:11 schreef loveli het volgende:
Zon is voor sommige dingen juist weer een trigger (koortslip), dat ding doet ook wat met je weerstand.
Kan ik me iets bij voorstellenquote:Op woensdag 28 november 2012 19:11 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mjah, zodra ik brood eet wat ik niet zelfgebakken heb, gaat het gigantisch mis, alcohol heeft ook zijn invloed, verder zou ik niet 1,2,3 dingen kunnen aanwijzen die kwa voedsel hun invloed hebben.
Wat brood en alcohol gemeen hebben is gist, ik gok dat het daar in zit.
Jij kent Lush niet?quote:
Jaquote:
Ach, vroeger zat ik er altijd onder, nu meestal hooguit drie dagen zichtbaar. Begin dit jaar een keer een hele erge aanval gehad, maar dat komt echt maar eens in de zoveel jaar voor gelukkig.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:13 schreef An24 het volgende:
[..]
Kan ik me iets bij voorstellengelukkig heb ik nooit last gehad van eczeem, dus kan er verder ook niets nuttigs over zeggen...
Te veel informatiequote:Op woensdag 28 november 2012 19:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
JaGekregen van mijn vriendje
![]()
Zijn vader had het op zijn bil, zijn moeder op haar knie, vriendlief kreeg het als baby onder zijn voet. En na 3 jaar heb ik het ook onder mijn voet gekregen. Ik vond het eerst wel soort van romantisch totdat ik ontdekte dat het ontzettend pijn doet
![]()
Ten minste houdbaar tot!quote:Op woensdag 28 november 2012 19:18 schreef MaJo het volgende:
Even iets anders: ik zie dat de (voorgesneden) sperziebonen 2 dagen over de datum zijn. Ze zien er nog goed uit en ruiken niet raar. Kan ik wel gewoon eten toch?
quote:
Koortslip heb ik ookquote:Op woensdag 28 november 2012 19:18 schreef MarMar het volgende:
No fun. Mijn moeder had/heeft altijd een koortslip, best een wondertje dat ik die niet ook gekregen heb gezien alle babyfoto's bij haar op schootSoms doet mijn weerstand wel goede dingen.
Me dunkt van wel.. aan groente kan je wel goed zien wanneer ze niet meer goed zijn. Zeker als je ze kookt, no problemo.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:18 schreef MaJo het volgende:
Even iets anders: ik zie dat de (voorgesneden) sperziebonen 2 dagen over de datum zijn. Ze zien er nog goed uit en ruiken niet raar. Kan ik wel gewoon eten toch?
Als het niet meer goed is, ruikt het zuur. Datum kijken is overrated, alleen voor vlees is 'ie strikt.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:18 schreef MaJo het volgende:
Dat is waarquote:
Okidoki dan ga ik kokenquote:Op woensdag 28 november 2012 19:19 schreef MarMar het volgende:
[..]
Me dunkt van wel.. aan groente kan je wel goed zien wanneer ze niet meer goed zijn. Zeker als je ze kookt, no problemo.
Vlees laat ik wel es checken door de katquote:Op woensdag 28 november 2012 19:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Als het niet meer goed is, ruikt het zuur. Datum kijken is overrated, alleen voor vlees is 'ie strikt.
Laatst nog gehakt gegeten die 1 dag over de datum is, ook aan geroken en rook nog prima. Dat was wel randje, met vlees doe ik het eigenlijk liever niet maar het zag er nog goed uit/rook prima. Ook zuivel eet ik wel 1/2 dagen over de datum en dingen uit blik kan soms maanden later nog welquote:Op woensdag 28 november 2012 19:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Als het niet meer goed is, ruikt het zuur. Datum kijken is overrated, alleen voor vlees is 'ie strikt.
Nope, maar duudeluk!quote:Op woensdag 28 november 2012 19:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jij kent Lush niet?![]()
Lush verkoopt cosmetische producten zoals shampoo, bruisballen, cremes en dergelijke. Pas sinds een paar maanden verkopen ze ook (een beetje) make-up. Maar Lush is dus absoluut geen make-up winkel
Kip glibbert meteen als het niet meer goed is en het meurt enorm. Daar heb ik dan weer geen kat voor nodigquote:Op woensdag 28 november 2012 19:23 schreef loveli het volgende:
Kip -> weggooien, rund kan vaak wel. Vooral een kwestie van gezond verstand, koude koelkast en een goede neus. Of kat.
Griesmeelpap, lekker!quote:Op woensdag 28 november 2012 20:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nasi met filetlapjes en net griesmeelpap
lekker inderdaad, ik heb het vandaag ook op.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nasi met filetlapjes en net griesmeelpap
Ongeveer een weekje, maar ik zorg dat ik altijd een extra pak in huis heb, binnen 2/3 dagen is een pak hier namelijk wel opquote:Op woensdag 28 november 2012 20:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Yoghurt gaat toch maar heel kort mee?
Hoe kun je rode bieten zelf maken?quote:Op woensdag 28 november 2012 20:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Pot:: asperges, augurken, zilverui, mosterd, sambal, rode kool, pastasaus, atjar, kappetjes, rolmopsen, mayo
Vriezer brood, zelfgemaakte verse groente , zelfgemaakte rode bieten, appelmoes, rabarber, spnazie, kip, gehakt, zalm, tilapia, rauw schoongemaakte kippenlever, tartaar, varkenshaas, bapoa, kiploempia, mueslibollen, zelgemaakte macaroni e.d., boerenkool
Mijn excuses dat er mensen met je proberen mee te denken en de verkeerde dingen zeggen.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Maar ik zal er niets meer over zeggen.
Ik heb je toch gewoon uitgelegd hoe het werkt?quote:Op woensdag 28 november 2012 21:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
Mijn excuses dat er mensen met je proberen mee te denken en de verkeerde dingen zeggen.
Dan heb je ze alsnog niet zelf gemaakt, natuurlijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:07 schreef Tinkepink het volgende:
Wij hebben zoveel op voorraad dat het teveel is om op te schrijven.
En rode bieten kun je zelf maken ja. Koken en wecken.
Ok, dan heb ik je toon zeker verkeerd geïnterpreteerd. Nogmaals mijn excuses.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb je toch gewoon uitgelegd hoe het werkt?.
Sjongequote:Op woensdag 28 november 2012 21:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dan heb je ze alsnog niet zelf gemaakt, natuurlijk.
Den Haag, Laakkwartier en Transvaal, Esso/Total/Tinq: 1,695 al een paar weken!quote:Op woensdag 28 november 2012 10:04 schreef V1z0R het volgende:
Nee, eypo's Li
[..]
Zuid-oost Drenthe, Tankstation Fieten om precies te wezen.
http://www.fieten.info/brandstofprijzen.php?id=3
Vrije dagen opnemen in het onderwijsquote:Op woensdag 28 november 2012 17:22 schreef Perruche het volgende:
Neem je toch een andere vrije dag, DaD? Hoe is het eigenlijk met Baardmans, komt die nog steeds zo laat thuis van z'n werk?
Nouja, hoe je je ook wendt of keert, da's eigenlijk ook best raar toch. Als er iemand ziek is wordt er ook een invaller voor een groep gezet, dan zou dat ook moeten kunnen als je gewoon een dagje vrij wilt, om uit te rusten.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:31 schreef kwakz0r het volgende:
Vrije dagen opnemen in het onderwijs
Sorry lieve leraresjes, ik zal er niets meer over zeggen!quote:Op woensdag 28 november 2012 21:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Den Haag, Laakkwartier en Transvaal, Esso/Total/Tinq: 1,695 al een paar weken!
[..]
Vrije dagen opnemen in het onderwijs
hm, je hebt geen recht op extra vrije uren. alle vakantierecht zit in de schoolvakanties verankerd. op zich is dat net als met een gewone baan, alleen heb je in t onderwijs niet te kiezen wanneer je ze opneemt. het zijn er zelfs zo "veel" dat je ervoor moet compenseren met overwerk in de werkweken.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nouja, hoe je je ook wendt of keert, da's eigenlijk ook best raar toch. Als er iemand ziek is wordt er ook een invaller voor een groep gezet, dan zou dat ook moeten kunnen als je gewoon een dagje vrij wilt, om uit te rusten.
Maar ik begrijp/weet idd dat het niet gebruikelijk is.
anders lees je even verder naar de uitleg waarom het moeilijk valt. en wat een kuttoon. "leraresjes". ik weet niet wat voor werk jij doet, maar ik noem mensen in de zorg ook geen "zustertje" of advocates "mevrouw de advocaat"...quote:Op woensdag 28 november 2012 21:42 schreef Perruche het volgende:
[..]
Sorry lieve leraresjes, ik zal er niets meer over zeggen!
Jeetje zeg, wat een reacties
quote:Op woensdag 28 november 2012 21:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
anders lees je even verder naar de uitleg waarom het moeilijk valt. en wat een kuttoon. "leraresjes"
Hm ja okee als je het zo zegtquote:Op woensdag 28 november 2012 21:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hm, je hebt geen recht op extra vrije uren. alle vakantierecht zit in de schoolvakanties verankerd. op zich is dat net als met een gewone baan, alleen heb je in t onderwijs niet te kiezen wanneer je ze opneemt. het zijn er zelfs zo "veel" dat je ervoor moet compenseren met overwerk in de werkweken.
Ik ga er vanuit dat ze huilt door wat er hier gezegd wordt i.c.m. de stapel werk voor haar neus.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:48 schreef Nallie het volgende:
Vervelend voor je kwak, maar als ik zou moeten huilen van mijn werk of er zoveel 'lasten' van zou hebben, dan was ik allang wat anders gaan doen....
ik ben een labiel persoon, maar ik denk ook niet dat ik dit tien jaar blijf doen. overigens is een huilbui hier of daar zeer "normaal" onder mijn collega's. we hebben allemaal last van de piekdrukte.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:51 schreef Nallie het volgende:
Ik heb Kwak regelmatig gehoord over stress en narigheid en huilen door haar werk, dus baseer t echt niet alleen hier op
Als al die uren voorbereiding en dat overwerk betaald werd, had je wellicht een punt.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:53 schreef MaJo het volgende:
Het onderwijs lijkt me ook echt zwaar maar daar staat tegenover dat je wel veel meer vakantie hebt dan bij een andere baan. En ik weet dat je ook veel aan voorbereiding moet doen en veel overwerken is ook niet relaxed maar als ik kijk naar hoe vaak mijn vriend vakantie heeft dan ben ik wel jaloers
Dat ben ik met je eensquote:Op woensdag 28 november 2012 21:54 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als al die uren voorbereiding en dat overwerk betaald werd, had je wellicht een punt.
Nou je gaat nog wel merken dat als je kids de deur uit zijn en je moet nog steeds voor het 40ste jaar op rij op de vooraf aangewezen data in het dure seizoen op vakantie dat het wel je neus uit komt.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eensAls ik kijk hoe weinig vriendlief betaald wordt voor het werk wat hij doet dan is dat inderdaad niet eerlijk. Ik ga nu ook alleen maar in op het punt van vrije dagen
Tuurlijk is het frustrerend als je elke dag moet overwerken maar daar staat dus wel veel vakantie en andere vrije dagen tegenover
True, maar als ik kijk naar het huidig onderwijs, vind ik dat onderwijzers veel te weinig respect en ondersteuning krijgen van bovenaf. Groter wordende klassen, er wordt maar geschoven van school naar school omdat men geen nieuwe mensen wil aannemen en een overkoepelend bestuur dat gewoon kan doen als ze willen.. mjah.. ik vind het schandalig hoe mijn broer behandeld wordt de afgelopen jaren.. men moet ook gewoon niet stom doen tegen familie van mijquote:Op woensdag 28 november 2012 21:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eensAls ik kijk hoe weinig vriendlief betaald wordt voor het werk wat hij doet dan is dat inderdaad niet eerlijk. Ik ga nu ook alleen maar in op het punt van vrije dagen
Tuurlijk is het frustrerend als je elke dag moet overwerken maar daar staat dus wel veel vakantie en andere vrije dagen tegenover
weet wel dat we op onze school vergeleken met sommige andere scholen wel echt debiel hard moeten werken. er wordt veel verwacht van docenten hier, en bijna iedereen doet het met liefde, maar soms stromen mensen over. als je een paar weken lang elk weekend werkt en ook avonden dan loopt t op een gegeven moment soms echt niet meer in de klas.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:54 schreef Nallie het volgende:
Blijkbaar verschilt het nogal, ik werk op drie middelbare scholen en herken dit soort verhalen helemaal niet bij mijn collega's... Dus het is niet bij iedereen zo denk ik dan.
D66 stemmenquote:Op woensdag 28 november 2012 22:04 schreef Perruche het volgende:
Ben het wel eens met de commentaren dat op onderwijs eigenlijk te veel druk komt op leraren en dat er minder op moet worden bezuinigd. Maar goed, daar kan ik ook niets aan doen enzo
Maar dat geldt natuurlijk voor veel beroepsgroepen. Ik heb ook periodes dat ik 3x per week tot 21:00 uur op kantoor ben, naar het buitenland moet, borrels heb (leuk maar wel "verplicht" en ook "werk) en mijn vrienden weinig zie. Dat heb je overal en niet alleen in het onderwijs. En daar kies je ook voor vind ik, anders kan je atijd nog iets administratiefs doen ofzo, lekker van 9 tot 5!quote:Op woensdag 28 november 2012 22:02 schreef laziness het volgende:
Het maakt echt wel verschil als je moe, ziekjes bent, het even boven je hoofd groeit en je kan dan gewoon even een dagje verlof opnemen om desnoods een flinke baaldag te hebben als dat je maar moet door buffelen tot daar eindelijk die vakantie weer eens aankomt.
Vaak vooraf gegaan aan volgepropte weken van vergaderingen, ouderavond, rapporten maken, kijkavonden, schoolfeesten, MR, OR, noem het maar op.
Het is niet voor niks dat de meeste leraren ziek zijn tijdens de vakantie vaak.
Met het verschil dus dat jij vrij op kan nemen wanneer je wilt. Dat was het hele puntquote:Op woensdag 28 november 2012 22:06 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maar dat geldt natuurlijk voor veel beroepsgroepen. Ik heb ook periodes dat ik 3x per week tot 21:00 uur op kantoor ben, naar het buitenland moet, borrels heb (leuk maar wel "verplicht" en ook "werk) en mijn vrienden weinig zie. Dat heb je overal en niet alleen in het onderwijs. En daar kies je ook voor vind ik, anders kan je atijd nog iets administratiefs doen ofzo, lekker van 9 tot 5!
Mee eens, bij de meeste banen kun je niet even een dagje verlof opnemen omdat je een baaldag heb. En 5 weken vakantie is zo op, vooral als je af en toe een losse dag opneemt. Ik wil hiermee de problemen van de onderwijzers niet bagatelliseren want het lijkt me echt zwaar maar ik denk dat dat met heel veel banen het geval is.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:06 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maar dat geldt natuurlijk voor veel beroepsgroepen. Ik heb ook periodes dat ik 3x per week tot 21:00 uur op kantoor ben, naar het buitenland moet, borrels heb (leuk maar wel "verplicht" en ook "werk) en mijn vrienden weinig zie. Dat heb je overal en niet alleen in het onderwijs. En daar kies je ook voor vind ik, anders kan je atijd nog iets administratiefs doen ofzo, lekker van 9 tot 5!
Ja en nee.. je kiest ervoor, maar er wordt ook misbruik van gemaakt.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:06 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik juist niet - ik zeg dat er in mijn werk ook periodes zijn dat ik geen vrij kan opnemen. Ik weet nu al wanneer dat ongeveer gaat zijn volgend jaar.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:08 schreef laziness het volgende:
[..]
Met het verschil dus dat jij vrij op kan nemen wanneer je wilt. Dat was het hele punt![]()
En je laatste zin is ook weer denigrerend. Alsof administratief geen overwerk kent en geen druk kent?
Ik denk dat het zelfs per school cq per bestuur enorm scheelt?quote:Op woensdag 28 november 2012 22:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tis toch echt heel anders op het hbo, merk ik. Werk op papier 40u, maar sta absoluut geen 40 lesuren voor de klas. Wordt ook tijd ingeroosterd voor examencommissiewerk, overleg met opleidingsteam, nakijkwerk, voorbereidingstijd voor colleges, mentoruren, professionalisering, etc. Tijdens lesweken zal ik vaak meer dan 40u draaien, tijdens tentamenperiodes vaak minder. Sowieso verschilt het ook nog eens heel erg per blok.
Ik vind het in ieder geval juist ontzettend flexibel werk! Wellicht is voor sommigen van jullie het hbo een idee? Dan heb je nog steeds de uitdaging van het lesgeven en het enthousiasmeren van studenten, veel eigen verantwoordelijkheid, en juist wel veel flexibiliteit
Mgoed, je moet de doelgroep ook maar net leuk vinden enzo.
Tja is ook, iedereen loopt bijna wel eens op zn tandvlees denk ik. Is vaak ook zaak om te leren je grenzen aan te geven en eens nee te zeggen, moet ik ook lerenquote:Op woensdag 28 november 2012 22:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je omkomt in het werk en het met een karig aantal verlofdagen moet doen buiten het onderwijs, is 'even een dag verlof opnemen' ook niet zomaar mogelijk hoor. Ik heb een compensatiedag wel eens pas maanden later kunnen opnemen door drukte en ook wel eens van juni tot december doorgewerkt zonder een break van langer dan weekend + 1 dag oid. Vaak is het puzzelen met je vakantiedagen om het jaar een beetje in stukjes te breken en toch niet in 1x door je verlof heen te zijn.
Ongetwijfeld hebben docenten het soms pittig, maar dat geldt ook voor andere banen. En niet-onderwijs is niet altijd gelijk aan vette salarisstrook.
Geen idee. Heb geen ervaringen met andere hbo's/onderwijsinstellingen.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:10 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik denk dat het zelfs per school cq per bestuur enorm scheelt?
Lijkt mij ook nog tof iddquote:Op woensdag 28 november 2012 22:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tis toch echt heel anders op het hbo, merk ik. Werk op papier 40u, maar sta absoluut geen 40 lesuren voor de klas. Wordt ook tijd ingeroosterd voor examencommissiewerk, overleg met opleidingsteam, nakijkwerk, voorbereidingstijd voor colleges, mentoruren, professionalisering, etc. Tijdens lesweken zal ik vaak meer dan 40u draaien, tijdens tentamenperiodes vaak minder. Sowieso verschilt het ook nog eens heel erg per blok.
Ik vind het in ieder geval juist ontzettend flexibel werk! Wellicht is voor sommigen van jullie het hbo een idee? Dan heb je nog steeds de uitdaging van het lesgeven en het enthousiasmeren van studenten, veel eigen verantwoordelijkheid, en juist wel veel flexibiliteit
Mgoed, je moet de doelgroep ook maar net leuk vinden enzo.
Ik denk ook dat het jou heel goed zou bevallen!quote:Op woensdag 28 november 2012 22:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Lijkt mij ook nog tof iddWie weet als ik later groot ben
Het werkt zo makkelijk echt niet in het onderwijs heb ik echt vanaf de eerste rang mogen zien helaas.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Tja is ook, iedereen loopt bijna wel eens op zn tandvlees denk ik. Is vaak ook zaak om te leren je grenzen aan te geven en eens nee te zeggen, moet ik ook leren
Precies dat.. dat had ik in de zorg ook, maar dan naar patienten...quote:Op woensdag 28 november 2012 22:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Het werkt zo makkelijk echt niet in het onderwijs heb ik echt vanaf de eerste rang mogen zien helaas.
Zeker omdat je dus een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel hebt naar je leerlingen toe en je dingen dan dus toch maar doet.
Maar ik denk dat het lastig blijft om het goed te snappen als je er niet midden in zit.
Het is toch jammer dat het vooroordeel die vakanties maken alles goed en zijn zo fijn er nog steeds is.
quote:Op woensdag 28 november 2012 22:14 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het jou heel goed zou bevallen!
Had je trouwens pm nog gehad?
Oh ik bedoelde in het algemeen, snap heus dat dat niet makkelijk is in bepaalde werkvelden.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Het werkt zo makkelijk echt niet in het onderwijs heb ik echt vanaf de eerste rang mogen zien helaas.
Zeker omdat je dus een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel hebt naar je leerlingen toe en je dingen dan dus toch maar doet.
Maar ik denk dat het lastig blijft om het goed te snappen als je er niet midden in zit.
Het is toch jammer dat het vooroordeel die vakanties maken alles goed en zijn zo fijn er nog steeds is.
Ik mag niet langer dan 3 weken aaneengesloten vakantie opnemen i.v.m. de bezetting/crisisdienst (tenzij ik een lange reis wil maken en dit een jaar van tevoren overleg).quote:Op woensdag 28 november 2012 22:08 schreef laziness het volgende:
[..]
Met het verschil dus dat jij vrij op kan nemen wanneer je wilt. Dat was het hele punt![]()
Toen ik niet in het onderwijs werkte had ik hetzelfde verantwoordelijksgevoel naar mijn eigen werk (en collega's) toe. Dus dat hoeft niet altijd op te gaan hoor. Voel me niet meer of minder verantwoordelijk dan vroeger. Heb me gewoon altijd héél verantwoordelijk gevoeld.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Ah, nee, geen probleem! Vroeg het me gewoon even af, heeft verder geen haast hoor!quote:Op woensdag 28 november 2012 22:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
En ja! En ik het is allemaal goe!Dus ik antwoord nog even
![]()
^^quote:Op woensdag 28 november 2012 22:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je omkomt in het werk en het met een karig aantal verlofdagen moet doen buiten het onderwijs, is 'even een dag verlof opnemen' ook niet zomaar mogelijk hoor. Ik heb een compensatiedag wel eens pas maanden later kunnen opnemen door drukte en ook wel eens van juni tot december doorgewerkt zonder een break van langer dan weekend + 1 dag oid. Vaak is het puzzelen met je vakantiedagen om het jaar een beetje in stukjes te breken en toch niet in 1x door je verlof heen te zijn.
Ongetwijfeld hebben docenten het soms pittig, maar dat geldt ook voor andere banen. En niet-onderwijs is niet altijd gelijk aan vette salarisstrook.
En dat inderdaad, bij drukte hier voel ik me ook schuldig om vrij te vragen, ook al mag het dus welquote:Op woensdag 28 november 2012 22:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Toen ik niet in het onderwijs werkte had ik hetzelfde verantwoordelijksgevoel naar mijn eigen werk (en collega's) toe. Dus dat hoeft niet altijd op te gaan hoor. Voel me niet meer of minder verantwoordelijk dan vroeger. Heb me gewoon altijd héél verantwoordelijk gevoeld.
[..]
Ah, nee, geen probleem! Vroeg het me gewoon even af, heeft verder geen haast hoor!
Leuk! Saartje ontmoeten!quote:
Ws. weekend voor kerst!quote:Op woensdag 28 november 2012 22:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Leuk! Saartje ontmoeten!Wanneer gaan jullie?
Komen meerdere Slankies al langs inmiddels (of dat staat op de planning, moet ik zeggen). Zo leuk ook! Wees welkomquote:Op woensdag 28 november 2012 22:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Leuk! Saartje ontmoeten!Wanneer gaan jullie?
Saar is awesome!quote:Op woensdag 28 november 2012 22:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ws. weekend voor kerst!![]()
ben best heel benieuwd naar real life Saar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |