Ik denk dat het zelfs per school cq per bestuur enorm scheelt?quote:Op woensdag 28 november 2012 22:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tis toch echt heel anders op het hbo, merk ik. Werk op papier 40u, maar sta absoluut geen 40 lesuren voor de klas. Wordt ook tijd ingeroosterd voor examencommissiewerk, overleg met opleidingsteam, nakijkwerk, voorbereidingstijd voor colleges, mentoruren, professionalisering, etc. Tijdens lesweken zal ik vaak meer dan 40u draaien, tijdens tentamenperiodes vaak minder. Sowieso verschilt het ook nog eens heel erg per blok.
Ik vind het in ieder geval juist ontzettend flexibel werk! Wellicht is voor sommigen van jullie het hbo een idee? Dan heb je nog steeds de uitdaging van het lesgeven en het enthousiasmeren van studenten, veel eigen verantwoordelijkheid, en juist wel veel flexibiliteit
Mgoed, je moet de doelgroep ook maar net leuk vinden enzo.
Tja is ook, iedereen loopt bijna wel eens op zn tandvlees denk ik. Is vaak ook zaak om te leren je grenzen aan te geven en eens nee te zeggen, moet ik ook lerenquote:Op woensdag 28 november 2012 22:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je omkomt in het werk en het met een karig aantal verlofdagen moet doen buiten het onderwijs, is 'even een dag verlof opnemen' ook niet zomaar mogelijk hoor. Ik heb een compensatiedag wel eens pas maanden later kunnen opnemen door drukte en ook wel eens van juni tot december doorgewerkt zonder een break van langer dan weekend + 1 dag oid. Vaak is het puzzelen met je vakantiedagen om het jaar een beetje in stukjes te breken en toch niet in 1x door je verlof heen te zijn.
Ongetwijfeld hebben docenten het soms pittig, maar dat geldt ook voor andere banen. En niet-onderwijs is niet altijd gelijk aan vette salarisstrook.
Geen idee. Heb geen ervaringen met andere hbo's/onderwijsinstellingen.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:10 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik denk dat het zelfs per school cq per bestuur enorm scheelt?
Lijkt mij ook nog tof iddquote:Op woensdag 28 november 2012 22:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tis toch echt heel anders op het hbo, merk ik. Werk op papier 40u, maar sta absoluut geen 40 lesuren voor de klas. Wordt ook tijd ingeroosterd voor examencommissiewerk, overleg met opleidingsteam, nakijkwerk, voorbereidingstijd voor colleges, mentoruren, professionalisering, etc. Tijdens lesweken zal ik vaak meer dan 40u draaien, tijdens tentamenperiodes vaak minder. Sowieso verschilt het ook nog eens heel erg per blok.
Ik vind het in ieder geval juist ontzettend flexibel werk! Wellicht is voor sommigen van jullie het hbo een idee? Dan heb je nog steeds de uitdaging van het lesgeven en het enthousiasmeren van studenten, veel eigen verantwoordelijkheid, en juist wel veel flexibiliteit
Mgoed, je moet de doelgroep ook maar net leuk vinden enzo.
Ik denk ook dat het jou heel goed zou bevallen!quote:Op woensdag 28 november 2012 22:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Lijkt mij ook nog tof iddWie weet als ik later groot ben
Het werkt zo makkelijk echt niet in het onderwijs heb ik echt vanaf de eerste rang mogen zien helaas.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Tja is ook, iedereen loopt bijna wel eens op zn tandvlees denk ik. Is vaak ook zaak om te leren je grenzen aan te geven en eens nee te zeggen, moet ik ook leren
Precies dat.. dat had ik in de zorg ook, maar dan naar patienten...quote:Op woensdag 28 november 2012 22:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Het werkt zo makkelijk echt niet in het onderwijs heb ik echt vanaf de eerste rang mogen zien helaas.
Zeker omdat je dus een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel hebt naar je leerlingen toe en je dingen dan dus toch maar doet.
Maar ik denk dat het lastig blijft om het goed te snappen als je er niet midden in zit.
Het is toch jammer dat het vooroordeel die vakanties maken alles goed en zijn zo fijn er nog steeds is.
quote:Op woensdag 28 november 2012 22:14 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het jou heel goed zou bevallen!
Had je trouwens pm nog gehad?
Oh ik bedoelde in het algemeen, snap heus dat dat niet makkelijk is in bepaalde werkvelden.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Het werkt zo makkelijk echt niet in het onderwijs heb ik echt vanaf de eerste rang mogen zien helaas.
Zeker omdat je dus een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel hebt naar je leerlingen toe en je dingen dan dus toch maar doet.
Maar ik denk dat het lastig blijft om het goed te snappen als je er niet midden in zit.
Het is toch jammer dat het vooroordeel die vakanties maken alles goed en zijn zo fijn er nog steeds is.
Ik mag niet langer dan 3 weken aaneengesloten vakantie opnemen i.v.m. de bezetting/crisisdienst (tenzij ik een lange reis wil maken en dit een jaar van tevoren overleg).quote:Op woensdag 28 november 2012 22:08 schreef laziness het volgende:
[..]
Met het verschil dus dat jij vrij op kan nemen wanneer je wilt. Dat was het hele punt![]()
Toen ik niet in het onderwijs werkte had ik hetzelfde verantwoordelijksgevoel naar mijn eigen werk (en collega's) toe. Dus dat hoeft niet altijd op te gaan hoor. Voel me niet meer of minder verantwoordelijk dan vroeger. Heb me gewoon altijd héél verantwoordelijk gevoeld.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Ah, nee, geen probleem! Vroeg het me gewoon even af, heeft verder geen haast hoor!quote:Op woensdag 28 november 2012 22:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
En ja! En ik het is allemaal goe!Dus ik antwoord nog even
![]()
^^quote:Op woensdag 28 november 2012 22:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je omkomt in het werk en het met een karig aantal verlofdagen moet doen buiten het onderwijs, is 'even een dag verlof opnemen' ook niet zomaar mogelijk hoor. Ik heb een compensatiedag wel eens pas maanden later kunnen opnemen door drukte en ook wel eens van juni tot december doorgewerkt zonder een break van langer dan weekend + 1 dag oid. Vaak is het puzzelen met je vakantiedagen om het jaar een beetje in stukjes te breken en toch niet in 1x door je verlof heen te zijn.
Ongetwijfeld hebben docenten het soms pittig, maar dat geldt ook voor andere banen. En niet-onderwijs is niet altijd gelijk aan vette salarisstrook.
En dat inderdaad, bij drukte hier voel ik me ook schuldig om vrij te vragen, ook al mag het dus welquote:Op woensdag 28 november 2012 22:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Toen ik niet in het onderwijs werkte had ik hetzelfde verantwoordelijksgevoel naar mijn eigen werk (en collega's) toe. Dus dat hoeft niet altijd op te gaan hoor. Voel me niet meer of minder verantwoordelijk dan vroeger. Heb me gewoon altijd héél verantwoordelijk gevoeld.
[..]
Ah, nee, geen probleem! Vroeg het me gewoon even af, heeft verder geen haast hoor!
Leuk! Saartje ontmoeten!quote:
Ws. weekend voor kerst!quote:Op woensdag 28 november 2012 22:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Leuk! Saartje ontmoeten!Wanneer gaan jullie?
Komen meerdere Slankies al langs inmiddels (of dat staat op de planning, moet ik zeggen). Zo leuk ook! Wees welkomquote:Op woensdag 28 november 2012 22:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Leuk! Saartje ontmoeten!Wanneer gaan jullie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |