Ik ga er vanuit dat ze huilt door wat er hier gezegd wordt i.c.m. de stapel werk voor haar neus.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:48 schreef Nallie het volgende:
Vervelend voor je kwak, maar als ik zou moeten huilen van mijn werk of er zoveel 'lasten' van zou hebben, dan was ik allang wat anders gaan doen....
ik ben een labiel persoon, maar ik denk ook niet dat ik dit tien jaar blijf doen. overigens is een huilbui hier of daar zeer "normaal" onder mijn collega's. we hebben allemaal last van de piekdrukte.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:51 schreef Nallie het volgende:
Ik heb Kwak regelmatig gehoord over stress en narigheid en huilen door haar werk, dus baseer t echt niet alleen hier op
Als al die uren voorbereiding en dat overwerk betaald werd, had je wellicht een punt.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:53 schreef MaJo het volgende:
Het onderwijs lijkt me ook echt zwaar maar daar staat tegenover dat je wel veel meer vakantie hebt dan bij een andere baan. En ik weet dat je ook veel aan voorbereiding moet doen en veel overwerken is ook niet relaxed maar als ik kijk naar hoe vaak mijn vriend vakantie heeft dan ben ik wel jaloers
Dat ben ik met je eensquote:Op woensdag 28 november 2012 21:54 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als al die uren voorbereiding en dat overwerk betaald werd, had je wellicht een punt.
Nou je gaat nog wel merken dat als je kids de deur uit zijn en je moet nog steeds voor het 40ste jaar op rij op de vooraf aangewezen data in het dure seizoen op vakantie dat het wel je neus uit komt.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eensAls ik kijk hoe weinig vriendlief betaald wordt voor het werk wat hij doet dan is dat inderdaad niet eerlijk. Ik ga nu ook alleen maar in op het punt van vrije dagen
Tuurlijk is het frustrerend als je elke dag moet overwerken maar daar staat dus wel veel vakantie en andere vrije dagen tegenover
True, maar als ik kijk naar het huidig onderwijs, vind ik dat onderwijzers veel te weinig respect en ondersteuning krijgen van bovenaf. Groter wordende klassen, er wordt maar geschoven van school naar school omdat men geen nieuwe mensen wil aannemen en een overkoepelend bestuur dat gewoon kan doen als ze willen.. mjah.. ik vind het schandalig hoe mijn broer behandeld wordt de afgelopen jaren.. men moet ook gewoon niet stom doen tegen familie van mijquote:Op woensdag 28 november 2012 21:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eensAls ik kijk hoe weinig vriendlief betaald wordt voor het werk wat hij doet dan is dat inderdaad niet eerlijk. Ik ga nu ook alleen maar in op het punt van vrije dagen
Tuurlijk is het frustrerend als je elke dag moet overwerken maar daar staat dus wel veel vakantie en andere vrije dagen tegenover
weet wel dat we op onze school vergeleken met sommige andere scholen wel echt debiel hard moeten werken. er wordt veel verwacht van docenten hier, en bijna iedereen doet het met liefde, maar soms stromen mensen over. als je een paar weken lang elk weekend werkt en ook avonden dan loopt t op een gegeven moment soms echt niet meer in de klas.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:54 schreef Nallie het volgende:
Blijkbaar verschilt het nogal, ik werk op drie middelbare scholen en herken dit soort verhalen helemaal niet bij mijn collega's... Dus het is niet bij iedereen zo denk ik dan.
D66 stemmenquote:Op woensdag 28 november 2012 22:04 schreef Perruche het volgende:
Ben het wel eens met de commentaren dat op onderwijs eigenlijk te veel druk komt op leraren en dat er minder op moet worden bezuinigd. Maar goed, daar kan ik ook niets aan doen enzo
Maar dat geldt natuurlijk voor veel beroepsgroepen. Ik heb ook periodes dat ik 3x per week tot 21:00 uur op kantoor ben, naar het buitenland moet, borrels heb (leuk maar wel "verplicht" en ook "werk) en mijn vrienden weinig zie. Dat heb je overal en niet alleen in het onderwijs. En daar kies je ook voor vind ik, anders kan je atijd nog iets administratiefs doen ofzo, lekker van 9 tot 5!quote:Op woensdag 28 november 2012 22:02 schreef laziness het volgende:
Het maakt echt wel verschil als je moe, ziekjes bent, het even boven je hoofd groeit en je kan dan gewoon even een dagje verlof opnemen om desnoods een flinke baaldag te hebben als dat je maar moet door buffelen tot daar eindelijk die vakantie weer eens aankomt.
Vaak vooraf gegaan aan volgepropte weken van vergaderingen, ouderavond, rapporten maken, kijkavonden, schoolfeesten, MR, OR, noem het maar op.
Het is niet voor niks dat de meeste leraren ziek zijn tijdens de vakantie vaak.
Met het verschil dus dat jij vrij op kan nemen wanneer je wilt. Dat was het hele puntquote:Op woensdag 28 november 2012 22:06 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maar dat geldt natuurlijk voor veel beroepsgroepen. Ik heb ook periodes dat ik 3x per week tot 21:00 uur op kantoor ben, naar het buitenland moet, borrels heb (leuk maar wel "verplicht" en ook "werk) en mijn vrienden weinig zie. Dat heb je overal en niet alleen in het onderwijs. En daar kies je ook voor vind ik, anders kan je atijd nog iets administratiefs doen ofzo, lekker van 9 tot 5!
Mee eens, bij de meeste banen kun je niet even een dagje verlof opnemen omdat je een baaldag heb. En 5 weken vakantie is zo op, vooral als je af en toe een losse dag opneemt. Ik wil hiermee de problemen van de onderwijzers niet bagatelliseren want het lijkt me echt zwaar maar ik denk dat dat met heel veel banen het geval is.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:06 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maar dat geldt natuurlijk voor veel beroepsgroepen. Ik heb ook periodes dat ik 3x per week tot 21:00 uur op kantoor ben, naar het buitenland moet, borrels heb (leuk maar wel "verplicht" en ook "werk) en mijn vrienden weinig zie. Dat heb je overal en niet alleen in het onderwijs. En daar kies je ook voor vind ik, anders kan je atijd nog iets administratiefs doen ofzo, lekker van 9 tot 5!
Ja en nee.. je kiest ervoor, maar er wordt ook misbruik van gemaakt.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:06 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik juist niet - ik zeg dat er in mijn werk ook periodes zijn dat ik geen vrij kan opnemen. Ik weet nu al wanneer dat ongeveer gaat zijn volgend jaar.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:08 schreef laziness het volgende:
[..]
Met het verschil dus dat jij vrij op kan nemen wanneer je wilt. Dat was het hele punt![]()
En je laatste zin is ook weer denigrerend. Alsof administratief geen overwerk kent en geen druk kent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |