quote:Op woensdag 28 november 2012 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
Het was mooi
En druk!En mooi
![]()
[..]
Gaat het weer een beetje?? En hoest met huisvirus?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Over een half uurtje thuis van m'n werk. Beetje jammer alleen dat woensdag m'n vrije dag is.
quote:Op woensdag 28 november 2012 17:22 schreef Perruche het volgende:
Neem je toch een andere vrije dag, DaD? Hoe is het eigenlijk met Baardmans, komt die nog steeds zo laat thuis van z'n werk?
Euh. Jullie weten wat voor werk ik doe?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
DaD: http://www.rijksoverheid.(...)k-veel-overwerk.html
Lerares toch? Vroegah toen ik op school zat hadden we vaak zat invallers. Als je dat van te voren aangeeft moet dat toch kunnen?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
[..]
Euh. Jullie weten wat voor werk ik doe?
Baardmans is nog steeds laat, ja.
Ja. En daar geldt het arbeidsrecht niet ofzo?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
[..]
Euh. Jullie weten wat voor werk ik doe?
Baardmans is nog steeds laat, ja.
Nee, dat kan niet. Je kan in het onderwijs niet zomaar zeggen dat je eens lekker een keertje een dag vrij wilt. Daarbij heb je ook alleen maar jezelf daarmee: er is echt niemand die mijn klassen over gaat nemen, dus daarna moet ik alleen maar harder werken om alles weer in te halen.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:50 schreef Perruche het volgende:
[..]
Lerares toch? Vroegah toen ik op school zat hadden we vaak zat invallers. Als je dat van te voren aangeeft moet dat toch kunnen?
En hopelijk vind je het minder vervelend nu dat baardmans laat thuis is, tijdje geleden vond je dat nogal lastig herinner ik me!
Nope dat moet iemand anders zijn geweest, ik denk dat hardlopen te intensief is voor mijn lichaamquote:Op woensdag 28 november 2012 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hele grote zonnebril op dan! Vervelend hoor...
Was jij niet aan het hardlopen ook? Meen dat ik jou eerst ook in het hardlooptopic zag.
Ik moest van de dokter een week met vaseline smeren en als het na een week niet over was dan moest ik bellen voor hormoonzalf. Wat is cortisol? Kan dat misschien wel proberenquote:Op woensdag 28 november 2012 15:42 schreef MarMar het volgende:
[..]
Eczeem suckt, en koppijn wanneer iets bij je oog loopt te klieren kan idd goed. Heb je er niet wat anders voor dan vaseline? Ik gooi er altijd cortisolzalf op als het erg opvlamt.
Overigens kan ik prima tegen make up (mijn dure merk that is) maar beslist niet tegen make up remover, dat doe ik gewoon met water, duurt iets langer, maar werkt prima. misschien een tip waar je wat aan hebt?
Cortisol is hormoonzalf idd. Make up niet verwijderen is ook niet echt handig als je gevoelig bent voor eczeem en die goedkope make up, dan heb ik binnen 1 uur rode vlekken en bultjes en meerquote:Op woensdag 28 november 2012 18:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moest van de dokter een week met vaseline smeren en als het na een week niet over was dan moest ik bellen voor hormoonzalf. Wat is cortisol? Kan dat misschien wel proberen
Ik heb zelf goedkope makeup van de Hema en de etos (want dierproefvrij) en ik denk dat ik dat ook wel op kan doen maar een paar daagjes zonder kan best, al ga ik dan niet openbare dingen doen behalve werk en boodschappenmakeup verwijderen doe ik zelden
al heb ik wel zat spul van de Lush staan, toch maar eens gebruiken dan. Tenminste als de eczeem weg is
Dit is de eerste keer dat ik eczeem op mijn gezicht heb, normaal gesproken kan ik dus goed tegen die make-up en het niet verwijderen (al is dat niet zo slim natuurlijkquote:Op woensdag 28 november 2012 18:30 schreef MarMar het volgende:
[..]
Cortisol is hormoonzalf idd. Make up niet verwijderen is ook niet echt handig als je gevoelig bent voor eczeem en die goedkope make up, dan heb ik binnen 1 uur rode vlekken en bultjes en meer
Ik haal voor duur clinique en dior, maar daar doe ik ook megalang mee. Wanneer ik een aanval heb, is het eigenlijk wel altijd duidelijk hoe het kwam. Brood is ook een boosdoener voor mij en alcohol eigenlijk ook, maar ik verdom het om nooit een wijntje te drinken, veel te lekker en dan smeer ik wel weer een paar dagen
De dokter was een beetje huiverig met het voorschrijven dus ik blijf even vaseline smeren en hopen dat het verdwijnt. De hoofdpijn is vooral vervelend, van de eczeem zelf heb ik niet zoveel last.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:43 schreef loveli het volgende:
Cortisolcreme remt het immuunsysteem waardoor de reactie (eczeem) ook minder wordt. Bij langer gebruik kan je huid er dun van worden en makkelijk beschadigen.
Ik haal m'n make-up er ook nooit goed af, daarom gebruik ik het nauwelijks;)
Ik gebruik het idd alleen ff als het erg opvlamt en dan ook niet tot het weer helemaal weg is.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:43 schreef loveli het volgende:
Cortisolcreme remt het immuunsysteem waardoor de reactie (eczeem) ook minder wordt. Bij langer gebruik kan je huid er dun van worden en makkelijk beschadigen.
Ik haal m'n make-up er ook nooit goed af, daarom gebruik ik het nauwelijks
Lush is niet bepaald hypo allergeen, dat iets natuurlijk is, betekent niet dat je niet allergisch kan reageren erop (ik kreeg er allergie bij).quote:Op woensdag 28 november 2012 18:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moest van de dokter een week met vaseline smeren en als het na een week niet over was dan moest ik bellen voor hormoonzalf. Wat is cortisol? Kan dat misschien wel proberen
Ik heb zelf goedkope makeup van de Hema en de etos (want dierproefvrij) en ik denk dat ik dat ook wel op kan doen maar een paar daagjes zonder kan best, al ga ik dan niet openbare dingen doen behalve werk en boodschappenmakeup verwijderen doe ik zelden
al heb ik wel zat spul van de Lush staan, toch maar eens gebruiken dan. Tenminste als de eczeem weg is
Idd lush kan ik helemaal niet hebben.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Lush is niet bepaald hypo allergeen, dat iets natuurlijk is, betekent niet dat je niet allergisch kan reageren erop (ik kreeg er allergie bij).
Poetsen doe ik ook alleen in de ochtendmaar ik gebruik geen plamuur, dat scheelt.
Ik weet genoeg over Lush, ik heb er twee jaar gewerktquote:Op woensdag 28 november 2012 18:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Lush is niet bepaald hypo allergeen, dat iets natuurlijk is, betekent niet dat je niet allergisch kan reageren erop (ik kreeg er allergie bij).
Poetsen doe ik ook alleen in de ochtendmaar ik gebruik geen plamuur, dat scheelt.
Waarschijnlijk ben je dan allergisch voor bepaalde natuurlijke ingrediënten? Door mijn werk bij Lush ben ik achter bepaalde allergieën gekomen zoals oranjebloesem en glittersquote:Op woensdag 28 november 2012 19:01 schreef MarMar het volgende:
[..]
Idd lush kan ik helemaal niet hebben.
Ik gebruik ook geen plamuur tho, maar doe toch make up er altijd af wassen. Gelukkig maak ik me lang niet elke dag op, dat scheelt dan weer.
Als je gevoelig bent, kan je ook heel goed van natuurlijke producten reacties krijgen. Camille hoort verzachtend te zijn bijvoorbeeld, maar daar doet mijn huid enorm op reageren.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet genoeg over Lush, ik heb er twee jaar gewerktIk beweer dus ook nergens dat het hypo allergeen is, maar omdat het natuurlijk is krijg je er niet snel irritaties van. Overigens heb ik wel ontdekt dat je geen Lush moet smeren op eczeemplekken, dat deed ik de vorige keer op mijn arm en het stond meteen in de fik
Voor best veelquote:Op woensdag 28 november 2012 19:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben je dan allergisch voor bepaalde natuurlijke ingrediënten? Door mijn werk bij Lush ben ik achter bepaalde allergieën gekomen zoals oranjebloesem en glitters
Dat inderdaad!quote:Op woensdag 28 november 2012 19:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
Voor best veelik weet inmiddels wat het triggert en welke merken ik kan hebben. Soms probeer ik wat nieuws, maar dat doe ik steeds minder vaak omdat dat meestal mis gaat.
In de zomer heb ik er overigens veel minder last van, zon doet wonderen, in combinatie met zeewater nog meer wonderen.
Klopt ja, dat heb ik later ook aan mijn reactie toegevoegdquote:Op woensdag 28 november 2012 19:06 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als je gevoelig bent, kan je ook heel goed van natuurlijke producten reacties krijgen. Camille hoort verzachtend te zijn bijvoorbeeld, maar daar doet mijn huid enorm op reageren.
'Schoon eten' helpt mensen ook vaak tegen eczeem heb ik onlangs gelezen.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet genoeg over Lush, ik heb er twee jaar gewerktIk beweer dus ook nergens dat het hypo allergeen is, maar omdat het natuurlijk is krijg je er niet snel irritaties van. Overigens heb ik wel ontdekt dat je geen Lush moet smeren op eczeemplekken, dat deed ik de vorige keer op mijn arm en het stond meteen in de fik
Edit: tenzij je gewoon allergisch bent voor natuurlijke ingredienten, dat kan natuurlijk ook
Mjah, zodra ik brood eet wat ik niet zelfgebakken heb, gaat het gigantisch mis, alcohol heeft ook zijn invloed, verder zou ik niet 1,2,3 dingen kunnen aanwijzen die kwa voedsel hun invloed hebben.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:09 schreef An24 het volgende:
[..]
'Schoon eten' helpt mensen ook vaak tegen eczeem heb ik onlangs gelezen.
Dat! Elke avond en ochtend met reinigingsmelk en water. En soms met sultanasoap van Lushquote:Op woensdag 28 november 2012 19:06 schreef Nallie het volgende:
Ik heb ook vaak eczeem/uitslag in mn gezicht en mn nek. Goed schoonmaken en vet houden helpt t beste preventief! Dus als t weg is af en toe nog nachtje slapen met vaseline kan geen kwaad!
En ik was elke avond braaf mn gezicht, zelfs als ik zat ben en t 5 uur is
Dat lijkt me heel vervelend, maar wel fijn dat je weet wat goed en slecht voor je is.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
Voor best veelik weet inmiddels wat het triggert en welke merken ik kan hebben. Soms probeer ik wat nieuws, maar dat doe ik steeds minder vaak omdat dat meestal mis gaat.
In de zomer heb ik er overigens veel minder last van, zon doet wonderen, in combinatie met zeewater nog meer wonderen.
Jouw broer gebruikt make-upquote:Op woensdag 28 november 2012 19:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klopt ja, dat heb ik later ook aan mijn reactie toegevoegdOok kan het per kwaal verschillen. Je hebt bij de Lush een bodylotion die Dream Cream heet en die bij veel mensen helpt bij ezceem maar bij mij stond het meteen in de fik en werd het nog rooier
Hetzelfde geldt voor psoriases, sommige mensen hebben baat bij producten van de Lush (zoals mijn broer) maar bij anderen werkt het juist helemaal niet.
Klopt ja! Ik heb herpes onder mijn voet en die floreert dus in de zomerquote:Op woensdag 28 november 2012 19:11 schreef loveli het volgende:
Zon is voor sommige dingen juist weer een trigger (koortslip), dat ding doet ook wat met je weerstand.
Kan ik me iets bij voorstellenquote:Op woensdag 28 november 2012 19:11 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mjah, zodra ik brood eet wat ik niet zelfgebakken heb, gaat het gigantisch mis, alcohol heeft ook zijn invloed, verder zou ik niet 1,2,3 dingen kunnen aanwijzen die kwa voedsel hun invloed hebben.
Wat brood en alcohol gemeen hebben is gist, ik gok dat het daar in zit.
Jij kent Lush niet?quote:
Jaquote:
Ach, vroeger zat ik er altijd onder, nu meestal hooguit drie dagen zichtbaar. Begin dit jaar een keer een hele erge aanval gehad, maar dat komt echt maar eens in de zoveel jaar voor gelukkig.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:13 schreef An24 het volgende:
[..]
Kan ik me iets bij voorstellengelukkig heb ik nooit last gehad van eczeem, dus kan er verder ook niets nuttigs over zeggen...
Te veel informatiequote:Op woensdag 28 november 2012 19:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
JaGekregen van mijn vriendje
![]()
Zijn vader had het op zijn bil, zijn moeder op haar knie, vriendlief kreeg het als baby onder zijn voet. En na 3 jaar heb ik het ook onder mijn voet gekregen. Ik vond het eerst wel soort van romantisch totdat ik ontdekte dat het ontzettend pijn doet
![]()
Ten minste houdbaar tot!quote:Op woensdag 28 november 2012 19:18 schreef MaJo het volgende:
Even iets anders: ik zie dat de (voorgesneden) sperziebonen 2 dagen over de datum zijn. Ze zien er nog goed uit en ruiken niet raar. Kan ik wel gewoon eten toch?
quote:
Koortslip heb ik ookquote:Op woensdag 28 november 2012 19:18 schreef MarMar het volgende:
No fun. Mijn moeder had/heeft altijd een koortslip, best een wondertje dat ik die niet ook gekregen heb gezien alle babyfoto's bij haar op schootSoms doet mijn weerstand wel goede dingen.
Me dunkt van wel.. aan groente kan je wel goed zien wanneer ze niet meer goed zijn. Zeker als je ze kookt, no problemo.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:18 schreef MaJo het volgende:
Even iets anders: ik zie dat de (voorgesneden) sperziebonen 2 dagen over de datum zijn. Ze zien er nog goed uit en ruiken niet raar. Kan ik wel gewoon eten toch?
Als het niet meer goed is, ruikt het zuur. Datum kijken is overrated, alleen voor vlees is 'ie strikt.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:18 schreef MaJo het volgende:
Dat is waarquote:
Okidoki dan ga ik kokenquote:Op woensdag 28 november 2012 19:19 schreef MarMar het volgende:
[..]
Me dunkt van wel.. aan groente kan je wel goed zien wanneer ze niet meer goed zijn. Zeker als je ze kookt, no problemo.
Vlees laat ik wel es checken door de katquote:Op woensdag 28 november 2012 19:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Als het niet meer goed is, ruikt het zuur. Datum kijken is overrated, alleen voor vlees is 'ie strikt.
Laatst nog gehakt gegeten die 1 dag over de datum is, ook aan geroken en rook nog prima. Dat was wel randje, met vlees doe ik het eigenlijk liever niet maar het zag er nog goed uit/rook prima. Ook zuivel eet ik wel 1/2 dagen over de datum en dingen uit blik kan soms maanden later nog welquote:Op woensdag 28 november 2012 19:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Als het niet meer goed is, ruikt het zuur. Datum kijken is overrated, alleen voor vlees is 'ie strikt.
Nope, maar duudeluk!quote:Op woensdag 28 november 2012 19:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jij kent Lush niet?![]()
Lush verkoopt cosmetische producten zoals shampoo, bruisballen, cremes en dergelijke. Pas sinds een paar maanden verkopen ze ook (een beetje) make-up. Maar Lush is dus absoluut geen make-up winkel
Kip glibbert meteen als het niet meer goed is en het meurt enorm. Daar heb ik dan weer geen kat voor nodigquote:Op woensdag 28 november 2012 19:23 schreef loveli het volgende:
Kip -> weggooien, rund kan vaak wel. Vooral een kwestie van gezond verstand, koude koelkast en een goede neus. Of kat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |