Idd, my bad. Ongeveer twee cm onder en 1cm meer naar links van de V van 'vindplaats'.quote:Op maandag 26 november 2012 14:29 schreef Patroon het volgende:
laatste foto klopt niet, vindplaats is daaronder in die hoek van de bomenrij
Dankbaar heeft zich teruggetrokken, maar zijn geest waart hier nog rond....quote:Op maandag 26 november 2012 12:57 schreef Markeerstift het volgende:
Maar als Marianne in een auto is gesleurd...
Het komt in moslimlanden wel wat vaker voor. Zal wel parallellen hebben met de gewoonte van ritueel slachten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat dachten ze in die dorpen wel ja
Genoeg mensen die er zowaar dezelfde denkwijze op na houden hoor.quote:Op maandag 26 november 2012 14:33 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dankbaar heeft zich teruggetrokken, maar zijn geest waart hier nog rond....
Even voor de duidelijkheid: ik bedoelde juist dat ik dat verhaal onlogisch vind! Je leest overal dat Spencer en Wietse hebben gelogen maar ik vraag me af waarom ze dat zouden doen..quote:Op maandag 26 november 2012 14:33 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dankbaar heeft zich teruggetrokken, maar zijn geest waart hier nog rond....
Ik denk dat ze dat weiland is ingelokt. Uit zicht door die vent hardhandig vastgegrepen. Armen omgebogen achter haar rug, hierbij de ellenbogen gebroken? Hij heeft haar gewurgd, een half uur lang haar dode lichaam misbruikt en haar toen nog de nek doorgesneden, om het op een islamitische slacht te doen lijken, wellicht.quote:Op maandag 26 november 2012 14:31 schreef my2cents het volgende:
Probeer er eens van uit te gaan dat Jasper S het heeft gedaan.
WAAR is ze dan vermoord?
Stel hij heeft Marianne in een auto gesleurd, waar is hij dan naartoe gereden?
Plus; ze zou ipc al bewusteloos oid moeten zijn nog voor hij haar de auto intrekt; anders gaat je dat nooit lukken ivm tegenwerking; ze was geen peuter van 3 die je (denk ik) met één arm in bedwang zou kunnen houden.
- Zijn alle kledingstukken op de vindplaats aangetroffen?
- Heeft ze teruggevochten? Had ze bloed of huidschilfers onder haar nagels etc?
- Hoe kan je 2 ellebogen breken?
- Van wie was de aangetroffen fiets? Waar stond deze toen die gejat is? Bij de Rabobank in Kollum? Waar die schreeuw zou zijn gehoord?
- Hoe lang moet een hart niet meer pompen zodat er weinig tot geen bloed meer vrijkomt? (Een half uur!)
- In Kollum wemelt het k-nacht van de politie; mn in de buurt van de Voorstraat (Filtsje/Paradiso), hier ga je als je uit de buurt komt (dan weet je dit) dus niet iemand in een auto sleuren lijkt mij.
- Stel hij heeft het wel zo gedaan, waarom zou hij het lijk dan exact daar gedumpt hebben waar ze gevonden is? Ik kan zo wel 100 plekken in de buurt noemen waar hij a) haar beter had kunnen verbergen, misschien wel zo goed dat ze nooit gevonden zou worden, en b) hij haar binnen een paar meter van zijn auto had kunnen dumpen. Het had dus beter en makkelijker, zelfs minder opvallend gekund. De logica ontbreekt gewoon totaal!
Hoe is ze dan bij dat weiland gekomen, op de gestolen fiets zaten geen sporen / vingerafdrukken van Marianne.quote:Op maandag 26 november 2012 15:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat weiland is ingelokt. Uit zicht door die vent hardhandig vastgegrepen. Armen omgebogen achter haar rug, hierbij de ellenbogen gebroken? Hij heeft haar gewurgd, een half uur lang haar dode lichaam misbruikt en haar toen nog de nek doorgesneden, om het op een islamitische slacht te doen lijken, wellicht.
De rest van de vragen weet de politie wel. Of al haar kleren daar lagen of niet, is dat van belang voor wie de schuldige is? Bloed en huid van de dader onder de nagels? Misschien zijn dat wel die dna-sporen die gevonden zijn? Oe, die zijn nog veel moeilijker te planten.... Een kwakje kun je er nog wel neerkwakken, gesteld dat je aan een onschuldig kwakje kunt komen....
Bij iemand achterop? Onderweg ruzie gekregen, eraf gesprongen en besloten maar verder te lopen.quote:Op maandag 26 november 2012 15:58 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Hoe is ze dan bij dat weiland gekomen, op de gestolen fiets zaten geen sporen / vingerafdrukken van Marianne.
De fiets was van Jan Kloppenburg, hij leende deze fiets vaak uit aan mensen uit het AZC. Jasper S. zou dus die fiets hebben kunnen opgehaald en gebruikt. Dan zouden er dus twee gestolen fietsen zijn, de fiets van Jan Kloppenburg die Jasper S. heeft meegenomen en de fiets die Spencer heeft gestolen in buitenpost voor Marianne. Dan zou er na al deze aandacht toch wel iemand zijn die zou hebben gemeld dat zijn of haar fiets ook gestolen was in buitenpost?quote:Op maandag 26 november 2012 16:01 schreef Markeerstift het volgende:
Misschien had hij die fiets wel gejat, handschoenen aan en is vertrokken met de gestolen fiets van Marianne? Die kan je overal droppen zonder dat iemand het door heeft.
Want Wietse en Spencer zouden de fiets moeten zien om te herkennen, hebben ze dat uiteindelijk ooit gedaan?
Als ze is gaan lopen, hoe komt die fiets dan bij het weiland, zou de dader deze hebben laten staan? In de laatste uitzending van Peter R is te zien dat er 2 fietsen in de sloot hebben gestaan.quote:Op maandag 26 november 2012 16:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij iemand achterop? Onderweg ruzie gekregen, eraf gesprongen en besloten maar verder te lopen.
Omdat ze dood is gevonden, durven die gasten niet te zeggen dat ze bij haar waren tot die plek.
Dat zou dus heel goed kunnen. Toch lijkt het me dat als je fiets in die nacht is gestolen in buitenpost je dat in deze omstandigheden wel bij de politie zou meldenquote:Op maandag 26 november 2012 16:25 schreef Gia het volgende:
Okay, stel Marianne is op de fiets die Spencer heeft gestolen, gekomen en Jasper heeft de fiets van Jan Kloppenburg geleend. Na de daad is Jasper echter op de gestolen fiets 'van Marianne' naar huis gegaan. Jasper veegt zijn vingerafdrukken van de fiets van Jan. En zodoende vindt men geen vingerafdrukken.
Fiets werd vaak geleend door asielzoekers, dus, die zijn dan verdacht.
Enneh, niet iedereen meldt de diefstal van zijn/haar fiets, hoor. Meestal de moeite niet waard.
Tenzij je bang bent als verdachte bestempeld te worden. In die tijd was dna-onderzoek op deze schaal nog niet mogelijk en had je zo de bak ingedraaid.quote:Op maandag 26 november 2012 16:27 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat zou dus heel goed kunnen. Toch lijkt het me dat als je fiets in die nacht is gestolen in buitenpost je dat in deze omstandigheden wel bij de politie zou melden
Het zou inderdaad kunnen. Wel een doordacht plan van de dader en niet zo gelegenheidsachtig. Zou ook betekenen dat een hoop getuigenverklaringen niet kloppen. Ben echt heel benieuwd naar de verklaring van Jasper S. hoop dat daardoor alle puzzelstukjes op z'n plek vallen.quote:Op maandag 26 november 2012 16:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Tenzij je bang bent als verdachte bestempeld te worden. In die tijd was dna-onderzoek op deze schaal nog niet mogelijk en had je zo de bak ingedraaid.
Kan ook dat die fiets daar al langer stond of was achtergelaten, onafgesloten?, dus dat niemand hem miste.
Mwa, heel doordacht is het niet. Behalve het lenen van die fiets om de verdenking op een asielzoeker te kunnen laden. De rest is mogelijk ter plekke bedacht. Zelfs als zij op haar eigen fiets was geweest, had Jasper die mee kunnen nemen. Paar maanden verstoppen op de boerderij. Plek zat, volgens mij. Na maanden weet niemand meer hoe lang die fiets daar staat, laat staan dat men een link legt met de moord op Marianne.quote:Op maandag 26 november 2012 16:36 schreef hmmmz het volgende:
Het zou inderdaad kunnen. Wel een doordacht plan van de dader en niet zo gelegenheidsachtig. Zou ook betekenen dat een hoop getuigenverklaringen niet kloppen. Ben echt heel benieuwd naar de verklaring van Jasper S. hoop dat daardoor alle puzzelstukjes op z'n plek vallen.
De gevonden fiets schijnt van ene Kloppenburg te zijn. We zoeken een verklaring hoe die daar kan zijn gekomen als niet Marianne daar op gefietst heeft. Vandaar.quote:Op maandag 26 november 2012 16:45 schreef Isegrim het volgende:
Mis ik iets? Waar komt de gedachte vandaan dat Jasper S. niet met zijn eigen fiets was? Dat lijkt me toch voor de hand liggen (aangezien hij wel vaker 's avonds laat ging fietsen getuige het joyriding-incident)?
Ohh... tja.. dat sarcastische is inderdaad niet overgekomen. Ik vond het al zo raar...quote:Op maandag 26 november 2012 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Was inderdaad sarcastisch bedoeld. Jammer dat het niet overkwam.
Al die aluhoedjes die denken dat het dna van Jasper gepland is, moeten zich eens afvragen hoe dat kan. Want, kom op, hoe komt sperma van Jasper in het bezit van justitie om hiermee Jasper verdacht te maken? Neem aan dat met dna op het lichaam, sperma bedoeld wordt....
inderdaad.quote:Op maandag 26 november 2012 17:58 schreef Isegrim het volgende:
Ja, gebroken ellebogen, fietsen, er wordt van alles bijgehaald. Laten we het een beetje bij de feiten houden..
Ik zag op het NOS nieuws, toen er huiszoeking werd gedaan, een hele roestige fiets in beslag genomen wordenquote:
Tja, bij my2cents:quote:Op maandag 26 november 2012 17:36 schreef Injetta het volgende:
Die gebroken ellebogen, ik heb even gemist waar dat ineens vandaan is gekomen?
Ik ben door al dat gespeculeer wel erg benieuwd naar de ware toedracht. Nu maar hopen dat die ooit bekend wordt.quote:Op maandag 26 november 2012 18:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, jullie maken het steeds spannender hier....
Volgens mij enkel als het nog voorkomen kon worden (art 135 Sr), dus als ik nu tegen jou vertel dat ik morgen om 12:00 die-en-die neer ga schieten, maar dat geldt dan weer niet voor je echtgenoot e.d. (art. 137 Sr), dus lijkt me niet dat ze gestraft kan worden omdat ze achteraf ontdekte dat Jasper het gedaan had.quote:Op maandag 26 november 2012 18:24 schreef Isabeau het volgende:
Gia, je zegt iets over de vrouw van Jasper, dat zij medeschuldig zou zijn als ze alles wist, maar haar mond hield. Maar is dat wel zo? Ben je mede'schuldig' aan een misdrijf als je als partner/familie er alleen kennis van hebt?
Dan waarom al dat gespeculeer over auto's en andere moordplekken?quote:Op maandag 26 november 2012 18:30 schreef Isegrim het volgende:
Er lopen twee sporen het land in en eentje er weer uit. Duidelijk zat lijkt me.
Klopt. Ik weet niet of ik mijn mond zou houden trouwens... Denk het niet.quote:Op maandag 26 november 2012 18:30 schreef Isabeau het volgende:
Die enge schrijver, die zijn vrouw vermoord had en daar een boek over had geschreven (woensdag gehaktdag oid) die heeft het direct na de moord aan zijn zoons verteld. Die hebben ook altijd hun mond gehouden en leken me verder ook niet strafbaar.
Het is dan misschien je vader, maar wel je vader die je moeder heeft vermoordquote:Op maandag 26 november 2012 18:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Klopt. Ik weet niet of ik mijn mond zou houden trouwens... Denk het niet.
Neen, die zijn daar niets langs gekomen.quote:Op maandag 26 november 2012 18:33 schreef Xan21 het volgende:
Hoe bedoel je, de voetsporen zijn nooit gematcht ofzo, ze zouden net zo goed van Aafie en haar vriend geweest kunnen zijn die het lichaam van Marianne vonden.
Maar jij hebt hopelijk goede banden met je ouders en eventuele broers/zussen. Als een man zijn vrouw vermoord dan is er waarschijnlijk toch al iets goed mis in die relatie, dus dan is het al wat minder onlogisch.quote:Op maandag 26 november 2012 18:33 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Het is dan misschien je vader, maar wel je vader die je moeder heeft vermoordAls ik mezelf een beetje ken zou ik mijn vader dan wel aangeven, met pijn en moeite dan. Beetje mijn moeder lopen vermoorden
Dat vraag ik me inderdaad ook af. Naar mijn gevoel wel. Hoewel je niet hoeft te getuigen tegen je naasten. Maar weten van een moord en dan je mond houden.....quote:Op maandag 26 november 2012 18:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben door al dat gespeculeer wel erg benieuwd naar de ware toedracht. Nu maar hopen dat die ooit bekend wordt.
Gia, je zegt iets over de vrouw van Jasper, dat zij medeschuldig zou zijn als ze alles wist, maar haar mond hield. Maar is dat wel zo? Ben je mede'schuldig' aan een misdrijf als je als partner/familie er alleen kennis van hebt?
Gaan jullie het daar morgenavond ook weer over hebben?quote:Op maandag 26 november 2012 18:17 schreef Xan21 het volgende:
Marianne is express vlakbij het asielzoekerscentrum gedumpt om zo de aandacht af te leiden van de werkelijke dader, ze is naar mijn mening niet vermoord op de vindplek. Waarschijnlijk in een meer bebost gebied, wellicht in zijn auto.
De fiets is gestolen bij het landbouwmuseum zodat het lijkt alsof iemand in Kollum haar heeft opgepikt en daar zijn fiets heeft achtergelaten.
Volgens getuige Geke H. werd Marianne opgepikt in een zwarte stationcar...wie weet had Jasper (wellicht via Spencer) op straat wel aangeboden Marianne (en hun) thuis te brengen (nadat ze ontdekt hadden dat de fietsen stuk waren)
Dat zou verklaren waarom Spencer de aanloop naar haar ontvoering/moord heeft verdraaid...misschien zijn Wietze en Spencer er onder dreiging uitgezet bij de Trekweg dat zou verklaren waarom zij met z'n tweeën zich zo snel verplaatsten tussen de Voorstraat en de Trekweg, waar ze een fiets probeerden te stelen. (getuige Verrie Brouwer en vriendin Tiny de Haan)
http://www.argusoog.org/het-vaatstra-debat/quote:Het panel van ‘komplotdenkers’: Andre Vergeer, Micha Kat en ‘Diewer’,
zal vragen van luisteraars uit Friesland beantwoorden’ Gastheer is Arend Zeevat.
Okay, aluhoedjes in de aanslag:quote:Op maandag 26 november 2012 18:35 schreef ChronoVisor het volgende:
Dat verhaal over die gebroken ellenbogen is zeer dubieus. Waar komt dit verhaal vandaan??
Voor nieuws kun je beter google gebruiken, niet fok.quote:Op maandag 26 november 2012 18:42 schreef Staal het volgende:
Altijd weer die speculaasje he?
Is er nieuws? Of moet ik dan vijf topics teruglezen?
Helemaal niets.quote:Op maandag 26 november 2012 18:42 schreef Staal het volgende:
Dacht je dan serieus dat een zaak als deze enkel bij feiten blijft op een discussieplatform?quote:Op maandag 26 november 2012 18:42 schreef Staal het volgende:
Omdat jij de hele dag op FOK! in NWS zit te posten?quote:Op maandag 26 november 2012 18:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor nieuws kun je beter google gebruiken, niet fok.
Bedankt.quote:
BNW / Micha Kat, een (half) Joodse holocaust ontkenner #2quote:Op maandag 26 november 2012 18:43 schreef Staal het volgende:
Ga anders gezellig in BNW hangen of in ONZ.
Hoe onwaarschijnlijk is het dat er geen sporen op de fiets zitten van degene die hem steelt en van degene die er op rijdt?quote:Op maandag 26 november 2012 17:15 schreef Jane het volgende:
Mensen, het ontbreken van (leesbare) vingerafdrukken is niets vreemds hoor. Ga daar nou alsjeblieft geen complottheorie over verzinnen. Meestal laat je alleen een hoop vegen of kleine stukjes van een afdruk na.
Vingerafdrukken zijn nu typisch iets waarvan de áánwezigheid heel veel kan zeggen, maar de áfwezigheid helemaal niks.
Waarom die specifieke link zonder enige uitleg naar Ryan3?quote:Op maandag 26 november 2012 18:49 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
BNW / Micha Kat, een (half) Joodse holocaust ontkenner #2
Spencer kon de fiets niet eens beschrijven toen Aafie hem belde, hoe moeilijk kan zoiets zijn maar ok, ze waren wellicht dronken toen ze 'm gestolen hadden, maar hadden nog wel de skills om hem te stelen.quote:Op maandag 26 november 2012 18:55 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Hoe onwaarschijnlijk is het dat er geen sporen op de fiets zitten van degene die hem steelt en van degene die er op rijdt?
Hebben Spencer en Wietze de fiets ook herkent en verklaard dat dat de fiets is die ze hebben gestolen, iemand die dat weet?
Ik heb het iig nog nooit eerder voorbij zien of horen komen. Niet in de uitzendingen en niet op de site van Peter R.quote:Op maandag 26 november 2012 18:56 schreef my2cents het volgende:
Ik heb dat niet verzonnen van die ellebogen, dat is eerder ergens in een der reeksen van dit topic genoemd.
Niets, ik reageerde op je opmerking.quote:Op maandag 26 november 2012 18:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Waarom die specifieke link zonder enige uitleg naar Ryan3?
Wat heb ik daar mee te maken?
Het is een link naar Micha Kat en zijn makkers. Ze gaan morgen bomen over Marianne Vaatstra. De complotters kunnen, als ze dat willen, daar ook mooi naartoe met hun indianenverhalen maar dan moeten ze wel weten dat er een topic is waar ze terecht kunnen.quote:Ga anders gezellig in BNW hangen of in ONZ.
Dat dus.quote:Op maandag 26 november 2012 19:06 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb het iig nog nooit eerder voorbij zien of horen komen. Niet in de uitzendingen en niet op de site van Peter R.
Niet. Het is niet onwaarschijnlijk. Het zegt simpelweg niets! Het is net als met DNA. Als er géén sporen worden gevonden, betekent dat níet dat je er niet geweest bent of dat je iets niet aangeraakt hebt. Pas als het wel gevonden wordt, kun je daar eventueel iets uit afleiden.quote:Op maandag 26 november 2012 18:55 schreef hmmmz het volgende:
Hoe onwaarschijnlijk is het dat er geen sporen op de fiets zitten van degene die hem steelt en van degene die er op rijdt?
Ja, dat snap ik. Ik vraag alleen wat de kans is dat op een fiets die eerst gestolen is en daarna door iemand anders gebruikt is geen sporen van die personen zijn te vinden. Veel spullen die in mijn huis staan raak ik nauwelijks aan, dit in tegenstelling tot een gebruiksvoorwerp als een fiets.quote:Op maandag 26 november 2012 19:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet. Het is niet onwaarschijnlijk. Het zegt simpelweg niets! Het is net als met DNA. Als er géén sporen worden gevonden, betekent dat níet dat je er niet geweest bent of dat je iets niet aangeraakt hebt. Pas als het wel gevonden wordt, kun je daar eventueel iets uit afleiden.
Op heel veel spullen in jouw huis zitten waarschijnlijk geen sporen van jou, maar dat betekent niet dat je er niet woont.
'De methode van afslachten is niet Westers dus ook ik dacht aan het asielzoekerscentrum. Inside info en nooit vrijgegeven voor zover ik weet: haar ellebogen en knieën waren binnenste buiten gebroken en haar keel doorgesneden. Echt heel erg verschrikkelijk zoals dat meisje heeft geleden. Dat is wat ik gehoord heb van haar neef.'quote:Op maandag 26 november 2012 18:56 schreef my2cents het volgende:
Ik heb dat niet verzonnen van die ellebogen, dat is eerder ergens in een der reeksen van dit topic genoemd.
Toen ik 16 was, fietste ik 's nachts altijd met mijn mouwen over mijn handen. Had er altijd ruzie over met mijn moeder, want mijn truien waren altijd uit model...quote:Op maandag 26 november 2012 19:42 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Ik vraag alleen wat de kans is dat op een fiets die eerst gestolen is en daarna door iemand anders gebruikt is geen sporen van die personen zijn te vinden. Veel spullen die in mijn huis staan raak ik nauwelijks aan, dit in tegenstelling tot een gebruiksvoorwerp als een fiets.
Die heb ik een paar paginas terug ook gepost. Hij beweert hier inderdaad iets anders en twijfelt (net zoals de ouders) duidelijk over de verklaring van spencer. Mij is niet helemaal duidelijk waarom hij hiervan is afgestapt en in 2012 met een andere versie komt.quote:Op maandag 26 november 2012 19:52 schreef jacobavbeieren het volgende:
Deze aflevering van peter r de vries uit 2002 zag ik eergisteren en ik kan het niet meer uit mijn kop krijgen. Peter beweert hier ZEER overtuigend een andere versie dan die van peter r de vries anno 2012.
Of zijn ze hier dan misschien die fiets aan het stelen voor marianne later die avond? Vanaf minuutje 2 ofzo?
!
Vanwege de kou? Het was eind april. Of ze een trui droeg die avond is makkelijk na te gaan. Met een jas lijkt het me al moeilijker om die over je handen te dragen.quote:Op maandag 26 november 2012 19:58 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
Toen ik 16 was, fietste ik 's nachts altijd met mijn mouwen over mijn handen. Had er altijd ruzie over met mijn moeder, want mijn truien waren altijd uit model...
's Nachts voelt het aardig koud aan de handen hoor. En met een jas lukt het ook wel. Let maar eens op als je een groepje jongeren ziet fietsen, het grootste gedeelte heeft de handen in de mauwen.quote:Op maandag 26 november 2012 20:03 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Vanwege de kou? Het was eind april. Of ze een trui droeg die avond is makkelijk na te gaan. Met een jas lijkt het me al moeilijker om die over je handen te dragen.
Maar ook bij het opstappen en afstappen? Op enig moment raak je toch met je vingers die fiets aan. Bij het wegzetten, bijvoorbeeld. Tenzij ze handschoenen droeg. Maar dat is onwaarschijnlijk op 30 april.quote:Op maandag 26 november 2012 20:08 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
's Nachts voelt het aardig koud aan de handen hoor. En met een jas lukt het ook wel. Let maar eens op als je een groepje jongeren ziet fietsen, het grootste gedeelte heeft de handen in de mauwen.
Af en toe zie je dat wel eens ja. Was het zo koud in die nacht van 30 april?quote:Op maandag 26 november 2012 20:08 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
's Nachts voelt het aardig koud aan de handen hoor. En met een jas lukt het ook wel. Let maar eens op als je een groepje jongeren ziet fietsen, het grootste gedeelte heeft de handen in de mauwen.
6 graden was de minimumtemperatuur als ik het me goed herinner uit een vorig topic in deze reeksquote:Op maandag 26 november 2012 20:18 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Af en toe zie je dat wel eens ja. Was het zo koud in die nacht van 30 april?
http://www.scafo.org/library/100303.htmlquote:NO LATENT PRINTS WERE FOUND AT THE SCENE, SO HE MUST HAVE WORN GLOVES OR HE WIPED THEM OFF!
There are many factors that cause an item to lack sufficient ridge detail. Surfaces, pressure, or the condition that existed before or after the finger or hand touched the surface, are some of these. If the background where the latent print is found is rough, grooved, or textured, it may impede the continuity of the ridge detail in the latent print. For example, take a plastic baggie in your hand and make a fist. Releasing the bag in your hand you will notice the baggie unraveling. The ridge detail originally connecting in its compressed state will lack this continuity in the unraveled state. The amount of pressure applied to the surface has varying effects. The results differ drastically when the items, say, papers, were “grasped or rifled” through.
Again, the examiner does not always know the conditions that existed before or after the latent print touched the surface, but understanding the factors affecting latents aids the technician in explaining the fragile nature of these prints.
Weather conditions may be a contributing factor in the lack of prints. In cold weather, the pores that exude perspiration tend to close. In hot weather, the opposite is true--—too much perspiration causes the recordings of the prints to be spotty and distorted. The ridges must contain some sweat, grease, oil, or other foreign matter or no latent print will be left on the item that was touched.
A large percentage of latent prints are “lost” before they are received at the lab for analysis because of poor handling or packaging of items to be examined. Most crime labs readily dispense information and assistance to police who may be having difficulty or problems with evidence retrieval.
THERE WERE NO FINGERPRINT IDENTIFICATIONS OF THE SUSPECT--—THERE FORE HE DIDN'T DO IT!
The assumption is that if no fingerprints of the suspect were found, he is innocent. For the reasons mentioned earlier, he may not have left behind any identifiable prints linking him to the crime, but it would not necessarily eliminate him as a suspect. There may have been fragmentary ridge detail indicating the item was handled but not enough to make a comparison. In some instances, an object can be so heavily handled that the ridges overlap, preventing the examiner from determining which ridges belong to which latent print.
You may also be in a position to see the item being touched in, for example, a drug investigation where there is a "hand to hand" buy. You, as the agent making the “buy,” know the subject touched the bag when it was handed to you. Yet, when the bag is processed, the results may be negative. Lack of fingerprint evidence does not assume innocence
Ik hoop dat ze weer snel naar huis komen en gewoon verder kunnen gaan met hun eigen leven. Tis te hopen dat de media hun die rust gunnen.quote:Op maandag 26 november 2012 21:58 schreef Isegrim het volgende:
Dan maar even wat nieuws.
http://www.omropfryslan.nl/nijs/gesin-jasper-s-wol-werom
Misschien heeft Marianne de fiets zelf in de greppel neergezet, misschien droeg Jasper Squote:Op maandag 26 november 2012 05:01 schreef hmmmz het volgende:
Hoe kan het dat er geen vingerafdrukken op haar fiets zijn gevonden? Heeft Jasper S. deze er nog afgepoetst?
Kan je betrouwbare bronnen geven voor al deze feiten.quote:Op maandag 26 november 2012 14:31 schreef my2cents het volgende:
Probeer er eens van uit te gaan dat Jasper S het heeft gedaan.
WAAR is ze dan vermoord?
Stel hij heeft Marianne in een auto gesleurd, waar is hij dan naartoe gereden?
Plus; ze zou ipc al bewusteloos oid moeten zijn nog voor hij haar de auto intrekt; anders gaat je dat nooit lukken ivm tegenwerking; ze was geen peuter van 3 die je (denk ik) met één arm in bedwang zou kunnen houden.
- Zijn alle kledingstukken op de vindplaats aangetroffen?
- Heeft ze teruggevochten? Had ze bloed of huidschilfers onder haar nagels etc?
- Hoe kan je 2 ellebogen breken?
- Van wie was de aangetroffen fiets? Waar stond deze toen die gejat is? Bij de Rabobank in Kollum? Waar die schreeuw zou zijn gehoord?
- Hoe lang moet een hart niet meer pompen zodat er weinig tot geen bloed meer vrijkomt? (Een half uur!)
- In Kollum wemelt het k-nacht van de politie; mn in de buurt van de Voorstraat (Filtsje/Paradiso), hier ga je als je uit de buurt komt (dan weet je dit) dus niet iemand in een auto sleuren lijkt mij.
- Stel hij heeft het wel zo gedaan, waarom zou hij het lijk dan exact daar gedumpt hebben waar ze gevonden is? Ik kan zo wel 100 plekken in de buurt noemen waar hij a) haar beter had kunnen verbergen, misschien wel zo goed dat ze nooit gevonden zou worden, en b) hij haar binnen een paar meter van zijn auto had kunnen dumpen. Het had dus beter en makkelijker, zelfs minder opvallend gekund. De logica ontbreekt gewoon totaal!
Heb het nagekeken, hij zegt dat hij na onderzoek door het cold case team tot nieuwe inzichten is gekomen.quote:Op maandag 26 november 2012 20:00 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Die heb ik een paar paginas terug ook gepost. Hij beweert hier inderdaad iets anders en twijfelt (net zoals de ouders) duidelijk over de verklaring van spencer. Mij is niet helemaal duidelijk waarom hij hiervan is afgestapt en in 2012 met een andere versie komt.
Okay. Ik begreep het niet omdat je steeds alleen maar linkjes lijkt te posten en nu in reactie op mij met een linkje naar Ryan3 waar ik al bijna 9 jaar mee samen ben.quote:Op maandag 26 november 2012 19:11 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Niets, ik reageerde op je opmerking.
[..]
Het is een link naar Micha Kat en zijn makkers. Ze gaan morgen bomen over Marianne Vaatstra. De complotters kunnen, als ze dat willen, daar ook mooi naartoe met hun indianenverhalen maar dan moeten ze wel weten dat er een topic is waar ze terecht kunnen.
Ja, zo ver was ik ook nog wel. Ik vraag me juist af wat dan precies tot die nieuwe inzichten heeft geleid, daar ben ik benieuwd naar.quote:Op maandag 26 november 2012 22:22 schreef Buster24 het volgende:
Heb het nagekeken, hij zegt dat hij na onderzoek door het cold case team tot nieuwe inzichten is gekomen.
Vast niet. Hun leven zal nooit meer zijn als wat het ooit was. Ook al zou iedereen je met rust laten, dan spookt er nog van alles aan onrust in je eigen brein rond.quote:Op maandag 26 november 2012 22:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze weer snel naar huis komen en gewoon verder kunnen gaan met hun eigen leven. Tis te hopen dat de media hun die rust gunnen.
Ik vind het wel een fijn iets dat de familie Vaatstra en het gehele dorp het hén niet kwalijk neemt en wel steunt.quote:Op maandag 26 november 2012 23:08 schreef Tayu het volgende:
[..]
Vast niet. Hun leven zal nooit meer zijn als wat het ooit was. Ook al zou iedereen je met rust laten, dan spookt er nog van alles aan onrust in je eigen brein rond.
Boargemaster Bilker fan Kollumerlân sil moandeitejûn op 'e nij om de tafel mei it gesin fan Jasper S, de fertochte yn de saak Vaatstra. Dat hat in gemeentewurdfierder befêstige. De famylje fan de fertochte út Aldwâld is tydlik op in geheim adres ûnderbrocht. Se hiene ôfrûne wike al oanjûn dat se graach werom wolle nei har hûs yn Aldwâld. Boargemaster Bilker sil dêr mei de famylje oer prate. De ynwenners fan Aldwâld ha ek oanjûn dat it gesin wer wolkom is. Op wat foar termyn de frou en bern fan Jasper S. werom komme is foarearst ûndúdlik.quote:Op maandag 26 november 2012 22:14 schreef Copycat het volgende:
Het gezin wil weer terug, de dorpsbewoners vinden het prima en de burgemeester staat in regelmatig contact met het gezin?
Dat haal ik er met mijn Friese nonkennis uit. Dat klopt een beetje?
Het was geen rechtstreekse link naar een post van Ryan, het was een link naar de huidige pagina van dat topic, en toevallig heeft degene die de link postte de instelling op 25 posts per pagina staan en had Ryan post # 26 in dat topic, en ja, dan sta je bovenaan.quote:Op maandag 26 november 2012 22:25 schreef Staal het volgende:
Okay. Ik begreep het niet omdat je steeds alleen maar linkjes lijkt te posten en nu in reactie op mij met een linkje naar Ryan3 waar ik al bijna 9 jaar mee samen ben.
Was er afgelopen zondag al op.quote:Op maandag 26 november 2012 23:18 schreef Patroon het volgende:
Het gesprek met de broers en zussen van MV komt zondag ondertiteld op NL 2
Gewoon toeval dus.quote:Op maandag 26 november 2012 23:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was geen rechtstreekse link naar een post van Ryan, het was een link naar de huidige pagina van dat topic, en toevallig heeft degene die de link postte de instelling op 25 posts per pagina staan en had Ryan post # 26 in dat topic, en ja, dan sta je bovenaan.
Heb de uitzending bekeken en de verklaring van Very Brouwer en zijn vriendin laat genoeg ruimte over voor twijfel, kijk hem nog maar eens na.quote:Op maandag 26 november 2012 23:07 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja, zo ver was ik ook nog wel. Ik vraag me juist af wat dan precies tot die nieuwe inzichten heeft geleid, daar ben ik benieuwd naar.
Die verklaringen zijn idd allemaal nogal afwijkend.quote:Op maandag 26 november 2012 23:30 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Heb de uitzending bekeken en de verklaring van Very Brouwer en zijn vriendin laat genoeg ruimte over voor twijfel, kijk hem nog maar eens na.
Heeft hij Spencer en Wietse wel gezien bij de tennisvelden?
(Spencer en Wietse verklaren hem niet gezien te hebben)
Misschien heeft hij Spencer en Wietse gezien na het afscheid van Marianne
(Toen ze op de terugweg waren)
Hij verklaard Marianne niet gezien te hebben, dat kan maar het was ondanks de volle maan
pik donker (dit is onder andere uit de reconstructie van het Cold case team naar voren gekomen zie daarvoor de uitzending van mei 2012)
Het verhaal van Spencer en Wietse wordt ondersteund door verklaringen van andere getuigen.
(zie daarvoor de uitzending van 2000)
Als er zoveel twijfels zijn bij een verklaring heb je er niet heel veel aan.
Precies, goed punt en daarbij komt nog dat ze erg dronken waren van de hele dag drinken (Zit in uitzending PRDV 2012) daarom wilde ze naar huis terwijl Marianne net in de Paradiso was.quote:Op maandag 26 november 2012 23:40 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die verklaringen zijn idd allemaal nogal afwijkend.
Maar wat ook zo blijkt te zijn, is het gegeven dat hoewel Spencer en Marianne verkering hadden, hadden ze ook ruzie met elkaar, vooral ook die avond. Zoals dat wel meer voorkomt bij puberverkeringen.
En stel nou, dat je ouders van je verkering weten, en ook van die ruzie. En dan gebeurt er ook nog eens een dergelijk drama. Iedere ouder staat zijn kind dan bij met goede raad en advies, maar welke ouder heeft er nu werkelijk kaas van gegeten wanneer zoiets groots en dramatisch je pad kruist? Dan worden er in eerste instantie adviezen gegeven vanuit emotie, en later vanuit ratio. Maar de hele boel klopt dan al niet meer.
Die kinderen hebben niet enkel hun verklaringen afgelegd op eigen waarnemen, ze zijn daarin ook beïnvloedt daar op de eerste plaats hun ouders (en ik vind dat ook heel logisch). Die ze zoals ik vooronderstel heus op het hart hebben gedrukt dat ze sommige dingen juist wel, en andere dingen vooral niet moeten vertellen. Alleen om het eigen kroost te beschermen.
Zo denk ik ook dat het gegaan moet zijn met de verklaringen van die jongens. En met de rol van hun ouders daarin.quote:Op maandag 26 november 2012 23:46 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Precies, goed punt en daarbij komt nog dat ze erg dronken waren van de hele dag drinken (Zit in uitzending PRDV 2012) daarom wilde ze naar huis terwijl Marianne net in de Paradiso was.
Tel daarbij nog dat ze zich behoorlijk schuldig voelden over het gebeuren, ze hadden tenslotte belooft Marianne thuis te brengen maar ze stelen een fiets en laten haar de donkere nacht in fietsenen gaan zelf shoarma eten (meen ik gelezen te hebben)
Allemaal oorzaken dat hun verklaringen ietwat gekleurd kunnen zijn geweest.
Inderdaad, het is een kleine gemeenschap en Spencer werd natuurlijk best scheef aangekeken dat hij zijn verkering alleen op een gestolen fiets weg heeft laten gaan.quote:Op maandag 26 november 2012 23:48 schreef Tayu het volgende:
[..]
Zo denk ik ook dat het gegaan moet zijn met de verklaringen van die jongens. En met de rol van hun ouders daarin.
Bijvoorbeeld. Het zou nog echt zo gegaan kunnen zijn ook. Ze waren allemaal nog heel jong toen, en de bezorgdheid van ouders schilderen jongeren vaak weg als overbezorgdheid en gezeur. Tot het tegendeel blijkt, en dan nóg willen ze het vaak niet inzien.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:11 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Inderdaad, het is een kleine gemeenschap en Spencer werd natuurlijk best scheef aangekeken dat hij zijn verkering alleen op een gestolen fiets weg heeft laten gaan.
Dan kan ik me best voorstellen dat je zegt: "Ik heb nog aangeboden mee te fietsen maar dat hoefde niet zei ze" terwijl de waarheid misschien wel is dat je hebt gezegd: "Schat het is nog 3 km je redt het wel he" om vervolgens de shoarma zaak in te duiken.
Waarom beoefent ze dan Karate, Judo, Taikwondo, Jiu Jitsu en Tai Chi en Capoeëra als ze denkt dat Nederland enkel uit de Efteling bestaat?quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:37 schreef Tayu het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Het zou nog echt zo gegaan kunnen zijn ook. Ze waren allemaal nog heel jong toen, en de bezorgdheid van ouders schilderen jongeren vaak weg als overbezorgdheid en gezeur. Tot het tegendeel blijkt, en dan nóg willen ze het vaak niet inzien.
Ik heb een dochter in die leeftijd, die er werkelijk een potje van maakt met de nachtelijke fietspartijen door the middle of nowhere. Ze denkt dat ze de hele wereld aan kan met al haar skills in Karate, Judo, Taikwondo, Jiu Jitsu en Tai Chi en Capoeëra (al die sporten beoefent ze als een bezetene), maar je hoeft maar 1 gek tegen te komen. Hoewel ik zelf van beroep psychologe en pedagoge ben, heb ik nu hulp ingeroepen via Jeugdzorg (Cardea), want van mij neemt ze niets aan. Die praten nu al bijna een jaar op haar in, dat wat ik allemaal beweer heus waar is, en dat Nederland nu echt niet enkel uit de Efteling bestaat. Maar ook uit bijvoorbeeld een onfortuinlijke nachtelijke fietspartij van Marianne Vaatstra.
En dan nog, komt de boodschap niet over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |