Genoeg mensen die er zowaar dezelfde denkwijze op na houden hoor.quote:Op maandag 26 november 2012 14:33 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dankbaar heeft zich teruggetrokken, maar zijn geest waart hier nog rond....
Even voor de duidelijkheid: ik bedoelde juist dat ik dat verhaal onlogisch vind! Je leest overal dat Spencer en Wietse hebben gelogen maar ik vraag me af waarom ze dat zouden doen..quote:Op maandag 26 november 2012 14:33 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dankbaar heeft zich teruggetrokken, maar zijn geest waart hier nog rond....
Ik denk dat ze dat weiland is ingelokt. Uit zicht door die vent hardhandig vastgegrepen. Armen omgebogen achter haar rug, hierbij de ellenbogen gebroken? Hij heeft haar gewurgd, een half uur lang haar dode lichaam misbruikt en haar toen nog de nek doorgesneden, om het op een islamitische slacht te doen lijken, wellicht.quote:Op maandag 26 november 2012 14:31 schreef my2cents het volgende:
Probeer er eens van uit te gaan dat Jasper S het heeft gedaan.
WAAR is ze dan vermoord?
Stel hij heeft Marianne in een auto gesleurd, waar is hij dan naartoe gereden?
Plus; ze zou ipc al bewusteloos oid moeten zijn nog voor hij haar de auto intrekt; anders gaat je dat nooit lukken ivm tegenwerking; ze was geen peuter van 3 die je (denk ik) met één arm in bedwang zou kunnen houden.
- Zijn alle kledingstukken op de vindplaats aangetroffen?
- Heeft ze teruggevochten? Had ze bloed of huidschilfers onder haar nagels etc?
- Hoe kan je 2 ellebogen breken?
- Van wie was de aangetroffen fiets? Waar stond deze toen die gejat is? Bij de Rabobank in Kollum? Waar die schreeuw zou zijn gehoord?
- Hoe lang moet een hart niet meer pompen zodat er weinig tot geen bloed meer vrijkomt? (Een half uur!)
- In Kollum wemelt het k-nacht van de politie; mn in de buurt van de Voorstraat (Filtsje/Paradiso), hier ga je als je uit de buurt komt (dan weet je dit) dus niet iemand in een auto sleuren lijkt mij.
- Stel hij heeft het wel zo gedaan, waarom zou hij het lijk dan exact daar gedumpt hebben waar ze gevonden is? Ik kan zo wel 100 plekken in de buurt noemen waar hij a) haar beter had kunnen verbergen, misschien wel zo goed dat ze nooit gevonden zou worden, en b) hij haar binnen een paar meter van zijn auto had kunnen dumpen. Het had dus beter en makkelijker, zelfs minder opvallend gekund. De logica ontbreekt gewoon totaal!
Hoe is ze dan bij dat weiland gekomen, op de gestolen fiets zaten geen sporen / vingerafdrukken van Marianne.quote:Op maandag 26 november 2012 15:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat weiland is ingelokt. Uit zicht door die vent hardhandig vastgegrepen. Armen omgebogen achter haar rug, hierbij de ellenbogen gebroken? Hij heeft haar gewurgd, een half uur lang haar dode lichaam misbruikt en haar toen nog de nek doorgesneden, om het op een islamitische slacht te doen lijken, wellicht.
De rest van de vragen weet de politie wel. Of al haar kleren daar lagen of niet, is dat van belang voor wie de schuldige is? Bloed en huid van de dader onder de nagels? Misschien zijn dat wel die dna-sporen die gevonden zijn? Oe, die zijn nog veel moeilijker te planten.... Een kwakje kun je er nog wel neerkwakken, gesteld dat je aan een onschuldig kwakje kunt komen....
Bij iemand achterop? Onderweg ruzie gekregen, eraf gesprongen en besloten maar verder te lopen.quote:Op maandag 26 november 2012 15:58 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Hoe is ze dan bij dat weiland gekomen, op de gestolen fiets zaten geen sporen / vingerafdrukken van Marianne.
De fiets was van Jan Kloppenburg, hij leende deze fiets vaak uit aan mensen uit het AZC. Jasper S. zou dus die fiets hebben kunnen opgehaald en gebruikt. Dan zouden er dus twee gestolen fietsen zijn, de fiets van Jan Kloppenburg die Jasper S. heeft meegenomen en de fiets die Spencer heeft gestolen in buitenpost voor Marianne. Dan zou er na al deze aandacht toch wel iemand zijn die zou hebben gemeld dat zijn of haar fiets ook gestolen was in buitenpost?quote:Op maandag 26 november 2012 16:01 schreef Markeerstift het volgende:
Misschien had hij die fiets wel gejat, handschoenen aan en is vertrokken met de gestolen fiets van Marianne? Die kan je overal droppen zonder dat iemand het door heeft.
Want Wietse en Spencer zouden de fiets moeten zien om te herkennen, hebben ze dat uiteindelijk ooit gedaan?
Als ze is gaan lopen, hoe komt die fiets dan bij het weiland, zou de dader deze hebben laten staan? In de laatste uitzending van Peter R is te zien dat er 2 fietsen in de sloot hebben gestaan.quote:Op maandag 26 november 2012 16:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij iemand achterop? Onderweg ruzie gekregen, eraf gesprongen en besloten maar verder te lopen.
Omdat ze dood is gevonden, durven die gasten niet te zeggen dat ze bij haar waren tot die plek.
Dat zou dus heel goed kunnen. Toch lijkt het me dat als je fiets in die nacht is gestolen in buitenpost je dat in deze omstandigheden wel bij de politie zou meldenquote:Op maandag 26 november 2012 16:25 schreef Gia het volgende:
Okay, stel Marianne is op de fiets die Spencer heeft gestolen, gekomen en Jasper heeft de fiets van Jan Kloppenburg geleend. Na de daad is Jasper echter op de gestolen fiets 'van Marianne' naar huis gegaan. Jasper veegt zijn vingerafdrukken van de fiets van Jan. En zodoende vindt men geen vingerafdrukken.
Fiets werd vaak geleend door asielzoekers, dus, die zijn dan verdacht.
Enneh, niet iedereen meldt de diefstal van zijn/haar fiets, hoor. Meestal de moeite niet waard.
Tenzij je bang bent als verdachte bestempeld te worden. In die tijd was dna-onderzoek op deze schaal nog niet mogelijk en had je zo de bak ingedraaid.quote:Op maandag 26 november 2012 16:27 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat zou dus heel goed kunnen. Toch lijkt het me dat als je fiets in die nacht is gestolen in buitenpost je dat in deze omstandigheden wel bij de politie zou melden
Het zou inderdaad kunnen. Wel een doordacht plan van de dader en niet zo gelegenheidsachtig. Zou ook betekenen dat een hoop getuigenverklaringen niet kloppen. Ben echt heel benieuwd naar de verklaring van Jasper S. hoop dat daardoor alle puzzelstukjes op z'n plek vallen.quote:Op maandag 26 november 2012 16:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Tenzij je bang bent als verdachte bestempeld te worden. In die tijd was dna-onderzoek op deze schaal nog niet mogelijk en had je zo de bak ingedraaid.
Kan ook dat die fiets daar al langer stond of was achtergelaten, onafgesloten?, dus dat niemand hem miste.
Mwa, heel doordacht is het niet. Behalve het lenen van die fiets om de verdenking op een asielzoeker te kunnen laden. De rest is mogelijk ter plekke bedacht. Zelfs als zij op haar eigen fiets was geweest, had Jasper die mee kunnen nemen. Paar maanden verstoppen op de boerderij. Plek zat, volgens mij. Na maanden weet niemand meer hoe lang die fiets daar staat, laat staan dat men een link legt met de moord op Marianne.quote:Op maandag 26 november 2012 16:36 schreef hmmmz het volgende:
Het zou inderdaad kunnen. Wel een doordacht plan van de dader en niet zo gelegenheidsachtig. Zou ook betekenen dat een hoop getuigenverklaringen niet kloppen. Ben echt heel benieuwd naar de verklaring van Jasper S. hoop dat daardoor alle puzzelstukjes op z'n plek vallen.
De gevonden fiets schijnt van ene Kloppenburg te zijn. We zoeken een verklaring hoe die daar kan zijn gekomen als niet Marianne daar op gefietst heeft. Vandaar.quote:Op maandag 26 november 2012 16:45 schreef Isegrim het volgende:
Mis ik iets? Waar komt de gedachte vandaan dat Jasper S. niet met zijn eigen fiets was? Dat lijkt me toch voor de hand liggen (aangezien hij wel vaker 's avonds laat ging fietsen getuige het joyriding-incident)?
Ohh... tja.. dat sarcastische is inderdaad niet overgekomen. Ik vond het al zo raar...quote:Op maandag 26 november 2012 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Was inderdaad sarcastisch bedoeld. Jammer dat het niet overkwam.
Al die aluhoedjes die denken dat het dna van Jasper gepland is, moeten zich eens afvragen hoe dat kan. Want, kom op, hoe komt sperma van Jasper in het bezit van justitie om hiermee Jasper verdacht te maken? Neem aan dat met dna op het lichaam, sperma bedoeld wordt....
inderdaad.quote:Op maandag 26 november 2012 17:58 schreef Isegrim het volgende:
Ja, gebroken ellebogen, fietsen, er wordt van alles bijgehaald. Laten we het een beetje bij de feiten houden..
Ik zag op het NOS nieuws, toen er huiszoeking werd gedaan, een hele roestige fiets in beslag genomen wordenquote:
Tja, bij my2cents:quote:Op maandag 26 november 2012 17:36 schreef Injetta het volgende:
Die gebroken ellebogen, ik heb even gemist waar dat ineens vandaan is gekomen?
Ik ben door al dat gespeculeer wel erg benieuwd naar de ware toedracht. Nu maar hopen dat die ooit bekend wordt.quote:Op maandag 26 november 2012 18:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, jullie maken het steeds spannender hier....
Volgens mij enkel als het nog voorkomen kon worden (art 135 Sr), dus als ik nu tegen jou vertel dat ik morgen om 12:00 die-en-die neer ga schieten, maar dat geldt dan weer niet voor je echtgenoot e.d. (art. 137 Sr), dus lijkt me niet dat ze gestraft kan worden omdat ze achteraf ontdekte dat Jasper het gedaan had.quote:Op maandag 26 november 2012 18:24 schreef Isabeau het volgende:
Gia, je zegt iets over de vrouw van Jasper, dat zij medeschuldig zou zijn als ze alles wist, maar haar mond hield. Maar is dat wel zo? Ben je mede'schuldig' aan een misdrijf als je als partner/familie er alleen kennis van hebt?
Dan waarom al dat gespeculeer over auto's en andere moordplekken?quote:Op maandag 26 november 2012 18:30 schreef Isegrim het volgende:
Er lopen twee sporen het land in en eentje er weer uit. Duidelijk zat lijkt me.
Klopt. Ik weet niet of ik mijn mond zou houden trouwens... Denk het niet.quote:Op maandag 26 november 2012 18:30 schreef Isabeau het volgende:
Die enge schrijver, die zijn vrouw vermoord had en daar een boek over had geschreven (woensdag gehaktdag oid) die heeft het direct na de moord aan zijn zoons verteld. Die hebben ook altijd hun mond gehouden en leken me verder ook niet strafbaar.
Het is dan misschien je vader, maar wel je vader die je moeder heeft vermoordquote:Op maandag 26 november 2012 18:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Klopt. Ik weet niet of ik mijn mond zou houden trouwens... Denk het niet.
Neen, die zijn daar niets langs gekomen.quote:Op maandag 26 november 2012 18:33 schreef Xan21 het volgende:
Hoe bedoel je, de voetsporen zijn nooit gematcht ofzo, ze zouden net zo goed van Aafie en haar vriend geweest kunnen zijn die het lichaam van Marianne vonden.
Maar jij hebt hopelijk goede banden met je ouders en eventuele broers/zussen. Als een man zijn vrouw vermoord dan is er waarschijnlijk toch al iets goed mis in die relatie, dus dan is het al wat minder onlogisch.quote:Op maandag 26 november 2012 18:33 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Het is dan misschien je vader, maar wel je vader die je moeder heeft vermoordAls ik mezelf een beetje ken zou ik mijn vader dan wel aangeven, met pijn en moeite dan. Beetje mijn moeder lopen vermoorden
Dat vraag ik me inderdaad ook af. Naar mijn gevoel wel. Hoewel je niet hoeft te getuigen tegen je naasten. Maar weten van een moord en dan je mond houden.....quote:Op maandag 26 november 2012 18:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben door al dat gespeculeer wel erg benieuwd naar de ware toedracht. Nu maar hopen dat die ooit bekend wordt.
Gia, je zegt iets over de vrouw van Jasper, dat zij medeschuldig zou zijn als ze alles wist, maar haar mond hield. Maar is dat wel zo? Ben je mede'schuldig' aan een misdrijf als je als partner/familie er alleen kennis van hebt?
Gaan jullie het daar morgenavond ook weer over hebben?quote:Op maandag 26 november 2012 18:17 schreef Xan21 het volgende:
Marianne is express vlakbij het asielzoekerscentrum gedumpt om zo de aandacht af te leiden van de werkelijke dader, ze is naar mijn mening niet vermoord op de vindplek. Waarschijnlijk in een meer bebost gebied, wellicht in zijn auto.
De fiets is gestolen bij het landbouwmuseum zodat het lijkt alsof iemand in Kollum haar heeft opgepikt en daar zijn fiets heeft achtergelaten.
Volgens getuige Geke H. werd Marianne opgepikt in een zwarte stationcar...wie weet had Jasper (wellicht via Spencer) op straat wel aangeboden Marianne (en hun) thuis te brengen (nadat ze ontdekt hadden dat de fietsen stuk waren)
Dat zou verklaren waarom Spencer de aanloop naar haar ontvoering/moord heeft verdraaid...misschien zijn Wietze en Spencer er onder dreiging uitgezet bij de Trekweg dat zou verklaren waarom zij met z'n tweeën zich zo snel verplaatsten tussen de Voorstraat en de Trekweg, waar ze een fiets probeerden te stelen. (getuige Verrie Brouwer en vriendin Tiny de Haan)
http://www.argusoog.org/het-vaatstra-debat/quote:Het panel van ‘komplotdenkers’: Andre Vergeer, Micha Kat en ‘Diewer’,
zal vragen van luisteraars uit Friesland beantwoorden’ Gastheer is Arend Zeevat.
Okay, aluhoedjes in de aanslag:quote:Op maandag 26 november 2012 18:35 schreef ChronoVisor het volgende:
Dat verhaal over die gebroken ellenbogen is zeer dubieus. Waar komt dit verhaal vandaan??
Voor nieuws kun je beter google gebruiken, niet fok.quote:Op maandag 26 november 2012 18:42 schreef Staal het volgende:
Altijd weer die speculaasje he?
Is er nieuws? Of moet ik dan vijf topics teruglezen?
Helemaal niets.quote:Op maandag 26 november 2012 18:42 schreef Staal het volgende:
Dacht je dan serieus dat een zaak als deze enkel bij feiten blijft op een discussieplatform?quote:Op maandag 26 november 2012 18:42 schreef Staal het volgende:
Omdat jij de hele dag op FOK! in NWS zit te posten?quote:Op maandag 26 november 2012 18:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor nieuws kun je beter google gebruiken, niet fok.
Bedankt.quote:
BNW / Micha Kat, een (half) Joodse holocaust ontkenner #2quote:Op maandag 26 november 2012 18:43 schreef Staal het volgende:
Ga anders gezellig in BNW hangen of in ONZ.
Hoe onwaarschijnlijk is het dat er geen sporen op de fiets zitten van degene die hem steelt en van degene die er op rijdt?quote:Op maandag 26 november 2012 17:15 schreef Jane het volgende:
Mensen, het ontbreken van (leesbare) vingerafdrukken is niets vreemds hoor. Ga daar nou alsjeblieft geen complottheorie over verzinnen. Meestal laat je alleen een hoop vegen of kleine stukjes van een afdruk na.
Vingerafdrukken zijn nu typisch iets waarvan de áánwezigheid heel veel kan zeggen, maar de áfwezigheid helemaal niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |