http://www.tvgids.nl/artikel/51271/Toppop_nieuwe_stijl_met_Ekdom/quote:Toppop 3 is het nieuwe muziekprogramma van de AVRO. Diezelfde omroep maakte ook het legendarische Toppop met Ad Visser. Dat programma hield in 1988 op te bestaan.
Nu is het aan presentator Gerard Ekdom om de draad op te pakken en opnieuw een duik te nemen in de wereld van de popmuziek. Naast live-optredens, popnieuws en muziektips kent dit nieuwe popprogramma een aantal vaste rubrieken. Zo duikt Gerard wekelijks in zijn eigen platenkast en treden bekende artiesten op als straatmuzikant om geld op te halen voor Serious Request.
Ilse DeLange
In de eerste aflevering is het aan de band Go back to the zoo om op straat op te treden. Hoe lang duurt het voor ze door het winkelend publiek worden herkend en hoe veel geld weten zij binnen te slepen voor Serious Request? De Nederlandse rockband Kensington is ook van de partij in het vernieuwde Toppop, net als Ilse DeLange. Zij laat materiaal horen van haar nieuwe album Eye of the hurricane.
’Lekker live’
Gerard Ekdom benadrukt dat er in het door hem gepresenteerde programma niet geplaybackt wordt. In het oude Toppop gebeurde dat wel. “Bij Toppop 3 is alles lekker live”, zegt Gerard in Avrobode. “Playback is tegenwoordig helemaal uit de mode”.
Ad Visser
Advies aan Ad Visser heeft de nieuwbakken presentator overigens niet gevraagd. “De doelgroep waarvoor wij dit programma maken, heeft geen idee dat Ad Visser dat programma ooit maakte. De kans is zelfs groot dat ze nog nooit van Toppop hebben gehoord.”
Heb gehoord dat ze Fokkers willen inzettenquote:Op zaterdag 24 november 2012 19:57 schreef Pino112 het volgende:
Er komt vanaf februari een tweede seizoen btw. Hopelijk wordt het een en ander dan anders opgezet, anders blijven er geen kijkers over.
Dat wordt dus heel gezelligquote:Op zaterdag 24 november 2012 19:58 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Heb gehoord dat ze Fokkers willen inzetten
Kane is om 21u pas.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:01 schreef Karina het volgende:
Miss Montreal is best een leuke vrouw, wat ik zag toen ze bij Beste singsongwriter meedeed als jurylid. Maar die muziek vind ik niet zoveel aan.
En Kane
Prodigyquote:Op zaterdag 24 november 2012 20:05 schreef CindieY het volgende:
Torre Florim komt zeker alleen een coverplaatje doen?
Ik snap niet wat ze ermee willen bereiken. Iedereen lijkt zo ongeïnteresseerd.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:09 schreef CindieY het volgende:
Het blijft zo suf staan, met je rug naar Ekdom toe terwijl ie de MT50 staat te presenteren.
quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:11 schreef Karina het volgende:
Het enige wat ik tot nu toe leuk vond was AC/DC
Is het de leeftijd?quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:11 schreef Karina het volgende:
Ok dit vind ik ook wel tof, maar ook oud...
Nouja, dat het gezellig is om daar te zijn. Je hoort mede door dat verplichte geklets ook weinig van wat Ekdom zegt.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:11 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik snap niet wat ze ermee willen bereiken. Iedereen lijkt zo ongeïnteresseerd.
Ik vind alles zo saai en soft, dit ook weerquote:
Van dat laatste heb ik geen last hoor. Ik hoor duidelijk wat 'ie zegt.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:12 schreef CindieY het volgende:
[..]
Nouja, dat het gezellig is om daar te zijn. Je hoort mede door dat verplichte geklets ook weinig van wat Ekdom zegt.
Ik bedoel dus als je daar bentquote:Op zaterdag 24 november 2012 20:12 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Van dat laatste heb ik geen last hoor. Ik hoor duidelijk wat 'ie zegt.
Dan kan ik je het werk van De Staat aanraden, waar hij de zangert van is. Wat een bandquote:Op zaterdag 24 november 2012 20:14 schreef Karina het volgende:
Ik vind het vreselijk, veel te sloom. Beetje pit gaarne.
Waarom doet hij dit dan zo sloom... op die manier start je geen firequote:Op zaterdag 24 november 2012 20:14 schreef CindieY het volgende:
[..]
Dan kan ik je het werk van De Staat aanraden, waar hij de zangert van is. Wat een band
Geen idee, ik krijg die covers nooit zo mee, aangezien dat tijdens Giel's show wordt opgenomen. Vind het wel eens verfrissend, wat anders.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Waarom doet hij dit dan zo sloom... op die manier start je geen fire
Ik ben ook niet de doelgroep maar om de twee weken of zoiets kijk ik toch even half mee.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:17 schreef Stickertje het volgende:
godver... coldplay![]()
ik begin te denken dat ik niet helemaal de doelgroep ben voor dit programma
Dat is ook wel de reden dat ik kijk, ik luister zelden naar 3FM, maar ben wel benieuwd wat er nu allemaal "in" is. En soms zit er wel iets bij wat ik leuk vind.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:18 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik ben ook niet de doelgroep maar om de twee weken of zoiets kijk ik toch even half mee.
Toch een soort van behoefte om op de hoogte gehouden te worden van wat er speelt allemaal... ook al is het allemaal slecht.
Uhm, denk tot SR. Drie dan nog?quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:22 schreef CindieY het volgende:
10 in totaal? Zoveel afleveringen zijn er toch helemaal niet meer?
Er hangen er nu 3 of 4, volgens mij. Nog 3 erbij. Kom ik nog maar op 6 of 7. Er komt sowieso nog 1 van de kijkers.quote:
Je bedoelt, net zo snel als je UIquote:Op zaterdag 24 november 2012 20:33 schreef Crientj het volgende:
Ik kijk dit voor t eerst, maar gaat dit altijd zo vaag? Stoor me tevens behoorlijk aan de snelheid waarop de camera van standpunn wisselt?. O.O
Wat gaat allemaal vaag dan?quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:33 schreef Crientj het volgende:
Ik kijk dit voor t eerst, maar gaat dit altijd zo vaag? Stoor me tevens behoorlijk aan de snelheid waarop de camera van standpunn wisselt?. O.O
Lol, zoiets wellicht xD.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:34 schreef Karina het volgende:
[..]
Je bedoelt, net zo snel als je UI
Manier hoe Gerard de boel aan elkaar praat, publiek dat met de rug naar m toe staat bij die touchscreen tafel en tevens in groepjes aan t praten is.quote:
Dat publiek moet dat. Vinden wij ook raar, maar we moesten praten vorige week tijdens de opname.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:36 schreef Crientj het volgende:
[..]
Manier hoe Gerard de boel aan elkaar praat, publiek dat met de rug naar m toe staat bij die touchscreen tafel en tevens in groepjes aan t praten is.
Stond een keer een jaar of 5 geleden op een of pleinfeest in Leuven en daar kondigde een band haar nieuwe nummer aan dat de mensen vast nog zouden kennen en zette vervolgens Stil in mij inquote:
Van die paar euro zakgeld per week? Lijkt me juist nietquote:Op zaterdag 24 november 2012 20:43 schreef Pino112 het volgende:
Only Seven Left. Niveautje is dat hoor.
Maar goed, alle 14-jarige meisjes geven wel gul denk ik.
Geven in de zin van geld?quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:43 schreef Pino112 het volgende:
Only Seven Left. Niveautje is dat hoor.
Maar goed, alle 14-jarige meisjes geven wel gul denk ik.
Ze zeggen zelf dat ze een rockband zijn. Maar echt rock, neuh.quote:
Even opgezocht, zeikmuziekquote:Op zaterdag 24 november 2012 20:44 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ze zeggen zelf dat ze een rockband zijn. Maar echt rock, neuh.
Nou, weten jullie nog iemand?quote:Hallo,
U bent ooit aanwezig geweest bij de opnames van Toppop3, een van de producties van Skyhigh TV. Op dit moment zijn we druk bezig met de productie van het nieuwe BNN programma ‘De Allerslechtste Echtgenoot van Nederland’ . Wij zoeken nog kandidaten die mee willen doen aan dit programma! In de bijlage vindt u de flyer met daarop de kandidatenoproep. Wellicht kent u nog mensen die in aanmerking komen?
Alvast bedankt voor uw hulp!
Met vriendelijke groet
Hij is een keer niet beschonken op TVquote:Op zaterdag 1 december 2012 20:08 schreef CindieY het volgende:
Acda altijd met z'n eeuwige zwarte giletje
1 december wereldaidsdag.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:06 schreef CindieY het volgende:
Waar zijn die rode lintjes eigenlijk voor?
Het ging meer om baarden idd. En Sinterklaas heeft ook een baard. Klein beetje ver gezocht.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:24 schreef CindieY het volgende:
Beetje vreemde associaties, zie de connectie niet echt met Sinterklaas.
En dat met de identiteitscrisis volgde ik al helemaal nietquote:Op zaterdag 1 december 2012 20:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Het ging meer om baarden idd. En Sinterklaas heeft ook een baard. Klein beetje ver gezocht.
quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:32 schreef henkde_j het volgende:
Niet een systeembeheerder met een gitaar.
Ah, je liep daar ook te soppen samen met duizenden anderen?quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:43 schreef Joooo-pi het volgende:
leuk liedje dit! Gezien in het voorprogramma van Ed Sheeran in de hmh
Festival laarzen aanquote:Op zaterdag 1 december 2012 20:44 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ah, je liep daar ook te soppen samen met duizenden anderen?
quote:In deze aflevering zal Mart Smeets zijn favoriete Nederlandse artiest in de Hall of Fame hangen. Naast liveoptredens, popnieuws en muziektips komen ook in deze aflevering de vaste rubrieken aan de orde.
De muzikale gasten zijn de 3Js. Zij gaan een nieuwe verzamelaar uitbrengen, waarbij fans mogen stemmen welke nummers er op moeten komen. Het nummer dat ze live gaan spelen is Kom Terug, die ook genomineerd is om op de verzamelaar terecht te komen. Ook zal Valerius optreden, het frisse popbandje uit Amsterdam dat in Indonesië niet meer over straat kan. Zij spelen hun grote hit van een paar jaar geleden, She Doesn’t Know en hun nieuwe single I Cannot Put Us Back Together. Daarnaast is Niels Geusebroek te gast, die met Hardstyle deejay Wildstylez een grote hit te pakken heeft, Year of Summer. Hij zal een bijzondere akoestische versie van het nummer spelen. De Kraaien, de Haagsche gemaskerde rappers spelen hun single Ik Vind Je Lekker. Dat wordt geheid een zooitje, want ze nemen danseressen, confettikanonnen en nog meer ongein mee.
Serious Talent deze week is Rachel Louise, die Just a Few ten gehore brengt en Charly Luske is de straat op gegaan voor Serious Request. Zal hij meer ophalen dan de ruim 600 euro van de mannen van Only Seven Left?
Bron
Klinkt inderdaad als een topshow, jammer dus dat ik er niet bij kan zijn. Morgen maar terugkijken dus.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:53 schreef Karina het volgende:
Dat wordt weer een topshow! En verder vanavond:
[..]
Gewoon hier niet lezen, en dan kijken. Vind ik dan wel meevallen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:56 schreef Karina het volgende:
JammerTerugkijken is altijd minder leuk vind ik.
Er zijn wel een aantal buitenlandse artiesten geweest hoor..quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:27 schreef Karina het volgende:
Ik denk dat de buitenlandse artiesten niet meer te porren zijn om te komen, best jammer.
Maar over het algemeen toch meer Nederlandse, vroeger, maar dat is al heel lang geleden waren er echt veel meer "buitenlanders" zelfs topbands.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Er zijn wel een aantal buitenlandse artiesten geweest hoor..
Zoals de Nederlandse versie van Top of the Pops?quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Maar over het algemeen toch meer Nederlandse, vroeger, maar dat is al heel lang geleden waren er echt veel meer "buitenlanders" zelfs topbands.
Precies. Daar kwam echt iedereen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zoals de Nederlandse versie van Top of the Pops?
quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:03 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ja dank jeIk zap en hoor de 3 J's
hehe inderdaadquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:06 schreef Karina het volgende:
Een mazzel nog, Kane was er tenminste niet live.
Even afkloppenquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:06 schreef Karina het volgende:
Een mazzel nog, Kane was er tenminste niet live.
Ik kijk zowel GTST als TVOH nietquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Charlie Luske van The Voice en GTST. Dat laatste ken ik hem NIET van
Nice!!quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:09 schreef Specularium het volgende:
Die Luske is getrouwd met Tanja Jess, doet ie wel goed.
Ja, ik zag het.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:17 schreef Karina het volgende:
Dit is beter. En volgens mij verdween er net een post van mij in het niets.
Daar postte ik over, maar dat is dus nu wegquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:17 schreef RedFever007 het volgende:
Gary Clark Jr was wel lekker nummer
*proest*quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:23 schreef Karina het volgende:
Hij zei nog net niet: die kent u niet.
Die zijn idd ook niet heel fijn nee.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Niks mis mee. In vergelijking met die verkrachtingen van die Sandra
quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:42 schreef RedFever007 het volgende:
Wat een nummer![]()
Slaat echt nergens op
![]()
Naja, ik ben dr vandoor
quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt, het gaat om het nummer.
[ afbeelding ]
uhuquote:Op zaterdag 15 december 2012 20:07 schreef Karina het volgende:
[..]nou dat boeit me dan weer niet zo.
Je weet dat dit op vrijdag wordt opgenomen he?quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:12 schreef Karina het volgende:
Die gozer van Racoon heeft ook altijd hetzelfde aan. Dit had hij gisteren bij VOH ook al aan.
Dan ga ik alleen ff kijken vanwege MiGielquote:Op zaterdag 15 december 2012 23:08 schreef Karina het volgende:
[..]Niet echt denk ik. Ligt aan je muzieksmaak
Ja, maar hij had wel iets anders aan kunnen doen tochquote:Op zaterdag 15 december 2012 23:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Je weet dat dit op vrijdag wordt opgenomen he?
Veel plezier, anders de stomme stukjes gewoon overslaanquote:Op zaterdag 15 december 2012 23:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan ga ik alleen ff kijken vanwege MiGiel.
Jep, ze zijn van 19 tot 21u.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:57 schreef Karina het volgende:
En 's avonds is ook handiger voor mensen die moeten werken.
dat zal wel over Andre Hazes gaan. En hopelijk is het publiek wat enthousiaster nu het in de avond word opgenomenquote:Wilfred Genee (Hall of Fame)
Eerder een Ekdome-kelder volgens mij.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:00 schreef Pino112 het volgende:
Ohja, Gerard is verhuisd en heeft een nieuwe platenkast.
Ik wou net zeggen 'de mega-iPad is UIT HET RAAAAAAMMMM dus'...quote:
twitter:GerardSchermman twitterde op zaterdag 02-02-2013 om 20:06:04Hey, waar is goeddoemme me scherm?!! #toppop3 reageer retweet
en d'r zusje lucky Fonz IIIquote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:09 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Och, er zijn nog wel vreemdere hoor... zoals Roosbeef.
Dit is gewoon best goed.
Dat is ook een rare ja.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:09 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Och, er zijn nog wel vreemdere hoor... zoals Roosbeef.
Dit is gewoon best goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |