http://www.scriptgirl.nl/(...)jaar-erger-dan-ooit/quote:Expeditie Robinson 2012: "Het is dit jaar erger dan ooit."
Heilig ontzag heb ik voor de deelnemers van Expeditie Robinson. Je zult maar ergens op een exotische locatie gedropt worden zonder enige vorm van luxe, eten of ander gemak. Dan dien je ook nog eens muggen en vervelende mede-kandidaten van je af te slaan en wedstrijdjes te winnen. En guess what, volgens nieuwbakken presentator Dennis Weening wordt het dit jaar erger dan ooit. Dat kunnen we vanaf donderdag 30 augustus met eigen ogen zien op RTL5.
Hoge kijkcijfers Expeditie Robinson
Maar dat is misschien ook precies de reden waarom zoveel kijkers ieder jaar weer afstemmen op het programma. Met gemak scoort Expeditie Robinson zomaar wel eens meer dan een miljoen kijkers. Bijzonder netjes voor een wat kleinere zender als RTL5.
De kijkers worden ook dit jaar niet teleurgesteld. Tenminste, dat wil presentator Dennis Weening ons laten geloven in een interview met Veronica Magazine. Al is het alleen maar omdat hij zelf ook ooit een keer meedeed aan het programma ( al maakte hij niet écht een goede indruk als survivor).
Eerste heftige proef
Maar wat maakt het dit jaar dan zo heftig? Het begint meteen al goed met een heftige eerste proef in een mangrovebos in Maleisië. Die proef maakt trouwens ook gelijk duidelijk wie in welk team zit. Het team dat de proef wint, gaat naar een prachtig strand. En moesten sommige deelnemers zich vorig jaar nog staande houden in een grot, dit maal moet het verliezende team zien te overleven in de mangrove.
Mangrove
Voor de duidelijkheid: de mangrove is een soort platform tussen de bomen op water. Denk aan een kust met grote struiken met enorme wortels. En ja, dat staat constant onder water en wordt belaagd door honderdduizenden muggen plus andere rare beesten. Laat staan dat er fatsoenlijk voedsel is. En dat is nog maar het begin .
Intriges en verraad
Want volgens Weening is niet alleen de mangrove geestdodend, maar zijn de intriges en het verraad tussen de kandidaten onderling ook niet van de lucht. "Niemand kan een ander vertrouwen, er worden continu messen in elkaars ruggen gestoken. Het is dit jaar erger dan ooit!" laat Weening dan ook weten.
Kandidaten
Stiekem is het ieder jaar dan toch weer een wonder dat de makers dan toch weer met nieuwe kandidaten op de proppen komen. Dat zijn rapper Willie Wartaal en presentatrice Tess Milne ( bekend van Sterren Springen), Fatima Moreira de Melo, Ruud Feltkamp, The Voice finalist Paul Turner, Fajah Lourens, Peggy Vrijens en tuinman Lodewijk Hoekstra.
En omdat Expeditie Robinson samen met de Vlamingen wordt gemaakt, zijn de acht Vlaamse kandidaten: Min Hee Bervoets, Joke Van de Velde, Gene Thomas, Zoë van Gestel, Aagje Vanwallghem, Matthias De Meulder, Christophe De Meulder en Olivier Bisback.
Zij liever dan ik. Dat staat als een paal als boven water. Maar kijken doe ik dan wel. En dat vind ik eerlijk gezegd al spannend genoeg.
Expeditie Robinson is vanaf vanaf donderdag 30 augustus om 20.30 op RTL te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 november 2012 21:05 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Gene heeft last van een slappe hengel.
quote:Op donderdag 22 november 2012 21:05 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Gene heeft last van een slappe hengel.
Dit hoop ik ookquote:Op donderdag 22 november 2012 21:08 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Argh nu aub op Min Hee stemmen en niet Fajah in de val lokken
Inderdaad!quote:Op donderdag 22 november 2012 21:09 schreef Bastiefcg het volgende:
En nu idd maar hopen dat Fajah niet genakt wordt.
hi ha hoquote:Op donderdag 22 november 2012 21:11 schreef Bastiefcg het volgende:
als je goed kijkt zie je achter de bomen een gele M. Er zit namelijk ook een McDonalds op het winnaarseiland.
quote:Op donderdag 22 november 2012 21:11 schreef Bastiefcg het volgende:
als je goed kijkt zie je achter de bomen een gele M. Er zit namelijk ook een McDonalds op het winnaarseiland.
Dat is wel erg makkelijk.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:11 schreef Bayswater het volgende:
Ik herzie mijn mening over Fatima met 100 %. Geweldig complot dit.
Dat wel ,maar nu bevalt het mij wel. Lekker wijf plots ook.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dat is wel erg makkelijk.
Ze is nog steeds een rat.
Ging iemand laatst niet helemaal kotsen enzo bij de samensmelting? Kan ook bij survivor zijn, ik kijk het door elkaarquote:Op donderdag 22 november 2012 21:11 schreef Caland het volgende:
Ik snap nooit hoe je alcohol kan wegkrijgen als je zo 'uitgehongerd' bent. Geeft dat niet een smerige reactie op je maag?
Precies ditquote:Op donderdag 22 november 2012 21:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Klopt maar wel een vermakelijke ratquote:Op donderdag 22 november 2012 21:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ze houdt wel tiet.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:11 schreef MissJ het volgende:
nou Joke eet jij alles maar op, das nodig. Damn wat is zij eng dun zeg.
Fajahquote:Op donderdag 22 november 2012 21:12 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ging iemand laatst niet helemaal kotsen enzo bij de samensmelting? Kan ook bij survivor zijn, ik kijk het door elkaar
Die is vies dun.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:11 schreef MissJ het volgende:
nou Joke eet jij alles maar op, das nodig. Damn wat is zij eng dun zeg.
ditquote:Op donderdag 22 november 2012 21:14 schreef TheVulture het volgende:
Min Hee heeft nog nooit een vis gezien geloof ik
Ditquote:Op donderdag 22 november 2012 21:16 schreef muzas het volgende:
Doe eens reclame. Zit al 20 minuten te wiebelen.
komop konijntje nog even volhoudenquote:Op donderdag 22 november 2012 21:16 schreef muzas het volgende:
Doe eens reclame. Zit al 20 minuten te wiebelen.
Goed uitgespeeld ja.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:18 schreef Bayswater het volgende:
Min Hee gaat de zoveelste worden met veel jokers die ze dadelijk niet in gaat zetten, prachtig eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is juist leuk, waarschijnlijk zal er volgend seizoen wel iemand zijn die lekker terug gaat katten.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:22 schreef Smeich het volgende:
Dit gaat leuk worden zo!
Wat is die Dennis verschrikkelijk irritant zeg tijdens die proef! Daar word je toch gek van als je daar staat...
BAM!quote:Op donderdag 22 november 2012 21:28 schreef Bastiefcg het volgende:
En als toetje krijg je een mes in je rug!
Bobientje was een echte teef.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:28 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
ja samson, marleeeehhne moet me niet
Het vriendinnetje van samson niet kennenquote:Op donderdag 22 november 2012 21:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dat is na mijn tijd denk ik.
Nouah zunne, zal toch wel meevallehquote:Op donderdag 22 november 2012 21:29 schreef IMShuuul het volgende:
Ja Evi heeft gelijk, Min hee en der clubje snappen het spel nog steeds niet
dit heeft ze echt niet door hoor.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:31 schreef Bayswater het volgende:
Min Hee zet dadelijk 2 jokers in, zou wel meesterlijk zijn
maar dat groepje heeft toch ook de gouden munt?quote:Op donderdag 22 november 2012 21:32 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ze krijgt zo een barbieface aangemeten.
Moet je vooraf inzetten, en ze vermoeden niets.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:33 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
maar dat groepje heeft toch ook de gouden munt?
En die mocht doorgegeven worden...
quote:
Net zo veel als Joke, niets.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:33 schreef Caland het volgende:
Maar wat heeft die Peggy eigenlijk gedaan deze ER?
net zo veel als Jokequote:Op donderdag 22 november 2012 21:33 schreef Caland het volgende:
beetje meehobbelen hier en daar, zo kom je een heel eind.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:33 schreef Caland het volgende:
Meegeliftquote:Op donderdag 22 november 2012 21:33 schreef Caland het volgende:
Moet je inzetten voordat de stemmen getoond worden. Gaat niet gebeuren...quote:Op donderdag 22 november 2012 21:33 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Die gaan ze niet inzetten als ze niks vermoeden...quote:Op donderdag 22 november 2012 21:33 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
dat is waar natuurlijk.... ze denken dat iedereen op fajah gaat stemmenquote:Op donderdag 22 november 2012 21:33 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Moet je vooraf inzetten, en ze vermoeden niets.
quote:Op donderdag 22 november 2012 21:37 schreef Bayswater het volgende:
Vat het sportief op, hulde aan Min Hee
Iets met boer en kiespijnquote:
Pekkie.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:38 schreef MissJ het volgende:
wie is dan de 4e die op Min Hee gestemt heeft (naast Fajah, Fatima en Chris)? Ikke even niet meer weet.
peggy natuurlijkquote:Op donderdag 22 november 2012 21:38 schreef MissJ het volgende:
wie is dan de 4e die op Min Hee gestemt heeft (naast Fajah, Fatima en Chris)? Ikke even niet meer weet.
Peggyquote:Op donderdag 22 november 2012 21:38 schreef MissJ het volgende:
Dan moeten ze nog goed kiezen.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:38 schreef charmed_angel het volgende:
Maar nu hebben ze het wel door natuurlijk volgende weekDan gaan ze die munt inzetten
Yep en dan zal Fajah eruit gaan. Nu Min Hee eruit is hebben ze haar niet meer nodig.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:38 schreef charmed_angel het volgende:
Maar nu hebben ze het wel door natuurlijk volgende weekDan gaan ze die munt inzetten
Fout.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:39 schreef Bastiefcg het volgende:
parachuteje gaat niet open gok ik
Dus moet Fajah immuniteit winnenquote:Op donderdag 22 november 2012 21:39 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
[..]
Yep en dan zal Fajah eruit gaan. Nu Min Hee eruit is hebben ze haar niet meer nodig.
Waarschijnlijk gewoon over de expeditie en het lang weg zijn. Ik denk niet over het spel zelf.quote:
Dat doen de anderen inderdaad wel voor haar.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:50 schreef BobW het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon over de expeditie en het lang weg zijn. Ik denk niet over het spel zelf.
Ik ook. Dat ze het uberhaupt zoveel puppyvet had.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:46 schreef TheVulture het volgende:
Ik verbaas me nog steeds over het vet van Fatima
Dat vond ik ook wel erg triest jaquote:Op donderdag 22 november 2012 21:54 schreef rene90 het volgende:
"Ja jongens jullie rijst en meel is op, hier heb je nieuwe"
Jammer idd, het is niet meer wat het ooit was.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:54 schreef rene90 het volgende:
"Ja jongens jullie rijst en meel is op, hier heb je nieuwe"
Uhm...quote:Op vrijdag 23 november 2012 00:53 schreef Vijf_voor het volgende:
Volgende week weet dus iedereen dat de munt gevonden is omdat er op de plek van de munt een rode vrucht ligt?
Ik dacht dat er stond 'tenzij gelukt' maar het was 'tenzij geplukt'quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:14 schreef Smeich het volgende:
Min Hee's reactie was inderdaad erg sportief
[..]
Uhm...nee?
Met je previews!quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:43 schreef SEMTEX het volgende:
Yes, Fajah geredHeb het nog niet gezien, maar ben dol op mezelf spoileren
Volgens mij hebben alleen Gene en Christophe nog één muntquote:Op vrijdag 23 november 2012 10:51 schreef Yesse het volgende:
Nu ik dit typ denk ik: wie hebben er eigenlijk nog munten?
Het wordt heel leuk als Fajah immuniteit haalt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:51 schreef Yesse het volgende:
Als de Belgen slim zijn maken ze volgende week weer een pact met Fajah, al denk ik dat ze niet zo slim zijn. Het zou wel kunnen/moeten als ze hun eigen hachje willen winnen. Het is nu zonder Fajah 3-2 voor het pokerduo+peggy.
Ze spreken met Fajah af om op één van het pokertrio te stemmen en Gene zet zijn gouden munt in. Zo wordt het uiteindelijk weer gelijkspel dus ze zijn eigenlijk verplicht om Fajah er bij te houden tot het pokertrio terug is gebracht tot 1 (ik denk Chris). Daarna zeggen dag tegen Fajah en zitten de 4 Belgen in de finale.
Als Fajah dan slim zou zijn zou ze dit afspreken en ondertussen naar het pokertrio gaan en vertellen voor wie de gouden munt wordt in gezet (Gene of Joke). Door precies op de ander te stemmen gaat het pokertrio sowieso door en vervalt zowel de gouden munt als één van de spelers.
Maar ik denk dat niemand zo ver doordenkt en volgende week gewoon loos Fajah er uit wordt gestemd.
Gelukkig had ik geen gelijkquote:
Ah zo ja, dan snap ik je postquote:Op vrijdag 23 november 2012 10:38 schreef Vijf_voor het volgende:
[..]
Ik dacht dat er stond 'tenzij gelukt' maar het was 'tenzij geplukt'
hehe grappigquote:
Klopt, vandaar dat het niet al te moeilijk hoeft te zijn om de munt weg te spelenquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:36 schreef SEMTEX het volgende:
Maar een gouden munt kun je toch alleen vooraf inzetten? Dan moet je precies weten wanneer er op je gestemd wordt, niet om de tuin geleid worden om je munt weg te spelen en goed opletten.
nee, voor het stemmen al. Nu ik dit post, klinkt dat onlogisch, trouwens. Dan block je meteen alle stemmen. is er ergens tijdens de uitzending uitgelegd hoe het werkt?quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:17 schreef Smeich het volgende:
Wellicht snap ik jou niet hoor, maar besef je wel dat de gouden munt pas ingezet kan worden nadat er gestemd is?
omdat ze de zwakste tegenstander mogelijk willen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:14 schreef okiokinl het volgende:
waarom zouden de pokeraars+ fajah niet eerst die andere groep allemaal wegstemmen? dat is zekerheid, met faja's stem erbij ben je beter tegen munten bestand.
ze kunnen gewoon een volgorde van wegstemmen bepalen, en als de gouden munt tevoorschijn komt bij eerste keus, ga je naar keus nr. 2. als die imuum is, dan is fajah de klos.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:55 schreef CaLeX het volgende:
[..]
omdat ze de zwakste tegenstander mogelijk willen.
Joke is mentaal wel goed maar fysiek niet
Gene is fysiek wel ok, maar mentaal niet
Fajah is zowel fysiek als mentaal top (zeker vergeleken met de 2 belgen) en het is een vechter. Die wil je er dus het minst graag bij
ja dat is waar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:55 schreef CaLeX het volgende:
[..]
omdat ze de zwakste tegenstander mogelijk willen.
Joke is mentaal wel goed maar fysiek niet
Gene is fysiek wel ok, maar mentaal niet
Fajah is zowel fysiek als mentaal top (zeker vergeleken met de 2 belgen) en het is een vechter. Die wil je er dus het minst graag bij
Na het stemmen maar wel voor dat de uitslag bekend wordt gemaakt volgens mij.quote:
Ik denk dat wij het weinige eten onderschatten, het is leuk dat ze een handje friet hebben maar daar leef je geen 3 dagen op.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:59 schreef mannenkoorkarrespoor het volgende:
[..]
Na het stemmen maar wel voor dat de uitslag bekend wordt gemaakt volgens mij.
Blij dat Faja er nog in zit maar heel erg spectaculair vindt ik het niet dit seizoen.
Ik zie het liefst weer normale deelnemers ipv BNers en BBers, ik heb het gevoel dat het dan veel meer om de sterkste gaat. Diegene die echt kan overleven.
Hier worden ze mi veel te veel verwend.
Ik denk dat Fatima, Chris en Peggy liever Gene en/of Joke eruit zien gaan dan Fajah, dus ik denk niet dat die nu snel weer op Fajah zullen stemmen voordat die 2 Belgen eruit zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:51 schreef Yesse het volgende:
Als de Belgen slim zijn maken ze volgende week weer een pact met Fajah, al denk ik dat ze niet zo slim zijn. Het zou wel kunnen/moeten als ze hun eigen hachje willen winnen. Het is nu zonder Fajah 3-2 voor het pokerduo+peggy.
Ze spreken met Fajah af om op één van het pokertrio te stemmen en Gene zet zijn gouden munt in. Zo wordt het uiteindelijk weer gelijkspel dus ze zijn eigenlijk verplicht om Fajah er bij te houden tot het pokertrio terug is gebracht tot 1 (ik denk Chris). Daarna zeggen dag tegen Fajah en zitten de 4 Belgen in de finale.
Als Fajah dan slim zou zijn zou ze dit afspreken en ondertussen naar het pokertrio gaan en vertellen voor wie de gouden munt wordt in gezet (Gene of Joke). Door precies op de ander te stemmen gaat het pokertrio sowieso door en vervalt zowel de gouden munt als één van de spelers.
Maar ik denk dat niemand zo ver doordenkt en volgende week gewoon loos Fajah er uit wordt gestemd.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
Zij zit nu alweer voor de derde keer ofzo op dat winnaarseiland, zichzelf 'zwanger' te eten.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:50 schreef zeeuws jongetje het volgende:
[..]
Ik ook. Dat ze het uberhaupt zoveel puppyvet had.
En na 3 (?) weken nog steeds mollig. Wordt ze stiekem bijgevoerderd?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:32 schreef Moira. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat zei ik ook eens tegen een leraarquote:
ik ook, maar dan ging die boos worden..quote:Op zaterdag 24 november 2012 06:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat zei ik ook eens tegen een leraar
Ik probeerde nog "jamaar je snapt toch dat ik dat bedoel!!"... Hielp niks...quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:01 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik ook, maar dan ging die boos worden..![]()
Pff, lees eerst even goed.quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:49 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ben ook niet goed in rekenen, maar imuum en immuum, dat scheelt geloof ik 1 letter.
Nee, want het is immuun. Je mist de hele n, en de laatste m staat verkeerd. Dus dat zijn 2 lettersquote:Op zaterdag 24 november 2012 14:49 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ben ook niet goed in rekenen, maar imuum en immuum, dat scheelt geloof ik 1 letter.
lol ja eigenlijk wel..quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:16 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee, want het is immuun. Je mist de hele n, en de laatste m staat verkeerd. Dus dat zijn 2 letters
Zeg jij dan ook: imummiteit (ipv immuniteit)?
Alsjeblieft nietquote:Op zaterdag 24 november 2012 15:34 schreef okiokinl het volgende:
[..]
lol ja eigenlijk wel..
taalvernieuwing he, heet dat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
maar of ik dat ook doe, daar moet ik nog even over nadenken.quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:57 schreef Moira. het volgende:
Maar... Gelukkig weet je nu dat er een N zit in immuniteit en immuun, dus kun je het voortaan ook zo spellen en uitspreken![]()
Is de wereld toch weer een klein stukje verbeterd
Treurigquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:47 schreef okiokinl het volgende:
[..]
maar of ik dat ook doe, daar moet ik nog even over nadenken.
sorrie..quote:
Watquote:Op zaterdag 24 november 2012 17:05 schreef okiokinl het volgende:
[..]
sorrie..je moet altijd goed nadenken over je vocabulaire, anders wek je te hoge verwachtingen van je sociale omgeving.
Ja, dit heb ik ook een beetje...quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:16 schreef Marie30 het volgende:
Die Fatima wil je toch gewoon kloppen. Echt een misselijk mens.
Dit is de eerste keer in ER dat ik totaal geen favoriet heb. Kan bijna niemand van de overblijvers echt uitstaan...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |