Nou ja, laat ik het dan zo zeggen:quote:Op woensdag 21 november 2012 12:22 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze (allemaal) leerstoornissen hebben? Misschien is het voor de meeste juist dat stukje begeleiding wat ze motivatie geeft.
quote:Op woensdag 21 november 2012 11:45 schreef Balisto het volgende:
Ik kan niet met 'moeilijke' kinderen omgaan met allerlei leerstoornissen e.d.
Op twee verschillende functies bij hetzelfde bedrijf solliciteren kan prima, maar twee verschillende cv's opsturen lijkt me niet verstandig.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Hi,
Is het not done om twee nogal verschillende Cv's naar 1 bedrijf te sturen voor twee nogal verschillende functies ?
Men kan gaan denken dat ik niet weet wat ik wil maar in beide functies zie ik mezelf wel goed uitkomen.
Door mijn lange werk ervaring kan ik namelijk nogal variëren met mijn Cv's omdat ik sowieso er veel uit moet laten omdat ze anders te langdradig worden.
Inderdaad, geen 2 verschillende CV's.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:31 schreef Balisto het volgende:
[..]
Op twee verschillende functies bij hetzelfde bedrijf solliciteren kan prima, maar twee verschillende cv's opsturen lijkt me niet verstandig.
En waarom niet? ik lieg niet in mijn Cv's echter laat ik per vacature staan wat relevant is en laat de rest weg.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:31 schreef Balisto het volgende:
[..]
Op twee verschillende functies bij hetzelfde bedrijf solliciteren kan prima, maar twee verschillende cv's opsturen lijkt me niet verstandig.
Als het zich beperkt tot het stukje relevante werkervaring is dit niet heel vreemd. Je schrapt namelijk alles wat niet relevant is tenzij je bijna niets op je cv hebt staan.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:31 schreef Balisto het volgende:
[..]
Het zou op mij nogal onbetrouwbaar overkomen. Waarom dat risico nemen?quote:Op woensdag 21 november 2012 12:34 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
En waarom niet? ik lieg niet in mijn Cv's echter laat ik per vacature staan wat relevant is en laat de rest weg.
Ik begrijp wel dat het vreemd over kan komen bij P&O maar zullen ze dat niet vaker zien?
Dat is al andersquote:Op woensdag 21 november 2012 12:30 schreef Balisto het volgende:
[..]
Nou ja, laat ik het dan zo zeggen:
[..]
Dat zal wel meevallen. Het is gebruikelijk om je cv aan te passen naar de functie waar je op solliciteerd. Ik heb bijv ook niet mijn werkzaamheden bij de bank of modeshows vermeld op mijn cv bij de vacature in het ziekenhuis. Zou een beetje vreemd zijn niet? Zou mij eerder druk maken om het feit dat je op twee verschillende soorten functies solliciteerd en misschien wat ondoelmatig overkomt. Aan de andere kant zullen ze gewoon kijken naar wie de beste voor de functie is. Oftewel gewoon doen.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:38 schreef Balisto het volgende:
[..]
Het zou op mij nogal onbetrouwbaar overkomen. Waarom dat risico nemen?
Uiteraard. Dat doe ik ook. Maar twee verschillende cv's naar hetzelfde bedrijf sturen vind ik een tikkeltje vreemd.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:42 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Het is gebruikelijk om je cv aan te passen naar de functie waar je op solliciteerd.
Als de functies echt anders zijn. Ze zullen misschien wel denken van ga eerst eens uitzoeken wat je wilt met je carriere. Bij een groot bedrijf en verschillende functies kan het ook zo zijn dat ze door verschillende afdelingen worden afgehandeld. Dan zou ik mij helemaal niet druk maken.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:44 schreef Balisto het volgende:
[..]
Uiteraard. Dat doe ik ook. Maar twee verschillende cv's naar hetzelfde bedrijf sturen vind ik een tikkeltje vreemd.
Ooit een uurtje ingevallen als overblijfkracht, wat een hel was dat.quote:
quote:Op woensdag 21 november 2012 11:58 schreef Balisto het volgende:
Is notuleren makkelijk te leren? Ik kom zojuist een functie tegen waarvoor ervaring met notuleren de enige eis is waaraan ik niet voldoe.
Ik begrijp je beweegredenen, maar ik geloof dat ik er als werkgever toch moeite mee zou hebben. Het zou me het gevoel geven dat je niet bewust voor één functie kiest en daar volledig voor gaat maar wat opportunistisch bent. Afhankelijk van hoe groot het bedrijf is - bij een heel groot bedrijf zal dit waarschijnlijk anders liggen - zou ik er denk ik voor kiezen om één cv en misschien zelfs maar één brief te sturen waarin ik duidelijk maak dat en waarom beide functies me interessant lijken.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Is het not done om twee nogal verschillende Cv's naar 1 bedrijf te sturen voor twee nogal verschillende functies ?
Haha ja inderdaad. Dit soort dingen is ook vaak voor flutbaantjes. Hongerig ben ik altijdquote:Op woensdag 21 november 2012 14:04 schreef Janena het volgende:
Functie-eisen
Telefonisch verkopers met ruime aantoonbare ervaring (outbound)
Zelfstandig en gedisciplineerd
Ambitieus en hongerig
Zelfbewust en onbevangen
ABN sprekend
In bezit van computer en snelle internetverbinding
JEUK Krijg ik van zulke advertenties....
jup, vaak genoeg. persoonlijk niet bijzonder goede ervaringen mee.. (krijgt op een dergelijke sollicitatie geen tot maar heel weinig reactie. )quote:Op woensdag 21 november 2012 13:30 schreef Apotheose het volgende:
iemand wel es open gesolliciteerd via een formulier op de site van het bedrijf?
Inderdaad, heb zelfs wel eens niet op een vacature gereageerd omdat er iets in die trand in stond..quote:Op woensdag 21 november 2012 14:17 schreef ssebass het volgende:
[..]
Haha ja inderdaad. Dit soort dingen is ook vaak voor flutbaantjes. Hongerig ben ik altijdStaat niet bij dat het naar kennis is.
De ideale functie is momenteel ook niet vacant. Dus opteer ik voor de tweede keus net als 99 % van de beroepsbevolking.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp je beweegredenen, maar ik geloof dat ik er als werkgever toch moeite mee zou hebben. Het zou me het gevoel geven dat je niet bewust voor één functie kiest en daar volledig voor gaat maar wat opportunistisch bent
Is die advertentie geplaatst door Eva Anna Paula Braun ?quote:Op woensdag 21 november 2012 14:04 schreef Janena het volgende:
Functie-eisen
ABN sprekend
JEUK Krijg ik van zulke advertenties....
Ja, dat wel. Maar nooit echt notuleren als in luisteren en real-time meeschrijven.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
Notuleren is ontzettend makkelijk. Heb je daar echt geen ervaring mee? Ik herinner me dat ik het al jong deed als we vergaderingen hadden van onze vereniging. Tijdens mijn opleiding deed ik het wel eens als we groepswerk hadden om bij te houden wat ieders taken waren en wat de globale inhoud van het groepswerk zou worden. Tijdens mijn werk doe ik het nog regelmatig als ik overleg met collega's heb, en ik doe het ook wel eens in het kader van het overleg van de oudercommissie waar ik in zit.
Volgens mij heb ik nog nooit een echte vergadering gehad.quote:Notuleren is niets meer dan goed luisteren tijdens een vergadering en helder en beknopt een juiste weergave kunnen geven van wat er gezegd en afgesproken is. Dikke kans dat je dat wel eens gedaan hebt!
Met die onderontwikkelde nep-rap straattaal van tegenwoordig kan ik mij daar wel iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:36 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Is die advertentie geplaatst door Eva Anna Paula Braun ?
Lijkt me een nogal sterke hint dat wel goed ABN sprekende allochtonen niet welkom zijn bij dat bedrijf.
Ja ik erger me ook kapot maar vooral aan de Nederlandse pubers die qua accent zo Marokkaans mogelijk willen klinken verschrikkelijk wat een verloedering van de taal.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:10 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Met die onderontwikkelde nep-rap straattaal van tegenwoordig kan ik mij daar wel iets bij voorstellen.
Ik begrijp wat je bedoelde te zeggen.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:19 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ja ik erger me ook kapot maar vooral aan de Nederlandse pubers die qua accent zo Marokkaans mogelijk willen klinken verschrikkelijk wat een verloedering van de taal.
Soms hoor je het nog bij mensen die in de twintig zijn dan vraag je je af wat wil je daarmee nou bereiken dat je straat gevonden wordt door je maten?
Maar ik doelde op de verdenking dat een bedrijf met die tekst in een vacature primair selecteert op etniciteit en veel minder op perfecte uitspraak van de Nederlandse taal.
De echte decemberperiode begint pas op 13 december, dus ga er vanuit dat je dan pas echt veel kan werkenquote:Op woensdag 21 november 2012 16:27 schreef lyolyrc het volgende:
Volgende week op gesprek voor een tijdelijke baan bij PostNL. Hopelijk krijg ik dan groen licht en ben ik de hele maand december onder de pannen.
Geen idee, ik had 5 maanden ww en ik heb geen gesprek gehad.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Is het normaal dat je na 3 maanden ww bij uwv op gesprek moet komen?
Hier nu ook ongeveer 3 maanden ww (mn vader dan he) maar nog niks gehoord van het uwv.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Herkenbaar.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:44 schreef Spezza19 het volgende:
Best sneu als je na 2 weken weer eens op vacaturesites kijkt en er gewoon geen enkele vacature is...
* Spezza19 gaat morgen maar een makelaar bellen voor de verkoop van het huis....
Erg herkenbaar.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:44 schreef Spezza19 het volgende:
Best sneu als je na 2 weken weer eens op vacaturesites kijkt en er gewoon geen enkele vacature is...
ik zit nu precies 1 jaar in de ww en nog nooit op gesprek moeten komenquote:Op woensdag 21 november 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Elk uur dat ik kan meepikken vind ik mooi meegenomen. Thuis zitten duimen draaien vind ik ergerlijk.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:35 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
De echte decemberperiode begint pas op 13 december, dus ga er vanuit dat je dan pas echt veel kan werken
Ik vind ook amper vacatures... Zelfs sites waarop enkele jaren terug dagelijks tientallen vacatures verschenen (specifiek voor mijn branche) blijven angstvallig leeg.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:44 schreef Spezza19 het volgende:
* Spezza19 gaat morgen maar een makelaar bellen voor de verkoop van het huis....
Had ik wel.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja ikquote:Op woensdag 21 november 2012 16:54 schreef Spezza19 het volgende:
Mja, misschien eerst maar kijken of er iemand een woonruimte zoekt... kamertje verhuren om de lasten te drukken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 november 2012 17:39 schreef Leonos het volgende:
Jongens, ligt LinkedIn er bij jullie er ook uit?Wat let jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik dacht (dat is wat ik er over heb gelezen) dat je in een brief niet te veel van je zelf uit moet gaan, maar vooral wat je voor het bedrijf kunt betekenen.quote:Op woensdag 21 november 2012 19:46 schreef Marco001 het volgende:
Enige wat ik erin heb(naast de obvious) is een alinea over mijzelf, (hobby's e.d.), gevolgd door een verhaaltje over mijn werkervaringen en opleidingen en als laatste(voor de afsluiting) nog even mijn sterke punten(stressbestandig, kan goed samenwerken en meer van dat).
Van verschillende bedrijven heb ik complimenten gehad over mijn brief, dus die laat ik lekker zo.
Ik functioneer prima in zowel individueel- als in teamverband.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wie kan mij helpen met een juiste opbouw van een zin?
Ik wil graag aangeven dat ik prima functioneer in een functie in teamverband maar ook individueel..
Ik kom er gewoon niet uit ..
Mij is altijd juist geleerd dat de brief een soort "verlengstuk" van je CV is. Op die manier heb ik hem dan dus ook geschreven.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:07 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Ik dacht (dat is wat ik er over heb gelezen) dat je in een brief niet te veel van je zelf uit moet gaan, maar vooral wat je voor het bedrijf kunt betekenen.
Dat strookt dan ook weer niet met de wijze waarop jij je brief vorm geeft. Dat je daar dan complimenten over krijgt, verwart mij enigszins.
Als het gewoon een nette c.v. is kan dat zeker geen kwaad.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:12 schreef Myraela het volgende:
Stomme vraag misschien, zeker omdat ik op dit moment gewoon een baan heb. Maar het kwam gewoon ineens in me op.
Ik studeer in de grafische richting, het opmaken van een CV is dus heel erg normaal.
Kun je zo'n vormgegeven CV ook naar functies sturen die niets met design te maken hebben, of is dat raar?
En bedankt!quote:Op woensdag 21 november 2012 20:10 schreef Marco001 het volgende:
Rijstebuiltje: " Ik kan zowel op individueel niveau als in teamverband goed functioneren"
En jij ook voor je optie, vind die van Marcel is prettiger..quote:Op woensdag 21 november 2012 20:10 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik functioneer prima in zowel individueel- als in teamverband.
Die had ik (allang) gezien.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:30 schreef Marco001 het volgende:
Vergeet je dan niet die punt die ik wel ben vergeten?
Geloof dat mijn gesprek na +/- 2 maanden was. Stelde echt niets voor. De persoon voor mij (regio Utrecht) had geen idee wie ik was. Die zocht voor mijn neus op wie ik was.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Blijven proberen. Kan ook niks anders zeggen dan dat. Het is gewoon een kuttijd. Ik ben ook bezig om wat erbij te vinden, want 10 a 15 uur is helaas niet genoeg. Maar zelfs baantjes voor 10 uur zijn al lastig te vindenquote:Op donderdag 22 november 2012 00:31 schreef Balisto het volgende:
Goed, via alle bekende vacaturesites lukt het niet. Uitzendbureaus hebben nooit meer wat. Zomaar bij een winkel binnenstappen heeft nog nooit wat opgeleverd. Wat nu?
Doorzetten en je niet laten lijden door de waan van de dag. Dus je niet opgeven als Social Media Verzorgende die oma even leert om te facebooken tijdens het verschonen.quote:Op donderdag 22 november 2012 00:31 schreef Balisto het volgende:
Goed, via alle bekende vacaturesites lukt het niet. Uitzendbureaus hebben nooit meer wat. Zomaar bij een winkel binnenstappen heeft nog nooit wat opgeleverd. Wat nu?
Ik begin meteen met een korte uitleg waarom ik geïnteresseerd ben en in welke functie, in de tweede alinea leg ik uit waarom ik geschikt ben, welke ervaring ik heb en probeer ik dat zo concreet mogelijk te maken, en in de laatste alinea leg ik uit waarom ik juist bij dat bedrijf of die instantie solliciteer.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:28 schreef artm het volgende:
Wat betreft sollicitatiebrieven, hoe bouwen jullie die eigenlijk op?
Ik begin standaard met een introductie (vermelden dat je wilt solliciteren op die en die baan), gevolgd door een alinea "waarom het bedrijf", "waarom die functie" en "waarom ik voldoe aan het profiel" om vervolgens als laatste alinea een afsluiting maak.
Mijn probleem is juist dat ik telkens een bijna vol A4-tje ervan weet te maken, wat mogelijk ten koste gaat van de interesse van de lezer.
Dit wilde ik horen eigenlijkquote:Op donderdag 22 november 2012 00:25 schreef Zeurberus het volgende:
[..]
Geloof dat mijn gesprek na +/- 2 maanden was. Stelde echt niets voor. De persoon voor mij (regio Utrecht) had geen idee wie ik was. Die zocht voor mijn neus op wie ik was.
Ikzelf heb geprobeerd om aan alle eisen te voldoen. Profiel volledig, 4 sollicitaties per maand, brieven uploaden, reacties uploaden etc. Dan blijkt dat hij alles ter plekke moet bekijken. Tot zover je inzet...
Die hele handel blijkt dus niet nodig te zijnTijdens het gesprek heeft hij wat onnodige zoekfuncties verwijderd (kassamedewerker, verkoopmedewerker en orderpicker) omdat niet meer past bij mij huidige ambities. Het kwam er op neer dat hij er wel vertrouwen in had dat ik snel weer wat zou vinden met mijn ervaring en opleidingsniveau. Kortom, je bent niet iemand die veel hulp nodig heeft vanuit UWV dus je kan doen wat je wilt. Ze kunnen je niets bieden dus je aanwezigheid was genoeg. Het is niet meer dan je gezicht vertonen en beetje meelullen. Je eigen netwerk gaat toch meer opleveren dan die van hen dus het is kort en bondig. Niets om je zorgen over te maken en gewoon verder gaan op de manier wat je al deed om te zorgen dat je in ieder geval je ww behoud door even aanwezig te zijn als zij dat verwachten.
Niets kutter dan je ww verliezen omdat je er niet was, hoe knullig die gesprekken ook zijn
Heel veel succes, Bostor!quote:Op donderdag 22 november 2012 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag de tweede ronde... presentatie is klaar... hopen dat ze het okay vinden
Anders kan je nog op als cheerleader bij feyenoord.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:08 schreef charmed_angel het volgende:
Een keer een superleuk gesprek gehad bij een Uitzendburo! Gaf mij een goed gevoel
Nu hopen dat ze wat voor mij kunnen betekenen
als ze mij goed betalen, dan wil ik dat best hoorquote:Op donderdag 22 november 2012 10:10 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Anders kan je nog op als cheerleader bij feyenoord.
Way to go!quote:Op donderdag 22 november 2012 11:35 schreef Peter het volgende:
Deze week twee gesprekken gehad..
Vanochtend kreeg ik meteen te horen dat ik door was naar de volgende ronde... Maar..! Gelijk er na werd ik gebeld Nav het eerste gesprek deze week ( andere werkgever) dat ze mij willen!
Functie?quote:Op donderdag 22 november 2012 11:35 schreef Peter het volgende:
Vanochtend kreeg ik meteen te horen dat ik door was naar de volgende ronde... Maar..! Gelijk er na werd ik gebeld Nav het eerste gesprek deze week ( andere werkgever) dat ze mij willen!
Ook al zou ik per 1 december werk hebben, dan ben ik nog niet uit de problemen. De maand december werken betekent pas betaald worden in de derde week van januari, tenzij het via een uitzendbureau is.quote:Op donderdag 22 november 2012 00:35 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Blijven proberen. Kan ook niks anders zeggen dan dat. Het is gewoon een kuttijd. Ik ben ook bezig om wat erbij te vinden, want 10 a 15 uur is helaas niet genoeg. Maar zelfs baantjes voor 10 uur zijn al lastig te vinden
Ik heb geen rijbewijs.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:59 schreef mafkees10 het volgende:
Taxirijden? Ik heb dit jaren gedaan en was altijd overal gewild, zeker met de kennis en ervaring en alle papieren. Kon eigenlijk overal direct starten, wel op 0 uren basis maar via een uitzendbureau wel wekelijks betaald gekregen!
Ik wil me wel omscholen, graag zelfs, maar dat is voor mij niet te betalen nu.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:01 schreef mafkees10 het volgende:
Ai dan houdt het ook.. Opleidingen gedaan? Misschien omscholen? Weet niet of je m of v bent, maar in de IT (waar ik ook in zit) is werk genoeg en veel vraag!
Wat ik nu doe is werk zoeken. Ik kan het me op dit moment niet veroorloven om wat anders te doen, want er moet gewoon geld binnenkomen.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:06 schreef mafkees10 het volgende:
Vervelend idd. Maar even ter info, wat doe je nu zoal? Ik ben zelf veel actief in dingen en doe overal aan mee. Het beste werkt vaak netwerken en via via. Je wil laten zien en schrijf je overal voor in en doe aan alles mee als je dat leuk vindt of lijkt. Je leert een berg mensen kennen en er komt altijd wat op je pad.. Thuis zitten is echt dodelijk (kan ik zelf niet eens; ik moet weg..). Je leert een hoop, je ziet veel en maakt veel mee. Erg leuk, erg sociaal en vooral veel afleiding.. Ik zit dan in een goede branche, maar ik doe ook veel andere dingen omdat ik ze leuk vind (vooral vrijwilligerswerk)
Moet je wel precies weten wat je wilt. Ik zou ook wel de IT in willen, maar het is zo ongelofelijk breed dat ik niet echt weet wat ik wil gaan doenquote:Op donderdag 22 november 2012 14:01 schreef mafkees10 het volgende:
Ai dan houdt het ook.. Opleidingen gedaan? Misschien omscholen? Weet niet of je m of v bent, maar in de IT (waar ik ook in zit) is werk genoeg en veel vraag!
Heb maandag ook ergens een afspraak voor vrijwilligerswerk. Ik word het nu ook zat om steeds maar thuis te zitten, want ik werk maar 10 a 15 uur per week. Tussendoor probeer ik dan wat anders erbij te vinden.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:06 schreef mafkees10 het volgende:
Vervelend idd. Maar even ter info, wat doe je nu zoal? Ik ben zelf veel actief in dingen en doe overal aan mee. Het beste werkt vaak netwerken en via via. Je wil laten zien en schrijf je overal voor in en doe aan alles mee als je dat leuk vindt of lijkt. Je leert een berg mensen kennen en er komt altijd wat op je pad.. Thuis zitten is echt dodelijk (kan ik zelf niet eens; ik moet weg..). Je leert een hoop, je ziet veel en maakt veel mee. Erg leuk, erg sociaal en vooral veel afleiding.. Ik zit dan in een goede branche, maar ik doe ook veel andere dingen omdat ik ze leuk vind (vooral vrijwilligerswerk)
Superquote:Op donderdag 22 november 2012 11:35 schreef Peter het volgende:
Thuis zitten heb ik geen problemen mee, enige wat weg is, is mijn ritme.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:13 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Heb maandag ook ergens een afspraak voor vrijwilligerswerk. Ik word het nu ook zat om steeds maar thuis te zitten, want ik werk maar 10 a 15 uur per week. Tussendoor probeer ik dan wat anders erbij te vinden.
Oke! Goed dat je bezig bent. Gewoon bezig blijven en zorgen dat je mensen blijft ontmoeten. Dan ben je iig "in the picture"quote:Op donderdag 22 november 2012 14:11 schreef Balisto het volgende:
[..]
Wat ik nu doe is werk zoeken. Ik kan het me op dit moment niet veroorloven om wat anders te doen, want er moet gewoon geld binnenkomen.
Netwerken en via via levert ook niks op. Iedereen weet wel dat ik werk zoek, maar daar blijft het bij, niemand weet een baantje voor me.
Dat leer je vanzelf wel door de tijd heen. De vraag is meer wat je wilt gaan doen. Development, consultancy of beheer.. Dan kijk je daarin gewoon verderquote:Op donderdag 22 november 2012 14:11 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Moet je wel precies weten wat je wilt. Ik zou ook wel de IT in willen, maar het is zo ongelofelijk breed dat ik niet echt weet wat ik wil gaan doenEn bij mij is het nu nog meer hobby dan dat ik echt veel er vanaf weet.
Goed bezigquote:Op donderdag 22 november 2012 14:13 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Heb maandag ook ergens een afspraak voor vrijwilligerswerk. Ik word het nu ook zat om steeds maar thuis te zitten, want ik werk maar 10 a 15 uur per week. Tussendoor probeer ik dan wat anders erbij te vinden.
Stiekem heb ik er ook geen problemen mee, maar het is niet goed.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:17 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Super
[..]
Thuis zitten heb ik geen problemen mee, enige wat weg is, is mijn ritme.
Maar ik heb genoeg te doen in huis, wassen, strijken, schoonmaken. En ik doe elke dag in de middag sporten
Dat moet straks allemaal in de avondDus dat zal wel weer wennen worden
Dan zou ik meer de beheer kant op willen gaan, en heel misschien de consultancy. Echt programmeren etc dat wil ik niet want dat vind ik simpelweg te saaiquote:Op donderdag 22 november 2012 14:31 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Dat leer je vanzelf wel door de tijd heen. De vraag is meer wat je wilt gaan doen. Development, consultancy of beheer.. Dan kijk je daarin gewoon verder
Ik heb juist dat ik zo vaak mogelijk op pad wil met vrienden en vriendinnenquote:Op donderdag 22 november 2012 14:40 schreef Balisto het volgende:
Ondertussen voel ik me best nutteloos en begin ik sociale situaties te vermijden, zoals met vrienden afspreken. Steeds weer die vraag: "En wat heb jij de afgelopen tijd gedaan?", steeds weer in de verdediging moeten schieten waarom het niet lukt om werk te vinden. Ik heb daar echt geen zin meer in.
Ik heb helaas geen vrienden en daardoor worden deze dagen ook ubersaaiquote:Op donderdag 22 november 2012 14:40 schreef Balisto het volgende:
Ondertussen voel ik me best nutteloos en begin ik sociale situaties te vermijden, zoals met vrienden afspreken. Steeds weer die vraag: "En wat heb jij de afgelopen tijd gedaan?", steeds weer in de verdediging moeten schieten waarom het niet lukt om werk te vinden. Ik heb daar echt geen zin meer in.
Bedankt,quote:
Dan heb je het geluk dat je begripvolle vrienden hebt.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:49 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik heb juist dat ik zo vaak mogelijk op pad wil met vrienden en vriendinnenIK kijk ook echt uit naar mijn voetbaltraining en mijn wedstrijd....
Of lekker stappen en dansen
Ook wel het besef dat ik vanaf eind januari geen leuke dingen meer kan doen, als ik nog geen baan heb gevonden....
Dit is helaas bij mij al een beetje van toepassingquote:Op donderdag 22 november 2012 15:14 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dan heb je het geluk dat je begripvolle vrienden hebt.Dat valt bij mij vaak nogal tegen.
Ik kan nu al een hele tijd geen leuke dingen meer doen. Ik moet alle leuke uitstapjes en andere activiteiten laten schieten omdat het me simpelweg te veel geld kost. Ik begin zo steeds meer in een isolement te raken, wat ook niet goed is voor je zelfvertrouwen en zo gaat de spiraal alleen maar verder naar beneden.
Ik heb het idee dat ik al mijn tijd in het zoeken naar werk móet steken. Vrijwilligerswerk is natuurlijk heel goed, maar er moet nu gewoon geld binnenkomen.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:27 schreef mafkees10 het volgende:
Ik merk het idd. En daarom zeg ik ook: ga wat doen! Al is het vrijwilligerswerk. Je leert mensen kennen, krijgt waardering, je bent bezig en het kost niets. Bovendien kan het leuk zijn. Kortom, doe iets!
Hoe denk je dat ik de afgelopen maanden gevuld heb? heb er drie thuis gezeten met af en toe wat werken. In die tijd ben ik hartstikke druk geweest en kwam tijd tekort. Gewoon omdat ik altijd mee ga. Ik vind het leuk en mensen gaan je missen als je er niet bent. Kortom, genoeg te doen!
Niet om hier tof te doen, maar ik wil benadrukken hoe leuk je het kan hebben zonder geld uit te geven of thuis sip te zitten zijn.. maar dat ligt toch echt bij jezelf en niet bij anderen!
Al met het UWV over gesproken?quote:Op donderdag 22 november 2012 14:02 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik wil me wel omscholen, graag zelfs, maar dat is voor mij niet te betalen nu.
Ongeveer 2,5 jaar, maar ik heb wel wat tijdelijke baantjes gehad voor 1 à 2 maanden, en af en toe wat uitzendklusjes tussendoor (hoewel ik de laatste tijd niks meer krijg aangeboden). Daarvoor heb ik gestudeerd.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:39 schreef From het volgende:
hoelang ben jij al werkeloos balisto en wat deed je hiervoor ?
Ik heb me (nog) niet bij het UWV ingeschreven. Ik probeer de noodzaak voor bijstand zo lang mogelijk uit te stellen en hoop nog steeds dat ik op eigen kracht wat kan vinden, maar het zit wel heel dichtbij te komen nu.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Al met het UWV over gesproken?
Dus sinds je studie nooit aan de bak gekomen? Welke studie /richting heb je afgerond?quote:Op donderdag 22 november 2012 15:50 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ongeveer 2,5 jaar, maar ik heb wel wat tijdelijke baantjes gehad voor 1 à 2 maanden, en af en toe wat uitzendklusjes tussendoor (hoewel ik de laatste tijd niks meer krijg aangeboden). Daarvoor heb ik gestudeerd.
Dat vroeg ik vorige keer ook alquote:Op donderdag 22 november 2012 15:56 schreef From het volgende:
[..]
Dus sinds je studie nooit aan de bak gekomen? Welke studie /richting heb je afgerond?
Dus je leeft al 2.5 jaar lang van spaargeldquote:Op donderdag 22 november 2012 15:53 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik heb me (nog) niet bij het UWV ingeschreven. Ik probeer de noodzaak voor bijstand zo lang mogelijk uit te stellen en hoop nog steeds dat ik op eigen kracht wat kan vinden, maar het zit wel heel dichtbij te komen nu.
Ik heb een betastudie gedaan en daarvan de bachelor afgerond (met heel veel moeite). Daarmee nooit aan de bak gekomen inderdaad. Ik zou graag een totaal andere studie volgen, maar financieel is dat niet mogelijk. Ik moet dus eerst heel veel gaan werken.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:56 schreef From het volgende:
[..]
Dus sinds je studie nooit aan de bak gekomen? Welke studie /richting heb je afgerond?
Plus het geld van enkele tijdelijke + uitzendbaantjes. Dat is tot nu toe genoeg geweest om van te leven (ik woon nog heel goedkoop in een studentenkamer). Maar de bodem is bijna bereikt.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus je leeft al 2.5 jaar lang van spaargeld
maar heb je recht op een uitkering?quote:Op donderdag 22 november 2012 16:08 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik heb een betastudie gedaan en daarvan de bachelor afgerond (met heel veel moeite). Daarmee nooit aan de bak gekomen inderdaad. Ik zou graag een totaal andere studie volgen, maar financieel is dat niet mogelijk. Ik moet dus eerst heel veel gaan werken.
[..]
Plus het geld van enkele tijdelijke + uitzendbaantjes. Dat is tot nu toe genoeg geweest om van te leven (ik woon nog heel goedkoop in een studentenkamer). Maar de bodem is bijna bereikt.
Beta studie is nogal algemeen, welke studierichting dan?quote:Op donderdag 22 november 2012 16:08 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik heb een betastudie gedaan en daarvan de bachelor afgerond (met heel veel moeite). Daarmee nooit aan de bak gekomen inderdaad. Ik zou graag een totaal andere studie volgen, maar financieel is dat niet mogelijk. Ik moet dus eerst heel veel gaan werken.
[..]
Plus het geld van enkele tijdelijke + uitzendbaantjes. Dat is tot nu toe genoeg geweest om van te leven (ik woon nog heel goedkoop in een studentenkamer). Maar de bodem is bijna bereikt.
Bijstand, geen WW.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:09 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
maar heb je recht op een uitkering?
Dat vermeld ik liever niet om privacyredenen.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:12 schreef From het volgende:
[..]
Beta studie is nogal algemeen, welke studierichting dan?
Want iedereen weet wie je bent als bekend is dat je Bedrijfskundige Informatica gestudeerd hebtquote:Op donderdag 22 november 2012 16:20 schreef Balisto het volgende:
Dat vermeld ik liever niet om privacyredenen.
Volgens mij zijn al die scholingspotjes of leeg of er is ernstig op bezuinigd.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Al met het UWV over gesproken?
Als je recht hebt bijstand, waarom vraag je het dan gewoon niet aan....?quote:Op donderdag 22 november 2012 16:20 schreef Balisto het volgende:
[..]
Bijstand, geen WW.
[..]
Dat vermeld ik liever niet om privacyredenen.
Dat zal vast, maar niet geschoten is sowieso altijd misquote:Op donderdag 22 november 2012 16:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij zijn al die scholingspotjes of leeg of er is ernstig op bezuinigd.
Ik heb ook een paar maanden bijzonder krap gezeten en zat dik onder het bijstandsniveau, maar heb ook echt geen bijstand aangevraagdquote:Op donderdag 22 november 2012 16:23 schreef charmed_angel het volgende:
Als je recht hebt bijstand, waarom vraag je het dan gewoon niet aan....?
Misschien kans dat je dan ook meer geholpen wordt door het UWV
ja maar je hebt er recht opquote:Op donderdag 22 november 2012 16:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook een paar maanden bijzonder krap gezeten en zat dik onder het bijstandsniveau, maar heb ook echt geen bijstand aangevraagdDus ik snap hem wel.
Bijna 30. Maar ik heb daar persoonlijke redenen voor, sorry.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want iedereen weet wie je bent als bekend is dat je Bedrijfskundige Informatica gestudeerd hebt
En je bent toch iets van 35 ofzo?
Ja, het 'voelt' gewoon niet goed. Ook al zou ik financieel gezien misschien beter af zijn.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook een paar maanden bijzonder krap gezeten en zat dik onder het bijstandsniveau, maar heb ook echt geen bijstand aangevraagdDus ik snap hem wel.
In deze tijd kan ik het wel begrijpen hoorquote:Op donderdag 22 november 2012 16:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb werk hoor
Ik wil alleen absoluut niet mijn hand ophouden, ook niet als ik er recht op heb. Ik ben 2x meegeweest met mensen die een uitkering moesten aanvragen en ik vond dat die zo schofterig werden 'geholpen' dat ik spontaan een allergie tegen die hele bijstand heb gekregen. Alleen als het echt moet (op straat leven is ook zo wat), dan trotseer ik de jeuk wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2012 16:38:10 ]
Die zijn al sinds vorig jaar september leeg, heb ik begrepen.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij zijn al die scholingspotjes of leeg of er is ernstig op bezuinigd.
quote:Op donderdag 22 november 2012 16:38 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
In deze tijd kan ik het wel begrijpen hoor
Waar ik alleen een hekel aan heb zijn de bijstandsmoeders die expres nog een keer zwanger worden, zodat ze niet hoeven te werkenJij maatschappelijke UITZUIGSTERSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!!!211111!11
EN WIJ MAAR WERKEN VOOR HET GELD![]()
!!111einz
SPOILER: :@Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lambo of Rekt
quote:Op donderdag 22 november 2012 16:42 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Jij maatschappelijke UITZUIGSTER!!!211111!11
EN WIJ MAAR WERKEN VOOR HET GELD![]()
!!111einz
Uhuh, ik heb 15 jaar lang gewerkt voor mijn geldSPOILER: :@Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het geld van iemand anders, dus ik heb recht op mijn WW uitkering![]()
Het geeft in elk geval duidelijkheid.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:51 schreef charmed_angel het volgende:
WowEen record
Binnen 40 minuten een afwijzing op een sollicitatie
Ja dat wel, maar doen ze snel in 40 minuten....quote:Op donderdag 22 november 2012 16:52 schreef Balisto het volgende:
[..]
Het geeft in elk geval duidelijkheid.
Ik snap je gevoel dat je vind dat je al je tijd in het werk zoeken moet steken, maar toch denk ik dat het goed is voor je als je toch de optie vrijwilligerswerk eens onderzoekt.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:37 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik al mijn tijd in het zoeken naar werk móet steken. Vrijwilligerswerk is natuurlijk heel goed, maar er moet nu gewoon geld binnenkomen.
Leuke dingen doen buitenshuis kost altijd geld, tenzij je op anderen teert.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar vrijwilligerswerk is logischerwijs niet het eerste waar je je mee bezighoudt als je in geldnood zit.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:54 schreef toondoof het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel dat je vind dat je al je tijd in het werk zoeken moet steken, maar toch denk ik dat het goed is voor je als je toch de optie vrijwilligerswerk eens onderzoekt.
Vrijwilligerswerk is niet alleen goed omdat je een ander helpt, maar je krijgt er zelf ook een goed gevoel en nieuwe energie van. Volgens mij kun je dat wel gebruiken (je noemde zelf al die negatieve spiraal) En het is natuurlijk weer cv vulling.
Als je een dag vrijwilligerswerk per week al te veel vindt, kijk dan naar iets wat je bv een avondje in de week kan doen. Ik heb zelf een tijdje voorgelezen bij een kind met een taalachterstand, dat was 1 uur per week (en gemiddeld een half uurtje extra voor bieb-bezoek (abo betaald door organisatie) en bedenken van spelletjes). Als je goed zoekt is er echt wel iets dat bij je past qua tijdsbesteding en inhoud!
Ik zou zelf anderen niet veroordelen als ze moeilijk aan werk kunnen komen, maar veel mensen die nooit in deze situatie hebben gezeten hebben nou eenmaal bepaalde vooroordelen en verwachtingen en een bepaald beeld van je als persoon. Ben je werkloos? Dan moet je non-stop bezig zijn met het zoeken naar werk. Vind je geen werk? Dan zal er wel iets mis met je zijn. Soms op het arrogante af: "Als ik werkloos zou raken zou ik binnen een paar weken wel weer wat nieuws hebben gevonden." Het uitleggen van de moeilijkheden waar je tegenaan loopt kan niet altijd op begrip rekenen.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:03 schreef Daboman het volgende:
@Balisto
De wanhoop straalt er een beetje vanaf. Misschien neem je het onbewust ook mee naar je sollicitaties. Dus bij deze wat tips. Misschien heeft het nut om jezelf te trainen in assertief reageren. Bij mij hebben m'n ouders bijv nogal zitten pushen toen het maar niet lukte om een baan te vinden. Toen heb ik ze op respecterende wijze uitgelegd dat ze me met dat gedrag nerveus maken, want ik wist dat ze ook gewoon het beste voor me willen, alleen werkte dat gedrag averechts. Toen heb ik ze uitgelegd hoe ze me dan wel kunnen helpen en heb ik ze lekker laten schieten op m'n sollicitatiebrieven. Iedereen blij
Verder maak je nogal een gesloten indruk. Who cares wat je de hele dag doet. Vertel het gewoon in je sociale kringen. Het is ook gewoon logisch dat je daar tijd voor hebt. Lijkt me sterk dat je iets doet waarvoor je je moet schamen, tenzij het iets is als kinderporno kijken. De tijd is gewoon lastig, dus waarom zou je je uberhaupt moeten schamen voor wat je de hele dag doet? Het gaat er meer om dat je iets doet en als jij je daardoor een beetje kunt ontspannen is dat juist heel nuttig. Doe de dingen die je echt leuk vind, niet dingen die "moeten". Ze kosten lang niet altijd veel geld.
Dat laatste heb ik sowieso altijd beschouwd als een enorm belangrijk onderdeel van werkloos zijn. Maak het fijn voor jezelf op bepaalde tijden, dan kan je even ontsnappen aan alle ellende. Dat laadt de batterij weer op voor nieuwe afwijzingen.
quote:'Mag een werkloze ook gelukkig zijn?'
OPINIE - Peter de Waard − 21/11/12, 07:50
De werkloze Nederlander voelt zich tweederangsburger, schrijft Peter de Waard in zijn column voor de Volkskrant. 'Straks wordt Nederland niet alleen opgezadeld met een generatie van niet-werkenden maar ook met een van zielepieten.'
In Groot-Brittannië kan in de betere kringen iemand zonder werk op een doordeweekse dag met geruite broek en grote grijns het clubhuis van de golfvereniging binnenstappen.
Niemand hoeft zich voor zijn status te schamen. Wie werkt, wordt ook om de zoveel tijd ontslagen. Het hoort bij het werkzame leven, net als af en toe ziek zijn. Eindelijk is er even tijd om te ontstressen, de zolder eens op te ruimen en met een frisse blik naar de toekomst te kijken. In Groot-Brittannië wordt een werkloze ook unemployed (zonder baan) genoemd. Workless zijn alleen degenen die hun hele leven niet zullen werken.
Amper in het café
Nederlanders trekken zich werkloosheid meer aan dan andere volkeren, net als Duitsers. Zij voelen zich tweederangsburgers die zich amper in het café, laat staan bij de golfclub willen laten zien. De socioloog Max Weber sprak ooit van de calvinistische werkethiek, in Duitsland ook Teutoonse werkethiek genoemd. Toen Adam en Eva uit het paradijs werden verdreven stelde God in de Statenvertaling van de Bijbel: 'In het zweet des aanschijns zult gij brood eten.' Bij calvinisten, zo concludeerde Weber, heerst de opvatten dat hard werken ook God welgevallig is.
Hoewel er geen bewijs is dat protestanten harder werken dan katholieken, boeddhisten, joden of moslims, lijkt in landen met een protestantse achtergrond een groter taboe op werkloosheid te rusten. Wat de dominees daar vroeger van de kansel predikten - 'ledigheid is des duivels oorkussen' - staat nu in iets andere bewoordingen in de programma's van de politiek partijen. Geluk is niet exact te meten, maar uit onderzoek van de Duitse denktank IZA in Zwitserland bleek dat de werkloze Duitssprekenden zich ongelukkiger voelen dan werkloze Italiaans- of Franssprekenden, ook als zij in hetzelfde kanton wonen.
Uitkeringstrekker
Volgens een onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau voelt 90 procent van de werkenden zich in Nederland gelukkig en 50 procent van de werklozen. Mensen met een uitkering hebben het gevoel dat ze niet gelukkig mogen zijn, omdat het op kosten van anderen is. Ze voelen zich moreel verplicht continu op zoek naar een baan te moeten zijn: geen 40 uur per week maar 7 dagen 24 uur. Veel Nederlanders proberen de status van uitkeringstrekker te verhullen door net te doen of ze als zzp'er actief zijn. Werkloosheid is in Nederland een grotere schande dan een strafblad en het feit dat werklozen nu binnen een jaar op een absoluut minimum worden gezet helpt daar niet aan.
In oktober liep de werkloosheid hier op tot 563 duizend of 6,8 procent van de beroepsbevolking. Misschien wordt het weer 11 procent zoals in 1983.
Om te voorkomen dat Nederland niet alleen met een generatie van niet-werkenden wordt opgezadeld maar ook met een van zielepieten, zou na het Nieuwe Werken ook de Nieuwe Werkloosheid moeten worden geïntroduceerd.
Golfbanen zijn er tegenwoordig genoeg.
Dit inderdaad. Ik ga niet hele dagen achter mijn pc zitten om vacatures te zoekenquote:Op donderdag 22 november 2012 17:31 schreef MissionPhailed het volgende:
Non-stop zoeken naar vacatures als werkzoekende lijkt me in de meeste gevallen ongezond. Ikzelf besteed maximaal 2-3 uur per dag aan de zoektocht naar een andere baan, en weet in dat tijdsbestek veelal een paar sollicitatiebrieven te schrijven voor vacatures die tenminste deels aansluiten op mijn profiel. Rest v/d dag ben ik 'vrij' en gedurende de weekeinden houd ik me simpelweg niet bezig met solliciteren.
Radiodiagnostisch laborant is alleen nog een hbo-opleiding en er is ook amper werk in te vinden.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:12 schreef toondoof het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 22 november 2012 16:08 schreef Balisto het volgende:
[..]
Is de medische wereld iets voor jou? Sommige ziekenhuizen bieden interne opleidingen aan tot bv radiodiagnostisch laborant of operatie-assistent. Dan werk je ook daarnaast en krijg je een (laag) salaris (maar je hoeft tenminste niet zelf de opleiding te betalen). Er is wel veel concurrentie, maar je beta achtergrond is misschien een voordeel.
(Heb dit zelf overwogen, maar heb toch besloten verder te gaan in de richting die ik al heb)
Inderdaad, dit is in elk geval véél beter dan al die bedrijven met zo'n kut mentaliteit dat ze niet eens iets terug sturen... en ik weet hoe het is. Ze denken de monopoly op de markt te hebben omdat toevallig op dit moment de werkloosheid hoog is. Niets terug sturen naar sollicitanten is een no-go. Straks als de economie weer aantrekt (ooit), dan likken ze je hielen weer als je uberhaupt een brief stuurt, ongeacht wat er in staat. Ratten.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:52 schreef Balisto het volgende:
[..]
Het geeft in elk geval duidelijkheid.
Op de website van t Erasmus MC staat ie nog wel genoemd: http://www.erasmusmc.nl/w(...)leer_werk_trajecten/quote:Op donderdag 22 november 2012 18:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Radiodiagnostisch laborant is alleen nog een hbo-opleiding en er is ook amper werk in te vinden.
ok! Wist ik niet. Ik hoorde toevallig deze week dat het niet meer bestond. Nieuwe collega gekregen die radiogiagnostisch laborante is (en geen werk kan vinden).quote:Op donderdag 22 november 2012 18:14 schreef toondoof het volgende:
Op de website van t Erasmus MC staat ie nog wel genoemd: http://www.erasmusmc.nl/w(...)leer_werk_trajecten/
Fijn dat je in ieder geval iets hebt! Ik heb het zelf ook een jaar gedaan bij gebrek aan beter, en ergens had het ook wel watquote:Op donderdag 22 november 2012 17:00 schreef MissionPhailed het volgende:
Eerste werkdag bij PostNL achter de rug. M'n benen voelen godverdomme als spaghetti, niet verwonderlijk natuurlijk met een uurtje of 4-5 soms tegen de wind infietsen met 40 kg aan post in fietstassen. Zal de komende tijd wel beteren. Mooi dat de volledige werkloosheid verleden tijd is, alhoewel er financiëel nog geen zoden aan de dijk gezet worden.
Mijn record is elf minuten! Dankzij een uitzendbureau. Alleen de functienaam stond vermeld, zonder omschrijving of bedrijfsnaam, dus mailde ik om meer info... Blijkbaar hebben ze mijn LinkedIn gespot, want vrijwel direct kreeg ik te horen dat mijn profiel niet paste. Ik weet mog steeds waarvoor ik nu afgewezen ben!quote:Op donderdag 22 november 2012 16:51 schreef charmed_angel het volgende:
WowEen record
Binnen 40 minuten een afwijzing op een sollicitatie
Ik krijg ook een beetje het idee dat je vooral naar primaire belangen (het vinden van werk) kijkt maar de secundaire belangen volledig links laat liggen. Je focust je nu zo erg op werk (logisch) dat je je focus van een gelukkig/gezellig leven mijn inziens verliest. Ik denk dat je dit onbewust uitstraalt (zoals hier boven al staat) waardoor het ook moeilijker wordt om aangenomen te worden. Als je leuke dingen doet, waardering krijgt en goed in je vel zit straal je dit uit naar je potentiële werkgever; onbewust. Als je je zo concentreert op werk faal je ook sneller omdat je het echt wilt hebben. Je moet wat relaxter zijn, meer afleiding hebben en goed in je vel zitten. Ik denk dat het dan veel makkelijker wordt; de druk is namelijk niet zo hoog want je hebt toch genoeg te doen. Het is vaak 70/30 verhouding waar 70% je lichaamstaal/gedrag inhoudt en 30% je antwoorden. Ik snap dat het financieel moeilijk is maar daar heb je nog altijd wat vangnetten of familie voor..quote:Op donderdag 22 november 2012 17:24 schreef Balisto het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk, maar vrijwilligerswerk is logischerwijs niet het eerste waar je je mee bezighoudt als je in geldnood zit.
[..]
Ik zou zelf anderen niet veroordelen als ze moeilijk aan werk kunnen komen, maar veel mensen die nooit in deze situatie hebben gezeten hebben nou eenmaal bepaalde vooroordelen en verwachtingen en een bepaald beeld van je als persoon. Ben je werkloos? Dan moet je non-stop bezig zijn met het zoeken naar werk. Vind je geen werk? Dan zal er wel iets mis met je zijn. Soms op het arrogante af: "Als ik werkloos zou raken zou ik binnen een paar weken wel weer wat nieuws hebben gevonden." Het uitleggen van de moeilijkheden waar je tegenaan loopt kan niet altijd op begrip rekenen.
Zelfs als ik iets ontspannends zou doen (wat ik de laatste tijd niet eens kan) komt de vraag: "Heb je daar wel geld voor?", "Waarom doe je dat op een doordeweekse dag, kun je niet beter gaan werken?" Het klinkt raar en misschien heb ik ook wel de verkeerde vrienden, maar mensen kunnen echt zo bot en begriploos zijn.
Vind ik normaal gesproken bewonderenswaardig, maar in jouw geval zou ik je toch aanraden z.s.m. naar het UWV te gaan. Gewoon om de cirkel te doorbreken. En ik hoop van harte dat je binnenkort een leuke baan hebt.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:53 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik heb me (nog) niet bij het UWV ingeschreven. Ik probeer de noodzaak voor bijstand zo lang mogelijk uit te stellen en hoop nog steeds dat ik op eigen kracht wat kan vinden, maar het zit wel heel dichtbij te komen nu.
Je hebt werk en inkomen dus dat is al genoeg afleiding. Als je daar wat leuke dingen bij kan doen is je leven compleet. Ik zou ook haast zeggen, geniet ervan! Ik heb hier teveel afleiding dat ik wel een beetje tegen werken op zie. Al die mooie en leuke dingen die ik niet meer kan doen omdat ik moet werken.. Tja, dat zal toch even pijn doenquote:Op donderdag 22 november 2012 22:18 schreef Limburg82 het volgende:
De opmerkingen van Daboman en Mafkees zijn heel herkenbaar.
Ik heb dan weliswaar nog een part-time baan die ik koester, maar ik zit ook de overige tijd van vacaturesite naar vacaturesite te klikken. Daar word je moedeloos van met als gevolg dat je een hele pessimistische instelling krijgt. Dat straal je dan ook uit tijdens een eventueel gesprek.
Ik merk inmiddels ook dat ik bij vacatures eerder kijk naar waarom ik niet geschikt zou zijn, dan wel. Ook gevaarlijk.
Ik denk dat ik hier een paar mental-coaches ga inhuren
quote:Op donderdag 22 november 2012 22:36 schreef M1stral het volgende:
Ik ben zelf niet in de ICT werkzaam.
Maar ik vroeg me nu af, in welke tak van sport daar nu veel vraag is, of vraag zal zijn. Ik ben zelf overigens meer van de technische kant. Dus een pratend-pak functie is niet aan mij besteed.
Wat vind je leuk. In principe is er overal wel werk in, maar op welk niveau zoek je. Vooral hbo en WO is erg veel gevraagd. MBO'ers zijn wat minder in trek omdat daar aardig wat verzadiging ontstaat. Ik zou zelf zeggen, programmeren en een hbo papiertje is echt hot momenteel; maar dat kost je wel 4 jaar en dan kan het zo alles liggen. Anders is bedrijfskundige informatica op WO erg in (hbo is het dan net niet), maar dit kost je ook wel 6 jaar ongeveer.. De vraag is vooral, wat wil je? Ik heb zelf het laatste gedaan en daar is het vrij makkelijk om een baan te vinden (zelf 1,5 maand bezig geweest en 2 sollicitaties gehad).quote:Op donderdag 22 november 2012 22:36 schreef M1stral het volgende:
Ik ben zelf niet in de ICT werkzaam.
Maar ik vroeg me nu af, in welke tak van sport daar nu veel vraag is, of vraag zal zijn. Ik ben zelf overigens meer van de technische kant. Dus een pratend-pak functie is niet aan mij besteed.
Ik kan het me goed voorstellen. Ik zoek vanaf 1 augustus en ik heb afgelopen maandag- en dinsdagochtend pas mijn eerste twee sollicitatiegesprekken gehad. Ik krijg over twee of drie weken te horen of ik door ben naar de tweede sollicitatieronde.quote:Op vrijdag 23 november 2012 02:40 schreef Compoantje het volgende:
Hallo mede werklozen
Ik kom ook joinen, aangezien ik ook al een lange tijd wat zoek..
Ik ben al vanaf de zomervakantie op zoek en wordt er al aardig depressief onder.
Ach, ben al sinds 21 januari bezig.. Schiet echt niet op!quote:Op vrijdag 23 november 2012 02:40 schreef Compoantje het volgende:
Hallo mede werklozen
Ik ben al vanaf de zomervakantie op zoek en wordt er al aardig depressief onder.
Ik ben al een jaar werkeloos, dus bij jou valt het nog meequote:Op vrijdag 23 november 2012 02:40 schreef Compoantje het volgende:
Hallo mede werklozen
Dan hoop ik dat je ondanks alles toch snel werk hebtquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:56 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik ben al een jaar werkeloos, dus bij jou valt het nog mee
Misschien moet je dat er ook bij zetten.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Die had ik (allang) gezien.
Ik heb schijnbaar een hele hoge accuratesse.
Ben pas getest en ik zat op 97%
Ik woon zelf nog bij m'n ouders, maar dat is omdat ik anders de kosten niet kan betalen. Ik wil dolgraag uit huis maar dat gaat gewoon niet zonder een fulltime baan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:12 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Schiet inderdaad niet op. Wordt tijd dat we wat 65+ers met pensioen sturen, dat hebben zij (en wij) wel verdiend!
Uit nieuwsgierigheid: Hoe komen jullie rond dan? Of wonen jullie nog bij jullie ouders?
Mijn man werkt fulltime, en ik krijg een WW uitkering (tot eind januari)quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:12 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Schiet inderdaad niet op. Wordt tijd dat we wat 65+ers met pensioen sturen, dat hebben zij (en wij) wel verdiend!
Uit nieuwsgierigheid: Hoe komen jullie rond dan? Of wonen jullie nog bij jullie ouders?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:12 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik heb precies hetzelfde. Wil dolgraag weg maar ik heb er de middelen niet voor wat soms erg frustrerend is.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:13 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik woon zelf nog bij m'n ouders, maar dat is omdat ik anders de kosten niet kan betalen. Ik wil dolgraag uit huis maar dat gaat gewoon niet zonder een fulltime baan.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:56 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik ben al een jaar werkeloos, dus bij jou valt het nog mee
quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ach, ben al sinds 21 januari bezig.. Schiet echt niet op!
Maar wel goed nieuws, heb vandaag net mijn tijdelijke chauffeurspas binnen gekregen(was oude kwijt) en hoor maandag of ik weer een van mijn oude baantjes op kan pikken als oproepkracht taxichauffeur.
Niet ideaal, maar stukken beter als nu.
Ik heb nu net 1 sollicitatiegesprek gehad tot nu toe. Bij een bedrijfje die rijdt voor PostNL.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:59 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik kan het me goed voorstellen. Ik zoek vanaf 1 augustus en ik heb afgelopen maandag- en dinsdagochtend pas mijn eerste twee sollicitatiegesprekken gehad. Ik krijg over twee of drie weken te horen of ik door ben naar de tweede sollicitatieronde.
En het erge is nog wel dat mijn broertje wel al een hele tijd uit huis is. Daar zit je dan als oudere broer nog steeds thuis bij je moeder.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:30 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Wil dolgraag weg maar ik heb er de middelen niet voor wat soms erg frustrerend is.
Sukkeltjequote:Op vrijdag 23 november 2012 15:55 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
En het erge is nog wel dat mijn broertje wel al een hele tijd uit huis is. Daar zit je dan als oudere broer nog steeds thuis bij je moeder.
Same here. Universitaire graad, maar wel in de bijstand.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:38 schreef Compoantje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik heb nu net 1 sollicitatiegesprek gehad tot nu toe. Bij een bedrijfje die rijdt voor PostNL.
Marja, niets weer van te horen gekregen.
Ik zit nu in de bijstand en het komt er op neer dat als ik binnen 2 weken geen werk heb, ik bij een sociale leerwerkplaats kom.
Nou, daar heb je voor gestudeerd.
Hoe lang heb je die uitkering al dan? Ik begreep van het UWV namelijk dat zoiets niet snel gebeurd namelijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:38 schreef Compoantje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik heb nu net 1 sollicitatiegesprek gehad tot nu toe. Bij een bedrijfje die rijdt voor PostNL.
Marja, niets weer van te horen gekregen.
Ik zit nu in de bijstand en het komt er op neer dat als ik binnen 2 weken geen werk heb, ik bij een sociale leerwerkplaats kom.
Nou, daar heb je voor gestudeerd.
Dat is bij mij ook het grootste probleem. Geen ervaring, omdat ik dus ook een schoolverlater kom.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:29 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Same here. Universitaire graad, maar wel in de bijstand.
Ik heb trouwens zojuist een afwijzing gekregen van het kantoor waar ik maandag een sollicitatiegesprek had. Ze geven de voorkeur aan iemand met meer ervaring. Dat had ik wel verwacht, want in de vacature werd ervaring gevraagd en die ervaring heb ik niet. Ik werd uitgenodigd omdat mijn brief ze aansprak. Het geeft wel aan de je met een flitsende sollicitatiebrief en een strak CV kan worden uitgenodigd, ook al voldoe je niet volledig aan de functie-omschrijving van de vacature.
Ik heb hem 10 september pas aangevraagd omdat ik dacht dat ik wel eerder werk zou vinden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:17 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hoe lang heb je die uitkering al dan? Ik begreep van het UWV namelijk dat zoiets niet snel gebeurd namelijk.
bk kfc of mcdonalds af en toe proberen altijd op gegeven moment wle plek, ik was in een keer aangenomenquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:38 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Dat is bij mij ook het grootste probleem. Geen ervaring, omdat ik dus ook een schoolverlater kom.
En overal waar ik op wil solliciteren willen ze mensen met ervaring hebben.
Alleen onder je 27ste. En ik dacht alleen als je geen opleiding had afgerond.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:39 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ik heb hem 10 september pas aangevraagd omdat ik dacht dat ik wel eerder werk zou vinden.
Ik wordt als het goed is aan het eind van deze maand uitbetaald.
Er gaan namelijk eerst 4 weken overheen dat je verplicht moet solliciteren en in moet schrijven bij uitzendbureau's.
Ja, ik heb zelf een opleiding in film/fotografie en animatie gedaan en ben ook afgestudeerd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Alleen onder je 27ste. En ik dacht alleen als je geen opleiding had afgerond.
Ben wel benieuwd wat je gaat doen/leren in eensociale leerwerkplaats.
Ik werk zelf nog ~18 uur in de thuiszorg (huishoudelijk), maar ik word helemaal knettergek van. Zonde van mijn hbo opleiding inderdaad, maar werk vinden schiet niet op. Ben eigenlijk al 2,5 jaar bezig. Officieel pas in feb 2012 afgestudeerd alleen.
Zie ook helemaal geen opties meer, heb het idee dat ik erin verzuip en dat het niemand wat boeit.
Krijg je van die opmerkingen van "vind je je werk niet leuk dan?" Dohhhh.
Ja, dat heb ik ook vaak genoeg gehad. Dan voldeed ik net niet aan de eisen, maar omdat ik gewoon prima brieven kan schrijven werd ik dan toch uitgenodigd. En dan krijg je uiteindelijk alsnog te horen dat ze toch iemand met meer ervaring zochten, zuchtquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:29 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik heb trouwens zojuist een afwijzing gekregen van het kantoor waar ik maandag een sollicitatiegesprek had. Ze geven de voorkeur aan iemand met meer ervaring. Dat had ik wel verwacht, want in de vacature werd ervaring gevraagd en die ervaring heb ik niet. Ik werd uitgenodigd omdat mijn brief ze aansprak. Het geeft wel aan de je met een flitsende sollicitatiebrief en een strak CV kan worden uitgenodigd, ook al voldoe je niet volledig aan de functie-omschrijving van de vacature.
ja ik zoek me ook suf maar kan echt niks vinden... Of het is buiten mijn regio. Of het is x jaar ervaring. Startersfuncties zijn er al helemaal niet. Baggerquote:Op maandag 26 november 2012 11:00 schreef Spezza19 het volgende:
Hier is het hopeloos. Gewoon 0 vacatures. Sowieso, november, december en januari zijn kutmaanden om te solliciteren
Nu ook in mijn geval, helaas.quote:Op zondag 25 november 2012 13:46 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook vaak genoeg gehad. Dan voldeed ik net niet aan de eisen, maar omdat ik gewoon prima brieven kan schrijven werd ik dan toch uitgenodigd. En dan krijg je uiteindelijk alsnog te horen dat ze toch iemand met meer ervaring zochten, zucht
Vervelend. Ik heb nu hetzelfde probleem. Wat ik helemaal irritant vind, is dat sommige werkgevers hun vacatures waar werkervaring wordt gevraagd ook gewoon bij de startersfuncties plaatsen op vacaturesites.quote:Op maandag 26 november 2012 11:05 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja ik zoek me ook suf maar kan echt niks vinden... Of het is buiten mijn regio. Of het is x jaar ervaring. Startersfuncties zijn er al helemaal niet. Bagger
Inderdaad, zeker met alles behalve IE werkt die site echt waardeloos, en zelfs in IE zitten er zat bugs in de website(ik kon b.v. steeds maar 1 activiteit opgeven i.p.v. de verplichte 2. )quote:Op maandag 26 november 2012 12:26 schreef INViCTuS het volgende:
Voor de verandering doet werk.nl het ook weer is niet. Weten ze daar niet dat het echt een ontzettend slecht functionerende site is met enige regelmaat foutmeldingen, storingen of gewoon erg traag is. Zit ook al even zonder....werk en geld.
Dat is tegenwoordig een "populaire" zin..quote:Op maandag 26 november 2012 12:29 schreef Yankee het volgende:
Lekker begin van de week, reactie op andere sollicitatie net via de mail: 'voorkeur voor iemand met meer ervaring'
Inderdaad. Een keer gehad; gezocht iemand met 3-5 jaar werkervaring.quote:Op maandag 26 november 2012 12:30 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig een "populaire" zin..
Hier ook weer helemaal niksquote:Op maandag 26 november 2012 11:00 schreef Spezza19 het volgende:
Hier is het hopeloos. Gewoon 0 vacatures. Sowieso, november, december en januari zijn kutmaanden om te solliciteren
Hier ook, nouja niet helemaal niet in de bijstand gewoon in de ww... maarja daar ben je dan dr. in de cellbiologie voorquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:29 schreef Copthorne het volgende:
[..]
zo erg is windows gebruiken toch niet.quote:Op maandag 26 november 2012 12:53 schreef Jesse_ het volgende:
Moet ik perse Windows gebruiken om een assessment te mogen maken
Moet je het wel hebben.quote:Op maandag 26 november 2012 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
zo erg is windows gebruiken toch niet.
En er is geen enkele manier om ergens een windows computer te gebruiken.. je kunt altijd nog naar de bieb gaan staat vast wel een windows bak...quote:
Natuurlijk valt het wel te regelen, maar hoe moeilijk kan het zijn om een assessment zo te maken dat hij niet afhankelijk is van een os?quote:Op maandag 26 november 2012 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En er is geen enkele manier om ergens een windows computer te gebruiken.. je kunt altijd nog naar de bieb gaan staat vast wel een windows bak...
Dat boeit toch niet... het is ook heel makkelijk om een paars stoplicht te makenquote:Op maandag 26 november 2012 12:59 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Natuurlijk valt het wel te regelen, maar hoe moeilijk kan het zijn om een assessment zo te maken dat hij niet afhankelijk is van een os?
Het gaat om cijferreeksen en zo. Enige positieve is is dat je al die mac hipsters uit sluitquote:Op maandag 26 november 2012 13:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat boeit toch niet... het is ook heel makkelijk om een paars stoplicht te maken
Misschien is een deel van het assesment wel hoe jij met windows om kunt gaan weet jij veel.
ach je kunt toch ook wel windows op een mac draaien... en ook WINE in linux dus eigenlijk is er helemaal geen probleemquote:Op maandag 26 november 2012 13:03 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Het gaat om cijferreeksen en zo. Enige positieve is is dat je al die mac hipsters uit sluit
Die hipsters nietquote:Op maandag 26 november 2012 13:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ach je kunt toch ook wel windows op een mac draaien... en ook WINE in linux dus eigenlijk is er helemaal geen probleem
Onderschat hipsters niet!quote:
Inderdaad, wie weet is het erg leuk!quote:Op maandag 26 november 2012 13:14 schreef Copthorne het volgende:
Zojuist uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek op donderdagochtend.
Het is niet binnen mijn vakgebied (waarvoor ik heb gestudeerd), maar een kans op een baan is altijd goed! Bovendien kan ik weer oefenen met solliciteren, want ik heb tot nu toe pas twee sollicitatiegesprekken gehad.
Dat is MissionPhailed. Ik heb vorige week ook gesolliciteerd bij PostNL. Ik kreeg eerst een telefonisch interview, waarin ze vooral wilden weten of ik aan de voorwaarden voldeed die in de vacaturetekst staan. Ik heb donderdag nog een sollicitatiegesprek op een vestiging. Ze gaan dus niet over een nacht ijs (maar er gaat blijkbaar nog een hoop mis, dus of deze procedure voldoende is, betwijfel ik).quote:Op maandag 26 november 2012 15:02 schreef Vault-Boy het volgende:
Wie was nou diegene die postbezorger is? Ben even vergeten wie dat was![]()
Werd je na het gesprek al snel aangenomen?
Zit er ook aan te denken om dat erbij te doen, want het is echt lastig om een andere bijbaan erbij te vinden. En het kan makkelijk erbij aangezien ik nu alleen een paar avonden werk
Missionphailed toch? En volgens mij ging dat hele proces nogal moeizaam.quote:Op maandag 26 november 2012 15:02 schreef Vault-Boy het volgende:
Wie was nou diegene die postbezorger is? Ben even vergeten wie dat was![]()
Werd je na het gesprek al snel aangenomen?
Zit er ook aan te denken om dat erbij te doen, want het is echt lastig om een andere bijbaan erbij te vinden. En het kan makkelijk erbij aangezien ik nu alleen een paar avonden werk
Je kunt toch kijken of je beide kan combineren? Bijvoorbeeld doordeweeks uitzendwerk en 's zaterdags als postbode aan de slag.quote:Op maandag 26 november 2012 15:12 schreef Balisto het volgende:
[..]
Missionphailed toch? En volgens mij ging dat hele proces nogal moeizaam.
En ik zit er ook aan te denken, maar als ik in december werk krijg ik pas laat in januari betaald. Dat betekent twee maanden zonder inkomsten. Ik kan me nu dus eigenlijk alleen maar op uitzendwerk richten.
wat maakt dat nou weer uit?quote:Op maandag 26 november 2012 15:12 schreef Balisto het volgende:
[..]
En ik zit er ook aan te denken, maar als ik in december werk krijg ik pas laat in januari betaald. Dat betekent twee maanden zonder inkomsten. Ik kan me nu dus eigenlijk alleen maar op uitzendwerk richten.
Overuren zelfs nog een maand later.quote:Op maandag 26 november 2012 15:12 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik kan mijn eerste prioriteit nu beter bij uitzendwerk leggen, dan heb ik in elk geval (als ik het vind) snel inkomsten. Natuurlijk blijf ik daarnaast naar andere dingen zoeken.quote:Op maandag 26 november 2012 15:21 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
wat maakt dat nou weer uit?
Als je nu geen uitzendwerk krijg, heb je toch ook geen inkomsten?
Dat is niet waar. In december werken betekent eind januari salaris.quote:Kan je beter post gaan bezorgen. Je kan er mee stoppen als je uitzendwerk aangeboden krijgt
En dan heb je sowieso eind december salaris. Want begin dec werken, betekend eind dec geld.
Ik wil dolgraag werken, maar ik probeer gewoon altijd rekening te houden met de mogelijke praktische moeilijkheden waar ik tegenaan kan lopen.quote:Soms heb ik het idee dat je gewoon niet wilt werken
Niet werken betekent helemaal geen salaris.quote:Op maandag 26 november 2012 15:42 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik kan mijn eerste prioriteit nu beter bij uitzendwerk leggen, dan heb ik in elk geval (als ik het vind) snel inkomsten. Natuurlijk blijf ik daarnaast naar andere dingen zoeken.
[..]
Dat is niet waar. In december werken betekent eind januari salaris.
[..]
Ik wil dolgraag werken, maar ik probeer gewoon altijd rekening te houden met de mogelijke praktische moeilijkheden waar ik tegenaan kan lopen.
Och wellicht krijg je nog een leuk combiprofiel. Kan in de toekomst handig zijn. Ik moet wel zeggen dat een baan waar je niet voor gestudeerd hebt je een beetje op kan breken. Zo maakte ik een paar weken geleden kennis met iemand die ook gestudeerd heeft, maar wel behoorlijk wat meer verdient. Dan voel je je in de eerste instantie wel even kut. En het ging niet om een schaaltje meer of minder, maar minimaal 750,- bruto per maand. En dan is de functie in dagdienst, zonder allerlei toeslag.quote:Op maandag 26 november 2012 13:14 schreef Copthorne het volgende:
Zojuist uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek op donderdagochtend.
Het is niet binnen mijn vakgebied (waarvoor ik heb gestudeerd), maar een kans op een baan is altijd goed! Bovendien kan ik weer oefenen met solliciteren, want ik heb tot nu toe pas twee sollicitatiegesprekken gehad.
Ik heb vorig jaar als decemberbaan post gesorteerd bij PostNL en kreeg het grootste gedeelte hiervan al in december uitbetaald, bij wijze van voorschot. De overuren ontving ik in januari.quote:Op maandag 26 november 2012 15:42 schreef Balisto het volgende:
mijn nicht werkt bij postnl in december en krijgt eind december uit betaald, 1000% zeker weten!quote:Op maandag 26 november 2012 15:42 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik kan mijn eerste prioriteit nu beter bij uitzendwerk leggen, dan heb ik in elk geval (als ik het vind) snel inkomsten. Natuurlijk blijf ik daarnaast naar andere dingen zoeken.
[..]
[..]
Ik wil dolgraag werken, maar ik probeer gewoon altijd rekening te houden met de mogelijke praktische moeilijkheden waar ik tegenaan kan lopen.
dit dus!quote:Op maandag 26 november 2012 15:48 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Niet werken betekent helemaal geen salaris.
Daarbij kan je natuurlijk per direct stoppen, proeftijd en zo, mocht je geschikter uitzendwerk vinden.
Je bent niet de enige met dat idee, er is altijd wel een "ja maar" bij hem.quote:Op maandag 26 november 2012 15:21 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
wat maakt dat nou weer uit?
Als je nu geen uitzendwerk krijg, heb je toch ook geen inkomsten?
Kan je beter post gaan bezorgen. Je kan er mee stoppen als je uitzendwerk aangeboden krijgt
En dan heb je sowieso eind december salaris. Want begin dec werken, betekend eind dec geld.
Soms heb ik het idee dat je gewoon niet wilt werken
Ik ga ook solliciteren bij postnl. Beter iets dan niets
hij wuift alle adviezen van ons weg en er is altijd wel een 'ja maar' inderdaad.quote:Op maandag 26 november 2012 17:25 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Je bent niet de enige met dat idee, er is altijd wel een "ja maar" bij hem.
dat probleem heb ik ook.quote:Op maandag 26 november 2012 17:25 schreef Spezza19 het volgende:
Ik wil ook weer werken.... Beetje jammer dat baantjes die ik wel kan accepteren minder betalen dan mijn ww
Mja als ik voor minder dan mijn ww ga werken dan kan ik maar beter meteen faillissement aanvragenquote:Op maandag 26 november 2012 17:30 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
dat probleem heb ik ook.
Ik heb 14 jaar salaris opgebouwd bij de Rabo. Dus mijn ww is eigenlijk gewoon heel royaal op dit moment.
Maar toch solliciteer ik ook op functies die mij minder gaan opleveren. Eind januari is het namelijk over en heb ik alle beetjes nodig.
Vandaar dat ik nu ook op parttime reageer. Omdat..... Alle beetjes helpen
hoe lang heb je nog ww dan?quote:Op maandag 26 november 2012 17:31 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja als ik voor minder dan mijn ww ga werken dan kan ik maar beter meteen faillissement aanvragen
Ik mag gelukkig nog 12 maanden en een beetje thuis zitten.... Maar mocht ik eind december niks hebben dan ga ik alvast mijn huis te koop zetten.quote:Op maandag 26 november 2012 17:33 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
hoe lang heb je nog ww dan?
Gelukkig is ww geen bijstand. Dus heel moeilijk doen ze niet als je een baan afslaat die minder betaald
Kijk ik moet nu wel omdat het eind januari afgelopen is. Maar ook ik solliciteerde een jaar lang op functies die meer opleverde dan mijn ww
PostNL betaald in de maand wanneer je begint met werken diezelfde maand al, rond de 20ste. Alleen overuren komen de maand erna.quote:Op maandag 26 november 2012 15:42 schreef Balisto het volgende:
[..]
[..]
is het zo erg? Jeetje.....quote:Op maandag 26 november 2012 17:36 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik mag gelukkig nog 12 maanden en een beetje thuis zitten.... Maar mocht ik eind december niks hebben dan ga ik alvast mijn huis te koop zetten.
Mja ik woon alleen. Dus heb geen partner met inkomen die rekeningen kan betalen.quote:Op maandag 26 november 2012 18:02 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
is het zo erg? Jeetje.....
Ik hoef gelukkig mijn huis niet te koop te zetten, maar eten moet ik doen van 100 euro per maand (2 personen). Dus ik hoop dat ik kan beginnen bij postnl. Heb ik in ieder geval wat
Ik sta open voor alle adviezen, maar ik bekijk het altijd van de praktische kant. Is iets niet realistisch, te lastig, niet verstandig, dan steek ik mijn tijd en moeite liever in andere, meer kansrijke dingen.quote:Op maandag 26 november 2012 17:25 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Je bent niet de enige met dat idee, er is altijd wel een "ja maar" bij hem.
Ok. Ik heb een aantal jaren geleden ook eens bij de post gewerkt en toen was dat volgens mij niet zo, maar ik geloof je.quote:Op maandag 26 november 2012 17:42 schreef Nezhi het volgende:
[..]
PostNL betaald in de maand wanneer je begint met werken diezelfde maand al, rond de 20ste. Alleen overuren komen de maand erna.
En dan gaan we weer "ja maar......"quote:Op maandag 26 november 2012 18:06 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik sta open voor alle adviezen, maar ik bekijk het altijd van de praktische kant. Is iets niet realistisch, te lastig, niet verstandig, dan steek ik mijn tijd en moeite liever in andere, meer kansrijke dingen.
[..]
Ok. Ik heb een aantal jaren geleden ook eens bij de post gewerkt en toen was dat volgens mij niet zo, maar ik geloof je.
Ok maar die kansrijke dingen zijn er op dit moment gewoon niet.quote:Op maandag 26 november 2012 18:06 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik sta open voor alle adviezen, maar ik bekijk het altijd van de praktische kant. Is iets niet realistisch, te lastig, niet verstandig, dan steek ik mijn tijd en moeite liever in andere, meer kansrijke dingen.
[..]
Ok. Ik heb een aantal jaren geleden ook eens bij de post gewerkt en toen was dat volgens mij niet zo, maar ik geloof je.
Sterker nog: je kunt zelfs met 'n vast contract per direct ergens kappen, heb ik ook gedaan paar maanden geleden.quote:Op maandag 26 november 2012 15:48 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Niet werken betekent helemaal geen salaris.
Daarbij kan je natuurlijk per direct stoppen, proeftijd en zo, mocht je geschikter uitzendwerk vinden.
ja hier zoeken ze wel iemand, maar dat is maar voor 1 dagje. Dat is weer te weinig voor mij. Als het nog 5 dagen in de week was, had ik direct gesolliciteerd.quote:Op maandag 26 november 2012 18:24 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn nu mis ik het eigenlijk soms wel hoor dat ik bij zo'n sorteercentrum kon werken.
Was gewoon inschrijven, testje maken, VOG formulier aanvragen en je kon starten. Helaas hebben ze nu geen mensen meer nodig, maar dat soort werk is altijd wel makkelijk als je snel geld wilt verdienen.
Wat is dan serieus jouw droombaan? Je hebt alleen een afgeronde Propedeuse behaald dus what the F verwacht je dan man.. Ga gewoon aan de slag.quote:Op maandag 26 november 2012 18:06 schreef Balisto het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft een bachelor in een beta richting.quote:Op maandag 26 november 2012 18:32 schreef From het volgende:
[..]
Wat is dan serieus jouw droombaan? Je hebt alleen een afgeronde Propedeuse behaald dus what the F verwacht je dan man.. Ga gewoon aan de slag.
Ok dank voor de correctie, maar alsnog wat wil je nou eigenlijkquote:Op maandag 26 november 2012 18:34 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Hij heeft een bachelor in een beta richting.
Het was niet zo naar jou bedoeld hoor, maar beta's kunnen nog goed boeren in deze tijden. Denk aan IT bijv.quote:Op maandag 26 november 2012 18:34 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Hij heeft een bachelor in een beta richting.
Wat ik probeer over te brengen is dat als je al zo lang werkloos bent je wel ongeveer weet waar je je prioriteiten moet leggen. Ik kan me goed voorstellen dat ik daardoor wat eigenwijs overkom op anderen en dat nooit iedereen zich goed in mijn situatie zal kunnen verplaatsen.quote:Op maandag 26 november 2012 18:07 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
En dan gaan we weer "ja maar......"
Jouw manier van prioriteiten stellen heeft je tot nu toe anders ook niet veel opgeleverd of wel? Een schoonmaak baantje van 1 week niet aannemen omdat je bang bent dat een bekende jou in een fel hesje ziet. Voor het gemak ga je voorbij aan het feit dat als een bekende je ziet, dat naast dat ze het sneu voor je vind, jij ook je bereidheid tot werken aantoont en dan sta je weer even bij zo iemand op het netvlies als werkzoekende. Niemand heeft jou constant als werkzoekende op zijn of haar netvlies namelijk. Maar goed je prioriteit lag bij je trotsquote:Op maandag 26 november 2012 19:55 schreef Balisto het volgende:
[..]
Wat ik probeer over te brengen is dat als je al zo lang werkloos bent je wel ongeveer weet waar je je prioriteiten moet leggen. Ik kan me goed voorstellen dat ik daardoor wat eigenwijs overkom op anderen en dat nooit iedereen zich goed in mijn situatie zal kunnen verplaatsen.
Ik ben ook al een jaar werkloos. En mijn prioriteiten liggen bij het vinden van een baan. En dan maakt het niet uit wat voor baan, een baan betekend inkomsten.... en dat is belangrijker dan wat dan ook.quote:Op maandag 26 november 2012 19:55 schreef Balisto het volgende:
[..]
Wat ik probeer over te brengen is dat als je al zo lang werkloos bent je wel ongeveer weet waar je je prioriteiten moet leggen. Ik kan me goed voorstellen dat ik daardoor wat eigenwijs overkom op anderen en dat nooit iedereen zich goed in mijn situatie zal kunnen verplaatsen.
Mijn reactie voor het gemak maar overgeslagen?quote:Op maandag 26 november 2012 18:06 schreef Balisto het volgende:
Ik denk dat mensen in dit topic 25+ te oud zijn voor retail.quote:Op maandag 26 november 2012 21:42 schreef stoeltafel het volgende:
Er is veel werkloosheid. Tenminste dit lees je overal maar ik zie wel overal personeel gevraagd in de retail. Komen jullie hier niet aan de bak? Te jong? Of zoeken jullie specifiek in je vak gebied?
Ik zou eigenlijk (ondanks dat het slecht verdient) toch de retail in willen. Maar ik ben daar inderdaad al te oud (26) voor, en zeker als ik eenmaal klaar ben met wat opleidingenquote:Op maandag 26 november 2012 21:42 schreef stoeltafel het volgende:
Er is veel werkloosheid. Tenminste dit lees je overal maar ik zie wel overal personeel gevraagd in de retail. Komen jullie hier niet aan de bak? Te jong? Of zoeken jullie specifiek in je vak gebied?
Rustig maar, je hoeft mij ook niet te vertellen dat mijn zoektocht nog niet veel heeft opgeleverd. Jij komt over als iemand die waarschijnlijk nooit langdurig werkloos is geweest. Aan de andere kant hoef je je niet tegenover mij te verantwoorden, en ik niet tegenover jou.quote:Op maandag 26 november 2012 20:23 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Jouw manier van prioriteiten stellen heeft je tot nu toe anders ook niet veel opgeleverd of wel? Een schoonmaak baantje van 1 week niet aannemen omdat je bang bent dat een bekende jou in een fel hesje ziet. Voor het gemak ga je voorbij aan het feit dat als een bekende je ziet, dat naast dat ze het sneu voor je vind, jij ook je bereidheid tot werken aantoont en dan sta je weer even bij zo iemand op het netvlies als werkzoekende. Niemand heeft jou constant als werkzoekende op zijn of haar netvlies namelijk. Maar goed je prioriteit lag bij je trotsTrouwens iedereen die werkt of gewerkt heeft, heeft wel eens klusjes beneden zijn of haar nivo op moeten knappen.
Vrijwilligerswerk doe je niet omdat dat van je sollicitatietijd gaat. Zowat elke andere post van jou gaat over het feit dat er nauwelijks iets om op te solliciteren. Maar je prioriteit ligt dus om constant achter de pc te zitten op zoek te gaan naar die ene baan, terwijl je al 2,5 jaar afgestudeerd bent. Je beseft hopelijk toch wel dat er zowat elk jaar een nieuwe horde afgestudeerden de arbeidsmarkt betreedt he?
Zowat elke werkgever weet dat je niet 40 uur per week kan solliciteren dat is onmogelijk en ook nog ongezond, geheid dat ze gaan vragen wat je naast het solliciteren hebt gedaan. En van iemand die aan een uni heeft gestudeerd verwachten ze, zeker in deze tijden, wel wat.
Een baan bij de post wilde je eerder ook niet overwegen (ben je inmiddels van gedachten verandert of heb je daar ook al een vers excuus voor) omdat je dan 2 maanden zonder inkomsten zou zitten dus je focust je nu op uitzendburo's. Volgens mij zal elke intercedent je vertellen dat je in december verdomd weinig kans maakt op het vinden op een baan.
Je komt over als, zoals mijn oma dat zo mooi zegt, een Jetje-Jamaar en daar zit in deze tijden geen enkele werkgever op te wachten. Ze kunnen immers uit een blik nog verser afgestudeerden dan jij met meer daad- en wilskracht kiezen.
Ik sluit niks uit hoor.quote:Op maandag 26 november 2012 21:23 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik ben ook al een jaar werkloos. En mijn prioriteiten liggen bij het vinden van een baan. En dan maakt het niet uit wat voor baan, een baan betekend inkomsten.... en dat is belangrijker dan wat dan ook.
Jij gaat bijvoorbeeld niet solliciteren bij de postnl omdat je hoopt om een uitzendbaan.
Waarom niet die baan aannemen bij postnl? Dan heb je tenminste IETS![]()
Lekker boeiend wat je prioriteiten zijn.... hopen op een uitzendbaan (in december) is wel heel naief
Even over het hoofd gezien, maar je hebt gelijk.quote:Op maandag 26 november 2012 21:35 schreef bluejean het volgende:
[..]
Mijn reactie voor het gemak maar overgeslagen?
Ik weet niet of 8 maanden langdurig genoeg voor je is? In die 8 maanden heb ik rustig klusjes aangenomen die ver onder mijn nivo waren. Zoals assistent van de secretaresse, en deze dame was niet alleen jonger maar ook nog eens lager opgeleid. Denk je dat ik mijn trots niet voelde, als ik een telefoonnotitie even naar de 6e etage moest brengen van haar? De bereidheid om die kutklusjes op te knappen, heeft me mijn huidige baan opgeleverd.quote:Op maandag 26 november 2012 22:13 schreef Balisto het volgende:
[..]
Rustig maar, je hoeft mij ook niet te vertellen dat mijn zoektocht nog niet veel heeft opgeleverd. Jij komt over als iemand die waarschijnlijk nooit langdurig werkloos is geweest. Aan de andere kant hoef je je niet tegenover mij te verantwoorden, en ik niet tegenover jou.
Als het de Saturn in Tilburg is zal ik wel even komen zwaaienquote:Op maandag 26 november 2012 22:03 schreef charmed_angel het volgende:
Ik (34) heb vandaag gesolliciteerd als verkoopmedewerker bij de saturn. Wel ern foto bijgevoegd, want zie er wel jonger uit.
Geen idee of het wat wordt, dus ook daarop solliciteer ik.
Da's knap. Chapeau.quote:Op maandag 26 november 2012 22:26 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Zoals assistent van de secretaresse, en deze dame was niet alleen jonger maar ook nog eens lager opgeleid. Denk je dat ik mijn trots niet voelde, als ik een telefoonnotitie even naar de 6e etage moest brengen van haar?
Dat noem ik geen kutklusjes. Er zit een behoorlijk verschil tussen dat en wc's schrobben in een openbare locatie.quote:Op maandag 26 november 2012 22:26 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik weet niet of 8 maanden langdurig genoeg voor je is? In die 8 maanden heb ik rustig klusjes aangenomen die ver onder mijn nivo waren. Zoals assistent van de secretaresse, en deze dame was niet alleen jonger maar ook nog eens lager opgeleid. Denk je dat ik mijn trots niet voelde, als ik een telefoonnotitie even naar de 6e etage moest brengen van haar? De bereidheid om die kutklusjes op te knappen, heeft me mijn huidige baan opgeleverd.
spijkenissequote:Op maandag 26 november 2012 22:36 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Als het de Saturn in Tilburg is zal ik wel even komen zwaaien
En anders ook
?Eerlijk? Ik zou voor de wc gaan.quote:Op maandag 26 november 2012 23:00 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat noem ik geen kutklusjes. Er zit een behoorlijk verschil tussen dat en wc's schrobben in een openbare locatie.
Ik denk ik ook... serieus.quote:
Het heeft weinig te maken met of je er jong uitziet, imho denk ik dat je daar erg weinig kans maakt. Alles moet zo jong mogelijk tegenwoordig.quote:Op maandag 26 november 2012 22:03 schreef charmed_angel het volgende:
Ik (34) heb vandaag gesolliciteerd als verkoopmedewerker bij de saturn. Wel ern foto bijgevoegd, want zie er wel jonger uit.
Geen idee of het wat wordt, dus ook daarop solliciteer ik.
Als je in de Saturn Spijkenisse loopt, zie je gelukkig veel oudere medewerkersquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het heeft weinig te maken met of je er jong uitziet, imho denk ik dat je daar erg weinig kans maakt. Alles moet zo jong mogelijk tegenwoordig.
Heb je een buitenlandse getrouwde naam danquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:42 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Als je in de Saturn Spijkenisse loopt, zie je gelukkig veel oudere medewerkers(25-40 jaar)
Dus ik hoop een beetje kans te maken
Ik heb mijn salariseis (dat moest je opgeven) ook een stuk lager gelegd dan de vorige keer. Minimumloon zelfs. Dus dat moet in principe niet uitmaken
En uiteraard weer gesolliciteerd met mijn meisjesnaam
Serieus, wc's schoonmaken verkiezen boven een secretaresse assisteren?quote:Op dinsdag 27 november 2012 07:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
?Eerlijk? Ik zou voor de wc gaan.
Ja ik ben getrouwd met een Spanjaardquote:Op dinsdag 27 november 2012 11:55 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Heb je een buitenlandse getrouwde naam dan
Ik wacht nu op een "zo snel mogelijk" ook altijd lastigquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:33 schreef Leonos het volgende:
Waarom beloven bedrijven altijd terug te bellen en bellen ze daarna niet?
Veel schoonmaaksters waar je mee samen moet werken zijn nog te dom om te poepen, en die lopen je ook te commanderen. Dan liever een secretaressemiepje.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:59 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn week is al goed als ik één min of meer passende vacature weet te vinden. Over die discussie van vanochtend: ik ging voor de wc-pot. Mensen die lager zijn opgeleid en het beter voor mekaar hebben, kunnen soms heel naar uit de hoek komen. Daar brand ik me niet meer aan.
Zou dat niet verschillen per gebied/stad of op welke werklocaties zij dat doen? Je hebt ze namelijk die gebouwen schoonmaken en alles daarbij maar ook volk wat op stations loopt. Ik vind zelf dat zij die op de stations lopen en vooral de grotere nou niet altijd even vriendelijk kijken of er even fris uit zien als je dat gaat vergelijken.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:16 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
Veel schoonmaaksters waar je mee samen moet werken zijn nog te dom om te poepen, en die lopen je ook te commanderen. Dan liever een secretaressemiepje.
Ik weet alleen dat Der Tiroler nog personeel zoekt voor achter de barquote:Op dinsdag 27 november 2012 15:34 schreef INViCTuS het volgende:
Weet er iemand goede sites voor werken als Nederlander in het buitenland en dan met name in de Alpen? Maakt niet uit wat voor werk het is....wellicht nog voor het winterseizoen maar anders kijken naar leuke ( outdoor ) jobs voor in de zomer.
Princepsproductions.nl hoorde ik van de week...quote:Op dinsdag 27 november 2012 15:34 schreef INViCTuS het volgende:
Weet er iemand goede sites voor werken als Nederlander in het buitenland en dan met name in de Alpen? Maakt niet uit wat voor werk het is....wellicht nog voor het winterseizoen maar anders kijken naar leuke ( outdoor ) jobs voor in de zomer.
Ik heb het meegemaakt bij kantoren en bungalowparken. Er lopen ook hele normale mensen rond hoor, maar sommigen doen heel gewichtig over hoe je moet dweilen en welke doekjes je moet gebruiken, alsof het om quantumfysica gaat.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou dat niet verschillen per gebied/stad of op welke werklocaties zij dat doen? Je hebt ze namelijk die gebouwen schoonmaken en alles daarbij maar ook volk wat op stations loopt. Ik vind zelf dat zij die op de stations lopen en vooral de grotere nou niet altijd even vriendelijk kijken of er even fris uit zien als je dat gaat vergelijken.
Gewoon solliciteren. Nee heb je, ja kun je krijgen!quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:32 schreef fh101 het volgende:
Ik heb in oktober ergens gesolliciteerd en ben toen na een gesprek niet aangenomen. Nu hebben ze weer een vacature staan die me heel leuk lijkt, kan ik daar gewoon vrolijk op reageren of is het nog een beetje te snel achter elkaar? Vorige keer niet aangenomen omdat ik te weinig ervaring heb met autisme en dat is nu nog niet beter... Aan de andere kant zeiden ze toen wel dat ik beter als assistent... kon solliciteren, en dat is dit. Lastig.
Zo is het ook idd.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gewoon solliciteren. Nee heb je, ja kun je krijgen!
Ja ik moet wel van de uwvquote:Op dinsdag 27 november 2012 16:43 schreef fh101 het volgende:
[..]
Zo is het ook idd.Soms heb ik gewoon even een schop onder mn kont nodig
Hoe gaat het bij jou? Nog steeds op zoek naar extra uren naast die universiteit?
Mooi vooruitzichtquote:Op dinsdag 27 november 2012 16:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja ik moet wel van de uwvMaar er komen steeds meer dingen op mijn pad, niet op de laatste plaats hier op de uni. Komt wel goed binnen een paar maanden.
Ja dat laatste verdient volgens mij beter.quote:Op maandag 26 november 2012 23:00 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat noem ik geen kutklusjes. Er zit een behoorlijk verschil tussen dat en wc's schrobben in een openbare locatie.
Volgens mij verdient het allebei minimumloon.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja dat laatste verdient volgens mij beter.
Natuurlijk solliciteer ik wel, maar ik zal wel weer niet gekozen worden omdat ze "en/of mannen" er alleen maar bij zetten omdat ze in de vacaturetekst geen onderscheid mogen maken.quote:Work4Women is een initiatief van Margriet en Tempo-Team en richt zich op vrouwen en/of mannen die graag willen werken maar een afstand tot de arbeidsmarkt hebben/ervaren. De reden hiervoor is dat ze in eerste instantie gekozen hebben voor de zorg van de kinderen maar nu wel weer graag aan het werk willen.
Open sollicitaties zijn stom.quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:13 schreef Renesite het volgende:
Mensen al eens nagedacht over OPEN sollicitaties? Gewoon een algemene brief in de verkoop doen, beetje aanpassen aan het bedrijf en je bent 10 sollicitaties verder. Gewoon wat mailadressen ritselen en gaan!
Ik merk namelijk dat er veel over 'vacatures' gesproken worden.
Daardoor drie uitnodigingen gehad voor sollicitatiegesprekken. Ik werk momenteel nog ergens waar ik ben aangenomen door die open sollicitatiequote:
Moet je wel weten wat je kan/wilquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Daardoor drie uitnodigingen gehad voor sollicitatiegesprekken. Ik werk momenteel nog ergens waar ik ben aangenomen door die open sollicitatie
Och.. gewoon een flinke brief tikken, de competenties weten die je daarvoor nodig hebt, bluffen, je CV naadloos aansluiten en een beetje het credo van het betreffende bedrijf meenemen.quote:
Moet je wel weten wat je kan/wilquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Och.. gewoon een flinke brief tikken, de competenties weten die je daarvoor nodig hebt, bluffen, je CV naadloos aansluiten en een beetje het credo van het betreffende bedrijf meenemen.
Ja 20 man aansturen voor max 3500...quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:58 schreef baaart het volgende:
http://vacature.monsterbo(...)rland-116491617.aspx
Dat salaris![]()
En nooit meer groeienquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja 20 man aansturen voor max 3500...
Och, eerst even doen en tussendoor verder kijkenquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:08 schreef baaart het volgende:
[..]
En nooit meer groeien... nice! Behoorlijk triest...
Want?quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:58 schreef Limburg82 het volgende:
Als je al niet met ¤3500 in de maand tevreden bent, dan bezoek je dit forumdeel nog wel een tijdje.
*PROESTquote:Op dinsdag 27 november 2012 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind 3500 MAX voor een leidinggevende functie met 20 FTE nogal magertjes.
Ik meen dat er op dit moment zoveel open sollicitaties verstuurd worden, dat een bedrijf haar 'kaartenbak' niet eens opentrekt bij het vervullen van een nieuwe vacature.quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:13 schreef Renesite het volgende:
Mensen al eens nagedacht over OPEN sollicitaties? Gewoon een algemene brief in de verkoop doen, beetje aanpassen aan het bedrijf en je bent 10 sollicitaties verder. Gewoon wat mailadressen ritselen en gaan!
Ik merk namelijk dat er veel over 'vacatures' gesproken worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |