Inderdaad, wie weet is het erg leuk!quote:Op maandag 26 november 2012 13:14 schreef Copthorne het volgende:
Zojuist uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek op donderdagochtend.
Het is niet binnen mijn vakgebied (waarvoor ik heb gestudeerd), maar een kans op een baan is altijd goed! Bovendien kan ik weer oefenen met solliciteren, want ik heb tot nu toe pas twee sollicitatiegesprekken gehad.
Dat is MissionPhailed. Ik heb vorige week ook gesolliciteerd bij PostNL. Ik kreeg eerst een telefonisch interview, waarin ze vooral wilden weten of ik aan de voorwaarden voldeed die in de vacaturetekst staan. Ik heb donderdag nog een sollicitatiegesprek op een vestiging. Ze gaan dus niet over een nacht ijs (maar er gaat blijkbaar nog een hoop mis, dus of deze procedure voldoende is, betwijfel ik).quote:Op maandag 26 november 2012 15:02 schreef Vault-Boy het volgende:
Wie was nou diegene die postbezorger is? Ben even vergeten wie dat was![]()
Werd je na het gesprek al snel aangenomen?
Zit er ook aan te denken om dat erbij te doen, want het is echt lastig om een andere bijbaan erbij te vinden. En het kan makkelijk erbij aangezien ik nu alleen een paar avonden werk
Missionphailed toch? En volgens mij ging dat hele proces nogal moeizaam.quote:Op maandag 26 november 2012 15:02 schreef Vault-Boy het volgende:
Wie was nou diegene die postbezorger is? Ben even vergeten wie dat was![]()
Werd je na het gesprek al snel aangenomen?
Zit er ook aan te denken om dat erbij te doen, want het is echt lastig om een andere bijbaan erbij te vinden. En het kan makkelijk erbij aangezien ik nu alleen een paar avonden werk
Je kunt toch kijken of je beide kan combineren? Bijvoorbeeld doordeweeks uitzendwerk en 's zaterdags als postbode aan de slag.quote:Op maandag 26 november 2012 15:12 schreef Balisto het volgende:
[..]
Missionphailed toch? En volgens mij ging dat hele proces nogal moeizaam.
En ik zit er ook aan te denken, maar als ik in december werk krijg ik pas laat in januari betaald. Dat betekent twee maanden zonder inkomsten. Ik kan me nu dus eigenlijk alleen maar op uitzendwerk richten.
wat maakt dat nou weer uit?quote:Op maandag 26 november 2012 15:12 schreef Balisto het volgende:
[..]
En ik zit er ook aan te denken, maar als ik in december werk krijg ik pas laat in januari betaald. Dat betekent twee maanden zonder inkomsten. Ik kan me nu dus eigenlijk alleen maar op uitzendwerk richten.
Overuren zelfs nog een maand later.quote:Op maandag 26 november 2012 15:12 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik kan mijn eerste prioriteit nu beter bij uitzendwerk leggen, dan heb ik in elk geval (als ik het vind) snel inkomsten. Natuurlijk blijf ik daarnaast naar andere dingen zoeken.quote:Op maandag 26 november 2012 15:21 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
wat maakt dat nou weer uit?
Als je nu geen uitzendwerk krijg, heb je toch ook geen inkomsten?
Dat is niet waar. In december werken betekent eind januari salaris.quote:Kan je beter post gaan bezorgen. Je kan er mee stoppen als je uitzendwerk aangeboden krijgt
En dan heb je sowieso eind december salaris. Want begin dec werken, betekend eind dec geld.
Ik wil dolgraag werken, maar ik probeer gewoon altijd rekening te houden met de mogelijke praktische moeilijkheden waar ik tegenaan kan lopen.quote:Soms heb ik het idee dat je gewoon niet wilt werken
Niet werken betekent helemaal geen salaris.quote:Op maandag 26 november 2012 15:42 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik kan mijn eerste prioriteit nu beter bij uitzendwerk leggen, dan heb ik in elk geval (als ik het vind) snel inkomsten. Natuurlijk blijf ik daarnaast naar andere dingen zoeken.
[..]
Dat is niet waar. In december werken betekent eind januari salaris.
[..]
Ik wil dolgraag werken, maar ik probeer gewoon altijd rekening te houden met de mogelijke praktische moeilijkheden waar ik tegenaan kan lopen.
Och wellicht krijg je nog een leuk combiprofiel. Kan in de toekomst handig zijn. Ik moet wel zeggen dat een baan waar je niet voor gestudeerd hebt je een beetje op kan breken. Zo maakte ik een paar weken geleden kennis met iemand die ook gestudeerd heeft, maar wel behoorlijk wat meer verdient. Dan voel je je in de eerste instantie wel even kut. En het ging niet om een schaaltje meer of minder, maar minimaal 750,- bruto per maand. En dan is de functie in dagdienst, zonder allerlei toeslag.quote:Op maandag 26 november 2012 13:14 schreef Copthorne het volgende:
Zojuist uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek op donderdagochtend.
Het is niet binnen mijn vakgebied (waarvoor ik heb gestudeerd), maar een kans op een baan is altijd goed! Bovendien kan ik weer oefenen met solliciteren, want ik heb tot nu toe pas twee sollicitatiegesprekken gehad.
Ik heb vorig jaar als decemberbaan post gesorteerd bij PostNL en kreeg het grootste gedeelte hiervan al in december uitbetaald, bij wijze van voorschot. De overuren ontving ik in januari.quote:Op maandag 26 november 2012 15:42 schreef Balisto het volgende:
mijn nicht werkt bij postnl in december en krijgt eind december uit betaald, 1000% zeker weten!quote:Op maandag 26 november 2012 15:42 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik kan mijn eerste prioriteit nu beter bij uitzendwerk leggen, dan heb ik in elk geval (als ik het vind) snel inkomsten. Natuurlijk blijf ik daarnaast naar andere dingen zoeken.
[..]
[..]
Ik wil dolgraag werken, maar ik probeer gewoon altijd rekening te houden met de mogelijke praktische moeilijkheden waar ik tegenaan kan lopen.
dit dus!quote:Op maandag 26 november 2012 15:48 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Niet werken betekent helemaal geen salaris.
Daarbij kan je natuurlijk per direct stoppen, proeftijd en zo, mocht je geschikter uitzendwerk vinden.
Je bent niet de enige met dat idee, er is altijd wel een "ja maar" bij hem.quote:Op maandag 26 november 2012 15:21 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
wat maakt dat nou weer uit?
Als je nu geen uitzendwerk krijg, heb je toch ook geen inkomsten?
Kan je beter post gaan bezorgen. Je kan er mee stoppen als je uitzendwerk aangeboden krijgt
En dan heb je sowieso eind december salaris. Want begin dec werken, betekend eind dec geld.
Soms heb ik het idee dat je gewoon niet wilt werken
Ik ga ook solliciteren bij postnl. Beter iets dan niets
hij wuift alle adviezen van ons weg en er is altijd wel een 'ja maar' inderdaad.quote:Op maandag 26 november 2012 17:25 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Je bent niet de enige met dat idee, er is altijd wel een "ja maar" bij hem.
dat probleem heb ik ook.quote:Op maandag 26 november 2012 17:25 schreef Spezza19 het volgende:
Ik wil ook weer werken.... Beetje jammer dat baantjes die ik wel kan accepteren minder betalen dan mijn ww
Mja als ik voor minder dan mijn ww ga werken dan kan ik maar beter meteen faillissement aanvragenquote:Op maandag 26 november 2012 17:30 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
dat probleem heb ik ook.
Ik heb 14 jaar salaris opgebouwd bij de Rabo. Dus mijn ww is eigenlijk gewoon heel royaal op dit moment.
Maar toch solliciteer ik ook op functies die mij minder gaan opleveren. Eind januari is het namelijk over en heb ik alle beetjes nodig.
Vandaar dat ik nu ook op parttime reageer. Omdat..... Alle beetjes helpen
hoe lang heb je nog ww dan?quote:Op maandag 26 november 2012 17:31 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja als ik voor minder dan mijn ww ga werken dan kan ik maar beter meteen faillissement aanvragen
Ik mag gelukkig nog 12 maanden en een beetje thuis zitten.... Maar mocht ik eind december niks hebben dan ga ik alvast mijn huis te koop zetten.quote:Op maandag 26 november 2012 17:33 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
hoe lang heb je nog ww dan?
Gelukkig is ww geen bijstand. Dus heel moeilijk doen ze niet als je een baan afslaat die minder betaald
Kijk ik moet nu wel omdat het eind januari afgelopen is. Maar ook ik solliciteerde een jaar lang op functies die meer opleverde dan mijn ww
PostNL betaald in de maand wanneer je begint met werken diezelfde maand al, rond de 20ste. Alleen overuren komen de maand erna.quote:Op maandag 26 november 2012 15:42 schreef Balisto het volgende:
[..]
[..]
is het zo erg? Jeetje.....quote:Op maandag 26 november 2012 17:36 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik mag gelukkig nog 12 maanden en een beetje thuis zitten.... Maar mocht ik eind december niks hebben dan ga ik alvast mijn huis te koop zetten.
Mja ik woon alleen. Dus heb geen partner met inkomen die rekeningen kan betalen.quote:Op maandag 26 november 2012 18:02 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
is het zo erg? Jeetje.....
Ik hoef gelukkig mijn huis niet te koop te zetten, maar eten moet ik doen van 100 euro per maand (2 personen). Dus ik hoop dat ik kan beginnen bij postnl. Heb ik in ieder geval wat
Ik sta open voor alle adviezen, maar ik bekijk het altijd van de praktische kant. Is iets niet realistisch, te lastig, niet verstandig, dan steek ik mijn tijd en moeite liever in andere, meer kansrijke dingen.quote:Op maandag 26 november 2012 17:25 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Je bent niet de enige met dat idee, er is altijd wel een "ja maar" bij hem.
Ok. Ik heb een aantal jaren geleden ook eens bij de post gewerkt en toen was dat volgens mij niet zo, maar ik geloof je.quote:Op maandag 26 november 2012 17:42 schreef Nezhi het volgende:
[..]
PostNL betaald in de maand wanneer je begint met werken diezelfde maand al, rond de 20ste. Alleen overuren komen de maand erna.
En dan gaan we weer "ja maar......"quote:Op maandag 26 november 2012 18:06 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik sta open voor alle adviezen, maar ik bekijk het altijd van de praktische kant. Is iets niet realistisch, te lastig, niet verstandig, dan steek ik mijn tijd en moeite liever in andere, meer kansrijke dingen.
[..]
Ok. Ik heb een aantal jaren geleden ook eens bij de post gewerkt en toen was dat volgens mij niet zo, maar ik geloof je.
Ok maar die kansrijke dingen zijn er op dit moment gewoon niet.quote:Op maandag 26 november 2012 18:06 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik sta open voor alle adviezen, maar ik bekijk het altijd van de praktische kant. Is iets niet realistisch, te lastig, niet verstandig, dan steek ik mijn tijd en moeite liever in andere, meer kansrijke dingen.
[..]
Ok. Ik heb een aantal jaren geleden ook eens bij de post gewerkt en toen was dat volgens mij niet zo, maar ik geloof je.
Sterker nog: je kunt zelfs met 'n vast contract per direct ergens kappen, heb ik ook gedaan paar maanden geleden.quote:Op maandag 26 november 2012 15:48 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Niet werken betekent helemaal geen salaris.
Daarbij kan je natuurlijk per direct stoppen, proeftijd en zo, mocht je geschikter uitzendwerk vinden.
ja hier zoeken ze wel iemand, maar dat is maar voor 1 dagje. Dat is weer te weinig voor mij. Als het nog 5 dagen in de week was, had ik direct gesolliciteerd.quote:Op maandag 26 november 2012 18:24 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn nu mis ik het eigenlijk soms wel hoor dat ik bij zo'n sorteercentrum kon werken.
Was gewoon inschrijven, testje maken, VOG formulier aanvragen en je kon starten. Helaas hebben ze nu geen mensen meer nodig, maar dat soort werk is altijd wel makkelijk als je snel geld wilt verdienen.
Wat is dan serieus jouw droombaan? Je hebt alleen een afgeronde Propedeuse behaald dus what the F verwacht je dan man.. Ga gewoon aan de slag.quote:Op maandag 26 november 2012 18:06 schreef Balisto het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft een bachelor in een beta richting.quote:Op maandag 26 november 2012 18:32 schreef From het volgende:
[..]
Wat is dan serieus jouw droombaan? Je hebt alleen een afgeronde Propedeuse behaald dus what the F verwacht je dan man.. Ga gewoon aan de slag.
Ok dank voor de correctie, maar alsnog wat wil je nou eigenlijkquote:Op maandag 26 november 2012 18:34 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Hij heeft een bachelor in een beta richting.
Het was niet zo naar jou bedoeld hoor, maar beta's kunnen nog goed boeren in deze tijden. Denk aan IT bijv.quote:Op maandag 26 november 2012 18:34 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Hij heeft een bachelor in een beta richting.
Wat ik probeer over te brengen is dat als je al zo lang werkloos bent je wel ongeveer weet waar je je prioriteiten moet leggen. Ik kan me goed voorstellen dat ik daardoor wat eigenwijs overkom op anderen en dat nooit iedereen zich goed in mijn situatie zal kunnen verplaatsen.quote:Op maandag 26 november 2012 18:07 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
En dan gaan we weer "ja maar......"
Jouw manier van prioriteiten stellen heeft je tot nu toe anders ook niet veel opgeleverd of wel? Een schoonmaak baantje van 1 week niet aannemen omdat je bang bent dat een bekende jou in een fel hesje ziet. Voor het gemak ga je voorbij aan het feit dat als een bekende je ziet, dat naast dat ze het sneu voor je vind, jij ook je bereidheid tot werken aantoont en dan sta je weer even bij zo iemand op het netvlies als werkzoekende. Niemand heeft jou constant als werkzoekende op zijn of haar netvlies namelijk. Maar goed je prioriteit lag bij je trotsquote:Op maandag 26 november 2012 19:55 schreef Balisto het volgende:
[..]
Wat ik probeer over te brengen is dat als je al zo lang werkloos bent je wel ongeveer weet waar je je prioriteiten moet leggen. Ik kan me goed voorstellen dat ik daardoor wat eigenwijs overkom op anderen en dat nooit iedereen zich goed in mijn situatie zal kunnen verplaatsen.
Ik ben ook al een jaar werkloos. En mijn prioriteiten liggen bij het vinden van een baan. En dan maakt het niet uit wat voor baan, een baan betekend inkomsten.... en dat is belangrijker dan wat dan ook.quote:Op maandag 26 november 2012 19:55 schreef Balisto het volgende:
[..]
Wat ik probeer over te brengen is dat als je al zo lang werkloos bent je wel ongeveer weet waar je je prioriteiten moet leggen. Ik kan me goed voorstellen dat ik daardoor wat eigenwijs overkom op anderen en dat nooit iedereen zich goed in mijn situatie zal kunnen verplaatsen.
Mijn reactie voor het gemak maar overgeslagen?quote:Op maandag 26 november 2012 18:06 schreef Balisto het volgende:
Ik denk dat mensen in dit topic 25+ te oud zijn voor retail.quote:Op maandag 26 november 2012 21:42 schreef stoeltafel het volgende:
Er is veel werkloosheid. Tenminste dit lees je overal maar ik zie wel overal personeel gevraagd in de retail. Komen jullie hier niet aan de bak? Te jong? Of zoeken jullie specifiek in je vak gebied?
Ik zou eigenlijk (ondanks dat het slecht verdient) toch de retail in willen. Maar ik ben daar inderdaad al te oud (26) voor, en zeker als ik eenmaal klaar ben met wat opleidingenquote:Op maandag 26 november 2012 21:42 schreef stoeltafel het volgende:
Er is veel werkloosheid. Tenminste dit lees je overal maar ik zie wel overal personeel gevraagd in de retail. Komen jullie hier niet aan de bak? Te jong? Of zoeken jullie specifiek in je vak gebied?
Rustig maar, je hoeft mij ook niet te vertellen dat mijn zoektocht nog niet veel heeft opgeleverd. Jij komt over als iemand die waarschijnlijk nooit langdurig werkloos is geweest. Aan de andere kant hoef je je niet tegenover mij te verantwoorden, en ik niet tegenover jou.quote:Op maandag 26 november 2012 20:23 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Jouw manier van prioriteiten stellen heeft je tot nu toe anders ook niet veel opgeleverd of wel? Een schoonmaak baantje van 1 week niet aannemen omdat je bang bent dat een bekende jou in een fel hesje ziet. Voor het gemak ga je voorbij aan het feit dat als een bekende je ziet, dat naast dat ze het sneu voor je vind, jij ook je bereidheid tot werken aantoont en dan sta je weer even bij zo iemand op het netvlies als werkzoekende. Niemand heeft jou constant als werkzoekende op zijn of haar netvlies namelijk. Maar goed je prioriteit lag bij je trotsTrouwens iedereen die werkt of gewerkt heeft, heeft wel eens klusjes beneden zijn of haar nivo op moeten knappen.
Vrijwilligerswerk doe je niet omdat dat van je sollicitatietijd gaat. Zowat elke andere post van jou gaat over het feit dat er nauwelijks iets om op te solliciteren. Maar je prioriteit ligt dus om constant achter de pc te zitten op zoek te gaan naar die ene baan, terwijl je al 2,5 jaar afgestudeerd bent. Je beseft hopelijk toch wel dat er zowat elk jaar een nieuwe horde afgestudeerden de arbeidsmarkt betreedt he?
Zowat elke werkgever weet dat je niet 40 uur per week kan solliciteren dat is onmogelijk en ook nog ongezond, geheid dat ze gaan vragen wat je naast het solliciteren hebt gedaan. En van iemand die aan een uni heeft gestudeerd verwachten ze, zeker in deze tijden, wel wat.
Een baan bij de post wilde je eerder ook niet overwegen (ben je inmiddels van gedachten verandert of heb je daar ook al een vers excuus voor) omdat je dan 2 maanden zonder inkomsten zou zitten dus je focust je nu op uitzendburo's. Volgens mij zal elke intercedent je vertellen dat je in december verdomd weinig kans maakt op het vinden op een baan.
Je komt over als, zoals mijn oma dat zo mooi zegt, een Jetje-Jamaar en daar zit in deze tijden geen enkele werkgever op te wachten. Ze kunnen immers uit een blik nog verser afgestudeerden dan jij met meer daad- en wilskracht kiezen.
Ik sluit niks uit hoor.quote:Op maandag 26 november 2012 21:23 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik ben ook al een jaar werkloos. En mijn prioriteiten liggen bij het vinden van een baan. En dan maakt het niet uit wat voor baan, een baan betekend inkomsten.... en dat is belangrijker dan wat dan ook.
Jij gaat bijvoorbeeld niet solliciteren bij de postnl omdat je hoopt om een uitzendbaan.
Waarom niet die baan aannemen bij postnl? Dan heb je tenminste IETS![]()
Lekker boeiend wat je prioriteiten zijn.... hopen op een uitzendbaan (in december) is wel heel naief
Even over het hoofd gezien, maar je hebt gelijk.quote:Op maandag 26 november 2012 21:35 schreef bluejean het volgende:
[..]
Mijn reactie voor het gemak maar overgeslagen?
Ik weet niet of 8 maanden langdurig genoeg voor je is? In die 8 maanden heb ik rustig klusjes aangenomen die ver onder mijn nivo waren. Zoals assistent van de secretaresse, en deze dame was niet alleen jonger maar ook nog eens lager opgeleid. Denk je dat ik mijn trots niet voelde, als ik een telefoonnotitie even naar de 6e etage moest brengen van haar? De bereidheid om die kutklusjes op te knappen, heeft me mijn huidige baan opgeleverd.quote:Op maandag 26 november 2012 22:13 schreef Balisto het volgende:
[..]
Rustig maar, je hoeft mij ook niet te vertellen dat mijn zoektocht nog niet veel heeft opgeleverd. Jij komt over als iemand die waarschijnlijk nooit langdurig werkloos is geweest. Aan de andere kant hoef je je niet tegenover mij te verantwoorden, en ik niet tegenover jou.
Als het de Saturn in Tilburg is zal ik wel even komen zwaaienquote:Op maandag 26 november 2012 22:03 schreef charmed_angel het volgende:
Ik (34) heb vandaag gesolliciteerd als verkoopmedewerker bij de saturn. Wel ern foto bijgevoegd, want zie er wel jonger uit.
Geen idee of het wat wordt, dus ook daarop solliciteer ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |