Nou ja, laat ik het dan zo zeggen:quote:Op woensdag 21 november 2012 12:22 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze (allemaal) leerstoornissen hebben? Misschien is het voor de meeste juist dat stukje begeleiding wat ze motivatie geeft.
quote:Op woensdag 21 november 2012 11:45 schreef Balisto het volgende:
Ik kan niet met 'moeilijke' kinderen omgaan met allerlei leerstoornissen e.d.
Op twee verschillende functies bij hetzelfde bedrijf solliciteren kan prima, maar twee verschillende cv's opsturen lijkt me niet verstandig.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Hi,
Is het not done om twee nogal verschillende Cv's naar 1 bedrijf te sturen voor twee nogal verschillende functies ?
Men kan gaan denken dat ik niet weet wat ik wil maar in beide functies zie ik mezelf wel goed uitkomen.
Door mijn lange werk ervaring kan ik namelijk nogal variëren met mijn Cv's omdat ik sowieso er veel uit moet laten omdat ze anders te langdradig worden.
Inderdaad, geen 2 verschillende CV's.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:31 schreef Balisto het volgende:
[..]
Op twee verschillende functies bij hetzelfde bedrijf solliciteren kan prima, maar twee verschillende cv's opsturen lijkt me niet verstandig.
En waarom niet? ik lieg niet in mijn Cv's echter laat ik per vacature staan wat relevant is en laat de rest weg.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:31 schreef Balisto het volgende:
[..]
Op twee verschillende functies bij hetzelfde bedrijf solliciteren kan prima, maar twee verschillende cv's opsturen lijkt me niet verstandig.
Als het zich beperkt tot het stukje relevante werkervaring is dit niet heel vreemd. Je schrapt namelijk alles wat niet relevant is tenzij je bijna niets op je cv hebt staan.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:31 schreef Balisto het volgende:
[..]
Het zou op mij nogal onbetrouwbaar overkomen. Waarom dat risico nemen?quote:Op woensdag 21 november 2012 12:34 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
En waarom niet? ik lieg niet in mijn Cv's echter laat ik per vacature staan wat relevant is en laat de rest weg.
Ik begrijp wel dat het vreemd over kan komen bij P&O maar zullen ze dat niet vaker zien?
Dat is al andersquote:Op woensdag 21 november 2012 12:30 schreef Balisto het volgende:
[..]
Nou ja, laat ik het dan zo zeggen:
[..]
Dat zal wel meevallen. Het is gebruikelijk om je cv aan te passen naar de functie waar je op solliciteerd. Ik heb bijv ook niet mijn werkzaamheden bij de bank of modeshows vermeld op mijn cv bij de vacature in het ziekenhuis. Zou een beetje vreemd zijn niet? Zou mij eerder druk maken om het feit dat je op twee verschillende soorten functies solliciteerd en misschien wat ondoelmatig overkomt. Aan de andere kant zullen ze gewoon kijken naar wie de beste voor de functie is. Oftewel gewoon doen.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:38 schreef Balisto het volgende:
[..]
Het zou op mij nogal onbetrouwbaar overkomen. Waarom dat risico nemen?
Uiteraard. Dat doe ik ook. Maar twee verschillende cv's naar hetzelfde bedrijf sturen vind ik een tikkeltje vreemd.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:42 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Het is gebruikelijk om je cv aan te passen naar de functie waar je op solliciteerd.
Als de functies echt anders zijn. Ze zullen misschien wel denken van ga eerst eens uitzoeken wat je wilt met je carriere. Bij een groot bedrijf en verschillende functies kan het ook zo zijn dat ze door verschillende afdelingen worden afgehandeld. Dan zou ik mij helemaal niet druk maken.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:44 schreef Balisto het volgende:
[..]
Uiteraard. Dat doe ik ook. Maar twee verschillende cv's naar hetzelfde bedrijf sturen vind ik een tikkeltje vreemd.
Ooit een uurtje ingevallen als overblijfkracht, wat een hel was dat.quote:
quote:Op woensdag 21 november 2012 11:58 schreef Balisto het volgende:
Is notuleren makkelijk te leren? Ik kom zojuist een functie tegen waarvoor ervaring met notuleren de enige eis is waaraan ik niet voldoe.
Ik begrijp je beweegredenen, maar ik geloof dat ik er als werkgever toch moeite mee zou hebben. Het zou me het gevoel geven dat je niet bewust voor één functie kiest en daar volledig voor gaat maar wat opportunistisch bent. Afhankelijk van hoe groot het bedrijf is - bij een heel groot bedrijf zal dit waarschijnlijk anders liggen - zou ik er denk ik voor kiezen om één cv en misschien zelfs maar één brief te sturen waarin ik duidelijk maak dat en waarom beide functies me interessant lijken.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Is het not done om twee nogal verschillende Cv's naar 1 bedrijf te sturen voor twee nogal verschillende functies ?
Haha ja inderdaad. Dit soort dingen is ook vaak voor flutbaantjes. Hongerig ben ik altijdquote:Op woensdag 21 november 2012 14:04 schreef Janena het volgende:
Functie-eisen
Telefonisch verkopers met ruime aantoonbare ervaring (outbound)
Zelfstandig en gedisciplineerd
Ambitieus en hongerig
Zelfbewust en onbevangen
ABN sprekend
In bezit van computer en snelle internetverbinding
JEUK Krijg ik van zulke advertenties....
jup, vaak genoeg. persoonlijk niet bijzonder goede ervaringen mee.. (krijgt op een dergelijke sollicitatie geen tot maar heel weinig reactie. )quote:Op woensdag 21 november 2012 13:30 schreef Apotheose het volgende:
iemand wel es open gesolliciteerd via een formulier op de site van het bedrijf?
Inderdaad, heb zelfs wel eens niet op een vacature gereageerd omdat er iets in die trand in stond..quote:Op woensdag 21 november 2012 14:17 schreef ssebass het volgende:
[..]
Haha ja inderdaad. Dit soort dingen is ook vaak voor flutbaantjes. Hongerig ben ik altijdStaat niet bij dat het naar kennis is.
De ideale functie is momenteel ook niet vacant. Dus opteer ik voor de tweede keus net als 99 % van de beroepsbevolking.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp je beweegredenen, maar ik geloof dat ik er als werkgever toch moeite mee zou hebben. Het zou me het gevoel geven dat je niet bewust voor één functie kiest en daar volledig voor gaat maar wat opportunistisch bent
Is die advertentie geplaatst door Eva Anna Paula Braun ?quote:Op woensdag 21 november 2012 14:04 schreef Janena het volgende:
Functie-eisen
ABN sprekend
JEUK Krijg ik van zulke advertenties....
Ja, dat wel. Maar nooit echt notuleren als in luisteren en real-time meeschrijven.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
Notuleren is ontzettend makkelijk. Heb je daar echt geen ervaring mee? Ik herinner me dat ik het al jong deed als we vergaderingen hadden van onze vereniging. Tijdens mijn opleiding deed ik het wel eens als we groepswerk hadden om bij te houden wat ieders taken waren en wat de globale inhoud van het groepswerk zou worden. Tijdens mijn werk doe ik het nog regelmatig als ik overleg met collega's heb, en ik doe het ook wel eens in het kader van het overleg van de oudercommissie waar ik in zit.
Volgens mij heb ik nog nooit een echte vergadering gehad.quote:Notuleren is niets meer dan goed luisteren tijdens een vergadering en helder en beknopt een juiste weergave kunnen geven van wat er gezegd en afgesproken is. Dikke kans dat je dat wel eens gedaan hebt!
Met die onderontwikkelde nep-rap straattaal van tegenwoordig kan ik mij daar wel iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:36 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Is die advertentie geplaatst door Eva Anna Paula Braun ?
Lijkt me een nogal sterke hint dat wel goed ABN sprekende allochtonen niet welkom zijn bij dat bedrijf.
Ja ik erger me ook kapot maar vooral aan de Nederlandse pubers die qua accent zo Marokkaans mogelijk willen klinken verschrikkelijk wat een verloedering van de taal.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:10 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Met die onderontwikkelde nep-rap straattaal van tegenwoordig kan ik mij daar wel iets bij voorstellen.
Ik begrijp wat je bedoelde te zeggen.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:19 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ja ik erger me ook kapot maar vooral aan de Nederlandse pubers die qua accent zo Marokkaans mogelijk willen klinken verschrikkelijk wat een verloedering van de taal.
Soms hoor je het nog bij mensen die in de twintig zijn dan vraag je je af wat wil je daarmee nou bereiken dat je straat gevonden wordt door je maten?
Maar ik doelde op de verdenking dat een bedrijf met die tekst in een vacature primair selecteert op etniciteit en veel minder op perfecte uitspraak van de Nederlandse taal.
De echte decemberperiode begint pas op 13 december, dus ga er vanuit dat je dan pas echt veel kan werkenquote:Op woensdag 21 november 2012 16:27 schreef lyolyrc het volgende:
Volgende week op gesprek voor een tijdelijke baan bij PostNL. Hopelijk krijg ik dan groen licht en ben ik de hele maand december onder de pannen.
Geen idee, ik had 5 maanden ww en ik heb geen gesprek gehad.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Is het normaal dat je na 3 maanden ww bij uwv op gesprek moet komen?
Hier nu ook ongeveer 3 maanden ww (mn vader dan he) maar nog niks gehoord van het uwv.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Herkenbaar.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:44 schreef Spezza19 het volgende:
Best sneu als je na 2 weken weer eens op vacaturesites kijkt en er gewoon geen enkele vacature is...
* Spezza19 gaat morgen maar een makelaar bellen voor de verkoop van het huis....
Erg herkenbaar.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:44 schreef Spezza19 het volgende:
Best sneu als je na 2 weken weer eens op vacaturesites kijkt en er gewoon geen enkele vacature is...
ik zit nu precies 1 jaar in de ww en nog nooit op gesprek moeten komenquote:Op woensdag 21 november 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Elk uur dat ik kan meepikken vind ik mooi meegenomen. Thuis zitten duimen draaien vind ik ergerlijk.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:35 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
De echte decemberperiode begint pas op 13 december, dus ga er vanuit dat je dan pas echt veel kan werken
Ik vind ook amper vacatures... Zelfs sites waarop enkele jaren terug dagelijks tientallen vacatures verschenen (specifiek voor mijn branche) blijven angstvallig leeg.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:44 schreef Spezza19 het volgende:
* Spezza19 gaat morgen maar een makelaar bellen voor de verkoop van het huis....
Had ik wel.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja ikquote:Op woensdag 21 november 2012 16:54 schreef Spezza19 het volgende:
Mja, misschien eerst maar kijken of er iemand een woonruimte zoekt... kamertje verhuren om de lasten te drukken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 november 2012 17:39 schreef Leonos het volgende:
Jongens, ligt LinkedIn er bij jullie er ook uit?Wat let jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik dacht (dat is wat ik er over heb gelezen) dat je in een brief niet te veel van je zelf uit moet gaan, maar vooral wat je voor het bedrijf kunt betekenen.quote:Op woensdag 21 november 2012 19:46 schreef Marco001 het volgende:
Enige wat ik erin heb(naast de obvious) is een alinea over mijzelf, (hobby's e.d.), gevolgd door een verhaaltje over mijn werkervaringen en opleidingen en als laatste(voor de afsluiting) nog even mijn sterke punten(stressbestandig, kan goed samenwerken en meer van dat).
Van verschillende bedrijven heb ik complimenten gehad over mijn brief, dus die laat ik lekker zo.
Ik functioneer prima in zowel individueel- als in teamverband.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wie kan mij helpen met een juiste opbouw van een zin?
Ik wil graag aangeven dat ik prima functioneer in een functie in teamverband maar ook individueel..
Ik kom er gewoon niet uit ..
Mij is altijd juist geleerd dat de brief een soort "verlengstuk" van je CV is. Op die manier heb ik hem dan dus ook geschreven.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:07 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Ik dacht (dat is wat ik er over heb gelezen) dat je in een brief niet te veel van je zelf uit moet gaan, maar vooral wat je voor het bedrijf kunt betekenen.
Dat strookt dan ook weer niet met de wijze waarop jij je brief vorm geeft. Dat je daar dan complimenten over krijgt, verwart mij enigszins.
Als het gewoon een nette c.v. is kan dat zeker geen kwaad.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:12 schreef Myraela het volgende:
Stomme vraag misschien, zeker omdat ik op dit moment gewoon een baan heb. Maar het kwam gewoon ineens in me op.
Ik studeer in de grafische richting, het opmaken van een CV is dus heel erg normaal.
Kun je zo'n vormgegeven CV ook naar functies sturen die niets met design te maken hebben, of is dat raar?
En bedankt!quote:Op woensdag 21 november 2012 20:10 schreef Marco001 het volgende:
Rijstebuiltje: " Ik kan zowel op individueel niveau als in teamverband goed functioneren"
En jij ook voor je optie, vind die van Marcel is prettiger..quote:Op woensdag 21 november 2012 20:10 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik functioneer prima in zowel individueel- als in teamverband.
Die had ik (allang) gezien.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:30 schreef Marco001 het volgende:
Vergeet je dan niet die punt die ik wel ben vergeten?
Geloof dat mijn gesprek na +/- 2 maanden was. Stelde echt niets voor. De persoon voor mij (regio Utrecht) had geen idee wie ik was. Die zocht voor mijn neus op wie ik was.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Blijven proberen. Kan ook niks anders zeggen dan dat. Het is gewoon een kuttijd. Ik ben ook bezig om wat erbij te vinden, want 10 a 15 uur is helaas niet genoeg. Maar zelfs baantjes voor 10 uur zijn al lastig te vindenquote:Op donderdag 22 november 2012 00:31 schreef Balisto het volgende:
Goed, via alle bekende vacaturesites lukt het niet. Uitzendbureaus hebben nooit meer wat. Zomaar bij een winkel binnenstappen heeft nog nooit wat opgeleverd. Wat nu?
Doorzetten en je niet laten lijden door de waan van de dag. Dus je niet opgeven als Social Media Verzorgende die oma even leert om te facebooken tijdens het verschonen.quote:Op donderdag 22 november 2012 00:31 schreef Balisto het volgende:
Goed, via alle bekende vacaturesites lukt het niet. Uitzendbureaus hebben nooit meer wat. Zomaar bij een winkel binnenstappen heeft nog nooit wat opgeleverd. Wat nu?
Ik begin meteen met een korte uitleg waarom ik geïnteresseerd ben en in welke functie, in de tweede alinea leg ik uit waarom ik geschikt ben, welke ervaring ik heb en probeer ik dat zo concreet mogelijk te maken, en in de laatste alinea leg ik uit waarom ik juist bij dat bedrijf of die instantie solliciteer.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:28 schreef artm het volgende:
Wat betreft sollicitatiebrieven, hoe bouwen jullie die eigenlijk op?
Ik begin standaard met een introductie (vermelden dat je wilt solliciteren op die en die baan), gevolgd door een alinea "waarom het bedrijf", "waarom die functie" en "waarom ik voldoe aan het profiel" om vervolgens als laatste alinea een afsluiting maak.
Mijn probleem is juist dat ik telkens een bijna vol A4-tje ervan weet te maken, wat mogelijk ten koste gaat van de interesse van de lezer.
Dit wilde ik horen eigenlijkquote:Op donderdag 22 november 2012 00:25 schreef Zeurberus het volgende:
[..]
Geloof dat mijn gesprek na +/- 2 maanden was. Stelde echt niets voor. De persoon voor mij (regio Utrecht) had geen idee wie ik was. Die zocht voor mijn neus op wie ik was.
Ikzelf heb geprobeerd om aan alle eisen te voldoen. Profiel volledig, 4 sollicitaties per maand, brieven uploaden, reacties uploaden etc. Dan blijkt dat hij alles ter plekke moet bekijken. Tot zover je inzet...
Die hele handel blijkt dus niet nodig te zijnTijdens het gesprek heeft hij wat onnodige zoekfuncties verwijderd (kassamedewerker, verkoopmedewerker en orderpicker) omdat niet meer past bij mij huidige ambities. Het kwam er op neer dat hij er wel vertrouwen in had dat ik snel weer wat zou vinden met mijn ervaring en opleidingsniveau. Kortom, je bent niet iemand die veel hulp nodig heeft vanuit UWV dus je kan doen wat je wilt. Ze kunnen je niets bieden dus je aanwezigheid was genoeg. Het is niet meer dan je gezicht vertonen en beetje meelullen. Je eigen netwerk gaat toch meer opleveren dan die van hen dus het is kort en bondig. Niets om je zorgen over te maken en gewoon verder gaan op de manier wat je al deed om te zorgen dat je in ieder geval je ww behoud door even aanwezig te zijn als zij dat verwachten.
Niets kutter dan je ww verliezen omdat je er niet was, hoe knullig die gesprekken ook zijn
Heel veel succes, Bostor!quote:Op donderdag 22 november 2012 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag de tweede ronde... presentatie is klaar... hopen dat ze het okay vinden
Anders kan je nog op als cheerleader bij feyenoord.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:08 schreef charmed_angel het volgende:
Een keer een superleuk gesprek gehad bij een Uitzendburo! Gaf mij een goed gevoel
Nu hopen dat ze wat voor mij kunnen betekenen
als ze mij goed betalen, dan wil ik dat best hoorquote:Op donderdag 22 november 2012 10:10 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Anders kan je nog op als cheerleader bij feyenoord.
Way to go!quote:Op donderdag 22 november 2012 11:35 schreef Peter het volgende:
Deze week twee gesprekken gehad..
Vanochtend kreeg ik meteen te horen dat ik door was naar de volgende ronde... Maar..! Gelijk er na werd ik gebeld Nav het eerste gesprek deze week ( andere werkgever) dat ze mij willen!
Functie?quote:Op donderdag 22 november 2012 11:35 schreef Peter het volgende:
Vanochtend kreeg ik meteen te horen dat ik door was naar de volgende ronde... Maar..! Gelijk er na werd ik gebeld Nav het eerste gesprek deze week ( andere werkgever) dat ze mij willen!
Ook al zou ik per 1 december werk hebben, dan ben ik nog niet uit de problemen. De maand december werken betekent pas betaald worden in de derde week van januari, tenzij het via een uitzendbureau is.quote:Op donderdag 22 november 2012 00:35 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Blijven proberen. Kan ook niks anders zeggen dan dat. Het is gewoon een kuttijd. Ik ben ook bezig om wat erbij te vinden, want 10 a 15 uur is helaas niet genoeg. Maar zelfs baantjes voor 10 uur zijn al lastig te vinden
Ik heb geen rijbewijs.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:59 schreef mafkees10 het volgende:
Taxirijden? Ik heb dit jaren gedaan en was altijd overal gewild, zeker met de kennis en ervaring en alle papieren. Kon eigenlijk overal direct starten, wel op 0 uren basis maar via een uitzendbureau wel wekelijks betaald gekregen!
Ik wil me wel omscholen, graag zelfs, maar dat is voor mij niet te betalen nu.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:01 schreef mafkees10 het volgende:
Ai dan houdt het ook.. Opleidingen gedaan? Misschien omscholen? Weet niet of je m of v bent, maar in de IT (waar ik ook in zit) is werk genoeg en veel vraag!
Wat ik nu doe is werk zoeken. Ik kan het me op dit moment niet veroorloven om wat anders te doen, want er moet gewoon geld binnenkomen.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:06 schreef mafkees10 het volgende:
Vervelend idd. Maar even ter info, wat doe je nu zoal? Ik ben zelf veel actief in dingen en doe overal aan mee. Het beste werkt vaak netwerken en via via. Je wil laten zien en schrijf je overal voor in en doe aan alles mee als je dat leuk vindt of lijkt. Je leert een berg mensen kennen en er komt altijd wat op je pad.. Thuis zitten is echt dodelijk (kan ik zelf niet eens; ik moet weg..). Je leert een hoop, je ziet veel en maakt veel mee. Erg leuk, erg sociaal en vooral veel afleiding.. Ik zit dan in een goede branche, maar ik doe ook veel andere dingen omdat ik ze leuk vind (vooral vrijwilligerswerk)
Moet je wel precies weten wat je wilt. Ik zou ook wel de IT in willen, maar het is zo ongelofelijk breed dat ik niet echt weet wat ik wil gaan doenquote:Op donderdag 22 november 2012 14:01 schreef mafkees10 het volgende:
Ai dan houdt het ook.. Opleidingen gedaan? Misschien omscholen? Weet niet of je m of v bent, maar in de IT (waar ik ook in zit) is werk genoeg en veel vraag!
Heb maandag ook ergens een afspraak voor vrijwilligerswerk. Ik word het nu ook zat om steeds maar thuis te zitten, want ik werk maar 10 a 15 uur per week. Tussendoor probeer ik dan wat anders erbij te vinden.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:06 schreef mafkees10 het volgende:
Vervelend idd. Maar even ter info, wat doe je nu zoal? Ik ben zelf veel actief in dingen en doe overal aan mee. Het beste werkt vaak netwerken en via via. Je wil laten zien en schrijf je overal voor in en doe aan alles mee als je dat leuk vindt of lijkt. Je leert een berg mensen kennen en er komt altijd wat op je pad.. Thuis zitten is echt dodelijk (kan ik zelf niet eens; ik moet weg..). Je leert een hoop, je ziet veel en maakt veel mee. Erg leuk, erg sociaal en vooral veel afleiding.. Ik zit dan in een goede branche, maar ik doe ook veel andere dingen omdat ik ze leuk vind (vooral vrijwilligerswerk)
Superquote:Op donderdag 22 november 2012 11:35 schreef Peter het volgende:
Thuis zitten heb ik geen problemen mee, enige wat weg is, is mijn ritme.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:13 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Heb maandag ook ergens een afspraak voor vrijwilligerswerk. Ik word het nu ook zat om steeds maar thuis te zitten, want ik werk maar 10 a 15 uur per week. Tussendoor probeer ik dan wat anders erbij te vinden.
Oke! Goed dat je bezig bent. Gewoon bezig blijven en zorgen dat je mensen blijft ontmoeten. Dan ben je iig "in the picture"quote:Op donderdag 22 november 2012 14:11 schreef Balisto het volgende:
[..]
Wat ik nu doe is werk zoeken. Ik kan het me op dit moment niet veroorloven om wat anders te doen, want er moet gewoon geld binnenkomen.
Netwerken en via via levert ook niks op. Iedereen weet wel dat ik werk zoek, maar daar blijft het bij, niemand weet een baantje voor me.
Dat leer je vanzelf wel door de tijd heen. De vraag is meer wat je wilt gaan doen. Development, consultancy of beheer.. Dan kijk je daarin gewoon verderquote:Op donderdag 22 november 2012 14:11 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Moet je wel precies weten wat je wilt. Ik zou ook wel de IT in willen, maar het is zo ongelofelijk breed dat ik niet echt weet wat ik wil gaan doenEn bij mij is het nu nog meer hobby dan dat ik echt veel er vanaf weet.
Goed bezigquote:Op donderdag 22 november 2012 14:13 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Heb maandag ook ergens een afspraak voor vrijwilligerswerk. Ik word het nu ook zat om steeds maar thuis te zitten, want ik werk maar 10 a 15 uur per week. Tussendoor probeer ik dan wat anders erbij te vinden.
Stiekem heb ik er ook geen problemen mee, maar het is niet goed.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:17 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Super
[..]
Thuis zitten heb ik geen problemen mee, enige wat weg is, is mijn ritme.
Maar ik heb genoeg te doen in huis, wassen, strijken, schoonmaken. En ik doe elke dag in de middag sporten
Dat moet straks allemaal in de avondDus dat zal wel weer wennen worden
Dan zou ik meer de beheer kant op willen gaan, en heel misschien de consultancy. Echt programmeren etc dat wil ik niet want dat vind ik simpelweg te saaiquote:Op donderdag 22 november 2012 14:31 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Dat leer je vanzelf wel door de tijd heen. De vraag is meer wat je wilt gaan doen. Development, consultancy of beheer.. Dan kijk je daarin gewoon verder
Ik heb juist dat ik zo vaak mogelijk op pad wil met vrienden en vriendinnenquote:Op donderdag 22 november 2012 14:40 schreef Balisto het volgende:
Ondertussen voel ik me best nutteloos en begin ik sociale situaties te vermijden, zoals met vrienden afspreken. Steeds weer die vraag: "En wat heb jij de afgelopen tijd gedaan?", steeds weer in de verdediging moeten schieten waarom het niet lukt om werk te vinden. Ik heb daar echt geen zin meer in.
Ik heb helaas geen vrienden en daardoor worden deze dagen ook ubersaaiquote:Op donderdag 22 november 2012 14:40 schreef Balisto het volgende:
Ondertussen voel ik me best nutteloos en begin ik sociale situaties te vermijden, zoals met vrienden afspreken. Steeds weer die vraag: "En wat heb jij de afgelopen tijd gedaan?", steeds weer in de verdediging moeten schieten waarom het niet lukt om werk te vinden. Ik heb daar echt geen zin meer in.
Bedankt,quote:
Dan heb je het geluk dat je begripvolle vrienden hebt.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:49 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik heb juist dat ik zo vaak mogelijk op pad wil met vrienden en vriendinnenIK kijk ook echt uit naar mijn voetbaltraining en mijn wedstrijd....
Of lekker stappen en dansen
Ook wel het besef dat ik vanaf eind januari geen leuke dingen meer kan doen, als ik nog geen baan heb gevonden....
Dit is helaas bij mij al een beetje van toepassingquote:Op donderdag 22 november 2012 15:14 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dan heb je het geluk dat je begripvolle vrienden hebt.Dat valt bij mij vaak nogal tegen.
Ik kan nu al een hele tijd geen leuke dingen meer doen. Ik moet alle leuke uitstapjes en andere activiteiten laten schieten omdat het me simpelweg te veel geld kost. Ik begin zo steeds meer in een isolement te raken, wat ook niet goed is voor je zelfvertrouwen en zo gaat de spiraal alleen maar verder naar beneden.
Ik heb het idee dat ik al mijn tijd in het zoeken naar werk móet steken. Vrijwilligerswerk is natuurlijk heel goed, maar er moet nu gewoon geld binnenkomen.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:27 schreef mafkees10 het volgende:
Ik merk het idd. En daarom zeg ik ook: ga wat doen! Al is het vrijwilligerswerk. Je leert mensen kennen, krijgt waardering, je bent bezig en het kost niets. Bovendien kan het leuk zijn. Kortom, doe iets!
Hoe denk je dat ik de afgelopen maanden gevuld heb? heb er drie thuis gezeten met af en toe wat werken. In die tijd ben ik hartstikke druk geweest en kwam tijd tekort. Gewoon omdat ik altijd mee ga. Ik vind het leuk en mensen gaan je missen als je er niet bent. Kortom, genoeg te doen!
Niet om hier tof te doen, maar ik wil benadrukken hoe leuk je het kan hebben zonder geld uit te geven of thuis sip te zitten zijn.. maar dat ligt toch echt bij jezelf en niet bij anderen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |