Neu. DNA onderzoek en de verklaring van de verdachte dat hij haar alleen heeft verkracht is wel voldoende bewijs voor een veroordeling.quote:Op maandag 19 november 2012 19:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vandaar dat Moskovitisch ook al zei dat het DNA alleen onvoldoende bewijs is.
En toch klopten er sommige dingen van de Middeleeuwen wel degelijk. Als een bus.quote:Op maandag 19 november 2012 19:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat jij nou voor een middeleeuwse rechtspraak bent kan iemand anders niks aan doen.
Wie doet dat precies?quote:Op maandag 19 november 2012 19:29 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik kan niet geloven dat sommigen de motieven van de familie Vaatstra in twijfel trekken.
Echt niet dat jij vmbo-kader doet.quote:Op maandag 19 november 2012 19:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
vmbo-kader, maar ik zie niet in hoe dat er iets toe doet.
Hoe kom je aan die verklaring?quote:Op maandag 19 november 2012 19:30 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Neu. DNA onderzoek en de verklaring van de verdachte dat hij haar alleen heeft verkracht is wel voldoende bewijs voor een veroordeling.
Maar die kan zich daarom nog wel gemeld hebben voor het verwantschapsonderzoekquote:Op maandag 19 november 2012 19:17 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ja. En die zoon was in 1999 7 jaar oud. Die kan dus nooit de dader zijn geweest, maar heeft wel een oproep ontvangen ivm verwantschapsonderzoek.
Met een beetje pech, is er zelfs geen bewijs voor verkrachting maar enkel bewijs van seksueel kontakt.quote:Op maandag 19 november 2012 19:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar. In het gunstigste geval is de helft van het bewijs binnen. En eigenlijk pas de helft van het bewijs voor verkrachting, niet voor moord.
Zoals?quote:Op maandag 19 november 2012 19:31 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
En toch klopten er sommige dingen van de Middeleeuwen wel degelijk. Als een bus.
Hem wordt klaarblijk net als met de Puttense moordzaak het in de schoenen geschoven.quote:Op maandag 19 november 2012 19:24 schreef Hetkapitaal het volgende:
Waarom praten sommige gestoorde figuren hier deze moordenaar goed? Of willen jullie soms ook naar de galg?
Precies. Maar dat is natuurlijk niet pech, voor hetzelfde geld heeft deze verdachte inderdaad niets gedaan.quote:Op maandag 19 november 2012 19:34 schreef Tayu het volgende:
[..]
Met een beetje pech, is er zelfs geen bewijs voor verkrachting maar enkel bewijs van seksueel kontakt.
ow ja nog even ter verduidelijking; ik heb geen info van telegraaf / peter r gehad, enkel nieuwsbericht met persconferentie van de politie gehoord op de radio. die zou je ook moeten luisteren, verheldert voor jou misschien ook het 1 en anderquote:Op maandag 19 november 2012 19:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies.
[..]Jammer dat sommige FOK!kers zo slecht kunnen omgaan met iemand die niet blind de Telegraaf en Peter R. de Vries na-papegaait.
Geen enkel bewijs voor en er is nog niet eens een rechtszaak begonnen. Dit is pure ongefundeerde speculatie.quote:Op maandag 19 november 2012 19:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hem wordt klaarblijk net als met de Puttense moordzaak het in de schoenen geschoven.
Zodat de echte daders buitenschot blijven.
Maar daar was toch geen DNA-match?quote:Op maandag 19 november 2012 19:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hem wordt klaarblijk net als met de Puttense moordzaak het in de schoenen geschoven.
Er moet iets zijn die hem linkt met de moord (plaats, tijd, omstandigheden etc) om het aannemelijk te maken dat hij dat gepleegd kon hebben.quote:Op maandag 19 november 2012 19:30 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Neu. DNA onderzoek en de verklaring van de verdachte dat hij haar alleen heeft verkracht is wel voldoende bewijs voor een veroordeling.
Er moet sprake zijn van bewijsmiddelen (dus meervoud) voor een veroordeling in het strafrecht (op een enkele uitzondering na, het proces verbaal van een agent), maar er hoeft echt maar heel weinig bewijs bij te komen.
Zo is het wel eens geweest dat de verklaring van de verdachte dat hij wel met slachtoffer in een auto had gezeten maar helemaal niets had gedaan, voldoende steunbewijs naast het enige andere bewijsmiddel.
Dus:
DNA = niet voldoende (zelfs als rechter overtuigd is)
DNA + verklaring van verdachte (of van vrouw/buurman van verdachte) dat hij die nacht in die gemeente aanwezig was (en niet in het buitenland of iets dergelijks) = wel voldoende (als de rechter overtuigd is)
quote:Op maandag 19 november 2012 19:35 schreef Chooselife het volgende:
Ik vermoed dat hij bekent. Weet van zichzelf wel dat hij z'n hele leven lang al een afwijking heeft en dit zal in zekere zin opluchten.
Hij heeft een gezin te verliezen.quote:Op maandag 19 november 2012 19:35 schreef Chooselife het volgende:
Ik vermoed dat hij bekent. Weet van zichzelf wel dat hij z'n hele leven lang al een afwijking heeft en dit zal in zekere zin opluchten.
Misschien is dat wel gebeurd? Is er geen DNA-onderzoek gedaan?quote:Op maandag 19 november 2012 19:36 schreef Rickazio het volgende:
Jasper S
[ afbeelding ]
kon die niet zo'n koe nemen?
Ja, ook dat is mogelijk.quote:Op maandag 19 november 2012 19:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Maar dat is natuurlijk niet pech, voor hetzelfde geld heeft deze verdachte inderdaad niets gedaan.
Je gezin is toch niet je bezit of zo?quote:Op maandag 19 november 2012 19:36 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hij heeft een gezin te verliezen.
hij heeft zijn dna al afgestaan en las dat hij daarbij al gezegd zou hebben dat ie haar vermoord had? ik denk dat ie zag dat ie niet meer hieraan ontkwam en gewoon bekennen gaat / heeft bekend.quote:Op maandag 19 november 2012 19:36 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
tuurlijk wel. gekkiequote:Op maandag 19 november 2012 19:37 schreef Samson het volgende:
[..]
Je gezin is toch niet je bezit of zo?
Nee maar de kans is nogal groot dat je kinderen niet zo vaak meer langs komen als ze zeker weten dat papa een moordenaar en verkrachter is.quote:Op maandag 19 november 2012 19:37 schreef Samson het volgende:
[..]
Je gezin is toch niet je bezit of zo?
ja was het sperma? op de radio waren ze er nogal onduidelijk over.quote:Op maandag 19 november 2012 19:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe kan het nou dat hij niks heeft gedaan als er DNA van hem op haar lichaam is gevonden (door sperma)?
Dat zegt nog niet dat ie haar vermoord heeftquote:Op maandag 19 november 2012 19:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe kan het nou dat hij niks heeft gedaan als er DNA van hem op haar lichaam is gevonden (door sperma)?
Hij heeft nog niet gezegd hoor, juist ontkendquote:Op maandag 19 november 2012 19:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hij heeft zijn dna al afgestaan en las dat hij daarbij al gezegd zou hebben dat ie haar vermoord had? ik denk dat ie zag dat ie niet meer hieraan ontkwam en gewoon bekennen gaat / heeft bekend.
het zou de kans wel erg groot maken thoughquote:Op maandag 19 november 2012 19:38 schreef Samson het volgende:
[..]
Dat zegt nog niet dat ie haar vermoord heeft
Dat is geen verrassing voor de man. Dit scenario zal al 13 jaar tot zijn dagelijkse gedachten behoren.quote:Op maandag 19 november 2012 19:36 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hij was volgens mij gesnapt via een familielid. Zijn familie heeft een afwijking op hun y chromosoom.quote:Op maandag 19 november 2012 19:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hij heeft zijn dna al afgestaan en las dat hij daarbij al gezegd zou hebben dat ie haar vermoord had? ik denk dat ie zag dat ie niet meer hieraan ontkwam en gewoon bekennen gaat / heeft bekend.
Eerst het één en dan het ander? Het ligt niet voor de hand, maar om iemand te veroordelen moet je toch met harde bewijzen komen.quote:Op maandag 19 november 2012 19:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat maakte ik er ook uit op.quote:Op maandag 19 november 2012 19:39 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hij was volgens mij gesnapt via een familielid. Zijn familie heeft een afwijking op hun y chromosoom.
ik had gehoord dat hij zelf zijn dna had afgestaan (op de radio). ach ja het is een leuke soap vandaag. we zullen het over een jaartje wel lezen in de krant.quote:Op maandag 19 november 2012 19:39 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hij was volgens mij gesnapt via een familielid. Zijn familie heeft een afwijking op hun y chromosoom.
Ik geloof niet in een hel.quote:Op maandag 19 november 2012 19:29 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik bedoel als deze man schuldig is moet hij in de hel oprotten. Meer niet.
Ik kan niet geloven dat sommigen de motieven van de familie Vaatstra in twijfel trekken.
Ben jij een van die vreemde complottertjes/NWOers?quote:Op maandag 19 november 2012 19:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 november 2012 19:39 schreef Tayu het volgende:
[..]
Eerst het één en dan het ander? Het ligt niet voor de hand, maar om iemand te veroordelen moet je toch met harde bewijzen komen.
quote:Op maandag 19 november 2012 19:40 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ben jij een van die vreemde complottertjes/NWOers?
start daar maar een eigen topic over aub.quote:Op maandag 19 november 2012 19:40 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ben jij een van die vreemde complottertjes/NWOers?
Dat er DNA (in het algemeen) of sperma in het bijzonder op iemands lichaam wordt aangetroffen zegt natuurlijk niet direct dat er hard bewijs voor moord is.quote:Op maandag 19 november 2012 19:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kansloos inderdaad.quote:
quote:Op maandag 19 november 2012 19:41 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
En toch gaan 'mensen' nee, beesten, zoals deze daarheen.
Nee, maar wel dat hij een belangrijke getuige was die lang heeft gezwegen. Vraag me af of dit niet al strafbaar is? Genoeg reden in ieder geval hem langer vast te houden en naar een rechtzaak toe nog veel dingen te onderzoekenquote:Op maandag 19 november 2012 19:38 schreef Samson het volgende:
[..]
Dat zegt nog niet dat ie haar vermoord heeft
We wachten af.quote:Op maandag 19 november 2012 19:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat er DNA (in het algemeen) of sperma in het bijzonder op iemands lichaam wordt aangetroffen zegt natuurlijk niet direct dat er hard bewijs voor moord is.
Misschien wist hij dat zijn broer ofzo ook ging en dan kun je het het beste gewoon gaan. Kijk mij ik heb meegewerkt omdat ik niet wist dat het DNA van mij nog op haar was want ik ben niet de moordenaar!quote:Op maandag 19 november 2012 19:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik had gehoord dat hij zelf zijn dna had afgestaan (op de radio). ach ja het is een leuke soap vandaag. we zullen het over een jaartje wel lezen in de krant.
Je bent nooit verplicht om te getuigen als je niet als getuige wordt opgeroepenquote:Op maandag 19 november 2012 19:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat hij een belangrijke getuige was die lang heeft gezwegen. Vraag me af of dit niet al strafbaar is? Genoeg reden in ieder geval hem langer vast te houden en naar een rechtzaak toe nog veel dingen te onderzoeken
Nee, iedereen spuit sperma op elkaar, heel normaalquote:Op maandag 19 november 2012 19:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat er DNA (in het algemeen) of sperma in het bijzonder op iemands lichaam wordt aangetroffen zegt natuurlijk niet direct dat er hard bewijs voor moord is.
Dat zou nogal dom zijnquote:Op maandag 19 november 2012 19:42 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Misschien wist hij dat zijn broer ofzo ook ging en dan kun je het het beste gewoon gaan. Kijk mij ik heb meegewerkt omdat ik niet wist dat het DNA van mij nog op haar was want ik ben niet de moordenaar!
Als hij zich kan beroepen op een dissociatieve stoornis (zoals vandaag naar buiten werd gebracht), dan kan dat niet strafbaar worden gesteld.quote:Op maandag 19 november 2012 19:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat hij een belangrijke getuige was die lang heeft gezwegen. Vraag me af of dit niet al strafbaar is? Genoeg reden in ieder geval hem langer vast te houden en naar een rechtzaak toe nog veel dingen te onderzoeken
Jij hebt nog nooit seks met iemand gehad? Dat geldt niet voor iedereen.quote:Op maandag 19 november 2012 19:42 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Nee, iedereen spuit sperma op elkaar, heel normaal
Nog nooit sex gehad? Is een aanrader!quote:Op maandag 19 november 2012 19:42 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Oh dat doet iedereen wel eensquote:Op maandag 19 november 2012 19:42 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Ja, dat is zo.quote:Op maandag 19 november 2012 19:42 schreef Samson het volgende:
Maar stel nou toch dat hij het uiteindelijk niet gedaan heeft. De kans bestaat ook al zal die klein zijn. Dan vind ik het zo fout dat enkel voor het vermaak van de massa (face it, dat is het gewoon) zo iemand al als potentieel schuldige volop in de schijnwerpers wordt gezet. Lekkere rechtsgang....
in sommige dorpen wel heb ik gehoordquote:Op maandag 19 november 2012 19:42 schreef Rickazio het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 november 2012 19:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit seks met iemand gehad? Dat geldt niet voor iedereen.
quote:Op maandag 19 november 2012 19:43 schreef Samson het volgende:
[..]
Nog nooit sex gehad? Is een aanrader!
Nee, om 'onder dat mom' te proberenquote:Op maandag 19 november 2012 19:43 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Zo'n verwantschapsonderzoek is redelijk effectief hoor.
hij heeft zelf meegedaan dus dan moet ie ook niet zeuren over de gevolgen natuurlijk. dit was de beste droomuitkomst die er met dat dna onderzoek bereikt kon worden.quote:
Wat moet je anders in die situatie?quote:Op maandag 19 november 2012 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, om 'onder dat mom' te proberen
ook in de kerk wordt veel aan illegale seks gedaan!quote:Op maandag 19 november 2012 19:44 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dus jij vindt moord en verkrachting acceptabel?
Praat niet meer tegen me, crimineel.
quote:Op maandag 19 november 2012 19:43 schreef Samson het volgende:
[..]
Nog nooit sex gehad? Is een aanrader!
Zou je haast denken als iemand op Fok zit hequote:Op maandag 19 november 2012 19:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit seks met iemand gehad? Dat geldt niet voor iedereen.
Dat feit met die bizarre joyriding een paar jaar terug, doet mij wel vermoeden dat dit de juiste meneer is. Dat incident zit een hoop leipheid in verscholen, als ik het zo doorlees.quote:Op maandag 19 november 2012 19:42 schreef Samson het volgende:
Maar stel nou toch dat hij het uiteindelijk niet gedaan heeft. De kans bestaat ook al zal die klein zijn. Dan vind ik het zo fout dat enkel voor het vermaak van de massa (face it, dat is het gewoon) zo iemand al als potentieel schuldige volop in de schijnwerpers wordt gezet. Lekkere rechtsgang....
quote:Op maandag 19 november 2012 19:42 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Gewoon toekennen dat je gesnapt bent.quote:Op maandag 19 november 2012 19:44 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Wat moet je anders in die situatie?
Er is natuurlijk een kleine kans dat hij echt geen daders is...quote:Op maandag 19 november 2012 19:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hij heeft zelf meegedaan dus dan moet ie ook niet zeuren over de gevolgen natuurlijk. dit was de beste droomuitkomst die er met dat dna onderzoek bereikt kon worden.
lul niet opeens totaal ergens anders over, je had het over religieuze bullshit met hemel en hell wat totaal niet relevant isquote:Op maandag 19 november 2012 19:44 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dus jij vindt moord en verkrachting acceptabel?
Praat niet meer tegen me, crimineel.
Oude kerel? Die gast is nu 45, de moord is 15 jaar geleden. Dus dat valt reuze mee. En dat iets niet per se de meest logische oplossing is wil niet zeggen dat het ook niet de waarheid kan zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 19:44 schreef Rickazio het volgende:
[..]
[..]
Zou je haast denken als iemand op Fok zit he
ze is verkracht en vermoord, hoe groot is de kans dat ze diezelfde avond nog vrijwillig met een oude kerel het gedaan zou hebben, denk even logisch na
dan NOG is dit de beste uitkomst van het onderzoek en hij vond blijkbaar het onderzoek belangrijk genoeg om eraan mee te doen. dan moet ie nu niet gaan zeiken natuurlijk.quote:Op maandag 19 november 2012 19:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een kleine kans dat hij echt geen daders is...
De laatste paar jaar zijn er iets te veel high profile zaken achteraf fout geweest dus de rechter zal hier zeker kritisch over zijn als er geen aanvullend bewijs is.quote:Op maandag 19 november 2012 19:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oude kerel? Die gast is nu 45, de moord is 15 jaar geleden. Dus dat valt reuze mee. En dat iets niet per se de meest logische oplossing is wil niet zeggen dat het ook niet de waarheid kan zijn.
Daarbij, of hij het nou gedaan heeft of niet, als er geen bewijs is wordt hij sowieso niet veroordeeld.
Daaromquote:Op maandag 19 november 2012 19:48 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
De laatste paar jaar zijn er iets te veel high profile zaken achteraf fout geweest dus de rechter zal hier zeker kritisch over zijn als er geen aanvullend bewijs is.
Goede vraag, maar ik reageerde op de suggestie dat hij een verkrachting als "excuus" zou kunnen aanvoeren.quote:Op maandag 19 november 2012 19:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die verklaring?
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Misschien als jij rechter bent, omdat het moet gaan om de overtuiging van de rechter, maar er is in Nederland geen rechtsregel die bevestigt wat jij hierboven stelt.quote:Op maandag 19 november 2012 19:36 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Er moet iets zijn die hem linkt met de moord (plaats, tijd, omstandigheden etc) om het aannemelijk te maken dat hij dat gepleegd kon hebben.
Dit om te voorkomen dat meneer agent vals bewijs 'plant'.
quote:Op maandag 19 november 2012 19:48 schreef BabeWatcher het volgende:
Voortaan een gebruikt condoom toch maar door de plee spoelen. Stel dat iemand hem uit je prullenbak pikt en de inhoud uitsmeert over een lijk. Dan is er een 100% DNA-match, terwijl je toch 100% onschuldig bent.
Wat een creatieve theorie.quote:Op maandag 19 november 2012 19:48 schreef BabeWatcher het volgende:
Voortaan een gebruikt condoom toch maar door de plee spoelen. Stel dat iemand hem uit je prullenbak pikt en de inhoud uitsmeert over een lijk. Dan is er een 100% DNA-match, terwijl je toch 100% onschuldig bent.
In de VS is het volgens mij al meerdere malen gebeurd dat criminelen andermans DNA geplant hebben.quote:
Het is inderdaad een slechte zaak dat hij in de media al veroordeeld is tot moordenaar. Mijn eerste impuls bij het horen van de DNA match was ook dat de dader dus gevonden is, maar dat is natuurlijk niet zo. Genoeg mensen echter die blijven hangen in dergelijke onderbuikgevoelens en dan krijg je dit soort dingen.quote:Op maandag 19 november 2012 19:39 schreef mark211175 het volgende:
Ik blijf deze nieuwe methode toch maar vreemd vinden. Het feit dat de verdachte een 100% DNA match heeft, geeft al aan dat hij door de bewoners wordt gezien als schuldige, terwijl het tweede bewijsmateriaal nog gevonden moet worden. Theoretisch gezien is het dus goed mogelijk, dat deze niet gevonden wordt, mede omdat er 13 jaar overheen gegaan is. En is er dan een reële kans dat deze verdachte wordt vrij gelaten vanwege gebrek aan bewijs? Verder stoort het mij hoe er de afgelopen 13 jaar geklungeld is door politie, justitie en omgeving, waarbij het vreselijk makkelijk te wijzen op verdachten die nu blijkt onschuldig te zijn. Niks geen asiel zoeker...
Weet ook wel dat het zou kunnen, maar het klinkt zo vreemd op die manier.quote:Op maandag 19 november 2012 19:51 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In de VS is het volgens mij al meerdere malen gebeurd dat criminelen andermans DNA geplant hebben.
Vandaar dus zoveel negers in de gevangenissen van Amerika, ohneequote:Op maandag 19 november 2012 19:51 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In de VS is het volgens mij al meerdere malen gebeurd dat criminelen andermans DNA geplant hebben.
Bij EenVandaag was al iemand die zei dat dat juist ontzettend dom en inefficiënt is. Gelukkig dat je dat geluid ook nog hoort.quote:Op maandag 19 november 2012 19:50 schreef Brum_brum het volgende:
http://www.nrc.nl/stevend(...)ra-bewijst-noodzaak/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat als twee mensen afspreken dat ze gaan verklaren dat ze gezien hebben dat jij de moord gepleegd hebt? Oh noes, laten we getuigenverklaringen ook maar afschaffen.quote:Op maandag 19 november 2012 19:48 schreef BabeWatcher het volgende:
'CSI maakt echte criminelen wijzer'quote:Op maandag 19 november 2012 19:51 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dat was wel weer te verwachten ja, dit soort geluiden...quote:Op maandag 19 november 2012 19:50 schreef Brum_brum het volgende:
http://www.nrc.nl/stevend(...)ra-bewijst-noodzaak/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind het vrijgeven van de familienaam vooral erg. Voor zijn vrouw en kinderen, ouders en andere familieleden.quote:Op maandag 19 november 2012 19:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is inderdaad een slechte zaak dat hij in de media al veroordeeld is tot moordenaar. Mijn eerste impuls bij het horen van de DNA match was ook dat de dader dus gevonden is, maar dat is natuurlijk niet zo. Genoeg mensen echter die blijven hangen in dergelijke onderbuikgevoelens en dan krijg je dit soort dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |