abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119392488
Zwangerschap & geboorte

26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
17 december: ohnee (meisje)
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene*** (baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (meisjes-tweeling)
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

***06 april: Knetterkrankjorum & JJH***
08 april: dananana (tweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
12 april: _Wolk82_
15 april: Danic
16 april: L0t (meisje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
03 mei: Vencodark
04 mei: Spirit82
06 mei: -mandy-
10 mei: Shandaly

1 juni: .Sparkling.
***12 juni: L-E & fokking.fokker***
23 juni: Vulpenballetje

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiƫle fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 20-11-2012 13:49:09 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119392505
Ik hoor hier niet :o
Maar ik wilde even heel erg jompelen voor Vulpenballetje en de mooie knipper *O* O+
pi_119392552
*O* Vulpenballetje en Spees-eend *O*
pi_119392576
oh sorry, ik had de eennalaatste. Had hem ook wel even dicht kunnen gooien....
pi_119392652
Eindelijk Spees Eend's topic! 9 en misschien wel 10 dagen na haar UD, respect! *O*
pi_119393466
Vulpenballetje! Goed nieuws! Mooi!

Spees succes! Baby in aantocht

die aardbeien, geweldig die wil ik ook!

Keshet :*
  maandag 19 november 2012 @ 18:27:13 #7
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_119393849
Naaaah ok dan.

Picture this. Het was oktober 2006...
Ik mocht voor mijn eerste echo. Vanuit mijn werk gingen we hop hop naar het echografisch centrum.
Met een volle blaas huppelde ik toen nog de echokamer binnen.

Helaas gooide mijn vetschort roet in het eten en lukte het niet een buitenwaartse echo te maken. Dus binnenwaarts. Nadeel: met je doos bloot. Voordeel: plassen! joecheeeeee.
Ik snel piesen en mijn man bleef binnen.

Op de wc realiseerde ik me dat ik kniekousjes aan had. Voor mijn man een reden voor een directe slappe, maar wel lekker praktisch. Dus ik terug die kamer in. Ik trek mijn broek uit en moffel/rol mijn kousjes nog een beetje zo naar beneden. Zo'n dikke striem in mijn kuit achterlatend.

Wat ik in mijn pantykousjes ellende alleen niet had gemerkt, was dat ze de onderzoekstafel had 'aangepast'. er was een dicht stuk uitgehaald en een stuk met een gat voor in de plaats gezet om je bekken wat te laten kantelen. Het geheel natuurlijk netjes afgedekt met een vloeipapiertje...

En daar klom ik de bank op. In mijn blote doos, lichtelijk ongemakkelijk, opgerolde pantykousjes, afdrukken in mijn been, een man die ook dacht: wtf mems....
En toen....zette ik mijn arm op dat met papier afgedekte gat en zakte Zo! Hopsa! tot aan mijn oksel door dat gat heen....benen in de lucht, nouja you get the picture....

Hilarisch, hysterisch en nu ook historisch....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_119393959
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:27 schreef Memmel het volgende:
Naaaah ok dan.

Ik mocht voor mijn eerste echo. Vanuit mijn werk gingen we hop hop naar het echografisch centrum.

Helaas gooide mijn vetschort roet in het eten en lukte het niet een buitenwaartse echo te maken. Dus binnenwaarts. Nadeel: met je doos bloot. Voordeel: plassen! joecheeeeee.

Op de wc realiseerde ik me dat ik kniekousjes aan had. Voor mijn man een reden voor een directe slappe, maar wel lekker praktisch. Dus ik terug die kamer in. Ik trek mijn broek uit en moffel/rol mijn kousjes nog een beetje zo naar beneden. Zo'n dikke striem in mijn kuit achterlatend.

Wat ik in mijn pantykousjes ellende alleen niet had gemerkt, was dat ze de onderzoekstafel had 'aangepast'. er was een dicht stuk uitgehaald en een stuk met een gat voor in de plaats gezet om je bekken wat te laten kantelen. Het geheel natuurlijk netjes afgedekt met een vloeipapiertje...

En daar klom ik de bank op. In mijn blote doos, lichtelijk ongemakkelijk, opgerolde pantykousjes, afdrukken in mijn been, een man die ook dacht: wtf mems....
En toen....zette ik mijn arm op dat met papier afgedekte gat en zakte Zo! Hopsa! tot aan mijn oksel door dat gat heen....benen in de lucht, nouja you get the picture....

Ik zit gewoon weer als een stomme geit te grinniken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119394001
quote:
Naaaah ok dan.

_O-
pi_119394037
Pessie fijn dat je gbskweek negatief was! En dat je blaasontsteking over is.
Welkom voor de aanstaande papa, lief dat je zo betrokken bent.
Voor alle mijlpalen *O*
Vulpen wat fantastisch *O* :*
Speeseend ik hoop dat je kleintje snel komt en die datum helemaal niet nodig is
OMG Memmel... :')

Mijn jommetje schopt echt keihard naar onder :X ik spring elke keer op van schrik. Doet zeer!!
Zaterdag pretecho en daarna megabestelling dekentjes, doekjes etc van checklist ophalen. O+
pi_119394439
Wat fijn vulpenballetje!

En Spees-eend: succes! Zet em op!

Ik lig even in bed. Kreeg met eten een beetje last van mijn buik. Alsof ik ongesteld moet worden, zo'n gevoel. Niet een gevoel wat erg prettig voelt met 34 weken in ieder geval. Even kijken of het weggaat als ik lig. Misschien toch weer teveel gedaan vandaag. De baby is in ieder geval duidelijk aanwezig. Dat is fijn.
ti amo pił di ieri ma meno di domani
  maandag 19 november 2012 @ 18:50:36 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119394876
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 18:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zit gewoon weer als een stomme geit te grinniken.
:D Daar is niks grinniken aan, mijn kinderen vragen of ik verdriet heb. :D :'( :D
  maandag 19 november 2012 @ 18:59:29 #13
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119395357
quote:
Naaaah ok dan.

_O- en respect dat je dat weer verteld _O-
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_119395649
Memmel, wat een geweldig verhaal.

Vulpenballetje, *O* voor de goede echo

Spees, ik duim dat je vannacht bevalt.
pi_119395852
quote:
Naaaah ok dan.

_O-
pi_119396098
quote:
_O-
Goeie les voor ons die ook nog met dergelijke tafels te maken kunnen krijgen. :P

Oh we hadden eerste een afspraak voor vandaag een pretecho maar vriend zei vorige week dat ie nachtdienst zou hebben gehad dus kwam slecht uit. Ik wijzigen naar volgende week. Bleek mijn vriend (vrijdagavond hoorde hij dat) geen nachtdienst te hebben maar middag (dus van 14-22). Wat betekent dat we tóch deze week wel een pretecho kunnen laten maken ipv volgende week.
Gebeld en nu kunnen we morgen terecht om een uur of 11. :P Wij blij en ik heb toch even mijn excuses aangeboden aan de planner van deze echo's. :+
  maandag 19 november 2012 @ 19:14:08 #17
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_119396109
Memmel ik zou zo van je O+ _O-
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_119396605
quote:
Naaaah ok dan.

Hahaha, zelfs mijn vriend moest heel hard lachen! O+

Vulpenballetje!!!!! Jeeee!(verder niet bijgelezen nog)
pi_119396954
Vulpenballetje, jaaaa, fijn! *O*

Spees, waahhh, spannend! :o Hij komt er nu echt aan, je zoon O+ O+ Hoe gaat het nu?

Becky verlof, heerlijk, geniet ervan!

Memmel _O- :')
pi_119397085
Gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo Spees_Eend!!!

Mijn tweelingzus!!!!!!!!!!!!!

HOEI

IK

BEN

HYPER

SORRY
  maandag 19 november 2012 @ 19:30:47 #21
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119397170
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 19:29 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo Spees_Eend!!!

HOEI

IK

BEN

HYPER

SORRY
O+ Spannend he!

Memmel, wat een geweldig verhaal _O-
pi_119397440
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 19:29 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

HOEI

IK

BEN

HYPER

SORRY
_O- O+
  maandag 19 november 2012 @ 19:39:02 #23
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119397686
Memmel :D :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119397735
Vulpenballetje wat fijn!

Spees_Eend :% hopelijk heb je morgel je kleintje

Memmel wat een verhaal _O-
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_119397797
Ik zag het ook helemaal voor me :D :')
pi_119398818
Fantastisch verhaal memmel. _O_ _O-
Het feest is dus begonnen voor spees-eend?! :D nog even en dan heb je je baby in de armen! O+ O+ O+
En heerlijk vulpenballetje dat alles goed is met de kleine :).
  maandag 19 november 2012 @ 20:34:17 #27
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119400923
Whaha memmel hilarisch!

Spees-eend cool je gaat mama worden! En al zover over tijd had het helemaal niet door.

Vulpenballetje, Jeeeeej!!

Verse papa gefeliciteerd!

En nu heb ik 21 weken verlof. Zo fijn. Eens kijken of ik in de chillmodus kom. Heb mijn things to do list nog niet gemaakt maar in mijn hoofd is ie vrij lang.
pi_119401104
21 weken!! Wow!

Ik kom maar op 18 of 19.
pi_119401199
Hoe doe je dat, er vakantie bij opnemen? Ik denk dat ik het met het standaardaantal moet doen (16 toch?)
  maandag 19 november 2012 @ 20:46:25 #30
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119401522
Ja vijf weken vakantie erbij. Ik heb dit jaar zoveel overuren (en enorme werkdruk gehad het tweede gedeelte van het jaar dat ik het niemand in zwangere toestand aanraad) gemaakt dat ik dit jaar bijna geen vakantie uren heb opgemaakt.
pi_119401820
Oh, ik krijg die uren uitbetaald. Nouja, ik zie wel hoe lang ik het volhoud :)
Wel lekker hoor Becky, geniet ervan!
  maandag 19 november 2012 @ 21:16:00 #32
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119403397
Hier worden de uren niet uitbetaald, is niet erg, heb ze liever, net als nu, tijd voor tijd.
pi_119403765
Ik neem iets van 11 tot 13 dagen mee van dit jaar. Ik werk 4dgn in de week. Dus die neem ik meteen op na m'n verlof. 19 dec is m'n laatste dag, 1 mei is de planning dat ik weer ga werken.
  maandag 19 november 2012 @ 21:27:30 #34
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119404204
Wel fijn dat je maar vier weken van te voren met verlof gaat. Had ik ook graag gewild maar voor mezelf is het echt beter dat ik nu stop.
Ook voor mijn werkgever, de druk om mijn opvolging te regelen was wat groter. Uiteindelijk heb ik er vandaag nog twee sollicitatiegesprekken voor mogen voeren. Ik heb mijn werk dus aan 7 personen op drie verschillende vestigingen overgedragen... niet handig maar het is in goede handen.
pi_119404590
Ik moet het nog maar redden hoor. 32 weken nu, en ik vind het echt heel heel zwaar worden in een heel rap tempo.
  maandag 19 november 2012 @ 21:40:47 #36
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119405133
Bizar he, hoe snel dat dat gaat. Op een gegeven moment had ik een omslagpunt. Mijn werk dat steeds veel te veel was, 45 urige werkweken, enorme werkdruk (wat ik normaal echt kan handelen) en er voor zorgde dat ik geen sociaal leven meer had. Ik was er klaar mee en dus helaas voor werk en jeej voor mij.
  maandag 19 november 2012 @ 22:10:37 #37
378192 -mandy-
I am who I am
pi_119407042
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet het nog maar redden hoor. 32 weken nu, en ik vind het echt heel heel zwaar worden in een heel rap tempo.
Heb je geen mogelijkheid om minder te gaan werken Ticootje? Desnoods op AT-basis als je het niet meer redt? Of gaat dat nu al af van je zwangerschapsverlof?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_119407486
Mensen wat gaan jullie weer hard! Er zijn ook mensen die moeten werken hoor!!

Ik zit hier op de bank te genieten van plopjes en schopjes <3
Echt een broertje of zusje van eva, die kondigde zich met 19w1d aan met 1 karatekick. Afgelopen week dacht ik al wat te voelen, maar vandaag (met 19w1!), kreeg ik zojuist weer een karatekick. Als ik het toen had opgeschreven had ik het tijdstip misschien zelfs kunnen matchen <3
pi_119407556
Oh em memmel, hylarisch!!!
En eerlijk? Het had een actie van mij kunnen zijn!
pi_119407658
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:10 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Heb je geen mogelijkheid om minder te gaan werken Ticootje? Desnoods op AT-basis als je het niet meer redt? Of gaat dat nu al af van je zwangerschapsverlof?
Ik zit de hele dag al op m'n kont, ik heb totaal geen zwaar werk.

En volgende week ben ik een halve dag weg, want vk. De week erna den dag vrij want weekend weg en diezelfde week op donderdag nog den echo. De week daarna heb ik woensdag weer een afspraak bij de vk. En de week daarna hoef ik nog maar 3 dagen te werken.

Het is echt niet veel meer. Ik neem m'n verlofuren liever mee.
  dinsdag 20 november 2012 @ 01:51:32 #41
381212 Gulara
From the future
pi_119414816
Weer bijgelezen.

Vulpenballetje een knipper! *O*

En SpeesEend het is begonnen, spannend! *O* Dat wordt vandaag regelmatig even kijken.

Memmel! _O- Wat een goed verhaal. Vooral dat pantykousjesgebeuren geeft het verhaal cachet. O+

Verder ben ik van alles vergeten.

Ik heb wel Groot Nieuws! Ik ben ergens per ongeluk op een (blauwe) wolk geklommen. Ik voel me goed. Krijg meerdere keren per dag gezellig wat schopjes. Langzaamaan krijg ik meer zicht op het hele gebeuren (wat er nog moet, wat ik nog wil). Kan lekker zitten mijmeren over dat wat er komen gaat. Heerlijk! O+
pi_119415340
Gulara wat fijn zeg :*

Spees al een baby in de armen? O+

Omdraaien van mijn ene zij naar de andere begint vervelend te worden, vooral omdat mijn mini daar blijkbaar wakker van wordt }:|

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2012 04:56:42 ]
  dinsdag 20 november 2012 @ 06:10:56 #43
258612 nytar
boys boys boys
pi_119415388
goeie tijd om wakker te zijn logi ;)

wat heerlijk dat je je wolk gevonden hebt gulara!

En go spees!
En meld. Vandaag weer naar de vk, maar niks te melden.
  dinsdag 20 november 2012 @ 07:59:02 #44
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119415891
Ik had gehoopt op SE-nieuws, spannend hoor!
3!
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:00:59 #45
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_119415921
:o memmel wat een verhaal ik zit hier gewoon hardop te lachen.

Even *O* voor spees ben beniewd of er al actie in de tent is

en een *O* voor de blauwe wolk van gulara.

Zit hier met een heel zielig ziek kind dus dat is een dagje bankhangen voor mij.

En straks even naar de vk ben benieuwd hoe de mini ligt, ik heb er totaal geen idee van
W
Z
E
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:18:44 #46
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119416115
Memmel, ook ik moest erom grinniken. :P

Gulara lekker op de blauwe wolk! *O*

RA, zieke kindjes zijn sneu, beterschap. Succes bij de vk straks.

ik ben ook benieuwd hoe het met SE is. Misschien ligt ze al heerlijk aan haar kindje te snuffelen O+

Volgens mij staat de auto voor de deur O+ kan ik de blije doos ophalen!
En ik heb een bobbel in mn borst :') . Alsof er een melkkanaaltje verstopt zit, heb alleen geen kind meer aan de borst om em weg te drinken. Aan de andere kant, aangezien het rechts is en ik met die kant al minimaal een half jaar niet gevoed heb kan ik me niet voorstellen dat er iets zit.
pi_119416583
Ik vind het ook in rap tempo zwaar worden. Sinds een week voel ik me echt hoogzwanger met alle kwaaltjes die daar bij komen kijken. Qua werk hoop ik het vol te kunnen houden tot kerst maar ook dat valt me zwaar. Ik zit ook de hele dag op mijn kont maar ik merk dat ik het geregel en gezeik er omheen minder goed trek. De stress en zo. Zit veel meer met mijn hoofd bij babykamertjes, kleertjes en al dat soort geneuzel. Er moet ook nog zoveel gebeuren en het moet nu allemaal veel eerder klaar zijn want ik verwacht niet dat ik na de kerst nog heel veel kan..... en bovendien is het ook maar afwachten wanneer de dames komen. Denk dat mijn lijf nu dus ook aan de bel heeft getrokken. Morgen maar even met mijn leidinggevende bespreken. :{ /klaagpost

Hoop zo dat Spees-Eend haar mannetje eindelijk in haar armen heeft O+
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:51:38 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119417334
Sja Kyara, denk dat jouw lijf zich ook wel hoogzwanger voelt met twee van die dametjes erin.

Hoop dat je leidinggevende een beetje meewerkt! Kun je vandaag rustig aan doen?

En nog geen nieuws van Spees_Eend inderdaad, spannend hoor!!
pi_119417370
Maar het is voor jou ook gewoon dubbel zo zwaar Kyara. Jij en je meisjes gaan nu gewoon voor, hoe jammer dat ook is voor je werk. Heb je een beetje begripvolle werkgever?

Gulara, wat fijn dat je je wolk gevonden hebt, lekker genieten O+

Danic, schopjes O+ gezellig hč!

Vandaag 19 weken :).
pi_119417459
Kyara hopelijk kan je idd wat gas terugnemen :*

Rebel succes vandaag!

Lot 19wk alweer, wat gaat dat snel! *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2012 09:59:25 ]
pi_119417673
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:58 schreef Logician het volgende:
Lot 19wk alweer, wat gaat dat snel! *O*
Ja hč! Ik vond die eerste 12 weken echt voorbij kruipen maar vanaf toen is het zo hard gegaan. Volgende week ben ik al op de helft :o En ik moet nog įlles doen, hebben ook nog geen kinderopvang gevonden en heb eigenlijk geen idee van de wachtlijsten hier. Hopelijk valt het mee anders zijn we al te laat denk ik :')
En ik kijk nu al uit naar mn verlof :@ Nog 16 weken..
pi_119417679
Wij zaten gister bij de ontwerper voor de geboortekaartjes...

Das nog heul niet simpel...
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:18:38 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119417845
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:09 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ja hč! Ik vond die eerste 12 weken echt voorbij kruipen maar vanaf toen is het zo hard gegaan. Volgende week ben ik al op de helft :o En ik moet nog įlles doen, hebben ook nog geen kinderopvang gevonden en heb eigenlijk geen idee van de wachtlijsten hier. Hopelijk valt het mee anders zijn we al te laat denk ik :')
En ik kijk nu al uit naar mn verlof :@ Nog 16 weken..
Herkenbaar! :D
Behalve van dat kinderdagverblijf dan, dat heb ik al wel uitgekozen. Hier staan ze echt te springen om nieuwe kindjes, dus ik verwacht geen problemen.

Ik bedacht me nu ook dat ik me wel eens in mag gaan schrijven bij ze, alleen dan moet je dus ook al weten welke dagdelen je af zou willen nemen :X zo ver ben ik dan weer nog niet!
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:19:02 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119417849
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:10 schreef Ticootje het volgende:
Wij zaten gister bij de ontwerper voor de geboortekaartjes...

Das nog heul niet simpel...
Wel iets leuks gevonden / bedacht?
pi_119417974
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:19 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Wel iets leuks gevonden / bedacht?
Ja dat wel...

Ideeen zat...
Enveloppen gekozen, soort van. En wat waar moet komen, en dat we nog een hoop te bedenken hebben qua tekst... :')
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:29:18 #56
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119418084
Kaartjes zijn echt moeilijk!
Enveloppen doen we gewoon wit of roze, die worden toch weggemieterd, geen sluitzegel of zo.

Gek man, verlof. Ga zo maar strijken of zo....
pi_119418538
Ik zag al voor ik zwanger was een graffiti die ik wou gebruiken voor 't geboortekaartje.
Verder zijn we niet zo'n tekstjes-mensen, dus 't ging snel :D.

En enveloppen zijn soort van gevouwen broodzakjes toegekleefd met sticker die overeenkomt met kaartje en gepersonaliseerde postzegel :s)
pi_119418578
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:29 schreef becky27 het volgende:

Gek man, verlof. Ga zo maar strijken of zo....
Dat wende hier heel snel ;)
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:23:24 #59
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_119419268
zoooo bij de vk geweest en de mini ligt in stuit
over 2 weekjes kijken of mini er nog zo bij ligt, zo ja dan voor de zekerheid een echo en dan door voor een draaipoging.
ondertussen probeer ik alvast maar te bedenken of ik dat wil,en wat ik verder wel en niet wil.
maar verder helemaal goedgekeurd :)
W
Z
E
pi_119419388
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:23 schreef rebel-angel het volgende:
over 2 weekjes kijken of mini er nog zo bij ligt, zo ja dan voor de zekerheid een echo en dan door voor een draaipoging.
ondertussen probeer ik alvast maar te bedenken of ik dat wil,en wat ik verder wel en niet wil.
Sterkte ermee Rebel. Als je nog vragen hebt, mag je mij ook pmen, heb 1 draaipoging achter de rug en 2 stuitbevallingen met succes, alsin geen ks nodig, doorstaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:28:22 #61
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_119419426
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:27 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Sterkte ermee Rebel. Als je nog vragen hebt, mag je mij ook pmen, heb 1 draaipoging achter de rug en 2 stuitbevallingen met succes, alsin geen ks nodig, doorstaan.
thnx ik had jou al in m'n achterhoofd :)
W
Z
E
pi_119419429
Hoe ver ben je nu RA?
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:29:42 #63
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_119419472
34 weken
W
Z
E
pi_119419588
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:29 schreef rebel-angel het volgende:
34 weken
Hopelijk draait mini zich nog vanzelf!
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:36:13 #65
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119419742
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:23 schreef rebel-angel het volgende:
Oh jij hebt ook zo'n eigenwijs.
Ik hoor vrijdag hoe ze erbij ligt. Nu nog in stuit iig.
pi_119419854
Oh ja, geboortekaartjes. Dat moet natuurlijk ook nog :@

* Kyara zet geboortekaartjes op de to do lijst....

Hopelijk draait je eigenwijs toch nog zelf Rebel!
pi_119420643
Mailtje de deur uit voor samples voor enveloppen... Jammer dat we weer iets heel aparts willen, dus ik hoop dat ze aan samples doen :')
pi_119420731
Ik haat het als afspraken uitlopen :(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119420806
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:05 schreef Tally het volgende:
Ik haat het als afspraken uitlopen :(
Ziekenhuizen...
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:12:58 #70
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_119421005
niet alleen ziekenhuizen
zat bij de vk vandaag en die liep ook al een half uur uit
ik heb toch nooit het idee dat ik daar nou zo lang binnen ben :?
W
Z
E
pi_119421466
En ja hoor, ons gevoel klopte: het is een jongen!!! *O* *O* *O*
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:30:31 #72
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119421523
Bij mijn vorige zwangerschap had ik zelfs dat de vk in opleiding niet haar klok had aangepast naar zomertijd dus een uur te laat kwam (ik denk dan, wat heb jij de hele zondag gedaan???).
pi_119421541
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:28 schreef vencodark het volgende:
En ja hoor, ons gevoel klopte: het is een jongen!!! *O* *O* *O*
Jaaaaa een jongetje *O* Leuk!! O+
Grappig dat je dat toch aanvoelt hč.
Oké, je hebt 50% kans maar toch :P
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:32:48 #74
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119421582
leuk Vencodark!
pi_119421832
O+ leuk venco!
pi_119421895
haha ja meestal wordt er wel goed gegokt. (misschien dat je t toch kunt aanvoelen haha) Leuk Venco! :)

VK loopt hier ook wel eens een half uur uit. En degene die na mij komt zit dan soms nog eerder in de wachtkamer dan ik. :P (en dan ben ik gewoon op tijd) die mag helemaal lang wachten dan..
pi_119421990
Meld

Ik probeer nu zo te genieten van alles wat er in mijn buik gebeurt. Elke schop, elke keer dat hij de hik heeft. Dit is echt de allerlaatste keer dat ik zwanger ben en ik denk dat ik het ondanks alle ongemakken echt wel ga missen. Het gevoel dat het mannetje nog even van mij is. Hij mag dus echt nog wel even blijven zitten. Ik ga echt voor een decemberkindje!

Bij Sofie was ik er trouwens heilig van overtuigd dat er een jongetje in mijn buik zat. Wat was ik in de war dat de echo liet zien dat ze een meisje was. Heeft wel even geduurd voor ik omgeschakeld was.
Nu durfde ik er geen gevoel bij te hebben. Gewoon omdat mijn gevoel de eerste keer zo mis zat.
*poef* nu is het weg
pi_119422016
Leuk Venco! Jongetjes zijn O+

Ik was er ook van overtuigd dat Midas een meisje was. En nu dacht ik een jongen en een meisje. Dat was in elk geval 50% goed :D
pi_119422109
Wat leuk Venco *O*
pi_119422183
Mijn gevoel zat bij beide keren goed, donderdag pretecho... We even gluren en kijken of ze nog steeds een meisje is :P
pi_119422259
Wisten jullie dan ook al dat je zwanger was voor de positieve test?
pi_119422377
Ik totaal niet. We hadden net besloten er voor te gaan, en had nog helemaal niet bedacht dat het ook gelijk raak kon zijn. Ik testte gewoon om te zien dat er niks zou zijn. En toen had ik ineens een tweede streepje. Bij Sofie was mijn man ook thuis en zaten we samen gespannen boven te test te turen, nu heb ik hem een whattsappje gestuurd dat ie me even moest bellen.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:02:39 #83
259886 pessie
pi_119422442
Venco wat leuk! Een jongensbaby O+

RA balen dat ze in stuit ligt :* ik hoop dat ze vanzelf nog draait.

Hier wist ik bij Nathan zeker dat het een jongen zou worden, ook al hadden we geen echo om het te bevestigen. Deze keer dacht ik de ene dag jongen en de andere dag meisje, dus ging ik maar even uit van unisex :P toch een omschakeling als het toch jongen/meisje blijkt te zijn :P . Ik moet er nog steeds aan wennen.
We lijken ook eindelijk iets van een naam te vinden. Is toch moeilijker dan gedacht, vooral icm de achternaam.
Oh, en ik heb de blije doos opgehaald!!! Ga zo lekker in bed liggen dat ding uitpakken.
pi_119422657
De kraamzorg voor intake gehad. Nu heb ik zin om te bevallen :P nou ja in zo'n klein prullie dan.
pi_119422696
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:57 schreef Kyara het volgende:
Nee...
pi_119422747
venco leuk een.jongetje! en fijn dat je gevoel bevestigd werd!

bij de eerste hadden we allebei vanaf het moment dat de test positief was, het gevoel dat het een meisje zou zijn.
nu zijn de meningen verdeeld! ;)

is de inhoud van de blije doos leuk pessie? ik ga binnenkort ook maar weer wat dingen aanvragen! O+ kreeg gisteren bij de vk een zwitsal tas met allerlei boekjes, zwitsalsokjes, en van alles leuks erin O+

ik zal zometeen even kijken of ik een foto van gisteren geüpload krijg!
vragen mag!
pi_119422798
Leuk Venco, een jongetje!

Haha Estrys! Was een leuk gesprek dus?

Kyara, bij deze wist ik wel dat ik zwanger was voor ik de test deed. Ik had ineens wat kwaaltjes die ik nooit had. Zere borsten, zwakkere bekkenbodem, zoiets. Dus het was meer een bevestiging.

Vanochtend zat ik te ontbijten met de peuter en samen grapjes te maken. En toen bedacht ik me dat dat dat over een heel klein tijdje helemaal anders is. Dan heeft ze een broertje en draait die ook mee in het ochtendritueel O+ *Emo is*

Vandaag mijn eerste echte verlofdag. Heb al sinds vorige week donderdag verlof maar met peuter thuis dan voelt het niet zo. Dus vandaag heb ik het gevoel dat ik aan het spijbelen ben :D Peuter is lekker naar de gastouder en ik ga zo kleertjes wassen en 16 kasten uitmesten.

Oh en sinds ik fantastische maagzuurmedicijnen heb, heb ik ook geen last meer van mijn eten dat dwars zit en eruit wil enz. Dus ik slaap goed en voel me echt heel goed. En nu zit ik eindelijk op een blauwe wolk O+

Hier moest ik echt wennen dat deze baby een jongen was. Ik had echt zoiets als 'wat moet ik nou met een jongen, ben een meisjesmoeder' en een half uur later dacht ik 'we krijgen een zoon! :'( O+ '

Lange zwijmelpost geworden :P Nu maar eens wat doen.
pi_119422861
Nee totaal niet, ik heb zelfs nog een kuur Provera moeten slikken om niet zwanger te worden...
Ik ben overgestap naar de fertiliteits afdeling van een ander ziekenhuis en kreeg toen met de echo die bij de intake hoorde de vraag of het niet zou kunnen dat ik al zwanger was....
Dus ik nog heel overtuigend Nee joh, ik heb net zo een kuur achter de rug!
Thuis voor de zekerheid toch maar een testje gedaan en die was positief O+
Was in het begin nog wel even spannend hoeveel het er zouden zijn, want moest de cyclus afbreken omdat er 4 eitjes zaten...
pi_119422958
Ja, bij jou was het helemaal een verassing Klumsy. O+
pi_119423099
Het was een gewoon gesprek, niet veel bijzonders. maar dat boekje met die plaatjes van pasgeboren baby's O+
pi_119423142
Ik heb ook nog even een vraagje. Mijn vrouw is nu net zwanger. Maar hoe voorzichting moet je eigenlijk doen tijdens je zwangerschap?
pi_119423151
O+ kijk wat een mooierd! O+

vragen mag!
pi_119423174
O+ O+ O+
pi_119423197
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:21 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb ook nog even een vraagje. Mijn vrouw is nu net zwanger. Maar hoe voorzichting moet je eigenlijk doen tijdens je zwangerschap?
Je kan gewoon keihard bumsen ! 8-)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_119423208
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:22 schreef Joene het volgende:

[..]

pi_119423239
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:22 schreef Joene het volgende:

[..]

hahaha dat was weer niet mijn vraag ;) Meer zo dat mijn vrouw voetbalt en gisteren een beetje zat te stoeien met haar broertje. Dus dat vroeg ik me af in hoeverre dat kwaad kan.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:32:34 #98
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119423567
Heb nog niet bij gelezen en t is hectisch dus even een snelle update! Het was gister bijna meteen na het strippen vol gas, en om 01:26 is S.ilvijn geboren! Details volgen nog, nu druk, net thuis met super lieve kraamzorg!
pi_119423591
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb nog niet bij gelezen en t is hectisch dus even een snelle update! Het was gister bijna meteen na het strippen vol gas, en om 01:26 is S.ilvijn geboren! Details volgen nog, nu druk, net thuis met super lieve kraamzorg!
Congrats!! *O*
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:33:32 #100
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119423601
Woei spees eend gefeliciteerd met jullie zoon!! Genieten nu!
pi_119423603
ondanks dat deze zwangerschap een verassing was, was mijn (dystrofie) voet wel de reden om te testen.
Die was namelijk ineens een stuk slanker en bij mini zei meneer ook 2 dgn voor de positieve test wat ziet je voet er goed uit...

beide keren wel een positieve test dus
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:33:57 #102
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119423609
Gefeliciteerd Spees Eend! *O* *O* *O*
pi_119423657
Jaaaa daar is 'ie hoor! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! *O* O+ Je bent mama! O+
  Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 13:36:21 #104
5428 crew  miss_sly
pi_119423714
quote:
Nee, want dat kon niet, want geen onbeschermde seks gehad na de echo waarop 6-7 follikels groeiden.
Zaadcellen kunnen dus echt wel een dag of 5 overleven :Y
pi_119423716
Gefeliciteerd spees eend!! *O*
vragen mag!
  Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 13:36:34 #106
5428 crew  miss_sly
pi_119423724
Gefeliciteerd Spees Eend *O* Mooie naam!
pi_119423765
Gefeliciteerd *O*
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:44:47 #108
43556 miss_dynastie
pi_119424112
Gefeliciteeeeeeerd spees *O* :* *O*
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:45:32 #109
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119424151
Whaaaa! Spees is mama! *O* Gefeliciteerd!!! Mooie naam!

Tante appelflap natuurlijk ook! *O*

*slik*
A grand adventure has begun.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:46:14 #110
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119424186
SE gefeliciteerd! *O* *O* Mooie naam ook! O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119424228
En keshet staat bovenaan!! *O*
vragen mag!
  Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 13:49:37 #112
5428 crew  miss_sly
pi_119424324
Ik heb het even gewijzigd, want Keshet bovenaan, dat is zo een mijlpaal, die moet ook echt zwart-op-wit staan *O*
pi_119424352
Jeej speeseend! Daar is je kleine kuiken dan! Gefeliciteerd!!!
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:51:11 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_119424382
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119424414
JEEJ, spees! Goed man!
pi_119424420
Spees Eend gefeliciteerd! Mooie naam!

En whoeeeei Keshet bovenaan O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:53:12 #117
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_119424447
yeeeeee spees van harte gefeliciteerd *O*

en een mega *O* voor keshet die bovenaan staat :D
W
Z
E
pi_119424454
En ik heb een paar dagen voor mijn NOD positief getest, had het gevoel dat ik het maar eens moest proberen (en ik heb ook niet het meest geduldige karakter)
pi_119424537
Speees van harte! *O* En wat een leuke en bijzondere naam O+
pi_119424802
quote:
*O* Speesbeeb is er *O*
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:04:11 #121
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119424904
quote:
* Skippy komt even snel langs.

Gefeliciteerd Spees_Eend! *O*
pi_119424910
Gefeliciteerd Spees! *O* wat een gave naam, bijzonder!
E.
pi_119425006
Gefeliciteerd spees! Wat een bijzondere naam, hoe zijn jullie daar op gekomen? Ik vind t mooi!
Fijn ook dat je een lieve kraam hebt. Lekker genieten nu!
pi_119425054
*O* *O* gefeli Spees! *O* *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:07:39 #125
244125 laziness
pi_119425058
Gefeliciteerd Spees en partner en tante Flappe!

Wat een leuke naam!!
pi_119425098
En een super *O* *O* *O* voor Keshet!

Zo super om jou BOVENAAN te zien staan! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_119425132
Spees eend gefelciteerd!! Mooie naam O+

Keshet.. je staat gewoon bovenaan.!! :*
*poef* nu is het weg
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:10:38 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119425191
Spees, gefeliciteerd!! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:12:54 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119425284
Gefeliciteerd SpeesEend! *O*
pi_119425317
Keshet eerst *O*
Benieuwd wie van ons 2 als eerst haar ventje op de wereld gaat zetten.
Of we moeten voor een effectieve datumtweeling gaan :)
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 14:18:52 #131
43556 miss_dynastie
pi_119425533
Jaaaa Keshet en Hendrikje bovenaan, wat een geweldige mijlpaal *O*
pi_119425573
Spees, gefeliciteerd met jullie zoon
pi_119425884
Spees, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon :*

Tante Flappe, ook jij gefeliciteerd O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_119425937
Spees, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! *O*
pi_119426092
Ow en natuurlijk voor Keshet *O* je staat gewoon bovenaan!!
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:51:47 #136
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119426841
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:13 schreef OooLizaooO het volgende:
Keshet eerst *O*
Benieuwd wie van ons 2 als eerst haar ventje op de wereld gaat zetten.
Of we moeten voor een effectieve datumtweeling gaan :)
Jij mag eerst hoor. Echt. :D
A grand adventure has begun.
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:58:40 #137
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119427086
Gefeliciteerd Spees Eend!!!!

*G* *G* *G*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_119427187
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:51 schreef Keshet het volgende:

[..]

En zomaar over je heen hoppen :N
pi_119427463
Gefeliciteerd Spees Eend! *O* Superleuke naam ook, maar ik ga je foto's in het buikentopic wel missen :D

En Venco, een jongen!! Waaahh!!! Wij denken dus ook een jongen, maar dat zou wel een jongensrijtje worden dan :) En statistisch gezien is de kans dat het een meisje is nu helemaal groot :D (niet, maar toch!)
Sarcasme. Herken het.
pi_119427559
Gefeliciteerd SpeesEend! *O*

En Keshet bovenaan! *O*
  dinsdag 20 november 2012 @ 15:43:05 #141
259886 pessie
pi_119428416
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:51 schreef Keshet het volgende:

[..]

Ga je Liza dan ook bovenaan laten zetten? :P Gefeliciteerd met je eerste plek!

Spees, van harte gefeliciteerd met je zoon S!!! *O* *O* *O*

Blije doos is leuk! Een echt minipak luiers + nog 4, een speen, sudo, een bandje voor om je BH als je bv gaat geven van nutricia, knuffeltje, sokjes. Weinig reclame. Voelde als sinterklaas om het open te maken :@ .
pi_119428678
Oeh klinkt leuk, hopelijk krijg ik ook binnenkort bericht dat ik hem op kan halen
  dinsdag 20 november 2012 @ 16:21:38 #143
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119429757
SpeesEend, jaaaaa *O* wat super zeg, hardstikke gefeliciteerd en heel erg veel geluk O+ *O*

quote:
Ja, heel duidelijk. De laatste 4 zwangerschappen ofzo wist ik het al belachelijk snel (sneller als volgens de boekjes kan), maar ik had al flink geoefend qua stmptoomherkenning :')

Vandaag lekker naar de pedicure geweest, extra fijn nu ze zoveel extra last moeten dragen. Een volgende afspraak heb ik maar niet gemaakt :P
3!
pi_119429862
Gefeliciteerd S_E! *O*

Ik had gek genoeg het idee dat het niet gelukt was, toen ik positief testte. Mijn man daarentegen was ervan overtuigd dat ik zwanger was. Ik klaagde al een week over ploftieten. :+ Wat overigens ook het enige symptoom was op dat moment.
pi_119429887
Spees-Eend van harte gefeliciteerd met jullie zoon! *G* *G*
wat een mooie naam!
pi_119429919
Gefeliciteerd S-E *O*

ow heerlijk Incantrix. Ik ga denk ik eens een afspraak maken voor een 'mama gezichtsbehandeling' speciaal voor aanstaande mama's. Inclusief voetmassage en zo. Ik loop nu echt op mijn tandvlees sinds twee uurtjes is het op. Moet nog spruiten schoonmaken, :6 dadelijk maar mee op de bank. Seb begint nu het laatste uur vervelend te worden. Tijd dat papa thuis komt. Morgen ein-de-lijk een dag zonder peuter. Ik kijk er zo naar uit.
pi_119429942
Ooh en Keshet voert de lijst gewoon aan O+ O+
pi_119430233
Gefeliciteerd spees eend!!! w/ w/ w/

En hoera voor de mooie echo foto's paar pagina's terug. w/ (ben alleen vergeten wie t poste :@ )
pi_119430394
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:45 schreef Keshet het volgende:
Whaaaa! Spees is mama! *O* Gefeliciteerd!!! Mooie naam!

Tante appelflap natuurlijk ook! *O*

*slik*
O+
pi_119430435
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:07 schreef laziness het volgende:
Gefeliciteerd Spees en partner en tante Flappe!

Wat een leuke naam!!
O+
pi_119430452
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:27 schreef Pisces29 het volgende:
Spees, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon [ afbeelding ] :*

Tante Flappe, ook jij gefeliciteerd O+
O+
pi_119431091
spees hij is er! gefeliciteerd! en tante flappe natuurlijk ook!

en Keshet wat een mooi gezicht jou bovenaan te zien staan! :*
pi_119431105
Wij weten nog niets :') De kans is heel groot dat het een meisje is, maar ze wilde niet met de benen wijd (is dat wel mijn kind? :') ) Dus weer 2 weken wachten op de bevestiging. Maar het was wel leuk om even te kijken weer. Het zwaaide en stak het duimpje omhoog.
pi_119431678
Awww Tally -O- balen zeg!

Ik heb ineens enooooooorm veel zin in pannekoeken met kaas en spek met van die heerlijke ouderwetse appel peer stroop O+

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2012 17:07:54 ]
pi_119431762
Ik heb zin in lekker uit eten bij de mexicaan of zo. :9 Maar we eten spruitjes. :6
pi_119431881
Ahh jammer Tally! Heb je over 2 weken de SEO?

Ik heb zin in alle soorten eten, ben onverzadigbaar :') Heb gelukkig lekker hachee op staan :9
pi_119432125
Jammer Tally. Wachten op de seo dan maar?
pi_119432243
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:12 schreef L0t.. het volgende:
Ahh jammer Tally! Heb je over 2 weken de SEO?

Ik heb zin in alle soorten eten, ben onverzadigbaar :') Heb gelukkig lekker hachee op staan :9
ruilen tegen mijn spruitjes?
pi_119432256
Oeh en ik wil witte chocolade met van dat knapperige spul en een roomboter banketstaaf. Ik ga zo maar eens los denk ik, hou me al weken in :X *O*
pi_119432296
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:20 schreef Estrys het volgende:

[..]

ruilen tegen mijn spruitjes?
Nah, maar ik wil ze wel van je overnemen? :D
pi_119432532
Jammer dat je nog niks hebt kunnen zien Tally! Hopelijk over 2 weken meer geluk!

Eten, bah. :r alhoewel, het eten niet, maar er over nadenken wįt we eten of het bereiden ervan, blergh. En vandaag is mijn man later thuis, dus nu moet ik wel. :') Niet bij nadenken en koken maar. Ik ga een poging wagen!
vragen mag!
pi_119432633
Ik heb de spruitjes gewassen. En nu lig ik op de bank te hopen dat mijn man toevallig vroeg thuis is zodat hij het over kan nemen. Ik ben zo ontzettend moe. en misselijk en bleh. Hij is overigens de enige die spruiten lekker vind hier in huis. Dus waarom ik ze uberhaupt maak??
pi_119432802
Feli Spees-Eend!! *O*

Gaar. Drukke dag op het werk, net in m'n up voor 4 dagen boodschappen gedaan en gelijk voor 2 dagen gekookt. Nu op de bank geploft.
pi_119432901
Even jompelen voor VPB en SpeesEend *O* *O* *O*
pi_119432922
En Keshet bijna je jommetje afgebakken :D .. Mocht ik het moment supreme missen, alvast veel succes! ;)
pi_119432926
3 december hebben we de SEO en 7 december een afspraak met de gynaecoloog om het een en ander te bespreken.
pi_119432935
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:37 schreef Ticootje het volgende:
21 weken!! Wow!

Ik kom maar op 18 of 19.
Sorry, ik moet even irritant doen, ik ben van half januari tot begin september vrij :D Ik zie het helemaal zitten!
pi_119433007
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 16:53 schreef Tally het volgende:
maar ze wilde niet met de benen wijd (is dat wel mijn kind? :') )
_O-

Wel jammer trouwens, hopelijk volgende keer. :)
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:48:22 #169
259886 pessie
pi_119433350
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:29 schreef Estrys het volgende:
Ik heb de spruitjes gewassen. En nu lig ik op de bank te hopen dat mijn man toevallig vroeg thuis is zodat hij het over kan nemen. Ik ben zo ontzettend moe. en misselijk en bleh. Hij is overigens de enige die spruiten lekker vind hier in huis. Dus waarom ik ze uberhaupt maak??
Ik maak alleen wat ik lekker vind :P wij eten dus nooit spruiten, of koolraap. Ik weet eigenlijk niet eens hoe je spruiten klaarmaakt :')
pi_119433719
Het kan op verschillende manieren en ook heel lekker. Maar nu gewoon gekookt omdat ik de fut niet heb. En man is 'wel iets later' vertrokken vanaf zijn werk. Dus toch zelf, hangend aan het aanrecht gekookt. Maar peuter zeurt dat hij niet wil eten, of het niet lust. Even een:' Why do i even bother' momentje mijnerzijds dus. Nou ja ik heb mijn plicht gedaan. Dan is het dadelijk aan papa. :) ga ik de rest van de avond met de beentjes omhoog een filmpje kijken. En snacken tot het met mijn maagzuur mijn neus uitkomt. :P
  dinsdag 20 november 2012 @ 18:01:37 #171
258612 nytar
boys boys boys
pi_119433870
spees! Gefeliciteerd!

Na op de radio en tv en hier over pannekoeken is gesproken, gaan wij mooi pannekoeken eten!

Morgen wel weer verantwoord groente enzo... :)
pi_119434049
Morgen bij mijn schoonzusje eten :) goed geregeld dacht ik. En zaterdag krijgt mijn man saté bak les van zijn tante. En zondag frietbuffet bij Sinterklaas :) nu al zin in!

Ow en peuter begint me toch ineens te eten! Wet van Fok toch? :D
pi_119434598
Speeeeeesbaby welkom! *O* Gefeliciteerd en wat een mooie naam!

Venco een jongen *O*

Vulpen wat een lieverd O+ :*

Keshet bovenaan *O* O+

Tally hihi blijft nog even spannend dus!

Pff mijn nesteldrang uit zich volgens mij in dingen plannen. Voorlichtingsavond ziekenhuis, voorlichtingsavond borstvoeding, zwangerfotoshoot, gipsbuik laten maken... Pff druk!
pi_119434633
Geheugen is weer een vergiet. Maar het belangrijkste is volgens mij Spees_eend!

*O* Spees_eend gefeliciteerd! Wat een super mooie en toffe naam! O+
pi_119434972
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:07 schreef Logician het volgende:
Ik heb ineens enooooooorm veel zin in pannekoeken met kaas en spek met van die heerlijke ouderwetse appel peer stroop O+
ssst,... :9~
pi_119437634
Spees gefeliciteerd met je jongetje! *O* *O* *O* prįchtige naam O+ O+ heel mooi.
Tante Flap ook gefeli :D O+

Keshet!! *O* *O* :D wauw!
:)
pi_119438021
Thx! Hij is ook héél mooi en lief! Met Spees ook alles goed, maar die geniet nu volop van de kraamvisite én de rust tussendoor :D
pi_119438945
*burp*

mźn wat was dat lekker! O+

Flappe O+

En Keshet op 1 idd! O+

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2012 20:05:02 ]
pi_119439177
Spees_eend; proficiat met je jongetje met mooie naam! Nu bijkomen en genieten!

Keshet op nr 1; wauw! O+
  dinsdag 20 november 2012 @ 20:02:13 #180
244125 laziness
pi_119439502
Keshet wat een mega wonder mijlpaal!!!!
  dinsdag 20 november 2012 @ 20:11:05 #181
378192 -mandy-
I am who I am
pi_119439984
Speeseend gefeliciteerd met jullie zoon!! *O* *O* *O*

Keshet op nr 1!!!! *O* *O* *O*
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 20 november 2012 @ 20:24:09 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119440592
Spees_Eend, van harte gefeliciteerd met je zoon! *O*
  dinsdag 20 november 2012 @ 21:02:21 #183
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_119442536
Gefeliciteerd Spees! Leuke naam! En nu een foto please!!! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 20 november 2012 @ 21:07:10 #184
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119442808
Spees, gefeliciteerd met jullie zoon! Tante ook O+!

Keshet *O*, you're next :D
pi_119442950
Spees Eend gefeliciteerd! *O* *O*

oeh! en ook een kleine *O* voor mij want vandaag 20 weken! Volgende week de echo!
pi_119443183
*O* speeseend gefeliciteerd met jullie zoon! En voor Keshet wel heel bijzonder om nu bijna een ą terme baby te hebben.
Morgen 23 weken zwanger, begint nu wat vervelender te worden met het bekken, merk het na een lange dag werken.
pi_119443448
Een Speeskuiken!!! Hoeraaaah! *O*

Keshet, jij moet bijna! :D

Logi, die Tony chocola bedoel je, die witte met frambozen en knetters OEH die is zo lekker!! :9~

Venco wat leuk ook een jongen! Het regelt piemels!! :o

Enne.. ik heb hem gevoeld!!! Ik weet het echt zeker. Het voelde anders dan alle andere buikgevoeletjes die ik ooit heb gehad. En ik weet nu ook dat ik het al eerder heb gevoeld. Ik vond het toen voelen alsof een kat de binnenkant van je buik een kopje geeft. Ik kon het niet beter uitleggen. Maar nu was het toch weer zo, maar dan steviger. Echt geen blobje of vlinder hoor, wel wat steviger, alsof er een golf in je buik zit O+

Gisteren de kasten die we bij ikea gekocht hebben (nouja, ik alleen de twaalf lades) nog in elkaar gezet tot 1:00 en nu heb ik bilspierpijn :? Het staat wel heel mooi!
En we hebben de Babydump overleefd en hebben nog geen keuze gemaakt maar we twijfelen tussen twee kinderwagens. En misschien gaan we hem toch maar tweedehands kopen. Maar wel handig om op maandagmiddag uren met die wagens te klooien, er was verder niemand!

Trouwens Milka, met 17 weken merk ik het nu al. Als ik drie dagen achter elkaar heb gewerkt (in een winkel staan) weet ik niet meer hoe ik moet zitten. Ik zorg nu dat ik met tussendagen word ingepland en anders ruil ik met een collega.
pi_119443524
O+ Leuk suikertante, een baby die kopjes geeft!
pi_119443581
Oooh wat leuk Suiker! O+ en al relatief vroeg volgens mij!
pi_119443794
Nou wie was dat laatst hier die het ook zo snel voelde, L0t was jij dat?
Toen ging ik dus ook opletten maar het duurde nog even..
Het was trouwens nu maar één "kopje" en sindsdien is het stil in mijn buik..
pi_119444421
SpeesEend gefeliciteerd!!

Tante flappedupomme natuurlijk ook!!
pi_119445185
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:18 schreef Suikertante het volgende:
Een Speeskuiken!!! Hoeraaaah! *O*

Keshet, jij moet bijna! :D

Logi, die Tony chocola bedoel je, die witte met frambozen en knetters OEH die is zo lekker!! :9~

Venco wat leuk ook een jongen! Het regelt piemels!! :o

Enne.. ik heb hem gevoeld!!! Ik weet het echt zeker. Het voelde anders dan alle andere buikgevoeletjes die ik ooit heb gehad. En ik weet nu ook dat ik het al eerder heb gevoeld. Ik vond het toen voelen alsof een kat de binnenkant van je buik een kopje geeft. Ik kon het niet beter uitleggen. Maar nu was het toch weer zo, maar dan steviger. Echt geen blobje of vlinder hoor, wel wat steviger, alsof er een golf in je buik zit O+

Gisteren de kasten die we bij ikea gekocht hebben (nouja, ik alleen de twaalf lades) nog in elkaar gezet tot 1:00 en nu heb ik bilspierpijn :? Het staat wel heel mooi!
En we hebben de Babydump overleefd en hebben nog geen keuze gemaakt maar we twijfelen tussen twee kinderwagens. En misschien gaan we hem toch maar tweedehands kopen. Maar wel handig om op maandagmiddag uren met die wagens te klooien, er was verder niemand!

Trouwens Milka, met 17 weken merk ik het nu al. Als ik drie dagen achter elkaar heb gewerkt (in een winkel staan) weet ik niet meer hoe ik moet zitten. Ik zorg nu dat ik met tussendagen word ingepland en anders ruil ik met een collega.
Oke, ik ben dus niet een ouwe zeur al voel ik me dan wel zo. Ik heb dit jaar een drukke en volle klas (31 leerlingen) waarvan een paar met een stempeltje dus het vergt behoorlijk wat energie. Mwah, nog een paar weken en dan hebben we eerst de kerstvakantie , daarna nog 6 weken en dan verlof. Even doorbijten.
pi_119445469
Ohja, ook zo'n baan waarbij je de neiging hebt om niet te zitten. Maar toch proberen hoor!
Ik vind het voor mezelf ook wel vroeg om er al rekening mee te houden, maar ik doe het liever nu dan dat ik straks helemaal niks meer kan.
(ik ga morgen trouwens met mijn moeder en haar kleuterklas mee naar het huis van Sinterklaas O+)
  dinsdag 20 november 2012 @ 22:15:09 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119446678
Spees_Eend gefeliciteerd!!! *O*
Mooie naam ja :Y O+

Trotse tante natuurlijk ook van harte! :D ^O^

En suiker, kopjes aan de binnenkant van je buik O+ O+ O+
Mijn meisje geeft meer kopstootjes trouwens :')
pi_119453911
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:24 schreef Suikertante het volgende:
Nou wie was dat laatst hier die het ook zo snel voelde, L0t was jij dat?
Toen ging ik dus ook opletten maar het duurde nog even..
Het was trouwens nu maar één "kopje" en sindsdien is het stil in mijn buik..
Ja dat was ik! Leuk gevoel hč O+ Je zult merken dat het echt snel krachtiger wordt. Tenminste, dat was bij mij zo. Het ging in 2 weken van idd kopjes geven naar flinke trappen uitdelen waarbij je m'n buik echt ziet bewegen :D

Pijn in je rug/stuitje herken ik ook wel. Als ik echt veel gelopen heb op een dag krijg ik ook een wat gespannen gevoel in m'n buik. Ga er toch maar eens proberen op te letten op m'n werk, al is dat nog niet zo makkelijk omdat je als verpleegkundige eigenlijk constant aan het lopen, tillen, bukken, trekken bent :').

Danana, 20 weken, mooie mijlpaal *O* Hoe voel je je verder, lukt het allemaal nog met twee kleintjes in je buik?
pi_119453945
L0t echt in twee weken?!! :D
Kan me het nog niet voorstellen, maar buik wordt wel steeds minder vetjes en steeds "harder".
pi_119453976
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 07:05 schreef Suikertante het volgende:
L0t echt in twee weken?!! :D
Kan me het nog niet voorstellen, maar buik wordt wel steeds minder vetjes en steeds "harder".
Ja, dat ging echt supersnel! Ik was toen wel op vakantie dus lekker veel rust wat natuurlijk de groei van je kindje alleen maar ten goede komt :) En ik heb niet echt veel vetjes om het te dempen.
pi_119454081
Ja het gaat wel ineens heel snel. Van 16 naar 25 cm in 3 weken, vind het nog steeds shocking!
pi_119454089
Spees, van harte met jullie jongetje! O+

Verder niet terug gelezen, sorry. Maar, woensdag mijlpalendag voor mij: 11 weken *O*
pi_119454137
Kind naar Kdv, man werken, heerlijk!
pi_119454149
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 07:38 schreef L-E het volgende:

Verder niet terug gelezen, sorry. Maar, woensdag mijlpalendag voor mij: 11 weken *O*
Grappig! Mijn vrouw is donderdag 11 weken.
pi_119454160
L-E 11 weken *O*
Dananana 20 weken alweer *O*

En voor mezelf *O* vandaag 26 weken
Was het maar vast februari... kan niet wachten tot ze er is!
Alles in m'n lichaam gilt om een kleintje om lekker mee te knuffelen en voor te zorgen...
Naja ook niet zo gek na anderhalf jaar zwanger zijn en half ontzwangeren

Vanavond info avond in het ziekenhuis over borstvoeding, ben benieuwd! heb er in ieder geval zin in :)
pi_119454170
Estrys geniet van je dagje alleen vandaag!
pi_119454175
Geniet ervan Estrys, een Estrysdag!!

L-E, gefeliciteerd!! *O*
pi_119454181
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 07:47 schreef nelisb het volgende:

[..]

Grappig! Mijn vrouw is donderdag 11 weken.
Ah, dan schelen we maar 1 dag! Mogelijk dat mijn UD nog iets wordt aangepast bij de échte termijnecho over anderhalve week. :)
pi_119454192
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 07:48 schreef klumsy het volgende:
L-E 11 weken *O*
Dananana 20 weken alweer *O*

En voor mezelf *O* vandaag 26 weken
Was het maar vast februari... kan niet wachten tot ze er is!
Alles in m'n lichaam gilt om een kleintje om lekker mee te knuffelen en voor te zorgen...
Naja ook niet zo gek na anderhalf jaar zwanger zijn en half ontzwangeren

Vanavond info avond in het ziekenhuis over borstvoeding, ben benieuwd! heb er in ieder geval zin in :)
26 weken! *O*

Ik twijfel over zo'n info-avond. Ooit wel gedaan, toen wel handig, maar vraag me af of het 'zin' heeft bij een tweede. Ik ben wel zo zelfverzekerd dat ik denk dat ik het meeste weet. :')
  woensdag 21 november 2012 @ 08:01:07 #207
258612 nytar
boys boys boys
pi_119454276
*O* voor alle mijlpalen!

En meld :)
pi_119454301
*O* mijlpalen!

En Estrys, geniet van de rust.
  woensdag 21 november 2012 @ 08:09:56 #209
259886 pessie
pi_119454349
Estrys lekker genieten van je dagje rust!

L-E gefeliciteerd!

Ik ga niet naar info avonden deze keer. Heb ik vorige keer wel gedaan. Toen hebben we ook een cursus samen bevallen gedaan. Ik denk dat de lk van de kraamzorg die de cursussen hier geeft vooral heel verbaasd zou zijn als ze mij zou zien bij een borstvoedingsavond. En verder heb ik denk ik vooral vragen over wat we gaan doen als er van alles "mis" gaat. Niet zo nuttig om te bespreken met een heleboel first time mama's.

Klumsy, nog een week of 14 en dan heb jij ook een kleine om mee te knuffelen :*
pi_119454421
Voor mij zijn de info avonden de eerste keer, dus ik ga wel :)
Heb ook genoeg vragen voor als het mis gaat, maar die stel ik altijd tussendoor als ik in het ziekenhuis ben. Ik ga er gewoon vanuit dat het goed gaat, maar toen ik 24 weken was wilde ik toch weten wat ik moest doen ivm levensvatbaar... vind het wel fijn om te weten dat ik gewoon naar het Meander moet komen als m'n vliezen nu breken en dat ik vanaf daar met de ambulance naar het wkz in Utrecht gebracht word... Maar dat zijn inderdaad geen vragen voor op een info avond :P
pi_119454427
*O* voor de mijlpalen.

En woensdag is ook altijd mijn dag. Ik ben nu 31 weken. Gaat zo snel allemaal.
pi_119454514
Voor alle mijlpalen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 08:28:38 ]
pi_119454637
*O* voor alle mijlpalen idd!

Ik vind het op het moment niet zo leuk :@.

Gister viel ik van de trap, niet helemaal duikelend gelukkig, maar gleed stuk weg en belandde op mn bil/heup die nu mooi blauwig uit begint te slaan. Door de schrik ontstond er een onbedaarlijke huilbui. Ik heb zoveel moeite met ontspannen/genieten. Morgen ben ik en 13 weken en is de nekplooimeting en ben zo bang dat het echoapparaat op mn buik wordt gezet en het hartje is gestopt of dat het allemaal mis is. En tot dusver gaat het gewoon goed, dus er is niet echt een aanleiding om dat te denken. Bah... Wil ook zo graag op een wolk, maar tot dusver wil het niet zo. Ben ook zo moe.. val elke avond in slaap op de bank en lig er tussen 20:30 - 21:30 in en ben dan ook echt uitgeput. Niet zo gezellig voor mn vriend...

Sorry voor het geklaag, maar het wil even niet zoals ik wil.
pi_119454799
Hooiwagen :* Het is ook allemaal hartstikke spannend. Hopelijk heb je morgen een goede echo en durf je het een beetje los te laten, dat was voor mij in ieder geval wel het moment waarop ik wat meer vertrouwen durfde te hebben.

En die vermoeidheid, echt, het wordt beter :* Ik kon me tot een week of 13 ook niet voorstellen dat ik ooit weer energie voor een hele dag zou hebben maar eigenlijk van de ene op de andere dag was het weg.
pi_119454802
*O* Speeseend, gefeliciteerd met jullie zoon O+ Wat een prachtige naam, die heb ik ook hoog op mijn lijstje O+ O+
En natuurlijk ook felicitaties voor tante Flappedupomme!

*O* Vandaag ben ik 20 weken, op de helft gewoon al :o
pi_119454821
Jaaaa belle *O* Pfoei wat gaat het hard he!
pi_119454827
Hooiwagen :*
Voorzichtig zijn met jezelf he? Het is ook niet allemaal leuk, zeker in het begin niet. Vermoeidheid, misselijkheid en al die zorgen... maar het wordt beter, écht! En misschien komt die echte wolk er niet, maar je kan jezelf niet op een wolk dwingen.. laat het los...
Ik kan me de laatste keer dat ik tegelijk met mijn man naar bed ben gegaan niet meer herinneren. Ik lig er tegenwoordig nog steeds meer gelijk met mijn peuter in dan met mijn man... maar het zal echt wel beter worden

Hoera voor mijlpalendag!
pi_119454903
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 08:55 schreef L0t.. het volgende:
Jaaaa belle *O* Pfoei wat gaat het hard he!
Jaaa, ik begrijp er niets van :D
Zometeen weer eens een buikfoto maken ook!
pi_119455060
@hooiwagen die vermoeidheid heb ik me ook over vebaasd..het duurde voor mijn gevoel ook heel lang (iig tot 16 weken) ineens was het minder. Natuurlijk nog moe maar niet verlammend meer!
Ik hoop dat je een mooie echo krijgt en je wolkje het wat zonniger voor je maakt!

@lot het gaat best goed! Voel ze heel subtiel denk ik en mn buik groeit lekker.

*O* voor belle 20 weken!
pi_119455099
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:09 schreef dananana het volgende:

Fijn! :) Weet je de geslachten al/wil je die weten? En post eens een buikfoto ;)
pi_119455282
Hooi :*
En voor alle mijlpalen *O*.
Ik vind het een vreemd verschijnsel dat je de laatste nachten van je zwangerschap zo bagger slaapt. Je zou toch net verwachten dat je lijf nog alle mogelijke rust neemt?

Straks mezelf verwennen met een kappersbeurt en dan namiddagje met vriendinnen en vanavond pizza en de laatste Twilight *schaam* :D. Blij dat ik dat nog gehaald heb ;).
22-11-12 is anders wel 'n mooie datum hé :s).
pi_119455297
Volgende week woensdag is de 20 weken echo en we hopen het dan te weten. Is toch wel erg praktisch denk ik om te weten :-) heel spannend wel! Over die buikfoto denk ik even na :-) mss in buikentopic binnenkort.
pi_119455324
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:23 schreef OooLizaooO het volgende:
En voor alle mijlpalen *O*.
Ik vind het een vreemd verschijnsel dat je de laatste nachten van je zwangerschap zo bagger slaapt. Je zou toch net verwachten dat je lijf nog alle mogelijke rust neemt?

Ik heb toen altijd gedacht dat de natuur dat expres doet, zodat je alvast kan wennen aan die slapeloze nachten. 8-)
pi_119455389
De laatste nachten alleen ja? :') Dan beval ik ook eerdaags :')
pi_119455396
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:09 schreef dananana het volgende:
@hooiwagen die vermoeidheid heb ik me ook over vebaasd..het duurde voor mijn gevoel ook heel lang (iig tot 16 weken) ineens was het minder. Natuurlijk nog moe maar niet verlammend meer!
Ik hoop dat je een mooie echo krijgt en je wolkje het wat zonniger voor je maakt!

*O* voor belle 20 weken!
Jij was gisteren ook al 20 weken *O* Wat fijn dat het goed gaat!
pi_119455407

Dananana, ben zo benieuwd wat jij in je buik hebt! En naar je buik zelf O+ O+

Hier is het weer feest in mijn buik. Boel geschop en geduw. Ze doen niet voor elkaar onder geloof ik.

Ik moet zeggen dat ik ondanks de nachtvoeding een stuk beter sliep dan tijdens de laatste loodjes van de zwangerschap. Vooral het meteen weer inslapen als je wakker bent geweest. Dat lukt nu ook niet echt meer.
pi_119455650
Ik ben benieuwd :).
En ik moet zeggen, tot een dikke week geleden sliep ik nog erg goed!
Sinds vorige donderdag heb ik regelmatig wat voorwerk eens ik in bed lig en dan mag ik blij zijn als ik ergens tussen 1 en 3 effectief in slaap geraak...
pi_119455730
Laatste loodjes zijn het zwaarst he ;)
hier ook half 10 op bed, dan ben ik echt moe en mn bekken zijn dan ook op zeg maar. als ik lang blijf zitten nog dan heb ik echt veel pijn in bed... sowieso zere bekken als ik draai (alsof er een zenuw vast zit :S) , weinig lucht en een hyperbaby die mn ribben bewerkt :P Oh en 10x plassen natuurlijk.. :')
Zodra de kleine eruit is, krijg je weer meer energie (had ik iig wel) maar dat moet ook wel, daar je nachten dan echt flink onderbroken worden. En voor je t weet zit je in een ritme en lijken die zware nachten zooooo ver weg. ;)
pi_119455962
Normaal gezien ben ik iemand die redeneert van: lukt het vandaag niet, dan doen we het morgen (of volgende week) wel ;). Maar nu is alles klaar en de dagen gaan zo traag voorbij, terwijl de baby er op zich binnen dit en 2 weken zeker is. En wat zijn nu 2 weken...
pi_119456013
Ik heb ook onrustig geslapen, maar dat was meer doordat N zo onrustig was. Hij krijgt ook de zenuwen.
*poef* nu is het weg
pi_119456272
Hoe gevaarlijk is een mogelijke besmetting met gordelroos? Wij hadden een patiente met gordelroos op de afdeling toen ik nog niet wist dat ik zwanger was (maar het dus wel was). In mijn beleving heb ik in mijn jeugd waterpokken gehad, maar kan dat niet navragen. Kan ik besmet zijn met gordelroos zonder dat ik het weet? Moet ik dit melden bij de vk, of kunnen ze hier niets meer mee?
pi_119456673
huisarts bellen. De assistent kan je vertellen hoe en wat en zo nodig kan je een afspraak maken. Waterpokken is voor de baby iig gevaarlijk in de eerste 3 mnd van de zwangerschap (ik had dus een kleine met pokken en heb t zelf nooit gehad... :S dat was wel ff spannend) en je mag niet bevallen als je pokken hebt (ja hoe ga je dat tegenhouden :') ). Weet niet of voor gordelroos hetzelfde geld maar ik zou ff bellen voor de zekerheid. :)
pi_119456675
Wie ooit waterpokken heeft gehad is beschermd tegen het virus. Wanneer men hier niet zeker van is, dan kan dit door de huis- of bedrijfsarts gecontroleerd worden. Vrouwen die niet beschermd zijn tegen het virus en vanwege hun werk een verhoogd risico op blootstelling lopen kunnen overwegen om voorafgaand aan de zwangerschap zich te laten vaccineren.
Sarcasme. Herken het.
pi_119456692
Thanks, ik bel even de huisarts!
pi_119456949
Nou, de assistente wist het niet heel goed. Zolang ik mezelf heb beschermd (dmv handschoenen dragen) en geen klachten heb sindsdien, is er weinig aan de hand. Dacht ze. Maar voor de zekerheid wordt het met de ha overlegd en moet ik vanmiddag terug bellen.
pi_119457277
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:36 schreef L-E het volgende:
Nou, de assistente wist het niet heel goed. Zolang ik mezelf heb beschermd (dmv handschoenen dragen) en geen klachten heb sindsdien, is er weinig aan de hand. Dacht ze. Maar voor de zekerheid wordt het met de ha overlegd en moet ik vanmiddag terug bellen.
Ik lees op internet dat waterpokken besmetting plaats kan vinden door vochtdruppeltjes in de lucht. Geen idee of dat met gordelroos ook zo is, maar er wordt wel overal aangeraden om contact met je huisarts op te nemen. Goed dus dat je gebeld hebt, en hopelijk weet de huisarts vanmiddag meer dan die truus :)
Sarcasme. Herken het.
pi_119457315
Overigens is een incubatietijd volgens internet 2 tot 3 weken. Dus ik DENK dat als je nu nog geen symptomen hebt, er niks aan de hand is.

http://www.rivm.nl/Onderw(...)kken_en_zwangerschap
Sarcasme. Herken het.
pi_119457779
L-E, hopelijk is het niets en kan je dokter dat deze namiddag bevestigen!
pi_119457911
Jammer dat ze niet zoveel wist. Maar wel fijn dat ze het gaat voorleggen en je terug belt.
Ik heb nu trouwens wel antistoffen in mn bloed. 1ste keer bloedprikken was ik niet beschermd, en bij 2e keer prikken wel. Dus dat zou ook nog kunnen gebeuren? Dat je wel besmet raakt maar het niet tot uiting komt? (geen idee of ik nu ook beschermt ben, merk t wel als nummer 2 ooit de pokken krijgt. :P)
pi_119458037
ohnee, dat vraag ik me idd af: kan ik nu besmet zijn zonder het te merken?

Kleuter heeft twee keer in zijn leven waterpokken gehad, je zou denken dat ik wel iets van antistoffen moet hebben, anders was ik toen ook ziek geworden.. Maar goed, ik weet het écht niet, dus we wachten rustig af. :)
pi_119458219
Gister onze ouders verrast met het bericht dat we een zoontje krijgen. Vinden ze erg leuk! Mijn moeder moest een beetje huilen omdat ze ook niet wist dat we gister toch al naar het geslacht gingen kijken.
Wel grappig, ik had een blauw setje Born in 2013 gekocht en ging even bij mijn vader langs op werk (schilder, toevallig vlak bij ons huis). Dus ik liet het setje zien, duurde even voordat hij besefte wat dat betekende. :P
Oh en mijn zus had eerder aangegeven dat ze het niet wilde weten maar wij hadden al besloten dat een dergelijke mening er niet toe doet. Onze baby, wij willen het vertellen, klaar.
Dus ik belde haar, vertelde het maar ze klonk echt mat gewoon! Alsof wij het nu voor haar verpest hebben. :')
Nou ja, jammer dan. *O*
Broertje zit in Suriname dus even zien of we die speciaal gaan bellen of mailen. Die wilde het namelijk ook niet weten. }:|
pi_119458303
Venco, een jongetje, wat heerlijk! *O*
pi_119458380
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:30 schreef L-E het volgende:
Venco, een jongetje, wat heerlijk! *O*
Yup! We dachten de laatste weken al vrijwel zeker dat het een jongetje zou zijn en dat klopte dus. Was gister duidelijk te zien. :)
pi_119458450
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:09 schreef L-E het volgende:
Hoe gevaarlijk is een mogelijke besmetting met gordelroos? Wij hadden een patiente met gordelroos op de afdeling toen ik nog niet wist dat ik zwanger was (maar het dus wel was). In mijn beleving heb ik in mijn jeugd waterpokken gehad, maar kan dat niet navragen. Kan ik besmet zijn met gordelroos zonder dat ik het weet? Moet ik dit melden bij de vk, of kunnen ze hier niets meer mee?
Bij actieve gordelroos heb je als het goed is besmet moeten verplegen. Dat zou de kans op besmetting al behoorlijk moeten tegenhouden. Snap je zorgen trouwens wel, mocht van mijn leidinggevende patient met gordelroos voor de zekerheid niet verzorgen.

RIVM zegt dat tot de 13 weken de kans op een afwijking voor de kleine maar minimaal is.
http://www.rivm.nl/Onderw(...)kken_en_zwangerschap

En dit is al er vanuit gaande dat je de waterpokken nooit hebt gehad, of helaas niet goed genoeg.

edit: oow beetje laat met mijn post.
pi_119458487
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:33 schreef vencodark het volgende:

[..]

Yup! We dachten de laatste weken al vrijwel zeker dat het een jongetje zou zijn en dat klopte dus. Was gister duidelijk te zien. :)
Gaaf hoor!
pi_119458983
Spees, nog van harte met de geboorte van jullie zoon! Mooie naam O+
En natuurlijk trotse tante ook van harte!!
Met een meidenkwartet
pi_119459365
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 07:36 schreef Suikertante het volgende:
Ja het gaat wel ineens heel snel. Van 16 naar 25 cm in 3 weken, vind het nog steeds shocking!
Waaaat, is die van jou al 25 cm?! Die van mij was 18 oktober nog 5,2 cm en zou volgens de app nu 19 cm moeten zijn, maar de app loopt voor. Ik vind 25 echt huge!!

Owja, vanochtend bloedprikken voor de eerste keer. Ik ben zo'n truus dat ik dat dus doodeng vind en er flink beroerd van kan worden. Had me dus al voorbereid op minimaal een half uur plat liggen op de brancard voor ik zelfs maar zou overwegen op te staan, maar ze hadden alleen een stoel staan! Bloedprikvrouw helemaal nerveus toen ik zei dat ik nooit zo lekker ging met bloedprikken want die zag me al languit over de grond gespreid liggen, maar uiteindelijk durfden we het toch wel aan. Fijne vrouw, leidde me super af van het prikken zelf en ook heeft ze minimaal 20 liter afgetapt, toch viel het me alles mee! Ik zat wel even te shaken toen de naald eruit was, maar ik kon na 2 minuten gewoon alweer staan en naar huis lopen. Thuis (overkant van de straat) heeft vriend lekker kopje thee voor me gemaakt met een stukje chocola, want dat moest van de bloedprikmevrouw O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Spirit82 op 21-11-2012 12:11:15 ]
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 21 november 2012 @ 12:20:58 #248
259886 pessie
pi_119459901
Spirit, volgende keer even vragen om een kleinere naald, dat doet hier de truc. Met een grote naald stroomt het zo hard uit mn aderen dat ik er flauw van val, als ze een kleine naald gebruikt gaat het langzamer en val ik niet flauw.
pi_119460001
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:20 schreef pessie het volgende:
Spirit, volgende keer even vragen om een kleinere naald, dat doet hier de truc. Met een grote naald stroomt het zo hard uit mn aderen dat ik er flauw van val, als ze een kleine naald gebruikt gaat het langzamer en val ik niet flauw.
Hmm, das wel een goeie om te onthouden in ieder geval. Ik weet niet of het door de hoeveelheid bloed komt of door het naaldidee.. die prik vind ik het allerergst, maar ik weet niet, somehow lijkt alles minder erg nu ik zwanger ben. Misschien begin ik eindelijk volwassen te worden :)
Sarcasme. Herken het.
pi_119461118
Hooi wat schrikken zeg -O- hele dikke knuff! :*

Liza geniet lekker van je dagje O+

Venco een jongetje *O*

Hier weer een baaldag, gister ging redelijk maar nu weer meer dan 5 harde buiken per half uur, en mijn buik blijft minstens een minuut keihard en de pijn trekt mijn rug en schaambeen in.. het is zo vermoeiend en heb moeite niet te gaan zitten janken uit frustratie.. ik vind het zo niet meer leuk en ik wou zo dat ik hier met positievere input zou kunnen komen dan telkens dit gezeur.. -O-
  woensdag 21 november 2012 @ 13:07:16 #251
258612 nytar
boys boys boys
pi_119461286
geeft niks logi, klagen mag hier! Geen tips voor je helaas, behalve de standaard "rustig aan doen!"

Ik ben zelf ook een beetje klaar. Klein rondje dorp gedaan voor de laatste sint kado's, maar eigenlijk ging het niet. Waggelend door de winkels en ingehaald worden door bejaarden met rollator...zo maar even een dutje doen. Hopelijk gaat het daarna beter!
pi_119461290
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Waaaat, is die van jou al 25 cm?! Die van mij was 18 oktober nog 5,2 cm en zou volgens de app nu 19 cm moeten zijn, maar de app loopt voor. Ik vind 25 echt huge!!

Owja, vanochtend bloedprikken voor de eerste keer. Ik ben zo'n truus dat ik dat dus doodeng vind en er flink beroerd van kan worden. Had me dus al voorbereid op minimaal een half uur plat liggen op de brancard voor ik zelfs maar zou overwegen op te staan, maar ze hadden alleen een stoel staan! Bloedprikvrouw helemaal nerveus toen ik zei dat ik nooit zo lekker ging met bloedprikken want die zag me al languit over de grond gespreid liggen, maar uiteindelijk durfden we het toch wel aan. Fijne vrouw, leidde me super af van het prikken zelf en ook heeft ze minimaal 20 liter afgetapt, toch viel het me alles mee! Ik zat wel even te shaken toen de naald eruit was, maar ik kon na 2 minuten gewoon alweer staan en naar huis lopen. Thuis (overkant van de straat) heeft vriend lekker kopje thee voor me gemaakt met een stukje chocola, want dat moest van de bloedprikmevrouw O+
jeetje, dat je uberhaupt nog leeft! ;)

Fijn dat het goed ging in elk geval.
pi_119461341
Logi, :* en inderdaad, rustig aan doen....

Nytar, herkenbaar. Ik ben blij dat ik nog achter een kinderwagen/buggy kan waggelen. Geeft nog wat steun. ;)
pi_119461345
quote:
17s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:01 schreef Logician het volgende:
Hooi wat schrikken zeg -O- hele dikke knuff! :*

Liza geniet lekker van je dagje O+

Venco een jongetje *O*

Hier weer een baaldag, gister ging redelijk maar nu weer meer dan 5 harde buiken per half uur, en mijn buik blijft minstens een minuut keihard en de pijn trekt mijn rug en schaambeen in.. het is zo vermoeiend en heb moeite niet te gaan zitten janken uit frustratie.. ik vind het zo niet meer leuk en ik wou zo dat ik hier met positievere input zou kunnen komen dan telkens dit gezeur.. -O-
Helpt warmte bij jou? Misschien een kruik op je buik ofzo? Ik heb vorige week een hittepit gekocht die in de magnetron kan. Gebruik hem bijna elke dag in mn nek, of ik leg hem op mn buik als ik op de bank leg en gisteravond heb ik em zelfs mee naar bed genomen tegen mn rug aan O+

quote:
17s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:07 schreef Kyara het volgende:

[..]

jeetje, dat je uberhaupt nog leeft!
Eigenlijk waren het 6 buisjes, maar het voelde als veel meer :@
Sarcasme. Herken het.
pi_119461404
Het rotte is dat k niet rustiger aan kan doen, ze komen ook gewoon in rust en als ik alleen al op sta of na 5 stappen .. Troel was er vandaag even en die was er ook verbaasd over hoe frequent en lang mijn buik hard werd/bleef.. raak echt gefrustreerd :@
En helaas helpt warm douchen & een kruik niet :(

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 13:13:38 ]
pi_119461409
Hopelijk ben je er nu een tijd vanaf! :*

Ik ben ook niet zo'n held met naalden. Heb ook geweigerd om een stagiaire te laten prikken.... dat doe maar bij iemand anders. De assistente van de vk prikte ook veel beter dan de mensen op de prikpoli. Bij de laatste heb consequent enorme blauwe plekken naderhand :{
pi_119461486
quote:
17s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:11 schreef Kyara het volgende:
Hopelijk ben je er nu een tijd vanaf! :*

Ik ben ook niet zo'n held met naalden. Heb ook geweigerd om een stagiaire te laten prikken.... dat doe maar bij iemand anders. De assistente van de vk prikte ook veel beter dan de mensen op de prikpoli. Bij de laatste heb consequent enorme blauwe plekken naderhand :{
Ow met een onervaren persoon hoeven ze bij mij ook echt niet aan te komen hoor. En als iemand me pijn doet stuur ik diegene ook resoluut weg. Sorry, maar dat doe je inderdaad maar bij iemand zonder naaldenangst. Ik geef ook van te voren aan wat mijn reacties kunnen zijn zodat ze daar rekening mee kunnen houden en ik heb het idee dat ze daardoor anders prikken, voorzichtiger.

Een vriendin van me is verpleegkundige (geweest) en zij gaf aan dat juist personen die het "eng" vonden om te prikken, het beste prikten omdat ze de persoon niet wilden bezeren enzo. Mensen die het standaard doen en te overtuigd van zichzelf zijn, jassen die naald er gewoon zonder nadenken in. Schijnt :@
Sarcasme. Herken het.
pi_119461536
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:11 schreef Logician het volgende:
Het rotte is dat k niet rustiger aan kan doen, ze komen ook gewoon in rust en als ik alleen al op sta of na 5 stappen .. Troel was er vandaag even en die was er ook verbaasd over hoe frequent en lang mijn buik hard werd/bleef.. raak echt gefrustreerd :@
En helaas helpt warm douchen & een kruik niet :(
Geen pijnstillers mogen zuigt zwaar aan zwanger zijn :(
Sarcasme. Herken het.
pi_119461725
Absoluut -O-
pi_119462133
Logi, had je geen afspraak met vv/gyn wat te doen als die harde buiken zo bleven aanhouden?
pi_119462328
Ja, maar er zit nog wel steeds 4 a5min tussen, (soms minder soms iets meer) denk tussen de 5 a 6 x gemiddeld per 30min.. dus wil niet weer voor jan lul er heen.. en ik moet nog zo lang dus om nu al op n de aangeboden opname om tot rust te komen in te gaan zie ik ook nog niet zitten, die rek ik het liefst zo lang mogelijk tot ik echt knap van frustratie oid.. het doet gewoon pijn en het is vermoeiend dat ik zelfs als ik naar de wc wil tegen het opstaan opzie vanwege de harde buiken.. Ik ben er gewoon zo klaar mee op dit moment terwijl ik absoluut zo lang mogelijk wil doorlopen voor mini natuurlijk..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 13:36:31 ]
pi_119462389
Logi, werk jij nog? Anders even twee weken ECHT niets doen, kijken of de harde buiken afnemen?
pi_119462479
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:36 schreef L-E het volgende:
Logi, werk jij nog? Anders even twee weken ECHT niets doen, kijken of de harde buiken afnemen?
Ik ben eigen baas dus werk nu vanuit huis of zorg dat ik kan carpoolen/meerijden en verder kan ik mijn werk zittend doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 13:38:41 ]
pi_119462651
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:38 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik ben eigen baas dus werk nu vanuit huis of zorg dat ik kan carpoolen/meerijden en verder kan ik mijn werk zittend doen.
Bestaat er de mogelijkheid dat je dat even niet doet? Harde buiken kunnen ook komen door stress, kan me voorstellen dat dat ongewild toch aanwezig is als je nog in het werkende leven zit..
pi_119462677
Ja, maar het is wel werk. Een verplichting die je hebt. Mij gaf het zoveel rust en een beter gevoel toen dat stopte.
*poef* nu is het weg
pi_119462798
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Bestaat er de mogelijkheid dat je dat even niet doet? Harde buiken kunnen ook komen door stress, kan me voorstellen dat dat ongewild toch aanwezig is als je nog in het werkende leven zit..
Ik heb 2tal projecten die ik helaas echt niet on hold kan zetten maar wel vanuit huis kan doen. En nog 1 gastcollege dat wat verder weg is die ik moet geven dit jr die ik niet zo makkelijk door wil/kan geven.
Verder heb ik al heel veel afgebouwd waardoor ik minstens 3dgn in de wk echt thuis zit. En mij ook doodverveel :') Maar zelfs dan "in rust" gaat het vrolijk door.. het stomme is dat ik het gevoel heb dat het thuis niets doen mij soms nog meer stress oplevert dan werken en afleiding hebben... :@

Het valt gewoon allemaal zo tegen.. de vorige zwangerschappen was heel fok nog zo van de kaart door mijn energie :D toen fietste/liep ik "letterlijk" tot op de laatste dag dagelijks nog vrolijk 12km en dacht iedereen dat ik gek was en dacht ik dat al die andere moeders gek waren :') en nu ... karma?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 13:52:34 ]
pi_119463718
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Haha nee joh!! Die van mij was 16 cm bij de echo, maar bij 20 weken is de verwachting 25 cm!
pi_119463944
Mijn baby is een kilo of 2....
pi_119463965
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:45 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik heb 2tal projecten die ik helaas echt niet on hold kan zetten maar wel vanuit huis kan doen. En nog 1 gastcollege dat wat verder weg is die ik moet geven dit jr die ik niet zo makkelijk door wil/kan geven.
Verder heb ik al heel veel afgebouwd waardoor ik minstens 3dgn in de wk echt thuis zit. En mij ook doodverveel :') Maar zelfs dan "in rust" gaat het vrolijk door.. het stomme is dat ik het gevoel heb dat het thuis niets doen mij soms nog meer stress oplevert dan werken en afleiding hebben... :@

Het valt gewoon allemaal zo tegen.. de vorige zwangerschappen was heel fok nog zo van de kaart door mijn energie :D toen fietste/liep ik "letterlijk" tot op de laatste dag dagelijks nog vrolijk 12km en dacht iedereen dat ik gek was en dacht ik dat al die andere moeders gek waren :') en nu ... karma?
Maar rust je dan ook echt of gaat er toch nog vanalles door je hoofd van "ik moet dit nog en dat en dat en als ik nu snel even dit en dat doe, dan komt het goed". Loslaten is echt zwaar moeilijk, tenzij je echt alles overdraagt en stopt en je je er geen zorgen meer over hoeft te maken.
Sarcasme. Herken het.
pi_119464015
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:06 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Haha nee joh!! Die van mij was 16 cm bij de echo, maar bij 20 weken is de verwachting 25 cm!
Godnondeju wat een reusjes. Ik schrok serieus, ik dacht wtf 25 cm nu al?!

Leuk trouwens man, die kopjes, ik voel die van mij ook al een poosje zo nu en dan. Zaterdagavond op de bank was hij ook aan het wriemelen, heel erg, en vriend kwam echt naar me toe racen met de vraag of hij ook mocht voelen. Ehm, nee schat, daar is het nog iets te vroeg voor. Maar wel superlief O+
Sarcasme. Herken het.
pi_119464248
Lastig Logi dat je zoveel last hebt..
Heb zelf ook fijne kwalen.. Met name bekkenpijn is de kop op gaan steken. :X Gelukkig wel veeeeel later dan met de eerste maar ik baal wel. Kan snachts amper draaien van de pijn, kan geen rondje meer lopen met mn kind etc. aan huis gekluisterd zeg maar echt balen. kleine zal waarschijnlijk rond de 3500 gram zijn gokt de vk, als ze tot week 40 ong. blijft zitten. Maar eerlijk gezegt mag ze van mij volgende week wel komen :@ . Want naast mn kwaaltjes heb ik echt een hyperactief kind die mn ribben beurs trapt, mn navel mollesteerd en tegelijkertijd mn blaas plet. :P Daar had ik met de eerste toch minder last van... (maar daar lag de placenta boven dus geen navelgevechten, maar voelde ik m wel te vaak mn ribben goed raken, had beurse ribben toen ie eruit kwam :X )
pi_119464423
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:15 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Godnondeju wat een reusjes. Ik schrok serieus, ik dacht wtf 25 cm nu al?!

Leuk trouwens man, die kopjes, ik voel die van mij ook al een poosje zo nu en dan. Zaterdagavond op de bank was hij ook aan het wriemelen, heel erg, en vriend kwam echt naar me toe racen met de vraag of hij ook mocht voelen. Ehm, nee schat, daar is het nog iets te vroeg voor. Maar wel superlief O+
Ik voel niets! :(
pi_119464530
Logi wat lijkt me dit lastig zeg. Je kunt er eigenlijk alleen aan toe geven als ik het zo hoor, als niets helpt blijft er weinig over! Laat je maar lekker verwennen..

En vencodark, ik zit nu ook al sinds gister op een nieuw teken te wachten maar helaas. Ik weet ook niet hoe ik het uit kan lokken (en of dat überhaupt wel een goed idee is).

Spirit kan je de omschrijving wel begrijpen? Of denk je dat ik uit mijn nek lul ;)
pi_119464616
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:13 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Maar rust je dan ook echt of gaat er toch nog vanalles door je hoofd van "ik moet dit nog en dat en dat en als ik nu snel even dit en dat doe, dan komt het goed". Loslaten is echt zwaar moeilijk, tenzij je echt alles overdraagt en stopt en je je er geen zorgen meer over hoeft te maken.
Dat zal lastig worden, ik werk nl helemaal voor mijzelf. Maar ik heb serieus geen stress van mijn werk, ik krijg er vaak juist energie van en de projecten die mij fysiek zwaarder vielen heb ik al on hold kunnen zetten. Maar verlof zit er voorlopig niet in, denk dat ik helemaal niet met verlof ga als ik eerlijk ben omdat de zaken die ik vanuit huis kan doen zo makkelijk gaan dat ik liever door ga.
Juist het mentaal niets doen, niet van de bank af kunnen komen en zo een hele dag voorbij zien gaan die veroorzaken bij mij heel veel stress en machteloosheid en frustratie.

Ohnee bah zeg :*
pi_119464728
Volgens m'n appje is ze nu 34 cm en rond de 750 gram...
ben benieuwd! als het goed is donderdag groeiecho, kunnen ze dan ook wat over een gewicht zeggen?

Roan was met 19 weken 25 cm en 280 gram en Senna met 20 weken 25 cm en 330 gram
Echt bizar trouwens hoeveel verschil 50 gram uitmaakt! Bedoel wat is nou 50 gram suiker? maar op zo een klein lijfje zie je dat verschil echt super duidelijk
pi_119464760
Logi, wat balen dat dit blijft aanhouden!

Zonder oordeel of om een discussie te starten; maar ik heb een tijdje terug begrepen dat je nog rookt. Zou dit een trigger kunnen zijn?
pi_119464783
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:28 schreef Suikertante het volgende:
Logi wat lijkt me dit lastig zeg. Je kunt er eigenlijk alleen aan toe geven als ik het zo hoor, als niets helpt blijft er weinig over! Laat je maar lekker verwennen..

En vencodark, ik zit nu ook al sinds gister op een nieuw teken te wachten maar helaas. Ik weet ook niet hoe ik het uit kan lokken (en of dat überhaupt wel een goed idee is).

Spirit kan je de omschrijving wel begrijpen? Of denk je dat ik uit mijn nek lul ;)
Jahoor ik snap je, het is echt heel lastig om te omschrijven alleen :D Vriend wilde ook weten hoe het dan voelde... ja jeetje... weet ik veel :D Alsof je buik borrelt, maar dan duurt een "plop" veel langer en zit het op een heel andere plek. Het voelt alsof zachtjes tegen de binnenkant van je buik wordt gedrukt.
Sarcasme. Herken het.
pi_119464790
Oeh een babyapp, eens kijken. :)
pi_119464823
Logi wat vervelend zeg!

Wat dat betreft ben ik blij dat ik in loondienst ben, volgende week nog 3 halve dagen werken en dan ga ik met verlof... nouja volledig de ziektewet in... verlof is officieel pas 17 januari.
Maar die 3 uur reistijd breken me op, en gezien m'n voorgeschiedenis hebben we samen met het UWV afgesproken dat ik per 1 december stop.
pi_119464824
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:33 schreef klumsy het volgende:
19 weken 25 cm en 280 gram en Senna met 20 weken 25 cm en 330 gram
Echt bizar trouwens hoeveel verschil 50 gra
Ik kreeg bij elke echo een gewicht te horen. Nu de laatste 2 keer niet meer. Misschien is ie nu moeilijk op te meten?
*poef* nu is het weg
pi_119464830
Spirit: ja het is echt lastig! Het voelt ook als een golfje in je buik. Maar dan heel lokaal!

En Vencodark, ik gebruik "Zwanger", is geloof ik niet gratis maar vind het wel geinig. Niet dat ik het zonder niet gered had, maar wel leuk.
pi_119464832
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:34 schreef danic het volgende:
Logi, wat balen dat dit blijft aanhouden!

Zonder oordeel of om een discussie te starten; maar ik heb een tijdje terug begrepen dat je nog rookt. Zou dit een trigger kunnen zijn?
Nee, heb dat ook meerdere malen nagevraagd.
De adreline van paniekaanvallen (mag mijn medicatie niet meer ivm zwangerschap) zou erger zijn voor de baby dan die 2 per dag. Maar ik begrijp je vraag en vind deze ook logisch :*

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 14:38:47 ]
pi_119464883
Oké, was iets wat ik me afvroeg. Dan vrees ik dat ik ook even niets meer weet om je te helpen. Ik wou dat ik het wel kon, maar ik kan niets verzinnen nu. Rust, douchen, warme kruik enzo is allemaal al genoemd... Sterkte :*
Hoe laat moet je straks naar de vk?
pi_119465016
Klumsy, aan de ene kant wel aan de andere kant is juist de vrijheid van zelf kunnen inplannen ook wel weer lekker :)

Danic, no hard feelings serieus ik ben zelf heel kritisch en de situatie is met meerdere gyn's doorgenomen en van 3 onafhankelijk hetzelfde advies gekregen eer ik er berusting in had.
Echter als ik hoor dat er moeders zijn die vrolijk een pakje per dag doorroken zonder poging tot zelfs minderen breekt mijn klomp ook..

En ik moet de 28e weer langs en dan gaan ze weer cervix meten en de harde buiken observeren.
Ik wil niet weer voor niets bellen vandaag :@

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 14:45:55 ]
pi_119465025
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:36 schreef klumsy het volgende:
Logi wat vervelend zeg!

Wat dat betreft ben ik blij dat ik in loondienst ben, volgende week nog 3 halve dagen werken en dan ga ik met verlof... nouja volledig de ziektewet in... verlof is officieel pas 17 januari.
Maar die 3 uur reistijd breken me op, en gezien m'n voorgeschiedenis hebben we samen met het UWV afgesproken dat ik per 1 december stop.
Kan ik me voorstellen. Groot gelijk. Nu dus echt aftellen.

Ik hoop op een goed gesprek morgen zodat ik wat dingen kan afstoten alvast. Die 4 weken van 3 dagen red ik nog wel (misschien halve dagen ipv tot 15.00 uur) maar de werkdruk en -stress mag van mij wel wat lager.
pi_119465144
Ik ben nu een week of 6 thuis, en kan me niet meer voorstellen hoe het was om te werken.. Zo bizar. Ik kwam vanmorgen een cliėnt van me tegen in de supermarkt en ik was niet eens benieuwd hoe het met haar was. Vond het maar lastig dat ik dr tegenkwam.
Ik heb vandaag weer eens een spijkerbroek aan, en het zit zo niet lekker. De laatste dagen veel leggings en jurkjes aangehad. Maar die zitten nu in de was.. Mijn buik is te groot voor mijn broek denk ik.
*poef* nu is het weg
pi_119465224
Ja irritant is dat. Ik pas ook geen broeken meer. En positieleggings beginnen ook af te zakken. Eerst past het over je hele buik maar nu komt het halverwege en dan zakt het af :(

Is er geen positiemode voor extra grote buiken of zo?
pi_119465276
Ik zit juist tussen niks en buik in. Mijn legging laat een pijnlijke rand achter in mijn buik, maar de positielegging die mijn moeder weken geleden ineens kwam brengen (van t Kruidvat) kan ik echt tot mijn schouders optrekken. Daar past mijn buik tien keer in.
pi_119465364
Mjah, nou heb ik van het kruitvat ook een huispak broek en die kan ik ook tot aan mijn tieten optrekken (okey, nu komt ie iets lager) en dat is dus geen positielegging......

In het begin heb ik steeds mijn normale leggings opgerold tot onder mijn buik. Maar dat zit nu ook niet meer lekker.
pi_119465388
De band van de spijkerbroek aan de bovenkant is te kort, die zit halverwege de bui nu en doet daar zeer, en de rand aan de onderkant (bij de knoop enzo) die is nu ook te strak. Ik had gelukkig nog een legging uit mijn dikkere periode, en die zit nu heerlijk. Ik heb nu een hele verwarming vol met was hangen.
*poef* nu is het weg
pi_119465430
Ja precies, dat heb ik dus ook. Vorige keer trouwens ook maar toen was ik al 37 weken of zo en toen heb ik vooral in positiejoggingbroeken rondgelopen met af en toe een jurkje als ik de deur uit moest.

Maar ja, dat kan nu nog niet :')
pi_119465518
Positiejoggingbroeken O+
pi_119465525
Positiebroeken die aan de onderkant te strak gaan zitten en positieshirts die te kort beginnen te worden, check :D

Waar halen jullie de positie joggingbroeken trouwens? Daar zou ik er nu wel een paar van willen halen O+

En vandaag nog een leuke vraag, ik was mee naar het uwv en kreeg daar de opmerking "zo jij hoeft ook niet meer lang of wel? Ik zo oh valt wel mee, vrouw dacht dat ik minstens 8mnd was en wenste mij succes met de dan nog aankomende buik :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 14:58:16 ]
pi_119465567
Ik heb een positiejoggingbrek (leuk woord voor galgje btw) bij de c&a gehaald. Die zit ook zo lekker. Is zelfs nog wat te groot bij de buik. Maar hij staat zo lelijk.
*poef* nu is het weg
pi_119465602
Ik heb de mijne van de H&M.
(en ik heb ze in het begin ook heus gebruikt om mee te sporten O-) )
pi_119465604
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:59 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb een positiejoggingbrek (leuk woord voor galgje btw) bij de c&a gehaald. Die zit ook zo lekker. Is zelfs nog wat te groot bij de buik. Maar hij staat zo lelijk.
Bij de c&a hier hebben ze geen positiekleding (werd mij ieg verteld toen ik navraag deed).. eens online kijken misschien, vond die van de h&m (hier) niet mooi nl. ze hadden alleen 3/4 met een hele rare lange band.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 15:00:29 ]
pi_119465674
Voor die laatste paar weken ga ik geen aparte joggingbroeken halen... Sowieso joggingbroeken..
pi_119465719
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:00 schreef Logician het volgende:

[..]

Bij de c&a hier hebben ze geen positiekleding (werd mij ieg verteld toen ik navraag deed).. eens online kijken misschien, vond die van de h&m (hier) niet mooi nl. ze hadden alleen 3/4 met een hele rare lange band.
oh, dat schiet niet op. Kan ze op de site ook niet vinden. De mijne zijn van de collectie van vorig jaar.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:03:05 #299
244125 laziness
pi_119465729
Dan moet je ook je kunstgebit uit laten Tico
pi_119465730
Ik heb nu wel dat 1 positiebroek te klein aan het worden is... Daar twijfel ik dus wel over, want ik heb er maar 2..
pi_119465731
Ik had m toen gekocht voor de zwangerschapsgym. Dat ging niet zo makkelijk met mijn spijkerbroek. Was echt op de sportschool. Mijn gewone sportbroek zat al snel niet fijn meer. Maar ik trek hem ook echt niet in het openbaar aan. Verschrikkelijk
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')