abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 november 2012 @ 13:07:16 #251
258612 nytar
boys boys boys
pi_119461286
geeft niks logi, klagen mag hier! Geen tips voor je helaas, behalve de standaard "rustig aan doen!"

Ik ben zelf ook een beetje klaar. Klein rondje dorp gedaan voor de laatste sint kado's, maar eigenlijk ging het niet. Waggelend door de winkels en ingehaald worden door bejaarden met rollator...zo maar even een dutje doen. Hopelijk gaat het daarna beter!
pi_119461290
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Waaaat, is die van jou al 25 cm?! Die van mij was 18 oktober nog 5,2 cm en zou volgens de app nu 19 cm moeten zijn, maar de app loopt voor. Ik vind 25 echt huge!!

Owja, vanochtend bloedprikken voor de eerste keer. Ik ben zo'n truus dat ik dat dus doodeng vind en er flink beroerd van kan worden. Had me dus al voorbereid op minimaal een half uur plat liggen op de brancard voor ik zelfs maar zou overwegen op te staan, maar ze hadden alleen een stoel staan! Bloedprikvrouw helemaal nerveus toen ik zei dat ik nooit zo lekker ging met bloedprikken want die zag me al languit over de grond gespreid liggen, maar uiteindelijk durfden we het toch wel aan. Fijne vrouw, leidde me super af van het prikken zelf en ook heeft ze minimaal 20 liter afgetapt, toch viel het me alles mee! Ik zat wel even te shaken toen de naald eruit was, maar ik kon na 2 minuten gewoon alweer staan en naar huis lopen. Thuis (overkant van de straat) heeft vriend lekker kopje thee voor me gemaakt met een stukje chocola, want dat moest van de bloedprikmevrouw O+
jeetje, dat je uberhaupt nog leeft! ;)

Fijn dat het goed ging in elk geval.
pi_119461341
Logi, :* en inderdaad, rustig aan doen....

Nytar, herkenbaar. Ik ben blij dat ik nog achter een kinderwagen/buggy kan waggelen. Geeft nog wat steun. ;)
pi_119461345
quote:
17s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:01 schreef Logician het volgende:
Hooi wat schrikken zeg -O- hele dikke knuff! :*

Liza geniet lekker van je dagje O+

Venco een jongetje *O*

Hier weer een baaldag, gister ging redelijk maar nu weer meer dan 5 harde buiken per half uur, en mijn buik blijft minstens een minuut keihard en de pijn trekt mijn rug en schaambeen in.. het is zo vermoeiend en heb moeite niet te gaan zitten janken uit frustratie.. ik vind het zo niet meer leuk en ik wou zo dat ik hier met positievere input zou kunnen komen dan telkens dit gezeur.. -O-
Helpt warmte bij jou? Misschien een kruik op je buik ofzo? Ik heb vorige week een hittepit gekocht die in de magnetron kan. Gebruik hem bijna elke dag in mn nek, of ik leg hem op mn buik als ik op de bank leg en gisteravond heb ik em zelfs mee naar bed genomen tegen mn rug aan O+

quote:
17s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:07 schreef Kyara het volgende:

[..]

jeetje, dat je uberhaupt nog leeft!
Eigenlijk waren het 6 buisjes, maar het voelde als veel meer :@
Sarcasme. Herken het.
pi_119461404
Het rotte is dat k niet rustiger aan kan doen, ze komen ook gewoon in rust en als ik alleen al op sta of na 5 stappen .. Troel was er vandaag even en die was er ook verbaasd over hoe frequent en lang mijn buik hard werd/bleef.. raak echt gefrustreerd :@
En helaas helpt warm douchen & een kruik niet :(

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 13:13:38 ]
pi_119461409
Hopelijk ben je er nu een tijd vanaf! :*

Ik ben ook niet zo'n held met naalden. Heb ook geweigerd om een stagiaire te laten prikken.... dat doe maar bij iemand anders. De assistente van de vk prikte ook veel beter dan de mensen op de prikpoli. Bij de laatste heb consequent enorme blauwe plekken naderhand :{
pi_119461486
quote:
17s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:11 schreef Kyara het volgende:
Hopelijk ben je er nu een tijd vanaf! :*

Ik ben ook niet zo'n held met naalden. Heb ook geweigerd om een stagiaire te laten prikken.... dat doe maar bij iemand anders. De assistente van de vk prikte ook veel beter dan de mensen op de prikpoli. Bij de laatste heb consequent enorme blauwe plekken naderhand :{
Ow met een onervaren persoon hoeven ze bij mij ook echt niet aan te komen hoor. En als iemand me pijn doet stuur ik diegene ook resoluut weg. Sorry, maar dat doe je inderdaad maar bij iemand zonder naaldenangst. Ik geef ook van te voren aan wat mijn reacties kunnen zijn zodat ze daar rekening mee kunnen houden en ik heb het idee dat ze daardoor anders prikken, voorzichtiger.

Een vriendin van me is verpleegkundige (geweest) en zij gaf aan dat juist personen die het "eng" vonden om te prikken, het beste prikten omdat ze de persoon niet wilden bezeren enzo. Mensen die het standaard doen en te overtuigd van zichzelf zijn, jassen die naald er gewoon zonder nadenken in. Schijnt :@
Sarcasme. Herken het.
pi_119461536
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:11 schreef Logician het volgende:
Het rotte is dat k niet rustiger aan kan doen, ze komen ook gewoon in rust en als ik alleen al op sta of na 5 stappen .. Troel was er vandaag even en die was er ook verbaasd over hoe frequent en lang mijn buik hard werd/bleef.. raak echt gefrustreerd :@
En helaas helpt warm douchen & een kruik niet :(
Geen pijnstillers mogen zuigt zwaar aan zwanger zijn :(
Sarcasme. Herken het.
pi_119461725
Absoluut -O-
pi_119462133
Logi, had je geen afspraak met vv/gyn wat te doen als die harde buiken zo bleven aanhouden?
pi_119462328
Ja, maar er zit nog wel steeds 4 a5min tussen, (soms minder soms iets meer) denk tussen de 5 a 6 x gemiddeld per 30min.. dus wil niet weer voor jan lul er heen.. en ik moet nog zo lang dus om nu al op n de aangeboden opname om tot rust te komen in te gaan zie ik ook nog niet zitten, die rek ik het liefst zo lang mogelijk tot ik echt knap van frustratie oid.. het doet gewoon pijn en het is vermoeiend dat ik zelfs als ik naar de wc wil tegen het opstaan opzie vanwege de harde buiken.. Ik ben er gewoon zo klaar mee op dit moment terwijl ik absoluut zo lang mogelijk wil doorlopen voor mini natuurlijk..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 13:36:31 ]
pi_119462389
Logi, werk jij nog? Anders even twee weken ECHT niets doen, kijken of de harde buiken afnemen?
pi_119462479
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:36 schreef L-E het volgende:
Logi, werk jij nog? Anders even twee weken ECHT niets doen, kijken of de harde buiken afnemen?
Ik ben eigen baas dus werk nu vanuit huis of zorg dat ik kan carpoolen/meerijden en verder kan ik mijn werk zittend doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 13:38:41 ]
pi_119462651
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:38 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik ben eigen baas dus werk nu vanuit huis of zorg dat ik kan carpoolen/meerijden en verder kan ik mijn werk zittend doen.
Bestaat er de mogelijkheid dat je dat even niet doet? Harde buiken kunnen ook komen door stress, kan me voorstellen dat dat ongewild toch aanwezig is als je nog in het werkende leven zit..
pi_119462677
Ja, maar het is wel werk. Een verplichting die je hebt. Mij gaf het zoveel rust en een beter gevoel toen dat stopte.
*poef* nu is het weg
pi_119462798
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Bestaat er de mogelijkheid dat je dat even niet doet? Harde buiken kunnen ook komen door stress, kan me voorstellen dat dat ongewild toch aanwezig is als je nog in het werkende leven zit..
Ik heb 2tal projecten die ik helaas echt niet on hold kan zetten maar wel vanuit huis kan doen. En nog 1 gastcollege dat wat verder weg is die ik moet geven dit jr die ik niet zo makkelijk door wil/kan geven.
Verder heb ik al heel veel afgebouwd waardoor ik minstens 3dgn in de wk echt thuis zit. En mij ook doodverveel :') Maar zelfs dan "in rust" gaat het vrolijk door.. het stomme is dat ik het gevoel heb dat het thuis niets doen mij soms nog meer stress oplevert dan werken en afleiding hebben... :@

Het valt gewoon allemaal zo tegen.. de vorige zwangerschappen was heel fok nog zo van de kaart door mijn energie :D toen fietste/liep ik "letterlijk" tot op de laatste dag dagelijks nog vrolijk 12km en dacht iedereen dat ik gek was en dacht ik dat al die andere moeders gek waren :') en nu ... karma?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 13:52:34 ]
pi_119463718
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Waaaat, is die van jou al 25 cm?! Die van mij was 18 oktober nog 5,2 cm en zou volgens de app nu 19 cm moeten zijn, maar de app loopt voor. Ik vind 25 echt huge!!
Haha nee joh!! Die van mij was 16 cm bij de echo, maar bij 20 weken is de verwachting 25 cm!
pi_119463944
Mijn baby is een kilo of 2....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119463965
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:45 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik heb 2tal projecten die ik helaas echt niet on hold kan zetten maar wel vanuit huis kan doen. En nog 1 gastcollege dat wat verder weg is die ik moet geven dit jr die ik niet zo makkelijk door wil/kan geven.
Verder heb ik al heel veel afgebouwd waardoor ik minstens 3dgn in de wk echt thuis zit. En mij ook doodverveel :') Maar zelfs dan "in rust" gaat het vrolijk door.. het stomme is dat ik het gevoel heb dat het thuis niets doen mij soms nog meer stress oplevert dan werken en afleiding hebben... :@

Het valt gewoon allemaal zo tegen.. de vorige zwangerschappen was heel fok nog zo van de kaart door mijn energie :D toen fietste/liep ik "letterlijk" tot op de laatste dag dagelijks nog vrolijk 12km en dacht iedereen dat ik gek was en dacht ik dat al die andere moeders gek waren :') en nu ... karma?
Maar rust je dan ook echt of gaat er toch nog vanalles door je hoofd van "ik moet dit nog en dat en dat en als ik nu snel even dit en dat doe, dan komt het goed". Loslaten is echt zwaar moeilijk, tenzij je echt alles overdraagt en stopt en je je er geen zorgen meer over hoeft te maken.
Sarcasme. Herken het.
pi_119464015
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:06 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Haha nee joh!! Die van mij was 16 cm bij de echo, maar bij 20 weken is de verwachting 25 cm!
Godnondeju wat een reusjes. Ik schrok serieus, ik dacht wtf 25 cm nu al?!

Leuk trouwens man, die kopjes, ik voel die van mij ook al een poosje zo nu en dan. Zaterdagavond op de bank was hij ook aan het wriemelen, heel erg, en vriend kwam echt naar me toe racen met de vraag of hij ook mocht voelen. Ehm, nee schat, daar is het nog iets te vroeg voor. Maar wel superlief O+
Sarcasme. Herken het.
pi_119464248
Lastig Logi dat je zoveel last hebt..
Heb zelf ook fijne kwalen.. Met name bekkenpijn is de kop op gaan steken. :X Gelukkig wel veeeeel later dan met de eerste maar ik baal wel. Kan snachts amper draaien van de pijn, kan geen rondje meer lopen met mn kind etc. aan huis gekluisterd zeg maar echt balen. kleine zal waarschijnlijk rond de 3500 gram zijn gokt de vk, als ze tot week 40 ong. blijft zitten. Maar eerlijk gezegt mag ze van mij volgende week wel komen :@ . Want naast mn kwaaltjes heb ik echt een hyperactief kind die mn ribben beurs trapt, mn navel mollesteerd en tegelijkertijd mn blaas plet. :P Daar had ik met de eerste toch minder last van... (maar daar lag de placenta boven dus geen navelgevechten, maar voelde ik m wel te vaak mn ribben goed raken, had beurse ribben toen ie eruit kwam :X )
pi_119464423
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:15 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Godnondeju wat een reusjes. Ik schrok serieus, ik dacht wtf 25 cm nu al?!

Leuk trouwens man, die kopjes, ik voel die van mij ook al een poosje zo nu en dan. Zaterdagavond op de bank was hij ook aan het wriemelen, heel erg, en vriend kwam echt naar me toe racen met de vraag of hij ook mocht voelen. Ehm, nee schat, daar is het nog iets te vroeg voor. Maar wel superlief O+
Ik voel niets! :(
pi_119464530
Logi wat lijkt me dit lastig zeg. Je kunt er eigenlijk alleen aan toe geven als ik het zo hoor, als niets helpt blijft er weinig over! Laat je maar lekker verwennen..

En vencodark, ik zit nu ook al sinds gister op een nieuw teken te wachten maar helaas. Ik weet ook niet hoe ik het uit kan lokken (en of dat überhaupt wel een goed idee is).

Spirit kan je de omschrijving wel begrijpen? Of denk je dat ik uit mijn nek lul ;)
pi_119464616
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:13 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Maar rust je dan ook echt of gaat er toch nog vanalles door je hoofd van "ik moet dit nog en dat en dat en als ik nu snel even dit en dat doe, dan komt het goed". Loslaten is echt zwaar moeilijk, tenzij je echt alles overdraagt en stopt en je je er geen zorgen meer over hoeft te maken.
Dat zal lastig worden, ik werk nl helemaal voor mijzelf. Maar ik heb serieus geen stress van mijn werk, ik krijg er vaak juist energie van en de projecten die mij fysiek zwaarder vielen heb ik al on hold kunnen zetten. Maar verlof zit er voorlopig niet in, denk dat ik helemaal niet met verlof ga als ik eerlijk ben omdat de zaken die ik vanuit huis kan doen zo makkelijk gaan dat ik liever door ga.
Juist het mentaal niets doen, niet van de bank af kunnen komen en zo een hele dag voorbij zien gaan die veroorzaken bij mij heel veel stress en machteloosheid en frustratie.

Ohnee bah zeg :*
pi_119464728
Volgens m'n appje is ze nu 34 cm en rond de 750 gram...
ben benieuwd! als het goed is donderdag groeiecho, kunnen ze dan ook wat over een gewicht zeggen?

Roan was met 19 weken 25 cm en 280 gram en Senna met 20 weken 25 cm en 330 gram
Echt bizar trouwens hoeveel verschil 50 gram uitmaakt! Bedoel wat is nou 50 gram suiker? maar op zo een klein lijfje zie je dat verschil echt super duidelijk
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')