Ik lees op internet dat waterpokken besmetting plaats kan vinden door vochtdruppeltjes in de lucht. Geen idee of dat met gordelroos ook zo is, maar er wordt wel overal aangeraden om contact met je huisarts op te nemen. Goed dus dat je gebeld hebt, en hopelijk weet de huisarts vanmiddag meer dan die truusquote:Op woensdag 21 november 2012 10:36 schreef L-E het volgende:
Nou, de assistente wist het niet heel goed. Zolang ik mezelf heb beschermd (dmv handschoenen dragen) en geen klachten heb sindsdien, is er weinig aan de hand. Dacht ze. Maar voor de zekerheid wordt het met de ha overlegd en moet ik vanmiddag terug bellen.
Yup! We dachten de laatste weken al vrijwel zeker dat het een jongetje zou zijn en dat klopte dus. Was gister duidelijk te zien.quote:
Bij actieve gordelroos heb je als het goed is besmet moeten verplegen. Dat zou de kans op besmetting al behoorlijk moeten tegenhouden. Snap je zorgen trouwens wel, mocht van mijn leidinggevende patient met gordelroos voor de zekerheid niet verzorgen.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:09 schreef L-E het volgende:
Hoe gevaarlijk is een mogelijke besmetting met gordelroos? Wij hadden een patiente met gordelroos op de afdeling toen ik nog niet wist dat ik zwanger was (maar het dus wel was). In mijn beleving heb ik in mijn jeugd waterpokken gehad, maar kan dat niet navragen. Kan ik besmet zijn met gordelroos zonder dat ik het weet? Moet ik dit melden bij de vk, of kunnen ze hier niets meer mee?
Gaaf hoor!quote:Op woensdag 21 november 2012 11:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Yup! We dachten de laatste weken al vrijwel zeker dat het een jongetje zou zijn en dat klopte dus. Was gister duidelijk te zien.
Waaaat, is die van jou al 25 cm?! Die van mij was 18 oktober nog 5,2 cm en zou volgens de app nu 19 cm moeten zijn, maar de app loopt voor. Ik vind 25 echt huge!!quote:Op woensdag 21 november 2012 07:36 schreef Suikertante het volgende:
Ja het gaat wel ineens heel snel. Van 16 naar 25 cm in 3 weken, vind het nog steeds shocking!
Hmm, das wel een goeie om te onthouden in ieder geval. Ik weet niet of het door de hoeveelheid bloed komt of door het naaldidee.. die prik vind ik het allerergst, maar ik weet niet, somehow lijkt alles minder erg nu ik zwanger ben. Misschien begin ik eindelijk volwassen te wordenquote:Op woensdag 21 november 2012 12:20 schreef pessie het volgende:
Spirit, volgende keer even vragen om een kleinere naald, dat doet hier de truc. Met een grote naald stroomt het zo hard uit mn aderen dat ik er flauw van val, als ze een kleine naald gebruikt gaat het langzamer en val ik niet flauw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |