abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119455407
Hooi :*

Dananana, ben zo benieuwd wat jij in je buik hebt! En naar je buik zelf O+ O+

Hier is het weer feest in mijn buik. Boel geschop en geduw. Ze doen niet voor elkaar onder geloof ik.

Ik moet zeggen dat ik ondanks de nachtvoeding een stuk beter sliep dan tijdens de laatste loodjes van de zwangerschap. Vooral het meteen weer inslapen als je wakker bent geweest. Dat lukt nu ook niet echt meer.
pi_119455650
Ik ben benieuwd :).
En ik moet zeggen, tot een dikke week geleden sliep ik nog erg goed!
Sinds vorige donderdag heb ik regelmatig wat voorwerk eens ik in bed lig en dan mag ik blij zijn als ik ergens tussen 1 en 3 effectief in slaap geraak...
pi_119455730
Laatste loodjes zijn het zwaarst he ;)
hier ook half 10 op bed, dan ben ik echt moe en mn bekken zijn dan ook op zeg maar. als ik lang blijf zitten nog dan heb ik echt veel pijn in bed... sowieso zere bekken als ik draai (alsof er een zenuw vast zit :S) , weinig lucht en een hyperbaby die mn ribben bewerkt :P Oh en 10x plassen natuurlijk.. :')
Zodra de kleine eruit is, krijg je weer meer energie (had ik iig wel) maar dat moet ook wel, daar je nachten dan echt flink onderbroken worden. En voor je t weet zit je in een ritme en lijken die zware nachten zooooo ver weg. ;)
pi_119455962
Normaal gezien ben ik iemand die redeneert van: lukt het vandaag niet, dan doen we het morgen (of volgende week) wel ;). Maar nu is alles klaar en de dagen gaan zo traag voorbij, terwijl de baby er op zich binnen dit en 2 weken zeker is. En wat zijn nu 2 weken...
pi_119456013
Ik heb ook onrustig geslapen, maar dat was meer doordat N zo onrustig was. Hij krijgt ook de zenuwen.
*poef* nu is het weg
pi_119456272
Hoe gevaarlijk is een mogelijke besmetting met gordelroos? Wij hadden een patiente met gordelroos op de afdeling toen ik nog niet wist dat ik zwanger was (maar het dus wel was). In mijn beleving heb ik in mijn jeugd waterpokken gehad, maar kan dat niet navragen. Kan ik besmet zijn met gordelroos zonder dat ik het weet? Moet ik dit melden bij de vk, of kunnen ze hier niets meer mee?
pi_119456673
huisarts bellen. De assistent kan je vertellen hoe en wat en zo nodig kan je een afspraak maken. Waterpokken is voor de baby iig gevaarlijk in de eerste 3 mnd van de zwangerschap (ik had dus een kleine met pokken en heb t zelf nooit gehad... :S dat was wel ff spannend) en je mag niet bevallen als je pokken hebt (ja hoe ga je dat tegenhouden :') ). Weet niet of voor gordelroos hetzelfde geld maar ik zou ff bellen voor de zekerheid. :)
pi_119456675
Wie ooit waterpokken heeft gehad is beschermd tegen het virus. Wanneer men hier niet zeker van is, dan kan dit door de huis- of bedrijfsarts gecontroleerd worden. Vrouwen die niet beschermd zijn tegen het virus en vanwege hun werk een verhoogd risico op blootstelling lopen kunnen overwegen om voorafgaand aan de zwangerschap zich te laten vaccineren.
Sarcasme. Herken het.
pi_119456692
Thanks, ik bel even de huisarts!
pi_119456949
Nou, de assistente wist het niet heel goed. Zolang ik mezelf heb beschermd (dmv handschoenen dragen) en geen klachten heb sindsdien, is er weinig aan de hand. Dacht ze. Maar voor de zekerheid wordt het met de ha overlegd en moet ik vanmiddag terug bellen.
pi_119457277
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:36 schreef L-E het volgende:
Nou, de assistente wist het niet heel goed. Zolang ik mezelf heb beschermd (dmv handschoenen dragen) en geen klachten heb sindsdien, is er weinig aan de hand. Dacht ze. Maar voor de zekerheid wordt het met de ha overlegd en moet ik vanmiddag terug bellen.
Ik lees op internet dat waterpokken besmetting plaats kan vinden door vochtdruppeltjes in de lucht. Geen idee of dat met gordelroos ook zo is, maar er wordt wel overal aangeraden om contact met je huisarts op te nemen. Goed dus dat je gebeld hebt, en hopelijk weet de huisarts vanmiddag meer dan die truus :)
Sarcasme. Herken het.
pi_119457315
Overigens is een incubatietijd volgens internet 2 tot 3 weken. Dus ik DENK dat als je nu nog geen symptomen hebt, er niks aan de hand is.

http://www.rivm.nl/Onderw(...)kken_en_zwangerschap
Sarcasme. Herken het.
pi_119457779
L-E, hopelijk is het niets en kan je dokter dat deze namiddag bevestigen!
pi_119457911
Jammer dat ze niet zoveel wist. Maar wel fijn dat ze het gaat voorleggen en je terug belt.
Ik heb nu trouwens wel antistoffen in mn bloed. 1ste keer bloedprikken was ik niet beschermd, en bij 2e keer prikken wel. Dus dat zou ook nog kunnen gebeuren? Dat je wel besmet raakt maar het niet tot uiting komt? (geen idee of ik nu ook beschermt ben, merk t wel als nummer 2 ooit de pokken krijgt. :P)
pi_119458037
ohnee, dat vraag ik me idd af: kan ik nu besmet zijn zonder het te merken?

Kleuter heeft twee keer in zijn leven waterpokken gehad, je zou denken dat ik wel iets van antistoffen moet hebben, anders was ik toen ook ziek geworden.. Maar goed, ik weet het écht niet, dus we wachten rustig af. :)
pi_119458219
Gister onze ouders verrast met het bericht dat we een zoontje krijgen. Vinden ze erg leuk! Mijn moeder moest een beetje huilen omdat ze ook niet wist dat we gister toch al naar het geslacht gingen kijken.
Wel grappig, ik had een blauw setje Born in 2013 gekocht en ging even bij mijn vader langs op werk (schilder, toevallig vlak bij ons huis). Dus ik liet het setje zien, duurde even voordat hij besefte wat dat betekende. :P
Oh en mijn zus had eerder aangegeven dat ze het niet wilde weten maar wij hadden al besloten dat een dergelijke mening er niet toe doet. Onze baby, wij willen het vertellen, klaar.
Dus ik belde haar, vertelde het maar ze klonk echt mat gewoon! Alsof wij het nu voor haar verpest hebben. :')
Nou ja, jammer dan. *O*
Broertje zit in Suriname dus even zien of we die speciaal gaan bellen of mailen. Die wilde het namelijk ook niet weten. }:|
pi_119458303
Venco, een jongetje, wat heerlijk! *O*
pi_119458380
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:30 schreef L-E het volgende:
Venco, een jongetje, wat heerlijk! *O*
Yup! We dachten de laatste weken al vrijwel zeker dat het een jongetje zou zijn en dat klopte dus. Was gister duidelijk te zien. :)
pi_119458450
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:09 schreef L-E het volgende:
Hoe gevaarlijk is een mogelijke besmetting met gordelroos? Wij hadden een patiente met gordelroos op de afdeling toen ik nog niet wist dat ik zwanger was (maar het dus wel was). In mijn beleving heb ik in mijn jeugd waterpokken gehad, maar kan dat niet navragen. Kan ik besmet zijn met gordelroos zonder dat ik het weet? Moet ik dit melden bij de vk, of kunnen ze hier niets meer mee?
Bij actieve gordelroos heb je als het goed is besmet moeten verplegen. Dat zou de kans op besmetting al behoorlijk moeten tegenhouden. Snap je zorgen trouwens wel, mocht van mijn leidinggevende patient met gordelroos voor de zekerheid niet verzorgen.

RIVM zegt dat tot de 13 weken de kans op een afwijking voor de kleine maar minimaal is.
http://www.rivm.nl/Onderw(...)kken_en_zwangerschap

En dit is al er vanuit gaande dat je de waterpokken nooit hebt gehad, of helaas niet goed genoeg.

edit: oow beetje laat met mijn post.
pi_119458487
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:33 schreef vencodark het volgende:

[..]

Yup! We dachten de laatste weken al vrijwel zeker dat het een jongetje zou zijn en dat klopte dus. Was gister duidelijk te zien. :)
Gaaf hoor!
pi_119458983
Spees, nog van harte met de geboorte van jullie zoon! Mooie naam O+
En natuurlijk trotse tante ook van harte!!
Met een meidenkwartet
pi_119459365
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 07:36 schreef Suikertante het volgende:
Ja het gaat wel ineens heel snel. Van 16 naar 25 cm in 3 weken, vind het nog steeds shocking!
Waaaat, is die van jou al 25 cm?! Die van mij was 18 oktober nog 5,2 cm en zou volgens de app nu 19 cm moeten zijn, maar de app loopt voor. Ik vind 25 echt huge!!

Owja, vanochtend bloedprikken voor de eerste keer. Ik ben zo'n truus dat ik dat dus doodeng vind en er flink beroerd van kan worden. Had me dus al voorbereid op minimaal een half uur plat liggen op de brancard voor ik zelfs maar zou overwegen op te staan, maar ze hadden alleen een stoel staan! Bloedprikvrouw helemaal nerveus toen ik zei dat ik nooit zo lekker ging met bloedprikken want die zag me al languit over de grond gespreid liggen, maar uiteindelijk durfden we het toch wel aan. Fijne vrouw, leidde me super af van het prikken zelf en ook heeft ze minimaal 20 liter afgetapt, toch viel het me alles mee! Ik zat wel even te shaken toen de naald eruit was, maar ik kon na 2 minuten gewoon alweer staan en naar huis lopen. Thuis (overkant van de straat) heeft vriend lekker kopje thee voor me gemaakt met een stukje chocola, want dat moest van de bloedprikmevrouw O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Spirit82 op 21-11-2012 12:11:15 ]
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 21 november 2012 @ 12:20:58 #248
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119459901
Spirit, volgende keer even vragen om een kleinere naald, dat doet hier de truc. Met een grote naald stroomt het zo hard uit mn aderen dat ik er flauw van val, als ze een kleine naald gebruikt gaat het langzamer en val ik niet flauw.
pi_119460001
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:20 schreef pessie het volgende:
Spirit, volgende keer even vragen om een kleinere naald, dat doet hier de truc. Met een grote naald stroomt het zo hard uit mn aderen dat ik er flauw van val, als ze een kleine naald gebruikt gaat het langzamer en val ik niet flauw.
Hmm, das wel een goeie om te onthouden in ieder geval. Ik weet niet of het door de hoeveelheid bloed komt of door het naaldidee.. die prik vind ik het allerergst, maar ik weet niet, somehow lijkt alles minder erg nu ik zwanger ben. Misschien begin ik eindelijk volwassen te worden :)
Sarcasme. Herken het.
pi_119461118
Hooi wat schrikken zeg -O- hele dikke knuff! :*

Liza geniet lekker van je dagje O+

Venco een jongetje *O*

Hier weer een baaldag, gister ging redelijk maar nu weer meer dan 5 harde buiken per half uur, en mijn buik blijft minstens een minuut keihard en de pijn trekt mijn rug en schaambeen in.. het is zo vermoeiend en heb moeite niet te gaan zitten janken uit frustratie.. ik vind het zo niet meer leuk en ik wou zo dat ik hier met positievere input zou kunnen komen dan telkens dit gezeur.. -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')