quote:Op maandag 19 november 2012 11:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wrs heeft ze the wrong guy on the wrong time ontmoet, denk ik.
Of denk je dat een 16-jarig meisje een geheime liefdesrelatie had met een 31-jarige boer? En dat hun geheime rendez-vous een beetje mis is gegaan?
Ik weet niet waar je op aan stuurt.
Dingen zijn soms heel simpel hoor.
Meestal trouwens.
Het maakt niet uit of het aannemelijk is voor jou, het is wel wat de verdediging kan aanvoeren. En dan is het aan de rechter of dat aannemelijk genoeg is.quote:Op maandag 19 november 2012 11:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat lijkt jou aannemelijk een meisje van 16 en een locale boer?
Dat klopt, maar daar kan het OM dus veel tegenover zetten lijkt me. Als je ziet welk een geweld tegen Marianne is gebruikt.quote:Op maandag 19 november 2012 11:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
[..]
Het maakt niet uit of het aannemelijk is voor jou, het is wel wat de verdediging kan aanvoeren. En dan is het aan de rechter of dat aannemelijk genoeg is.
Ja, want jij bent veel slimmer dan de anderenquote:Op maandag 19 november 2012 11:14 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik ben de enige die het snapt, dat is wat anders.
Blijkt.quote:Op maandag 19 november 2012 11:18 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ja, want jij bent veel slimmer dan de anderen
Jawel, tenzij Marianne van een boerenfamilie afkomstig is.quote:Op maandag 19 november 2012 11:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, het is niet eens heel onaannemelijk.
Dat ze elkaar kennen kan ook op zoveel manieren; hij hé kleine kinderen, zij was 16, misschien wel eens met een vriendinnetje meegeweest om op te passen?
Dit dus.quote:Op maandag 19 november 2012 11:21 schreef Re het volgende:
ik heb trouwens nog nooit een lab een resultaat van 100% zien geven, dat impliceert namelijk dat er 0% fout is gegaan met het testen en 0% variatie mogelijk is (+ dat je ongetwijfeld wel puntmutaties zou moeten hebben)
Dat je het niet vertelt kan ik heel goed begrijpen, maar dat je de schijn kan ophouden dat er niks aan de hand is (lijkt me dat hij zelf gewoon over de zaak mee heeft gepraat) en de eeuwige angst voor ontdekking, dát lijkt me pas slopend.quote:Op maandag 19 november 2012 11:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dan moet er wel een aardige steek loszitten wil je daar 13, bijna 14, jaar je mond over houden.
Niks triest, moet veel vaker gebeuren. In Belgie is dit heel normaal.quote:Op maandag 19 november 2012 11:21 schreef DeParo het volgende:
Echt triest dat ze met die naam smijten.
Want date rapen bestaat niet?quote:Op maandag 19 november 2012 11:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daar kan het OM dus veel tegenover zetten lijkt me. Als je ziet welk een geweld tegen Marianne is gebruikt.
Mafkees.quote:Op maandag 19 november 2012 11:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Niks triest, moet veel vaker gebeuren. In Belgie is dit heel normaal.
98% hadden ze het over, daar maakte politie en pers 100% match van.quote:Op maandag 19 november 2012 11:21 schreef Re het volgende:
ik heb trouwens nog nooit een lab een resultaat van 100% zien geven, dat impliceert namelijk dat er 0% fout is gegaan met het testen en 0% variatie mogelijk is (+ dat je ongetwijfeld wel puntmutaties zou moeten hebben)
totdat je zelf een keer verdachte bent en uiteindelijk onschuldig blijkt te zijnquote:Op maandag 19 november 2012 11:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ik zit het nu weer even te kijken, maar niet massaal, 1 van de 4 wees naar een duitser.quote:Op maandag 19 november 2012 10:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die wezen toch massaal naar Duitser die in een camper oid woonde? Was volgensmij in het zesde zintuig, heeft in een van deze topics ooit een youtube filmpje over gestaan.
Fijn voor Belgie maar dat is dan ook een misdadig en corrupt land.quote:Op maandag 19 november 2012 11:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Natuurlijk wel maar hoeveel 14 tot 18 jarige kent de gemiddelde begin dertiger? Niet zoveel hequote:Op maandag 19 november 2012 09:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
16 en 31-jarige mensen kunnen elkaar niet kennen?
Klopt maar niet 100%.quote:Op maandag 19 november 2012 11:22 schreef Ripley het volgende:
[..]
Want date rapen bestaat niet?
let wel - ik zeg niet dat het zo is, maar in veel gevallen worden moorden en verkrachtingen gepleegd door bekenden en zelfs geliefden.
Ik vind de term "triest" niet toepasselijk. Iets anders in deze zaak is triest.quote:Op maandag 19 november 2012 11:21 schreef DeParo het volgende:
Want dan, gewoon na een biertje in de kroeg een geheime afspraak?quote:Op maandag 19 november 2012 11:25 schreef DeParo het volgende:
Er wordt hier overigens een relatie gesuggereerd maar ook dat is bepaald niet duidelijk te noemen.
Wat is daar triest aan?quote:Op maandag 19 november 2012 11:21 schreef DeParo het volgende:
zoals wie?quote:Op maandag 19 november 2012 11:25 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Niet volgens de meeste mensen hier.
Jupquote:Op maandag 19 november 2012 11:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Al gedaan![]()
Helemaal niks over te vinden.
Daarom ben ik, en zijn vele anderen, erg blij. Ik kon het niet uitstaan dat er iemand vrij rondliep, die had gedaan.quote:
Ja want bij een 100% dna-match bestaat er nog wel twijfel of hij het is geweestquote:Op maandag 19 november 2012 11:22 schreef Doodloper het volgende:
[..]
totdat je zelf een keer verdachte bent en uiteindelijk onschuldig blijkt te zijn
Zou wel ''leuk'' zijn als dat zo is, al die opgewondenheid bij meneer peter r de vries voor niets.''quote:Op maandag 19 november 2012 11:26 schreef Doodloper het volgende:
[..]
zoals wie?
het is nog niet eens 100% duidelijk dat hij het gedaan heeft joh, ga toch in noord korea wonen ofzo met je domme wereldbeeld
net zoals al die andere boeren die landbouwsubsidies opstrijkenquote:Op maandag 19 november 2012 11:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, een boer die EU subsidies krijgt... Je verwacht het niet hè...
Tuurlijk niet 100%. Het is nu gewoon afwachten wat het onderzoek uitwijst. Alleen kun je niet veel dingen direct uitsluiten.quote:Op maandag 19 november 2012 11:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt maar niet 100%.
Maar we zullen gewoon nog even moeten afwachten.
Het is of haar geheime liefde die ze onder druk wilde zetten (om wat te doen? met haar te trouwen? zijn vrouw en kinderen te verlaten?) Of hij heeft het niet gedaan. Of het is een verkrachting en moord door een onbekende.
Uiteraard, maar dat betekent niet dat mensen opeens voor eigen rechter moeten spelen, dat ze maar vinden dat dit op internet en dergelijke wordt gesmeten zonder dat er iets aan gedaan wordt, hoe je het wendt of keert, ook de mogelijke dader heeft recht op privacy en ook op verdediging.quote:Op maandag 19 november 2012 11:25 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik vind de term "triest" niet toepasselijk. Iets anders in deze zaak is triest.
Weet jij het?quote:Op maandag 19 november 2012 11:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Want dan, gewoon na een biertje in de kroeg een geheime afspraak?
dat. Ondanks dat ze zeggen dat het een 100% DNA-match is vind ik dat hij een eerlijk proces moet krijgen en dat kan nu mogelijk niet als ze nu al met namen smijten.quote:Op maandag 19 november 2012 11:21 schreef DeParo het volgende:
nog zon domme, het is geen 100%, lees het topic is ofzo voordat je die dikke onderbuik op je toetsenbord legtquote:Op maandag 19 november 2012 11:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja want bij een 100% dna-match bestaat er nog wel twijfel of hij het is geweest
Inclusief dat zijn familieleden ook nu veel sneller er op worden aangekeken die er vervolgens al helemaal niets mee te maken hebben waarschijnlijk dus.quote:Op maandag 19 november 2012 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat. Ondanks dat ze zeggen dat het een 100% DNA-match is vind ik dat hij een eerlijk proces moet krijgen en dat kan nu mogelijk niet als ze nu al met namen smijten.
quote:Op maandag 19 november 2012 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat. Ondanks dat ze zeggen dat het een 100% DNA-match is vind ik dat hij een eerlijk proces moet krijgen en dat kan nu mogelijk niet als ze nu al met namen smijten.
Nah een verdachte wel ja. Als hij straks veroordeelt wordt mag die naam toch gewoon bekend worden lijkt me?quote:Op maandag 19 november 2012 11:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op privacy en recht op verdediging.
wie doet dat dan?quote:Op maandag 19 november 2012 11:31 schreef Robijn48 het volgende:
Belachelijke, werkelijk belachelijke mensen die aan DNA onderzoek twijfelen.
quote:Op maandag 19 november 2012 11:31 schreef Robijn48 het volgende:
Zelfs dan niet, het betreft ook het beschermen van zijn familie, daarnaast is hij niet opeens een publiek product als hij wordt veroordeeld.quote:Op maandag 19 november 2012 11:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
[..]
Nah een verdachte wel ja. Als hij straks veroordeelt wordt mag die naam toch gewoon bekend worden lijkt me?
Dat is helemaal logisch, het zou niet zuiver zijn om als kantoor in dezelfde zaak de familie van het slachtoffer en de verdachte te verdedigen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:30 schreef Joooo-pi het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)jstand-verdachte.xml
Dat doe ik ook wel eens heur.... of moet je na je 30e verplicht binnen blijven?quote:Op maandag 19 november 2012 11:30 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat ik me afvraag... waarom zou die boer toen hij 31 jaar was nog 's nachts rondzwalken
precies. Ik denk niet zozeer uit de regio, maar wel uit de rest van het land. Rond Zwaagwesteinde weten ze wel dat de familie van de mogelijke dader er niets aan kan doen, maar ik ga er helaas vanuit dat er in de rest van Nederland veel kortzichtige mensen rondlopen die dan maar weer eens een bedreiging het net opslingeren.quote:Op maandag 19 november 2012 11:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Inclusief dat zijn familieleden ook nu veel sneller er op worden aangekeken die er vervolgens al helemaal niets mee te maken hebben waarschijnlijk dus.
Maar in Friesland met veel weilanden etc lijkt me dat wel verdacht.quote:Op maandag 19 november 2012 11:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat doe ik ook wel eens heur.... of moet je na je 30e verplicht binnen blijven?
Ik twijfel niet bepaald dat het zijn DNA is maar geen enkel onderzoek is waterdicht onthoud dat goed, hoe dan ook een belangrijk middel voor moordzaken is deze test, volgens wikipedia werd niet zo lang geleden een dubbele moord in Amsterdam op deze manier ook al opgelost en zo zijn er nog wat onopgeloste zaken die mogelijk enige verduidelijking gaan krijgen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:31 schreef Robijn48 het volgende:
Zeker wel. Er zijn meerdere mogelijkheden hoe DNA-materiaal op iemand anders kan komen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja want bij een 100% dna-match bestaat er nog wel twijfel of hij het is geweest
Waar dan?quote:
Geen idee, misschien gewoon terug van de lokale buurtkroeg naar huis? Kan toch? Op je 31e ben je niet bepaald misplaatst qua leeftijd hoor daarquote:Op maandag 19 november 2012 11:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar in Friesland met veel weilanden etc lijkt me dat wel verdacht.
Mja...quote:Op maandag 19 november 2012 11:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geen idee, misschien gewoon terug van de lokale buurtkroeg naar huis? Kan toch? Op je 31e ben je niet bepaald misplaatst qua leeftijd hoor daar
Je zou het eens aan de experts moeten overlaten.quote:Op maandag 19 november 2012 11:34 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Waar dan?
Ik geef alleen aan dat het onderzoek volgens mensen in dit topic liet zien dat er een 98% match is. Jij ziet dat als 'bijna 100%' en maakt er dus ook 'HET IS 100% PAK HEM OP HIJ IS DE DADER!!1' van.
Voor de familie kan ik het inderdaad begrijpen. Voor de man zelf, als hij veroordeelt wordt, dan heeft de man zelf absoluut geen recht meer op privacy vind ik. Dat hij voor de rest van zijn leven voor iedereen als bekend moordenaar door het leven gaat vind ik een rechtvaardig onderdeel van de straf.quote:Op maandag 19 november 2012 11:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, het betreft ook het beschermen van zijn familie, daarnaast is hij niet opeens een publiek product als hij wordt veroordeeld.
haha, als er iemand wat aan experts moet overlaten dan ben jij het welquote:Op maandag 19 november 2012 11:35 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je zou het eens aan de experts moeten overlaten.
Die hebben er ECHT wel meer verstand van dan de interheldhelden hier.
mja, hij heeft waarschijnlijk helemaal niets met de zaak te maken en zal er mogelijk afgelopen weekend pas voor het eerst van gehoord hebben dat zijn pa er iets mee te maken zou kunnen hebbenquote:Op maandag 19 november 2012 11:35 schreef JohnDDD het volgende:
Zn zoon staat volgens mij wel op Facebook, heeft zijn eigen webbedrijfje. Lijkt gek genoeg enigszins op de onderste compositietekening uit dat programma.
volgens mij is ze echt zo domquote:Op maandag 19 november 2012 11:35 schreef alors het volgende:
Reageer nou niet op troll Robijn, please mensen, jullie weten toch beter.
Die gedachte lijkt me best erg.quote:Op maandag 19 november 2012 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, hij heeft waarschijnlijk helemaal niets met de zaak te maken en zal er mogelijk afgelopen weekend pas voor het eerst van gehoord hebben dat zijn pa er iets mee te maken zou kunnen hebben
Ik kan me nog goed herinneren dat een groep zich verzameld had voor de plek waar Joran van der S. zou verblijven ergens in Nederland om vervolgens bij hem binnen proberen te dringen en hem z'n huis uit te willen slepen, hij woonde er echter niet, iemand met een vergelijkbare naam wel.quote:Op maandag 19 november 2012 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Ik denk niet zozeer uit de regio, maar wel uit de rest van het land. Rond Zwaagwesteinde weten ze wel dat de familie van de mogelijke dader er niets aan kan doen, maar ik ga er helaas vanuit dat er in de rest van Nederland veel kortzichtige mensen rondlopen die dan maar weer eens een bedreiging het net opslingeren.
Zucht.... ook de aanwezigheid van DNA-materiaal betekent niet PER DEFINITIE dat je de dader bent.quote:Op maandag 19 november 2012 11:35 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je zou het eens aan de experts moeten overlaten.
Die hebben er ECHT wel meer verstand van dan de interheldhelden hier.
klopt en juist daarom is het verstandig om niet met namen te gaan strooienquote:Op maandag 19 november 2012 11:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die gedachte lijkt me best erg.
Net als ene Tristan van der Vlies.quote:Op maandag 19 november 2012 11:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik kan me nog goed herinneren dat een groep zich verzameld had voor de plek waar Joran van der S. zou verblijven ergens in Nederland om vervolgens bij hem binnen proberen te dringen en hem z'n huis uit te willen slepen, hij woonde er echter niet, iemand met een vergelijkbare naam wel.
Een rechtssysteem werkt toch anders, als hij z'n straf heeft uitgezeten, moet hij net zo goed recht hebben om weer iets op te bouwen om het zo maar te zeggen hoe verwerpelijk zijn daad ook was.quote:Op maandag 19 november 2012 11:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Voor de familie kan ik het inderdaad begrijpen. Voor de man zelf, als hij veroordeelt wordt, dan heeft de man zelf absoluut geen recht meer op privacy vind ik. Dat hij voor de rest van zijn leven voor iedereen als bekend moordenaar door het leven gaat vind ik een rechtvaardig onderdeel van de straf.
Maar nogmaals, voor de familie van de dader is het inderdaad goed dat de naam verborgen blijft.
Hebben ze dat bij hem, of iemand met zijn naam dan, ook gedaan, tsja, veel idioten zijn er daar zo.quote:Op maandag 19 november 2012 11:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Net als ene Tristan van der Vlies.
DNA is wel onderdeel van de zaak, maar het moet idd nog uitgerechercheerd worden om hem aan de plaatsdelict en/of de moord te kunnen linken.quote:Op maandag 19 november 2012 11:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zucht.... ook de aanwezigheid van DNA-materiaal betekent niet PER DEFINITIE dat je de dader bent.
Zelfs niet bij aanwezigheid van sperma. Zoals hier al eerder genoemd, er kan ook een geheime relatie zijn geweest om maar wat te noemen. En de aanwezigheid van bv haren of zo, of op een aansteker zegt niets. Dat kan ook gebeuren als je samen in de rij staat.
Neemt niet weg dat hij nu met een verdomd goed verhaal moet gaan komen hoe zijn DNA op dat meisje gekomen is.
Dat krijgt hij ook.quote:Op maandag 19 november 2012 11:42 schreef Miam het volgende:
Ik hoop zo dat deze moordenaar krijgt wat hij verdiend..
Verdachte.quote:Op maandag 19 november 2012 11:42 schreef Miam het volgende:
Ik hoop zo dat deze moordenaar krijgt wat hij verdiend..
als de verdachte de moordenaar is ongetwijfeld... ik wens ook de moordenaar veel slechts toe... maar of dat deze verdachte is moet nog blijken... je bent aan het hypercorrigerenquote:
Wordt een beetje gek van al die mensen die hem nu al beschuldigen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:44 schreef Re het volgende:
[..]
als de verdachte de moordenaar is ongetwijfeld... ik wens ook de moordenaar veel slechts toe... maar of dat deze verdachte is moet nog blijken... je bent aan het hypercorrigeren
hehe, de moderator i.o. wordt op de vingers getiktquote:Op maandag 19 november 2012 11:44 schreef Re het volgende:
[..]
(....)... je bent aan het hypercorrigeren
Jongen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:45 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Wordt een beetje gek van al die mensen die hem nu al beschuldigen.
Ga nou maar buiten spelen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:46 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
hehe, de moderator i.o. wordt op de vingers getikt
quote:Op maandag 19 november 2012 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Jongen.
Er is een 100 procent match gemaakt met DNA.
En al kan iedereen dat hier nu negeren, dat maakt het nog niet minder waar.
Nee, zal wel niet.quote:Op maandag 19 november 2012 11:47 schreef Psy-freak het volgende:
[..]Op jou reageer ik niet meer hoor.
jup. Het is belangrijk om alles te dubbelcheckenquote:Op maandag 19 november 2012 11:49 schreef Joooo-pi het volgende:
De persconferentie zou om 18.00 pas zijn?
quote:Op maandag 19 november 2012 11:46 schreef Robijn48 het volgende:
Er is een 100 procent match gemaakt met DNA.
En al kan iedereen dat hier nu negeren, dat maakt het nog niet minder waar.
quote:
+ ikquote:Op maandag 19 november 2012 11:48 schreef Robijn48 het volgende:
En waarom je er zo'n punt van maakt, dat weet enkel jijzelf.
Omdat IK, integenstelling tot JIJ het net zo belangrijk vindt een onschuldige man niet te veroordelen en de schuldige juist wel.quote:Op maandag 19 november 2012 11:48 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, zal wel niet.
Maar het is wel waar.
Ok. Stel ik ben getrouwd maar heb een stiekeme vriendin erbij. Ik spreek met haar af op een zaterdagavond, ergens waar we alleen kunnen zijn en we hebben sex. Dan ga ik naar huis toe en zij ook. Misschien gaat ze nog wel ergens wat drinken met bekenden. Dan wordt ze op de terugweg overvallen en vermoord.quote:Op maandag 19 november 2012 11:48 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, zal wel niet.
Maar het is wel waar.
Voor jou hetzelfde.quote:
Dan was hij een belangrijke getuige in de laatste uren van haar leven en heeft dertien jaar gezwegen. Nee, daar geloof ik niet in.quote:Op maandag 19 november 2012 11:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ok. Stel ik ben getrouwd maar heb een stiekeme vriendin erbij. Ik spreek met haar af op een zaterdagavond, ergens waar we alleen kunnen zijn en we hebben sex. Dan ga ik naar huis toe en zij ook. Misschien gaat ze nog wel ergens wat drinken met bekenden. Dan wordt ze op de terugweg overvallen en vermoord.
Natuurlijk kan ik dan niet zeggen dat ik bij haar was, want ik wil niet dat die geheime relatie uitkomt. Dan vinden ze mijn sperma erop. Er is een "100%" DNA-match. Toch ben ik niet de moordenaar. En een verkrachting heeft al helemaal niet plaatsgevonden.
Snap je het nu?
De omschrijving past duidelijk niet in deze zaak, gezien de manier waarop het lichaam is gevonden. Maar goed, ik neem aan dat je een hypothetisch voorbeeld geeft.quote:Op maandag 19 november 2012 11:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ok. Stel ik ben getrouwd maar heb een stiekeme vriendin erbij. Ik spreek met haar af op een zaterdagavond, ergens waar we alleen kunnen zijn en we hebben sex. Dan ga ik naar huis toe en zij ook. Misschien gaat ze nog wel ergens wat drinken met bekenden. Dan wordt ze op de terugweg overvallen en vermoord.
Natuurlijk kan ik dan niet zeggen dat ik bij haar was, want ik wil niet dat die geheime relatie uitkomt. Dan vinden ze mijn sperma erop. Er is een "100%" DNA-match. Toch ben ik niet de moordenaar. En een verkrachting heeft al helemaal niet plaatsgevonden.
Snap je het nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |