abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 november 2012 @ 08:23:49 #102
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_119374032
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja daarom, het was bekend dat ie uit de buurt kwam, zojuist is bekend geworden dat hij zelf meedeed met het onderzoek. Of hij heeft kloten van staal of hij is niet helemaal honderd (dat zou best kunnen natuurlijk), of bij 20.000 mensen die onderzocht zijn heb je nu enorme kans op een false positive.
of hij stond onder druk van familie, dat een broer zegt 'kunnen we wel even samen gaan'. Verdachte probeert er met een smoes onderuit te komen, maar broer zegt dat ze dan een andere keer wel samen gaan. Je weet het niet. Kan maar zo dat iemand in de omgeving van verdachte een vermoeden had en verdachte onder druk heeft gezet te gaan.
  maandag 19 november 2012 @ 08:24:21 #103
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119374037
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 08:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik woon in de buurt en kan je zeggen dat het idd het nieuws van het jaar is. Het leeft hier na 13 jaar nog steeds enorm onder de mensen. Dit is een geweldige doorbraak voor het opsporingsaparaat. Hierdoor zal in de toekomst meer zaken kunnen worden opgelost, mensen zullen later beter realiseren dat ze makkelijker te pakken zijn. Wat dat betreft voor iedereen nieuws van het jaar.
Eens.

Ik had niet gedacht dat het nog opgelost zou worden. Maar ik ben wel erg blij. Uiteindelijk kom hij er dus niet mee weg!
heitieh
pi_119374039
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 08:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Alleen omdat de dader blijkbaar zo oerstom is om vrijwillig materiaal af te staan.
Misschien een onbewuste/irrationele drang om gepakt te worden, dat schijnt voor te komen bij sommige daders...
I´m back.
  maandag 19 november 2012 @ 08:25:46 #105
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_119374053
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Misschien een onbewuste/irrationele drang om gepakt te worden, dat schijnt voor te komen bij sommige daders...
Na 13 jaar?
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_119374059
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kan ja. Of sociale druk.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119374067
"Het is een buitenlander want haar keel was doorgesneden" heb ik zo'n 100x gelezen of gehoord.

Nou, die kan de kast ook weer in, samen met "Joris Demmink" en andere theorieën.
pi_119374072
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:25 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Na 13 jaar?
Ja, dat blijft natuurlijk knagen lijkt me, zij het misschien deels verdrongen...
I´m back.
pi_119374079
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:26 schreef MaGNeT het volgende:
"Het is een buitenlander want haar keel was doorgesneden" heb ik zo'n 100x gelezen of gehoord.

Nou, die kan de kast ook weer in, samen met "Joris Demmink" en andere theorieën.
Ja, dat zou wel een positief neveneffect kunnen zijn van deze doorbraak idd.
I´m back.
  maandag 19 november 2012 @ 08:28:51 #110
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_119374084
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat blijft natuurlijk knagen lijkt me, zij het misschien deels verdrongen...
Vraag me echt af wat er in die kerel om is gegaan al die jaren.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_119374091
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:07 schreef JRRY het volgende:
waarom steeds 'blanke' man erbij zetten ;s.
Als je weet hoe de emoties waren, vlak na de moord, mag dat er wel uitdrukkelijk bijgezet worden.
pi_119374109
Waarom zou de dader na 13 jaar ineens zijn DNA afstaan als hij weet dat hij daarop gepakt kan worden? Je moet wel dom zijn om je DNA af te staan na 13 jaar. En niet alle mannen die werden opgeroepen hebben hun DNA afgestaan. Peter R en de media hebben al geoordeelt terwijl de rechtzaak nog moet beginnen. En dan ook nog eens via internet verkondigen via hele korte berichtjes, Twitter.

quote:
In de moordzaak van Marianne Vaatstra is een man gearresteerd, die naar voren is gekomen in het dna-onderzoek. Dat zegt misdaadverslaggever Peter R. de Vries. Volgens hem is er een 100 procent dna-match gevonden. “In gewone termen kan je zeggen: de zaak is rond”, zei De Vries in het NOS Radio 1 Journaal. De politie wil dit nog niet bevestigen.
http://www.camilleri.nl/2(...)ak-vaatstra-opgelost
pi_119374119
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 08:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Alleen omdat de dader blijkbaar zo oerstom is om vrijwillig materiaal af te staan.
Nee, het is een aanverwantenonderzoek. Dat betekent dat het ook mogelijk is om via de familie tot de dader te komen zonder dat de dader zelf meedoet. Dat maakt dit onderzoek zo sterk. Ze gaan er juist vanuit niet rechtstreeks een match te hebben maar via het dna van een familielid.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_119374124
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:32 schreef Synthercell het volgende:
Waarom zou de dader na 13 jaar ineens zijn DNA afstaan als hij weet dat hij daarop gepakt kan worden? Je moet wel dom zijn om je DNA af te staan na 13 jaar. En niet alle mannen die werden opgeroepen hebben hun DNA afgestaan. Peter R en de media hebben al geoordeelt terwijl de rechtzaak nog moet beginnen. En dan ook nog eens via internet verkondigen via hele korte berichtjes, Twitter.

[..]

Ik hoop dan ook dat de verdachte een bekentenis aflegt waarbij hij voldoende daderkennis geeft.
Op die manier weet je 100% zeker dat het geen DNA misser is.
pi_119374171
Dit is onzin. Dit kan gewoon niet :'(

Nederlanders snijden nooit de keel door, dat bestaat niet, dat is barbaars. Nederlanders maken mensen zacht dood.

Dit is een leugen van de linkse kerk, ik weer zeker dat het een asielzoeker was :'(
  Redactie Frontpage maandag 19 november 2012 @ 08:41:28 #116
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_119374211
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 08:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee, het is een aanverwantenonderzoek. Dat betekent dat het ook mogelijk is om via de familie tot de dader te komen zonder dat de dader zelf meedoet. Dat maakt dit onderzoek zo sterk. Ze gaan er juist vanuit niet rechtstreeks een match te hebben maar via het dna van een familielid.
En ik las juist op DvhN.nl dat ze een match rechtstreeks met hem hebben en niet via een familielid.

quote:
De man van 44 jaar die zondagavond is opgepakt in de zaak-Vaatstra, heeft zelf DNA ingeleverd. Hij kwam niet naar voren als gevolg van een match met een van zijn familieleden. Dat zei vader Bauke Vaatstra maandagmorgen tegen het ANP.
Bron
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 19 november 2012 @ 08:42:51 #117
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119374229
Geweldig nieuws zo op de vroege ochtend!
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  maandag 19 november 2012 @ 08:44:25 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_119374247
Heel goed nieuws dit, dankzij DNA-onderzoek zullen verkrachters en moordenaars nooit meer rustig kunnen slapen.
pi_119374254
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 08:42 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Geweldig nieuws zo op de vroege ochtend!
pi_119374284
Geweldig nieuws! Eindelijk een beetje rust voor de ouders, ondanks de verschrikkelijke gebeurtenis kunnen ze nu verder met hun leven.
  maandag 19 november 2012 @ 08:48:47 #121
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374294
Correctie:

VERDACHTE IN ZAAK VAATSTRA OPGELOST

:{
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_119374304
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 08:44 schreef remlof het volgende:
Heel goed nieuws dit, dankzij DNA-onderzoek zullen verkrachters en moordenaars nooit meer rustig kunnen slapen.
Fantastisch!
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  maandag 19 november 2012 @ 08:50:03 #123
103012 Nies
Die hekse
pi_119374313
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:32 schreef Synthercell het volgende:

[..]

quote:
Update 08.05 uur:
Het OM heeft deze doorbraak inmiddels bevestigd, aldus RTL Nieuws
Als het zo is, is het nou eenmaal zo, ongeacht hoe hard Peter erover bleert.
Hij heeft zich er wel altijd voor ingezet, mooi voor alle betrokkenen dat er nu een dorobraak is.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  maandag 19 november 2012 @ 08:51:15 #124
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_119374332
Ik vraag me af waar het DNA dan vanaf komt (sperma? vuil onder Marianne's nagels? bloed gevonden @ crime scene?) want dat is wel heel relevant.

Straks heeft het slachtoffer eerst ergens met deze vent liggen ketsen en is ze daarna op een heel andere plek door heel iemand anders vermoord.

Anyway; zou heel mooi zijn als deze kerel het vuil stuk vreten is wat deze moord op zijn naam heeft. Want dan is eindelijk voor familie en vrienden mogelijk om het heel verhaal af te sluiten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_119374377
quote:

Inderdaad, Friesland was te klein destijds want er stond een asielzoekers centrum vlakbij het plaats delict!!!
pi_119374392
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik vraag me af waar het DNA dan vanaf komt (sperma? vuil onder Marianne's nagels? bloed gevonden @ crime scene?) want dat is wel heel relevant.

Straks heeft het slachtoffer eerst ergens met deze vent liggen ketsen en is ze daarna op een heel andere plek door heel iemand anders vermoord.

Anyway; zou heel mooi zijn als deze kerel het vuil stuk vreten is wat deze moord op zijn naam heeft. Want dan is eindelijk voor familie en vrienden mogelijk om het heel verhaal af te sluiten.
Je hebt nog maar net gehoord van deze zaak?
I´m back.
pi_119374399
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:51 schreef EdvandeBerg het volgende:

DNA komt van sperma OP het lichaam en een haar in de aansteker die in haar tas zat.
pi_119374419
Leuk voor de (al dan niet bij Maurice de Hond begonnen) complotters en nepspeurders (Andre Vergeer, Wim Dankbaar, Micha Kat) die al die onschuldige mensen hebben beschuldigd en lastiggevallen.

Ze mogen wel hun excuses aanbieden.

NWS / De moord op Marianne Vaatstra, deel 2.
  maandag 19 november 2012 @ 08:58:06 #129
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374433
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 08:55 schreef Patroon het volgende:

[..]

DNA komt van sperma OP het lichaam en een haar in de aansteker die in haar tas zat.
Laatste is geen sterk bewijs.
pi_119374445
Peter R. de Vries _O_
DNA-Match _O_ _O_
Wel vaag dat de verdachte zichzelf gemeld heeft in het onderzoek. Mogelijk ging er dan van het familieonderzoek toch meer druk uit en wilde hij zijn familie niet opzadelen met mogelijke arrestatie, ondervraging of onderzoeken. Ook apart dat de verdachte destijds 31 jaar oud was; ben benieuwd of hij Marianne persoonlijk kende.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_119374447
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:58 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Laatste is geen sterk bewijs.
De aansteker met het Playboy-symbool gevonden in de tas van de vermoorde Marianne Vaatstra is destijds in de omgeving aangeschaft. Dit meldt het Openbaar Ministerie (OM) naar aanleiding van binnengekomen tips. Volgens de instantie ondersteunt dit de theorie dat de dader ook uit de omgeving moet komen. Reden om toestemming te vragen voor een nooit eerder gedaan grootschalig DNA-onderzoek.
Vaatstra woonde in Zwaagwesteinde en werd in 1999 in het Veenklooster vermoord. Op de aansteker gevonden in haar tas, en getoond in de uitzending van Peter R. de Vries op 20 mei, werd een klein haartje gevonden, zo berichtte de misdaadverslaggever eerder op zijn website. Het DNA hiervan komt overeen met sporen die de dader op het lichaam van Marianne heeft achtergelaten.

Een aantal mensen wist te vertellen dat deze aanstekers destijds onder meer werden verkocht in de omgeving van de woonplaats van Marianne en bij een zaak in rookartikelen in Leeuwarden. Nader onderzoek door de politie wees uit dat deze verklaringen klopten, zo meldt het OM op zijn website.

Het OM zal daarom binnenkort toestemming vragen voor een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek in Noordoost-Friesland, waarbij duizenden mannen zal worden gevraagd genetisch materiaal af te staan. De speurtocht in de landelijke DNA-databank heeft tot dusverre geen match opgeleverd. Dat meldde het OM in Leeuwarden vandaag.
pi_119374458
quote:
12s.gif Op maandag 19 november 2012 08:56 schreef lexgauw007 het volgende:
Leuk voor de (al dan niet bij Maurice de Hond begonnen) complotters en nepspeurders (Andre Vergeer, Wim Dankbaar, Micha Kat) die al die onschuldige mensen hebben beschuldigd en lastiggevallen.

Ze mogen wel hun excuses aanbieden.

NWS / De moord op Marianne Vaatstra, deel 2.
Ik verwacht dat ze deze ontwikkelingen zullen downplayen.
Ben benieuwd hoe, want de Vaatstrazaak is een vrij cruciaal puzzelstuk in hun grotere complot.
I´m back.
  maandag 19 november 2012 @ 09:01:23 #133
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374472
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 08:59 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

De aansteker met het Playboy-symbool gevonden in de tas van de vermoorde Marianne Vaatstra is destijds in de omgeving aangeschaft. Dit meldt het Openbaar Ministerie (OM) naar aanleiding van binnengekomen tips. Volgens de instantie ondersteunt dit de theorie dat de dader ook uit de omgeving moet komen. Reden om toestemming te vragen voor een nooit eerder gedaan grootschalig DNA-onderzoek.
Vaatstra woonde in Zwaagwesteinde en werd in 1999 in het Veenklooster vermoord. Op de aansteker gevonden in haar tas, en getoond in de uitzending van Peter R. de Vries op 20 mei, werd een klein haartje gevonden, zo berichtte de misdaadverslaggever eerder op zijn website. Het DNA hiervan komt overeen met sporen die de dader op het lichaam van Marianne heeft achtergelaten.

Een aantal mensen wist te vertellen dat deze aanstekers destijds onder meer werden verkocht in de omgeving van de woonplaats van Marianne en bij een zaak in rookartikelen in Leeuwarden. Nader onderzoek door de politie wees uit dat deze verklaringen klopten, zo meldt het OM op zijn website.

Het OM zal daarom binnenkort toestemming vragen voor een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek in Noordoost-Friesland, waarbij duizenden mannen zal worden gevraagd genetisch materiaal af te staan. De speurtocht in de landelijke DNA-databank heeft tot dusverre geen match opgeleverd. Dat meldde het OM in Leeuwarden vandaag.
Ik heb ook wel 's een vreemde haar ergens, of een haartje van iemand die ze een vuurtje gaf, etc.

Daarbij komt de dader vaak uit de buurt en is vaak een bekende.
pi_119374474
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:59 schreef JohnDDD het volgende:
Peter R. de Vries _O_
DNA-Match _O_ _O_
Peter R. de Vries heeft idd weer goed werk gedaan. Hij vond al in 2000 dat een groot DNA onderzoek zou moeten worden gehouden.
I´m back.
pi_119374479
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:01 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ik heb ook wel 's een vreemde haar ergens, of een haartje van iemand die ze een vuurtje gaf, etc.

Ja en hier is het DNA spoort op de aansteker hetzelfde als sporen op haar lichaam. Een extra spoor dus.

Wat is je punt? :')
  maandag 19 november 2012 @ 09:04:39 #136
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119374508
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 09:01 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja en hier is het DNA spoort op de aansteker hetzelfde als sporen op haar lichaam. Een extra spoor dus.

Wat is je punt? :')
Het lijkt wel alsof men betwijfelt of rechercheurs niet verder kunnen denken :') .
  maandag 19 november 2012 @ 09:05:22 #137
208890 June.
Seriously?
pi_119374515
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 08:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dan verwacht je geen 100% match, dus dat is wel vreemd.
Shine bright like a diamond.
  maandag 19 november 2012 @ 09:06:08 #138
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119374529
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:05 schreef June. het volgende:

[..]

Ze zullen bij hem uitgekomen zijn en zijn dna hebben afgenomen, denk je niet?
  maandag 19 november 2012 @ 09:06:13 #139
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_119374530
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 07:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Peter R. de Vries op radio nu: "Hij had geen crimineel rekkurt."
ook wel opmerkelijk, benieuwd hoe het matcht met het daderprofiel

quote:
De moordenaar van Marianne, is een man tussen de twintig en de vijftig jaar, die ervaring heeft met dit soort moorden, m.a.w dus, een seriemoordenaar.
Volgens de medici en vooral volgens de kenners van dit soort moorden, is deze moord niet Westers, alhoewel een dader uit de omgeving, niet moet worden uitgesloten, te meer omdat hij het misschien heeft doen lijken op een niet Westerse moord.

Het is iemand die de omgeving van Veenklooster goed kent en zich daar vertrouwd voelt. De plek waar Marianne om het leven is gebracht, is van te voren goed uitgezocht. Hij heeft de omgeving waarschijnlijk meermalen gescand en daarom is het aannemelijk dat hij uit de buurt komt. Overigens werkt dit soort daders bij voorkeur in een gebied waar ze vertrouwd zijn en zich op hun gemak voelen.
Hij heeft zich vrijwel zeker per fiets verplaatst. Maar het kan zijn dat hij elders een auto had staan.
Het is zeer waarschijnlijk dat hij op zijn minst al eerder iets dergelijks geprobeerd heeft. Hij gedraagt zich op zijn zoektocht naar slachtoffers als een roofdier in zijn jachtgebied. Hij zal regelmatig op straat zijn geweest, op zoek naar geschikte plaatsten om het misdrijf te plegen en op zoek naar slachtoffers.
Marianne was een toevallig slachtoffer.
Uit aangetroffen sperma is bekend dat hij niet gesteriliseerd was. Uit aangetroffen haar blijkt dat hij in ieder geval geen Aziatisch of Negroïde type mens is, maar een blanke. Niet per se van origine uit Nederland afkomstig.

In het algemeen bevinden plegers van dit soort feiten zich in de leeftijdsgroep 20-45, maar er zijn hier aanwijzingen dat de dader eerder tussen de 20 en de 30, dan tussen de 30 en de 45 jaar oud is.
De dader woont vermoedelijk alleen of bij zijn ouders. Als hij een partner had, dan zullen sommige onderdelen van met name zijn seksuele gedrag herkenbaar zijn, omdat hij ook met zijn partner geprobeerd zal hebben om zijn seksuele fantasie ten uitvoer te brengen.
In de omgang met andere mensen maakt hij vooral een gecontroleerde en beheerste indruk. Hij is niet iemand die gauw zijn emoties zal tonen. Hij heeft voldoende sociale vaardigheden om normaal met andere mensen om te gaan.
Op geen enkele manier is aan de buitenkant van deze man te zien dat het gaat om een verkrachter en moordenaar. Mensen die hem iets beter kennen zullen de relatie omschrijven als oppervlakkig. Ze kennen hem niet echt. Hij geeft zijn gedachten en gevoelens niet bloot. Hij heeft weinig sociale contacten.

Een misdrijf als gepleegd in het geval van Marianne is zelden de eerste keer dat een dader zijn fantasie ten uitvoer brengt. Hij zal hier geleidelijk mee begonnen zijn en daarom is het heel goed mogelijk dat hij zich in het verleden heeft bezig gehouden met bijvoorbeeld exhibitioneren, gluren en mogelijk eerdere pogingen tot aanranding of zelfs verkrachting.
Daarbij kan hij zich ook schuldig gemaakt hebben aan relatief geringe andere strafbare feiten, die niets met seks te maken hebben zoals diefstalletjes of het roven van een tas. Hiervoor is hij mogelijk niet door de politie opgepakt. Het kan echter heel goed zijn dat iemand in zijn naaste omgeving wel van de vroegere misstappen op de hoogte is.
De kans dat hij opnieuw een slachtoffer zal maken is reëel.
NWS / Moord op Marianne Vaatstra
  maandag 19 november 2012 @ 09:06:16 #140
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119374531
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:01 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Laat het nou maar aan de experts over :')
Leef en Laten Leven
pi_119374539
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:05 schreef June. het volgende:

[..]

Klopt. Ze verwachten niet dat de dader zelf komt. Komt hij niet, dan mogelijk match via familielid.
  maandag 19 november 2012 @ 09:07:29 #142
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374548
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:06 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Laat het nou maar aan de experts over :')
Sorry hoor. Ben wat kritischer dan mensen die 'opgelost' roepen. In mijn wereld ben je nog verdacht alvorens een rechter je veroordeeld heeft.
  maandag 19 november 2012 @ 09:08:07 #143
208890 June.
Seriously?
pi_119374555
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:06 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Ja, dan moet het haast wel zoiets zijn inderdaad.
pi_119374561
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:06 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Nope, hij is zelf geweest om dna af te geven zoals iedereen die een vrijwillige oproep kreeg.
pi_119374569
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:07 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Sorry hoor. Ben wat kritischer dan mensen die 'opgelost' roepen. In mijn wereld ben je nog verdacht alvorens een rechter je veroordeeld heeft.
Wat dacht je dan? Dat-ie meteen gelyncht zou worden?
Uiteraard komt er verder onderzoek.
En daarna volgt een gebruikelijk proces.
I´m back.
pi_119374572
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:08 schreef June. het volgende:

[..]

Ja, dan moet het haast wel zoiets zijn inderdaad.
Lees je nou eerst eens goed in, voor je allemaal dingen gaat roepen.
  maandag 19 november 2012 @ 09:10:01 #147
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374588
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat dacht je dan? Dat-ie meteen gelyncht zou worden?
Uiteraard komt er verder onderzoek.
ZIe TT en Peter Rrrrrr.
  maandag 19 november 2012 @ 09:10:44 #148
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119374600
Vader Marianne Vaatstra: last van schouders gevallen
maandag 19 november 2012 08:19

Bauke Vaatstra, de vader van de in 1999 vermoorde Marianne Vaatstra, is zondagavond door het Openbaar Ministerie (OM) op de hoogte gebracht over de arrestatie voor de moord op zijn dochter. 'Er is een last van mijn schouders gevallen, en van mijn vrouw en familie net zo goed.'

De vader van Marianne Vaatstra kende de dader niet persoonlijk (foto ANP)
Lees ook...
Overzicht van de zaak Marianne Vaatstra

Man (44) opgepakt in moordzaak Marianne Vaatstra

Weblog van Gerlof Leistra: Onopgeloste moord hel voor nabestaanden

Dat zegt Bauke Vaatstra maandag tegen RTL Nieuws. 'Gisteravond om een uur of 11 kregen we een telefoontje van de officier van justitie: "We hebben hem",' zegt Vaatstra.

Rust
'Dan zak je even door je benen en denk je: "Dat kan niet". Dan beleef je wat als ze dat vertellen. Je wil weten wie.' Vaatstra zegt dat hij de hele nacht niet heeft geslapen. 'De rust is er nog niet, maar het geeft wel rust dat we hem hebben.'

Hij gaat ervan uit dat de gearresteerde man daadwerkelijk de dader is. 'Het is een heel goede match. We gaan ervan uit dat dit hem is.'

Het OM heeft inmiddels bevestigd dat iemand is aangehouden in de moordzaak-Vaatstra. Details over de zaak wil een woordvoerder niet geven. Later vandaag houden de politie en het OM een persconferentie.

Buurt
De 44-jarige blanke man die is opgepakt heeft zelf DNA-materiaal ingeleverd tijdens het verwantschapsonderzoek dat in september en oktober plaatshad. Hij woont in Oud Woude, een plaatsje in de buurt van Veenklooster waar het lichaam van de toen zestienjarige Marianne werd gevonden in een weiland.

Bauke Vaatstra zegt de man niet persoonlijk te kennen. 'Mijn kinderen kennen wel de kinderen van hem. Zij gingen met elkaar naar school.'

Dus later vandaag een persconferentie van het OM.

www.elsevier.nl
Leef en Laten Leven
  maandag 19 november 2012 @ 09:10:46 #149
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119374601
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 09:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Er worden verschillende dingen geschreven ;) .
  maandag 19 november 2012 @ 09:10:51 #150
208890 June.
Seriously?
pi_119374606
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 09:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bij een aanverwant heb je nooit een 100% dna match, dus dat kan niet. Dus dan moet hij zelf zijn getest en dat vind ik vreemd. Als je het gedaan hebt, waarom dan toch melden? Dat is mijn punt. Heeft niks met inlezen te maken.
pi_119374612
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:10 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

ZIe TT en Peter Rrrrrr.
Als je kijkt naar de berichten op internet, staat er: de zaak Vaatstra lijkt opgelost.
Zo bedoelt Peter R. dat ook. Idem iedereen die hier reageert.
Dit is iig een doorbraak, heel iets anders dan het geneuzel van de complotteurs de afgelopen 10 jaar.
I´m back.
pi_119374618
quote:

Boeren snijden ook wel eens kelen door, dus óf boer óf buitenlander :Y

Maar mooi nieuws voor de ouders dit, hopelijk krijgen ze nu (of beter: over een tidje) wat meer rust.
pi_119374633
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:10 schreef June. het volgende:

[..]

Bij een aanverwant heb je nooit een 100% dna match, dus dat kan niet. Dus dan moet hij zelf zijn getest en dat vind ik vreemd. Als je het gedaan hebt, waarom dan toch melden? Dat is mijn punt.
Je hebt geen 100%, tenzij hij zelf gaat. Dat is ook vreemd waarom hij is geweest. Het moet nu blijken of het een false postief is of hij dacht er doorheen te glippen, of hij wilde gepakt worden...dat moeten ze nu uitzoeken.
  maandag 19 november 2012 @ 09:12:51 #154
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_119374634
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:10 schreef June. het volgende:

[..]

Bij een aanverwant heb je nooit een 100% dna match, dus dat kan niet. Dus dan moet hij zelf zijn getest en dat vind ik vreemd. Als je het gedaan hebt, waarom dan toch melden? Dat is mijn punt.
Voor die waaroms zijn hier al wat daaroms geopperd en wellicht zijn er nog wel meer te bedenken. Wat maakt het uit? Hij heeft zichzelf gemeld, maar als het via aanverwantschap gegaan zou zijn ook prima.
  maandag 19 november 2012 @ 09:13:07 #155
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374640
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de berichten op internet, staat er: de zaak Vaatstra lijkt opgelost.
Zo bedoelt Peter R. dat ook. Idem iedereen die hier reageert.
Dit is iig een doorbraak, heel iets anders dan het geneuzel van de complotteurs de afgelopen 10 jaar.
Ik bedoel het ook anders als ik het zeg
  maandag 19 november 2012 @ 09:13:53 #156
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_119374649
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 09:13 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

zo komen we ergens
pi_119374652
quote:
4s.gif Op maandag 19 november 2012 09:10 schreef June. het volgende:

[..]

Bij een aanverwant heb je nooit een 100% dna match, dus dat kan niet. Dus dan moet hij zelf zijn getest en dat vind ik vreemd. Als je het gedaan hebt, waarom dan toch melden? Dat is mijn punt. Heeft niks met inlezen te maken.
Schuldgevoel maar het niet durven vertellen?
pi_119374658
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 09:13 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Hoe bedoel je het dan?
I´m back.
pi_119374670
quote:
4s.gif Op maandag 19 november 2012 09:10 schreef June. het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 09:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je hebt geen 100%, tenzij hij zelf gaat. Dat is ook vreemd waarom hij is geweest. Het moet nu blijken of het een false postief is of hij dacht er doorheen te glippen, of hij wilde gepakt worden...dat moeten ze nu uitzoeken.
Zo lastig is het toch niet?

Zn broer, vader, weetikveelwie kan toch heen geweest zijn? Broer en vader zijn beiden geen 100% match, dus broertje misschien wel.

Broertje oppakken -> verplicht DNA af laten staan -> 100% match.

Maargoed, ik lees net dat de vader van Marianne Vaatstra heeft verklaard dat hij gewoon gepakt is tijdens het massale verwantschapsonderzoek. Dat hij zelf vrijwillig DNA heeft afgestaan.
  maandag 19 november 2012 @ 09:15:03 #160
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374673
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je het dan?
Dat er een verdachte is en dat we nog even rustig aan moeten doen.
  maandag 19 november 2012 @ 09:15:54 #161
208890 June.
Seriously?
pi_119374683
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 09:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja, dus ik roep niet zomaar wat hoor :') Ik ben gewoon benieuwd hoe het gegaan is.

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

Voor die waaroms zijn hier al wat daaroms geopperd en wellicht zijn er nog wel meer te bedenken. Wat maakt het uit? Hij heeft zichzelf gemeld, maar als het via aanverwantschap gegaan zou zijn ook prima.
Het was meer een reactie op Patroon, die zei dat ik zomaar wat riep. Het maakt ook niks uit, ik ben gewoon nieuwsgierig. Goed dat hij gepakt is, maar het is nog steeds een verdachte natuurlijk.
  maandag 19 november 2012 @ 09:16:12 #162
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_119374684
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:15 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

jubelen mag, lynchen niet
  maandag 19 november 2012 @ 09:16:32 #163
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119374693
quote:

[..]

Er is wel meer dan een verdachte (die zijn er al tig geweest, de afgelopen 13 jaar)
Er is nu een 100 procent DNA match, en dat is wel wat anders.
Leef en Laten Leven
pi_119374701
quote:

[..]

Ja, dat weet iedereen ook en ik denk dat iedereen ook een slag om de arm neemt, echter een 100% match is natuurlijk de eerste echte doorbraak in deze moordzaak, en daar zijn de mensen blij om... dat mag toch wel, en dus klinkt het allemaal wat euforischer dan gerechtvaardigd is op dit moment...
I´m back.
  maandag 19 november 2012 @ 09:17:18 #165
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374704
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:16 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Er is wel meer dan een verdachte (die zijn er al tig geweest, de afgelopen 13 jaar)
Er is nu een 100 procent DNA match, en dat is wel wat anders.
Je kunt niet 100% afgaan op DNA onderzoek, dat bedoel ik te zeggen.
  maandag 19 november 2012 @ 09:18:15 #166
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374721
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat weet iedereen ook en ik denk dat iedereen ook een slag om de arm neemt, echter een 100% match is natuurlijk de eerste echte doorbraak in deze moordzaak, en daar zijn de mensen blij om... dat mag toch wel, en dus klinkt het allemaal wat euforischer dan gerechtvaardigd is op dit moment...
Ik zal wel te nuchter zijn.
pi_119374734
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:17 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ook dat klopt, maar men doet toch verder onderzoek?
Wacht eerst maar de persco af van heden deze middag zou ik zeggen...
I´m back.
pi_119374739
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:18 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ik zal wel te nuchter zijn.
Fries?
I´m back.
  maandag 19 november 2012 @ 09:19:14 #169
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_119374743
quote:
100% kun je dat nooit.
Desalniettemin is dit een doorbraak die de kans dat de zaak eindelijk opgehelderd wordt, buitengewoon groot maakt.

Of probeer je DNA-onderzoek in een kwaad daglicht te zetten?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 19 november 2012 @ 09:19:49 #170
208890 June.
Seriously?
pi_119374755
quote:

[..]

Het is blijkbaar een 100% match met het haar en het sperma, lijkt me toch redelijk sterk. Het plaatst de man in elk geval bij Marianne, zulk sterk bewijs is er nog niet geweest.
  maandag 19 november 2012 @ 09:21:16 #171
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374788
Integrale reactie dan maar:

Geen fries, wel nuchter. En ja, de kans is vrij groot, maar het zal niet de eerste keer zijn dat een DNA-onderzoek niet blijkt te kloppen,
pi_119374801
Mooi.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_119374840
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:21 schreef Psy-freak het volgende:
Integrale reactie dan maar:

Geen fries, wel nuchter. En ja, de kans is vrij groot, maar het zal niet de eerste keer zijn dat een DNA-onderzoek niet blijkt te kloppen,
Je hebt gelijk hoor, even afwachten nog.
Maar ik begrijp alle blijdschap wel, eindelijk eens positief nieuws in deze zaak.

Hoewel ik, zoetsappig als ik ben, ook meteen moet denken aan de hel die het gezin van die kerel doorgaat. De kinderen van de verdachte fietsten naar school met de kinderen van vaatstra... Die kinderen hebben een vader die dus net is opgepakt voor één van de grootste media zaken van NL.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  maandag 19 november 2012 @ 09:24:59 #174
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374858
Bah, op twitter denkt men de moordenaar te hebben en z'n naam en foto van z'n boerderij staan erop.

Mag wat mij betreft ook een straf op staan.
  maandag 19 november 2012 @ 09:25:47 #175
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119374871
Het adres is bekend en dus de naam ook.
heitieh
  maandag 19 november 2012 @ 09:26:05 #176
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119374876
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:24 schreef Psy-freak het volgende:
Bah, op twitter denkt men de moordenaar te hebben en z'n naam en foto van z'n boerderij staan erop.

Echt een creepy tijdperk..
  maandag 19 november 2012 @ 09:26:49 #177
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374891
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:26 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Echt een creepy tijdperk..
Oppakken voor smaad. Nu zit z'n naam wel in m'n hoofd. :{
  maandag 19 november 2012 @ 09:27:32 #178
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119374901
quote:

[..]

Ik weet het niet, ik dacht dat ieder mens op deze aardbol een uniek DNA heeft, dus dat betekent dat het gewoon een match is.
Leef en Laten Leven
  Redactie Sport / Supervogel maandag 19 november 2012 @ 09:28:24 #179
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_119374917
Nu is 'Boer zoekt vrouw' wel een heel dubbele titel.
  maandag 19 november 2012 @ 09:28:25 #180
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374919
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:27 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik dacht dat ieder mens op deze aardbol een uniek DNA heeft, dus dat betekent dat het gewoon een match is.
Valt een beetje tegen als je je inleest. En een onderzoek is ook niet sluitend.
  maandag 19 november 2012 @ 09:29:19 #181
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119374935

[ Bericht 64% gewijzigd door Robijn48 op 19-11-2012 09:32:38 ]
Leef en Laten Leven
pi_119374959
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:23 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, even afwachten nog.
Maar ik begrijp alle blijdschap wel, eindelijk eens positief nieuws in deze zaak.

Hoewel ik, zoetsappig als ik ben, ook meteen moet denken aan de hel die het gezin van die kerel doorgaat. De kinderen van de verdachte fietsten naar school met de kinderen van vaatstra... Die kinderen hebben een vader die dus net is opgepakt voor één van de grootste media zaken van NL.
Ja, dat zijn kanten idd die voor betrokkenen minder zijn.
I´m back.
pi_119374961
Ik lees dingen als dat de dader een bekende van haar was. In hoeverre kan dat want zij was 16 en hij toen dus 31 jaar oud (44 - 13 jaar geleden)
  maandag 19 november 2012 @ 09:31:13 #184
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119374977
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 09:30 schreef opgebaarde het volgende:
Ik lees dingen als dat de dader een bekende van haar was. In hoeverre kan dat want zij was 16 en hij toen dus 31 jaar oud (44 - 13 jaar geleden)
?
pi_119374985
quote:
:')
pi_119374992
quote:
16 en 31-jarige mensen kunnen elkaar niet kennen?
  maandag 19 november 2012 @ 09:32:34 #187
104871 remlof
Europees federalist
pi_119374995
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:31 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

?
De vader zei op de radio dat het een bekende van z'n kinderen was.
pi_119375001
quote:
Ze woonde in dorp, waar iedereen elkaar kent.
  maandag 19 november 2012 @ 09:33:26 #189
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119375017
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 09:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Dus een 16-jarige kan een 31-jarige niet kennen?
  maandag 19 november 2012 @ 09:33:35 #190
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119375019
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 09:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor.
De vader zei zoeven op het RTL nieuws dat hij de dader niet kende en dacht dat zijn dochter de dader ook niet kende.
Leef en Laten Leven
  maandag 19 november 2012 @ 09:33:51 #191
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119375025
Het is toch de vader van kinderen waar Marianne mee naar school fietste.
pi_119375043
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:27 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Nee er zijn wel gelijkwaardige zegt men, maar dat is iets van 1 op de miljard of zo.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 19 november 2012 @ 09:36:17 #193
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119375063
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee er zijn wel gelijkwaardige zegt men, maar dat is iets van 1 op de miljard of zo.
Ja, dat percentage is dan te verwaarlozen, maar ik ga er even over lezen.
Leef en Laten Leven
pi_119375065
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:24 schreef Psy-freak het volgende:

Hier staan fotos http://112nederland.nl/20(...)tstra-na-dna-match/#
pi_119375067
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:33 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Het is toch de vader van kinderen waar Marianne mee naar school fietste.
Lijkt me meer dat de kleinkinderen van Bouke Vaatstra met de kinderen van deze man o.a. op gym zaten.
Ik weet niet hoe oud Bouke is, maar toch wel ver over de 70, Marianne was wrs een nakomertje, schat ik in.
I´m back.
pi_119375096
Nu maar hopen dat het OM geen vormfouten begaat o.i.d.
PWBF
pi_119375100
Belangrijkste nieuws van het jaar. :')
pi_119375107
De zoon van de dader zit bij mij op school..
  maandag 19 november 2012 @ 09:38:35 #199
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119375111
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

edit

[ Bericht 13% gewijzigd door NanKing op 19-11-2012 09:59:56 ]
heitieh
  maandag 19 november 2012 @ 09:38:59 #200
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119375119
quote:
99s.gif Op maandag 19 november 2012 09:38 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]
edit
Ja joh, doe er lekker aan mee.

[ Bericht 12% gewijzigd door NanKing op 19-11-2012 09:59:37 ]
pi_119375134
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:37 schreef Cracka-ass het volgende:
Belangrijkste nieuws van het jaar. :')
Als jij later de moordenaar van jouw kinderen hiermee kan pakken, vind jij dat ook..
pi_119375145
Lijkt me ook raar voor die kinderen waarmee Marianne naar school fietste. Ineens was ze weg en zullen ze ongetwijfeld met hun vader daarover hebben gepraat. En dan hoor je vele jaren later dat het je vader zelf is geweest die haar verkracht en vermoord heeft. Dan ga je toch denken of je al die jaren geleden niet "iets" had kunnen ontdekken in de gesprekken met je vader over Marianne.
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')