of hij stond onder druk van familie, dat een broer zegt 'kunnen we wel even samen gaan'. Verdachte probeert er met een smoes onderuit te komen, maar broer zegt dat ze dan een andere keer wel samen gaan. Je weet het niet. Kan maar zo dat iemand in de omgeving van verdachte een vermoeden had en verdachte onder druk heeft gezet te gaan.quote:Op maandag 19 november 2012 08:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja daarom, het was bekend dat ie uit de buurt kwam, zojuist is bekend geworden dat hij zelf meedeed met het onderzoek. Of hij heeft kloten van staal of hij is niet helemaal honderd (dat zou best kunnen natuurlijk), of bij 20.000 mensen die onderzocht zijn heb je nu enorme kans op een false positive.
Eens.quote:Op maandag 19 november 2012 08:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik woon in de buurt en kan je zeggen dat het idd het nieuws van het jaar is. Het leeft hier na 13 jaar nog steeds enorm onder de mensen. Dit is een geweldige doorbraak voor het opsporingsaparaat. Hierdoor zal in de toekomst meer zaken kunnen worden opgelost, mensen zullen later beter realiseren dat ze makkelijker te pakken zijn. Wat dat betreft voor iedereen nieuws van het jaar.
Misschien een onbewuste/irrationele drang om gepakt te worden, dat schijnt voor te komen bij sommige daders...quote:Op maandag 19 november 2012 08:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alleen omdat de dader blijkbaar zo oerstom is om vrijwillig materiaal af te staan.
Na 13 jaar?quote:Op maandag 19 november 2012 08:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Misschien een onbewuste/irrationele drang om gepakt te worden, dat schijnt voor te komen bij sommige daders...
Kan ja. Of sociale druk.quote:Op maandag 19 november 2012 08:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Misschien een onbewuste/irrationele drang om gepakt te worden, dat schijnt voor te komen bij sommige daders...
Ja, dat zou wel een positief neveneffect kunnen zijn van deze doorbraak idd.quote:Op maandag 19 november 2012 08:26 schreef MaGNeT het volgende:
"Het is een buitenlander want haar keel was doorgesneden" heb ik zo'n 100x gelezen of gehoord.
Nou, die kan de kast ook weer in, samen met "Joris Demmink" en andere theorieën.
Vraag me echt af wat er in die kerel om is gegaan al die jaren.quote:Op maandag 19 november 2012 08:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat blijft natuurlijk knagen lijkt me, zij het misschien deels verdrongen...
Als je weet hoe de emoties waren, vlak na de moord, mag dat er wel uitdrukkelijk bijgezet worden.quote:Op maandag 19 november 2012 08:07 schreef JRRY het volgende:
waarom steeds 'blanke' man erbij zetten ;s.
quote:In de moordzaak van Marianne Vaatstra is een man gearresteerd, die naar voren is gekomen in het dna-onderzoek. Dat zegt misdaadverslaggever Peter R. de Vries. Volgens hem is er een 100 procent dna-match gevonden. “In gewone termen kan je zeggen: de zaak is rond”, zei De Vries in het NOS Radio 1 Journaal. De politie wil dit nog niet bevestigen.
http://www.camilleri.nl/2(...)ak-vaatstra-opgelost
Nee, het is een aanverwantenonderzoek. Dat betekent dat het ook mogelijk is om via de familie tot de dader te komen zonder dat de dader zelf meedoet. Dat maakt dit onderzoek zo sterk. Ze gaan er juist vanuit niet rechtstreeks een match te hebben maar via het dna van een familielid.quote:Op maandag 19 november 2012 08:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alleen omdat de dader blijkbaar zo oerstom is om vrijwillig materiaal af te staan.
Ik hoop dan ook dat de verdachte een bekentenis aflegt waarbij hij voldoende daderkennis geeft.quote:Op maandag 19 november 2012 08:32 schreef Synthercell het volgende:
Waarom zou de dader na 13 jaar ineens zijn DNA afstaan als hij weet dat hij daarop gepakt kan worden? Je moet wel dom zijn om je DNA af te staan na 13 jaar. En niet alle mannen die werden opgeroepen hebben hun DNA afgestaan. Peter R en de media hebben al geoordeelt terwijl de rechtzaak nog moet beginnen. En dan ook nog eens via internet verkondigen via hele korte berichtjes, Twitter.
[..]
En ik las juist op DvhN.nl dat ze een match rechtstreeks met hem hebben en niet via een familielid.quote:Op maandag 19 november 2012 08:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, het is een aanverwantenonderzoek. Dat betekent dat het ook mogelijk is om via de familie tot de dader te komen zonder dat de dader zelf meedoet. Dat maakt dit onderzoek zo sterk. Ze gaan er juist vanuit niet rechtstreeks een match te hebben maar via het dna van een familielid.
Bronquote:De man van 44 jaar die zondagavond is opgepakt in de zaak-Vaatstra, heeft zelf DNA ingeleverd. Hij kwam niet naar voren als gevolg van een match met een van zijn familieleden. Dat zei vader Bauke Vaatstra maandagmorgen tegen het ANP.
quote:Op maandag 19 november 2012 08:42 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Geweldig nieuws zo op de vroege ochtend!
Fantastisch!quote:Op maandag 19 november 2012 08:44 schreef remlof het volgende:
Heel goed nieuws dit, dankzij DNA-onderzoek zullen verkrachters en moordenaars nooit meer rustig kunnen slapen.
quote:Op maandag 19 november 2012 08:32 schreef Synthercell het volgende:
Waarom zou de dader na 13 jaar ineens zijn DNA afstaan als hij weet dat hij daarop gepakt kan worden? Je moet wel dom zijn om je DNA af te staan na 13 jaar. En niet alle mannen die werden opgeroepen hebben hun DNA afgestaan. Peter R en de media hebben al geoordeelt terwijl de rechtzaak nog moet beginnen. En dan ook nog eens via internet verkondigen via hele korte berichtjes, Twitter.
[..]
Als het zo is, is het nou eenmaal zo, ongeacht hoe hard Peter erover bleert.quote:Update 08.05 uur:
Het OM heeft deze doorbraak inmiddels bevestigd, aldus RTL Nieuws
Inderdaad, Friesland was te klein destijds want er stond een asielzoekers centrum vlakbij het plaats delict!!!quote:Op maandag 19 november 2012 08:26 schreef MaGNeT het volgende:
"Het is een buitenlander want haar keel was doorgesneden" heb ik zo'n 100x gelezen of gehoord.
Nou, die kan de kast ook weer in, samen met "Joris Demmink" en andere theorieën.
Je hebt nog maar net gehoord van deze zaak?quote:Op maandag 19 november 2012 08:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik vraag me af waar het DNA dan vanaf komt (sperma? vuil onder Marianne's nagels? bloed gevonden @ crime scene?) want dat is wel heel relevant.
Straks heeft het slachtoffer eerst ergens met deze vent liggen ketsen en is ze daarna op een heel andere plek door heel iemand anders vermoord.
Anyway; zou heel mooi zijn als deze kerel het vuil stuk vreten is wat deze moord op zijn naam heeft. Want dan is eindelijk voor familie en vrienden mogelijk om het heel verhaal af te sluiten.
DNA komt van sperma OP het lichaam en een haar in de aansteker die in haar tas zat.quote:Op maandag 19 november 2012 08:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik vraag me af waar het DNA dan vanaf komt (sperma? vuil onder Marianne's nagels? bloed gevonden @ crime scene?) want dat is wel heel relevant.
Straks heeft het slachtoffer eerst ergens met deze vent liggen ketsen en is ze daarna op een heel andere plek door heel iemand anders vermoord.
Anyway; zou heel mooi zijn als deze kerel het vuil stuk vreten is wat deze moord op zijn naam heeft. Want dan is eindelijk voor familie en vrienden mogelijk om het heel verhaal af te sluiten.
Laatste is geen sterk bewijs.quote:Op maandag 19 november 2012 08:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
DNA komt van sperma OP het lichaam en een haar in de aansteker die in haar tas zat.
De aansteker met het Playboy-symbool gevonden in de tas van de vermoorde Marianne Vaatstra is destijds in de omgeving aangeschaft. Dit meldt het Openbaar Ministerie (OM) naar aanleiding van binnengekomen tips. Volgens de instantie ondersteunt dit de theorie dat de dader ook uit de omgeving moet komen. Reden om toestemming te vragen voor een nooit eerder gedaan grootschalig DNA-onderzoek.quote:
Ik verwacht dat ze deze ontwikkelingen zullen downplayen.quote:Op maandag 19 november 2012 08:56 schreef lexgauw007 het volgende:
Leuk voor de (al dan niet bij Maurice de Hond begonnen) complotters en nepspeurders (Andre Vergeer, Wim Dankbaar, Micha Kat) die al die onschuldige mensen hebben beschuldigd en lastiggevallen.
Ze mogen wel hun excuses aanbieden.
NWS / De moord op Marianne Vaatstra, deel 2.
Ik heb ook wel 's een vreemde haar ergens, of een haartje van iemand die ze een vuurtje gaf, etc.quote:Op maandag 19 november 2012 08:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
De aansteker met het Playboy-symbool gevonden in de tas van de vermoorde Marianne Vaatstra is destijds in de omgeving aangeschaft. Dit meldt het Openbaar Ministerie (OM) naar aanleiding van binnengekomen tips. Volgens de instantie ondersteunt dit de theorie dat de dader ook uit de omgeving moet komen. Reden om toestemming te vragen voor een nooit eerder gedaan grootschalig DNA-onderzoek.
Vaatstra woonde in Zwaagwesteinde en werd in 1999 in het Veenklooster vermoord. Op de aansteker gevonden in haar tas, en getoond in de uitzending van Peter R. de Vries op 20 mei, werd een klein haartje gevonden, zo berichtte de misdaadverslaggever eerder op zijn website. Het DNA hiervan komt overeen met sporen die de dader op het lichaam van Marianne heeft achtergelaten.
Een aantal mensen wist te vertellen dat deze aanstekers destijds onder meer werden verkocht in de omgeving van de woonplaats van Marianne en bij een zaak in rookartikelen in Leeuwarden. Nader onderzoek door de politie wees uit dat deze verklaringen klopten, zo meldt het OM op zijn website.
Het OM zal daarom binnenkort toestemming vragen voor een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek in Noordoost-Friesland, waarbij duizenden mannen zal worden gevraagd genetisch materiaal af te staan. De speurtocht in de landelijke DNA-databank heeft tot dusverre geen match opgeleverd. Dat meldde het OM in Leeuwarden vandaag.
Peter R. de Vries heeft idd weer goed werk gedaan. Hij vond al in 2000 dat een groot DNA onderzoek zou moeten worden gehouden.quote:
Ja en hier is het DNA spoort op de aansteker hetzelfde als sporen op haar lichaam. Een extra spoor dus.quote:Op maandag 19 november 2012 09:01 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik heb ook wel 's een vreemde haar ergens, of een haartje van iemand die ze een vuurtje gaf, etc.
Daarbij komt de dader vaak uit de buurt en is vaak een bekende.
Het lijkt wel alsof men betwijfelt of rechercheurs niet verder kunnen denkenquote:Op maandag 19 november 2012 09:01 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja en hier is het DNA spoort op de aansteker hetzelfde als sporen op haar lichaam. Een extra spoor dus.
Wat is je punt?
Dan verwacht je geen 100% match, dus dat is wel vreemd.quote:Op maandag 19 november 2012 08:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, het is een aanverwantenonderzoek. Dat betekent dat het ook mogelijk is om via de familie tot de dader te komen zonder dat de dader zelf meedoet. Dat maakt dit onderzoek zo sterk. Ze gaan er juist vanuit niet rechtstreeks een match te hebben maar via het dna van een familielid.
Ze zullen bij hem uitgekomen zijn en zijn dna hebben afgenomen, denk je niet?quote:Op maandag 19 november 2012 09:05 schreef June. het volgende:
[..]
Dan verwacht je geen 100% match, dus dat is wel vreemd.
ook wel opmerkelijk, benieuwd hoe het matcht met het daderprofielquote:Op maandag 19 november 2012 07:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Peter R. de Vries op radio nu: "Hij had geen crimineel rekkurt."
NWS / Moord op Marianne Vaatstraquote:De moordenaar van Marianne, is een man tussen de twintig en de vijftig jaar, die ervaring heeft met dit soort moorden, m.a.w dus, een seriemoordenaar.
Volgens de medici en vooral volgens de kenners van dit soort moorden, is deze moord niet Westers, alhoewel een dader uit de omgeving, niet moet worden uitgesloten, te meer omdat hij het misschien heeft doen lijken op een niet Westerse moord.
Het is iemand die de omgeving van Veenklooster goed kent en zich daar vertrouwd voelt. De plek waar Marianne om het leven is gebracht, is van te voren goed uitgezocht. Hij heeft de omgeving waarschijnlijk meermalen gescand en daarom is het aannemelijk dat hij uit de buurt komt. Overigens werkt dit soort daders bij voorkeur in een gebied waar ze vertrouwd zijn en zich op hun gemak voelen.
Hij heeft zich vrijwel zeker per fiets verplaatst. Maar het kan zijn dat hij elders een auto had staan.
Het is zeer waarschijnlijk dat hij op zijn minst al eerder iets dergelijks geprobeerd heeft. Hij gedraagt zich op zijn zoektocht naar slachtoffers als een roofdier in zijn jachtgebied. Hij zal regelmatig op straat zijn geweest, op zoek naar geschikte plaatsten om het misdrijf te plegen en op zoek naar slachtoffers.
Marianne was een toevallig slachtoffer.
Uit aangetroffen sperma is bekend dat hij niet gesteriliseerd was. Uit aangetroffen haar blijkt dat hij in ieder geval geen Aziatisch of Negroïde type mens is, maar een blanke. Niet per se van origine uit Nederland afkomstig.
In het algemeen bevinden plegers van dit soort feiten zich in de leeftijdsgroep 20-45, maar er zijn hier aanwijzingen dat de dader eerder tussen de 20 en de 30, dan tussen de 30 en de 45 jaar oud is.
De dader woont vermoedelijk alleen of bij zijn ouders. Als hij een partner had, dan zullen sommige onderdelen van met name zijn seksuele gedrag herkenbaar zijn, omdat hij ook met zijn partner geprobeerd zal hebben om zijn seksuele fantasie ten uitvoer te brengen.
In de omgang met andere mensen maakt hij vooral een gecontroleerde en beheerste indruk. Hij is niet iemand die gauw zijn emoties zal tonen. Hij heeft voldoende sociale vaardigheden om normaal met andere mensen om te gaan.
Op geen enkele manier is aan de buitenkant van deze man te zien dat het gaat om een verkrachter en moordenaar. Mensen die hem iets beter kennen zullen de relatie omschrijven als oppervlakkig. Ze kennen hem niet echt. Hij geeft zijn gedachten en gevoelens niet bloot. Hij heeft weinig sociale contacten.
Een misdrijf als gepleegd in het geval van Marianne is zelden de eerste keer dat een dader zijn fantasie ten uitvoer brengt. Hij zal hier geleidelijk mee begonnen zijn en daarom is het heel goed mogelijk dat hij zich in het verleden heeft bezig gehouden met bijvoorbeeld exhibitioneren, gluren en mogelijk eerdere pogingen tot aanranding of zelfs verkrachting.
Daarbij kan hij zich ook schuldig gemaakt hebben aan relatief geringe andere strafbare feiten, die niets met seks te maken hebben zoals diefstalletjes of het roven van een tas. Hiervoor is hij mogelijk niet door de politie opgepakt. Het kan echter heel goed zijn dat iemand in zijn naaste omgeving wel van de vroegere misstappen op de hoogte is.
De kans dat hij opnieuw een slachtoffer zal maken is reëel.
Laat het nou maar aan de experts overquote:Op maandag 19 november 2012 09:01 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik heb ook wel 's een vreemde haar ergens, of een haartje van iemand die ze een vuurtje gaf, etc.
Daarbij komt de dader vaak uit de buurt en is vaak een bekende.
Klopt. Ze verwachten niet dat de dader zelf komt. Komt hij niet, dan mogelijk match via familielid.quote:Op maandag 19 november 2012 09:05 schreef June. het volgende:
[..]
Dan verwacht je geen 100% match, dus dat is wel vreemd.
Sorry hoor. Ben wat kritischer dan mensen die 'opgelost' roepen. In mijn wereld ben je nog verdacht alvorens een rechter je veroordeeld heeft.quote:Op maandag 19 november 2012 09:06 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Laat het nou maar aan de experts over
Ja, dan moet het haast wel zoiets zijn inderdaad.quote:Op maandag 19 november 2012 09:06 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ze zullen bij hem uitgekomen zijn en zijn dna hebben afgenomen, denk je niet?
Nope, hij is zelf geweest om dna af te geven zoals iedereen die een vrijwillige oproep kreeg.quote:Op maandag 19 november 2012 09:06 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ze zullen bij hem uitgekomen zijn en zijn dna hebben afgenomen, denk je niet?
Wat dacht je dan? Dat-ie meteen gelyncht zou worden?quote:Op maandag 19 november 2012 09:07 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Sorry hoor. Ben wat kritischer dan mensen die 'opgelost' roepen. In mijn wereld ben je nog verdacht alvorens een rechter je veroordeeld heeft.
Lees je nou eerst eens goed in, voor je allemaal dingen gaat roepen.quote:Op maandag 19 november 2012 09:08 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, dan moet het haast wel zoiets zijn inderdaad.
ZIe TT en Peter Rrrrrr.quote:Op maandag 19 november 2012 09:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat dacht je dan? Dat-ie meteen gelyncht zou worden?
Uiteraard komt er verder onderzoek.
Er worden verschillende dingen geschrevenquote:Op maandag 19 november 2012 09:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lees je nou eerst eens goed in, voor je allemaal dingen gaat roepen.
Bij een aanverwant heb je nooit een 100% dna match, dus dat kan niet. Dus dan moet hij zelf zijn getest en dat vind ik vreemd. Als je het gedaan hebt, waarom dan toch melden? Dat is mijn punt. Heeft niks met inlezen te maken.quote:Op maandag 19 november 2012 09:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lees je nou eerst eens goed in, voor je allemaal dingen gaat roepen.
Als je kijkt naar de berichten op internet, staat er: de zaak Vaatstra lijkt opgelost.quote:
Boeren snijden ook wel eens kelen door, dus óf boer óf buitenlanderquote:Op maandag 19 november 2012 08:26 schreef MaGNeT het volgende:
Je hebt geen 100%, tenzij hij zelf gaat. Dat is ook vreemd waarom hij is geweest. Het moet nu blijken of het een false postief is of hij dacht er doorheen te glippen, of hij wilde gepakt worden...dat moeten ze nu uitzoeken.quote:Op maandag 19 november 2012 09:10 schreef June. het volgende:
[..]
Bij een aanverwant heb je nooit een 100% dna match, dus dat kan niet. Dus dan moet hij zelf zijn getest en dat vind ik vreemd. Als je het gedaan hebt, waarom dan toch melden? Dat is mijn punt.
Voor die waaroms zijn hier al wat daaroms geopperd en wellicht zijn er nog wel meer te bedenken. Wat maakt het uit? Hij heeft zichzelf gemeld, maar als het via aanverwantschap gegaan zou zijn ook prima.quote:Op maandag 19 november 2012 09:10 schreef June. het volgende:
[..]
Bij een aanverwant heb je nooit een 100% dna match, dus dat kan niet. Dus dan moet hij zelf zijn getest en dat vind ik vreemd. Als je het gedaan hebt, waarom dan toch melden? Dat is mijn punt.
Ik bedoel het ook anders als ik het zegquote:Op maandag 19 november 2012 09:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de berichten op internet, staat er: de zaak Vaatstra lijkt opgelost.
Zo bedoelt Peter R. dat ook. Idem iedereen die hier reageert.
Dit is iig een doorbraak, heel iets anders dan het geneuzel van de complotteurs de afgelopen 10 jaar.
zo komen we ergensquote:Op maandag 19 november 2012 09:13 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook anders als ik het zeg
Schuldgevoel maar het niet durven vertellen?quote:Op maandag 19 november 2012 09:10 schreef June. het volgende:
[..]
Bij een aanverwant heb je nooit een 100% dna match, dus dat kan niet. Dus dan moet hij zelf zijn getest en dat vind ik vreemd. Als je het gedaan hebt, waarom dan toch melden? Dat is mijn punt. Heeft niks met inlezen te maken.
Hoe bedoel je het dan?quote:Op maandag 19 november 2012 09:13 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook anders als ik het zeg
quote:Op maandag 19 november 2012 09:10 schreef June. het volgende:
[..]
Bij een aanverwant heb je nooit een 100% dna match, dus dat kan niet. Dus dan moet hij zelf zijn getest en dat vind ik vreemd. Als je het gedaan hebt, waarom dan toch melden? Dat is mijn punt. Heeft niks met inlezen te maken.
Zo lastig is het toch niet?quote:Op maandag 19 november 2012 09:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt geen 100%, tenzij hij zelf gaat. Dat is ook vreemd waarom hij is geweest. Het moet nu blijken of het een false postief is of hij dacht er doorheen te glippen, of hij wilde gepakt worden...dat moeten ze nu uitzoeken.
Dat er een verdachte is en dat we nog even rustig aan moeten doen.quote:
Ja, dus ik roep niet zomaar wat hoorquote:Op maandag 19 november 2012 09:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt geen 100%, tenzij hij zelf gaat. Dat is ook vreemd waarom hij is geweest. Het moet nu blijken of het een false postief is of hij dacht er doorheen te glippen, of hij wilde gepakt worden...dat moeten ze nu uitzoeken.
Het was meer een reactie op Patroon, die zei dat ik zomaar wat riep. Het maakt ook niks uit, ik ben gewoon nieuwsgierig. Goed dat hij gepakt is, maar het is nog steeds een verdachte natuurlijk.quote:Op maandag 19 november 2012 09:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
Voor die waaroms zijn hier al wat daaroms geopperd en wellicht zijn er nog wel meer te bedenken. Wat maakt het uit? Hij heeft zichzelf gemeld, maar als het via aanverwantschap gegaan zou zijn ook prima.
jubelen mag, lynchen nietquote:Op maandag 19 november 2012 09:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat er een verdachte is en dat we nog even rustig aan moeten doen.
Er is wel meer dan een verdachte (die zijn er al tig geweest, de afgelopen 13 jaar)quote:Op maandag 19 november 2012 09:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ja, dat weet iedereen ook en ik denk dat iedereen ook een slag om de arm neemt, echter een 100% match is natuurlijk de eerste echte doorbraak in deze moordzaak, en daar zijn de mensen blij om... dat mag toch wel, en dus klinkt het allemaal wat euforischer dan gerechtvaardigd is op dit moment...quote:Op maandag 19 november 2012 09:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Je kunt niet 100% afgaan op DNA onderzoek, dat bedoel ik te zeggen.quote:Op maandag 19 november 2012 09:16 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Er is wel meer dan een verdachte (die zijn er al tig geweest, de afgelopen 13 jaar)
Er is nu een 100 procent DNA match, en dat is wel wat anders.
Ik zal wel te nuchter zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 09:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat weet iedereen ook en ik denk dat iedereen ook een slag om de arm neemt, echter een 100% match is natuurlijk de eerste echte doorbraak in deze moordzaak, en daar zijn de mensen blij om... dat mag toch wel, en dus klinkt het allemaal wat euforischer dan gerechtvaardigd is op dit moment...
Ook dat klopt, maar men doet toch verder onderzoek?quote:Op maandag 19 november 2012 09:17 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Je kunt niet 100% afgaan op DNA onderzoek, dat bedoel ik te zeggen.
100% kun je dat nooit.quote:Op maandag 19 november 2012 09:17 schreef Psy-freak het volgende:
Het is blijkbaar een 100% match met het haar en het sperma, lijkt me toch redelijk sterk. Het plaatst de man in elk geval bij Marianne, zulk sterk bewijs is er nog niet geweest.quote:Op maandag 19 november 2012 09:17 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, even afwachten nog.quote:Op maandag 19 november 2012 09:21 schreef Psy-freak het volgende:
Integrale reactie dan maar:
Geen fries, wel nuchter. En ja, de kans is vrij groot, maar het zal niet de eerste keer zijn dat een DNA-onderzoek niet blijkt te kloppen,
Echt een creepy tijdperk..quote:Op maandag 19 november 2012 09:24 schreef Psy-freak het volgende:
Bah, op twitter denkt men de moordenaar te hebben en z'n naam en foto van z'n boerderij staan erop.
Mag wat mij betreft ook een straf op staan.
Oppakken voor smaad. Nu zit z'n naam wel in m'n hoofd.quote:Op maandag 19 november 2012 09:26 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Echt een creepy tijdperk..
Ik weet het niet, ik dacht dat ieder mens op deze aardbol een uniek DNA heeft, dus dat betekent dat het gewoon een match is.quote:Op maandag 19 november 2012 09:17 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Valt een beetje tegen als je je inleest. En een onderzoek is ook niet sluitend.quote:Op maandag 19 november 2012 09:27 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik dacht dat ieder mens op deze aardbol een uniek DNA heeft, dus dat betekent dat het gewoon een match is.
Ja, dat zijn kanten idd die voor betrokkenen minder zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 09:23 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, even afwachten nog.
Maar ik begrijp alle blijdschap wel, eindelijk eens positief nieuws in deze zaak.
Hoewel ik, zoetsappig als ik ben, ook meteen moet denken aan de hel die het gezin van die kerel doorgaat. De kinderen van de verdachte fietsten naar school met de kinderen van vaatstra... Die kinderen hebben een vader die dus net is opgepakt voor één van de grootste media zaken van NL.
?quote:Op maandag 19 november 2012 09:30 schreef opgebaarde het volgende:
Ik lees dingen als dat de dader een bekende van haar was. In hoeverre kan dat want zij was 16 en hij toen dus 31 jaar oud (44 - 13 jaar geleden)
quote:Op maandag 19 november 2012 09:30 schreef opgebaarde het volgende:
Ik lees dingen als dat de dader een bekende van haar was. In hoeverre kan dat want zij was 16 en hij toen dus 31 jaar oud (44 - 13 jaar geleden)
16 en 31-jarige mensen kunnen elkaar niet kennen?quote:Op maandag 19 november 2012 09:30 schreef opgebaarde het volgende:
Ze woonde in dorp, waar iedereen elkaar kent.quote:Op maandag 19 november 2012 09:30 schreef opgebaarde het volgende:
Dus een 16-jarige kan een 31-jarige niet kennen?quote:Op maandag 19 november 2012 09:32 schreef remlof het volgende:
[..]
De vader zei op de radio dat het een bekende van z'n kinderen was.
Nee hoor.quote:Op maandag 19 november 2012 09:32 schreef remlof het volgende:
[..]
De vader zei op de radio dat het een bekende van z'n kinderen was.
Nee er zijn wel gelijkwaardige zegt men, maar dat is iets van 1 op de miljard of zo.quote:Op maandag 19 november 2012 09:27 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik dacht dat ieder mens op deze aardbol een uniek DNA heeft, dus dat betekent dat het gewoon een match is.
Ja, dat percentage is dan te verwaarlozen, maar ik ga er even over lezen.quote:Op maandag 19 november 2012 09:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee er zijn wel gelijkwaardige zegt men, maar dat is iets van 1 op de miljard of zo.
Hier staan fotos http://112nederland.nl/20(...)tstra-na-dna-match/#quote:Op maandag 19 november 2012 09:24 schreef Psy-freak het volgende:
Bah, op twitter denkt men de moordenaar te hebben en z'n naam en foto van z'n boerderij staan erop.
Mag wat mij betreft ook een straf op staan.
Lijkt me meer dat de kleinkinderen van Bouke Vaatstra met de kinderen van deze man o.a. op gym zaten.quote:Op maandag 19 november 2012 09:33 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Het is toch de vader van kinderen waar Marianne mee naar school fietste.
Ja joh, doe er lekker aan mee.quote:
Als jij later de moordenaar van jouw kinderen hiermee kan pakken, vind jij dat ook..quote:Op maandag 19 november 2012 09:37 schreef Cracka-ass het volgende:
Belangrijkste nieuws van het jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |