quote:Getuige moord Marianne Vaatstra verbreekt na tien jaar stilzwijgen
door BART OLMER
AMERSFOORT - Een bizarre wending in de Vaatstra-zaak. Dit weekeinde heeft zich wéér een nieuwe getuige gemeld bij de recherche. Vorige week claimde een ex-bajesklant gedetineerd te hebben gezeten naast een gezochte man die met de moord in verband werd gebracht. Zaterdag heeft ook Rosalin van Zessen (29) een uitvoerige verklaring gegeven aan de Friese recherche, nadat ze 10,5 jaar zweeg over haar confrontatie met de mogelijke moordenaar…
Rosalin van Zessen verbreekt na 10,5 jaar haar stilzwijgen in de Vaatstra-zaak.
Van Zessen, moeder van twee kinderen, samenwonend in Amersfoort, is door tussenkomst van De Telegraaf in contact gebracht met Dick Adema, één van de weinige Friese rechercheurs, die nog verbonden is aan de ’cold case’-Vaatstra.
Haar verklaring is schokkend: zij stelt tegenover een huisgenoot te hebben gestaan, die de ochtend ná de moord op Marianne Vaatstra met bebloede kleding en handen thuiskwam. De huisgenoot legde daarbij een bebloed mes op de tafel en zei – zonder dat iemand toen nog iets wist van de schokkende moord op Marianne Vaatstra – dat ze ’haar strot dieper hadden moeten doorsnijden’, zo staat in de getuigenverklaring, in bezit van De Telegraaf.
Van Zessen groeide op bij haar adoptiefouders in het Friese plaatsje Birdaard. Zij kende Marianne Vaatstra redelijk goed via haar zusje, die ook op de mavo zat in Damwoude.
In 1999 woonde Van Zessen – ze was inmiddels stagiaire bij de Hema – op een huurkamer in een woning aan de Kleine Kerkstraat in Leeuwarden. Ze woonde er met nog twee bewoners: een zekere Sietse, een gescheiden man, die er tijdelijk woonruimte had gevonden en een buitenlandse man, die zij ’Ali’ noemde.
„Met Ali hadden Sietse en ik slecht contact: hij was stil, teruggetrokken en sprak gebrekkig Nederlands. Hij straalde iets engs uit, en dat werd bewezen op die ochtend van 1 mei 1999, tussen 08.30 en 09.00 uur”, verklaart de nieuwe getuige.
„Ik liep die ochtend de trap af naar beneden om naar mijn stageplaats te gaan. Ik woonde op de bovenste verdieping, Ali op de middenverdieping. Zijn deur stond open. En dat was vreemd, want bij wijze van spreken deed hij zijn deur nog op slot als hij naar het gezamenlijke toilet moest. Ik vreesde dat er iets mis was. Daarom liep ik zijn kamer binnen. Na amper een minuut stormde hij overstuur zijn kamer binnen. Ik keerde mij om en schrok me wezenloos: hij droeg een wit T-shirt en een blauwe broek, onder het bloed, vooral bij zijn buik. Hij legde een bebloed mes – met een zwart handvat – neer op een laag, glazen tafeltje aan de rechterkant van zijn kamer.”
Haar verklaring vervolgt: „Volgens mij besefte hij niet eens dat ik er stond. Hij was zo in zichzelf gekeerd dat hij gewoon langs me heen liep en neerplofte op de bank. Toen zei hij, in gebrekkig Nederlands, dat ze haar strot dieper hadden moeten doorsnijden. Twee, drie keer vroeg ik wie hij daarmee bedoelde. Waarop hij verward antwoordde: Marianne Vaatstra. Hij sprak haar naam goed, duidelijk verstaanbaar uit. Het eerste wat ik dacht was: ’Die is echt flink gestoord’. Ik raakte in een shock. Ik stormde zijn kamer uit en ging naar mijn werk.” Enkele dagen na dit incident verdween ’Ali’ spoorloos.
Al die jaren heeft Van Zessen deze informatie niet gedeeld met de recherche. Pas toen ze vorige week las over ex-gedetineerde Gerrit Veldman, die zweert dat hij in Noorwegen naast een Vaatstra-verdachte op een cel zat, besefte ze dat ze mogelijk belangrijke informatie had. „Ik was in 1999 niet echt stabiel, vanwege het overlijden van mijn broer. Ik heb het incident weggedrukt. Ik ben zó geschrokken, dat ik dichtgeklapt ben, denk ik. Ik heb het destijds wel gemeld aan mijn moeder”, aldus Van Zessen.
Haar moeder, Elly van Zessen, bevestigt haar dochters verhaal: „Ja, ze vertelde toen geschokt over een man met een mes, en bloed, en een link met Marianne Vaatstra. Maar mijn dochter wilde toen niet naar de politie, omdat ze bang was voor die vent.”
Het verhaal vorige week in deze krant van ex-bajesklant Gerrit Veldman bracht alle herinneringen boven bij Van Zessen. „Alles klopt: zijn uiterlijk, kort, pafferig, zijn karakter, zelfs hoe Gerrit het zakagendaatje beschrijft dat Ali altijd bij zich droeg: klein, zwart van kleur, met handgeschreven adressen erin, door de contactpersonen zelf geschreven, want Ali kon geen Nederlands schrijven. De Ali die ik kende, is precies de Ali die Gerrit omschreef. Ik ben niet gelovig, maar ik zou nu toch bijna in een wonder geloven. Ik ben een heel nuchtere meid, drink geen druppel alcohol, gebruik geen drugs, niks. Ik ben niet uit op de beloning. Ik ben al miljonair met mijn twee prachtige, gezonde kinderen. Daar kan geen staatsloterij tegenop. Ik baal alleen verschrikkelijk dat ik het destijds nooit heb verteld aan de politie en de ouders van Marianne.”
Op Klokkenluider Online van Micha Kat redeneert men ook dat de twee asielzoekers de moordenaars zijn, maar hier wordt het een cover up omdat een der twee verdachten een zoon is van een belangrijke Koerd, die Justitie kopstuk Joris Demmink in de tang zou hebben. Demmink zou chantabel zijn vanwege diens sex met minderjarige knapen, onder andere in Turkije.quote:brief over tip —–Marianne Vaatstra
tip in de zaak Marianne….hopelijk zal er nu naar worden geluisterd….zodat misschien nu eens de andere kant van dit oneerlijke onderzoek mag worden geopenbaard..
persbericht:
Probeer dit bericht maar zoveel mogelijk in de openbaarheid te krijgen anders zal er nooit naar worden geluisterd, Gerrit Veldman
Even voorstellen mijn naam is Gerrit Veldman ik probeer nu al 10 jaar lang iets te vertellen wat van groot belang kan zijn in een nog onopgeloste moordzaak alleen het vreemde is dat ik niet serieus word genomen.
Maar nu zo’n 10 maanden later na het zesde zintuig van maart 2009 ben ik er zo’n beetje achter gekomen waarom ik niet serieus ben genomen omdat we hier met een zaak hebben te maken die niet mag!! worden opgelost!!
Na het zesde zintuig heb ik contact gekregen met de moeder van Marianne Vaatstra en nog 2 dames die ook samen met de moeder tips zijn nagegaan die zeker van belang waren en nog steeds zijn ik ben enorm blij dat deze groep mensen mijn verhaal wilden aanhoren en ook nog eens serieus namen want door de jaren heen hebben zij ook wel begrepen dat deze zaak een grote doofpot is geworden politie en justitiezijn vanaf het begin een leugen begonnen en die moeten ze nu ook vast houden,ook al vragen ze nog steeds om tips door te geven maar het blijkt dat alleen tips serieus worden genomen die in hun straatje passen: namelijk die van de gestolen fiets en het tunneltje en de laatste overeenkomsten van de geweldige paragnostenvan het zesde zintuig ze hebben het allemaal mooi mee gespeeld:Nog even een tip tussendoor vraag Petra Lakerveld maar eens wat haar waarnemingen waren toen zij samen met haar man en de 2 dames op 9 mei 2009 ook overal zijn geweest waar Marianne waarschijnlijk is geweest incl plaats dilict.maar haar waarnemingen zijn van een heel ander kaliber(er zijn geluidsopnames van). Maar ik weet nu ondertussen ook dat er nog meer mensen zijn die een hele andere verklaring hebben door gegeven en die ook zijn genegeerd.
Maar goed nu in het kort mijn verhaal:
Ik zat in Noorwegen gevangen en kreeg regelmatig bezoek van rode kruis vertegenwoordiger Anton holleboom,een nederlander die in Noorwegen woont,hij was aangewezen mij te ondersteunen bij mijn verblijf aldaar.Ik zat op een speciale afdeling met 4 cellen,hier zaten alleen mensen die medicatie nodig hadden.Overdag stonden de celdeuren
altijd open.
Ergens in de maand mei kwam er een nieuwe gevangene naast mij.Een klein,gedrongen vadzig mannetje.Nadat ik contact met hem had gekregen,vertelde hij mij dat hij een Amerikaanse vader had maar hij sprak heel gebrekig engels,ik zei dat ik uit Nederland kwam.Vanaf die dag begon hij zich vreemd te gedragen,hij ontliep mij,ik was daar zeer ontwaardigd over en vond het vreemd.Hij vertelde dat hij ook in nederland was geweest.Hij liet mij daarop een agenda zien waarin allemaal adressen stonden van mensen uit o.a. kollum en zwaagwesteinde,deze adressen waren door de mensen zelf geschreven want het waren allemaal verschillende handschriften.(op dat moment zei mij dat niks)
Maar ik werd op een gegeven moment wel achterdochtig omdat ik in Nederlandse kranten had gelezen over de moord op Marianne Vaatstra en omdat hij zo vreemd deed kreeg ik de indruk dat hij er wel eens meer over kon weten.Ik vertelde Anton Holleboom hier over die op een gegeven moment zei je kon wel eens gelijk hebben.
Waarop Anton zei ik ga eens contact opnemen met een Nederlandse krant.Ik kreeg de Nederlandse kranten niet regelmatig,vaak vrij laat een week of twee weken na datum van verschijning.Ik kreeg ook niet de krantenvan alle dagen. (Waar de foto van deze meneer in stond heb ik niet gehad ten tijde van mijn detentie,jammer genoeg niet want dan had ik hem gelijk herkent)). Ik vraag aan hem waarvoor hij zit,maar hij sprak zeer gebrekkig engels waarna ik hem vroeg om zijn dagvaarding. Hij gaf me deze omdat hij in de veronderstelling was dat ik het toch niet kon lezen heb ik hem aan Anton gegeven.Anton bekeek de dagvaarding en zei dat hij in Noorwegen was gekomen rond 5 mei.Nadat hij geweigerd was in Nederland en Duitsland.Hij was in de gevangenis beland omdat hij in Noorwegen een vrouw had bedreigd haar keel door te snijden.Nadat ik dit had gehoord van Anton kreeg ik hele nare gevoelens.Op de vraag waar hij heen zou gaan na zijn vrijlating,dat wist hij al.Hij zou gaan naar een asielzoekerscentrum in Lyngdal.
Op een gegeven ogenblik,het was 2 augustus,zijn cel gaat open en hij gaat weg heb hem niet terug gezien.In de week van 2/9 augustus kreeg ik weer een krant waarin een telefoonnummer stond van journalist Dominuique Weesie,ik heb hem gebeld en mijn verhaal verteld waarna hij het eerste vliegtuig naar Noorwegen zou pakken,hij was zeer geintreseerd in mijn verhaal,maar helaas hij is niet komen opdagen.
Nadat ik thuis was gekomen halverwege het jaar 2000 was de zaak Vaatstra regelmatig op de t.v.
Mijn waarnemingen in Noorwegen hebben me nooit losgelaten.Naar aanleiding van een uitzending van Peter R de Vries heb ik hem gebeld.Zo doende wist ook de Familie Vaatstra van mijn verhaal.Maar er is nooit iets mee gedaan??
Elke keer als er weer iets verscheenover deze zaakvoelde ik mij onprettig en heb toen toch contact gezocht met Vaatstra.
Maar werd ook weer afgeketst!! ik was maar een gedetineerde,en ze hebben het laten rusten.
Maar nu ik de laatst 10 maanden veel meer ben tegen gekomen o.a. de foto van de toen der tijd gezochte irakees Ali Hassan Hoessein en die gelijk herkende(ook Anton Holleboom heeft hem herkend) deze man zat naast mij in Noorwegen Mei 1999.
Enja dan klopt naar mijn gevoel ook de ANONIEME BRIEF die in september 2007 bij de familie Vaatstra is bezorgt.
Maar om nu alles hier neer te zetten doe ik niet ik hoop dat er mensen zijn die mijn verhaal serieus durven te nemen en dat we zo ook de andere kant van het verhaal wat ook bestaat maar wat nu wel blijkt niet naar buiten mag worden gebracht!!..maar lieve mensen denk tu zich in hoe het voor deze nabestaanden moet zijn..om door deze muur van leugens heen te breken en maar geen mogelijkheid krijgt om dat te doen,dan zou de oplossing wel eens veel dichter bij zijn dan dat we metelkaar denken
U kunt contact met mij opnemen mijn nummer is 0651469705
Ik wil niet zeggen dat alles door deze man is gepleegd maar dat hij meer weet is zeker!! en waarom moest hij uit het zicht verdwijnen!!..en de waarheid dan voor de nabestaanden, dat deze vreselijke moord is gepleegd is erg genoeg maar als je dan als nabestaanden ook nog word ontnomen wat er precies met je dochter/zusje is gebeurd dan slaan toch alle stoppen door..laten we nu toch eens eerlijk zijn en geef toe dat er fouten zijn gemaakt ..en zorg ervoor dat de waarheid nu eens aan het licht mag komen.
Zo hé, die weet links te leggen.quote:Maar ik werd op een gegeven moment wel achterdochtig omdat ik in Nederlandse kranten had gelezen over de moord op Marianne Vaatstra en omdat hij zo vreemd deed kreeg ik de indruk dat hij er wel eens meer over kon weten.
Tegen wie? Kwijtgemaakte asielzoekers?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:13 schreef rubje het volgende:
nou,verbaast mij dat er nog geen daadwerkelijke aanklacht is ingediend.
http://www.lumc.nl/0000/1(...)3185/80805030810185/quote:Het verzoek van de Friese recherche was dus niet zo vreemd. Uiteindelijk ontvingen we DNA-monsters van de sperma-sporen die op Marianne waren aangetroffen. Hiermee konden we een Y-chromosoomprofiel van haar vermoedelijke moordenaar maken. Deze bleek een profiel te hebben welke we niet in Nederland aantroffen, maar wel in midden- en zuid-Duitsland. Echter, het aantal beschikbare profielen was op dat moment niet echt voldoende om b.v. te kunnen zeggen dat het om een Duitser zou kunnen gaan.
Door net gepubliceerde artikelen was het gelukkig mogelijk om het door ons verkregen profiel te vergelijken met dat van Turkse, Koerdische en Afghaanse mannen. Ons profiel kwam hiermee onvoldoende overeen. Ik concludeerde dat naar mijn mening, op grond van het Y-chromosoomonderzoek de moordenaar zeer waarschijnlijk een NW-Europeaan, en niet iemand uit het Midden- Oosten was.
TERUG NAAR VAATSTRA
Nu, anno 2006, staat deze conclusie nog steeds overeind. Onze conclusie toen, hoe illegaal dan ook, was voldoende aanleiding om het onderzoek onder asielzoekers te minimaliseren. Mede hierdoor werd het weer enigszins rustig in Kollum en omgeving. Wel ontstond commotie over het illegale aspect van dit DNA-onderzoek. Hoe nuttig dan ook, het mocht niet. De toenmalige minister van Justitie, Korthals, en zijn opvolger, Donner, begrepen gelukkig het belang van de mogelijkheid tot het gebruiken van DNA als middel om de geografische origine van onbekende verdachten te reconstrueren. In 2004 werd de wet die dit mogelijk maakt aangenomen.
http://www.klokkenluidero(...)skull-and-bones.htmlquote:Graaf Johan Friso die door een zeer goed ingewijde bron wordt genoemd als een van de aanwezige ‘hoogwaardigheidsbekleders’ bij de rituele lustmoord op Marianne Vaatstra blijkt in zijn studententijd lid te zijn geweest van een uiterst schimming Delftsch clubje.
Het motto van de club luidt: wanneer de duivel is geslacht nemen wij de vrouwen en spiezen wij haar. Zoals bekend is Marianne Vaatstra gespiesd, net als Julie en Melissa uit de zaak-Dutroux.
quote:Volgens aloud Duits volksgeloof is de nacht van 30 april op 1 mei een nacht vol magie. De Germanen geloofden eertijds dat de goden Wodan en Freya in die nacht de winterdemonen verdreven om de lente te begroeten. Tijdens de Walpurgisnacht komen de heksen uit alle hoeken en gaten tevoorschijn om op bezemstelen, kattenstaarten, rieken, dorsvlegels of ongeacht welk ander vervoermiddel dat ze onderweg aantreffen door de lucht te suizen, geïrriteerd door de zinnelijke reinheid van Walpurga. Onder het motto Fahr hin, nach dem Blocksberg steht mein Sinn vliegen ze naar de top van de Brocken voor een heksenbal met de daar verzamelde duivels en demonen.
quote:Viering door satanisten
Walpurgisnacht wordt ook geassocieerd met het satanisme. Volgens gereformeerde politieke partijen vindt er een satanistische walpurgisnachtviering plaats bij het Solse Gat, in de bossen nabij Putten. Vanuit deze visie pleiten deze partijen voor een verbod op een dergelijke viering. [3]
Iemand die weet wat het verschil tussen een Westerse en niet-Westerse moord is?quote:De moordenaar van Marianne, is een man tussen de twintig en de vijftig jaar, die ervaring heeft met dit soort moorden, m.a.w dus, een seriemoordenaar.
Volgens de medici en vooral volgens de kenners van dit soort moorden, is deze moord niet Westers, alhoewel een dader uit de omgeving, niet moet worden uitgesloten, te meer omdat hij het misschien heeft doen lijken op een niet Westerse moord.
Iemands keel doorsnijden is niet Westers, dat is het veschil. Maar als je mijn post hierboven leest zou je ook aan een soort ritueel kunnen denken, al vind ik dat wel vrij ver gaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:46 schreef karton het volgende:
[..]
Iemand die weet wat het verschil tussen een Westerse en niet-Westerse moord is?
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:19 schreef rubje het volgende:
maar maar,je sluit niks uit dus zijn we weer bij af..
http://www.atfreeforum.co(...)orum=deventermoordzaquote:Ik ben André Vergeer, geen Maurice de Hond. Heb ik al eerder aangegeven maar is blijkbaar niet opgevallen. Ik ben ook geen familie van Maurice, kan zelfs niet in z'n schaduw staan.
http://www.klokkenluidero(...)e-vaatstra-zaak.htmlquote:Door André Vergeer
Vanwege een aantal vragen van criticasters heb ik eens gekeken wat er op dit moment in deze zaak zoal als (tegen-)bewijs aanwezig is. Een deel daarvan mag/kan nog niet gepubliceerd worden.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:17 schreef dylany het volgende:
Geheim onderzoek dus. juist ja. Hoe was het ook alweer?![]()
Ben ik niet met je eens. Micha Kat draaft heel erg door, bijvoorbeeld door het Friso-verhaal, waardoor hij door zijn forumbezoekers ook op aangesproken wordt. Ik verdenk Kat er van dat hij zo nu en dan willens en wetens dingen roept die niet waar zijn, teneinde weer mensen te laten luisteren. Laten we eerlijk zijn, die Oranjes zijn een hele enge club (behalve milf Max natuurlijkquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:46 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat klokkenluideronline is echt niet serieus te nemen.
Ik heb Micha Kat over die Demmink doofpot regelmatig gehoord en gelezen. Echter, toen hij met het verhaal kwam dat Friso aanwezig was bij de moord op Marianne is hij voor mij totaal ongeloofwaardig geworden. En dat zal niet meer veranderen, die gast blijft voor mij een onbetrouwbare LUL. Ik vind het ook behoorlijk schofterig naar de vader van Marianne.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Micha Kat draaft heel erg door, bijvoorbeeld door het Friso-verhaal, waardoor hij door zijn forumbezoekers ook op aangesproken wordt. Ik verdenk Kat er van dat hij zo nu en dan willens en wetens dingen roept die niet waar zijn, teneinde weer mensen te laten luisteren. Laten we eerlijk zijn, die Oranjes zijn een hele enge club (behalve milf Max natuurlijk) en hebben heel wat skeletten in de kast, van Friso werd in ieder geval vroeger vaak gefluisterd dat ie homo was en dat zijn huwelijk er een is uit zakelijke overwegingen.
Ook al vliegt Kat nogal eens uit de bocht en ziet hij achter iedere boom een pedofiel, ik denk toch dat hij wel gelijk heeft op bepaalde vlakken. Demmink is een smeerpijp en heel veel mensen matsen hem.
Het is daar bij die Micha Kat een geflipt zootje, allerlei gespuis wat met justitie in aanraking is geweest en bloggers van de meest gestoorde websites posten bij Micha Kat.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:33 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ik heb Micha Kat over die Demmink doofpot regelmatig gehoord en gelezen. Echter, toen hij met het verhaal kwam dat Friso aanwezig was bij de moord op Marianne is hij voor mij totaal ongeloofwaardig geworden.
quote:Brondinsdag 12 oktober 2010 om 19:11
Er is een bekentenis in de zaak van Marianne Vaatstra.
Leest u deze belangrijke verklaring.
Aan de Minister van Justitie,
Geachte Minister, mijn naam is Pfaff en ik heb jaren lang gewerkt voor een landelijk politieteam.
Ik kom uit een familie ergens uit het zuiden van het land, althans daar heb ik gewoond.
Onze familie komt, zoals de naam ook al doet vermoeden, eigenlijk uit Zuid Duitsland.
We hebben een beetje zwerversbloed in ons zitten, want er zijn ook nog wat invloeden van langer
geleden en van verder naar het oosten.
Door verwantschapsonderzoek, kunt u zo zien wie mijn dichtst bijzijnde familie is.
En waar deze woont.
Ook kon u al zien hoe deze heten en dat ze zeer nauw aan mij verwant zijn.
Uit uw databank wist u al dat ik het was, die Marianne Vaatstra heeft vermoord.
Mijn dna heeft u al onderzocht, want daar is op de plaats van de moord op Marianne
Vaatstra nogal veel van gevonden, in de vorm van sperma op haar lichaam.
De beste professor op dna-gebied in Nederland, De Knijff, is inmiddels al zoveel over
mij te weten gekomen, dat ik mij niet meer hoef te schamen om alles te vertellen.
Nu na al die jaren de Politie nog steeds niet is gekomen met de dader, begin ik
het toch erg vervelend te vinden voor de familie van Marianne en van al het geld en de energie
dat er in het onderzoek is gestopt.
Ook heb ik als mens spijt dat het allemaal zo is gelopen.
De Politie was altijd ondergeschikt aan onze dienst en op onze beurt werkten wij weer nauw
samen met de Binnenlandse Veiligheidsdienst.
Dat de Politie daar nu een beetje moeite mee heeft, om mij als dader aan te wijzen, begrijp ik
heel erg goed.
We waren absoluut geen lieverdjes.
De gewone Politie was altijd al een beetje bang van ons, ondanks dat ze wel wat
criminelen gewend zijn.
We doen het ook altijd zo, dat ze ons niks kunnen maken, als er wat aan de hand is.
Want als ze wat over ons zeggen, hangen ze zelf ook.
We luizen ze er altijd een beetje in.
Voor onze eigen veiligheid.
Ik heb jarenlang onder andere met Kuin gewerkt, die u waarschijnlijk wel kent.
Familie van hem was bij de marine en die was zelfs commandant op een duikboot.
Als ik mij goed herinner op de Dolfijn.
Deze lag voor de kust van Joegoslavië, toen het daar zo gruwelijk mis is gegaan.
Dit kwam ook door de Nederlandse overheid.
Als ik niet bij de overheid was gaan werken, zou mijn leven er nu heel anders uitgezien hebben.
Dan was ik zeer zeker niet zo’n grote crimineel geworden als ik nu geworden ben.
Dat komt voornamelijk omdat we altijd alles stiekem moesten doen, waardoor je er niet eerlijker op
werd en eigenlijk alleen maar gemener.
Niet dat ik vroeger zo’n lieverdje was, anders willen ze je nog niet eens hebben bij de dienst waarvoor ik
jarenlang gewerkt heb.
Je moet wel enigszins ondeugend geweest zijn en zelfstandig in staat zijn, om de regels naast je
neer te leggen bij het uitvoeren van een opdracht.
quote:Niemand met een beetje een redelijke functie schrijft zo onbehoorlijk mag ik hopen dus verwijs dit verhaal dan maar naar het rijk der fabelen.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:40 schreef MidnightB00m het volgende:
Vervolgens kwam ik deze reactie tegen:
[..]
Bron
quote:Ik snap ook niet dat het onderzoek zo werd tegengewerkt. Waarom heeft haar ex-vriendje en diens vriend nooit meer over de zaak gesproken? Zijn er ook verklaringen gelekt?Het verbaast me wel dat het nooit opgelost is, maar heb er ook een hard hoofd in dat het ooit nog opgelost gaat worden. Er zijn zoveel lulverhalen en dode sporen in deze zaak, zoveel mogelijkheden. Eigenlijk enige mogelijkheid is DNA. Het lijkt me sterk dat iemand na al die jaren nog met de waarheid komt. Of misschien is de waarheid al wel eens genoemd, maar ja zoveel mogelijkheden. Een AZC waarvan waarschijnlijk de oud bewoners niet eens meer kunnen worden getraceerd. En was het wel een asielzoeker? Of was het een fries, of een duitser? Wie zal het zeggen......
quote:Nee, daar ben ik het dus (absoluut)niet mee eens. Die dader heeft echt wel hele duidelijke karaktertrekken, die bij de meeste mannen niet voorkomen. Waar je hem moet zoeken, ja dát kan op veel plaatsen zijn.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Het vervelende is dat iedereen het geweest kan zijn.
quote:NIEUW DADERPROFIEL
Het betreft een man die handelt vanuit extreem pathologische waanideeën. Er is bij hem sprake van occulte en/of satanische fascinatie.
De moord is uitgevoerd volgens een offerritueel. Hij hecht aan occulte symboliek. Nacht 30 april op 1 mei (Walpurgisnacht/Beltane), volle maan, van oorsprong een geweide plaats in Veenklooster, vindplaats Marianne onder een oude boom (meiboom) etc. Het is zelfs mogelijk dat hij alleen de aandacht hier op wil vestigen als afleiding.
Het is een dader die een zogenaamde volledige "controlefreak" is, zodanig dat hij zelfs de PD volledig ensceneert.
Het is een dader die al meerdere moorden op zijn conto heeft en het maakt hem niet uit waar hij dat doet. Hij krijgt steeds meer zelfvertrouwen en waant zich een "untouchable". Hij is in de veronderstelling dat hij met zijn handelswijze en methode nooit gepakt zal worden.
Hij heeft een zeer groot werkgebied. Mogelijk zelfs tot ver in de landen om ons heen. De dader komt van buiten de regio maar is wel bekend met de omgeving van Veenklooster en Kollum.
(Justitie heeft dit indirect bevestigd door een grootschalig DNA-onderzoek in een straal van 15 km op "principiële" gronden te weigeren. Logisch als je weet dat de dader van buiten de regio kan komen dan is zo'n DNA onderzoek volkomen zinloos en weggegooid geld.)
De dader kan goed met een mes omgaan. Het is iemand die mogelijkerwijs in de hobbysfeer of beroepsmatig te maken heeft met jacht, visserij of stroperij. Het is een "ervaren" moordenaar en het is zeer aannemelijk dat hij zich voor 1999 en zelfs nu nog regelmatig in Kollum of omgeving vertoont. Bij voorkeur in horecagelegenheden als de Paradiso in Kollum. Daar heeft hij Marianne ontmoet of "ontdekt" en daar heeft hij haar als slachtoffer uitgekozen.
De dader zit eerder in de leeftijd van 45+ dan daaronder omdat hij een "ruime CV" heeft en omdat de kennis van bekende seriemoordenaars leert, dat het jaren duurt voor iemand zich tot zo'n extreme dader ontwikkelt.
De dader is sociaal vaardig en hij gedraagt zich dan ook als een amicaal iemand. Hij heeft immers zelfs het vertrouwen van een voor hem onbekend meisje weten te winnen. Mensen die hem kennen zullen beamen dat het een gewone aardige man is en dat hij nooit op de voorgrond treedt. Op geen enkele manier is aan de buitenkant van deze man te zien dat het gaat om een verkrachter of moordenaar. Hij heeft juist veel sociale contacten en zal hierdoor niet opvallen. Zijn ontwikkelde sociale vaardigheid is waarschijnlijk ook onmisbaar bij zijn werk.
Het is een ervaren seriemoordenaar die zeer berekenend te werk gaat en een gigantische haat en agressie in zich heeft. Hij kan met zeer hoge waarschijnlijkheid in verband worden gebracht met meerdere onopgeloste moorden. Zelfs onopgeloste verdwijningen zijn niet uit te sluiten.
De kans dat hij opnieuw slachtoffers maakt is dan ook zeer groot.
quote:Omdat volgens filosofen en mensen die op denkfouten letten, alleen asielzoekers kelen doorsnijden.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:35 schreef MidnightB00m het volgende:
Waarom past een asielzoeker precies in dat profiel?
quote:Er zijn trouwens nog steeds mensen die hun DNA niet hebben willen afstaan:Ik concludeerde dat naar mijn mening, op grond van het Y-chromosoomonderzoek de moordenaar zeer waarschijnlijk een NW-Europeaan, en niet iemand uit het Midden- Oosten was.
http://www.lumc.nl/0000/1(...)3185/80805030810185/
quote:Er kwam wel een vrijwillig dna onderzoek onder 150 mannen die betrokkenheid vertoonden bij Vaatstra. Tien van hen weigerden echter.
http://mens-en-samenlevin(...)rianne-vaatstra.html
Omdat de landen waar die mensen vandaan komen, dit soort zaken eerder voorkomen. En mannen in oorlogssituaties gewend zijn aan zeer brute dodingen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 23:35 schreef MidnightB00m het volgende:
Waarom past een asielzoeker precies in dat profiel? Ik denk eerder aan een bekende van Marianne of iemand uit de buurt, maar niet direct een asielzoeker.
Omdat de landen waar die mensen vandaan komen, dit soort zaken eerder voorkomen. En mannen in oorlogssituaties gewend zijn aan zeer brute dodingen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 23:35 schreef MidnightB00m het volgende:
Waarom past een asielzoeker precies in dat profiel? Ik denk eerder aan een bekende van Marianne of iemand uit de buurt, maar niet direct een asielzoeker.
Ehmmm ja... ik hoop dat je het zelf wel snapt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 08:50 schreef dylany het volgende:
[..]
Omdat volgens filosofen en mensen die op denkfouten letten, alleen asielzoekers kelen doorsnijden.![]()
Er worden wereldwijd wel vaker mensen met de keel doorgesneden gevonden en de daders zijn van alle nationaliteiten en rassen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:12 schreef Mercer het volgende:
[..]
Omdat de landen waar die mensen vandaan komen, dit soort zaken eerder voorkomen. En mannen in oorlogssituaties gewend zijn aan zeer brute dodingen.
[..]
Ehmmm ja... ik hoop dat je het zelf wel snapt.
Is bekend hoeveel % van die daderprofielen achteraf ook aansluiten op de daadwerkelijke dader?quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 12:34 schreef Mercer het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het dus (absoluut)niet mee eens. Die dader heeft echt wel hele duidelijke karaktertrekken, die bij de meeste mannen niet voorkomen. Waar je hem moet zoeken, ja dát kan op veel plaatsen zijn.
zie ook "nieuwe" dader profiel:
[..]
Geen idee, maar ik vind het geen gek profiel.quote:Op maandag 1 november 2010 00:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is bekend hoeveel % van die daderprofielen achteraf ook aansluiten op de daadwerkelijke dader?
Dat is het ook niet, maar voor andere profielen valt ook wel wat te zeggen.quote:Op maandag 1 november 2010 00:37 schreef Mercer het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik vind het geen gek profiel.
Daarom hebben ze ook meerdere versies gemaakt, is er altijd iemand die het goed had!quote:Op maandag 1 november 2010 00:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is het ook niet, maar voor andere profielen valt ook wel wat te zeggen.
Ik ben geen expert, maar dan nog blijft het zoeken naar een speld in een hooiberg. Tien verschillende daderprofielen maken helpt volgens mij geen fluit.quote:Op maandag 1 november 2010 00:42 schreef Mercer het volgende:
[..]
Daarom hebben ze ook meerdere versies gemaakt, is er altijd iemand die het goed had!Ik heb overigens alleen deze versie hierboven goed gelezen.
Tuurlijk is de kans aanwezig, maar de kans dat het DNA afkomstig is van een Europees, is reëler er zijn nog genoeg mensen uit de omgeving die hun DNA niet hebben afgestaan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:31 schreef Mercer het volgende:
Daarom denk ik ook dat de kans nog steeds aanwezig is dat het een asielzoeker is geweest ondanks dat dna dat tegenspreekt.
quote:Kamervragen over moord Marianne Vaatstra
Fred Teeven, kamerlid en nummer 3 op de kieslijst voor de VVD, heeft Kamervragen gesteld over het onderzoek naar de moord op Marianne Vaatstra.
Vooral dat gesprek tussen Wim Dankbaar en Louis Uijl, wat je in de link kunt vinden, is erg verhelderend en doet het ergste vermoeden.quote:http://www.boublog.nl/201(...)age-1/#comment-14325
Gesprek Wim Dankbaar met Louis Uijl duurt 15 minuten.
Ik kan het gesprek niet vinden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:23 schreef dylany het volgende:
[..]
[..]
Vooral dat gesprek tussen Wim Dankbaar en Louis Uijl, wat je in de link kunt vinden, is erg verhelderend en doet het ergste vermoeden.
Dat kwam ook van die Micha Kat af. Die man is een waanzinnige sickoquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:01 schreef MidnightB00m het volgende:
Dus als het inderdaad een complot is van die zgn. 'driehoek', is het dan ook logisch dat mensen mogelijk (deels) valse verklaringen afleggen? Of dat er belangrijke getuigen het zwijgen werd opgelegd?
Ik snap niet waarom die Demmink overal bij word gehaald (bij de zaak NH kwam ik zijn naam ook al paar keer tegen). Moet ook zeggen dat ik me er niet heel erg in deze man heb verdiept. Kan iemand een korte samenvatting geven?
De aanhangers van Maurice de Hond brachten Joris Demmink al in verband met de Deventer Moordzaak.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:01 schreef MidnightB00m het volgende:
Dus als het inderdaad een complot is van die zgn. 'driehoek', is het dan ook logisch dat mensen mogelijk (deels) valse verklaringen afleggen? Of dat er belangrijke getuigen het zwijgen werd opgelegd?
Ik snap niet waarom die Demmink overal bij word gehaald (bij de zaak NH kwam ik zijn naam ook al paar keer tegen). Moet ook zeggen dat ik me er niet heel erg in deze man heb verdiept. Kan iemand een korte samenvatting geven?
Haha ja, ik heb wel eens op zijn weblog gekeken. Leuk geschreven verhalen, dat welquote:Op zondag 7 november 2010 03:19 schreef bastibro het volgende:
[..]
Dat kwam ook van die Micha Kat af. Die man is een waanzinnige sicko
Ho wacht, dus nu is het verhaal dat deze meneer die door veel mensen wordt bestempelt als mogelijke dader (voornamelijk om de reden dat het een asielzoeker is en omdat hij direct werd overgeplaatst na de moord) tijdens de moord van MV vastzat voor verhoor i.v.m. een andere zaak?quote:Op zondag 7 november 2010 08:39 schreef dylany het volgende:
[..]
De aanhangers van Maurice de Hond brachten Joris Demmink al in verband met de Deventer Moordzaak.
http://www.klokkenluidero(...)der-godverdomme.html
http://sueme.web-log.nl/sueme/2009/06/wim-dankbaar-ov.html
In onderstaand document staat een vrij duidelijk omschrijving van de kwestie.
http://www.standejong.nl/documents/runderkamprvdj.pdf
@Mercer,
Het gesprek staat onder in de link geplaatst in post 44.
Uit het gesprek blijkt dat de jongen, die door Kat en de zijnen wordt beschuldigd, direct nadat Marianne is vermoord werd overgeplaatst omdat het allemaal een beetje te veel werd voor zo'n kleine gemeente. Hij werd dan wel direct na de moord op Marianne Vaatstra overgeplaatst maar was al eerder verhoord (voor iets anders).Als hij vastzat toen Marianne Vaatstra werd vermoord......kan hij Marianne Vaatstra niet vermoord hebben, toch?
Ja. Ik kan me geen enkel scenario bedenken waarin je met het lichaam gaat rondrijden. Dat is niet logisch.quote:Op zondag 7 november 2010 11:49 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Werd ze vermoord op de plek waar ze is gevonden?
Oké, point there. Aan de andere kant: de dader(s) had het wel goed gepland. Maar ze kan ze mogelijk ergens anders verkracht zijn?quote:Op zondag 7 november 2010 12:10 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja. Ik kan me geen enkel scenario bedenken waarin je met het lichaam gaat rondrijden. Dat is niet logisch.
Er waren daar toch leegstaande boerderijen in de buurt en wat chalets?quote:Op zondag 7 november 2010 12:49 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Oké, point there. Aan de andere kant: de dader(s) had het wel goed gepland. Maar ze kan ze mogelijk ergens anders verkracht zijn?
Was Marianne een vaste roker?
Die zijn dan toch wel onderzocht neem ik aan?quote:Op zondag 7 november 2010 13:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er waren daar toch leegstaande boerderijen in de buurt en wat chalets?
Een van die chalets is compleet afgebrand en over bepaalde stukken grond gaan ook verhalen. Honden zouden daar wat geroken hebben, maar teruggeroepen zijn door aanwezige ambtenaren.quote:Op zondag 7 november 2010 14:31 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Die zijn dan toch wel onderzocht neem ik aan?
Dat gaat om een caravan, niet om een boerderij. Als je iemands keel doorsnijdt, ga je niet vervolgens lopen slepen met dat lichaam, dat zie ik gewoon echt niet gebeuren.quote:Op zondag 7 november 2010 14:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een van die chalets is compleet afgebrand en over bepaalde stukken grond gaan ook verhalen. Honden zouden daar wat geroken hebben, maar teruggeroepen zijn door aanwezige ambtenaren.
Nou, om een lokaal meisje te vermoorden zodat de asielzoekers er de schuld van krijgen is al helemaal een ongeloofwaardig verhaalquote:Op zondag 7 november 2010 11:49 schreef MidnightB00m het volgende:
Het volgende klinkt misschien beetje raar, maar: het omgekeerde kan dan ook mogelijk zijn toch? Dat de dader(s) een enorme hekel hebben aan buitenlanders/asielzoekers (in de dorpen in Friesland is dat vaak zo, uit eigen ervaring dan, terwijl er vaak amper buitenlanders wonen) en juist als afleidingsmanoeuvre haar daar hebben geplaatst/vermoord. Ook was het Koninginnedag (= nationalistisch gevoel).
En de mogelijke dader wegsmokkelen omdat het een asielzoeker is niet dan?quote:Op zondag 7 november 2010 18:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nou, om een lokaal meisje te vermoorden zodat de asielzoekers er de schuld van krijgen is al helemaal een ongeloofwaardig verhaal
Het verhaal van Kat is dat Justitie-bobo's hier achter zitten omdat het de zoon van een Koerdisch leider was.quote:Op zondag 7 november 2010 20:09 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
En de mogelijke dader wegsmokkelen omdat het een asielzoeker is niet dan?
Ik ook niet, maar het is niet gezegd dat ze ook daadwerkelijk op die plek is verkracht. Wellicht was ze ook al dood toen haar keel werd doorgesneden...quote:Op zondag 7 november 2010 14:36 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat gaat om een caravan, niet om een boerderij. Als je iemands keel doorsnijdt, ga je niet vervolgens lopen slepen met dat lichaam, dat zie ik gewoon echt niet gebeuren.
Nou, ik zou niet weten waarom ze niet op die plek om het leven is gebracht. Als je vervolgens met een lichaam gaat lopen slepen, dan is de kans om gezien te worden vele malen groter, onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 7 november 2010 22:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het is niet gezegd dat ze ook daadwerkelijk op die plek is verkracht. Wellicht was ze ook al dood toen haar keel werd doorgesneden...
Ik ook niet, we kennen de achtergrond namelijk niet. Ik denk niet dat dat meer opvalt dan daar op die plek een meisje verkrachten en afslachten. De kans dat iemand daar wat hoort is toch groter dan de kans dat iemand je daar ziet slepen.quote:Op zondag 7 november 2010 22:57 schreef Mercer het volgende:
[..]
Nou, ik zou niet weten waarom ze niet op die plek om het leven is gebracht. Als je vervolgens met een lichaam gaat lopen slepen, dan is de kans om gezien te worden vele malen groter, onwaarschijnlijk.
We kennen de achtergrond gedeeltelijk. Ik denk dat het een goed uitgekozen plek is geweest, dat is ook wat in één van de daderprofielen staat. Of het meer opvalt om te gaan slepen? Ja, want als hij haar ergens anders vermoord heeft, in een boerderij, thuis, en vervolgens nog dat lichaam van de ene plek naar de andere moet krijgen, dan is de pakkans gewoon veel groter dan als hij op één plek zeer afgelegen dit heeft gedaan. Dus dat ben ik niet met je eens.quote:Op zondag 7 november 2010 22:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook niet, we kennen de achtergrond namelijk niet. Ik denk niet dat dat meer opvalt dan daar op die plek een meisje verkrachten en afslachten. De kans dat iemand daar wat hoort is toch groter dan de kans dat iemand je daar ziet slepen.
De achtergrond gedeeltelijk? Dan weet je meer dan ik.quote:Op zondag 7 november 2010 23:07 schreef Mercer het volgende:
[..]
We kennen de achtergrond gedeeltelijk. Ik denk dat het een goed uitgekozen plek is geweest, dat is ook wat in één van de daderprofielen staat. Of het meer opvalt om te gaan slepen? Ja, want als hij haar ergens anders vermoord heeft, in een boerderij, thuis, en vervolgens nog dat lichaam van de ene plek naar de andere moet krijgen, dan is de pakkans gewoon veel groter dan als hij op één plek zeer afgelegen dit heeft gedaan. Dus dat ben ik niet met je eens.
Er zijn toch veel artikelen over geschreven met achtergrondinfo... Die plek daar is fokking afgelegen, alleen een fietser die heel misschien iets had kunnen horen? Maar ja wie gaat daar fietsen midden in de nacht, die achtergrondinfo weet ik nou weer niet. Kan heel goed zijn dat er in een uur niemand langs is gekomen, of een groepje. En ja, hoe lang is die dader bezig geweest? Kan een kwartier zijn geweest. Best sick om over na te denken. Als die gast ooit gepakt wordt, aan de hoogste boom graag!quote:Op zondag 7 november 2010 23:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
De achtergrond gedeeltelijk? Dan weet je meer dan ik.
Ik vraag dat me af. Als je 30 km gaat slepen misschien wel, maar als je daar in de middle of nowhere een lijk achterlaat valt dat echt niet meer op dan een schreeuwend meisje, want ik neem aan dat je er wel iets van hoort als iemand vaginaal en anaal wordt verkracht en de keel wordt doorgesneden.
Tja, die artikelen zijn ook maar gebaseerd op vermoedens e.d. en niet echt op feiten. De waarheid kennen we helaas niet.quote:Op zondag 7 november 2010 23:17 schreef Mercer het volgende:
[..]
Er zijn toch veel artikelen over geschreven met achtergrondinfo... Die plek daar is fokking afgelegen, alleen een fietser die heel misschien iets had kunnen horen? Maar ja wie gaat daar fietsen midden in de nacht, die achtergrondinfo weet ik nou weer niet. Kan heel goed zijn dat er in een uur niemand langs is gekomen, of een groepje. En ja, hoe lang is die dader bezig geweest? Kan een kwartier zijn geweest. Best sick om over na te denken. Als die gast ooit gepakt wordt, aan de hoogste boom graag!
Ik mag aannemen dat ze dat sowieso wel doen, anders zijn ze niet bijster snugger.quote:Op zondag 7 november 2010 23:44 schreef MidnightB00m het volgende:
Zouden het gevonden DNA nogmaals kunnen onderzoeken met moderne technieken? :$
Je kunt je ook afvragen hoeveel concrete tips die de moeite van het natrekken waard zijn er daadwerkelijk zijn...quote:Op maandag 8 november 2010 20:24 schreef Mercer het volgende:
Ik vind het ook wel erg dat er zo laks met deze zaak wordt omgegaan door justitie. Dat ze niet meegaan in al die achterlijke onzinverhalen die er de ronde doen snap ik heel goed. Maar wat doen ze verder? Er loopt namelijk nog wel een tijdbom rond, die waarschijnlijk opnieuw kan toeslaan. En de ouders van Marianne zouden voor hun dood ook wel de boel mogen afsluiten ja.
Ja, maar er zijn bijv. voetsporen gevonden van werkschoenen waarvan ze niet weten welk merk het is. Nou, dat laatste vind ik echt héél vreemd. Stel dat ze gewoon een duidelijke afdruk hebben van die zool, dan moet te achterhalen zijn welk merk schoenen dat is geweest. Dus dat stoort me. Dat zijn gewoon dingen waar je op verder kan borduren, maar ik krijg niet de indruk dat die twee rechercheurs die nog op de zaak zitten ook maar ene zak hebben gedaan de afgelopen tijd. Ik durf bijna te zeggen dat we hier op fok nog verder zouden komen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen hoeveel concrete tips die de moeite van het natrekken waard zijn er daadwerkelijk zijn...
Er heeft de afgelopen tien jaar niemand zn mond voorbijgepraat, niemand opgepakt wiens DNA overeenkomt met het daar gevonden DNA, bij andere misdrijven geen DNA aangetroffen dat overeenkomt met het DNA van dit misdrijf, etc...
Er is ook nog n kans dat de dader zomaar heeft toegeslagen en geen bekende is geweest van Marianne Vaatstra.
Het zou kunnen natuurlijk. Ik koop weleens op vakantie 'n paar schoenen en kan me best indenken dat ze uit mijn voetafdruk niet kunnen herleiden dat het een afdruk is van 'n lokaal merkje wat verkocht wordt op de markt van Timboektoe.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:26 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn bijv. voetsporen gevonden van werkschoenen waarvan ze niet weten welk merk het is. Nou, dat laatste vind ik echt héél vreemd. Stel dat ze gewoon een duidelijke afdruk hebben van die zool, dan moet te achterhalen zijn welk merk schoenen dat is geweest. Dus dat stoort me. Dat zijn gewoon dingen waar je op verder kan borduren, maar ik krijg niet de indruk dat die twee rechercheurs die nog op de zaak zitten ook maar ene zak hebben gedaan de afgelopen tijd. Ik durf bijna te zeggen dat we hier op fok nog verder zouden komen.
Dat is wel een hele merkwaardige gang van zaken!quote:Op woensdag 1 december 2010 18:51 schreef Anno2011 het volgende:
Deze klokkenluideronline.nl en Wim Dankbaar hebben echt
last van tunnelvisie.
Mensen die een andere invalshoek hebben over deze moord,
worden op de website geweerd.
3 reacties van mijzelf werden niet toegestaan.
Ik kon alleen toestemming krijgen door deze meneer Wim
op te bellen en mijn gegevens door te geven.... Nou ja zeg,
je wilt toch een vreselijk moord proberen op te lossen en
niet op je eigen gelijk uit te zijn....Waardeloos.
Trouwens alle losse eindjes van welk onderwerp dan ook
worden vastgeknoopt aan een zekere Demmink.
Zijn er meer mensen hier die dezelfde ervaringen
met deze Wim Dankbaar hebben?
Grtz,
Anno
Tja, volgens Micha Kat is Demmink dan ook de keizer van de complotten en pedoclubs onder de high and mighty.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:51 schreef Anno2011 het volgende:
Deze klokkenluideronline.nl en Wim Dankbaar hebben echt
last van tunnelvisie.
Mensen die een andere invalshoek hebben over deze moord,
worden op de website geweerd.
3 reacties van mijzelf werden niet toegestaan.
Ik kon alleen toestemming krijgen door deze meneer Wim
op te bellen en mijn gegevens door te geven.... Nou ja zeg,
je wilt toch een vreselijk moord proberen op te lossen en
niet op je eigen gelijk uit te zijn....Waardeloos.
Trouwens alle losse eindjes van welk onderwerp dan ook
worden vastgeknoopt aan een zekere Demmink.
Zijn er meer mensen hier die dezelfde ervaringen
met deze Wim Dankbaar hebben?
Grtz,
Anno
Dit artikel van hierboven, is ook megalang! Er staan wel heftige beschuldigingen in, het vervelende is dat ik die lui van klokkenluider niet helemaal vertrouw, en dus niet weet wat ik moet geloven, en wat niet. En die Stephanie van Reemst wordt iig even lekker duidelijk genoemd, ik hoop niet voor haar dat dat onterecht is.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Als je wil weten waar dat allemaal op gebaseerd is, moet je maar eens beginnen met je in te lezen door te googlen op rolodex-onderzoek, je kunt er zo een avondje mee bezig zijn.
In de Leeuwarder Courant van afgelopen zaterdag doen Van Reemst en haar familie hun verhaal over deze zaak. Zij zeggen geen enkele informatie over de Vaatstra-zaak te hebben.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
Het borrelt in deze zaak:
http://www.nu.nl/binnenla(...)et-radio-oproep.html
http://www.klokkenluideronline.nl/
Samenvatting; Klokkenluideronline beweert dat Stephanie van Reemst als getuige zeer belangrijke informatie achterhoudt en een verklaring van haar de zaak totaal zou kunnen opblazen. Volgens mij geloven de ouders van Marianne dit ook.
Nou, ik heb er een heel hard hoofd in. Moet echt toeval zijn volgens mij, of die Friese justitie moet is van haar luie reet afkomen!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:26 schreef vullis het volgende:
Hopelijk komt de dader eens naar voren en is dit geen goede bekende van de familie, zeker voor de ouders mag deze gruwelijke moord nu eens snel opgelost worden
Jawel hoor, gecombineerde taak, melken van de koeien hoeft alleen 's ochtends en 's avonds volgens mij, dus valt prima te combineren.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:14 schreef galtfactory het volgende:
Ik wist niet dat Friesland ook een eigen Justitieel Apparaat had?
quote:OM liet dna Vaatrstra-zaak liggen
Het Openbaar Ministerie en het Nederlands Forensisch Laboratorium (NFI) hebben in de zaak van de moord op de 16-jarige Marianne Vaatstra dna van een mogelijke dader links laten liggen. Volgens De Telegraaf is dat dna ontdekt door een ander forensisch lab. Het zat op het tasje van het op 1 mei 1999 vermoorde meisje. De dader is nog spoorloos.
Het Openbaar Ministerie in Leeuwarden heeft tegenover De Telegraaf bevestigd dat het NFI de sporen niet nader heeft onderzocht. Vader Bauke Vaatstra wist dit niet en heeft nu een advocaat in de arm genomen. 'We eisen van justitie dat het onderzoek er alsnog komt en stappen anders naar de rechter', zegt Vaatstra's advocaat Job Knoester.
Het handelt om draait om een gedeeltelijk mannelijk dna-profiel dat het particuliere forensische bureau IFS in Hulshorst in 2006 heeft gevonden.
De tas lag naast het lichaam van het verkrachte en vermoorde meisje. Het NFI heeft dat tasje nooit bemonsterd, het is aan de familie teruggegeven.
De IFS-onderzoekers stelden vast dat de tas hoogstwaarschijnlijk bij de moord is gebruikt. 'De dna-sporen op het hengsel doen vermoeden dat mijn dochter ermee is gekneveld en mogelijk gewurgd', zegt Bauke Vaatstra.
IFS is wilde het dna vergelijken met dna dat het NFI eerder uit spermasporen op Marianne's lichaam haalde. Maar het NFI weigerde het profiel aan IFS te verstrekken.
Waarom dat is gebeurd wil het OM niet zeggen. Wel zegt een woordvoerder later te hebben ingezien 'dat de tas bij de uitvoering van het misdrijf kan zijn gebruikt'.
Begin 2007 droeg IFS de resultaten en de tas over aan het OM. Vaatstra zegt daarna van justitie te hebben gehoord dat een vergelijking door het NFI uitsloot dat het om dader-dna ging.
Nu blijkt echter dat justitie en NFI niets met de IFS-resultaten deden. 'Het tasje was door de familie bewaard en kan gecontamineerd zijn met dna van anderen', zegt het OM. 'IFS was toen bovendien nog niet geaccrediteerd. Een betrouwbaar, vergelijkend onderzoek van de door IFS aangetroffen dna-kenmerken was niet mogelijk.'
Advocaat Knoester noemt dat onzin. 'Justitie weet dat IFS destijds al volop werd ingeschakeld door rechtbanken die hun rapporten overnamen. Het lab bestaat uit ervaren oud-NFI'ers. Marianne's tasje was alleen in handen van haar ouders, hun dna is uit het spoor te filteren. Dat het NFI niet zoiets simpels als een profielvergelijking wilde uitvoeren, is niet uit te leggen aan de nabestaanden.'
Als ze zelfs niet eens met een (slappe) verklaring komen, begint het er steeds meer op te lijken dat ze deze zaak inderdaad nooit op hebben willen lossen. Wellicht is de zaak intern wel min of meer 'opgelost', maar is de waarheid te pijnlijk.quote:Waarom dat is gebeurd wil het OM niet zeggen. Wel zegt een woordvoerder later te hebben ingezien 'dat de tas bij de uitvoering van het misdrijf kan zijn gebruikt'.
http://www.kollumercouran(...)moord%25e2%2580%2599quote:‘Asielzoekers hebben Marianne Vaatstra niet vermoord’
DE WESTEREEN – Peter R. de Vries sluit uit dat twee asielzoekers, een Irakees en een Afghaan, Marianne Vaatstra hebben vermoord. ,,Voor aanhangers van deze theorieën zal de uitzending even slikken zijn.”
De Vries baseert zijn stelling op het onderzoek van het 3D-team van politie Friesland en het Openbaar Ministerie in Leeuwarden. De recherche is niet alleen tot een aantal nieuwe inzichten gekomen, men heeft op basis van nieuw forensisch onderzoek ook concrete, nieuwe bevindingen gedaan. ,,Er wordt een nieuwe weg ingeslagen. Het 3D-team heeft knap werk verricht. De kans op een oplossing van de zaak acht ik groter dan ooit.”
Is dat nog ergens te bekijken, heb het gemist gister... of wordt het nog een keer uitgezonden?quote:Op maandag 21 mei 2012 07:28 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://www.kollumercouran(...)moord%25e2%2580%2599
http://www.peterrdevries.nl/nieuws/zondag-in-de-uitzending-8/quote:Op maandag 21 mei 2012 09:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is dat nog ergens te bekijken, heb het gemist gister... of wordt het nog een keer uitgezonden?
Niet alleen voor Peter R. de Vries, de multiculturele variant was al veel langer van de baan.quote:De multiculturele variant is dus van de baan wb Peter R.?
http://www.leidenuniv.nl/nieuwsarchief2/1039.htmlquote:Oratie prof.dr. P. de Knijff
Titel: Meehuilen met de Wolven?
VAATSTRA
Zelden echter zal de directe aanleiding voor een onderzoekslijn zo gruwelijk zijn
geweest dan het volgende bepalende moment in mijn carrière.
Het is al laat wanneer in de nacht van donderdag 30 april op vrijdag 1 mei 1999
Marianne Vaatstra besluit om samen met twee vrienden, op twee fietsen naar huis te
gaan. Ze hebben uitbundig Koninginnedag gevierd in Kollum en fietsen richting
Buitenpost. Daar passeren ze het station, waar ze een extra fiets stelen en hun weg
vervolgen. Kort daarna neemt Marianne afscheid van haar vrienden en verdwijnt
fietsend de donkere polder in, richting haar ouderlijk huis in Zwaagwesteinde. De
volgende ochtend blijkt dat ze daar nooit is aangekomen. Ze wordt al snel gevonden;
verkracht en vermoord, en als oud vuil in een slootkant geworpen. Vlak bij
Veenklooster, een paar kilometer ten westen van Buitenpost.
Aangenomen wordt dat de keel is doorgesneden toen ze al dood was (dat is te zien aan de hoeveelheid bloed). Het zou dan, gezien het asielzoekerscentrum, een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn geweest.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Men baseerde de asielzoekersafkomst vooral op de doorgesneden keel geloof ik, wat als een typische moslim-afrekening werd gezien.
Wat beweer jijzelf dan?quote:Op maandag 21 mei 2012 10:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou, men beweert aan het DNA-profiel te kunnen zien dat de dader West-Europees van afkomst is. Ik weet niet in hoeverre dat te zien is aan DNA, want een Irakees of een Afghaan kan ook vrij blank zijn. Of om het even welke asielzoeker uit bv voormalige sovjet-republieken of (in die tijd veel aanwezig) balkan-bewoners.
Men baseerde de asielzoekersafkomst vooral op de doorgesneden keel geloof ik, wat als een typische moslim-afrekening werd gezien.
Geen flauw idee.quote:
Ja klopt ze is gewurgd met dr eigen BH, dat was de doodsoorzaak, niet doorgesneden keel.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:20 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Aangenomen wordt dat de keel is doorgesneden toen ze al dood was (dat is te zien aan de hoeveelheid bloed). Het zou dan, gezien het asielzoekerscentrum, een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn geweest.
Het gaat min of meer om je bloedlijn/DNA lijn. DNA bestaat uit 3 delen waarvan er één uniek is voor elke aardbewoner. De andere twee zijn de mannelijke en vrouwelijke kant van DNA. Alle drie de delen zijn bij deze dader bekend. Het mannelijke deel wordt echter van generatie op generatie doorgegeven en na tig generaties wijkt slechts een heel klein deel af van de vorige. Dat wil dus zeggen dat als de dader bijv een Irakees was die al jaren hier woont vermoedelijk voorouders uit Irak heeft.. waar een ander mannelijk DNA bij hoort dan bij een WestEuropeaan. Dat veranderd niet of nauwelijks. Het mannelijke DNA profiel dat gevonden is bij deze dader is een typisch profiel van iemand die al tig generaties in West Europa woont. (lastig uitleggenquote:Op maandag 21 mei 2012 10:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou, men beweert aan het DNA-profiel te kunnen zien dat de dader West-Europees van afkomst is. Ik weet niet in hoeverre dat te zien is aan DNA, want een Irakees of een Afghaan kan ook vrij blank zijn. Of om het even welke asielzoeker uit bv voormalige sovjet-republieken of (in die tijd veel aanwezig) balkan-bewoners.
Of zoals ze gisteren ook zeiden, zekerheid dat ze dood is omdat ze de (bekende) dader kan identificeren.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:20 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Aangenomen wordt dat de keel is doorgesneden toen ze al dood was (dat is te zien aan de hoeveelheid bloed). Het zou dan, gezien het asielzoekerscentrum, een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn geweest.
Ze hadden het ook nog over een 2e fiets die er zou hebben gestaan. Afdrukken van een trapper nabij de fiets van Marianne zouden duiden op een dader op een fiets. Sporen in het gras wijzen niet op een vechtpartij maar op een wandeling het weiland in. Geen idee of dit destijds ook al bekend was maar anders vind ik dit een bijzondere openbaring?quote:Op maandag 21 mei 2012 10:29 schreef Leandra het volgende:
Op zich is dat niet zo'n vreemd idee natuurlijk, de kans dat je in zo'n kleine gemeenschap een bekende tegenkomt is ook om 2 uur 's nachts groter dan de kans dat je een onbekende tegenkomt.
Ik dacht ook dat het destijds al was uitgevoerdquote:Op maandag 21 mei 2012 10:32 schreef byah het volgende:
Ik had het laatste stuk meer het gevoel dat het propaganda was voor zo'n grootschalig DNA onderzoek.
Ik ben voorstander.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:32 schreef byah het volgende:
Ik had het laatste stuk meer het gevoel dat het propaganda was voor zo'n grootschalig DNA onderzoek.
Ik denk dat er vaak gezocht wordt in de richting die men het meest aannemelijk vindt, en daardoor soms dingen over het hoofd ziet die niet in het plaatje passen.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze hadden het ook nog over een 2e fiets die er zou hebben gestaan. Afdrukken van een trapper nabij de fiets van Marianne zouden duiden op een dader op een fiets. Sporen in het gras wijzen niet op een vechtpartij maar op een wandeling het weiland in. Geen idee of dit destijds ook al bekend was maar anders vind ik dit een bijzondere openbaring?
Nieuwe techniek, men kan nu ook familie van de dader herkennen, dus via familiebanden kan de groep verdachten steeds kleiner gemaakt worden.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het destijds al was uitgevoerdZeker een andere zaak dan
Ik zou weigeren mee te doen. Zit je DNA-profiel lekker voor eeuwig bij de overheid in de database en hoe goed die zijn met je privacy bewaren mag bekend zijn.quote:
En? Mijn DNA ligt nu ook gewoon op straat.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik zou weigeren mee te doen. Zit je DNA-profiel lekker voor eeuwig bij de overheid in de database en hoe goed die zijn met je privacy bewaren mag bekend zijn.
Jouw DNA ligt op straat? Apart.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:45 schreef betyar het volgende:
[..]
En? Mijn DNA ligt nu ook gewoon op straat.
Als het profiel bewaard blijft dan hadden ze nu die 800 profielen van die vrijwillige DNA-testen van zoveel jaar geleden wel gecontroleerd.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik zou weigeren mee te doen. Zit je DNA-profiel lekker voor eeuwig bij de overheid in de database en hoe goed die zijn met je privacy bewaren mag bekend zijn.
Nee hoor, heel normaal. Ik ga weleens de deur uit o.a. om leuke dingen te doen.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jouw DNA ligt op straat? Apart.
Die 800 zullen ze wel gecheckt hebben dan of men had nog niet zulke goede databases zoals nu, maar dat iets niet mag is totaal geen voorwaarde dat het niet gebeurt.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het profiel bewaard blijft dan hadden ze nu die 800 profielen van die vrijwillige DNA-testen van zoveel jaar geleden wel gecontroleerd.
Volgens mij mag men in zulke gevallen niet bewaren.
Ja precies en dan spuug je wat in de kroeg en zet je je NAW gegevens erbij voor als die gasten van het NFI stiekum je shit komen ophalen.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor, heel normaal. Ik ga weleens de deur uit o.a. om leuke dingen te doen.
Dat zeg ik ook altijd: "even wat DNA strooien" als ik m'n haar uit een staart haal voor ik in de auto stap (zit niet lekker tegen de hoofdsteun), dan vallen er altijd een hele voorraad haren op straat.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jouw DNA ligt op straat? Apart.
quote:Op maandag 21 mei 2012 10:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja precies en dan spuug je wat in de kroeg en zet je je NAW gegevens erbij voor als die gasten van het NFI stiekum je shit komen ophalen.
Ik denk niet dat die 800 profielen nu met de nieuwe technieken gecontroleerd zijn, om de simpele reden dat de profielen er niet meer zijn.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die 800 zullen ze wel gecheckt hebben dan of men had nog niet zulke goede databases zoals nu, maar dat iets niet mag is totaal geen voorwaarde dat het niet gebeurt.
In de leasebak?quote:Op maandag 21 mei 2012 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook altijd: "even wat DNA strooien" als ik m'n haar uit een staart haal voor ik in de auto stap (zit niet lekker tegen de hoofdsteun), dan vallen er altijd een hele voorraad haren op straat.
Thanx.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:13 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://www.peterrdevries.nl/nieuws/zondag-in-de-uitzending-8/
[..]
Niet alleen voor Peter R. de Vries, de multiculturele variant was al veel langer van de baan.
Wat heb je er dan aan?quote:Op maandag 21 mei 2012 10:52 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Waarom kan iets niet anoniem worden opgeslagen?
Ja zolang jouw DNA niet in de database zit, is er niets aan het handje he.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook altijd: "even wat DNA strooien" als ik m'n haar uit een staart haal voor ik in de auto stap (zit niet lekker tegen de hoofdsteun), dan vallen er altijd een hele voorraad haren op straat.
Ja!quote:
Het was de verklaring voor "m'n DNA ligt op straat"quote:Op maandag 21 mei 2012 10:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja zolang jouw DNA niet in de database zit, is er niets aan het handje he.
Juist. Maar ik mag toch hopen dat zelfs een Betyar wel snapt dat je ook iets moet hebben om het mee te vergelijken.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was de verklaring voor "m'n DNA ligt op straat"
De informatie uit zo'n DNA-onderzoek kan gewoon vernietigd worden. Er is toch geen wetgeving over op dit moment? Je mag ook gewoon weigeren eraan mee te doen, meen ik, maar dat maakt je dan verdacht, vermoed ik.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja maar dat doen ze natuurlijk niet. Je digitale profiel gaat gewoon hop de database in bij het NFI en die gaat er echt niet meer uit.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De informatie uit zo'n DNA-onderzoek kan gewoon vernietigd worden.
Ik denk dat dat toch te paranoïde gesteld is hoor, vooralsnog. Zo'n DNA-onderzoek lijkt me bijv. in de moordzaak Marianne Vaatstra een uitgelezen methode om de zaak vlot te trekken. Vergelijk ook die zaak op St.Philipsland.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja maar dat doen ze natuurlijk niet. Je digitale profiel gaat gewoon hop de database in bij het NFI en die gaat er echt niet meer uit.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ld-dna-databank.htmlquote:Op maandag 21 mei 2012 11:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat toch te paranoïde gesteld is hoor, vooralsnog.
Het profiel verkregen via grootschalig onderzoek móet vernietigd worden, vernietigen is niet optioneel.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja maar dat doen ze natuurlijk niet. Je digitale profiel gaat gewoon hop de database in bij het NFI en die gaat er echt niet meer uit.
http://www.forensischinst(...)n/dna-onderzoek.aspxquote:Grootschalig DNA-onderzoek
Bij een grootschalig DNA-onderzoek wordt een groot aantal mensen gevraagd om op vrijwillige basis mee te werken aan een DNA-onderzoek. Een dergelijk onderzoek wordt gedaan als er bij het onderzoek van een ernstig misdrijf niet voldoende aanwijzingen zijn die leiden naar individuele personen, maar er wel aanwijzingen zijn dat de dader tot een bepaalde groep van personen behoort. Grootschalig DNA-onderzoek wordt ook vaak ingezet bij cold cases.
Deelname aan grootschalig DNA-onderzoek is altijd op vrijwillige basis. Met behulp van een borsteltje wordt slijm aan de binnenkant van de mond van de betrokkenen weggenomen. Dit is pijnloos. Het wangslijm wordt anoniem naar het NFI gestuurd. De DNA-profielen van de deelnemers worden na bemonstering bepaald. Deze DNA-profielen worden niet opgenomen in de Nederlandse DNA-databank voor strafzaken, aangezien in deze databank alleen profielen worden opgenomen van verdachten van een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis mogelijk is.
Als de DNA-profielen bepaald zijn, wordt bekeken of er overeenkomst is met het DNA dat is aangetroffen bij het onderzoek van het misdrijf. Er wordt niet vergeleken met andere sporen uit andere onderzoeken. Als er geen match is, zal het DNA-profiel worden vernietigd. Hiervan worden de betrokkenen schriftelijk in kennis gesteld door OM of politie. Is er een overeenkomst, dan beslist het Openbaar Ministerie of er tot vervolging wordt overgegaan en er sprake is van een of meerdere verdachte(n). Dan wordt er nogmaals DNA van de verdachte(n) bemonsterd en een DNA-profiel bepaald. Dit DNA-profiel wordt wel opgenomen in de Nederlandse DNA-databank voor strafzaken, omdat sprake is van een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis mogelijk is.
Vooralsnog, zeg ik toch. Dat de discussie bezig is, akkoord. Bij het nfi wordt overigens dus het volgende opgeslagen:quote:
En als je dus niet schuldig bent danquote:Profielen
De Nederlandse DNA-databank voor strafzaken bevat DNA-profielen van verdachten, veroordeelden, ex-gedetineerden (op vrijwillige basis), overleden slachtoffers en van sporen die op een plaats delict (PD) zijn aangetroffen.
Verder gelden deze voorwaarden:quote:Een DNA-profiel van een persoon wordt in de DNA-databank opgenomen wanneer de persoon verdacht wordt van, of veroordeeld is voor een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis mogelijk is. Indien een verdachte niet schuldig wordt bevonden, wordt zijn DNA-profiel uit de DNA-databank verwijderd.
quote:Gegevens uit de DNA-databank mogen alleen aan personen uit de strafrechtsketen verstrekt worden. De DNA-databank is een bestand waarin persoonsgegevens worden verwerkt en daarop is de Wet Bescherming Persoonsgegevens van toepassing.
"Het opnemen van meer DNA-profielen in de databank leidt ongetwijfeld tot meer matches en dus tot een hoger ophelderingspercentage, maar er zijn ook andere belangen die moeten worden afgewogen, waaronder de privacy. Die afweging is aan de politiek”, zegt Tjark Tjin-A-Tsoi, algemeen directeur van het NFI.
volgens mij zit je in het verkeerde forum.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:19 schreef Adfundum het volgende:
uitspraak: 18 jaar met aftrek voorarrest plus tbs na 2/3 van de straf...
6 jaar voor zijn echtgenoot.
Schadeclaims zijn toegewezen.
zitting gesloten.
Volgens mij ookquote:Op maandag 21 mei 2012 11:24 schreef alors het volgende:
[..]
volgens mij zit je in het verkeerde forum.
Ja dat zeggen ze, maar ik betwijfel dat in alle eerlijkheid. Zeker als digitaal profiel is het gewoon TE makkelijk het toch ergens op te slaan. En je ziet nu al vaak oproepen om alles te bewaren of zelfs de hele bevolking in een database op te nemen.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:18 schreef freako het volgende:
[..]
Het profiel verkregen via grootschalig onderzoek móet vernietigd worden, vernietigen is niet optioneel.
[..]
http://www.forensischinst(...)n/dna-onderzoek.aspx
je ziet dingen die er niet zijn. Het is bij wet vastgelegd en als politie en justitie zich er niet aan houden en het komt uit dan breekt echt de pleuris uit.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dat zeggen ze, maar ik betwijfel dat in alle eerlijkheid. Zeker als digitaal profiel is het gewoon TE makkelijk het toch ergens op te slaan. En je ziet nu al vaak oproepen om alles te bewaren of zelfs de hele bevolking in een database op te nemen.
Je kunt toch met nummers werken? Nummer wordt bekend gemaakt en men vraagt of persoon x zich wilt melden.quote:
Kom op zeg doe niet zo naief. Hoe vaak is er de afgelopen tijd al uitgekomen dat de overheid dingen doet die eigenlijk niet mogen maar oh zo makkelijk zijn dat ze het toch doen? De lijst is eindeloos, van foto's van kentekens die alleen voor zware criminaliteit opsporen gebruikt zouden worden tot de opslag van internetverkeer etcquote:Op maandag 21 mei 2012 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je ziet dingen die er niet zijn. Het is bij wet vastgelegd en als politie en justitie zich er niet aan houden en het komt uit dan breekt echt de pleuris uit.
En al helemaal in deze zaak zullen ze heel erg omzichtig te werk moeten gaan. Het ligt in die regio heel erg gevoelig, na dertien jaren nog steeds ja.
Ik ga er zelfs vanuit dat mocht een grootschalig onderzoek er komen de mensen uit de regio massaal hun DNA af zullen staan. Een oproep om te komen is nauwelijks nodig.
Wat bedoel je hier precies mee? Beetje verkapt op de man spelen?quote:Op maandag 21 mei 2012 11:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Juist. Maar ik mag toch hopen dat zelfs een Betyar wel snapt dat je ook iets moet hebben om het mee te vergelijken.
Ja de dader zal zich vast melden als je het lief vraagt.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Je kunt toch met nummers werken? Nummer wordt bekende gemaakt en men vraagt of persoon x zich wilt melden.
quote:Op maandag 21 mei 2012 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja de dader zal zich vast melden als je het lief vraagt.
Wat lul je nou de hele tijd dom? Wat heb je er dan aan?quote:
Waarom zou het in deze zaak naïef zijn? De overheid moet zich aan de wet houden en zal dat in deze zaak zeker doen, juist vanwege alle gevoeligheid die het in deze regio nog altijd oproept.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom op zeg doe niet zo naief. Hoe vaak is er de afgelopen tijd al uitgekomen dat de overheid dingen doet die eigenlijk niet mogen maar oh zo makkelijk zijn dat ze het toch doen? De lijst is eindeloos, van foto's van kentekens die alleen voor zware criminaliteit opsporen gebruikt zouden worden tot de opslag van internetverkeer etc
Er is ooit een grootschalig DNA-onderzoek gehouden, dit heeft niets opgeleverd. Er wordt nu gedacht aan grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek, waarbij op basis van het profiel bepaald kan worden dat iemand familie is van de dader.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat lul je nou de hele tijd dom? Wat heb je er dan aan?
de druk op hem of haar is iig opgevoerd na gisteren.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja de dader zal zich vast melden als je het lief vraagt.
Ja en als die zich niet wil melden, wat heb je er dan aan?quote:Op maandag 21 mei 2012 11:45 schreef freako het volgende:
[..]
Er is ooit een grootschalig DNA-onderzoek gehouden, dit heeft niets opgeleverd. Er wordt nu gedacht aan grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek, waarbij op basis van het profiel bepaald kan worden dat iemand familie is van de dader.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |