abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 mei 2012 @ 11:03:02 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111822729
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja zolang jouw DNA niet in de database zit, is er niets aan het handje he.
Het was de verklaring voor "m'n DNA ligt op straat" ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_111822781
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het was de verklaring voor "m'n DNA ligt op straat" ;)
Juist. Maar ik mag toch hopen dat zelfs een Betyar wel snapt dat je ook iets moet hebben om het mee te vergelijken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111822919
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik zou weigeren mee te doen. Zit je DNA-profiel lekker voor eeuwig bij de overheid in de database en hoe goed die zijn met je privacy bewaren mag bekend zijn.
De informatie uit zo'n DNA-onderzoek kan gewoon vernietigd worden. Er is toch geen wetgeving over op dit moment? Je mag ook gewoon weigeren eraan mee te doen, meen ik, maar dat maakt je dan verdacht, vermoed ik.
Staat me bij dat ze iets dergelijks gedaan hebben bij een moordzaak paar jaar terug op St.Philipsland. linkje
I´m back.
pi_111822948
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De informatie uit zo'n DNA-onderzoek kan gewoon vernietigd worden.
Ja maar dat doen ze natuurlijk niet. Je digitale profiel gaat gewoon hop de database in bij het NFI en die gaat er echt niet meer uit.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 21 mei 2012 @ 11:14:00 #130
123170 alors
zlata1234
pi_111823085
Hehe, kan die veel te vergezochte theorie over asielzoekers uit het Midden Oosten die dan een West-Europese voorouder hadden dan eindelijk de prullenbak in. Sowieso komen daders heel vaak uit eigen kring, waarom dat nou zo moeilijk te accepteren is... Juist een bekende heeft er nog meer baat bij zijn slachtoffer te vermoorden, ze kende hem immers.

Ik denk toch wel dat er veel animo is voor zo'n DNA onderzoek in zo'n gemeenschap. Volgens mij leeft het nog heel erg daar. En ja als dan bv de vader van de dader meedoet of een broer, dan kun je hem zomaar op het spoor zijn. Ik hoop het van harte.
know'm sayin?
word? word.
pi_111823106
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja maar dat doen ze natuurlijk niet. Je digitale profiel gaat gewoon hop de database in bij het NFI en die gaat er echt niet meer uit.
Ik denk dat dat toch te paranoïde gesteld is hoor, vooralsnog. Zo'n DNA-onderzoek lijkt me bijv. in de moordzaak Marianne Vaatstra een uitgelezen methode om de zaak vlot te trekken. Vergelijk ook die zaak op St.Philipsland.
I´m back.
pi_111823156
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat toch te paranoïde gesteld is hoor, vooralsnog.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ld-dna-databank.html

http://www.forensischinst(...).aspx?cp=68&cs=45722
  maandag 21 mei 2012 @ 11:18:12 #133
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_111823215
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het profiel verkregen via grootschalig onderzoek móet vernietigd worden, vernietigen is niet optioneel.

quote:
Grootschalig DNA-onderzoek

Bij een grootschalig DNA-onderzoek wordt een groot aantal mensen gevraagd om op vrijwillige basis mee te werken aan een DNA-onderzoek. Een dergelijk onderzoek wordt gedaan als er bij het onderzoek van een ernstig misdrijf niet voldoende aanwijzingen zijn die leiden naar individuele personen, maar er wel aanwijzingen zijn dat de dader tot een bepaalde groep van personen behoort. Grootschalig DNA-onderzoek wordt ook vaak ingezet bij cold cases.

Deelname aan grootschalig DNA-onderzoek is altijd op vrijwillige basis. Met behulp van een borsteltje wordt slijm aan de binnenkant van de mond van de betrokkenen weggenomen. Dit is pijnloos. Het wangslijm wordt anoniem naar het NFI gestuurd. De DNA-profielen van de deelnemers worden na bemonstering bepaald. Deze DNA-profielen worden niet opgenomen in de Nederlandse DNA-databank voor strafzaken, aangezien in deze databank alleen profielen worden opgenomen van verdachten van een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis mogelijk is.

Als de DNA-profielen bepaald zijn, wordt bekeken of er overeenkomst is met het DNA dat is aangetroffen bij het onderzoek van het misdrijf. Er wordt niet vergeleken met andere sporen uit andere onderzoeken. Als er geen match is, zal het DNA-profiel worden vernietigd. Hiervan worden de betrokkenen schriftelijk in kennis gesteld door OM of politie.
Is er een overeenkomst, dan beslist het Openbaar Ministerie of er tot vervolging wordt overgegaan en er sprake is van een of meerdere verdachte(n). Dan wordt er nogmaals DNA van de verdachte(n) bemonsterd en een DNA-profiel bepaald. Dit DNA-profiel wordt wel opgenomen in de Nederlandse DNA-databank voor strafzaken, omdat sprake is van een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis mogelijk is.
http://www.forensischinst(...)n/dna-onderzoek.aspx
pi_111823276
uitspraak: 18 jaar met aftrek voorarrest plus tbs na 2/3 van de straf...
6 jaar voor zijn echtgenoot.

Schadeclaims zijn toegewezen.
zitting gesloten.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_111823391
quote:
Vooralsnog, zeg ik toch. Dat de discussie bezig is, akkoord. Bij het nfi wordt overigens dus het volgende opgeslagen:
quote:
Profielen

De Nederlandse DNA-databank voor strafzaken bevat DNA-profielen van verdachten, veroordeelden, ex-gedetineerden (op vrijwillige basis), overleden slachtoffers en van sporen die op een plaats delict (PD) zijn aangetroffen.
En als je dus niet schuldig bent dan
quote:
Een DNA-profiel van een persoon wordt in de DNA-databank opgenomen wanneer de persoon verdacht wordt van, of veroordeeld is voor een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis mogelijk is. Indien een verdachte niet schuldig wordt bevonden, wordt zijn DNA-profiel uit de DNA-databank verwijderd.
Verder gelden deze voorwaarden:
quote:
Gegevens uit de DNA-databank mogen alleen aan personen uit de strafrechtsketen verstrekt worden. De DNA-databank is een bestand waarin persoonsgegevens worden verwerkt en daarop is de Wet Bescherming Persoonsgegevens van toepassing.

"Het opnemen van meer DNA-profielen in de databank leidt ongetwijfeld tot meer matches en dus tot een hoger ophelderingspercentage, maar er zijn ook andere belangen die moeten worden afgewogen, waaronder de privacy. Die afweging is aan de politiek”, zegt Tjark Tjin-A-Tsoi, algemeen directeur van het NFI.
I´m back.
  maandag 21 mei 2012 @ 11:24:40 #136
123170 alors
zlata1234
pi_111823477
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:19 schreef Adfundum het volgende:
uitspraak: 18 jaar met aftrek voorarrest plus tbs na 2/3 van de straf...
6 jaar voor zijn echtgenoot.

Schadeclaims zijn toegewezen.
zitting gesloten.
volgens mij zit je in het verkeerde forum.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 21 mei 2012 @ 11:25:58 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_111823533
Over een paar jaar zit een DNA profiel gewoon in Facebook
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_111823570
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:24 schreef alors het volgende:

[..]

volgens mij zit je in het verkeerde forum.
Volgens mij ook :)
Dit ging over Robert M.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_111823629
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:18 schreef freako het volgende:

[..]

Het profiel verkregen via grootschalig onderzoek móet vernietigd worden, vernietigen is niet optioneel.

[..]

http://www.forensischinst(...)n/dna-onderzoek.aspx
Ja dat zeggen ze, maar ik betwijfel dat in alle eerlijkheid. Zeker als digitaal profiel is het gewoon TE makkelijk het toch ergens op te slaan. En je ziet nu al vaak oproepen om alles te bewaren of zelfs de hele bevolking in een database op te nemen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2012 @ 11:33:04 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111823786
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja dat zeggen ze, maar ik betwijfel dat in alle eerlijkheid. Zeker als digitaal profiel is het gewoon TE makkelijk het toch ergens op te slaan. En je ziet nu al vaak oproepen om alles te bewaren of zelfs de hele bevolking in een database op te nemen.
je ziet dingen die er niet zijn. Het is bij wet vastgelegd en als politie en justitie zich er niet aan houden en het komt uit dan breekt echt de pleuris uit.

En al helemaal in deze zaak zullen ze heel erg omzichtig te werk moeten gaan. Het ligt in die regio heel erg gevoelig, na dertien jaren nog steeds ja.

Ik ga er zelfs vanuit dat mocht een grootschalig onderzoek er komen de mensen uit de regio massaal hun DNA af zullen staan. Een oproep om te komen is nauwelijks nodig.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 mei 2012 @ 11:38:38 #141
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_111823993
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat heb je er dan aan?
Je kunt toch met nummers werken? Nummer wordt bekend gemaakt en men vraagt of persoon x zich wilt melden.
pi_111824019
quote:
2s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je ziet dingen die er niet zijn. Het is bij wet vastgelegd en als politie en justitie zich er niet aan houden en het komt uit dan breekt echt de pleuris uit.

En al helemaal in deze zaak zullen ze heel erg omzichtig te werk moeten gaan. Het ligt in die regio heel erg gevoelig, na dertien jaren nog steeds ja.

Ik ga er zelfs vanuit dat mocht een grootschalig onderzoek er komen de mensen uit de regio massaal hun DNA af zullen staan. Een oproep om te komen is nauwelijks nodig.
Kom op zeg doe niet zo naief. Hoe vaak is er de afgelopen tijd al uitgekomen dat de overheid dingen doet die eigenlijk niet mogen maar oh zo makkelijk zijn dat ze het toch doen? De lijst is eindeloos, van foto's van kentekens die alleen voor zware criminaliteit opsporen gebruikt zouden worden tot de opslag van internetverkeer etc
  maandag 21 mei 2012 @ 11:39:31 #143
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_111824022
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Juist. Maar ik mag toch hopen dat zelfs een Betyar wel snapt dat je ook iets moet hebben om het mee te vergelijken.
Wat bedoel je hier precies mee? Beetje verkapt op de man spelen?
pi_111824036
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Je kunt toch met nummers werken? Nummer wordt bekende gemaakt en men vraagt of persoon x zich wilt melden.
Ja de dader zal zich vast melden als je het lief vraagt.
  maandag 21 mei 2012 @ 11:40:54 #145
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_111824060
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

:') Wie heeft het over de dader? :{
pi_111824084
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:40 schreef betyar het volgende:

[..]

:') Wie heeft het over de dader? :{
Wat lul je nou de hele tijd dom? Wat heb je er dan aan?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2012 @ 11:44:40 #147
Maffe Fries
pi_111824181
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Kom op zeg doe niet zo naief. Hoe vaak is er de afgelopen tijd al uitgekomen dat de overheid dingen doet die eigenlijk niet mogen maar oh zo makkelijk zijn dat ze het toch doen? De lijst is eindeloos, van foto's van kentekens die alleen voor zware criminaliteit opsporen gebruikt zouden worden tot de opslag van internetverkeer etc
Waarom zou het in deze zaak naïef zijn? De overheid moet zich aan de wet houden en zal dat in deze zaak zeker doen, juist vanwege alle gevoeligheid die het in deze regio nog altijd oproept.

Dat er eens een profiel van een onschuldig iemand in de database komt kan ik niet ontkennen en dat zal ik ook zeker niet doen, maar bij een grootschalig onderzoek sla je alles geïsoleerd op en kun je alles na afronding van het onderzoek eenvoudig vernietigen.
  maandag 21 mei 2012 @ 11:45:23 #148
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_111824209
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat lul je nou de hele tijd dom? Wat heb je er dan aan?
Er is ooit een grootschalig DNA-onderzoek gehouden, dit heeft niets opgeleverd. Er wordt nu gedacht aan grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek, waarbij op basis van het profiel bepaald kan worden dat iemand familie is van de dader.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2012 @ 11:45:27 #149
Maffe Fries
pi_111824211
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

de druk op hem of haar is iig opgevoerd na gisteren.
pi_111824357
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:45 schreef freako het volgende:

[..]

Er is ooit een grootschalig DNA-onderzoek gehouden, dit heeft niets opgeleverd. Er wordt nu gedacht aan grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek, waarbij op basis van het profiel bepaald kan worden dat iemand familie is van de dader.
Ja en als die zich niet wil melden, wat heb je er dan aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')