abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88428419
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:49 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Werd ze vermoord op de plek waar ze is gevonden?
Ja. Ik kan me geen enkel scenario bedenken waarin je met het lichaam gaat rondrijden. Dat is niet logisch.
pi_88429537
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:10 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja. Ik kan me geen enkel scenario bedenken waarin je met het lichaam gaat rondrijden. Dat is niet logisch.
Oké, point there. Aan de andere kant: de dader(s) had het wel goed gepland. Maar ze kan ze mogelijk ergens anders verkracht zijn?

Was Marianne een vaste roker?
pi_88431550
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:49 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Oké, point there. Aan de andere kant: de dader(s) had het wel goed gepland. Maar ze kan ze mogelijk ergens anders verkracht zijn?

Was Marianne een vaste roker?
Er waren daar toch leegstaande boerderijen in de buurt en wat chalets?
pi_88432681
quote:
Op zondag 7 november 2010 13:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er waren daar toch leegstaande boerderijen in de buurt en wat chalets?
Die zijn dan toch wel onderzocht neem ik aan? :)
pi_88432738
quote:
Op zondag 7 november 2010 14:31 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Die zijn dan toch wel onderzocht neem ik aan? :)
Een van die chalets is compleet afgebrand en over bepaalde stukken grond gaan ook verhalen. Honden zouden daar wat geroken hebben, maar teruggeroepen zijn door aanwezige ambtenaren.
pi_88432809
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een van die chalets is compleet afgebrand en over bepaalde stukken grond gaan ook verhalen. Honden zouden daar wat geroken hebben, maar teruggeroepen zijn door aanwezige ambtenaren.
Dat gaat om een caravan, niet om een boerderij. Als je iemands keel doorsnijdt, ga je niet vervolgens lopen slepen met dat lichaam, dat zie ik gewoon echt niet gebeuren.
  zondag 7 november 2010 @ 18:48:37 #57
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_88441380
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:49 schreef MidnightB00m het volgende:
Het volgende klinkt misschien beetje raar, maar: het omgekeerde kan dan ook mogelijk zijn toch? Dat de dader(s) een enorme hekel hebben aan buitenlanders/asielzoekers (in de dorpen in Friesland is dat vaak zo, uit eigen ervaring dan, terwijl er vaak amper buitenlanders wonen) en juist als afleidingsmanoeuvre haar daar hebben geplaatst/vermoord. Ook was het Koninginnedag (= nationalistisch gevoel).
Nou, om een lokaal meisje te vermoorden zodat de asielzoekers er de schuld van krijgen is al helemaal een ongeloofwaardig verhaal :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_88444505
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:48 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nou, om een lokaal meisje te vermoorden zodat de asielzoekers er de schuld van krijgen is al helemaal een ongeloofwaardig verhaal :')
En de mogelijke dader wegsmokkelen omdat het een asielzoeker is niet dan?
  zondag 7 november 2010 @ 21:55:08 #59
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_88451873
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:09 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

En de mogelijke dader wegsmokkelen omdat het een asielzoeker is niet dan?
Het verhaal van Kat is dat Justitie-bobo's hier achter zitten omdat het de zoon van een Koerdisch leider was.
pi_88455340
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:36 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat gaat om een caravan, niet om een boerderij. Als je iemands keel doorsnijdt, ga je niet vervolgens lopen slepen met dat lichaam, dat zie ik gewoon echt niet gebeuren.
Ik ook niet, maar het is niet gezegd dat ze ook daadwerkelijk op die plek is verkracht. Wellicht was ze ook al dood toen haar keel werd doorgesneden...
pi_88456234
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het is niet gezegd dat ze ook daadwerkelijk op die plek is verkracht. Wellicht was ze ook al dood toen haar keel werd doorgesneden...
Nou, ik zou niet weten waarom ze niet op die plek om het leven is gebracht. Als je vervolgens met een lichaam gaat lopen slepen, dan is de kans om gezien te worden vele malen groter, onwaarschijnlijk.
pi_88456354
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2010 22:57 schreef Mercer het volgende:

[..]

Nou, ik zou niet weten waarom ze niet op die plek om het leven is gebracht. Als je vervolgens met een lichaam gaat lopen slepen, dan is de kans om gezien te worden vele malen groter, onwaarschijnlijk.
Ik ook niet, we kennen de achtergrond namelijk niet. Ik denk niet dat dat meer opvalt dan daar op die plek een meisje verkrachten en afslachten. De kans dat iemand daar wat hoort is toch groter dan de kans dat iemand je daar ziet slepen.
pi_88456810
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook niet, we kennen de achtergrond namelijk niet. Ik denk niet dat dat meer opvalt dan daar op die plek een meisje verkrachten en afslachten. De kans dat iemand daar wat hoort is toch groter dan de kans dat iemand je daar ziet slepen.
We kennen de achtergrond gedeeltelijk. Ik denk dat het een goed uitgekozen plek is geweest, dat is ook wat in één van de daderprofielen staat. Of het meer opvalt om te gaan slepen? Ja, want als hij haar ergens anders vermoord heeft, in een boerderij, thuis, en vervolgens nog dat lichaam van de ene plek naar de andere moet krijgen, dan is de pakkans gewoon veel groter dan als hij op één plek zeer afgelegen dit heeft gedaan. Dus dat ben ik niet met je eens.
pi_88456969
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2010 23:07 schreef Mercer het volgende:

[..]

We kennen de achtergrond gedeeltelijk. Ik denk dat het een goed uitgekozen plek is geweest, dat is ook wat in één van de daderprofielen staat. Of het meer opvalt om te gaan slepen? Ja, want als hij haar ergens anders vermoord heeft, in een boerderij, thuis, en vervolgens nog dat lichaam van de ene plek naar de andere moet krijgen, dan is de pakkans gewoon veel groter dan als hij op één plek zeer afgelegen dit heeft gedaan. Dus dat ben ik niet met je eens.
De achtergrond gedeeltelijk? Dan weet je meer dan ik. :)

Ik vraag dat me af. Als je 30 km gaat slepen misschien wel, maar als je daar in de middle of nowhere een lijk achterlaat valt dat echt niet meer op dan een schreeuwend meisje, want ik neem aan dat je er wel iets van hoort als iemand vaginaal en anaal wordt verkracht en de keel wordt doorgesneden.
pi_88457366
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
De achtergrond gedeeltelijk? Dan weet je meer dan ik. :)
Ik vraag dat me af. Als je 30 km gaat slepen misschien wel, maar als je daar in de middle of nowhere een lijk achterlaat valt dat echt niet meer op dan een schreeuwend meisje, want ik neem aan dat je er wel iets van hoort als iemand vaginaal en anaal wordt verkracht en de keel wordt doorgesneden.
Er zijn toch veel artikelen over geschreven met achtergrondinfo... Die plek daar is fokking afgelegen, alleen een fietser die heel misschien iets had kunnen horen? Maar ja wie gaat daar fietsen midden in de nacht, die achtergrondinfo weet ik nou weer niet. Kan heel goed zijn dat er in een uur niemand langs is gekomen, of een groepje. En ja, hoe lang is die dader bezig geweest? Kan een kwartier zijn geweest. Best sick om over na te denken. Als die gast ooit gepakt wordt, aan de hoogste boom graag! :r
pi_88457507
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2010 23:17 schreef Mercer het volgende:

[..]

Er zijn toch veel artikelen over geschreven met achtergrondinfo... Die plek daar is fokking afgelegen, alleen een fietser die heel misschien iets had kunnen horen? Maar ja wie gaat daar fietsen midden in de nacht, die achtergrondinfo weet ik nou weer niet. Kan heel goed zijn dat er in een uur niemand langs is gekomen, of een groepje. En ja, hoe lang is die dader bezig geweest? Kan een kwartier zijn geweest. Best sick om over na te denken. Als die gast ooit gepakt wordt, aan de hoogste boom graag! :r
Tja, die artikelen zijn ook maar gebaseerd op vermoedens e.d. en niet echt op feiten. De waarheid kennen we helaas niet.

Als alleen 'n fietser iets had kunnen horen, dan hadden ook niet veel mensen het slepen kunnen zien. Het lijkt me eerlijk gezegd niet dat daar 's nachts veel mensen komen. Aan de andere kant: wat moest de dader op die plek? Dat doet vermoeden dat hij haar gevolgd is of in elk geval wist dat ze daar langs zou komen.

Dader is naar het schijnt best een tijd bezig geweest. Hij heeft haar verkracht, gewurgd en de keel doorgesneden. Moet best even geduurd hebben inderdaad. Kennelijk niemand die het heeft gezien.

Als ze de dader pakken, dan is opknopen de beste oplossing. Helaas heb ik het idee dat de dader nooit gepakt gaat worden.

Zijn er nooit echt serieuze tips binnengekomen?
pi_88458343
Zouden het gevonden DNA nogmaals kunnen onderzoeken met moderne technieken? :$
pi_88464567
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:44 schreef MidnightB00m het volgende:
Zouden het gevonden DNA nogmaals kunnen onderzoeken met moderne technieken? :$
Ik mag aannemen dat ze dat sowieso wel doen, anders zijn ze niet bijster snugger.
  maandag 8 november 2010 @ 10:38:18 #69
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_88465204
Het zou zo mooi zijn als deze zaak na al die jaren ook eens opgelost zou kunnen worden, zoals dat recent met de zaak Andrea Luten is gebeurd. Marianne's ouders zitten al jaren in onzekerheid en ergens op de wereld loopt nog steeds een moordzuchtige psycho rond :{ .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_88487332
Ik vind het ook wel erg dat er zo laks met deze zaak wordt omgegaan door justitie. Dat ze niet meegaan in al die achterlijke onzinverhalen die er de ronde doen snap ik heel goed. Maar wat doen ze verder? Er loopt namelijk nog wel een tijdbom rond, die waarschijnlijk opnieuw kan toeslaan. En de ouders van Marianne zouden voor hun dood ook wel de boel mogen afsluiten ja.
pi_88530083
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:24 schreef Mercer het volgende:
Ik vind het ook wel erg dat er zo laks met deze zaak wordt omgegaan door justitie. Dat ze niet meegaan in al die achterlijke onzinverhalen die er de ronde doen snap ik heel goed. Maar wat doen ze verder? Er loopt namelijk nog wel een tijdbom rond, die waarschijnlijk opnieuw kan toeslaan. En de ouders van Marianne zouden voor hun dood ook wel de boel mogen afsluiten ja.
Je kunt je ook afvragen hoeveel concrete tips die de moeite van het natrekken waard zijn er daadwerkelijk zijn...

Er heeft de afgelopen tien jaar niemand zn mond voorbijgepraat, niemand opgepakt wiens DNA overeenkomt met het daar gevonden DNA, bij andere misdrijven geen DNA aangetroffen dat overeenkomt met het DNA van dit misdrijf, etc...

Er is ook nog n kans dat de dader zomaar heeft toegeslagen en geen bekende is geweest van Marianne Vaatstra.
pi_88532863
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen hoeveel concrete tips die de moeite van het natrekken waard zijn er daadwerkelijk zijn...

Er heeft de afgelopen tien jaar niemand zn mond voorbijgepraat, niemand opgepakt wiens DNA overeenkomt met het daar gevonden DNA, bij andere misdrijven geen DNA aangetroffen dat overeenkomt met het DNA van dit misdrijf, etc...

Er is ook nog n kans dat de dader zomaar heeft toegeslagen en geen bekende is geweest van Marianne Vaatstra.
Ja, maar er zijn bijv. voetsporen gevonden van werkschoenen waarvan ze niet weten welk merk het is. Nou, dat laatste vind ik echt héél vreemd. Stel dat ze gewoon een duidelijke afdruk hebben van die zool, dan moet te achterhalen zijn welk merk schoenen dat is geweest. Dus dat stoort me. Dat zijn gewoon dingen waar je op verder kan borduren, maar ik krijg niet de indruk dat die twee rechercheurs die nog op de zaak zitten ook maar ene zak hebben gedaan de afgelopen tijd. Ik durf bijna te zeggen dat we hier op fok nog verder zouden komen.
pi_88533901
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:26 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja, maar er zijn bijv. voetsporen gevonden van werkschoenen waarvan ze niet weten welk merk het is. Nou, dat laatste vind ik echt héél vreemd. Stel dat ze gewoon een duidelijke afdruk hebben van die zool, dan moet te achterhalen zijn welk merk schoenen dat is geweest. Dus dat stoort me. Dat zijn gewoon dingen waar je op verder kan borduren, maar ik krijg niet de indruk dat die twee rechercheurs die nog op de zaak zitten ook maar ene zak hebben gedaan de afgelopen tijd. Ik durf bijna te zeggen dat we hier op fok nog verder zouden komen.
Het zou kunnen natuurlijk. Ik koop weleens op vakantie 'n paar schoenen en kan me best indenken dat ze uit mijn voetafdruk niet kunnen herleiden dat het een afdruk is van 'n lokaal merkje wat verkocht wordt op de markt van Timboektoe.

Maar goed, neemt niet weg dat men inderdaad iets actiever had kunnen zijn. Als je weinig hebt, dan is het toch zaak de kleinere dingen die je hebt aan elkaar te knopen en dan hopen dat mensen 'n match kunnen maken met 'n persoon.
pi_89396424
Deze klokkenluideronline.nl en Wim Dankbaar hebben echt
last van tunnelvisie.
Mensen die een andere invalshoek hebben over deze moord,
worden op de website geweerd.

3 reacties van mijzelf werden niet toegestaan.
Ik kon alleen toestemming krijgen door deze meneer Wim
op te bellen en mijn gegevens door te geven.... Nou ja zeg,
je wilt toch een vreselijk moord proberen op te lossen en
niet op je eigen gelijk uit te zijn....Waardeloos.

Trouwens alle losse eindjes van welk onderwerp dan ook
worden vastgeknoopt aan een zekere Demmink.

Zijn er meer mensen hier die dezelfde ervaringen
met deze Wim Dankbaar hebben?

Grtz,
Anno
pi_89407732
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:51 schreef Anno2011 het volgende:
last van tunnelvisie.

Grtz,
Anno
Dat is wel een hele merkwaardige gang van zaken! :o
Het is vrij onbetrouwbaar. Wim Dankbaar, ik ken alleen Micha Kat, maar die kliek, ze roepen waar ze het meeste ophef mee kunnen maken. :N Die videoserie van Jdtv begon zo hoopvol, maar ja, je weet niet wat je kan geloven.
pi_90302479
Hier staat het artikel al, er wordt zeer gedetailleerd uitgelegd wat er is gebeurd en waarom de familie van Reemst niet wil praten. Ze hebben met Anker & Anker ook wel gelijk het beste advocatenkantoor.

http://webcache.googleuse(...)-1.html&hl=en&lr=all

Dit is de boodschap van de moeder van Marianne, die om 8 uur op de friese piratenzenders wordt uitgezonden.

http://jfkmurdersolved.com/audio/maaikeboodschap.mp3

Overigens is die Wim Dankbaar inderdaad erg censuurbelust, hij is ook degene die de pre-moderaties heeft geïntroduceerd op Klokkenluideronline. Ook eiste hij de volledige zeggenschap over de site op toen Micha in een dip zat. Bijna dictatoriaal is die man.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_90303030
Wie is de familie van Reemst? Oh wauw, groot artikel, interessant! Hoop niet dat het weer helemaal vol staat met absurde veronderstellingen. Maar heel erg Bedankt! ^O^

[ Bericht 13% gewijzigd door Mercer op 22-12-2010 19:52:47 ]
  woensdag 22 december 2010 @ 23:09:46 #78
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_90316522
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:51 schreef Anno2011 het volgende:
last van tunnelvisie.

Grtz,
Anno
Tja, volgens Micha Kat is Demmink dan ook de keizer van de complotten en pedoclubs onder de high and mighty.

Als je wil weten waar dat allemaal op gebaseerd is, moet je maar eens beginnen met je in te lezen door te googlen op rolodex-onderzoek, je kunt er zo een avondje mee bezig zijn.
pi_90316985
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Als je wil weten waar dat allemaal op gebaseerd is, moet je maar eens beginnen met je in te lezen door te googlen op rolodex-onderzoek, je kunt er zo een avondje mee bezig zijn.
Dit artikel van hierboven, is ook megalang! Er staan wel heftige beschuldigingen in, het vervelende is dat ik die lui van klokkenluider niet helemaal vertrouw, en dus niet weet wat ik moet geloven, en wat niet. En die Stephanie van Reemst wordt iig even lekker duidelijk genoemd, ik hoop niet voor haar dat dat onterecht is. :')
  vrijdag 24 december 2010 @ 23:46:43 #80
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_90417861
Het borrelt in deze zaak:

http://www.nu.nl/binnenla(...)et-radio-oproep.html

http://www.klokkenluideronline.nl/

Samenvatting; Klokkenluideronline beweert dat Stephanie van Reemst als getuige zeer belangrijke informatie achterhoudt en een verklaring van haar de zaak totaal zou kunnen opblazen. Volgens mij geloven de ouders van Marianne dit ook.
pi_90468589
Dat is alleen maar goed dat het borrelt, en ik hoop van harte dat op een gegeven moment de waarheid naar boven borrelt. Een moordenaar niet meer vrij rondloopt en de ouders van Marianne rust kunnen krijgen.
pi_90588625
Nog steeds ongelooflijk wat een beerput deze zaak is

De waarheid boven en koppen zullen rollen,

Is toch niet normaal meer man dat de moordenaar(s) geholpen worden het land uit te komen gvd
de teringlijers die hier verantwoordelijk voor zijn verdienen een volkswoede die korte metten maakt met deze waanzin.
pi_90619300
Je kan ze nog niet bestempelen als moordernaars. Dat moet nog bewezen worden.
Ik hoop echt snel voor de familie, vrienden en alle andere nabestaanden dat er nu mensen zullen spreken... ik hoop echt dat zaak weer openbreekt.

Hoe staat het eigenlijk met het dossier van Marianne: is de zaak altijd doorzelfde mensen behandeld of is er een ander team geweest, etc.?

En zit er al beweging in na de oproep?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 januari 2011 @ 14:49:36 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92122998
Even een schopje:

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 23:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
Het borrelt in deze zaak:

http://www.nu.nl/binnenla(...)et-radio-oproep.html

http://www.klokkenluideronline.nl/

Samenvatting; Klokkenluideronline beweert dat Stephanie van Reemst als getuige zeer belangrijke informatie achterhoudt en een verklaring van haar de zaak totaal zou kunnen opblazen. Volgens mij geloven de ouders van Marianne dit ook.
In de Leeuwarder Courant van afgelopen zaterdag doen Van Reemst en haar familie hun verhaal over deze zaak. Zij zeggen geen enkele informatie over de Vaatstra-zaak te hebben.

Sterker nog, ze voelen zich onder druk gezet en bedreigd door de mensen achter de klokkenluiderssite. Micha Kat en Wim Dankbaar bedienen zich van praktijken die niet door de beugel kunnen en ze proberen door hun druk Van Reemst de laten breken. Het is zelfs zo erg dat haar moeder nu al het huis uitgevlucht is.

Imo hebben die lui last van tunnelvisie en brengt het de zaak geen steek verder.

---------------------------------------------------------------------------

Ander nieuws is dat het openbaar ministerie verklaard heeft dat ze in 1999 wel degelijk de juiste Ali opgepakt hebben en daar het DNA van getest hebben.

Dat ze destijds de juiste hadden waag ikzelf tot op de dag van vandaag te betwijfelen, Omdat de opgepakte Ali niet herkend wordt door mensen die de Ali die in Kollum zat wel eens gezien hebben.

Dit gezegd hebbende weet ik natuurlijk niet of die Ali ook de dader is, maar hij zou wel een belangrijk puzzelstukje in de zaak in handen kunnen hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92194659
Zie regelmatig dat er satanisten worden genoemd. Een echte satanist zal nooit een mens , dier offeren. Zij aanbidden geen goden of andere denkbeeldige dingen.
Ondanks dit gegeven wil ik er wel bij zeggen dat er idd ook gigantische sicko's rondlopen in dat wereldje.
Hopelijk komt de dader eens naar voren en is dit geen goede bekende van de familie, zeker voor de ouders mag deze gruwelijke moord nu eens snel opgelost worden
pi_92195201
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:26 schreef vullis het volgende:
Hopelijk komt de dader eens naar voren en is dit geen goede bekende van de familie, zeker voor de ouders mag deze gruwelijke moord nu eens snel opgelost worden
Nou, ik heb er een heel hard hoofd in. Moet echt toeval zijn volgens mij, of die Friese justitie moet is van haar luie reet afkomen!
pi_92241103
Ik wist niet dat Friesland ook een eigen Justitieel Apparaat had?
pi_92243972
quote:
2s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:14 schreef galtfactory het volgende:
Ik wist niet dat Friesland ook een eigen Justitieel Apparaat had?
Jawel hoor, gecombineerde taak, melken van de koeien hoeft alleen 's ochtends en 's avonds volgens mij, dus valt prima te combineren. ):O
En ze hebben zelfs een heul nieuw verslag naar buiten gebracht! :o Zie hier!

Geen twijfel over arrestatie in zaak Vaatstra
31 januari 2011 - Arrondissementsparket Leeuwarden
http://www.om.nl/actueel/(...)2/geen_twijfel_over/
pi_92250257
Ik blijf dit een rare zaak vinden.. Ik vind het zo raar dat er verschillende mensen zeggen dat dit niet de juiste Ali is, die ze op DNA hebben getest. Je hoort alleen van de kant van het OM dat het hem wel is.

Ik heb stiekem nog altijd het vermoeden dat ze toen het AZC wilden beschermen. Ik kan me nog wel die bijeenkomst bij de gemeente herinneren dat totaal uit de hand liep.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_102251420
http://www.crimesite.nl/n(...)tra-zaak-liggen.html

quote:
OM liet dna Vaatrstra-zaak liggen

Het Openbaar Ministerie en het Nederlands Forensisch Laboratorium (NFI) hebben in de zaak van de moord op de 16-jarige Marianne Vaatstra dna van een mogelijke dader links laten liggen. Volgens De Telegraaf is dat dna ontdekt door een ander forensisch lab. Het zat op het tasje van het op 1 mei 1999 vermoorde meisje. De dader is nog spoorloos.

Het Openbaar Ministerie in Leeuwarden heeft tegenover De Telegraaf bevestigd dat het NFI de sporen niet nader heeft onderzocht. Vader Bauke Vaatstra wist dit niet en heeft nu een advocaat in de arm genomen. 'We eisen van justitie dat het onderzoek er alsnog komt en stappen anders naar de rechter', zegt Vaatstra's advocaat Job Knoester.

Het handelt om draait om een gedeeltelijk mannelijk dna-profiel dat het particuliere forensische bureau IFS in Hulshorst in 2006 heeft gevonden.

De tas lag naast het lichaam van het verkrachte en vermoorde meisje. Het NFI heeft dat tasje nooit bemonsterd, het is aan de familie teruggegeven.

De IFS-onderzoekers stelden vast dat de tas hoogstwaarschijnlijk bij de moord is gebruikt. 'De dna-sporen op het hengsel doen vermoeden dat mijn dochter ermee is gekneveld en mogelijk gewurgd', zegt Bauke Vaatstra.

IFS is wilde het dna vergelijken met dna dat het NFI eerder uit spermasporen op Marianne's lichaam haalde. Maar het NFI weigerde het profiel aan IFS te verstrekken.

Waarom dat is gebeurd wil het OM niet zeggen. Wel zegt een woordvoerder later te hebben ingezien 'dat de tas bij de uitvoering van het misdrijf kan zijn gebruikt'.

Begin 2007 droeg IFS de resultaten en de tas over aan het OM. Vaatstra zegt daarna van justitie te hebben gehoord dat een vergelijking door het NFI uitsloot dat het om dader-dna ging.

Nu blijkt echter dat justitie en NFI niets met de IFS-resultaten deden. 'Het tasje was door de familie bewaard en kan gecontamineerd zijn met dna van anderen', zegt het OM. 'IFS was toen bovendien nog niet geaccrediteerd. Een betrouwbaar, vergelijkend onderzoek van de door IFS aangetroffen dna-kenmerken was niet mogelijk.'

Advocaat Knoester noemt dat onzin. 'Justitie weet dat IFS destijds al volop werd ingeschakeld door rechtbanken die hun rapporten overnamen. Het lab bestaat uit ervaren oud-NFI'ers. Marianne's tasje was alleen in handen van haar ouders, hun dna is uit het spoor te filteren. Dat het NFI niet zoiets simpels als een profielvergelijking wilde uitvoeren, is niet uit te leggen aan de nabestaanden.'

pi_102251741
quote:
Waarom dat is gebeurd wil het OM niet zeggen. Wel zegt een woordvoerder later te hebben ingezien 'dat de tas bij de uitvoering van het misdrijf kan zijn gebruikt'.
Als ze zelfs niet eens met een (slappe) verklaring komen, begint het er steeds meer op te lijken dat ze deze zaak inderdaad nooit op hebben willen lossen. Wellicht is de zaak intern wel min of meer 'opgelost', maar is de waarheid te pijnlijk.
pi_102276314
Je vraagt je af wat ze te verbergen hebben. :{
pi_111818784
quote:
‘Asielzoekers hebben Marianne Vaatstra niet vermoord’

DE WESTEREEN – Peter R. de Vries sluit uit dat twee asielzoekers, een Irakees en een Afghaan, Marianne Vaatstra hebben vermoord. ,,Voor aanhangers van deze theorieën zal de uitzending even slikken zijn.”

De Vries baseert zijn stelling op het onderzoek van het 3D-team van politie Friesland en het Openbaar Ministerie in Leeuwarden. De recherche is niet alleen tot een aantal nieuwe inzichten gekomen, men heeft op basis van nieuw forensisch onderzoek ook concrete, nieuwe bevindingen gedaan. ,,Er wordt een nieuwe weg ingeslagen. Het 3D-team heeft knap werk verricht. De kans op een oplossing van de zaak acht ik groter dan ooit.”
http://www.kollumercouran(...)moord%25e2%2580%2599
  Moderator maandag 21 mei 2012 @ 09:28:03 #94
8781 crew  Frutsel
pi_111820290
Gisteravond bekeken... dader moet dus 'zeer dichtbij' worden gezocht en nu wachten of dat 'grote verwanten-DNA onderzoek' er daadwerkelijk komt. Met de huidige technieken qua DNA onderzoek kan men dus verwanten opsporen van de dader.
pi_111820390
quote:
Is dat nog ergens te bekijken, heb het gemist gister... of wordt het nog een keer uitgezonden?
De multiculturele variant is dus van de baan wb Peter R.? Alweer een dompertje voor de prof dr vanfrikschoten- en Micha Kat-achtigen... niet dat zij zich er wat van aan zullen trekken natuurlijk.
I´m back.
pi_111821277
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 09:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is dat nog ergens te bekijken, heb het gemist gister... of wordt het nog een keer uitgezonden?
http://www.peterrdevries.nl/nieuws/zondag-in-de-uitzending-8/

quote:
De multiculturele variant is dus van de baan wb Peter R.?
Niet alleen voor Peter R. de Vries, de multiculturele variant was al veel langer van de baan.

quote:
Oratie prof.dr. P. de Knijff

Titel: Meehuilen met de Wolven?

VAATSTRA
Zelden echter zal de directe aanleiding voor een onderzoekslijn zo gruwelijk zijn
geweest dan het volgende bepalende moment in mijn carrière.
Het is al laat wanneer in de nacht van donderdag 30 april op vrijdag 1 mei 1999
Marianne Vaatstra besluit om samen met twee vrienden, op twee fietsen naar huis te
gaan. Ze hebben uitbundig Koninginnedag gevierd in Kollum en fietsen richting
Buitenpost. Daar passeren ze het station, waar ze een extra fiets stelen en hun weg
vervolgen. Kort daarna neemt Marianne afscheid van haar vrienden en verdwijnt
fietsend de donkere polder in, richting haar ouderlijk huis in Zwaagwesteinde. De
volgende ochtend blijkt dat ze daar nooit is aangekomen. Ze wordt al snel gevonden;
verkracht en vermoord, en als oud vuil in een slootkant geworpen. Vlak bij
Veenklooster, een paar kilometer ten westen van Buitenpost.
http://www.leidenuniv.nl/nieuwsarchief2/1039.html

Prof. de Knijff was ook degene die het DNA in het nagelvuil van de weduwe Wittenberg vaststelde met nieuwe technieken maar ja, dan komen Maurice de Hond, Ton Derksen en Andre Vergeer met eigen onderzoek (Andre Vergeer, die op televisie in karbonades stond te prikken om aan te tonen dat de veroordeelde het niet gedaan kon hebben) en eigen deskundigen uit Amerika die tegen betaling op televisie iets komen vertellen zonder zelf onderzoek te hebben gedaan.

Tegen zoveel deskundigheid kan niemand op. :+

En als ze nou een keertje toegeven dat ze fout zaten, maar nee hoor, ze gaan gewoon door. 8-)
pi_111821322
Nou, men beweert aan het DNA-profiel te kunnen zien dat de dader West-Europees van afkomst is. Ik weet niet in hoeverre dat te zien is aan DNA, want een Irakees of een Afghaan kan ook vrij blank zijn. Of om het even welke asielzoeker uit bv voormalige sovjet-republieken of (in die tijd veel aanwezig) balkan-bewoners.

Men baseerde de asielzoekersafkomst vooral op de doorgesneden keel geloof ik, wat als een typische moslim-afrekening werd gezien.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111821438
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Men baseerde de asielzoekersafkomst vooral op de doorgesneden keel geloof ik, wat als een typische moslim-afrekening werd gezien.
Aangenomen wordt dat de keel is doorgesneden toen ze al dood was (dat is te zien aan de hoeveelheid bloed). Het zou dan, gezien het asielzoekerscentrum, een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn geweest.
  maandag 21 mei 2012 @ 10:23:14 #99
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_111821507
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou, men beweert aan het DNA-profiel te kunnen zien dat de dader West-Europees van afkomst is. Ik weet niet in hoeverre dat te zien is aan DNA, want een Irakees of een Afghaan kan ook vrij blank zijn. Of om het even welke asielzoeker uit bv voormalige sovjet-republieken of (in die tijd veel aanwezig) balkan-bewoners.

Wat beweer jijzelf dan?
pi_111821612
Gisteren ook gekeken. Men heeft een aansteker in haar tas gevonden die de DNA-sporen van de dader bevatte. Ook was haar fiets netjes geparkeerd en zijn er sporen van een tweede fiets gevonden. Dus nu gaat men er van uit dat ze de dader kende.
Some weasel took the cork out of my lunch...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')