quote:Nee, daar ben ik het dus (absoluut)niet mee eens. Die dader heeft echt wel hele duidelijke karaktertrekken, die bij de meeste mannen niet voorkomen. Waar je hem moet zoeken, ja dát kan op veel plaatsen zijn.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Het vervelende is dat iedereen het geweest kan zijn.
quote:NIEUW DADERPROFIEL
Het betreft een man die handelt vanuit extreem pathologische waanideeën. Er is bij hem sprake van occulte en/of satanische fascinatie.
De moord is uitgevoerd volgens een offerritueel. Hij hecht aan occulte symboliek. Nacht 30 april op 1 mei (Walpurgisnacht/Beltane), volle maan, van oorsprong een geweide plaats in Veenklooster, vindplaats Marianne onder een oude boom (meiboom) etc. Het is zelfs mogelijk dat hij alleen de aandacht hier op wil vestigen als afleiding.
Het is een dader die een zogenaamde volledige "controlefreak" is, zodanig dat hij zelfs de PD volledig ensceneert.
Het is een dader die al meerdere moorden op zijn conto heeft en het maakt hem niet uit waar hij dat doet. Hij krijgt steeds meer zelfvertrouwen en waant zich een "untouchable". Hij is in de veronderstelling dat hij met zijn handelswijze en methode nooit gepakt zal worden.
Hij heeft een zeer groot werkgebied. Mogelijk zelfs tot ver in de landen om ons heen. De dader komt van buiten de regio maar is wel bekend met de omgeving van Veenklooster en Kollum.
(Justitie heeft dit indirect bevestigd door een grootschalig DNA-onderzoek in een straal van 15 km op "principiële" gronden te weigeren. Logisch als je weet dat de dader van buiten de regio kan komen dan is zo'n DNA onderzoek volkomen zinloos en weggegooid geld.)
De dader kan goed met een mes omgaan. Het is iemand die mogelijkerwijs in de hobbysfeer of beroepsmatig te maken heeft met jacht, visserij of stroperij. Het is een "ervaren" moordenaar en het is zeer aannemelijk dat hij zich voor 1999 en zelfs nu nog regelmatig in Kollum of omgeving vertoont. Bij voorkeur in horecagelegenheden als de Paradiso in Kollum. Daar heeft hij Marianne ontmoet of "ontdekt" en daar heeft hij haar als slachtoffer uitgekozen.
De dader zit eerder in de leeftijd van 45+ dan daaronder omdat hij een "ruime CV" heeft en omdat de kennis van bekende seriemoordenaars leert, dat het jaren duurt voor iemand zich tot zo'n extreme dader ontwikkelt.
De dader is sociaal vaardig en hij gedraagt zich dan ook als een amicaal iemand. Hij heeft immers zelfs het vertrouwen van een voor hem onbekend meisje weten te winnen. Mensen die hem kennen zullen beamen dat het een gewone aardige man is en dat hij nooit op de voorgrond treedt. Op geen enkele manier is aan de buitenkant van deze man te zien dat het gaat om een verkrachter of moordenaar. Hij heeft juist veel sociale contacten en zal hierdoor niet opvallen. Zijn ontwikkelde sociale vaardigheid is waarschijnlijk ook onmisbaar bij zijn werk.
Het is een ervaren seriemoordenaar die zeer berekenend te werk gaat en een gigantische haat en agressie in zich heeft. Hij kan met zeer hoge waarschijnlijkheid in verband worden gebracht met meerdere onopgeloste moorden. Zelfs onopgeloste verdwijningen zijn niet uit te sluiten.
De kans dat hij opnieuw slachtoffers maakt is dan ook zeer groot.
quote:Omdat volgens filosofen en mensen die op denkfouten letten, alleen asielzoekers kelen doorsnijden.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:35 schreef MidnightB00m het volgende:
Waarom past een asielzoeker precies in dat profiel?
quote:Er zijn trouwens nog steeds mensen die hun DNA niet hebben willen afstaan:Ik concludeerde dat naar mijn mening, op grond van het Y-chromosoomonderzoek de moordenaar zeer waarschijnlijk een NW-Europeaan, en niet iemand uit het Midden- Oosten was.
http://www.lumc.nl/0000/1(...)3185/80805030810185/
quote:Er kwam wel een vrijwillig dna onderzoek onder 150 mannen die betrokkenheid vertoonden bij Vaatstra. Tien van hen weigerden echter.
http://mens-en-samenlevin(...)rianne-vaatstra.html
Omdat de landen waar die mensen vandaan komen, dit soort zaken eerder voorkomen. En mannen in oorlogssituaties gewend zijn aan zeer brute dodingen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 23:35 schreef MidnightB00m het volgende:
Waarom past een asielzoeker precies in dat profiel? Ik denk eerder aan een bekende van Marianne of iemand uit de buurt, maar niet direct een asielzoeker.
Omdat de landen waar die mensen vandaan komen, dit soort zaken eerder voorkomen. En mannen in oorlogssituaties gewend zijn aan zeer brute dodingen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 23:35 schreef MidnightB00m het volgende:
Waarom past een asielzoeker precies in dat profiel? Ik denk eerder aan een bekende van Marianne of iemand uit de buurt, maar niet direct een asielzoeker.
Ehmmm ja... ik hoop dat je het zelf wel snapt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 08:50 schreef dylany het volgende:
[..]
Omdat volgens filosofen en mensen die op denkfouten letten, alleen asielzoekers kelen doorsnijden.![]()
Er worden wereldwijd wel vaker mensen met de keel doorgesneden gevonden en de daders zijn van alle nationaliteiten en rassen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:12 schreef Mercer het volgende:
[..]
Omdat de landen waar die mensen vandaan komen, dit soort zaken eerder voorkomen. En mannen in oorlogssituaties gewend zijn aan zeer brute dodingen.
[..]
Ehmmm ja... ik hoop dat je het zelf wel snapt.
Is bekend hoeveel % van die daderprofielen achteraf ook aansluiten op de daadwerkelijke dader?quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 12:34 schreef Mercer het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het dus (absoluut)niet mee eens. Die dader heeft echt wel hele duidelijke karaktertrekken, die bij de meeste mannen niet voorkomen. Waar je hem moet zoeken, ja dát kan op veel plaatsen zijn.
zie ook "nieuwe" dader profiel:
[..]
Geen idee, maar ik vind het geen gek profiel.quote:Op maandag 1 november 2010 00:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is bekend hoeveel % van die daderprofielen achteraf ook aansluiten op de daadwerkelijke dader?
Dat is het ook niet, maar voor andere profielen valt ook wel wat te zeggen.quote:Op maandag 1 november 2010 00:37 schreef Mercer het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik vind het geen gek profiel.
Daarom hebben ze ook meerdere versies gemaakt, is er altijd iemand die het goed had!quote:Op maandag 1 november 2010 00:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is het ook niet, maar voor andere profielen valt ook wel wat te zeggen.
Ik ben geen expert, maar dan nog blijft het zoeken naar een speld in een hooiberg. Tien verschillende daderprofielen maken helpt volgens mij geen fluit.quote:Op maandag 1 november 2010 00:42 schreef Mercer het volgende:
[..]
Daarom hebben ze ook meerdere versies gemaakt, is er altijd iemand die het goed had!Ik heb overigens alleen deze versie hierboven goed gelezen.
Tuurlijk is de kans aanwezig, maar de kans dat het DNA afkomstig is van een Europees, is reëler er zijn nog genoeg mensen uit de omgeving die hun DNA niet hebben afgestaan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:31 schreef Mercer het volgende:
Daarom denk ik ook dat de kans nog steeds aanwezig is dat het een asielzoeker is geweest ondanks dat dna dat tegenspreekt.
quote:Kamervragen over moord Marianne Vaatstra
Fred Teeven, kamerlid en nummer 3 op de kieslijst voor de VVD, heeft Kamervragen gesteld over het onderzoek naar de moord op Marianne Vaatstra.
Vooral dat gesprek tussen Wim Dankbaar en Louis Uijl, wat je in de link kunt vinden, is erg verhelderend en doet het ergste vermoeden.quote:http://www.boublog.nl/201(...)age-1/#comment-14325
Gesprek Wim Dankbaar met Louis Uijl duurt 15 minuten.
Ik kan het gesprek niet vinden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:23 schreef dylany het volgende:
[..]
[..]
Vooral dat gesprek tussen Wim Dankbaar en Louis Uijl, wat je in de link kunt vinden, is erg verhelderend en doet het ergste vermoeden.
Dat kwam ook van die Micha Kat af. Die man is een waanzinnige sickoquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:01 schreef MidnightB00m het volgende:
Dus als het inderdaad een complot is van die zgn. 'driehoek', is het dan ook logisch dat mensen mogelijk (deels) valse verklaringen afleggen? Of dat er belangrijke getuigen het zwijgen werd opgelegd?
Ik snap niet waarom die Demmink overal bij word gehaald (bij de zaak NH kwam ik zijn naam ook al paar keer tegen). Moet ook zeggen dat ik me er niet heel erg in deze man heb verdiept. Kan iemand een korte samenvatting geven?
De aanhangers van Maurice de Hond brachten Joris Demmink al in verband met de Deventer Moordzaak.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:01 schreef MidnightB00m het volgende:
Dus als het inderdaad een complot is van die zgn. 'driehoek', is het dan ook logisch dat mensen mogelijk (deels) valse verklaringen afleggen? Of dat er belangrijke getuigen het zwijgen werd opgelegd?
Ik snap niet waarom die Demmink overal bij word gehaald (bij de zaak NH kwam ik zijn naam ook al paar keer tegen). Moet ook zeggen dat ik me er niet heel erg in deze man heb verdiept. Kan iemand een korte samenvatting geven?
Haha ja, ik heb wel eens op zijn weblog gekeken. Leuk geschreven verhalen, dat welquote:Op zondag 7 november 2010 03:19 schreef bastibro het volgende:
[..]
Dat kwam ook van die Micha Kat af. Die man is een waanzinnige sicko
Ho wacht, dus nu is het verhaal dat deze meneer die door veel mensen wordt bestempelt als mogelijke dader (voornamelijk om de reden dat het een asielzoeker is en omdat hij direct werd overgeplaatst na de moord) tijdens de moord van MV vastzat voor verhoor i.v.m. een andere zaak?quote:Op zondag 7 november 2010 08:39 schreef dylany het volgende:
[..]
De aanhangers van Maurice de Hond brachten Joris Demmink al in verband met de Deventer Moordzaak.
http://www.klokkenluidero(...)der-godverdomme.html
http://sueme.web-log.nl/sueme/2009/06/wim-dankbaar-ov.html
In onderstaand document staat een vrij duidelijk omschrijving van de kwestie.
http://www.standejong.nl/documents/runderkamprvdj.pdf
@Mercer,
Het gesprek staat onder in de link geplaatst in post 44.
Uit het gesprek blijkt dat de jongen, die door Kat en de zijnen wordt beschuldigd, direct nadat Marianne is vermoord werd overgeplaatst omdat het allemaal een beetje te veel werd voor zo'n kleine gemeente. Hij werd dan wel direct na de moord op Marianne Vaatstra overgeplaatst maar was al eerder verhoord (voor iets anders).Als hij vastzat toen Marianne Vaatstra werd vermoord......kan hij Marianne Vaatstra niet vermoord hebben, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |