SPOILER: SchermOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PowerhouseOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: AccuOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DualSIM & FrequentiebandenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ondersteuning van AndroidOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.
Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.SPOILER: WebshopsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: AliExpress & DHGateOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Taobao & TmallOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douaneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aftersale: en nu?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:| www.gizchina.com | www.gizbeat.com |
| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |
› Jiayu G3-topicreeks op FOK!
OP Version 1.0 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 20-11-2012 00:54:37 ]The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Neo binnen!.
Proberen te rooten, wil het niet.... Blijkt dat hij al root heeft (in het Chinees), kan helaas geen SU installeren(heeft wel SU, maar een Chinese versie).
Voordeel aan die app is zover ik zie wel dat je de root weer uit kan zetten (met een druk op de knop). Maar helemaal zeker ben ik niet aangezien ik het niet kan lezen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/![]()
héhé, gewoon even chinees leren! Dan moet je niet meer rooten, probleem opgelsotquote:Op zaterdag 17 november 2012 23:44 schreef RobertNL het volgende:
Neo binnen!.
Proberen te rooten, wil het niet.... Blijkt dat hij al root heeft (in het Chinees), kan helaas geen SU installeren(heeft wel SU, maar een Chinese versie).
![]()
![]()
Probleem is nu min of meer ook al opgelost. De telefoon heeft wel root. Maar die had hij dus blijkbaar alquote:Op zaterdag 17 november 2012 23:45 schreef Vincent_vd het volgende:
[..]
héhé, gewoon even chinees leren! Dan moet je niet meer rooten, probleem opgelsot.
Straks eens proberen om een Engelse versie van SU er op te parkeren.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Was ook maar een grapje hoorquote:Op zaterdag 17 november 2012 23:48 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Probleem is nu min of meer ook al opgelost. De telefoon heeft wel root. Maar die had hij dus blijkbaar al.
Straks eens proberen om een Engelse versie van SU er op te parkeren.Wat voor melding geeft hij eigenlijk als je SU er op probeert te zetten? Want is vreemd als hij root heeft dat dat niet gaat, chinees of engels, root is toch root lijkt mij :p
![]()
Via het root script niks. Hij stuurt hem via ADB en probeert hem te activeren maar op de telefoon zelf gebeurt er blijkbaar niks. (niet raar want dat zal die alternatieve SU app wel tegenhouden).quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:49 schreef Vincent_vd het volgende:
[..]
Was ook maar een grapje hoorWat voor melding geeft hij eigenlijk als je SU er op probeert te zetten? Want is vreemd als hij root heeft dat dat niet gaat, chinees of engels, root is toch root lijkt mij :p
Ga hem nu even handmatig er op zetten, kijken wat er dan gebeurd. En dan hopen dat ik de andere SU app kan verwijderen/'freezen zonder al te veel problemen.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Ahzoquote:Op zaterdag 17 november 2012 23:51 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Via het root script niks. Hij stuurt hem via ADB en probeert hem te activeren maar op de telefoon zelf gebeurt er blijkbaar niks. (niet raar want dat zal die alternatieve SU app wel tegenhouden).
Ga hem nu even handmatig er op zetten, kijken wat er dan gebeurd. En dan hopen dat ik de andere SU app kan verwijderen/'freezen zonder al te veel problemen.Good luck dan ^^
![]()
http://www.kingroot.net/?p=85 toevallig via http://sj.qq.com ?quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:48 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Probleem is nu min of meer ook al opgelost. De telefoon heeft wel root. Maar die had hij dus blijkbaar al.
Straks eens proberen om een Engelse versie van SU er op te parkeren.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Nee, de app ziet er uit als een hekje.quote:Op zondag 18 november 2012 00:00 schreef shiznuts het volgende:
[..]
http://www.kingroot.net/?p=85 toevallig via http://sj.qq.com ?
Nu hier eens in verdiepen, wellicht een oplossing voor ons probleem?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1564694
Denk dat ik de gok morgen gewoon ga nemen en eens prutsen met aan de ROM. Als je recovery en een officele ROM hebt kan er weinig mis gaan.
Dan straks eens proberen om de build prop en XML's te fixen voor full market acces.Scherm minder ( aardig wat minderquote:).
Verder zelfde hardware. Al zie je hier en daar dat hij iets goedkoper is.
Zo heb ik dat je het scherm iets ziet bewegen (water effect?) als je op het scherm drukt. Hoef niet eens hard te zijn.
Daarnaast is de speaker grill wat raar (half wit). Maar dat is natuurlijk wel mierenneukersmode.
Nog niet uitgebreid kunnen testen (de neo) dus verder zeg ik nog niks..
[ Bericht 16% gewijzigd door RobertNL op 18-11-2012 00:19:42 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Het is me gelukt om een goede methode te ontwikkelen om de recovery te backuppen. Heb er voor de zekerheid 5 gemaakt, allemaal 6.144 MB. Ongeveer 6 MB dus. Scatterfile is dus prima dacht ik zo.
Het lag dus aan de methode van het aansluiten van de telefoon voor het uitlezen van de rom van de telefoon en aan de usb drivers.
Betekent dus dat ik in principe elke rom nu kan flashen. Maar dat doe ik niet tot ik een goede backup heb van mijn eigen rom voor de zekerheid.
Ben nu dus bezig om mijn eigen recovery.img in een clockworkmod shell te prutsen zodat er vanuit de recovery een backup van de rom gemaakt kan worden.
Wish me luck.![]()
![]()
Good luckquote:Op zondag 18 november 2012 00:41 schreef Xenorium het volgende:
Het is me gelukt om een goede methode te ontwikkelen om de recovery te backuppen. Heb er voor de zekerheid 5 gemaakt, allemaal 6.144 MB. Ongeveer 6 MB dus. Scatterfile is dus prima dacht ik zo.
Het lag dus aan de methode van het aansluiten van de telefoon voor het uitlezen van de rom van de telefoon en aan de usb drivers.
Betekent dus dat ik in principe elke rom nu kan flashen. Maar dat doe ik niet tot ik een goede backup heb van mijn eigen rom voor de zekerheid.
Ben nu dus bezig om mijn eigen recovery.img in een clockworkmod shell te prutsen zodat er vanuit de recovery een backup van de rom gemaakt kan worden.
Wish me luck.!
Lees goede berichten over MoreLocal2 is dat geen simpele oplossing voor nederlands taal probleem?
Ben maar een leek en kom echt net kijken maar stoeine met die die Roms..etc is echt niet voor alle lezers van dit forum weggelegd:(
Zie onderstaande tekst van gebruiker van HTC die dezelfde issues had;
Ik heb op aanraden van HTC Nederland de volgende app gedownload van de Market: More Locale 2. Die app vertaalt de menu's e.d. in allerlei talen waaronder Nederlands. Werkt erg goed, geen gedoe met zoeken naar juiste ROM...mijn vrouw i.i.g. weer happy.
HTC Nederland (erg behulpzaam overigens) zei dat Google gekozen heeft voor een regio indeling. De ROM zijn kennelijk hardware (bios) gebonden waardoor je niet zomaar een andere ROM erop kan zetten. geen idee of dat kopt of niet. Er is een kans dat de volgende update wel weer alle talen beschikbaar heeft omdat er veel klachten zijn van mensen, steeds meer mensen kopen toestellen in buitenland. HTC geeft al die klachten ook weer door...![]()
Die HTC gebruiker had simpel weg een custom rom erop kunnen zetten met uitgebreide taal ondersteuning.
Leuke topic titel trouwens hoor.![]()
Ik denk dat hier ale en paar mensen morelocale geprobeerd hadden maar er bleef dan nog heel wat over in het engels/chinees dacht ik.quote:Op zondag 18 november 2012 03:50 schreef vuurpaard66 het volgende:
Lees goede berichten over MoreLocal2 is dat geen simpele oplossing voor nederlands taal probleem?
Ben maar een leek en kom echt net kijken maar stoeine met die die Roms..etc is echt niet voor alle lezers van dit forum weggelegd:(
Ik heb op aanraden van HTC Nederland de volgende app gedownload van de Market: More Locale 2. Die app vertaalt de menu's e.d. in allerlei talen waaronder Nederlands. Werkt erg goed, geen gedoe met zoeken naar juiste ROM...mijn vrouw i.i.g. weer happy.
HTC Nederland (erg behulpzaam overigens) zei dat Google gekozen heeft voor een regio indeling. De ROM zijn kennelijk hardware (bios) gebonden waardoor je niet zomaar een andere ROM erop kan zetten. geen idee of dat kopt of niet. Er is een kans dat de volgende update wel weer alle talen beschikbaar heeft omdat er veel klachten zijn van mensen, steeds meer mensen kopen toestellen in buitenland. HTC geeft al die klachten ook weer door...
En dat zou kunnen van die regio's, maar dat lijkt mij dan toch eerder luiheid van hun. Customs roms hebben zo goed als altijd alle talen er in staan, dus als zo'n "hobbyisten" dat kunnen, waarom zou HTC dan niet even alle talen kunnen bundelen :p![]()
Ze hebben gewoon alle andere talen verwijderd. Bij HTC staan ze verborgenquote:Op zondag 18 november 2012 03:50 schreef vuurpaard66 het volgende:
HTC Nederland (erg behulpzaam overigens) zei dat Google gekozen heeft voor een regio indeling. De ROM zijn kennelijk hardware (bios) gebonden waardoor je niet zomaar een andere ROM erop kan zetten. geen idee of dat kopt of niet. Er is een kans dat de volgende update wel weer alle talen beschikbaar heeft omdat er veel klachten zijn van mensen, steeds meer mensen kopen toestellen in buitenland. HTC geeft al die klachten ook weer door...(en kan je ze dus met morelocale wel instellen).
Apps zijn wel Nederlands met morelocale.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Bij de Neo zijn naast Engels en Chinees de andere talen grotendeels verwijderd volgens mij. Kijk daar later wel naar hoe dat is te fixen. Waarschijnlijk is dat niet zo makkelijk als je denkt.
Het schijnt dat de talen in een apk staan, wellicht meerdere en je die niet zomaar kunt vervangen met eentje die multilanguage is. Daar zal opnieuw gecompiled moeten worden en handmatig alles geëdit moeten worden en de kernel zal opnieuw in coördinatie met die apks moeten worden gecompiled.
Dus dat is niet zo leuk.![]()
![]()
Stap voor stap uitleg:quote:Op zondag 18 november 2012 11:28 schreef Xenorium het volgende:
Bij de Neo zijn naast Engels en Chinees de andere talen grotendeels verwijderd volgens mij. Kijk daar later wel naar hoe dat is te fixen. Waarschijnlijk is dat niet zo makkelijk als je denkt.
Het schijnt dat de talen in een apk staan, wellicht meerdere en je die niet zomaar kunt vervangen met eentje die multilanguage is. Daar zal opnieuw gecompiled moeten worden en handmatig alles geëdit moeten worden en de kernel zal opnieuw in coördinatie met die apks moeten worden gecompiled.
Dus dat is niet zo leuk.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1564694
Lijkt niet heel moeilijk als ik dit zo lees. Staat er geen ROM/update op het forum van Neo? Wellicht kunnen we er dan even naar kijken.
Als de ROM toch open is kan playstore er direct in(samen met een aangepaste build prop). Dan is alles gefixed voor deze telefoon
.
[ Bericht 4% gewijzigd door RobertNL op 18-11-2012 11:55:08 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Xenorium is dus al lekker bezig, en ik denk dat we dus eerdaags wel customs roms en recovery werkend hebben op de neo
Nog even zorgen dat we full acces playstore hebben, en dan ben ik al snel tevreden
Ga zo door jongens![]()
![]()
Heb jij meer gedaan dan root? Klinkt verder vrij lastig dus ik hoop het met jou uitleg verder klaar te hebben. Alleen nog de build prop aanpassen maar daarvan kwam ik al een video tut tegen op dit forumquote:Op zondag 18 november 2012 11:44 schreef Downstar het volgende:
Xenorium is dus al lekker bezig, en ik denk dat we dus eerdaags wel customs roms en recovery werkend hebben op de neo
Nog even zorgen dat we full acces playstore hebben, en dan ben ik al snel tevreden
Ga zo door jongens![]()
Misschien kun je eens een foto van G3 en Neo naast elkaar posten met een foto op het scherm (net zoiets als in jouw review van de G3 met de foto van de brug).quote:Op zondag 18 november 2012 00:12 schreef RobertNL het volgende:
Scherm minder ( aardig wat minder).
Verder zelfde hardware. Al zie je hier en daar dat hij iets goedkoper is.
Zo heb ik dat je het scherm iets ziet bewegen (water effect?) als je op het scherm drukt. Hoef niet eens hard te zijn.
Daarnaast is de speaker grill wat raar (half wit). Maar dat is natuurlijk wel mierenneukersmode.
Nog niet uitgebreid kunnen testen (de neo) dus verder zeg ik nog niks..
Ben ook al wel benieuwd of de foto's van de Neo beter zijn dan de G3 ivm de (te) sterke compressie van de G3.![]()
Dat die apps zoals o.a. buienradar ook willen installeren en werken.quote:Op zondag 18 november 2012 12:00 schreef Xenorium het volgende:
Full access playstore? Ik heb niks gemerkt? Wat mist er dan?![]()
Is al eerder aan je gevraagd, maar volgens mij had jij liever andere alternatieven..quote:Op zondag 18 november 2012 12:00 schreef Xenorium het volgende:
Full access playstore? Ik heb niks gemerkt? Wat mist er dan?
maar krijg jij apps als NS reisplanner extra, Nu.nl. Buienradar.nl wel aan de praat dan?
wss niet, dus nog geen full acces/compatible market..![]()
Ik heb heb nu geroot en playstore werkend..quote:Op zondag 18 november 2012 12:01 schreef Tonkey het volgende:
[..]
Heb jij meer gedaan dan root? Klinkt verder vrij lastig dus ik hoop het met jou uitleg verder klaar te hebben. Alleen nog de build prop aanpassen maar daarvan kwam ik al een video tut tegen op dit forum
en nederlandse taal werkend voor +- 90% van mijn systeem ( menu's en standaard apps dus niet)
Met recovery + roms houd ik me nu ff niet bezig, weinig tijd en moet zelf dan ook nog het 1 en ander in lezen..
Xenorium lijkt me eerdaags wel met een tutorial te komen hoe je het 1 en ander fixt op het gebied van roms etc.![]()
Ik had eerder deze week gezocht op die apps maar geen results in de playstore, bedoel je dat dus?
Je moet niet te veel van mij verwachten ik ben nog een noob op Android, dit is mijn eerste smartphone. Wie zegt dat ik meer weet dan jij?
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja,quote:Op zondag 18 november 2012 12:05 schreef Xenorium het volgende:
Ik had eerder deze week gezocht op die apps maar geen results in de playstore, bedoel je dat dus?er missen best wat apps. Als ik je Jiayu en Neo naast elkaar leg ziet de top x er anders uit
.
Zal straks eens kijkenquote:Op zondag 18 november 2012 12:01 schreef glsf het volgende:
[..]
Misschien kun je eens een foto van G3 en Neo naast elkaar posten met een foto op het scherm (net zoiets als in jouw review van de G3 met de foto van de brug).
Ben ook al wel benieuwd of de foto's van de Neo beter zijn dan de G3 ivm de (te) sterke compressie van de G3.. Eerst eens stoeien met een ROM en taal.
ik mis naar mijn weten geen apps hoor?
ik kan alles volgens mij vinden.. echter niet alles installeren door compatible problemen?
dus jullie zien niet eens ns reisplanner als je er naar zoekt ?
welke apps kan je niet vinden op de neo, maar wel op jiayu G3 dan ?![]()
Aan het eind van het vorige topic heb ik reeds een zip bestand geplaatst met een gemodificeerde recovery.img. Ik heb de stock recovery.img met twee verschillende methodes bewerkt en deze samen met de stock in een zip gevoegd.quote:Op zondag 18 november 2012 00:41 schreef Xenorium het volgende:
Het is me gelukt om een goede methode te ontwikkelen om de recovery te backuppen. Heb er voor de zekerheid 5 gemaakt, allemaal 6.144 MB. Ongeveer 6 MB dus. .....
Ben nu dus bezig om mijn eigen recovery.img in een clockworkmod shell te prutsen zodat er vanuit de recovery een backup van de rom gemaakt kan worden....
..
Waar ik me wel over verbaas is de grootte van jouw backup recovery. Meestal zijn nl de Chinese versies ca 6 MB en de Engelse versies ca 5MB.
Die in de V11M T09 ROM is nl ook 4,5 MB. Dat is aanzienlijk kleiner dan die van jou![]()
jij bent er meer mee bezig, jij boekt vooruitgang in recovery gedoe etcquote:Op zondag 18 november 2012 12:05 schreef Xenorium het volgende:
Ik had eerder deze week gezocht op die apps maar geen results in de playstore, bedoel je dat dus?
Je moet niet te veel van mij verwachten ik ben nog een noob op Android, dit is mijn eerste smartphone. Wie zegt dat ik meer weet dan jij?
![]()
![]()
![]()
backups blabla.. daar heb ik mij nog niet mee lastig gevallen
dus daaruit stel ik dat jij inmiddels al emer weet dan mij op dat gebiedhaha
![]()
Nvm, ik denk dat ik er al een ROM op heb staan (of iets dergelijks).quote:Op zondag 18 november 2012 12:13 schreef Downstar het volgende:
ik mis naar mijn weten geen apps hoor?
ik kan alles volgens mij vinden.. echter niet alles installeren door compatible problemen?
dus jullie zien niet eens ns reisplanner als je er naar zoekt ?
welke apps kan je niet vinden op de neo, maar wel op jiayu G3 dan ?
Maar NS kon ik bijvoorbeeld niet vinden.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Ik wilde niet te voorbarig zijn aangezien ik nog in het hele proces zit, maar ik heb dus zoals je had gelezen mijn eigen recovery uitgelezen en deze via een aantal handelingen veranderd in een cwm recovery die ik gisterennacht heb geflashed.quote:Op zondag 18 november 2012 12:13 schreef elinx het volgende:
[..]
Aan het eind van het vorige topic heb ik reeds een zip bestand geplaatst met een gemodificeerde recovery.img. Ik heb de stock recovery.img met twee verschillende methodes bewerkt en deze samen met de stock in een zip gevoegd.
Waar ik me wel over verbaas is de grootte van jouw backup recovery. Meestal zijn nl de Chinese versies ca 6 MB en de Engelse versies ca 5MB.
Die in de V11M T09 ROM is nl ook 4,5 MB. Dat is aanzienlijk kleiner dan die van jou
Ik draai stiekem, wilde het nog even voor me houden want heb nu geen tijd om een tut te schrijven clockwork mod based recovery waarmee ik gisteren nacht al een aantal backups van mijn ROM heb gemaakt.
![]()
![]()
![]()
w00tquote:Op zondag 18 november 2012 12:21 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ik wilde niet te voorbarig zijn aangezien ik nog in het hele proces zit, maar ik heb dus zoals je had gelezen mijn eigen recovery uitgelezen en deze via een aantal handelingen veranderd in een cwmw recovery die ik gisterennacht heb geflashed.
Ik draai stiekem, wilde het nog even voor me houden want heb nu geen tijd om een tut te schrijven clockword mod based recovery waarmee ik gisteren nacht al een aantal backups van mijn ROM heb gemaakt.
![]()
zeer goed nieuws!!
Heb je een tut?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welke methode heb je gebruikt?quote:Op zondag 18 november 2012 12:21 schreef Xenorium het volgende:
.................maar ik heb dus zoals je had gelezen mijn eigen recovery uitgelezen en deze via een aantal handelingen veranderd in een cwm recovery die ik gisterennacht heb geflashed....................
De online CWM builder en/of de un/repack methode met perlscripts.![]()
Vreem dat er nog verschillen zijn dat sommige wel de volledige appstore lijken te hebben
( ik dus, alleen bepaalde apps niet compatible) en dat andere dus niet eens apps kunnen vinden.
robert heeft ook zijn build.prop aangepast, dus daar zou het dan niet aan kunnen liggen
(misschien dat je mijn build.prop eens kan gebruiken op jou neo?)
hier wat fotos:![]()
![]()
Als je het zo graag wilt kun je toch net zo goed een apk gebruiken of backup van Titanium restoren (gemaakt op andere telefoon)?![]()
Repacked in een CWM based recovery!! Works like a charm!quote:Op zondag 18 november 2012 12:25 schreef elinx het volgende:
[..]
Welke methode heb je gebruikt?
De online CWM builder en/of de un/repack methode met perlscripts.
Ik durfde dat dus niet aan met een gedownloade standaard recovery van de Chinese forums. Dus nadat ik mijn eigen recovery via SP flash tools kon back readen is het na wat trial en error goed gegaan en heb ik een goeie CWM recovery image kunnen bakken. Ook geflashed met SP flash tool.![]()
Hebben ze denk ik ook al geprobeerd, dan krijgen ze dacht ik gewoon een error bij het installerenquote:Op zondag 18 november 2012 12:28 schreef Creqaw het volgende:
Als je het zo graag wilt kun je toch net zo goed een apk gebruiken of backup van Titanium restoren (gemaakt op andere telefoon)?![]()
Ah, ja dan is het wat vervelend.quote:Op zondag 18 november 2012 12:30 schreef Vincent_vd het volgende:
[..]
Hebben ze denk ik ook al geprobeerd, dan krijgen ze dacht ik gewoon een error bij het installeren![]()
Met de repack methode had ik minder succes bij de G3, terwijl daar die van CWM builder wel werkte.quote:Op zondag 18 november 2012 12:29 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Repacked in een CWM based recovery!! Works like a charm!
In ieder geval mooi dat het gelukt is.
Nog één vraag: Heb je eea met recovery.fstab moeten doen om het werkend te krijgen?
[ Bericht 3% gewijzigd door elinx op 18-11-2012 12:38:45 ]![]()
Hulde! Ik heb inmiddels diverse roms uitgeprobeerd. Heb nu de officiele t10 update draaien (incl. Root em market). Misschien dat je de cwm kan delen? Dan zal ik een backup van de rom maken en die in dropbox uploadenquote:Op zondag 18 november 2012 12:29 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ik durfde dat dus niet aan met een gedownloade standaard recovery van de Chinese forums. Dus nadat ik mijn eigen recovery via SP flash tools kon back readen is het na wat trial en error goed gegaan en heb ik een goeie CWM recovery image kunnen bakken. Ook geflashed met SP flash tool.![]()
Ik heb geen errors gekregen bij het backuppen via de CWM based recovery. Netjes system files en blobs in de clockworkmod directory op de sdcard.
Ik zal straks wel uploaden, alle files staan op een laptop van mij waar ik speciaal een schone vista op heb gegooid om alles werkend te krijgen.
Ik wilde eigenlijk vandaag met de roms aan de gang gaan. De t10 werkt prima dus? Gewoon via stock recovery geflashed?
[ Bericht 13% gewijzigd door Xenorium op 18-11-2012 12:45:47 ]![]()
Ik heb nu de taiwanese cwm based recovery erop staan en zal het daar mee proberen
En nee de stock recovery had ik niet meer. Ik heb de officiele zip aangepast zodat ik hem toch kon flashen. Ik zal hem zo ff uploaden
Edit: officiele recovery is teruggezet na de t10 update. Ik laat het maar zo tot er een goede cwm beschikbaar is (in het engels)
[ Bericht 35% gewijzigd door i124Q op 18-11-2012 13:02:52 ]![]()
Doe dat, ik heb zelf nog geen ervaring met een nieuw rom flashen. Zijn er nog files die je moet weghalen uit de t10 rom of moet veranderen?![]()
Mooiquote:Op zondag 18 november 2012 12:40 schreef Xenorium het volgende:
Ik heb geen errors gekregen bij het backuppen via de CWM based recovery. Netjes system files en blobs in de clockworkmod directory op de sdcard.
Ik zal straks wel uploaden, alle files staan op een laptop van mij waar ik speciaal een schone vista op heb gegooid om alles werkend te krijgen.
Ik wilde eigenlijk vandaag met de roms aan de gang gaan. De t10 werkt prima dus? Gewoon via stock recovery geflashed?wachten we daar op.
Taal files aan een ROM toevoegen lijkt niet heel lastig, denk dat je de files van de Jiayu wel zou kunnen pakken (firmware is 90% het zelfde).
Dan nog even een goede build.prop maken en play en standaard in de ROM en ik denk dat veel mensen blij zijn
Heb je misschien een linkje naar de werkwijze die je hebt gebruikt ?quote:Op zondag 18 november 2012 12:29 schreef Xenorium het volgende:
Ik bedoel dus geen handleiding van jouw maar waar je de wijsheid vandaan hebt gehaald.
Ik weet niet welke CWM je hebt gebruikt maar denk er wel aan dat je mogelijk geen backup hebt met CWM van de bootloader. (dat is in ieder geval bij mijn tablet het geval).![]()
Zou het dan niet beter zijn om files van de newman te nemen? Vermits die hardware helemaal hetzelfde is?quote:Op zondag 18 november 2012 12:53 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Mooiwachten we daar op.
Taal files aan een ROM toevoegen lijkt niet heel lastig, denk dat je de files van de Jiayu wel zou kunnen pakken (firmware is 90% het zelfde).
Dan nog even een goede build.prop maken en play en standaard in de ROM en ik denk dat veel mensen blij zijn![]()
![]()
Officiele t10 update (antutu 5820):
http://db.tt/HvavyLgb
Officiele t10 update aangepast voor flashen met custom recovery:
http://db.tt/XeRFF14p
Snelle mirrors van Chinese custom roms:
Let op! Ik heb de roms geinstalleerd en getest maar deze bevielen niet.
http://db.tt/TTngmraB
http://db.tt/NfEmz37e
http://db.tt/24GKLKYH
Flash tools voor custom roms:
http://db.tt/6leWdWFr
[ Bericht 30% gewijzigd door i124Q op 18-11-2012 13:33:14 ]![]()
Dat is de Rom die jij zo hebt gebruikt? Niks meer aan veranderd? Dan ga ik die zo flashen. Heeft deze een vebeterde batterij indicator?![]()
Hoewel ik denk dat het niet moeilijk is zoals RobertNL al aangaf is het denk ik best wel veel werk.Feitelijk moeten alle system apk's worden aangepast. Of die echt uitwisselbaar zijn weet ik nietquote:Op zondag 18 november 2012 13:04 schreef Vincent_vd het volgende:
....
Zou het dan niet beter zijn om files van de newman te nemen? Vermits die hardware helemaal hetzelfde is?![]()
hmmm. Maar was er gisteren geen link naar xda gepost waar iemand een progje had geschreven om taalfiles naar een rom te schrijven?quote:Op zondag 18 november 2012 13:07 schreef elinx het volgende:
[..]
Hoewel ik denk dat het niet moeilijk is zoals RobertNL al aangaf is het denk ik best wel veel werk.Feitelijk moeten alle system apk's worden aangepast. Of die echt uitwisselbaar zijn weet ik nietWas wel enkel voor linux denk ik, mss dat iemand dat kan proberen?
![]()
Ok dan wacht ik daar even op. Zal even mijn cwmr uppen.quote:Op zondag 18 november 2012 13:08 schreef i124Q het volgende:
Nee de aangepaste versie is nog aan het uploaden. Batterij lijkt normaal te werken![]()
Klopt APK firequote:Op zondag 18 november 2012 13:09 schreef Vincent_vd het volgende:
[..]
hmmm. Maar was er gisteren geen link naar xda gepost waar iemand een progje had geschreven om taalfiles naar een rom te schrijven?Was wel enkel voor linux denk ik, mss dat iemand dat kan proberen?
Dat progje maakt je taal zichtbaar indien dat is uitgeschakeld in de ROM.
Ontbreekt het echter dan zal je in iedere apk de juiste bestanden moeten toevoegen.
Kijk maar eens hier hoe dit handmatig gaat.
Als de apk's van de G3, of een andere GSM met dezelfde Android versie, hetzelfde zijn, vereenvoudigd dat de zaak natuurlijk wel.
Als alle apk's OK zijn dan kan je het framework wijzigen met APK fire![]()
ahzo okquote:Op zondag 18 november 2012 13:24 schreef elinx het volgende:
[..]
Klopt APK fire
Dat progje maakt je taal zichtbaar indien dat is uitgeschakeld in de ROM.
Ontbreekt het echter dan zal je in iedere apk de juiste bestanden moeten toevoegen.
Kijk maar eens hier hoe dit handmatig gaat.
Als de apk's van de G3, of een andere GSM met dezelfde Android versie, hetzelfde zijn, vereenvoudigd dat de zaak natuurlijk wel.
Als alle apk's OK zijn dan kan je het framework wijzigen met APK fireIk dacht dat die APK fire dat automatisch deed
Heb zelf men Neo nog niet, en ken er ook niet super veel van, maar als ik hem heb en het is nog niet opgelost ga ik zeker mee zoeken
![]()
![]()
Ik denk dat je gelijk heb, ik was in de war met de korte beschrijving van de Windows versie.quote:Op zondag 18 november 2012 13:31 schreef Vincent_vd het volgende:
[..]
ahzo okIk dacht dat die APK fire dat automatisch deed.......
Ik denk dat ik het binnenkort toch eens met Ubuntu ga uitproberen.
[ Bericht 0% gewijzigd door elinx op 18-11-2012 13:46:22 ]![]()
56k6 modempje? :-pquote:Op zondag 18 november 2012 13:09 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ok dan wacht ik daar even op. Zal even mijn cwmr uppen.![]()
Volk wilde mijn Neo aanschouwen.
https://rapidshare.com/fi(...)ecovery_Xenorium.rar
Pass is de naam van deze site zonder .nl en met hoofdletter en uitroepteken.![]()
Bedankt, ben benieuwd welke bron je hebt gebruikt.quote:Op zondag 18 november 2012 14:00 schreef Xenorium het volgende:
Volk wilde mijn Neo aanschouwen.
.........![]()
Gewoon google en forums, xda developers etc. Er is geen handleiding voor dit specifieke model, was echt trial and error. Zal later wel alles samenstellen en een tut schrijven. Want bij de ene bron klopte drivers niet, bij de andere zaten ze te mekkeren over ubuntu en dit proggie en die versie. Alles heb ik nu specifiek bij elkaar gezocht. Maar wat ik heb gebruikt is MTK rom studio, Sp flash tool, Cygwin, Androids kitchen, Kitchen plugins met pl plugins, ADB terminal etc. Zal nog wel wat vergeten zijn.
Maak nog wel ff een screenie van de phone met CWMR zo![]()
Kan je me ook ff de juiste richting op sturen met hoe ik de recovery kan flashen? Met fastboot gebeurt er niets en met sp tools krijg ik een chinese versie (misschien omdat ik een andere scatter heb gebruikt?) Dank!![]()
Daarom zei ik dus dat iedereen ff moest wachten, alle correcte tools heb ik scattered over mijn laptop, die moet ik bij elkaar gooien in een map straks. Het ene werkt niet zonder het andere.
Sorry brakke foto's, mijn vorige telefoon. Sony ericsson non smartphone met 3.2 MP!
bla bla stomme image shack
[ Bericht 25% gewijzigd door Xenorium op 18-11-2012 14:49:57 ]![]()
imageshack is geblokt omdat het een shitty host is.quote:Op zondag 18 november 2012 14:20 schreef Xenorium het volgende:
Daarom zei ik dus dat iedereen ff moest wachten, alle correcte tools heb ik scattered over mijn laptop, die moet ik bij elkaar gooien in een map straks. Het ene werkt niet zonder het andere.
Sorry brakke foto's, mijn vorige telefoon. Sony ericsson non smartphone met 3.2 MP!
http://img846.imageshack.us/img846/2896/dsc00045vs.jpg (copy/paste deze link)
http://img827.imageshack.us/img827/9804/dsc00040nn.jpg (copy/paste deze link)
Wtf, hoe werken die tags hier, [img] werkt niet?![]()
Mooi werk Xenorium!
Ikzelf heb zojuist de taiwan101 CWM erop gezet en Gapps erin geflaht. Nu kijkend in de Play Store staan Nu.nl en Buienradar er gewoon in en dus op mijn Neo! ook fijn, google talk doet het![]()
![]()
Maar de hamvraag is, doen de apps het ookquote:Op zondag 18 november 2012 14:46 schreef Casper_nl het volgende:
Mooi werk Xenorium!
Ikzelf heb zojuist de taiwan101 CWM erop gezet en Gapps erin geflaht. Nu kijkend in de Play Store staan Nu.nl en Buienradar er gewoon in en dus op mijn Neo! ook fijn, google talk doet het( NU.nl en buienrader
?)
mijn neo laat ze namelijk wel zien, maar installen ho maar![]()
![]()
En kun je ze ook installeren ?quote:Op zondag 18 november 2012 14:46 schreef Casper_nl het volgende:
Mooi werk Xenorium!
Ikzelf heb zojuist de taiwan101 CWM erop gezet en Gapps erin geflaht. Nu kijkend in de Play Store staan Nu.nl en Buienradar er gewoon in en dus op mijn Neo! ook fijn, google talk doet het![]()
Is die in het engels? Welke versie is dat?quote:Op zondag 18 november 2012 14:46 schreef Casper_nl het volgende:
Mooi werk Xenorium!
Ikzelf heb zojuist de taiwan101 CWM erop gezet en Gapps erin geflaht. Nu kijkend in de Play Store staan Nu.nl en Buienradar er gewoon in en dus op mijn Neo! ook fijn, google talk doet het
Ik hou het bij mijn eigen versie, omdat die is opgebouwd met mijn eigen originele recovery en scatter file. Dus alles is 100% matched![]()
Ja. Nu.nl en Buienradar doen het in ieder geval beide. Ook NS reisplanner Xtra doet het. Lijkt er dus op dat na Gapps flash alle apps werken.![]()
Kom je hier nog aan toe vandaag ?quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:58 schreef i124Q het volgende:
Ik zal morgen foto's en uitleg sturen. Ben nu bovenstaande taiwan rom aan het flashen en heb voor de rest de agenda voor vandaag al vol zitten.![]()
Kun jij misschien een tutorial maken Casper of linken zodat ik niet dat ook nog allemaal moet uitzoeken. Als iemand anders dan ff gaat prutsen om Nederlands in de Rom te bakken.
Als iedereen die dat kan zijn aandeel levert dan gaat het allemaal wat sneller denk ik zo. Ik heb ook geen zin om al mijn vrije tijd te spenderen aan ditte.![]()
![]()
kijk goed nieuwsquote:Op zondag 18 november 2012 14:54 schreef Casper_nl het volgende:
Ja. Nu.nl en Buienradar doen het in ieder geval beide. Ook NS reisplanner Xtra doet het. Lijkt er dus op dat na Gapps flash alle apps werken.
ben inderdaad ook benieuwd naar tutorials, dan kunnen we die straks mooi als 1 geheel aanbieden met mijn Root en eventueel playstore tutorial, zodat minder technische hun neo's ook volledig werkend kunnen maken!
![]()
De CMW is in het Thais.. Dus nog zeker niet ideaal. En je moet de gapps.zip renamen naar update.zip om hem te kunnen flashen.quote:Is die in het engels? Welke versie is dat?
Ik heb http://goo.im/gapps/gapps-ics-20120429-signed.zip dus renamed naar update.zip. Maar voordat je die kan Flashen moet je dus je recovery hebben aangepast.
Lijkt erop dat jou recovery beter is (Engels), dus die wil ik er eigenlijk ook wel in slingeren.
Even openlijk denken voor fokkers die de Neo nog gaan ontvangen denk ik dat dit de volgorde moet zijn. Let wel: ikzelf heb het dus met diverse omwegen gedaan en heb nog niet de recovery die hieronder genoemd wordt!
Met een nieuwe Neo dus;
1) Eerst nieuwe versie stock-rom erop zetten (NO2M update T10 ZIP). Op een SD-kaart zetten, opstarten in recovery mode en de .zip erin flashen. Diverse problemen (witte scherm, batterij) zouden hiermee opgelost moeten zijn.
2) De recovery aanpassen naar een CWM variant. Mogelijk dus die van Xenorium, al snap ik nog niet hoe we die erin kunnen flashen. Met de standaard recovery kan je de Gapps niet installeren.
3) Gapps erin flashen. Ik denk dat met de recovery van Xenorium je de gapps.zip niet eens hoeft te hernoemen.
4) opstarten en je kan alle apps downloaden die je wilt.
Enige wat nog mooi zou zijn is dus een full Nederlandstalige Rom op basis van T10 die niet de recovery terugzet naar stock-standaard.
[ Bericht 25% gewijzigd door Casper_nl op 18-11-2012 15:23:24 ]![]()
Hoe heb jij die thaise CWM er dan op gekregen ?quote:Op zondag 18 november 2012 14:56 schreef Casper_nl het volgende:
[..]
De CMW is in het Thais.. Dus nog zeker niet ideaal. En je moet de gapps.zip renamen naar update.zip om hem te kunnen flashen.![]()
Nou ik heb een geschil geopend bij Paypal over de Umi X1 van uredeal, hopelijk komt er iets uit, anders word het een upgrade naar Paypal claim.![]()
maar, maar they "swore to god" ? Dan kan het toch niet anders dan dat ze hem verzonden hebben...quote:Op zondag 18 november 2012 15:29 schreef Creqaw het volgende:
Nou ik heb een geschil geopend bij Paypal over de Umi X1 van uredeal, hopelijk komt er iets uit, anders word het een upgrade naar Paypal claim.
![]()
Nee veel succes er mee, suckt echt wel :s Heb tot nu toe altijd mooi geld terug gekregen van paypal met zo'n problemen dus moet normaal wel goed komen hé
![]()
![]()
Met behulp van deze post. Had wel moeite met vinden van de juiste windows7-64 drivers.quote:Op zondag 18 november 2012 15:28 schreef glsf het volgende:
[..]
Hoe heb jij die thaise CWM er dan op gekregen ?quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:58 schreef i124Q het volgende:
Aangezien ik niet thuis ben kan ik de stappen niet helemaal precies omschrijven. Er vanuitgaande dat je al de usbdrivers geinstalleerd hebt:
1) download rom naar sdkaart en rename deze naar update.zip
2) doe het sdkaartje in de telefoon.
3) laat de telefoon uit
4) flash cwm met sp tools. Open in sp tools bij scatter load het tekstbestand in de cwm zip l. Als het goed is zie je nu in de lijst dat recovery is aangevinkt. klik op de button download. Vergeet de waarschuwing.
5) ( telefoon staat nogsteeds uit) hou volume down op de telefoon ingedrukt en connect via usb met de pc
Je ziet nu de balk naar 100% lopen. Eerst in het rood dan paars en dan groen. Nu staat cwm erop.
6) zet de telefoon aan met volume up en power. Houd volume up ingedrukt tot hij bpot in recovery.
7) kies voor 2e optie in cwm om update.zip te flashen.
Succes!![]()
Van wat ik weet van Chinezen (en dat zijn er aardig wat aangezien mijn hele familie Chinees is, nee ik kan geen Chinees lezen of spreken); geloof is te verwaarlozen als je er rijk van word. Dus dat was al een non-argument. Ik hoop echt dat Paypal bij mij ook hulpzaam is.quote:Op zondag 18 november 2012 15:36 schreef Vincent_vd het volgende:
[..]
maar, maar they "swore to god" ? Dan kan het toch niet anders dan dat ze hem verzonden hebben...
![]()
Nee veel succes er mee, suckt echt wel :s Heb tot nu toe altijd mooi geld terug gekregen van paypal met zo'n problemen dus moet normaal wel goed komen hé
Als je wilt weten waarom ik ineens een geschil heb geopend, ik las het volgende comment op gizchina van een andere... slachtoffer:
According to Russian message board from this Friday a lot of people in Russia and Ukraine starting to receive their phones ordered after us from different shops on aliexpress. They all come via various shipping methods. In Ukraine you can even buy UMI X1 with a next day delivery (confirmed). But there whoever bought the phone from Uredeal having problem with shipping. Below is LATEST excuse from Uredeal to one of concerned buyer with EMS shipping”
“I have just called the EMS, and a girl told me that your parcel is transferred by truck from China to Russia.Because the parcel contents the battery. We are confused with this answer. I even yelled with her, but the answer
is the parcel is still underway to Russia. ”
I don’t know what to say. Probably customers in USA will receive theirs by submarine or else. But even if I’m lucky and will get mine soon, I’ll ask to refund the shipping cost cause next week will be month since I paid for the phone and EMS delivery.
Dan gaat je credibilty wel hard omlaag.![]()
ff nog extra backups maken voor ik zo de t10 rom erop flash.
[ Bericht 12% gewijzigd door Xenorium op 18-11-2012 16:06:45 ]![]()
Dank voor de tip. Helaas werkt het niet bij mijquote:Op zondag 18 november 2012 16:23 schreef elinx het volgende:
Met Mobile Uncle (M44Tools) is het ook mogelijk om een andere recovery te flashen.![]()
Heb je dus alleen de revovery.img voor nodig op de sd-card? Hier zou ik dus de recovery (engelstalig) van Xenorium mee kunnen flashen?quote:Op zondag 18 november 2012 16:23 schreef elinx het volgende:
Met Mobile Uncle (M44Tools) is het ook mogelijk om een andere recovery te flashen.![]()
Mooi! Hier zat ik op te wachten, ik bestel hem gewoon via airmail en zie hem wel verschijnen. Echt heel goed hoe jullie hiermee bezig zijn, elke keer weer een stapje verder! Bijna spannend!![]()
Ja, wel root vereistquote:Op zondag 18 november 2012 16:48 schreef Casper_nl het volgende:
[..]
Heb je dus alleen de revovery.img voor nodig op de sd-card? Hier zou ik dus de recovery (engelstalig) van Xenorium mee kunnen flashen?![]()
Heb de t10 versie erop geflashed via mijn cwmr. Was even zoeken naar de language setting, alles was in het chinees. Zometeen maar opnieuw rooten en de stock chinese rotzooi eraf gooien, zucht
In de cwmr zit een functie ingebouwd die je vraagt of je de cwm recovery met de stock recovery uit de nieuwe rom wilt flashen, je geeft gewoon 'nee' aan en cwmr blijft gewoon staan!
t10 installed!! ajuuuuuu
Nu even rooten again. Ik root gewoon vanuit cwmr. Kijken of dat werkt
Hup en geroot in een paar seconden. Nice
[ Bericht 2% gewijzigd door Xenorium op 18-11-2012 17:09:22 ]![]()
met een update.zip file geroot? zoja welke bestanden gebruikt dan?quote:Op zondag 18 november 2012 16:57 schreef Xenorium het volgende:
Heb de t10 versie erop geflashed via mijn cwmr. Was even zoeken naar de language setting, alles was in het chinees. Zometeen maar opnieuw rooten en de stock chinese rotzooi eraf gooien, zucht
In de cwmr zit een functie ingebouwd die je vraagt of je de cwm recovery met de stock recovery uit de nieuwe rom wilt flashen, je geeft gewoon 'nee' aan en cwmr blijft gewoon staan!
t10 installed!! ajuuuuuu
Hup en geroot in een paar seconden. Nice![]()
Nice, dat gaat hier allemaal maar gemakkelijker en gemakklijkerquote:Op zondag 18 november 2012 16:57 schreef Xenorium het volgende:
t10 installed!! ajuuuuuu
Hup en geroot in een paar seconden. NiceTegen dat ik mij neo krijg ga ik maar op 1 knopje moeten duwen en gaat alles al klaar zijn xD xD
![]()
Super user Busy box zip file inderdaad.
Godver nou moet ik Downstar's post weer vinden om google play te installeren, hadden we maar een OP over de Neo.....![]()
Google play niet installeren.. gewoon gapps flashen (die link van mij een pagina terug). Dan heb je automatisch ook de play store als het goed is.quote:Op zondag 18 november 2012 17:15 schreef Xenorium het volgende:
Godver nou moet ik Downstar post weer vinden om google play te installeren, hadden we maar een OP.....
Nu dan de hamvraag hoe we jouw recovery erop kunnen krijgen.. Mij is het niet gelukt via Mobile Uncle..![]()
Ok zal gapps proberen. Je hebt SP flash tools nodig. Ik ben nu druk bezig dus mijn hands are tied.
En ga niet zomaar flashen als je niet weet wat je doet, dan is je phone zo kapoet.![]()
De link naar die post staat in de OP....quote:Op zondag 18 november 2012 17:15 schreef Xenorium het volgende:
Godver nou moet ik Downstar's post weer vinden om google play te installeren, hadden we maar een OP over de Neo.....
Mooi deze ontwikkelingen! Nu nog begrijpbaar voor een leek ;-)![]()
Ik wacht rustig afquote:Op zondag 18 november 2012 17:19 schreef Xenorium het volgende:
Ok zal gapps proberen. Je hebt SP flash tools nodig. Ik ben nu druk bezig dus mijn hands are tied.Ben al blij zat dat na mijn gapps installatie alle apps gewoon geïnstalleerd kunnen worden. Ook blij dat google talk nu werkt (met videobellen-optie), mijn foto's op Picasa zichtbaar zijn in de gallerij van de Neo, etc
Nog een mooie tip als je recovery netjes werkt. Titanium backup kan een .zip maken met al je apps, data, instellingen, etc.. Als je dus een keer een nieuwe ROM wilt installeren, maak je eerst een titanium.zip. Na het installeren van je ROM flash je de titanium.zip en klaar is kees.![]()
en idd, zolang je geen recovery hebt draaien gewoon mijn manier gebruiken om playstore werkend te krijgen..
mocht je al een recovery er op hebben staan, dan is die gapps flashen misschien beter
aangezien casper dus wel alle apps kan downloaden..
( casper heb je niet je build.prop aangepast?)![]()
Heb nu Gapps geflashed. Hij is nu aan het booten, ben benieuwd. Ken het nog niet.
Nice gelijk playstore erop!![]()
Ja, had ik gisteren zonder succes aangepast.. Direct na gapps waren de apps van oa nu.nl en buienradar zichtbaar. Daarvoor niet.quote:Op zondag 18 november 2012 17:25 schreef Downstar het volgende:
( casper heb je niet je build.prop aangepast?)![]()
ja Gapps is heel handigquote:Op zondag 18 november 2012 17:26 schreef Xenorium het volgende:
Heb nu Gapps geflashed. Hij is nu aan het booten, ben benieuwd. Ken het nog niet.
Nice gelijk playstore erop!Wordt ook bij de grote custom roms vaak gebruikt om al de google apps in één keer te laten flashen want tegenwoordig staan die er niet altijd standaard op (zoals bij de Neo dus)
![]()
![]()
Zou je kunnen bevestigen dat je nu.nl zou kunnen installeren?quote:Op zondag 18 november 2012 17:26 schreef Xenorium het volgende:
Nice gelijk playstore erop!![]()
![]()
buienradar werkt, gevonden in playstore, geinstalleerd en werkend. Wat moet er niet aan werken dan.
hum hij crashte wel de buienradar. En die wolken bewegen niet, moet wel toch??![]()
Als je linksboven op dat pijltje klikt (althans bij de HD versie) lopen de wolken.quote:Op zondag 18 november 2012 17:35 schreef Xenorium het volgende:
buienradar werkt, gevonden in playstore, geinstalleerd en werkend. Wat moet er niet aan werken dan.
hum hij crashte wel de buienradar. En die wolken bewegen niet, moet wel toch??![]()
volgens mij moet je dan bij settings nog ff kiezen voor animatie ofzo, om die wolken te laten bewegen..quote:Op zondag 18 november 2012 17:35 schreef Xenorium het volgende:
hum hij crashte wel de buienradar. En die wolken bewegen niet, moet wel toch??
constante crash dan of?![]()
Misschien belangrijk voor mensen die de MI-2 dachten te nemen, las dit net op twitter van wat ik denk dat het oorspornkelijke MIUI team is (blijkbaar is MIUI nu overgenomen door XIAOMI)
"Hi guys, i am leaving MIUI behind. MI-2 Retail has hardware issues like prototypes, random rebooting due to Wi-Fi chip! @miuirom FAILED"
Dus voor mensen die de MI-2 willen: best nog even wachten dus![]()
Ik switch nu tussen nu.nl app en buienradar. Geen probleem, geen crash meer ook. Kwam denk ik omdat mijn router vol liep, toestel kreeg geen ip toegewezen.
Nou heb het nu een tijdje getest, geen crash geen rare dingen, wolken bewegen als je animatie ingeschakeld hebt etc.
[ Bericht 29% gewijzigd door Xenorium op 18-11-2012 18:10:49 ]![]()
Zou je voor mij in de Play store kunnen kijken of 'Strava Cycling' beschikbaar is? In mijn playstore is ie er wel maar staat er zo'n zwarte balk boven dat ie niet door mijn toestel ondersteunt wordt.
Een .apk van een andere bron pakken geeft 'X app was not installed'
Kleine update over mijn touchscreenprobleem: Touchscreen werkt weer perfect toevallig na adk logcat te hebben gedraait. Not sure of dat iets heeft gedaan of dat die onbevroren drivers die ik per heb lopen bevriezen uit henzelf weer zijn gestabiliseerd.
Mocht ik weer problemen krijgen dan kan ik altijd nog een Neo rom van jullie erop flashen![]()
![]()
goed bezig heren...komt er hopelijk nog een step by step handleiding voor de groentjes onder ons...graag onderbouwd met beeldmateriaal. Voel ik mij ook wizzkid als het zelfstandig lukt:)
wel knap hoe snel jullie dit allemaal hebben uitgepuzzeld...team work guys respect![]()
Nog een reden dus om Xiaomi te negeren, buiten het feit dat het gewoon heel moeilijk verkrijgbaar is.quote:Op zondag 18 november 2012 17:44 schreef Vincent_vd het volgende:
Misschien belangrijk voor mensen die de MI-2 dachten te nemen, las dit net op twitter van wat ik denk dat het oorspornkelijke MIUI team is (blijkbaar is MIUI nu overgenomen door XIAOMI)
"Hi guys, i am leaving MIUI behind. MI-2 Retail has hardware issues like prototypes, random rebooting due to Wi-Fi chip! @miuirom FAILED"
Dus voor mensen die de MI-2 willen: best nog even wachten dus![]()
heb hem nu ruim 36uur in mijn bezit en werkt als een tierelier, die van m'n vriendin ook. Ik wacht het verder even af.quote:Op zondag 18 november 2012 18:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nog een reden dus om Xiaomi te negeren, buiten het feit dat het gewoon heel moeilijk verkrijgbaar is.Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1![]()
Inderdaad! Knappe koppen.quote:Op zondag 18 november 2012 18:53 schreef vuurpaard66 het volgende:
goed bezig heren...komt er hopelijk nog een step by step handleiding voor de groentjes onder ons...graag onderbouwd met beeldmateriaal. Voel ik mij ook wizzkid als het zelfstandig lukt:)
wel knap hoe snel jullie dit allemaal hebben uitgepuzzeld...team work guys respect
Ik krijg dit alleen gefixed als er een tutorialtje bij geschreven is.
Chapeau !
I love the smell of china electroncs in the morning!![]()
Ah echt? De MI-2? En wat zijn je eerste indrukken? Van Camera en scherm enzo, want of hij snel is moet ik waarschijnlijk niet vragen? ^^quote:Op zondag 18 november 2012 19:03 schreef lekzzz het volgende:
[..]
heb hem nu ruim 36uur in mijn bezit en werkt als een tierelier, die van m'n vriendin ook. Ik wacht het verder even af.![]()
Nice dat de Neo nu volledige play store heeft. Heeft de rest ook last van dat de batterij percentage sprongen maakt?![]()
Vertel haar is dat haar vriendinnen met een iPhone, samsung slll of HTC One X het dubbele betalen als jouw en dan maar 1 toestel hebben.quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:56 schreef vuurpaard66 het volgende:
moeders was NOT AMUSED en dan druk ik mij nog heel netjes uit..kreeg nog een tweaker tip om het volgende als smoes te zeggen; - het is bijna 21 december (einde der tijden volgens maya's) en had nog wat geld liggen wat voor die tijd op moet?
Nou kan je vertellen dat ik toen echt heel snel moest maken dat ik weg kwam![]()
Gelukkig is ze nu aan het spelen met de LG, lief klein vrouwvriendelijke toestel![]()
iemand hier bekend met 17track.net op lightake site??
En hebben jullie een tip hoe ik mijn simkaart moet verkleinen zonder schade...denk aan zo een simknipper met adapter via lightake inkopen als alles goed is gegaan met eerste bestelling![]()
Werkt Google Latitude nu ook? Op mijn NEO kan ie zijn locatie niet vinden (T09 original).Cirus the Virus![]()
Zover ik heb begrepen kun je gewoon updaten naar de nieuwste officiele 'firmware'/rom van Neo zelf.quote:Op zondag 18 november 2012 19:22 schreef Majinster het volgende:
Nice dat de Neo nu volledige play store heeft. Heeft de rest ook last van dat de batterij percentage sprongen maakt?
De T10 , deze is naar mijn weten met de standaard recovery die aanwezig is te flashen..
dus gewoon die T10 rom op een sd kaartje zetten, en dan Volume omhoog inhouden tijdens het booten en dan ff installen vanuit die recovery. dan heb je naar mijn weten T10 er al op
en daarin zitten bugfixes voor batterij en witte scherm ofzo
Klopt wat ik zeg toch?
daarna moet je wss wel weer opnieuw rooten en playstore dr op gooien..
Echter kan je ook ff wachten tot Xenorium uitlegt hoe je de Engelse CWM erop krijgt
en vanuit daar dan even de T10 flasht, en je dan vanuit recovery root + gapps flasht/installeert..
Dan heb je volledige market en is rooten ook makkelijker zover ik heb begrepen van casper en Xenorium
[ Bericht 10% gewijzigd door Downstar op 18-11-2012 20:00:00 ]![]()
De batterij indicator lijkt wat stabieler, ik moet hem even goed opladen. Er zijn nog meer roms die ik nog uit moet proberen. Dus even kijken welke het beste is. Vanaf daar kunnen we verder gaan opbouwen.![]()
Hoeveel kost zo'n ding ongeveerquote:Op zondag 18 november 2012 19:03 schreef lekzzz het volgende:
[..]
heb hem nu ruim 36uur in mijn bezit en werkt als een tierelier, die van m'n vriendin ook. Ik wacht het verder even af.?
![]()
Ik ga de telefoon nu even met rust laten, tot 100% opladen en dan de batterystats verwijderen en dan even kijken hoe hij functioneert.![]()
Ik ben de batterij aan het herkalibreren met dees: https://play.google.com/s(...)cnljYWxpYnJhdGlvbiJd
Bij mij maakte ie eerst ook van die grote sprongen. Zal laten weten hoe ie werkt als ie klaar is. Moet een keer helemaal leeggelopen zijn en daarna helemaal opladen dus kan twee dagen duren![]()
Ach dat heb ik al geprobeerd, nu met de T10 rom zou het beter moeten zijn. Kan nog niet testen, eerst even helemaal opladen.
Wat me opvalt, heb hem even aangedaan is dat de kleuren beter zijn. Was van een hoek soms nogal flets de letters op een witte achtergrond, die zijn volgens mij een stuk gebalanceerder en dus scherper in contrast. Ook vind ik de kijkhoeken net iets beter.
[ Bericht 26% gewijzigd door Xenorium op 18-11-2012 20:37:21 ]![]()
Als ik het nu goed begrijp is de neo volledig werkend, maar het enige nadeel is dat de menu's in het engels zijn (apps niet) Klopt dit?![]()
Klopt, al snap ik eigenlijk niet waarom iedereen dat zo'n nadeel vindt? :pquote:Op zondag 18 november 2012 20:43 schreef jopiede het volgende:
Als ik het nu goed begrijp is de neo volledig werkend, maar het enige nadeel is dat de menu's in het engels zijn (apps niet) Klopt dit?
Ik heb mijn gsm en computer altijd in het Engels staan, is nu eenmaal de taal van de IT en het internet enzo. Als je dan een probleem of error hebt kan je veel gemakkelijker oplossingen vinden ^^![]()
Sommige mensen hebben voor wat voor reden dan ook gewoon liever Nederlands, ik persoonlijk heb ook gewoon alles Engels, Nederlandse vertalingen zijn soms gewoon heel awkward.quote:Op zondag 18 november 2012 20:52 schreef Vincent_vd het volgende:
[..]
Klopt, al snap ik eigenlijk niet waarom iedereen dat zo'n nadeel vindt? :p
Ik heb mijn gsm en computer altijd in het Engels staan, is nu eenmaal de taal van de IT en het internet enzo. Als je dan een probleem of error hebt kan je veel gemakkelijker oplossingen vinden ^^![]()
Root en CWM is volledig werkend lijkt me.
Op dit moment is de stock ROM beperkt tav het aantal talen. De gedownloade apps kunnen wel in NL
Ik ben met APK fire in de weer geweest om eea in NL te krijgen, maar helaas heb ik dit nog niet kunnen afronden.
Het script is min of meer een batch script die alle system apk's in een map decompileerd en daarna de taalbestanden eruit kan halen of erin kan plaatsen.
Je hebt daarvoor dan ook andere system apk's nodig die NL ondersteunen.
Ik heb wel de Neo system apk's, maar geen NL system apk's van een andere ROM
Dat is wel nodig, want ik heb de NL bestanden nodig om ze in de Neo ROM te plaatsen.
Pas daarna kunnen ze weer gecompileerd worden.
Ik kijk wel eens of ik later misschien met de taalbestanden van een CM ROM wat kan doen.![]()
Ik had hier al inderdaad laten zien dat ik hem heb. Eerste impressie is inderdaad erg snel en soepel. Ben er vandaag lekker mee bezig geweest. Foto's gemaakt, ingericht etc. Als je ziet hoe rap het allemaal gaatquote:Op zondag 18 november 2012 19:05 schreef Vincent_vd het volgende:
[..]
Ah echt? De MI-2? En wat zijn je eerste indrukken? Van Camera en scherm enzo, want of hij snel is moet ik waarschijnlijk niet vragen? ^^![]()
Als er vragen zijn kom maar op
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1![]()
Vind je hem dik? Met een iPhone 4 bijv. vergeleken?quote:Op zondag 18 november 2012 21:06 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Ik had hier al inderdaad laten zien dat ik hem heb. Eerste impressie is inderdaad erg snel en soepel. Ben er vandaag lekker mee bezig geweest. Foto's gemaakt, ingericht etc. Als je ziet hoe rap het allemaal gaat![]()
Als er vragen zijn kom maar op![]()
Ooo juist, nu herinner ik het mij weerquote:Op zondag 18 november 2012 21:06 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Ik had hier al inderdaad laten zien dat ik hem heb. Eerste impressie is inderdaad erg snel en soepel. Ben er vandaag lekker mee bezig geweest. Foto's gemaakt, ingericht etc. Als je ziet hoe rap het allemaal gaat![]()
Als er vragen zijn kom maar op
Tgoh denk dat ik het meeste er van wel gelezen heb ^^ Hoe vind je de build quality eigenlijk? Voelt hij stevig aan, of toch wat goedkoop?![]()
![]()
In vergelijking met de Iphone valt het me mee, ik moet zeggen dat hij volgens mij redelijk gelijk is. Heb ze hier helaas niet naast elkaar liggen
Ja het is plastic maar ik vind het echt niet goedkoop aanvoelen. Het feit dat het scherm bovenop ligt zorgt ervoor dat het meer solide is dan de Mi1, die heb ik hier ook nog. Het enige wat ik wel hoop is dat er net als bij de Mi1 een achterkant komt die rubbercoating heeft (zwarte welliswaar)
Hij voelt lekker aan, heb nog een One X liggen maar die doe ik toch echt weg. Ik ga voor de Mi2
Hoeveel euro/dollar kostte die eigenlijk?quote:Op zondag 18 november 2012 21:20 schreef lekzzz het volgende:
In vergelijking met de Iphone valt het me mee, ik moet zeggen dat hij volgens mij redelijk gelijk is. Heb ze hier helaas niet naast elkaar liggen
Ja het is plastic maar ik vind het echt niet goedkoop aanvoelen. Het feit dat het scherm bovenop ligt zorgt ervoor dat het meer solide is dan de Mi1, die heb ik hier ook nog. Het enige wat ik wel hoop is dat er net als bij de Mi1 een achterkant komt die rubbercoating heeft (zwarte welliswaar)
Hij voelt lekker aan, heb nog een One X liggen maar die doe ik toch echt weg. Ik ga voor de Mi2![]()
Alles bij elkaar incl verzenden, douane, hoesje, screenprotector etc heeft het me per telefoon 320,- gekost. Het schijnt echter wel dat de prijzen nu anders liggen.quote:Op zondag 18 november 2012 21:27 schreef nodig het volgende:
[..]
Hoeveel euro/dollar kostte die eigenlijk?Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1![]()
Is nog te doen op zich, nu heb je eigenlijk een Nexus 4 met removable battery :pquote:Op zondag 18 november 2012 21:54 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Alles bij elkaar incl verzenden, douane, hoesje, screenprotector etc heeft het me per telefoon 320,- gekost. Het schijnt echter wel dat de prijzen nu anders liggen.
Oh ja dat vroeg ik me nog af, is er idd echt geen sd card slot? Want er waren op internet mensen die zeiden dat die er wel was, maar die mensen waren wel in de minderheid :p![]()
Ik heb in de eerste instantie de system apps van Neo vergeleken met die van de CM system apps, maar het aantal apps met dezelfde naam was wat aan de lage kant. Vervolgens in de weer met de G3 system apps, waar flink wat meer overeenkomsten waren en daarmee aan de slag gegaan. Helaas krijg ik Java foutmeldingen bij het decompileren, dus dat schiet niet op.quote:Op zondag 18 november 2012 20:58 schreef elinx het volgende:
.....
Ik ben met APK fire in de weer geweest om eea in NL te krijgen,............
Ik kijk wel eens of ik later misschien met de taalbestanden van een CM ROM wat kan doen.
NB wat me trouwens opviel is dat in de officiële T10 ROM reeds aanwezig was: Mobile Uncle en Rootexplorer. Beiden hebben root nodig, maar superuser.apk ontbreekt in tegenstelling tot de Taiwan101 ROM.![]()
hmm interessant. Misschien als je bij die T10 superuser gewoon installeert dat je dan ineens root hebt?quote:Op zondag 18 november 2012 22:06 schreef elinx het volgende:
[..]
Ik heb in de eerste instantie de system apps van Neo vergeleken met die van de CM system apps, maar het aantal apps met dezelfde naam was wat aan de lage kant. Vervolgens in de weer met de G3 system apps, waar flink wat meer overeenkomsten waren en daarmee aan de slag gegaan. Helaas krijg ik Java foutmeldingen bij het decompileren, dus dat schiet niet op.
NB wat me trouwens opviel is dat in de officiële T10 ROM reeds aanwezig was: Mobile Uncle en Rootexplorer. Beiden hebben root nodig, maar superuser.apk ontbreekt in tegenstelling tot de Taiwan101 ROM.![]()
Heb hem helemaal binnestebuiten gekeerd maar kon echt geen sd-card slot vindenquote:Op zondag 18 november 2012 22:03 schreef Vincent_vd het volgende:
[..]
Is nog te doen op zich, nu heb je eigenlijk een Nexus 4 met removable battery :p
Oh ja dat vroeg ik me nog af, is er idd echt geen sd card slot? Want er waren op internet mensen die zeiden dat die er wel was, maar die mensen waren wel in de minderheid :p
Zo, heb de T10 update er gewoon opgezet via recovery.
Ging vlotjes, ik zag meteen dat de kleuren van de zonnebloemen mooier waren na het opstarten en dat je bij het sms'en de lettertjes beter uitkomen op de witte achtergrond.
Ik ga de Neo dadelijk volledig opladen en dan kan ik morgen eens zien hoe de batterij het gaat doen.
héhé ok, dat weten we dan ook weerquote:Op zondag 18 november 2012 22:28 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Heb hem helemaal binnestebuiten gekeerd maar kon echt geen sd-card slot vinden![]()
![]()
@ o.a. Xenorium / Casper_nl: hulde heren, goed bezig.
Zo zie ik dat graag: een Clockworkmod recovery en .zip-updates voor zaken als gapps.
Zoals dat ook gaat met tablets. Zelf ben ik helaas überhaupt niet handig in (de-)compilen, scripten en dat alles.
Ah, nu een non-corrupte .zip-versie weten te flashen (V11M_NEO_T10).
De update zoals deze: http://bbs.neomobile.com.(...)d&tid=34548#lastpost verificeert overigens niet. Maar misschien moet je die op volgorde van update installeren, kan alleen de 1e en 3e niet zo gauw vinden. Die hebben daar ook de Play store aan de praat. Zal je dan wel root voor nodig hebben. Wacht wel tot iemand wat helderder maakt hoe je CWM Recovery in de Neo flasht, root en daarmee gapps kunt installeren.
[ Bericht 20% gewijzigd door shiz op 19-11-2012 01:52:24 ]The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Gedeeltelijke reply van uredeal op geschil: And our annouced time is 15-45days, and the time still does not run up, so please close this dispute and wait for the time running up
Paypal in al hun mails: U kunt tot maximaal 45 dagen na de transactiedatum een geschil openen in het Klachtencentrum.
45 dagen, toeval?![]()
De SX4.0 versie is ook niet een officiële update, maar is gebaseerd op de officiële T10 die hier staat.quote:Op zondag 18 november 2012 23:53 schreef shiznuts het volgende:
.....
Ah, nu een non-corrupte .zip-versie weten te flashen (V11M_NEO_T10).
De update zoals deze: http://bbs.neomobile.com.(...)d&tid=34548#lastpost verificeert overigens niet. Maar misschien moet je die op volgorde van update installeren, kan alleen de, 1e en 3e niet zo gauw vinden. Die hebben daar ook de Play store aan de praat. Zal je dan wel root voor nodig hebben.. ......
Ik heb de SX 3.0 versie eerder gedownload, en was in dezelfde veronderstelling dat het de officiële ROM betrof. Was me al opgevallen dat er meerdere apk's inzaten die root nodig hebben.
[ Bericht 0% gewijzigd door elinx op 19-11-2012 09:49:59 ]![]()
quote:Op maandag 19 november 2012 11:19 schreef RedVultures het volgende:
Op DHL tracking staat: Delivery attempted; recipient not home. Ben thuis en er is niemand geweest?
Weet niet of het hier al eens gepost was of niet, maar dit is de perfecte uitleg van je probleem denk ik :p :p
Nee maar serieus, is wel heel vreemd, misschien best eens bellen naar DHL?![]()
Hilarischquote:Op maandag 19 november 2012 11:24 schreef Vincent_vd het volgende:
[..]
Weet niet of het hier al eens gepost was of niet, maar dit is de perfecte uitleg van je probleem denk ik :p :p
Nee maar serieus, is wel heel vreemd, misschien best eens bellen naar DHL?. Inderdaad maar een belletje plegen dan.
![]()
Lastig bellen als DHL je telefoon nog moet brengenquote:Op maandag 19 november 2012 11:28 schreef RedVultures het volgende:
[..]
Hilarisch. Inderdaad maar een belletje plegen dan.
![]()
![]()
Whehe
Trouwens, wanneer je pakketje 'overseas' is, kan je dan bij TNT je tracking aanvragen?
Heb dit namelijk nog nooit gedaan.![]()
Voip?quote:Op maandag 19 november 2012 11:40 schreef Casper_nl het volgende:
[..]
Lastig bellen als DHL je telefoon nog moet brengen![]()
En kan dit dan alleen bij HK post of ook bij China Post?quote:Op maandag 19 november 2012 12:04 schreef R4m0n_46 het volgende:
Whehe
Trouwens, wanneer je pakketje 'overseas' is, kan je dan bij TNT je tracking aanvragen?
Heb dit namelijk nog nooit gedaan.![]()
![]()
Je kunt het al proberen inderdaad, maar er gaan soms nog een aantal dagen overheen voordat TNT het pakketje vrijgegeven krijgt van de douane. Tot dat moment wordt er sowieso geen NL's tracking nummer aangegeven en zul je dus moeten wachten.quote:Op maandag 19 november 2012 12:04 schreef R4m0n_46 het volgende:
Whehe
Heb dit namelijk nog nooit gedaan.
Ik wacht inmiddels ook al ruim een week op goed bericht hierover![]()
![]()
Beide, want TNT neemt hun pakketten over ter bezorging.quote:Op maandag 19 november 2012 12:09 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
En kan dit dan alleen bij HK post of ook bij China Post?![]()
Wanneer verzonden? Ik heb de 14e de melding verzonden gekregen. Paar werkdagen pas, maar ik hoop op deze week. Dat zou 2 weken zijn, dat is snel weet ik maar hopen is leuk...quote:Op maandag 19 november 2012 12:10 schreef funky_fart het volgende:
[..]
Je kunt het al proberen inderdaad, maar er gaan soms nog een aantal dagen overheen voordat TNT het pakketje vrijgegeven krijgt van de douane. Tot dat moment wordt er sowieso geen NL's tracking nummer aangegeven en zul je dus moeten wachten.
Ik wacht inmiddels ook al ruim een week op goed bericht hierover![]()
Bedoel je met de melding verzonden die melding van "has left honkong" ? Heb die de 15e gekregen, maar ik richt mij toch maar gewoon op volgende week ofzo, wil mijzelf niet te veel valse hoop geven ^^quote:Op maandag 19 november 2012 12:43 schreef Tonkey het volgende:
[..]
Wanneer verzonden? Ik heb de 14e de melding verzonden gekregen. Paar werkdagen pas, maar ik hoop op deze week. Dat zou 2 weken zijn, dat is snel weet ik maar hopen is leuk...
dat HK trackingnummer werkt trouwens wel gewoon op de site van bepost, weet niet hoe dat zit met tnt, maar kan je misschien gewoon eens proberen?
Al staat er op de site van bpost wel niet meer dan die van hk post momenteel ^^![]()
Vincent_vd : ook via airmail ? Bij mij ook nog status The item (***) left Hong Kong for its destination on 15-Nov-2012. Zal inderdaad mss voor volgende week zijn.![]()
Jaja, gij waart degene die mij zei dat het op bpost ook te tracken isquote:Op maandag 19 november 2012 12:51 schreef stefke001 het volgende:
Vincent_vd : ook via airmail ? Bij mij ook nog status The item (***) left Hong Kong for its destination on 15-Nov-2012. Zal inderdaad mss voor volgende week zijn.
Wel vreemd trouwens bij mij, op de hong kong site staat dat het de 15e hong kong heeft verlaten, en op de site van bpost staat de 14e :p![]()
Daar hoeft je niet bang om te wezenquote:Op maandag 19 november 2012 11:40 schreef Casper_nl het volgende:
[..]
Lastig bellen als DHL je telefoon nog moet brengen. Vrijdag Nokia Lumia 800 gekocht, en heb nog een Desire & Blade liggen. Neo wordt waarschijnlijk vervanger voor me moeder die nu een Wildfire S heeft.
Maar was gebeld door DHL, hij wordt morgen geleverd en moet zo'n 25 euro betalen.![]()
9 november...quote:Op maandag 19 november 2012 12:43 schreef Tonkey het volgende:
[..]
Wanneer verzonden? Ik heb de 14e de melding verzonden gekregen. Paar werkdagen pas, maar ik hoop op deze week. Dat zou 2 weken zijn, dat is snel weet ik maar hopen is leuk...![]()
Dan stel ik mijn verwachting ook maar met een weekje bij.quote:
Als ik nu naar de tracking info kijk is mijn pakket de 14e pas vertrokken. Status dus nu overseas, maar dat kan goed niet meer veranderen. De 9e kreeg ik wel de mail van lightake dat ze het verzonden hadden.![]()
foute topicMisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Ik wil eigenlijk wel een extra batterij bestellen, en een backcover en screenprotector, ikvind dat belletje onder de huidige niet zo mooi.
Extra batterij bij lightake kun je niet los bestellen? Hoe?![]()
Kun je wel los bestellen hoorquote:Op maandag 19 november 2012 14:59 schreef Xenorium het volgende:
Ik wil eigenlijk wel een extra batterij bestellen, en een backcover en screenprotector, ikvind dat belletje onder de huidige niet zo mooi.
Extra batterij bij lightake kun je niet los bestellen? Hoe?Is hier ergens gepost, zal eens kijken of ik het kan terugvinden
Of bedoel je door de post die dat tegenhoudt?
Edit: Hier kan je de batterij kopen op lightake![]()
![]()
Nice, bedankt. Wat bedoel je trouwens post die de batterij tegenhoudt? Kan ik die niet laten shippen met de gratis chinese post? 1 extra batterij is genoeg.![]()
Tgoh er was toch een tijdje gedoe met de machtswissel daar in China waardoor batterijen tegengehouden werden door de post ofzoiets. Weet er het fijne ook niet van maar had hier toch een paar keer iets gelezen van dat dat tot een bepaalde datum niet ging gaan, denk dat anderen hier meer over weten.quote:Op maandag 19 november 2012 15:02 schreef Xenorium het volgende:
Nice, bedankt. Wat bedoel je trouwens post die de batterij tegenhoudt? Kan ik die niet laten shippen met de gratis chinese post? 1 extra batterij is genoeg.
Maar als je iets bestelt samen met die batterij (denk dat screenprotector misschien zelfs genoeg is) zou het wel gaan dacht ik![]()
![]()
Zal geen probleem meer zijn aangezien mensen nog steeds via reguliere post hun telefoon krijgen inclusief batterij.![]()
Nog steeds aan het wachten tot LT de neo opstuurd. 14 nov geregeld en verschil betaald, en nu de 19e nog steeds niets verstuurd.. wachten is niet geschikt voor mij. Mooie praatjes, voorraad aanwezig volgens tina , maar opsturen ho maar...... (ok ze meldt binnen 3 tot 7 dagen gaan ze versturen, maar goed, zoals meer hier op g3 heb ik ook 60 dagen, moeten wachten totdat ze melden dat ze hem niet gingen krijgen )![]()
ik had vernomen van lightake sales manager, dat de order statussen allemaal niet waren veranderd deze week..quote:Op maandag 19 november 2012 15:24 schreef henkieve het volgende:
Nog steeds aan het wachten tot LT de neo opstuurd. 14 nov verschil betaald, en nu de 19e nog steeds niets verstuurd.. wachten is niet geschikt voor mij.
mijn bestelling van 10de ofzo stond ook nog steeds niet op shipped, maar bleek achteraf al te zijn verzonden.. kreeg net als nog een status update dat hij verzonden was..
@edit; niet zo ongeduldig doen.. je krijgt hem echt wel, gezien het feit er al ik weet nie hoeveel neo's van lightake in nederland/belgie zijn binnen gekomen![]()
![]()
Zo Update T10 ff via de stock revocery geflasht.. Kleuren lijken inderdaad een stuk beter te zijn!
Tevens weer even opnieuw geroot via mijn methode.. was geen probleem..
Ben nu ff de backup van apps en systeemdata terug aan zetten via Titaniumbackup
vraag me alleen af of het straks geen probleem gaat geven dat ik al een playstore heb, als ik recovery ga flashen en dan gapps dan will updaten via zipje..![]()
Had ik ook, en geen probleem ondervonden.quote:[b]Op maandag 19 november 2012 15:30 schreef Downstar
vraag me alleen af of het straks geen probleem gaat geven dat ik al een playstore heb, als ik recovery ga flashen en dan gapps dan will updaten via zipje..![]()
Zal er met die T10 update niet al root in?quote:Op maandag 19 november 2012 15:30 schreef Downstar het volgende:
Zo Update T10 ff via de stock revocery geflasht.. Kleuren lijken inderdaad een stuk beter te zijn!
Tevens weer even opnieuw geroot via mijn methode.. was geen probleem..
Ben nu ff de backup van apps en systeemdata terug aan zetten via Titaniumbackup
vraag me alleen af of het straks geen probleem gaat geven dat ik al een playstore heb, als ik recovery ga flashen en dan gapps dan will updaten via zipje..
Is overigens wellicht handig de link naar die rom ook in de OP te zetten? Dan kunnen mensen als ze de neo binnen hebben meteen updaten![]()
![]()
naar mijn weten niet, in iedergeval met mijn methode krijg je hem sws rootquote:Op maandag 19 november 2012 15:47 schreef Tonkey het volgende:
[..]
Zal er met die T10 update niet al root in?
Is overigens wellicht handig de link naar die rom ook in de OP te zetten? Dan kunnen mensen als ze de neo binnen hebben meteen updaten
De batterij lijkt nu idd ook netjes af te lopen van 76 naat 71% in iedergeval goed gegaan![]()
![]()
Ohh ik ben zo blij met jullie als community. Dankzij jullie kunnen we allemaal het maximale uit onze Neo halen.![]()
![]()
Batterij indicator is beter maar nog niet perfect. Had toch toen hij helemaal opgeladen was @ 100% dat hij in 5 minuten terugzakte naar 93%, daarna wel langzaam 92%, 91% enz. Na het ontpluggen van de lader spring hij gelijk van 100% naar 99% enz.
Hopelijk is de volgende update weer beter, moet nog steeds verschillende roms proberen maar dan ben ik weer al mijn settings kwijt.
Anyways kan beter, maar het is beter dan T09. Iets.![]()
vreemd mijne houd het nu aardig vol qua goedweergeven, maargoed dan ook nog niet aan de lader gehadquote:Op maandag 19 november 2012 16:01 schreef Xenorium het volgende:
Batterij indicator is beter maar nog niet perfect. Had toch toen hij helemaal opgeladen was @ 100% dat hij in 5 minuten terugzakte naar 93%, daarna wel langzaam 92%, 91% enz. Na het ontpluggen van de lader spring hij gelijk van 100% naar 99% enz.
Hopelijk is de volgende update weer beter, moet nog steeds verschillende roms proberen maar dan ben ik weer al mijn settings kwijt.
Anyways kan beter, maar het is beter dan T09. Iets.
Edit: Net leek mijn mobiele data niet meer te werken, bij het aanvinken van dataconnection gebeurde er enkele minuten niks.. gelukkig later wel.. wss gewoon dat hij ff de juiste instellingen van kpn weer moest zoeken
en bij mij crashte alle google apps na het restoren middels titanium backup en het terug zetten van playstore middels mijn methode.. Echter alle google aps via playstore uninstallen en herinstalleren heeft alles weer gefixt
Daarnaast is het ook wel leuk te zien dat er toch wel wat gebeurd als je de build.prop wel en niet aanpast naar bijv. Galaxy S2.. zonder aanpassingen zijn niet alle apps te vinden ( Ns extra reisplanner etc..), na de het aanpassen dus wel.. maar dan kun je ze dus niet installeren..
ik vraag me toch af waar dan de bottleneck zit waardoor NS extra weet dat wij geen gecertificeerd toestel hebben
[ Bericht 36% gewijzigd door Downstar op 19-11-2012 16:42:44 ]![]()
Ik heb niks aan mijn build prop gedaan, NS Reisplanner Extra staat gewoon op mijn Neo geinstalleerd via de playstore.![]()
ja via Gapps jaquote:Op maandag 19 november 2012 16:50 schreef Xenorium het volgende:
Ik heb niks aan mijn build prop gedaan, NS Reisplanner Extra staat gewoon op mijn Neo geinstalleerd via de playstore... dat was al bekend... maarzolang jij nog geen tut hebt geschreven
heb ik nog geen engelse recovery = geen volledig werkende playstore![]()
![]()
Dat zal het zijn. In principe zijn er wel tutorials voor het flashen van deze chipset.
http://bm-smartphone-revi(...)ashing-tutorial.html
Wat wel vaak een probleem is, is het flashen vanaf een 64 bit windows. Ik heb zelf alles gedaan via Windows Vista 32bit.
Zal alle tools die ik gebruikt hebt en gegarandeerd werken bij elkaar rapen en een kleine tutorial maken. Wel kan ik het niet bevestigen of dit allemaal zo soepel gaat lopen voor Windows 7. Windows 8 werkt sowieso niet met de tools. Als het niet lukt en je hebt een 64 bit windows, dan weet je waar het aan ligt.
En engelse recovery, die heb je al toch? Standaard. Je wil mijn gepackte CWMR flashen zodat je gapps eroverheen kan flashen bedoel je denk ik.![]()
Voor de mensen die via lightake besteld hebben met gratis verzending:
Vanaf het moment dat het pakketje in het vliegtuig gaat duurt het 5 tot 7 werkdagen voor deze in Nederland zichtbaar is en een 3S code krijgt. Bij mij ziet het er dus naar schatting zo uit:
Besteld: 7 november
Verzonden: 9 november
Per vliegtuig vertrokken: 14 november
Aankomst NL: 23 november
Bezorgd: rond 26/28 november
Nu weet ik niet of lightake voldoende info op het pakket zet, dit zou namelijk veel schelen bij douane. (los van heffing, puur op snelheid). Zo vertelde de man van TNT het. Zit je binnen de 5-7 werkdagen nadat het per vliegtuig is vertrokken? Bel 0900-0570 en dan keuze 2. Kost wel iets van 45 cent per minuut maar je krijgt er heel snel iemand aan de lijn.
Zelf ga ik eigenwijs zijn en bel aan het eind van werkdag 6 (as donderdag) zodat ik weet of het dit weekend nog kan lukkenZal wel niet, maargoed
![]()
Jaa tutorialquote:Op maandag 19 november 2012 16:58 schreef Xenorium het volgende:
Zal alle tools die ik gebruikt hebt en gegarandeerd werken bij elkaar rapen en een kleine tutorial maken.
Ik zou alles wel graag op een rijtje hebben in elke volgorde ik wat moet doen vanaf het begin. T10 update ook bijvoorbeeld.![]()
Zo. ook maar besteld, voor die prijs kan ik hem niet laten liggen. Geen haast dus gewoon per airpost, hopen dat de kerst geen gezeik gaat brengen![]()
Mijn pakketje ging op 9 november met het vliegtuig..quote:Op maandag 19 november 2012 17:01 schreef Tonkey het volgende:
Voor de mensen die via lightake besteld hebben met gratis verzending:
Vanaf het moment dat het pakketje in het vliegtuig gaat duurt het 5 tot 7 werkdagen voor deze in Nederland zichtbaar is en een 3S code krijgt. Bij mij ziet het er dus naar schatting zo uit:
Besteld: 7 november
Verzonden: 9 november
Per vliegtuig vertrokken: 14 november
Aankomst NL: 23 november
Bezorgd: rond 26/28 november
Nu weet ik niet of lightake voldoende info op het pakket zet, dit zou namelijk veel schelen bij douane. (los van heffing, puur op snelheid). Zo vertelde de man van TNT het. Zit je binnen de 5-7 werkdagen nadat het per vliegtuig is vertrokken? Bel 0900-0570 en dan keuze 2. Kost wel iets van 45 cent per minuut maar je krijgt er heel snel iemand aan de lijn.
Zelf ga ik eigenwijs zijn en bel aan het eind van werkdag 6 (as donderdag) zodat ik weet of het dit weekend nog kan lukkenZal wel niet, maargoed
De status is nog niet veranderd..
Volgens de PostNL twitter ook nog niet in Nederland.
Edit: qua werkdagen kan dat dus nog wel
[ Bericht 1% gewijzigd door AnimeFan op 19-11-2012 17:41:22 ]![]()
De basis voor het erin flashen van een recovery is reeds beschreven in deze post:quote:Op maandag 19 november 2012 16:58 schreef Xenorium het volgende:
Dat zal het zijn. In principe zijn er wel tutorials voor het flashen van deze chipset.
Wat wel vaak een probleem is, is het flashen vanaf een 64 bit windows. Ik heb zelf alles gedaan via Windows Vista 32bit.
Zal alle tools die ik gebruikt hebt en gegarandeerd werken bij elkaar rapen en een kleine tutorial maken. Wel kan ik het niet bevestigen of dit allemaal zo soepel gaat lopen voor Windows 7. Windows 8 werkt sowieso niet met de tools. Als het niet lukt en je hebt een 64 bit windows, dan weet je waar het aan ligt.
En engelse recovery, die heb je al toch? Standaard. Je wil mijn gepackte CWMR flashen zodat je gapps eroverheen kan flashen bedoel je denk ik.
DIG / Chinese Smartphones #6 - Bang-for-buck up yo life!
Gaat inderdaad om de juiste software, drivers, files en recovery .img.
Als je dat ergens bij elkaar kan neerzetten ben je echt een held!![]()
Holy shit? Open een dispute en instant delivery? lol?!
Dit kan toch bijna geen toeval zijn maar goed, de Umi X1 is onderweg.
//edit Nu kijken wat er sneller is. Registerd Air Mail of DHL shipping.
//edit fyi, 24 dagen van betaling tot verzenden.
[ Bericht 17% gewijzigd door Creqaw op 19-11-2012 18:05:59 ]![]()
dat bedoel ik in die CWMR die wil ik graag kunnen draaien op mijn neoquote:Op maandag 19 november 2012 16:58 schreef Xenorium het volgende:
En engelse recovery, die heb je al toch? Standaard. Je wil mijn gepackte CWMR flashen zodat je gapps eroverheen kan flashen bedoel je denk ik.
zodat inderdaad gapps erin kan worden geflasht..
Die sp flash tool ofzo heb je daar voor nodig toch? die werke op mijn Win 7 64 bits machine idd niet
mogelijk dat ik dus een 64 bits variant moet gaan zoeken![]()
![]()
idd even de juiste files allemaal, want een foute recovery flashen = dode neoquote:Op maandag 19 november 2012 17:50 schreef Casper_nl het volgende:
[..]
De basis voor het erin flashen van een recovery is reeds beschreven in deze post:
DIG / Chinese Smartphones #6 - Bang-for-buck up yo life!
Gaat inderdaad om de juiste software, drivers, files en recovery .img.
Als je dat ergens bij elkaar kan neerzetten ben je echt een held!..
en dat is nou juist niet wat wij willen![]()
![]()
Hee mensen, hoe gaat jullie Neo om met het helemaal leeg laten lopen van de batterij tot de telefoon zichzelf afsluit?
Bij mij lijkt het dan net of ie niet meer wil opladen aan zowel het stopcontact en de pc. nog wel de 'tril' van dat ie hem probeert aan te zetten als ik de aan-knop paar seconden induw maar verder niks.
Na de batterij er een paar keer uithalen en aan de lader laten start ie dan met veel pijn en moeite dan eindelijk op.. en dan reageert het touchscreen dus soms een kwart scherm boven of onder waar ik druk.
Ik zal er zo een filmpje van posten.![]()
het is ook niet goed om hem helemaal leeg te laten lopen! bij <5% zeker aan de lader gooienquote:Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Hee mensen, hoe gaat jullie Neo om met het helemaal leeg laten lopen van de batterij tot de telefoon zichzelf afsluit?
Bij mij lijkt het dan net of ie niet meer wil opladen aan zowel het stopcontact en de pc. nog wel de 'tril' van dat ie hem probeert aan te zetten als ik de aan-knop paar seconden induw maar verder niks.
Na de batterij er een paar keer uithalen en aan de lader laten start ie dan met veel pijn en moeite dan eindelijk op.. en dan reageert het touchscreen dus soms een kwart scherm boven of onder waar ik druk.
Ik zal er zo een filmpje van posten.![]()
![]()
Heeft de Neo dan geen failsafe zoals Samsung (download mode) of Sony (flashmode)? Hoe hard je ook faalt met flashen, dat brick je niet echt.quote:Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef Downstar het volgende:
[..]
idd even de juiste files allemaal, want een foute recovery flashen = dode neo..
Ik wil er gewoon weg niet op gokken dat hij dit heeftquote:Op maandag 19 november 2012 18:19 schreef Creqaw het volgende:
[..]
Heeft de Neo dan geen failsafe zoals Samsung (download mode) of Sony (flashmode)? Hoe hard je ook faalt met flashen, dat brick je niet echt., door gewoon een tutorial te maken, die duidelijk aangeeft welke bestanden je nodig hebt.. voorkom je een hoop ellende..
Ik ben momenteel bezig voor de mensen om een T10 update tutorial te maken![]()
![]()
Ok dan ga ik op zoek naar een appje die de telefoon uitschakelt als de batterij onder de 5% komtquote:Op maandag 19 november 2012 18:18 schreef Downstar het volgende:
[..]
het is ook niet goed om hem helemaal leeg te laten lopen! bij <5% zeker aan de lader gooien![]()
filmpje van mijn probleem:
https://www.dropbox.com/s/67jm5qb4m0wkyp6/121119-181634.avi
edit: blijkbaar versnelt die dropbox player het filmpje omdat ie met 5fps vanaf me brakke oude telefoon is opgenomen. filmpje downloaden bovenaan krijg je hem op normale snelheid met mijn mooie stem erbij op het einde/![]()
Geweldig!!!quote:Op maandag 19 november 2012 18:20 schreef Downstar het volgende:
[..]
Ik wil er gewoon weg niet op gokken dat hij dit heeft, door gewoon een tutorial te maken, die duidelijk aangeeft welke bestanden je nodig hebt.. voorkom je een hoop ellende..
Ik ben momenteel bezig voor de mensen om een T10 update tutorial te maken![]()
![]()
Dat ziet er vaag uit, dat heb ik nog niet meegemaakt bij mijn Neo. Heb je iets geflashed, wat heb je er precies mee gedaan? Is dit alleen maar bij een (bijna) lege batterij of altijd? Was dit al zo bij aankomst?quote:Op maandag 19 november 2012 18:23 schreef Banaanhangwagen het volgende:
[..]
Ok dan ga ik op zoek naar een appje die de telefoon uitschakelt als de batterij onder de 5% komt![]()
filmpje van mijn probleem:
https://www.dropbox.com/s/67jm5qb4m0wkyp6/121119-181634.avi
edit: blijkbaar versnelt die dropbox player het filmpje omdat ie met 5fps vanaf me brakke oude telefoon is opgenomen. filmpje downloaden bovenaan krijg je hem op normale snelheid met mijn mooie stem erbij op het einde/![]()
De witte Neo is bij lightake niet meer in de aanbieding.
Indien je nog twijfelt of je hem gaat halen zou ik niet te lang wachten, grote kans dat de zwarte ook uit de aanbieding gaat. Scheelt toch $18
Link wit:
http://lightake.com/detai(...)GB_4GB___White-59344
Link zwart:
http://lightake.com/detai(...)GB_4GB___Black-59343![]()
Na 3 minuten aan de lader gehad te hebben gaf ie de batterij op 24% aan (yeah right) en reageerde het touchscreen heel af en toe nog raar. Nu na 20 minuutjes aan de lader zit ie op 31% en doet ie het inmiddels weer perfect normaal zonder dat een reboot nodig was. No worries dus, ik wilde het gewoon even laten zien. Gisteren had ik dit ook al en zat ik hier al te janken voor hulp maar heeft het zich ook vanzelf opgelost toen de batterij weer voller werd.quote:Op maandag 19 november 2012 18:42 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Dat ziet er vaag uit, dat heb ik nog niet meegemaakt bij mijn Neo. Heb je iets geflashed, wat heb je er precies mee gedaan? Is dit alleen maar bij een (bijna) lege batterij of altijd? Was dit al zo bij aankomst?
Misschien heeft het er iets te maken met dat ik eergisteren alle chinese meegeleverde appjes ging bevriezen met Gemini app manager. Ik heb toen direct alles al weer unfrozen (behalve die QQ security wat een aggressieve -malware- was dat jonge).
![]()
Nou hier geloof ik dus helemaal niets van. ik heb een stuk of 10x een recovery geflasht waarvan ik op voorhand wist dat die niet voor de neo bedoeld was. Kon elke keer gewoon een nog booten. Dit geldt ook voor de amoi n821quote:Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef Downstar het volgende:
[..]
idd even de juiste files allemaal, want een foute recovery flashen = dode neo..
Maybe. Anders flash je de T10 rom en start je fris, wel zorgen dat je batterij eerst 100% is. Als dat het niet is, misschien een brakke batterij. Alles kan.quote:Op maandag 19 november 2012 18:48 schreef Banaanhangwagen het volgende:
[..]
Na 3 minuten aan de lader gehad te hebben gaf ie de batterij op 24% aan (yeah right) en reageerde het touchscreen heel af en toe nog raar. Nu na 20 minuutjes aan de lader zit ie op 31% en doet ie het inmiddels weer perfect normaal zonder dat een reboot nodig was. No worries dus, ik wilde het gewoon even laten zien. Gisteren had ik dit ook al en zat ik hier al te janken voor hulp maar heeft het zich ook vanzelf opgelost toen de batterij weer voller werd.
Misschien heeft het er iets te maken met dat ik eergisteren alle chinese meegeleverde appjes ging bevriezen met Gemini app manager. Ik heb toen direct alles al weer unfrozen (behalve die QQ security wat een aggressieve -malware- was dat jonge).
![]()
TUTORIAL:
Bij deze een tutorial om de officele update rom van de Neo te flashen
( Dus van T09 naat T10)
voordelen:
- Kleuren lijken beter door te komen, scherm ziet er minder flets uit
- Batterijpercentage lijkt nu goed te zijn ( Xenoirum had nog wel last van een niet goed werkende percentageweergave?)
INDIEN ROOT AL AANWEZIG IS: download titanium backup en maak een backup van je apps!
( systeemdata mag ook, maar bij mij bleef hij hangen met het restoren van systeem data, dus vandaar mijn tip om alleen apps te backuppen!).. Aangezien je met het flashen van de nieuwe rom je instellingen en dus ook je apps weer kwijt bent..
1. Download deze update vanaf mijn dropbox:
https://dl.dropbox.com/u/(...)date%20T10%20ZIP.zip
2. Sluit vervolgens de neo doormiddel van usb kabel aan je je pc en kies vink op de telefoon usb storage aan. Nu word je sd kaartje gemount.. plaatst de eerder gedownloade T10 ZIP nu in een map op je sd kaartje, bijvoorbeeld de map downloads.
3. Kies op je telefoon om storage te stoppen, en onkoppel de usb van de telefoon.
Zet nu de neo uit, en wacht tot je een tril voelt.. ( dit duid erop dat hij klaar is met afsluiten!)
+- 5 seconden nadat het scherm is uit gegaan..
4. Houd nu vervolgens de Volume knop omhoog ingedrukt, en druk tegelijkertijd de power knop in.
Houd dit enkele seconden vast, totdat de neo aangaat en het bootscreen ervoor komt.
onderin zul je een kleine text zien met => recovery mode
zie je dit niet? reset je telefoon en probeer het nogmaals!
5. Mocht je wel in de recoverymode zijn geboot, dan zul je na een tijdje een androidmannetje op zijn rug zien liggen.. klik nu op het Huis/home knopje op je telefoon en je zult in dit menu verschijnen:
6. Kies nu door middel van volume down, de 2de optie namelijk Apply update from sdcard
bevestig dit door op het meest rechter knopje van je telefoon te drukken die 2 vierkantjes door elkaar)
( apps/settings)
7. Nu zul je je SD kaart inhoud zien, en kies de map waarin je de T10 update.zip in had staan.. ( wederom kun je scrollen door up en down van volume te gebruiken..)
in mijn geval de map downloads, open deze door op die vierkantjes te drukken weer..
en scroll vervolgens naar ze T10.zip en kies wederom de meest rechtse knop ( vierkantjes) op je toestel om te bevestigen dat hij die moet gaan updaten.
8. nu zal hij gaan updaten en laat dit zijn proces gaan, naar een tijdje zal er te komen staan dat de update succesfull is!
9. (optioneel:Ga weer terug naar het hoofd menu door op ../ te bevestigen met de vierkantjes) kies nu voor de optie reboot optie, en je telefoon zal rebooten.
10. De telefoon zal nu opstarten en zal je vragen om je pincode, alles zal in het chinees staan..
Hier een tutorial om hem vanuit het chinees in het Engels weer te zetten:
11. nu moet je weer mijn root methode volgen om hem root te maken.. ( en eventueel indien gewenst de playstore werkend maken)
die methode vind je hier:
DIG / Chinese Smartphones #5 - A shipment of WIN is about to arrive!?
12. optioneel: Wanneer je eenmaal weer root bent, kun je titanium backup gaan installeren
en je backup van je apps restoren, om zo doende alle apps die je had voor de update terug te zetten!
niet al te beste foto's, maargoed van T09 > T10
Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schade die je oploopt door het volgen van deze tutorial , alles op eigen risico!
[ Bericht 1% gewijzigd door Downstar op 19-11-2012 19:24:28 ]![]()
Tja dat zijn de risico's die ik lees hier, algemene instructie voor het flashen van recovery..quote:Op maandag 19 november 2012 18:49 schreef i124Q het volgende:
[..]
Nou hier geloof ik dus helemaal niets van. ik heb een stuk of 10x een recovery geflasht waarvan ik op voorhand wist dat die niet voor de neo bedoeld was. Kon elke keer gewoon een nog booten. Dit geldt ook voor de amoi n821
beter voor niks waarschuwen, dan niet toch?
http://bm-smartphone-revi(...)ashing-tutorial.htmlquote:Very important warning: Always make sure that you trust the sources of the ROM you download and know that it is meant for your phone. After flashing a wrong preloader, your phone will be completely dead (can't be powered on, it will not charge and won't be detected anymore by the computer) and there is no way to recover it.![]()
mijn status van hk post is : The item (RC*****HK) arrived at its destination country on 19-Nov-2012.![]()
Super tutorial.![]()
is het in mijn geval aan te raden dat ik eerst die 4e optie doe in het recovery menu? (Wipe data/factory reset) zodat ik weer 100% fris begin. Aangezien ik dus vast drivers ofzo onstabiel heb gemaakt met dat bevriezen van meegeleverd chinees spul.![]()
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of het kwaad kan, denk niet dat het persee kwaad kan om dat te doen..echter denk ik niet dat je wat hebt verneukt ok je telefoon door wat te bevriezen hoorquote:Op maandag 19 november 2012 19:07 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Super tutorial.![]()
is het in mijn geval aan te raden dat ik eerst die 4e optie doe in het recovery menu? (Wipe data/factory reset) zodat ik weer 100% fris begin. Aangezien ik dus vast drivers ofzo onstabiel heb gemaakt met dat bevriezen van meegeleverd chinees spul.
ik zal denk ik gewoon mijn stappenplan volgen, werkt je tel nog niet lekker
Dan gewoon een keer die optie doen in de recoverymode en dan mijn tut nog een keer volgen![]()
![]()
Ik heb daarnet weer een andere rom geprobeerd.quote:Op maandag 19 november 2012 19:08 schreef Downstar het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of het kwaad kan, denk niet dat het persee kwaad kan om dat te doen..echter denk ik niet dat je wat hebt verneukt ok je telefoon door wat te bevriezen hoor
ik zal denk ik gewoon mijn stappenplan volgen, werkt je tel nog niet lekker
Dan gewoon een keer die optie doen in de recoverymode en dan mijn tut nog een keer volgen
Eerst heb ik wipe date/factory reset gedaan![]()
Daarna de rom erop gezet , wat het verschil is met de T10 weet ik eigelijk niet.
Ik heb deze rom gebruikt:V11M_NEO_TOBI love the smell of china electroncs in the morning!![]()
Ok mooi om te weten dat factory reset geen kwaad kan.quote:Op maandag 19 november 2012 19:16 schreef bartvdg het volgende:
[..]
Ik heb daarnet weer een andere rom geprobeerd.
Daarna de rom erop gezet , wat het verschil is met de T10 weet ik eigelijk niet.
Ik heb deze rom gebruikt:V11M_NEO_TOB
Nu nog even wachten op de Clockworkmod+gapps tutorial en dan zet ik alles er in 1 keer op![]()
![]()
ah okequote:Op maandag 19 november 2012 19:16 schreef bartvdg het volgende:
[..]
Ik heb daarnet weer een andere rom geprobeerd.
Ik heb deze rom gebruikt:V11M_NEO_TOB. nouja ik houd he gewoon bij die officiele T10, zeker als ik niet weet wat er is veranderd in de rom
..
Ben ik ook benieuwd naarquote:Op maandag 19 november 2012 19:19 schreef Banaanhangwagen het volgende:
[..]
Ok mooi om te weten dat factory reset geen kwaad kan.
Nu nog even wachten op de Clockworkmod+gapps tutorial en dan zet ik alles er in 1 keer op, dan tegen die tijd mooi ff cmw dr op knallen en gapps..
en dan heb ik alles perfect voor elkaar, enige waar ik dus nog op hoop is die werkende playstore
NL taal is voor mij niet heel erg noodzakelijk, als er 1 maal een NL rom is voor de neo..
dan is dat met cwm een fluitje van een cent om hem te flashen![]()
![]()
Er vanuitgaande dat je geroot bent:
Download http://db.tt/I26EokVQ en installeer deze. Download http://db.tt/tCZvifgm en zet deze in de root van de sdkaart.
Flash recovery via mobileuncletools.
Download gapps en installeer deze via recovery : http://goo.im/gapps/gapps-ics-20120429-signed.zip
[ Bericht 9% gewijzigd door i124Q op 19-11-2012 19:55:43 ]![]()
Klopt. Waarom het gaat is de preloader. Daar moet je mee op passen.quote:Op maandag 19 november 2012 18:49 schreef i124Q het volgende:
[..]
Nou hier geloof ik dus helemaal niets van. ik heb een stuk of 10x een recovery geflasht waarvan ik op voorhand wist dat die niet voor de neo bedoeld was. Kon elke keer gewoon een nog booten. Dit geldt ook voor de amoi n821
Ook al verknoei je de recovery je kan altijd booten in android want die gebruikt recovery niet, en andersom.
In het algemeen kun je het beste een rom of een cwm flashen maar niet beide tegelijk. Eerst testen of het gene werkt wat je geflashed hebt. Dan kun je altijd in de andere nog komen.
Vaak zit bij een officiële rom ook een recovery. Die kun je er dan ook het beste maar uit slopen. Kan natuurlijk alleen als je cwm gebruikt om te flashen want anders loop je tegen de controle aan van de zip door de originele recovery.![]()
Prijs is waarschijnlijk verhoogd door:quote:Op maandag 19 november 2012 18:46 schreef Tonkey het volgende:
De witte Neo is bij lightake niet meer in de aanbieding.
Indien je nog twijfelt of je hem gaat halen zou ik niet te lang wachten, grote kans dat de zwarte ook uit de aanbieding gaat. Scheelt toch $18
Link wit:
http://lightake.com/detai(...)GB_4GB___White-59344
Link zwart:
http://lightake.com/detai(...)GB_4GB___Black-59343
NeoWhite is in shortage recently because it's sold so fast, you can choose the black one, we will have in stock on 11/30/2012, all orders will be shipped after 11/30/2012.
Coupon retailmenot gebruiken en er gaat weer $9 af in dit geval.
Kun je ook gebruiken bij andere dingen die niet in aanbieding zijn, zoals accu.![]()
Top! Heel erg bedankt! Gelukt dus.quote:Op maandag 19 november 2012 19:50 schreef i124Q het volgende:
Download http://db.tt/I26EokVQ en installeer deze. Download http://db.tt/tCZvifgm en zet deze in de root van de sdkaart.
Download gapps en installeer deze via recovery : http://goo.im/gapps/gapps-ics-20120429-signed.zip![]()
En dit is die Engelse Clockworkmod recovery ?quote:Op maandag 19 november 2012 19:50 schreef i124Q het volgende:
Download gapps en installeer deze via recovery : http://goo.im/gapps/gapps-ics-20120429-signed.zip![]()
@Casper_nlquote:Op zondag 18 november 2012 15:37 schreef Casper_nl het volgende:
[..]
Met behulp van deze post. Had wel moeite met vinden van de juiste windows7-64 drivers.
[..]
Zou je misschien een link o.i.d. willen posten waar je die uiteindelijk hebt gevonden ?
Of heb je pdanet gebruikt ?![]()
Tja.. Deze methode had je gisteren al gepost, alleen had ik toen de verkeerde/ verouderde mobile uncle geinstalleerd.quote:
Is dit nu de recovery van Xenorium? Of heb je ergens nog een ander gevonden/ gemaakt?
Conclusie: nieuwe neo is rooten (zie openingspost voor link naar de root manier van downstar), mobile uncle erop, recovery aanpassen, gapps installeren en dan ben je al een heel eind. Eventueel kan je nog een T10 ROM erop zetten dan. Let wel: na een Rom Update moet je waarschijnlijk wel weer gapps opnieuw flashen, omdat de Rom update volgens mij alles wist.![]()
Heb je niet meer nodig met de recovery flash via mobile uncle.quote:Op maandag 19 november 2012 20:17 schreef glsf het volgende:
[..]
@Casper_nl
Zou je misschien een link o.i.d. willen posten waar je die uiteindelijk hebt gevonden ?
Of heb je pdanet gebruikt ?![]()
Wel toch voor de sp flashtool ?quote:Op maandag 19 november 2012 20:18 schreef Casper_nl het volgende:
[..]
Heb je niet meer nodig met de recovery flash via mobile uncle.
En daar zou ik toch wel iets mee willen doen.
Mobile uncle staat trouwens ook in de play store. Werkt die niet?![]()
Dat is mijn CWM recovery, kan het aan de filesize zien. Ik zal ook eens kijken naar die mobile uncle, ik heb natuurlijk alles al in de goede setup met SP flash tools, maar voor de nieuwkomers is het principe natuurlijk hoe makkelijker hoe beter.
Als het maar werkt uiteindelijk.
Als het met mobile uncle gaat, hoef ik geen tut meer te doen.![]()
![]()
Ga je trouwens ook nog een (globale) beschrijving maken hoe je de cwm hebt gemaakt ?quote:Op maandag 19 november 2012 20:21 schreef Xenorium het volgende:
Dat is mijn CWM recovery, kan het aan de filesize zien. Ik zal ook eens kijken naar die mobile uncle, ik heb natuurlijk alles al in de goede setup met SP flash tools, maar voor de nieuwkomers is het principe natuurlijk hoe makkelijker hoe beter.
Hoeft niet direct hoor maar ben er wel in geïnteresseerd. Misschien toe te passen op een vergelijkbare telefoon van een collega.![]()
hmm nu word het misschien verwarrend..
maar er zijn dus even voor de duidelijkheid 2 tools waarmee je de engelse cwm recovery kan flashen naar de neo..
- Mobileuncle
- SP Flashtool
Klopt dit?
waarvan dus die mobileuncle de gemakkelijkste manier is? dat lijd zich zelf ofzo?
niet echt een tutorial voor nodig??
edit: wacht die mobileuncle is dus gewoon een apk en dient dus op je neo te worden geinstalleerd? dus het is mogelijk om nieuwe recovery te schrijven terwijl je neo nog aanstaat?
![]()
Was nogal een tyfuswerk eerlijk gezegd, je hebt er veel kleine tools voor nodig. Iig nu niet, ik ben bezig om de t10 ROM aan te passen naar eigen smaak. Alle chinese stock apps eraf, standaard opstarttaal naar Engels wijzigen. Vind ook het startgeluid te hard, dus die aanpassen en Chinese logo bij de Neo aanpassen bij boot.
Jullie interesseert dat misschien niet, voor mij persoonlijk pas ik dat aan. Zit nog even naar de vertaling te kijken, de ROM werkt met odex files + apk files. Dus dat is opgedeeld om zo het geheeld sneller te maken. Is geen simpele klus en ik vraag me af of het haalbaar is. Waarschijnlijk wel maar dat de .odex weglaten en ietsjes langzamer.
Maar goed dat is moet ik nog uitvogelen.![]()
Blijkbaar, aangezien 2 mensen dit geprobeerd hebben? Wist ook niet dat mobile uncle zo werkte. Is zeker makkelijk. Als die mislukt kun je altijd nog met SP flash tool mijn CWMR erop flashen.quote:Op maandag 19 november 2012 20:32 schreef Downstar het volgende:
maar er zijn dus even voor de duidelijkheid 2 tools waarmee je de engelse cwm recovery kan flashen naar de neo..
- Mobileuncle
- SP Flashtool
Klopt dit?
waarvan dus die mobileuncle de gemakkelijkste manier is? dat lijd zich zelf ofzo?
edit: wacht die mobileuncle is dus gewoon een apk en dient dus op je neo te worden geinstalleerd? dus het is mogelijk om nieuwe recovery te schrijven terwijl je neo nog aanstaat?
Maar goed, ik weet dus niet of mensen serieus zo al te werk zijn gegaan, Casper_nl heeft het blijkbaar gedaan?![]()
Inderdaad. Twee seconden werk. Verbaast me dat je hem er nog niet op hebt. De volgende post van jou wil ik zien dat je gapps geflasht hebt hoorquote:Op maandag 19 november 2012 20:32 schreef Downstar het volgende:
![]()
![]()
Ja, kan met beide.quote:Op maandag 19 november 2012 20:32 schreef Downstar het volgende:
- Mobileuncle
- SP Flashtool
Klopt dit?
Inderdaad kun je die schrijven als de neo aan staat.
Zie het als een andere partitie op je harde schijf.
Je kunt ook met dd in een terminal die recovery overschrijven. Je moet het juiste device dan gebruiken.![]()
Als het zo simpel is ga ik nu deze img: https://www.dropbox.com/s/8rztgilgtikpzwi/recovery.img ( das die van xenorium toch?) via mobile uncle flashenquote:Op maandag 19 november 2012 20:37 schreef Casper_nl het volgende:
[..]
Inderdaad. Twee seconden werk. Verbaast me dat je hem er nog niet op hebt. De volgende post van jou wil ik zien dat je gapps geflasht hebt hoor
en dan ff via cwm recovery die gapps installen![]()
![]()
Xiaomi Mi-Two Review
Hierbij van mij een kleine review over de nieuwe Xiaomi Mi2. Hiervoor was ik de eigenaar van een HTC One X. Ik heb al diverse smartphones gehad waaronder nog een HTC Desire en de Xiaomi Mi-One. Tevens voor mijn werk gebruik ik een BlackBerry Curve. Ik heb nu voor de Mi2 gekozen omdat ik een ander soort telefoon wil dan de gebruikelijke gangbare modellen. Ik draai vaak custom-roms van Miui die ik op m'n geroote telefoons zet. Ik ben erg tevreden over het besturingssysteem en wilde graag van dezelfde ontwikkelaar een goede telefoon.
Inhoud van de doos
De inhoud van de doos is vrij standaard net zoals bij de meeste fabrikanten krijg je hetzelfde. De inhoud bestaat uit USB-kabel, USB-oplader voor in het stopcontact met bijpassende Europese adapter, een Mi2 telefoon, een losse batterij 2000mAh maar helaas geen headsetje. Buiten de verpakking om zat er ook nog een klein pennetje bij om het scherm zonder je vingers te kunnen gebruiken. Een wit hoesje van een rubberachtig/ siliconen materiaal. Uiteindelijk nog een screenprotector en een rubber hangertje van Android die je aan de Mi2 kan bevestigen.![]()
Mi-One en Mi2 naast elkaar
Aansluitingen en eerste indrukken
De voorkant van het toestel bestaat uit een 4,3" groot 1280x720 Super LCD 2 scherm met een laag, met daaronder drie niet verlichte capacitieve knoppen: multitask-, terug- en de homeknop. Onder het scherm vinden we onder de homeknop de notificatieled. Bovenaan de voorzijde van het scherm bevinden zich een speaker en ernaast vinden we de 2 megapixel frontcamera. Op de bovenkant van het toestel vinden we dit keer geen powerbutton, wel een 3,5mm jack voor de hoofdtelefoon. Aan de rechterkant vinden we een volumebutton met volume + en volume - en eronder de powerbutton. Deze laatste is soms nog wel lastig omdat je het toestel toch vaak aan de zijkant vasthebt. Gelukkig kan je hem onder bepaalde omstandigheden deactiveren zodat je telefoon niet zomaar uit gaat. Aan de onderkant zit de tweede microfoon en aan de onderkant van het toestel vinden we ook de MHL-poort. Een poort die zowel gebruikt kan worden voor USB als ook hdmi. Gelukkig is deze op de oude vertrouwde plek en niet zoals bij de HTC One X aan de zijkant. De achterkant van het toestel bevat een speaker en er naast een 8 megapixel camera-module met daarnaast de LED-flash. Het toestel is gemaakt van kunststof en een body waar het glas op ligt en aan de achterzijde een verwijderbare cover, wat inhoud dat je ook diverse kleuren kan nemen als cover. Het gewicht ligt met gebruik van deze materialen op 145 gram, wel 15 gram meer dan mijn vorige HTC One X. Als voordeel hiermee kunnen we stellen dat de batterij wel gewoon vervangbaar en te verwijderen is, waardoor het even meenemen van een extra accu weer wel kan. Iets wat ik erg prettig vind aangezien de dit met de HTC One X niet mogelijk is.
De notificatieled in het toestel is ruim instelbaar voor gemiste oproepen, smsjes, emails, whatsapp- berichten enzovoort. Het voordeel van deze led is dat het instelbaar is in diverse kleuren, blauw, rood, oranje, geel, groen, cyaan, wit en paars. Nadeel is wel dat hij onderaan het scherm zit en niet bovenaan, zoals bij de meeste toestellen. Hij is wel een stuk duidelijker wat kleur en aanwezigheid dan die van de HTC One x, die nauwelijks zichtbaar is.
Scherm
Het scherm is dan het eerste wat je ziet als je de telefoon aanzet en je ziet goed dat het een 1280x720 schermpje is! Iets kleiner dan m'n HTC One X maar daardoor ligt het toestel ook net iets prettiger in de hand. De scherpte van het display is onvoorstelbaar scherp en je ziet geen oneffenheden e.d. De kleuren komen mooi en rustig over en is een hele vooruitgang in vergelijking met de Mi-One.
Geheugen
- De Mi2 wordt geleverd met 16GB intern geheugen wat niet uit te breiden is met een MicroSD-kaartje, er schijnen ook 32GB versies uit te komen maar die heb ik nog niet gezien. Het werkgeheugen is 2GB RAM Persoonlijk vind ik het wel een minpuntje dat er geen microsd-cardslot meer in verwerkt zit. Met 32GB op mijn HTC One X redde ik het wel, maar nu is dat even afwachten. Je houd namelijk slechts 10GB opslag over van de 16GB, 6GB is gereserveerd voor het systeem. De nieuwe "aangekondigde" toestellen en zeker de HTC One X+ is natuurlijk al verder met zijn 64GB. Het nadeel van het geheugen van de Mi2 is dat het opgedeeld is in tweeën. Het interne/ besturingssysteem is niet op je computer zichtbaar en het andere/ opslag geheugen is alleen benaderbaar via Android File Transfer. Dit laatste maakt dat je dus geen toegang krijgt tot alle mappen op je telefoon.
Androidversie
De Mi2 is voorzien van standaard Miui-rom Android 4.1.1 Jelly Bean 3.0, deze is na het aansluiten meteen te updaten naar Jelly Bean 4.0 (stable) en eventueel nog verder naar een versie Miui-2.11.16 (unstable) Zo op het eerste gezicht draait de rom erg snel en is lekker snappie. Ik moet bekennen dat ik nauwelijks veel verschil zie met de HTC One X. Dit komt echter wel naar voren als ik apps open, je ziet dat de MI2 dan sneller en soepeler is. Mogelijk dat hier Jelly Bean een bijdrage aan levert of dat dit toch de 2GB RAM veroorzaakt.
Over de inhoud en gebruikerservaring van de Miui-roms verwijs ik je even door. Deze worden in tegenstelling tot de gangbare modellen wekelijks ge-update tot de nieuwste Android versies. Ook zijn ze continue bezig met de ontwikkelingen en vooruitgang van het besturingssysteem. In China hebben ze nu al een carmode die ervoor zorgt dat je sms e.d. kan lezen zonder je telefoon aan te raken of uit je dock te halen.
Voor een uitgebreide videoreview van Engadget:
Belkwaliteit
Ik bel niet veel met m'n toestel maar de kwaliteit is goed. De gesprekken die ik gevoerd heb zijn duidelijk en ik heb geen klachten gehoord over het verstaanbaar zijn. Het gebruik van mijn Mi2 is meer voor social-media, email en af en toe een filmpje. De standaard dialer op de Mi2 heeft ondersteuning voor nummerherkenning. Dit komt er op neer dat als je een nummer intypt je gelijk de contacten te zien krijgt die matchen met dat (gedeelte van het) nummer, erg fijn. Ook de speaker (functionaliteit) werkt voortreffelijk en er komt duidelijk, helder en vol geluid uit. De speaker zit op de achterkant aan de onderkant van het toestel en de speaker die wordt gebruikt tijdens het bellen (gewoon met de telefoon aan je oor) zit uiteraard aan de voorkant. De Mi2 heeft één microfoon aan de onderkant van het toestel.
Muziek en video
De standaard muziekplayer van de Mi2 is al uitgebreider dan de meeste gemiddelde musicplayers. Qua design is het redelijk simpel, dat had wat beter gemogen maar ach. Albums worden weergegeven met de albumart. Er is keuze tussen verschillende 3 geluidsprofielen (Dolby Mobile Control) Music mode, Movie mode, Off en Dolby Effects die instelbaar zijn. Er zit geen standaard radio in de Mi2, oordopjes zijn niet bijgesloten. Ik heb nu een standaard radio-app erop gezet waarvoor je wel oordopjes nodig heb als antenne.
De standaard videoplayer is erg basic maar is voor nu wel voldoende, uit vorige ervaringen gebruik ik persoonlijk liever een andere videoplayer geinstalleerd, namelijk MX Player, die ik persoonlijk iets beter vind werken, heeft namelijk ook functies waarmee je de batterij kan sparen. Ik heb een aantal 720P/1080P films op de Mi2 bekeken en ddie zijn echt enorm mooi!!!! Alles verloopt zo heerlijk soepel en het beeld is gewoon mooi dat het echt wel leuk is om een filmpje te kijken. Samen met het speakertje op de achterkant is een filmpje kijken echt een plezier. Eventueel kan je gebruik maken van eigen oordopjes wat ook erg goed werkt.
Camera
De camera van de Mi2 heeft een 8MP sensor en er is in Full HD mee te filmen, wat natuurlijk allemaal goed klinkt. In de camera-applicatie zijn verschillende instellingen te vinden. Zo kan er gekozen worden voor verschillende fotoresoluties, verschillende filmresoluties, er kan gekozen worden voor verschillende effecten, er kunnen verschillende scenes gekozen worden, er zijn verschillende modussen aanwezig (single shot, panorama, multi-shot en timer), de witheid is in te stellen, er kan gekozen worden voor flash aan, flash uit of automatische flash, er kan gekozen worden voor een van de twee camera's (back of front) en als laatste kan er geswitched worden tussen fotostand en filmstand. Tijdens de filmmodus kunnen er ook foto's worden gemaakt, wat eigenlijk screenshots zijn van de film die je schiet, dus dat is max 1080P. Er zit zelfs een sportstand en een slowmotion stand op.
Accuduur
Ik heb de accuduur vanaf het begin in de gaten gehouden en kan zeggen dat het mij persoonlijk goed bevalt. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik normaal gesproken mijn telefoon iedere nacht oplaad, voorheen ook de HTC One X. Telefoon gaat nagenoeg elke dag rond 06.30 uit de lader en met 3 email-accounts die via push binnenkomen, WhatsApp gebruik, soms een YouTube filmpje, redelijk veel socialmedia-apps en een displayhelderheid van 20% a 30% red ik het makkelijk tot ik weer naar bed ga (23:00 uur) De WiFi staat nagenoeg altijd aan (ook als ik buiten het bereik van een WiFi netwerk ben) en er wordt regelmatig verwisseld van WiFi naar 3G naar 2G naar 3G enzovoorts. Als de Mi2 in standby ligt, verbruikt hij echt heel weinig accuduur, wat erg fijn is. Zodra je vaak en lang het scherm aan hebt staan gaat de accuduur een stuk sneller. Simpel gezegd het scherm zo'n 3,0 a 3,5 uur aan kan staan voordat de batterij leeg is, dit is wel gebaseerd op het huidige gebruik van de afgelopen dagen, waarin hij meer wel als niet aanstond ;-) Ik had overigens niet verwacht dat hij enkele dagen mee zou gaan, dat kan geen enkele smartphone tegenwoord, tenzij je hem anders gebruik dan hoe ik dat doe. Als je wat mindert op het WhatsApp of minder zal browsen, social-media etc zoals ik altijd doe, dan durf ik wel te stellen dat de twee dagen haalbaar moet zijn. Of er in de toekomst nog updates komen voor de accuduur, wie zal het zeggen? Er is een mogelijkheid een 3100mAh accu te bestellen met een iets dikkere cover.
Rootacces
Rootacces is op de Mi2 standaard aanwezig, let wel als je een developer-rom draait (unstable) Pak je de standaard update (stable) dan krijg je die toegang dus niet. Wel is het voor mij fijn om rootacces te hebben, om zodoende enkele applicaties te installeren die ik vaak gebruik en rootacces vereiste. Ook het maken van een systeem back-up is dan handig.
Conclusie
In het begin van de review vermeldde ik waarom ik voor de Mi2 had gekozen
• Design vind ik simpel, strak en mooi
• Super LCD 2 scherm met 1280x720 pixels
• Hardwarecombi van CPU, GPU, RAM en ROM
• 8MP fotocamera en 1080P filmmogelijkheden
• Losse batterij en dus vervangbaar
• Android Jelly Bean 4.0 en snellere updates
• Merkaffiniteit ivm Xiaomi en Miui
• Ik weleens iets anders dan HTC wilde proberen
Na dit alles zo opgesomt te hebben heb, kan ik alleen maar zeggen WOW!!
Het toestel is netjes afgewerkt, bevat een fijn niet al te groot scherm, heeft goede hardware aan boord, heeft nergens hickups/ vastlopers in applicaties, werkt snel in applicaties, games, benchhmarks en de browser, GPS heeft snelle fixes die goed worden vastgehouden, navigatie werkt ook goed. De camera maakt verbluffend goede foto's en video's (houd in gedachten dat het gewoon een makkelijke camera voor bij de hand blijft) Vooralsnog is dit toch wel echt een telefoon waar ik erg tevreden over ben, maar ook zijn er wat minpunten te noemen van de Mi2. Het ontbreken van een MicroSD-kaartslot en het plaatsen van het ledje onderaan het scherm en de powerbutton aan de zijkant van het toestel zijn voor mij toch wel mindere punten ... Evengoed maakt de camera instant foto's, kom ik met 16GB intern geheugen tot nu toe wel redelijk uit en zal ik moeten wennen aan de powerbutton die te dicht bij de volume - button zit)
het is mijn eerste review, heb je vragen of opmerkingen/ aanpassingen laat het me gewoon weten
[ Bericht 1% gewijzigd door lekzzz op 19-11-2012 21:59:26 ]Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1![]()
Ja, ik heb inmiddels een engelstalige recovery (via mobile uncle) en niet meer die vage thaise tekens. Ik is blij. Heel blij.quote:[b]Op maandag 19 november 2012 20:37 schreef Xenorium
Maar goed, ik weet dus niet of mensen serieus zo al te werk zijn gegaan, Casper_nl heeft het blijkbaar gedaan?
Enige wat mijn Neo nog fijner zou maken is Nederlandse taal, hoewel het zeker geen must is.![]()
Yup, ik duim voor je. Moge God u behoeden voor een brick.quote:Op maandag 19 november 2012 20:39 schreef Downstar het volgende:
[..]
Als het zo simpel is ga ik nu deze img: https://www.dropbox.com/s/8rztgilgtikpzwi/recovery.img ( das die van xenorium toch?) via mobile uncle flashen
en dan ff via cwm recovery die gapps installen![]()
![]()
Gaat alleen om de globale stappen. Tools kan ik denk ik wel vinden.quote:Op maandag 19 november 2012 20:34 schreef Xenorium het volgende:
Was nogal een tyfuswerk eerlijk gezegd, je hebt er veel kleine tools voor nodig. Iig nu niet, ik ben bezig om de t10 ROM aan te passen naar eigen smaak. Alle chinese stock apps eraf, standaard opstarttaal naar Engels wijzigen. Vind ook het startgeluid te hard, dus die aanpassen en Chinese logo bij de Neo aanpassen bij boot.
Misschien kan ik eruit komen met wat antwoorden:
Heb je een bestaande CWM (.img) gepakt, unpack en daar de kernel van gewisseld en de ramdisk "gemerged" met de originele recovery van neo ?
Zo ja, welke heb je daarvoor gebruikt ?
Of heb je de CWM helemaal opnieuw opgebouwd (d.m.v. compileren e.d.) ?
Zo ja, waar heb je die vandaan gehaald ?![]()
Hij is opgebouwd uit mijn eigen recovery, die unpacked, daarna weer packed met een gecompileerde versie van een clockworkmod 6012. Tools die ik heb gebruikt zo uit mijn hoofd, cygwin, androids kitchen, mtk studio, eigen stock recovery die read backed via SP flash tools, scatter file via ADB tools gemaakt.![]()
Sorry maar is er nog een Engelstalige Clock work based mod naast die ik in elkaar heb gedraaid? Goh mijne hele nachtrust zaterdagnacht voor niks weggegooid.quote:Op maandag 19 november 2012 20:39 schreef Casper_nl het volgende:
[..]
Ja, ik heb inmiddels een engelstalige recovery (via mobile uncle) en niet meer die vage thaise tekens. Ik is blij. Heel blij.
Enige wat mijn Neo nog fijner zou maken is Nederlandse taal, hoewel het zeker geen must is.![]()
![]()
Als ik het goed begrijp heb je die cwm 6012 zelf gecompileerd ?quote:Op maandag 19 november 2012 21:00 schreef Xenorium het volgende:
Hij is opgebouwd uit mijn eigen recovery, die unpacked, daarna weer packed met een gecompileerde versie van een clockworkmod 6012. Tools die ik heb gebruikt zo uit mijn hoofd, cygwin, androids kitchen, mtk studio, eigen stock recovery die read backed via SP flash tools, scatter file via ADB tools gemaakt.
Heb je dan nog even een linkje voor mij waar je die vandaan hebt gehaald ?
Dan kom ik een heel eind denk ik.![]()
nee ik denk dat hij die van jou heeft gebruikt..quote:Op maandag 19 november 2012 21:04 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Sorry maar is er nog een Engelstalige Clock work based mod naast die ik in elkaar heb gedraaid? Goh mijne hele nachtrust zaterdagnacht voor niks weggegooid.![]()
en ik kan nu melden dat ik middels die recovery van 5.06 mb ( die van jou dus!)
een engelstalige cwm op mijn neo heb, inmiddels ook al de gapps geflasht
Voor de leken, ja ja ik maak nog een tutorial hoe je dit doet!
![]()
en ik ben ook heeeeeeeeeeel blij!
NS APPS EN BUIENRADAR STAAN DR OP
Xenorium super bedankt voor jou recovery!![]()
Ik ben net achter de laptop gestapt.
Muwahahawha.Klinkt goed.
Nu nog weten hoe precies.
Goede vorderingen lui, r e s p e c t!
@ lekzzz, linkje naar je review in de OP opgenomen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
als je even wacht krijg je van mij zo een tutjequote:Op maandag 19 november 2012 21:10 schreef shiznuts het volgende:
Ik ben net achter de laptop gestapt.
Muwahahawha.Klinkt goed.
Nu nog weten hoe precies.
Goede vorderingen lui, r e s p e c t!
@ lekzzz, linkje naar je review in de OP opgenomen.![]()
! , al moet jij dit zeker kunnen
!
![]()
Ook een dikke +1 voor de tip van i124Q over de Mobile Uncle en aan jou Downstar voor de root methode!![]()
Ja wat, ik zit er een halve dag niet op, kom ik terug en is plots alles zo'n beetje opgelost en vereenvoudigd precies
Echt super bedankt en respect iedereen voor al de moeite die er in gestoken is al![]()
![]()
![]()
Tnx!quote:Op maandag 19 november 2012 21:10 schreef shiznuts het volgende:
.....
@ lekzzz, linkje naar je review in de OP opgenomen.
Ik wil niet lullig doen maar rooten kan makkelijker zoals ik gisteren heb gedaan.
Gebruik https://rapidshare.com/fi(...)3_Busybox_signed.zip
Op je sdcard zetten.
Gewoon via mijn CWM recovery kiezen voor install zip from sdcard en dan naar naar die file op je sdcard navigeren, executen en na 2 seconden heb je root. Rebooten en tada.![]()
Maar jouw CMW krijg je er met mobile uncle zonder root volgens mij niet op ..quote:Op maandag 19 november 2012 21:26 schreef Xenorium het volgende:
Ik wil niet lullig doen maar rooten kan makkelijker zoals ik gisteren heb gedaan.
Op je sdcard zetten.
Gewoon via mijn CWM recovery kiezen voor install zip from sdcard en dan naar naar die file op je sdcard navigeren, executen en na 2 seconden heb je root. Rebooten en tada.
Is wel heel handig als je een nieuwe rom flasht natuurlijk!![]()
quote:Op maandag 19 november 2012 21:26 schreef Xenorium het volgende:
Op je sdcard zetten.
Gewoon via mijn CWM recovery kiezen voor install zip from sdcard en dan naar naar die file op je sdcard navigeren, executen en na 2 seconden heb je root. Rebooten en tada.Ja, zo wil ik dat.
![]()
Dus alles kan eigenlijk in-Phone en heb je dus geen drivers voor nodig?
Alleen een SD-kaart en de files?
Ach so... dat kan dan initieel toch niet dus. Dangit.
Oh trouwens, hier vroeg daarnet iemand of het erg was om factory reset te doen
antwoord: neen, helemaal niet erg!
Als je een nieuwe ROM flasht van een ander type (dus niet een rechtstreekse update van diezelfde ROM, wordt er altijd aangeraden om een factory reset/data wipe te doenDit omdat programma's die in de oude rom geinstalleerd waren soms vreemd kunnen gaan doen in de nieuwe rom wegens andere files enzo
![]()
![]()
Nee, de eerste root moet via Downstar zijn tutorial omdat de makkelijkste manier is via mobile uncle tools(apk), die heeft root nodig om mijn CWM recovery te flashen. Wanneer je eenmaal mijn CWMR hebt kun je gapps, root superuser en dergelijke gewoon via de cwmr interface flashen ( root natuurlijk niet nog een keer, alleen bij een nieuwe verse rom).quote:Op maandag 19 november 2012 21:33 schreef shiznuts het volgende:
[..]Ja, zo wil ik dat.
![]()
Dus alles kan eigenlijk in-Phone en heb je dus geen drivers voor nodig?
Alleen een SD-kaart en de files?
Ach so... dat kan dan initieel toch niet dus. Dangit.![]()
Je snaps. Je snaps. Ik heb de OP accordingly geüpdatet.
Dus T9 -> T10
Root
Mobile Uncle , CMW Recovery flashen
Gapps update via sd
Root update via sd
Done
Als ik het goed begrijp.
Jullie zijn geweldig! Straks mooi 1 handleiding zodat het een uurtje werk is om de Google apps te krijgen incl werkende buienradar etc... _o_![]()
Nou ja, de Jiayu G3 ziet er lekker eigenzinnig uit.quote:Op maandag 19 november 2012 21:47 schreef iFok. het volgende:
Wat is volgens jullie de mooiste telefoon?![]()
Zelf vind ik de Ascend D1 Quad met zwart/rode accenten erg chique.
De Oppo Find 5 met zeer dunne bezels links/rechts leek ook wel hip.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Umi X1 en de Jiayu G3 hebben bij mij een gedeelde eerste plek.quote:Op maandag 19 november 2012 21:47 schreef iFok. het volgende:
Wat is volgens jullie de mooiste telefoon?![]()
Doe mij deze maar als we serieus zijn; http://www.gizchina.com/2(...)9-cpu-leaked-details
Als die volgend jaar voor een zacht prijsje beschikbaar is, gaat mijn Neo N02-M naar iemand anders in de familie.![]()
![]()
CUSTOM RECOVERY FLASHEN TUTORIAL
Om straks eigen custom roms met bijv NL taal te kunnen flashen, moeten we af van de stock recovery
(die je mogelijk gezien hebt bij het flashen van de T10 rom). Ipv deze stock recovery gaan we gebruik maken van Clockworkmod recovery.
Dankzij Xenorium hebben wij nu de beschikking over een versie van CWM die geschikt is voor onze NEO!
Zorg voor dat je begint aan deze tutorial, dat je eerst geroot bent en ik beveel je aan om ook eerst de officiële laatste rom te flashen doormiddel van de stock recovery.. het laatste is dus niet noodzakelijk maar ik beveel het wel aan..
Hier vind je een turorial om via de stockrecovery de firmware te upgraden van T09 naar T10
Hier vind je een tutorial om te rooten ( letop: je hoeft dus de playstore methode NIET te volgen, dit gebeurd later met het flashen van gapps in deze tutorial!)
We gaan nu beginnen met het flashen van de nieuwe cwm recovery.
1. Download eerst alle benodigdheden hier
• De aangepaste CWR ( met dank aan Xenorium)
• de Mobile uncle apk
• De gapps ( google apps) die je een volledige google playstore geven
2. Zorg doormiddel van bijvoorbeeld USB aansluiten, dat je de 3 benodigde bestanden op je sdkaartje zet, bij voorkeur in de root van de sd(root wil in dit geval zeggen, in het begin van je sd kaart.. dus niet in een mapje.. gewoon je sdkaartje openen in deze computer en daar gelijk plakken!)
3. Ga nu met een filemanager naar de bestanden toe, en klik op de mobile uncle.apk
(zorg wel dat je bij settings>security> Unknown sources hebt aangevinkt!). Er word je nu gevraagd om mobile uncle te installeren, kies uiteraard voor install. Klik na de install op open.
4. indien je de neo goed heb geroot komt nu de SU (Super User) met een popup om mobile uncle root rechten te geven, ga hiermee akkoord:
Nu zal mobile uncle openen. en dat zier er als volgt uit:
5. Kies vervolgens uiteraard voor de optie, Recovery update.
nu zal mobile uncle gaan zoeken naar aanwezige recovery images op je sd kaartje.
( zorg er dus voor dat je niet meerdere images op je sd kaartje hebt staan, zodat je niet perongeluk een verkeerde image flasht!)
indien je er 1 op hebt staan, zal hij boven aan worden gevonden:
6. kies nu voor de image file en ga akkoord met de 2 popups die volgen:
7. Nu zal de neo opstarten in de recovery, en ja hoor daar hebben we de CWM!
We gaan nu verder met het installeren van de Gapps.zip om zodoende dus google playstore volledig te krijgen!
8. Kies in de CWM menu voor de 2de optie, apply zip from SD card, je scrollt dus door volume up of down en bevestig in tegenstelling to de stockrecovery met power!
Vervolgens kom je op je sd kaart, en indien je de gapps op in de root van de sd hebt gezet zul je hem onderaan vinden:
9. scroll naar de gapps.zip en bevestig met power, je krijgt nu de vraag of je zeker weet of je hem wil flashen, kies uiteraard voor de optie yes:
Nu zal het flashproces gaan lopen, dit duurt ongeveer 1 minuut, na deze minuut zal hij aangeven dat hij succesfull is geupdate:
10. Reboot nu je telefoon weer, en laat hem gewoon normaal opstarten..
hij zal waarschijnlijk de melding geven dat hij android aan het upgraden is, en wat apps aan het optimaliseren is:
11. Na dat hij volledig is gereboot;
open nu de playstore en zoek vervolgens alle apps die je maar wilt.. de playstore is immers volledig!
Wederom ben ik weer niet aansprakelijk voor de eventuele schade die jullie oplopen bij het volgen van deze tutorial![]()
Succes mannen/vrouwen!
[ Bericht 2% gewijzigd door Downstar op 19-11-2012 22:07:07 ]![]()
Zelf even een beetje rondgekeken. Ik ken Chinese mobieltjes alleen van Apple namaak. Maar de Oppo Find 5 is wel prachtig!![]()
Bedanktquote:Op maandag 19 november 2012 21:57 schreef Xenorium het volgende:
Nice tut Downstar, je zou er een PDF van moeten maken.., en jij natuurlijk ook bedankt voor je recovery
!
De juiste volgorde is dus
Updaten Naar T09 > T10 middels normale recovery
Rooten middels mijn methode ( geen playstore methode doen!)
Middels mobile uncle CMW flashen + Gapps flashen
en dan indien je naar andere rom ooit nog wil, kun je dus makkelijker rooten doormiddel van dit te flashen in de CWM recovery
aan shiznutsje de eer om dit alles maar in de OP te proppen![]()
![]()
Super die tut. Heb je terwijl jij dit voor her eerst deed gelijk alle foto's gemaakt of heb je alle stappen opnieuw gedaan?![]()
tijdens de eerste keer fotos gemaakt gelijkquote:Op maandag 19 november 2012 22:07 schreef Casper_nl het volgende:
Super die tut. Heb je terwijl jij dit voor her eerst deed gelijk alle foto's gemaakt of heb je alle stappen opnieuw gedaan?![]()
![]()
Zeer duidelijke uitleg! Dit gaat mij gewoon lukken zo!quote:Op maandag 19 november 2012 22:08 schreef Downstar het volgende:
[..]
tijdens de eerste keer fotos gemaakt gelijk
Geweldig werk allemaal.![]()
Ik begin straks mijn eigen neo zaakje, voor de a-technische mensen;
Rooten: 10 euro
Rooten + 90% playstore werkend: 15 euro
Rooten+ CWM + volledig werkende playstore: 20 euro
![]()
![]()
Haha, ff in je signature een Paypal-donate link: 'buy me a coffee/beer'.
Netjes gedaan, de OP is uiteraard alweer van een update voorzien.
Iemand die de richtprijs van de N03 en de Subor Dream S inmiddels weet trouwens?The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Slechte zakenman dan. Je uitleg is zo goed dat a-technische mensen het zelfs kunnen.. ;-)quote:Op maandag 19 november 2012 22:23 schreef Downstar het volgende:
![]()
ik maak enorm veel handleidingen/tutorials/review, maar geloof t of niet..quote:Op maandag 19 november 2012 22:29 schreef Tonkey het volgende:
[..]
Slechte zakenman dan. Je uitleg is zo goed dat a-technische mensen het zelfs kunnen.. ;-)
er zijn altijd nog mensen die t niet snappen, tegen fouten aan lopen (doordat ze vaak niet lezen etc)
voor die mensen Downstars neo shop!
heeeee das nog niet eens zo gek idee, Donaties zijn altijd welkom natuurlijk hahaquote:Op maandag 19 november 2012 22:27 schreef shiznuts het volgende:
Haha, ff in je signature een Paypal-donate link: 'buy me a coffee/beer'.
Netjes gedaan, de OP is uiteraard alweer van een update voorzien.
Iemand die de richtprijs van de N03 en de Subor Dream S inmiddels weet trouwens?![]()
jep, met de nieuwste firmware zou dat blijkbaar (zo goed als) opgelost zijnquote:Op maandag 19 november 2012 22:34 schreef Harde_Mepper het volgende:
Hoe is het met dat accu verhaal van de Neo? Is dat al opgelost?![]()
![]()
Ik zou je haast willen vragen of je me kan helpen om cwm op m'n Mi2 werkbaar te krijgenquote:Op maandag 19 november 2012 22:23 schreef Downstar het volgende:
Volgens xenorium is het wel verbeterd maar nog niet helemaal goed..
echter lijk ik nergens geen last van te hebben, mijne loopt nu in vloeiende lijn naar beneden!
( echter nog niet aan de lader gehad naar T10 update, mogelijk dat hij dan pas weer sprongen gaat maken?)![]()
Heeft iemand inmiddels nog een mooi passend (chinees) hoesje voor de N02-M gevonden ?
Dus waar je de Neo in en uit kan schuiven.
Ik zie alleen die rubber snapon.![]()
Mooi Downstar! Hartelijk bedankt voor de mooie tut
Geweldig werk mannen, ben diep onder de indruk van jullie gezamenlijke inspanningen!
Dankzij de tutorial ziet het er super eenvoudig uit, ik krijg het idee dat het zelfs mij moet gaan lukken :-)
Echt gaaf!!![]()
Nee nog geen prijs bekend van de Neo N003 zover ik kan lezen, de specificaties daarin tegen zien wel mooi uit.
http://www.mtksj.com/html/MTKshoujizixun/1806.html![]()
Oh noes.Bricked? Hij doet niks meer!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aha, eens zo'n tile voor aanmaken voor in de OP dan maar.quote:Op maandag 19 november 2012 22:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee nog geen prijs bekend van de Neo N003 zover ik kan lezen, de specificaties daarin tegen zien wel mooi uit.
http://www.mtksj.com/html/MTKshoujizixun/1806.html
Alleen toen van 100% naar 93. Heb net even een spelletje gedaan, ging van 52% naar 50%. Dus dat ziet er wel goed uit.quote:Op maandag 19 november 2012 22:40 schreef Downstar het volgende:
Volgens xenorium is het wel verbeterd maar nog niet helemaal goed..
echter lijk ik nergens geen last van te hebben, mijne loopt nu in vloeiende lijn naar beneden!
( echter nog niet aan de lader gehad naar T10 update, mogelijk dat hij dan pas weer sprongen gaat maken?)
Misschien is mijn batterij nog niet zo ingewerkt. We shall see.![]()
Hey Thxn voor de tutorial. net geflashed en idd nu.nl etc werkt ook latitude werkt nu. Ik kan hem gaan gebruiken zodra mijn sd kaartje binnen is. Dan dag dag SGS1.Cirus the Virus![]()
Hmm ik vond toenstraks dat hij aardig lang op 24% stondquote:Op maandag 19 november 2012 22:59 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Alleen toen van 100% naar 93. Heb net even een spelletje gedaan, ging van 52% naar 50%. Dus dat ziet er wel goed uit.
Misschien is mijn batterij nog niet zo ingewerkt. We shall see... was even bang dat dat kwam door flashen van cwm etc..
dus brightness volop 3g aan, muziek op apps open laten staan.. en toen ging hij opeens toch weer van 24 > 20% .. toch lijkt hij wel veel beter te werken als ik naar mijn batterij statistiek kijk zie ik ook een mooie dalende lijn .. t is in iedergeval beter dan de T09 versie
![]()
![]()
Als dat het enige is, zou het wel kunnen zijn wat ik een tijdje geleden dacht dat het was. Een veiligheid van de batterij/android, eens hij 100% opgeladen is, stopt hij met stroom te nemen en gaat hij terug op batterij, zodat de batterij niet overladen wordt.quote:Op maandag 19 november 2012 22:59 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Alleen toen van 100% naar 93. Heb net even een spelletje gedaan, ging van 52% naar 50%. Dus dat ziet er wel goed uit.
Misschien is mijn batterij nog niet zo ingewerkt. We shall see.
Hij zal wel gewoon 100% aangeven tot je hem loskoppelt en dan snel zakken naar het echte percentage![]()
![]()
Geweldig werk jongens!
M'n Neo is inmiddels in Nederland, dus deze week vast binnen, kan ik meteen aan de slag![]()
![]()
Nou ik heb T10 erop staan. Wauw deze kleuren zijn veel echter en veel minder flets.
Nu wil ik weer rooten via de pc methode DIG / Chinese Smartphones #5 - A shipment of WIN is about to arrive!?
Maar die share website ligt er half uit. Ik heb die file in een ander huis op de pc in de downloadmap. Kan iemand ff in zijn downloadfolder kijken en die file in een dropbox zetten ofzo?![]()
![]()
› http://www.sendspace.com/file/qbqewj (latest)quote:Op maandag 19 november 2012 23:50 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Nou ik heb T10 erop staan. Wauw deze kleuren zijn veel echter en veel minder flets.
Nu wil ik weer rooten via de pc methode DIG / Chinese Smartphones #5 - A shipment of WIN is about to arrive!?
Maar die share website ligt er half uit. Ik heb die file in een ander huis op de pc in de downloadmap. Kan iemand ff in zijn downloadfolder kijken en die file in een dropbox zetten ofzo?The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
wopwop danku. Kan ik direct weer verderquote:Op maandag 19 november 2012 23:53 schreef shiznuts het volgende:
[..]
› http://www.sendspace.com/file/qbqewj (latest)![]()
quote:Op maandag 19 november 2012 22:56 schreef shiznuts het volgende:
Oh noes.Bricked? Hij doet niks meer!
Gelukkig maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Aha, eens zo'n tile voor aanmaken voor in de OP dan maar.![]()
![]()
Ik heb me voorlopig deze case cover besteld (dondardag aangekocht - maandag in de brievenbus!)
http://www.ebay.co.uk/itm(...)id=p3984.m1497.l2649
Supergoedkoop, maar het is dan ook superdun fake leder.
Mijn Neo past er wel perfect in (one X versie)![]()
Ik kan bij deze bevestigen dat de tutorials werken. Heb net in een uur tijd alles achter elkaar gedaan: rom resetten naar factory settings -> T10 -> rooten -> CMW en gapps erop geflashed![]()
Probleemapps zoals Buienradar, NS reisplanner en Strava heb ik hier nu draaien met vanuit de Play store zonder dat de build.prop hoefde te worden aangepast.
Complimenten voor de mooie samenwerking tussen de handige computerjongens en de tutorialschrijver![]()
![]()
Ik heb net een andere rom erop geflashed, gebaseerd op de T10, die al root heeft en hij lijkt ook retesnel. Er is veel onnodige zooi uitgesloopt. Heb alvast de rom veranderd dat hij standaard de eerste keer gelijk in het Engels opstart en de tijd correct is. Scheelt weer
Deze lijkt me ook iets makkelijker om naar NL te krijgen, werkt niet met een odex + apk systeem.
Ben er wel enthousiast over.![]()
Ik heb alle system apps van de SX3.0 T10 ROM met APK Fire bewerkt en het WestEuropese taalpakket geintegreerd. Ik heb er echter nog geen CWM zip van gebakken. Dit zijn alleen de apk's.
Testen kan ik zelf helaas niet, omdat ik nog geen Neo bezit.
Wie interesse heeft kan evt met RootExplorer oid de originele apps vervangen voor deze set. Of bv alleen één apk met veel tekst (settings?)
Wel eerst een Nandroid backup maken voor het geval het misgaat.![]()
Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 20 november 2012 00:29 schreef Joerii90 het volgende:
Ik heb me voorlopig deze case cover besteld (dondardag aangekocht - maandag in de brievenbus!)
http://www.ebay.co.uk/itm(...)id=p3984.m1497.l2649
Supergoedkoop, maar het is dan ook superdun fake leder.
Mijn Neo past er wel perfect in (one X versie)
Vandaag bevestiging ontvangen dat myn Neo is shipped, trackingnumber is met 2 dagen pas zichtbaar? Afwachten dan maar.
Zo te lezen zijn er heel wat stappen gemaakt, ben maar getsopt want het begon mij beetje te duizelen alle technische stappen die mij om de oren vlogen:)
Maar respect guys dat jullie het toch geflikt hebben en Downstar heldere uitleg hoor..topper.
Xenorium is blijkbaar nog aan het finetunen, dus mochten jullie ook kortere oplossingen(veilige) vinden waarbij bv niet geroot/geflasht/gerecoverd/geboot en noem ze maar op hoeft te worden...dan houdt ik mij HEEL graag aanbevolen![]()
![]()
Geduldig wachten totdat ik uit ben en de neo kan proberen.Verwerkt in de stock rom, plus wat apps vervangen. Als ik thuis ben ga ik het proberen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 01:19 schreef elinx het volgende:
Ik heb alle system apps van de SX3.0 T10 ROM met APK Fire bewerkt en het WestEuropese taalpakket geintegreerd. Ik heb er echter nog geen CWM zip van gebakken. Dit zijn alleen de apk's.
Testen kan ik zelf helaas niet, omdat ik nog geen Neo bezit.
Wie interesse heeft kan evt met RootExplorer oid de originele apps vervangen voor deze set. Of bv alleen één apk met veel tekst (settings?)
Wel eerst een Nandroid backup maken voor het geval het misgaat.
Trouwens heb een off-topic probleempje. Ik eerder een order gedaan bij mistertao en geannuleerd, en nu staat er een bedrag van zo'n 157 dollar op m'n balance. Ik probeer dit terug te laten storen om mijn paypal maar ze werken niet echt mee. Ik heb een mailtje gestuurd naar de service mail, en via de site.
De laatste message die ik terug kreeg:Kan iemand mij een tip geven wat ik hier mee aan moet, want dat geld wil ik gewoon terug.quote:Dear .....,
thanks for your message, we are sorry to tell you that, as the paypal is limited, we can't send that for you, so we sincerely hope that you can buy some items in our site, how about your idea? sorry and please understand us on the issue, sky
[ Bericht 38% gewijzigd door RedVultures op 20-11-2012 09:43:22 ]![]()
Nice, "retesnel" klinkt wel zoals ik het graag hebquote:Op dinsdag 20 november 2012 01:00 schreef Xenorium het volgende:
Ik heb net een andere rom erop geflashed, gebaseerd op de T10, die al root heeft en hij lijkt ook retesnel. Er is veel onnodige zooi uitgesloopt. Heb alvast de rom veranderd dat hij standaard de eerste keer gelijk in het Engels opstart en de tijd correct is. Scheelt weer
Deze lijkt me ook iets makkelijker om naar NL te krijgen, werkt niet met een odex + apk systeem.
Ben er wel enthousiast over.^^
![]()
Zonder deze stappen zul je nooit andere roms, of een volledig werkende playstore krijgenquote:Op dinsdag 20 november 2012 08:48 schreef vuurpaard66 het volgende:
Vandaag bevestiging ontvangen dat myn Neo is shipped, trackingnumber is met 2 dagen pas zichtbaar? Afwachten dan maar.
Zo te lezen zijn er heel wat stappen gemaakt, ben maar getsopt want het begon mij beetje te duizelen alle technische stappen die mij om de oren vlogen:)
Maar respect guys dat jullie het toch geflikt hebben en Downstar heldere uitleg hoor..topper.
Xenorium is blijkbaar nog aan het finetunen, dus mochten jullie ook kortere oplossingen(veilige) vinden waarbij bv niet geroot/geflasht/gerecoverd/geboot en noem ze maar op hoeft te worden...dan houdt ik mij HEEL graag aanbevolen..
veiliger, en met duidelijke uitleg dan dit kan haast niet..
![]()
ik ben benieuwd wat hij onder retesnel verstaatquote:Op dinsdag 20 november 2012 10:18 schreef Vincent_vd het volgende:
[..]
Nice, "retesnel" klinkt wel zoals ik het graag heb^^
. ik vind dit(de standaard T10) al fucking snel gaan!
![]()
Draai nu dus op de T10 rom, en heb dus nu een vloeiende leegloop van de batterij ten opzichte van T09 rom
T09 rom:
T10 rom:
je ziet wel dat bij de T09 rom, hij soms in een rechte lijn zakt, dus bijvoorbeel van 40 naar 30% in 1 minuut.. bij de T10 dus voorlopig geen last meer van![]()
![]()
![]()
Ik vind het een apart toestel, ( Maar vind toetsenbordjes fijn! ) en hij heeft goede specs.. Ik ga hier eens een beetje mee lezen met hoe het zit om iets naar NL te krijgen. Heb er totaaaaal geen verstand van!![]()
![]()
downstar goed advies van je dat wist ik dus niet...tutorial van jou is trouwens heel duidelijk alleen het zijn verdomd veel handelingen met risico dat je al snel iets over het hoofd kan zien. En het hele android en import uit china verhaal is voor mij al nieuw/spannend genoeg. Om dan ook nogeens meteen te gaan experimenteren met aanwezige risico dat ik toestel brick..pppfffff mot er niet aan denken.
Misschien verstandig als er een hele simpele handleiding erbij komt hoe eerst goede backup te maken van toestel, zodat indien je hem bricked hy eenvoudig weer terug naar fabrieksinstellingen kan. Of is het ECHT einde oefening als je toestel BRICKED??
Lightake 1jaar garantie komt dan ook meteen te vervallen als ze zien dat je hebt geroot en niet meer in geleverde instellingen staat.
Graag advies heren voor de starters onder ons.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: