abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119401178
quote:
0s.gif [b]Op maandag 19 november 2012 20:37 schreef Xenorium

Maar goed, ik weet dus niet of mensen serieus zo al te werk zijn gegaan, Casper_nl heeft het blijkbaar gedaan?
Ja, ik heb inmiddels een engelstalige recovery (via mobile uncle) en niet meer die vage thaise tekens. Ik is blij. Heel blij.

Enige wat mijn Neo nog fijner zou maken is Nederlandse taal, hoewel het zeker geen must is.
pi_119401226
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:39 schreef Downstar het volgende:

[..]

Als het zo simpel is ga ik nu deze img: https://www.dropbox.com/s/8rztgilgtikpzwi/recovery.img ( das die van xenorium toch?) via mobile uncle flashen :D

en dan ff via cwm recovery die gapps installen :D
Yup, ik duim voor je. Moge God u behoeden voor een brick. >:)
pi_119401568
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:34 schreef Xenorium het volgende:
Was nogal een tyfuswerk eerlijk gezegd, je hebt er veel kleine tools voor nodig. Iig nu niet, ik ben bezig om de t10 ROM aan te passen naar eigen smaak. Alle chinese stock apps eraf, standaard opstarttaal naar Engels wijzigen. Vind ook het startgeluid te hard, dus die aanpassen en Chinese logo bij de Neo aanpassen bij boot.
Gaat alleen om de globale stappen. Tools kan ik denk ik wel vinden.
Misschien kan ik eruit komen met wat antwoorden:

Heb je een bestaande CWM (.img) gepakt, unpack en daar de kernel van gewisseld en de ramdisk "gemerged" met de originele recovery van neo ?
Zo ja, welke heb je daarvoor gebruikt ?

Of heb je de CWM helemaal opnieuw opgebouwd (d.m.v. compileren e.d.) ?
Zo ja, waar heb je die vandaan gehaald ?
pi_119402408
Hij is opgebouwd uit mijn eigen recovery, die unpacked, daarna weer packed met een gecompileerde versie van een clockworkmod 6012. Tools die ik heb gebruikt zo uit mijn hoofd, cygwin, androids kitchen, mtk studio, eigen stock recovery die read backed via SP flash tools, scatter file via ADB tools gemaakt.
pi_119402678
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 20:39 schreef Casper_nl het volgende:

[..]

Ja, ik heb inmiddels een engelstalige recovery (via mobile uncle) en niet meer die vage thaise tekens. Ik is blij. Heel blij.

Enige wat mijn Neo nog fijner zou maken is Nederlandse taal, hoewel het zeker geen must is.
Sorry maar is er nog een Engelstalige Clock work based mod naast die ik in elkaar heb gedraaid? Goh mijne hele nachtrust zaterdagnacht voor niks weggegooid. :?
pi_119402836
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:00 schreef Xenorium het volgende:
Hij is opgebouwd uit mijn eigen recovery, die unpacked, daarna weer packed met een gecompileerde versie van een clockworkmod 6012. Tools die ik heb gebruikt zo uit mijn hoofd, cygwin, androids kitchen, mtk studio, eigen stock recovery die read backed via SP flash tools, scatter file via ADB tools gemaakt.
Als ik het goed begrijp heb je die cwm 6012 zelf gecompileerd ?
Heb je dan nog even een linkje voor mij waar je die vandaan hebt gehaald ?
Dan kom ik een heel eind denk ik.
pi_119402861
Naar mijn weten is alleen jouw recovery beschikbaar, waarvoor hulde!
pi_119402864
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:04 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Sorry maar is er nog een Engelstalige Clock work based mod naast die ik in elkaar heb gedraaid? Goh mijne hele nachtrust zaterdagnacht voor niks weggegooid. :?
nee ik denk dat hij die van jou heeft gebruikt..

en ik kan nu melden dat ik middels die recovery van 5.06 mb ( die van jou dus :D!)
een engelstalige cwm op mijn neo heb, inmiddels ook al de gapps geflasht :D

Voor de leken, ja ja ik maak nog een tutorial hoe je dit doet :P!
pi_119402875
Ik heb jouw engelstalige recovery en ben heel blij :)
pi_119402976
en ik ben ook heeeeeeeeeeel blij :D!

NS APPS EN BUIENRADAR STAAN DR OP :D

Xenorium super bedankt voor jou recovery!
  maandag 19 november 2012 @ 21:10:36 #236
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_119403045
Ik ben net achter de laptop gestapt.
Muwahahawha. _O_ Klinkt goed.
:7 Nu nog weten hoe precies. :D
Goede vorderingen lui, r e s p e c t!

@ lekzzz, linkje naar je review in de OP opgenomen. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119403140
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:10 schreef shiznuts het volgende:
Ik ben net achter de laptop gestapt.
Muwahahawha. _O_ Klinkt goed.
:7 Nu nog weten hoe precies. :D
Goede vorderingen lui, r e s p e c t!

als je even wacht krijg je van mij zo een tutje :P! , al moet jij dit zeker kunnen :P!
pi_119403184
Ook een dikke +1 voor de tip van i124Q over de Mobile Uncle en aan jou Downstar voor de root methode!
pi_119403691
Ja wat, ik zit er een halve dag niet op, kom ik terug en is plots alles zo'n beetje opgelost en vereenvoudigd precies :D

Echt super bedankt en respect iedereen voor al de moeite die er in gestoken is al :o :D
  maandag 19 november 2012 @ 21:24:00 #240
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_119403960
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:10 schreef shiznuts het volgende:
.....

Tnx!
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_119404143
Ik wil niet lullig doen maar rooten kan makkelijker zoals ik gisteren heb gedaan.

Gebruik https://rapidshare.com/fi(...)3_Busybox_signed.zip

Op je sdcard zetten.

Gewoon via mijn CWM recovery kiezen voor install zip from sdcard en dan naar naar die file op je sdcard navigeren, executen en na 2 seconden heb je root. Rebooten en tada.
pi_119404160
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:24 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Tnx!
oh ja idd, vette review trouwens ;) :D
pi_119404370
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:26 schreef Xenorium het volgende:
Ik wil niet lullig doen maar rooten kan makkelijker zoals ik gisteren heb gedaan.

Op je sdcard zetten.

Gewoon via mijn CWM recovery kiezen voor install zip from sdcard en dan naar naar die file op je sdcard navigeren, executen en na 2 seconden heb je root. Rebooten en tada.
Maar jouw CMW krijg je er met mobile uncle zonder root volgens mij niet op ..
Is wel heel handig als je een nieuwe rom flasht natuurlijk!
pi_119404495
Okay, maar voor een nieuwe verse rom is het wel makkelijk om dit er zo overheen te gooien.
  maandag 19 november 2012 @ 21:33:58 #245
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_119404654
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:26 schreef Xenorium het volgende:

Op je sdcard zetten.

O+ Ja, zo wil ik dat. :D _O_
Dus alles kan eigenlijk in-Phone en heb je dus geen drivers voor nodig? :P
Alleen een SD-kaart en de files?

Ach so... dat kan dan initieel toch niet dus. Dangit. _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119404755
Oh trouwens, hier vroeg daarnet iemand of het erg was om factory reset te doen
antwoord: neen, helemaal niet erg!

Als je een nieuwe ROM flasht van een ander type (dus niet een rechtstreekse update van diezelfde ROM, wordt er altijd aangeraden om een factory reset/data wipe te doen :) Dit omdat programma's die in de oude rom geinstalleerd waren soms vreemd kunnen gaan doen in de nieuwe rom wegens andere files enzo :)
pi_119405248
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:33 schreef shiznuts het volgende:

[..]

O+ Ja, zo wil ik dat. :D _O_
Dus alles kan eigenlijk in-Phone en heb je dus geen drivers voor nodig? :P
Alleen een SD-kaart en de files?

Ach so... dat kan dan initieel toch niet dus. Dangit. _O-
Nee, de eerste root moet via Downstar zijn tutorial omdat de makkelijkste manier is via mobile uncle tools(apk), die heeft root nodig om mijn CWM recovery te flashen. Wanneer je eenmaal mijn CWMR hebt kun je gapps, root superuser en dergelijke gewoon via de cwmr interface flashen ( root natuurlijk niet nog een keer, alleen bij een nieuwe verse rom).
  maandag 19 november 2012 @ 21:46:41 #248
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_119405495
Je snaps. Je snaps. Ik heb de OP accordingly geüpdatet.
Dus T9 -> T10
Root
Mobile Uncle , CMW Recovery flashen
Gapps update via sd
Root update via sd
Done

Als ik het goed begrijp. ;)
pi_119405565
Wat is volgens jullie de mooiste telefoon? :)
pi_119405689
Jullie zijn geweldig! Straks mooi 1 handleiding zodat het een uurtje werk is om de Google apps te krijgen incl werkende buienradar etc... _o_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')