abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119228624

Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.

SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
SPOILER: Ondersteuning van Android
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)

SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN

Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
SPOILER: AliExpress & DHGate
SPOILER: Taobao & Tmall
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
SPOILER: Aftersale: en nu?

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:
| www.gizchina.com | www.gizbeat.com |
| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.0 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 16-11-2012 01:01:48 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 15 november 2012 @ 08:33:38 #2
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119228658
Dank Shiz, wilde de topic net openen maar zat nog op een titel te broeden ;)

Volgende keer beter haha
pi_119228660
Ik zal in de loop van de dag ff linkjes in een spoiler gooien naar reviews en roots. ;)

Hopelijk vandaag weer wat mensen met post! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119228693
Vandaag nog geen post bij mij.. Mijn Neo is wel reeds verwerkt in HongKong (DHL), maar nog niet in de lucht.. Morgen zal krap worden, dus ik verwacht zelf maandag. Gekocht via LT.

Ben wel benieuwd of er al iemand is die GAPPS geflasht heeft. Schijnt een mogelijke oplossing te zijn als je bepaalde apps niet kan downloaden namelijk.

Heb trouwens ook maar eens een topic gemaakt op xda.. you never know.. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1991354
pi_119228792
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:58 schreef elinx het volgende:

[..]

Heb ik het over een filmpje gehad dan?
De eerste post van het forum waar je naar linkte was een filmpje waar ze iets flashen met die recovery? :p

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:51 schreef stefke001 het volgende:

[..]

Weer iets dichter bij onze bestemming : 15-Nov-2012 The item (***) left Hong Kong for its destination on 15-Nov-2012
Is toch wel spannend, vind ik, zo wachten op een gloednieuwe telefoon.
Bij mij ook verzonden inderdaad :D Wel spannend inderdaad, maar ook wel leuk altijd vind ik :D Dat moment wanneer ze dan eindelijk met het pakketje voor de deur staan :D Al is het bij mij ook wel de eerste keer dat ik uit china bestel en dus zo lang moet wachten :)
pi_119228854
En inmiddels weer wachten geblazen, maar ben ongeduldig geworden.
Hopelijk stuurt LT vandaag mijn nieuwe neo via DHL op, eergister is het omgezet, daarna gelijk laatste extra kosten voor DHL shipment voldaan, nu blijft mijn status hangen op:

11/13/2012 5:08:53 PM Items Changed 56925*1换成59343*1,发DHL,暂不发货,待付差价
11/13/2012 6:28:23 PM Instant Order Received Order has been received. Order appears to be paid. Please check transaction records before shipment.
11/14/2012 8:43:18 AM Items Changed 56925*1换成59343*1,发DHL,请尽快发货

Als ik naar de chinese tekeningen kijk ;-) heb ik geen idee wat er staat ;-) door de translator gehaald, ik moet wachten tot lt hem aanbied bij DHL.

11/13/2012 5:08:53 PM Items Changed 56925 * 1 replaced 59343 * hair DHL temporarily shipment, to be paid the difference
11/13/2012 6:28:23 PM Instant Order Received Order has been received. Order appears to be paid. Please check transaction records before shipment.
11/14/2012 8:43:18 AM Items Changed 56925 * 1 replaced 59343 * hair DHL, please be shipped as soon as possible
  donderdag 15 november 2012 @ 08:56:38 #7
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_119228883
Zijn deze telefoons volledig integreerbaar met ons netwerk? Het is niet zo dat je opeens Chinese tekens overal in je scherm hebt? Hoe zit het met het downloaden van apps?

Grgr loller
  donderdag 15 november 2012 @ 08:56:57 #8
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119228892
Mijn Neo (mistertao, China Post registered) staat sinds 9 november op:

"Departure from outward office of exchange / Beijing"

Kent iemand die melding?

Als ik erop Google zie ik reacties als 'dat is hoe Chinezen het noemen als het pakje érgens is, terwijl ze niet weten wáár.'

Dus heeft hier iemand ervaring met deze status en of dit betekent dat het heel lang wachten wordt?
  donderdag 15 november 2012 @ 08:59:22 #9
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119228922
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:56 schreef Lollertrolle het volgende:
Zijn deze telefoons volledig integreerbaar met ons netwerk? Het is niet zo dat je opeens Chinese tekens overal in je scherm hebt? Hoe zit het met het downloaden van apps?

Grgr loller
Lees anders de OP eens, wel zo handig :)
  donderdag 15 november 2012 @ 08:59:52 #10
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_119228930
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:59 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Lees anders de OP eens, wel zo handig :)
En geen converter nodig voor ons stroomnetwerk? :(
pi_119229008
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:59 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Toch wel, de standaard stekker is een amerikaans model (zo 2 platte pinnen) op de gsm sites kan je er echter een adapter bijkopen voor 2 euro ofzo. Bovendien is het gewoon een micro-usb aansluiting dus elke usb lader werkt eigenlijk ;)

Als je in China wilt bestellen kan je best wel wat weten van android zoals rooten ofzo, of bereid zijn om het uit te zoeken ;) Als je de vorige pagina's wat doorleest zal je zien dat bvb de playstore op een aantal toestellen niet standaard er op staat (zoals de neo). Door te rooten kan je die er wel opkrijgen, maar wel meer gedoe dus dan bij een kant en klaren gsm uit Nederland/Belgie ;)
pi_119229552
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:59 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Als je bij Lightake besteld (NEO) dan kun je een mail sturen naar customer support en krijg je gratis een omzetter erbij. (dat vertelden ze althans mij in de email)
pi_119229601
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:31 schreef glsf het volgende:

[..]

Als je bij Lightake besteld (NEO) dan kun je een mail sturen naar customer support en krijg je gratis een omzetter erbij. (dat vertelden ze althans mij in de email)
ah echt? Damn had ik dat geweten :p
pi_119229631
Is het stopcontact in China dan een Amerikaans type? Hong Kong Brits type??
pi_119229644
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:33 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

ah echt? Damn had ik dat geweten :p
Gewoon een email sturen en alsnog om vragen. Zeggen dat de adapter niet past. Je weet maar nooit.
pi_119229659
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:34 schreef Xenorium het volgende:
Op de plaatjes kun je meestal wel zien welke erbij zit. Vaak staat het ook wel in de omschrijving.
pi_119229808
Ja dat snap ik, dat vroeg ik niet. Ik vroeg of het stopcontact in China een Amerikaans type stopcontact is of een Brits type of een Euro type. ;)
pi_119229866
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:41 schreef Xenorium het volgende:
Ja dat snap ik, dat vroeg ik niet. Ik vroeg of het stopcontact in China een Amerikaans type stopcontact is of een Brits type of een Euro type. ;)
Voor zover ik weet en gezien heb hier op het forum site is het Amerikaans denk ik :)
pi_119229961
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:34 schreef Xenorium het volgende:
Nee niet van brits type, laat ik het zo stellen ik heb nog nooit een reisadapter nodig gehad, je steekt daar bijna iedere stekker gewoon in het stopcontact, zowel Amerikaanse type en Europese type passen daar gewoon in het stopcontact.

Dacht alleen voor brits type niet.
  donderdag 15 november 2012 @ 10:16:50 #20
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119230709
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:48 schreef glsf het volgende:

[..]

N821 is ongeveer $200. Waar kan jij de NEO vinden voor $140 dan ?
Taobao.met agent.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119230924
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:55 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Die Neo is toch ook van plastic gemaakt? Dan lijkt een plastic gevoel mij niet geheel onjuist.
Dan hebben wij waarschijnlijk een ander beeld bij plastic gevoel..
bij plastic gevoel denk ik aan die goedkope samsung galaxy Y /pocket/gio gevallen..
die voelen plastic en ligt aan..

dat kan je van de neo niet zeggen.. maar daarom nogmaals: ik ben dan wel benieuwd hoe die amoi N821 dan moet voelen, aluminium?
pi_119230974
Ik was vroeger ook van dat premium aluminium wat HTC altijd gebruikte, maar tegenwoordig heb ik van zoiets wat maakt het uit en als het echt eens krast dan heb je gewoon de verf eraf en bij plastic is dat anders.

Ik zie nu dus wel in dat plastic ook gewoon stevig is want mijn HTC Evo 3D heeft een plastic achterklepje en enige aluminium is de rand om de telefoon.
pi_119231042
Dat uredeal deze week garandeerd is leuk maar er gebeurt gewoon niks bij SingPost. Ik wacht nog tot maandag en dan ga ik geld terug eisen. Wat is de beste methode om dat te doen? Customer service een bericht sturen of gewoon paypal dispute?
pi_119231542
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:29 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik was vroeger ook van dat premium aluminium wat HTC altijd gebruikte, maar tegenwoordig heb ik van zoiets wat maakt het uit en als het echt eens krast dan heb je gewoon de verf eraf en bij plastic is dat anders.

Ik zie nu dus wel in dat plastic ook gewoon stevig is want mijn HTC Evo 3D heeft een plastic achterklepje en enige aluminium is de rand om de telefoon.
Is dat nou een toevoeging, 3d aan je telefoon? Twee jaar terug wilde ik dat best graag, maar toen moest ik er te lang op wachten. Maar nu is het nog steeds niet echt "doorgebroken" en het feit dat je je in dit topic begeeft, geeft volgens mij wel aan dat het niet echt een extra aan je telefoon geeft? :)
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_119231703
quote:
6s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:46 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Is dat nou een toevoeging, 3d aan je telefoon? Twee jaar terug wilde ik dat best graag, maar toen moest ik er te lang op wachten. Maar nu is het nog steeds niet echt "doorgebroken" en het feit dat je je in dit topic begeeft, geeft volgens mij wel aan dat het niet echt een extra aan je telefoon geeft? :)
Weet niet wat hij er van vindt, maar weet wel dat zijn vriendin haar gsm kapot is, en dat zij zijn EVO gaat krijgen, daarom zit hij hier mee in het topic :)
pi_119232014
quote:
6s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:46 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Jawel 3D is zeker een toevoeging hoor, ik heb er heel veel 3D foto's mee gemaakt en mijn vriendin zal mijn HTC Evo 3D krijgen dus wat dat betreft blijf ik die 3D camera wel beetje houden hoor.

Ik heb ook een 3D tv ( Die nu stuk is ) en op die 3D Tv kan ik de foto's bekijken, maar de HTC Evo 3D is niet slecht ofzo, maar de batterij wel en de 2D camera ook en ja een quadcore is natuurlijk een behoorlijke upgrade en Jellybean gaat deze telefoon echt niet krijgen, die kans acht ik groter met de Huawei Honor 2.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:51 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Weet niet wat hij er van vindt, maar weet wel dat zijn vriendin haar gsm kapot is, en dat zij zijn EVO gaat krijgen, daarom zit hij hier mee in het topic :)
Exact mijn vriendin krijgt mijn HTC Evo 3D en ik krijg haar kapotte HTC Sensation mee en dus heb ik een excuus om maar direct een nieuwe telefoon te kopen.

Maar 3D foto's en video's is opzich wel een toevoeging als het op de telefoon zit, maar als ik het niet heb zal ik het niet zo missen, maar die 3D plaatjes zijn wel mooi om te zien en die kan ik nog altijd bekijken op een 3D tv.
  donderdag 15 november 2012 @ 11:15:21 #27
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_119232536
Die jaiyu ziet er toch wel leuk uit moet ik zeggen.

Binnenkort maar eens gaan bestellen dan. Sjinezen ^O^
pi_119234883
Eerste impressie van de Lenovo A789

Bouwkwaliteit

Hij voelt heel goed een stevig aan, ik vind hem niet plastic aanvoelen. De back cover is een soort rubber achtig materiaal waardoor hij lekker in je hand ligt en niet snel wegglijd.

De software
Alles loopt soepel en ik heb tot nu toe nog geen vertragingen kunnen vinden. Zit helaas nog wel wat chinese zooi op die ik er graag vanaf wilt. Het scherm vind ik iets slechter dan de G3 maar zeker niet slecht. Er zit een fysieke camera knop op de zijkant van de telefoon wat ik persoonlijk heel fijn vind. De camera maakt goede foto's voor een telefoon maar verwacht er niet te veel van. Verder vind ik hem trekjes weg hebben van de Galaxy Ace qua design.

Conclusie

Mooie telefoon die ook lekker in de hand ligt. Werkt prima voor alle daagse dingen, alleen het scherm is helaas iets minder maar niet iets waar ik mij aan stoor. Heb de software nog niet heel goed kunnen testen omdat veel in het chinees is, maar wat ik hebben kunnen testen loopt allemaal soepel.

Eerste Impressie van de G3

Bouwkwaliteit

Vind de voorkant van de telefoon heel erg mooi, vooral met de metalen afwerking en het grote scherm. Maar ik vind die back cover heel erg jammer, het voelt gewoon echt als heel erg goedkoop plastic en ik vind hem veelste glad. Daardoor vind hem soms niet helemaal fijn om vast te hebben.

De software

Alles loopt soepel en vloeiend, en wat een scherm zeg _O_ Nog niet veel mee kunnen spelen, maar alle basis dingen mee kunnen doen en dat liep allemaal zonder problemen. De camera valt iets tegen qua foto's maar het kan er mee door. De G3 lijkt betere verbinding te hebben dan mijn iPhone 4S, wat ook weer een pluspunt is.

Conclusie
Zeer mooie telefoon voor alle daagse dingen zou hem echter niet aanraden om foto's of video's mee te maken. Ik zou hem in ieder geval zeker aanraden :)
pi_119235264
^O^
pi_119235357
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:56 schreef funky_fart het volgende:

Kent iemand die melding?

Als ik erop Google zie ik reacties als 'dat is hoe Chinezen het noemen als het pakje érgens is, terwijl ze niet weten wáár.'

Dus heeft hier iemand ervaring met deze status en of dit betekent dat het heel lang wachten wordt?
Wachten op volgende status, lijk me :-)
The item (***) will leave Hong Kong for its destination on 15-Nov-2012
The item (***) left Hong Kong for its destination on 15-Nov-2012
pi_119235478
quote:
12s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:46 schreef stefke001 het volgende:

[..]

Wachten op volgende status, lijk me :-)
The item (***) will leave Hong Kong for its destination on 15-Nov-2012
The item (***) left Hong Kong for its destination on 15-Nov-2012
Ja maar dat is voor hong kong post :) Funky gebruikt China post dus zou daar wel anders kunnen gebeuren natuurlijk :)
pi_119235520
Ah sorry, had het niet gezien. Te rap gelezen, maar zal veronderstel ik iets gelijkaardigs zijn.
pi_119235919
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:56 schreef funky_fart het volgende:

Kent iemand die melding?

Wachten tot het pakketje in Nederland is. (Dat staat dan op de tracking site).
Deze status betekent dat je pakketje op het vliegtuig is gezet vanuit Beijing.
Ik heb precies dezelfde status sinds 9 november :P
pi_119236124
Net een refund van Lightake ontvangen voor de Jiayu G3. Wilde wel gewoon wachten, maar blijkbaar ziet Lightake het niet zitten om langer te wachten. Goede service dus. Claimen en zorgen maken niet nodig
Benefit of digital: it works or it doesn't
pi_119237126
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:16 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Taobao.met agent.
Heb je misschien een linkje voor mij ?
Dat zoeken gaat niet echt geweldig.
pi_119237186
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:48 schreef glsf het volgende:

[..]

Voor mensen zoals jouw zit ik soms een half uur op taobao te zoeken omdat ze zelf te lui zijn.
pi_119237278
quote:

[..]

https://docs.google.com/s(...)mxkRzFPQ2xPTXc#gid=0
pi_119237669
quote:
Gaat niet om de G3 maar NEO (daar was mijn reactie op).
  donderdag 15 november 2012 @ 14:04:30 #39
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119237696
quote:
Dat is de G3 ;)! Het gaat hier om de Neomobile.
quote:

[..]

Staat in topic 1 of twee van deze reeks wel een post van Shiznuts over.

OT:
Nokia Lumia 800 voor 170 euro bij de belcompany!
Via Nokia: http://inruilformulier.no(...)57_1196_4_1_10_1778/
Minimaal 50 euro cashback op een oude mobiel.

Maximaal 120 euro, koopje!
pi_119237728
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:50 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Voor mensen zoals jouw zit ik soms een half uur op taobao te zoeken omdat ze zelf te lui zijn.
Je hoeft helemaal niet te zoeken. Ik heb op mistertao gezocht maar dat gaat niet lekker.
Ik dacht dat RobertNL 1 gekocht had vandaar dat ik op zijn bericht reageerde.
pi_119237824
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:04 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

OT:

fuck da's wel heel goedkoop :o En voor mijn Galaxy S zouden ze nog 130 euro geven, da's meer dan dat ik er op ebay voor kan krijgen. Maarja heb net Neo gekocht :p
  donderdag 15 november 2012 @ 14:09:29 #42
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119237836
quote:
3s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 02:44 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb mogelijk een gaaf alternatief gevonden. Neomobile N02-M. Niet bepaald 720p en 2750mAh.
Maar wel qHD, 1850mAh, 1GB, 6577 dualSIM en aardig design. ;)
Het beste eraan, hij is pas de 23e uitgekomen (zo begrijp ik) en kost 868 yuan (~140 usd ~110 eur).

http://www.neomobile.com.cn
Via je taobao-agent (MisterTao/Zarmark/..?) verkrijgbaar.

VB: http://item.taobao.com/item.htm?id=15175383290 // http://item.taobao.com/item.htm?id=16262209603

Some food for thought, ey? :7
pi_119237870
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:04 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

OT:

Wow geniaal man!
Ik heb hier een total loss Samsung Galaxy i7500 :D

Edit: weet je zeker dat de Lumia 800 voor 170 euro bij Belcompany te krijgen is?
De minimale prijs volgens Pricewatch is 240 :o http://tweakers.net/pricewatch/294001/nokia-lumia-800-zwart.html

http://www.belcompany.nl/(...)&gsm=Nokia-Lumia-800
gevonden!
pi_119237938
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:09 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Was net aan het zoeken en ook deze gevonden. Bedankt.
pi_119240041
nokia bij belcompany helaas niet op voorraad.. wel een strakke actie!
  donderdag 15 november 2012 @ 15:28:32 #46
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119240463
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:16 schreef G-NiLES het volgende:
nokia bij belcompany helaas niet op voorraad.. wel een strakke actie!
Net nog wel, maar ik denk dat ik eerst voorzien ben:
Xperia S
Neo
Jiayu
LG L3 (BartSmit)

Denk dat ze me wel heel raar aankijken als ik er nu nog 1 bestel :P Al lijkt het me wel een keer leuk om WP7 te testen :P

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:12 schreef glsf het volgende:

[..]

Was net aan het zoeken en ook deze gevonden. Bedankt.
geen dank ;)
pi_119240561
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:28 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Xperia S
Neo
Jiayu
LG L3 (BartSmit)

Denk dat ze me wel heel raar aankijken als ik er nu nog 1 bestel :P Al lijkt het me wel een keer leuk om WP7 te testen :P
Kun je mooi die L3 inruilen voor 90 euro. Kan wel uit.

Welke heeft de voorkeur voor jouw: de G3 of de NEO en waarom ?
pi_119240669
Dat wordt dus met twee telefoon spelen. Weet iemand waarom de rembours optie er niet bijstaat bij het bestellen?
pi_119241670
Zag net staan dat die LG L3 90 euro opleverde via nokia-inruil, heb ik hem net voor 60 euro verkocht :{ Ach ja.. kan gebeuren. Die track 'n trace van PostNL doet ook verrekte weinig.. zo kan ik niet checken of ik bij moet betalen of niet :(
mag het weten
pi_119241966
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:58 schreef Joosie200 het volgende:
Zag net staan dat die LG L3 90 euro opleverde via nokia-inruil, heb ik hem net voor 60 euro verkocht :{ Ach ja.. kan gebeuren. Die track 'n trace van PostNL doet ook verrekte weinig.. zo kan ik niet checken of ik bij moet betalen of niet :(
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:28 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Xperia S
Neo
Jiayu
LG L3 (BartSmit)

[..]

geen dank ;)
Gadgetverslaafd *O*
Krijg die Optimus L3 van de goedheiligman :P Kon hem voor 31 euro echt niet laten liggen :D
pi_119242047
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:06 schreef nodig het volgende:

[..]

[..]

Kon hem voor 31 euro echt niet laten liggen :D
Ik ook niet, gratis ¤20 cashback + 7 euro op de koop toe gekregen :7 Gratis ist goed *O* Zo wordt de aanschaf van mijn G3 weer goedkoper :P
mag het weten
pi_119242205
Wat hebben die Lumia's kloteslechte specs voor die prijs zeg -O-

Maarja dan zou die Lumia mij dus maar 110 euro gaan kosten. En de accesoire's van de L3 mag ik ook nog eens houden ook :P

Wat gaan ze eigenlijk doen met die telefoons? Onderdelen? Of gelijk in een grote vuilniszak naar Afrika?

Wat gebeurt er met mijn gebruikte mobiele telefoon?

ReCell laat een deel van de mobiele telefoons door een gespecialiseerde recycling fabriek recyclen. Het andere deel wordt - indien nodig - hersteld/gereviseerd en gaat een tweede leven tegemoet.
pi_119242350
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:12 schreef nodig het volgende:
Wat gaan ze eigenlijk doen met die telefoons? Onderdelen? Of gelijk in een grote vuilniszak naar Afrika?
Eerst strippen voor recycling van onderdelen en restant omsmelten om ruwe materialen weer terug te krijgen? Geloof dat koper e.d. (wat er al niet in verwerkt zit) best lucratief handeltje geeft qua inkoop puur voor de grondstoffen.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:31 schreef glsf het volgende:

[..]
Welke heeft de voorkeur voor jouw: de G3 of de NEO en waarom ?
En oh.. mijn voorkeur NEO of G3? G3. Mag dan wel twee tientjes meer kosten (130 vs 150), je krijgt betere accu, beter scherm. Genoeg waard om die extra twee tientjes te lappen imho.
mag het weten
pi_119242633
lees steeds vaker dat mensen ongewild hun geld terug krijgen van de G3 bij lightake..

Ik heb niks geen geld ontvangen, en wil ik wss ook voorlopig nog niet..
laat mijn order maar lekker staan daar..

nog meer mensen waarbij de order vanaf 9 september of gewoon nog staat ?
pi_119243665
Lenovo A789

Hier wat foto's:

SPOILER
Jiayu G3

Hier wat foto's:

SPOILER
pi_119243951
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:12 schreef nodig het volgende:
Wat hebben die Lumia's kloteslechte specs voor die prijs zeg -O-

Maarja dan zou die Lumia mij dus maar 110 euro gaan kosten. En de accesoire's van de L3 mag ik ook nog eens houden ook :P

Wat gebeurt er met mijn gebruikte mobiele telefoon?

ReCell laat een deel van de mobiele telefoons door een gespecialiseerde recycling fabriek recyclen. Het andere deel wordt - indien nodig - hersteld/gereviseerd en gaat een tweede leven tegemoet.

How how how, WP7 is android niet hé. Voor een android zouden die specs succen, maar wp7 draait daar perfect op ;)
Mijn neef heeft die lumia 800 en werkt echt wel goed hoor, WP moet nog wat evalueren qua apps enzo maar ik vind dat Microsoft dat zeker niet slecht gedaan heeft!

Heel heel jammer dat die cashback actie enkel in Nederland geldt zag ik net, was al bijna op men fiets gesprongen richting belcompany :(
pi_119244101
Lumia is nu niet meer aanwezig op de Belcompany site.
pi_119244283
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:05 schreef glsf het volgende:
Lumia is nu niet meer aanwezig op de Belcompany site.
héhé :p hun stock ging waarschijnlijk plots heel snel omlaag ^^
pi_119244544
Tip: bel je lokale Belcompany. De mijne heeft ze nog in voorraad voor 170 euro :7
mag het weten
pi_119244635
Als jullie willen weten hoe goed de batterij het echt doet installeer dan eens Antutu tester.

https://play.google.com/s(...).antutu.tester&hl=nl

Die test je batterij tot 20% ofzo.
pi_119244682
Ik ben zeer tevreden over de batterij van de Neo, maakt soms wel wat sprongetjes maar hij gaat toch wel lang mee. :)
Heb er ook wel weinig mee gespeeld de laatste 2 dagen maar toch. :D

I love the smell of china electroncs in the morning!
pi_119244991
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:17 schreef Joosie200 het volgende:
Tip: bel je lokale Belcompany. De mijne heeft ze nog in voorraad voor 170 euro :7
Ze hebben 'm hier nog op voorraad :)
Maar dan blijft de vraag welke telefoon ik in ga leveren. We hebben er tientallen :')
pi_119245356
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:21 schreef bartvdg het volgende:
Ik ben zeer tevreden over de batterij van de Neo, maakt soms wel wat sprongetjes maar hij gaat toch wel lang mee. :)
Heb er ook wel weinig mee gespeeld de laatste 2 dagen maar toch. :D

[ afbeelding ]
Ja hij maakt wel plots een neerwaartse val daar. Maar twee dagen haal ik met mijn HTC Evo 3D ook als ik hem weinig gebruik, maar zodra ik hem gebruik gaat het rap.

Zo haalde mijn HTC Evo 3D in battery tester van Antutu 1 uur en 38 minuten scherm tijd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Diqiu-Long op 15-11-2012 17:46:26 ]
  donderdag 15 november 2012 @ 17:40:51 #64
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119245365
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:29 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Maar dan blijft de vraag welke telefoon ik in ga leveren. We hebben er tientallen :')
Dat kan je later nog beslissen. Dat moet niet ter plekke.
pi_119245926
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:23 schreef Downstar het volgende:
lees steeds vaker dat mensen ongewild hun geld terug krijgen van de G3 bij lightake..

Ik heb niks geen geld ontvangen, en wil ik wss ook voorlopig nog niet..
laat mijn order maar lekker staan daar..

nog meer mensen waarbij de order vanaf 9 september of gewoon nog staat ?
Bij mij staat die ook nog open (11 september). Ik wacht nog wel even af wat LT gaat doen, of ze direct terugboeken of eerst nog contact opnemen.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119246927
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:29 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Geh, ik heb gewoon opnieuw een LG L3 gekocht op Marktplaats. Wachten tot ie binnen is, opsturen voor 90 euro en Nokia Lumia 800 verpatsen voor 180 euro ;) Totale kosten: 31,75 euro LG L3 + 170 Nokia Lumia 800 = 201,75 euro. Totaal terug: 90 cashback + 180 verkoop Lumia 800 = 270. Winst: kleine 70 euro :P Tel dat op bij de 20 euro v/d andere LG L3 en mijn Jiayu G3 kost nog maar 150 - 90 = 60 euro _O- Als ik dan ook nog mijn ZTE Blade voor dat bedrag verkoop heb ik de G3 voor nop :+
mag het weten
pi_119247464
Zo blijf je bezig Joosie200 :P
pi_119247816
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:44 schreef Giel_gssl het volgende:
Zo blijf je bezig Joosie200 :P
haha ja maar is wel een goed idee natuurlijk :D Dacht ook zoiets te doen tot ik zag dat het voor Nederland alleen was :p
pi_119247850
Ik ga zo ff naar de Belcompany :)
pi_119247873
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:55 schreef AnimeFan het volgende:
Ik ga zo ff naar de Belcompany :)
is dat nog open dan? :p :p
pi_119247933
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:55 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

is dat nog open dan? :p :p
Tot 21:00 hier :D
  donderdag 15 november 2012 @ 19:25:14 #72
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119249041
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:09 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Wachten tot het pakketje in Nederland is. (Dat staat dan op de tracking site).
Deze status betekent dat je pakketje op het vliegtuig is gezet vanuit Beijing.
Ik heb precies dezelfde status sinds 9 november :P
Thanx! We zitten in hetzelfde schuitje dus, ook 9 november :)
  donderdag 15 november 2012 @ 19:29:54 #73
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119249257
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:16 schreef BizzyBlook het volgende:
Net een refund van Lightake ontvangen voor de Jiayu G3. Wilde wel gewoon wachten, maar blijkbaar ziet Lightake het niet zitten om langer te wachten. Goede service dus. Claimen en zorgen maken niet nodig
Ik heb bij LT om een refund gevraagd, was al ruim over 60 dagen heen.

Daarop vroegen ze of ik een ander toestel wilde ipv de G3. Mijn antwoord: Nee, wil refund.

Vanochtend nieuwe mail: kunnen niet terugstorten want langer dan 60 dagen geleden.

Ga ze dus nu een betaalverzoek sturen via paypal à hetzelfde bedrag als ik betaald heb.

Ik snap de paypal voorwaarden etc, maar ik snap gewoon niet dat ze bij anderen zo pro-actief gaan refunden, en bij mij ineens moeilijk gaan doen over die 60 dagen termijn! :-(
pi_119251488
Als je op mistertao een telephone koopt zijn plaatjes met android schermprints meestal in de chinese taal.
Is op een android telefoon hier vandaan altijd de engelse taal aanwezig ?
pi_119251846
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:15 schreef glsf het volgende:
Als je op mistertao een telephone koopt zijn plaatjes met android schermprints meestal in de chinese taal.
Is op een android telefoon hier vandaan altijd de engelse taal aanwezig ?
-_- plzz lees de eerste post met al de info...
kijk bij het deel " Ondersteuning van Android"
pi_119252700
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:57 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Tot 21:00 hier :D
Niet bepaald chinees maar heb ook gebeld en hem meteen gehaald voor 170 euro.
voor een oude niet werkende sony ericsson k750 krijg ik nog 50 euro terug. :D
pi_119253040
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:45 schreef Giel_gssl het volgende:

[..]

Niet bepaald chinees maar heb ook gebeld en hem meteen gehaald voor 170 euro.
voor een oude niet werkende sony ericsson k750 krijg ik nog 50 euro terug. :D
Hier vroegen ze 395 euro eerst :').
Dus ik zei 'op uw website was ie 170 euro :)'. (Hij is inmiddels van de site verdwenen, dus bewijs had ik niet)
"Haha nou daar gaat ie hier niet voor weg hoor"
'Kijk anders even in het systeem..'
En daar stond ie wel voor 170 euro :D
Nu nog 60 euro terugkrijgen voor een Nokia 6233 :P
pi_119253158
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:54 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Hier vroegen ze 395 euro eerst :').
Dus ik zei 'op uw website was ie 170 euro :)'. (Hij is inmiddels van de site verdwenen, dus bewijs had ik niet)
"Haha nou daar gaat ie hier niet voor weg hoor"
'Kijk anders even in het systeem..'
En daar stond ie wel voor 170 euro :D
Nu nog 60 euro terugkrijgen voor een Nokia 6233 :P
Haha nice :D waarschijnlijk iemand die iets verkeerd heeft ingetypt in hun systeem, en nu zijn ze heel veel lumia's kwijt voor veel te weinig geld ^^
pi_119253162
Hm, ik zou opzich nog een Galaxy Ace kunnen inleveren voor 98 euro cashback morgen maar even naar een belcompany, 170-91=72 euro is niet slecht.
//edit Het opsturen gedeelte klinkt een beetje als een pain in the ass...

[ Bericht 21% gewijzigd door Creqaw op 15-11-2012 21:17:14 ]
pi_119255007
Spanning hier.. Wordt het een weekend neo spelen of niet.. Mijn Neo is sinds vanochtend 11.00 uur nl tijd uit het dhl depot vertrokken.. Ik verwacht dus dat hij nu airborne is.. Morgen in Nederland en in mijn hand zou fantastisch zijn, maar hoe realistisch is dat?
pi_119255019
Ja, hier bij de Belcompany hadden ze het er al over: 'hij is wel plotseling gehalveerd in prijs' :+
mag het weten
  donderdag 15 november 2012 @ 21:40:58 #82
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119255304
Worden die Lumia's eigenlijk óók in China gemaakt, qua on-topic? ;)
pi_119255583
Kwamen erg veel opkopers voor de lumia, vandaar dat hij meteen van de site is gehaald.

Nu genoeg over de lumia ^^
pi_119255743
Ontopic:
Damnt, SingPost, schiet op!.

Offtopic:
Hoe sturen jullie de telefoon op? Er zijn blijkbaar verschillende methodes.
pi_119256035
PostNL schiet es op of douane for that matter.. :{w Me wants my precious G3 :9 De mijne is met registered airmail van Singapore post verzonden :)
mag het weten
pi_119256079
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 21:57 schreef Joosie200 het volgende:
PostNL schiet es op of douane for that matter.. :{w Me wants my precious G3 :9 De mijne is met registered airmail van Singapore post verzonden :)
Mijne is met China Post verzonden.. Geen idee waarom niet met SingPost.
Is op 9 november op het vliegtuig gegaan..
Helaas doet de tracking site het nu niet :P
pi_119256238
Waarom zou je SingPost willen? Volgens uredeal zijn ze compleet overloaded en duurt het eeuwen voordat iets er door komt.
pi_119256267
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:02 schreef Creqaw het volgende:
Waarom zou je SingPost willen? Volgens uredeal zijn ze compleet overloaded en duurt het eeuwen voordat iets er door komt.
Oh misschien dat ze daar rekening mee hield dan :P
pi_119256327
Mijn Neo is via Hong Kong post verstuurd. Status voorlopig : The item (***) left Hong Kong for its destination on 15-Nov-2012.
Cover is 1 dag later verzonden helaas zonder tracking code. :N
  donderdag 15 november 2012 @ 22:04:23 #90
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119256328
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:02 schreef Creqaw het volgende:
Omdat dat bullshit is:
Op mijn Geekbuying acount:
Shipping date: 11/10/2012 12:10:02 PM

Tracking info:
RF1097xxxxSG
Posting: 10-11-2012
Status: 13-11-2012 Arrived at overseas (Country code: NL)

En ik heb inderdaad al een NL'se tracking.
pi_119256414
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:04 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Omdat dat bullshit is:

Tracking info:
RF1097xxxxSG

Hadden we kunnen bedenken.
Uredeal :r
pi_119256433
quote:

[..]

Omdat dat bullshit is:

Tracking info:
RF1097xxxxSG

Right, toch maar serieus nadenken over dat geld terugclaimen. Ze verhogen dus eerst de prijzen voordat er korting word gegeven en dan bullshitten ze ook nog over de post.
pi_119256607
Kan het pakket ook reeds tracken via Bpost (België).

14/11/2012 17:14 Vertrek uit het uitwisselingskantoor HKHKGA
10/11/2012 16:17 Zending aangenomen in netwerk INTERNATIONAL POST
pi_119256898
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:10 schreef stefke001 het volgende:
Kan het pakket ook reeds tracken via Bpost (België).

14/11/2012 17:14 Vertrek uit het uitwisselingskantoor HKHKGA
10/11/2012 16:17 Zending aangenomen in netwerk INTERNATIONAL POST
wow nice! Hoe hebt ge dat klaargespeeld? Aangevraagd bij de post, of werkt die HK tracking code gewoon op de site van bpost? :D
pi_119256981
Ja, werkt blijkbaar gewoon op site van Bpost e-track :
http://track.bpost.be/etr/light/performSearch.do
Voorbije dagen even geprobeerd en marcheerde gewoon !
Je moet maar even proberen.
pi_119257001
quote:

[..]

Omdat dat bullshit is:

Tracking info:
RF1097xxxxSG

Mijn status is precies hetzelfde als die van jou, met de zelfde datum 13-11-2012 ook via Singapore post.
Ik had vanmiddag gebeld met postNL en het trackingnr. doorgegeven, maar ze konden nog niets vinden?
Betekend dit dan dat het pakket nog vast staat voor de douane?
pi_119257112
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:18 schreef stefke001 het volgende:
Ja, werkt blijkbaar gewoon op site van Bpost e-track :
http://track.bpost.be/etr/light/performSearch.do
Voorbije dagen even geprobeerd en marcheerde gewoon !
Je moet maar even proberen.
ok cool, thx :D Ben benieuwd of er ook effectief updates gaan komen dan eens het andere plekken voorbij gaat, of dat daar gewoon staat wat er op de site van hong kong post ook staat :)
pi_119257235
@RobertNL:
Ik heb je review van de G3 gelezen maar kun jij je menig eens geven over de NEO t.o.v. de G3 ?
Bevalt de NEO beter of minder dan de G3 en op welke punten?
(met name scherm, accu en foto's)
pi_119257246
Volgens mij wel. Heb onlangs een voeding besteld bij onze Chinese vrienden en dit was laatste stuk van tracking :
14/11/2012 12:50 Zending uitgereikt door bpost **** MAIL
13/11/2012 23:44 Uw zending werd gesorteerd NIEUWE GENT X
12/11/2012 14:50 Aankomst in het uitwisselingskantoor BEBRUA
pi_119257319
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:24 schreef stefke001 het volgende:
Volgens mij wel. Heb onlangs een voeding besteld bij onze Chinese vrienden en dit was laatste stuk van tracking :
14/11/2012 12:50 Zending uitgereikt door bpost **** MAIL
13/11/2012 23:44 Uw zending werd gesorteerd NIEUWE GENT X
12/11/2012 14:50 Aankomst in het uitwisselingskantoor BEBRUA
Ah ok, well then I guess "everything went better than expected" haha :D
pi_119257407
En nu vol spanning wachten op Neo :P
pi_119257418
same here ;p
  donderdag 15 november 2012 @ 22:28:31 #103
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119257440
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:24 schreef glsf het volgende:
@RobertNL:
Ik heb je review van de G3 gelezen maar kun jij je menig eens geven over de NEO t.o.v. de G3 ?
Bevalt de NEO beter of minder dan de G3 en op welke punten?
(met name scherm, accu en foto's)
Neo nog niet binnen ;)

Maar als hij binnen is hoor je het wel!
pi_119257449
Ben aan het twijfelen of ik morgen de Lumia 800 ga halen :P
pi_119257475
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:28 schreef nodig het volgende:
Gewoon doen :P
pi_119257478
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:28 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Neo nog niet binnen ;)

Ok sorry. Ik dacht dat je hem al had.
pi_119257575
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:28 schreef nodig het volgende:
Als die dan niet uitverkocht of verhoogd is in prijs doe ik hetzelfde.
pi_119257593
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:29 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Gewoon doen :P
Ik heb niks met Windows Phone :P Ook (nog) niet met android maar dat terzijde. Ben van plan om een Nexus 4 te gaan halen maar die laat het op zich wachten. Zou deze ook mooi kunnen doorverkopen voor 150, heb ik 40 euro winst :P Maar aan de andere kant, zo'n cashback is ook weer zo'n heel gedoe en afwachten of dat allemaal doorgaat.
pi_119258640
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:32 schreef nodig het volgende:

[..]

Ik heb niks met Windows Phone :P Ook (nog) niet met android maar dat terzijde. Ben van plan om een Nexus 4 te gaan halen maar die laat het op zich wachten. Zou deze ook mooi kunnen doorverkopen voor 150, heb ik 40 euro winst :P Maar aan de andere kant, zo'n cashback is ook weer zo'n heel gedoe en afwachten of dat allemaal doorgaat.
Iedereen ziet opeens winst, door het verkopen van de Lumia..
maar dat ding daalt alleen maar meer in prijs :P.. en zeker als straks iedereen weet van cashback actie van belcompany :P
pi_119258792
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:55 schreef Downstar het volgende:

[..]

Iedereen ziet opeens winst, door het verkopen van de Lumia..
maar dat ding daalt alleen maar meer in prijs :P.. en zeker als straks iedereen weet van cashback actie van belcompany :P
Alleen is ie morgen overal al uitverkocht :P
En de prijs die er het dichtst bij in de buurt komt is 240 euro.
http://tweakers.net/pricewatch/294001/nokia-lumia-800-zwart.html
pi_119259232
Ik denk dat het "expected" vlaggetje bij de Newman N2 wel weg mag in de OP? Tenminste als ik het artikel op GC mag geloven http://www.gizchina.com/2(...)n-n2-hands-on-video/

Prijs van 240 dollar? Zou het?

Of krijgen we weer te maken met Jiayu taferelen?
pi_119259402
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:28 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Neo nog niet binnen ;)

Net een uur aan de telefoon helpdesk gespeeld voor zusje Shiz. :P Die heeft 'em vandaag binnengekregen (parelwitte versie N02-M, ook ca. 2 wkn onderweg geweest, ook heffingloos afgegeven).

Ik zal 'em over een week of drie wel ff rooten voor d'r en mogelijk dat we dan een manier hebben gevonden om de Nederlandse taal toe te voegen, tot die tijd genoeg instructies gegeven om de phone startklaar te maken en de alternatieve markt te gebruiken. ;) Ze had nog geen ervaring met Android smartphones, kwam van een BlackBerry, maar vind het wel wat.

Ik heb nog ff gekeken naar waar die olieachtige golven als je onder een bepaalde hoek kijkt nou vandaan kwamen, maar er zit inderdaad een screenprotector op al (of dit bedoeld is als permanente of transport/leverprotector weet ik niet). Heel lastig te zien, want hij is wel heel precies geplaatst. Ik kon 'em bij de speaker lospeuteren en eraf halen! 'k Ga ff aankijken hoe het zo wil en anders zijn er toch al nieuwe screenprotectors onderweg. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:08 schreef tharonny het volgende:
Ik denk dat het "expected" vlaggetje bij de Newman N2 wel weg mag in de OP? Tenminste als ik het artikel op GC mag geloven http://www.gizchina.com/2(...)n-n2-hands-on-video/

Prijs van 240 dollar? Zou het?

Of krijgen we weer te maken met Jiayu taferelen?
Waarom is
quote:
The Newman N2 should be on sale before the start of December
.. niet expected dan? :{
En het is leuk dat Andi iets zegt, maar hij zegt wel meer. :P
pi_119259994
Ha indeed, die andi neemt ook maar nieuws klakeloos over van Chinese sites en soms vraag je af waar het op gebaseerd is.
  donderdag 15 november 2012 @ 23:27:46 #114
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119260176
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:24 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ha indeed, die andi neemt ook maar nieuws klakeloos over van Chinese sites en soms vraag je af waar het op gebaseerd is.
Vaak ook nog met translate :'). Ik kijk elke dag zelf wel even op wat van die sites. Dan weet je vaak even veel of meer. (zonder populair geroep).

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:11 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Net een uur aan de telefoon helpdesk gespeeld voor zusje Shiz. :P Die heeft 'em vandaag binnengekregen (parelwitte versie N02-M, ook ca. 2 wkn onderweg geweest, ook heffingloos afgegeven).

Ik zal 'em over een week of drie wel ff rooten voor d'r en mogelijk dat we dan een manier hebben gevonden om de Nederlandse taal toe te voegen, tot die tijd genoeg instructies gegeven om de phone startklaar te maken en de alternatieve markt te gebruiken. ;) Ze had nog geen ervaring met Android smartphones, kwam van een BlackBerry, maar vind het wel wat.
Fijn, wellicht morgen hier binnen dan :D
quote:
Ik heb nog ff gekeken naar waar die olieachtige golven als je onder een bepaalde hoek kijkt nou vandaan kwamen, maar er zit inderdaad een screenprotector op al (of dit bedoeld is als permanente of transport/leverprotector weet ik niet). Heel lastig te zien, want hij is wel heel precies geplaatst. Ik kon 'em bij de speaker lospeuteren en eraf halen! 'k Ga ff aankijken hoe het zo wil en anders zijn er toch al nieuwe screenprotectors onderweg. :P

[..]

Heb ik op de Xperia S ook. in de fabriek geplaatst :P Heb hem mooi laten zitten.

As we speak een batterij test op de Jiayu aan het doen met AnTuTu tester. Iemand die dat ook even op een ander toestel kan uitvoeren (vergelijkingsmateriaal).

Let op: De batterij moet hier voor op 100% zitten en je kan de telefoon een uurtje of 5 niet gebruiken.
pi_119261362
Even een nachtje slapen over de Lumia 800, heb igg heel wat informatie gelezen :D Maar twijfel nog omdat ik hem dan naast een Nexus 4 en een iPod touch ga gebruiken. Al is die iPod Touch al bijna afgeschreven :P
pi_119261378
Heb het volgende aan de OP toegevoegd:
De spoiler 'Community support (Rooting, tweaks & reviews)'.
Mocht iemand aanvulling hebben, zoals er staat a.u.b.:
quote:
Heb je een uitgebreide review en/of interessante links naar tweaks/roots/e.d. voor een bepaald model die in deze lijst missen voor je gevoel? Neem ff contact op met de topicstarter of een van de topic-hosts: shiznuts / RobertNL , zodat dit uitgebreid kan worden. Bedankt!
Had vandaag trouwens weer een collega die ik moest uitleggen hoe je nou precies tablets en phones koopt, hij was ook om. :P

En Lumia jongelui... da's ja heel niet chinashopping hè. O-) Ughe..

[ Bericht 5% gewijzigd door shiz op 15-11-2012 23:59:54 ]
pi_119262968
Echt spannend om nu te gaan slapen en morgenochtend te zien wat voor status er dan op staat. :o

quote:
vrijdag, November 16, 2012 Locatie Tijd Colli
5 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 00:11
1 Colli

donderdag, November 15, 2012 Locatie Tijd Colli
4 Vertrokken van DHL vestiging in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:56
1 Colli

3 Verwerkt in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:11
1 Colli

2 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 16:24
1 Colli

1 Zending opgehaald HONG KONG - HONG KONG 12:48
1 Colli
  vrijdag 16 november 2012 @ 00:46:36 #118
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119263087
En om iedereen in de 'loop' te houden... je had wat/waar/hoeveel besteld precies? :@

Ah, Lightake N02-M met DHL begrijp ik hieruit dan maar:
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:59 schreef Banaanhangwagen het volgende:

[ Op woensdag 14 november 2012 12:56 schreef RedVultures het volgende:
Vandaag verzonden vanaf LighTake met DHL shipping. Ben er benieuwd, want is m'n eerste telefoon uit china. ]

same :)

Heb wel op me ouders adres laten bezorgen dus als ie maandag komt kan ik het weekend daarop er pas mee spelen :'(
pi_119263371
quote:
12s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:54 schreef shiznuts het volgende:
Heb het volgende aan de OP toegevoegd:
De spoiler 'Community support (Rooting, tweaks & reviews)'.
Mocht iemand aanvulling hebben, zoals er staat a.u.b.:
.....
Ik heb op XDA voor de G3 een Engelstalige CWM gevonden, zodat je een backup van je ROM kan maken en evt kan flashen. Hoeft dat tenminste niet meer in het Chinees.

JYG3 Root met Engelstalige recovery
Flash de recovery met SP_Flash_Tool_v3.1222.00

Bron XDA

mbt de Neo, Daarvoor heb ik vreemd genoeg wel Chinese CWM gevonden, maar had ergens op het Neo forum begrepen dat de Neo standaard is voorzien van een Engelstalige CWM. Echter nog geen bevestiging van gehad.

[ Bericht 3% gewijzigd door elinx op 16-11-2012 01:08:29 ]
  vrijdag 16 november 2012 @ 01:03:23 #120
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119263463
Top! Staat erbij. :)

-edit- En ik kan bevestigen dat het Engelstalige recovery menu er op staat inderdaad.
Had het vanmiddag al geprobeerd (volume+ & power on), maar toen kwam ik niet verder dan een Android-mannetje met een open buik en een rood uitroeptekenbord, heb toen de batterij eruitgehaald om 'em weer normaal op te starten. Maar je moet dus de 'home' knop daarna gebruiken om in het menu te komen en met de volumeknoppen kun je dan omhoog en omlaag navigeren e.d. :Y Zou toffer zijn als ik zonder spul te installeren op m'n PC gewoon een root-map kan updaten inderdaad. En een gapps. En de latest ROM. Dat wordt een Tencent (QQ)-account aanmaken. :+

Maar ik ben twee dagen vrij, dus dat komt er vast wel van. _O_ Thanks i.i.g. voor dat topic nog, ik had 'em wel voorbij zien komen, maar was niet blijven hangen. :@

[ Bericht 43% gewijzigd door shiz op 16-11-2012 01:46:11 ]
  vrijdag 16 november 2012 @ 01:11:45 #121
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119263585
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
Als jullie willen weten hoe goed de batterij het echt doet installeer dan eens Antutu tester.

https://play.google.com/s(...).antutu.tester&hl=nl

Die test je batterij tot 20% ofzo.
As you wish (met de G3):
Antutu batterij test. Score: 938

Om dit even in perspectief te zetten:

Telefoon:
quote:
In the Antutu battery benchmark test, the Galaxy S3 scored 597
bron
quote:
As an alternative, I’ve also started using AnTuTu battery benchmark as an alternative. I’m still benchmarking my various devices so I’ll have more scores in a future review.

AnTuTu Battery test scores (higher is better)
Samsung Galaxy Note (LTE) 580
HTC One S 342
Samsung Galaxy S II HD LTE 332
bron
Tablets:
quote:
Qware tablet
Heb met AnTuTu tester even m'n batterij getest en kom uit op een score van 507 (tussen poor en normal) waarmee ik toch meer bovenaan dan onderaan sta.
bron
quote:
TF300
Autonomy side, it holds the road well, and seems in the upper middle of Android tablets. It provides an average score of 484 AnTuTu benchmark in performance mode, but an excellent 894 in energy saving mode.
bron
quote:
Pipo M3 tablet
Antutu battery test results 829 (I'll run again after a few charges).
bron
pi_119263816
Oew morgen nog ff langs de BelCompany voor die Lumia...
pi_119264911
LT kopers van neo, hebben jullie nog een lagere waarde op factuur laten zetten voor geval hy door douane moet. Zodat je hopelijk lagere bijteelling krijgt..graag jullie adviezen. Ben nu druk met aankoop aanbieding via LT en die willen weten wat ze op factuur moeten noteren.

@ shiznuts..klopt het dat je 2 weken hebt moeten wachten op gratis levering via LT??
zonee.. wie is bekend met tijsduur gratis leverings door lightake?
pi_119265311
Ik heb m'n Neo ook via LT besteld, maar laten verzenden via airmail. Dus hopelijk komt ie aan zonder heffingen. ;)
pi_119265344
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 01:03 schreef shiznuts het volgende:
Top! Staat erbij. :)

-edit- En ik kan bevestigen dat het Engelstalige recovery menu er op staat inderdaad.
Had het vanmiddag al geprobeerd (volume+ & power on), maar toen kwam ik niet verder dan een Android-mannetje met een open buik en een rood uitroeptekenbord, heb toen de batterij eruitgehaald om 'em weer normaal op te starten. Maar je moet dus de 'home' knop daarna gebruiken om in het menu te komen en met de volumeknoppen kun je dan omhoog en omlaag navigeren e.d. :Y Zou toffer zijn als ik zonder spul te installeren op m'n PC gewoon een root-map kan updaten inderdaad. En een gapps. En de latest ROM. Dat wordt een Tencent (QQ)-account aanmaken. :+

Maar ik ben twee dagen vrij, dus dat komt er vast wel van. _O_ Thanks i.i.g. voor dat topic nog, ik had 'em wel voorbij zien komen, maar was niet blijven hangen. :@
Ben het even kwijt maar heb je het nu over de Neo of de G3 ?
pi_119265508
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 07:47 schreef glsf het volgende:

[..]

Ben het even kwijt maar heb je het nu over de Neo of de G3 ?
Over de Neo :-)
pi_119265513
Nou nu weten dat de Newman N2 1499 yuan gaat kosten, maar we weten niet hoe we hem kunnen krijgen en eerlijk gezegd ben ik een beetje huiverig bij dit merk over de bouwkwaliteit.

Dan geef ik liever 389 yuan meer uit en koop ik een merk waar je niet mee hoeft te doen in een lotterij en gerenomeerd merk zoals Huawei.
pi_119265782
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 06:12 schreef vuurpaard66 het volgende:
LT kopers van neo, hebben jullie nog een lagere waarde op factuur laten zetten voor geval hy door douane moet. Zodat je hopelijk lagere bijteelling krijgt..graag jullie adviezen. Ben nu druk met aankoop aanbieding via LT en die willen weten wat ze op factuur moeten noteren.

@ shiznuts..klopt het dat je 2 weken hebt moeten wachten op gratis levering via LT??
Is reeds genoemd, maar soit.

Vanaf het moment van bestelling zo'n 3 weken ongeveer, maar kunnen er dus ook 2 of 4 zijn. Levertijd is nogal wispelturig als het op Chinashopping aankomt.
pi_119265899
dank voor de reactie..ditklopt en was ook myn verwarring ..ene keer lees je 2 dan weer 3-4 weken..vandaar.

kun je ook wat roepen over waarde op factuur..daar er heel veel kiezen voor versnelde dhl zending waarby je dus vrywel zeker toeslagen krygt van douane en postbedrijf(inklaringkosten).

Vandaag poging doen om Lumia800 te scoren voor 170,=
Dan heb binnen 1 maand LG L3, Lumia800 en Neo aangeschaft..wil dus niet te gekke extra kosten maken op Neo
pi_119266125
quote:

Ik vind dat ze wel snel werken daar.
Zelf heb ik de 7e besteld, de 9e is deze op de post gegaan. Vervolgens is de telefoon de 14e naar nederland gestuurd. Vanaf daar is het niet meer te volgen (of ik moet met tnt gaan bellen) maar ik heb goede hoop dat deze volgende week wel eens aan kan komen. Zou dus een week of 2 zijn. Maar mocht de douane moeilijk gaan doen/gaan controleren ben je ook zo een week verder.
pi_119266257
helder..kan dus echt alle kanten op.

ik heb nogal wat problemen met afrekenen op lt site met paypal, paypal geeft aan dat dit komt omdat
lt geen paypalaccount heeft. vraag me dan af hoe jullie het hebben gedaan, allemaal betaald met creditcard???
pi_119266269
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:06 schreef vuurpaard66 het volgende:
helder..kan dus echt alle kanten op.

ik heb nogal wat problemen met afrekenen op lt site met paypal, paypal geeft aan dat dit komt omdat
lt geen paypalaccount heeft. vraag me dan af hoe jullie het hebben gedaan, allemaal betaald met creditcard???
Vreemd. Gewoon met paypal betaald en ging in 1 keer goed.. :X
pi_119266351
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nou nu weten dat de Newman N2 1499 yuan gaat kosten, maar we weten niet hoe we hem kunnen krijgen en eerlijk gezegd ben ik een beetje huiverig bij dit merk over de bouwkwaliteit.

Dan geef ik liever 389 yuan meer uit en koop ik een merk waar je niet mee hoeft te doen in een lotterij en gerenomeerd merk zoals Huawei.
Bouwkwaliteit bij Newman N1 is meer dan prima. Maar dan koop je toch lekker de Huawei? Als dat zorgt dat je niet blijft zeuren. Constant deze telefoon, dan weer die, dit kopen, dat kopen, elke keer melden dat je naar China gaat...
pi_119266414
heb jy gewoon in euro betaald of voor klein bedrag alles omgezet naar usd richting lt
pi_119266416
Mijn Neo is inmiddels in het dhl sorteercentrum Amsterdam. Mogelijk dus vandaag al in huis en dan ga ik hem gelijk rooten.

Ik ben van plan na het rooten gapps erin te flashen. Iemand die dit al gedaan heeft op zijn Neo? Hiermee zou ook de market geinstalleerd moeten worden.

@Downstar: was jij al verder gekomen met die roms die je had gevonden?
pi_119266463
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:14 schreef vuurpaard66 het volgende:
heb jy gewoon in euro betaald of voor klein bedrag alles omgezet naar usd richting lt
Paypal berekend alles netjes in euro. Dus voor je op de betaal knop klikt weet je exact wat het in euro kost! Als je bankrekening aan paypal gekoppeld is wordt dat bedrag dan ook afgehouden. Werkt perfect, normaal gezien...

Bij de bestelling was ik niet eens ingelogd bij lightake, maar doordat mijn emailadres overeenkwam staat deze wel netjes in mijn order lijst. Zeer tevreden over lt tot nu toe!
pi_119266500
Precies, PayPal rekent automatisch de bedragen in dollars om naar euro's (volgens de geldende PayPal koersen).
Heb hem inderdaad ook gekoppeld aan m'n bankrekening, geen problemen tot nu toe gehad met PayPal bij LT.
pi_119266767
helder...misschien komt het omdat dit mijn eerste paypal aankoop is en nog gescreend moet worden?? Mocht het te omslachtig worden dan laat ik het ff voor wat het is..grootste noodzaak is weg als ik lumia heb icm lg l3.

Jullie hebben my wel heel enthousiast en hebberig gemaakt na oa. de review(dank downstar)..misschien gaat de reeds scherpe prijs met feestdagen nog verder naar beneden. Heb in iedergeval heel wat uit te leggen aan moeders wat ik met 3 toestellen moet:)
pi_119267039
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:30 schreef vuurpaard66 het volgende:
helder...misschien komt het omdat dit mijn eerste paypal aankoop is en nog gescreend moet worden?? Mocht het te omslachtig worden dan laat ik het ff voor wat het is..grootste noodzaak is weg als ik lumia heb icm lg l3.

Jullie hebben my wel heel enthousiast en hebberig gemaakt na oa. de review(dank downstar)..misschien gaat de reeds scherpe prijs met feestdagen nog verder naar beneden. Heb in iedergeval heel wat uit te leggen aan moeders wat ik met 3 toestellen moet:)
Als je PayPal aan je rekening koppelt moet het sowieso wel goed komen.
Toen ik m'n bankrekening koppelde was het zo dat PayPal 2 minieme bedragen op je rekening stortte binnen enkele dagen (1 en 4 cent ofzo), en dat je die als bevestiging bij PayPal moest invoeren (als bewijs dat die rekening van jou was).
Weet niet of dat nu ook zo is, maar het was toen iig zo gebeurd.
pi_119267357
heb ditzelfde traject ook bewandeld by paypal..snap daarom ook niet waarom alles zo rommelig gaat.
als ik op lt site voor betaling ga mag ik kiezen uit creditcard of via bankrekening..als ik op bankrekening klik krijg ik euro teken te zien en de tekst dat betaling van myn bankrekening naar paypal tussen de 4-6 werkdagen zal zijn. Als ik dan betaling wil overmaken aan lt vraagt paypal mij om paypal id van lt..dus bv een emailadres die bekend is by paypal...tja en die heeft lt niet.

de ander betaalopties van lt ga ik liever niet voor: Western Union and bank transfer

experimenteren ben ik niet bang voor maar er zyn grenzen wat betreft myn centjes
pi_119268282
Gisteren de NEO ook binnen gehad. Heb playstore erop en geroot. Echter Google Latitude wil niet werken. Kom niet ingechecked omdat de locatie niet gevonden kan worden. Heeft iemand dit al werkend? Hij blijft hangen op searching nearby.
Cirus the Virus
pi_119268941
Zo, even een berichtje gestuurd naar uredeal over een refund. Als ze echt een scam company zijn zullen ze dat vast niet honoreren en een slecht excuus geven zoals "is al verzonden" wat overduidelijk niet zo is maar dan kan je altijd nog een leuk gesprek hebben met Paypal.

//edit Iniedergeval, dan moet ik me weer oriënteren op een andere winkel waar je met Paypal kan betalen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Creqaw op 16-11-2012 11:10:12 ]
  vrijdag 16 november 2012 @ 10:57:05 #143
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119268981
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 01:11 schreef RobertNL het volgende:

[..]

As you wish (met de G3):
Antutu batterij test. Score: 938

Ik zat nog even te twijfelen om voor een Amoi 821 te gaan als de derde poging voor een G3 zou mislukken, maar met die score wil ik toch nog wel meer moeite doen om aan de G3 te komen. Dat ik dus precies wat ik zoek, een toestel dat het echt lang vol weet te houden (voor een smartphone).
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119269506
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:53 schreef vuurpaard66 het volgende:
heb ditzelfde traject ook bewandeld by paypal..snap daarom ook niet waarom alles zo rommelig gaat.
als ik op lt site voor betaling ga mag ik kiezen uit creditcard of via bankrekening..als ik op bankrekening klik krijg ik euro teken te zien en de tekst dat betaling van myn bankrekening naar paypal tussen de 4-6 werkdagen zal zijn. Als ik dan betaling wil overmaken aan lt vraagt paypal mij om paypal id van lt..dus bv een emailadres die bekend is by paypal...tja en die heeft lt niet.

de ander betaalopties van lt ga ik liever niet voor: Western Union and bank transfer

experimenteren ben ik niet bang voor maar er zyn grenzen wat betreft myn centjes
wat vreemd! Ik kon bij lightake gewoon kiezen om met paypal te betalen, en werd dan doorverwezen naar de site van paypal zelf zoals het ok bij bvb ebay of amazon gebeurt. Daar dan moeten inloggen en betaling bevestigen, ging super gemakkelijker.

En ik had zelfs nog geen account, maar toen ik er achteraf één maakte herkenden ze het email adres en stonden mijn orders en direct in, vond ik heel mooi van hun :D
pi_119269511
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:55 schreef Creqaw het volgende:
Zo, even een berichtje gestuurd naar uredeal over een refund. Als ze echt een scam company zijn zullen ze dat vast niet honoreren en een slecht excuus geven zoals "is al verzonden" wat overduidelijk niet zo is maar dan kan je altijd nog een leuk gesprek hebben met Paypal.

//edit Iniedergeval, dan moet ik me weer oriënteren op een andere winkel waar je met Paypal kan betalen.
Paypal helpt je daar niet mee, alleen met bekende sites als eBay. Ik heb ook ooit vergeefs een claim gedaan, en paypal vertelde me mooi dat het niet hun probleem was.
pi_119269538
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:15 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Paypal helpt je daar niet mee, alleen met bekende sites als eBay. Ik heb ook ooit vergeefs een claim gedaan, en paypal vertelde me mooi dat het niet hun probleem was.
Dat is vervelend =/
pi_119269668
Jup. Ging om twee defecte schermen voor de iPhone. Toch zo'n 75 euro.

Je moet dus bij paypal echt goed opletten welke sites onder hun buyers protection vallen, want anders ben je gewoon de lul.
pi_119269879
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:15 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

PayPal helpt je daar wel mee.
pi_119270228
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:29 schreef Tsurany het volgende:

[..]

PayPal helpt je daar wel mee.
Niet dus. Dat dacht ik ook toen ik een claim opende.
pi_119270232
Je moet gewoon blijven doorzeuren.

Anyway zoals ik al zei heb ik al een aantal roms verzameld voor de neo. Clockworkmod zal niet werken dus probeer je standaard recovery daar niet mee te flashen, je gaat 'm bricken.

Wat ik van de Chinese sites heb gehaald qua tutorials is dat je met Sp flash tools moet werken om de nieuwe rom erop te pushen.

Dit is mijn eerste android smartphone, ja ja ik ben van de oude garde maar ik moest toch eens mee met de tijd, ben nog een beetje erg noob met android.

Ook stond er uitgelegd dat je officiële releases kunt flashen via de recovery, je nieuwe update.zip op je sd kaartje gooien en vanuit recovery een update doen.

Alleen ik ben een beetje huiverig, ik krijg de mtkusb drivers 6577 niet werkend op een windhoos 7 box. Met ADB drivers ging het wel alleen kon ik geen backup van mijn rom maken.

Ik weet niet wie meer ervaring heeft met android en hoe officiële updates normaliter gaan, gaan die via de recovery en sdkaart? Dus power en volume knop + ingedrukt houden en dan rom updaten via de sdkaart?
pi_119270328
Blijven doorzeuren is niet mogelijk als paypal de zaak gesloten heeft. Een nieuwe zaak openen is ook niet mogelijk, en op mails word als reactie gegeven dat ze niets kunnen doen met een gesloten case.
pi_119270392
Urgh, dan maar even mailen misschien vragen of extra betalen voor DHL shipping mogelijk is ipv refund. Geld verliezen en geen telefoon of iets meer geld verlies en wel een telefoon, keuze is snel gemaakt.

//edit En waarom DHL; ze schijnen alle DHL zendingen wel te sturen.
pi_119270401
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:38 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niet dus. Dat dacht ik ook toen ik een claim opende.
Jouw claim was een ander geval. Een defect product is een andere zaak dan niks ontvangen.
pi_119270524
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:14 schreef Casper_nl het volgende:
Mijn Neo is inmiddels in het dhl sorteercentrum Amsterdam. Mogelijk dus vandaag al in huis en dan ga ik hem gelijk rooten.

Ik ben van plan na het rooten gapps erin te flashen. Iemand die dit al gedaan heeft op zijn Neo? Hiermee zou ook de market geinstalleerd moeten worden.

@Downstar: was jij al verder gekomen met die roms die je had gevonden?
Ik heb geen roms gevonden :P, dat was iemand anders...
pi_119270536
Die spanning :o :o :o
Me ouders wonen redelijk ver van Amsterdam dus wordt nog spannend.
Het gaat inderdaad om de Neo van Lightake

quote:
11 Vertrokken van DHL vestiging in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 11:19
1 Colli

10 Verwerkt in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:58
1 Colli

9 Douane inklaring compleet om AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 06:06
1 Colli

8 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 05:07
1 Colli

7 Vertrokken van DHL vestiging in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 03:23
1 Colli

6 Verwerkt in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 01:22
1 Colli

5 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 00:11
1 Colli
pi_119270617
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:38 schreef Xenorium het volgende:
Je moet gewoon blijven doorzeuren.

Anyway zoals ik al zei heb ik al een aantal roms verzameld voor de neo. Clockworkmod zal niet werken dus probeer je standaard recovery daar niet mee te flashen, je gaat 'm bricken.

Wat ik van de Chinese sites heb gehaald qua tutorials is dat je met Sp flash tools moet werken om de nieuwe rom erop te pushen.

Dit is mijn eerste android smartphone, ja ja ik ben van de oude garde maar ik moest toch eens mee met de tijd, ben nog een beetje erg noob met android.

Ook stond er uitgelegd dat je officiële releases kunt flashen via de recovery, je nieuwe update.zip op je sd kaartje gooien en vanuit recovery een update doen.

Alleen ik ben een beetje huiverig, ik krijg de mtkusb drivers 6577 niet werkend op een windhoos 7 box. Met ADB drivers ging het wel alleen kon ik geen backup van mijn rom maken.

Ik weet niet wie meer ervaring heeft met android en hoe officiële updates normaliter gaan, gaan die via de recovery en sdkaart? Dus power en volume knop + ingedrukt houden en dan rom updaten via de sdkaart?
Normaal kan je officiele roms inderdaad via de standaard recovery flashen. In die standaard recovery zit meestal een beveiliging die de "signature" van de rom gaat checken.
Bij een officiele rom zal die signature dus kloppen en aangeven dat de rom van NeoMobile zelf is, en zal de recovery gewoon doorgaan met flashen.
Bij een niet officiele rom gaat hij normaal gewoon een melding geven dat de signature fout is en gaat hij gewoon niet flashen. Bricken ga je normaal niet doen, al kan het bij de Neo natuurlijk wel anders zijn dus ik zou het ook niet testen :p
pi_119270638
Die van jouw gaat via Leipzig, mijne ging via Frankfurt naar Brussel en toen Eindhoven. Misschien heb je mazzel als je geen taxen hoeft te betalen. Ik vind het jammer van mijn 25 euro.

Ik moest gewoon een android smartphone hebben, had er nog geen. Anders had ik zekers via Singapore post gedaan ofzo.

De meeste roms die ik heb gedownload bevatten geen checksum file, alleen één bevat die wel dat is de V11M_NEO_T09 die al op onze smartphone zit.

Eén rom die ik heb schijnt een update te zijn, de V11M_NEO_T10, alleen geen checksum aanwezig hier. Zou die dan wel of niet te flashen zijn met de standaard recovery?

[ Bericht 17% gewijzigd door Xenorium op 16-11-2012 11:55:42 ]
pi_119270986
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:46 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Die spanning :o :o :o
Me ouders wonen redelijk ver van Amsterdam dus wordt nog spannend.
Het gaat inderdaad om de Neo van Lightake

[..]

Mijn Neo zat ik dezelfde shipment vanuit China. Alleen die van mij ligt nog steeds in Amsterdam.. Hoop dat hij vanmiddag nog een KM of 30 noordelijker reist en hier aanbelt.

11 Vertrokken van DHL vestiging in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 12:27 => Vandaag in ontvangst nemen gaat lukken dus!

[ Bericht 7% gewijzigd door Casper_nl op 16-11-2012 12:43:12 ]
pi_119271009
Ik heb ook douanekosten aan mijn been, enkel wisten ze me nog niet te vertellen bij DHL hoeveel het zou bedragen. Namiddag maar eens terugbellen dan :(
pi_119271832
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:49 schreef Xenorium het volgende:
Die van jouw gaat via Leipzig, mijne ging via Frankfurt naar Brussel en toen Eindhoven. Misschien heb je mazzel als je geen taxen hoeft te betalen. Ik vind het jammer van mijn 25 euro.

Ik moest gewoon een android smartphone hebben, had er nog geen. Anders had ik zekers via Singapore post gedaan ofzo.

De meeste roms die ik heb gedownload bevatten geen checksum file, alleen één bevat die wel dat is de V11M_NEO_T09 die al op onze smartphone zit.

Eén rom die ik heb schijnt een update te zijn, de V11M_NEO_T10, alleen geen checksum aanwezig hier. Zou die dan wel of niet te flashen zijn met de standaard recovery?
tgoh dat durf ik zo niet zeggen :s Ken er zelf ook niet genoeg van, heb al wel heel veel roms geflasht enzo maar dan waren het altijd roms die de van xda kwamen natuurlijk. En het voordeel van mijn Galaxy S was dat je die eigenlijk niet kan bricken, die heeft een speciale "download mode" en dan kan je via de computer gewoon een officiele rom er op zetten.
Dus ik weet niet of zoiets gaat me de Neo, dan zouden we natuurlijk wel wat kunnen uittesten zonder veel risico natuurlijk.
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:37:42 #161
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119272292
Ik ga straks wel ff kijken, de laatste officiële ROM daar van het forum plukken en via de ingebakken recovery v/d SD-kaart updaten. Daarna kijken of er ook een root.zip rondzwerft en hetzelfde daarmee doen.

Lattitude-problemen of locatie-problemen zoals is ook al vernam via TuneIn (gaf aan dat lokale zenders, Chinese zenders waren), zijn waarschijnlijk te verhelpen door het een en ander aan regionale settings in de build.prop (na geroot te hebben) aan te passen. Kom ik nog op terug.
quote:

We mogen je natuurlijk niet helpen met fraude/belastingonderduiking, dat moet je zelf ff verzinnen. ;)

Nee. Ik heb bij Lightake alleen 2x Jiayu G3 in bestelling gehad, ik heb allebei deze orders geannuleerd. De twee N02-M's, eentje voor mezelf in Oostenrijk, eentje ging naar familie in Nederland, kwamen van MisterTao (ik had 'em nog nergens anders gezien dan taobao.com (later op Aliexpress wel), bovendien had je het voordeel van 10% bonus en 50% korting op 2nd pay commissie, dat is haast altijd voordeliger dan wat een webshop verlangt).

Verstuurd werd het via China Post. Dat duurde zo'n twee weken. Om te tracken, zie:
quote:
Tracking
http://www.17track.net/IndexEn.html (17Track | Onsite multitrack)
http://www.17track.net/SingleEn.html (17Track | Single official)
http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0 (China Post | CN)
http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp (Hong Kong Post | HK)
http://www.packagetrackr.com/ (Packagetrackr)
http://www.faranow.com/ (Faranow)
http://www.sao.cn/en/index/home.jsp (Sao)

[1] Het duurt een paar werkdagen voordat je trackingcode werkt (of alles ligt plat en doet het sowieso niet)
[2] Tracking is vrij onnauwkeurig/-berekenbaar en ga ervan uit dat je er weinig aan hebt
Het kan zo snel gaan als 5 dagen... het kan ook 4 weken (of langer) duren. Ga in ieder geval uit van 2 á 3 weken en ga je pas na die drie weken eens druk maken en navragen.

Mensen met Express (e.g. DHL) shipping lopen een hoger risico op belastingaanslag. Via Hong Kong Post/China Post en Singapore Post is dat risico geringer, maar niet uitgesloten. Mijn twee N02-M's zijn heffingloos aangekomen, dat waren best twee weekjes wachten waard. :) Het was erger om twee maanden te moeten wachten op een G3 die geannuleerd werd omdat 'ie niet kwam. Twee weken wachten waarvan je weet dat iets onderweg is, is zo erg dan niet. :P
pi_119272401
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:11 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Bouwkwaliteit bij Newman N1 is meer dan prima. Maar dan koop je toch lekker de Huawei? Als dat zorgt dat je niet blijft zeuren. Constant deze telefoon, dan weer die, dit kopen, dat kopen, elke keer melden dat je naar China gaat...
Ik hoorde van jouw anders wel wat berichten over de GPS enzo van de Newman N1. Maja inderdaad er is veel te veel keuze en dan ga ik twijfelen.
pi_119272487
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:40 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik hoorde van jouw anders wel wat berichten over de GPS enzo van de Newman N1. Maja inderdaad er is veel te veel keuze en dan ga ik twijfelen.
En GPS is bouwkwaliteit?
pi_119272567
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:43 schreef Tsurany het volgende:

[..]

En GPS is bouwkwaliteit?
Nee de software maar dat is eerlijk gezegd net zo belangrijk als de degelijkheid aka bouwkwaliteit van een toestel, maar er is voor mij gewoon teveel keuze en ik heb moeite om de reputatie van sommige merken uit te zoeken.

En uiteraard veel en veel teveel keuze voor mij, maar ik rule eigenlijk alle niet verkrijgbare toestellen uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 16-11-2012 12:52:12 ]
pi_119272725
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:46 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee de software maar dat is eerlijk gezegd net zo belangrijk als de degelijkheid aka bouwkwaliteit van een toestel, maar er is voor mij gewoon teveel keuze en ik heb moeite om de reputatie van sommige merken uit te zoeken.

En uiteraard veel en veel teveel keuze voor mij, maar ik rule eigenlijk al niet verkrijgbare toestel uit.
gps is niet per se software hoor :) Kan ook gewoon dat ze een slechtere gps-receiver er in hebben gestoken, of dat die slecht gepositioneerd is waardoor hij slechter signaal krijgt :)
pi_119272907
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:59 schreef mathske1 het volgende:
Ik heb ook douanekosten aan mijn been, enkel wisten ze me nog niet te vertellen bij DHL hoeveel het zou bedragen. Namiddag maar eens terugbellen dan :(
31.53 euro douanekosten :(
pi_119272927
Oh we gaan het wel zien denk ik, de Neo N03 is nu ook gelekt en die komt met een MT6889 en benchmarks van die chipset zijn ook gelekt.

Ik denk dat ik eens wat geduld moet hebben, ga die Huawei Honor 2 dan maar beter annuleren.
pi_119273000
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:57 schreef mathske1 het volgende:

[..]

31.53 euro douanekosten :(
:o mijne was 25.62 euro. Ze gokken maar wat denk ik?
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:11:53 #169
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119273300

Quadcore
720P
1GB ram
12MP camera
pi_119273310
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh we gaan het wel zien denk ik, de Neo N03 is nu ook gelekt en die komt met een MT6889 en benchmarks van die chipset zijn ook gelekt.

Ik denk dat ik eens wat geduld moet hebben, ga die Huawei Honor 2 dan maar beter annuleren.
Benchmark ziet er niet slecht uit voor een budget phone, maar ook niet super natuurlijk :) Als ik het even opzoeken haalt de S4 pro 13600 op antutu en de k3v2 van huawei 12700, dus denk dat de Honor 2 nog altijd de betere optie is dan eentje met zo'n MT6889
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:14:12 #171
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119273355
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:12 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Benchmark ziet er niet slecht uit voor een budget phone, maar ook niet super natuurlijk :) Als ik het even opzoeken haalt de S4 pro 13600 op antutu en de k3v2 van huawei 12700, dus denk dat de Honor 2 nog altijd de betere optie is dan eentje met zo'n MT6889
Ik vraag me altijd af: die benchmark scores bij nog uit te brengen toestellen, zijn die theoretisch gecalculeerd (lees: onderbouwd gegokt) of zouden ze al een testversie hebben?
pi_119273384
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:14 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af: die benchmark scores bij nog uit te brengen toestellen, zijn die theoretisch gecalculeerd (lees: onderbouwd gegokt) of zouden ze al een testversie hebben?
Tgoh geen idee, ik vermoed dat het met een testversie is ofzo, maar kan inderdaad natuurlijk ook gewoon verzonnen zijn door die site :) (of theoretisch gecalculeerd zoals je het zo mooi verwoordt ^^)
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:16:57 #173
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119273426
Ja, maar het zou leuk zijn als de N02-M die 868 yuan kost, zich ook vertaalt naar de prijs/kwaliteit van de N03 dan. Een N03 voor 1000 yuan ofzo is natuurlijk waanzinnig interessant. Eerst maar eens afwachten voor we iets gaan veroordelen zonder dat we alles weten. ;) Sowieso zijn benchmarks geen pinpointer of iets fijn aanvoelt.

En het is 'nul' Andi, niet 'O' als in 'Oscar'. :N :P (Ga maar naar de officiële pagina, kopieer de N02-M typenaam, knip de '0' eruit, ga naar google, doe het +10 ofzo en dan heb je het getal '10'. Probeer hetzelfde eens met 'O' en +10 dan berekent 'ie dat helemaal niet, omdat dat geen getal is) Het is dus ook N03 en niet NO3.

Sterker nog, het hele typenummer is ombenoemd tot N002.
pi_119273522
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:16 schreef shiznuts het volgende:
Ja, maar het zou leuk zijn als de N02-M die 868 yuan kost, zich ook vertaalt naar de prijs/kwaliteit van de N03 dan. Een N03 voor 1000 yuan ofzo is natuurlijk waanzinnig interessant. Eerst maar eens afwachten voor we iets gaan veroordelen zonder dat we alles weten. ;) Sowieso zijn benchmarks geen pinpointer of iets fijn aanvoelt.

En het is 'nul' Andi, niet 'O' als in 'Oscar'. :N :P (Ga maar naar de officiële pagina, kopieer de N02-M typenaam, knip de '02' eruit, ga naar google, doe het +10 ofzo en dan heb je het getal '12'. Probeer hetzelfde eens met 'O2' en +10 dan berekent 'ie dat helemaal niet, omdat dat geen getal is) Het is dus ook N03 en niet NO3.
Ja nee wilde het zeker niet veroordelen hoor. Als ze de "bang for the buck" waarde even goed kunnen houden als bij de N0-2 zou het inderdaad wel eens een prachtig toestel kunnen zijn :D Maar wilde Diqiu-Long even zeggen dat hij zijn Honor 2 daar dus niet per se voor moeten laten ^^
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:27:12 #175
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119273791
quote:
maar eens afwachten voor we iets gaan veroordelen zonder dat we alles weten. ;) Sowieso zijn benchmarks geen pinpointer of iets fijn aanvoelt.
"Chinese Smartphones" en "afwachten" gaan hand in hand ;)

quote:
Ik wacht NU al met spanning op de N007, met ingebouwde laserbeamer, micro-vlieghelicopter én automatische Shaken-Not-Stirred Martini Mixer. :P
pi_119273851
quote:
Lattitude-problemen of locatie-problemen zoals is ook al vernam via TuneIn (gaf aan dat lokale zenders, Chinese zenders waren), zijn waarschijnlijk te verhelpen door het een en ander aan regionale settings in de build.prop (na geroot te hebben) aan te passen. Kom ik nog op terug.
Net geprobeerd om ro.product.locale.language & ro.product.locale.region aangepast naar nl & EU maar helaas latitude werkt nog niet op de NEO
Cirus the Virus
pi_119273868
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:27 schreef funky_fart het volgende:

[..]

"Chinese Smartphones" en "afwachten" gaan hand in hand ;)

[..]

Ik wacht NU al met spanning op de N007, met ingebouwde laserbeamer, micro-vlieghelicopter én automatische Shaken-Not-Stirred Martini Mixer. :P
_O- _O- _O- This post!
pi_119274128
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:19 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Ja nee wilde het zeker niet veroordelen hoor. Als ze de "bang for the buck" waarde even goed kunnen houden als bij de N0-2 zou het inderdaad wel eens een prachtig toestel kunnen zijn :D Maar wilde Diqiu-Long even zeggen dat hij zijn Honor 2 daar dus niet per se voor moeten laten ^^
Nee das waar, maar de Huawei Honor 2 word sowieso nog niet verstuurd, dus ik heb alleen de preorder geannuleerd, ik zie zelf ook in die benchmark dat de k3v2 nog altijd beter is en de Huawei Honor 2 meer geheugen heeft, maar veel scheelt het niet wat mij betreft.

Maar stel zo'n MT6589 toestel kun je rond de 1000 yuan of minder kopen dan weet ik het toch wel hoor en daarom wacht ik maar weer even geduldig af.
pi_119274179
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:29 schreef Cansu het volgende:

[..]

Net geprobeerd om ro.product.locale.language & ro.product.locale.region aangepast naar nl & EU maar helaas latitude werkt nog niet op de NEO
Je hebt neeem ik aan wel even data en cache gecleared en gereboot.
pi_119274280
Sorry voor mijn gedoe de hele tijd, maar weet iemand of ie direct vanaf deze status naar huisadres in Drenthe gaan bezorgen, of komt er weer zo'n lame tussenstation in Assen of Zwolle oid ertussen?
:o :o :o :o :o :o :o :o :o

quote:
13 With delivery courier AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 13:34
1 Pieces

12 Arrived at Delivery Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 12:54
1 Pieces

11 Departed Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 11:19
1 Pieces

10 Processed at AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:58
1 Pieces

9 Clearance processing complete at AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 06:06
1 Pieces
pi_119274301
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:39 schreef glsf het volgende:

[..]

wel gereboot. Welke data en cache? Gewoon met Buildprop de file geedit en de app vraagt na modificatie te rebooten. Meer heb ik niet gedaan.
Cirus the Virus
pi_119274310
quote:
Eindelijk, logica!
Ofwel het tweede toestel van Neo :P Maar nu ik een N02-m heb besteld, mag die ook door als N002? xD Vraag me af of de opvolger dan wel 03 zal zijn, eerder 003. Wel een mooi ding overigens!!!
pi_119274326
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:39 schreef glsf het volgende:

[..]

moet je daar je data voor clearen? Dan moet alles weer heringesteld worden en opnieuw gedownload worden... :p
pi_119274488
Na heel veel wikken en wegen, alle plussen en minnen bij elkaar opgeteld ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat voor mij een Chinaphone voor mij toch nog niet 'rendabel' genoeg is.

Netto scheelt een Simonly abbo (275 min + 500 MB) in verschil met telefoon + abbo 198.95 euro. Voor die 200 euro kan ik een goeie china phone hebben maar aangezien ik de camera belangrijk vind en daar nog mn twijfels over heb ben ik toch maar voor de Galaxy S2 gegaan, met Nederlandse garantie en een grote community, en positieve ervaringen die ik heb met t merk.

Ik blijf het hier wel in de gaten houden, die G3 voor 130 was ongekend en helaas is dat ook uiteindelijk zo gebleken, maar de markt staat niet stil en wellicht zwicht ik over een tijdje om er toch 1 te halen en mn S2 te verkopen. Thanks voor iedereen die hier zo fanatiek alles in de gaten houdt en de early adopters die met zulke fijne uitgebreide reviews komen, het was moeilijk om de verleiding te weerstaan om er toch 1 te kopen!
Recommender bij buyincoins: Martinp
pi_119274626
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:44 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

moet je daar je data voor clearen? Dan moet alles weer heringesteld worden en opnieuw gedownload worden... :p
Niet wipen, cache en davlvik cache clearen.
pi_119274682
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:53 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Waarvoor zou je er eigenlijk een andere rom opzetten?
Is dit nodig voor alle apps werkend te krijgen of enkel voor de taal?

Ik hoop eigenlijk dat rooten voldoende is op gapps te kunnen instelleren en dat bv buienradar werkt.
pi_119274687
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:49 schreef Cheaps het volgende:
Na heel veel wikken en wegen, alle plussen en minnen bij elkaar opgeteld ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat voor mij een Chinaphone voor mij toch nog niet 'rendabel' genoeg is.

Netto scheelt een Simonly abbo (275 min + 500 MB) in verschil met telefoon + abbo 198.95 euro. Voor die 200 euro kan ik een goeie china phone hebben maar aangezien ik de camera belangrijk vind en daar nog mn twijfels over heb ben ik toch maar voor de Galaxy S2 gegaan, met Nederlandse garantie en een grote community, en positieve ervaringen die ik heb met t merk.

Ik blijf het hier wel in de gaten houden, die G3 voor 130 was ongekend en helaas is dat ook uiteindelijk zo gebleken, maar de markt staat niet stil en wellicht zwicht ik over een tijdje om er toch 1 te halen en mn S2 te verkopen. Thanks voor iedereen die hier zo fanatiek alles in de gaten houdt en de early adopters die met zulke fijne uitgebreide reviews komen, het was moeilijk om de verleiding te weerstaan om er toch 1 te kopen!
In je berekening ben je 1 ding vergeten, en dat is de waarde voor het showen van je China foon aan mensen die geen idee hebben wat ze dan zien. Dat is priceless!!
pi_119274700
quote:

[..]

Ja dacht ik dus ook al :)

Dus euhm Cansu, je zou eens naar recovery moeten gaan, en kijken of je daar de opties "wipe cache" en "wipe dalvik" hebt staan :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:55 schreef aukemuis het volgende:

[..]

In je berekening ben je 1 ding vergeten, en dat is de waarde voor het showen van je China foon aan mensen die geen idee hebben wat ze dan zien. Dat is priceless!!
Ja daar kan ik ook niet op wachten :D Mijn vrienden zijn nu bezig van "en wanneer komt uw china brol aan" en van die dingen, ik zal ze eens iets laten zien binnekort! :D
pi_119274748
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:42 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Sorry voor mijn gedoe de hele tijd, maar weet iemand of ie direct vanaf deze status naar huisadres in Drenthe gaan bezorgen, of komt er weer zo'n lame tussenstation in Assen of Zwolle oid ertussen?
:o :o :o :o :o :o :o :o :o

[..]

Hij is onderweg naar jouw huis.
pi_119274762
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:55 schreef aukemuis het volgende:

[..]

Dan kan je ook een van de geflopte HTC toestellen nemen, ik heb zo'n toestel werkt geweldig maar verkocht niet goed en moet je kijken hoe mensen reageren op mijn telefoon.
pi_119274775
quote:
Hij is onderweg naar jouw huis.
Ik hou van je
echt
:@
pi_119274911
quote:

[..]

Juist. Je kan ook eerst even beginnen met date en cache van de app te clearen. Eventueel van framework.
Dalvik cache clearen kan ook vanuit adb volgens mij. Voor Dalvik bepaalde dir leeggooien dacht ik. Even google gebruiken.
pi_119275134
Dalvik cache verwijderd.. nu krijg ik bij het opstarten dat meerdere apps gestopt zijn met werken... ff factory defaults terug zetten.
Cirus the Virus
pi_119275187
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:12 schreef Cansu het volgende:
Dalvik cache verwijderd.. nu krijg ik bij het opstarten dat meerdere apps gestopt zijn met werken... ff factory defaults terug zetten.
Je moet zien dat als je factory settings terugzet die build.prop ook niet mee verandert, weet niet of dat effectief het geval is, mss dat iemand anders hier dat weet? :p
pi_119275254
Download gewoon de app: NL weer, zit een buienradar van Nederland in. Werkt prima op de neo.
pi_119275315
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:15 schreef Xenorium het volgende:
Download gewoon de app: NL weer, zit een buienradar van Nederland in. Werkt prima op de neo.
Gaat waarschijnlijk niet zo zeer om buienrader app, maar dat dit soort apps zonder problemen vanuit de play store zijn te installeren.
pi_119275625
Nu weer in de lucht, maar weer geroot, Google Play stond er na reset nog gewoon op, maar na reset nu wel alles in het Nederlands in de Google Play store. De aanpassingen in de build.prop zijn behouden gebleven na reset.
Cirus the Virus
pi_119275707
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:26 schreef Cansu het volgende:
Nu weer in de lucht, maar weer geroot, Google Play stond er na reset nog gewoon op, maar na reset nu wel alles in het Nederlands in de Google Play store. De aanpassingen in de build.prop zijn behouden gebleven na reset.
Buienradar app nu wel te installeren ?
P.S. kan misschien geen kwaad om een backup van je phone te maken met sp flash tool. Ik dacht dat die al eens voorbij is gekomen.
pi_119275840
ik ga maar eens windows vista installeren op de laptop, ik krijg echt de mtkusb drivers niet aan de praat onder windows 7. Windows 8 lukt al helemaal niet.
pi_119275858
neen latitude lijkt nog niet te werken ook nu.nl & buienradar kan ik niet vinden in de store. Nog steeds niet. Enige wat ik opgeschoten ben nu is dat de store, gmail en maps in het nederlands is.
Cirus the Virus
pi_119275894
Kunnen we niet beter een Neo n02-m Topic aanmaken?
pi_119276014
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:34 schreef Xenorium het volgende:
lijkt me wel beter
Cirus the Virus
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:38:40 #203
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119276033
quote:
pi_119276051
Wie doet het? Ik ben bezig met een verse windows te installeren op de laptop om de drivers goed te krijgen.
pi_119276052
quote:
Kunnen we niet beter een Neo n02-m N002 Topic aanmaken?
Goed idee. En de root methode van Downstar in de topic start.
Wellicht aangevuld met aanvullende zaken over het werkend krijgen van play market of in hoeverre dat al kan...

Bomen, bos. Ik ben verward...
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:41:52 #206
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119276123
Ik ga echt niks op m'n computer installeren hoor. Zeker niet als ik een recovery menu heb. Ik ga wel ff de laatste officiële ROM erop plempen, dan rooten (zal best een root.zip te vinden zijn (en te downloaden als je een Tencent/QQ-account aanmaakt)) en dan de build.prop bekijken en aanpassen. Ik heb een Ainol Novo7 Fire tablet die zich voordoet als een Nexus 7 waarop buienradar en NS e.d. wel gewoon werken, zal ik ff kijken waaraan dat ligt dat het daar wel werkt.
pi_119276249
Dan krijg je dus ook geen custom rom erop met alleen de officiële recovery. Na de t10 versie zijn volgens mij nog een aantal custom verbeteringen aangebracht qua de witte waas op het scherm, battery indicator en wat dan nog.

Zult toch in de weer moeten met SP flash tools zolang er geen clockwork recovery of iets dergelijks is.
pi_119276341
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:01 schreef Xenorium het volgende:

[..]

:o mijne was 25.62 euro. Ze gokken maar wat denk ik?
Inderdaad! mijne Neo was 36.95¤ importtaksen.
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:49:15 #209
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119276367
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:45 schreef Xenorium het volgende:
Dan krijg je dus ook geen custom rom erop met alleen de officiële recovery. Na de t10 versie zijn volgens mij nog een aantal custom verbeteringen aangebracht qua de witte waas op het scherm, battery indicator en wat dan nog.

Zult toch in de weer moeten met SP flash tools zolang er geen clockwork recovery of iets dergelijks is.
Ga ik gewoon proberen via de recovery boot. Je kunt 'update from sd' uitvoeren en dan .zip-updates selecteren, dus dan ga ik dat gewoon doen, officieel of niet. :P

Btw, dit is altijd wel een handige stek voor materiaal: http://goo.im/
pi_119276442
Ja in principe kun je er niks mee mollen denk ik. Via de recovery kun je de oude weer terugflashen, probleem is alleen je hebt nog geen backup rom van je huidige rom.

Ik heb wel een stock rom liggen de t09 versie. Voor zover die stock is. Er zich een Checksum op en alles is netjes verpakt in iso vorm. Dus zal wel goed zijn
pi_119278363
vrijdag, November 16, 2012 Locatie Tijd Colli
14 Zending afgeleverd -Getekend door: LIJST HOOGEVEEN 15:29
1 Colli

13 Zending bij koerier voor aflevering AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 13:34
1 Colli
pi_119278415
Heb je getekend of is hij bij het verkeerde adres door iemand anders in ontvangstgenomen? :P
pi_119278463
Me vader heeft getekend, hij stuurde net smsje. Ik neem zo de trein dus het duurt nog 2 uur tot ik uberhaupt iets zinnigs kan vertellen :P
Ben zo blij dat ie voor het weekend kwam anders had ik een week moeten wachten.
pi_119283008
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:39 schreef Tonkey het volgende:

[..]

Goed idee. En de root methode van Downstar in de topic start.
Wellicht aangevuld met aanvullende zaken over het werkend krijgen van play market of in hoeverre dat al kan...

Bomen, bos. Ik ben verward...
Ja goed idee laten we over elke mobiel een topic aanmaken :')
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:01:20 #215
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119283249
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:53 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ja goed idee laten we over elke mobiel een topic aanmaken :')
Oh wacht, laten we het vooral níet doen! Anders wordt het hier nog eens veel te overzichtelijk, zonder al die specifieke vragen over hoe je de Neo moet rooten of in het NL's kan krijgen terwijl dat je worst zal wezen als je gewoon wil lezen over welke aantrekkelijke en betaalbare Chinese smartphones er allemaal zijn...
pi_119283317
Tweakers vs FOK :P
pi_119283659
Ik wou net zeggen, als we geen topic specifiek voor de Neo hadden aangemaakt op Tweakers dan hadden we zeker een waarschuwing van de mod gehad.

En shiznits, al die upgrade geflashed ??
pi_119284874
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:49 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ga ik gewoon proberen via de recovery boot. Je kunt 'update from sd' uitvoeren en dan .zip-updates selecteren, dus dan ga ik dat gewoon doen, officieel of niet. .................
Vraagje: Is deze recovery boot Engelstalig en is de ROM V11M- T09 ?
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:46:13 #219
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119284890
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:03 schreef nodig het volgende:
Tweakers vs FOK :P
:D
pi_119285061
Nou ik heb een dooie pixel op me Neo -O-
gelukkig zit ie bijna helemaal rechtsonder en is ie groen, niet heel storend dus.
De eerste indrukken verder zijn positief. Solide bouwkwaliteit, wifi werkt, camera werkt. Alles wat hoort te werken lijkt te werken. geen google play store.
Ik kreeg hem met 14% battery, heb er een anderhalf uur mee gespeeld waar ie constant op 14% bleef en toen was ie ineens leeg :P
Ligt nu aan de lader
Eerst uberhaupt android maar eens mee leren werken want dit is redelijk nieuw voor me
pi_119285267
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:49 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Nou ik heb een dooie pixel op me Neo -O-
gelukkig zit ie bijna helemaal rechtsonder en is ie groen, niet heel storend dus.
De eerste indrukken verder zijn positief. Solide bouwkwaliteit, wifi werkt, camera werkt. Alles wat hoort te werken lijkt te werken. geen google play store.
Ik kreeg hem met 14% battery, heb er een anderhalf uur mee gespeeld waar ie constant op 14% bleef en toen was ie ineens leeg :P
Ligt nu aan de lader
Eerst uberhaupt android maar eens mee leren werken want dit is redelijk nieuw voor me
kan maar zo zijn dat je die pixel over een week niet meer ziet, luie pixel is t dan..
er een beetje overheen wrijven, drukken wil ook nog wel eens helpen om ze aan de gang te krijgen :D
pi_119285434
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:54 schreef Downstar het volgende:

[..]

kan maar zo zijn dat je die pixel over een week niet meer ziet, luie pixel is t dan..
er een beetje overheen wrijven, drukken wil ook nog wel eens helpen om ze aan de gang te krijgen :D
En hem te laten ''stressen'' zou toch ook kunnen helpen? Dat je beeldscherm heel vaak van kleur laat veranderen laat maar zeggen. Ik hoop het igg voor je!
pi_119285470
Mijne heeft een luchtbel links boven tussen het scherm en de screen protector die van de fabriek kwam. Ook is die iets te veel naar links geplakt denk. :P

Zit nu te pielen met Windows vista en en SP flash tool. Geprobeerd de rom te dumpen. Hij doet wel wat maar nog niet het dumpen van de rom.

We komen er wel, ooit.
pi_119285532
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:59 schreef Xenorium het volgende:
Mijne heeft een luchtbel links boven tussen het scherm en de screen protector die van de fabriek kwam.

Zit nu te pielen met Windows vista en en SP flash tool. Geprobeerd de rom te dumpen. Hij doet wel wat maar nog niet het dumpen van de rom.

We komen er wel, ooit.
Eroverheen strijken met een pasje, bijv. je creditcard of id (of een minder waardevol pasje) wil nog weleens helpen. Vaak verdwijnen de meeste bubbels ook na een dag, maar deze zit er dus al een heel tijdje op :P
pi_119285638
Ja mijn screenprotector zat dus zo goed erop dat ik gewoon weg niet heb gemerkt dat er wat op zat..
achteraf kan ik het nu nog steeds niet goed zien of er wel of niet wat op zit..
lijkt wel of ik een klein randje voel, maar of dat t screenprotectortje is geen idee :P

Ben benieuwd of mensen eerdaags roms Kunnen flashen :D
op dat gebied niet heel erg thuis, wel is gedaan met mijn wildfire
maar daar kwamen ook de roms gewoon van xda met uitgebreide uitleg :D
pi_119286271
Nou, de Neo is binnen. Net flink lopen zweten op het werkend krijgen van Google Play. Wat bleek: ik had een verouderde versie van ES File Explorer, waardoor het kopiëren van de bestanden naar de app map niet lukte.. Met versie 1.6.2.2.apk is het wel gelukt.

Gapps flashen is nog niet gelukt..

Toestel zelf is dik in orde. Ook hier een screenprotector met een klein beetje lucht aan de linker bovenhoek.
pi_119290648
En de Jiayu G3 besteld voor min of meer dezelfde prijs (scheelt een paar cent) als ik de Umi X1 had besteld. Ik krijg dus nu of beide telefoons, een ervan of geen van beide. Ik zie wel in principe verlies ik er niets aan aangezien ik dit bekostig met extra geld.

//edit lol, uredeal en mixeshop gebruiken dezelfde website back-end, hoop dat het geen slecht teken is.
pi_119292176
En allemaal de neo via LT ontvangen?? of ben ik ongeduldig als ik 2 dagen na betalen geen trackingscode ontvang of of iets in de status zie veranderen dat ze hem op de dhl postbus hebben gedaan ?? Hopelijk volgende week meer geluk.. En stuurt LT hem maandag eindelijk op.
pi_119292535
fuck yarr

@Henkieve: Duurde bij mij 3 dagen tot lightake de Neo verstuurde en daarna 2 dagen DHL
pi_119293262
quote:
@Henkieve: Duurde bij mij 3 dagen tot lightake de Neo verstuurde en daarna 2 dagen DHL
Thnx ben gewoon te ongeduldig zit nu op 2 wachtdagen na mijn extra betaling, zat net terug te lezen en zag dat de jouwe de 14e was verstuurd. Goede antutu score, Happy Playing. Maandag nieuwe kansen voor mij ;-)

- Had nog 2 onafgeronde orders bij lt staan voor de g3, deze kan ik gewoon nog betalen, dus als lt ze ooit in stock krijgt ga ik deze wellicht nog betalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door henkieve op 16-11-2012 21:43:47 ]
  vrijdag 16 november 2012 @ 22:25:09 #231
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_119295896
Mijn update: :D
Ik heb de jiayu dus geannuleerd en mn zusje laten kiezen, ze heeft voor de neo gekozen, omdat ze die er het mooist uit vond zien. Toch maar bij lightake weer besteld, ze waren met DHL veruit de goedkoopste (162 dollar voor het toestel) en in totaal met 2 hoesjes, 2 screenprotectors en een extra batterij & DHL shipping was het 195 dollar. Prima deal vind ik.

Nou zien wanneer ze gaan shippen :D
Koekje d'r bij?
  zaterdag 17 november 2012 @ 02:36:00 #232
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119303666
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:13 schreef Xenorium het volgende:
Ik wou net zeggen, als we geen topic specifiek voor de Neo hadden aangemaakt op Tweakers dan hadden we zeker een waarschuwing van de mod gehad.

En shiznuts, al die upgrade geflashed ??
Dit is geen Tweakers. :7 We kunnen vrijwel alles naar eigen inschatting doen. Modjes hoeven niet in te grijpen als we aan een beetje sociale controle doen. Maar het Android Tablet topic, hoewel dat lichtelijk anders ligt, lukt ook prima met verschillende tablets, dus dat kan hier ook wel, waar heb je anders een topic voor als je er niet discussieert? :P De meest interessante dingen worden uitgelicht in de OpeningsPost.

Anyhoezels, kwam iets tussen, dus ben nu op de Chinese fora aan het losgaan met m'n QQ-account. Schijnbaar is er een of ander puntensysteem waardoor je niet alles tegelijkertijd kunt downloaden, of eerst zoveel bedragen moet leveren in het forum voordat je tegoed genoeg hebt om downloads mogelijk te maken, elders moet je 'iets' posten voordat je kunt downloaden (á la FTN2Day), 't is wel een beetje eigenaardig. Maar ik ben nu met slow speeds van alles aan het downloaden. Ga ik ff kijken wat erin zit en wat het doet en dan wordt dat vast nog wat. :Y

Trouwens op de sticker van de batterij en op de telefoon in het accu-compartement staat ook dat het de N002 is. ;)
pi_119305028
Ik heb gisteren deze rom gevonden op Mobile01 forum.

Ook al gedownload maar ken er zelf te weinig van om de rom op mijn Neo te zetten.
Misschien dat er hier iemand is die het wil proberen.
forum:http://www.mobile01.com/topicdetail.php?f=586&t=2849328&p=1

files:
http://www.4shared.com/ra(...)-N02-M_Recovery.html

http://www.4shared.com/zi(...)N02_M_ICS_V02-2.html
pi_119305763
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 08:50 schreef bartvdg het volgende:
Ik heb gisteren deze rom gevonden op Mobile01 forum.

Ook al gedownload maar ken er zelf te weinig van om de rom op mijn Neo te zetten.
Misschien dat er hier iemand is die het wil proberen.
forum:http://www.mobile01.com/topicdetail.php?f=586&t=2849328&p=1

files:
http://www.4shared.com/ra(...)-N02-M_Recovery.html

http://www.4shared.com/zi(...)N02_M_ICS_V02-2.html
Op die recovery zip zit een wachtwoord :(
Cirus the Virus
pi_119305811
quote:
8s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:06 schreef Cansu het volgende:

[..]

Op die recovery zip zit een wachtwoord :(
pw=taiwan101
sorry
pi_119306385
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:38 schreef i124Q het volgende:
Vandaag heb ik de neo kunnen vergelijken met de amoi n821. Voor mij was het snel duidelijk... Forget the neo! Ik zal van de week even foto's en uitleg geven.
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de foto's en uitleg.
pi_119306521
Ik zal morgen foto's en uitleg sturen. Ben nu bovenstaande taiwan rom aan het flashen en heb voor de rest de agenda voor vandaag al vol zitten.
pi_119306590
lol... ik vroeg uredeal om een refund via hun customer center en de mail die ze me terug sturen is... origineel.

Swear to God, we have sent your order parcel out.
Please try this site:
http://www.17track.net/IndexEn.html

sales@UREDEAL

//edit Die site geeft zelfde status.
pi_119306752
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 02:36 schreef shiznuts het volgende:
............

Trouwens op de sticker van de batterij en op de telefoon in het accu-compartement staat ook dat het de N002 is. ;)
Sinds 11 november jl is de naam Mourinho vervangen door Rio en het typenummer van N02 naar N002
Dus de productenlijn is nu:
Neo Rio N01
Neo Rio NS
Neo Rio N002
Neo Rio N003

[ Bericht 0% gewijzigd door elinx op 17-11-2012 11:22:09 ]
  zaterdag 17 november 2012 @ 11:50:00 #240
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_119307513
Vandaag m'n Mi2 binnen gekregen, enorm blij mee natuurlijk. Ik zal nu even twee foto's posten. Verder geen tijd om ermee aan de slag te gaan. Morgen een vrije dag dus meer tijd :)

van links naar rechts, Mi-One, Mi2 met hoesje, Mi2

Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_119308331
Iemand al succes met een nieuwe rom flashen op de Neo?
pi_119308947
Ja die taiwanees staat erop. Weet alleen niet of er verschil is met de originele rom (na rooten en gapps).

http://db.tt/RkekDbhe
http://db.tt/fzfbYMs7
http://db.tt/hsfYWQJp
http://db.tt/GNoOdkDa
pi_119309068
Je moet de t10 pakken http://bbs.neomobile.com.cn/. Leg je straks ook ff uit hoe je veilig flasht?

Hier directe link, http://pan.baidu.com/share/link?shareid=127208&uk=3140255469
pi_119309227
T10 staat er hier op. Echter Gapps krijg ik noet geflasht. Iemand tips?
pi_119309302
Als iemand nog even een flash tutorial in elkaar zet. Ik kom er zelf niet uit. Dat gezwam over die brush tools. Gewoon via normale standaard recovery geflashed van de sdkaart of niet??
pi_119309397
Aangezien ik niet thuis ben kan ik de stappen niet helemaal precies omschrijven. Er vanuitgaande dat je al de usbdrivers geinstalleerd hebt:

1) download rom naar sdkaart en rename deze naar update.zip
2) doe het sdkaartje in de telefoon.
3) laat de telefoon uit
4) flash cwm met sp tools. Open in sp tools bij scatter load het tekstbestand in de cwm zip l. Als het goed is zie je nu in de lijst dat recovery is aangevinkt. klik op de button download. Vergeet de waarschuwing.
5) ( telefoon staat nogsteeds uit) hou volume down op de telefoon ingedrukt en connect via usb met de pc
Je ziet nu de balk naar 100% lopen. Eerst in het rood dan paars en dan groen. Nu staat cwm erop.
6) zet de telefoon aan met volume up en power. Houd volume up ingedrukt tot hij bpot in recovery.
7) kies voor 2e optie in cwm om update.zip te flashen.

Succes!
pi_119309401
Inderdaad ben ook wel benieuwd naar hoe je nou roms veilig flasht, een tutorial zal erg handig zijn :D!

daarnaast zie ik wel beatsaudio staan, lijkt me dat die rom dus weldegelijk anders is dan de rom die standaard met de neo mee komt :P!

Daarnaast, is in die roms multilanguage meegenomen?
pi_119309458
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 12:58 schreef i124Q het volgende:
Aangezien ik niet thuis ben kan ik de stappen niet helemaal precies omschrijven. Er vanuitgaande dat je al de usbdrivers geinstalleerd hebt:

1) download rom naar sdkaart en rename deze naar update.zip
2) doe het sdkaartje in de telefoon.
3) laat de telefoon uit
4) flash cwm met sp tools. Open in sp tools bij scatter load het tekstbestand in de cwm zip l. Als het goed is zie je nu in de lijst dat recovery is aangevinkt. klik op de button download. Vergeet de waarschuwing.
5) ( telefoon staat nogsteeds uit) hou volume down op de telefoon ingedrukt en connect via usb met de pc
Je ziet nu de balk naar 100% lopen. Eerst in het rood dan paars en dan groen. Nu staat cwm erop.
6) zet de telefoon aan met volume up en power. Houd volume up ingedrukt tot hij bpot in recovery.
7) kies voor 2e optie in cwm om update.zip te flashen.

Succes!
ahh kijk eens aan :D, in iedergeval al een beginnetje..
een wat duidelijkere stap 4 zou mooi zijn :P.. want ik weet niet waar ik alle bestanden vandaan haal ?
pi_119309831
CWM, clockworkmod op de Neo zetten terwijl CWM de Neo niet ondersteunt?? Dat kan toch niet? Dan verniel je je recovery??
pi_119309887
Alle tools en drivers zitten en die taiwanese recovery zip file
  zaterdag 17 november 2012 @ 13:13:36 #251
97745 Thorical
finding a way
pi_119309902
Het gaat steeds meer de goede kant op qua flashen van de Neo.
Op het moment dat de mijne arriveert kan ik hem waarschijnlijk direct in het Nederlands gebruiken.
pi_119309986
Ik ben voor de G3 al bezig geweest met een Engelstalige CWM, voordat ik de XDA versie vond.
Ik ben nu bezig met die van de Neo, maar ik heb zelf nog geen Neo.
Ik heb het wel eerder gevraagd, maar geen antwoord gekregen.

De ROM's zijn meestal te downloaden via Baidu (wel traag), Soms staat er een directe Baidu link en soms moet je in het Neo forum regigstreren en een reply geven om de link te zien, soms moet je punten verzamelen (20 of 30) om de spoilers te openen. Er zijn best wel veel ROM's te vinden, maar betreffen meestal aanvullingen op de stock ROM en zijn dus geen volledige versies. (bv Samsung of Sony UI)

Voor de stock ROM's hoef je niet te registreren, die heb ik beide kunnen downloaden.
In tegenstelling tot de V11M T10 ROM zit er bij de stock ROM V11M T09 tevens een recovery.img

Wat ik hierover gelezen heb is die Engelstalig, maar is (nog) geen CWM
De Taiwan101 versie van de recovery is wel CWM, maar ik weet niet of deze Engels is.
Aan de grootte te zien niet.
Mijn vraag nogmaals is: Is de stock recovery, die dus reeds aanwezig is op de Neo, Engelstalig.
(Te zien met: Power Vol-up)
pi_119310130
De stock recovery is engels! Je kunt er alleen geen flikker mee. Ik wilde Clockworkmod erop zetten maar ik las overal dat wanneer je phone nog niet gesupport is door CWM je dat niet moet doen, dat je 'm dan bricked.

Nou snap ik nog steeds niet wat i124Q heeft gedaan. Hij heeft die Taiwanese recovery erop geflashed of CWM of een combo. :{

Ik nie snappe.
pi_119310175
Dank voor de bevestiging. Ik zal eens met recovery builder aan de gang gaan
pi_119310286
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:21 schreef elinx het volgende:
En dat werkt ook gewoon flawlessly? Ziet er wel heel simpel uit.
pi_119310314
Als er een werkende CWM komt is het natuurlijk een stuk makkelijker. Gewoon via de sd flashen. Can we be that lucky.
pi_119310352
De beschikbare cwms voor de neo zijn niet gelijk aan de standaard cwm. Zo is het mij nog nietgelukt om een rom te backuppen omdat zowel de chinese danwel de taiwanees dit niet toe staat. Begin dus niet aan een standaard cwm via bijvoorbeeld rommanager
pi_119310493
Wat bedoel je dan met '4) flash cwm met sp tools. Open in sp tools bij scatter load het tekstbestand in de cwm zip l. Als het goed is zie je nu in de lijst dat recovery is aangevinkt. klik op de button download. Vergeet de waarschuwing.'

Welke cwm is dat dan? Die Taiwanese recovery is toch geen CWM, maar stock recovery als backup of niet?
pi_119310841
Ook hier nogmaals de vraag of die Taiwan101 rom multi language is.
Ik vind het nergens terug. ;)
pi_119310953
Engels en Chinees! Of ze hebben het Engels er ook uitgesloopt, lijkt me niet. De Chinezen gaan echt niet in hun custom rom Nederlands toevoegen.

Dat moeten we zelf doen, de vraag is hoe.

Eigenlijk moeten we verder gaan op de t10 rom met verbetering voor de batterij indicator en de wittige schermwaas.

Daar dan NL language in de rom stoppen. Ik heb daar geen ervaringen mee. Schijnt ergens in een APK te zitten en die moet je dan weer van een multilang versie pakken en fixen en compilen ofzo iets.
pi_119311172
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:51 schreef Xenorium het volgende:
Engels en Chinees! Of ze hebben het Engels er ook uitgesloopt, lijkt me niet. De Chinezen gaan echt niet in hun custom rom Nederlands toevoegen.

Dat moeten we zelf doen, de vraag is hoe.

Eigenlijk moeten we verder gaan op de t10 rom met verbetering voor de batterij indicator en de wittige schermwaas.

Daar dan NL language in de rom stoppen. Ik heb daar geen ervaringen mee. Schijnt ergens in een APK te zitten en die moet je dan weer van een multilang versie pakken en fixen en compilen ofzo iets.
Dan vraag ik me toch af hoe ze dat bij Uredeal en Etotalk fixen.
Ik heb er geen verstand van helaas ... :P
pi_119311186
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:27 schreef i124Q het volgende:
De beschikbare cwms voor de neo zijn niet gelijk aan de standaard cwm. Zo is het mij nog nietgelukt om een rom te backuppen omdat zowel de chinese danwel de taiwanees dit niet toe staat. Begin dus niet aan een standaard cwm via bijvoorbeeld rommanager
Je kan toch ook backup maken met die sp tools ?
Of dd gebruiken ?
pi_119311220
Heb ik geprobeerd met sp tools een backup te maken, ik krijg alleen die rode balk vol en dan niks.
  zaterdag 17 november 2012 @ 14:03:23 #264
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119311322
Ik wou dat ik hier IETS van begreep, maar helaas. ;)

Ben iig heel blij dat jullie hiermee bezig zijn, misschien komt er wel een heel mooie aangepaste rom met NL's uit, zou geweldig zijn!

Iemand appeltaart en koffie erbij? :D
pi_119311402
Zo, mijn Neo is geroot en google play store is installed. Was me echt nooit gelukt zonder die duidelijke uitleg van Downstar, waarvoor veel dank.
Succes met jullie flashavontuur jongens! Leuk dat er aan gesleuteld blijft worden
pi_119311461
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:59 schreef Xenorium het volgende:
Heb ik geprobeerd met sp tools een backup te maken, ik krijg alleen die rode balk vol en dan niks.
Heb je neem ik aan op deze vergelijkbare manier gedaan ?
Natuurlijk niet de versie van de sp tool die daar staat maar die voor de mtk6577.
pi_119311590
Inderdaad. Misschien iets mis met mijn usb drivers.
pi_119311747
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:21 schreef elinx het volgende:
Misschien is dit ook nog iets.
Komt hier vandaan.
Volgens mij wordt daar een CWM gemaakt.
pi_119312116
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:05 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Zo, mijn Neo is geroot en google play store is installed. Was me echt nooit gelukt zonder die duidelijke uitleg van Downstar, waarvoor veel dank.
Succes met jullie flashavontuur jongens! Leuk dat er aan gesleuteld blijft worden
Is het al mogelijk alle apps te downloaden of nog altijd niet?
pi_119312316
Met dump_image kun je ook een backup maken (behalve de bootloader).
Zie hier
Link naar dump_image is dood mara via google wel te vinden.
pi_119312476
Yea eindelijk gelukt om een scatter van mijn rom te maken. Sweet
pi_119313055
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:50 schreef Xenorium het volgende:
Heel best! Kan je dit delen via dropbox?
pi_119313116
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:50 schreef Xenorium het volgende:
Misschien ook even handig om aan te geven hoe je het hebt gedaan. Hebben anderen ook nog wat aan.
pi_119313223
Ja ben nog bezig, maar via adb shell.

cat /proc/dumchar_info > /sdcard/firmware.info

Dan de firmware.info van de sd halen en uitlezen in http://www.mediafire.com/download.php?ghfkd6ucndtnu66

opslaan als scatter.
pi_119313232
Hebben jullie het al gezien? Uredeal weet blijkbaar al meer over de Neo N03.
pi_119314650
Iemand al verder gekomen? Ben bezig om mijn recovery the backuppen, maar nog geen succes. Geeft error de hele tijd.
pi_119314957
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:17 schreef glsf het volgende:

....
Komt hier vandaan.
Volgens mij wordt daar een CWM gemaakt.
Klopt, daarmee deel je de stock recovery.img op in een recovery, een kernel en een boot deel, Vervolgens verwissel je de recovery voor die van CWM voor MTK6577 en pakt het geheel weer in.
Maar dit alles kan het beste met Linux, die kan met de scripts omgaan zonder eerst een programma (Cygwin) te moeten installeren
De taal van de recovery zit ingebakken in de kernel, vandaar mijn vraag daarover.

Mijn inspanningen met de JYG3 waren, dat CWM recovery builder een goed (maar Chinees) resultaat opleverde. De XDA methode had ik nog niet werkend gekregen, waarschijnlijk doordat FStab bestand van CWM niet de juiste was,ik ben ermee gestopt omdat er al een CWM voor de JYG3 op XDA was gepubliceerd.

Voor degenen die zich zorgen maken niet over een backup te beschikken:
Hier staat de officiële (complete) V11M T09.
Hier staat de officiële T09 update
Hier staat de officiële T10 upgrade

NB Alleen de eerste V11M T09 ROM is compleet.

[ Bericht 9% gewijzigd door elinx op 17-11-2012 16:45:43 ]
pi_119315071
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:32 schreef Tonkey het volgende:

[..]

Is het al mogelijk alle apps te downloaden of nog altijd niet?
Ik heb direct de build.prop aangepast naar een Samsung Galaxy s2. Ik heb al een tiental apps geïnstalleerd die het allemaal doen.
Ik krijg buiten een gps fix in 1-2 minuten met enkel de naked gps, geen a-gps. GPS was het laatste wat ik nog moest testen.
Alles werkt dus, very nice phone, i has a happy met mijn aankoop. :Y
pi_119315245
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:30 schreef Banaanhangwagen het volgende:

[..]

Ik heb direct de build.prop aangepast naar een Samsung Galaxy s2. Ik heb al een tiental apps geïnstalleerd die het allemaal doen.
Ik krijg buiten een gps fix in 1-2 minuten met enkel de naked gps, geen a-gps. GPS was het laatste wat ik nog moest testen.
Alles werkt dus, very nice phone, i has a happy met mijn aankoop. :Y
Dus apps als nu.nl en die reisplanner van de NS doen het? Kan je een korte handleiding maken hoe de build.prop aan te passen? Ik is je zeer dankbaar dan!!!
pi_119316514
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:37 schreef Casper_nl het volgende:

[..]

Dus apps als nu.nl en die reisplanner van de NS doen het? Kan je een korte handleiding maken hoe de build.prop aan te passen? Ik is je zeer dankbaar dan!!!
Hmm nee die heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb nu.nl gewoon in me bookmarks van me browser staan. voor de treinplanner heb ik 'NL Train Navigator' gevonden op me eerste zoekbeurt. Kreeg hoge waardering en in de comments werd gezegd dat ie beter is dan ns reisplanner.

Videouitleg van build prop editen:
pi_119317293
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:30 schreef Banaanhangwagen het volgende:

[..]

Kon je die apps eerst niet installeren (voordat je de build prop had aangepast) ?
Doet buienradar app het ?
pi_119317571
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:16 schreef Banaanhangwagen het volgende:

[..]

Hmm nee die heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb nu.nl gewoon in me bookmarks van me browser staan. voor de treinplanner heb ik 'NL Train Navigator' gevonden op me eerste zoekbeurt. Kreeg hoge waardering en in de comments werd gezegd dat ie beter is dan ns reisplanner.

Videouitleg van build prop editen:
kijk even of je ns extra wel kunt installen dan, ondanks je misschien niet gaat gebruiken..
bij mij hielp de build.prop aanpassen namelijk niet om hem compatible te maken!

ben benieuwd!
pi_119318193
met de hulp van Lightake/Tina eindelijk wel kunnen betalen met paypal.
kryg nu de volgende tekst te zien;
11/16/2012 5:29:13 PM Instant Order Received
Order has been received. Order appears to be paid. Please check transaction records before shipment.

Kunnen jullie mij vertellen of je ordernr gelijk stat aan tracknr en waar je trackrecord kunt bijhouden. Ik zie vandaag op hun site 17track.net staan, wie is daar bekend mee??
pi_119318294
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:21 schreef vuurpaard66 het volgende:
met de hulp van Lightake/Tina eindelijk wel kunnen betalen met paypal.
kryg nu de volgende tekst te zien;
11/16/2012 5:29:13 PM Instant Order Received
Order has been received. Order appears to be paid. Please check transaction records before shipment.

Kunnen jullie mij vertellen of je ordernr gelijk stat aan tracknr en waar je trackrecord kunt bijhouden. Ik zie vandaag op hun site 17track.net staan, wie is daar bekend mee??
Nee trackingnummer krijg je pas wanneer lightake het verzonden heeft, nu hebben ze gewoon je bestelling bevestigd ;) Het kan wel paar dagen duren eer je die tracking code krijgt :)
pi_119318603
M'n Neo heeft inmiddels de status 'Overseas' gekregen, hij komt er dus hopelijk snel aan! :D
pi_119318824
Ehm jongens. Ik ben hem hier een beetje in zijn broek aan het schijten.
Ik heb een hele zooi meegeleverde chinese apps bevroren met Gemini App manager. Alles werkte prima.
Toen heb de ik telefoon leeg laten lopen zodat de batterij kan wennen aan leeglopen en weer helemaal volladen.
Ik deed de laadkabel in de microusb en hij reageerde nergens op. Heel soms reageerde de powerknop met een tril die hij altijd doet bij het opstarten, maar verder niks.
5 minuten later wilde ie eindelijk aan en meldde ie dat ie aan de lader lag. Maar de touchscreen loopt hem nu helemaal te spazzen. Eerst pakte ie plekken half scherm waar me vinger boven lag, minuutje later reageert is meestal goed, maar vaak pakt ie nog steeds een plek een centimeter recht onder of boven waar ik druk.
Ik heb alle apps die ik heb bevroren met veel moeite en veel misklikken weer laten draaien, paar keer opnieuw opgestart maar nog steeds hetzelfde probleem

help :'(
pi_119318962
Misschien heb je wel kritieke systemen bevroren. Haal de batterij uit je telefoon en laat dat zo een tijdje, probeer het daarna opnieuw. Beter idee heb ik ook niet.
pi_119319791
Batterij er 5 minuten uithalen leek te werken. Touchscreen deed het weer pefrect (ultieme test gedaan met fruit ninja).
Toen ff opgestart voor de zekerheid, en ja hoor, touchscreen reageerde af en toe weer verkeerd, maar beter dan eerst.
Lijkt erop dat ik net zo vaak moet booten tot ik een goeie boot heb en dan nooit meer de batterij leeg laten gaan. Ik hou jullie op de hoogte
pi_119319832
@banaanhangwagen als je usb debugging aan hebt staan kan je via adb logcat misschien iete meer info naar boven Krijgen? Je kan de bevroren packages ook weer enablen met adb. Gewoon ff googlen. Succes!
pi_119320863
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:15 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Batterij er 5 minuten uithalen leek te werken. Touchscreen deed het weer pefrect (ultieme test gedaan met fruit ninja).
Toen ff opgestart voor de zekerheid, en ja hoor, touchscreen reageerde af en toe weer verkeerd, maar beter dan eerst.
Lijkt erop dat ik net zo vaak moet booten tot ik een goeie boot heb en dan nooit meer de batterij leeg laten gaan. Ik hou jullie op de hoogte
Leeg lopen is niet beter voor de accu! Voor te callibreren werkt dat wel.
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:14:08 #291
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119326905
Het downloaden van het neomobile forum en mobile uncle vereist credits die snel op zijn. De downloads gaan langzaam, laat je ze 's nachts downloaden, ga je ze checken, blijken ze corrupt, ga je ze repareren, dan gaat de verificatie signature eraan en kan je phone recovery dat niet waarderen. :P Zoals ik gewend ben tablets te flashen/rooten door gewoon 'update from sdcard' te draaien is er geloof ik 1-2-3 niet meer bij hier. ;(
pi_119327238
ok nog ff geduld hebben dus..gelukkig kan ik alvast beetje bekend raken met android nu ik Lg L3 heb gekocht..heel grappig starters model:)
Trouwens ik ben ook geslaagd met BC Lumia 800 actie...ongeloofelijke hoor een high end toestel met prmium kwaliteiten voor chinese prijzen ^O^
pi_119327422
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:22 schreef vuurpaard66 het volgende:
ok nog ff geduld hebben dus..gelukkig kan ik alvast beetje bekend raken met android nu ik Lg L3 heb gekocht..heel grappig starters model:)
Trouwens ik ben ook geslaagd met BC Lumia 800 actie...ongeloofelijke hoor een high end toestel met prmium kwaliteiten voor chinese prijzen ^O^
Wat zei je mama ervan dat je 3 telefoons hebt gekocht in een maand tijd? :P
Ik heb 2 lumia's gekocht, 1 voor m'n zusje en 1 om door te verkopen :)
pi_119328142
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:44 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Ehm jongens. Ik ben hem hier een beetje in zijn broek aan het schijten.
Ik heb een hele zooi meegeleverde chinese apps bevroren met Gemini App manager. Alles werkte prima.
Toen heb de ik telefoon leeg laten lopen zodat de batterij kan wennen aan leeglopen en weer helemaal volladen.
Ik deed de laadkabel in de microusb en hij reageerde nergens op. Heel soms reageerde de powerknop met een tril die hij altijd doet bij het opstarten, maar verder niks.
5 minuten later wilde ie eindelijk aan en meldde ie dat ie aan de lader lag. Maar de touchscreen loopt hem nu helemaal te spazzen. Eerst pakte ie plekken half scherm waar me vinger boven lag, minuutje later reageert is meestal goed, maar vaak pakt ie nog steeds een plek een centimeter recht onder of boven waar ik druk.
Ik heb alle apps die ik heb bevroren met veel moeite en veel misklikken weer laten draaien, paar keer opnieuw opgestart maar nog steeds hetzelfde probleem

help :'(
Ik weet nu niet direct over wel toestel het gaat, maar heb eens gehoord dat in deze goedkope Android apparaten vaak schermen in gaan die zeg maar afgekeurd zijn voor een premium merk.

Meestal werken die schermen wel goed maar niet goed genoeg voor zo'n premium merk.

Maja je zult wel een kapot toestel hebben denk ik zo, maar je komt er na lang testen wel achter of het een defect is of niet.

Welk toestel was het?
pi_119328541
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:14 schreef shiznuts het volgende:
Het downloaden van het neomobile forum en mobile uncle vereist credits die snel op zijn. De downloads gaan langzaam, laat je ze 's nachts downloaden, ga je ze checken, blijken ze corrupt, ga je ze repareren, dan gaat de verificatie signature eraan en kan je phone recovery dat niet waarderen. :P Zoals ik gewend ben tablets te flashen/rooten door gewoon 'update from sdcard' te draaien is er geloof ik 1-2-3 niet meer bij hier. ;(
Mobile uncle kun je toch uit de play store halen. Of is dat een andere?
Wordt de signature wel gecontroleerd op de Neo ?
Dacht dat dat bij die chinese telefoons meestal niet het geval was.
pi_119328623
moeders was NOT AMUSED en dan druk ik mij nog heel netjes uit..kreeg nog een tweaker tip om het volgende als smoes te zeggen; - het is bijna 21 december (einde der tijden volgens maya's) en had nog wat geld liggen wat voor die tijd op moet?
Nou kan je vertellen dat ik toen echt heel snel moest maken dat ik weg kwam o|O

Gelukkig is ze nu aan het spelen met de LG, lief klein vrouwvriendelijke toestel *O*

iemand hier bekend met 17track.net op lightake site??

En hebben jullie een tip hoe ik mijn simkaart moet verkleinen zonder schade...denk aan zo een simknipper met adapter via lightake inkopen als alles goed is gegaan met eerste bestelling
pi_119328744
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:14 schreef shiznuts het volgende:
Het downloaden van het neomobile forum en mobile uncle vereist credits die snel op zijn. De downloads gaan langzaam, laat je ze 's nachts downloaden, ga je ze checken, blijken ze corrupt, ga je ze repareren, dan gaat de verificatie signature eraan en kan je phone recovery dat niet waarderen.....
Ik heb niet al teveel problemen gehad met downloaden van Baidu. Alleen V11M t10 ging wat moeizaam. Door de lage downloadsnelheid heb ik er wel een aantal tegelijk gedownload.

Ik heb wat geëxperimenteerd met het modificeren van de stock recovery.img van de Neo tot een CWM recovery.img. Met twee methodes geprobeerd, beiden gaven geen error bij het maken ervan.
Ik kan ze echter zelf nog niet testen.
Degenen die interesse hebben en weten hoe eea geflasht kan worden, kunnen hier de drie bestanden downloaden (stock en 2x CWM) Geen garantie dat het werkt en voor eigen risico.

Mobile Uncle hoef je niet speciaal via Neo te downloaden. Hier staat het ook

[ Bericht 2% gewijzigd door elinx op 17-11-2012 23:06:00 ]
  zaterdag 17 november 2012 @ 23:07:03 #298
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119328991
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:54 schreef glsf het volgende:

[..]

Mobile uncle kun je toch uit de play store halen. Of is dat een andere?
Wordt de signature wel gecontroleerd op de Neo ?
Dacht dat dat bij die chinese telefoons meestal niet het geval was.
Ik heb gewoon alle links gevolgd die ik op de Chinese fora tegenkwam en alle rars en zips gedownload om te zien wat erin zat. Toen kon ik opeens niks meer downloaden. De downloads die liepen heb ik lekker laten gaan en ben gaan slapen, vanavond pas gaan kijken hoe het daarmee stond en nou ja, de rest 'as said' dus. :P Een root.zip ben ik helaas niet tegengekomen en onzin die ik heb gedownload bevat drivers en handleidingen zonder in-phone recovery, hetgeen ik altijd toepaste met tablets en juist zo eenvoudig was: twee mapjes op je sdkaart gooien, recovery-mode in, flashen, root-update en klaar. :+ Dan toch maar via de computer zeker. :'(
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:56 schreef vuurpaard66 het volgende:
[..]

iemand hier bekend met 17track.net op lightake site?? [..]
Nog nooit van gehoord. :D Staat ook niet in de OP...
quote:
Tracking
http://www.17track.net/IndexEn.html (17Track | Onsite multitrack)
http://www.17track.net/SingleEn.html (17Track | Single official)
http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0 (China Post | CN)
http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp (Hong Kong Post | HK)
http://www.packagetrackr.com/ (Packagetrackr)
http://www.faranow.com/ (Faranow)
http://www.sao.cn/en/index/home.jsp (Sao)

[1] Het duurt een paar werkdagen voordat je trackingcode werkt (of alles ligt plat en doet het sowieso niet)
[2] Tracking is vrij onnauwkeurig/-berekenbaar en ga ervan uit dat je er weinig aan hebt
pi_119329106
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:07 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ik heb gewoon alle links gevolgd die ik op de Chinese fora tegenkwam en alle rars en zips gedownload om te zien wat erin zat. Toen kon ik opeens niks meer downloaden. De downloads die liepen heb ik lekker laten gaan en ben gaan slapen, vanavond pas gaan kijken hoe het daarmee stond en nou ja, de rest 'as said' dus. :P Een root.zip ben ik helaas niet tegengekomen en onzin die ik heb gedownload bevat drivers en handleidingen zonder in-phone recovery, hetgeen ik altijd toepaste met tablets en juist zo eenvoudig was: twee mapjes op je sdkaart gooien, recovery-mode in, flashen, root-update en klaar. :+ Dan toch maar via de computer zeker. :'(

[..]

Nog nooit van gehoord. :D Staat ook niet in de OP...

[..]

Wat wil je met root.zip dan ?
Root ben je toch al op de Neo (eenvoudig) ?
pi_119329456
Een root.zip is wel handig als je met één handeling, zowel root als CWM recovery op je Neo wilt hebben. Op dit moment is de root methode via een script en het flashen van CWM moet bv met Flashtools. Dus dat zijn meerder handelingen.
  zaterdag 17 november 2012 @ 23:20:50 #301
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119329475
Omdat ik het pad van chinatablettweaking wilde volgen en verkennen.
Leek me een interessante optie, dat ken ik en vind ik een mooie(re) manier van doen. :P

Maar dat kun je dus niet zo ff parallel toepassen. Nou ja, waarschijnlijk ook wel, maar dan moet dat pad met minder roadblocks versperd zijn.

game off/
game on/ DIG / Chinese Smartphones #7 - Wie gaat er een quadcore bestellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')