abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119270328
Blijven doorzeuren is niet mogelijk als paypal de zaak gesloten heeft. Een nieuwe zaak openen is ook niet mogelijk, en op mails word als reactie gegeven dat ze niets kunnen doen met een gesloten case.
pi_119270392
Urgh, dan maar even mailen misschien vragen of extra betalen voor DHL shipping mogelijk is ipv refund. Geld verliezen en geen telefoon of iets meer geld verlies en wel een telefoon, keuze is snel gemaakt.

//edit En waarom DHL; ze schijnen alle DHL zendingen wel te sturen.
pi_119270401
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:38 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niet dus. Dat dacht ik ook toen ik een claim opende.
Jouw claim was een ander geval. Een defect product is een andere zaak dan niks ontvangen.
pi_119270524
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:14 schreef Casper_nl het volgende:
Mijn Neo is inmiddels in het dhl sorteercentrum Amsterdam. Mogelijk dus vandaag al in huis en dan ga ik hem gelijk rooten.

Ik ben van plan na het rooten gapps erin te flashen. Iemand die dit al gedaan heeft op zijn Neo? Hiermee zou ook de market geinstalleerd moeten worden.

@Downstar: was jij al verder gekomen met die roms die je had gevonden?
Ik heb geen roms gevonden :P, dat was iemand anders...
pi_119270536
Die spanning :o :o :o
Me ouders wonen redelijk ver van Amsterdam dus wordt nog spannend.
Het gaat inderdaad om de Neo van Lightake

quote:
11 Vertrokken van DHL vestiging in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 11:19
1 Colli

10 Verwerkt in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:58
1 Colli

9 Douane inklaring compleet om AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 06:06
1 Colli

8 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 05:07
1 Colli

7 Vertrokken van DHL vestiging in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 03:23
1 Colli

6 Verwerkt in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 01:22
1 Colli

5 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 00:11
1 Colli
pi_119270617
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:38 schreef Xenorium het volgende:
Je moet gewoon blijven doorzeuren.

Anyway zoals ik al zei heb ik al een aantal roms verzameld voor de neo. Clockworkmod zal niet werken dus probeer je standaard recovery daar niet mee te flashen, je gaat 'm bricken.

Wat ik van de Chinese sites heb gehaald qua tutorials is dat je met Sp flash tools moet werken om de nieuwe rom erop te pushen.

Dit is mijn eerste android smartphone, ja ja ik ben van de oude garde maar ik moest toch eens mee met de tijd, ben nog een beetje erg noob met android.

Ook stond er uitgelegd dat je officiële releases kunt flashen via de recovery, je nieuwe update.zip op je sd kaartje gooien en vanuit recovery een update doen.

Alleen ik ben een beetje huiverig, ik krijg de mtkusb drivers 6577 niet werkend op een windhoos 7 box. Met ADB drivers ging het wel alleen kon ik geen backup van mijn rom maken.

Ik weet niet wie meer ervaring heeft met android en hoe officiële updates normaliter gaan, gaan die via de recovery en sdkaart? Dus power en volume knop + ingedrukt houden en dan rom updaten via de sdkaart?
Normaal kan je officiele roms inderdaad via de standaard recovery flashen. In die standaard recovery zit meestal een beveiliging die de "signature" van de rom gaat checken.
Bij een officiele rom zal die signature dus kloppen en aangeven dat de rom van NeoMobile zelf is, en zal de recovery gewoon doorgaan met flashen.
Bij een niet officiele rom gaat hij normaal gewoon een melding geven dat de signature fout is en gaat hij gewoon niet flashen. Bricken ga je normaal niet doen, al kan het bij de Neo natuurlijk wel anders zijn dus ik zou het ook niet testen :p
pi_119270638
Die van jouw gaat via Leipzig, mijne ging via Frankfurt naar Brussel en toen Eindhoven. Misschien heb je mazzel als je geen taxen hoeft te betalen. Ik vind het jammer van mijn 25 euro.

Ik moest gewoon een android smartphone hebben, had er nog geen. Anders had ik zekers via Singapore post gedaan ofzo.

De meeste roms die ik heb gedownload bevatten geen checksum file, alleen één bevat die wel dat is de V11M_NEO_T09 die al op onze smartphone zit.

Eén rom die ik heb schijnt een update te zijn, de V11M_NEO_T10, alleen geen checksum aanwezig hier. Zou die dan wel of niet te flashen zijn met de standaard recovery?

[ Bericht 17% gewijzigd door Xenorium op 16-11-2012 11:55:42 ]
pi_119270986
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:46 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Die spanning :o :o :o
Me ouders wonen redelijk ver van Amsterdam dus wordt nog spannend.
Het gaat inderdaad om de Neo van Lightake

[..]

Mijn Neo zat ik dezelfde shipment vanuit China. Alleen die van mij ligt nog steeds in Amsterdam.. Hoop dat hij vanmiddag nog een KM of 30 noordelijker reist en hier aanbelt.

11 Vertrokken van DHL vestiging in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 12:27 => Vandaag in ontvangst nemen gaat lukken dus!

[ Bericht 7% gewijzigd door Casper_nl op 16-11-2012 12:43:12 ]
pi_119271009
Ik heb ook douanekosten aan mijn been, enkel wisten ze me nog niet te vertellen bij DHL hoeveel het zou bedragen. Namiddag maar eens terugbellen dan :(
pi_119271832
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:49 schreef Xenorium het volgende:
Die van jouw gaat via Leipzig, mijne ging via Frankfurt naar Brussel en toen Eindhoven. Misschien heb je mazzel als je geen taxen hoeft te betalen. Ik vind het jammer van mijn 25 euro.

Ik moest gewoon een android smartphone hebben, had er nog geen. Anders had ik zekers via Singapore post gedaan ofzo.

De meeste roms die ik heb gedownload bevatten geen checksum file, alleen één bevat die wel dat is de V11M_NEO_T09 die al op onze smartphone zit.

Eén rom die ik heb schijnt een update te zijn, de V11M_NEO_T10, alleen geen checksum aanwezig hier. Zou die dan wel of niet te flashen zijn met de standaard recovery?
tgoh dat durf ik zo niet zeggen :s Ken er zelf ook niet genoeg van, heb al wel heel veel roms geflasht enzo maar dan waren het altijd roms die de van xda kwamen natuurlijk. En het voordeel van mijn Galaxy S was dat je die eigenlijk niet kan bricken, die heeft een speciale "download mode" en dan kan je via de computer gewoon een officiele rom er op zetten.
Dus ik weet niet of zoiets gaat me de Neo, dan zouden we natuurlijk wel wat kunnen uittesten zonder veel risico natuurlijk.
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:37:42 #161
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119272292
Ik ga straks wel ff kijken, de laatste officiële ROM daar van het forum plukken en via de ingebakken recovery v/d SD-kaart updaten. Daarna kijken of er ook een root.zip rondzwerft en hetzelfde daarmee doen.

Lattitude-problemen of locatie-problemen zoals is ook al vernam via TuneIn (gaf aan dat lokale zenders, Chinese zenders waren), zijn waarschijnlijk te verhelpen door het een en ander aan regionale settings in de build.prop (na geroot te hebben) aan te passen. Kom ik nog op terug.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 06:12 schreef vuurpaard66 het volgende:
LT kopers van neo, hebben jullie nog een lagere waarde op factuur laten zetten voor geval hy door douane moet. Zodat je hopelijk lagere bijteelling krijgt..graag jullie adviezen. Ben nu druk met aankoop aanbieding via LT en die willen weten wat ze op factuur moeten noteren.

@ shiznuts..klopt het dat je 2 weken hebt moeten wachten op gratis levering via LT??
zonee.. wie is bekend met tijsduur gratis leverings door lightake?
We mogen je natuurlijk niet helpen met fraude/belastingonderduiking, dat moet je zelf ff verzinnen. ;)

Nee. Ik heb bij Lightake alleen 2x Jiayu G3 in bestelling gehad, ik heb allebei deze orders geannuleerd. De twee N02-M's, eentje voor mezelf in Oostenrijk, eentje ging naar familie in Nederland, kwamen van MisterTao (ik had 'em nog nergens anders gezien dan taobao.com (later op Aliexpress wel), bovendien had je het voordeel van 10% bonus en 50% korting op 2nd pay commissie, dat is haast altijd voordeliger dan wat een webshop verlangt).

Verstuurd werd het via China Post. Dat duurde zo'n twee weken. Om te tracken, zie:
quote:
Tracking
http://www.17track.net/IndexEn.html (17Track | Onsite multitrack)
http://www.17track.net/SingleEn.html (17Track | Single official)
http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0 (China Post | CN)
http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp (Hong Kong Post | HK)
http://www.packagetrackr.com/ (Packagetrackr)
http://www.faranow.com/ (Faranow)
http://www.sao.cn/en/index/home.jsp (Sao)

[1] Het duurt een paar werkdagen voordat je trackingcode werkt (of alles ligt plat en doet het sowieso niet)
[2] Tracking is vrij onnauwkeurig/-berekenbaar en ga ervan uit dat je er weinig aan hebt
Het kan zo snel gaan als 5 dagen... het kan ook 4 weken (of langer) duren. Ga in ieder geval uit van 2 á 3 weken en ga je pas na die drie weken eens druk maken en navragen.

Mensen met Express (e.g. DHL) shipping lopen een hoger risico op belastingaanslag. Via Hong Kong Post/China Post en Singapore Post is dat risico geringer, maar niet uitgesloten. Mijn twee N02-M's zijn heffingloos aangekomen, dat waren best twee weekjes wachten waard. :) Het was erger om twee maanden te moeten wachten op een G3 die geannuleerd werd omdat 'ie niet kwam. Twee weken wachten waarvan je weet dat iets onderweg is, is zo erg dan niet. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119272401
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:11 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Bouwkwaliteit bij Newman N1 is meer dan prima. Maar dan koop je toch lekker de Huawei? Als dat zorgt dat je niet blijft zeuren. Constant deze telefoon, dan weer die, dit kopen, dat kopen, elke keer melden dat je naar China gaat...
Ik hoorde van jouw anders wel wat berichten over de GPS enzo van de Newman N1. Maja inderdaad er is veel te veel keuze en dan ga ik twijfelen.
pi_119272487
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:40 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik hoorde van jouw anders wel wat berichten over de GPS enzo van de Newman N1. Maja inderdaad er is veel te veel keuze en dan ga ik twijfelen.
En GPS is bouwkwaliteit?
pi_119272567
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:43 schreef Tsurany het volgende:

[..]

En GPS is bouwkwaliteit?
Nee de software maar dat is eerlijk gezegd net zo belangrijk als de degelijkheid aka bouwkwaliteit van een toestel, maar er is voor mij gewoon teveel keuze en ik heb moeite om de reputatie van sommige merken uit te zoeken.

En uiteraard veel en veel teveel keuze voor mij, maar ik rule eigenlijk alle niet verkrijgbare toestellen uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 16-11-2012 12:52:12 ]
pi_119272725
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:46 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee de software maar dat is eerlijk gezegd net zo belangrijk als de degelijkheid aka bouwkwaliteit van een toestel, maar er is voor mij gewoon teveel keuze en ik heb moeite om de reputatie van sommige merken uit te zoeken.

En uiteraard veel en veel teveel keuze voor mij, maar ik rule eigenlijk al niet verkrijgbare toestel uit.
gps is niet per se software hoor :) Kan ook gewoon dat ze een slechtere gps-receiver er in hebben gestoken, of dat die slecht gepositioneerd is waardoor hij slechter signaal krijgt :)
pi_119272907
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:59 schreef mathske1 het volgende:
Ik heb ook douanekosten aan mijn been, enkel wisten ze me nog niet te vertellen bij DHL hoeveel het zou bedragen. Namiddag maar eens terugbellen dan :(
31.53 euro douanekosten :(
pi_119272927
Oh we gaan het wel zien denk ik, de Neo N03 is nu ook gelekt en die komt met een MT6889 en benchmarks van die chipset zijn ook gelekt.

Ik denk dat ik eens wat geduld moet hebben, ga die Huawei Honor 2 dan maar beter annuleren.
pi_119273000
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:57 schreef mathske1 het volgende:

[..]

31.53 euro douanekosten :(
:o mijne was 25.62 euro. Ze gokken maar wat denk ik?
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:11:53 #169
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119273300

Quadcore
720P
1GB ram
12MP camera
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119273310
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh we gaan het wel zien denk ik, de Neo N03 is nu ook gelekt en die komt met een MT6889 en benchmarks van die chipset zijn ook gelekt.

Ik denk dat ik eens wat geduld moet hebben, ga die Huawei Honor 2 dan maar beter annuleren.
Benchmark ziet er niet slecht uit voor een budget phone, maar ook niet super natuurlijk :) Als ik het even opzoeken haalt de S4 pro 13600 op antutu en de k3v2 van huawei 12700, dus denk dat de Honor 2 nog altijd de betere optie is dan eentje met zo'n MT6889
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:14:12 #171
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119273355
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:12 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Benchmark ziet er niet slecht uit voor een budget phone, maar ook niet super natuurlijk :) Als ik het even opzoeken haalt de S4 pro 13600 op antutu en de k3v2 van huawei 12700, dus denk dat de Honor 2 nog altijd de betere optie is dan eentje met zo'n MT6889
Ik vraag me altijd af: die benchmark scores bij nog uit te brengen toestellen, zijn die theoretisch gecalculeerd (lees: onderbouwd gegokt) of zouden ze al een testversie hebben?
pi_119273384
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:14 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af: die benchmark scores bij nog uit te brengen toestellen, zijn die theoretisch gecalculeerd (lees: onderbouwd gegokt) of zouden ze al een testversie hebben?
Tgoh geen idee, ik vermoed dat het met een testversie is ofzo, maar kan inderdaad natuurlijk ook gewoon verzonnen zijn door die site :) (of theoretisch gecalculeerd zoals je het zo mooi verwoordt ^^)
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:16:57 #173
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119273426
Ja, maar het zou leuk zijn als de N02-M die 868 yuan kost, zich ook vertaalt naar de prijs/kwaliteit van de N03 dan. Een N03 voor 1000 yuan ofzo is natuurlijk waanzinnig interessant. Eerst maar eens afwachten voor we iets gaan veroordelen zonder dat we alles weten. ;) Sowieso zijn benchmarks geen pinpointer of iets fijn aanvoelt.

En het is 'nul' Andi, niet 'O' als in 'Oscar'. :N :P (Ga maar naar de officiële pagina, kopieer de N02-M typenaam, knip de '0' eruit, ga naar google, doe het +10 ofzo en dan heb je het getal '10'. Probeer hetzelfde eens met 'O' en +10 dan berekent 'ie dat helemaal niet, omdat dat geen getal is) Het is dus ook N03 en niet NO3.

Sterker nog, het hele typenummer is ombenoemd tot N002.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119273522
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:16 schreef shiznuts het volgende:
Ja, maar het zou leuk zijn als de N02-M die 868 yuan kost, zich ook vertaalt naar de prijs/kwaliteit van de N03 dan. Een N03 voor 1000 yuan ofzo is natuurlijk waanzinnig interessant. Eerst maar eens afwachten voor we iets gaan veroordelen zonder dat we alles weten. ;) Sowieso zijn benchmarks geen pinpointer of iets fijn aanvoelt.

En het is 'nul' Andi, niet 'O' als in 'Oscar'. :N :P (Ga maar naar de officiële pagina, kopieer de N02-M typenaam, knip de '02' eruit, ga naar google, doe het +10 ofzo en dan heb je het getal '12'. Probeer hetzelfde eens met 'O2' en +10 dan berekent 'ie dat helemaal niet, omdat dat geen getal is) Het is dus ook N03 en niet NO3.
Ja nee wilde het zeker niet veroordelen hoor. Als ze de "bang for the buck" waarde even goed kunnen houden als bij de N0-2 zou het inderdaad wel eens een prachtig toestel kunnen zijn :D Maar wilde Diqiu-Long even zeggen dat hij zijn Honor 2 daar dus niet per se voor moeten laten ^^
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:27:12 #175
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119273791
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:16 schreef shiznuts het volgende:
maar eens afwachten voor we iets gaan veroordelen zonder dat we alles weten. ;) Sowieso zijn benchmarks geen pinpointer of iets fijn aanvoelt.
"Chinese Smartphones" en "afwachten" gaan hand in hand ;)

quote:
Sterker nog, het hele typenummer is ombenoemd tot N002.
Ik wacht NU al met spanning op de N007, met ingebouwde laserbeamer, micro-vlieghelicopter én automatische Shaken-Not-Stirred Martini Mixer. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')