![ngbPM.jpg]()
Zo, ff wat gegeten eerst hoor.

Maar daar is 'ie dan! Yay. M'n (grijs)zwarte Neomobile N02-M. Nadat ik 'em
een tijdje terug toevallig tegenkwam toch m'n interesse genoeg gewekt om 'em aan te schaffen. Webshops of Gizchina had er nog nooit van gehoord, dus dan maar via Taobao (MisterTao) aanschaffen. Daar was 'ie vrij snel al binnen en opgestuurd en na twee weekjes wachten is 'ie dus binnen!
Wat zit er in de box? De telefoon zelf, een 1850mAh accu (voor de liefhebbers: 3.7V - Chinese tekens - 6.845Wh - Chinese tekens - 4.2V), accessoires in witte stijl: oordopjes, charger (US-plug) + USB-kabel (Full -> micro). Op het scherm lijkt inderdaad al een folie te zijn aangebracht, als je goed onder een bepaalde hoek kijkt lijkt er een soort oliespoor-achtig golvend patroon in te zitten, merk je niks van echter als het scherm aan staat.
Telefoon voelt verrassend degelijk aan. 't Is natuurlijk geen magnesium alloy all-weatherproof gesealede behuizing. Maar het voelt niet aan als typische Chinese troep. Ik denk dat een One X niet veel anders aan zou voelen. Ook de knopjes had ik een beetje m'n twijfels bij, maar die voelen ook erg stevig en natuurlijk geplaatst aan. Er is ook een uitsparing voor het achterklepje en bij de batterij zodat je makkelijk je vinger/nagel ertussen kunt zetten, dat was bij de G2 niet zo heel denderend gedaan.
Het scherm... mijn Jiayu JY-G2 had last van lichte backlight bleeding aan de bovenkant. Dit scherm heeft geen enkele backlight issues. Qua zwart=zwart en kleurenweergave is m'n Desire Z wat beter. Het scherm van de N02-M is voor dat geld natuurlijk ook budget. Onder een 90 graden hoek ziet alles er best tip-top uit, onder een schuine hoek wordt het wat fletser (maar dat kan ook door de screenprotector komen die er nu op zit). Kijkhoeken zijn goed. Recht van voren super, zelfde eigenlijk voor links en rechts, boven en onder, zoals ook telkens eigenlijk blijkt bij goedkopere tablets, heeft het scherm wat meer moeite, vooral van bovenaf. Voor normaal gebruik geen probleem. De backlight beschikt over een goede intensiteit verder en je kunt verder ook prima op minimum sterkte het scherm nog goed aflezen. De touch werkt verder perfect en probleemloos. De resolutie 540p is voor dit 4.5"-scherm eigenlijk prima aangemeten en voelt niet als overkill of juist als buzzkill aan. Icoontjes en afbeeldingen zien er qua fysieke afmeting en weergave scherp en vloeiend uit.
Verder heb ik er nog niet echt iets mee gedaan, maar het voelt allemaal best 'snappy' aan. Voelt geenszins langzaam of laggy aan en irriteert niet zoals momenteel m'n Desire Z doet.

Hij start trouwens erg snel op, maar dat is waarschijnlijk omdat standaard 'quickboot' enabled was (onder 'Accessibility'). Third party market als Blackmart Alpha wil prima, zodat je moeiteloos een Opera browser of YouTube-app of iets dergelijks installeren kan.

Zelf heb ik veel zaken altijd het liefste in het Engels staan, zodat als ik er online op een international forum of mensen met internationaal karakter over spreek ik ze kan volgen en/of zelf juiste instructies kan geven waar iets te vinden is (ook van belang bijvoorbeeld bij Adobe Photoshop, zodat je moeiteloos tutorials kunt maken/volgen), dus dat is het probleem hier eigenlijk niet.
Echt veel kan ik niet zeggen over Wifi- / Bluetooth- en telefoonnetperformance, daar ik vandaag nog met m'n twee oude mobieltjes heb gedaan en nu pas ff tijd heb. Ik moet trouwens morgen redelijk vroeg weer aan de bak, wil voor 00:00 liggen, dus veel krijg ik nu of morgen ook niet gedaan.

Maar ik meld me wel meer als er meer te vertellen valt (of als er vragen zijn).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz