abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 november 2012 @ 13:13:36 #251
97745 Thorical
finding a way
pi_119309902
Het gaat steeds meer de goede kant op qua flashen van de Neo.
Op het moment dat de mijne arriveert kan ik hem waarschijnlijk direct in het Nederlands gebruiken.
pi_119309986
Ik ben voor de G3 al bezig geweest met een Engelstalige CWM, voordat ik de XDA versie vond.
Ik ben nu bezig met die van de Neo, maar ik heb zelf nog geen Neo.
Ik heb het wel eerder gevraagd, maar geen antwoord gekregen.

De ROM's zijn meestal te downloaden via Baidu (wel traag), Soms staat er een directe Baidu link en soms moet je in het Neo forum regigstreren en een reply geven om de link te zien, soms moet je punten verzamelen (20 of 30) om de spoilers te openen. Er zijn best wel veel ROM's te vinden, maar betreffen meestal aanvullingen op de stock ROM en zijn dus geen volledige versies. (bv Samsung of Sony UI)

Voor de stock ROM's hoef je niet te registreren, die heb ik beide kunnen downloaden.
In tegenstelling tot de V11M T10 ROM zit er bij de stock ROM V11M T09 tevens een recovery.img

Wat ik hierover gelezen heb is die Engelstalig, maar is (nog) geen CWM
De Taiwan101 versie van de recovery is wel CWM, maar ik weet niet of deze Engels is.
Aan de grootte te zien niet.
Mijn vraag nogmaals is: Is de stock recovery, die dus reeds aanwezig is op de Neo, Engelstalig.
(Te zien met: Power Vol-up)
pi_119310130
De stock recovery is engels! Je kunt er alleen geen flikker mee. Ik wilde Clockworkmod erop zetten maar ik las overal dat wanneer je phone nog niet gesupport is door CWM je dat niet moet doen, dat je 'm dan bricked.

Nou snap ik nog steeds niet wat i124Q heeft gedaan. Hij heeft die Taiwanese recovery erop geflashed of CWM of een combo. :{

Ik nie snappe.
pi_119310175
Dank voor de bevestiging. Ik zal eens met recovery builder aan de gang gaan
pi_119310286
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:21 schreef elinx het volgende:
En dat werkt ook gewoon flawlessly? Ziet er wel heel simpel uit.
pi_119310314
Als er een werkende CWM komt is het natuurlijk een stuk makkelijker. Gewoon via de sd flashen. Can we be that lucky.
pi_119310352
De beschikbare cwms voor de neo zijn niet gelijk aan de standaard cwm. Zo is het mij nog nietgelukt om een rom te backuppen omdat zowel de chinese danwel de taiwanees dit niet toe staat. Begin dus niet aan een standaard cwm via bijvoorbeeld rommanager
pi_119310493
Wat bedoel je dan met '4) flash cwm met sp tools. Open in sp tools bij scatter load het tekstbestand in de cwm zip l. Als het goed is zie je nu in de lijst dat recovery is aangevinkt. klik op de button download. Vergeet de waarschuwing.'

Welke cwm is dat dan? Die Taiwanese recovery is toch geen CWM, maar stock recovery als backup of niet?
pi_119310841
Ook hier nogmaals de vraag of die Taiwan101 rom multi language is.
Ik vind het nergens terug. ;)
I love the smell of china electroncs in the morning!
pi_119310953
Engels en Chinees! Of ze hebben het Engels er ook uitgesloopt, lijkt me niet. De Chinezen gaan echt niet in hun custom rom Nederlands toevoegen.

Dat moeten we zelf doen, de vraag is hoe.

Eigenlijk moeten we verder gaan op de t10 rom met verbetering voor de batterij indicator en de wittige schermwaas.

Daar dan NL language in de rom stoppen. Ik heb daar geen ervaringen mee. Schijnt ergens in een APK te zitten en die moet je dan weer van een multilang versie pakken en fixen en compilen ofzo iets.
pi_119311172
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:51 schreef Xenorium het volgende:
Engels en Chinees! Of ze hebben het Engels er ook uitgesloopt, lijkt me niet. De Chinezen gaan echt niet in hun custom rom Nederlands toevoegen.

Dat moeten we zelf doen, de vraag is hoe.

Eigenlijk moeten we verder gaan op de t10 rom met verbetering voor de batterij indicator en de wittige schermwaas.

Daar dan NL language in de rom stoppen. Ik heb daar geen ervaringen mee. Schijnt ergens in een APK te zitten en die moet je dan weer van een multilang versie pakken en fixen en compilen ofzo iets.
Dan vraag ik me toch af hoe ze dat bij Uredeal en Etotalk fixen.
Ik heb er geen verstand van helaas ... :P
I love the smell of china electroncs in the morning!
pi_119311186
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:27 schreef i124Q het volgende:
De beschikbare cwms voor de neo zijn niet gelijk aan de standaard cwm. Zo is het mij nog nietgelukt om een rom te backuppen omdat zowel de chinese danwel de taiwanees dit niet toe staat. Begin dus niet aan een standaard cwm via bijvoorbeeld rommanager
Je kan toch ook backup maken met die sp tools ?
Of dd gebruiken ?
pi_119311220
Heb ik geprobeerd met sp tools een backup te maken, ik krijg alleen die rode balk vol en dan niks.
  zaterdag 17 november 2012 @ 14:03:23 #264
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119311322
Ik wou dat ik hier IETS van begreep, maar helaas. ;)

Ben iig heel blij dat jullie hiermee bezig zijn, misschien komt er wel een heel mooie aangepaste rom met NL's uit, zou geweldig zijn!

Iemand appeltaart en koffie erbij? :D
pi_119311402
Zo, mijn Neo is geroot en google play store is installed. Was me echt nooit gelukt zonder die duidelijke uitleg van Downstar, waarvoor veel dank.
Succes met jullie flashavontuur jongens! Leuk dat er aan gesleuteld blijft worden
pi_119311461
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:59 schreef Xenorium het volgende:
Heb ik geprobeerd met sp tools een backup te maken, ik krijg alleen die rode balk vol en dan niks.
Heb je neem ik aan op deze vergelijkbare manier gedaan ?
Natuurlijk niet de versie van de sp tool die daar staat maar die voor de mtk6577.
pi_119311590
Inderdaad. Misschien iets mis met mijn usb drivers.
pi_119311747
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:21 schreef elinx het volgende:
Misschien is dit ook nog iets.
Komt hier vandaan.
Volgens mij wordt daar een CWM gemaakt.
pi_119312116
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:05 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Zo, mijn Neo is geroot en google play store is installed. Was me echt nooit gelukt zonder die duidelijke uitleg van Downstar, waarvoor veel dank.
Succes met jullie flashavontuur jongens! Leuk dat er aan gesleuteld blijft worden
Is het al mogelijk alle apps te downloaden of nog altijd niet?
pi_119312316
Met dump_image kun je ook een backup maken (behalve de bootloader).
Zie hier
Link naar dump_image is dood mara via google wel te vinden.
pi_119312476
Yea eindelijk gelukt om een scatter van mijn rom te maken. Sweet
pi_119313055
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:50 schreef Xenorium het volgende:
Heel best! Kan je dit delen via dropbox?
pi_119313116
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:50 schreef Xenorium het volgende:
Misschien ook even handig om aan te geven hoe je het hebt gedaan. Hebben anderen ook nog wat aan.
pi_119313223
Ja ben nog bezig, maar via adb shell.

cat /proc/dumchar_info > /sdcard/firmware.info

Dan de firmware.info van de sd halen en uitlezen in http://www.mediafire.com/download.php?ghfkd6ucndtnu66

opslaan als scatter.
pi_119313232
Hebben jullie het al gezien? Uredeal weet blijkbaar al meer over de Neo N03.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')