Misschien kan Iran ze wat betere wapens donerenquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:23 schreef De_Guidance het volgende:
Jaja mensen, Israël probeert alleen Hamas strijders te raken.
Terwijl ze 66% burgers raken in tegenstelling tot 33% bij de Palestijnen.
Moeten ze toch beter leren mikken.
Oh ik wil Gaza best wat bommen doneren hoor.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:23 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Misschien kan Iran ze wat betere wapens doneren
Oh ik wil Israel best wat bommen doneren hoor.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:23 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Ik heb het over de Israëliërs die schijnbaar niet kunnen mikken.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:23 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Prima, ze hebben wel een fonds waar je geld kan geven.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:24 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Oh ik wil Israel best wat bommen doneren hoor.
Je lult er gewoon omheen. Ik geef al 2 keer aan dat de Palestijnen bijna alleen maar op burgerdoelen richten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:23 schreef De_Guidance het volgende:
Jaja mensen, Israël probeert alleen Hamas strijders te raken.
Terwijl ze 66% burgers raken in tegenstelling tot 33% bij de Palestijnen.
Moeten ze toch beter leren mikken.
De raketten die afgevuurd worden kan je niet bepaald 'gericht' noemen. Zij raken of soldaten of kolonisten ("burgers").quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:29 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Je lult er gewoon omheen. Ik geef al 2 keer aan dat de Palestijnen bijna alleen maar op burgerdoelen richten.
Dan kun je wel dom met je percentages komen maar die slaan nergens op aangezien de Palestijnen bijna niet op soldaten richten maar op burgers.
Je praat gewoon het standaard onzin-riedeltje dat we al kennen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:29 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Je lult er gewoon omheen. Ik geef al 2 keer aan dat de Palestijnen bijna alleen maar op burgerdoelen richten.
Dan kun je wel dom met je percentages komen maar die slaan nergens op aangezien de Palestijnen bijna niet op soldaten richten maar op burgers.
En jij lult er ook omheen. "Palestijnen buh buh buh buh". Palestijnen zijn niet 1 persoon of organisatie. Er zijn vele splintergroeperingen. Maar de intentie maakt verder niet uit en kun je ook niet aan iemands voorhoofd aflezen wat zijn intentie is. Hamas schiet gewoon op steden en burgerdoelen. Daarbij komen dan een paar Israelisch bij om.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:29 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
De meeste Palestijnen geven aan het eens te zijn met de raketbeschietingen van Israel, in hoeverre ze dan onschuldig zijn wanneer ze getroffen worden als er weer zo'n installatie op hun flatgebouw staat vraag ik me dan af. Kunnen ze wel zielig gaan doen, maar medelijden heb ik er niet mee. Lekker Hamas stemmen bij de verkiezingen en pro-beschietingen zijn, dan leef je ook maar met de gevolgen ervan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
En jij lult er ook omheen. "Palestijnen buh buh buh buh". Palestijnen zijn niet 1 persoon of organisatie. Er zijn vele splintergroeperingen. Maar de intentie maakt verder niet uit en kun je ook niet aan iemands voorhoofd aflezen wat zijn intentie is. Hamas schiet gewoon op steden en burgerdoelen. Daarbij komen dan een paar Israelisch bij om.
Israel claimt terroristen te raken, maar elke keer komen er tientallen burgers bij om.
Ja ja, het is hoe dan ook de schuld van de Palestijnen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:31 schreef RemcoOcelot het volgende:
Vergeet ook niet dat de Palestijnse raketten tussen de burgers staan.
Dus het is logisch dat er dan ook burger slachtoffers vallen
En Israelis die er voor kiezen om in Israel te wonen, terwijl ze weten dat er ontzettend grote problemen zijn met buurlanden en de 'natives' kiezen er zelf voor om daar te wonen. Dus daar heb jij ook geen medelijden mee toch? Lekker simpelquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De meeste Palestijnen geven aan het eens te zijn met de raketbeschietingen van Israel, in hoeverre ze dan onschuldig zijn wanneer ze getroffen worden als er weer zo'n installatie op hun flatgebouw staat vraag ik me dan af. Kunnen ze wel zielig gaan doen, maar medelijden heb ik er niet mee. Lekker Hamas stemmen bij de verkiezingen en pro-beschietingen zijn, dan leef je ook maar met de gevolgen ervan.
Doe eens even niet zo hypocriet, zeg.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je praat gewoon het standaard onzin-riedeltje dat we al kennen.
Het is gewoon bullshit. Uit de cijfers blijkt dat de zogenaamd nobele Israëliërs zowel relatief als absoluut gezien veel meer burgerdoden maken.
En uit niets blijkt dat ze er zich ook maar enigszins druk om maken. Tenzij het voor gezichtsverlies kan zorgen.
Gewoon burgerdoden goedpraten , mag gewoon.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
En Israelis die er voor kiezen om in Israel te wonen, terwijl ze weten dat er ontzettend grote problemen zijn met buurlanden en de 'natives' kiezen er zelf voor om daar te wonen. Dus daar heb jij ook geen medelijden mee toch? Lekker simpel
Wie doet datquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:41 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gewoon burgerdoden goedpraten , mag gewoon.
Die van jou raken kant noch wal maar dat hoor je mij ook niet constant roepen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:42 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Alweer een pareltje van een argument.
Hij snapt het verschil niet tussen op burgers richten of op soldaten/strijders die zich tussen de burgers schuilhouden.quote:
Heeft Maurice de Hond daar een peiling gedaan of zo, dat de Palestijnen in meerderheid hebben aangegeven het ermee eens te zijn?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De meeste Palestijnen geven aan het eens te zijn met de raketbeschietingen van Israel, in hoeverre ze dan onschuldig zijn wanneer ze getroffen worden als er weer zo'n installatie op hun flatgebouw staat vraag ik me dan af. Kunnen ze wel zielig gaan doen, maar medelijden heb ik er niet mee. Lekker Hamas stemmen bij de verkiezingen en pro-beschietingen zijn, dan leef je ook maar met de gevolgen ervan.
Yup.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:45 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Heeft Maurice de Hond daar een peiling gedaan of zo, dat de Palestijnen in meerderheid hebben aangegeven het ermee eens te zijn?
Ze hebben een keer in een verkiezing op Hamas gestemd (alsof er veel keuze was), dus zij zijn nu verantwoordelijk voor elke raket die vanuit Gaza ergens in een Israelische woestijn valt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:45 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Heeft Maurice de Hond daar een peiling gedaan of zo, dat de Palestijnen in meerderheid hebben aangegeven het ermee eens te zijn?
Ik doelde eigenlijk op de term "goedpraten". Daar is namelijk nergens sprake van.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:44 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Hij snapt het verschil niet tussen op burgers richten of op soldaten/strijders die zich tussen de burgers schuilhouden.
Er werd net gesteld dat je je kon afvragen in hoeverre de burgerdoden onschuldig zijn want ze hebben op Hamas gestemd.quote:
Dit is ook geen goedpraten dus.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:52 schreef Peunage het volgende:
Israelis hebben zelf op Netanyahu gestemd en hebben er zelf voor gekozen om in dat gebied te leven. Dus ik weet in hoeverre het onschuldige burgers zijn. Maar ik heb er zeker geen medelijden mee.
Wat had je net over pleonasme dan?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:51 schreef De_Guidance het volgende:
Eigen schuld dikke bult is gewoon goedpraten. Maar definitieneuken omdat de argumenten op zijn, erg volwassen mensen.
Eerst de toon zetten met onzin en bullshit en dan gaan janken.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:51 schreef De_Guidance het volgende:
Eigen schuld dikke bult is gewoon goedpraten. Maar definitieneuken omdat de argumenten op zijn, erg volwassen mensen.
quote:But the major cause of tension and violence throughout the period 1882-1914 was not accidents, misunderstandings or the attitudes and behaviors of either side, but objective historical conditions and the conflicting interests and goals of the two populations. The Arabs sought instinctively to retain the Arab and Muslim character of the region and to maintain their position as its rightful inhabitants; the Zionists sought radically to change the status quo, buy as much land as possible, settle on it, and eventually turn an Arab-populated country into a Jewish homeland.
For decades the Zionists tried to camouflage their real aspirations, for fear of angering the authorities and the Arabs. They were, however, certain of their aims and of the means needed to achieve them. Internal correspondence amongst the olim from the very beginning of the Zionist enterprise leaves little room for doubt.
quote:Ben-Yehuda, who settled in Jerusalem in September 1881, wrote in July 1882 to Peretz Smolenskin in Vienna: "The thing we must do now is to become as strong as we can, to conquer the country, covertly, bit by bit ... We will not set up committees so that the Arabs will know what we are after, we shall act like silent spies, we shall buy, buy, buy."
Ik jank niet hoor, die aanvallen op de persoon bevestigen alleen mijn gelijk.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Eerst de toon zetten met onzin en bullshit en dan gaan janken.
Mooi stuk. Wat wil je ermee zeggen?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:53 schreef Peunage het volgende:
Israelische schrijver Benny Morris in zijn boek Righteous Victims: A history of the Zionist-Arab Conflict, 1881- 2001;
[..]
[..]
Eerder heeft iemand hier een verhaal neergeplempt, dat de Joden naar een 'leeg' land kwamen. Dat is dus bullshit.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:56 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Mooi stuk. Wat wil je ermee zeggen?
Ik niet, dat vind ik gewoon een foute uitspraak. Onschuldige burgerdoden zijn FOUT, ook al hadden ze op Satan gestemd. Als er sprake is van opzet en onnodige burgerdoden, dient er een onderzoek en een proces te komen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Er werd net gesteld dat je je kon afvragen in hoeverre de burgerdoden onschuldig zijn want ze hebben op Hamas gestemd.
Dat vind ik goedpraten.
Dat Hamas kut is, daar is geen discussie over. Maar ze zijn een gevolg van het conflict en niet een oorzaak. Daarom houdt Hamas ook niet op te bestaan, hoe vaak Israel ze nog wil bombarderen of grondinvasies wil uitvoeren.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:57 schreef De_Guidance het volgende:
Hamas is gewoon bijzonder kut hoor, daar niet van.
Maar de mensen in Gaza hebben niet veel keus.
Het land was aardig leeg hoor, ten tijde van het zionisme-verhaal... relatief gezien dan...quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Eerder heeft iemand hier een verhaal neergeplempt, dat de Joden naar een 'leeg' land kwamen. Dat is dus bullshit.
Kul.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:57 schreef De_Guidance het volgende:
Hoho, er is geen ruimte voor nuance. Als je niet voor een genocide op de Palestijnen bent, ben je gewoon een antisemiet die terroristen vereert.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:57 schreef De_Guidance het volgende:
Heb vorige topic niet gecheckt maar jij bent tot nu toe met nul argumenten gekomen. In plaats daarvan beticht je anderen van het hebben van 'slechte argumenten' of 'kinderachtig gedrag'. Daarop terugvallen is geen kinderachtig gedrag?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Geweldig argument , wederom.
Er leefden meer dan 430 duizend Arabieren, ik weet niet wat jij onder leeg verstaat.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:59 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Het land was aardig leeg hoor, ten tijde van het zionisme-verhaal... relatief gezien dan...
22 januari.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik lees hier dat er binnenkort verkiezingen zijn in Israel? Weet iemand wanneer?
Dat is relatief leeg voor zo'n stuk land.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er leefden meer dan 430 duizend Arabieren, ik weet niet wat jij onder leeg verstaat.
Hmmm... niet helemaal mee eens... ik had eigenlijk gehoopt op een soort van mini-Arabische Lente in Gaza (of onder alle Palestijnen in Palestina), maar ik vrees dat daarvoor de haat tegen Israël te groot is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:57 schreef De_Guidance het volgende:
De bevolking is natuurlijk in het hele midden-oosten explosief gestegen, net als in de rest van de wereld sinds een jaar of 70.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat is relatief leeg voor zo'n stuk land.
In die tijd was dat redelijk normaal hoor. Zo'n groot stuk land is het namelijk niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat is relatief leeg voor zo'n stuk land.
Je mening doordouwen is wat anders dan feiten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
In die tijd was dat redelijk normaal hoor. Zo'n groot stuk land is het namelijk niet.
je tussen vluchtelingen verstoppen en dan verontwaardigd zijn als er doden en gewonden onder burgers vallen... ondertussen vuren ze raketten af op steden waar ook gewoon burgers wonen, ipv dat ze proberen militaire doelen te rakenquote:Israël heeft volgens Palestijnse bronnen opnieuw een commandant van de radicaal-islamitische Hamas in de Gazastrook gedood. Het zou gaan om de militaire leider van het centrale deel van de Gazastrook, Abu Jalal Ahmed. Hij kwam vrijdag door een raketaanval om het leven, samen met twee van zijn broers en een buurman in het vluchtelingenkamp van Al-Mughazi.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er leefden meer dan 430 duizend Arabieren, ik weet niet wat jij onder leeg verstaat.
Israel heeft sowieso minder dan de helft van het Britse gebied gekregen. Britse, niks Palestijnen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:11 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Kijk eens naar de omvang van het gebied waar het over ging. Dat was dus niet alleen Israël maar ook het hedendaagse Jordanië en de Sinaï. "430.000" (geen idee of dat klopt) is NIETS.
Nee, het gaat over het gebied ten westen van de Jordaan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:11 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Kijk eens naar de omvang van het gebied waar het over ging. Dat was dus niet alleen Israël maar ook het hedendaagse Jordanië en de Sinaï. "430.000" (geen idee of dat klopt) is NIETS.
http://en.wikipedia.org/w(...)n_the_Ottoman_periodquote:In his paper 'Demography in Israel/Palestine: Trends, Prospects and Policy Implications'[7] Sergio DellaPergola, drawing on the work of Bachi (1975), provides rough estimates of the population of Palestine west of the River Jordan by religion groups from the 1st century onwards summarised in the table below.
Ze schudden hun "feitjes" zo uit de mouw. Alles is geoorloofd.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Israel heeft sowieso minder dan de helft van het Britse gebied gekregen. Britse, niks Palestijnen.
[ afbeelding ]
In 47 is Jordanie ontstaan. Dus dat is een ander land geworden. Heeft niks met de Palestijnen te maken.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Israel heeft sowieso minder dan de helft van het Britse gebied gekregen. Britse, niks Palestijnen.
[ afbeelding ]
Komt voor bij sommige, maar dat is niet toegestaan en word bestraft. Wat je niet kan zeggen van Hamas et cetera..quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Geklets!
En Israelische soldaten schuilen achter Palestijnse kinderen.
Mensen die in terroristische organisaties wat te zeggen hebben.quote:
Ik heb nooit gezegd ''alle Palestijnen'' ik heb het over de terroristen. En nogmaals dat word bestraft.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Het argument dat Palestijnen achter hun kinderen schuilen, is geklets. Kwalijk geklets, omdat het meteen een sterk gevoel oproept, dat dus nergens op slaat. Iets wat nog versterkt wordt door de israelische opmerking, dat joden wel van hun kinderen houden. Gewoon reclametechnieken.
Oorlogen worden niet meer uitgevochten in veldslagen, al tijden niet meer. En de essentie van een guerrilla is, dat die gevoerd en gevoed wordt vanuit de bevolking. Net zo goed als een technische oorlog gevoerd wordt met drones door een zogenaamde soldaat die 's avonds gewoon naar huis gaat en geen enkel risico loopt.
Maar het argument dat Palestijnen zich achter hun kinderen verschuilen is des te kwalijker, omdat er gedocumenteerde gevallen zijn dat Israelische soldaten Palestijnse kinderen als schild gebruikten.
Tuurlijk heeft dat met de Palestijnen te maken. Als je uberhaupt over Palestijnen kunt spreken, of spreek je voor het gemak voor en na de splitsing over andere volkeren?quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
In 47 is Jordanie ontstaan. Dus dat is een ander land geworden. Heeft niks met de Palestijnen te maken.
EDIT: 1946.
In 1946 is Jordanie ontstaan. Het land rechts van de Jordaan. Dat is een nieuw land, en haar inwoners zijn Jordaniers. Die staan los van de Palestijnen en Israelis.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft dat met de Palestijnen te maken. Als je uberhaupt over Palestijnen kunt spreken, of spreek je voor het gemak voor en na de splitsing over andere volkeren?
Overigens is ook het gebruik van de bevolkingsaantallen van voor het Brits mandaat niet helemaal schoon van hypocrisie, als er daarvoor sprake is geweest van etnische zuiverigen of onderdrukking. Dan krijg je een beetje het Kosovo verhaal. Zelfde verhaal met China/Tibet/Xinjiang, of waarvan Israel wordt beticht door de Arabieren zelf.
Het hele verhaal is in principe los zand, en diegene die bepaalt wanneer de geschiedenis begint, heeft "gelijk".
Dus als we Nederland in tweeen knippen langs de Rijn hebben we opeens twee volkeren? De Borijnen en de Nederijnen? En gaan de Borijnen dan ook moeilijk doen over de Maas?quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
In 1946 is Jordanie ontstaan. Het land rechts van de Jordaan. Dat is een nieuw land, en haar inwoners zijn Jordaniers. Die staan los van de Palestijnen en Israelis.
Dat verdelingsplan waar jij het over hebt is van 1947, 1 jaar na de oprichting van Jordanie. En dat ging over het gebied links van de Jordaan. Dat is waar de Palestijnen en Joden wonen. En dat verdelingsplan was niet eerlijk t.o.v. de Palestijnen/Arabieren die daar woonden(de joden kregen vruchtbaar land, toegang tot de rode zee etc).
Ik weet niet waarom jij met zo'n belachelijk voorbeeld komt en wat dit er mee te maken heeft. Maar snap je dat de Palestijnen/Arabieren het niet eens waren met de verdeling of niet?quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus als we Nederland in tweeen knippen langs de Rijn hebben we opeens twee volkeren? De Borijnen en de Nederijnen? En gaan de Borijnen dan ook moeilijk doen over de Maas?
Daar hadden zij op dat moment niks mee te maken. Servie was het ook niet eens met de afscheiding van Kosovo. Dikke pech. Soms win je, soms verlies je. Alsof mensen gevraagd hebben om het Ottomaanse Rijk.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom jij met zo'n belachelijk voorbeeld komt en wat dit er mee te maken heeft. Maar snap je dat de Palestijnen/Arabieren het niet eens waren met de verdeling of niet?
vind ik ook, land wordt nu eenmaal veroverd of verloren in de loop van de eeuwen, aanspraak maken op iets van een paar duizend jaar oud is onzin.. nog een 'recent' voorbeeld: Sudetenland, Duitsers, Tsjechoslowaken.. dat gaat nu toch ook gewoon goed? puur omdat het geen geloofskwestie is?quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daar hadden zij op dat moment niks mee te maken. Servie was het ook niet eens met de afscheiding van Kosovo. Dikke pech. Soms win je, soms verlies je. Alsof mensen gevraagd hebben om het Ottomaanse Rijk.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daar hadden zij op dat moment niks mee te maken. Servie was het ook niet eens met de afscheiding van Kosovo. Dikke pech. Soms win je, soms verlies je. Alsof mensen gevraagd hebben om het Ottomaanse Rijk.
Als je problement zoekt, kun je die altijd vinden. Soms moet je diep graven, soms liggen ze aan de oppervlakte. Dit is gewoon een open zenuw. De sterkste heeft uiteindelijk toch gelijk, want zij herschrijven de geschiedenis.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:57 schreef 314 het volgende:
[..]
vind ik ook, land wordt nu eenmaal veroverd of verloren in de loop van de eeuwen, aanspraak maken op iets van een paar duizend jaar oud is onzin.. nog een 'recent' voorbeeld: Sudetenland, Duitsers, Tsjechoslowaken.. dat gaat nu toch ook gewoon goed? puur omdat het geen geloofskwestie is?
Ja, dus? Zij hebben toen oorlog gevoerd en verloren. Dikke pech. Als ze de oorlog winnen, hebben zij weer gelijk. Zo simpel is 't.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
De Arabieren die toen in dat gebied woonden, 1,2 miljoen Arabieren(Christenen en Moslims), waren het niet eens met de VN verdelingsplan voor dat gebied. Hoezo hadden zij er niks mee te maken
Jij zegt nu dikke pech, maar die mensen denken er anders over. De minderheid kregen hun zin, ten koste van de meerderheid.
Het recht van de sterkste. Dus niet de schuld op de Palestijnen afschuiven omdat zij hun idealen niet opgeven. Zij vluchten niet massaal naar Engeland of waar dan ook.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, dus? Zij hebben toen oorlog gevoerd en verloren. Dikke pech. Als ze de oorlog winnen, hebben zij weer gelijk. Zo simpel is 't.
Een keer "Let it go and grow up" zit er niet in he? Altijd die haat blijven voeden een doorgeven aan het nageslacht.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste. Dus niet de schuld op de Palestijnen afschuiven omdat zij hun idealen niet opgeven. Zij vluchten niet massaal naar Engeland of waar dan ook.
Hoezo? De Palestijnen doorbreken de status quo, dus hebben zij wel degelijk 'schuld' aan het conflict dat nu bezig is. Als ze winnen, kunnen ze de geschiedenis herschrijven zoveel ze willen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste. Dus niet de schuld op de Palestijnen afschuiven omdat zij hun idealen niet opgeven. Zij vluchten niet massaal naar Engeland of waar dan ook.
"Let it go and grow up"quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Een keer "Let it go and grow up" zit er niet in he? Altijd die haat blijven voeden een doorgeven aan het nageslacht.
Ze kunnen niet vluchten hè. Ze komen sowieso niet uit Palestina, en hebben geen middelen om elders te geraken.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Maar raketten op steden met burgers afvuren is jouw oplossing daarvoor.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
"Let it go and grow up"Het is voor jou natuurlijk kinderspel, als je er niet midden in zit.
De meeste inzichten komen ook van de mensen die aan de zijlijn staan, ergo geen emotionele verbintenis.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
"Let it go and grow up"Het is voor jou natuurlijk kinderspel, als je er niet midden in zit.
Klopt. Dat zeg ik ook altijd over de holocaust, had je maar moeten zorgen dat je de sterkste bent. Maar ja, sommigen mensen kunnen gewoon niet relativeren en trekken dat heel slecht.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, dus? Zij hebben toen oorlog gevoerd en verloren. Dikke pech. Als ze de oorlog winnen, hebben zij weer gelijk. Zo simpel is 't.
Correct. De joden hadden dan ook moeten vechten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt. Dat zeg ik ook altijd over de holocaust, had je maar moeten zorgen dat je de sterkste bent. Maar ja, sommigen mensen kunnen gewoon niet relativeren en trekken dat heel slecht.
Het ligt niet zo simpel denk ik. Het geloof speelt hier zeker een rol bij. Ik denk dan ook dat we vroeger in de tijd van christendom vs. islam leefden, en door de conflicten tussen Israël en het midden-oosten is het tegenwoordig meer jodendom vs. islam (met betrekking tot de religieuze Joden, er zijn natuurlijk ook een hoop seculiere Joden). Het gaat ook vooral om politiek. Zo'n westerse staat midden in midden-oosten gebied, daarbij kan ik me goed voorstellen dat dit voor islamitische landen voelt als imperialisme van het westen. Vooral met de pogingen van Israël om meer gebied te veroveren komt dat ook sterk over als imperialisme.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Omdat Hamas vindt dat Joden een ander geloof hebben en niet morgen wonen in Israël en daarom dood moeten.
Goh, alsof Israël het zo leuk vindt om allemaal vluchten uit te voeren boven Gaza?
De Joden waren toen zo verdeeld dat ze moeilijk konden vechten. Als men op grote schaal roma's zou gaan vervolgen kunnen die ook moeilijk terugvechten als ze niet verenigd zijn in bijvoorbeeld een land. Dat is ook de hele reden dat Israëliërs zo trots zijn op Israël en Israël graag willen verdedigen, daardoor zijn ze eindelijk verenigd.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:13 schreef waht het volgende:
[..]
Correct. De joden hadden dan ook moeten vechten.
Maar toen deden ze dat niet. Nu wel.
Goede Godwin. Maar ja, achteraf is het gebeurde gewoon gebeurd. Welk recht heb je nu echt behalve dat wat je neemt?quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt. Dat zeg ik ook altijd over de holocaust, had je maar moeten zorgen dat je de sterkste bent. Maar ja, sommigen mensen kunnen gewoon niet relativeren en trekken dat heel slecht.
Dus jij bent van mening dat als Hitler de oorlog gewonnen had, hij gelijk zou hebben gehad?quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als je problement zoekt, kun je die altijd vinden. Soms moet je diep graven, soms liggen ze aan de oppervlakte. Dit is gewoon een open zenuw. De sterkste heeft uiteindelijk toch gelijk, want zij herschrijven de geschiedenis.
Nou, de bevolking van Israël is echt niet Westers hoor. Qua cultuur past het land in het Midden - Oosten..quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Het ligt niet zo simpel denk ik. Het geloof speelt hier zeker een rol bij. Ik denk dan ook dat we vroeger in de tijd van christendom vs. islam leefden, en door de conflicten tussen Israël en het midden-oosten is het tegenwoordig meer jodendom vs. islam (met betrekking tot de religieuze Joden, er zijn natuurlijk ook een hoop seculiere Joden). Het gaat ook vooral om politiek. Zo'n westerse staat midden in midden-oosten gebied, daarbij kan ik me goed voorstellen dat dit voor islamitische landen voelt als imperialisme van het westen. Vooral met de pogingen van Israël om meer gebied te veroveren komt dat ook sterk over als imperialisme.
Mosterd na de maaltijd. Beetje sneu is het ook wel, alsof je ruzie hebt met je buurman maar je bent te bang om de confrontatie met hem aan te gaan, en dan geef je uit frustratie je vrouw maar klappen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:13 schreef waht het volgende:
[..]
Correct. De joden hadden dan ook moeten vechten.
Maar toen deden ze dat niet. Nu wel.
Als je recht veronderstelt dan gaat het dus niet om wat je kunt nemen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Goede Godwin. Maar ja, achteraf is het gebeurde gewoon gebeurd. Welk recht heb je nu echt behalve dat wat je neemt?
Dan hadden wij deze discussie niet eens gehad.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:15 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat als Hitler de oorlog gewonnen had, hij gelijk zou hebben gehad?
Mooie uitleg van Prager, wat hij weglaat is hoe huizen van Palestijnen worden ingenomen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:50 schreef 314 het volgende:
de Palestijnen woonden wel in die regio, maar hadden nooit een staat, waren altijd onderdeel van een andere staat geweest, maar toen die andere staat Israël was werd het ineens een probleem omdat het toen om joden ging in plaats van moslims
hier een goede uitleg in ongeveer 5 minuutjes, een heldere probleembeschrijving (want de oplossing is uiteraard moeilijk)
Het Jodendom heeft zolang in westerse staten geheerst dat het ook een westerse cultuur heeft aangenomen. Er is in Israël een hoop commercie en de manier waarop met de godsdienst wordt omgegaan is in sommige gevallen ook westers. Prostitutie enzo kom je daar ook tegen, dat lijkt me niet typisch midden-oosters, eerder westers.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou, de bevolking van Israël is echt niet Westers hoor. Qua cultuur past het land in het Midden - Oosten..
Vechten voor je idealen(en ook doodgaan) of opgeven en op je knieën gaan. Kwestie van cultuur denk ik.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar raketten op steden met burgers afvuren is jouw oplossing daarvoor.Zeker als je al een paar keer geprobeerd hebt om 't met oorlog op te lossen. Gewoon lekker doorgaan.
De Israelis kunnen nu ook vluchten, dus die raketten moeten niet zo'n probleem zijn.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:06 schreef waht het volgende:
[..]
Ze kunnen niet vluchten hè. Ze komen sowieso niet uit Palestina, en hebben geen middelen om elders te geraken.
Ben ik het niet mee eens. Toen ik daar was, was het bepaald niet Westers hoor. Tel Aviv is het meest Westers, de rest van Israël is redelijk primitief hoor.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:25 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Het Jodendom heeft zolang in westerse staten geheerst dat het ook een westerse cultuur heeft aangenomen. Er is in Israël een hoop commercie en de manier waarop met de godsdienst wordt omgegaan is in sommige gevallen ook westers. Prostitutie enzo kom je daar ook tegen, dat lijkt me niet typisch midden-oosters, eerder westers.
Israelis bukken dus ook niet. Goed, ze bukken allebei niet. Kunnen wij mooi naar een bokswedstrijd kijken. CNN aan, popcorn in de magnetron. Daar komt het uiteindelijk op neer. Veel gejank om humanitaire redenen maar niemand kapt ermee, dus het heeft ook geen zin erover te lullen voordat de wedstrijd over is. We doen wel lekker biertje in derde helft.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Vechten voor je idealen(en ook doodgaan) of opgeven en op je knieën gaan. Kwestie van cultuur denk ik.
[..]
De Israelis kunnen nu ook vluchten, dus die raketten moeten niet zo'n probleem zijn.
Nee, ik ben er niet geweest, maar ik zie weleens fragmenten van en over Israël via internet en ik lees er wel veel over. Maar je hebt gelijk, als je er bent geweest kun je een betere mening vormen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Toen ik daar was, was het bepaald niet Westers hoor. Tel Aviv is het meest Westers, de rest van Israël is redelijk primitief hoor.
Ook de manier waarop met godsdienst wordt omgegaan is echt niet Westers. Op zaterdag mogen Joden niet eens het licht aandoen, rijden etc. Dat zou een chaos worden in Europa als opeens een bevolkingsgroep stil licht.
Waarom vind jij het wel Westers dan? Ben jij er ook geweest, zo ja waar?
Geheerst? en onzin.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:25 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Het Jodendom heeft zolang in westerse staten geheerst dat het ook een westerse cultuur heeft aangenomen.
Met heersen bedoel ik dat ze zich er bevonden hebben en er zijn geweest, niet dat ze staten bestuurden, met uitzondering van Polen heeft het jodendom in veel Europese staten niet echt geheerst en de cultuur op grote schaal beïnvloed.quote:
Het jodendom heeft in elk werelddeel geheerst.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Met heersen bedoel ik dat ze zich er bevonden hebben en er zijn geweest, niet dat ze staten bestuurden, met uitzondering van Polen heeft het jodendom in veel Europese staten niet echt geheerst en de cultuur op grote schaal beïnvloed.
Ja ik ben er geweest en heb veel contacten met Israëlische mensen. Zij verschillen wel degelijk. Ook qua werkhouding, zij spreken geen CAO af maar werken bijvoorbeeld soms puur op prestatie.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:30 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, ik ben er niet geweest, maar ik zie weleens fragmenten van en over Israël via internet en ik lees er wel veel over. Maar je hebt gelijk, als je er bent geweest kun je een betere mening vormen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |