Succesquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:48 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Nee. Dat moeten we veranderen.
Doe jij dus aan anderen wat jij graag anderen aan jou wilt laten doen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:47 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou hem ook laten liggen, weer zo`n vieze junk
Dat dus, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:49 schreef zarGon het volgende:
De persoon die de opname maakte zat dus ook in de metro (hij/zij wordt in het artikel aangeduid als 'metroreiziger') en heeft dus zelf ook 15 minuten lang niet ingegrepen, maar wel alles gefilmd?
Heb je het artikel helemaal gelezen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:49 schreef zarGon het volgende:
us ook in de metro (hij/zij wordt in het artikel aangeduid als 'metroreiziger') en heeft dus zelf ook 15 minuten lang niet ingegrepen, maar wel alles gefilmd?
Ik zit niet aan de zooi, dus de kans dat ik zo onderuit ga na een goeie trip is nul.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:49 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Doe jij dus aan anderen wat jij graag anderen aan jou wilt laten doen?
Hij had zeker een telefoon waarmee hij niet kon bellen?quote:Maar hij bood zelf ook geen enkele hulp en bleef gewoon doorfilmen. Zijn weinig overtuigende excuus: hij kon niets doen omat hij zijn twee kinderen bij zich had.
Wat is er trouwens gebeurd met al die bel-112 campagnes aan boord van de trein? Dat je moet stoppen, filmen, dader aankijken en vooral bellen en als het veilig is slachtoffer helpen en zoiets?quote:
En hoe kun je direct weten wat de onderliggende oorzaak is van het flauwvallen? Klunsquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit niet aan de zooi, dus de kans dat ik zo onderuit ga na een goeie trip is nul.
Als dit zo is waarom staat de metro dan binnen de minuut stil?quote:Pas na vijf minuten trekt een vrouw aan de noodrem, om vervolgens uit te stappen zonder zich verder om het slachtoffer te bekommeren. Nog eens tien minuten later komt eindelijk een medewerker van de vervoersmaatschappij aankakken. Met ogenschijnlijke tegenzin roept hij via zijn portofoon professionele hulp in.
Daar zou ik niet vanuit gaan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:46 schreef Hetkapitaal het volgende:
Maar een goede ding: in NL zie ik dit niet zo gauw gebeuren.
^^^^^^^^^^Lijkt me ook.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:58 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Daar zou ik niet vanuit gaan.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
nog eventje krijgen we hetzelfde beeld in NL..
nou, niet in hele NL..quote:
Zoals ikquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:02 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
nou, niet in hele NL..
sommige plekken heb je nog mensen die wel bereid handen uit mouw steken.
Eigenaardig inderdaad.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:09 schreef Selestha het volgende:
Waarom zou je voor een zwerver geen 112 of iets dergelijks bellen? Is dat geen mens ofzo?
Die reacties hier zijn nogal bedroevend, en verklaren precies wat er daar is gebeurd
?quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:23 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Zelden zo'n onnozele post gelezen.
Wie moet er mee 'dealen' dan? Of moeten we ons berusten in het feit dat niemand blijkbaar helpt? Wat is nou wat je wil zeggen?quote:
Een groot man zei ooit: 'you can't handle the truth'.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:26 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wie moet er mee 'dealen' dan? Of moeten we ons berusten in het feit dat niemand blijkbaar helpt? Wat is nou wat je wil zeggen?
Verder cliché en zulks.
Laat ook maar, ik kan de leegheid niet meer verdragenquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:27 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Een groot man zei ooit: 'you can't handle the truth'.
Ga jij de wereld maar verbeterenquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:31 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Laat ook maar, ik kan de leegheid niet meer verdragen
Wil jij dat verslechteren dan?quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:31 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ga jij de wereld maar verbeteren
Laat maar zitten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:32 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Wil jij dat verslechteren dan?
Ik begrijp je niet.
Ben het met je eens. Ik ga hier ook nooit mee dealen maar als een normaal mens een ander mens helpen. En verder afkeuring laten blijken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:26 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wie moet er mee 'dealen' dan? Of moeten we ons berusten in het feit dat niemand blijkbaar helpt? Wat is nou wat je wil zeggen?
Verder cliché en zulks.
Berust er in ja. Ik denk dat dat zijn boodschap was.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:26 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Verder cliché en zulks.
Laten liggen zonder hulp in te schakelen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:36 schreef CasB het volgende:
Ik zou diegene waarschijnlijk ook laten liggen.
Als ik niet de aanleiding zou weten wel ja. Misschien maakt dat me een slecht persoon, maar ik ga iig niet schijnheilig verkondigen dat ik diegene zou helpen en het dan vervolgens niet doe.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:37 schreef Staal het volgende:
[..]
Laten liggen zonder hulp in te schakelen?
Hoezo meet je je meteen aan schijnheilige mensen? De meeste mensen zijn niet schijnheilig en helpen elkaar gewoon hoor. Dat is normaal.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:39 schreef CasB het volgende:
[..]
Als ik niet de aanleiding zou weten wel ja. Misschien maakt dat me een slecht persoon, maar ik ga iig niet schijnheilig verkondigen dat ik diegene zou helpen en het dan vervolgens niet doe.
Denk het ook. Hoop het in ieder geval wel. Maar ik schrik wel als ik reacties lees van "oh joh, zo'n vent zou ik ook laten liggen". Het is te hopen dat dit niet de nieuwe norm gaat worden.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:38 schreef BasEnAad het volgende:
Feit is natuurlijk wel dat in veruit de meeste gevallen de slachtoffers gewoon geholpen worden. Maar dat verschijnt niet zo in het nieuws.
Je bent niet schijnheilig. Je bent niet zozeer slecht. Je bent onverschillig.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:39 schreef CasB het volgende:
[..]
Als ik niet de aanleiding zou weten wel ja. Misschien maakt dat me een slecht persoon, maar ik ga iig niet schijnheilig verkondigen dat ik diegene zou helpen en het dan vervolgens niet doe.
Doe een stukje psychologie en je zal net zo zuur worden als ik.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:33 schreef Hetkapitaal het volgende:
Waarom ben je de mening toegedaan dat we niks aan kunnen veranderen?
Dat is niet de norm, getuige het filmpje.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:46 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoezo meet je je meteen aan schijnheilige mensen? De meeste mensen zijn niet schijnheilig en helpen elkaar gewoon hoor. Dat is normaal.
De norm wordt nooit gefilmd want heeft geen enkele nieuwswaarde.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:54 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat is niet de norm, getuige het filmpje.
Kennelijk was er dan geen normaal mens te vinden in die wagon. Dat lijkt mij wel heel toevallig.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:55 schreef Staal het volgende:
[..]
De norm wordt nooit gefilmd want heeft geen enkele nieuwswaarde.
Maar jij zegt toch dat we geen poging moeten ondernemen om dit te veranderen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:54 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Doe een stukje psychologie en je zal net zo zuur worden als ik.
Natuurlijk KAN het anders, maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:57 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maar jij zegt toch dat we geen poging moeten ondernemen om dit te veranderen?
Het is dat je het probleem identificeert en vervolgens niet aan de oplossing wilt werken.
Ipv het probleem te identificeren en zeggen dat het toch anders kan.
En vanwaar deze wijsheid?quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:58 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Natuurlijk KAN het anders, maar dat gaat niet gebeuren.
Er zijn mensen die hun huis kwijt raken door financiële problemen. Er zijn ook mensen die buiten de maatschappij leven vanwege zware psychische problemen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:02 schreef freeeman het volgende:
het is een zwerver, als die dood gaat is er weinig aan de hand, beter voor alle partijen.
wil je zwervers echt helpen dan pak je ze allemaal op en zet je ze in een detox/heropvoedings-kamp.
ja zwervers in "vrijheid" op straat laten creperen is humaan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:06 schreef Staal het volgende:
[..]
Er zijn mensen die hun huis kwijt raken door financiële problemen. Er zijn ook mensen die buiten de maatschappij leven vanwege zware psychische problemen.
Jij bent ook al aardig het noorden kwijt zo te lezen dus wie weet zal er over een paar jaar wel iemand 112 voor je bellen.
Ik durf te beweren dat die 95% nog wel groter is. Denk niet dat je er exacte cijfers van hebt maar in het algemeen is wat mensen zeggen dat ze zouden doen en wat ze daadwerkelijk doen twee verschillende dingen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:08 schreef freeeman het volgende:
[..]
ja zwervers in "vrijheid" op straat laten creperen is humaan.
Feit is dat 95% van de mensen altijd langs zwervers loopt en de andere kant uit kijken.
Alleen bij dit soort berichten spreekt opeens iedereens schande...
hypocriete klojo's
Weer zo'n makkelijke reactie "men die zegt in zo'n geval te helpen is hypocriet".quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:08 schreef freeeman het volgende:
[..]
ja zwervers in "vrijheid" op straat laten creperen is humaan.
Feit is dat 95% van de mensen altijd langs zwervers loopt en de andere kant uit kijken.
Alleen bij dit soort berichten spreekt opeens iedereens schande...
hypocriete klojo's
Dit. Dan blijf ik er ook van af.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:51 schreef henkde_j het volgende:
Tsja, als het een dronke zwerver is zou ik ook niet al te snel te hulp schieten ben ik bang.
Daar hebben ze een kort telefoonnummer voor. 112.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:28 schreef Metro2005 het volgende:
Wat moet je doen in zo'n situatie he, dat is de vraag. Je kan hem in de metro laten liggen maar misschien moest hij er ook wel uit bij de eerstvolgende halte. Je weet het gewoon niet.
serieus:
Als er iets in de metro gebeurd is het best lastig om de machinist in te lichten of om hulp te roepen.
In dit soort gevallen de noodrem gebruiken op het eerst volgende station. Zo simpel is hetquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:28 schreef Metro2005 het volgende:
Wat moet je doen in zo'n situatie he, dat is de vraag. Je kan hem in de metro laten liggen maar misschien moest hij er ook wel uit bij de eerstvolgende halte. Je weet het gewoon niet.
serieus:
Als er iets in de metro gebeurd is het best lastig om de machinist in te lichten of om hulp te roepen.
Als jij het beter weet mag je het zeggen.quote:
Het ligt bij mij ook heel erg aan de persoon waar wat mee is.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dit. Dan blijf ik er ook van af.
Heb wel pas geleden nog een oud vrouwtje opgetild die was gevallen. Was sneu, d'r man kreeg haar ook niet opgetild.
Met de noodrem bereik je het station maar even nietquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:37 schreef henkde_j het volgende:
[..]
In dit soort gevallen de noodrem gebruiken op het eerst volgende station. Zo simpel is het
De meesten zouden niet eens weten wanneer dat nodig is, vrees ik.quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:34 schreef freeeman het volgende:
wie zou die zwerver mond op mond beademing geven?
Dan zal hij waarschijnlijk geen VARA-lid zijn.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:50 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Je bent niet schijnheilig. Je bent niet zozeer slecht. Je bent onverschillig.
laat de metro op tijd rijden, dan hebben ze misschien tijd om een fuck te gevenquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:48 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Nee. Dat moeten we veranderen.
Ik zag laatst twee hoogbejaarden (loop maar naar het crematorium-leeftijd) een in rolstoel en de andere duwen, tot ze bij een heuveltje kwamen, duwen wat die deed maar geen haar vooruit natuurlijk, wou ik helpen "NEE WE KUNNEN HET ZELF WELquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dit. Dan blijf ik er ook van af.
Heb wel pas geleden nog een oud vrouwtje opgetild die was gevallen. Was sneu, d'r man kreeg haar ook niet opgetild.
De daders? huh? Waar zijn ze dan aan schuldig? Hooguit onverschilligheid toch?quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:56 schreef De_kluizenaar het volgende:
Bystander effect, mooie term waar je je achter kan verschuilen. Net zo wanneer een bejaarde man bewusteloos geslagen wordt in een stadion. Niemand die de dader(s) aan wil pakken.
Ergo; We wonen in een wereld van mietjes die alleen een grote bek heeft op het internet.
De schuld steeds op een ander afschuiven.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
laat de metro op tijd rijden, dan hebben ze misschien tijd om een fuck te geven
Mag dat niet?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:40 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
De schuld steeds op een ander afschuiven.
Wat ben jij voor een zieke mens?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Mag dat niet?
In dat geval is 'hij' flauwgevallen en dus is het ZIJN schuld, fuck still not given
Het probleem in de samenleving is dat niemand denkt dat de problemen van de ander zich kan overkomen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:48 schreef El_Matador het volgende:
Noodrem, als je bereik hebt in de metro 112 (of hoe heet dat daar) bellen en in ieder geval de man in een stabiele zijligging leggen lijkt me het minste wat je hoort te doen.
Alle metroreizigers inclusief filmer veroordelen iig. Als ie doodgaat, is het dood door schuld, anders 'bewust toebrengen van ernstig letsel' ofzo.
Kankerasociale Nederlanders hier in dit topic trouwens. Ik hoop niet dat jullie ooit in zo'n situatie terechtkomen.
In mijn samenleving helpt men elkaar immer. Gelukkig. Maar ik woon dan ook niet in het onzinnig jachtige Londen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:59 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Het probleem in de samenleving is dat niemand denkt dat de problemen van de ander zich kan overkomen.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:59 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Het probleem in de samenleving is dat niemand denkt dat de problemen van de ander zich kan overkomen.
In Jemen wordt een verkracht meisje door 100 mannen gestenigd.quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Jaar of tien geleden verdronk er een meisje in een recreatieplas, meer dan 100 mensen keken toe
Nederland is Jemen niet!.quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In Jemen wordt een verkracht meisje door 100 mannen gestenigd.
Wat is je punt? "och, gebeurt overal"?
Kneusquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:45 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Wat ben jij voor een zieke mens?
Ik zou liever meedogenloze mensen zoals jij niet in mijn omgeving hebben.
dat doen wij helemaal niet, als het uitkomt zogen we elkaar ruggenmerg uit om te overleven, wij zijn geen fuck beter; we doen alleen alsofquote:Op vrijdag 16 november 2012 20:16 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Nederland is Jemen niet!.
We leven in moderne beschaving en hebben alles op orde. behalve dat meneer.
Dat betekent niet dat we net zo moet gedragen als mensen uit M-oosten!.
Natuurlijk weten wij niet wat meneer iets mankeert, maar alleen al feit dat hij flauw viel.
Is er goed mis mee.
beetje hulp mag je toch van andere verwachten!.
Wie weet overkomt je toch keer dat je in openbaar bewusteloos valt.
Dan wil je natuurlijk niet zo behandeld.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:38 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
De daders? huh? Waar zijn ze dan aan schuldig? Hooguit onverschilligheid toch?
En hoe wil je ze aanpakken?
quote:Criminal law
In some countries, there exists a legal requirement for citizens to assist people in distress, unless doing so would put themselves or others in harm's way. Citizens are often required to, at minimum, call the local emergency number, unless doing so would be harmful, in which case the authorities should be contacted when the harmful situation has been removed. As of 2012 there were such laws in countries including [...] the Netherlands [...] .
quote:Good Samaritan law
Laws in North America mainly shield from liability those who choose to help in a situation they did not cause; laws in much of Europe and other countries criminalize failure to help in such a situation: people in such countries who do not help someone in peril may be prosecuted.
Gelul en je weet het.quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat doen wij helemaal niet, als het uitkomt zogen we elkaar ruggenmerg uit om te overleven, wij zijn geen fuck beter; we doen alleen alsof
Precies. Een land vol vriendelijke aardige behulpzame mensen.quote:
Epilepsie kun je duidelijk zien aan de buitenkant met al dat geschud. Dus je hebt er sowieso niks te vrezen dat mensen je aanzien voor een dronken zwerver.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:10 schreef Zelva het volgende:
Ben blij dat toen ik een een spontane eenmalige epilepsieaanval kreeg mensen wél 112 hebben gebeld.
Hoeft niet per sé. Epileptische aanvallen staan bekend om die schokken maar er komen net zo goed gevallen voor waarbij het lijkt alsof iemand 'gewoon' out gaat.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:13 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Epilepsie kun je duidelijk zien aan de buitenkant met al dat geschud. Dus je hebt er sowieso niks te vrezen dat mensen je aanzien voor een dronken zwerver.
Dit dus!quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:49 schreef zarGon het volgende:
De persoon die de opname maakte zat dus ook in de metro (hij/zij wordt in het artikel aangeduid als 'metroreiziger') en heeft dus zelf ook 15 minuten lang niet ingegrepen, maar wel alles gefilmd?
Dat levert tenminste nog wat centjes opquote:Op zaterdag 17 november 2012 16:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit dus!
Het was kennelijk belangrijker om een filmpje te maken om dan op facebook te zetten of zo.
Zjezus wat triest.
In het geval van een persoon die eruit ziet als een gerespecteerd burger zie je dat mensen ineens wel gaan helpen.quote:
Klopt, dat experiment is al vaker gedaan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
In het geval van een persoon die eruit ziet als een gerespecteerd burger zie je dat mensen ineens wel gaan helpen.
Als ik de video kan vinden van het experiment dan plaats ik het.
Hadden ze er ook nog een verklaring voor ? Dat weet ik namelijk zo gauw niet meer.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:42 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Klopt, dat experiment is al vaker gedaan.
Ja, zal zo 's zoeken.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:44 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hadden ze er ook nog een verklaring voor ? Dat weet ik namelijk zo gauw niet meer.
Ok, ik hoop dat je het nog kunt vinden. Ben wel benieuwd.quote:
Men in het algemeen wilt zijn kop niet boven het maaiveld uitsteken, zo is er ook een ander experiment waar overduidelijk rook onder een deur komt maar omdat iedereen blijft zitten zelfs als het opgemerkt wordt blijf je ook maar zitten. Groepsdruk in 't kort.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:44 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hadden ze er ook nog een verklaring voor ? Dat weet ik namelijk zo gauw niet meer.
Maar dat verklaard niet waarom het bij de zogezegd respectabele persoon wel gebeurt ( Dit is ook in een experiment aangetoond ). Dan geldt dat principe dus niet meer en wil men wel helpen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:55 schreef teckna het volgende:
[..]
Men in het algemeen wilt zijn kop niet boven het maaiveld uitsteken, zo is er ook een ander experiment waar overduidelijk rook onder een deur komt maar omdat iedereen blijft zitten zelfs als het opgemerkt wordt blijf je ook maar zitten. Groepsdruk in 't kort.
Het filmpje van zwerver v.s. man in pak had ik hier al gepost
Waar heb je dat gepost? Ik zie het niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:55 schreef teckna het volgende:
[..]
Men in het algemeen wilt zijn kop niet boven het maaiveld uitsteken, zo is er ook een ander experiment waar overduidelijk rook onder een deur komt maar omdat iedereen blijft zitten zelfs als het opgemerkt wordt blijf je ook maar zitten. Groepsdruk in 't kort.
Het filmpje van zwerver v.s. man in pak had ik hier al gepost
NWS / Niemand helpt metropassagier die bewusteloos neervaltquote:Op zaterdag 17 november 2012 19:39 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Waar heb je dat gepost? Ik zie het niet.
linkje?quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:19 schreef BaajGuardian het volgende:
inb4 southpark aflevering hierover
inb4 iemand kent inb4 niet ;lquote:
que? ik was gewoon benieuwd naar die aflevering van southparkquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
inb4 iemand kent inb4 niet ;l
Ik denk dat dat toch echt iets van de laatste paar decennia is hoor... mensen zijn voor een groot deel veel schaapachtiger en volgzamer geworden.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:34 schreef Twiitch het volgende:
Mensen zijn kuddedieren, zodra er eentje helpt klampt iedereen zich daaraan vast en komen er meerdere (follow-the-leader principe)
Dat. En daarnaast kan ik me ook nog voorstellen dat mensen bewust geen vinger uitstaken, omdat ze zagen dat die videocamera op de bewusteloze man was gericht. Dan ga je al gauw aan een verborgen camera-grap of iets dergelijks denken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:49 schreef zarGon het volgende:
Nou ze waren overigens in de jaren 40-45' best wel wat onverschillig voor een paar lijkjes op straat hoor.quote:Op maandag 19 november 2012 12:01 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
Ik denk dat dat toch echt iets van de laatste paar decennia is hoor... mensen zijn voor een groot deel veel schaapachtiger en volgzamer geworden.
Denk dat als iemand in de jaren 50 op een drukke straat was ingestort, die persoon gelijk veel hulp zou ontvangen van omstanders.
Tegenwoordig kan het voorkomen dat iemand gewoon minuten blijft liggen zonder hulp.
Vroeger was de samenleving veel meer een samenleving, tegenwoordig hangt het allemaal als los zand bij elkaar.
Overigens het verhaal in deze trant dat mij het meeste bij is gebleven... In 2010 is in New York een man (zwerver) overleden nadat hij een vrouw te hulp schoot die aangevallen werd... hij werd zelf door de aanvaller neergestoken en meer dan 25 mensen zijn hem voorbij gelopen toen hij op de grond lag.. na een uur overleed hij.
Iemand nam zelfs een foto van hem met een telefoon.
http://www.nypost.com/p/n(...)Gkf5XDP5ooudVuEd8fbI
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |