Epilepsie kun je duidelijk zien aan de buitenkant met al dat geschud. Dus je hebt er sowieso niks te vrezen dat mensen je aanzien voor een dronken zwerver.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:10 schreef Zelva het volgende:
Ben blij dat toen ik een een spontane eenmalige epilepsieaanval kreeg mensen wél 112 hebben gebeld.
Hoeft niet per sé. Epileptische aanvallen staan bekend om die schokken maar er komen net zo goed gevallen voor waarbij het lijkt alsof iemand 'gewoon' out gaat.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:13 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Epilepsie kun je duidelijk zien aan de buitenkant met al dat geschud. Dus je hebt er sowieso niks te vrezen dat mensen je aanzien voor een dronken zwerver.
Dit dus!quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:49 schreef zarGon het volgende:
De persoon die de opname maakte zat dus ook in de metro (hij/zij wordt in het artikel aangeduid als 'metroreiziger') en heeft dus zelf ook 15 minuten lang niet ingegrepen, maar wel alles gefilmd?
Dat levert tenminste nog wat centjes opquote:Op zaterdag 17 november 2012 16:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit dus!
Het was kennelijk belangrijker om een filmpje te maken om dan op facebook te zetten of zo.
Zjezus wat triest.
In het geval van een persoon die eruit ziet als een gerespecteerd burger zie je dat mensen ineens wel gaan helpen.quote:
Klopt, dat experiment is al vaker gedaan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
In het geval van een persoon die eruit ziet als een gerespecteerd burger zie je dat mensen ineens wel gaan helpen.
Als ik de video kan vinden van het experiment dan plaats ik het.
Hadden ze er ook nog een verklaring voor ? Dat weet ik namelijk zo gauw niet meer.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:42 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Klopt, dat experiment is al vaker gedaan.
Ja, zal zo 's zoeken.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:44 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hadden ze er ook nog een verklaring voor ? Dat weet ik namelijk zo gauw niet meer.
Ok, ik hoop dat je het nog kunt vinden. Ben wel benieuwd.quote:
Men in het algemeen wilt zijn kop niet boven het maaiveld uitsteken, zo is er ook een ander experiment waar overduidelijk rook onder een deur komt maar omdat iedereen blijft zitten zelfs als het opgemerkt wordt blijf je ook maar zitten. Groepsdruk in 't kort.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:44 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hadden ze er ook nog een verklaring voor ? Dat weet ik namelijk zo gauw niet meer.
Maar dat verklaard niet waarom het bij de zogezegd respectabele persoon wel gebeurt ( Dit is ook in een experiment aangetoond ). Dan geldt dat principe dus niet meer en wil men wel helpen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:55 schreef teckna het volgende:
[..]
Men in het algemeen wilt zijn kop niet boven het maaiveld uitsteken, zo is er ook een ander experiment waar overduidelijk rook onder een deur komt maar omdat iedereen blijft zitten zelfs als het opgemerkt wordt blijf je ook maar zitten. Groepsdruk in 't kort.
Het filmpje van zwerver v.s. man in pak had ik hier al gepost
Waar heb je dat gepost? Ik zie het niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:55 schreef teckna het volgende:
[..]
Men in het algemeen wilt zijn kop niet boven het maaiveld uitsteken, zo is er ook een ander experiment waar overduidelijk rook onder een deur komt maar omdat iedereen blijft zitten zelfs als het opgemerkt wordt blijf je ook maar zitten. Groepsdruk in 't kort.
Het filmpje van zwerver v.s. man in pak had ik hier al gepost
NWS / Niemand helpt metropassagier die bewusteloos neervaltquote:Op zaterdag 17 november 2012 19:39 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Waar heb je dat gepost? Ik zie het niet.
linkje?quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:19 schreef BaajGuardian het volgende:
inb4 southpark aflevering hierover
inb4 iemand kent inb4 niet ;lquote:
que? ik was gewoon benieuwd naar die aflevering van southparkquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
inb4 iemand kent inb4 niet ;l
Ik denk dat dat toch echt iets van de laatste paar decennia is hoor... mensen zijn voor een groot deel veel schaapachtiger en volgzamer geworden.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:34 schreef Twiitch het volgende:
Mensen zijn kuddedieren, zodra er eentje helpt klampt iedereen zich daaraan vast en komen er meerdere (follow-the-leader principe)
Dat. En daarnaast kan ik me ook nog voorstellen dat mensen bewust geen vinger uitstaken, omdat ze zagen dat die videocamera op de bewusteloze man was gericht. Dan ga je al gauw aan een verborgen camera-grap of iets dergelijks denken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:49 schreef zarGon het volgende:
De persoon die de opname maakte zat dus ook in de metro (hij/zij wordt in het artikel aangeduid als 'metroreiziger') en heeft dus zelf ook 15 minuten lang niet ingegrepen, maar wel alles gefilmd?
Nou ze waren overigens in de jaren 40-45' best wel wat onverschillig voor een paar lijkjes op straat hoor.quote:Op maandag 19 november 2012 12:01 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
Ik denk dat dat toch echt iets van de laatste paar decennia is hoor... mensen zijn voor een groot deel veel schaapachtiger en volgzamer geworden.
Denk dat als iemand in de jaren 50 op een drukke straat was ingestort, die persoon gelijk veel hulp zou ontvangen van omstanders.
Tegenwoordig kan het voorkomen dat iemand gewoon minuten blijft liggen zonder hulp.
Vroeger was de samenleving veel meer een samenleving, tegenwoordig hangt het allemaal als los zand bij elkaar.
Overigens het verhaal in deze trant dat mij het meeste bij is gebleven... In 2010 is in New York een man (zwerver) overleden nadat hij een vrouw te hulp schoot die aangevallen werd... hij werd zelf door de aanvaller neergestoken en meer dan 25 mensen zijn hem voorbij gelopen toen hij op de grond lag.. na een uur overleed hij.
Iemand nam zelfs een foto van hem met een telefoon.
http://www.nypost.com/p/n(...)Gkf5XDP5ooudVuEd8fbI
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |