Je bent niet schijnheilig. Je bent niet zozeer slecht. Je bent onverschillig.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:39 schreef CasB het volgende:
[..]
Als ik niet de aanleiding zou weten wel ja. Misschien maakt dat me een slecht persoon, maar ik ga iig niet schijnheilig verkondigen dat ik diegene zou helpen en het dan vervolgens niet doe.
Doe een stukje psychologie en je zal net zo zuur worden als ik.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:33 schreef Hetkapitaal het volgende:
Waarom ben je de mening toegedaan dat we niks aan kunnen veranderen?
Dat is niet de norm, getuige het filmpje.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:46 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoezo meet je je meteen aan schijnheilige mensen? De meeste mensen zijn niet schijnheilig en helpen elkaar gewoon hoor. Dat is normaal.
De norm wordt nooit gefilmd want heeft geen enkele nieuwswaarde.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:54 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat is niet de norm, getuige het filmpje.
Kennelijk was er dan geen normaal mens te vinden in die wagon. Dat lijkt mij wel heel toevallig.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:55 schreef Staal het volgende:
[..]
De norm wordt nooit gefilmd want heeft geen enkele nieuwswaarde.
Maar jij zegt toch dat we geen poging moeten ondernemen om dit te veranderen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:54 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Doe een stukje psychologie en je zal net zo zuur worden als ik.
Natuurlijk KAN het anders, maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:57 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maar jij zegt toch dat we geen poging moeten ondernemen om dit te veranderen?
Het is dat je het probleem identificeert en vervolgens niet aan de oplossing wilt werken.
Ipv het probleem te identificeren en zeggen dat het toch anders kan.
En vanwaar deze wijsheid?quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:58 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Natuurlijk KAN het anders, maar dat gaat niet gebeuren.
Er zijn mensen die hun huis kwijt raken door financiële problemen. Er zijn ook mensen die buiten de maatschappij leven vanwege zware psychische problemen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:02 schreef freeeman het volgende:
het is een zwerver, als die dood gaat is er weinig aan de hand, beter voor alle partijen.
wil je zwervers echt helpen dan pak je ze allemaal op en zet je ze in een detox/heropvoedings-kamp.
ja zwervers in "vrijheid" op straat laten creperen is humaan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:06 schreef Staal het volgende:
[..]
Er zijn mensen die hun huis kwijt raken door financiële problemen. Er zijn ook mensen die buiten de maatschappij leven vanwege zware psychische problemen.
Jij bent ook al aardig het noorden kwijt zo te lezen dus wie weet zal er over een paar jaar wel iemand 112 voor je bellen.
Ik durf te beweren dat die 95% nog wel groter is. Denk niet dat je er exacte cijfers van hebt maar in het algemeen is wat mensen zeggen dat ze zouden doen en wat ze daadwerkelijk doen twee verschillende dingen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:08 schreef freeeman het volgende:
[..]
ja zwervers in "vrijheid" op straat laten creperen is humaan.
Feit is dat 95% van de mensen altijd langs zwervers loopt en de andere kant uit kijken.
Alleen bij dit soort berichten spreekt opeens iedereens schande...
hypocriete klojo's
Weer zo'n makkelijke reactie "men die zegt in zo'n geval te helpen is hypocriet".quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:08 schreef freeeman het volgende:
[..]
ja zwervers in "vrijheid" op straat laten creperen is humaan.
Feit is dat 95% van de mensen altijd langs zwervers loopt en de andere kant uit kijken.
Alleen bij dit soort berichten spreekt opeens iedereens schande...
hypocriete klojo's
Dit. Dan blijf ik er ook van af.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:51 schreef henkde_j het volgende:
Tsja, als het een dronke zwerver is zou ik ook niet al te snel te hulp schieten ben ik bang.
Daar hebben ze een kort telefoonnummer voor. 112.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:28 schreef Metro2005 het volgende:
Wat moet je doen in zo'n situatie he, dat is de vraag. Je kan hem in de metro laten liggen maar misschien moest hij er ook wel uit bij de eerstvolgende halte. Je weet het gewoon niet.
serieus:
Als er iets in de metro gebeurd is het best lastig om de machinist in te lichten of om hulp te roepen.
In dit soort gevallen de noodrem gebruiken op het eerst volgende station. Zo simpel is hetquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:28 schreef Metro2005 het volgende:
Wat moet je doen in zo'n situatie he, dat is de vraag. Je kan hem in de metro laten liggen maar misschien moest hij er ook wel uit bij de eerstvolgende halte. Je weet het gewoon niet.
serieus:
Als er iets in de metro gebeurd is het best lastig om de machinist in te lichten of om hulp te roepen.
Als jij het beter weet mag je het zeggen.quote:
Het ligt bij mij ook heel erg aan de persoon waar wat mee is.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dit. Dan blijf ik er ook van af.
Heb wel pas geleden nog een oud vrouwtje opgetild die was gevallen. Was sneu, d'r man kreeg haar ook niet opgetild.
Met de noodrem bereik je het station maar even nietquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:37 schreef henkde_j het volgende:
[..]
In dit soort gevallen de noodrem gebruiken op het eerst volgende station. Zo simpel is het
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |