Dan is het dus geen FUP. De naam zegt het al, fair use (redelijk gebruik) is een losse limiet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is gewoon een andere uiting van de FUP. In de FUP werden voorheen ook al regelmatig concrete eisen (' niet meer dan X GB ') gezet.
Elke aanbieder heeft dit al sinds jaar-en-dag. Tmobile speelt gewoon een leuk spelletje door het een andere benaming te geven, maar het is niets anders dan een geconcretiseerde FUP.
Hi heeft dit bijvoorbeeld ook al jaren
Er zijn providers die al jaren in hun 'FUP' gewoon aangeven wat de harde limiet is.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan is het dus geen FUP. De naam zegt het al, fair use (redelijk gebruik) is een losse limiet.
Ik moet wel altijd denken aan die saus voor de lasagna.quote:
Ik las wat andersquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik moet wel altijd denken aan die saus voor de lasagna.
Als jij ''Fair Use'' alleen maar op wil vatten als 'dat je minder internet hebt' is een schaar de facto ook een FUPquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er zijn providers die al jaren in hun 'FUP' gewoon aangeven wat de harde limiet is.
Daarom zei ik in mijn allereerste post dat ik, wat Tmobile doet met het terugschroeven van de snelheid waardoor je effectief bijna geen hol meer kunt, ook gewoon ene (verkapte) FUP. Het is geen FUP in de grammaticale zin van het woord, maar de effecten zijn nagenoeg hetzelfde. Je weet wel, de facto etc.
[..]
Ik ookquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hmmm.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als jij ''Fair Use'' alleen maar op wil vatten als 'dat je minder internet hebt' is een schaar de facto ook een FUP
Is het daar niet àltijd tijd voor?quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmmm.
Hmmmmmmmmmm.
Tijd voor een borrel.
Jij ziet niet dat een bepaling die je snelheid zodanig afknijpt waardoor je effectief niets meer kunt, niet vergelijkbaar is met een FUP die je internet volledig afsluit (een dergelijke FUP heeft geen enkele provider ooit gehad btw?)quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als jij ''Fair Use'' alleen maar op wil vatten als 'dat je minder internet hebt' is een schaar de facto ook een FUP
Waarheid. Jammer dat ik zo moet werken.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmmm.
Hmmmmmmmmmm.
Tijd voor een borrel.
Ja, berispt omdat ze claimen onbeperkt te zijn terwijl er een vast datalimiet (en dus géén FUP) op hun abo's zit.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jij ziet niet dat een bepaling die je snelheid zodanig afknijpt waardoor je effectief niets meer kunt, niet vergelijkbaar is met een FUP die je internet volledig afsluit (een dergelijke FUP heeft geen enkele provider ooit gehad btw?)
Misschien moet je dan je standpunt bepleiten bij de RCC, want die hebben onlangs TMobile nog berispt voor dit grapje.
Ik geef het opquote:Op dinsdag 13 november 2012 17:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, berispt omdat ze claimen onbeperkt te zijn terwijl er een vast datalimiet (en dus géén FUP) op hun abo's zit.
Jij hebt vandaag niets gedaan man.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmmm.
Hmmmmmmmmmm.
Tijd voor een borrel.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:08 schreef Tchock het volgende:
Ik snap volgens mij de grap niet met de baftax-aangifte
Is ie er vroeg bijquote:Op dinsdag 13 november 2012 17:29 schreef Maharbal het volgende:
Waarschijnlijk een referentie naar de BAFTA awards?
quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:46 schreef Yreal het volgende:
Du perron die tijdens hoorcollege verkondigt dat hij Salomons een bom gaat sturen.
Heerlijk hc weer
Het blijft een baas hequote:Op dinsdag 13 november 2012 18:46 schreef Yreal het volgende:
Du perron die tijdens hoorcollege verkondigt dat hij Salomons een bom gaat sturen.
Heerlijk hc weer
Ojawel; ik heb m'n abo van 3 jaar geleden nog én met onbeperkt internetquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onbeperkt internet bestaat sinds pakweg een jaar helemaal niet meer
10 GBquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ojawel; ik heb m'n abo van 3 jaar geleden nog én met onbeperkt internetyeaaah
Maar ik wil nu in december gaan verlengen want vodafone heeft tijdelijk weer 'onbeperkt internet' als in 10GB en daarna 32kb/s. Maar 10 GB per maand ga ik niet overheen dus
en dan lumia 920![]()
![]()
Wel gaat m'n maandkostenplaatje ding van 38.50 naar 42,50 maarja prijsstijgingen he
Nouja zou zat kunnen hoor?quote:
Wat moet je in godsnaam in Hellevoetsluis doenquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Onderweg naar het dorp van Keyos.
Ik vind die site eigenlijk prima hoorquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:33 schreef NotGuilty het volgende:
Mobiel Fokken....een app zou wel chill zijn
Trainen met de hondquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:48 schreef Keyos het volgende:
[..]
Wat moet je in godsnaam in Hellevoetsluis doen.
Dat is het Quadrifoglio Verde logo voor de QV-versies van Alfaquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:24 schreef KOG het volgende:
Actaeon, leg het Beklamel-arrest eens uit s.v.p.
Ben je nou Grieks of heb je een wietplant o.i.d. op je profielfoto?
Geloof het of niet, maar dat dacht ik vanmiddag toevallig ook. Een zoekactie in Google Play ('Forum Fok') leerde dat die app er -in elk geval voor Android- al is.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:33 schreef NotGuilty het volgende:
Er gingen geruchten dat de resultaten afgelopen zaterdag gepubliceerd zouden worden, zoals je gemerkt hebt is dat nog niet gebeurd. Ze zijn zo snel daar op de EUR met het verwerken van een toets die op een pc gemaakt is -_-.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:59 schreef NotGuilty het volgende:
Hey Keyos hoe zat het met de taaltoets?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Er gingen geruchten dat de resultaten afgelopen zaterdag gepubliceerd zouden worden, zoals je gemerkt hebt is dat nog niet gebeurd. Ze zijn zo snel daar op de EUR met het verwerken van een toets die op een pc gemaakt is -_-.
Join the clubquote:
Komt er niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:33 schreef NotGuilty het volgende:
Dancing in the Dark. Of Atlantic City als je melancholisch bentquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:43 schreef eriksd het volgende:
Hungry Heart is wel een lekker nummer. Als we het toch over golden oldies hebben.
Hmm mijn all time favoriet is denk ik toch wel Prove It Allnight.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:13 schreef Keyos het volgende:
Mijn favoriete nummer van The Boss, deze uitvoering naderd de perfectie.
Atlantic City zat ik net te luisteren.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dancing in the Dark. Of Atlantic City als je melancholisch bent
Maar eigenlijk gewoon Bruce Springsteen
quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:17 schreef Tchock het volgende:
Mijn favoriete nummer pre-1990-nummer is zonder enige twijfel:![]()
Met op gepaste afstand:
quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm mijn all time favoriet is denk ik toch wel Prove It Allnight.
Murder inc is ook leuk. Reason to believe, Working on the Highway, Badlandsquote:Op dinsdag 13 november 2012 23:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Atlantic City zat ik net te luisteren.
Murder inc, tunnel of love, brilliant disguise, i'm going down, the fuse etc.
Die is inderdaad heel goed. Maar ik vind die van NY 2001 ook heel fraai.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Deze versie van Prove It All Night heeft hij nooit meer overtroffen en kan hij niet meer overtreffen (zijn gitaarspel is gewoon niet zo goed meer als toen).
Ook dat.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:25 schreef Yreal het volgende:
Zo, weer thuis van college. Wat kunnen sommige mensen niet auto rijden
Die is inderdaad ook heel goed. Was ook het nummer dat er ver bovenuit sprong toen ik de cd voor het eerst luisterde (toen was ik nog bezig met Bruce ontdekken).quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die is inderdaad heel goed. Maar ik vind die van NY 2001 ook heel fraai.
was de a4 thv badhoevendorp afgesloten en moest iedereen door het weefvak. Wat een getrut toch altijd als er 3 banen afgaan... Altijd die porsch cayennes en bmw x5's die weigeren eerder dan de blokkade naar rechts te gaan.quote:
Hmm ja dat is wel een van de betere van die cd. Hoewel Atlantic City en The River ook heel goed zijn daar. Heeft Youngstown een coole solo van Nils en Murder inc. een geinige solo van Steve.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:30 schreef Keyos het volgende:
[..]
Die is inderdaad ook heel goed. Was ook het nummer dat er ver bovenuit sprong toen ik de cd voor het eerst luisterde (toen was ik nog bezig met Bruce ontdekken).
Ik hoop zo erg dat hij in 2013 nog een keer komt, ben misselijk geworden tijdens het concert van hem op Pinkpop (zodanig misselijk dat ik het concert heb moeten volgen op de wc en doodziek aan de zijkant). Wil de vieze smaak van vorig jaar wegspoelen.
Ik ken iemand die een Porsche Cayenne heeft. Hele toffe kerel.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
was de a4 thv badhoevendorp afgesloten en moest iedereen door het weefvak. Wat een getrut toch altijd als er 3 banen afgaan... Altijd die porsch cayennes en bmw x5's die weigeren eerder dan de blokkade naar rechts te gaan.
en dan iedereen daarna zo snelmogelijk weer de a4 op terwijl de invoegstrook daar echt 3 km lang is.
http://maps.google.nl/map(...)sz=16&via=1&t=m&z=16
Phil in de 80's is soberzo een baas. Net als Peter. En Billy. En Huey. En Robert.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:39 schreef Actaeon het volgende:
Even tussendoor. In the Air Tonight blijft ook een geweldig nummer!
Eens.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Phil in de 80's is soberzo een baas. Net als Peter. En Billy. En Huey. En Robert.
Dat is altijd een mooi onderwerp om de dag mee te beginnen. Van een stukje handhaving kan je altijd wel vrolijk worden, tenzij het jouw fiets is die is weggeknipt als je hem aan een brug had vastgezet.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:11 schreef Valid het volgende:
Lekker geslapen? Alweer aan het werk? Ik wel.Bestuursrecht vandaag, over toezicht en herstelsancties.
Herkenbaarquote:Op woensdag 14 november 2012 09:23 schreef Maharbal het volgende:
Oke, ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat je ook een soort rijbewijs moet voor in de Amsterdamse metro tijdens de spits.
Zo'n ding beweegt over het algemeen. Zo'n ding zit ook goed vol tijdens de spits (oppan sardien style). Als dat ding begint te rijden en je kunt je nergens (goed) aan vasthouden, dan ga je, hier komt het, een beetje uit elkaar staan met je voeten zodat je enigszins stabiel staat. Wat doen al die mongolen? Juist, met beide voeten helemaal tegen elkaar aan, zodat die halve fucking metro door elkaar flikkert als dat ding optrekt, afremt, een bocht neemt of uberhaupt rijdt.
Sommige mensen moeten echt een boek aan het begin van hun (volwassen) leven: how to not be a fucking moron in life.
/endrant
Bij sommige mensen helpt een dergelijk boek ook niet denk ik. Daar is het gewoon kansloos.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:23 schreef Maharbal het volgende:
Oke, ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat je ook een soort rijbewijs moet voor in de Amsterdamse metro tijdens de spits.
Zo'n ding beweegt over het algemeen. Zo'n ding zit ook goed vol tijdens de spits (oppan sardien style). Als dat ding begint te rijden en je kunt je nergens (goed) aan vasthouden, dan ga je, hier komt het, een beetje uit elkaar staan met je voeten zodat je enigszins stabiel staat. Wat doen al die mongolen? Juist, met beide voeten helemaal tegen elkaar aan, zodat die halve fucking metro door elkaar flikkert als dat ding optrekt, afremt, een bocht neemt of uberhaupt rijdt.
Sommige mensen moeten echt een boek aan het begin van hun (volwassen) leven: how to not be a fucking moron in life.
/endrant
Ja sorry, die heb ik nodig voor in die Amsterdamse metro.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:33 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Daar kan ik nou zo woest om worden he. Een stel oostblokkers die airbags moet jattenBij mijn ouders is er bij een stuk of 15 auto's ingebroken.
Nog steeds 'hot'. Aardig wat geld waard, makkelijk mee te nemen.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:35 schreef Ryon het volgende:
Airbags jatten? Dat klinkt echt als een diefstal uit 2005.
Blijkbaar is het nog steeds hipquote:Op woensdag 14 november 2012 09:35 schreef Ryon het volgende:
Airbags jatten? Dat klinkt echt als een diefstal uit 2005.
Ok, ik moest wel lachenquote:Op woensdag 14 november 2012 09:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja sorry, die heb ik nodig voor in die Amsterdamse metro.
One can hope.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bij sommige mensen helpt een dergelijk boek ook niet denk ik. Daar is het gewoon kansloos.
Goedemorgen iedereen trouwens!
We krijgen elke dag wat anders?quote:Voordat je reageert
Boterbartje voor al uw kerstfeesten en partijen!
Zelfde hier. Wilde naar de uni gaan om daar een groot deel van de dag te studeren, maar ik moet nog douchen en de spullen pakken. Nee, dat gaat 'm niet worden vandaagquote:
Haha het kan nog! Ik moet ook nog weggaan trouwens. Maar heb gewoon colleges de rest van de dag. En dan kan ik in de tussentijd wat werken op de uni.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zelfde hier. Wilde naar de uni gaan om daar een groot deel van de dag te studeren, maar ik moet nog douchen en de spullen pakken. Nee, dat gaat 'm niet worden vandaag
Hebben jouw ouders 15 auto's?quote:Op woensdag 14 november 2012 09:33 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Daar kan ik nou zo woest om worden he. Een stel oostblokkers die airbags moet jattenBij mijn ouders is er bij een stuk of 15 auto's ingebroken.
Ik woon op 5 minuten van de UvA en had een gelijksoortig plan dat allang ten uitvoer gebracht had kunnen worden maar moet ook nog douchen/ontbijten. Dat gaat nog wel even durenquote:Op woensdag 14 november 2012 09:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zelfde hier. Wilde naar de uni gaan om daar een groot deel van de dag te studeren, maar ik moet nog douchen en de spullen pakken. Nee, dat gaat 'm niet worden vandaag
Rijke ouders, jwtzquote:Op woensdag 14 november 2012 09:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hebben jouw ouders 15 auto's?
Mooi, Tom Barkhuysen (de topper op het gebied van bestuursrecht/bestuursaansprakelijkheidsrecht) gaat de Staat/Sociale Zaken proberen te slopen. Erg benieuwd wat hier uitkomt.quote:Vier grote regionale onderwijscentra (roc's) eisen een schadevergoeding van 100 miljoen euro van het Rijk. Ze verwijten het Rijk 'onbehoorlijk bestuur'. De vier scholen zijn naar eigen zeggen elk tientallen miljoenen euro's misgelopen nadat het kabinet in 2007 besloot inburgeringscursussen over te laten aan de vrije markt.
De claim van de roc's is gericht tegen de Staat, vertegenwoordigd door het ministerie van Sociale Zaken, dat inburgering onder zijn hoede heeft. Voor PvdA-minister Lodewijk Asscher dreigt nu een financiële tegenvaller.
Minder inkomsten
Het gaat om de roc's Albeda en Zadkine (Rotterdam), het roc Amsterdam en roc Mondriaan (Den Haag). Zadkine heeft grote financiële problemen. Ook roc Amsterdam kampt met verliezen en wijt dit aan het wegvallen van de inburgeringscursussen: dat leidde tot minder inkomsten, dure ontslagregelingen en overtollige gebouwen.
Advocaat Tom Barkhuysen van Stibbe stelt dat de onderwijscentra de wrange vruchten plukken van bestuurlijke inconsequentie. 'De ene minister dwong de roc's tot forse investeringen, de volgende schafte het weer af.' De instellingen waren sinds 1998 verplicht inburgeringslessen aan te bieden. Ze hadden vaak vast personeel in dienst, betaald conform de onderwijs-cao. 'Dan is er opeens een wetswijziging en moeten ze twee maanden later concurreren op de markt. Dat is onmogelijk.'
Eind deze maand
De roc's dienen de claim eind deze maand in. Sociale Zaken wil tot die tijd niet reageren. In de dagvaarding beroepen de scholen zich op een afspraak uit 2007. Toen de marktwerking van kracht werd, ondertekenden minister Rita Verdonk voor Integratie en Mark Rutte, toenmalig staatssecretaris van Onderwijs een overeenkomst. Daarin staat dat het niet de bedoeling is dat 'individuele roc's onevenredig getroffen werden door de effecten van de stelselwijziging'.
In een aantal vergelijkbare gevallen gaf de rechter de gedupeerden gelijk. Marktwerking in het loodswezen bracht in 2001 veel scheepvaartbedrijven in de problemen. In dezelfde periode werden varkensboeren getroffen door plotseling aangescherpte wetgeving over de uitstoot van schadelijke stoffen.
'In beide gevallen oordeelde de Hoge Raad dat gedupeerden te weinig tijd hadden gekregen zich voor te bereiden op de nieuwe situatie', zegt Barkhuysen. 'Dat geldt ook voor de roc's.' De roc's jagen al vier jaar op de schadevergoeding, maar stapten niet eerder naar de rechter.
quote:Op woensdag 14 november 2012 10:02 schreef Valid het volgende:
Ik begin bestuursrecht steeds meer te waarderen. Interessant omdat het over de relatie overheid - burger gaat, minder interessant omdat het vaak over relatief 'kleine' onderwerpen gaat, zoals wel of geen kapvergunning, wel of geen bevoegdheid van de burgemeester om een straat af te zetten. Dat laatste geldt in elk geval voor de werkgroep-casussen.
Haha, mijn ongelijk heb je treffend en snel aangetoond.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Mooi, Tom Barkhuysen (de topper op het gebied van bestuursrecht/bestuursaansprakelijkheidsrecht) gaat de Staat/Sociale Zaken proberen te slopen. Erg benieuwd wat hier uitkomt.
Succes!quote:Op woensdag 14 november 2012 10:00 schreef Actaeon het volgende:
Heren vaarwel!
Ik ga maar eens wat nuttigs doen.
Ik woon in Utrecht, dus ben zo een uurtje onderweg. Ik blijf wel thuis, zojuist koffie gezet en dan zo maar even trachten een boek open te gooien.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik woon op 5 minuten van de UvA en had een gelijksoortig plan dat allang ten uitvoer gebracht had kunnen worden maar moet ook nog douchen/ontbijten. Dat gaat nog wel even duren
Hopelijk is het niet zo zweverig want ik heb er best zin in. Alleen minder zin in staatsrecht.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:02 schreef Valid het volgende:
Ik begin bestuursrecht steeds meer te waarderen. Interessant omdat het over de relatie overheid - burger gaat, minder interessant omdat het vaak over relatief 'kleine' onderwerpen gaat, zoals wel of geen kapvergunning, wel of geen bevoegdheid van de burgemeester om een straat af te zetten. Dat laatste geldt in elk geval voor de werkgroep-casussen.
Nouja, het is natuurlijk een uitzondering. Aan de andere kant, dat is met alle rechtsgebieden zo. De 'echt' interessante onderdelen/zaken zitten nou eenmaal (het vaakst) in het hogere segment van de juridische wereld.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:05 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
Haha, mijn ongelijk heb je treffend en snel aangetoond.
Ik vond Bestuursrecht niet zweverig; best to the point. Het was alleen niet zo mijn ding.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:09 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Hopelijk is het niet zo zweverig want ik heb er best zin in. Alleen minder zin in staatsrecht.
Waarom was het niet jouw ding? Vond je dat van tevoren al, of kwam dat later pas?quote:Op woensdag 14 november 2012 10:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik vond Bestuursrecht niet zweverig; best to the point. Het was alleen niet zo mijn ding.
Klopt, als ik alleen al kijk naar de voorgeschreven jurisprudentie dan is zo'n beetje 70% van de procespartijen (meestal de werkgever) vertegenwoordigd door BBW. Komt omdat daar tot voor kort een advocaat zat die zo'n beetje als dé arbeidsrechtadvocaat van Nederland wordt gezien.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nouja, het is natuurlijk een uitzondering. Aan de andere kant, dat is met alle rechtsgebieden zo. De 'echt' interessante onderdelen/zaken zitten nou eenmaal (het vaakst) in het hogere segment van de juridische wereld.
Vertel nou gewoon waar je zitquote:Daarom zit ik nu veel beter op m'n plek dan hiervoor. Hiervoor kreeg ik gewoon relatief simpelere materie voor m'n kiezen.
Moeilijk te zeggen; ik verdenk het boek. Ik had een 7 voor het tentamen dus ik beheerste de stof wel redelijk, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik met plezier aan het werk was.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:19 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Waarom was het niet jouw ding? Vond je dat van tevoren al, of kwam dat later pas?
De Awb vind ik een vrij overzichtelijke wet, het maakt alleen dat de materie eromheen voor mij zo taai was.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik vond Bestuursrecht niet zweverig; best to the point. Het was alleen niet zo mijn ding.
Dit is precies waarom het mij leuk lijkt.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:22 schreef Ryon het volgende:
Ik zelf vind ook de simpele materie/kleinere zaken best wel interessant binnen het bestuursrecht. Zeker omdat daar vaak veel emotie achter zit. Denk aan het terugvorderen van 10 maanden bijstand (8000 euro, het persoonlijk failliet van een toch al armlastige burger), weigeren van een asielvergunning aan Mbatto of het handhaven van de gemeente Schuttekuteveen door het slopen van de geliefde steenoven van dhr. Jansen vanwege het niet beschikken van een wabo vergunning.
Relatief kleine, individuele zaken waar toch een heleboel bij komt kijken. Ook zijn veel bestuursrechtelijke zaken gewoon verkapte ordinaire burenruzies. Wat ook wel mooi is.
De grote zaken (claims van miljoenen vanwege falend toezicht of de vergunning verlening met betrekking tot de ontwikkeling van de tweede Maasvlakte) spreken misschien meer aan qua gewichtigheid, maar hoeven soms niet eens heel veel complexer te zijn dan zaken op gemeente niveau.
Je zegt met recht soms, want over het algemeen zijn die zaken gewoon complexer. Als die zaken niet complexer waren geweest en/of het belang kleiner was, dan kon de eenpitter op de hoek het natuurlijk ook doen.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:22 schreef Ryon het volgende:
Ik zelf vind ook de simpele materie/kleinere zaken best wel interessant binnen het bestuursrecht. Zeker omdat daar vaak veel emotie achter zit. Denk aan het terugvorderen van 10 maanden bijstand (8000 euro, het persoonlijk failliet van een toch al armlastige burger), weigeren van een asielvergunning aan Mbatto of het handhaven van de gemeente Schuttekuteveen door het slopen van de geliefde steenoven van dhr. Jansen vanwege het niet beschikken van een wabo vergunning.
Relatief kleine, individuele zaken waar toch een heleboel bij komt kijken. Ook zijn veel bestuursrechtelijke zaken gewoon verkapte ordinaire burenruzies. Wat ook wel mooi is.
De grote zaken (claims van miljoenen vanwege falend toezicht of de vergunning verlening met betrekking tot de ontwikkeling van de tweede Maasvlakte) spreken misschien meer aan qua gewichtigheid, maar hoeven soms niet eens heel veel complexer te zijn dan zaken op gemeente niveau.
Wat je zegt over een instelling als 'ik zit nu op mijn plek, ik vind het allemaal best, meer hoeft niet, kwestie van behouden wat je behouden kan' is iets dat ik helaas herken van ook een aantal organisaties waar ik gewerkt hebt. Veel mensen werken enkel omdat het toevallig moet (vanwege de huur enzo) en ruilen uitdaging, ontplooiing en plezier het liefst in voor zoveel mogelijk zekerheid, regelmaat en gebrek aan een verantwoordelijkheid waar je hard op afgerekend kan worden.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je zegt met recht soms, want over het algemeen zijn die zaken gewoon complexer. Als die zaken niet complexer waren geweest en/of het belang kleiner was, dan kon de eenpitter op de hoek het natuurlijk ook doen.
Ik vind je een heel mooi verhaal hebben, en heb alleen maar bewondering voor mensen die hun keuze op een dergelijke manier kunnen 'verdedigen'. Persoonlijk doet dat 't 'm niet voor mij. Ik vind het erg leuk om mensen te helpen of dingen uit te leggen waar ik kan, maar op puur professioneel niveau wil ik uitgedaagd worden door complexere (en internationalere) materie, een erg goede leerschool en bezig zijn met grote projecten. Die dingen krijg je vrijwel nooit bij een eenpitter.
Verder wil ik grote kantoren helemaal niet verheerlijken, want er kleven ook heus wel nadelen aan. Maar ik merkte dat bij het regionaal MKB kantoor waar ik tijdens mijn studie parttime werkte, dat het mij allemaal niet 'spannend' genoeg was. Bij dat soort kantoren heerst altijd een onvervalst 'doe maar lekker gewoon, dan doe je al gek genoeg' sfeertje, en dat vind ik persoonlijk niet 'spannend' genoeg. Over het algemeen gaat dat sfeertje gepaard met veel (let op: lang niet allemaal!) mensen die het allemaal wel best vinden, die niet per se constant vooruit willen. Dat strookt niet met mijzelf.
En nogmaals, verder heb ik alleen maar bewondering voor mensen die jouw insteek hanteren. M'n moeder zit in de zorg en ik heb ongelooflijk veel respect voor haar en het werk dat ze doet. Zij helpt daadwerkelijk mensen, en dat kan ik niet zozeer zeggen. Maar dit is nou eenmaal mijn 'gebrek'.
Gohquote:Opzegging als in het vorige lid bedoeld kan niet geschieden gedurende de zwangerschap van de vrouwelijke ambtenaar
quote:
Het is erger. Ik zit op mijn werkquote:Op woensdag 14 november 2012 11:01 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Heb jij geen tentamen voor te bereiden?
quote:Op woensdag 14 november 2012 11:01 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Heb jij geen tentamen voor te bereiden? Moet jij niet werken?
Dat is wat ik ook heb ervaren en ook om me heen zie. En dat hoeft natuurlijk niets te betekenen, maar persoonlijk is dat totaal niet mijn ding.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat je zegt over een instelling als 'ik zit nu op mijn plek, ik vind het allemaal best, meer hoeft niet, kwestie van behouden wat je behouden kan' is iets dat ik helaas herken van ook een aantal organisaties waar ik gewerkt hebt. Veel mensen werken enkel omdat het toevallig moet (vanwege de huur enzo) en ruilen uitdaging, ontplooiing en plezier het liefst in voor zoveel mogelijk zekerheid, regelmaat en gebrek aan een verantwoordelijkheid waar je hard op afgerekend kan worden.
Dat lijkt mij inderdaad zeer demotiverend werken en een recept voor een depressie. Vanuit dat perspectief snap ik het wantrouwen tegen de werksfeer op bijv de rijksoverheid of bij een lokale gemeente ook wel, aangezien ik zelf ook het vermoeden heb dat de cultuur die daar heerst toch nog steeds wel erg overeenkomt met het hierboven geschetste beeld.
Volledig mee eens. Het is alleen eenmaal zo dat de wet van gemiddeldes zegt dat het bij de grotere kantoren nou eenmaal meer voorkomt dat ik bezig kan zijn met complexere zaken. Niet per se omvang (alhoewel dat meestal ook het geval zal zijn), maar wel complexiteit. En uiteraard is dat lang niet altijd het geval, want je krijgt ook echt wel standaardwerk te doen. Maar in ieder geval wel vaker dan gemiddeld, en ik vind dat bijzonder leuk en uitdagend.quote:Ik heb alleen niet het idee dat uitdaging en ontplooiing louter te vinden zijn in de high profile en omvangrijke zaken. Dat er bij wijze van spreken alleen uitdaging te vinden is als je Mink K mag verdedigen/berechten en dat 'simpele' drugs/intimidatie zaken binnen de top 600 eigenlijk er niet te doen. Er zit natuurlijk een verschil tussen de hele dag door dezelfde vergunning stempelen (met een productie van X aantal vergunningen per dag) op een kantoor die het meest doet denken aan een sociale werkplaats of wel actief zijn binnen een flexibele en ondernemende omgeving. Maar de omvang van de zaken hoeft het verschil in intensiviteit niet altijd te bepalen.
Nu heb zit ik zelf tussen dat 'het is wel prima' en 'ik wil de beste zijn'. Ik wil gewoon mijn werk goed doen en zeker als ik het nu al (hoewel dat misschien erg arrogant klinkt) fout zie gaan bij advocaten die sommige dingen gewoon echt vergeten of nalaten.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook heb ervaren en ook om me heen zie. En dat hoeft natuurlijk niets te betekenen, maar persoonlijk is dat totaal niet mijn ding.
[..]
Volledig mee eens. Het is alleen eenmaal zo dat de wet van gemiddeldes zegt dat het bij de grotere kantoren nou eenmaal meer voorkomt dat ik bezig kan zijn met complexere zaken. Niet per se omvang (alhoewel dat meestal ook het geval zal zijn), maar wel complexiteit. En uiteraard is dat lang niet altijd het geval, want je krijgt ook echt wel standaardwerk te doen. Maar in ieder geval wel vaker dan gemiddeld, en ik vind dat bijzonder leuk en uitdagend.
Het is nou eenmaal ook zo dat een dergelijke omgeving vol is gestopt met competitieve en vooruitstrevende mensen (in ieder geval meer dan een 'normaal' kantoor), en persoonlijk gedij ik beter in zo'n omgeving, omdat ik constant uitgedaagd word om 'mee te komen', verder te gaan en door te leren/ontplooien.
Het kan ook best zijn dat ik daar op een dag genoeg van krijg, maar vooralsnog niet. En verder is alles hierboven natuurlijk een persoonlijke mening: wat mijn motivatie is en in welke omgeving ik beter functioneer.
Wat dat betreft ben ik het buitenbeentje van de familie. M'n hele familie bestaat uit 'normale' arbeiders, mensen in de zorg, timmerlieden, loodgieters, politie en ga zo maar door.
Schrijnende dingen inderdaad.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:27 schreef Giku het volgende:
[..]
Nu heb zit ik zelf tussen dat 'het is wel prima' en 'ik wil de beste zijn'. Ik wil gewoon mijn werk goed doen en zeker als ik het nu al (hoewel dat misschien erg arrogant klinkt) fout zie gaan bij advocaten die sommige dingen gewoon echt vergeten of nalaten.
Gister toevallig 'Pro Deo' gezien, en laatst ook een paar van dat soort achterlijke programma's.
Dan verbijt ik me altijd aan die advocaten die de 'gedupeerde' eerder had, gewoon simpele dingen niet vorderen, geen druk zetten als je een vonnis in de hand hebt.
In dit geval: De gedupeerde had gelijk gekregen, ook in hoger beroep. Maar er was geen dwangsom met termijn gegeven door het hof.
En volgens mij moet dat gewoon gevorderd worden door de partijen (even opgezocht: 611a Rv, omdat ik in dit topic geen fouten wil maken), maar ik had dat gister al in mijn hoofd). Vervolgens is er weer een jaar of anderhalf overheen gegaan voordat ze bij dat programma hulp zocht. Het eerste wat die nieuwe advocaat deed was nog een aanmaning doen en daarna dagvaarden voor de kort geding rechter.
Die fouten van die andere advocaat zijn dus fouten die ik nooit wil maken, zo duurt het lang, ben je niet goed bezig om die mevrouw te helpen. Het ging uiteindelijk om een bedrag van ¤125.000, met extra kosten van ¤90.000 + (wettelijke) rente. Dat zijn bedragen waar Jan Modaal, of Jan Dubbelmodaal zelfs, echt last van heeft.
Niet mijn ding. Helemaal geen 'speelruimte'.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:29 schreef Yreal het volgende:
ik moet zeggen dat in loonheffing best kan waarderen
Geen zorg, het betrof ongetwijfeld senseo "koffie"quote:Op woensdag 14 november 2012 11:35 schreef Yreal het volgende:
Godver, tik ik dus een volle kop koffie over mijn bureau heen![]()
![]()
Groot bureau?quote:Op woensdag 14 november 2012 11:35 schreef Yreal het volgende:
Godver, tik ik dus een volle kop koffie over mijn bureau heen![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 november 2012 11:36 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Geen zorg, het betrof ongetwijfeld senseo "koffie"
Het gaat om de eindeloze papiertroep die er ligt en mijn aangrenzend bedquote:
Da's minder jaquote:Op woensdag 14 november 2012 11:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Het gaat om de eindeloze papiertroep die er ligt en mijn aangrenzend bed
Dan was je gewoon lomp bezigquote:Op woensdag 14 november 2012 11:39 schreef Yreal het volgende:
Vooral omdat het een volle kop was.
En niet omtikken, nee echt met mijn elleboog er in volle vaart tegenaan
quote:Op woensdag 14 november 2012 11:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die staat natuurlijk strak van de cafeine.
quote:Op woensdag 14 november 2012 11:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die staat natuurlijk strak van de cafeine.
De zon schijnt maar het is wel frisquote:Op woensdag 14 november 2012 12:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Altijd lekker. Tis erg lekker weer trouwens !
Prima, dan pak ik zo de auto om boodschappen te doenquote:Op woensdag 14 november 2012 12:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De zon schijnt maar het is wel fris![]()
Ja verstandig inderdaad.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:12 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Prima, dan pak ik zo de auto om boodschappen te doen
Niet echtquote:Op woensdag 14 november 2012 12:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja verstandig inderdaad.
Moet je ver?
Oh ja dan zeker.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Niet echt, maar sla gelijk maar in voor een paar dagen en dan vind ik dat wel geoorloofd
Uitspraak van de hoge raad , waarin feitelijk belemmering van toegang op een weg reden is om niet meer te spreken van een weg in de zin van dit artikel.quote:Wegenverkeerswet 1994
Artikel 1
1 deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
b :wegen: alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten;
Als een snelweg is afgesloten door grote betonblokken op de oprit en van die pijl afzettingdingen ! op 2:40 , zulke dingenquote:Regelement verkeersregels en verkeerstekens
artikel 1
c. autosnelweg: weg, aangeduid door bord G1 van bijlage I; langs autosnelwegen gelegen parkeerplaatsen, tankstations en bushalteplaatsen maken geen deel van de autosnelweg uit
Maar het is mij niet duidelijk of de Hoge Raad het over een toerit expliciet heeft of simpelweg de toegang in ruime zin tot een (deel van de ) weg.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:36 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Maar er is toch geen sprake van een toerit naar de snelweg die is afgesloten? Enkel een rijbaan in jouw voorbeeld? Ik kan namelijk nog steeds de snelweg op.
*ik heb alleen even snel gekeken op 2:40 hoor.
Verder heb ik totaal geen kaas gegeten van de wvw, dus ja![]()
quote:Op woensdag 14 november 2012 12:39 schreef Actaeon het volgende:
Wel balen voor Yreal. Komt ie met een goede inhoudelijke vraag voor het topic. Zijn er alleen twee masterstudenten(!) aanwezig die ongeveer net zoveel van de WVW/RVV afweten als de bakker op de hoek
Alle 3 de stroken op die manier dicht zodat je de afrit op moet , volgende oprit afgesloten.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:36 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Maar er is toch geen sprake van een toerit naar de snelweg die is afgesloten? Enkel een rijbaan in jouw voorbeeld? Ik kan namelijk nog steeds de snelweg op.
*ik heb alleen even snel gekeken op 2:40 hoor.
Verder heb ik totaal geen kaas gegeten van de wvw, dus ja![]()
Wat een bazenmuts heb je op op die foto manquote:Op woensdag 14 november 2012 14:09 schreef Boterbartje het volgende:
IK HOU TROUWENS VAN DE 'VOORDAT JE REAGEERT'![]()
Ja ik weet het! Ik had een heel businessplan erop uitgewerkt, allemaal afspraken gemaakt etc. maar op het laatst is het niet doorgegaan.. anders had ik er wat vets mee kunnen doenquote:Op woensdag 14 november 2012 14:12 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Wat een bazenmuts heb je op op die foto man
Zal ik je eens wat moois vertellen. Vanmiddag hoorde ik dat een docent pas afgelopen maandag de tentamens van een vak heeft opgehaald bij het secretariaat om de boel na te kijken. Let wel, het tentamen was 3 weken geleden. Nog mooier: er is een tentamen zoek geraaktquote:
Goederenrecht? Hopen dat het mijne isquote:Op woensdag 14 november 2012 16:33 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zal ik je eens wat moois vertellen. Vanmiddag hoorde ik dat een docent pas afgelopen maandag de tentamens van een vak heeft opgehaald bij het secretariaat om de boel na te kijken. Let wel, het tentamen was 3 weken geleden. Nog mooier: er is een tentamen zoek geraakt
Nee, een mastervakquote:Op woensdag 14 november 2012 16:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goederenrecht? Hopen dat het mijne is
Volgens mij kun je bij geen enkele supermarkt met CC betalen. Je kunt wel pinnen met een CC, tegen kosten.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:42 schreef Boterbartje het volgende:
Kan je bij de coop betalen met je creditcard?
Ik heb geen geld en ik wil een krat bier halen, wat nu
Je hebt toch een pincode op je CC? Kan je gewoon mee pinnenquote:Op woensdag 14 november 2012 16:42 schreef Boterbartje het volgende:
Kan je bij de coop betalen met je creditcard?
Ik heb geen geld en ik wil een krat bier halen, wat nu
Dit denk ik ook.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je bij geen enkele supermarkt met CC betalen. Je kunt wel pinnen met een CC, tegen kosten.
Bij mij is pinnen gratis, geld opnemen daarentegen niet.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je bij geen enkele supermarkt met CC betalen. Je kunt wel pinnen met een CC, tegen kosten.
We zeggen hetzelfde. Voor mij betekent pinnen geld uit de muur halen.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bij mij is pinnen gratis, geld opnemen daarentegen niet.
Hoe noem jij dan het betalen met een pinpas cq. CC aan de kassa?quote:Op woensdag 14 november 2012 16:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
We zeggen hetzelfde. Voor mij betekent pinnen geld uit de muur halen.
Ook pinnenquote:Op woensdag 14 november 2012 16:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hoe noem jij dan het betalen met een pinpas cq. CC aan de kassa?
Azijnpissen, heerlijkquote:Op woensdag 14 november 2012 16:51 schreef Tchock het volgende:
Wat een stelletje mierenneukers zijn we hier toch ook.
Er loopt ergens een verdomd schrale mier rond inderdaad. Maar goed, ik kom uit een klein dorp en we hadden ongeveer 80 woorden waar we alles mee moesten beschrijven. Pinnen kwam een beetje ongelegen.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:51 schreef Tchock het volgende:
Wat een stelletje mierenneukers zijn we hier toch ook.
Ik heb de hype rond GTA echt nooit begrepen. Waarom is het zo leuk?quote:Op woensdag 14 november 2012 16:54 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Even klaarzitten voor de nieuwe GTA V trailer
Tja, het "doet" je wat of het doet je nietsquote:Op woensdag 14 november 2012 16:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb de hype rond GTA echt nooit begrepen. Waarom is het zo leuk?
Opnemen bij een geldmachine kost 4,50. Gebruiken als pin meestal 50 cent bij een super.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:53 schreef Boterbartje het volgende:
Ja maar op ING website staat; geld opnemen is 4,50. Dat is een duur kratje bier.
Betalen gratis máár op internet staat zowat overal dat je niet met creditcards kan betalen bij de supermarkt. Kut zooi.
Nouja ik heb iemand anders geregeld die een kratje voor mij haalt, dan ga ik nu wel wat lekker halen. Heb nog 3 lege kratten bier; 12 euro statiegeld
hoelaat?quote:Op woensdag 14 november 2012 16:54 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Even klaarzitten voor de nieuwe GTA V trailer
Echt?quote:Op woensdag 14 november 2012 17:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Opnemen bij een geldmachine kost 4,50. Gebruiken als pin meestal 50 cent bij een super.
24 minuten geledenquote:
Doe wel eens boodschappen met de cc als ik weer blut benquote:Op woensdag 14 november 2012 17:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
hoelaat?
[..]
Echt?
Dan ga ik nu naar de super en dan vraag ik gewoon of je daar kan CC'en, easy as melk drinken op een zondag ochtend
Als je deze vraag stelt heeft het ook geen zin het (proberen) uit te leggen.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb de hype rond GTA echt nooit begrepen. Waarom is het zo leuk?
is precies wat er nu aan de hand isquote:Op woensdag 14 november 2012 17:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Doe wel eens boodschappen met de cc als ik weer blut ben
Oh men ik ben dol op gebreide truien. In fact; ga er met m'n collega twee overlaten komen uit de states.. zo'n foute gebreide kersttrui voor ons werk als 'santa's little helpers' in het magazijn.quote:Op woensdag 14 november 2012 18:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Zo ik zit in het voorportaal. Voor me zit iemand een trui te breien
Deze is rose. Weinig awesome. Dat statiegeld herken ik jaquote:Op woensdag 14 november 2012 18:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oh men ik ben dol op gebreide truien. In fact; ga er met m'n collega twee overlaten komen uit de states.. zo'n foute gebreide kersttrui voor ons werk als 'santa's little helpers' in het magazijn.
AWE SOME
Thanks manquote:Op woensdag 14 november 2012 18:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Succes met het tentamen zo, Spotless
Standaardtijd in dit studiecentrum. Madiwo 19:00-22:00 za 09:00-12:00quote:Op woensdag 14 november 2012 18:39 schreef Boterbartje het volgende:
JA succes nog spotless, alleen waarom zo laat?!
Logisch. Vrouwen zien geen das, maar een halsband.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:09 schreef eriksd het volgende:
Met een das om heb je meer sjans. Empirisch onderzoek!
Wat is er dan ook mooier dan een das.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:09 schreef eriksd het volgende:
Suit up!quote:Op woensdag 14 november 2012 19:09 schreef eriksd het volgende:
Klinkt goed.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:18 schreef Boterbartje het volgende:
SUIT UP!!!
Mijn voorstel; een suit-up avond waar we LEGEN- wait for it DARY veel gaan zuipen in pak incl das enzo enzo
Roep een datum !!!!quote:Op woensdag 14 november 2012 19:18 schreef Boterbartje het volgende:
SUIT UP!!!
Mijn voorstel; een suit-up avond waar we LEGEN- wait for it DARY veel gaan zuipen in pak incl das enzo enzo
We gaan gewoon onze vereniging oprichtenquote:Op woensdag 14 november 2012 19:19 schreef Actaeon het volgende:
Misschien moet je dan ook WO Rechtentopic-dassen laten maken.
Informele vereniging is zo opgericht.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:23 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
We gaan gewoon onze vereniging oprichten
Preciesquote:Op woensdag 14 november 2012 19:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Informele vereniging is zo opgericht.
Ik voel een Bubbles/Bastille opkomen.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:18 schreef Boterbartje het volgende:
SUIT UP!!!
Echinaforce nemenquote:Op woensdag 14 november 2012 19:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik voel een Bubbles/Bastille opkomen.
De enige das die ik al een week draag is m'n sjaal. Verkoudheid wil maar niet weg.
^^quote:Op woensdag 14 november 2012 19:58 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Utrecht, voor iedereen bereikbaar
Borrelen in de Blauwe / Dicky's manquote:Op woensdag 14 november 2012 19:55 schreef eriksd het volgende:
Laten we eerst een stad kiezen, we hebben ook mensen in het oosten.
Ik ben verkoper van relatiegeschenken en we hebben echt een awesome grafisch designer die ook heel goed hamburgers kan bakken, maar dat terzijdequote:Op woensdag 14 november 2012 19:19 schreef Actaeon het volgende:
Misschien moet je dan ook WO Rechtentopic-dassen laten maken.
01-10-2100!!!!quote:
Hmm iets met groen en zilver ofzo met een mooi logo.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik ben verkoper van relatiegeschenken en we hebben echt een awesome grafisch designer die ook heel goed hamburgers kan bakken, maar dat terzijde
[..]
01-10-2100!!!!
maar mag ook andere datum zijn hoor
In dat geval, doe mij maar een goede hamburgerquote:Op woensdag 14 november 2012 20:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm iets met groen en zilver ofzo met een mooi logo.
Groen en zilver is een mooie combinatie!quote:Op woensdag 14 november 2012 20:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
In dat geval, doe mij maar een goede hamburger
Voor in de kerstboom wellichtquote:Op woensdag 14 november 2012 20:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Groen en zilver is een mooie combinatie!
Donkergroen en bordeauxrood dan?quote:Op woensdag 14 november 2012 20:18 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Voor in de kerstboom wellicht
quote:Op woensdag 14 november 2012 20:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Donkergroen en bordeauxrood dan?
quote:Op woensdag 14 november 2012 20:18 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Voor in de kerstboom wellicht
En neutraal gebied. Immers geen Utrecht volk dat hier actief is.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:58 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Utrecht, voor iedereen bereikbaar
Just kiddingquote:Op woensdag 14 november 2012 20:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
*zucht*
How about donkerblauw en bordeauxrood dan?
Utrecht lijkt mij het beste inderdaad vanwege de ligging. Volgende punt: welke dag?quote:Op woensdag 14 november 2012 20:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
En neutraal gebied. Immers geen Utrecht volk dat hier actief is.
quote:
Geen vrijdag.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Utrecht lijkt mij het beste inderdaad vanwege de ligging. Volgende punt: welke dag?
Ik niet en het draait om mij.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sommige mensen zullen ook weekend-OV hebben denk ik?
Ik ga wel een poll maken.quote:
Ik ook niet.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik niet en het draait om mij.
[..]
Ik ga wel een poll maken.
SANTA'S LITTLE HELPER MELDTDT ZICHquote:
Gefeliciteerd!quote:
Ging het wat?quote:
Ohja goed dat je het zegt we moeten ook rekening houden met de mensen die werken enzoquote:Op woensdag 14 november 2012 20:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
SANTA'S LITTLE HELPER MELDTDT ZICH![]()
Welnee. Er is altijd ruimte voor een borreltje.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ohja goed dat je het zegt we moeten ook rekening houden met de mensen die werken enzo
Dat is ook wel weer waar.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Welnee. Er is altijd ruimte voor een borreltje.
quote:Op woensdag 14 november 2012 21:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik kom als ik supernegatief reken op 21 punten met 2/3 twijfelaars en 1/2 vragen die wel eens kunnen vervallen niet meegerekend. Ergens tussen een 6 en een 8.
Voorzichtigheidsbeginsel!quote:
Je hebt gelijk! En tevens het realisatiebeginsel indachtig doen we geen verdere uitspraken meer over cijfers tot ze werkelijk bekend zijn.quote:
Werkelijk waar geen flauw idee.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:12 schreef Valid het volgende:
Net even een aflevering van Pro Deo gekeken. Iemand een idee waarom ze voor al die civiele zaken een batterij van uitsluitend strafrechtadvocaten hebben geregeld?
Enige die bekendheid hebben bij het grote publiek + simpele zaken.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:12 schreef Valid het volgende:
Net even een aflevering van Pro Deo gekeken. Iemand een idee waarom ze voor al die civiele zaken een batterij van uitsluitend strafrechtadvocaten hebben geregeld?
quote:Op woensdag 14 november 2012 22:29 schreef Paxcon het volgende:
Vanochtend bij de politierechter geweest. Was heel leuk
en je moet tot de zorgtoeslag komt?quote:Op woensdag 14 november 2012 22:37 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb nu nog een paar blikken soep, 1 pak yoghurt, 1 doos crusli, paar pakjes thee, halve fles ranja siroop, pot augurken, 1 plak brood, pak kaas, ketchup, pot kersen jam en paar diepvries hamburgers.
That's it
Neu ik heb geen salaris gehad sinds september (omdat ik ook niet gewerkt had sinds september). Maar ik ben opzich wel door gegaan met mijn luxe leventje als in; oh dat even kopen, dat even kopen, uit het buitenland, lekker eten, altijd merk, altijd grolsch ook zonder aanbieding. Toen kreeg ik verkeersboetes, toen ging mijn ov kaart kapot en moest ik dat ook voorschieten, toen moest ik voor vrienden allemaal dingen voorschieten en ik kom er nu beetje achter dat er weinig over isquote:Op woensdag 14 november 2012 22:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
en je moet tot de zorgtoeslag komt?
Ik vecht met liefde verkeersboetes aanquote:Op woensdag 14 november 2012 22:49 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Neu ik heb geen salaris gehad sinds september (omdat ik ook niet gewerkt had sinds september). Maar ik ben opzich wel door gegaan met mijn luxe leventje als in; oh dat even kopen, dat even kopen, uit het buitenland, lekker eten, altijd merk, altijd grolsch ook zonder aanbieding. Toen kreeg ik verkeersboetes, toen ging mijn ov kaart kapot en moest ik dat ook voorschieten, toen moest ik voor vrienden allemaal dingen voorschieten en ik kom er nu beetje achter dat er weinig over is
Maar ik krijg binnenkort weer salaris aangezien ik al de hele maand oktober heb gewerkt, patsboem chingchingggg
Terechte verkeersboetesquote:Op woensdag 14 november 2012 22:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik vecht met liefde verkeersboetes aan
Ja ik ook, maar dat stukje sparen is opzich niet heel veel en het is voor the greater good weetjewelquote:
Wat valt er aan te vechten aan zonder licht fietsen, aan de kant gehaald worden, de agent verrot schelden met je dronken kop, andere fietsers proberen te helpen (wat bij 1 trouwens gelukt is, ik wil een medaille).quote:Op woensdag 14 november 2012 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Boeiend, moraalriddertje. Je mag je geld ook wel gewoon overmaken als je het kwijt wil
Dat eerste is nog een uitdaging, en geflitst? ijkrapporteren, beeidigingsaktes, alles. Laten ze maar werken voor die administratiekosten. Zal je verbazen hoe vaak dat nog verkeerd gaat.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:53 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat valt er aan te vechten aan zonder licht fietsen, aan de kant gehaald worden, de agent verrot schelden met je dronken kop, andere fietsers proberen te helpen (wat bij 1 trouwens gelukt is, ik wil een medaille).
20 -30 km te hard in de bebouwde kom, geflitst? Maar was wel industrie terrein, niet gevaarlijk ofzo.
Heeft zich laatst hier nog iemand dood gereden op een industrieterrein. Was zo onder een oplegger geschoten.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:53 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat valt er aan te vechten aan zonder licht fietsen, aan de kant gehaald worden, de agent verrot schelden met je dronken kop, andere fietsers proberen te helpen (wat bij 1 trouwens gelukt is, ik wil een medaille).
20 -30 km te hard in de bebouwde kom, geflitst? Maar was wel industrie terrein, niet gevaarlijk ofzo.
Hmm werd zelfs 2x geflitst heen en terugwegquote:Op woensdag 14 november 2012 22:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat eerste is nog een uitdaging, en geflitst? ijkrapporteren, beeidigingsaktes, alles. Laten ze maar werken voor die administratiekosten. Zal je verbazen hoe vaak dat nog verkeerd gaat.
Ik was nuchter, was onder werktijd, 75 ofzo op een lange rechte weg met zelfs dubbele lijnen in het midden. In feite een 80 weg waar je 50 mag. Echt gas erop zeg ik danquote:Op woensdag 14 november 2012 22:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Heeft zich laatst hier nog iemand dood gereden op een industrieterrein. Was zo onder een oplegger geschoten.
domquote:Op woensdag 14 november 2012 22:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hmm werd zelfs 2x geflitst heen en terugweg
Bij de gemeente vragen waarom daar 50 mag worden gereden, en als ze geen goede uitleg kunnen geven ...quote:Op woensdag 14 november 2012 22:57 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik was nuchter, was onder werktijd, 75 ofzo op een lange rechte weg met zelfs dubbele lijnen in het midden. In feite een 80 weg waar je 50 mag. Echt gas erop zeg ik dan
Uitspraak van de hoge raad , waarin feitelijk belemmering van toegang op een weg reden is om niet meer te spreken van een weg in de zin van dit artikel.quote:Wegenverkeerswet 1994
Artikel 1
1 deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
b :wegen: alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten;
Als een snelweg is afgesloten door grote betonblokken op de oprit en van die pijl afzettingdingen ! op 2:40 , zulke dingenquote:Regelement verkeersregels en verkeerstekens
artikel 1
c. autosnelweg: weg, aangeduid door bord G1 van bijlage I; langs autosnelwegen gelegen parkeerplaatsen, tankstations en bushalteplaatsen maken geen deel van de autosnelweg uit
Zodra je de planning opvolgt welquote:Op woensdag 14 november 2012 22:58 schreef Boterbartje het volgende:
Ok het volgende; ik ga nu een planning maken voor aankomende week en me er aan houden. Zijn jullie trots of niet?!
Nouja ik heb tijd voor series en slapen extra ruim aangehouden en als ik m'n werk niet af heb mag ik geen series kijken is de afspraak met mezelf. Moet goed komen denk ikquote:
Wacht even, ik haal nu zaken door elkaar. Dat ging om een camping met een slagboom. Door de feitelijke belemmering was er geen sprake meer van een openbare weg.quote:Op woensdag 14 november 2012 23:05 schreef Ryon het volgende:
@Yreal
welke uitspraak is dat? Ik kan mij niet voorstellen dat de Hoge Raad de gehele A2 wil degraderen van een weg naar geen weg wanneer er ergens werkzaamheden zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |