Ga eens een FOK!premiere regelen, hupquote:Op maandag 10 december 2012 14:33 schreef Greys het volgende:
Ik kan niet wachten
Hugh!
Amanda!
Zingende Hugh en Amanda
Dat hebben we al lang geprobeerd, wat denk jij nou.quote:Op maandag 10 december 2012 14:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ga eens een FOK!premiere regelen, hup
Ik kan het me amper voorstellen...quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eerste kritieken zijn niet bijzonder goed, op metacritic nog net iets beter dan de laatste Twilight film.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 15 december 2012 21:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik kan het me amper voorstellen...
Ja, het is wel hardcore musical. Wie daar niet zo van houdt moet maar gewoon iets anders gaan kijken.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Les Misérables doet dat echter niet, die zou zo dik aangezet, zo bombastisch en zo hardcore musical zijn dat het iedereen die ook maar een klein beetje huivert bij het woord musical, meteen de gordijnen injaagt.
Ik vond hem juist na de recensies die ik gelezen had enorm meevallenquote:Op donderdag 10 januari 2013 00:02 schreef DaviniaHR het volgende:
prachtige film!
alleen russel crowe viel tegen.
Vond ik ook echt, terwijl ik geen Crowe fan ben!quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:40 schreef Stefan het volgende:
Vond Crowe meevallen, hij was perfect als Javert.
Topquote:Morgen een FOK!tv van de premiere
Ik vond Hatthaway mooi, zelfs met kort haarquote:Op donderdag 10 januari 2013 00:59 schreef yvonne het volgende:
Wat een spektakel, ik ga nog 6x
Ik vond Russel Crowe uitermate sexy in deze rol.
Heb jij gesnotterd?quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vond Hatthaway mooi, zelfs met kort haar
En oude Eponine was ook zo sneu
De hele tijdquote:
tuchinski. Hard geluidn, en heel mooie zaal. Heel geslaagd qua sfeer en dingen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:08 schreef yvonne het volgende:
Waar waren jullie?
Wij Pathé Schouwburgplein, maar het geluid stond wel erg zacht. Je moet je erin kunnen onderdompelen.
stefan sowieso, ik kijk nog even. Vond hem wel echt mooi. Het I dreamed a dream van Fantine sprong ervoor mij uit. Wat was dat mooi. Groot, klein, intiem,verdrietig, groeiend, en de snikken en tranen. Wauw.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:10 schreef yvonne het volgende:
Jullie gaan ook nog een keer neem ik wel aan?
ik heb een goldcard dus ga zeker nog wel een paar keer, een keer wil ik m zien met veel bier en me erin verliezenquote:Op donderdag 10 januari 2013 01:10 schreef yvonne het volgende:
Jullie gaan ook nog een keer neem ik wel aan?
Welke bios heeft echt goed geluid?quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
ik heb een goldcard dus ga zeker nog wel een paar keer, een keer wil ik m zien met veel bier en me erin verliezen
Nu zaten we helemaal achteraan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
quote:Op donderdag 10 januari 2013 02:39 schreef Stefan het volgende:
We zaten in Tushinksi 1 achteraan en geluid was perfect, hier ook Skyfall gezien, echt prachtig geluid
Toen JavertJa, was akelig. Greys en ik trokken beide een ieuw gezichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Same here.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:13 schreef Mirjam het volgende:
[..]
stefan sowieso, ik kijk nog even. Vond hem wel echt mooi. Het I dreamed a dream van Fantine sprong ervoor mij uit. Wat was dat mooi. Groot, klein, intiem,verdrietig, groeiend, en de snikken en tranen. Wauw.
Het viel me op dat-ie niet zo breed was als het scherm, maar 16:9 is doorgaans wat men widescreen noemt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:17 schreef Stefan het volgende:
Viel me op dat de film 16:9 was en niet widescreen
Ik ook.quote:Op donderdag 10 januari 2013 02:42 schreef Stefan het volgende:
Ik vind oudere Eponine trouwens leuker dan oudere Cosette
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie weetCombineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:09 schreef Stefan het volgende:
Ik las dat Hooper eerst op 4 uur kwam met zn monage en een directors cut overweeg met 20 min extra
Ik ziu 3 dingen langer willen zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie weetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Hoe kan je dat weten als je de rest nog niet hebt gezien?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef Stefan het volgende:
maar als Hatthaway hem niet krijgt zou dat belachelijk zijn
Omdat dit de mooiste scene is ooitquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hoe kan je dat weten als je de rest nog niet hebt gezien?
Dit weekend zeker, vandaag de premiere gemonteerdquote:
Ik vond de innkeepers wel leuk, eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:47 schreef Deceit het volgende:
Gisteren geweest in Den Bosch..
Wat een baggergeluid, naar mijn idee stond het veelste zacht!
En helaas weet ik nog niet wat ik er van moet denken!
Ik was met me vriend en die is geen fan.. Het irriteerde me al toen hij zijn M&MS ging openmaken.. tijdens I dreamed a dream!! Naast me zaten wat aso-bosschenaren die in het begin hard zaten te praten, na er wat van gezegd te hebben hielden ze eindelijk hun mond.
Ik vind het geweldig hoe ze het gefilmd hebben en dat ze het musical idee helemaal hebben overgenomen! Alleen wist ik dat niet! Ik dacht dat de stukjes tussen de liedjes gepraat zou worden. Maar net als de musical zongen ze dus alles. En ik weet niet wat ik er van moet denken! Of ik het nou briljant moet vinden of juist jammer.
Eponine wederom mijn favoriet, zowel in de musical als in de film.
Eddie's/Marius stem is zooooo goed!
En Enjolras.. <3 <3
Anne Hathaway - I Dreamed a Dream - Subliem
Russel Crowe - Matig! maar had me op het ergst voorbereid. Vind wel dat zijn noten altijd hetzelfde zijn..
Hugh/Jean Valjean - stem erg goed
Ik vond the innkeepers juist tegenvallen eigenlijk..
Ik kan niet wachten om deze film ALLEEN thuis op de bank te gaan kijken!
Ja leuk zeker, maar niet zo leuk als in de musical..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:55 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik vond de innkeepers wel leuk, eigenlijk.
Ik vind dit stel nog steeds de beste Thénardiers ever.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:58 schreef Deceit het volgende:
[..]
Ja leuk zeker, maar niet zo leuk als in de musical..
Ik vond het allemaal net wat te netjes
voor ms thenardier (3:50)
blousje en jasje, maar stond dit keer toch achter de cameraquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:55 schreef Breuls het volgende:
Had je netjes een smoking geregeld, Stefan?
Okay, en daarom mocht je zonder black tie toch naarbinnen? Of waren ze gewoon minder streng dan aangekondigd?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
blousje en jasje, maar stond dit keer toch achter de camera
Ze zijn nooit zo streng, wel in aankondiging maar niet in de praktijk, ik doe dit jaar 10 jaar rode loper en black tie wordt voor pers nooit hard gespeeld, ze zijn allang al blij als je geen joggingbroek aanhebtquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:21 schreef Breuls het volgende:
[..]
Okay, en daarom mocht je zonder black tie toch naarbinnen? Of waren ze gewoon minder streng dan aangekondigd?
Niemand houdt je tegen, ook niet op de rode loperquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:24 schreef Breuls het volgende:
Ja, voor pers dus. Wij zijn weggebleven wegens gebrek aan smoking en galajurken.
Was je in de eurocinema of het theater? Ik ga vanavond naar het theater, ben benieuwd!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:47 schreef Deceit het volgende:
Gisteren geweest in Den Bosch..
En helaas weet ik nog niet wat ik er van moet denken!
Ik was met me vriend en die is geen fan.. Het irriteerde me al toen hij zijn M&MS ging openmaken.. tijdens I dreamed a dream!! Naast me zaten wat aso-bosschenaren die in het begin hard zaten te praten, na er wat van gezegd te hebben hielden ze eindelijk hun mond.
Ik vind het geweldig hoe ze het gefilmd hebben en dat ze het musical idee helemaal hebben overgenomen! Alleen wist ik dat niet! Ik dacht dat de stukjes tussen de liedjes gepraat zou worden. Maar net als de musical zongen ze dus alles. En ik weet niet wat ik er van moet denken! Of ik het nou briljant moet vinden of juist jammer.
Eponine wederom mijn favoriet, zowel in de musical als in de film.
Eddie's/Marius stem is zooooo goed!
En Enjolras.. <3 <3
Anne Hathaway - I Dreamed a Dream - Subliem
Russel Crowe - Matig! maar had me op het ergst voorbereid. Vind wel dat zijn noten altijd hetzelfde zijn..
Hugh/Jean Valjean - stem erg goed
Ik vond the innkeepers juist tegenvallen eigenlijk..
Ik kan niet wachten om deze film ALLEEN thuis op de bank te gaan kijken!
Dat hadden/vonden wij in Rotterdam dus ook alquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:47 schreef Deceit het volgende:
euro cinema, zaaltje 3quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:17 schreef booo het volgende:
[..]
Was je in de eurocinema of het theater? Ik ga vanavond naar het theater, ben benieuwd!
quote:
jaloersmakend, toch?! Maar ze kan wél zingen. Ook bij haar nummer dikke brok in keel.quote:
Ik vind dit alleen echt ongelofelijkquote:Op zondag 13 januari 2013 20:34 schreef Cee het volgende:
Ik ook.Ik had 'm kunnen zien in Next to Normal als ik die dag niet zijn understudy had. Godverdomme.
Bij ons in de zaal hoorde je ook mensen "Sinterklaas, Sinterklaas!" haaha.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:20 schreef Cee het volgende:
Oh ja, ik moest trouwens wel lachen om Sinterklaas. Ik weet dat het Sinterklaas niet moest voorstellen. Maar toch, Sinterklaas.
Mijn Javert, wat doe je?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:27 schreef Cee het volgende:
Ik heb 'm gezien, net terug! Ik vond hem fenomenaal met hier en daar een 'uhm, oké...' momentje. Die uhm-oké momentjes hebben voornamelijk met Russel Crowe te maken. De schat probeerde het maar hij zong alsof ie doof was en het hinderde in zijn acteren. De meningen zijn verdeeld en ik heb echt geprobeerd me te warmen aan z'n Javert (voor zover je je aan zo'n schurk kan warmen) maar het lukte niet. Hij is mijn favoriete personage in de musical en zingt mijn favoriete musicalnummer aller tijden (Stars) dus ik ben kritisch.
Hij miste de koppigheid en de overheersing in zijn stem om hem ook echt autoriteit uit te laten stralen. En vooral tijdens zijn Soliloquy/Suicide stond hij vooral te zingen en weinig te acteren waardoor de hele scène naar de mallemoeren ging.
Maar laat ik niet te veel daarover jammeren, verder was het een geweldige film.
En oh wee als Anne Hathaway alleen al voor die 4 zinderende minuten in close-up geen Oscar krijgt, dan pak ik m'n bajonet en m'n baton en m'n kanon en m'n buskruit en gaan er klappen vallen. Wat ging dat door merg en been, op een goed manier. Wat kwam dat binnen zeg. En mooi dat ze de plaatsing van het nummer, t.o.v. de stage-musical, hebben veranderd.
Oh ja, en ik moest natuurlijk ook snotteren. Vooral op het eind, op het moment dat Colm Wilkinson weer in beeld kwam en beide werelden even één werden.
quote:Op zondag 13 januari 2013 21:24 schreef Cee het volgende:
Ik ga het gewoon even reinigen met een clipje
en zo hoort hetquote:Op zondag 13 januari 2013 21:24 schreef Cee het volgende:
Gemist? Dat kan haast niet!quote:
Als je het hebt over mannelijke mannen.quote:
Ik ook!! Met Colm dus!! Maar ik heb drie momenten gehad dat ik tranen met tuiten zat te brullen. Natuurlijk de Fantine scene, door merg en been zo close up. Godsamme wat kan dat mens goed tegelijk snot produceren en zingen. Fantastisch. Verder Eddie met Empty chairs en empty tables, die hakte er ook flink in, en bij de dood van Gavrochequote:Op zondag 13 januari 2013 20:27 schreef Cee het volgende:
Ik heb 'm gezien, net terug! Ik vond hem fenomenaal met hier en daar een 'uhm, oké...' momentje. Die uhm-oké momentjes hebben voornamelijk met Russel Crowe te maken. De schat probeerde het maar hij zong alsof ie doof was en het hinderde in zijn acteren. De meningen zijn verdeeld en ik heb echt geprobeerd me te warmen aan z'n Javert (voor zover je je aan zo'n schurk kan warmen) maar het lukte niet. Hij is mijn favoriete personage in de musical en zingt mijn favoriete musicalnummer aller tijden (Stars) dus ik ben kritisch.
Hij miste de koppigheid en de overheersing in zijn stem om hem ook echt autoriteit uit te laten stralen. En vooral tijdens zijn Soliloquy/Suicide stond hij vooral te zingen en weinig te acteren waardoor de hele scène naar de mallemoeren ging.
Maar laat ik niet te veel daarover jammeren, verder was het een geweldige film.
En oh wee als Anne Hathaway alleen al voor die 4 zinderende minuten in close-up geen Oscar krijgt, dan pak ik m'n bajonet en m'n baton en m'n kanon en m'n buskruit en gaan er klappen vallen. Wat ging dat door merg en been, op een goed manier. Wat kwam dat binnen zeg. En mooi dat ze de plaatsing van het nummer, t.o.v. de stage-musical, hebben veranderd.
Oh ja, en ik moest natuurlijk ook snotteren. Vooral op het eind, op het moment dat Colm Wilkinson weer in beeld kwam en beide werelden even één werden.
Ze speelt wel altijd freaks ja, ze gaat ook weer spelen in een nieuwe Great Expectationsverfilmingquote:
Dat doet me eraan herinneren dat Cohen tijdens Master of the House een dik frans accent opzette en in de rest van de film weer brits was!quote:Op zondag 13 januari 2013 23:18 schreef Greys het volgende:
Oh wat ik nog een kleiiiiiin puntje in de film vond, was dat zowel Eponine als de revolutievrienden 'Marius' anders uitspraken dan dat Marius zijn eigen naam uitsprak...
De anderen zeiden het met een Frans accent... maggiuus, hij zong het zelf gewoon als mewwiejus.
Ja, maar dat is Philip Quast. Die was ook meesterlijk in Evita als Peron (over sterke mannen die wel even controle komen nemen gesprokenquote:Op zondag 13 januari 2013 21:24 schreef Cee het volgende:
quote:Op maandag 14 januari 2013 12:12 schreef Haarklip het volgende:
Crowe met zijn geweldige bombastische stem
Crowe was primaquote:Op maandag 14 januari 2013 12:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Ben jij naar een andere film geweest ofzo? Russel Crowe heeft maar een klein stemmetje, verre van bombastisch.
Maar dat is gewoon het script, vond dat die dikke van Little Britain het ook goed en grappig deed in het jubileumconcertquote:Op maandag 14 januari 2013 12:12 schreef Haarklip het volgende:
ook al was het 'Colette, Courgette' stukje erg geestig.
Ik denk dat het een kwestie van smaak is, ik vond Crowe ook een prima Javertquote:Op maandag 14 januari 2013 12:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Ben jij naar een andere film geweest ofzo? Russel Crowe heeft maar een klein stemmetje, verre van bombastisch.
Dat had ik dus ook, ik dacht eerst bij het zien van die krullebol dat dat Marius zou zijnquote:Op maandag 14 januari 2013 12:40 schreef Greys het volgende:
Ik geloof alleen dat ik de Enjolras jongen als Marius had gecast in de film als ik het voor het zeggen had gehad
Kan me veel meer voorstellen dat Colette dáár head over heels van zou gaan dan van deze Marius. Ook al is ie reteschattig met zijn sproeten.
Mirjam was verbaasd toen ik zei dat Crowe zo werd afgekraakt overalquote:Op maandag 14 januari 2013 12:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat het een kwestie van smaak is, ik vond Crowe ook een prima Javert
En de dame met wie ik naar de film was riep als eerste na afloop dat ze hem vooral zo goed vond.
Niet voor mij. Kleine stem, geen emotie erin, vlakke noten. Big nono. Acteren was wel goed.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
Crowe was prima
Het is een combinatie van acteren en zingen en hij kwam over als een goede Javert.
quote:Vond HBC en SBC de tweede keer kijken veel slechter en de bakkebaarden van Cohen lieten los in het riool
Het hielp bij mij juist dat ik de musical al een keer of 15 in diverse uitvoeringen heb gezien, anders had ik de film vreselijk afgekraakt op de belabberde zang van deze en gene. Nu kon ik het los van elkaar zien. Het valt ook niet te vergelijken.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:45 schreef Stefan het volgende:
Het helpt wel dat ik nooit de musical had gezien
Je had niet door dat 24601 ook door Hugh Jackman werd gespeeldquote:Op maandag 14 januari 2013 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Ik vond 'm niet zo leuk.
Ik kon het verhaal niet zo goed volgen, zoals toen ze ineens die man die Jan valJan () speelde in het begin, ineens werd vervangen door Hugh Jackman.
Oh!quote:Op maandag 14 januari 2013 13:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je had niet door dat 24601 ook door Hugh Jackman werd gespeeld
Ja, dat is de musical, heb je je niet ingelezen of een trailer gezien?quote:Op maandag 14 januari 2013 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Er werd naar mijn mening veels te veel in gezongen. Ik dacht dat er nog wel een paar dialogen in waren, maar alleen maar zang. Moet je van kunnen houden.
Ja, maar ik heb vele musicals gezien die wel dialogen hadden, dit was alleen nieuw voor mijquote:Op maandag 14 januari 2013 13:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, dat is de musical, heb je je niet ingelezen of een trailer gezien?
Dat klopt, dat waren hoogtepunten, daarnaast heb je nog 2 uur en 18 minuten zangquote:Op maandag 14 januari 2013 13:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb vele musicals gezien die wel dialogen hadden, dit was alleen nieuw voor mij
En ik heb een trailer gezien, maar ik dacht dat zo'n beetje de hoogtepunten van de zangstukken waren
OMG, dat moet toch een troll zijn!! Niet?quote:Op maandag 14 januari 2013 13:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je had niet door dat 24601 ook door Hugh Jackman werd gespeeld
Ga maar nooit naar een operaquote:Op maandag 14 januari 2013 13:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb vele musicals gezien die wel dialogen hadden, dit was alleen nieuw voor mij
En ik heb een trailer gezien, maar ik dacht dat zo'n beetje de hoogtepunten van de zangstukken waren
Op IMDB zei iemand dat Fauntain een stupid whore wasquote:Op maandag 14 januari 2013 13:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
OMG, dat moet toch een troll zijn!! Niet?
Jan Val Jan!!
Of een Operettequote:
Neequote:Op maandag 14 januari 2013 13:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
OMG, dat moet toch een troll zijn!! Niet?
Jan Val Jan!!
Ik heb met Crowe wel regelmatig gehad van; met welk lied zijn we in godsnaam bezig, dit ken ik niet'quote:Op zondag 13 januari 2013 21:24 schreef Cee het volgende:
Dat is ook de bedoeling, want Javert zag het ook nietquote:
En je zag z'n nep wenkbrauwen.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
Crowe was prima
Het is een combinatie van acteren en zingen en hij kwam over als een goede Javert.
Vond HBC en SBC de tweede keer kijken veel slechter en de bakkebaarden van Cohen lieten los in het riool
Ik haat operettes.quote:
Nee, díe vond ik ook waardeloos.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:30 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon het script, vond dat die dikke van Little Britain het ook goed en grappig deed in het jubileumconcert
Bohnham Carter trok rare gezichten.quote:
10quote:
10, want Colmquote:
Dan is het hem heel goed gelukt, voor de beginscène is hij ook enorm afgevallen.quote:
Je vindt een heel concert beter om een bijdrage van 3 minuten?quote:
Nee, 10 heeft dé beste stemmen. En Colm heeft de dragende hoofdrol! ( barbaarquote:Op maandag 14 januari 2013 13:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je vindt een heel concert beter om een bijdrage van 3 minuten?
Colm Wilkinson zingt de hoofdrol in het 10 jaar jubileumconcert, Stefan.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je vindt een heel concert beter om een bijdrage van 3 minuten?
Ow ik dacht dat hij de pastoor wasquote:Op maandag 14 januari 2013 13:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, 10 heeft dé beste stemmen. En Colm heeft de dragende hoofdrol! ( barbaar)
Oh my badquote:Op maandag 14 januari 2013 13:36 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Colm Wilkinson zingt de hoofdrol in het 10 jaar concert, Stefan.
http://www.youtube.com/re(...).0.107.1084.9j3.12.0...0.0...1ac.1.DXXVuLfdBM4quote:
Dat geeft niet, maar daarom was het zo leuk dat ie een piepkleine rol had inde film!! Ik adoreer Colm, werkelijk waar!!quote:
Ja zag t maar wil m kijken op mn tv en surroundquote:
Bij een van de Queens Jubilee's concerten zong hij en de 2 andere Jean's ( die van de 25th en die ander waar ik even niet op kan kopen) nog een hele serie uit Les Mis.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat geeft niet, maar daarom was het zo leuk dat ie een piepkleine rol had inde film!! Ik adoreer Colm, werkelijk waar!!
Dat O2 concert zeker, daar zag je idd wat mensen op het eind (ben daar nog niet maar skipte naar achter om te kijken of de subs nog synchroon liepenquote:Op maandag 14 januari 2013 13:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Bij een van de Queens Jubilee's concerten zong hij en de 2 andere Jean's ( die van de 25th en die ander waar ik even niet op kan kopen) nog een hele serie uit Les Mis.
Nope French Slaveryquote:Op maandag 14 januari 2013 13:41 schreef Stefan het volgende:
In de Nederlandse 2008 versie speelde een indo Cosette, dat vind ik toch niet passen
Een neger als Javert wel, al zal dat wel niet kloppen een neger in zon hoge functie in 1820
Nee hoor.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Ja dat weet ik ook wel, desalniettemin wel geestig.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:30 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon het script, vond dat die dikke van Little Britain het ook goed en grappig deed in het jubileumconcert
Het is wel een concertante versie! Dus dat je geen scènische musical verwacht!!quote:Op maandag 14 januari 2013 13:38 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja zag t maar wil m kijken op mn tv en surround
Heb gister de 25 jubileum gezien dus ken het conceptquote:Op maandag 14 januari 2013 14:24 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het is wel een concertante versie! Dus dat je geen scènische musical verwacht!!
*wants*quote:Op maandag 14 januari 2013 13:31 schreef yvonne het volgende:
25 jaar Les Mis in concert ligt trouwens bij de Blokker voor 4.99
*wants*quote:
Zeker doen! Ik loop er tegenwoordig bijna (bijna...) blindelings heen als ik weer eens in de stad ben.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb de musical zelf nooit gezien, maar ga dat denk ik wel combineren met een bezoek aan Londen.
Geen DVD rip gevonden maar ga zo ff naar de 2e hands dvd zaak kijken of deze bestaatquote:Op maandag 14 januari 2013 15:08 schreef Cat22 het volgende:
[..]
*wants*
Cd heb ik al, maar deze is met plaatjes.
Ben benieuwd wat je ervan vindt, het is een heel verschil met de filmversie. ALs je de Mme Thenardier uit dit concert vergelijkt met HBC uit de film dan komt HBC er heeeeeeeeeeeeeel bekaaid vanaf.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Heb gister de 25 jubileum gezien dus ken het concept
En net zo mooi als de speelfilm en ontroerend
Ik vind al dat die dikke uit Little Britain het beter doet in de 25 jubileumquote:Op maandag 14 januari 2013 15:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je ervan vindt, het is een heel verschil met de filmversie. ALs je de Mme Thenardier uit dit concert vergelijkt met HBC uit de film dan komt HBC er heeeeeeeeeeeeeel bekaaid vanaf.
Ik heb dus hier op mijn werk de link van Yvonne opgezet (Hoewel ik de DVD heb, maar die ligt thuis) en heb net 'Stars' achter de rug, van Philip Quast. Nou, als er nog iemand durft te zzeggen dat Russel Crowe dat net zo goed doet, dan is ie doof. Of totaal a-muzikaal.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vind al dat die dikke uit Little Britain het beter doet in de 25 jubileum
Niemand heeft gezegd dat Crowe dat net zo goed doetquote:Op maandag 14 januari 2013 15:30 schreef ElizabethR het volgende:
t. Nou, als er nog iemand durft te zzeggen dat Russel Crowe dat net zo goed doet, dan is ie doof. Of totaal a-muzikaal.
ik ook. Zolang ie zijn mond dichthieldquote:
Ga weg johquote:Op maandag 14 januari 2013 15:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
ik ook. Zolang ie zijn mond dichthield
Mee eens, ik vond hem prima zingen voor Russel Crowe, maar belabberd voor Javert. Juist voor zo'n snap ik niet zo goed dat ze per se grote filmsterren voor de hoofdrol wilden casten.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
ik ook. Zolang ie zijn mond dichthield
Dat dusquote:Op maandag 14 januari 2013 15:43 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Mee eens, ik vond hem prima zingen voor Russel Crowe, maar belabberd voor Javert.
Jawel, anders is het geen musical maar een toneelstuk waarin toevallig een beetje gezongen wordt. Dit is notabene een doorgezongen musical, vergelijkbaar met een opera, het hele libretto staat op muziek. Moeilijker als een opera ook nog, omdat in de meeste opera's amper geacteerd wordt, maar slechts een beetje heen en weer gelopen.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:05 schreef clumsy_clown het volgende:
De zang hoeft niet foutloos te zijn
Oh inderdaad, dat was het zeker, behalve bij Russel Crowequote:maar wel vol emotie, en dat was het wmb wel.
Ik ben echt bang voor Crowe... Javert is mijn favoriete rol...quote:Op maandag 14 januari 2013 16:11 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jawel, anders is het geen musical maar een toneelstuk waarin toevallig een beetje gezongen wordt. Dit is notabene een doorgezongen musical, vergelijkbaar met een opera, het hele libretto staat op muziek. Moeilijker als een opera ook nog, omdat in de meeste opera's amper geacteerd wordt, maar slechts een beetje heen en weer gelopen.
[..]
Oh inderdaad, dat was het zeker, behalve bij Russel Crowe
Jaaaa, dat had ik dus ook!quote:Op maandag 14 januari 2013 12:40 schreef Greys het volgende:
Ik geloof alleen dat ik de Enjolras jongen als Marius had gecast in de film als ik het voor het zeggen had gehad
Kan me veel meer voorstellen dat Colette dáár head over heels van zou gaan dan van deze Marius. Ook al is ie reteschattig met zijn sproeten.
Nou, dames, veel plezier danquote:
Valt toch wel mee?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:13 schreef Stefan het volgende:
Vonden jullie niet dat Fantine er op het sterfbed erg raar uitzag, haar gebit was erg raar
Ze had geluk dat ze niet haar voortanden moest laten trekken zoals in het boekquote:Op maandag 14 januari 2013 17:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Valt toch wel mee?![]()
[ afbeelding ]
In een van de featurettes vertelde ze dat ze 'lucky' was omdat ze geen nepgebitje in moest, maar ze haar eigen tanden konden verven.
Om heel eerlijk te zijn viel me dat naderhand pas op. Dus ik had er tijdens de film geeneens erg in. Dus maakt het me denk ik ook niet uit.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:28 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat vond jij van de keus IDAD te verplaatsen?
Ik denk dat het krachtiger is dat ze het zing als ze haar tanden, haar en eergevoel kwijt isquote:Op maandag 14 januari 2013 17:29 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn viel me dat naderhand pas op. Dus ik had er tijdens de film geeneens erg in. Dus maakt het me denk ik ook niet uit.
Als Valjean Cosette net heeft opgehaald. Is een toegevoegde song, speciaal voor de film. Maar van mij had het niet gehoeven.quote:
Oh ja plas-lopers hadden wij ookquote:Op maandag 14 januari 2013 19:45 schreef Operc het volgende:
Bij mij liepen er wel mensen weg, maar volgens mij alleen voor plaspauzes. Tsja, voor sommigen is 2 uur en 40 minuten zonder WC mogelijkheid gewoon te lang denk ik..
Moet zeggen dat ik niet precies geteld heb of er evenveel mensen binnen kwamen als die de zaal verlaten hadden, maar denk dat het wel redelijk uitkomt.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ja plas-lopers hadden wij ook
Maar die kwamen dus wel weer terug.
Naast mij zaten twee grietjes die echt ELKE minuut hun mobieltjes aan klikten om te zien of ze whatsappies haddenquote:Op maandag 14 januari 2013 20:16 schreef ElizabethR het volgende:
Wij waren expres op zaterdagmiddag gegaan, omdat ik verwachtte dat het dan minder druk zou zijn. Dat was ook zo, maar dat irritante publiek wat er dan wel zat maakt er net zo goed een potje van.
Mobieltjes die afgaan, mensen die gewoon gaan zitten texten, dus zie je dat irritante licht van die kutmobieltjes, mensen die echt zwaar ritselend hun popcorn en M&M's gaan zitten kanen, mensen die hardop commentaar geven, mensen die mee zingen.![]()
![]()
Een Indiase familie, waarvan de pater familias opstond en onder luid misbaar zijn vrouw en nazaten sommeerde hem te volgen, waarna een man of 12 tegelijk opstapte...
Maar wel een daverend applaus bij het einde.
Achterste rij is in geen enkele bioscoop de plek voor de ultieme ervaringquote:Op maandag 14 januari 2013 16:29 schreef Cat22 het volgende:
Over 3,5 uur zit ik in de zaal.![]()
Achterste rij in het midden, voor de ultieme ervaring. Hoop ik.
. Net terug en de reiniging is even nodig.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:24 schreef Cee het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitgemopperd, want de film had ook heel veel goede momenten.
De dood van Fantime, de sterfscene van Valjean, Gavroche, Bring him home (oké, die was wel lager gezet, maar eerlijk gezegd vond ik de versie van Colm daarin altijd echt te hoog voor een vent en daardoor verwijfd).
Maar ik heb niet hoeven janken, wat me bij de live versies wel altijd lukt.
Ik ben gewoon verwendEn wil zeker nog een keer gaan!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Hier ook jaquote:Op maandag 14 januari 2013 23:22 schreef Cat22 het volgende:
En ook wij hadden mensen in de zaal die bij de rechtbank pas doorhadden dat de burgemeester Jean Valjean was.
Balkon is perfectquote:Op maandag 14 januari 2013 22:12 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Achterste rij is in geen enkele bioscoop de plek voor de ultieme ervaring, al zit er niet veel surround effecten in dus in dat opzicht mis je niet veel geluid maar de achterste rij zijn nooit de beste plekken.
Verre van!! Eddie Redmayne is een goede zanger en Aaron Tveist is gewoon een pro met een fantastische stem. Anne Hathaway was gewoon goed, net als Amanda. Eponine had een geweldige stem.de enige magere stemmen waren de Thenardiers en Javert.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:09 schreef Ferdii het volgende:
Vergelijk het met bv de zang tijdens dat 10th anniversairy concert vallen allen stemmen tegen
Ik zeg ook niet dat alle stemmen in de film slecht waren, alleen dat ze allen beter waren in het concertquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Verre van!! Eddie Redmayne is een goede zanger en Aaron Tveist is gewoon een pro met een fantastische stem. Anne Hathaway was gewoon goed, net als Amanda. Eponine had een geweldige stem.de enige magere stemmen waren de Thenardiers en Javert.
Alleen vond ik hem als love interrest voor Cosette totaal ongeschiktquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Verre van!! Eddie Redmayne is een goede zanger
Vond ik ook. Aaron Tveist zou een betere keuze zijn geweest. Ik vind Redmayne zo onaantrekkelijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:33 schreef Stefan het volgende:
[..]
Alleen vond ik hem als love interrest voor Cosette totaal ongeschikt
Vond ik niet. Valjean heeft Cosette zo beschermd opgevoed dat ze van heerlijk eigenwijs brutaal wichtje is opgegroeid tot een lieflijk prinsesje (met bijbehorende vibrato). Daar past de brave en toch ook wel dappere student Marius imo prima bij.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:33 schreef Stefan het volgende:
[..]
Alleen vond ik hem als love interrest voor Cosette totaal ongeschikt
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:01 schreef Bittere_Bal het volgende:
Nooit een fan van musicals geweest maar na de trailers eens op you-tube te hebben gezocht naar Les Miserables (en het 25th anniversary concert te hebben gevonden) en nu de film te hebben gezien moet ik toegeven een nieuwe fan te zijn. Echt kippevel. Wel iets wat ik verborgen hou als guilty pleasure bij vrienden maar deze komt wel in mijn blueray collectie te staan.
Biecht: die vond ik persoonlijk (!) nog emotioneler dan I Dreamed a Dream...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:50 schreef Cat22 het volgende:
Zijn Empty chairs en empty tables was trouwens geweldig!
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:50 schreef Cat22 het volgende:
Zijn Empty chairs en empty tables was trouwens geweldig!
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:01 schreef Bittere_Bal het volgende:
Nooit een fan van musicals geweest maar na de trailers eens op you-tube te hebben gezocht naar Les Miserables (en het 25th anniversary concert te hebben gevonden) en nu de film te hebben gezien moet ik toegeven een nieuwe fan te zijn. Echt kippevel. Wel iets wat ik verborgen hou als guilty pleasure bij vrienden maar deze komt wel in mijn blueray collectie te staan.
Same herequote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Biecht: die vond ik persoonlijk (!) nog emotioneler dan I Dreamed a Dream...
Terwijl ik verder niet zo'n heel erge fan van deze Marius was. Maar bij dat nummer, allemachtig...!
En dat laatste ben ik het persoonlijk een pietsie mee eens, hoe gek ik ook ben op de film.quote:Alex Gabriel 1 dag geleden
Having been totally ready to slate him on hearing this before I saw the film, I was won over. Crowe, while not the strongest vocalist, seemed to be the only cast member actually immersed in his character, performing the songs straightforwardly, unpretentiously with no bells or whistles, and letting the songs speak for themselves. I found Anne Hathaway and Hugh Jackman irritating - their performances (perhaps more due to direction) seemed to be screaming 'I'm acting, dahling!'
Je kende het verhaal niet... had jij wel direct door dat de burgemeester Valjean was?quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:39 schreef Piepje het volgende:
Film net gezien. Had de musical nooit gezien en wist ook niks van het verhaal; kende alleen I dreamed a dream... Vond het geweldig
Gelukkig is mijn man wél een echte vent. Hij gaat namelijk gewoon mee en hoeft zijn mannelijkheid niet bevestigd te zien door ridiculiseren van zogenaamd 'typisch vrouwelijke' dingen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:36 schreef Greys het volgende:
Het houdt de gemoederen wel bezig in elk geval...
KLB / Mannen die niet naar Les Miserables durven
Beide keren dat ik geweest ben zat de zaal ook gewoon half vol met mannen. En volgens mij was het beide keren een man die na afloop als eerste begon te klappenquote:Op woensdag 16 januari 2013 09:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Gelukkig is mijn man wél een echte vent. Hij gaat namelijk gewoon mee en hoeft zijn mannelijkheid niet bevestigd te zien door ridiculiseren van zogenaamd 'typisch vrouwelijke' dingen.
Ze zijn gewoon bang dat ze het niet droog kunnen houdenquote:Op woensdag 16 januari 2013 10:36 schreef Operc het volgende:
Ik snap dat nooit, als je het een leuke film lijkt ga je er toch gewoon heen? Ik heb er in ieder geval geen seconde over nagedacht of ik er 'als man' wel naar toe zou kunnen.
ik kende het verhaal ook niet maar had dat wel direct door heur. Maar dat kan ook liggen aan mijn Jackman-obsessiequote:Op woensdag 16 januari 2013 09:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Je kende het verhaal niet... had jij wel direct door dat de burgemeester Valjean was?
Wat irritant. En asociaalquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:59 schreef Isabeau het volgende:
Wat voor mij niet echt hielp is in de bioscoop naast iemand te zitten die het zo slecht vond dat ze steeds luid zuchtte van irritatie en zo
oh wat irritantquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:59 schreef Isabeau het volgende:
Wat voor mij niet echt hielp is in de bioscoop naast iemand te zitten die het zo slecht vond dat ze steeds luid zuchtte van irritatie en zo
quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:36 schreef Greys het volgende:
Het houdt de gemoederen wel bezig in elk geval...
KLB / Mannen die niet naar Les Miserables durven
Dat is idd vervelend zeg! Al moet ik bekennen dat mijn gezelschap en ik ons ook ontzettend moesten inhouden als Javert in beeld kwam.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:59 schreef Isabeau het volgende:
Ja dat was wel duidelijkquote:Op woensdag 16 januari 2013 09:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Je kende het verhaal niet... had jij wel direct door dat de burgemeester Valjean was?
quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:59 schreef Isabeau het volgende:
Was jij het?quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:34 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]dat had je best mogen zeggen babe
Ik hoopte het, ja.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:40 schreef Greys het volgende:
Was jij het?![]()
Dacht je dat het door de zuchten sneller afgelopen zou zijn?
Dat werkt nietquote:
En in de lobby ofzo wachten was ook geen optie?quote:Wel jammer dat ik me niet over die irritatie heen kon zetten. Zou graag een stevig potje gejankt hebben om het zielige verhaal, maar ik vond het gezang zo deerniswekkend slecht af en toe.... Het liefst was ik de zaal uit gegaan, maar Isa moest nog met me mee in de auto en het was koud buiten
Dat weet ik nu ook jaquote:
Och als ik me alles ga aantrekken dat 'vreemden' op Internet tegen me zeggen, lag ik al lang op de bodem van de Maasquote:En in de lobby ofzo wachten was ook geen optie?
Sorry dat ik zo hard reageerde op de reactie van Isa, maar ik dacht dat het over een 'vreemde' gingZoals er in de bios zo vaak een vreemde naast je zit aan de andere kant zeg maar.
quote:
quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht: ik hou het anoniem.
Maar je weet toch dat ik niet assertief ben
Ik zit ook al dagen de filmsoundtrack te luisteren, maar moet wel eerlijk zeggen dat sommige nummers met beeld er bij veeeel beter overkomen dan zonder beeldquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:46 schreef WheeleE het volgende:
*Man meldt zich*
Als doorgaans-niet-musical-liefhebber zat ik afgelopen maandagmiddag in een voor 20% gevulde bioscoopzaal. Aangezien mijn vriendenkring niet mee wilde ben ik maar gewoon in m'n uppie gegaan. Muisstil was het in de zaal, gedurende de hele film, heerlijk!
En...ik vond m mooi!![]()
Ik heb het wel droog gehouden, maar ik snap waarom I dreamed a dream voor velen een tissue-moment is.
Persoonlijk vind ik Do you hear the people sing een van de mooiste nummers.
Helemaal grappig is dat ik de soundtrack op spotify al 3 dagen heb zitten luisteren
Ja maar elke keer veranderde Wolverine steeds een klein beetje meer in een matig zingende oude manquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:01 schreef Isabeau het volgende:
Nou kan je zoiets tegen Lein wel zeggen, maar ik hoopte dat elke zucht de laatste was. Maar ja, dan begon Hugh Jackman weer te zingen (en dat deed ie redelijk vaak) en "zuuuucht".
Dat weet ik nu van IDAD ja. Ik kende het wel vaag maar vond het niet zo spectaculair. Nu ik die scene zelf heb gezien, met Anne zo geweldgi acterend, heeft het veel meer lading.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zit ook al dagen de filmsoundtrack te luisteren, maar moet wel eerlijk zeggen dat sommige nummers met beeld er bij veeeel beter overkomen dan zonder beeld
Heart full of Love, daarin vind ik Marius in de eerste paar regels klinken als Kermit. Tenminste, als je het beeld er niet bij ziet dus. In de film zelf vond ik dat niet, terwijl dat exact hetzelfde was.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:53 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja maar elke keer veranderde Wolverine steeds een klein beetje meer in een matig zingende oude man
Wolverine kicks Gladiators assquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:53 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja maar elke keer veranderde Wolverine steeds een klein beetje meer in een matig zingende oude man
quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:27 schreef Ferdii het volgende:
Vanmiddag volledige 10th anniversairy concert geluisterd
Aanrader Zijn de laatste 5 mindan komen ee een stuk of 10 Jean valjean acteurs uit verschillende landen op
Krijgen we nu na de hele Austen vs. Zombies rage de nodige Wolverine vs. Javert veredelde fanfiction?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:53 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Haha nee het hele concert is top, vond het wel een leuke toegift. Had het niet verwacht. Daarnaast geeft het goed aan hoe groot les miserables wel niet isquote:Op donderdag 17 januari 2013 00:45 schreef ElizabethR het volgende:
[..]is dat het enige wat je aan kunt raden van dit schitterende concert? Ik vind dat juist het minst van alles en te cheesy voor woorden.
Nogmaals (en ik ben blij dat je het topic gevonden hebt, er staan leuke meningen in eerdere posts!!:)quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:29 schreef MadMaster het volgende:
Na 4 theateruitvoeringen all over the world gisteren de bioscoopversie gezien.
Lange zit (net als de musical zelf trouwens), maar ik vond het resultaat absoluut de moeite waard.
Om de diverse scenes logisch aan elkaar geknoopt te krijgen, zijn er m.i. wel wat extra 'songs/gezongen teksten' toegevoegd. Ik kan me sonmige teksten/overgangen in ieder geval niet herinneren.
Ik vond ze juist schitterend, en helemaal voldoen aan het tijdsbeeld van de Juni Studentenopstand. Wat overigens verre van een sprookje was, maar keiharde realiteit.quote:Af en toe waren achtergronden en decors niet helemaal realistisch, maar het blijft sowieso natuurlijk een soort van dramatisch 'sprookje'...
Leuk om Colm in die rol te zien ja.quote:En de pastoor van de kerk wordt wel door een heel bijzonder persoon gespeeld...
Mooi!! Nu nog de CD van de originele London cast scorenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Mooi!! Nu nog de CD van de originele London cast scoren
En misschien je horizon iets verbreden? Want er zijn nog veeeeeeeeeel meer mooie musicals, zoals bijvoorbeeld dezeDa's niet echt een musicalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wel mooi (vooral de Italiaanse).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
Wat is het dan??quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Da's niet echt een musicalMaar wel mooi (vooral de Italiaanse).
Ze noemen het zelf een muziekspektakel, geloof ik, of iets in die richting.quote:
Och ja, dat is een iets andere interpretatie. Het is scenisch, met choreografie, in kostuum en in decor, wat het voor mij een musical maakt. Dat het decor sober is en multifunctioneel, is een keuze van de regie in samenwerking met de decorontwerper. Maar voor mij maakt dat het niet minder musical eigenlijk.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ze noemen het zelf een muziekspektakel, geloof ik, of iets in die richting.
Ik vind het ook wel meer een concert dan een show als Les Mis, met sets en veel meer interactie (en minder acrobatiek), maar dat is eigenlijk ook wel weer mierenneukerig.
Die is er al een maand, een screener that isquote:
Ik heb die gewoon op DVD. Bootlegs zijn me meestal te slecht van kwaliteit,quote:
wat is R5?quote:
russische dvdquote:
Dit. Plus een enorme crush op Aaron Tveit.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:02 schreef Stefan het volgende:
Raar, 20 jaar terug alleen de NL cd geluisterd, de film was 20 jaar later tweede kennismaking met de musical, nu 4 weken later film 3 x gezien, de 25 years aniverary 2x, 10 years aniversaty 1x en boek aan het lezen
Ik ben verliefd op Les Mis
Ik bij de tweede keer kijken ook. 't Is maar behelpen met die stemmen. Ik ga de dvd niet kopen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:48 schreef wonderer het volgende:
Ik vond hem tegenvallenEn daar baal ik echt van.
Nou doe je een stuk of 600 Hollywood musicalfilms wel heel erg onrecht aan. The Phantom is toch ook goed gelukt op film. Cats ook. A Chorus Line is schitterend verfilmd. Les Mis had waardeloze zang. In geval van een doorgezongen productie dien je het beste van het beste te kiezen. Zowel op zanggebied als op acteergebied. Maar dat is alleen maar mijn mening. Verder onbelangrijk.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:02 schreef Stefan het volgende:
De fout die de hardcore stagelovers maken is dat je stage acteurs niet zomaar kan vertalen naar de bios
Dus moet je extra je best doen om toch de emoties over te kunnen brengen, ook aan de achterste rij, in plaats van een beetje grienen in de oververtegenwoordigde closeups.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:02 schreef Stefan het volgende:
Drie keer gezien nog steeds mooi
De fout die de hardcore stagelovers maken is dat je stage acteurs niet zomaar kan vertalen naar de bios
Op stage is het belangrijker een goede zanger te zijn, meer dan een goede acteur
je staat op t podium en veel mensen zien de uitdrukkingen in je gezicht niet
De film heeft 90 procent close ups dus dan is acteren minstens zo belangrijk
wmb is Crowe een goede Javert, hij overtuigde mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |