Gemist? Dat kan haast niet!quote:
Als je het hebt over mannelijke mannen.quote:
Ik ook!! Met Colm dus!! Maar ik heb drie momenten gehad dat ik tranen met tuiten zat te brullen. Natuurlijk de Fantine scene, door merg en been zo close up. Godsamme wat kan dat mens goed tegelijk snot produceren en zingen. Fantastisch. Verder Eddie met Empty chairs en empty tables, die hakte er ook flink in, en bij de dood van Gavrochequote:Op zondag 13 januari 2013 20:27 schreef Cee het volgende:
Ik heb 'm gezien, net terug! Ik vond hem fenomenaal met hier en daar een 'uhm, oké...' momentje. Die uhm-oké momentjes hebben voornamelijk met Russel Crowe te maken. De schat probeerde het maar hij zong alsof ie doof was en het hinderde in zijn acteren. De meningen zijn verdeeld en ik heb echt geprobeerd me te warmen aan z'n Javert (voor zover je je aan zo'n schurk kan warmen) maar het lukte niet. Hij is mijn favoriete personage in de musical en zingt mijn favoriete musicalnummer aller tijden (Stars) dus ik ben kritisch.
Hij miste de koppigheid en de overheersing in zijn stem om hem ook echt autoriteit uit te laten stralen. En vooral tijdens zijn Soliloquy/Suicide stond hij vooral te zingen en weinig te acteren waardoor de hele scène naar de mallemoeren ging.
Maar laat ik niet te veel daarover jammeren, verder was het een geweldige film.
En oh wee als Anne Hathaway alleen al voor die 4 zinderende minuten in close-up geen Oscar krijgt, dan pak ik m'n bajonet en m'n baton en m'n kanon en m'n buskruit en gaan er klappen vallen. Wat ging dat door merg en been, op een goed manier. Wat kwam dat binnen zeg. En mooi dat ze de plaatsing van het nummer, t.o.v. de stage-musical, hebben veranderd.
Oh ja, en ik moest natuurlijk ook snotteren. Vooral op het eind, op het moment dat Colm Wilkinson weer in beeld kwam en beide werelden even één werden.
Ze speelt wel altijd freaks ja, ze gaat ook weer spelen in een nieuwe Great Expectationsverfilmingquote:
Dat doet me eraan herinneren dat Cohen tijdens Master of the House een dik frans accent opzette en in de rest van de film weer brits was!quote:Op zondag 13 januari 2013 23:18 schreef Greys het volgende:
Oh wat ik nog een kleiiiiiin puntje in de film vond, was dat zowel Eponine als de revolutievrienden 'Marius' anders uitspraken dan dat Marius zijn eigen naam uitsprak...
De anderen zeiden het met een Frans accent... maggiuus, hij zong het zelf gewoon als mewwiejus.
Ja, maar dat is Philip Quast. Die was ook meesterlijk in Evita als Peron (over sterke mannen die wel even controle komen nemen gesprokenquote:Op zondag 13 januari 2013 21:24 schreef Cee het volgende:
Ik ga het gewoon even reinigen met een clipje
quote:Op maandag 14 januari 2013 12:12 schreef Haarklip het volgende:
Crowe met zijn geweldige bombastische stem
Crowe was primaquote:Op maandag 14 januari 2013 12:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Ben jij naar een andere film geweest ofzo? Russel Crowe heeft maar een klein stemmetje, verre van bombastisch.
Maar dat is gewoon het script, vond dat die dikke van Little Britain het ook goed en grappig deed in het jubileumconcertquote:Op maandag 14 januari 2013 12:12 schreef Haarklip het volgende:
ook al was het 'Colette, Courgette' stukje erg geestig.
Ik denk dat het een kwestie van smaak is, ik vond Crowe ook een prima Javertquote:Op maandag 14 januari 2013 12:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Ben jij naar een andere film geweest ofzo? Russel Crowe heeft maar een klein stemmetje, verre van bombastisch.
Dat had ik dus ook, ik dacht eerst bij het zien van die krullebol dat dat Marius zou zijnquote:Op maandag 14 januari 2013 12:40 schreef Greys het volgende:
Ik geloof alleen dat ik de Enjolras jongen als Marius had gecast in de film als ik het voor het zeggen had gehad
Kan me veel meer voorstellen dat Colette dáár head over heels van zou gaan dan van deze Marius. Ook al is ie reteschattig met zijn sproeten.
Mirjam was verbaasd toen ik zei dat Crowe zo werd afgekraakt overalquote:Op maandag 14 januari 2013 12:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat het een kwestie van smaak is, ik vond Crowe ook een prima Javert
En de dame met wie ik naar de film was riep als eerste na afloop dat ze hem vooral zo goed vond.
Niet voor mij. Kleine stem, geen emotie erin, vlakke noten. Big nono. Acteren was wel goed.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
Crowe was prima
Het is een combinatie van acteren en zingen en hij kwam over als een goede Javert.
quote:Vond HBC en SBC de tweede keer kijken veel slechter en de bakkebaarden van Cohen lieten los in het riool
Het hielp bij mij juist dat ik de musical al een keer of 15 in diverse uitvoeringen heb gezien, anders had ik de film vreselijk afgekraakt op de belabberde zang van deze en gene. Nu kon ik het los van elkaar zien. Het valt ook niet te vergelijken.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:45 schreef Stefan het volgende:
Het helpt wel dat ik nooit de musical had gezien
Je had niet door dat 24601 ook door Hugh Jackman werd gespeeldquote:Op maandag 14 januari 2013 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Ik vond 'm niet zo leuk.
Ik kon het verhaal niet zo goed volgen, zoals toen ze ineens die man die Jan valJan () speelde in het begin, ineens werd vervangen door Hugh Jackman.
Oh!quote:Op maandag 14 januari 2013 13:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je had niet door dat 24601 ook door Hugh Jackman werd gespeeld
Ja, dat is de musical, heb je je niet ingelezen of een trailer gezien?quote:Op maandag 14 januari 2013 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Er werd naar mijn mening veels te veel in gezongen. Ik dacht dat er nog wel een paar dialogen in waren, maar alleen maar zang. Moet je van kunnen houden.
Ja, maar ik heb vele musicals gezien die wel dialogen hadden, dit was alleen nieuw voor mijquote:Op maandag 14 januari 2013 13:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, dat is de musical, heb je je niet ingelezen of een trailer gezien?
Dat klopt, dat waren hoogtepunten, daarnaast heb je nog 2 uur en 18 minuten zangquote:Op maandag 14 januari 2013 13:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb vele musicals gezien die wel dialogen hadden, dit was alleen nieuw voor mij
En ik heb een trailer gezien, maar ik dacht dat zo'n beetje de hoogtepunten van de zangstukken waren
OMG, dat moet toch een troll zijn!! Niet?quote:Op maandag 14 januari 2013 13:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je had niet door dat 24601 ook door Hugh Jackman werd gespeeld
Ga maar nooit naar een operaquote:Op maandag 14 januari 2013 13:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb vele musicals gezien die wel dialogen hadden, dit was alleen nieuw voor mij
En ik heb een trailer gezien, maar ik dacht dat zo'n beetje de hoogtepunten van de zangstukken waren
Op IMDB zei iemand dat Fauntain een stupid whore wasquote:Op maandag 14 januari 2013 13:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
OMG, dat moet toch een troll zijn!! Niet?
Jan Val Jan!!
Of een Operettequote:
Neequote:Op maandag 14 januari 2013 13:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
OMG, dat moet toch een troll zijn!! Niet?
Jan Val Jan!!
Ik heb met Crowe wel regelmatig gehad van; met welk lied zijn we in godsnaam bezig, dit ken ik niet'quote:Op zondag 13 januari 2013 21:24 schreef Cee het volgende:
Ik ga het gewoon even reinigen met een clipje
Dat is ook de bedoeling, want Javert zag het ook nietquote:
En je zag z'n nep wenkbrauwen.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
Crowe was prima
Het is een combinatie van acteren en zingen en hij kwam over als een goede Javert.
Vond HBC en SBC de tweede keer kijken veel slechter en de bakkebaarden van Cohen lieten los in het riool
Ik haat operettes.quote:
Nee, díe vond ik ook waardeloos.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:30 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon het script, vond dat die dikke van Little Britain het ook goed en grappig deed in het jubileumconcert
Bohnham Carter trok rare gezichten.quote:
10quote:
10, want Colmquote:
Dan is het hem heel goed gelukt, voor de beginscène is hij ook enorm afgevallen.quote:
Je vindt een heel concert beter om een bijdrage van 3 minuten?quote:
Nee, 10 heeft dé beste stemmen. En Colm heeft de dragende hoofdrol! ( barbaarquote:Op maandag 14 januari 2013 13:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je vindt een heel concert beter om een bijdrage van 3 minuten?
Colm Wilkinson zingt de hoofdrol in het 10 jaar jubileumconcert, Stefan.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je vindt een heel concert beter om een bijdrage van 3 minuten?
Ow ik dacht dat hij de pastoor wasquote:Op maandag 14 januari 2013 13:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, 10 heeft dé beste stemmen. En Colm heeft de dragende hoofdrol! ( barbaar)
Oh my badquote:Op maandag 14 januari 2013 13:36 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Colm Wilkinson zingt de hoofdrol in het 10 jaar concert, Stefan.
http://www.youtube.com/re(...).0.107.1084.9j3.12.0...0.0...1ac.1.DXXVuLfdBM4quote:
Dat geeft niet, maar daarom was het zo leuk dat ie een piepkleine rol had inde film!! Ik adoreer Colm, werkelijk waar!!quote:
Ja zag t maar wil m kijken op mn tv en surroundquote:
Bij een van de Queens Jubilee's concerten zong hij en de 2 andere Jean's ( die van de 25th en die ander waar ik even niet op kan kopen) nog een hele serie uit Les Mis.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat geeft niet, maar daarom was het zo leuk dat ie een piepkleine rol had inde film!! Ik adoreer Colm, werkelijk waar!!
Dat O2 concert zeker, daar zag je idd wat mensen op het eind (ben daar nog niet maar skipte naar achter om te kijken of de subs nog synchroon liepenquote:Op maandag 14 januari 2013 13:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Bij een van de Queens Jubilee's concerten zong hij en de 2 andere Jean's ( die van de 25th en die ander waar ik even niet op kan kopen) nog een hele serie uit Les Mis.
Nope French Slaveryquote:Op maandag 14 januari 2013 13:41 schreef Stefan het volgende:
In de Nederlandse 2008 versie speelde een indo Cosette, dat vind ik toch niet passen
Een neger als Javert wel, al zal dat wel niet kloppen een neger in zon hoge functie in 1820
Nee hoor.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Ja dat weet ik ook wel, desalniettemin wel geestig.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:30 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon het script, vond dat die dikke van Little Britain het ook goed en grappig deed in het jubileumconcert
Het is wel een concertante versie! Dus dat je geen scènische musical verwacht!!quote:Op maandag 14 januari 2013 13:38 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja zag t maar wil m kijken op mn tv en surround
Heb gister de 25 jubileum gezien dus ken het conceptquote:Op maandag 14 januari 2013 14:24 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het is wel een concertante versie! Dus dat je geen scènische musical verwacht!!
*wants*quote:Op maandag 14 januari 2013 13:31 schreef yvonne het volgende:
25 jaar Les Mis in concert ligt trouwens bij de Blokker voor 4.99
*wants*quote:
Zeker doen! Ik loop er tegenwoordig bijna (bijna...) blindelings heen als ik weer eens in de stad ben.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb de musical zelf nooit gezien, maar ga dat denk ik wel combineren met een bezoek aan Londen.
Geen DVD rip gevonden maar ga zo ff naar de 2e hands dvd zaak kijken of deze bestaatquote:Op maandag 14 januari 2013 15:08 schreef Cat22 het volgende:
[..]
*wants*
Cd heb ik al, maar deze is met plaatjes.
Ben benieuwd wat je ervan vindt, het is een heel verschil met de filmversie. ALs je de Mme Thenardier uit dit concert vergelijkt met HBC uit de film dan komt HBC er heeeeeeeeeeeeeel bekaaid vanaf.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Heb gister de 25 jubileum gezien dus ken het concept
En net zo mooi als de speelfilm en ontroerend
Ik vind al dat die dikke uit Little Britain het beter doet in de 25 jubileumquote:Op maandag 14 januari 2013 15:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je ervan vindt, het is een heel verschil met de filmversie. ALs je de Mme Thenardier uit dit concert vergelijkt met HBC uit de film dan komt HBC er heeeeeeeeeeeeeel bekaaid vanaf.
Ik heb dus hier op mijn werk de link van Yvonne opgezet (Hoewel ik de DVD heb, maar die ligt thuis) en heb net 'Stars' achter de rug, van Philip Quast. Nou, als er nog iemand durft te zzeggen dat Russel Crowe dat net zo goed doet, dan is ie doof. Of totaal a-muzikaal.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vind al dat die dikke uit Little Britain het beter doet in de 25 jubileum
Niemand heeft gezegd dat Crowe dat net zo goed doetquote:Op maandag 14 januari 2013 15:30 schreef ElizabethR het volgende:
t. Nou, als er nog iemand durft te zzeggen dat Russel Crowe dat net zo goed doet, dan is ie doof. Of totaal a-muzikaal.
ik ook. Zolang ie zijn mond dichthieldquote:
Ga weg johquote:Op maandag 14 januari 2013 15:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
ik ook. Zolang ie zijn mond dichthield
Mee eens, ik vond hem prima zingen voor Russel Crowe, maar belabberd voor Javert. Juist voor zo'n snap ik niet zo goed dat ze per se grote filmsterren voor de hoofdrol wilden casten.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
ik ook. Zolang ie zijn mond dichthield
Dat dusquote:Op maandag 14 januari 2013 15:43 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Mee eens, ik vond hem prima zingen voor Russel Crowe, maar belabberd voor Javert.
Jawel, anders is het geen musical maar een toneelstuk waarin toevallig een beetje gezongen wordt. Dit is notabene een doorgezongen musical, vergelijkbaar met een opera, het hele libretto staat op muziek. Moeilijker als een opera ook nog, omdat in de meeste opera's amper geacteerd wordt, maar slechts een beetje heen en weer gelopen.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:05 schreef clumsy_clown het volgende:
De zang hoeft niet foutloos te zijn
Oh inderdaad, dat was het zeker, behalve bij Russel Crowequote:maar wel vol emotie, en dat was het wmb wel.
Ik ben echt bang voor Crowe... Javert is mijn favoriete rol...quote:Op maandag 14 januari 2013 16:11 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jawel, anders is het geen musical maar een toneelstuk waarin toevallig een beetje gezongen wordt. Dit is notabene een doorgezongen musical, vergelijkbaar met een opera, het hele libretto staat op muziek. Moeilijker als een opera ook nog, omdat in de meeste opera's amper geacteerd wordt, maar slechts een beetje heen en weer gelopen.
[..]
Oh inderdaad, dat was het zeker, behalve bij Russel Crowe
Jaaaa, dat had ik dus ook!quote:Op maandag 14 januari 2013 12:40 schreef Greys het volgende:
Ik geloof alleen dat ik de Enjolras jongen als Marius had gecast in de film als ik het voor het zeggen had gehad
Kan me veel meer voorstellen dat Colette dáár head over heels van zou gaan dan van deze Marius. Ook al is ie reteschattig met zijn sproeten.
Nou, dames, veel plezier danquote:
Valt toch wel mee?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:13 schreef Stefan het volgende:
Vonden jullie niet dat Fantine er op het sterfbed erg raar uitzag, haar gebit was erg raar
Ze had geluk dat ze niet haar voortanden moest laten trekken zoals in het boekquote:Op maandag 14 januari 2013 17:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Valt toch wel mee?![]()
[ afbeelding ]
In een van de featurettes vertelde ze dat ze 'lucky' was omdat ze geen nepgebitje in moest, maar ze haar eigen tanden konden verven.
Om heel eerlijk te zijn viel me dat naderhand pas op. Dus ik had er tijdens de film geeneens erg in. Dus maakt het me denk ik ook niet uit.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:28 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat vond jij van de keus IDAD te verplaatsen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |