abonnement Unibet Coolblue
pi_118970697
Wat willekeurige plaatjes











En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18
Japan deel 19
Japan deel 20

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Jiro Dreams of Sushi: De 85 jarige Jiro Ono maakt al 45 jaar lang sushi in zijn restaurantje met slechts tien zitplaatsen in een Tokyo’s metrostation. Met typisch Japanse, nietsontziende toewijding maken hij en zijn team er – volgens velen – de allerbeste sushi ter wereld.



Japan docu's
Japanorama - serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

Tokyo Rising - documentaire van Pharrell Williams over Tokyo na de aardbeving.

Wie is wanneer in Japan?

Mathijst 19 april - 9 mei
Strollie75 9 mei - 4 juni (vooralsnog)
happynjitram Woonachtig in

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 15-11-2012 12:24:15 ]
pi_118970777
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:41 schreef HaerdenC het volgende:
Door de vroegboek zou je wel rond de 600 euro kunnen vinden voor 11 nachten blijkbaar ... 2 persoonskamer apparte bedden tv wifi dvd ...

Iemand ervaring met Aeroflot? Brussel Moskou Naritta
Ja ik :) Heb al eens eerder m'n ervaring gepost:

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
# Maatschappij
Aeroflot

# Vliegtuig
Amsterdam - Moskou geen idee maar oude sani
Moskou - Tokio Airbus A330-300

# Klasse
Economy

# Traject
Amsterdam-Tokio

# Vertraging
Op de heenweg later weg en mochten op Moskou niet gelijk aan de slurf. Van de 1.35 minuten overstap was nog een halfuurtje over.. Terugweg niks aan de hand.

# Vriendelijk personeel
Nee.

# Eten
Van dermate slechte kwaliteit dat we op de terugweg alles hebben geweigerd en eigen eten en drinken mee hadden. Ze hadden ook alleen vage Russische sapjes en water. Bier was lauw en 3 ¤ extra.

# Entertainment
Ams-Moskou niks. Moskou Tokio zo'n computer met veel toffe films en serie's ^O^

# Algehele indruk

Mwa.. Je doet het niet voor je lol maar als het prijsverschil weer zo groot is dan toch maar Aeroflot :')


# Eventueel informatie over de luchthavens

Moskou: Nog nooit zo'n verzameling aso's bij elkaar gezien :') Ongelofelijk wat een koude, ongeïnteresseerde, asociale mensen daar werken.
pi_118970989
M'n vriendin is met aeroflot naar nederland gevlogen vanuit japan, ging pima zei ze, gratis wijn aan boord.
pi_118971056
OP weer eens updaten? Misschien kan er ook een linkje bij naar dat programma van Erica Terpstra (was best leuk) en die serie van Bourdain over eten in Japan. En misschien wat zelf geschoten foto's.
pi_118971597
wel goed dat linkje naar tokyo rising, geweldige docu.
pi_118973269
Jiro is een held. Alleen dat ie voor vrouwen kleinere hapjes sushi maakt, zodat ze even snel eten als mannen: :-(
pi_118974689
Misschien die data in de OP ook eens opschonen? Was alweer in 2011 dat ik er was.

En dan iets heel anders: Toen ben ik naar Gunkanjima geweest:


Nu blijkt dat het hoofdkwartier van de schurk in de nieuwste James Bond-film te zijn. 8-)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2012 12:45:55 ]
pi_118974820
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:45 schreef Igen het volgende:
Misschien die data in de OP ook eens opschonen? Was alweer in 2011 dat ik er was.

En dan iets heel anders: Toen ben ik naar Gunkanjima geweest:
[ afbeelding ]

Nu blijkt dat het hoofdkwartier van de schurk in de nieuwste James Bond-film te zijn. 8-)
Volgens mij is niemand voorlopig in Japan, mocht je wel plannen hebben zet ik je erbij :)
pi_118977035
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:45 schreef Igen het volgende:
Misschien die data in de OP ook eens opschonen? Was alweer in 2011 dat ik er was.

En dan iets heel anders: Toen ben ik naar Gunkanjima geweest:
[ afbeelding ]

Nu blijkt dat het hoofdkwartier van de schurk in de nieuwste James Bond-film te zijn. 8-)
lol echt? cool..
  donderdag 8 november 2012 @ 14:18:57 #10
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_118978361
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Volgens mij is niemand voorlopig in Japan, mocht je wel plannen hebben zet ik je erbij :)
19 april - 9 mei *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_118978486
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:18 schreef matthijst het volgende:

[..]

19 april - 9 mei *O*
Je staat erbij ;)
pi_119114843
Ik woon in Japan ;) Ik kan er dus bij!
pi_119170395
ANA heeft tickets voor 600 euro!

http://www.ana.co.jp/asw/wws/be/e/
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_119173090
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:14 schreef Strolie75 het volgende:
ANA heeft tickets voor 600 euro!

http://www.ana.co.jp/asw/wws/be/e/
Hee, dat is voor niets. Denk dat ik in het voorjaar wel weer op bezoek ga, lekker vreten daar.
pi_119191870
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:14 schreef Strolie75 het volgende:
ANA heeft tickets voor 600 euro!

http://www.ana.co.jp/asw/wws/be/e/
Welke periode gaat het om? :) Kan ze niet helemaal vinden.

Ik kan de OP niet meer aanpassen trouwens :?
pi_119192108
9 mei - 4 juni (vooralsnog). :)

We lopen elkaar weer net mis matthijst :')
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_119192299
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:50 schreef Strolie75 het volgende:
9 mei - 4 juni (vooralsnog). :)

We lopen elkaar weer net mis matthijst :')
In die periode kom ik op



Zodra ik de op kan bijwerken zet ik je erbij :)
pi_119192333
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Welke periode gaat het om? :) Kan ze niet helemaal vinden.

Ik kan de OP niet meer aanpassen trouwens :?
Is een aanbieding die tot vandaag loopt. Ik kwam er ook gister pas achter.

The Netherlands Economy special. Staat op de voorpagina.

Zo te lezen geld het als je vliegt in de periode 1 november tot en met 31 mei volgend jaar.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 14 november 2012 @ 10:02:19 #19
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119192404
Nette prijs!
Dus geen Fokmeet Japan :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_119192488
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:59 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Is een aanbieding die tot vandaag loopt. Ik kwam er ook gister pas achter.

The Netherlands Economy special. Staat op de voorpagina.

Zo te lezen geld het als je vliegt in de periode 1 november tot en met 31 mei volgend jaar.
Gevonden :)

Mooi bedrag voor directe vlucht, maar helaas buiten onze periode :)
pi_119234683
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 09:10 schreef happynjitram het volgende:
Ik woon in Japan ;) Ik kan er dus bij!
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:50 schreef Strolie75 het volgende:
9 mei - 4 juni (vooralsnog). :)

We lopen elkaar weer net mis matthijst :')
Jullie staan erbij.
pi_119239465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:02 schreef matthijst het volgende:
Nette prijs!
Dus geen Fokmeet Japan :D
Waar gaat de reis deze keer heen?

Mijn ouders gaan deze keer waarschijnlijk een weekje mee om kennis te maken met mijn schoonhouders. Paar dagen Tokyo en dan Kyoto, Nara en Mt. Koyasan.

Zelf gaan we dan nog 2 weken naar Kyushu en Yakushima. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 15 november 2012 @ 17:44:26 #23
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119245501
Tokyo en Osaka.
Vanaf Osaka nog dagje Kyoto en wil een keer naar Koyasan. Verder nog niet heel veel vast staan. Alleen Tokyo Doll show op 5 mei.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 15 november 2012 @ 18:14:17 #24
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_119246510
Emirates is ook heel goedkoop vliegen naar Japan.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_119270187
Help mensen, ik zit nu in China en heb tijd om naar Japan te gaan maar geen superdikke portemonnee. Wat kan ik naast Tokyo (7 dagen) de overige 3-7 dagen zien in Japan zonder veel te verplaatsen (1 verplaatsing naar andere grote stad is okay). Ik ben voor alles in maar ik ga dan wel in december dus niet zo lekker weer voor buitenactiviteiten in de natuur, maar wel een mooie retourprijs vanaf Hong Kong (230 euro). Heen naar Tokyo en terug vanaf Osaka mag ook. Kom maar op, is het de moeite waard voor 10-14 dagen?
pi_119271982
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:37 schreef MCH het volgende:
Help mensen, ik zit nu in China en heb tijd om naar Japan te gaan maar geen superdikke portemonnee. Wat kan ik naast Tokyo (7 dagen) de overige 3-7 dagen zien in Japan zonder veel te verplaatsen (1 verplaatsing naar andere grote stad is okay). Ik ben voor alles in maar ik ga dan wel in december dus niet zo lekker weer voor buitenactiviteiten in de natuur, maar wel een mooie retourprijs vanaf Hong Kong (230 euro). Heen naar Tokyo en terug vanaf Osaka mag ook. Kom maar op, is het de moeite waard voor 10-14 dagen?
Dan zou ik inderdaad terugvliegen vanaf Osaka. Eerste week Tokyo, daarna goedkoop slapen in Osaka en vanaf daar kun je heel goedkoop en snel ook nog naar Kyoto en Kobe en dagtripjes naar bijvoorbeeld Nara en Koyasan.

Qua budgetvervoer naar Osaka zou je misschien voor de nachtbus kunnen kiezen, al vond ik dat te weinig verschil maken met het vliegtuig of shinkansen. Al spaar je wel een overnachting uit natuurlijk.
pi_119272319
inerdaad, als je in osaka of kyoto zit, is er veel te zien/doen in de omgeving. kortingskaart kopen voor de regio en lekker alles gaan bekijken.
pi_119379937
Wat zijn de tickets nu al duur voor volgende zomer zeg :'( Zelfs Aeroflot 150 E meer dan afgelopen zomer.

Alleen nog een aanbieding van Finair tegen gekomen voor 520 naar Nagoya, maar reisdatum tm 30 maart :(
  maandag 19 november 2012 @ 12:53:07 #29
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119380333
Las op Japan-Guide dat de suica vanaf komend voorjaar ook in Osaka geldig is.
Iemand daar al meer over gehoord (kan verder geen bron voor vinden)?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_119419705
Ben van plan om 3 weken Japan te doen en dan een weekje Zuid-Korea. Wat zijn de dingen waar ik heen moet gaan of doen in die 3 weken? Weet iemand toevallig hoe naar Zuid-Korea te gaan op de voordeligste manier?
pi_119421888
met de boot?
  dinsdag 20 november 2012 @ 18:10:49 #32
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119434222
Pff, tering, dacht op m;n gemakje ff in januari ofzo hotels te boeken voor april/mei. Zit opeens bijna alles al vol :(
Is er iets bijzonders aan de hand in Japan rond die tijd ofzo?

Twee keer eerder geweest, zelfde periode en toen eigenlijk nergens last van gehad...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_119434450
Ben je niet gewoon erg vroeg? Meeste boekingssystemen gaan niet zover vooruit.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 20 november 2012 @ 18:46:48 #34
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119435750
Mja, dat dacht ik ook, maar bv hotels.com en booking.com gaven Sunroute als uitverkocht en een week terug kon ik nog gewoon boeken.
Zelfde voor hotels in Osaka (wilde Chisun boeken).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_119435921
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:10 schreef matthijst het volgende:
Pff, tering, dacht op m;n gemakje ff in januari ofzo hotels te boeken voor april/mei. Zit opeens bijna alles al vol :(
Is er iets bijzonders aan de hand in Japan rond die tijd ofzo?

Twee keer eerder geweest, zelfde periode en toen eigenlijk nergens last van gehad...
Is dat niet bloesem tijd?
  dinsdag 20 november 2012 @ 18:59:41 #36
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_119436388
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is dat niet bloesem tijd?
Ja, April vooral.

Kijk eens bij K's house, erg goed hostel
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  dinsdag 20 november 2012 @ 19:01:53 #37
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_119436506
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:37 schreef MCH het volgende:
Help mensen, ik zit nu in China en heb tijd om naar Japan te gaan maar geen superdikke portemonnee. Wat kan ik naast Tokyo (7 dagen) de overige 3-7 dagen zien in Japan zonder veel te verplaatsen (1 verplaatsing naar andere grote stad is okay). Ik ben voor alles in maar ik ga dan wel in december dus niet zo lekker weer voor buitenactiviteiten in de natuur, maar wel een mooie retourprijs vanaf Hong Kong (230 euro). Heen naar Tokyo en terug vanaf Osaka mag ook. Kom maar op, is het de moeite waard voor 10-14 dagen?
7 dagen voor Tokyo vind ik wel veel, tenzij je er iets specifieks te doen hebt.

Naar Osaka/Kyoto inderdaad, 2 dagen Osaka, dagje Nara, dagje Kobe als je tijd hebt, en vooral veel tijd in Kyoto!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zondag 25 november 2012 @ 00:11:17 #38
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119588458
Haters everywhere but I don't really care.
pi_119589027
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is dat niet bloesem tijd?
April bloesem, in mei de golden week (die je als toerist wilt mijden).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_119672811
Ik wil graag een halfjaar studeren in Japan. Alleen trekt de Tohoku university mij meer dan de Osaka university (enige universiteiten waarmee de RUG een programma heeft). Tohoku university ligt echter in Sendai en daar hoor ik nooit iemand over. Is Sendai wel een leuke plek in Japan om te verblijven?
pi_119674111
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:16 schreef .Joop het volgende:
Ik wil graag een halfjaar studeren in Japan. Alleen trekt de Tohoku university mij meer dan de Osaka university (enige universiteiten waarmee de RUG een programma heeft). Tohoku university ligt echter in Sendai en daar hoor ik nooit iemand over. Is Sendai wel een leuke plek in Japan om te verblijven?
de stad is best leuk, maar niet echt te vergelijken met osaka of tokyo, toch wel provincialer, minder te doen. en het is de tsunami zone ook, dus van de kust/omgeving is nogal wat kapot gegaan.
pi_119713362
Ik lees inderdaad dat Sendai aardig hard getroffen is. Er is qua puin weinig van te zien maar er is moet nog veel opnieuw worden gebouwd. Osaka biedt echter niet echt veel vakken aan binnen mijn faculteit. Misschien dan toch maar weer China of Zuid-Korea.. Maar Japan lijkt ook zo mooi.
pi_119754376
Waar hebben jullie je JR pasjes gekocht?
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_119754518
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:16 schreef .Joop het volgende:
Ik wil graag een halfjaar studeren in Japan. Alleen trekt de Tohoku university mij meer dan de Osaka university (enige universiteiten waarmee de RUG een programma heeft). Tohoku university ligt echter in Sendai en daar hoor ik nooit iemand over. Is Sendai wel een leuke plek in Japan om te verblijven?
Ik heb 6 maanden op de Seiryo campus van Tohoku University stage gelopen. Sendai is een hele relaxte stad om te verblijven. Ruim opgezet, Shinkansen stopt daar en je bent zo in de bergen van Yamagata.

Het is niet zo hectisch als Tokio, maar er is genoeg te beleven... Ik mis het! ;(
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_119757713
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:36 schreef Scarface2004 het volgende:
Waar hebben jullie je JR pasjes gekocht?
Www.jrpass.com , destijds het goedkoopste, en binnen 2 dagen thuisbezorgd met FedEx :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 2 december 2012 @ 17:07:56 #46
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119846009
Iemand ervaring met mobiel internet in Japan?
Kan denk ik kiezen tussen:
- simkaart huren voor een euro of 40?
- vodafone passport voor 2 euro per dag (komt dus ook op 40 euro uit).

Iemand enig idee of Vodafone overal werkt? Zou het vooral willen gebruiken voor Google translate denk ik, als je in een winkel of restaurant wat wilt vragen...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_119846762
moet je even bij vodafone vragen, lijkt mij van wel.
  Eindredactie Games zondag 2 december 2012 @ 22:35:44 #48
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_119860599
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:07 schreef matthijst het volgende:
Iemand ervaring met mobiel internet in Japan?
Kan denk ik kiezen tussen:
- simkaart huren voor een euro of 40?
- vodafone passport voor 2 euro per dag (komt dus ook op 40 euro uit).

Iemand enig idee of Vodafone overal werkt? Zou het vooral willen gebruiken voor Google translate denk ik, als je in een winkel of restaurant wat wilt vragen...
Vodafone werkt onzettend kut met peren. Ik had uit voorzorg een prepaid kaartje gekocht om de passport te activeren, maar ze hebben het van de 21 dagen ongeveer 14 dagen verknald. Of ze activeerde de paspoort niet, of wel en schreven toch teveel af of rekende ipv 25mb 2,5 mb af. Je krijgt alles wel weer terug, maar het is lullig dat je in 10 minuten zo 30 euro beltegoed erdoor heen jast :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 2 december 2012 @ 22:52:26 #49
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119861426
OK, thanks. Haal wel ff een prepaidsim in Japan :)
Weet je meteen waar je aan toe bent qua kosten en dat het altijd werkt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_119862147
Ik mis Hoppy's tanken met dronken, latent homosexuele salarismannen.
  maandag 3 december 2012 @ 07:30:50 #51
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_119868889
Iemand ervaring met Sapporo trouwens? Ik heb sinds twee maanden een Japanse vriendin die daar vandaan komt. 't is nog pril, maar op termijn wil ik er uiteraard wel een keer heen :)

En nee, niet in de winter :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 3 december 2012 @ 07:31:46 #52
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_119868892
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:52 schreef matthijst het volgende:
OK, thanks. Haal wel ff een prepaidsim in Japan :)
Dat gaat dus niet werken.

Huren werkt prima, al is het wel duur.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 3 december 2012 @ 09:18:13 #53
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119870076
Haters everywhere but I don't really care.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 december 2012 @ 14:33:47 #54
145146 Andyy
pi_119918095
Even dit topic volgen, in de kerstvakantie 2 weken naar Tokio, hotel geboekt in Taito :o
pi_119918638
Leuk, mooie plek ook zeg :o

Op de laatste dag in tokyo zaten wij in akihabara en dat is toch wel heel prettig dat je zo dicht op de actie zit. Al moesten we de laatste dag per se doorbrengen in shinjuku/shibuya dus toch weer de trein in :')

Wel lekker dicht bij de vismarkt voor je ontbijt :9~
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:32:52 #56
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_119919762
quote:
lol is iets goedkoper dan wat ik gebruikt heb voor me tablet ^^
overigens het is echt een aanrader om een tablet bij je te hebben ^^
pi_119934582
Zojuist geboek. 709 euro met Lufthansa/ANA :)

Woensdag 1-5 tot en met maandag 3 juni.

Vriendin vertrekt iets eerder en is zelfs voor 642 klaar :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_119940820
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 07:30 schreef star_gazer het volgende:
Iemand ervaring met Sapporo trouwens? Ik heb sinds twee maanden een Japanse vriendin die daar vandaan komt. 't is nog pril, maar op termijn wil ik er uiteraard wel een keer heen :)

En nee, niet in de winter :')
Waarom niet in de winter? In de winter is 't juist wel leuk daar. Begin februari heb je er een leuk festival.

Sapporo is vooral een zuipstad, je kan er ook lekker eten (gingiskhan bijv.) maar vooral lekker zuipen. In de winter is het wel koud, maar dan kan je via ondergrondse, redelijk verwarmde passages door het hele centrum lopen. Ik zou wel een hotel met onsen boeken dan.

Maar als je toch naar Hokkaido gaat zou ik zeker naar Shiretoko gaan. Daar waan je je in de winter echt op de noordpool, en het is er ook nog eens heel mooi.
  woensdag 5 december 2012 @ 01:27:19 #59
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_119944509
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:17 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Waarom niet in de winter? In de winter is 't juist wel leuk daar. Begin februari heb je er een leuk festival.

Sapporo is vooral een zuipstad, je kan er ook lekker eten (gingiskhan bijv.) maar vooral lekker zuipen. In de winter is het wel koud, maar dan kan je via ondergrondse, redelijk verwarmde passages door het hele centrum lopen. Ik zou wel een hotel met onsen boeken dan.

Maar als je toch naar Hokkaido gaat zou ik zeker naar Shiretoko gaan. Daar waan je je in de winter echt op de noordpool, en het is er ook nog eens heel mooi.
Ik heb een intense bloedhekel aan alles wat met de winter te maken heeft. Sneeuw, ijs, kou, donker. Bah. Ik moet er echt niks van hebben en ga het zeker niet vrijwillig opzoeken. Ik woon niet voor niets in Australië :')

Hokkaido lijkt me interessant vanwege de natuur en simpelweg omdat mijn vriendin er vandaan komt (hotel wsch niet nodig dus), maar ik heb mijn grenzen :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_119944591
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 01:27 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik heb een intense bloedhekel aan alles wat met de winter te maken heeft. Sneeuw, ijs, kou, donker. Bah. Ik moet er echt niks van hebben en ga het zeker niet vrijwillig opzoeken. Ik woon niet voor niets in Australië :')

Hokkaido lijkt me interessant vanwege de natuur en simpelweg omdat mijn vriendin er vandaan komt (hotel wsch niet nodig dus), maar ik heb mijn grenzen :P
Erg donker is het daar in de winter niet, wel koud ja. Voor natuur in hokkaido zou ik echt naar shiretoko gaan, of anders naar het grote NP bij asahikawa.
  woensdag 5 december 2012 @ 04:28:51 #61
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_119945008
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 01:35 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Erg donker is het daar in de winter niet, wel koud ja. Voor natuur in hokkaido zou ik echt naar shiretoko gaan, of anders naar het grote NP bij asahikawa.
Thanks ^O^
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  Eindredactie Games woensdag 5 december 2012 @ 07:44:41 #62
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_119945501
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:27 schreef Strolie75 het volgende:
Zojuist geboek. 709 euro met Lufthansa/ANA :)

Woensdag 1-5 tot en met maandag 3 juni.

Vriendin vertrekt iets eerder en is zelfs voor 642 klaar :)

buiten het hoogseizoen. Lekker boeie :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_120011225
Nadat ik afgelopen zomer voor het eerst naar 2 weken naar Tokyo ben geweest, heeft dit zo'n sterke indruk achtergelaten dat ik overweeg om aankomende zomer eventueel weer naar Japan te reizen.

Alleen ben ik dit keer van plan om ook daarwerkelijk door Japan te willen gaan reizen. En ook wil ik dat voor het eerst in mijn leven alleen gaan doen. Gewoon om te kijken hoe dit is en omdat Tokyo mij eigenlijk al zo'n vertrouwen heeft gegeven dat dit goed te doen is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de plekken die jullie dan aanraden?
pi_120022202
Ik kom zomaar dit topic binnen vallen, maar ik had een kort vraagje; Ik land zaterdag in Tokyo Narita Airport voor 2.5 week vakantie. We hebben 2 weken een JR pas welke we pas na 4 dagen willen activeren (de laatste 14 dagen van de vakantie willen we deze gebruiken).

Het is me echter een beetje onduidelijk wat nu de snelste/goedkoopste (dit is uiteraard een onmogelijke combi) methode is om van Narita naar station Shinjuku in Tokyo te komen (zonder JR pas).

Ik las wat over een pas welke je kunt opladen en dan ook kunt gebruiken voor de metro in Tokyo de eerste paar dagen. Is dit een aanrader?

Alvast bedankt!
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:37:51 #65
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120022606
Suica & N'EX is het handigst, zie google voor een linkje.
Laatste 14 dagen railpass, dan kan je met je railpass de narita express naar vliegveld nemen...

Suica is die pas waar je het over hebt.

Edit: 3500 yen, maar daar zit dan 1500 yen aan suica tegoed op en je krijgt 500 yen terug als je de pa inlevert:
http://www.jreast.co.jp/e/suica-nex/
Haters everywhere but I don't really care.
pi_120026869
Suica NEX is een aanrader ja. Was wel ff zoeken naar het loket dat die dingen verkoopt. Je moet bijna helemaal doorlopen tot de sporen. In de aankomsthal verkopen ze alleen die andere kaartjes.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:34 schreef Simmertje het volgende:
Nadat ik afgelopen zomer voor het eerst naar 2 weken naar Tokyo ben geweest, heeft dit zo'n sterke indruk achtergelaten dat ik overweeg om aankomende zomer eventueel weer naar Japan te reizen.

Alleen ben ik dit keer van plan om ook daarwerkelijk door Japan te willen gaan reizen. En ook wil ik dat voor het eerst in mijn leven alleen gaan doen. Gewoon om te kijken hoe dit is en omdat Tokyo mij eigenlijk al zo'n vertrouwen heeft gegeven dat dit goed te doen is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de plekken die jullie dan aanraden?
Denk dat er weinig landen ter wereld zijn waar je dit veiliger en makkelijker kan doen dan Japan :)

En qua aanraden, tsja, er is zoveel te zien :Y Meeste mensen gaan ook wel naar Kyoto, en daar liggen ook een heleboel toffe sights omheen. Voor puur Natuur naar Hokaido. Tropische stranden in Okinawa. Oud Japan in Shikoku. Denk dat je eerst zelf een idee moet krijgen wat je wil gaan zien :P
pi_120034091
weer een aardbeving... maar niks ernstigs deze keer, gelukkig.
pi_120034128
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:58 schreef okiokinl het volgende:
weer een aardbeving... maar niks ernstigs deze keer, gelukkig.
In Tokyo trillende gebouwen.. Zaten nu wat fokkers toch? Ben wel benieuwd hoe dat is om mee te maken.
pi_120059776
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Suica NEX is een aanrader ja. Was wel ff zoeken naar het loket dat die dingen verkoopt. Je moet bijna helemaal doorlopen tot de sporen. In de aankomsthal verkopen ze alleen die andere kaartjes.

[..]

Denk dat er weinig landen ter wereld zijn waar je dit veiliger en makkelijker kan doen dan Japan :)

En qua aanraden, tsja, er is zoveel te zien :Y Meeste mensen gaan ook wel naar Kyoto, en daar liggen ook een heleboel toffe sights omheen. Voor puur Natuur naar Hokaido. Tropische stranden in Okinawa. Oud Japan in Shikoku. Denk dat je eerst zelf een idee moet krijgen wat je wil gaan zien :P
Ja dat is ook met name de reden dat ik Japan het meest overweeg. Zeker omdat ik nog totaal geen ervaring heb in het backpacken in mijn eentje. Ik denk dat ik vooral wat andere grotere steden wil zien, al klinken de tropische stranden ook verleidelijk. Het enige probleem is dat ik wel graag nog wil eindigen met een lang weekend in Tokyo. Dus weet niet of het haalbaar is qua connecties en afstanden.
pi_120059856
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:46 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ja dat is ook met name de reden dat ik Japan het meest overweeg. Zeker omdat ik nog totaal geen ervaring heb in het backpacken in mijn eentje. Ik denk dat ik vooral wat andere grotere steden wil zien, al klinken de tropische stranden ook verleidelijk. Het enige probleem is dat ik wel graag nog wil eindigen met een lang weekend in Tokyo. Dus weet niet of het haalbaar is qua connecties en afstanden.
Connecties zijn westers dus heel erg goed. Ik ben dit jaar 3 weken in Japan geweest, 1e week tokyo + omgeving, toen kleine week tropisch okinawa (akajima), toen week osaka/kyoto en toen laatste 2 dagen Tokyo. Goed te doen :Y
pi_120060200
Hier trouwens nog wat foto's van mijn trip met vrienden naar Tokyo afgelopen augustus:



















pi_120066480
haha, wtf is dit?
pi_120071757
Is kleding shoppen een beetje te doen voor de gemiddelde Nederlandse lengte?
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_120072305
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:06 schreef Scarface2004 het volgende:
Is kleding shoppen een beetje te doen voor de gemiddelde Nederlandse lengte?
Bij mij was de breedte meer het probleem :)

Allemaal "kindermaatjes".

Schoenen ging in principe wel, ik heb schoenmaat 38 en dat was wel zo'n beetje de grootste damesmaat. Laarzen ging echt niet, ik heb voor Nederlandse begrippen al forse kuiten. Ik heb uiteindelijk nooit kleren gekocht in Japan.
pi_120075824
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:06 schreef Scarface2004 het volgende:
Is kleding shoppen een beetje te doen voor de gemiddelde Nederlandse lengte?
niet echt, alhoewel japanners ook steeds langer worden. mij lukte het wel, maar ik ben hier iets kleiner dan gemiddeld. een amerikaanse jongen waar ik veel mee rondhing, van nederlandse lengte, kon niks vinden.
japanners zijn ook iets anders gebouwd, kortere armen en benen bijvoorbeeld.
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:35:46 #76
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120080754
Had pas een geinig app gedownload op de iPhone: Jibbigo waarmee je kan vertalen naar Japans. Zijn wel meer apps voor, maar met deze kan je voor +/- 5 euro ook een offline versie downloaden. Leek mij wel handig voor als je in Japan rondsjokt. Ook omdat je dan eventueel zo'n Japanner dat ding kan laten lezen en dan kan ie in het Japans terugtikken als z'n Engels belabberd is : )
http://www.jibbigo.com/website/
Haters everywhere but I don't really care.
pi_120113584
Lonely planet heeft ok een offline vertaal-app. 1,50 kost die geloof ik.

Is iemand wel eens eind mei/ begin juni in Japan geweest? Omgeving Kyoto-Tokyo? We hebben eindelijk de knoop doorgehakt en gaan naar Japan komende zomer! Dus nu hard zoeken naar betaalbare vluchten...
pi_120113713
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:35 schreef matthijst het volgende:
Had pas een geinig app gedownload op de iPhone: Jibbigo waarmee je kan vertalen naar Japans. Zijn wel meer apps voor, maar met deze kan je voor +/- 5 euro ook een offline versie downloaden. Leek mij wel handig voor als je in Japan rondsjokt. Ook omdat je dan eventueel zo'n Japanner dat ding kan laten lezen en dan kan ie in het Japans terugtikken als z'n Engels belabberd is : )
http://www.jibbigo.com/website/
Per computer Engels naar japans vertalen wil wel, maar andersom is in de praktijk slecht mogelijk (wegens verzwegen contextuele zinsdelen).
  zondag 9 december 2012 @ 18:32:15 #79
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120116175
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 17:26 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Per computer Engels naar japans vertalen wil wel, maar andersom is in de praktijk slecht mogelijk (wegens verzwegen contextuele zinsdelen).
Aan de andere kant, als ze zoiets in de computer tikken is het meestal een enkel woord of een simpele instructie, die zal dat apparaat nog wel aankunnen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:06 schreef Scarface2004 het volgende:
Is kleding shoppen een beetje te doen voor de gemiddelde Nederlandse lengte?
Ben 1.70 en geen problemen gehad, maar ben wel mager (atletische bouw)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_120116848
Ik ben ~1.83m en niet broodmager (ook geen papzak). Mij lukte het om in Tokyo L t-shirts aan te doen; terwijl ik thuis XL shirts kocht. Apart, maar kon dus wel. Dat ze dan verder iets andere verhoudingen hadden... ik kocht enkel korte mouwen polo's.
pi_120138629
Ik ben 1.87 en heel dun. Broeken in mijn maat zijn onvindbaar. Verder geen probleem.

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 17:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Is iemand wel eens eind mei/ begin juni in Japan geweest? Omgeving Kyoto-Tokyo?
Juni is het regenseizoen in Japan, maar het trekt vanuit het zuiden omhoog. Dus begin juni heb je er waarschijnlijk nog geen last van in Tokyo. Dit jaar begon het trouwens later, maar was het echt verschrikkelijk (in het zuiden in ieder geval). Wekenlang is het amper gestopt met regenen.

Als het regenseizoen nog niet begonnen is is het heerlijk. Lekker warm, maar nog niet zo heet en vochtig als in de zomer.
pi_120166485
Hm... lastig hoor. We kunnen niet eerder reizen, en later wordt eigenlijk onhandig. Waarschijnlijk gaan we toch de gok wagen. En regen ga je ook niet dood van.

We zitten nu naar een vlucht te kijken die 1000E pp kost (Noorwegen-Tokyo via Amsterdam). Is dat een gebruikelijke prijs? Ik vind het zo lastig prijs vergelijken (dwz of eerder og later boeken voordeliger is)
pi_120166686
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:02 schreef Roomsnoes het volgende:
n gebruikelijke prijs? Ik vind het zo lastig prijs vergelijken (dwz of eerder og later boeken voordeliger is)
Je vertrekt uit Noorwegen? Daar zal het wel weer anders zijn. Een niet directe vlucht moet wel te vinden zijn voor rond de 600 sowieso. 500 of nog lager is ook niet heel ongebruikelijk. Maar dat is vanuit de Benelux.
pi_120166779
Ja ik vertrek uit Noorwegen, dus direct vliegen kan sowieso niet. Maar een retour Oslo-Ams is niet 400 euro, dus wie weet kan ik met losse vluchten boeken wel wat geld besparen. Dank je!
pi_120166836
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja ik vertrek uit Noorwegen, dus direct vliegen kan sowieso niet. Maar een retour Oslo-Ams is niet 400 euro, dus wie weet kan ik met losse vluchten boeken wel wat geld besparen. Dank je!
Probleem is dat 2 losse vluchten boeken veel duurder is dan 1 ticket, ook al vlieg je dan via Amsterdam. Hoe dat zit weet ik ook niet, maar het is nou eenmaal zo :P
pi_120166852
Directe vlucht vanuit Amsterdam zit je vaak rond de 1000 ofzo.
pi_120166894
Ah, ok. Hm. Nou ja, voor een goedkope vakantie moet ik misschien ook niet naar Japan willen :P
Ogen dicht en boeken dan maar denk ik :D
pi_120167023
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:09 schreef Roomsnoes het volgende:
Ah, ok. Hm. Nou ja, voor een goedkope vakantie moet ik misschien ook niet naar Japan willen :P
Ogen dicht en boeken dan maar denk ik :D
Ik weet natuurlijk niet wat je exacte plannen zijn maar bij een eerste zoekopdracht voor eind mei begin juni Oslo - Tokyo kom ik al op 700 ;) Misschien met een beetje zoeken nog wat te winnen.
pi_120167285
Oh! Haha, nou ja, bij de maatschappijen waar ik zoek kom ik rond de 100E pp. Maar ik ben dan ook geen vliegheld en zou nooit met aeroflot vliegen. (Ja ik weet het, slaat nergens op, maar 15 uur zenuwpezen is ook niets :D)
pi_120167535
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh! Haha, nou ja, bij de maatschappijen waar ik zoek kom ik rond de 100E pp. Maar ik ben dan ook geen vliegheld en zou nooit met aeroflot vliegen. (Ja ik weet het, slaat nergens op, maar 15 uur zenuwpezen is ook niets :D)
Ik ben deze zomer met Aeroflot gegaan en hoewel sommige dingen niet zo fijn waren heb ik me echt geen moment onveilig gevoelt. Zijn gewoon moderne vliegtuigen. Hebben laatste jaren ook uitstekende trackrecord en zitten niet voor niks in zo'n alliantie met KLM enzo erbij. :Y

Probeer eens wat sites waar ze verschillende maatschappijen tegenover elkaar zetten zoals Cheaptickets, Skyscanner, Expedia en Matrix flights. Zelfs als je je niet over je aeroflot haat ;) heen kan zetten moet het nog wel goedkoper kunnen :Y
pi_120170146
Aeroflot, aeroflut, what's in a name ;)

Maar nu ik hier toch ben. We gaan voor het eerst naar Japan. Is twee weken dan genoeg? We willen Tokyo in elk geval bezoeken, Osaka en Kyoto leken me ook erg leuk. Zin er andere plaatsen die we bij een eerste bezoek echt niet mogen missen?
  Eindredactie Games maandag 10 december 2012 @ 23:09:46 #92
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_120173252
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Hm... lastig hoor. We kunnen niet eerder reizen, en later wordt eigenlijk onhandig. Waarschijnlijk gaan we toch de gok wagen. En regen ga je ook niet dood van.

We zitten nu naar een vlucht te kijken die 1000E pp kost (Noorwegen-Tokyo via Amsterdam). Is dat een gebruikelijke prijs? Ik vind het zo lastig prijs vergelijken (dwz of eerder og later boeken voordeliger is)
ach, laat je niet gek maken. ik ben drie jaar midden in het regenseizoen geweest en heb een paar spatjes meegemaakt. Wel 35 graden, dus 10 minuten lopen en je shirt is doorweekt. Het is natuurlijk moet je een beetje mazzel hebben, maar in japan zijn paraplu's zat en overal te verkrijgen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 10 december 2012 @ 23:35:53 #93
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120174370
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Aeroflot, aeroflut, what's in a name ;)

Maar nu ik hier toch ben. We gaan voor het eerst naar Japan. Is twee weken dan genoeg? We willen Tokyo in elk geval bezoeken, Osaka en Kyoto leken me ook erg leuk. Zin er andere plaatsen die we bij een eerste bezoek echt niet mogen missen?
Nara is goed voor een dag of 2, en een half uurtje met de trein vanaf Kyoto.

Reken overigens op VEEL tijd in Kyoto, en weinig in Tokyo.

Hiroshima is ook heel indrukwekkend, maar niet op een vrolijke manier. Mocht je die kant uitgaan, heb je ook Miyajima, wat je dan ook niet wilt missen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  dinsdag 11 december 2012 @ 00:05:14 #94
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120175814
Twee weken zou ik zoiets doen:
- 3 nachten Tokyo
- 5 nachten Kyoto (Nara en Osaka)
- eventueel: Ryokan bij Hakone
- 5 nachten Tokyo (Nikko, Kamakura)
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 11 december 2012 @ 00:07:17 #95
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_120175916
Uitgaan in Osaka is leuk. Zou daar zeker een weekend doorbrengen ^O^
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 december 2012 @ 00:31:27 #96
145146 Andyy
pi_120176914
Ik vier dus oudjaar in Tokio, iemand die iets leuks weet voor de jaarwisseling daar?
pi_120180464
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:35 schreef Tanin het volgende:

[..]

Nara is goed voor een dag of 2, en een half uurtje met de trein vanaf Kyoto.

Reken overigens op VEEL tijd in Kyoto, en weinig in Tokyo.

Hiroshima is ook heel indrukwekkend, maar niet op een vrolijke manier. Mocht je die kant uitgaan, heb je ook Miyajima, wat je dan ook niet wilt missen.
Nara zou ik met 2 weken 1 dag voor uittrekken. Er is een leuke wandeling waar je rustig de tijd voor kan nemen en dan heb je in 1 dag de meeste sights wel gezien.

Denk dat "VEEL tijd in Kyoto weinig in Tokyo" nogal persoonlijk is. Ik zou VEEL tijd in Tokyo doen en weinig in Kyoto. Achteraf had ik zelfs liever meer tijd in Osaka dan in Kyoto doorgebracht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:05 schreef matthijst het volgende:
Twee weken zou ik zoiets doen:
- 3 nachten Tokyo
- 5 nachten Kyoto (Nara en Osaka)
- eventueel: Ryokan bij Hakone
- 5 nachten Tokyo (Nikko, Kamakura)
Dit is wel een mooie verdeling inderdaad. ^O^ Alleen zou ik er voor kiezen om 5 nachten in Osaka te verblijven en Kyoto te bezoeken in dagtripjes vanuit Osaka.

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 11-12-2012 09:43:50 ]
pi_120180693
Bedankt voor de tips! We gaan ons er eens in verdiepen. Er liggen Lonely Planets onder de kerstboom :P
En 35 graden kunnen we vast aan. in New York vorig jaar hadden we 42 graden, en dat hebben we wonderlijk genoeg ook overleefd.
pi_120180751
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:40 schreef Roomsnoes het volgende:
Bedankt voor de tips! We gaan ons er eens in verdiepen. Er liggen Lonely Planets onder de kerstboom :P
En 35 graden kunnen we vast aan. in New York vorig jaar hadden we 42 graden, en dat hebben we wonderlijk genoeg ook overleefd.
Vooral in Tokyo is het geen probleem, bij wijze van spreken zijn zelfs de stadsparken daar van airco voorzien ;)
pi_120181136
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Dit is wel een mooie verdeling inderdaad. ^O^ Alleen zou ik er voor kiezen om 5 nachten in Osaka te verblijven en Kyoto te bezoeken in dagtripjes vanuit Osaka.
You crazy?

Kyoto is tof. De eerste keer had ik ook een meh-gevoel, maar de keren erop is dat zeker omgeslagen. Osaka is saaier iig, al is het aquarium zeker een must-see (of sea :+ ).

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:40 schreef Roomsnoes het volgende:
Bedankt voor de tips! We gaan ons er eens in verdiepen. Er liggen Lonely Planets onder de kerstboom :P
En 35 graden kunnen we vast aan. in New York vorig jaar hadden we 42 graden, en dat hebben we wonderlijk genoeg ook overleefd.
De warmte is niet zo'n probleem (35 graden), maar de luchtvochtigheid is dat wel ;)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_120181233
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:56 schreef Pheno het volgende:

[..]

You crazy?

Kyoto is tof. De eerste keer had ik ook een meh-gevoel, maar de keren erop is dat zeker omgeslagen. Osaka is saaier iig, al is het aquarium zeker een must-see (of sea :+ ).

[..]

De warmte is niet zo'n probleem (35 graden), maar de luchtvochtigheid is dat wel ;)
Ja, Kyoto is aan de randen en qua sights zeker tof, maar qua stad an sich vind ik Osaka veel leuker. Vooral ook omdat het zo dichtbij is zou ik dus lekker in Osaka slapen en dan met de trein richting Kyoto tot je het gezien hebt. Waarom Osaka slapen?

- Betere restaurants.
- Toffer nachtleven.
- Beter OV en al helemaal in de avonduren.
- Goedkoper.
- Voor mijn gevoel aardigere mensen en dat komt dan mogelijk door:
- Minder toeristen ^O^
pi_120181372
Dat ligt vast aan wanneer je erbent :+ De eerste en de laatste drie ben ik het niet mee eens. Maar goed, dat mag iedereen voor zichzelf weten natuurlijk. Zo ben ik dol op Tokyo en vond ik Sendai ook heel tof (Toeristen? Waar?). Zelfs Yudanaka heeft gewoon iets (iig toeristen uit het hele land). Voor een eerste keer Japan is Kyoto iig een must, anders heb je toeristisch Japan niet volledig gezien.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_120181499
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:05 schreef Pheno het volgende:
Dat ligt vast aan wanneer je erbent :+ De eerste en de laatste drie ben ik het niet mee eens. Maar goed, dat mag iedereen voor zichzelf weten natuurlijk. Zo ben ik dol op Tokyo en vond ik Sendai ook heel tof (Toeristen? Waar?). Zelfs Yudanaka heeft gewoon iets (iig toeristen uit het hele land). Voor een eerste keer Japan is Kyoto iig een must, anders heb je toeristisch Japan niet volledig gezien.
Daar ben ik het verder ook helemaal mee eens hoor :) Alleen de manier waarop ik Kyoto zou bezoeken verschilt.

En Tokyo inderdaad _O_ Ik weet niet of ik nu überhaupt Tokyo zou verlaten als ik 2 weken zou gaan :')
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:23:57 #104
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120183555
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nara zou ik met 2 weken 1 dag voor uittrekken. Er is een leuke wandeling waar je rustig de tijd voor kan nemen en dan heb je in 1 dag de meeste sights wel gezien.

Denk dat "VEEL tijd in Kyoto weinig in Tokyo" nogal persoonlijk is. Ik zou VEEL tijd in Tokyo doen en weinig in Kyoto. Achteraf had ik zelfs liever meer tijd in Osaka dan in Kyoto doorgebracht.

[..]

Dit is wel een mooie verdeling inderdaad. ^O^ Alleen zou ik er voor kiezen om 5 nachten in Osaka te verblijven en Kyoto te bezoeken in dagtripjes vanuit Osaka.
Mjah, ik had Tokyo na 2 dagen wel gezien, dat is wel erg extreem, maar iedereen die ik erover gesproken heb verkiest Kyoto boven Tokyo.
Overigens vind ik 8 nachten Tokyo uberhaubt veel, 3 steden (Nara, Osaka en Kyoto) in 5 nachten en 1 stad in 8?!

quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja, Kyoto is aan de randen en qua sights zeker tof, maar qua stad an sich vind ik Osaka veel leuker. Vooral ook omdat het zo dichtbij is zou ik dus lekker in Osaka slapen en dan met de trein richting Kyoto tot je het gezien hebt. Waarom Osaka slapen?

- Betere restaurants.
- Toffer nachtleven.
- Beter OV en al helemaal in de avonduren.
- Goedkoper.
- Voor mijn gevoel aardigere mensen en dat komt dan mogelijk door:
- Minder toeristen ^O^
Totaal geen problemen met het OV of de prijs in Kyoto.
Restaurants is ook maar net wat je vindt natuurlijk, en hoeveel je uit wilt geven. Ik kon erg lekkere plaatsen vinden in Kyoto, waar je kon eten voor een 600-1000 yen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_120183598
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:23 schreef Tanin het volgende:

[..]

Mjah, ik had Tokyo na 2 dagen wel gezien, dat is wel erg extreem, maar iedereen die ik erover gesproken heb verkiest Kyoto boven Tokyo.
Overigens vind ik 8 nachten Tokyo uberhaubt veel, 3 steden (Nara, Osaka en Kyoto) in 5 nachten en 1 stad in 8?!
1 stad in 1 maand als het kan :P Tokyo _O_

Wel grappig zo'n verschillende sociale omgeving. Niemand die ik ken kiest Kyoto boven Tokyo :D
pi_120183756
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:23 schreef Tanin het volgende:

[..]

Mjah, ik had Tokyo na 2 dagen wel gezien, dat is wel erg extreem, maar iedereen die ik erover gesproken heb verkiest Kyoto boven Tokyo.
Overigens vind ik 8 nachten Tokyo uberhaubt veel, 3 steden (Nara, Osaka en Kyoto) in 5 nachten en 1 stad in 8?!

[..]

Totaal geen problemen met het OV of de prijs in Kyoto.
Restaurants is ook maar net wat je vindt natuurlijk, en hoeveel je uit wilt geven. Ik kon erg lekkere plaatsen vinden in Kyoto, waar je kon eten voor een 600-1000 yen.
OV is toch gewoon slecht in Kyoto, iig als je het vergelijkt met Osaka en Tokyo? Totaal niet functionerende metro die je niet op de plaatsen brengt waar je wil zijn. De enige fatsoenlijke manier van transport in Kyoto is per fiets imo, wat natuurlijk ook wel weer leuk is :)
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:31:33 #107
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120183808
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

OV is toch gewoon slecht in Kyoto, iig als je het vergelijkt met Osaka en Tokyo? Totaal niet functionerende metro die je niet op de plaatsen brengt waar je wil zijn. De enige fatsoenlijke manier van transport in Kyoto is per fiets imo, wat natuurlijk ook wel weer leuk is :)
Wat is er mis met de metro in Kyoto?

Je hebt tig lijnen, die altijd het zelfde schema volgen, ik wist in Nara al hoeveel tijd ik had om over te stappen, ik heb nog nooit gehad dat ze me niet brachten waar ik heen wilde :S
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_120183870
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

OV is toch gewoon slecht in Kyoto, iig als je het vergelijkt met Osaka en Tokyo? Totaal niet functionerende metro die je niet op de plaatsen brengt waar je wil zijn. De enige fatsoenlijke manier van transport in Kyoto is per fiets imo, wat natuurlijk ook wel weer leuk is :)
nee, dat herken ik niet,. Bus, metro, werkt allemaal prima.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_120183911
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:31 schreef Tanin het volgende:

[..]

Wat is er mis met de metro in Kyoto?

Je hebt tig lijnen, die altijd het zelfde schema volgen, ik wist in Nara al hoeveel tijd ik had om over te stappen, ik heb nog nooit gehad dat ze me niet brachten waar ik heen wilde :S
Het zijn 2 lijntjes die niet logisch op elkaar aansloten en amper in de buurt van de toeristische sights komen? Ter vergelijking, Rotterdam heeft 3 keer minder inwoners maar meer Metro stations, metro lijnen, nog een uitgebreid tramnetwerk erbij...

Nou ja, zal wel aan mij liggen dan. :D
pi_120183983
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:05 schreef matthijst het volgende:
Twee weken zou ik zoiets doen:
- 3 nachten Tokyo
- 5 nachten Kyoto (Nara en Osaka)
- eventueel: Ryokan bij Hakone
- 5 nachten Tokyo (Nikko, Kamakura)
Pff ik had aan 2 weken tokyo niet eens genoeg om alles te zien en doen.

Ik ga hopelijk volgend jaar weer :D
pi_120184034
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het zijn 2 lijntjes die niet logisch op elkaar aansloten en amper in de buurt van de toeristische sights komen? Ter vergelijking, Rotterdam heeft 3 keer minder inwoners maar meer Metro stations, metro lijnen, nog een uitgebreid tramnetwerk erbij...

Nou ja, zal wel aan mij liggen dan. :D
Je hebt het busnetwerk niet gevonden? Je kunt echt overal komen met die dingen in Kyoto. Goedkoop, simpel, snel, logisch.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:40:30 #112
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120184072
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het zijn 2 lijntjes die niet logisch op elkaar aansloten en amper in de buurt van de toeristische sights komen? Ter vergelijking, Rotterdam heeft 3 keer minder inwoners maar meer Metro stations, metro lijnen, nog een uitgebreid tramnetwerk erbij...

Nou ja, zal wel aan mij liggen dan. :D
Ik weet uit m'n hoofd er zo al 4, en volgens mij mis ik er dan sowieso nog 1
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_120184099
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:38 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je hebt het busnetwerk niet gevonden? Je kunt echt overal komen met die dingen in Kyoto. Goedkoop, simpel, snel, logisch.
Jawel, maar ik ben geen fan van bussen, zeker niet in grote steden als Kyoto. Je staat constant stil voor stoplichten enzo. Je wint maar heel weinig tijd t.o.v. de fiets, dan vind ik dat leuker.

Bussen zijn imo bedoeld als laatste optie om op plaatsen te komen waar de trein/metro/tram niet komt. Als hoofdtransport voor een stad van 1.5 miljoen inwoners is het behelpen.
pi_120184110
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:40 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik weet uit m'n hoofd er zo al 4, en volgens mij mis ik er dan sowieso nog 1
pi_120184138
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:40 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik weet uit m'n hoofd er zo al 4, en volgens mij mis ik er dan sowieso nog 1
Klopt, er zijn er meer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jawel, maar ik ben geen fan van bussen, zeker niet in grote steden als Kyoto. Je staat constant stil voor stoplichten enzo. Je wint maar heel weinig tijd t.o.v. de fiets, dan vind ik dat leuker.

Bussen zijn imo bedoeld als laatste optie om op plaatsen te komen waar de trein/metro/tram niet komt. Als hoofdtransport voor een stad van 1.5 miljoen inwoners is het behelpen.
Ik heb geen haast op reis. En het wachten viel erg mee. Ver van behelpen in ieder geval.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_120184203
pi_120184227
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:42 schreef Pheno het volgende:

[..]

Klopt, er zijn er meer.

[..]

Ik heb geen haast op reis. En het wachten viel erg mee. Ver van behelpen in ieder geval.
Nou, nu ben ik toch benieuwd hoor _O-

Overal waar ik kijk staat 2..

pi_120184251
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nou, nu ben ik toch benieuwd hoor _O-

Overal waar ik kijk staat 2..

[ afbeelding ]
je moet eens alle private lijnen erbij bekijken ;)
Dat het minder goed geregeld is qua metro tov bv een Tokio is waar, maar Tokio is dan ook uitzonderlijk goed.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_120184388
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:47 schreef Pheno het volgende:

[..]

je moet eens alle private lijnen erbij bekijken ;)
Dat het minder goed geregeld is qua metro tov bv een Tokio is waar, maar Tokio is dan ook uitzonderlijk goed.
:@

Nu herinner ik me ook weer waar dat "onlogische overstap" vandaan komt, dat is de aansluiting van de Tozai dan op de Keihan oid. Die was nog wel enigszins bruikbaar om het oosten te bezoeken.
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:52:10 #120
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120184391
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nou, nu ben ik toch benieuwd hoor _O-

Overal waar ik kijk staat 2..

[ afbeelding ]


excuses, klopt niet, zal het even herinterpreteren:

rood
turquoise
donkergroen
bruin

zijn metro's
En ik dacht dus dat oranje ook metro was, maar dat schijnt een trein te zijn
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_120189692
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Directe vlucht vanuit Amsterdam zit je vaak rond de 1000 ofzo.
Ik wacht de werelddealweken af. Wellicht zitten daar leuke aanbiedingen tussen.

Ergens in het voorjaar 2 weken naar Japan. Ik wou ook nog naar de Snowmonkeys. Zitten die er dan nog in dat gebergte?
pi_120190083
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:14 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik wacht de werelddealweken af. Wellicht zitten daar leuke aanbiedingen tussen.

Ergens in het voorjaar 2 weken naar Japan. Ik wou ook nog naar de Snowmonkeys. Zitten die er dan nog in dat gebergte?
Werelddealweken zijn volgens mij al geweest (september). Was niet echt spectaculair ook..
pi_120219405
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:23 schreef Tanin het volgende:

[..]

Mjah, ik had Tokyo na 2 dagen wel gezien,

Je bent er keihard doorheen gerend? :+ In twee dagen kun je hooguit twee à drie buurten zien?

Anyway, wij gaan de 28e weer die kant op. Een dag of tien Tokio. Wordt nog leuk voor mn meisje. Die zit nu in Thailand en komt de 27e terug. Kan ze snel d'r koffertje ompakken voor de volgende trip. De 29e komen we aan en kan ze twee daagjes rustigaan doen voordat de Fuku losbarst :D
pi_120219429
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:17 schreef IntensiveGary het volgende:
rdat de Fuku losbarst
De ene dag Yamanote lijn linksom en de volgende rechtsom :+
pi_120219493
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:14 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik wacht de werelddealweken af. Wellicht zitten daar leuke aanbiedingen tussen.

Ergens in het voorjaar 2 weken naar Japan. Ik wou ook nog naar de Snowmonkeys. Zitten die er dan nog in dat gebergte?
Meestal vallen die aanbiedingen richting Japan ernstig tegen.

Ligt eraan hoe koud het nog is. We waren er dit jaar begin april en ze waren nog heerlijk aan het badderen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_120219620
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:20 schreef Pheno het volgende:

[..]

Meestal vallen die aanbiedingen richting Japan ernstig tegen.

Ligt eraan hoe koud het nog is. We waren er dit jaar begin april en ze waren nog heerlijk aan het badderen.
Tokyo lijkt sowieso al wat goedkoper dan rest van Azië om naartoe te vliegen.
pi_120219660
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Tokyo lijkt sowieso al wat goedkoper dan rest van Azië om naartoe te vliegen.
Lijken misschien, maar dat is niet zo :P
Dit jaar dan de mazzel door dit topic om voor 400 euro naar Tokio te vliegen, dat is pas een aanbieding. Maar van 800 naar 750 is niet zo heel veel.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_120219701
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

De ene dag Yamanote lijn linksom en de volgende rechtsom :+
Dat was ook het eerste dat in mij opkwam :D Wij gaan nu voor de vierde keer naar Tokio. In totaal zijn we er nu een week of vijf, zes geweest en we beginnen nu de wijken waar we veel komen pas een heel klein beetje door te krijgen. Alle zaakjes in achterafstraatjes, of op zes hoog achter te vinden en wat dies meer zij. 't Wordt nu pas echt leuk wat mij betreft.

Ook erg leuk om te merken; mensen blijven hun baan trouw. Overal waar we komen, of het nu de Starbucks, ons favoriete restaurantje in Shibuya, dat leuke sushitentje in Akihabara of mn meisje's favoriete kledingzaakje in Harajuku is, we zien er nu al een aantal jaren achter elkaar dezelde mensen staan. Kunnen we hier nog een puntje aan zuigen :)
pi_120219714
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:28 schreef Pheno het volgende:

[..]

Lijken misschien, maar dat is niet zo :P
Dit jaar dan de mazzel door dit topic om voor 400 euro naar Tokio te vliegen, dat is pas een aanbieding. Maar van 800 naar 750 is niet zo heel veel.
Die was inderdaad heel mooi. Wij zijn voor 500 gevlogen. Nu zie ik genoeg tickets voor 550. Wat andere bestemmingen waar wij naar gezocht hebben begonnen vanaf 650.

Maar dat zou ook aan het seizoen kunnen liggen, wij moeten in de zomervakantie helaas.
pi_120219842
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:29 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat was ook het eerste dat in mij opkwam :D Wij gaan nu voor de vierde keer naar Tokio. In totaal zijn we er nu een week of vijf, zes geweest en we beginnen nu de wijken waar we veel komen pas een heel klein beetje door te krijgen. Alle zaakjes in achterafstraatjes, of op zes hoog achter te vinden en wat dies meer zij. 't Wordt nu pas echt leuk wat mij betreft.

Ook erg leuk om te merken; mensen blijven hun baan trouw. Overal waar we komen, of het nu de Starbucks, ons favoriete restaurantje in Shibuya, dat leuke sushitentje in Akihabara of mn meisje's favoriete kledingzaakje in Harajuku is, we zien er nu al een aantal jaren achter elkaar dezelde mensen staan. Kunnen we hier nog een puntje aan zuigen :)
Wij hebben na anderhalve week nog niet eens het gebied binnen de Yanamote lijn helemaal gezien :o Ondanks dat we het gevoel hadden dat de prikkels en ervaringen op een gegeven moment bijna teveel werden, kwam bij thuis komst pas het besef hoeveel we juist nog NIET gezien hadden :)

Tokyo _O_
pi_120220062
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wij hebben na anderhalve week nog niet eens het gebied binnen de Yanamote lijn helemaal gezien :o Ondanks dat we het gevoel hadden dat de prikkels en ervaringen op een gegeven moment bijna teveel werden, kwam bij thuis komst pas het besef hoeveel we juist nog NIET gezien hadden :)

Tokyo _O_
Dat haden wij na de eerste keer ook. Toen we een jaar later weer gingen, kregen we pas door hoeveel we de eerste keer hadden gemist. Er ging een wereld voor ons open :)
  woensdag 12 december 2012 @ 10:27:05 #132
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120221081
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:23 schreef Tanin het volgende:
Mjah, ik had Tokyo na 2 dagen wel gezien, dat is wel erg extreem, maar iedereen die ik erover gesproken heb verkiest Kyoto boven Tokyo.
Overigens vind ik 8 nachten Tokyo uberhaubt veel, 3 steden (Nara, Osaka en Kyoto) in 5 nachten en 1 stad in 8?!
Smaken verschillen uiteraard. Kyoto vind ik ook super mooi, maar de meeste van die bezienswaardigheden zijn leuk om 1x te zien en dan heb je wat mij betreft Kyoto wel gezien. Al blijft een dagje rondfietsen bij Arashiyama en Maruyama Park altijd wel leuk.

Ik vermaak me tot nu toe 3x 10 dagen prima in Tokyo en elke keer wel weer ergens niet aan toegekomen. Ga in het voorjaar weer 6 nachten Tokyo, 7 Osaka, en 6 Tokyo.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:15:05 #133
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120222405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:27 schreef matthijst het volgende:

[..]

Smaken verschillen uiteraard. Kyoto vind ik ook super mooi, maar de meeste van die bezienswaardigheden zijn leuk om 1x te zien en dan heb je wat mij betreft Kyoto wel gezien. Al blijft een dagje rondfietsen bij Arashiyama en Maruyama Park altijd wel leuk.

Ik vermaak me tot nu toe 3x 10 dagen prima in Tokyo en elke keer wel weer ergens niet aan toegekomen. Ga in het voorjaar weer 6 nachten Tokyo, 7 Osaka, en 6 Tokyo.
Tja, ik vind Tokyo dus echt geen reet aan, die hele cultuur daar kan me gestolen worden.

In Kyoto heb ik zo'n beetje *alles* gezien, niet alleen de toeristische plekjes, niet alleen de tempels die scholieren bezoeken op schoolreisjes, maar gewoon alles, prachtig vind ik het.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 12 december 2012 @ 11:31:07 #134
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120222945
Tsja, dat bevestigt alleen maar: smaken verschillen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_120472131
Japanse toko in Utrecht bezocht en vandaag volledig Japanse maaltijd. Miso soep, salade van Goya en daarna Soba. Japans biertje erbij. Lekker hoor

Nu zaterdag willen we zelf weer eens een poging wagen om zelf lekker sushi te maken. Zit alleen een beetje te dubben hoeveel vis je nodig hebt voor 4 personen?
pi_120514832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Japanse toko in Utrecht bezocht en vandaag volledig Japanse maaltijd. Miso soep, salade van Goya en daarna Soba. Japans biertje erbij. Lekker hoor

Nu zaterdag willen we zelf weer eens een poging wagen om zelf lekker sushi te maken. Zit alleen een beetje te dubben hoeveel vis je nodig hebt voor 4 personen?
Hangt ervan af hoeveel ze eten natuurlijk. Ik zou uitgaan van iets minder "proteine" dan normaal. Dus wellicht 150gr pp ofzo. Hoewel, hier thuis kan ik rustig 250gr inkopen en dan is er nog niet genoeg. Rauwe vis ftw.

Hier in Londen trouwens veel goeie Japanners, heerlijk. Mis vaak goeie sushi in Nederland, maar goeie udon ofzo is simpelweg niet te krijgen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 19 december 2012 @ 18:00:08 #137
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_120515644
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja, Kyoto is aan de randen en qua sights zeker tof, maar qua stad an sich vind ik Osaka veel leuker. Vooral ook omdat het zo dichtbij is zou ik dus lekker in Osaka slapen en dan met de trein richting Kyoto tot je het gezien hebt. Waarom Osaka slapen?

- Betere restaurants.
- Toffer nachtleven.
- Beter OV en al helemaal in de avonduren.
- Goedkoper.
- Voor mijn gevoel aardigere mensen en dat komt dan mogelijk door:
- Minder toeristen ^O^
Uitgaan in Osaka is vet _O_

Dotonbori _O_
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_120586813
Mijn vriendin is Japans en woont in Nederland. We wonen samen en zij beschikt inmiddels over een verblijfsvergunning regulier beplaalde tijd, geldig tot 20-06-2017. Weet iemand of ze daarmee een JR Pass kan aanvragen? :?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 21 december 2012 @ 09:02:00 #139
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120587274
http://www.japanrailpass.net/eng/en002.html

Daar lijkt het erop dat ze of permanent in NL mag blijven, of jullie getrouwd moeten zijn?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_120588059
Nog een weekje wachten en dan zitten we in een vliegtuig richting Tokio! Yay! :)

We willen de 5e naar The Womb. Zijn er mensen hier die daar geweest zijn? Is het raadzaam om via de voorverkoop een kaartje te scoren? Er draait die avond een Belg, Netsky...
pi_120589212
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:02 schreef matthijst het volgende:
http://www.japanrailpass.net/eng/en002.html

Daar lijkt het erop dat ze of permanent in NL mag blijven, of jullie getrouwd moeten zijn?
Klopt. Dat had ik ook gelezen. Maar "permanente" verblijfsvergunningen bestaan niet in Nederland. Of je moet je nationaliteit opgeven. Een regulier beplaalde tijd is eigenlijk hetzelfde. Die mag ze om de 5 jaar zelf verlengen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 21 december 2012 @ 11:03:20 #142
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120590205
Ah, lastig dan. Ambassade bellen mischien?

De Yen is wel weer mooi aan het dalen tov de euro *O*
Zou mooi zijn als ie in april weer richting de 115 is gegaan.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_120595336
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:42 schreef IntensiveGary het volgende:
Nog een weekje wachten en dan zitten we in een vliegtuig richting Tokio! Yay! :)

We willen de 5e naar The Womb. Zijn er mensen hier die daar geweest zijn? Is het raadzaam om via de voorverkoop een kaartje te scoren? Er draait die avond een Belg, Netsky...
ik ben er geweest, toen draaide michel de hey (6 jaar geleden), maar geen probleem om de avond zelf binnen te komen.
mooie club, wel even zoeken naar de ingang, vrij onopvallend.
pi_120597973
Klopt, MIchel is er twee tot drie keer per jaar. Maar alleen steeds net als ik er niet ben :(

Maar thanks. We gaan het meemaken. Wil die tent al jaren eens zien :)
pi_120599300
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:42 schreef IntensiveGary het volgende:
Nog een weekje wachten en dan zitten we in een vliegtuig richting Tokio! Yay! :)

We willen de 5e naar The Womb. Zijn er mensen hier die daar geweest zijn? Is het raadzaam om via de voorverkoop een kaartje te scoren? Er draait die avond een Belg, Netsky...
Zeker gaan! Netsky is heel erg goed, als je een beetje van drum & bass houdt. Zoek hem maar eens op via Spotify of Youtube. Ben vorige maand naar Netsky in de Melkweg geweest, ben jaloers dat je hem in Tokyo kan gaan zien. :)
pi_120599394
Zit nu z'n essential mix te luisteren en het is goed te verhapstukken ja. Goed, 't is geen Goldie of Roni Size. Maar dat zijn inmiddels ook oude mannen :D
pi_120600222
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:51 schreef IntensiveGary het volgende:
Klopt, MIchel is er twee tot drie keer per jaar. Maar alleen steeds net als ik er niet ben :(

Maar thanks. We gaan het meemaken. Wil die tent al jaren eens zien :)
ja ze hebben vaak grote buitenlandse djs. maar als ik eerlijk ben, als ik nog eens in tokyo ben ga ik eerst naar 2 andere clubs, die ik eigenlijk leuker vond; club atom (house techno en r&b/hiphop) en club vuenos (r&b/hiphop)
  Eindredactie Games vrijdag 21 december 2012 @ 15:57:12 #148
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_120600561
Womb moeilijk te vinden? Probeer club air dan eens, ompossibru
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 21 december 2012 @ 16:02:29 #149
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120600807
Dit zag er ook wel geinig uit:
http://www.harlem.co.jp/harlem/index.html

En deze in Osaka:
http://iflyer.tv/azure/

Hoe werkt dat in Japan?
Kan je d'r zo naar binnen sjokken? Sportschoenen aan en gaan?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_120604058
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:57 schreef donald_dick het volgende:
Womb moeilijk te vinden? Probeer club air dan eens, ompossibru
daar ben ik niet geweest. en we waren al een beetje dronken, haha misschien konden we hem daarom niet gelijk vinden..

hiphop clubs zijn leuk in japan, wel de hele sfeer, goede djs en acts, maar niet de agressieviteit die je hier hebt met dat soort publiek. hier zou ik nooit naar zoiets gaan.
pi_120604135
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:02 schreef matthijst het volgende:
Dit zag er ook wel geinig uit:
http://www.harlem.co.jp/harlem/index.html

En deze in Osaka:
http://iflyer.tv/azure/

Hoe werkt dat in Japan?
Kan je d'r zo naar binnen sjokken? Sportschoenen aan en gaan?
ja hoor, ja als je vies en zwerver achtig voor de deur staat dan niet denk ik maar verder bestaat een sportschoenen beleid daar niet.
wel paspoort(of copie) mee altijd, want onder de 21 kom je nergens binnen, en ze controlleren overal.
alhoewel we hebben ook een keer met de hostel eigenaar een id kaart vervalst daar voor een jongen, dat ging ook goed. :)
  FOK!fotograaf zondag 23 december 2012 @ 01:07:17 #152
145146 Andyy
pi_120657625
Vandaag vertrek ik *O*
Als mensen nog tips voor in Tokio hebben hoor ik het graag :Y
pi_120662161
quote:
6s.gif Op zondag 23 december 2012 01:07 schreef Andyy het volgende:
Vandaag vertrek ik *O*
Als mensen nog tips voor in Tokio hebben hoor ik het graag :Y
veel plezier! over een paar dagen zijn wij er ook :)

je bent er ook met oud en nieuw, toch? dan zijn de diverse countdownparties wel leuk. gewoon een foute kroeg in shibuya binnenlopen... :) verder kun je van 1 tot - ik geloof - 3 januari de nieuwjaarsceremonie meedoen. wij gaan 'altijd' 's morgens vroeg op 1 januari naar de Meiji Shrine. Erg indrukwekkend hoe stil en rustig pakweg 50.000 mensen kunnen zijn.

verder barst er op 1 januari de grootste uitverkoop die je je kunt voorstellen los, de Fuku. Dan gaat alles in afgesloten tasjes en moet je dus min of meer gokken wat je koopt. erg leuk en je wint altijd :)
pi_120690697
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:42 schreef IntensiveGary het volgende:
Nog een weekje wachten en dan zitten we in een vliegtuig richting Tokio! Yay! :)

We willen de 5e naar The Womb. Zijn er mensen hier die daar geweest zijn? Is het raadzaam om via de voorverkoop een kaartje te scoren? Er draait die avond een Belg, Netsky...
Ik ben jaloers. De ingang is een onopvallende deur in een onopvallende zijweg, maar bij de ingang word je als een VIP behandeld. Iedere Jappanner wordt uitgebreid gefouillerd, maar wij als Westerling konden vrijwel direct doorlopen :)
  FOK!fotograaf dinsdag 25 december 2012 @ 01:29:04 #155
145146 Andyy
pi_120747795
Zo maar eens naar Akihabara, zit 2 metrostations verder hier :D
Wel een beetje kut dat onze bagage niet is aangekomen, van geen 1 Nederlander die via Schiphol moest gaan :')
  FOK!fotograaf dinsdag 25 december 2012 @ 10:11:38 #156
145146 Andyy
pi_120751220

*O*
pi_120789474
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:29 schreef Andyy het volgende:
Zo maar eens naar Akihabara, zit 2 metrostations verder hier :D
Wel een beetje kut dat onze bagage niet is aangekomen, van geen 1 Nederlander die via Schiphol moest gaan :')
Dan vertrekt zon vliegtuig toch niet? Vliegtuig gaat naar de andere kant van de wereld, maar ze laten het vliegtuig niet ook gelijk de baggage meenemen? Wat een absurditeit!
  FOK!fotograaf woensdag 26 december 2012 @ 18:01:23 #158
145146 Andyy
pi_120789634
We moesten overstappen in Moskou, de vlucht daarheen was vertraagd :Y
pi_120793427
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2012 18:01 schreef Andyy het volgende:
We moesten overstappen in Moskou, de vlucht daarheen was vertraagd :Y
heb je het alweer terug?
pi_120813973
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 21:46 schreef abhinnaya het volgende:

[..]

Ik ben jaloers. De ingang is een onopvallende deur in een onopvallende zijweg, maar bij de ingang word je als een VIP behandeld. Iedere Jappanner wordt uitgebreid gefouillerd, maar wij als Westerling konden vrijwel direct doorlopen :)
Ben benieuwd. Wil er al jaren heen. Het was er echter nog niet van gekomen. Dit keer dus wel :)

M'n meisje is net aangekomen uit Thailand. Die duikt zo d'r bed in en dan morgenochtend naar Tokio! Yay! :)
  donderdag 27 december 2012 @ 21:26:22 #161
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120836590
Mocht iemand nog via Hotels.com geboekt hebben: 10% kortingscode: HEJAN10
Kan je gebruiken om 'm om te boeken ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games donderdag 27 december 2012 @ 21:32:54 #162
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_120836874
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 21:46 schreef abhinnaya het volgende:

[..]

Ik ben jaloers. De ingang is een onopvallende deur in een onopvallende zijweg, maar bij de ingang word je als een VIP behandeld. Iedere Jappanner wordt uitgebreid gefouillerd, maar wij als Westerling konden vrijwel direct doorlopen :)
vergeet ff niet dat mannen.op sommige dagen meer betalen dan vrouwen maar wel een gratis drankje krijgen!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_120903425
Zo, vandaag aangekomen. Zit in hetzelfde hotel als het K1 circus. Waan me in west, zeg maar :(
pi_120903537
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:11 schreef IntensiveGary het volgende:
Zo, vandaag aangekomen. Zit in hetzelfde hotel als het K1 circus. Waan me in west, zeg maar :(
oeps, geen ruzie zoeken maar.. :p
pi_120903602
Nope. Goed dat Badr nog ff op vakantie is. ;) Z'n trainer en de rest zijn er wel. Ook Harinck, zn voormalige trainer, zag ik net voorbij schuiven.
  zondag 30 december 2012 @ 13:48:52 #166
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120953543
Vanaf 23 maart zijn de 10 grootste IC-cards uitwisselbaar:
http://www.japan-guide.com/e/e2359_003.html

Dus met je Suica kan je dan in de meeste grote steden in Japan reizen *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_120953887
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:18 schreef IntensiveGary het volgende:
Nope. Goed dat Badr nog ff op vakantie is. ;) Z'n trainer en de rest zijn er wel. Ook Harinck, zn voormalige trainer, zag ik net voorbij schuiven.
als ik in tokyo was nu, zou ik ernaar toe willen.. even slijmen bij de nederlanders voor kaartjes? :)
pi_120959914
Neuh, ik heb niet zoveel met die gasten. Dan een bruine arm halen voor een kaartje is een beetje beneden m'n stand. ;)
pi_120962994
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 16:07 schreef IntensiveGary het volgende:
Neuh, ik heb niet zoveel met die gasten. Dan een bruine arm halen voor een kaartje is een beetje beneden m'n stand. ;)
ook wel wat beters te doen in tokyo hoor.. groot gelijk.
  Eindredactie Games zondag 30 december 2012 @ 17:24:34 #170
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_120963574
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:12 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ook wel wat beters te doen in tokyo hoor.. groot gelijk.
het is wel een feest om te zien hoe japanners zoiets beleven. Tenminste, dat vond ik. :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_120994074
quote:
4s.gif Op zondag 30 december 2012 17:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

het is wel een feest om te zien hoe japanners zoiets beleven. Tenminste, dat vond ik. :)
Oh, maar dat zie je toch wel hoor. Op de tv zie je die gasten ook voorbij komen in allerlei shows en dan zie je hoe ze volkomen aanbeden worden. wel grappig om Schilt en Overeem in steenkolen Engels allerlei onzin te horen uitkramen :) Gisteren heb ik Overeem zien touwtrekken en armpje drukken :D
  FOK!fotograaf dinsdag 1 januari 2013 @ 11:27:56 #172
145146 Andyy
pi_121032196
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:41 schreef okiokinl het volgende:

[..]

niet echt, alhoewel japanners ook steeds langer worden. mij lukte het wel, maar ik ben hier iets kleiner dan gemiddeld. een amerikaanse jongen waar ik veel mee rondhing, van nederlandse lengte, kon niks vinden.
japanners zijn ook iets anders gebouwd, kortere armen en benen bijvoorbeeld.
Ik als Aziaat kan hier al amper kleding scoren, van alles zijn de mouwen te kort ;(
Alleen in de H&M lukte het.

Morgen treinen naar mt Fuji *O*
Iemand die lekkere Japanse snoepjes kent? heb nu maar gewoon wat snoep bij elkaar geraapt voor het huisfront, maar weet niet of ik iets tofs heb meegepakt :+
En souvenirs voor vrienden wilt ook niet echt lukken

[ Bericht 19% gewijzigd door Andyy op 01-01-2013 11:50:39 ]
pi_121047578
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 11:27 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik als Aziaat kan hier al amper kleding scoren, van alles zijn de mouwen te kort ;(
Alleen in de H&M lukte het.

Morgen treinen naar mt Fuji *O*
Iemand die lekkere Japanse snoepjes kent? heb nu maar gewoon wat snoep bij elkaar geraapt voor het huisfront, maar weet niet of ik iets tofs heb meegepakt :+
En souvenirs voor vrienden wilt ook niet echt lukken
je moet letten op kleine traditionele snoepwinkeltjes als je aan het rondlopen bent, die zijn er een hoop.
  Eindredactie Games woensdag 2 januari 2013 @ 21:16:46 #174
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_121086664
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:03 schreef okiokinl het volgende:

[..]

je moet letten op kleine traditionele snoepwinkeltjes als je aan het rondlopen bent, die zijn er een hoop.
Die smaken nergens naar, je kan beter gekke kitkat smaken kopen. Zoals groene thee ofzo
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_121087262
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 21:16 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Die smaken nergens naar, je kan beter gekke kitkat smaken kopen. Zoals groene thee ofzo
ik vond het wel leuk, minder zoet inderdaad maar wle echt japans.
al die verschillende kitkats zijn ook tof inderdaad.
pi_121112012
Ik ga weerrrrr
pi_121308297
Wij gaan ook 3 weken in Juli. Ben erg benieuwd.

Planning is 15 dagen rondreizen (zuidelijk Japan, Railpass) en 5 dagen Tokyo e.o.
Stop rockin' the boat.
pi_121314231
Komt er dan een uitgebreid fotoverslag met bijbehorende tekst?
  FOK!fotograaf dinsdag 8 januari 2013 @ 16:18:58 #179
145146 Andyy
pi_121315123
Treinen naar Fuji werd met een Japanner meerijden, was er 1 zo aardig die een dagje heeft verzorgd voor ons en mee ging eten _O_
Beetje krap alleen in de auto achterin, maar ach, het was het waard en hij sprak ook fatsoenlijk Engels en was tof :Y
pi_121317085
Zal tzt een mooi verslag schrijven.

Tot die tijd eens uitvogelen wat we allemaal willen gaan zien, hoe we reizen, waar te slapen etc.
Stop rockin' the boat.
pi_121317985
net weer terug van tien dagen Tokio. Veel te kort. Mori was te gek. Expositie gezien van Aida Makoto. Toevalligerwijs een kennis van een facebookvriendinnetje van ons. Toen zij hoorde dat we erheen wilden, besloot ze mee te gaan. Makoto zelf was er toevallig ook en dus werden we aan 'm voorgesteld. Heel tof. :)

Womb was ook te gek. Gaan we volgend jaar zeker weer kijken. Vriendinlief heeft zich tijdens de Fuku weer helemaal suf gekocht. Kortom. Geslaagde trip. We zouden eigenlijk komende oud en nieuw wat verder Japan in gaan of naar Korea, maar we hebben besloten dat we toch nog maar een keertje naar Tokio gaan. We zijn daar nog niet klaar. Zal vandeweek even wat foto's plaatsen :)
  FOK!fotograaf dinsdag 8 januari 2013 @ 21:16:37 #182
145146 Andyy
pi_121328751
Makoto?
Zo heette de kapper waar ik langs ging :+
pi_121329484
Tijdje geleden hier ook gepost in verband met een aanstaande trip naar Japan. Inmiddels weer terug en weer een positieve ervaring rijker! De film is inmiddels ook af die ik jullie natuurlijk niet wil onthouden:

https://vimeo.com/56817228
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:16:42 #184
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_121332184
Tering wat een meesterlijk filmpje :9
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
pi_121336155
Super filmpje zeg! ^O^
pi_121340977
Wow! Fantastisch filmpje! _O_

Mooie beelden, goede muziek, goede lengte. Respect! ^O^
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_121341279
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:29 schreef wht het volgende:
Tijdje geleden hier ook gepost in verband met een aanstaande trip naar Japan. Inmiddels weer terug en weer een positieve ervaring rijker! De film is inmiddels ook af die ik jullie natuurlijk niet wil onthouden:

https://vimeo.com/56817228

Gaaf zeg _O_
pi_121341912
Erg mooi filmpje, nu hebben we nog meer zin om te gaan.

Wij willen twee weken rondreizen tot het zuiden, is het de moeite waard om tot Fukoka te reizen? Of toch wat meer tijd te spenderen in de omgeving van Osaka en Kyoto? Met als afsluiter Tokyo.
Stop rockin' the boat.
pi_121341950
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:41 schreef bassieVL het volgende:
Erg mooi filmpje, nu hebben we nog meer zin om te gaan.

Wij willen twee weken rondreizen tot het zuiden, is het de moeite waard om tot Fukoka te reizen? Of toch wat meer tijd te spenderen in de omgeving van Osaka en Kyoto? Met als afsluiter Tokyo.
Ik zou doorgaan tot Hiroshima denk ik. Of als je toch nog wat tijd over hebt Nagasaki bezoeken i.p.v. Fukuoka vanwege de Nederlandse geschiedenis daar.
pi_121342353
Fukuoka heeft niet zo veel echte bezienswaardigheden. Het is wel een erg nette, schone, moderne en toch ook gezellige stad. Uniek zijn de talloze straatverkopers die elke avond hun eet- en drinkstalletjes opbouwen. En dat de stad een strand heeft.
pi_121345620
het zuiden is toch een stuk rustiger, maar wel prachtige landschappen, het is meer tropisch ook. en nagasaki is inderdaad erg leuk. kagoshima is ook leuk, met zn vulkaan.
pi_121348405
Beetje rust en natuur tussen de drukte door is niet erg.
Stop rockin' the boat.
pi_121351883
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:16 schreef Andyy het volgende:
Makoto?
Zo heette de kapper waar ik langs ging :+
Makoto is een vrij veel voorkomende naam :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:29 schreef wht het volgende:
Tijdje geleden hier ook gepost in verband met een aanstaande trip naar Japan. Inmiddels weer terug en weer een positieve ervaring rijker! De film is inmiddels ook af die ik jullie natuurlijk niet wil onthouden:

https://vimeo.com/56817228

Mooi!
pi_121353908
Trouwens even een dikke knuffel voor British Airways! De avond voor wij uit Tokio vertrokken wilde ik online inchecken. Daar kwam ik erachter dat ze onze stoelvoorkeur hadden veranderd! Allebei een middenstoel, 17 rijen uit elkaar. Dat is misschien leuk als je 20 jaar getrouwd bent, maar wij vinden elkaar nog steeds leuk en willen dan ook graag bij elkaar zitten. Ik BA een woedende tweet gestuurd en gaan slapen met het voornemen om een enorme rel te gaan schoppen op Narita. :+

's Morgens aangekomen op Narita, wandelden we naar de BA desk en ik liep me al voor te bereiden op een partijtje herrieschoppen. Bij de desks aangekomen stond er een dame te wachten bij een bord met daarop de namen van mij en mijn vriendin. "Uh-oh"...", dachten we :D

Wij gaven aan dat wij de namen op het bord waren en de dame bood meteen namens BA haar excuus aan en zei dat de vlucht naar Londen nogal vol was en vroeg ons of wij het een probleem vonden om een half uurtje later te vliegen dan gepland, maar dan wel met een KLM-vlucht, direct naar Amsterdam. Dat vonden wij vanzelfsprekend niet zo'n punt ;) "Wij hebben voor u een paar goede stoelen naast elkaar weten te regelen". We zaten economy en kregen Economy Comfort Plus; een aparte cabine van zo'n 25 stoelen met veel meer beenruimte én - zo bleek later- een toilet dat een stuk schoner bleef dan de economy cabine. Verder kregen mijn meisje en ik allebei een prepaid VISA card met daarop ieder 150 euro 'voor het geleden ongemak' :+

Heel erg mooi opgelost dus van BA. Ze wisten de aankomende negatieve situatie om te buigen naar een zeer positieve ervaring. Dikke duim omhoog dus voor ze! :)
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:13:42 #195
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_121354183
Oeh, netjes!
Vlieg in april ook met BA, had al wel stoelen gereserveerd (setje van die twee naast elkaar stoelen ergens achterin tegen meerprijs, dus hopelijk kloten ze daar niet mee).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_121355245
woa, ik ga de volgende keer ook met BA... :P
pi_121355332
Net werk van BA inderdaad! Grappig dat je die opmerking over het toilet maakt, dat is zo'n onderschat voordeel altijd van business class. Gewoon een nette toilet tijdens de hele vlucht, waar je je rustig beetje kunt opfrissen en om kunt kleden. Groot voordeel, in mijn boekje.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121355978
Wow wat een mooi filmpje! Zelf gemaakt? :o

Wij hebben inmiddels geboekt voor mei-juni. We weten nog niet echt wat we willen gaan doen. Sowieso Kyoto & Tokyo, maar verder zien we nog even door de bomen het bos niet meer.
Zijn er mooie stranden in middel/noord Japan? De Fuji (deels) beklimmen, is dat leuk?
We houden erg van steden bezoeken, maar niet van 3 weken lang alleeni n grote steden zitten.
pi_121356084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:56 schreef Roomsnoes het volgende:
Wow wat een mooi filmpje! Zelf gemaakt? :o

Wij hebben inmiddels geboekt voor mei-juni. We weten nog niet echt wat we willen gaan doen. Sowieso Kyoto & Tokyo, maar verder zien we nog even door de bomen het bos niet meer.
Zijn er mooie stranden in middel/noord Japan? De Fuji (deels) beklimmen, is dat leuk?
We houden erg van steden bezoeken, maar niet van 3 weken lang alleeni n grote steden zitten.
Ik ben naar het strand van Kamakura (uurtje met de trein vanuit Tokyo) geweest. Niet echt mooi, maar wel heel leuk! 's ochtends grote budha en paar tempels bezoeken met een gehuurde fiets, 's middags naar het strand. Vooral leuk om een beetje Japanners te kijken zoals je ze normaal nooit zal zien. Leuke strandtentjes ook :Y
pi_121356742
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:41 schreef Bajskorv het volgende:
Net werk van BA inderdaad! Grappig dat je die opmerking over het toilet maakt, dat is zo'n onderschat voordeel altijd van business class. Gewoon een nette toilet tijdens de hele vlucht, waar je je rustig beetje kunt opfrissen en om kunt kleden. Groot voordeel, in mijn boekje.
Opfrissen en omkleden kon daar niet. Het was een normaal vliegtuigtoilet, dus krap. Maar het werd wel beter schoongehouden dan de normale economytoiletten. En ja, dat is - zeker op zo'n lange vlucht - absoluut een voordeel. Volgende keer gaan we ook zeker voor de economy comfort stoelen (business class is nog stukken beter natuurlijk. Maar ook erg duur. Vanaf 2800 euro p.p., meen ik). De extra ruimte is een verademing. We kwamen stukken uitgeruster aan.
pi_121358249
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:13 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Opfrissen en omkleden kon daar niet. Het was een normaal vliegtuigtoilet, dus krap. Maar het werd wel beter schoongehouden dan de normale economytoiletten. En ja, dat is - zeker op zo'n lange vlucht - absoluut een voordeel. Volgende keer gaan we ook zeker voor de economy comfort stoelen (business class is nog stukken beter natuurlijk. Maar ook erg duur. Vanaf 2800 euro p.p., meen ik). De extra ruimte is een verademing. We kwamen stukken uitgeruster aan.
De toilet is inderdaad niet groter, in BC of FC (meestal) ook niet. Echter, doordat het schoon is, is het wat makkelijker die speciale stoel even naar beneden te klappen en rustig om te kleden. Daarnaast niemand die op de deur staat te rammen als je even een 10 minuutje rustig op wil frissen, tandjes wil poetsen, etc...

Maar goed, off topic.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121365154
Allen bedankt voor de reacties, daar doe ik het ook voor!

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:56 schreef Roomsnoes het volgende:
Wow wat een mooi filmpje! Zelf gemaakt? :o

Wij hebben inmiddels geboekt voor mei-juni. We weten nog niet echt wat we willen gaan doen. Sowieso Kyoto & Tokyo, maar verder zien we nog even door de bomen het bos niet meer.
Zijn er mooie stranden in middel/noord Japan? De Fuji (deels) beklimmen, is dat leuk?
We houden erg van steden bezoeken, maar niet van 3 weken lang alleeni n grote steden zitten.
Vriend van me en ik hebben deze film voor www.traveltelly.com gemaakt. Ikzelf heb de edit gedaan en samen hebben we de beelden in Japan geschoten.
pi_121465025
Hi iedereen,
Ik wil oktober/november (vanaf de 25e twee weken vakantie) naar japan gaan. Eerst wilden we (vriend en ik) alleen naar tokyo, maar na wat leeswerk (o.a. 2 topics hier) willen we toch ook wel graag naar kyoto en osaka gaan. Ik dacht zelf aan 1 week tokyo, en dan 3 dagen kyoto 1 dag osaka maar van sommigen lees ik toch wel dat osaka leuker is dan kyoto.. Zal ook wel smaak zijn, maar juist de mooie natuur en tempels e.d. in kyoto trekken me erg..
Ik heb al vrij veel gelezen en een flinke lijst met toeristische attracties en minder toeristische dingen die ik wil zien.. Hebben jullie nog unieke tips? En moeten we nog erg houden m.b.t. de periode waarin we willen gaan?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:49:44 #204
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_121465594
Osaka is meer een winkelstad vind ik. Naja, Osaka Castle is leuk, Shinsekai. Maar voor toeristische dingen kan je beter naar Kyoto gaan.
Zou zelf gewoon alleen maar in Kyoto overnachten, omdat Osaka maar een half uur met de trein is (scheelt slepen met koffers en in/uitchecken). Je kan evt nog naar Nara en Fushimi Inari gaan als dagtrip.
Oktober / november is prima weer meestal in Japan.
Kyoto kan je als je een beetje plant in 2 dagen 'alles' wel zien. Als het een beetje weer is kan je daar elektrische fietsen huren (veel heuvels) en een dagje langs de grootste tempels fietsen.

Een random tip: als je Apple spul wilt kopen; doe het in Japan. Zooi is daar 25% goedkoper dan hier (iPads).

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 12-01-2013 11:57:25 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:18:20 #205
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_121565858
Behoorlijk goedkoop deze gasten, of ligt dat aan mij?
http://www.japan-rail-pass.nl/

Vergeleken met jalpak.de, waar ik 'm de vorige keren haalde...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_121579934
Yen is de afgelopen weken flink gedaald. Vandaar dat ook de JR Pass goedkoper is. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 15 januari 2013 @ 08:03:02 #207
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_121580089
Echt waar? ;)
Nee, dat snap ik, maar voorheen was Jalpak het goedkoopst (elke week aangepaste wisselkoers).
Maar nu: Jalpak: 243 voor 7 dagen, 387 14 dagen.
JRP.nl: 226 voor 7 dagen, 363 voor 14 dagen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_121581828
Qua hotels in Tokyo, en Kyoto ook eigenlijk, is het handig om in hartje stad te zitten, of liggen alle grote bezienswaardigheden verspreid over de hele stad? Heeft er iemand concret tips voor goede, middeklasse hotels?

Als ik een JR-Pass koop, is dat dan voldoende om Tokyo en Kyoto door te reizen, of is het handig om een metrokaart te kopen?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 09:54:03 #209
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_121582317
In Tokyo vind ik Sunroute Plaza Shinjuku ideaal (handige uitgang vanaf het station en goeie lokatie tov winkels/eten, vind ik). Ga in april ook naar Best Western Astina, ook in Shinjuku. Vind Shinjuku leukste wijk om te zitten en je hebt daar een groot aantal treinen/metro's.
In Kyoto is Citadines ons goed bevallen; hotel met een keukentje, vlakbij metrostation, supermarkten, en fietsverhuur op een km afstand ofzo.
Wij halen meestel bij aankomst een Suica & N'EX kaart, omdat je toch een suica nodig hebt en je naar je hotel moet. Plan het dan meestal zo dat je op de terugweg met je railpass naar het vliegveld kan. Als je er 2 weken bent en je railpass is de hele tijd geldig dan hoef je alleen een Suica te halen, al kan je in Tokyo vanaf Shinjuku bijna alles wel met de Railpass doen.
In Kyoto is de Railpass volgens mij niet geldig in de stad. Vanaf maart is de Suica geldig op metrolijnen. Op zich ook goed te doen (icm. met lopen), al is het soms handigers om een bus te nemen. Veel mensen huren in Kyoto ook een fiets voor een dag, daarmee kan je de meeste tempels wel zien.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_121587711
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:54 schreef matthijst het volgende:
In Tokyo vind ik Sunroute Plaza Shinjuku ideaal (handige uitgang vanaf het station en goeie lokatie tov winkels/eten, vind ik).
Wij zijn er laatst voor het eerst geweest en het is op zich best bevallen. Twee puntjes; op de eerste dag ging m'n meisje om een uur of elf 's avonds, helemaal kapot van de reis, even lekker in bad. Na een tijdje hoor ik opeens een gil. Ik loop erheen en zie het water al onder de deur door komen :D Bleek de afvoer finaal afgebroken te zijn en dus liep de complete inhoud van het bad de badcel en kamer in. Eerst kwam er een onderhoudsman knutselen en die gaf het na een uur op. Inmiddels was het ver na twaalven en toen mochten we verkassen, om de volgende dag weer terug te verkassen. Vervelend, maar kan gebeuren.

Wat we vervelender vonden was dat er niet zo goed werd schoongemaakt. Dat viel echt een beetje tegen. Overall toch een dikke voldoende.

Mocht je rond oud en nieuw gaan, houd er dan rekening mee dat de halve K1 met aanhang er verblijft. Dan is de voertaal plat Amsterdams. Gelukkig ben ik daar vloeiend in :+
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:34:38 #211
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_121587887
Ah, gevalletje pech :D
Slechte schoonmaak is me niet opgevallen eerlijk gezegd, zal d'r s op letten.
Vind het altijd wel relaxt daar. Boek 'altijd' een zo'n standard twin room, dan heb je ook nog een beetje ruimte (23 m2 volgens mij).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_121588162
Precies, pech. Kan gebeuren. Wij gaan ook zeker terug. Het is een OK hotel en de ligging is perfect. Ontbijt kun je trouwens ook overslaan. Niet geweldig en relatief duur. 1400 yen, als ik me goed herinner. Voor dat geld kun je in de buurt uitstekend ontbijten.
pi_121590491
Bedankt voor de tip! Erg fijn die tips, want er zijn haast oneindig veel hotels daar, zo lastig kiezen!
Het hotel ziet er prima uit. Niet goedkoop, maar een beetje op stand wonen is ook niet gek. En qua ontbijt: in een stadsvakantie vind ik het veel leuke om "op straat" te ontbijten. Heerlijk, zo'n grote stad die ontwaakt, en daar dan een deel van zijn O+
pi_121590563
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:54 schreef matthijst het volgende:
In Kyoto is Citadines ons goed bevallen; hotel met een keukentje, vlakbij metrostation, supermarkten, en fietsverhuur op een km afstand ofzo.
Wat kost dat? Wij zoeken nog iets goedkoops in Kyoto voor 2 nachten om de kosten van 1 nacht Ryokan te compenseren. :')
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_121593648
Welke ryokan gaan jullie bezoeken, strollie?
Wij zitten over de Kurama ryokan na te denken. Is iemand daar wel eens geweest? Of andere ryokan-tips?
pi_121594742
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Welke ryokan gaan jullie bezoeken, strollie?
Wij zitten over de Kurama ryokan na te denken. Is iemand daar wel eens geweest? Of andere ryokan-tips?
Deze:

http://www.seikoro.com/

Seikoro Inn :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:35:47 #217
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_121595160
Wij zijn bij deze in Hakone geweest:
http://www.hakone-mikawaya.com/language/09en.htm

Citadines Kyoto zit rond de 100-110 euro per nacht volgens mij.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_121807801
Zijn jullie wel eens in Takayama geweest? Is dat de moeite waard?
We hebben 18 dagen totaal, voorlopig 4 in Tokyo, dan 2 in Hakone, en het plan is 5 in Kyoto. De vraag is hoe verder! We gaan ofwel via Takayama terug naar Tokyo, waar we dan nog wat dagen blijven, of richting het zuiden naar Hiroshima. Is daar iets te beleven behalve de nagedachtenis aan de bom?
Een ander alternatief is via Nagano terug naar Tokyo. Is het een beetje te reizen daar, met de trein?
  zondag 20 januari 2013 @ 17:49:47 #219
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_121809593
Takayama vond ik wel leuk; rit ernaartoe ook, met de trein.
Blog van die keer dat wij er zijn geweest:
http://www.mthalen-jp2010.blogspot.nl/

En 2 andere:
http://japan012.blogspot.nl/

Hiroshima is vooral de bom, maar je hebt daarbij Miyajima; eilanje voor de kust. Da's ook wel leuk om te zien. En als je richting Hiroshima gaat kan je onderweg nog bij Himeji kijken.
http://www.mthalen-japan.blogspot.nl/

Vanaf Kyoto zijn standaard dagtrips:
- Nara + Fushimi Inari
- Mount Koya (zelf nog niet geweest)
- Osaka

Vanaf Tokyo:
- Kamakura
- Yokohama
- Nikko
- Hakone

[ Bericht 21% gewijzigd door matthijst op 20-01-2013 18:21:33 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_121892923
Na een week Tokyo, 2,5 jaar geleden, toch maar besloten het land met een langere rond reis te vereren.

In augustus en september gaan we weer naar Japan :D. De reis met het aantal nachten tussen haakjes, geen is één.

Amsterdam – Seoul (2) - Fukuoka – Nagasaki (2) - Kumamoto - Mount Aso (2) - Beppu - Hiroshima (2) - Onomichi - Kobe (2) - Osaka (2) - Kyoto (4) - Kanazawa – Wajima – Kanazawa – Shirakawago – Takayama – Kamikochi – Matsumoto – Mount Fuji (2) – Tokyo (7) – Amsterdam

Geen idee waar ik aan begonnen ben, ga met mijn zus(je) ;)... Het transport is een combinatie van huurwagen, JR Railpass en de bus (in de Alpen).

Heb er ontzettend veel zin in. Tokyo was al fantastisch, dit moet fenomenaal worden.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:50:38 #221
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_121894296
Tering wat een trip. Maar ben je niet bang dat je helemaal dood thuiskomt met al die 1-nachten erin?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_121895365
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:50 schreef matthijst het volgende:
Tering wat een trip. Maar ben je niet bang dat je helemaal dood thuiskomt met al die 1-nachten erin?
Neuh, niet echt. Het is niet de eerste keer dat ik er in een vakantie er de vaart er in hou en dat gaat goed.

Het is zoiezo al de bedoeling dat Osaka/Kyoto een "rust punt" wordt. In Kyoto huren we een huisje bij het Gion District, daar gaat er even de rem erop. Van Nagasaki tot Beppu en Kanazawa – Wajima – Kanazawa zijn met een huur wagen.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_121994094
Van de zomer dus 3 weken alleen reizen door Japan en vrienden opzoeken daar. Nu ben ik aardig ver met plannen Tokyo - Kyoto - Osaka - Hiroshima - ? - Tokyo/Narita

Nu heb ik bij het vraagteken (wat het laatste weekend is) nog een aantal dagen waar ik niks heb. Ik zit er sterk aan te denken om naar Okinawa te gaan, vanwege de stranden en toch even wat heel anders.

Schijnt dat je via Star Alliance (daar vlieg ik ook mee naar Japan) een speciale pas kan aanvragen zodat je voor 200 euro een retourticket hebt.

Iemand ervaring hier mee? En wat zijn de ervaringen op Okinawa?
  donderdag 24 januari 2013 @ 18:41:23 #224
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_121994918
Die pas heb ik geen idee van, die tickets zijn toentertijd voor mij geboekt en betaald met JAL, was onderdeel van een pakket.
Okinawa zelf is prachtig, heel aparte mix tussen Chinese en Japanse cultuur, prachtig weer, bizar groot aquarium. Daarentegen vond ik het strand wat tegenvallen. Erg rotserig, niet bijzonder mooi (stukken mooier dan Nederland uiteraard, maar heb ze echt nog wel mooier gezien). Met andere woorden: als je op Okinawa bent zeker naar het strand gaan, maar voor het strand hoef je niet te gaan.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_121996137
De plaatjes die ik gezien heb zijn mooi genoeg en kan goed gesnorkeld worden heb ik gelezen. Heb beetje uitgezocht hoe die pas werkt. Als je met Star Alliance naar Japan vlieg (wat ik doe) kan je deze pas aanschaffen en maximaal 5 vluchten maken (100 euro per stuk). Ik kan dus van Hiroshima naar Okinawa vliegen en dan terug naar Tokyo voor 200 euro.

Hoe was het openbaar vervoer daar? Of heb jij een auto gehuurd?
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:10:53 #226
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_121996251
Wij hebben een auto gehuurd ja. En ook vrienden die daar wonen hebben me rondgereden.

OV weet ik weinig van af, behalve dat een vriendin (die daar woont) zei dat het verschrikkelijk was. Dit komt mede door de legerbasis van de VS die daar midden op het eiland staat, al het verkeer moet er OM heen, ook de auto's.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_121996394
Oke oke naja bedankt. Moet maar even kijken wat ik ga doen. Sowieso een hostel denk ik, wie weet dat ik daar mensen vind die plannen hebben.
pi_122008595
ben op okinawa geweest, maar t was bijna winter en tyfoon kwam langs dus geen strandweer.
wel 5 of 6 dagen in naha geweest, de hoofdstad, en die was erg leuk. inderdaad leuke japans/chinees/oceanische mix van culturen en mensen. en natuurlijk heel wat amerikaanse soldaten liepen er rond.
het gereconstrueerde paleis was prachtig, verplaatsen doe je in de stad per monorail, lekker eten..
  vrijdag 25 januari 2013 @ 16:46:50 #229
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_122035557
Hoi allemaal,

Vorig jaar (juni/juli) hebben wij onze eerste trip naar Japan gemaakt (3,5 week).
Voor en tijdens de reis heb ik nog op het forum gepost.. maar daarna ben ik er nog niet aan toegekomen om de foto's te plaatsen.. dus bij deze, beter laat dan nooit ;)

Het was natuurlijk ge-wel-dig in Japan! :)

Route: Tokyo - Nikko - Tokyo - Hakone/Fuji-san - Shuzenji - Ise - Mt. Koya - Nara - Kyoto



*knip* foto's werken niet.. poging 2 volgt nog ;)

[ Bericht 49% gewijzigd door Radyhyn op 25-01-2013 18:21:41 (Foto's werken niet) ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 25 januari 2013 @ 16:48:49 #230
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_122035650
*knip* foto's werken niet.. poging 2 volgt nog ;)

[ Bericht 99% gewijzigd door Radyhyn op 25-01-2013 18:21:56 (Foto's werken niet) ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_122036405
leuke fotos, maar in je eerstre post zijn er een hoop niet te zien?
  vrijdag 25 januari 2013 @ 17:20:03 #232
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_122037072
Hmmm.. zit ik allemaal moeilijk te doen om het werkend te krijgen en dan lukt 't niet.
Ik ga er nog even aan sleutelen :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_122037296
Ha! Ben ik scheel of staat hij opeens boven aan?
Japan reisplannen dus :)
  vrijdag 25 januari 2013 @ 17:54:16 #234
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122038432
Cool, hoop dat je die eerste ook nog ff kunt fixen, ben wel benieuwd!
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 15:10:16 #235
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_122071365
Okee, klaar voor de foto's, poging 2 ;)
Wel even met linkjes.

Maandag 25 juni t/m woensdag 18 juli 2012.
Route: Tokyo - Nikko - Tokyo - Hakone/Fuji-san - Shuzenji - Ise - Mt. Koya - Nara - Kyoto



Tokyo
Nikko
Hakone/Fuji-san
Shuzenji
Ise
Koya-san
Nara
Kyoto

En dan te bedenken dat dit nog maar een zeer kleine selectie is van de foto's. En we hebben ook nog 5 of 6 uur aan film :P

Japan _O_
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zaterdag 26 januari 2013 @ 15:45:51 #236
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_122073038
En hierbij even een paar foto's voor de sfeer.
Voor de rest van de foto's, zie de linkjes hierboven :)

Tokyo




















Nikko












Hakone












Shuzenji








Ise
















Koya-san












Nara












Kyoto








































Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_122075188
mooi :)
pi_122078006
Jee, toffe foto´s! Ik heb zo'n zin om te gaan! Nog 4,5 maand wachten. . .

Ik zit zo te twijfelen of we een ryokan willen bezoeken. We gaan op huwelijksreis, dus apart in een badje zitten is een beetje jammer, denk ik. En privébaden zagen er wel erg duur uit.
En ik eet geen vis 8-) Dus dan is zo'n buffet in de kamer misschien ook wat onhandig?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:30:56 #239
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122079141
Buffet schiet niet op idd als je geen vis eet.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122115922
Wow wat een fantastische foto's Radyhyn!
Hebben jullie die reis zelf gepland of was het via een reisbureau?
En hoe zijn jullie van plek naar plek gegaan?
Ik vind zo'n treinkaart heel goed klinken. Maar wijn zijn echt meer van de natuur(parken) dan van de steden. In de vs hadden we een huurauto en tentje maar geen idee of dat een optie is in japan? Kom je van de gebaande paden zonder auto? En heeft er iemand wel een gecampeert in Japan?

Qua reisperiode denk ik aan juli, is dat geschikt? Ik hoorde dat mei hoogseizoen is in japan, klopt dat?
  zondag 27 januari 2013 @ 16:44:29 #241
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_122119388
De reis was geboekt bij Tozai travel.
Het was een individuele rondreis waarbij we wel met 4 dagexcursies met een groep zijn mee gegaan (hoorde bij de reis maar was met de lokale excursiebureaus, dus mensen uit allemaal verschillende landen).
Verder was al het vervoer individueel met de bus/trein en de kaartjes zaten ook bij de reis (de stapel tickets kregen we bij het eerste hotel). Was echt super geregeld en ov is erg goed en duidelijk.

Omdat het onze huwelijksreis was en het onze eerste keer was in japan hebben voor deze uitgestippelde reis gekozen.
Nu we weten hoe goed het reizen te doen is zouden we het volgende keer gewoon zelf uitstippelen. Een auto huren is ook een goede optie (niet voor de grote steden dan) en eventuele grote afstanden ertussen met de trein.

Ik heb verder geen idee hoe het zit met kamperen in Japan ;)

Wij waren er in juni en juli. In die periode hebben we een stukje regenseizoen mee gepakt (wat ik overigens vond mee vallen en vind regen ook niet zo erg) en een stuk van de hitte in juli.. pfrrrt het was toch niet zo heel fijn om in 43 graden Kyoto te verkennen, maar met veel drinken en zweten hebben we het wel gered hihi. Toch liever regen dan die hitte :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_122124790
Wij hebben de route zelf uitgestippeld. Na twee dagen hard werken hebben we de reis rond!
Tokyo (Shinjuku) - Hakone - Kyoto - Takayama - Tokyo (Akibahara) in 20 dagen.
Het was erg veel werk om dit zo uit te stippelen, waar we hotels wilden, wilden we überhaupt naar een Ryokan (we hebben een hele goedkope gevonden in Takayama), wat is de snelste route... Maar het is gelukt! Nu kunnen we ons écht gaan verheugen :)
  zondag 27 januari 2013 @ 19:43:44 #243
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_122128064
Leuke reis Roomsnoes!
Ook voor jullie huwelijksreis toch? Gaan jullie na het trouwen direct weg?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_122129469
We zijn dan al bijna een jaar getrouwd :D maar t geld was op dus we gaan dit jaar op verlate huwelijksreis :)
  maandag 28 januari 2013 @ 17:16:27 #245
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_122169766
Aaahh, dan is het wel even wachten maar dan heb je wel wat moois ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_122179722
Mooie fotos.. ik wil Japan sws een keer gaan bezoeken.
pi_122181650
Ziet er echt heel mooi uit Radyhyn. Zeer tof.

Hoop er volgend jaar ook nog eens heen te kunnen gaan. Maar mag niet klagen, ben net terug van 6 maanden Alaska, Canada, USA Westkust, Midden Amerika, Zuid Amerika en Caribisch gebied...

Weliswaar voor werk maar toch een mooie ervaring.

Maar Japan, China, Korea staan nog hoog op het lijstje.
pi_122188129
Hoe 'erg' is die golden week in Japan?
Bij ons zijn de optie namelijk mei of juli en anders pas september oktober. Ik hoorde dat het in juli al erg heet en drukkend kan zijn in de steden en daar houd ik eigenlijk helemaal niet van. Najaar is voor mij werktechnisch onhandig. En ik vond het vorige vakanties (ook steeds september) toch wel heel jammer van de korter wordende dagen. Mei is eigenlijk de beste optie. Maar als we ons dan nu al hadden oeten boeken voor hotels e.d. dan houdt het natuurlijk op.
  maandag 28 januari 2013 @ 21:36:18 #249
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122188601
Zijn vast nog wel hotels te boeken :)
Weet dat Sunroute Plaza niet te boeken is via bookingsites omdat ze op 6 mei een inspectie hebben, daardoor blokkeren ze die hele dag en als je dus een week wilt boeken 'kan' dat niet. Maar als je ze mailt kan je wel bij hun direct boeken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122201251
Kun je de JR pass op zijn vroegst 3 maanden voor je in Japan aankomt kopen, of 3 maanden voor de eerste dag dat je hem daadwerkelijk gaat gebruiken?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_122201283
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:28 schreef sempervirens het volgende:
Hoe 'erg' is die golden week in Japan?
Behoorlijk erg. Maar als je in Tokyo blijft is het juist erg rustig. Check wel de openingstijden van bezienswaardigheden.

Dit jaar bestaat Golden Week trouwens uit 2 lange weekenden, en geen week.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 29 januari 2013 @ 08:36:40 #252
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122201332
3 maanden tot omwisseldatum.
En vanaf omwisseldatum binnen 1 maand laten ingaan.

edit:
An XO must be turned in for a Japan Rail Pass within 3 months of the date of issue. At that time the passenger must specify the date they want to start using the Pass. It can be any date within one month of the date the Japan Rail Pass is received.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122203676
Ok. Dus.

Aankomst in Japan: 3-5
Eerste dag gebruik JR pass: 6-5

Ik kan hem dus op 3 februari kopen?

Nu is wel een gunstig tijdstip ivm de lage Yen. Hopelijk zakt hij nog wat meer. Maar voor een 3-weekse pas scheelt het nu al 100 euro pp vergeleken met afgelopen november.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:54:55 #254
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122204471
Ja.
Ik ga 20-4 en de pas gebruiken op 26-4.
Heb 'm afgelopen vrijdag, de 25e, gekocht (wilde wel een paar dagen de tijd hebben in Japan, als je pech hebt met een vlucht ofzo en je een dag later zou zijn bv).
Neem aan dat je bij http://www.japan-rail-pass.nl/ kijkt?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122210620
Whoopwhoopwhoop ik ga in april naar Japan! Van 1 t/m 20 (aankomst 2 april). Gisteren geboekt bij Lufthansa; 660 euro voor retour met heenvlucht naar Tokio en terug vanaf Osaka (beide keren over Frankfurt).

Moet ook maar gauw zo'n rail pass aanschaffen denk ik, voor 14 dagen. Dat wordt mooi ronrdreizen. Ik moet zeggen dat het ook aanzienlijk scheelt dat de yen wat in waarde daalt, dat maakt het allemaal nog leuker. :)

Edit: meteen een vraag voor de ervaren Japan-reizigers. Wij beginnen onze reis in Tokio en willen daarna naar het zuiden gaan, helemaal naar Kyushu, en vervolgens weer omhoog treinen tot aan Kyoto/Osaka. We kunnen dus aan het begin van onze reis een stukje zonder rail pass doen of juist aan het eind. Nou heb ik begrepen dat er een rail pass-trein is vanaf het vliegveld naar Tokio en dat er ook in Tokio zelf treinen zijn waar je 'm voor kunt gebruiken. Is dat in Kyoto/Osaka ook zo, of minder? Stel we zouden ze op 2 april meteen laten ingaan, dan kunnen we ze gebruiken tot en met de 15e. Dat betekent nog 4 dagen zonder rail pass in omgeving Kyoto/Osaka. Andersom kunnen we er ook voor kiezen om pas na Tokio de passen in te laten gaan en dat betekent van 2 t/m 6 april in Tokio zonder rail pass. Wat is wijsheid?

[ Bericht 44% gewijzigd door p-etr-a op 29-01-2013 14:06:11 ]
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:28:07 #256
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122211858
Osaka heeft de JR Loop Line, maar daar heb je weinig aan met Railpass, vind ik.

Tokyo gebruiken wij de railpass vrijwel overal voor (zitten in Shinjuku, daar gaan een aantal JR lijnen en Yamanotelijn komt in de meeste toeristenbuurten).
Als je er vanaf Tokyo mee in Kyoto kunt komen zou ik dat doen, dus in het begin meteen :)
Je kunt de railpass ook meteen gebruiken op de Narita Express, scheelt je weer 30 euro ofzo.

Erg relaxt die dalende yen inderdaad!

[ Bericht 4% gewijzigd door matthijst op 29-01-2013 14:35:31 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122212733
Top, bedankt voor je advies! N.a.v. wat ik al had gelezen leek me dit zelf ook de slimste manier. Dan kunnen we vanuit Tokio ook mooi een paar dagtrips maken. Vervolgens willen we op 6 of 7 april beginnen met echt rondreizen, eerst richting Nagasaki, daarna Hiroshima en omgeving, om vervolgens te eindigen in Kyoto/Osaka. Op die manier moet het lukken om het maximale uit de 14 dagen te halen. Ik overwoog ook nog even een pas voor 21 dagen, maar volgens mij halen we dat er niet uit.
pi_122334261
Hij blijft maar dalen, nu al 126 yen per euro. Ik hoop echt dat het zo blijft of nog wat meer wordt.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:17:33 #259
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122336467
Bizar inderdaad ^O^
In april wordt d'r zo'n nieuwe Bank Of Japan mannetje aangesteld, dus best kans dat de yen rond die tijd nog wat extra in elkaar zakt.

Hoop zelf dat Apple nog een nieuwe iPad uitbrengt voor die tijd: 325 euro ipv 505 8)7
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122336935
Dat klinkt goed. Ik heb de JRP's wel besteld nu, die prijs is toch al erg scherp. Maar voor accommodatie en eten zou het héél gunstig zijn. En voor elektronica natuurlijk. :D
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:38:05 #261
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122337112
Apple spul is bizar goedkoop in Japan (bij o.a. Yodobashi en Apple krijg je ook nog 5% korting als je je paspoort laat zien).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122456603
Vraagje: ik wil van de zomer 3 weken naar Japan. Ik zal me beperken tot de regio Tokyo-Kyoto (zeg 6 nachten in totaal in beiden) en de twee weken daartussenin wil ik in de bergen doorbrengen daartussen. Wellicht dat ik nog een dag of 2-3 een auto huur om wat afgelegener gebieden te bezoeken.

Hoeveel zal ik hebben aan een Railpass, zowel vanuit kosten- als gemakperspectief?
pi_122456896
Ik ben een beetje aan het kloten met een trip naar Kyushu. Ik vraag me af of dit te doen is. Iemand wel eens in dit gedeelte van Japan geweest? Nog suggesties?

Dag 1: Tokyo – Fukuoka
Dag 2: Fukuoka – Nagasaki
Dag 3: Nagasaki
Dag 4: Nagasaki – Unzen Onsen
Dag 5: Unzen Onsen – Ibusuki (via Kumamato)
Dag 6: Ibusuki – Yakushima
Dag 7: Yakushima
Dag 8: Yakushima – Kagoshima
Dag 9: Kagoshima – Chiran – Miyazaki (per huurauto)
Dag 10: Miyazaki – Takachiho
Dag 11: Takachiho – Mt Aso – Yufuin (Yamanami Highway)
Dag 12: Yfuin – Beppu – Hagi
Dag 13: Hagi
Dag 14: Hagi – Osaka – Mt Koya
Dag 15: Mt Koya - Tokyo

Mt. Aso en Kumamoto heb ik al een keer bezocht.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_122458039
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:40 schreef Strolie75 het volgende:
Chiran
kweetniet hoor, maar hoezo naar yakushima vanuit ibusuki? in ieder geval gaat vanaf kagoshima een snelle draagvleugel boot.
eerste deel van je reis heb ik ook ongeveer gedaan (fukuoka-nagasaki-kumamoto-kagoshima-yakushima-kagoshima, toen verder met de boot richting okinawa). echt geweldig. ik ben ook in hagi geweest, maar dta was voor ik naar futuoka ging. (kwam daar uit na een paar dagen langs de westkust met enkelspoor- boemeltreintje, ook een aanrader)
kumamoto heeft een mooi kasteel, daar wil je misschien ook wel even een dagje zijn.
pi_122458156
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:27 schreef Knakker het volgende:
Vraagje: ik wil van de zomer 3 weken naar Japan. Ik zal me beperken tot de regio Tokyo-Kyoto (zeg 6 nachten in totaal in beiden) en de twee weken daartussenin wil ik in de bergen doorbrengen daartussen. Wellicht dat ik nog een dag of 2-3 een auto huur om wat afgelegener gebieden te bezoeken.

Hoeveel zal ik hebben aan een Railpass, zowel vanuit kosten- als gemakperspectief?
je hoort altijd, 1 keer op en neer tokyo- kyoto met bullettrein, en je hebt je pas er al uit. ik tokyo kum je hem ook gebruiken voor de bovengrondse treinen, niet in de metro.
in kyoto zelf heb je er niks aan, maar wel weer als je uitstapjes gaat maken, naar nara of osaka bijvoorbeeld.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:30:59 #266
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122459970
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je hoort altijd, 1 keer op en neer tokyo- kyoto met bullettrein, en je hebt je pas er al uit. ik tokyo kum je hem ook gebruiken voor de bovengrondse treinen, niet in de metro.
in kyoto zelf heb je er niks aan, maar wel weer als je uitstapjes gaat maken, naar nara of osaka bijvoorbeeld.
In Kyoto heb je ook JR treinen, onder andere de lijn naar Nara, waar je dus wel heen kunt, en ook Osaka kun je heen met JR.

Maar de JR lijnen die door Kyoto zelf lopen zijn inderdaad niet erg behulpzaam.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122463403
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:30 schreef Tanin het volgende:

[..]

In Kyoto heb je ook JR treinen, onder andere de lijn naar Nara, waar je dus wel heen kunt, en ook Osaka kun je heen met JR.

Maar de JR lijnen die door Kyoto zelf lopen zijn inderdaad niet erg behulpzaam.
ja ik bedoelde in de stad zelf. in de regio kun je gewoon met jr treinen reizen.
pi_122463734
Dank voor de info; mijn voornaamste optie is een 14 dagen pas voor de reis van Tokyo naar Kyoto, die ruwweg via Mt Fuji - Tsumago - Kamikochi - Takayama zal lopen. Ik vermoed dat ik in die regio redelijk wat moet bussen. Daarnaast overweeg ik om in Takayama voor een dag of 4 een auto te huren en daarmee richting Kanazawa/Noto te rijden. Ga ik wat aan die JR pass hebben?
  Eindredactie Games maandag 4 februari 2013 @ 14:41:02 #269
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_122463950
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:34 schreef Knakker het volgende:
Dank voor de info; mijn voornaamste optie is een 14 dagen pas voor de reis van Tokyo naar Kyoto, die ruwweg via Mt Fuji - Tsumago - Kamikochi - Takayama zal lopen. Ik vermoed dat ik in die regio redelijk wat moet bussen. Daarnaast overweeg ik om in Takayama voor een dag of 4 een auto te huren en daarmee richting Kanazawa/Noto te rijden. Ga ik wat aan die JR pass hebben?
kan je als buitenlander wel een auto huren in Japan :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_122507804
Ik denk dat ik deze zomer van Tokyo een paar weken naar Hokkaido terugga, misschien eindelijk eens Rishiri en Rebun beklimmen...
pi_122507860
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je hoort altijd, 1 keer op en neer tokyo- kyoto met bullettrein, en je hebt je pas er al uit. ik tokyo kum je hem ook gebruiken voor de bovengrondse treinen, niet in de metro.
in kyoto zelf heb je er niks aan, maar wel weer als je uitstapjes gaat maken, naar nara of osaka bijvoorbeeld.
Toen wij in Japan waren was dit absoluut niet zo. Misschien dat het nu wel beter is met met die Yen koers.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:01:52 #272
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122508749
Shinjuku - Kyoto kost 13,320, dus retourtje zal wel rond de 26.000 liggen.
Railpass voor een week kost 28.200.

Dus als je in een week op en neer gaat is het sowieso de moeite waard, hoogte van de yen maakt niet uit dan...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122527291
Beste fokkers,

Eind april ga ik voor 1,5 week naar Japan toe. Ik denk dat mijn reisschema ongeveer zo wordt:

1 Tokyo (Kom in de avond aan)
2 Tokyo
3 Tokyo
4 Mount Fuji
5 Kyoto
6 Kyoto
7 Nara
8 Tokyo
9 Tokyo
10 Tokyo (en in de avond weg)

Wat denken jullie van dit schema? Realistisch? En dan qua vervoer met de trein met een JR Pass. Hebben jullie toevallig nog wat goede adressen voor hotels of Ryokans? En dan vooral met name bij Mount Fuji ben ik nog op zoek naar een leuke Ryokan.

Zit trouwens in de Golden Week volgens mij, hebben jullie daar nog wat tips/info over?

Bedankt!
pi_122533295
Zojuist geboekt: 12 dagen eind Mei naar Tokyo

Wishlist:
- een goeie en niet te toeristische Ryokan
- Mount Fuji beklimmen (tot zover mogelijk?)
- Tokyo, Osaka en...wat nog meer?

Ik neem wel een 7 dagen RailPass, wat is handige indeling voor railpass en travels? Geen zin om overal baggage te dragen dus misschien paar dagen in Osaka hotel en dan uitgstapjes naar steden in de buurt?
  FOK!fotograaf dinsdag 5 februari 2013 @ 23:44:46 #275
145146 Andyy
pi_122536158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:19 schreef Peterrtt het volgende:
Beste fokkers,

Eind april ga ik voor 1,5 week naar Japan toe. Ik denk dat mijn reisschema ongeveer zo wordt:

1 Tokyo (Kom in de avond aan)
2 Tokyo
3 Tokyo
4 Mount Fuji
5 Kyoto
6 Kyoto
7 Nara
8 Tokyo
9 Tokyo
10 Tokyo (en in de avond weg)

Wat denken jullie van dit schema? Realistisch? En dan qua vervoer met de trein met een JR Pass. Hebben jullie toevallig nog wat goede adressen voor hotels of Ryokans? En dan vooral met name bij Mount Fuji ben ik nog op zoek naar een leuke Ryokan.

Zit trouwens in de Golden Week volgens mij, hebben jullie daar nog wat tips/info over?

Bedankt!
Akihabara (met Asakusa of Ueno combineren), Shibuya, Shinjuku, Ueno, Asakusa (en dan s'avonds gaan, sfeer is dan echt geweldig met die kraampjes en de tempel is mooi verlicht)

--edit--
Ik lees het natuurlijk weer verkeerd :')
Dunno, kan er niet veel over zeggen, mt Fuji was 1.5-2 uur rijden van Tokyo met de auto :Y
pi_122555945
Radydhyn ik heb wat vragen.. Wat is er precies in shuzenji te doen? Ik lees op internet vooral over een spa daar.. Zijn dat de fotos ook die jij van shuzenji hebt? Want dat lijkt meer een park achtig iets dan een spa (zoals wij dat kennen in ieder geval).. Ben druk bezig om mijn reis in te kleden, vandaar de nieuwsgierigheid :)
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:58:42 #277
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_122561667
Shuzenji-onsen heette het plaatsje waar wij 2 nachten verbleven. Het is een klein hot-spring dorpje met diverse onsen. In het dorpje zelf heb je een kleine maar mooie tempel en een rivier met parkjes en klein bamboebos.
Met 1 dag hadden we het dorpje an sich wel gezien en zijn we met de bus naar Ito gegaan omdat hier een leuk toeristenbootje zou varen met een glazen bodem die langs de kust en rotsformaties zou varen. Toen we na 1 uur met de bus aan kwamen bleek de boot in onderhoud te zijn voor 3 dagen. En er was verder niet zo veel te doen in Ito (ook volgens de toeristen info niet :P) maar de bus terug ging pas 's avonds. Dus dat was wel een beetje jammer van de dag (dus lekker lang zitten lunchen en beetje rondgekeken). Hadden we misschien beter naar de westkant van het schiereiland kunnen gaan.. het schijnt daar erg mooi te zijn en met goed weer mt fuji in de verte. Als je hier wat langer zou zijn zou ik echt een auto aanraden, wel prachtige omgeving!

Wij verbleven in Minshuku Fukui. Dit was een heel leuke Minshuku met een super mooie kamer. De onsen was wel een hele beleving want we hadden het idee dat de hele wijk daar kwam baden hihi. Wel een ervaring om met vreemde japanners samen in een bad te zitten haha (de rest van de onsen van onze vakantie waren allemaal prive).
Hopelijk heb je hier wat aan :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_122563458
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:19 schreef Peterrtt het volgende:
Beste fokkers,

Eind april ga ik voor 1,5 week naar Japan toe. Ik denk dat mijn reisschema ongeveer zo wordt:

1 Tokyo (Kom in de avond aan)
2 Tokyo
3 Tokyo
4 Mount Fuji
5 Kyoto
6 Kyoto
7 Nara
8 Tokyo
9 Tokyo
10 Tokyo (en in de avond weg)

Wat denken jullie van dit schema? Realistisch? En dan qua vervoer met de trein met een JR Pass. Hebben jullie toevallig nog wat goede adressen voor hotels of Ryokans? En dan vooral met name bij Mount Fuji ben ik nog op zoek naar een leuke Ryokan.

Zit trouwens in de Golden Week volgens mij, hebben jullie daar nog wat tips/info over?

Bedankt!
Iemand nog tips? :)
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:42:22 #279
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122567651
27 topics vol tips.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122570836
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:33 schreef Peterrtt het volgende:

[..]

Iemand nog tips? :)
Activiteiten tijdens de Golden Week weet ik niks, behalve dat er in parken het één en ander te doen is. Verder heb ik http://www.japan-talk.com/jt/new/101-things-to-do-in-tokyo nog in m'n bookmarks staan voor wat ideeën :)
pi_122571537
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:26 schreef TheAdventurer het volgende:

[..]

Activiteiten tijdens de Golden Week weet ik niks, behalve dat er in parken het één en ander te doen is. Verder heb ik http://www.japan-talk.com/jt/new/101-things-to-do-in-tokyo nog in m'n bookmarks staan voor wat ideeën :)
Bedankt hier heb ik zeker wat aan!
  donderdag 7 februari 2013 @ 03:14:06 #282
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_122584477
Waarschijnlijk dit jaar voor de tweede keer naar Japan *O* Ik heb hier in Australië sinds November een Japanse vriendin en ze wil rond april / mei een paar weekjes naar huis. "Of ik soms mee wil". Ehm duh 8)7

Plan: paar dagen Kitami, Hokkaido (haar ouderlijk huis) en dan via Hokkaido zuidwaarts richting Tokyo reizen. Zin in _O_
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 7 februari 2013 @ 03:18:17 #283
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_122584481
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:33 schreef Peterrtt het volgende:

[..]

Iemand nog tips? :)
Ik zou een daagje meer in Kyoto doorbrengen en kijken of je een weekend in Osaka kunt verblijven. Uitgaan in Osaka is heel leuk en Kyoto staat bomvol met tempels :) Aangezien je maar 10 dagen hebt, is het misschien beter op Osaka in te vliegen en via Narita terug?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_122584563
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:33 schreef Peterrtt het volgende:

[..]

Iemand nog tips? :)
volgens mij is reizen in de golden week lastig, echt belachelijk druk. maar zelf nooit deze week meegemaakt dus ik weet niet..
pi_122589005
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2013 03:14 schreef star_gazer het volgende:
Waarschijnlijk dit jaar voor de tweede keer naar Japan *O* Ik heb hier in Australië sinds November een Japanse vriendin en ze wil rond april / mei een paar weekjes naar huis. "Of ik soms mee wil". Ehm duh 8)7

Plan: paar dagen Kitami, Hokkaido (haar ouderlijk huis) en dan via Hokkaido zuidwaarts richting Tokyo reizen. Zin in _O_
Als je van Hokkaido naar Tokyo reist, dan moet je dit keer wel langs komen (als je met de Shinkansen gaat, dan hoef je alleen maar uit te stappen op ons station).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_122589088
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 03:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

volgens mij is reizen in de golden week lastig, echt belachelijk druk. maar zelf nooit deze week meegemaakt dus ik weet niet..
Golden Week is idd lastig. Alles zit bomvol. Zelfs in ons stadje, waar helemaal niets toeristisch te zien is, zitten alle hotels vol. Bij onze mall heb je dagen lang een grote verkeerschaos tijdens de Golden Week, omdat veel Japanners niks anders weten te doen dan gaan shoppen (waar de Golden Week ook voor ontworpen is).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_122595842
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Golden Week is idd lastig. Alles zit bomvol. Zelfs in ons stadje, waar helemaal niets toeristisch te zien is, zitten alle hotels vol. Bij onze mall heb je dagen lang een grote verkeerschaos tijdens de Golden Week, omdat veel Japanners niks anders weten te doen dan gaan shoppen (waar de Golden Week ook voor ontworpen is).
Oke das wel een beetje balen. Maar wat zijn nou precies die datum's dat het zo druk is? Kan niet echt een duidelijk antwoord vinden op internet. Maar iets van 27, 28 en 29 april en dan 3, 4, 5 en 6 mei. Dat zijn de datums dat het druk is? En de dagen ertussen is het gewoon normaal?
pi_122627198
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef Peterrtt het volgende:

[..]

Oke das wel een beetje balen. Maar wat zijn nou precies die datum's dat het zo druk is? Kan niet echt een duidelijk antwoord vinden op internet. Maar iets van 27, 28 en 29 april en dan 3, 4, 5 en 6 mei. Dat zijn de datums dat het druk is? En de dagen ertussen is het gewoon normaal?
30 aprill en 1 en 2 mei zijn geen feestdagen. Japanners nemen niet vaak vrij van hun werk, maar in dit geval denk ik dat veel mensen wel vrij nemen, omdat ze dan 10 dagen achter elkaar vrij hebben. Dus je kunt er wel vanuitgaan dat het dan ook gewoon druk is.
pi_122632052
en die eerste en laatste dagen reist iedereen heen en terug naar familie of vakantiebestemming.
pi_122635168
Speciaal hiervoor een account aangemaakt :)
Ik ga namelijk in september voor 6 maanden naar Tokyo in Japan voor mijn Minor, en ik zal verblijven in het zuiden van Saitama (shiki station). Het studeren/wonen plaatje is allemaal al geregeld, maar zo een verblijf is natuurlijk veel meer dan alleen studeren. Ik heb in de 27 topics her en der wel een paar ervaringen gezien, maar het meeste gaat toch over een toeristische vakantie naar Japan.

Waar ik vooral vragen bij heb, is wat te doen met mobiele telefonie. Ik heb nu een iphonne 3gs met t-mobile abbo, maar ik weet niet goed wat hiermee mijn mogelijkheden zijn in Japan. Toch t-mobile houden, iphone met japans abbo of prepaid, compleet prepaid pakket met telefoon, abbo met telefoon

Ten tweede het ov, Vanaf het appartement naar de uni kan ik een pas kopen voor zo een 160,000 yen, maar ik wil natuurlijk door heel Tokio kunnen reizen (Van chiba tot Yokohama) om allerlei plekken te zien, het liefst asap de Shibuya crossing natuurlijk. Wat zijn hier de mogelijkheden voor qua kaartjes, een pass voor 6 maanden voor heel tokyo (en wat zal dat kosten?), of toch maar losse kaartjes

Natuurlijk wil ik niet zes maanden lang in Tokyo blijven, en ik zou graag in de weekenden wat daagjes weg willen met het OV natuurlijk. Wat zijn echte aanraders om te zien of te doen rondom Tokyo? En in hoeverre is het geschikt/ te betalen om de hele tijd losse kaartjes hiervoor te kopen? En is het aan te raden om een fiets te kopen?

Iets specialistisch: Een van de redenen dat ik zo graag naar Japan wil, is de auto cultuur. Ik wil hier dolgraag wat van zien, bijvoorbeeld Ebisu circuit in Fukuyama, de GP in suzuka (voor dit, zie ook bovenstaande vraag), en TAS en de wereldbekende Daikoku Parking aan de Wangan. Is er in Tokyo nog meer van dit te zien en waar? ( aub geen tokyo drift verwijzingen, dit gaat al veel verder terug voor mij :P).

En een hele simpele vraag: wat moet ik écht meenemen vanuit Nederland, en wat moet ik écht meenemen vanuit Japan terug?

Ik kan natuurlijk ook vragen over uitgaan/eten etc., maar zoiets denk ik wel dat ik het zelf kan uitvinden als ik daar ben, denk dat het aan de context zal liggen waar je naartoe zal gaan. (student is toch wat anders als toerist, en van studenten heb je ook weer enkele universiteiten).

Alvast bedankt voor enig antwoord, en ik zou mijn verdere ervaringen in Japan natuurlijk hier willen delen.

Leander
pi_122636552
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:03 schreef leander93 het volgende:
Speciaal hiervoor een account aangemaakt :)
Ik ga namelijk in september voor 6 maanden naar Tokyo in Japan voor mijn Minor, en ik zal verblijven in het zuiden van Saitama (shiki station). Het studeren/wonen plaatje is allemaal al geregeld, maar zo een verblijf is natuurlijk veel meer dan alleen studeren. Ik heb in de 27 topics her en der wel een paar ervaringen gezien, maar het meeste gaat toch over een toeristische vakantie naar Japan.

Waar ik vooral vragen bij heb, is wat te doen met mobiele telefonie. Ik heb nu een iphonne 3gs met t-mobile abbo, maar ik weet niet goed wat hiermee mijn mogelijkheden zijn in Japan. Toch t-mobile houden, iphone met japans abbo of prepaid, compleet prepaid pakket met telefoon, abbo met telefoon

Ten tweede het ov, Vanaf het appartement naar de uni kan ik een pas kopen voor zo een 160,000 yen, maar ik wil natuurlijk door heel Tokio kunnen reizen (Van chiba tot Yokohama) om allerlei plekken te zien, het liefst asap de Shibuya crossing natuurlijk. Wat zijn hier de mogelijkheden voor qua kaartjes, een pass voor 6 maanden voor heel tokyo (en wat zal dat kosten?), of toch maar losse kaartjes

Natuurlijk wil ik niet zes maanden lang in Tokyo blijven, en ik zou graag in de weekenden wat daagjes weg willen met het OV natuurlijk. Wat zijn echte aanraders om te zien of te doen rondom Tokyo? En in hoeverre is het geschikt/ te betalen om de hele tijd losse kaartjes hiervoor te kopen? En is het aan te raden om een fiets te kopen?

Iets specialistisch: Een van de redenen dat ik zo graag naar Japan wil, is de auto cultuur. Ik wil hier dolgraag wat van zien, bijvoorbeeld Ebisu circuit in Fukuyama, de GP in suzuka (voor dit, zie ook bovenstaande vraag), en TAS en de wereldbekende Daikoku Parking aan de Wangan. Is er in Tokyo nog meer van dit te zien en waar? ( aub geen tokyo drift verwijzingen, dit gaat al veel verder terug voor mij :P).

En een hele simpele vraag: wat moet ik écht meenemen vanuit Nederland, en wat moet ik écht meenemen vanuit Japan terug?

Ik kan natuurlijk ook vragen over uitgaan/eten etc., maar zoiets denk ik wel dat ik het zelf kan uitvinden als ik daar ben, denk dat het aan de context zal liggen waar je naartoe zal gaan. (student is toch wat anders als toerist, en van studenten heb je ook weer enkele universiteiten).

Alvast bedankt voor enig antwoord, en ik zou mijn verdere ervaringen in Japan natuurlijk hier willen delen.

Leander
je kan voor de treinen een soort ov kaart kopen, http://www.japan-guide.com/e/e2359_002.html

teleefoons weet ik niet maar ik denk dat je beter daar een sim kan kopen, of een telefoon. half jaar is dat de moeite waard, en heb je gelijk een blitse japanse telefoon :)
standaard dagtripjes rond tokyo zijn mount fuji, kamakura en nikko.

je hoeft eigenlijk niets mee te nemen, japan heeft alles wel behalve een lekker broodje kaas.
en wat je mee terug wilt nemen, daar kom je vanzelf wel achter als je er bent.
pi_122669008
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:41 schreef pokkerdepok het volgende:

je hoeft eigenlijk niets mee te nemen, japan heeft alles wel behalve een lekker broodje kaas.

Da's niet waar :+

Uitstekend brood gegeten. En goede Nederlandse kaas is er wel degelijk te vinden. van Edammer tot Old Amsterdam. Idem voor mooie Franse kazen.

In Roemenië is het pas een drama om een broodje kaas te knagen. Daar heb ik het laten invliegen :D
pi_122669582
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:03 schreef leander93 het volgende:
Speciaal hiervoor een account aangemaakt :)
Ik ga namelijk in september voor 6 maanden naar Tokyo in Japan voor mijn Minor, en ik zal verblijven in het zuiden van Saitama (shiki station). Het studeren/wonen plaatje is allemaal al geregeld, maar zo een verblijf is natuurlijk veel meer dan alleen studeren. Ik heb in de 27 topics her en der wel een paar ervaringen gezien, maar het meeste gaat toch over een toeristische vakantie naar Japan.

...

Leander
Er is een topic over Japan in KAA (alhoewel dat topic niet over Tokyo gaat ;) ).

Telefoon: in Japan wordt voor alles een tweejarig contract afgesloten. Als je een half jaar in Japan bent, kan dat een probleem zijn. Je kunt zo'n contract wel afkopen, maar dat kan je flink wat geld kosten. Je kunt op het vliegveld een telefoon voor kortere tijd huren, maar dat is ook vrij prijzig. Een student bij ons die in hetzelfde schuitje zat, kon van een Amerikaanse vriendin die hier langere tijd werkte een telefoon lenen.

OV: wij gebruiken SUICA. Ik heb geen OV-jaarkaart achtig iets, maar betaal gewoon per ritje. Dat kan je met kaartjes doen, maar met SUICA kun je bijna iedere trein in, en het werkt feilloos. Je krijgt geen korting, maar bijna alles in Japan is duur.

Nederlandse kaas hebben ze - zoals hierboven al aangegeven - wel, maar is best wel duur. Kraft heeft sinds een jaar een kaasje op de markt dat niet al te duur is (? 239 Yen per pakje?), en heel erg Nederlands smaakt.

Fiets: ik heb geen auto, maar wel een fiets, en gebruik die fiets iedere dag. Wij wonen niet in Tokyo, dus hebben we ook niet het super openbare vervoer dat ze daar wel hebben. Denk niet dat je een fiets nodig hebt daar.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:49:47 #294
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122669723
Op vakantie neem ik Sultana's mee. Zoek me elke keer suf voor iets met een beetje granen erin, zodat je het gevoel hebt dat je ergens op aan het kauwen bent :(
Laatste keer wel stokbroodjes ontdekt, maar gewoon bruin brood nog niet. Zelfs bij de Subway is bruin brood geeoon wit met een tintje...
Haters everywhere but I don't really care.
  FOK!fotograaf zaterdag 9 februari 2013 @ 10:49:51 #295
145146 Andyy
pi_122669726
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:03 schreef leander93 het volgende:
Iets specialistisch: Een van de redenen dat ik zo graag naar Japan wil, is de auto cultuur. Ik wil hier dolgraag wat van zien, bijvoorbeeld Ebisu circuit in Fukuyama, de GP in suzuka (voor dit, zie ook bovenstaande vraag), en TAS en de wereldbekende Daikoku Parking aan de Wangan. Is er in Tokyo nog meer van dit te zien en waar? ( aub geen tokyo drift verwijzingen, dit gaat al veel verder terug voor mij :P).
Ken je Best Motoring?
Dan moet je echt langs Tsukuba, klein baantje maar zit ook in veel racegames _O_
En huurautotje regelen en langs Toge's rijden?
  FOK!fotograaf zaterdag 9 februari 2013 @ 12:16:15 #296
145146 Andyy
pi_122671610
En sowieso is Japan tof qua auto's, maar ook verwarrend. Onder alles zit sportuitlaten, zelfs kleine vrachtwagens soms, in mpv's zitten vaak v6/v8'en dus die hoor je vaak. Als er dan een GT-R langsrijdt hoor je die totaal niet :') Dus geluid is daar best verwarrend. Topmodellen zie je daar ook redelijk vaak (afhankelijk van waar je bent), in sommige plaatsen ben je niks met een S63 AMG, maar moet je de S65 hebben :D RS Audi's en BMW M zijn ook redelijk normaal daar. Sowieso sportauto's zie je sowieso vaak :Y
  Eindredactie Games zaterdag 9 februari 2013 @ 12:41:44 #297
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_122672353
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:07 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Da's niet waar :+

Uitstekend brood gegeten. En goede Nederlandse kaas is er wel degelijk te vinden. van Edammer tot Old Amsterdam. Idem voor mooie Franse kazen.

In Roemenië is het pas een drama om een broodje kaas te knagen. Daar heb ik het laten invliegen :D
Bijna 10 euro voor 200 gram kaas is behoorlijk aan de prijzige kant, maar het kan. En anders naar huis den Bosch gaan.

Maar vergeet niet dat je meestal kan voorproeven, als je het maar vriendelijk vraagt!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_122697354
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:03 schreef leander93 het volgende:
Iets specialistisch: Een van de redenen dat ik zo graag naar Japan wil, is de auto cultuur. Ik wil hier dolgraag wat van zien, bijvoorbeeld Ebisu circuit in Fukuyama, de GP in suzuka (voor dit, zie ook bovenstaande vraag), en TAS en de wereldbekende Daikoku Parking aan de Wangan. Is er in Tokyo nog meer van dit te zien en waar? ( aub geen tokyo drift verwijzingen, dit gaat al veel verder terug voor mij :P)
De GP van Japan op Suzuka is in principe als dagtrip vanaf Tokyo te doen als je de Shinkansen neemt. Dan overstappen in Nagoya op de JR Rapid Mie. Deze stopt op een speciaal station voor het circuit van Suzuka. Vanaf daar is het nog ongeveer 10 minuten lopen. Kaartjes kan je via het Loppi systeem van Lawson kopen. Dit zijn volgens mij wel altijd weekend kaarten. Dagkaarten zijn alleen op het circuit te koop.
pi_122820151
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:03 schreef leander93 het volgende:
Iets specialistisch: Een van de redenen dat ik zo graag naar Japan wil, is de auto cultuur. Ik wil hier dolgraag wat van zien, bijvoorbeeld Ebisu circuit in Fukuyama, de GP in suzuka (voor dit, zie ook bovenstaande vraag), en TAS en de wereldbekende Daikoku Parking aan de Wangan. Is er in Tokyo nog meer van dit te zien en waar? ( aub geen tokyo drift verwijzingen, dit gaat al veel verder terug voor mij :P).
Ik geloof dat er op Odaiba in Tokyo ook het Toyota Mega Web is. Ik ben er zelf nog niet geweest maar je kan er de nieuwste technologieën en modellen van Toyota bekijken en ook sommige van hun concept cars zijn er te zien. Als je een geldig rijbewijs hebt kan je ook testritjes maken. Tokyo Megaweb website
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_122820801
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:15 schreef Hello_Kitty het volgende:

[..]

Ik geloof dat er op Odaiba in Tokyo ook het Toyota Mega Web is. Ik ben er zelf nog niet geweest maar je kan er de nieuwste technologieën en modellen van Toyota bekijken en ook sommige van hun concept cars zijn er te zien. Als je een geldig rijbewijs hebt kan je ook testritjes maken. Tokyo Megaweb website
Ik ben er wel geweest, rond sluitingstijd weliswaar, dus ik heb waarschijnlijk het grootste spektakel gemist, maar desalnietemin was het toch de moeite waard. Door Top Gear heb ook ik wel interesse in auto's gekregen, en het is leuk om daar de wereld van Top Gear te kunnen proeven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_122820952
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:15 schreef Hello_Kitty het volgende:

[..]

Ik geloof dat er op Odaiba in Tokyo ook het Toyota Mega Web is. Ik ben er zelf nog niet geweest maar je kan er de nieuwste technologieën en modellen van Toyota bekijken en ook sommige van hun concept cars zijn er te zien. Als je een geldig rijbewijs hebt kan je ook testritjes maken. Tokyo Megaweb website
Klopt. Wij gaan bij elke Tokyotrip ook naar Odaiba en als mijn vriendin de fuku bags in het winkelcentrum opkoopt :+ wandel ik door Megaweb. Heel erg leuk. Vergeet ook niet om als je daar klaar bent en naar buiten loopt (bij de rechteruitgang, dus niet bij het reuzenrad) de boardwalk over te steken, het winkelcentrum in te lopen en het Toyotamuseum in te lopen. Vele klassiekers, ook van andere merken en een enorme collectie schaalmodellen (om te kopen). Een absolute must voor autoliefhebbers :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')