Trouwens even een dikke knuffel voor British Airways! De avond voor wij uit Tokio vertrokken wilde ik online inchecken. Daar kwam ik erachter dat ze onze stoelvoorkeur hadden veranderd! Allebei een middenstoel, 17 rijen uit elkaar. Dat is misschien leuk als je 20 jaar getrouwd bent, maar wij vinden elkaar nog steeds leuk en willen dan ook graag bij elkaar zitten. Ik BA een woedende tweet gestuurd en gaan slapen met het voornemen om een enorme rel te gaan schoppen op Narita.
's Morgens aangekomen op Narita, wandelden we naar de BA desk en ik liep me al voor te bereiden op een partijtje herrieschoppen. Bij de desks aangekomen stond er een dame te wachten bij een bord met daarop de namen van mij en mijn vriendin. "Uh-oh"...", dachten we
Wij gaven aan dat wij de namen op het bord waren en de dame bood meteen namens BA haar excuus aan en zei dat de vlucht naar Londen nogal vol was en vroeg ons of wij het een probleem vonden om een half uurtje later te vliegen dan gepland, maar dan wel met een KLM-vlucht, direct naar Amsterdam. Dat vonden wij vanzelfsprekend niet zo'n punt
"Wij hebben voor u een paar goede stoelen naast elkaar weten te regelen". We zaten economy en kregen Economy Comfort Plus; een aparte cabine van zo'n 25 stoelen met veel meer beenruimte én - zo bleek later- een toilet dat een stuk schoner bleef dan de economy cabine. Verder kregen mijn meisje en ik allebei een prepaid VISA card met daarop ieder 150 euro 'voor het geleden ongemak'
Heel erg mooi opgelost dus van BA. Ze wisten de aankomende negatieve situatie om te buigen naar een zeer positieve ervaring. Dikke duim omhoog dus voor ze!