Ja ikquote:Op donderdag 8 november 2012 10:41 schreef HaerdenC het volgende:
Door de vroegboek zou je wel rond de 600 euro kunnen vinden voor 11 nachten blijkbaar ... 2 persoonskamer apparte bedden tv wifi dvd ...
Iemand ervaring met Aeroflot? Brussel Moskou Naritta
quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
# Maatschappij
Aeroflot
# Vliegtuig
Amsterdam - Moskou geen idee maar oude sani
Moskou - Tokio Airbus A330-300
# Klasse
Economy
# Traject
Amsterdam-Tokio
# Vertraging
Op de heenweg later weg en mochten op Moskou niet gelijk aan de slurf. Van de 1.35 minuten overstap was nog een halfuurtje over.. Terugweg niks aan de hand.
# Vriendelijk personeel
Nee.
# Eten
Van dermate slechte kwaliteit dat we op de terugweg alles hebben geweigerd en eigen eten en drinken mee hadden. Ze hadden ook alleen vage Russische sapjes en water. Bier was lauw en 3 ¤ extra.
# Entertainment
Ams-Moskou niks. Moskou Tokio zo'n computer met veel toffe films en serie's![]()
# Algehele indruk
Mwa.. Je doet het niet voor je lol maar als het prijsverschil weer zo groot is dan toch maar Aeroflot![]()
# Eventueel informatie over de luchthavens
Moskou: Nog nooit zo'n verzameling aso's bij elkaar gezienOngelofelijk wat een koude, ongeïnteresseerde, asociale mensen daar werken.
Volgens mij is niemand voorlopig in Japan, mocht je wel plannen hebben zet ik je erbijquote:Op donderdag 8 november 2012 12:45 schreef Igen het volgende:
Misschien die data in de OP ook eens opschonen? Was alweer in 2011 dat ik er was.
En dan iets heel anders: Toen ben ik naar Gunkanjima geweest:
[ afbeelding ]
Nu blijkt dat het hoofdkwartier van de schurk in de nieuwste James Bond-film te zijn.
lol echt? cool..quote:Op donderdag 8 november 2012 12:45 schreef Igen het volgende:
Misschien die data in de OP ook eens opschonen? Was alweer in 2011 dat ik er was.
En dan iets heel anders: Toen ben ik naar Gunkanjima geweest:
[ afbeelding ]
Nu blijkt dat het hoofdkwartier van de schurk in de nieuwste James Bond-film te zijn.
19 april - 9 meiquote:Op donderdag 8 november 2012 12:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij is niemand voorlopig in Japan, mocht je wel plannen hebben zet ik je erbij
Hee, dat is voor niets. Denk dat ik in het voorjaar wel weer op bezoek ga, lekker vreten daar.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:14 schreef Strolie75 het volgende:
ANA heeft tickets voor 600 euro!
http://www.ana.co.jp/asw/wws/be/e/
Welke periode gaat het om?quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:14 schreef Strolie75 het volgende:
ANA heeft tickets voor 600 euro!
http://www.ana.co.jp/asw/wws/be/e/
In die periode kom ik opquote:Op woensdag 14 november 2012 09:50 schreef Strolie75 het volgende:
9 mei - 4 juni (vooralsnog).
We lopen elkaar weer net mis matthijst
Is een aanbieding die tot vandaag loopt. Ik kwam er ook gister pas achter.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Welke periode gaat het om?Kan ze niet helemaal vinden.
Ik kan de OP niet meer aanpassen trouwens
Gevondenquote:Op woensdag 14 november 2012 09:59 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Is een aanbieding die tot vandaag loopt. Ik kwam er ook gister pas achter.
The Netherlands Economy special. Staat op de voorpagina.
Zo te lezen geld het als je vliegt in de periode 1 november tot en met 31 mei volgend jaar.
quote:Op maandag 12 november 2012 09:10 schreef happynjitram het volgende:
Ik woon in JapanIk kan er dus bij!
Jullie staan erbij.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:50 schreef Strolie75 het volgende:
9 mei - 4 juni (vooralsnog).
We lopen elkaar weer net mis matthijst
Waar gaat de reis deze keer heen?quote:Op woensdag 14 november 2012 10:02 schreef matthijst het volgende:
Nette prijs!
Dus geen Fokmeet Japan
Dan zou ik inderdaad terugvliegen vanaf Osaka. Eerste week Tokyo, daarna goedkoop slapen in Osaka en vanaf daar kun je heel goedkoop en snel ook nog naar Kyoto en Kobe en dagtripjes naar bijvoorbeeld Nara en Koyasan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:37 schreef MCH het volgende:
Help mensen, ik zit nu in China en heb tijd om naar Japan te gaan maar geen superdikke portemonnee. Wat kan ik naast Tokyo (7 dagen) de overige 3-7 dagen zien in Japan zonder veel te verplaatsen (1 verplaatsing naar andere grote stad is okay). Ik ben voor alles in maar ik ga dan wel in december dus niet zo lekker weer voor buitenactiviteiten in de natuur, maar wel een mooie retourprijs vanaf Hong Kong (230 euro). Heen naar Tokyo en terug vanaf Osaka mag ook. Kom maar op, is het de moeite waard voor 10-14 dagen?
Is dat niet bloesem tijd?quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:10 schreef matthijst het volgende:
Pff, tering, dacht op m;n gemakje ff in januari ofzo hotels te boeken voor april/mei. Zit opeens bijna alles al vol
Is er iets bijzonders aan de hand in Japan rond die tijd ofzo?
Twee keer eerder geweest, zelfde periode en toen eigenlijk nergens last van gehad...
Ja, April vooral.quote:
7 dagen voor Tokyo vind ik wel veel, tenzij je er iets specifieks te doen hebt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:37 schreef MCH het volgende:
Help mensen, ik zit nu in China en heb tijd om naar Japan te gaan maar geen superdikke portemonnee. Wat kan ik naast Tokyo (7 dagen) de overige 3-7 dagen zien in Japan zonder veel te verplaatsen (1 verplaatsing naar andere grote stad is okay). Ik ben voor alles in maar ik ga dan wel in december dus niet zo lekker weer voor buitenactiviteiten in de natuur, maar wel een mooie retourprijs vanaf Hong Kong (230 euro). Heen naar Tokyo en terug vanaf Osaka mag ook. Kom maar op, is het de moeite waard voor 10-14 dagen?
April bloesem, in mei de golden week (die je als toerist wilt mijden).quote:
de stad is best leuk, maar niet echt te vergelijken met osaka of tokyo, toch wel provincialer, minder te doen. en het is de tsunami zone ook, dus van de kust/omgeving is nogal wat kapot gegaan.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:16 schreef .Joop het volgende:
Ik wil graag een halfjaar studeren in Japan. Alleen trekt de Tohoku university mij meer dan de Osaka university (enige universiteiten waarmee de RUG een programma heeft). Tohoku university ligt echter in Sendai en daar hoor ik nooit iemand over. Is Sendai wel een leuke plek in Japan om te verblijven?
Ik heb 6 maanden op de Seiryo campus van Tohoku University stage gelopen. Sendai is een hele relaxte stad om te verblijven. Ruim opgezet, Shinkansen stopt daar en je bent zo in de bergen van Yamagata.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:16 schreef .Joop het volgende:
Ik wil graag een halfjaar studeren in Japan. Alleen trekt de Tohoku university mij meer dan de Osaka university (enige universiteiten waarmee de RUG een programma heeft). Tohoku university ligt echter in Sendai en daar hoor ik nooit iemand over. Is Sendai wel een leuke plek in Japan om te verblijven?
Www.jrpass.com , destijds het goedkoopste, en binnen 2 dagen thuisbezorgd met FedExquote:Op donderdag 29 november 2012 18:36 schreef Scarface2004 het volgende:
Waar hebben jullie je JR pasjes gekocht?
Vodafone werkt onzettend kut met peren. Ik had uit voorzorg een prepaid kaartje gekocht om de passport te activeren, maar ze hebben het van de 21 dagen ongeveer 14 dagen verknald. Of ze activeerde de paspoort niet, of wel en schreven toch teveel af of rekende ipv 25mb 2,5 mb af. Je krijgt alles wel weer terug, maar het is lullig dat je in 10 minuten zo 30 euro beltegoed erdoor heen jastquote:Op zondag 2 december 2012 17:07 schreef matthijst het volgende:
Iemand ervaring met mobiel internet in Japan?
Kan denk ik kiezen tussen:
- simkaart huren voor een euro of 40?
- vodafone passport voor 2 euro per dag (komt dus ook op 40 euro uit).
Iemand enig idee of Vodafone overal werkt? Zou het vooral willen gebruiken voor Google translate denk ik, als je in een winkel of restaurant wat wilt vragen...
Dat gaat dus niet werken.quote:Op zondag 2 december 2012 22:52 schreef matthijst het volgende:
OK, thanks. Haal wel ff een prepaidsim in Japan
lol is iets goedkoper dan wat ik gebruikt heb voor me tablet ^^quote:Op maandag 3 december 2012 09:18 schreef matthijst het volgende:
4750 Yen voor 1GB / 30 dagen:
http://japan-wireless.com/products.html#prepaid%20SIM
Waarom niet in de winter? In de winter is 't juist wel leuk daar. Begin februari heb je er een leuk festival.quote:Op maandag 3 december 2012 07:30 schreef star_gazer het volgende:
Iemand ervaring met Sapporo trouwens? Ik heb sinds twee maanden een Japanse vriendin die daar vandaan komt. 't is nog pril, maar op termijn wil ik er uiteraard wel een keer heen
En nee, niet in de winter
Ik heb een intense bloedhekel aan alles wat met de winter te maken heeft. Sneeuw, ijs, kou, donker. Bah. Ik moet er echt niks van hebben en ga het zeker niet vrijwillig opzoeken. Ik woon niet voor niets in Australiëquote:Op dinsdag 4 december 2012 23:17 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Waarom niet in de winter? In de winter is 't juist wel leuk daar. Begin februari heb je er een leuk festival.
Sapporo is vooral een zuipstad, je kan er ook lekker eten (gingiskhan bijv.) maar vooral lekker zuipen. In de winter is het wel koud, maar dan kan je via ondergrondse, redelijk verwarmde passages door het hele centrum lopen. Ik zou wel een hotel met onsen boeken dan.
Maar als je toch naar Hokkaido gaat zou ik zeker naar Shiretoko gaan. Daar waan je je in de winter echt op de noordpool, en het is er ook nog eens heel mooi.
Erg donker is het daar in de winter niet, wel koud ja. Voor natuur in hokkaido zou ik echt naar shiretoko gaan, of anders naar het grote NP bij asahikawa.quote:Op woensdag 5 december 2012 01:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik heb een intense bloedhekel aan alles wat met de winter te maken heeft. Sneeuw, ijs, kou, donker. Bah. Ik moet er echt niks van hebben en ga het zeker niet vrijwillig opzoeken. Ik woon niet voor niets in Australië![]()
Hokkaido lijkt me interessant vanwege de natuur en simpelweg omdat mijn vriendin er vandaan komt (hotel wsch niet nodig dus), maar ik heb mijn grenzen
Thanksquote:Op woensdag 5 december 2012 01:35 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Erg donker is het daar in de winter niet, wel koud ja. Voor natuur in hokkaido zou ik echt naar shiretoko gaan, of anders naar het grote NP bij asahikawa.
buiten het hoogseizoen. Lekker boeiequote:Op dinsdag 4 december 2012 21:27 schreef Strolie75 het volgende:
Zojuist geboek. 709 euro met Lufthansa/ANA
Woensdag 1-5 tot en met maandag 3 juni.
Vriendin vertrekt iets eerder en is zelfs voor 642 klaar
Denk dat er weinig landen ter wereld zijn waar je dit veiliger en makkelijker kan doen dan Japanquote:Op donderdag 6 december 2012 20:34 schreef Simmertje het volgende:
Nadat ik afgelopen zomer voor het eerst naar 2 weken naar Tokyo ben geweest, heeft dit zo'n sterke indruk achtergelaten dat ik overweeg om aankomende zomer eventueel weer naar Japan te reizen.
Alleen ben ik dit keer van plan om ook daarwerkelijk door Japan te willen gaan reizen. En ook wil ik dat voor het eerst in mijn leven alleen gaan doen. Gewoon om te kijken hoe dit is en omdat Tokyo mij eigenlijk al zo'n vertrouwen heeft gegeven dat dit goed te doen is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de plekken die jullie dan aanraden?
In Tokyo trillende gebouwen.. Zaten nu wat fokkers toch? Ben wel benieuwd hoe dat is om mee te maken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:58 schreef okiokinl het volgende:
weer een aardbeving... maar niks ernstigs deze keer, gelukkig.
Ja dat is ook met name de reden dat ik Japan het meest overweeg. Zeker omdat ik nog totaal geen ervaring heb in het backpacken in mijn eentje. Ik denk dat ik vooral wat andere grotere steden wil zien, al klinken de tropische stranden ook verleidelijk. Het enige probleem is dat ik wel graag nog wil eindigen met een lang weekend in Tokyo. Dus weet niet of het haalbaar is qua connecties en afstanden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Suica NEX is een aanrader ja. Was wel ff zoeken naar het loket dat die dingen verkoopt. Je moet bijna helemaal doorlopen tot de sporen. In de aankomsthal verkopen ze alleen die andere kaartjes.
[..]
Denk dat er weinig landen ter wereld zijn waar je dit veiliger en makkelijker kan doen dan Japan![]()
En qua aanraden, tsja, er is zoveel te zienMeeste mensen gaan ook wel naar Kyoto, en daar liggen ook een heleboel toffe sights omheen. Voor puur Natuur naar Hokaido. Tropische stranden in Okinawa. Oud Japan in Shikoku. Denk dat je eerst zelf een idee moet krijgen wat je wil gaan zien
Connecties zijn westers dus heel erg goed. Ik ben dit jaar 3 weken in Japan geweest, 1e week tokyo + omgeving, toen kleine week tropisch okinawa (akajima), toen week osaka/kyoto en toen laatste 2 dagen Tokyo. Goed te doenquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ja dat is ook met name de reden dat ik Japan het meest overweeg. Zeker omdat ik nog totaal geen ervaring heb in het backpacken in mijn eentje. Ik denk dat ik vooral wat andere grotere steden wil zien, al klinken de tropische stranden ook verleidelijk. Het enige probleem is dat ik wel graag nog wil eindigen met een lang weekend in Tokyo. Dus weet niet of het haalbaar is qua connecties en afstanden.
Bij mij was de breedte meer het probleemquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:06 schreef Scarface2004 het volgende:
Is kleding shoppen een beetje te doen voor de gemiddelde Nederlandse lengte?
niet echt, alhoewel japanners ook steeds langer worden. mij lukte het wel, maar ik ben hier iets kleiner dan gemiddeld. een amerikaanse jongen waar ik veel mee rondhing, van nederlandse lengte, kon niks vinden.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:06 schreef Scarface2004 het volgende:
Is kleding shoppen een beetje te doen voor de gemiddelde Nederlandse lengte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |